PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Zelf heb ik een 55X8509C en die heeft toch een zilveren voet ipv een zwarte...Joster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:20:
Motionflow van de 809 is volgens mij meer, 800 Hz voor de 805 en 1000 Hz voor de 809. Ook is de voet anders van kleur, respectievelijk zilver en zwart chroom.
Men heeft hier dan ook over een w805c w809c niet over een x8509c.Ronayke03 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:26:
[...]
Zelf heb ik een 55X8509C en die heeft toch een zilveren voet ipv een zwarte...
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Schandalig wel hun manier van werken: eerst tv's verkopen die ze niet hebben zodanig dat ze iets anders kunnen verkopen.
Bekend verhaal bij Plattetv.nlAlterMann schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:04:
[...]
Zelfde ervaring, zelfde winkel, zelfde probleem.. al ging het bij mij om een 55w828b die ruim op voorraad zou zijn. Uiteindelijk met korting een 55w809c gekocht. Prima scherm.
Heb daar 3 weken moeten wachten op mijn 55x8505c terwijl deze in de tussentijd op de webshop van plattetv gewoon op voorraad stond. Het is een beleid dat ze bewust uitvoeren. Alles op voorraad zetten en zodra je besteld krijg je een mail dat het helaas niet meer op voorraad is. Maar ze hebben wel alvast je geld. Wil je vervolgens je bestelling annuleren dan bieden ze je een korting aan. Ben zelf 3 weken lang van het kastje naar de muur gestuurd. Ik kan niemand aanraden wat te kopen bij deze webshop. Als je wat bij ze wil kopen zou ik naar een van hun winkels gaan. Dan weet je tenminste of ze het op voorraad hebben of niet.
dit of de 42w705b ergens anders voor 519...
keuzes keuzes..
Als je geen haast hebt en bereid bent om lang te wachten is 599 een mooie prijs.Sjonniebwoi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:17:
volhardend zijn ze wel...heb gezegd dat ik op een ander zou kopen en nu bieden ze de 43w809c aan voor 599...
dit of de 42w705b ergens anders voor 519...
keuzes keuzes..
Zou je hier een foto van kunnen posten? Want we hebben dat ons in dit topic al meerdere malen afgevraagd, en de 809c zou volgens Sony een donker verchroomde standaard moeten hebben, niet de standaard chrome.AlterMann schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:27:
Mijn 55W809C heeft ook een zilveren voet.
3d interesseert me niet
1000hz wie heeft dat nodig? gaat mss zelfs sneller stuk
akkoord 599 is wel een heel mooie prijs
heb men geld teruggevraagd bij die sjoemelaars van platte tv
voor wie interesse heeft in de 43w809c->na wat pingelen kan je hem krijgen voor 599 blijkbaar...
vandaag in de winkel in nijmegen was de prijs 849,= in de pricewatch 799,= voor 649,= wil ik hem ook wel hebbenSjonniebwoi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:10:
Heb bij platte tv de 42w828b besteld maar blijkt nu ineens niet meer leverbaar.
Ze stellen de 43w809c voor, voor in totaal 649 euro...
iemand ervaring met dit model? INPUT lag?
dit model heeft 1000hz? heb geen 1000hz nodig.
er stond ook nog een w828b showmodel maar beeld was erg donker
in de pricewatch kun je ze naast elkaar vergelijken, heb ik zojsuit zelf al gedaan, beetje vreemde afwijkingenChaoss schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:14:
Kom het in dit topic zo niet tegen, maar wat is het verschil tussen de 805C en de 809C?
5 van april de 9 van juni de 5 giga netwerk en hd tuners de 9 niet tereijl ie duurder is
ben vandaag naar de winkel geweest voor vergelijking 43w80 43x83 met panasonic 40cx700 40cx800 43cx750. volgens site op voorraad in de showroom stond de cx750 niet opgesteld7Hills schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:00:
[...]
Bekend verhaal bij Plattetv.nl
Heb daar 3 weken moeten wachten op mijn 55x8505c terwijl deze in de tussentijd op de webshop van plattetv gewoon op voorraad stond. Het is een beleid dat ze bewust uitvoeren. Alles op voorraad zetten en zodra je besteld krijg je een mail dat het helaas niet meer op voorraad is. Maar ze hebben wel alvast je geld. Wil je vervolgens je bestelling annuleren dan bieden ze je een korting aan. Ben zelf 3 weken lang van het kastje naar de muur gestuurd. Ik kan niemand aanraden wat te kopen bij deze webshop. Als je wat bij ze wil kopen zou ik naar een van hun winkels gaan. Dan weet je tenminste of ze het op voorraad hebben of niet.
Zie hier de officiele vergelijking van de W805C, W807C, W809C etc.berry20 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:49:
[...]
in de pricewatch kun je ze naast elkaar vergelijken, heb ik zojsuit zelf al gedaan, beetje vreemde afwijkingen
5 van april de 9 van juni de 5 giga netwerk en hd tuners de 9 niet tereijl ie duurder is
http://www.sony.co.uk/ele...00c-series/specifications
De verschillen zijn eigenlijk alleen de Hz en de kleur van de voeten.
