misschien dat hij hem dan moet omruilen (volgens mij las ik dat ook op avforums bij iemand met een 65" en had een nieuwe gekregen die het niet had)jos707 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:15:
Iemand die een X85C in bezit heeft en zich in deze review kan vinden ?
Er is sprake van "Schandalige clouding, vlekkerig beeld en een vreemde soort van 'vouw' bovenin het scherm"--...
Het 55" model beschikt wel over Edge LED, het 65" model en het 75" model zijn inderdaad Direct LED. Ik zie dat dit trouwens bij meerdere modellen het geval is. Misschien is er iemand die zin heeft om een tabel in HTML te maken welke makkelijk aan te passen is?SuperVeloce schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 01:25:
[...]
Op website van Sony zelf staat dat X8505C 07C 09C direct led zijn, geen edge
[afbeelding]
[...]
Ik heb een 55x8509c sinds een maand en kan me absoluut niet in deze review vinden. Ik denk dat hij een defect exemplaar had.jos707 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:15:
Iemand die een X85C in bezit heeft en zich in deze review kan vinden ?
Er is sprake van "Schandalige clouding, vlekkerig beeld en een vreemde soort van 'vouw' bovenin het scherm"--...
Uniformiteit is echt top bij dit scherm
Vaker wordt Netflix constant opgestart, is al de 2e keer dat dit gebeurd.
Dan kijk ik TV of zit te gamen en opeens wordt Netflix geopend...
dan ben ik verplicht om hem "Force Stop" en Clear Data & Cache te doen.
Klinkt dit herkenbaar?
Klinkt dit herkenbaar?
Net de Sony 65 x8505c besteld! Spannend ivm die ene negatieve review, maar zal wel een foutief exemplaar zijn geweest...
Ik ben erg benieuwd of iemand een goeie tip heeft voor een wandsteun! Nog nooit een wandsteun gehad dus geen idee waar op te letten. Hoeft niet te draaien / uit te schuiven.
Ik ben erg benieuwd of iemand een goeie tip heeft voor een wandsteun! Nog nooit een wandsteun gehad dus geen idee waar op te letten. Hoeft niet te draaien / uit te schuiven.
Bij de Full HD kun je de standaard gebruiken als wandsteun, dus misschien kan dat bij die serie ook wel. Misschien handig om dat eerst te bekijken voordat je een een dure steun gaat kopen.mad_dog schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:23:
Net de Sony 65 x8505c besteld! Spannend ivm die ene negatieve review, maar zal wel een foutief exemplaar zijn geweest...
Dacht in eerste instantie dat je zei dat het alleen de 07/09 modellen waren.SuperVeloce schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:37:
[...]
vind 3000euro voor een 65" niet goedkoop
55" hebben edge-led, 65" direct led
lijkt me dat sony website wel klopt
Maar blijkbaar zijn alle 65 inch maten en groter bij de X85 en W85 direct led.
Alleen is het enige toestel wat Full Array en Local Dimming heeft, de X94C.
De X90C en de X93C hebben beiden frame dimming.
Ik gok dat de grotere X85 en W85 toestellen gewoon meer ledjes hebben en het toestel wat dikker is.
Zorgt in ieder geval voor betere unformiteit, maar is niet exact hetzelfde als wat FALD doet.
Ik heb momenteel de volgende opstelling om .mkv bestanden af te spelen: een 55X8509C met KODI, een TP-link WDR4300 Router met daarop aangesloten een Portable externe harde schijf (via USB). TV is aangesloten via LAN.
Mijn harde schijf kan ik dan ook bereiken op mijn computer.
Maar ik ben niet blij met de snelheid van het geheel. Soms heb ik last van buffering, zelfs als alleen de TV aanstaat. Ook worden mappen met veel bestanden traag uitgelezen.
Iemand een idee hoe ik dit sneller kan maken? Of is de enige oplossing om een degelijke NAS te kopen (van Synology?) En hoe stel ik deze dan het beste in in combinatie met KODI (of Android TV misschien?)
Maar ik ben niet blij met de snelheid van het geheel. Soms heb ik last van buffering, zelfs als alleen de TV aanstaat. Ook worden mappen met veel bestanden traag uitgelezen.
Iemand een idee hoe ik dit sneller kan maken? Of is de enige oplossing om een degelijke NAS te kopen (van Synology?) En hoe stel ik deze dan het beste in in combinatie met KODI (of Android TV misschien?)
Van wat ik hier heb gelezen is er de afgelopen paar weken veel gebeurd aan die buggy software. Die SoC gaat natuurlijk niet opeens games soepel afspelen, maar de buggy interface zou een stuk beter moeten zijn. Misschien dat iemand die daadwerkelijk die tv heeft dat kan beamen.Turfschipper schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 06:36:
Heb gisteren de 65 inch 850c gezien. En het is echt een prachtig beeld. Wat vervelend dat de software zo matig is.
