Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• DaannRoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 21:15
Ik ben zelf in het bezit van de 43X8305C.
De TV zelf geeft echt een prachtig beeld, daarover ben ik zeer tevreden.
Zoals veel andere tweakers had ik (te) hoge verwachtingen van Android TV.
Jammer genoeg zijn er nog veel kinderziektes en slordigheidjes die de ervaring op het moment niet optimaal maken.
Apps zoals Netflix en Kodi maken echt een hoop goed.
Netflix speelt zijn 4k UHD materiaal heel mooi af zonder storingen (aangesloten met draadje, geen wifi).
Kodi doet het ook uitstekend alleen wil de TV het aantal frames beinvloeden en dit geeft schokkend beeld hier en daar, weet iemand hier een oplossing voor?

Ik hoop dat het kijken van digitale TV (ziggo) wel verbeterd gaat worden.
De guide is langzaam en je kunt geen programma's reserveren voor automatische afstemming.
Het schakelen tussen kanalen is ook langzaam.
Het beeld is wel uitstekend.

Ik zie wel echt potentie in Android TV en ik geloof ook dat ze nog heel veel mooie functies gaan toevoegen waardoor je op een andere manier TV gaat kijken.
Maar voordat ze dit gaan doen zullen ze echt de bugs eruit moeten gaan halen, hopelijk lost de update van vandaag een hoop op.

Laatste vraagje: Iemand enig idee hoeveel opslagruimte er op een USB apparaat nodig is om HDD-recording mogelijk te maken?

• tony92
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-10-2022
DaannRoz schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:23:
Ik ben zelf in het bezit van de 43X8305C.
De TV zelf geeft echt een prachtig beeld, daarover ben ik zeer tevreden.
Zoals veel andere tweakers had ik (te) hoge verwachtingen van Android TV.
Jammer genoeg zijn er nog veel kinderziektes en slordigheidjes die de ervaring op het moment niet optimaal maken.
Apps zoals Netflix en Kodi maken echt een hoop goed.
Netflix speelt zijn 4k UHD materiaal heel mooi af zonder storingen (aangesloten met draadje, geen wifi).
Kodi doet het ook uitstekend alleen wil de TV het aantal frames beinvloeden en dit geeft schokkend beeld hier en daar, weet iemand hier een oplossing voor?

Ik hoop dat het kijken van digitale TV (ziggo) wel verbeterd gaat worden.
De guide is langzaam en je kunt geen programma's reserveren voor automatische afstemming.
Het schakelen tussen kanalen is ook langzaam.
Het beeld is wel uitstekend.

Ik zie wel echt potentie in Android TV en ik geloof ook dat ze nog heel veel mooie functies gaan toevoegen waardoor je op een andere manier TV gaat kijken.
Maar voordat ze dit gaan doen zullen ze echt de bugs eruit moeten gaan halen, hopelijk lost de update van vandaag een hoop op.

Laatste vraagje: Iemand enig idee hoeveel opslagruimte er op een USB apparaat nodig is om HDD-recording mogelijk te maken?
Ik ben ook in het bezit van de 43X8305C en ondervind eerlijk gezegd niet zoveel problemen. Het beeld is zeer goed zoals DaannRozz vermeldde. Het enige wat me af en toe stoort is de reflectie door de dag, maar éénmaal dat de tv opstaat, is dit niet zo storend.

Ik ben vrij tevreden en heb er vertrouwen in dat ze de bugs gaan oplossen. Netflix is zeer mooi beeld, maar ik vind dat de ondertiteling niet zo scherp is. Als ik het via mijn AppleTV doe, is de ondertiteling veel duidelijker leesbaar (scherper). Is hier iets aan te doen want AppleTV ondersteunt nog geen 4K?

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

De systeemsoftware v2287 is nu te downloaden.

suc6 ermee,

De groeten doen is niet nodig, zie Het algemeen beleid #groeten.

[ Voor 45% gewijzigd door FeaR op 17-07-2015 11:33 ]

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:17
pa3eia schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:14:
De systeemsoftware v2287 is nu te downloaden.

suc6 ermee,
73's
Interface is stuk sneller.

Bij netflix en andere apps nog steeds geen 5.1 geluid :(

Dat is eigenlijk nu nog het enige.

[ Voor 44% gewijzigd door tcviper op 15-07-2015 15:32 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11 23:19
Ik zie nu ook dual shock 4 controller bij setting staan.

De apps zijn nu ook 2 rijen, ipv 1 rij (meer cosmetisch)

Interface lijkt sneller.

Ik heb geen wegvallend geluid met dolby... Wel idd nog geen Dolby voor de plex/Netflix dit zit volgens mij echter in de apps zelf.

Ben wel blij met deze update! Maar we zijn er nog niet ;-)

Edit: de program guide lijkt ook sneller.. Alleen zappen blijft traag.

[ Voor 9% gewijzigd door DaYwaLkUr op 15-07-2015 15:06 ]

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-11 09:27
Wat zijn de bugfixes?

Deze link: http://www.sony.be/suppor...ate-v2287-eub/KD-55X8509C geeft mij een foutmelding.

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Naam: Firmware update to v2287
Releasedatum: 15-07-2015

Voordelen en verbeteringen:
Adds support for Internet browser
Adds support for PlayMemories Online
Adds support for PlayStation Now
Improves the Wi-Fi connectivity of the TV

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 17-07-2015 11:33 ]

• tony92
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-10-2022
Heeft nog iemand het probleem dat de ondertiteling van UHD (4K) van Netflix voorloopt op audio en video? Audio en video lopen wel synchroon bij mij.

• JohnnY_o3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-10 10:39
Heeft iemand van jullie al het probleem gehad dat de info van het programma in beeld blijft tot je op info drukt? Na zappen blijft de info weer gewoon in beeld. Dit komt voor op de kd49x8305c. Hij kijkt via een module via Ziggo. Denk dat hij de tv alleen bij installatie heeft geupdate. Dus ik ga morgen even zoeken.

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 18:59
JohnnY_o3 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:21:
Heeft iemand van jullie al het probleem gehad dat de info van het programma in beeld blijft tot je op info drukt? Na zappen blijft de info weer gewoon in beeld. Dit komt voor op de kd49x8305c. Hij kijkt via een module via Ziggo. Denk dat hij de tv alleen bij installatie heeft geupdate. Dus ik ga morgen even zoeken.
Heb hier zelf ook last van (43W805C via Ziggo module) Dit probleem is helaas in v2287 nog steeds niet opgelost. De problemen m.b.t. teletekst zitten er ook nog steeds in en ook het wegvallen van het geluid als je naar de epg overschakelt is nog steeds aanwezig. Ook het spontaan resetten van de TV gebeurt nog steeds heb ik gemerkt. De epg is inderdaad sneller geworden, maar dat is dan ook de enige verbetering die ik kan vinden.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 20:22
Is het zappen an sich traag of enkel met ci module?

