Ah oke, weer wat geleerd. Ik ging ervan uit dat er een enkele chip inzat, en die nu dus was vervangen voor een sterkere soc.
Ik denk dat de SOC genoeg is voor alle zaken wat betreft media.
Games spelen vanuit de playstore verliep 2 updates geleden niet heel smooth, maar met de nieuwe updates moet ik dit nog testen.
Ik heb daarnaast nog een klein minpuntje en ik vroeg mij af of meerdere mensen deze ervaring hebben of dat het gewoon aan mijn geluidsset ligt.
Mijn geluid loopt namelijk via mijn geluidsset en de TV laat ik mijn geluidsset aanzetten via HDMI CEC.
Dit gebeurt heel netjes en ik kan ook het geluid regelen van de geluidsset met de TV afstandsbediening, maar het duurt met opstarten elke keer minstens 30 seconden tot 1,5 minuut voordat de TV dit signaal stuurt via HDMI CEC naar het setje.
Heeft iemand anders hier ook mee te maken?
Games spelen vanuit de playstore verliep 2 updates geleden niet heel smooth, maar met de nieuwe updates moet ik dit nog testen.
Ik heb daarnaast nog een klein minpuntje en ik vroeg mij af of meerdere mensen deze ervaring hebben of dat het gewoon aan mijn geluidsset ligt.
Mijn geluid loopt namelijk via mijn geluidsset en de TV laat ik mijn geluidsset aanzetten via HDMI CEC.
Dit gebeurt heel netjes en ik kan ook het geluid regelen van de geluidsset met de TV afstandsbediening, maar het duurt met opstarten elke keer minstens 30 seconden tot 1,5 minuut voordat de TV dit signaal stuurt via HDMI CEC naar het setje.
Heeft iemand anders hier ook mee te maken?
Er is btw een update voor Plex AndroidTV app. Helaas nog geen DD5.1 support.
Ik kan weinig verschil ontdekken..?
Ik kan weinig verschil ontdekken..?
Zoals reeds eerder vemeld zijn we ook vanuit Plex flink aant pushen bij zowel Sony als Google over het hele AC3/5.1 gebeuren. Dit probleem zit in de 'exoplayer' die ook gebruikt word bij hun eigen Google Movies en hopelijk word dit zeer binnenkort door hun toegevoegd (Sony). Zodra hun dat hebben enabled heb je met Plex ook meteen 5.1 geluid
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Weet je toevallig ook hoe het zit met de vertraging van de audio (in combi met een soundbar en zonder)?tcviper schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:15:
Zoals reeds eerder vemeld zijn we ook vanuit Plex flink aant pushen bij zowel Sony als Google over het hele AC3/5.1 gebeuren. Dit probleem zit in de 'exoplayer' die ook gebruikt word bij hun eigen Google Movies en hopelijk word dit zeer binnenkort door hun toegevoegd (Sony). Zodra hun dat hebben enabled heb je met Plex ook meteen 5.1 geluid
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Geen idee? Audio werkt bij mij naar zowel onze versterkers (Receiver) als door TV speakers prima, dus daar heb ik geen probleem (HDMI ARC).
Hm oke, zitten jou devices aangesluiten op de receiver of op de tv?tcviper schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:05:
Geen idee? Audio werkt bij mij naar zowel onze versterkers (Receiver) als door TV speakers prima, dus daar heb ik geen probleem (HDMI ARC).
Alle apparaten zitten uiteraard op de receiver aangesloten, er gaat 1 HDMI kabel naar de TV, vanuit de receiver.
Dus als je een receiver hebt, is er geen vertraging van het geluid (van ongeveer 200 ms).
Helaas heb ik geen receiver, maar mijn soundbar (HT-NT3) is wel aangesloten via HDMI ARC aan de tv.
De vertraging komt ook voor als soundbar aangesloten is op tv via optical digital out (zonder HDMI ARC dan), en het komt ook voor als ik niets op tv aansluit!
Hebben andere mensen ook/niet dit probleem?
Helaas heb ik geen receiver, maar mijn soundbar (HT-NT3) is wel aangesloten via HDMI ARC aan de tv.
De vertraging komt ook voor als soundbar aangesloten is op tv via optical digital out (zonder HDMI ARC dan), en het komt ook voor als ik niets op tv aansluit!
Ik heb een soundbar HT-CT380 en alles aangesloten op de soundbar (ps4 + Horizon box) en dan via HDMI ARC naar de tv. Het geluid heeft dan bij mij 200ms vertraging. Alles aansluiten op de tv heb ik nog niet geprobeerd. Iets afspelen via Kodi heeft ook die 200ms vertraging.Ronayke03 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:57:
Dus als je een receiver hebt, is er geen vertraging van het geluid (van ongeveer 200 ms).
Klopt, hier ook met de Philips Fidelio E5. 200/250ms ingesteld in Kodi, nu loopt het wel goed 
Edit: Trouwens, ik kan een crash opwekken bij mijn Sony TV. Als je de TV net opstart en je drukt meteen al op volume up/down dan crasht 't toestel, dit komt vermoedelijk omdat de E5 nog niet is opgestart en de keuze dan op externe speakers staat.
Edit: Trouwens, ik kan een crash opwekken bij mijn Sony TV. Als je de TV net opstart en je drukt meteen al op volume up/down dan crasht 't toestel, dit komt vermoedelijk omdat de E5 nog niet is opgestart en de keuze dan op externe speakers staat.
[ Voor 56% gewijzigd door BliXem op 23-07-2015 21:00 ]
Sinds kort een nieuwe Sony KD55x8509c met Quantis v1.3 CI+ module. Tot zover goed beeld.
Maar zappen gaat ergens niet goed.
Alle Ziggo HD kanalen in de favorieten lijst 1 gezet. En met 'discover' deze lijst geselecteerd. Ook geeft de TV aan: 'kanaalmodus is favorieten 1'. Uitgaande dat het betekend dat hij nu de lijst van favorieten 1 op/neer gaat (en de rest negeert, SD kanalen in dit geval).
1. Zappen met < Prog. + > & < Prog. - >. Kom nooit tot het einde/begin van de favorieten lijst. Ik kom bijvoorbeeld uit op een andere kanaal na een aantal kanalen te hebben gezwommen.
2. Zappen van kanaal 11 (FOX HD) naar het volgende kanaal. Komt uit op 12 (Ziggo TV). Niet HD. Het volgende HD kanaal is 14 en zou ik naar aanleiding van de favorietenlijst verwachten.
Mis ik hier iets qua functionaliteit? Of is er een software bug? Is dit te reproduceren met iemand die een X85c model heeft?