En snap de tweakers review niet zo goed. Over de te trage soc. Bij het gamen, als het druk wordt dan trekt ie het niet zo goed.
Wil dat dan zeggen dat je bv met een ps4 bij een game als battlefield problemen gaat krijgen? Bv stuttering of framerate issues.
De software wordt inderdaad met de update beter. Ik speel er overigens geen (Android) games op, gebruik wel veel Plex (die is soms ook schokkerig in de interface, maar dat ligt denk ik aan een bug in Plex) en Netflix (draait super soepel).
Ik zit eigenlijk wel te wachten op 3d brillen nog...
Ik zit eigenlijk wel te wachten op 3d brillen nog...
[ Voor 10% gewijzigd door CorbataGames op 06-08-2015 14:05 ]
Bedankt voor je reactie. Dit is niet her geval ik zal een losse steun moeten kopen. De standaard Sony steun (SU-WL450) is overal uitverkocht... Balen, heb ik straks m'n tv kan ik m niet ophangenTi90 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:21:
[...]
Bij de Full HD kun je de standaard gebruiken als wandsteun, dus misschien kan dat bij die serie ook wel. Misschien handig om dat eerst te bekijken voordat je een een dure steun gaat kopen.
idd, lijkt mij sterk dat hij als enige met zoveel klachten zit terwijl het gros van alle andere ervaringen positief zijn.Motion2 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:17:
[...]
Ik heb een 55x8509c sinds een maand en kan me absoluut niet in deze review vinden. Ik denk dat hij een defect exemplaar had.
Uniformiteit is echt top bij dit scherm
Misschien dat de voice-command het woord 'netflix' oppikt en dan meteen netflix gaat starten ?DaYwaLkUr schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:21:
Vaker wordt Netflix constant opgestart, is al de 2e keer dat dit gebeurd.
Klinkt dit herkenbaar?
Ik gebruik Kodi op mijn tv (65W855C) in combinatie met een ds215j Synology NAS. Dit gaat helemaal naar wens en ik had niet verwacht dat dit zo goed zou werken. Ik moet nogsteeds de utp kabel aansluiten aan mijn tv maar zelfs via 5-G wifi werkt het als een gek (max size mkv tot nu; 11Gb). De truuk is om een NFS mount te maken op je NAS en de content op die manier naar Kodi te streamen.Ronayke03 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:56:
Ik heb momenteel de volgende opstelling om .mkv bestanden af te spelen: een 55X8509C met KODI, een TP-link WDR4300 Router met daarop aangesloten een Portable externe harde schijf (via USB). TV is aangesloten via LAN.
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Klinkt veelbelovend!Trivian schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:39:
[...]
Ik gebruik Kodi op mijn tv (65W855C) in combinatie met een ds215j Synology NAS. Dit gaat helemaal naar wens en ik had niet verwacht dat dit zo goed zou werken. Ik moet nogsteeds de utp kabel aansluiten aan mijn tv maar zelfs via 5-G wifi werkt het als een gek (max size mkv tot nu; 11Gb). De truuk is om een NFS mount te maken op je NAS en de content op die manier naar Kodi te streamen.
Maar als jij dan een map opent in KODI met een duizendtal bestanden, hoe lang duurt dit dan voordat je de lijst bestanden te zien krijgt?
Met mijn opstelling nu kan dit gemakkelijk 2 minuten duren.
En voor de zekerheid: jouw Synology NAS is aangesloten via LAN aan je router en je tv is ook aangesloten via LAN aan je router? Of is een rechtstreekse verbinding tussen TV en NAS ook mogelijk?
Sorry voor de noob vragen, maar ik ben 'nog' niet thuis in het gehele NAS gebeuren
Full hd versie kan in de 2015 ook niet aan de voet opgehangen worden, kon in de 2014 reeks nog wel inderdaad.mad_dog schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:19:
[...]
Bedankt voor je reactie. Dit is niet her geval ik zal een losse steun moeten kopen. De standaard Sony steun (SU-WL450) is overal uitverkocht... Balen, heb ik straks m'n tv kan ik m niet ophangen
Ik heb een goedkope beugel van Konig, afstand tot muur 23mm, was 35 euro geloof ik. Kan niet kantelen of draaien, maar dat wilde ik ook niet. Waar je op moet letten, sluit eerst alle bekabeling aan voordat je de tv aan de muur bevestigd. De aansluitingen zijn namelijk zo goed als onbereikbaar als je tv zo dicht tegen de muur hangt.
Bij mij gaat het snel maar ik heb geen idee hoeveel bestanden er op staan op dit moment. In ieder geval genoeg series en films om even zoet te zijnRonayke03 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:53:
[...]
Klinkt veelbelovend!