Zelf kijk ik via dvbc

Verwijderd

Het zappen, met CI module van Telenet, is wat aan de trage kant vind ik ook.

Verder vraag ik mij af of er zijn met het volgende probleem. Als je via de youtube app op je smartphone iets 'cast' naar de tv, dan kom het filmpje bij mij schokkerig op de tv. Ga je daarna naar de youtube app via tv zelf, dan speelt het perfect ...

Ook merk ik dat de youtube app nie update (als je iets in wat h later zet op pc bijvoorbeeld)

Ik kijk nogal veel youtube tegenwoordig, dus wil eigenlijk wel een manier om 1 app te sluiten ook, kan dat ?

Edit, net na de update van vandaag heb ik de vertraging niet meer kunnen simuleren bij casten vanaf mijn phone. Fingers crossed

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2015 19:31 ]

Verwijderd

En ook de blokken en strepen zijn er nog steeds als er internetverkeer is. Dit heb ik inmiddels ook alweer teruggekoppeld aan Sony.
dataworm schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:50:
[...]

Heb hier zelf ook last van (43W805C via Ziggo module) Dit probleem is helaas in v2287 nog steeds niet opgelost. De problemen m.b.t. teletekst zitten er ook nog steeds in en ook het wegvallen van het geluid als je naar de epg overschakelt is nog steeds aanwezig. Ook het spontaan resetten van de TV gebeurt nog steeds heb ik gemerkt. De epg is inderdaad sneller geworden, maar dat is dan ook de enige verbetering die ik kan vinden.

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:20:
En ook de blokken en strepen zijn er nog steeds als er internetverkeer is. Dit heb ik inmiddels ook alweer teruggekoppeld aan Sony.

[...]
Wat doet je signaal diagnose?

Ligt volgens mij niet aan Sony maar aan je eigen coax binneninstallatie.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 17-07-2015 11:32 ]

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:25
tony92 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:20:
Heeft nog iemand het probleem dat de ondertiteling van UHD (4K) van Netflix voorloopt op audio en video? Audio en video lopen wel synchroon bij mij.
Ja, ook bij 1080p want heb geen 4k Netflix. Maar ligt een beetje aan wat, ben House of Cards S2 aan 't zien en daar loopt ondertiteling ook voor. Bij S1 was het dan weer vreemd genoeg niet het geval, of Rita was ik ook aan het kijken, ook geen probleem. Maar als ik S2 gewoon in de browser of op de andere tv kijk, loopt de ondertiteling gewoon synchroon. Beetje vreemd dus allemaal. :p

[ Voor 4% gewijzigd door Th1x4nG op 15-07-2015 20:40 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Net de update voor de mijn tv ook gedraaid, zal straks nog eens netflix en plex testen. Eerst even warframe op de x1 spelen :)

Verwijderd

Dat is al allemaal nagemeten en recent vernieuwd. Kabel direct op AOP maakt ook geen verschil. Signaalkwaliteit is 100%
pa3eia schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:24:
[...]

Wat doet je signaal diagnose?

Ligt volgens mij niet aan Sony maar aan je eigen coax binneninstallatie.

73's

• Bahsin Junior
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:57:
Dat is al allemaal nagemeten en recent vernieuwd. Kabel direct op AOP maakt ook geen verschil. Signaalkwaliteit is 100%

[...]
Bij mij excact hetzelfde, Ziggo heeft alles nagemeten en signaal is 100%, tevens getest op andere tv (Samsung) en heb daar geen problemen mee. De streepjes en blokjes op de sony tv (55w805c) komen bij mij ook zodra er internet verkeer is op de WiFi.

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:57:
Kabel direct op AOP maakt ook geen verschil. Signaalkwaliteit is 100%
[...]
Direct op de AOP, hoe download je dan?

En de signaalsterkte?

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 17-07-2015 11:32 ]

• Bahsin Junior
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 16:56
pa3eia schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:33:
[...]

Direct op de AOP, hoe download je dan?

En de signaalsterkte?

73's
Het gaat om verkeer die je op het internet hebt op bijvoorbeeld laptop of smartphone welke dus stoort op het signaal van de tv. Het binnenkomend signaal is gewoon 100% alleen de tv geeft desondanks storingen op het beeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Bahsin Junior op 15-07-2015 22:40 ]

• CorbataGames
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-11 19:09
tony92 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:20:
Dat heb ik inderdaad ook, in elk geval bij House of Cards (de rest heb ik niet geprobeerd).

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:36
Hebben jullie ook problemen met Kodi na de sony update?
Ik speelde net Suits af, het geluid sloeg direct op hol op 100% volume en wilde niet uit.
Via de ingebouwde player speelt hij wel goed af

[ Voor 14% gewijzigd door Motion2 op 16-07-2015 19:05 ]

• Ronayke03
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik heb nog altijd last van een incorrecte audio/video sync. Het wordt zeer vervelend, zeker als er naar praatprogramma's wordt gekeken (lip sync is niet perfect!). Iemand een idee welke instellingen ik moet gebruiken om dit op te lossen?

Setup: 55X8509C in combinatie met HT-NT3 soundbar (connectie via HDMI ARC).

Wanneer ik de soundbar niet gebruik en alleen de tv speakers laat spelen, is het nog steeds dezelfde lag!

• SuperVeloce
  • Laatst online: 18:31
Het zappen tussen digitale HD kanalen duurt altijd lang, daar gaat een Sony update niks aan veranderen. Of je nu via CI+ of mediabox kijkt, zappen tussen digitale kanalen duurt lang. (Tenzij je Ziggo Horizon hebt, je CH+ drukt, dan schiet ie naar volgende kanaal, maar CH- of een cijfer indrukken is ook weer traag)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:30
Factory reset na de update schijnt te helpen voor toch hoop problemen, gaat er op avforums rond?

• Ronayke03
Na een factory reset gedaan te hebben van de tv (55X8509C), werkt mijn touch remote niet meer :-(.
Nog een factory reset gedaan mbv grote bakje. Maar tevergeefs. Verschillende batterijen geprobeerd ook.

Bluetooth van tv werkt, want ik kan een Dualshock 4 aansluiten.

Iemand een idee om dit op te lossen? Of heeft het bakje de geest al gegeven?

• Willy68
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10-2022
Ronayke03 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:07:
Na een factory reset gedaan te hebben van de tv (55X8509C), werkt mijn touch remote niet meer :-(.
Nog een factory reset gedaan mbv grote bakje. Maar tevergeefs. Verschillende batterijen geprobeerd ook.

Bluetooth van tv werkt, want ik kan een Dualshock 4 aansluiten.