Netwerksnelheid word helaas niet vermeld maar het lijkt me inderdaad vreemd dat de W809C een lagere snelheid heeft.
Bosch Gl-30 BGL32000
verkopers vonden panasonic toch minder, kleiner merk minder snel oplossen van bugs.( in topic "3d panasonic 2015" lees ik echter bijna geen bugs.dus belang???
panasonic cx700/800 vallen af. want a) geen 43"maar 40" b) beeld van pana's was minder scherp/details bij beide winkels.(alsof ik een verkeerde bril op had) Deze ervaring had ik vorig jaar ook al, toen besloot op de nwe sonys 2015 serie te wachten.
panasonic cx 750 bij beide winkels niet te bekijken en daar ging ik eigenlijk voor ivm IPS en betere kijkhoeken, ik vond de kijkhoeken in de praktijk overigens erg meevallen bij beide merken tot 45gr geen opvallende terugval in kleur en contract .en dat is toch een behoorlijk praktijk geval in een kleinere huiskamer tot 3 mtr afstand.
de sony's:-> bij de eerste winkel vond ik de 43w809 erg tegenvallen. wazig alsof er nog een screenprotector op het scherm zat . volgens de verkoper lag dat aan het demo filmpje. daarnaast veel grijze vlekken op een witte achtergrond. (ook filmpje) na langere tijd verschoof de verkoper mijn aandacht naar de 43x83c
deze stond op een andere plaats in de winkel (wat donkerder maar egalere verlichting) dit demo filmpje zag er inderdaad veel beter/helderder/scherper uit. maar niet overdreven zoals bij vele sumsungs.
w8 was 849,=/site 799,= x83 was 1199,= maar werd direct 1099,= ik had de 300,= meerprijs al voor lief genomen.
Later zag ik dat op bijna alle tv's van meerdere merken de grijze vlakken op de witte achtergronden. met name bij de randen.aanwezig was (=bleeding?) (toch demo's filmpje?) http://www.rtings.com/tv/...y-dirty-screen-effect-dse
het beeld op de x83 was ook erg vloeiend. Op de eigenschap van schokkerige beelden had ik al veel merken en types van mijn lijst gehaald.
Dan de 2e winkel. daar stonden in 1 wand ca 25 tvs'van 40"/43" samsung/sony/philips/panasonic 630 en 700 /TLC/ LG vlak naast en boven elkaar. Op 6 mrtr afstand zag je bijna geen verschil in helderheid/contrast.
ik heb in mijn definitieve vergelijking op 3 mtr nog meegenomen de samsung JU6445;ook niet slecht; later ivm 40" af laten vallen. De 43w809 en 43x8309 stonden naast elkaar. De w8 was donkerder en doffer dan de x8. ik kon even spelen met de instellingen. de w8 wat helderder gezet en de beeldmodus stond op standaard ipv levendig.
na deze aanpassing stonden de w en x in de dezelfde beeldmodus met contrast en helderheid idem.
Ik zag bijna geen verschil meer in beeld met de in hd opgenomen beelden van national geo white HD
als ze de tvs'gereshuffeld zouden hebben weet ik niet of ik de juiste nog kon aanwijzen dus X8 in uhd niet beter beeld. Daarnaast is de bleeding of DSE in deze filmpjes bij geen een toestel opgevallen.
Door de 2e winkel is mijn keus op basis van beeldkwalteit in verhouding tot de prijs op de W8 gevallen.
Enige waar ik nu nog mee zit is de bugs die hier gemeld zijn. Inzake dts geluid naar receiver konden beide winkels geen antwoord geven...
Graag zou ik dus nu nog een vergelijking willen maken met pana CX750 omdat a) ook 43"en b) geen bugs gemeld. helderheid en contrast en kleurverzadiging zou ik dan nog moeten beoordelen en dat zou dan weer 300,= meer waard moeten zijn.
Ook heb ik in de 1e winkel nog een LG oled 3e generatie gezien.. .WOW zwart is ook zwart
dan nog : de samsung Suhd zijn mij niet opgevallen als bijzonder beter beeld.
wachten op quantum dots??? of nano lcd??? ik niet naar aanleiding van deze dag shoppen.
Nee maar wat ik zie is dat de televisie niks meer optimaliseert (motionflow). Ik zag geen groot verschil, maar ik denk dat je dat alleen zal zien bij bijvoorbeeld shooters vanwege de snelheid.quorumz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:36:
[...]
zie / "voel" je merkbaar verschil dan met en zonder game mode? ik heb game mode niet aanstaan en speelt nog steeds als een trein op de X1 (met spetterend beeld)
Dan had ik het toch aardig goed zo lijkt hetOntbijtkoek schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:43:
[...]
Zie hier de officiele vergelijking van de W805C, W807C, W809C etc.
http://www.sony.co.uk/ele...00c-series/specifications
De verschillen zijn eigenlijk alleen de Hz en de kleur van de voeten.
Netwerksnelheid word helaas niet vermeld maar het lijkt me inderdaad vreemd dat de W809C een lagere snelheid heeft.
Naast Destiny speel ik ook Warframe, tot nu toe score ik nog steeds goedDragonknight1 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:27:
[...]