Maar als jij dan een map opent in KODI met een duizendtal bestanden, hoe lang duurt dit dan voordat je de lijst bestanden te zien krijgt?![]()
Met mijn opstelling nu kan dit gemakkelijk 2 minuten duren.
En voor de zekerheid: jouw Synology NAS is aangesloten via LAN aan je router en je tv is ook aangesloten via LAN aan je router? Of is een rechtstreekse verbinding tussen TV en NAS ook mogelijk?
Sorry voor de noob vragen, maar ik ben 'nog' niet thuis in het gehele NAS gebeuren.
NAS is aangesloten op mijn router via utp, verbinding van router naar tv gaat via 5G WIFI.
Rechtstreekse verbinding kan ook wel denk ik maar waarom zou je dat willen als je toch al een router hebt? Je hebt anders ook geen internet op je tv.
[ Voor 6% gewijzigd door Bapawe op 06-08-2015 15:06 ]
Direct gaat volgens mij niet werken, heb weleens geprobeerd een Synology rechtstreeks op een laptop aan te sluiten, maar dat werkte niet. (Sowieso is die Synology nuttiger aangesloten op internet)Trivian schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:03:
[...]
Geen 2 minuten in ieder geval
NAS is aangesloten op mijn router via utp, verbinding van router naar tv gaat via 5G WIFI.
Rechtstreekse verbinding kan ook wel denk ik maar waarom zou je dat willen als je toch al een router hebt? Je hebt anders ook geen internet op je tv.
Heb hier ook al mn films op een Synology staan, en heb in Kodi de netwerkmappen aangewezen voor films en series. Volgens mij maakt Kodi daar een database van, want het werkt supersnel allemaal. Alleen af en toe scant ie op nieuwe content.
Hij houd dat inderdaad bij in een database. Als je NAS bijv. niet bereikbaar is kun je nog wel door al je media heen browser in Kodi.
Verwijderd
Bump.Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:40:
Iemand enig idee waar je de optie overscan kunt vinden en kunt uitschakelen zodat je een 1:1 mapping op de ps4 krijgt.
Ik heb het nu zo staan:
Screen Adjustment
Setting Memory: Current Input
Screen format: full
Auto format: On
4:3 Default: Wide zoom
Auto Display Area: Off
Display area: full pixel
Klopt dit?
Goeie tips! Dan ga ik straks de konig knm lf10 bestellen. Onder de 40 euro in huis!arendhorst schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:55:
[...]
Full hd versie kan in de 2015 ook niet aan de voet opgehangen worden, kon in de 2014 reeks nog wel inderdaad.
Ik heb een goedkope beugel van Konig, afstand tot muur 23mm, was 35 euro geloof ik. Kan niet kantelen of draaien, maar dat wilde ik ook niet. Waar je op moet letten, sluit eerst alle bekabeling aan voordat je de tv aan de muur bevestigd. De aansluitingen zijn namelijk zo goed als onbereikbaar als je tv zo dicht tegen de muur hangt.
Ah kijk wist ik niet. Omdat de voet en behuizing van de tv zo goed als identiek zijn ging ik ervan uit dat het dit jaar ook gewoon kon.arendhorst schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:55:
[...]
Full hd versie kan in de 2015 ook niet aan de voet opgehangen worden, kon in de 2014 reeks nog wel inderdaad.
Vervelend, ik blijft problemen houden met mijn W809C. Alles wat met netwerk te maken heeft is traag en hapert (netflix, youtube, kodi). Recommendations al uitgezet, maar dat lijkt niet te helpen. Zowel wired als wireless problemen. Kan er met Google niet zoveel over vinden
Edit
Heb zojuist een 55w809c gescoord. Wilde eigenlijk een 65 inch high end 4k, maar dat zit er gewoon nog niet in voor mij. En moest toch echt een TV hebben.
Deze gehaald en over paar jaar dan maar 4k in bioscoopformaat, ;-).
Maar ok..... Ga hem zo uit de doos halen en aan sluiten, ben heel erg benieuwd. En een beetje een gok dat de software niet al te lang brak blijft.
Ga van een oude SD CRT beeldbuis naar deze, dus ik ga sowieso dik vooruit.
Heb zojuist een 55w809c gescoord. Wilde eigenlijk een 65 inch high end 4k, maar dat zit er gewoon nog niet in voor mij. En moest toch echt een TV hebben.
Maar ok..... Ga hem zo uit de doos halen en aan sluiten, ben heel erg benieuwd. En een beetje een gok dat de software niet al te lang brak blijft.