Iemand een idee om dit op te lossen? Of heeft het bakje de geest al gegeven?
Hoe initialiseer ik mijn touchpad-afstandsbediening?
Volg de onderstaande stappen om uw touchpad-afstandsbediening te initialiseren:

Haal het netsnoer van de tv uit het stopcontact.
Verwijder de batterijafdekking van de touchpad-afstandsbediening.

Druk 3 seconden lang op het touchpadgedeelte terwijl u op de knop VOL - en de AAN/UIT-knop drukt.

Als de initialisatie is gelukt, knippert het rode lampje twee keer.

Steek het netsnoer van de tv in het stopcontact.

Volg de onderstaande stappen om ervoor te zorgen dat uw touchpad-afstandsbediening met uw tv is gesynchroniseerd:

[HOME] > [Instellingen] > [NETWERK EN TOEBEHOREN - INSTELLINGEN TOUCHPAD-AFSTANDSBEDIENING] > [Touchpad-afstandsbediening koppelen] > [Ja]. Volg vervolgens de instructies op het scherm.

• Ronayke03
Willy68 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:19:
[...]

Druk 3 seconden lang op het touchpadgedeelte terwijl u op de knop VOL - en de AAN/UIT-knop drukt.

Volg de onderstaande stappen om ervoor te zorgen dat uw touchpad-afstandsbediening met uw tv is gesynchroniseerd:

[HOME] > [Instellingen] > [NETWERK EN TOEBEHOREN - INSTELLINGEN TOUCHPAD-AFSTANDSBEDIENING] > [Touchpad-afstandsbediening koppelen] > [Ja]. Volg vervolgens de instructies op het scherm.
Helaas, dit werkt niet... :/
Het rode lampje van de afstandsbediening knippert niet.

• BliXem
In mijn geval was het geen 3 seconden, maar zeker 20 seconden voordat ik de afstandbediening kon reanimeren.

• berry20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Vandaag bij lokale tv winkel geweest, inzake informatie inwinnen over de nieuwe philips lijn. deze wilde perse een samsung verkopen
Aangezien ik echter allergisch voor de felheid en roze gloed ben :( kwam ik deze vergelijking op een tweakers forum tegen, samsung sony panasonic waarbij de sony gezien de lagere prijs helemaal niet slecht scoort _/-\o_
Voor de liefhebbers beeld vergelijking vanaf 20 minuten van totaal filmpje 45 minuten er staan 2 youtube linken echt de moeite waard om tijd in te steken :P
Helaas in het duits
Wat wel opvalt is hogere scherpte en detailering van samsung
Sony en panasonic lijken wazig beeld te hebben

Samsung 2015 modellen

[ Voor 41% gewijzigd door berry20 op 18-07-2015 01:43 ]

• 7Hills
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06-2024
Willy68 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:19:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem na het terug zetten van de fabrieksinstellingen van mijn 55x8505c.
Kan bevestigen dat bovenstaande stappen hebben geholpen. De afstandsbediening werkt weer!

Loop alleen nog tegen 1 probleem aan met deze TV en dat is tvopnames. Er zit een Smit CI+ (1.3) module in de tv en ik heb op de recording usb poort een 500gb hdd aangesloten. Zodra ik tijdens het kijken van een programma op de REC knop op mijn afstandsbediening druk krijg ik de melding: Om deze functie te gebruiken, is een update van de systeemsoftware vereist. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de Referentiegids.

Uiteraard heb ik de nieuwste software versie op mijn tv. De hardeschijf heb ik geformateerd naar exfat en ntfs maar zonder succes. De hdd word wel herkend zodra ik die aansluit aan de tv en is ook benaderbaar via ES File Explorer.

Heeft iemand enig idee wat er verkeerd gaat? Heeft iemand het al wel aan de praat gekregen?

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
7Hills schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:35:
[...]

Ik had precies hetzelfde probleem na het terug zetten van de fabrieksinstellingen van mijn 55x8505c.
Kan bevestigen dat bovenstaande stappen hebben geholpen. De afstandsbediening werkt weer!

Loop alleen nog tegen 1 probleem aan met deze TV en dat is tvopnames. Er zit een Smit CI+ (1.3) module in de tv en ik heb op de recording usb poort een 500gb hdd aangesloten. Zodra ik tijdens het kijken van een programma op de REC knop op mijn afstandsbediening druk krijg ik de melding: Om deze functie te gebruiken, is een update van de systeemsoftware vereist. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de Referentiegids.

Uiteraard heb ik de nieuwste software versie op mijn tv. De hardeschijf heb ik geformateerd naar exfat en ntfs maar zonder succes. De hdd word wel herkend zodra ik die aansluit aan de tv en is ook benaderbaar via ES File Explorer.

Heeft iemand enig idee wat er verkeerd gaat? Heeft iemand het al wel aan de praat gekregen?
dacht dat deze functionaliteit ergens in oktober verwacht werd

• Ronayke03
Na een nachtje de batterijen uit de touch afstandbediening te halen, is het gelukt om het weer aan de praat te krijgen via bovenstaand stappenplan! Bedank! :-D

Nog 1 grote bug te gaan bij mij. De audio/video sync. Overal is er een vertraging van het geluid. Heb het getest met verschillende apps en ik kom uit op zo'n 200ms dat het geluid trager is dan beeld.
Verschil tussen mijn soundbar (HTNT3) en de tv speakers is er niet... Oplossingen? _/-\o_

[ Voor 48% gewijzigd door Ronayke03 op 18-07-2015 12:54 ]

• dataworm
Ronayke03 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:09:
Na een nachtje de batterijen uit de touch afstandbediening te halen, is het gelukt om het weer aan de praat te krijgen via bovenstaand stappenplan! Bedank! :-D

Nog 1 grote bug te gaan bij mij. De audio/video sync. Overal is er een vertraging van het geluid. Heb het getest met verschillende apps en ik kom uit op zo'n 200ms dat het geluid trager is dan beeld.
Verschil tussen mijn soundbar (HTNT3) en de tv speakers is er niet... Oplossingen? _/-\o_
Probeer eens om audio uit naar optical / pcm te zetten.

• Ronayke03
dataworm schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 13:13:
[...]

Probeer eens om audio uit naar optical / pcm te zetten.
Helaas, dit geeft ook geen oplossing.
Wat je wel kan doen, is dan TV speakers aanzetten en dan spelen zowel die als de soundbar. En dan hoor je sowieso dat de soundbar een tikkeltje trager is. Zeker als je deze youtube audio/video sync test afspeelt: YouTube: Audio Video Sync Test
Dan hoor je niet 1 klikje, maar een dubbele klik die bijna niet te onderscheiden is van elkaar...