Nee maar wat ik zie is dat de televisie niks meer optimaliseert (motionflow). Ik zag geen groot verschil, maar ik denk dat je dat alleen zal zien bij bijvoorbeeld shooters vanwege de snelheid.
Waarin ik beetje teleurgesteld in ben:
1) Blijkbaar zijn er géén modellen van de Android TV rond de 40 inch, groter kan ik echt niet dan 40 inch...
2) Géén Spotify app in de Smart TV app
Mag ik hopen later op een update van SmartTV naar Android TV ? denk van niet zeker ?
Nee. Model wat jij hebt, heeft dezelfde hardware als de 2014 modellen en heeft dezelfde interface.Jonas89 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:07:
Sinds kort de eigenaar van de SONY KDL-40W705C, tot nu toe erg tevreden van.
Waarin ik beetje teleurgesteld in ben:
1) Blijkbaar zijn er géén modellen van de Android TV rond de 40 inch, groter kan ik echt niet dan 40 inch...Want ging normaal voor z'on model gaan.
2) Géén Spotify app in de Smart TV app
Mag ik hopen later op een update van SmartTV naar Android TV ? denk van niet zeker ?
Android TV heeft andere hardware nodig en zal daardoor niet op jouw model kunnen draaien.
Vandaar dat er onderscheid gemaakt is welke modellen het wel en niet ondersteunen (ook in prijs).
Ok, bedanktKashika schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:23:
[...]
Nee. Model wat jij hebt, heeft dezelfde hardware als de 2014 modellen en heeft dezelfde interface.
Android TV heeft andere hardware nodig en zal daardoor niet op jouw model kunnen draaien.
Vandaar dat er onderscheid gemaakt is welke modellen het wel en niet ondersteunen (ook in prijs).
Het enigste wat ik veel gebruik is de Netflix app en YouTube in mindere mate...
Nee die update komt niet, is een vestel toestel met sony logo erop.Jonas89 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:41:
[...]
Ok, bedanktopzich vind ik dat nu géén probleem. Alleen vroeg ik het mij af...
Het enigste wat ik veel gebruik is de Netflix app en YouTube in mindere mate...
Ti90 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:56:
Inderdaad, scheelt €200 met de standaard pricewatch prijs. Over wat voor wachttijd hebben we het dan? Want ik wilde eigenlijk voor de 805c gaan, maar als ik ook zo'n prijs kan krijgen scheelt dat €150.
[...]
Zou je hier een foto van kunnen posten? Want we hebben dat ons in dit topic al meerdere malen afgevraagd, en de 809c zou volgens Sony een donker verchroomde standaard moeten hebben, niet de standaard chrome.

Deze is inderdaad zoveel gaver! Wat heb je ervoor betaald?
Dankjewel, ik had de standaard donkerder verwacht gezien de beschrijving in de specificaties. Hij lijkt wel iets anders te zijn qua kleur (warmer/bruiner) maar dat is maar minimaal.
Bij de mediamarkt hebben ze ook een variant van de w755c die echt een donkere standaard heeft.Ti90 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:25:
[...]
Dankjewel, ik had de standaard donkerder verwacht gezien de beschrijving in de specificaties. Hij lijkt wel iets anders te zijn qua kleur (warmer/bruiner) maar dat is maar minimaal.
Die bestaan ook in het standaard (iphone-achtig) zilver.
[ Voor 4% gewijzigd door Ti90 op 01-08-2015 23:11 ]
Kan ook aan mijn geweldige fotografie-kwaliteiten liggenTi90 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 15:25:
[...]

Bij de X8505 is het ook deze kleur alleen door de vorm ziet het er weer wat donkerder uit; X8507-9 zijn weer allemaal glimmend zilver ...
55X8505C:
[ Voor 63% gewijzigd door apis29 op 02-08-2015 10:33 ]
Ik lees in dit topic toch veel over bugs, spontane reboots en meer ergernissen. Ik wil eigenlijk out of the box (al dan niet met een incidentele software update + factory reset) kunnen kijken zonder issues. Moet ik dan de C-lijn omzeilen of gaat dat lukken?
Wil je delen wat het aanbod is en bij welke shop?Bundin schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:58:
Aanbieding gekregen voor een 50W809C.
Dat is raar, het enige verschil tussen de 808 en 809 is dan die 100hz? Raar dat ze daarvoor een apart model uitbrengen.
Rare manier van zaken doen in ieder geval. Maar nu wel heel blij met mijn tv en module, zeker voor die prijs. In het begin heb ik problemen gehad met mijn ZIGGO signaal. Zodra de WIFI aan ging had ik blokkerig (digitaal) tv beeld. Dit terwijl de tv 1,5m van het punt afstaat waar het signaal binnenkomt. Ik heb dit opgelost door een versterker tussen de tv en het aansluitpunt te plaatsen. Nu werkt alles top.
Duurt mij ook te lang voordat die update er eens is met 5.1 geluid. hoe moeilijk kan het zijn om zaken eerst te testen voordat je het op de markt gooit (zeker zulke essentiele zaken)DaYwaLkUr schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:14:
Wanneer komt er weer een nieuwe update? Waar kan is dat vinden van Android TV?