Software versie: 5.0.2 (Build: SVP4kDTV15_EU-user 5.0.2 LGY75.S143 2.287 release-keys)
Maar zappen gaat ergens niet goed.
Alle Ziggo HD kanalen in de favorieten lijst 1 gezet. En met 'discover' deze lijst geselecteerd. Ook geeft de TV aan: 'kanaalmodus is favorieten 1'. Uitgaande dat het betekend dat hij nu de lijst van favorieten 1 op/neer gaat (en de rest negeert, SD kanalen in dit geval).
1. Zappen met < Prog. + > & < Prog. - >. Kom nooit tot het einde/begin van de favorieten lijst. Ik kom bijvoorbeeld uit op een andere kanaal na een aantal kanalen te hebben gezwommen.
2. Zappen van kanaal 11 (FOX HD) naar het volgende kanaal. Komt uit op 12 (Ziggo TV). Niet HD. Het volgende HD kanaal is 14 en zou ik naar aanleiding van de favorietenlijst verwachten.
Mis ik hier iets qua functionaliteit? Of is er een software bug? Is dit te reproduceren met iemand die een X85c model heeft?
Software versie: 5.0.2 (Build: SVP4kDTV15_EU-user 5.0.2 LGY75.S143 2.287 release-keys)
Waarom zou je alle devices aansluiten op je soundbar ipv op je tv? Vanwege te weinig HDMI poorten op je tv? Ik heb zelf ook de HT-CT380. Gewoon aangesloten via HDMI ARC. Mijn PS4, Apple Tv en Wii u aangesloten via HDMI naar mijn 55x8505c. Geluid loopt gelijk zonder enige vertraging.Trivian schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:05:
[...]
Ik heb een soundbar HT-CT380 en alles aangesloten op de soundbar (ps4 + Horizon box) en dan via HDMI ARC naar de tv. Het geluid heeft dan bij mij 200ms vertraging. Alles aansluiten op de tv heb ik nog niet geprobeerd. Iets afspelen via Kodi heeft ook die 200ms vertraging.
Geen reden eigenlijk, ik dacht dat het beter was om alles op de soundbar aan te sluiten. Ik zal van het weekend eens testen door alles weer op de tv aan te sluiten.
waarom zou je een bundel kabels naar je tv laten lopen als dat niet hoeft? (idem via versterker natuurlijk)7Hills schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:15:
[...]
Waarom zou je alle devices aansluiten op je soundbar ipv op je tv? Vanwege te weinig HDMI poorten op je tv? Ik heb zelf ook de HT-CT380. Gewoon aangesloten via HDMI ARC. Mijn PS4, Apple Tv en Wii u aangesloten via HDMI naar mijn 55x8505c. Geluid loopt gelijk zonder enige vertraging.
kan je op de soundbar niet audio delay aanpassen dan? is het alleen kodi of ook het tv geluid?Trivian schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:02:
Geen reden eigenlijk, ik dacht dat het beter was om alles op de soundbar aan te sluiten. Ik zal van het weekend eens testen door alles weer op de tv aan te sluiten.
(ik herken het ook op mijn philips tv met soundbar met een xbox one, in destiny liep het zelfs niet goed)
Ik heb zelf een 55x8509c met een CT-HT 770. In de handleiding van de soundbar staat het volgende:
"Het TV-geluid via dit systeem is trager dan het beeld.
Stel "SYNC (AV synchroon)" op "OFF" indien het op "ON" is gesteld"
Ik ga er vanuit dat deze optie ook op andere soundbars aanwezig is.
Klinkt goed, zal dat is eerst proberen. Ik denk ook dat het geluid alleen achterloopt als ik iets doe op de tv zelf en dat het via de ps4 en horizon box wel goed loopt.frankN1990 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:07:
Ik heb zelf een 55x8509c met een CT-HT 770. In de handleiding van de soundbar staat het volgende:
Ik weet niet precies of het zo werkt, maar ik kan mij ook voorstellen dat de ARC (Audio Return Channel) ook daadwerkelijk daarvoor bedoeld is: Het terugsturen van audio. Das wat anders dan het heensturen van audio. HDMI zou in principe bidirectioneel moeten zijn en het zou dus niet moeten uitmaken, maar het zou mij niets verbazen dat het toch komt door jou manier van aansluitenTrivian schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:25:
[...]
Klinkt goed, zal dat is eerst proberen. Ik denk ook dat het geluid alleen achterloopt als ik iets doe op de tv zelf en dat het via de ps4 en horizon box wel goed loopt.
Uuh omdat zoals je al zelf zegt een bundel kabels naar je versterker lopen. Verschil is dat je geen delay hebt als de "bundel kabels" via je tv laat lopen. Wel delay of geen delay lijkt mij een makkelijke keuze.quorumz schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:03:
[...]
waarom zou je een bundel kabels naar je tv laten lopen als dat niet hoeft? (idem via versterker natuurlijk)
Helaas vind ik deze instelling niet op software van soundbar...?frankN1990 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:07:
Zo, sinds vanmiddag bezit ik een 55W809C. Wat een heerlijk groot scherm (kom van een 32" af)
mooie kleuren, goed geluid, ik ben happy
Heb jij een vertraging van het geluid van ongeveer 200ms? Het valt het meest op wanneer er snel gepraat wordt...AlterMann schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:10:
Zo, sinds vanmiddag bezit ik een 55W809C. Wat een heerlijk groot scherm (kom van een 32" af)mooie kleuren, goed geluid, ik ben happy
Sinds gisteren de 50W805C in gebruik. Prachtig apparaat om te zien, maar ik ben nog niet helemaal kapot van het beeld. Oogt eigenlijk wat flets. Mijn vorige tv had nauwelijks opties om het beeld te beïnvloeden dus ik moet me nog even inlezen in de materie, maar als er iemand al wat stappen heeft gezet op het gebied van kleuren, gamma en wat al niet meer dan laat ik me graag inspireren.
Wat ik me nog afvroeg, ik heb in mijn hoofd dat de tv aan de muur gehangen kan worden dmv de voet (vergelijkbaar met de 805B van 2014). Ik kan er alleen niets over vinden in de handleiding of via Google. Zie ik iets over het hoofd of moet alsnog een aparte muurbeugel aanschaffen?
Wat ik me nog afvroeg, ik heb in mijn hoofd dat de tv aan de muur gehangen kan worden dmv de voet (vergelijkbaar met de 805B van 2014). Ik kan er alleen niets over vinden in de handleiding of via Google. Zie ik iets over het hoofd of moet alsnog een aparte muurbeugel aanschaffen?
Nog niks van gemerkt, ik zal er eens op gaan letten.Ronayke03 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:44:
[...]