• Kernkopper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-05 14:20
Is er iemand die voor zijn/haar w805c al de beste beeldinstellingen heeft? Zo ja, zou hij/zij deze dan met mij willen delen?
Heb zelf niet de tijd en mogelijkheid om er veel aan te sleutelen :(. Bij voorbaat dank!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:46
Ik ben geïnteresseerd in de 43w805C. Lokale leverancier kan mij niet de 805C maar de 809C aanbieden. Enige verschil zou 1000 Mhz ipv 800 zijn. Iets wat me niet interesseert, maar wat natuurlijk ook geen kwaad kan. Prijs van de 809C is lager dan de laagste 805C in de pricwatch. Als ik de beide modellen vergelijk, kwam ik tot de conclusie dat er meer verschillen leken te zijn. Geen gigabit aansluiting, Geen USB 3.0.. Geen optische uitgang. Leek me vreemd.

Contact opgenomen met Sony en die zeggen dat geen enkel model Gigabit of USB 3.0 heeft. Kan iemand van jullie din het bezit is van een w80-TV verifiëren voor mij wat de waarheid is? :)

• Kernkopper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-05 14:20
Torrentus schreef op zondag 19 juli 2015 @ 09:14:
Ik ben geïnteresseerd in de 43w805C. Lokale leverancier kan mij niet de 805C maar de 809C aanbieden. Enige verschil zou 1000 Mhz ipv 800 zijn. Iets wat me niet interesseert, maar wat natuurlijk ook geen kwaad kan. Prijs van de 809C is lager dan de laagste 805C in de pricwatch. Als ik de beide modellen vergelijk, kwam ik tot de conclusie dat er meer verschillen leken te zijn. Geen gigabit aansluiting, Geen USB 3.0.. Geen optische uitgang. Leek me vreemd.

Contact opgenomen met Sony en die zeggen dat geen enkel model Gigabit of USB 3.0 heeft. Kan iemand van jullie din het bezit is van een w80-TV verifiëren voor mij wat de waarheid is? :)
Ik kan wel even voor je kijken morgen als ik weer thuis ben. De pricewatch van de 805C zegt inderdaad dat er USB 3.0 opzit met een gigabit verbinding. Durf het zo niet uit mijn hoofd te zeggen!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,

Heeft iemand al een idee waneer de uitzending gemist app (rtl4 of sbs6) komt.
Ook via de webbrowser is er niets terug te kijken :S (flash player of silverlight is niet aanwezig)
iemand een idee?
Ik heb een sony experia sp gsm en daar werkt alles wel perfect op.
Ik had niet verwacht dat er zoveel verschil zit tussen de tv of je gsm.
alvast bedankt en groeten

Verwijderd

Vergeten, Ik heb de Sony KD-55X8509

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

De app's via MyPhoneExplorer uit je telefoon trekken naar een pc/laptop, via TeamVieuwer de app's vanaf de pc/laptop naar de X8509c, via ES-Explorer de app's installeren op de X8509c.

suc6 ermee,

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 20-07-2015 00:52 ]

Verwijderd

Oke, ga aan de slag.
Bedankt pa3eia

Verwijderd

Op mijn x8509c de laatste update gezet.
- casten vanaf tablet werkt nog steeds niet, begint wel maar daarna niets meer
- sony s eigen side view werkt ook niet

Dus dat is jammer.
beeldkwaliteit ben ik wel tevreden over.

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Kan hier zowel vanaf de Tablet als vanaf de telefoon casten naar mijn X8509c.
Ligt waarschijnlijk dan aan je eigen thuisnetwerk.

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 20-07-2015 00:52 ]

Verwijderd

Rtl4 en npo3 beeldstoringen als mijn internetverbinding gebruikt wordt.
door het upcmodem uit te zetten is probleem opgelost, maar ja dan geen internet.

Coax is een goed gekeurde kabel.
Ik weet niet of de tv te gevoelig is of dat upcmodem te veel storing geeft.
Modem staat onder de tv, dus ik g a proberen dat verder weg te zetten.
bij mijn vorige sony tv was dat geen probleem.
tv is x8509c

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:36

Ik heb de X8509C, maar hiet zit ook gewoon USB 3.0 en Optische uitgang op.
Hardware matig zijn de series hetzelfde, enkel de software HZ zijn verschillend.

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Natuurlijk kunnen de huidige 2015 modellen gevoeliger zijn voor signalen van buitenaf.
Hier geen enkel probleem met beeldstoringen op de X8509c, al staat het UPC Modem niet in de directe omgeving (>8mtr) van de X8509c, die ook bedraad is aangesloten.

Kan ook zijn dat de signaalsterkte voor het modem of voor de X8509c op zijn tenen loopt.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 20-07-2015 00:52 ]

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:01

Ik ben me ook aan het oriënteren voor een 43-inch model en kwam de 43w808c tegen die in de pricewatch staat voor op dit moment 692.95 euro maar kan niet achter de refresh rate komen ook niet op de Sony specificatielijst, de 2014 modellen van 42- inch waren 50 hz , weet u of dat nog zo is ? Ik heb Sony deze vraag al via mail gesteld maar nog geen antwoord gehad.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:06:
Goedemorgen allemaal,

Heeft iemand al een idee waneer de uitzending gemist app (rtl4 of sbs6) komt.
Ook via de webbrowser is er niets terug te kijken :S (flash player of silverlight is niet aanwezig)
iemand een idee?
Ik heb een sony experia sp gsm en daar werkt alles wel perfect op.
Ik had niet verwacht dat er zoveel verschil zit tussen de tv of je gsm.
alvast bedankt en groeten
RTL xl app komt niet op Android tv. Past niet binnen de huidige strategie aldus RTL. En dat soort berichten doet mij twijfelen aan het succes van welke smart tv dan ook

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 20:45
We Are Borg schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:01:
[...]

RTL xl app komt niet op Android tv. Past niet binnen de huidige strategie aldus RTL. En dat soort berichten doet mij twijfelen aan het succes van welke smart tv dan ook
Zou die android app niet te sideloaden zijn?

RTL past niet binnen mijn huidige kijkstrategie dus ik heb het nog niet geprobeerd. :P
hstrr schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:16:
[...]

Ik ben me ook aan het oriënteren voor een 43-inch model en kwam de 43w808c tegen die in de pricewatch staat voor op dit moment 692.95 euro maar kan niet achter de refresh rate komen ook niet op de Sony specificatielijst, de 2014 modellen van 42- inch waren 50 hz , weet u of dat nog zo is ? Ik heb Sony deze vraag al via mail gesteld maar nog geen antwoord gehad.
Er zit een 100hz paneel in die 43" modellen. :)
tcviper schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:46:
Voor degene die ook problemen hebben met Dolby vanaf Digitale TV naar een receiver (HDMI ARC):
Ik heb het probleem gevonden mbt DIgitale TV:
Als je naar Settings, Sound en dan Digital Audio OUT. Als deze op AUTO 2 staat, krijg je wel automatisch Dolby op Digitale TV ;)

Standaard staat dit op AUTO 1 en dan krijg je dus altijd PCM 2.0.