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Klinkt goed.tcviper schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 10:17:
Van wat ik heb begrepen/gehoord van Sony NL net: rond 15 augustus komt de volgende update en als het goed is moet daar ook 5.1 voor Netflix en apps in komen.
Enig idee wat er nog meer gefixt wordt met die update?
Staat het soms 'hikken' van DD/DTS er ook tussen? Dat is toch wel de meest irritante bug die er nu inzit voor mij.
Bij plattetv.nl, de 50W8090C voor 850. Zeer scherpe prijs, maar ik denk dat ik toch maar voor de 828B ga, want duidelijk minder input lag (en alsnog wat goedkoper). Hoewel ik alleen een Wii U heb, gaat ook Steam home streaming gebruikt worden. Dan wil ik zo min mogelijk lag toevoegen bovenop het streamen. En op de bank zitten en gamen heeft wel wat.. als de Xbone een keer goed in de aanbieding is...deejaylethal schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:14:
[...]
Wil je delen wat het aanbod is en bij welke shop?
3D gebruik ik niet dus de 3D bug in de B lijn is geen probleem voor mij. Daarnaast gebruik ik een media player (binnenkort htpc) tussen mijn servertje en mijn tv dus smart is ook niet zo spannend.
Nu nog een goede bluray/dvd speler vinden, alles is me tegelijk kapot gegaan (ouwe 5.1 setje, week later ouwe dvdspeler, 2 weken later de tv
[ Voor 8% gewijzigd door Bundin op 03-08-2015 11:23 ]
Geen idee verder, ik neem aan stability fixes.P.K. schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:20:
[...]
Klinkt goed.![]()
Enig idee wat er nog meer gefixt wordt met die update?
Staat het soms 'hikken' van DD/DTS er ook tussen? Dat is toch wel de meest irritante bug die er nu inzit voor mij.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Verschil is inputlag tussen de twee schermen is echt verwaarloosbaar hoor. Ga je niet merken, zelfs niet met streaming via STEAM.Bundin schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:21:
[...]
Bij plattetv.nl, de 50W8090C voor 850. Zeer scherpe prijs, maar ik denk dat ik toch maar voor de 828B ga, want duidelijk minder input lag (en alsnog wat goedkoper). Hoewel ik alleen een Wii U heb, gaat ook Steam home streaming gebruikt worden. Dan wil ik zo min mogelijk lag toevoegen bovenop het streamen. En op de bank zitten en gamen heeft wel wat.. als de Xbone een keer goed in de aanbieding is...
3D gebruik ik niet dus de 3D bug in de B lijn is geen probleem voor mij. Daarnaast gebruik ik een media player (binnenkort htpc) tussen mijn servertje en mijn tv dus smart is ook niet zo spannend.
Nu nog een goede bluray/dvd speler vinden, alles is me tegelijk kapot gegaan (ouwe 5.1 setje, week later ouwe dvdspeler, 2 weken later de tv)
wat is een goede aanbiedingBundin schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:21:
[...]
Bij plattetv.nl, de 50W8090C voor 850. Zeer scherpe prijs, maar ik denk dat ik toch maar voor de 828B ga, want duidelijk minder input lag (en alsnog wat goedkoper). Hoewel ik alleen een Wii U heb, gaat ook Steam home streaming gebruikt worden. Dan wil ik zo min mogelijk lag toevoegen bovenop het streamen. En op de bank zitten en gamen heeft wel wat.. als de Xbone een keer goed in de aanbieding is...
Nu nog een goede bluray/dvd speler vinden, alles is me tegelijk kapot gegaan (ouwe 5.1 setje, week later ouwe dvdspeler, 2 weken later de tv)
Wat ik lees: 24ms tov 37ms in game mode. Dat is toch een toename van 50%. Op zich is 37ms te doen, maar met eventuele stream lag tikt het aan. En ik heb uit de reviews eigenlijk niet kunnen halen dat er enorme verschillen in beeldkwaliteit zitten tussen B en C, behalve de brakke 3D weergave van de B lijn natuurlijk.Kashika schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:30:
[...]
Verschil is inputlag tussen de twee schermen is echt verwaarloosbaar hoor. Ga je niet merken, zelfs niet met streaming via STEAM.
Wellicht heb ik daar iets gemist, maar de vernieuwingen lijken vooral in de software te zitten dit jaar. Maargoed, de B serie was vorig jaar top of the line in het middensegment, dus ik zal er sowieso geen miskoop aan doen.
In feite is je enige afweging of je echt Android TV wilt.Bundin schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:58:
[...]
Wat ik lees: 24ms tov 37ms in game mode. Dat is toch een toename van 50%. Op zich is 37ms te doen, maar met eventuele stream lag tikt het aan. En ik heb uit de reviews eigenlijk niet kunnen halen dat er enorme verschillen in beeldkwaliteit zitten tussen B en C, behalve de brakke 3D weergave van de B lijn natuurlijk.
Wellicht heb ik daar iets gemist, maar de vernieuwingen lijken vooral in de software te zitten dit jaar. Maargoed, de B serie was vorig jaar top of the line in het middensegment, dus ik zal er sowieso geen miskoop aan doen.
op de B lijn kan je momenteel alleen Netflix en YouTube casten.