[ Voor 80% gewijzigd door Turfschipper op 06-08-2015 20:11 ]
We zijn erg benieuwd naar je ervaring, hopelijk kun je die nog delen later? :)!mad_dog schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:23:
Laat even weten hoe hij bevaltTurfschipper schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:18:
Edit
Ah, dezelfde als ik. Mooi. Kunnen we samen klagen over traagheidTurfschipper schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 17:18:
Edit
Net als Turfschipper ga ik ook van een een CRT beeldbuis naar een Sony TV, ik zelf zit nog tussen een 50 en 55 inch te twijfelen, ook omdat ik al een vaste afstand heb naar de TV. Kan moeilijk de bank op de plek van de salontafel en lamp zetten. Ik heb alleen nog steeds geen beslissing genomen om meerdere redenen.
1:) Heb nog steeds niet in een winkel gekeken 2:) Bij welke winkel zal ik hem kopen (niet de Mediamarkt hoor) met betrekking tot garantie e.d. 3:) Op die oude CRT kijk ik eigenlijk alleen het journaal en af en toe een kwis, heel weinig films, heb wel DVD's die nu wel erg klein worden.
En de rest van Android TV/ streamen naar TV is voor mij allemaal extra mooi meegenomen.
1:) Heb nog steeds niet in een winkel gekeken 2:) Bij welke winkel zal ik hem kopen (niet de Mediamarkt hoor) met betrekking tot garantie e.d. 3:) Op die oude CRT kijk ik eigenlijk alleen het journaal en af en toe een kwis, heel weinig films, heb wel DVD's die nu wel erg klein worden.
En de rest van Android TV/ streamen naar TV is voor mij allemaal extra mooi meegenomen.
Vraagje: ik heb de 809C en ds215j sinds gisteren. Is het aan te raden om Kodi te gebruiken ipv de standaard software van synology? Deze ondersteund wel chromecast namelijk, waardoor je vanaf je tablet/telefoon een video zou kunnen start op tv. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?Trivian schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:03:
[...]
Bij mij gaat het snel maar ik heb geen idee hoeveel bestanden er op staan op dit moment. In ieder geval genoeg series en films om even zoet te zijn
De DS video app is bijvoorbeeld nog niet beschikbaar bij mij op android TV? Hoe zou je dit dan doen?hans180 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:57:
[...]
Vraagje: ik heb de 809C en ds215j sinds gisteren. Is het aan te raden om Kodi te gebruiken ipv de standaard software van synology? Deze ondersteund wel chromecast namelijk, waardoor je vanaf je tablet/telefoon een video zou kunnen start op tv. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Chromecast gaat achter in je TV. En je synology kan daarna toe casten.
Staat dus buiten Android TV om.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Je hebt geen chromecast nodig, want deze zit standaard in de Sony serie met Android TV...DarkSide schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:09:
Chromecast gaat achter in je TV. En je synology kan daarna toe casten.
Je hebt dus ook geen app van DS op je TV nodig.
[ Voor 7% gewijzigd door hans180 op 07-08-2015 13:35 ]
Ok cool. Wist niet dat je rechtstreeks naar je TV kon casten.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Hoe zit het eigenlijk met de lipsync / audio delay problemen in combinatie met een sound bar? Las hier dat verschillende mensen daar problemen mee hebben. Ik wil graag een HT-CT380 ofzo kopen, maar als die issues nog niet opgelost zijn wacht ik misschien nog even.
Ja dat casten kan ook maar ik vind Kodi gebruiken toch wat fijner omdat je dan geen ander device nodig hebt om het casten te starten. Je kan gewoon met je AB van de tv een film starten. Het casten ism ondertiteling kan eventueel ook problemen opleveren en de subtitle plugin van Kodi vind ik fijner in gebruik dan hoe het in DS video app geregeld is.hans180 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:11:
[...]
Je hebt geen chromecast nodig, want deze zit standaard in de Sony serie met Android TV...
Je hebt dus ook geen app van DS of je TV nodig.
Daarnaast kun je zoiezo wat meer dingen instellen in Kodi wat met het casten niet mogelijk is.
Ik heb een 55X8509C met HT-NT3 soundbar. Er is nog altijd een lipsync/audio delay probleem. Maar ik het het probleem ook als soundbar niet aangesloten is. Het probleem staat dus eigenlijk los van de soundbar...Finwe schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:32:
Hoe zit het eigenlijk met de lipsync / audio delay problemen in combinatie met een sound bar? Las hier dat verschillende mensen daar problemen mee hebben. Ik wil graag een HT-CT380 ofzo kopen, maar als die issues nog niet opgelost zijn wacht ik misschien nog even.
Ik wil graag de 50W805C kopen.
Bij sommige webshops verkopen ze ook de 50W809C voor dezelfe prijs (Bijv. plattetv)
Maar ik lees dus wat klachten over de snelheid van de 809.
Heeft hier enkel de 809 last van of is dit een specifiek geval?
Bij sommige webshops verkopen ze ook de 50W809C voor dezelfe prijs (Bijv. plattetv)
Maar ik lees dus wat klachten over de snelheid van de 809.