Dank aan pa3eia :)

quorumz: Ik gebruik Plex. Casten doe ik soms ja en dat werkt prima vanaf DS Audio.
Als ik het geluid bij Digitale TV op Dolby zet is het net alsof het geluid elke 10 seconden even 'hikt'. Loopt het bij jou wel goed?

[ Voor 65% gewijzigd door P.K. op 19-07-2015 23:39 ]

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 22:13

DMP.cc

They call me DM

P.K. schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:33:
[...]
Zou die android app niet te sideloaden zijn?

RTL past niet binnen mijn huidige kijkstrategie dus ik heb het nog niet geprobeerd. :P
Ik heb de RTLXL android app gesideload en de app start op... helaas krijg ik dan wel de telefoon interface (misschien verkeerde .apk?) en is deze daarom ook 90 graden gedraaid. (zie afbeelding)
Verder is de app bijna niet te bedienen wegens het gebrek aan touchscreen. Ik ben nog aan het kijken of ik hiervoor een oplossing kan vinden omdat dit bij andere sideloaded apps ook een probleem kan worden.

Het is mij trouwens wel gelukt om, met een sideload van de app van mijn VPN provider, een VPN op te zetten (ik zit in het buitenland dus soms is dat wel handig). 8)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/27199699/img/IMG_20150719_230032.jpg

Filmpje met instructies voor sideloaden:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pfbceDoZDUk]

edit: video toegevoegd, typo en afbeeldingsformaat

[ Voor 7% gewijzigd door DMP.cc op 20-07-2015 00:18 ]

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 22:03
Ronayke03 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:09:

Die 200ms klopt inderdaad, ik moet nu in kodi telkens de audio offset aanpassingen. Toch jammer dat je een soundbar van sony koopt en dan het geluid achterloopt... Hopelijk gaan ze dat snel fixen anders moet ik iets anders gaan regelen.

Op dit moment speel ik al mijn media af van mijn DS215J Synology NAS met NFS naar Kodi. Dit werkt op dit moment (op het geluid na dan) helemaal perfect.
Ik zie veel Plex voorbij komen en vraag me eigen af wat er beter is aan Plex tegenover Kodi. Zijn er voordelen als ik Plex zou gaan gebruiken i.p.v. mijn bovenstaande Kodi setup.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-10 19:23
Trivian schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:12:
[...]
Op dit moment speel ik al mijn media af van mijn DS215J Synology NAS met NFS naar Kodi. Dit werkt op dit moment (op het geluid na dan) helemaal perfect.
Werkt ondertiteling met een apart .srt bestand ook gewoon ?

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-11 22:56
Om toch even een duit in het zakje te doen; bij mij loopt geluid van 49x8307 gewoon synchroon via soundbar ct780. Alleen valt de soundbar uit als hij een tijdje geen input heeft, bijvoorbeeld als ik mijn Mac mini gebruik. Start ik vervolgens op m'n Mac mini na een tijdje popcorn en zet ik de soundbar weer aan, dan heb ik wel vertraging.

• Bapawe
MRDude22 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:32:
[...]

Werkt ondertiteling met een apart .srt bestand ook gewoon ?
Ja dat werkt, hij zal waarschijnlijk zelf de srt al vinden als je de naam van het bestand aan houd.
Zelf heb ik de subtitle plugin ingesteld op nl zodat hij automatisch een nl ondertiteling gaat zoeken op opensubtitles.org, dat werkt perfect. De subtitle slaat kodi op naast het video bestand, dus op de NAS zelf.

• Martijner
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-11 09:35
Weet misschien iemand hoe je de Pathé Thuis app kan installeren op de X85C?

• Bapawe
Martijner schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:57:
Huh? Ik dacht dat die bij mij gewoon standaard geïnstalleerd stond, vanavond is checken.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11 23:19
Na de nieuwe update op de W855c:
- Iets vaker een spontane reboot (misschien 2x p/week)
- (Soms) Haperend geluid bij DD5.1 uitzending via TV Digitaal (Ziggo CI+ module)

Storende dingen:
- EPG information steeds boven in beeld (handmatig weghalen dmv "back" button)

Wanneer komt weer een nieuwe update? :P

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 20:45
DaYwaLkUr schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:54:
- Iets vaker een spontane reboot (misschien 2x p/week)
- (Soms) Haperend geluid bij DD5.1 uitzending via TV Digitaal (Ziggo CI+ module)

Storende dingen:

Dat haperende geluid heb ik nu ook last van met Dolby bij Ziggo (ook zonder CI+ Module op de FTA kanalen).

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 02:00

Turfschipper

Hup NAC

Als je toch rtlxl wilt, kan je dan niet de tv browser gebruiken, en naar rtl gemist gaan?

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:51
Martijner schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:57:
Staat onder de Sony Select knop.

• Ti90
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-10 14:12
hstrr schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:16:
[...]

Het enige verschil (voor zover ik zo snel kon zien) tussen de 808 en 809 is de standaard. Die is bij de 808 donker, en bij de 809 verchroomd zoals bij de 805 en 807.

En inderdaad zoals hierboven vermeld zijn de schermen van de gehele 8-serie 100hz.

[ Voor 6% gewijzigd door Ti90 op 20-07-2015 15:02 ]

• arendhorst
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10 10:00
Zojuist bij platte tv discounter de 50W805C besteld voor 879. Heb zitten dubben tussen 43" en 50" (WAF), en zag eigenlijk ook de meerwaarde van 3d niet in. Maar op basis van het geringe prijsverschil toch maar voor de W8 gegaan. Voor wie wie het weten wil de prijzen zoals ik ze van de verkoper kreeg:

43W755: 739
50W755: 859
43W805: 779
50W805: 879

Als het goed is wordt het donderdag geleverd, ben benieuwd!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
Ja, ik zit te denken aan de 43W755/756, die is gewoon veel te duur, je zal zien (het is maar een veredelde 42 incher) dat die met het najaar onder de 600 zit, als het niet onder de 525 is.
Iemand ervaringen met de 43 inchers (FHD)? Hoe zijn de kleuren, hoe zijn de vloeiende beelden?

• BliXem
Turfschipper schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:24:
Als je toch rtlxl wilt, kan je dan niet de tv browser gebruiken, en naar rtl gemist gaan?
Neen, das niet mogelijk, flash en andere addons worden (nog) niet ondersteund.

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:01
Ti90 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:01:
[...]