Als het prijsverschil er vrijwel niet is, is de C lijn de overweging wel waard vind ik.
Snap overigens wel dat je het verschil met inputlag serieus neemt met Streaming.
Als jij games gaat streamen waar reactie snelheid echt uit gaat maken, dan moet je de B lijn pakken.
Maar dan praat ik echt over fighers met snelle input (zoals street fighter).
[k heb vorige week een 828b zien staan bij platte tvBundin schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:58:
[...]
beeld was donkerder en bij snelle beweging wordt ie onscherp heb ik bij de w809c niet gezien
kan aan demo filmpje liggen volgens de verkoper
Kan ook aan de scene-instellingen liggen.berry20 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:07:
[...]
[k heb vorige week een 828b zien staan bij platte tv
beeld was donkerder en bij snelle beweging wordt ie onscherp heb ik bij de w809c niet gezien
kan aan demo filmpje liggen volgens de verkoper
Je kan Motionflow aanzetten wat bewegend beeld soepeler maakt. Dat gaat alleen ten koste van de beeldscherpte. Dan maak je gebruik van de "gesimuleerde' hz-waarden.
LCD heeft van nature moeite met beweging, dus maak je altijd wel een compromis.
Toestel heeft wel een 100 hz paneel, wat wel scheelt.
Hij werkt als je ook gecodeerde zenders kunt bekijken.RTL4 HD bijvoorbeeld.Shuttle007 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:49:
Ik heb de 43 w809c net geïnstalleerd en had eerst de zenders geïnstalleerd zonder ci + kaart erin. Nu heb ik die erin gestoken, maar ik zie op de een of andere manier geen verschil met eerst. Hoe zie ik of die ci module goed werkt en moet ik dan nog iets opnieuw instellen ofzo?
Op de link vind je alle zenders die je zonder smartcard kunt kijken, alle andere zenders hebben dus een kaart nodig.
https://www.ziggo.nl/tele...312-11826&zxuserid=230059
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Verdict: Highly Recommended
En over 3D:
- ... the Sony KDL-55W805C is yet another active-shutter 3D TV that doesn’t deliver full HD 3D resolution, following in the footsteps of its KDL-50W829B predecessor.
- While crosstalk could be surprisingly intrusive at times, it’s a vast improvement over the Sonys of yesteryears.
[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 03-08-2015 21:03 ]
EDIT: Is dit de befaamde 2014 3d bug die in dit topic al een paar keer is genoemd?
[ Voor 14% gewijzigd door Ti90 op 03-08-2015 22:34 ]
Heb al instellingen van alles gereset, zowel kodi als van tv zelf. Ook lichtsensor afgezet en dergelijke, maar het helpt niet.
Iemand hetzelfde probleem en daarbij een oplossing?
Zie mijn opmerking op vrijdag 31 juli ik zag geen verschil tussen de w en de x lijnSoullancer schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:42:
Iemand met een w805c die iets kan zeggen over de helderheid? Schijnt stuk lager te zijn dan de 4k modellen? Maar is het te weinig voor overdag met veel lichtinval?
Weer veel te laat geworden trouwens, ben zo dom geweest om 'even' te testen of ik steam in home streaming via ultrabook voor elkaar kreeg (met mn vorige tv nooit neiging toe gehad want 32" en dus te klein om relaxt op de bank te gamen). Na meerdere potjes Fifa kan ik bevestigen dat 720p op 3 meter afstand behoorlijk scherp oogt. Op deze resolutie was de verbinding het meest stabiel, en het maakt me andermaal duidelijk dat fhd meer dan zat is voor deze kijkafstand.
Goed om te horen, reflectie heb ik nu ook al veel last van met een samsung lcd, mar scherm, blijft in veel gevallen toch iets wat je blijft tegen komen op tv's.arendhorst schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 01:01:
Ik heb geen issue met de helderheid, maar het is me wel een beetje tegengevallen hoeveel het scherm reflecteert. Met name bij donkere scènes zie je vrij goed wat er op tafel staat. Geen idee of dit anders is bij de UHD modellen of bij de non-3d (755c), maar ik zou er wanneer je ze ergens naast elkaar kunt zien wel even op letten.
Zijn weinig schermen die niet reflecteren in donkere scenes. De helderheid van het scherm staat op zn allerlaagst bij donkere scenes, dus krijg je automatisch een spiegeling.arendhorst schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 01:01:
Ik heb geen issue met de helderheid, maar het is me wel een beetje tegengevallen hoeveel het scherm reflecteert. Met name bij donkere scènes zie je vrij goed wat er op tafel staat. Geen idee of dit anders is bij de UHD modellen of bij de non-3d (755c), maar ik zou er wanneer je ze ergens naast elkaar kunt zien wel even op letten.
Nu moet ik zeggen dat er relatief matte schermen in deze modellen zitten.