Heb jij een vertraging van het geluid van ongeveer 200ms? Het valt het meest op wanneer er snel gepraat wordt...
Enige nadeel so far is dat er geen 3D-brillen zijn meegeleverd. Had ik wel verwacht.. die dingen zijn nog best duur ook
Daarom zitten ze er waarschijnlijk ook niet bij, de oude passieve goedkope werden er wel bijgeleverd. Is toch weer een verborgen kostenpost van zo'n €50.
per brilTi90 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:50:
Daarom zitten ze er waarschijnlijk ook niet bij, de oude passieve goedkope werden er wel bijgeleverd. Is toch weer een verborgen kostenpost van zo'n €50.
Je moet gewoon die van Samsung nemen, stukken goedkoperAlterMann schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:20:
[...]
Nog niks van gemerkt, ik zal er eens op gaan letten.
Enige nadeel so far is dat er geen 3D-brillen zijn meegeleverd. Had ik wel verwacht.. die dingen zijn nog best duur ook
Een fototje zou dan ook welkom zijn
welke van samsung?apis29 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:38:
[...]
Je moet gewoon die van Samsung nemen, stukken goedkoper.
Een fototje zou dan ook welkom zijn![]()
.
Duo-pak: Samsung SSG-51002 (SSG-5100 is een enkele, kan soms ook goedkoper zijn om twee losse te kopen)
[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 25-07-2015 19:58 ]
thanks!apis29 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:57:
[...]
Duo-pak: Samsung SSG-51002 (SSG-5100 is een enkele, kan soms ook goedkoper zijn om twee losse te kopen)
De mijne heeft een niet-verchroomde standaard. "Gewoon" zilver. Ik zal morgen wat foto's posten, ik krijg nu geen mooie foto's helaas.apis29 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:38:
[...]
Je moet gewoon die van Samsung nemen, stukken goedkoper. Een paar pagina's terug was er trouwens een vraag over waarin de 809 van de 808 verschilde en de standaard kwam ter sprake. Uiteindelijk hebben ze als het goed is allebei de "donker verchroomde" ipv standaard zilveren alleen zwerft er nog nergens een foto van rond. De X8505C heeft ook een donker verchroomde alleen in een andere vorm (8507-9 hebben dan weer een gewone zilveren).
Een fototje zou dan ook welkom zijn![]()
.
Oh, zoals deze: http://static2.sonycenter...-thickbox/kdl-50w809c.jpg
Samsung-brilletjes werken dus ook? Good to know
[ Voor 5% gewijzigd door AlterMann op 25-07-2015 23:47 ]
Ik sinds afgelopen zaterdag de 50w807c en ik ben er redelijk blij mee.
Door een fout van de media markt kreeg ik de tv mee voor 849 Euro in plaats van 1100.
Edit: blijkt dat de zwarte variant overal voor 849,- te koop staan en ik dus zelf niet goed op onderzoek ben gegaan. Over de 50w807c is weinig informatie te vinden.
Beeld vind ik super echter de sofware niet.
Systeem werkt traag en onhandig. Het lezen en afspelen van mijn 750 gig usb 3.0 HD disk duurt minstens 15-30 minuten voordat de tv alles door heeft en ik wat kan afspelen.
Terwijl mijn oude Samsung dit binnen 1 minuut voor elkaar heeft.
Ik hoop echt dat ik op korte termijn wat meer informatie kan verkrijgen over nieuwe updates. Anders ben ik bang dat ik hem toch terug zal brengen.
Door een fout van de media markt kreeg ik de tv mee voor 849 Euro in plaats van 1100.
Edit: blijkt dat de zwarte variant overal voor 849,- te koop staan en ik dus zelf niet goed op onderzoek ben gegaan. Over de 50w807c is weinig informatie te vinden.
Beeld vind ik super echter de sofware niet.
Systeem werkt traag en onhandig. Het lezen en afspelen van mijn 750 gig usb 3.0 HD disk duurt minstens 15-30 minuten voordat de tv alles door heeft en ik wat kan afspelen.
Terwijl mijn oude Samsung dit binnen 1 minuut voor elkaar heeft.
Ik hoop echt dat ik op korte termijn wat meer informatie kan verkrijgen over nieuwe updates. Anders ben ik bang dat ik hem toch terug zal brengen.
[ Voor 12% gewijzigd door Guney op 27-07-2015 09:36 ]
Ik las dat jij de HT-NT3 hebt. In de pdf van de handleiding op pagina 32 staat een soortgelijke instelling. Hiermee kan je de vertraging van het geluid instellen van 0 tot 300ms. Ik hoop dat je er wat aan hebt.Ronayke03 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:58:
[...]
Helaas vind ik deze instelling niet op software van soundbar...?
http://pdf.crse.com/manuals/4559516331.pdf
Die bij AV Forums hadden zelfs Samsung brilletjes gebruikt bij hun review van de75X9405C omdat Sony er geen meegeleverd hadAlterMann schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 23:41:
[...]
De mijne heeft een niet-verchroomde standaard. "Gewoon" zilver. Ik zal morgen wat foto's posten, ik krijg nu geen mooie foto's helaas.
Oh, zoals deze: http://static2.sonycenter...-thickbox/kdl-50w809c.jpg
Samsung-brilletjes werken dus ook? Good to know
En ook in deze review geen problemen met 3D bij Sony:
Die donker verchroomde op de X8505C heeft wel iets van deze kleur voet (van de Panasonic CX800):"Thankfully the consumer electronics industry saw sense a couple of years ago and agreed a standard for RF active shutter glasses; as such we were able to use our trusty Samsung glasses when testing the Sony. Which is just as well because the X94C delivered a fantastic 3D performance with bright but accurate images that popped with depth and detail. There was no sign of any crosstalk and on regular test discs such as Gravity, Hugo and Avatar the Sony delivered a wonderful sense of depth".
Hier staan er een paar van die Sony alleen wat minder duidelijk http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1436424059
[ Voor 39% gewijzigd door apis29 op 27-07-2015 12:16 ]
Inderdaad, dat klopt. Alleen moet het geluid eerder weergegeven worden... Het is dus niet mogelijkfrankN1990 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:06:
[...]
Ik las dat jij de HT-NT3 hebt. In de pdf van de handleiding op pagina 32 staat een soortgelijke instelling. Hiermee kan je de vertraging van het geluid instellen van 0 tot 300ms. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
http://pdf.crse.com/manuals/4559516331.pdf
Zie dat ze bij de mm de w755c hebben in zwarte uitvoering incl. voet. Is imo toch wel een stuk chiquer dan die verchroomde voet.
Bestaat zoiets ook voor de w8?