Heeft hier enkel de 809 last van of is dit een specifiek geval?
Bosch Gl-30 BGL32000
Kan ik ergens terugvinden hoe je een NFS mount maakt op de DS215J om Kodi te gebruiken?Trivian schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:39:
[...]
Ik gebruik Kodi op mijn tv (65W855C) in combinatie met een ds215j Synology NAS. Dit gaat helemaal naar wens en ik had niet verwacht dat dit zo goed zou werken. Ik moet nogsteeds de utp kabel aansluiten aan mijn tv maar zelfs via 5-G wifi werkt het als een gek (max size mkv tot nu; 11Gb). De truuk is om een NFS mount te maken op je NAS en de content op die manier naar Kodi te streamen.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem ik heb de kd-55x8509 en zeer tevreden. Ik kan alleen geen Netflix in 4k kijken.
Ik heb bij Netflix de hoogste kwaliteit aangevinkt, en de tv op cinema pro of cinema home gezet maar de 4k blijft uitstaan.
Krijg een melding kan pas aan bij een 1080p signaal.
Ik stream Netflix toch op 4k, maak ik een fout of is er nog een instelling die ik vergeet.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik heb een probleem ik heb de kd-55x8509 en zeer tevreden. Ik kan alleen geen Netflix in 4k kijken.
Ik heb bij Netflix de hoogste kwaliteit aangevinkt, en de tv op cinema pro of cinema home gezet maar de 4k blijft uitstaan.
Ik stream Netflix toch op 4k, maak ik een fout of is er nog een instelling die ik vergeet.
Is NFS echt nodig. Heb nu gewoon een gedeelde map. En daar kan mijn HTPC met Kodi prima mee overweg.
En daarbij moet je internetsnelheid ook min 15mbps aan kunnen (ga ik wel vanuit tegenwoordig, maar toch).
Verder hoef je volgens mij toch geen specifieke modus op je TV te zetten.
Wat kijk je op netflix dan? Niet alles is 4k. En welk abbo heb je. Het goedkoopste abbo ondersteund geen 4k.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:51:
Hallo allemaal,
En daarbij moet je internetsnelheid ook min 15mbps aan kunnen (ga ik wel vanuit tegenwoordig, maar toch).
Verder hoef je volgens mij toch geen specifieke modus op je TV te zetten.
[ Voor 80% gewijzigd door DarkSide op 07-08-2015 18:54 ]
Verwijderd
Klopt niet alles op Netflix is 4k zijn een paar series en ik heb een abbo kpn 50mb
En de televisie is met een netwerkkabel aangesloten.
En de televisie is met een netwerkkabel aangesloten.
En welk netflix abbo heb je? Op hoeveel schermen kan je tegelijk kijken?
Verwijderd
De duurste dus HD op 4 schermen en 4k uhd.
Ik had wel begrepen dat je de tv op cinema pro of home moest zetten anders werkt het niet.
Ik had wel begrepen dat je de tv op cinema pro of home moest zetten anders werkt het niet.
Mijn 1ste bevindingen over de 55w809c.
Gisteren om een uur of 8 had ik hem en vond de normale zenders zo SD achtig. Googlen, ziggo sites, upc, sony, alles gehad toen ik om een uur of 6 snachts dacht, laat ik eens een rondje zappen.
Bij ziggo zit NPO 1 op 1. En NPO 1 HD op kanaal 925.... Hahahaha, lekker logisch. En de rest van de HD zenders volgt. Kan ik wel omzetten geloof ik.
Maar ok.... Het beeld is heel mooi. Zwartwaardes in een pikdonkere kamer vond ik echt niet slecht.
Hele lichte bleed in de hoeken bij een donkere kamper en zwart beeld, maar valt mij amper op. En bij normaal gebruik zie je het niet.
Software.... Tsja... Aan de ene kant viel het mij mee, omdat ik zoveel slechte dingen had gelezen.
De Tv reageert af en toe wat traag. Maar dat vind ik nog te doen. De videoapp werkt voor geen meter met usb opslag. Maar toen ik de app Kodi erop gooide, dat werkt gewoon prima. (yify 1080 downloads vallen wel erg tegen kwa kwaliteit op dit scherm vind ik)
Netflix werkt niet goed, loopt vast na een minuut of zo. Of hij kan de video helemaal niet starten. Saving private ryan is de kwaliteit bedroevend slecht, terwijl house of cards wel erg goed er uit ziet.
Youtube werkt als een trein en heeft fantastisch beeld.
(vooralsnog heb ik wireless, zal netflix met kabel ook even checken)
Ik heb geen console of blue ray speler, dus dat kan ik niet checken. Maar verwacht dat dat er fabelachtig uit ziet.
Verder lijkt de tv af en toe te freezen als je naar een ander menu gaat. Dat moet echt wel beter worden middels updates vind ik.