Het enige verschil (voor zover ik zo snel kon zien) tussen de 808 en 809 is de standaard. Die is bij de 808 donker, en bij de 809 verchroomd zoals bij de 805 en 807.

En inderdaad zoals hierboven vermeld zijn de schermen van de gehele 8-serie 100hz.
Oke , dank je voor de info , de 809 is op dit moment bijna 60 euro duurder dan de 808 terwijl de 808 extra picture in picture ( pip ) heeft volgens pricewatch , ook hebben ze beide 2 tuners , wat de meerwaarde daarvan is, ik weet het niet ben technisch niet zo goed op de hoogte, een van de mede tweakers hopelijk wel net als ( pip ) is dat b.v 2 verschillende zenders gelijktijdig kijken en of links teletekst en rechts 'n zender ?

Ik hoor het graag.

• 7Hills
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06-2024
DMP.cc schreef op maandag 20 juli 2015 @ 00:05:
[...]

Ik heb de RTLXL android app gesideload en de app start op... helaas krijg ik dan wel de telefoon interface (misschien verkeerde .apk?) en is deze daarom ook 90 graden gedraaid. (zie afbeelding)
Verder is de app bijna niet te bedienen wegens het gebrek aan touchscreen. Ik ben nog aan het kijken of ik hiervoor een oplossing kan vinden omdat dit bij andere sideloaded apps ook een probleem kan worden.

Het is mij trouwens wel gelukt om, met een sideload van de app van mijn VPN provider, een VPN op te zetten (ik zit in het buitenland dus soms is dat wel handig). 8)

[afbeelding]

[video]

Om dit werkend te krijgen heb je HALauncher nodig. Deze heeft in de settings een optie waarmee je de app 90 graden kan draaien. Wel heb je soms een muis nodig om de app te besturen aangezien het vaak niet geoptimaliseerd is voor een afstandbediening. Ik gebruik hier voor de TV sideview app op mijn iphone. Daar zit een optie in op je tv te besturen met een muis.

Ik heb zelf de RTL XL app geprobeerd maar de beeldkwaliteit is echt dramatisch op mijn 55 inch tv.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
hstrr schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:03:
[...]

Oke , dank je voor de info , de 809 is op dit moment bijna 60 euro duurder dan de 808 terwijl de 808 extra picture in picture ( pip ) heeft volgens pricewatch , ook hebben ze beide 2 tuners , wat de meerwaarde daarvan is, ik weet het niet ben technisch niet zo goed op de hoogte, een van de mede tweakers hopelijk wel net als ( pip ) is dat b.v 2 verschillende zenders gelijktijdig kijken en of links teletekst en rechts 'n zender ?

Ik hoor het graag.
Ti90 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:01:
[...]

En waar heb je dat gezien van de standaard? De W755C (en X83C) heeft een donkere standaard, 808C heeft gewoon een verchroomde (http://www.3dmaniak.pl/72...ment/sony-kdl-50w808c-11/)
Er zit gewoon nul komma nul verschil tussen de 808 en 809 ...
Met PIP kan je twee bronnen tegelijk in beeld krijgen. Dus als je een dvb-c signaal hebt en een settopbox kastje er nog naast kan je idd teletekst in beeld hebben: van de dvb-c via de ingebouwde tuner en daarnaast nog beeld van het kastje via de hdmi ingang ...

[ Voor 38% gewijzigd door apis29 op 20-07-2015 19:47 ]

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:36:
Ja, ik zit te denken aan de 43W755/756, die is gewoon veel te duur, je zal zien (het is maar een veredelde 42 incher) dat die met het najaar onder de 600 zit, als het niet onder de 525 is.
Iemand ervaringen met de 43 inchers (FHD)? Hoe zijn de kleuren, hoe zijn de vloeiende beelden?
Plusy
  • - Wysoki kontrast,
  • - dobre kolory,
  • - niezwykle bogata funkcjonalność systemu Android.
Minusy
  • - Nowy system wymaga dopracowania,
  • - błędy w tłumaczeniu polskiej wersji menu,
  • - brak 3D.
Capiche ;). Ze geven geen ordeel over de beelden alleen dat je met de juiste combinatie van de nieuwe custom Motion Flow instellingen je de 1000 beeldlijnen motion resolution haalt. Dit jaar dus wel mét beeldinterpolatie iig ...
Duurt wel heeel lang dit jaar die UK reviews :X

• BliXem
DMP.cc schreef op maandag 20 juli 2015 @ 00:05:
[...]

[afbeelding]

[video]

Eigenlijk niet eens nodig, je kunt in Kodi ook NPO/RtlXL downloaden wat wel gewoon goed werkt.

• Martijner
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-11 09:35
Kashika schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:06:
[...]

Staat onder de Sony Select knop.
Net nog even gekeken, maar zie hier onder Sony select geen Pathe thuis. Moet ik die niet eerst downloaden?

• Ti90
apis29 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:42:
[...]

[...]

En waar heb je dat gezien van de standaard? De W755C (en X83C) heeft een donkere standaard, 808C heeft gewoon een verchroomde (http://www.3dmaniak.pl/72...ment/sony-kdl-50w808c-11/)
Er zit gewoon nul komma nul verschil tussen de 808 en 809 ...
https://www.sony.nl/suppo...nt-specs/KDL-43W808C/list , onder het kopje Eigenschappen van het ontwerp.

De meeste websites lijken inderdaad de foute plaatjes te gebruiken, via google kom ik uit op deze die volgens mij wel juist is.

http://images.hinnavaatlus.ee/w900h900/43w80_5b51.jpg

Edit: In de pricewatch is het tweede plaatje ook met zwarte standaard.

[ Voor 4% gewijzigd door Ti90 op 21-07-2015 13:06 ]

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Sony KDL55W805C is vandaag vanaf 18:00 op Amazon in de aanbieding. Kost daar op dit moment € 1.053,56.

Pricewatch: Sony KDL-55W805C

[ Voor 9% gewijzigd door SqueakyClean op 21-07-2015 14:01 ]

• apis29
  • Niet online
Ti90 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:04:
[...]

https://www.sony.nl/suppo...nt-specs/KDL-43W808C/list , onder het kopje Eigenschappen van het ontwerp.

De meeste websites lijken inderdaad de foute plaatjes te gebruiken, via google kom ik uit op deze die volgens mij wel juist is.

http://images.hinnavaatlus.ee/w900h900/43w80_5b51.jpg

Edit: In de pricewatch is het tweede plaatje ook met zwarte standaard.
"Donker verchroomd", de zwarte standaard is juist niet verchroomd maar mat net als het frame/bezels ... Dit voor de 755 iig, zie dat bij de specs ook 'mat' staat bij de standaard ...
Bij de 805C op de NL site idd gewoon 'zilveren' ipv 'donker verchroomd'. Die plaatjes uit Polen staat echter specifiek 808C bij ... Volgens mij zijn de X8505C degene met een donker verchroomde voet maar dat ziet er absoluut niet zwart uit; het verschilt wel van een standaard zilveren iig en dan kan het wel kloppen met die Poolse plaatjes (bij de 809C staat ook donker verchroomd overigens).