Kleine crosspost met het Panasonic topic. Ik twijfel tussen de Panasonic CX750/700 en de Sony X85C. Qua prijs ontlopen ze elkaar niet veel. Qua specs volgens mij ook niet zo. Alleen gebruikt Panasonic nog een IPS paneel wat toch mixed reviews krijgt. Plattetv.nl adviseert me de Sony te nemen. Wat is jullie advies?
De Sony te pakken
Beeld is echt super en het gros van de 'bugs' is inmiddels opgelost.
Een 43CX750 of een 55X8505C
. Of heb ik wat gemist? 
. Maar smaken verschillen en er zijn er die liever de glimmende zilveren zouden hebben, zou denken dat ze uitwisselbaar zijn ...
Is er niet nee en is idd mooierdeejaylethal schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:38:
Zie dat ze bij de mm de w755c hebben in zwarte uitvoering incl. voet. Is imo toch wel een stuk chiquer dan die verchroomde voet.
[ Voor 78% gewijzigd door apis29 op 27-07-2015 14:31 ]
Is er iemand die een fatsoenlijke lagere prijs heeft gekregen voor de w755c of w805c?
Ik hoef niet perse 3d te hebben, dus de w755c is dan exact hetzelfde minus 3d functionaliteit...
Ik hoef niet perse 3d te hebben, dus de w755c is dan exact hetzelfde minus 3d functionaliteit...
Wat noem je fatsoenlijk lager? de adviesprijs is 1300 de goedkoopste in de pw 1075,- en dat is best netjes voor een model wat nog niet zo lang leverbaar is. De 2014 55w805b is voordat het nieuwe C model er was niet veel goedkoper geweest dan 900,-
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik begin me nu wel al een beetje te storen aan de trage software op de w809c. Alles wat van het Internet moet komen hapert af en toe (netflix, youtube) terwijl de verbinding goed is (wired, gbit). Menu zelf is ook een beetje traag. Wordt vast opgelost met een update. Het voelt allemaal aan alsof er constant een hoge cpu load is.. maar ach, als het beeld er eenmaal is is het wel geweldig (en grooot) 
Deze week even kijken voor brilletjes
Weet iemand waar ik de 3D opties kan vinden? Ik heb een 3D film bestand en probeer die via Plex te bekijken maar ik heb nog niks van 3D tevoorschijn kunnen toveren. Kan hier ook vrij weinig over vinden hoe dit dan zou moeten.
In de opties van de tv alle aanbevelingen uitzetten. Dan is hij veel sneller!AlterMann schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:02:
Ik begin me nu wel al een beetje te storen aan de trage software op de w809c. Alles wat van het Internet moet komen hapert af en toe (netflix, youtube) terwijl de verbinding goed is (wired, gbit). Menu zelf is ook een beetje traag. Wordt vast opgelost met een update. Het voelt allemaal aan alsof er constant een hoge cpu load is.. maar ach, als het beeld er eenmaal is is het wel geweldig (en grooot)
Het gaat mij om de 50inch versie. En ik doel dan op <€750Chaoss schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:57:
Wat noem je fatsoenlijk lager? de adviesprijs is 1300 de goedkoopste in de pw 1075,- en dat is best netjes voor een model wat nog niet zo lang leverbaar is. De 2014 55w805b is voordat het nieuwe C model er was niet veel goedkoper geweest dan 900,-
Ik denk dat dat moeilijk is om voor ons te bepalen, sommigen vinden €50 meer al niet de moeite waard voor de 3d ondersteuning terwijl andere er €150 extra voor neer willen leggen.
Zelf heb ik wat 3d blu-rays en verwacht ik dat ik zo nu en dan er gebruik van ga maken, dus voor mij (het 43 inch model) scheelt het zo'n €25 euro + ong. €25 per bril. Ik betaal dat er daarom ook bij.
(Modellen 43w755c & 43w805c)
Zelf heb ik wat 3d blu-rays en verwacht ik dat ik zo nu en dan er gebruik van ga maken, dus voor mij (het 43 inch model) scheelt het zo'n €25 euro + ong. €25 per bril. Ik betaal dat er daarom ook bij.
(Modellen 43w755c & 43w805c)
Ik denk dat je nog te vroeg bent voor <750. Prijsverschil tussen W75 en W8 was voor mij 20 euro (zie mijn post paar pagina's terug met de prijzen van platte tv discounter), dus echt besparen doe je niet met een W75. Verwacht dat beide tv's voorlopig nog rond/boven de 850 blijven. Tijd is je vriend.deejaylethal schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:20:
Is er iemand die een fatsoenlijke lagere prijs heeft gekregen voor de w755c of w805c?
[ Voor 33% gewijzigd door arendhorst op 27-07-2015 23:31 ]
Grappig, ik zit ook te denken aan deze, maar dan de zilveren. 900 wat die nu is , is te veel, ideaal is 700, en misschien zal die ergens een weekje 650 worden., maar nog niet. Maar kijk eens op geizhals, moet je hem wel uit Oostenrijk willen laten komen.deejaylethal schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:33:
[...]
Het gaat mij om de 50inch versie. En ik doel dan op <€750
Klopt ik ga voor max 43apis29 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:18:
[...]
Dat was blijkbaar berry20 die het over de 43" ; zag het denk ik alleen in het gequotte deel zonder dat de username opviel
.
Moet nu keus gaan maken voor w800c versie of de pana cx750ips of cx700/800
Grootste belemmering is kijkhoek van lcd dat wordt winkelen van het weekend
zoals ik het topic volg geldt deze opmerking inzake de bugs reparatie voor de x serietcviper schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:23:
De Sony te pakkenBeeld is echt super en het gros van de 'bugs' is inmiddels opgelost.
Maar de w7/8Serie?
Daarnaast nog een probleem met geluid delay en dd5.1?
Lees ik bij pana helemaall niets over en dat klinkt toch positiever?
ga koppelen aan horizonbox en een denon avr 1804
kan ik dan ook geluids issues verwachten?
Zal ik in de winkel niet kunnen testen neem ik aan
Ik heb in de woonkamer de x85 ja maar op onze slaapkamer een w7 serie en dat werkt prima. Geen idee mbt 5.1 bij die reeks, aangezien we op onze slaapkamer geen surround set hebben staan maar gewoon de tv speakers gebruiken.
Ben mij ook aan het oriënteren op een 4K tv x85 is een serieuze optie voor mij.
Wil hem aansluiten op mijn Soundbar Harman/Kardon Sabre sb35. Deze heeft echter volgens mij geen HDMI 2.0. Kan ik tegen geluidsproblemen aanlopen als ik 4K content van bijv, Netflix wil afspelen?