Tot nu toe wel te tevreden ondanks de genoemde issues.
Alleen..... Gister toen ik naar bed wilde gaan, net er voor, ging ineens de Tv spontaan uit. En ik kreeg hem niet meer aan.
Pas na stroom er af en een minuutje of 5 kreeg ik hem weer aan.
En dat..... vind ik WEL heel verschrikkelijk. Dat moet niet nog een paar keer gebeuren hoor.
Als ik straks mijn maten uit nodig om hier voetbal te kijken en gaat dan gaat ie spontaan uit.... Brrr.....
Maar goed.... Heb hem pas een dag nu. Komende dagen eens verder kijken wat ie allemaal kan en wat er zoal schreeuwt om een update.
Gisteren om een uur of 8 had ik hem en vond de normale zenders zo SD achtig. Googlen, ziggo sites, upc, sony, alles gehad toen ik om een uur of 6 snachts dacht, laat ik eens een rondje zappen.
Bij ziggo zit NPO 1 op 1. En NPO 1 HD op kanaal 925.... Hahahaha, lekker logisch. En de rest van de HD zenders volgt. Kan ik wel omzetten geloof ik.
Maar ok.... Het beeld is heel mooi. Zwartwaardes in een pikdonkere kamer vond ik echt niet slecht.
Hele lichte bleed in de hoeken bij een donkere kamper en zwart beeld, maar valt mij amper op. En bij normaal gebruik zie je het niet.
Software.... Tsja... Aan de ene kant viel het mij mee, omdat ik zoveel slechte dingen had gelezen.
De Tv reageert af en toe wat traag. Maar dat vind ik nog te doen. De videoapp werkt voor geen meter met usb opslag. Maar toen ik de app Kodi erop gooide, dat werkt gewoon prima. (yify 1080 downloads vallen wel erg tegen kwa kwaliteit op dit scherm vind ik)
Netflix werkt niet goed, loopt vast na een minuut of zo. Of hij kan de video helemaal niet starten. Saving private ryan is de kwaliteit bedroevend slecht, terwijl house of cards wel erg goed er uit ziet.
Youtube werkt als een trein en heeft fantastisch beeld.
(vooralsnog heb ik wireless, zal netflix met kabel ook even checken)
Ik heb geen console of blue ray speler, dus dat kan ik niet checken. Maar verwacht dat dat er fabelachtig uit ziet.
Verder lijkt de tv af en toe te freezen als je naar een ander menu gaat. Dat moet echt wel beter worden middels updates vind ik.
Tot nu toe wel te tevreden ondanks de genoemde issues.
Alleen..... Gister toen ik naar bed wilde gaan, net er voor, ging ineens de Tv spontaan uit. En ik kreeg hem niet meer aan.
Pas na stroom er af en een minuutje of 5 kreeg ik hem weer aan.
En dat..... vind ik WEL heel verschrikkelijk. Dat moet niet nog een paar keer gebeuren hoor.
Als ik straks mijn maten uit nodig om hier voetbal te kijken en gaat dan gaat ie spontaan uit.... Brrr.....
Maar goed.... Heb hem pas een dag nu. Komende dagen eens verder kijken wat ie allemaal kan en wat er zoal schreeuwt om een update.
[ Voor 7% gewijzigd door Turfschipper op 08-08-2015 01:01 ]
Ok dat zou idd goed moeten zijn. Heb zelf geen 4k tv. Maar heb wel eerdere meegemaakt dat iemand zijn abbo niet had verhoogd en dus geen 4k had.Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:02:
De duurste dus HD op 4 schermen en 4k uhd.
Bedankt voor het vermelden van je bevindingen! Dit model wordt mogelijk ook mijn nieuwe TV maar kijk het nog eventjes aan. Hopelijk was het uit gaan van de TV eenmalig iets!
[ Voor 78% gewijzigd door ndonkersloot op 07-08-2015 19:12 ]
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Verwijderd
Nee, abbo klopt dus wel 4k.
Nu nog zichtbaar op de tv.
Pffffff valt soms niet mee alle instellingen.
Ik zat gisteren die costa rica 4k youtube filmpjes te kijken.
Nog voordat ik mijn HD zenders had gevonden. En..... Helemaal weg geblazen!
Man man man, dit ding kan mooie beelden tonen hoor. Als je top content hebt, dan wordt dit wel kwijlen denk ik, haha ;-).
Maar goed.... Ff een paar jupilertjes pakken aan de Rat Verleghstraat.... Heel veel zin in dit seizoen... Not...
Nog voordat ik mijn HD zenders had gevonden. En..... Helemaal weg geblazen!
Man man man, dit ding kan mooie beelden tonen hoor. Als je top content hebt, dan wordt dit wel kwijlen denk ik, haha ;-).