Bij TV's met een glasplaat is het nog erger. Beeld oogt mooier bij heldere scenes, maar bij donkere scenes kan je jezelf zien zitten
Een prijsdaling zou wel gewenst zijn. MIsschien dat ik dan alsnog dit jaar een nieuwe tv koop.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik zag verder dat er ook nog een 43W808C bestaat. In de pricewatch staat dat die 2 tuners heeft, klopt dat? Kan daar eigenlijk verder niks over vinden, ook niet bij Sony. Begreep namelijk dat dat handig is als je tegelijk een programma wil kijken en er eentje wil opnemen.
Ik heb naar de 43X8305C gekeken (het broertje van het scherm dat jij op het oog hebt), maar daar las ik toch niet echt positieve reviews over. Er schijnt een vrij flets IPS-paneel in te zitten en geen VA-paneel wat toch een mooier beeld oplevert (gaat wel ten koste van de kijkhoek). Ik ben uiteindelijk overigens toch op Full HD uitgekomen omdat ik het nut van 4k betwijfel. Blijf je onder de 50 inch, dan is in een gemiddelde woonkamer het verschil in resolutie niet te zien door beperkingen van het menselijk oog. En dan moet je ook nog 4k content hebben.inTIMidate schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:49:
Ik ben ook geïnteresseerd in een nieuwe Sony TV. Ik lees goede verhalen over de 805C, maar ik wil gelijk een 4K TV kopen zodat ik komende jaren vooruit kan. Ik zit te denken aan de pricewatch: Sony Bravia KD-49X8305C Zwart maar daar zijn weinig ervaringen over te lezen.
Ik vond het al twijfelachtig. Want de 809C staat in de Pricewatch weer met gewoon 1 tuner.Sjah schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:50:
Laat me raden, die 808c is de 807c van Mediamarkt, maar nu ook bij bol.com te koop? Maarja het plaatje is niet zilver, maar dat zegt op de Tweakers PW vrij weinig (sorry maar zo is het, ondanks alle halleluja over de PW).
[ Voor 3% gewijzigd door SVDT op 04-08-2015 13:55 ]
Chaoss schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:11:
de 828B heeft al een hoge refresh rate van 800mhz is dus hetzelfde als de 805C, ik kan me niet voorstellen dat je verschil ziet met de 1000mhz van de 809C.
Dit zijn dan ook eigenlijk waardes waarmee je vrij weinig kunt en welke per fabrikant verschillend worden berekend. Hier op Tweakers worden deze waardes "Geoptimaliseerde refresh rates" genoemd, maar eigenlijk is het niets meer dan "Geadverteerde marketing refresh rates". Wat wel interessant is, is de paneelfrequentie van een televisie.SVDT schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:54:
[...]
Ik vond het al twijfelachtig. Want de 809C staat in de Pricewatch weer met gewoon 1 tuner.Het verschil tussen de 808C en de 807C is in ieder geval de kleur van de bezel, respectievelijk zwart en zilverkleurig. En het aantal Hertz, respectievelijk 1000 Hz en 900 Hz (waar je volgens mij helemaal niks van ziet
).
In mijn blog Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates leg ik uit hoe het werkt en waar je op moet letten als het gaat om frequenties.
PS. De frequenties zijn waardes in "Hz" en niet in "MHz".
Net The Witcher zitten spelen bij een vriend van me op een 55inch W805 TV. Toen dacht ik, waarom lijkt het alsof hij hier op 60fps speelt. Hij stond dus op cinema stand.
Opzich, het speelde helemaal niet verkeerd bij The Witcher, het draaien ziet er beter uit, de graphics komen ook beter over. Alleen bij een potje FIFA merkte ik het verschil met inputlag.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
misschien wanneer iemand zich verveeld (als het zo belangrijk is) een tabel maakt met model kleur rand en poot en aantal hzTi90 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:36:
Die discussie van de kleur wordt nog steeds gevoerd omdat er nog steeds nergens duidelijk een vergelijking is wat het verschil in kleur is. En dat is toch wel belangrijk voor de meeste mensen die nog zo'n tv aan willen schaffen.
(van 5 meter afstand lijkt mijn voet glanzend zwart ipv alu glanzend en als het nu nog om 5 cd dikke randen van de tv zou gaan..... )
Dat staat dus al gewoon allemaal op de site van Sony maar dat is blijkbaar teveel moeite om te bezoeken ipv de pricewatchquorumz schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:45:
[...]
misschien wanneer iemand zich verveeld (als het zo belangrijk is) een tabel maakt met model kleur rand en poot en aantal hz
(van 5 meter afstand lijkt mijn voet glanzend zwart ipv alu glanzend en als het nu nog om 5 cd dikke randen van de tv zou gaan..... )
De 3D bug betrof in principe vooral crosstalk en dat lijkt dit jaar eindelijk aangepakt te zijn (gaat ook veel verder terug dan 2014).Ti90 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:31:
Apart dat je bij het 3D niet Full HD krijgt. Is dat juist niet de hele reden waarom je active kiest ipv passive? Dit is wel een tegenvaller voor mij, gezien ik juist heel erg blij was dat ze dit jaar bij de kleinere modellen overgestapt waren naar active.
EDIT: Is dit de befaamde 2014 3d bug die in dit topic al een paar keer is genoemd?