Wil hem aansluiten op mijn Soundbar Harman/Kardon Sabre sb35. Deze heeft echter volgens mij geen HDMI 2.0. Kan ik tegen geluidsproblemen aanlopen als ik 4K content van bijv, Netflix wil afspelen?
Je bedoelt ze hidden te maken? of doe je echt een system app disablen?Motion2 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:00:
[...]
In de opties van de tv alle aanbevelingen uitzetten. Dan is hij veel sneller!
Nou, ik vind dat de bugs nog verre van opgelost zijn.berry20 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 00:31:
[...]
zoals ik het topic volg geldt deze opmerking inzake de bugs reparatie voor de x serie
Maar de w7/8Serie?
Daarnaast nog een probleem met geluid delay en dd5.1?
Lees ik bij pana helemaall niets over en dat klinkt toch positiever?
ga koppelen aan horizonbox en een denon avr 1804
kan ik dan ook geluids issues verwachten?
Zal ik in de winkel niet kunnen testen neem ik aan
Op onverklaarbare wijze wordt de tv soms enorm traag, heb afgelopen week twee reboots van Android meegemaakt terwijl ik gewoon TV aan het kijken was(!) en dan zijn er ook nog wat kleine irritante dingetjes zoals de tv info die blijft staan, DD geluid dat bij vlagen om de 10 seconde 'hikt', ARC dat niet vlekkeloos werkt...
Ik ga er vanuit dat Sony het fixt, maar de tv werkt op dit moment verre van zoals ie zou moeten werken.
In dat opzicht kan ik de conclusie van de Tweakers review alleen maar onderschrijven, op dit moment zijn die Sony's echt geen aanrader.
[ Voor 7% gewijzigd door P.K. op 28-07-2015 08:56 ]
Ik was zeer geïnteresseerd in de 50W805c, maar na het lezen van de verhalen hier ben ik er toch maar vanaf gestapt. Android TV staat nog teveel in de kinderschoenen, de vraag is of de (meeste) onvolkomenheden op redelijk korte termijn worden opgelost. Ik heb mijn twijfels, zie Philips die vorig jaar Android TV's heeft geïntroduceerd die serieus slecht werkten en in consumenten reviews volledig werden afgebrand. Philips heeft de introductie van de 2015 lijn niet voor niets uitgesteld tot na de zomer.
Heb uiteindelijk een Samsung UE48HU7500 gekocht. Kost 200 EUR meer dan de W805c, maar de Samsung heeft een uitstekende beeldkwaliteit en alles werkt zoals het hoort. Alle apps doen het feilloos, Netflix in 4k is magnifiek en zelfs ARC naar Marantz SR7005 doet het prima. Ik hoef niet perse 4k, maar 200 EUR voor een perfect werkende TV is ook wat waard.
Heb uiteindelijk een Samsung UE48HU7500 gekocht. Kost 200 EUR meer dan de W805c, maar de Samsung heeft een uitstekende beeldkwaliteit en alles werkt zoals het hoort. Alle apps doen het feilloos, Netflix in 4k is magnifiek en zelfs ARC naar Marantz SR7005 doet het prima. Ik hoef niet perse 4k, maar 200 EUR voor een perfect werkende TV is ook wat waard.
Gister de 55W805C gekocht. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben het beeld, ik ben geen tv expert maar de kleuren spatten van het scherm en zien er nog steeds natuurgetrouw uit.
Android TV werkt ook prima. Af en toe kom ik een bug tegen, maargoed het staat natuurlijk ook in de kinderschoenen. Echte grote problemen kom ik niet tegen en hoewel ik normaal geen Smart-TV gebruik vind ik Android wel een echte toevoeging bieden.
Android TV werkt ook prima. Af en toe kom ik een bug tegen, maargoed het staat natuurlijk ook in de kinderschoenen. Echte grote problemen kom ik niet tegen en hoewel ik normaal geen Smart-TV gebruik vind ik Android wel een echte toevoeging bieden.
Hebben die nieuwe Sony tv's nog steeds dat als je geen tv kanalen instelt (omdat je bijvoorbeeld via een kastje moet kijken) de eerste seconde je het ruilsignaal krijgt en hoort? Ik stoor mij hier enorm aan bij mijn huidige (2014 model).
Dat dachten we van de 3D bug bij de vorige modelllen ookP.K. schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:55:
[...]
Ik ga er vanuit dat Sony het fixt, maar de tv werkt op dit moment verre van zoals ie zou moeten werken.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Nope. Bij mij start de TV op naar de laatst gebruikte input (oftewel het "kastje" of het homescherm). W809C.Cyleo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:35:
Hebben die nieuwe Sony tv's nog steeds dat als je geen tv kanalen instelt (omdat je bijvoorbeeld via een kastje moet kijken) de eerste seconde je het ruilsignaal krijgt en hoort? Ik stoor mij hier enorm aan bij mijn huidige (2014 model).
Er zit ook een tv knop op de AB die kun je instellen zodat die naar de hdmi gaat van je 'kastje'AlterMann schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:06:
[...]
Nope. Bij mij start de TV op naar de laatst gebruikte input (oftewel het "kastje" of het homescherm). W809C.
Ja je kan de apps uitvinken waar aanbevelingen voor weergegeven moeten worden. Bijv youtube. Dat heeft bij mij flink geholpen.DaYwaLkUr schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:23:
[...]
Je bedoelt ze hidden te maken? of doe je echt een system app disablen?
I know, TV is gekoppeld aan HDMI2Trivian schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:09:
[...]
Er zit ook een tv knop op de AB die kun je instellen zodat die naar de hdmi gaat van je 'kastje'
Hij start zelfs op in je laatste gebruikte app geloof ik, merk bij Netflix iig dat ie dat doet.AlterMann schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:06:
[...]
Nope. Bij mij start de TV op naar de laatst gebruikte input (oftewel het "kastje" of het homescherm). W809C.
Mijn specifieke vraag is: wie heeft er een goede prijs onderhandeld voor de 755c (<750) of 805c (<800)?arendhorst schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:29:
[...]
Ik denk dat je nog te vroeg bent voor <750. Prijsverschil tussen W75 en W8 was voor mij 20 euro (zie mijn post paar pagina's terug met de prijzen van platte tv discounter), dus echt besparen doe je niet met een W75. Verwacht dat beide tv's voorlopig nog rond/boven de 850 blijven. Tijd is je vriend.