Voor de 43W755C kom je op precies hetzelfde plaatje uit overigens als die zogenaamde 808C via google; op die Estse site bij de zilveren 807C staat een plaatje van een zwarte met zilveren standaard en bij de 43W755C ook :D .

Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/test/10/10981/kdl-43w755c_1600_02.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door apis29 op 21-07-2015 17:35 ]

• Ti90
Het leek mij inderdaad ook meer een powdercoat zwart ipv verchroomd bij de meeste vandaar dat ik ook bij dat plaatje uit mijn link kwam. Heeft er niemand een 808 die een foto kan posten? :)

• Sjah
Net terug vd MediaMarkt, en staan kijken naar de 705C 48 inch, vond het beeld niet super, maar dat zegt niks in die zaak, over de voet die was mat zilver, niet mooi. Helaas lijkt er geen 706C te zijn, jammer want verleden jaar was er wel de 706B. Die heeft mijn pa en die voet is schitterend glanzend zilver. Dan toch maar de 756C zilver , maar die is 50 inch en uiteraard stuk duurder.

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:40:
Net terug vd MediaMarkt, en staan kijken naar de 705C 48 inch, vond het beeld niet super, maar dat zegt niks in die zaak, over de voet die was mat zilver, niet mooi. Helaas lijkt er geen 706C te zijn, jammer want verleden jaar was er wel de 706B. Die heeft mijn pa en die voet is schitterend glanzend zilver. Dan toch maar de 756C zilver , maar die is 50 inch en uiteraard stuk duurder.
De 705C is de 605B vervanger, 706B is vervangen door 756C ... Hadden ze de 756C bij MM? Las in de specs dat de voet mat zilver is? Heb alleen nog de 807C gezien in de MM, die heeft wel een glimmend zilveren voet iig ...

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 21-07-2015 21:57 ]

• Sjah
Neuh, die hadden ze niet, versta me niet verkeerd ik heb niet zoveel tegen mat, maar als het goedkope uitstraling heeft dan wel.
Wil je een mooie echt stalen voet in betaalbaar cat.>> ik zag de Samsung 48H6240, tjonge mooie voet heeft die.

Even over die 807C, die staat niet eens in de PW hier..?

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 21-07-2015 22:06 ]

• dataworm
DaYwaLkUr schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:54:

Storende dingen:

Je kan via "instellingen / zender installatie / info-scherm" het tonen van de infobar helemaal uitzetten. Prefereer dit zelf niet, maar steeds op "back" drukken wordt ook vervelend.

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:59:
Neuh, die hadden ze niet, versta me niet verkeerd ik heb niet zoveel tegen mat, maar als het goedkope uitstraling heeft dan wel.
Wil je een mooie echt stalen voet in betaalbaar cat.>> ik zag de Samsung 48H6240, tjonge mooie voet heeft die.

Volgens mij kan iedereen een item toevoegen aan de pricewatch ... Of het is nog niet gebeurt of het mocht niet van MM (las eens dat niet alles in de pricewatch opgenomen kan/mag worden). Staat iig wel op de MM website, zal wel een redelijk exclusief model zijn netzoals de 815B en 706B.

Voet van de 48H6240 zal ongetwijfeld hetzelfde zijn als die van de H6400, voelde en zag er iig wel beter uit dan in voorgaande jaren met die plastic gevallen.

Lees net dat de 50W755C vorige week €666 op amazon.de was O-) . Vandaag de 55W805C for €1015 bij de Amazon Prime acties ...

• Sjah
apis29 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:01:
[...]

Voet van de 48H6240 zal ongetwijfeld hetzelfde zijn als die van de H6400, voelde en zag er iig wel beter uit dan in voorgaande jaren met die plastic gevallen.
Nee, bekijk de voeten maar in de PW, is net even anders, en wat ik zag was full chrome, rond zonder hoeken vd 6400. Ach, dit alles puur subjectief.

666 voor de 50 755c? Nice....

• arendhorst
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10 10:00
Sjah schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:59:
Klopt, is een "exclusief" model voor de media markt. Stond in Groningen voor 1100,- in de winkel. Toen ik vroeg waarom ze nog 100,- boven de adviesprijs zaten kwam er uiteindelijk met veel moeite uit dat dit een 900 hz model was ipv 800 hz (805C). Heb mijn ergernis maar voor me gehouden, maar ik vond het aardig misleidend. Zeker aangezien ze qua prijs vergelijk het nogal makkelijk hebben, dat een "ander" (805c) model elders goedkoper was hadden ze geen boodschap aan.

• apis29
  • Niet online
Zag net toevallig een post over Sony modellen voor het najaar en daar zit toch wel een leuke verrassing tussen: een W900C en W950C, beiden met Triluminos ook nog. Grote vraag is natuurlijk of ze ook buiten Azie beschikbaar komen aangezien de W900B ook niet in Europa of Noord-Amerika uit is gekomen.
Zie al een 43W950C op de Sony India site staan: http://www.sony.co.in/product/kdl-43w950c

In Japan ook een W870C met schijnbaar Triluminos scherm: http://www.sony.jp/bravia/products/KJ-W870C/ (ook alleen in 43 en 50 inch). Wel een vage lineup daar met tot zover alleen die 870C en 700C als nieuwe FHD modellen (staan nog B en zelfs A modellen in de 2015 catalogus) ...
http://japan.cnet.com/digital/av/35064449/

Afbeeldingslocatie: http://av.watch.impress.co.jp/img/avw/docs/701/127/b3_17.jpg
(http://av.watch.impress.co.jp/docs/news/20150513_701127.html)

Wel een apart ding: soundbar zit er aan vast ...