[ Voor 43% gewijzigd door apis29 op 04-08-2015 23:58 ]
Ah oke, misschien is dat de reden van de switch naar active. Is die halve resolutie iets softwarematigs (lees: kan dit later nog geupdate worden?) of moet ik er van uitgaan dat we met halve 3d resolutie blijven zitten?apis29 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:51:
[...]
Dat staat dus al gewoon allemaal op de site van Sony maar dat is blijkbaar teveel moeite om te bezoeken ipv de pricewatch. Alleen zijn er niet van alle uitvoeringen officele foto's van Sony en die er wel zijn worden her en der te pas en te onpas gebruikt (bij webshops; wat misleidend kan zijn).
[...]
De 3D bug betrof in principe vooral crosstalk en dat lijkt dit jaar eindelijk aangepakt te zijn (gaat ook veel verder terug dan 2014).
Eigenlijk hebben we het te danken aan winkels zoals de mediamarkt die met hun laagste prijs garantie een "eigen" model willen zodat ze niet hoeven te concurreren met winkels die de andere modellen verkopen. Want ja dit model heeft een ander serie nr en de refreshrate is 100hz hoger dus mag hij ook 100 euro duurder zijn.
Ik was je blog zelfs al tegen gekomen toen ik naar info over die frequenties op zoek was.Dimens schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 14:36:
In mijn blog Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates leg ik uit hoe het werkt en waar je op moet letten als het gaat om frequenties.
Die frequenties zijn voor mij geen twijfelpunt hoor.Soullancer schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:19:
Sorry dat ik het zeg, maar die discussie tussen de 805,807,809 variant mbt kleur en 100/200hz verschil word nu echt bijna elke pagina gevoerd? En het aantal hz stijgt niet evenals dat de kleur niet meer veranderd
Die onduidelijkheid, het gebrek aan reviews en de gunstige prijs geeft overigens denk ik aanleiding voor de vele vragen over de 80xC reeks.
[ Voor 7% gewijzigd door SVDT op 05-08-2015 02:15 ]
een paar post terug heeft dimens nog eea uitgelegd.mirglep schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:12:
Kan iemand mij uitleggen, of wijzen naar een uitleg, wat nu de waarde is van een hogere MotionFlow XR waarde. Ik heb hier op proberen te zoeken maar krijg niet echt een eenduidig beeld van wat dit exact doet behalve het "Soap opera effect" wat niet per se positief klinkt. Ik ben aan het twijfelen tussen de 55X850xC modellen en kom er niet uit of een snellere refresh rate mij meer kijkplezier gaat leveren.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
LCD TV's en bewegende beelden zijn geen optimale combinatie. Dus sport op een LCD TV ziet er beter uit als je een setting als motionflow gebruikt. Het beeld is minder scherp, maar creeërt kunstmatig meer beelden om het vloeiender te laten lopen.mirglep schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:12:
Kan iemand mij uitleggen, of wijzen naar een uitleg, wat nu de waarde is van een hogere MotionFlow XR waarde. Ik heb hier op proberen te zoeken maar krijg niet echt een eenduidig beeld van wat dit exact doet behalve het "Soap opera effect" wat niet per se positief klinkt. Ik ben aan het twijfelen tussen de 55X850xC modellen en kom er niet uit of een snellere refresh rate mij meer kijkplezier gaat leveren.
soap opera effect klinkt negatief, maar dat komt omdat het niet voor alle typen content geschikt is. Een film kijken met het soap opera effect ziet er vrij raar uit. Films spelen af op 24 frames per seconde en met motionflow worden die beelden opgekrikt in feite.
Veelal is het gewoon marketing. Cijfertjes waar een consument op kan geilen.mirglep schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:21:
Dank voor de reacties, maar ik was specifiek benieuwd of een hogere waarde ook daadwerkelijk beter is. Het artikel van dimens legt het effect en de voor- en nadelen prima uit, maar ik kan niet direct er uit halen of er een (merkbaar) verschil zit tussen de 55x8505c en de 55x8509c bijvoorbeeld.
Meer is niet altijd beter.
Meer is wel beter maar tenzij je over bionische arendsogen beschikt is de vraag of je het verschil gaat merken tussen 800 of 900Hz wijfelachtig.DarkSide schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:23:
[...]
Veelal is het gewoon marketing. Cijfertjes waar een consument op kan geilen.
Meer is niet altijd beter.
In het geval iemand een directe vergelijking heeft kunnen maken en wel verschil zag dan mag die mij altijd verbeteren
[ Voor 7% gewijzigd door jos707 op 05-08-2015 14:33 ]
Het beeld is een stuk donkerder als je de Motionflow op de hoogste standen zet, dat ga je niet eens gebruiken...jos707 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:30:
[...]
Meer is wel beter maar tenzij je over bionische arendsogen beschikt is de vraag of je het verschil gaat merken tussen 800 of 900Hz wijfelachtig.
In het geval iemand een directe vergelijking heeft kunnen maken en wel verschil zag dan mag die mij altijd verbeteren
Dat is niet helemaal waar. Beeldinterpolatie werd in eerste instantie juist in LCD-televisies toegepast voor scherper beeld tijdens bewegingen om te kunnen concurreren met plasma en CRT. De 100Hz en 200Hz panelen in combinatie met het beeldinterpolatie-algoritme hebben dan ook - wanneer het beeldinterpolatie-algoritme juist wordt toegepast - een betere bewegingsscherpte.Kashika schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:19:
[...]