Nadat mijn licht bejaarde Samsung het loodje had gelegd ben ik ook enthousiast dit draadje ingerend. Ik heb al meer dan een jaar veel goeds gehoord over de W8xxB serie gehoord en opvolgers zijn beter, toch?SjakieZulu schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:07:
Ik was zeer geïnteresseerd in de 50W805c, maar na het lezen van de verhalen hier ben ik er toch maar vanaf gestapt. Android TV staat nog teveel in de kinderschoenen, de vraag is of de (meeste) onvolkomenheden op redelijk korte termijn worden opgelost. Ik heb mijn twijfels, zie Philips die vorig jaar Android TV's heeft geïntroduceerd die serieus slecht werkten en in consumenten reviews volledig werden afgebrand. Philips heeft de introductie van de 2015 lijn niet voor niets uitgesteld tot na de zomer.
Sony heeft voor mij het window gemist, het gaat sowieso geen C worden want ik lees echt te veel posts en reviews waarin problemen worden beschreven die verder reiken dan de smart-omgeving. Panasonic dan maar? B-modelletje? Tijd voor nog meer research
* Bundin mutters something about disappointment and idiots
Misschien moet je nog het gewenste formaat bij deze specifieke vragen vermelden, want bijv. de 43w805c is er al voor €749.deejaylethal schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:21:
Mijn specifieke vraag is: wie heeft er een goede prijs onderhandeld voor de 755c (<750) of 805c (<800)?
[ Voor 11% gewijzigd door rufio op 28-07-2015 20:02 ]
Mensen hier die de 930c hebben? Hoe is daar met de software gesteld? Kan je hier iets over zeggen aub?
Helaas wel weer 500 euro omhoog gegaan in prijs. Maar volgens mij is dit een waanzinnige TV. Zeker als je de speakers mooi vindt, zoals ik, ;-).
Helaas wel weer 500 euro omhoog gegaan in prijs. Maar volgens mij is dit een waanzinnige TV. Zeker als je de speakers mooi vindt, zoals ik, ;-).
rufio schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:59:
[...]
Misschien moet je nog het gewenste formaat bij deze specifieke vragen vermelden, want bijv. de 43w805c is er al voor €749.
deejaylethal schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:33:
[...]
Het gaat mij om de 50inch versie. En ik doel dan op <€750
De 50W755C is op Amazon.de 799 (à 19% BTW dus wordt nog iets duurder). De 50W706B die ik vorig jaar op het oog had is bijna nooit goedkoper dan €749 geweest, alleen bij de 'géén BTW' dagen en toen was de prijs eerst verhoogd naar de introprijs van 799 (de 50" was pas in het najaar uit). En bij zo'n belgische webshop was ie iets van 729 ...Kwam toendertijd ook tegen dat ie in Griekenland al een keer €599 was geweest en ook in Duitsland laag in de 600 maar hier niet natuurlijk (op uiteindelijk dat weekje eind januari na).Sjah schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 00:00:
[...]
Grappig, ik zit ook te denken aan deze, maar dan de zilveren. 900 wat die nu is , is te veel, ideaal is 700, en misschien zal die ergens een weekje 650 worden., maar nog niet. Maar kijk eens op geizhals, moet je hem wel uit Oostenrijk willen laten komen.
[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 28-07-2015 21:24 ]
Ik zit te twijfelen tussen tussen de 40W705C en de 40R550C, iemand die mij kan overtuigen welke van de twee de betere is? Ik zie namelijk weinig verschil ondanks het 80 euro prijsverschil
Philips heeft nog geen tv uitgebracht met Android TV. Ze hebben zelf Android 4.4 verbouwd als tv os. Android TV bestaat pas sinds versie 5.0 en is dus totaal niet te vergelijken.SjakieZulu schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:07:
Verwijderd
Voor mijn aankoop heb ik dit topic dagelijks gelezen. Je moet iets doen tijdens het wachten ... maar ook met wat hier nog constant terug komt als 'de vele problemen' heb ik de tv toch toen hij pas uit was in Belgie.
Ondertussen heb ik de TV een hele tijd in gebruik (43w809c voor 700€ toen) die ik in de woonkamer gebruik met een CI+ module van Telenet. Verder gebruik ik de interne speakers en stream ik véél vanaf mijn Synologie NAS en Youtube. Momenteel gebruik ik ES File Explorer (geen tijd genomen om andere te testen) en MX Video Player.
Wat ik vooral wil duidelijk maken ... Ik heb in heel die periode nog niets, maar echt niets gemerkt, van bugs die in het systeem zouden zitten. Ondertussen heb ik 2 updates gehad, maar los van een aangepast menu item zie ik weinig verschil.
Bij mijn weten is het enige echt grote probleem het 5.1 gebeuren dan ? Verder zie ik echt niet in waarom hier tegenwoordig meer post komen met de vage omschrijving van 'de vele bugs' en 'ik ga hem niet kopen'. Ieder zijn mening, maar dat is niet echt onze zaak toch ?
Bon, terug on topic dan maar ...
Moest er iemand interesse hebben, ondertussen kan ik de tv ook sturen via mijn domotica (loxone), maar daar de authenticie in de Sony TV loopt het wel via een raspberry pi momenteel. Sturing is nu over http, moet nog hdmi cec testen.
Ondertussen heb ik de TV een hele tijd in gebruik (43w809c voor 700€ toen) die ik in de woonkamer gebruik met een CI+ module van Telenet. Verder gebruik ik de interne speakers en stream ik véél vanaf mijn Synologie NAS en Youtube. Momenteel gebruik ik ES File Explorer (geen tijd genomen om andere te testen) en MX Video Player.
Wat ik vooral wil duidelijk maken ... Ik heb in heel die periode nog niets, maar echt niets gemerkt, van bugs die in het systeem zouden zitten. Ondertussen heb ik 2 updates gehad, maar los van een aangepast menu item zie ik weinig verschil.
Bij mijn weten is het enige echt grote probleem het 5.1 gebeuren dan ? Verder zie ik echt niet in waarom hier tegenwoordig meer post komen met de vage omschrijving van 'de vele bugs' en 'ik ga hem niet kopen'. Ieder zijn mening, maar dat is niet echt onze zaak toch ?
Bon, terug on topic dan maar ...
Moest er iemand interesse hebben, ondertussen kan ik de tv ook sturen via mijn domotica (loxone), maar daar de authenticie in de Sony TV loopt het wel via een raspberry pi momenteel. Sturing is nu over http, moet nog hdmi cec testen.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 23:25
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
tcviper schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:23:
De Sony te pakkenBeeld is echt super en het gros van de 'bugs' is inmiddels opgelost.
Als ik dit soort reacties lees, geloof ik daar toch weinig van. En aangezien Sony tot nu toe geen goede reputatie heeft met het fixen van bugs (3D bug zit er al erg lang in), ga ik volgende week de CX700 bestellenP.K. schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:55:
[...]