Maar goed.... Ff een paar jupilertjes pakken aan de Rat Verleghstraat.... Heel veel zin in dit seizoen... Not...
welke instellingen....Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:11:
Nee, abbo klopt dus wel 4k.
Ik heb de 65x805c en heb een netflix abbo genomen met 4k (beetje jammer dat je verplicht bent het duurste te nemen met 4 connecties aangezien ik er max 2 in gebruik zal hebben)
Test eens de serie House of Cards? die geeft aan Ultra HD in dat grijze balkje. wanneer ik het op mijn philips tv opstart staat daar HD
cinema pro instellingen etc hoef je op je sony niet aan te passen hoor, staat daar los van
Verwijderd
Op te lossen door bij atomatisch zoeken van zenders niet UPC of provider te kiezen, maar de derde optie "overigen" met freq=474000 en netwerk id=5555Turfschipper schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 19:05:
Mijn 1stw bevindingen over de 55w809c.
Bij ziggo zit NPO 1 op 1. En NPO 1 HD op kanaal 925.... Hahahaha, lekker logisch. En de rest van de HD
Dat is niet helemaal de reden. Het zijn niet de winkels maar de leveranciers zelf die prijsrust willen garanderen. Sony wil niet dat winkels met laagste prijsgarantie elkaar volgen en de prijs instort. Die vicieuze cirkel zou voor hun het meest nadelig zijn. Een retailer eist namelijk meestal compensatie op de marge en lijd dus niet onder lagere prijzen.Chaoss schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:45:
Een tabel in de startpost zou geen overbodige luxe zijn.
Eigenlijk hebben we het te danken aan winkels zoals de mediamarkt die met hun laagste prijs garantie een "eigen" model willen zodat ze niet hoeven te concurreren met winkels die de andere modellen verkopen. Want ja dit model heeft een ander serie nr en de refreshrate is 100hz hoger dus mag hij ook 100 euro duurder zijn.
Beetje off-topic, maar daar komt de wildgroei aan types vandaan.
Mooie review van de w805c:
http://www.s21.com/sony-kdl-50w805c.htm
Ik neem hun advies denk ik over en wacht nog even op de updates. Is deze TV nog steeds instabiel met herstarts en zo?
Ik neem hun advies denk ik over en wacht nog even op de updates. Is deze TV nog steeds instabiel met herstarts en zo?
Een ander model, de X8509C crasht bijna iedere dag, gewoon bij TV kijken, zo maar uit het niets.. Dus ja, de updates moeten nu toch wel eens gauw komen, dat zou fijn zijn!
Kijk je via een CI+ module? Ik heb dezelfde tv maar gebruik geen CI+, enkel Kodi + HDMI aansluitingen.BliXem schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:59:
Een ander model, de X8509C crasht bijna iedere dag, gewoon bij TV kijken, zo maar uit het niets.. Dus ja, de updates moeten nu toch wel eens gauw komen, dat zou fijn zijn!
Heb nog geen enkele reboot gehad...
Best wel vreemd dat sommige crashes hebben en andere er helemaal geen last van hebben.BliXem schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:59:
Blijkbaar staan er voor de volgende maanden een aantal updates gepland met nieuwe features:
http://www.sony.co.uk/support/en/content/cnt-hn/prd-tvhc/more-features-coming-to-your-android-tv-soon/KD-55X8509C
Weet iemand of dat in de kdl-43w755c hetzelfde paneel zit qua merk en type
als in de kdl-43w805c .
Enkele dagen geleden kwam zo'n lijst voorbij, ik dacht op dit forum , ik ben al flink aan het zoeken
doch kan het niet meer vinden.
als in de kdl-43w805c .
Enkele dagen geleden kwam zo'n lijst voorbij, ik dacht op dit forum , ik ben al flink aan het zoeken
Voor zover ik weet welhstrr schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:39:
als in de kdl-43w805c .
Waarschijnlijk met een CI+ module op het oude digitale netwerk van Ziggo.BliXem schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:59:
Probeer eens tijdelijk zonder de CI+ module naar de FTA digitale kanalen te kijken ofdat het probleem zich nog voordoet.
Groeten is niet nodig, zie PM!
[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 12-08-2015 08:45 ]
De laatste tijd heb ik heel vaak dat de 43W805c uit zichzelf opnieuw opstart. Dit is echt zo irritant. Afgelopen 2 dagen al 5x voorgekomen. Hebben anderen hier ook last van? Hopelijk wordt dit snel gefixeerd
Mijn televisie is vandaag kapot gegaan en nu ben ik op zoek naar een nieuwe. Uiteraard is de eerste beslissing Full HD of UHD. Op zich lijkt me full HD op dit moment wel genoeg. Wanneer er meer content uit komt, dan zal ik eerder voor een UHD Beamer gaan. Ik heb nu een Full HD Sony projector (HW55ES).