LCD TV's en bewegende beelden zijn geen optimale combinatie. Dus sport op een LCD TV ziet er beter uit als je een setting als motionflow gebruikt. Het beeld is minder scherp, maar creeërt kunstmatig meer beelden om het vloeiender te laten lopen.
Meer is zeker niet altijd beter. De W8-serie (>50") uit 2014 van Sony is een goed voorbeeld. Alhoewel de Sony W815 met een MotionFlow van 600 een hogere waarde had dan de Sony W805 - die met een MotionFlow-waarde van 400 werd gespecificeerd - was er geen zichtbaar en meetbaar verschil.jos707 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:30:
[...]
Meer is wel beter maar of je het verschil gaat merken tussen 800 of 900Hz is twijfelachtig.
De 3 Phase Scanning Backlight (waar het verschil in MotionFlow-waarde in zit) van de Sony W815 gaf geen beter resultaat dan de 2 Phase Scanning Backlight van de W805. Dat terwijl de Sony W82* met een gespecificeerde MotionFlow-waarde van 800 en 4 Phase Scanning Backlight wel verbeteringen in bewegingsscherpte toonde.
Je kunt dus niet stellen dat meer altijd beter is. Dat geldt overigens niet alleen voor televisies.
In dit geval waarschijnlijk niet. Vermoedelijk zit het verschil in de Scanning Backlight zitten en weinig verschil maken. Ik verwacht zelf dat je het verschil niet zult zien. Alhoewel een toekomstige review met metingen misschien iets anders zal zeggen.mirglep schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:21:
Dank voor de reacties, maar ik was specifiek benieuwd of een hogere waarde ook daadwerkelijk beter is. Het artikel van dimens legt het effect en de voor- en nadelen prima uit, maar ik kan niet direct er uit halen of er een (merkbaar) verschil zit tussen de 55x8505c en de 55x8509c bijvoorbeeld.
Verwijderd
Ik heb het nu zo staan:
Screen Adjustment
Setting Memory: Current Input
Screen format: full
Auto format: On
4:3 Default: Wide zoom
Auto Display Area: Off
Display area: full pixel
Klopt dit?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 16:10 ]
Dat klopt. Ik bedoel meer dat hoe zwaarder je beeldinterpolatie zet, hoe meer artefacten je zult zien.Dimens schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:35:
[...]
Dat is niet helemaal waar. Beeldinterpolatie werd in eerste instantie juist in LCD-televisies toegepast voor scherper beeld tijdens bewegingen om te kunnen concurreren met plasma en CRT. De 100Hz en 200Hz panelen in combinatie met het beeldinterpolatie-algoritme hebben dan ook - wanneer het beeldinterpolatie-algoritme juist wordt toegepast - een betere bewegingsscherpte.
Zet de instelling maar eens op max.
Op website van Sony zelf staat dat X8505C 07C 09C direct led zijn, geen edge

Bij een full-led of direct-led-tv worden de leds gebruikt als een traditioneel 'backlight'-paneel waarbij de leds direct achter het lcd-scherm zitten. Voordeel is dat het licht egaal over het beeldoppervlak wordt verdeeld. Dat kan een betere beeldkwaliteit opleveren. Daarnaast kunnen de led-lampjes in groepen worden aangestuurd. Zo kun je bepaalde delen van het scherm sterker verlichten dan andere. Daar waar het beeld donkerder moet zijn, kunnen de leds dan minder intens branden. Dat zorgt voor een hoger contrast en een dieper zwart.
[ Voor 53% gewijzigd door SuperVeloce op 06-08-2015 01:32 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
http://obywatelhd.pl/inde...ani-android-ma-sens-test/
Voor wie het Pools niet machtig is (
https://translate.google....a-sens-test%2F&edit-text=
En nog een andere review in het Engels:
http://www.digitalversus....-43w755c-p27245/test.html
[ Voor 13% gewijzigd door SVDT op 06-08-2015 02:22 ]
En snap de tweakers review niet zo goed. Over de te trage soc. Bij het gamen, als het druk wordt dan trekt ie het niet zo goed.
Wil dat dan zeggen dat je bv met een ps4 bij een game als battlefield problemen gaat krijgen? Bv stuttering of framerate issues.
Weet vrij zeker dat die specs niet kloppen.SuperVeloce schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 01:25:
[...]
Op website van Sony zelf staat dat X8505C 07C 09C direct led zijn, geen edge
[afbeelding]
[...]
Als dat echt een direct led toestel was, zou het een stuk duurder zijn.
vind 3000euro voor een 65" niet goedkoopKashika schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:32:
[...]
Weet vrij zeker dat die specs niet kloppen.
Als dat echt een direct led toestel was, zou het een stuk duurder zijn.
55" hebben edge-led, 65" direct led
lijkt me dat sony website wel klopt
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Er is sprake van "Schandalige clouding, vlekkerig beeld en een vreemde soort van 'vouw' bovenin het scherm"--...
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297