Nou, ik vind dat de bugs nog verre van opgelost zijn.
Op onverklaarbare wijze wordt de tv soms enorm traag, heb afgelopen week twee reboots van Android meegemaakt terwijl ik gewoon TV aan het kijken was(!) en dan zijn er ook nog wat kleine irritante dingetjes zoals de tv info die blijft staan, DD geluid dat bij vlagen om de 10 seconde 'hikt', ARC dat niet vlekkeloos werkt...![]()
In dat opzicht kan ik de conclusie van de Tweakers review alleen maar onderschrijven, op dit moment zijn die Sony's echt geen aanrader.
[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 29-07-2015 08:35 ]
Hier nu ookMotion2 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:39:
[...]
Ja je kan de apps uitvinken waar aanbevelingen voor weergegeven moeten worden. Bijv youtube. Dat heeft bij mij flink geholpen.
De TV is te herstarten (dus echt uit en weer aan zoals de stekker eruit) door de groene aan/uit knop op de afstandsbediening ingedrukt te houden totdat er een Android melding komt: UitschakelenAlterMann schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:54:
[...]
Hier nu ookAlleen.. moest wel even de stekker uit het stopcontact halen. Ik heb het idee dat de tv alleen maar op standby gaat als je op de uitknop drukt en nooit "echt" uit gaat. Nou ja, tenzij je de stroomkabel er even uit haalt dus
Nu weer lekker snel, perfect.
@Motion2: aha, vandaar dat het verkeerd liep.
Voor de gemiddelde consument draait de Philips 2014 lijn op Android, en is dus ''gewoon'' een Android TV, wat sec gewoon weer niet zo is. Ik snap de verwarring onder de consumenten wel ...
Voor de gemiddelde consument draait de Philips 2014 lijn op Android, en is dus ''gewoon'' een Android TV, wat sec gewoon weer niet zo is. Ik snap de verwarring onder de consumenten wel ...
zow heb 2 van die samsung 3d brillen, damn ben gelijk draaierig (5 minuten kijken), had ik niet bij mijn LG plasma met actieve brillen. Veel last van buitenlicht en geknipper. vanavond nog eens testen in het donker
En al je 3D instellingen staan goed? Dit maakt nogal een verschil tussen hoofdpijn en aangenaam 3D kijken.
Iemand ervaring met full hd op een 75"? Ben in de markt voor een 65" 4k televisie maar kwam in pricewatch de 75W855C tegen voor een vergelijkbare prijs. Vraag me af of ik me ga ergeren aan de lage resolutie op zo'n grote televisie.
Zou dr verschil zitten in de 4k en hd varianten mbt bugs ondanks het zelfde o/s?
Met name dan dat de hd varianten beter werken.
Ik had me zinnen gezet op de 4k.. Maar blijf even goed twijfelen omdat er zo,n verschil zit in de ervaring met de tv's over users, en het is een behoorlijk prijs verschil
Met name dan dat de hd varianten beter werken.
Ik had me zinnen gezet op de 4k.. Maar blijf even goed twijfelen omdat er zo,n verschil zit in de ervaring met de tv's over users, en het is een behoorlijk prijs verschil
De 4k schermen hebben wel andere specificaties ja, een veelgenoemde is de display lag die nog relatief hoog is tov FHD's. Zeker voor games is dat niet handig, dus dat zijn zaken waar je wel even onderzoek naar moet doen of dat dat voor jou van belang is.
Wat betreft beeldkwaliteit etc zou ik het niet weten, ik heb nergens een vergelijking kunnen vinden tussen de 2015 tv's van Sony.
Wat betreft beeldkwaliteit etc zou ik het niet weten, ik heb nergens een vergelijking kunnen vinden tussen de 2015 tv's van Sony.
Ik heb de 65w855c totaal geen spijt van dat ik niet voor 4k ben gegaan!Malt007 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:37:
Iemand ervaring met full hd op een 75"? Ben in de markt voor een 65" 4k televisie maar kwam in pricewatch de 75W855C tegen voor een vergelijkbare prijs. Vraag me af of ik me ga ergeren aan de lage resolutie op zo'n grote televisie.
Het is zelfs moeilijk om een recente film in goede 1080p te vinden (dus geen WEB-DL). Er is totaal geen 4K content en nog veel vraagtekens over de toekomst hiervan.
Voor mijn gevoel zijn de issues op de FHD modellen ietsjes minder als op de 4K.
Zoals vast al vaker voorbij gekomen, op 65" zien je ogen op meer dan 2.5 meter niet eens het verschil tussen 4K en 1080p. Dus als je meer dan 2.5 meter van je scherm zit, hoef je het voor de 4K resolutie zelf in ieder geval niet te doen. Het kan natuurlijk wel zijn dat de 4K modellen betere processing doen, en er daardoor alsnog beter uitzien.DaYwaLkUr schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:13:
[...]
Ik heb de 65w855c totaal geen spijt van dat ik niet voor 4k ben gegaan!
Het is zelfs moeilijk om een recente film in goede 1080p te vinden (dus geen WEB-DL). Er is totaal geen 4K content en nog veel vraagtekens over de toekomst hiervan.
Voor mijn gevoel zijn de issues op de FHD modellen ietsjes minder als op de 4K.
Mijn Samsung HDTV heeft het na 8 jaar trouwe dienst begeven, en ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar voor mijn Xbox One en Netflix. Verder niks.
Mijn oog viel al snel op de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart vanwege de goede reviews. Bij Hifishop is nu zelfs een aanbieding voor de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W829B Zwart voor dezelfde prijs, al zie ik weinig meerwaarde ten opzichte van de ander.
Maar ik twijfel een beetje of ik dit "oude" 2014 model moet nemen of, voor 100 euro minder, dit 2015 model pricewatch: Sony Bravia KDL-48W705C Zilver, Zwart. Ietsje kleiner maar ik kom zelf van 37 inch af dus dat is waarschijnlijk toch niet merkbaar (hoewel ik op m'n bank wel 4 meter van het scherm zit, dus groter is sowieso beter IMO). En er zit geen 3D op maar dat ga ik zeer waarschijnlijk toch niet gebruiken.
Ik zou neigen naar de laatste vanwege de voordeligere prijs, maar het lastige is dat ik er nog geen reviews over kan vinden, en dus ook niet weet of de beeldkwaliteit vergelijkbaar is met de veel geprezen 2014 versie. Iemand toevallig ervaringen?
Mijn oog viel al snel op de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart vanwege de goede reviews. Bij Hifishop is nu zelfs een aanbieding voor de pricewatch: Sony Bravia KDL-50W829B Zwart voor dezelfde prijs, al zie ik weinig meerwaarde ten opzichte van de ander.