[ Voor 41% gewijzigd door apis29 op 22-07-2015 02:02 ]

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Iemand enig idee wanneer de aanbieding gaat komen van 2 sony 3D brillen voor de prijs van 1? (of andere goedkope 3D brillen die werken?) (voor de 65x850c)

• Shocked
  • Laatst online: 23:25
apis29 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 01:08:
Grote vraag is natuurlijk of ze ook buiten Azie beschikbaar komen aangezien de W900B ook niet in Europa of Noord-Amerika uit is gekomen.
Ik zat er ook al naar te kijken. Vorig jaar was er in India een W905 met glasplaat bijvoorbeeld.
Als deze aparte full hd modellen in Europa uitkomen, ga ik daar nog eens over nadenken ipv een 55x9305c.
4K is zowiezo erg dun gezaaid.
De IFA op 4 - 9 september in Berlijn moet uitsluitsel geven: daar presenteren ze de laatste modellenrij voor Europa. Duimen dus maar.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• rufio
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-11 10:56
Denken jullie dat de gekozen SOC('s) bij deze eerste generatie Android TV misschien toch iets te zwak is en dat het daarom zinnig is om nog even te wachten? Of moet de software gewoon nog geoptimaliseerd worden en/of is al duidelijk dat in de volgende generatie de SOC's waarschijnlijk niet veel sterker zal zijn?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:17
rufio schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:54:
Denken jullie dat de gekozen SOC('s) bij deze eerste generatie Android TV misschien toch iets te zwak is en dat het daarom zinnig is om nog even te wachten? Of moet de software gewoon nog geoptimaliseerd worden en/of is al duidelijk dat in de volgende generatie de SOC's waarschijnlijk niet veel sterker zal zijn?
Wat mij betreft is het een kwestie van verdere optimalisatie. Het gros van de TV loopt inmiddels prima nu :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• rufio
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-11 10:56
Ja, er zit gelukkig wel wat vooruitgang in (bedankt ook nog voor de voorgaande berichtgevingen). Maar ik twijfel nog een beetje over tot hoe lang toekomstige versies van Android TV op deze eerste generatie goed zal blijven draaien.
Aangezien ik nog makkelijk zonder kan, wacht ik sowieso nog een maand in de hoop dat de prijs wat zakt en er nog wat goede updates komen (met name dat die geluid-synch bug vind ik wel problematisch), en misschien is er dan ook iets meer duidelijk over de volgende modellen.

• Bapawe
rufio schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:24:
Ja, er zit gelukkig wel wat vooruitgang in (bedankt ook nog voor de voorgaande berichtgevingen). Maar ik twijfel nog een beetje over tot hoe lang toekomstige versies van Android TV op deze eerste generatie goed zal blijven draaien.
Aangezien ik nog makkelijk zonder kan, wacht ik sowieso nog een maand in de hoop dat de prijs wat zakt en er nog wat goede updates komen (met name dat die geluid-synch bug vind ik wel problematisch), en misschien is er dan ook iets meer duidelijk over de volgende modellen.
Die bug is inderdaad erg irritant, ik stel nu zelf telkens in dat het geluid 200ms sneller moet lopen in Kodi maar hopelijk hoef ik dat binnenkort niet meer te doen ;)
@tcviper heb jij toevallig iets over die bug voorbij zien komen in de developer community en of/wanneer die gefixed gaat worden?

• Ti90
tcviper schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:12:
[...]
Wat mij betreft is het een kwestie van verdere optimalisatie. Het gros van de TV loopt inmiddels prima nu :)
rufio schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:24:
Even hierop verdergaan, want wat ik me afvraag nu er steeds sterkere socs worden gebruikt, zijn die nog steeds allemaal passief gekoeld? Want het lijkt me echt verschrikkelijk als ze er fans in gaan bouwen.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11 21:05
Ti90 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:48:
[...]

[...]

Even hierop verdergaan, want wat ik me afvraag nu er steeds sterkere socs worden gebruikt, zijn die nog steeds allemaal passief gekoeld? Want het lijkt me echt verschrikkelijk als ze er fans in gaan bouwen.
Dat doen ze in telefoons toch ook nog steeds ;)

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 22:39

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ti90 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:48:
[...]

[...]

Die fans hoor je sowieso niet. Bij mij zitten ze in m'n plasma en hoor je ze totaal niet.

Daarnaast wat Cyleo zegt...

• Ti90
Cyleo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Dat doen ze in telefoons toch ook nog steeds ;)
Absoluut, maar daar kijk je ook niet twee uur een 4k beeld op wat gedecodeerd wordt. :)

• lowfi
In sony/samsung/gopros/drones zitten volgens mij SOCs die 4k kunnen opnemen(encoderen), wat nog een tandje zwaarder is dan decoderen afaik.Allemaal zonder fans.

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
rufio schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:54:
Ik denk:
A. Dat het nog te vroeg is om een algemene conclusie te trekken
B. Optimalisatie nog zeker nodig en mogelijk is. De vraag is echter: wat kan er met optimalisatie nog worden opgelost?
C. De voortekenen (aantal en soort gerapporteerde issues in combinatie met 1st time Android/TV-release) niet erg gunstig zijn.

Persoonlijk heb ik wel geconcludeerd dat ik mijn investering in een nieuwe Sony TV een jaartje zal opschorten. Geen haast, noch zin om te participeren in een beta-test.

"A man has got to know his limitations..."

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 13:19
lowfi schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:28:
In sony/samsung/gopros/drones zitten volgens mij SOCs die 4k kunnen opnemen(encoderen), wat nog een tandje zwaarder is dan decoderen afaik.Allemaal zonder fans.
Drones zonder fans? 😀 >:) :+

"A man has got to know his limitations..."

• lowfi
Touche :+

• MacBakky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-11 03:44
Robus schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:48:
[...]

Persoonlijk heb ik wel geconcludeerd dat ik mijn investering in een nieuwe Sony TV een jaartje zal opschorten. Geen haast, noch zin om te participeren in een beta-test.
Ik was ook van plan om een nieuwe Sony tv te kopen, maar na alles wat ik hier lees, wacht ik ook zeker nog een jaar!

Ze zijn gewoon nog niet af die tv's.

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Th1x4nG schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:39:
[...]

Ja, ook bij 1080p want heb geen 4k Netflix. Maar ligt een beetje aan wat, ben House of Cards S2 aan 't zien en daar loopt ondertiteling ook voor. Bij S1 was het dan weer vreemd genoeg niet het geval, of Rita was ik ook aan het kijken, ook geen probleem. Maar als ik S2 gewoon in de browser of op de andere tv kijk, loopt de ondertiteling gewoon synchroon. Beetje vreemd dus allemaal. :p
Seizoen 1 liep perfect. Seizoen 2 start ik nu, de ondertiteling lijkt idd voor te lopen maar als je goed kijkt naar de monden en luistert dan loopt de audio niet 100% lip synchroon.

Audio loopt hier via optisch naar nieuwe onkyo nr-tx646 (grr dus waar blijft de update zodat 5.1 audio out is!)

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11 21:05
Ti90 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:15:
[...]

Absoluut, maar daar kijk je ook niet twee uur een 4k beeld op wat gedecodeerd wordt. :)
Ja, maar 4k wordt door ingebouwde chips gedecodeerd als het goed is (via de HEVC codec). Dat betekent dus dat het nauwelijks moeite kost (ergo, geen warmte). Als die chips een beetje geoptimaliseerd zijn is het niet te vergelijken met je pc, die alles via de CPU moet decoderen.
Pagina: 1 ... 16 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297