Maar ik twijfel een beetje of ik dit "oude" 2014 model moet nemen of, voor 100 euro minder, dit 2015 model pricewatch: Sony Bravia KDL-48W705C Zilver, Zwart. Ietsje kleiner maar ik kom zelf van 37 inch af dus dat is waarschijnlijk toch niet merkbaar (hoewel ik op m'n bank wel 4 meter van het scherm zit, dus groter is sowieso beter IMO). En er zit geen 3D op maar dat ga ik zeer waarschijnlijk toch niet gebruiken.
Ik zou neigen naar de laatste vanwege de voordeligere prijs, maar het lastige is dat ik er nog geen reviews over kan vinden, en dus ook niet weet of de beeldkwaliteit vergelijkbaar is met de veel geprezen 2014 versie. Iemand toevallig ervaringen?
[ Voor 4% gewijzigd door Therapy777 op 29-07-2015 21:43 ]
Ik zou het 2012 model pakken als ik jou wasTherapy777 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:42:
Mijn Samsung HDTV heeft het na 8 jaar trouwe dienst begeven, en ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar voor mijn Xbox One en Netflix. Verder niks.
Hehe, nee geintje, gewoon het nieuwe model pakken. De oude draaien op Opera TV (en dat is helemaal niks vind ik persoonlijk), de nieuwe hebben prachtig beeld en Android TV heeft nog veel toekomst.
Dat is dus het punt, de W705C lijkt wel een lager model dan de W829B ook al is het een nieuwer model, dus misschien juist iets minder beeldkwaliteit. Verder is de W705C voor zover ik weet geen android TV. Dat is de W755/756Ctcviper schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:44:
[...]
Ik zou het 2012 model pakken als ik jou was
Hehe, nee geintje, gewoon het nieuwe model pakken. De oude draaien op Opera TV (en dat is helemaal niks vind ik persoonlijk), de nieuwe hebben prachtig beeld en Android TV heeft nog veel toekomst.
[ Voor 3% gewijzigd door Therapy777 op 29-07-2015 21:52 ]
Vergelijken in de winkel anders?Therapy777 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:49:
[...]
Dat is dus het punt, de W705C lijkt wel een lager model dan de W829B ook al is het een nieuwer model, dus misschien juist iets minder beeldkwaliteit. Verder is de W705C voor zover ik weet geen android TV. Dat is de W755/756C
Ik zou ook aanraden om voor eentje te gaan met android, puur vanwege het feit dat je hem gebruikt voor Netflix. Het probleem is dan weer dat de prijs van de 755c weer erg dicht bij de 805c ligt, dus dat wordt dan je volgende afweging die je moet gaan makenTherapy777 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:49:
[...]
Dat is dus het punt, de W705C lijkt wel een lager model dan de W829B ook al is het een nieuwer model, dus misschien juist iets minder beeldkwaliteit. Verder is de W705C voor zover ik weet geen android TV. Dat is de W755/756C
Die twee liggen te ver boven mijn budget helaas
plus ik heb al netflix op mijn xbox, dus daar hoef ik het niet per se voor te doen.
Thanks voor jullie input btw.
Persoonlijk zou ik toch voor de Android gaan. Ik kan zelf ook de PS4 of de Chromecast gebruiken maar het gemak en de snelheid die je met Android hebt is het echt waard.Therapy777 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:13:
Die twee liggen te ver boven mijn budget helaasplus ik heb al netflix op mijn xbox, dus daar hoef ik het niet per se voor te doen.
Heb bij platte tv de 42w828b besteld maar blijkt nu ineens niet meer leverbaar.
Ze stellen de 43w809c voor, voor in totaal 649 euro...
iemand ervaring met dit model? INPUT lag?
dit model heeft 1000hz? heb geen 1000hz nodig.
Geen ervaring met het model ik heb zelf een 55W805c. Het is 1000hz geoptimaliseerd (Sony Motion Flow). Dit kan je overigens ook uitzetten wat volgensmij gebeurd als je het in Game Modus zet wat weer reduceert in inputlag. Volgensmij is de Inputlag op de Sony TV's heel laag in vergelijking met andere merken.Sjonniebwoi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:10:
zie / "voel" je merkbaar verschil dan met en zonder game mode? ik heb game mode niet aanstaan en speelt nog steeds als een trein op de X1 (met spetterend beeld)Dragonknight1 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:15:
[...]
Geen ervaring met het model ik heb zelf een 55W805c. Het is 1000hz geoptimaliseerd (Sony Motion Flow). Dit kan je overigens ook uitzetten wat volgensmij gebeurd als je het in Game Modus zet wat weer reduceert in inputlag. Volgensmij is de Inputlag op de Sony TV's heel laag in vergelijking met andere merken.
heb ondertussen gelezen dat de w800c serie zo'n 37,5ms input lag heeft. Op zich geen ramp maar een verschil met 22 ms van de w800b serie laat staan de sub 20's ms tv's...
Heb boze mail gestuurd en ondertussen zou ik maar 625 moeten betalen..zouden jullie dit doen?
Heb ook gezegd in de mail waarom al die 2014 nog in voorraad staan op hun website, waarop ik antwoord kreeg dat al de 2014 niet meer nieuw leverbaar zijn, alleen nog toonzaalmodellen (brak dus)
Gewoon een tactiek om klanten vast te krijgen (heb al betaald), en achteraf iets anders op te zadelen om toch maar verkocht te krijgen. Slim systeem, dat wel.
Heb boze mail gestuurd en ondertussen zou ik maar 625 moeten betalen..zouden jullie dit doen?
Heb ook gezegd in de mail waarom al die 2014 nog in voorraad staan op hun website, waarop ik antwoord kreeg dat al de 2014 niet meer nieuw leverbaar zijn, alleen nog toonzaalmodellen (brak dus)
Gewoon een tactiek om klanten vast te krijgen (heb al betaald), en achteraf iets anders op te zadelen om toch maar verkocht te krijgen. Slim systeem, dat wel.
Nice price!Sjonniebwoi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:10:
Zelfde ervaring, zelfde winkel, zelfde probleem.. al ging het bij mij om een 55w828b die ruim op voorraad zou zijn. Uiteindelijk met korting een 55w809c gekocht. Prima scherm.Sjonniebwoi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:10:
De 55W805c is wel echt aan het stunten met de prijs en komt nu op een zeer acceptabel niveau. Lang getwijfeld tussen een 55W829B en een 55W805c, maar de doorslaggevende factor is toch wel android tv. Hopelijk wordt dit OS nog uitontwikkeld tot iets wat goed werkt.
Heeft geen signature.
Let op:
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297