Mijn voorkeur gaat wel naar Sony toe. Welk model raden jullie mij aan? Mijn budget is rond de 1000 euro. De grootte zal tussen de 50" en 55" worden. Mijn vorige TV was een Samsung 51"plasma. Geluid hecht ik geen waarde aan, aangezien alles op een 5.1 set staat aangesloten. Als een 2014 model een betere keuze zou zijn, dan is dat voor mij ook geen probleem. 3D hoeft niet, dat kan ik ook op mijn beamer.
Zelf lijkt me de Sony Bravia KDL-55W805 wel wat. (Nu 949 bij Bol.com)
Mijn voorkeur gaat wel naar Sony toe. Welk model raden jullie mij aan? Mijn budget is rond de 1000 euro. De grootte zal tussen de 50" en 55" worden. Mijn vorige TV was een Samsung 51"plasma. Geluid hecht ik geen waarde aan, aangezien alles op een 5.1 set staat aangesloten. Als een 2014 model een betere keuze zou zijn, dan is dat voor mij ook geen probleem. 3D hoeft niet, dat kan ik ook op mijn beamer.
Zelf lijkt me de Sony Bravia KDL-55W805 wel wat. (Nu 949 bij Bol.com)
[ Voor 8% gewijzigd door HellBeast op 08-08-2015 19:46 ]
Beauty is in the eye of the beerholder
Nee, ik gebruik geen Ziggo maar kijk gewoon via Canal Digitaalpa3eia schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:07:
[...]
Waarschijnlijk met een CI+ module op het oude digitale netwerk van Ziggo.
Probeer eens tijdelijk zonder de CI+ module naar de FTA digitale kanalen te kijken ofdat het probleem zich nog voordoet.
73's
[ Voor 3% gewijzigd door BliXem op 08-08-2015 20:01 ]
Bij mij bij 1 keer gebleven. Maar zit gewoon tv te kijken.BliXem schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:59:
Als ik nu alle apps ga uitproberen, eruit en erin, en andere apps proberen enzovoorts...
Dan denk ik dat de kans is dat de tv crashed groter is.
Er is iets mis met het verlaten van een app denk ik. (Los van het feit dat sommige apps zelf ook niet goed werken)
Want ik merk hoe meer ik in het systeem zit en met appjes aan het rommelen ben, dat de tv daar moeite mee heeft.
Ben er wel achter, dat als je in het menu bent, elke stap die je maakt even wacht, dat het dan beter werkt.
Dus niet naar home en meteen netflix openen. Maar naar home, even wachten, en dan pas naar je app. Die app openen, even wachten, en dan pas de content openen.
Misschien moet alles eerst goed inladen, doe je dat niet, dan krijg je die issues.
Maar pas 2de dag nu.
Het beeld is echt heel goed hoor, maar dat vind ik, en dat zegt dus eigenlijk helemaal niks, haha
Verwijderd
Heb het ook minstens 1 keer per dag, terwijl ik gewoon kijk (dus verder niets doe)just_A_boy schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:17:
De laatste tijd heb ik heel vaak dat de 43W805c uit zichzelf opnieuw opstart. Dit is echt zo irritant. Afgelopen 2 dagen al 5x voorgekomen. Hebben anderen hier ook last van? Hopelijk wordt dit snel gefixeerd
Verwijderd
Ik heb zojuist een 50w809c gekocht bij plattetv. Nu heb ik mijn mede8er er op aangesloten via hdmi, optical vanuit de tv naar de dolby surround set. Krijg gewoon dts erdoor. Enige probleem is dat het geluid achterloopt. Bij elke film die ik probeer, meer mensen hier last van? Direct optical vanaf de mede8er heb ik geen vertraging. Alleen wil het liefst alles via de tv, want me ps4 zit er ook op aangesloten
Loopt het geluid ook ongeveer zo'n 200ms achter op beeld?Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:07:
Ik heb zojuist een 50w809c gekocht bij plattetv. Nu heb ik mijn mede8er er op aangesloten via hdmi, optical vanuit de tv naar de dolby surround set. Krijg gewoon dts erdoor. Enige probleem is dat het geluid achterloopt. Bij elke film die ik probeer, meer mensen hier last van? Direct optical vanaf de mede8er heb ik geen vertraging. Alleen wil het liefst alles via de tv, want me ps4 zit er ook op aangesloten
Verwijderd
Ja zoiets wel, misschien zelfs iets meer.Ronayke03 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:15:
[...]
Loopt het geluid ook ongeveer zo'n 200ms achter op beeld?
Nu toch weer een spontane reboot. Uit het niets.
Dat is wel heel kut hoor, sorry,
Ik ben toch wel blij dat ik een B heb besteld. Android lijkt me geweldige voordelen hebben als de kinderziektes eruit zijn, maar een tv is geen hobby en pruts pc, ding moet het gewoon doen.
Ik hoop dat dit niet de markt verziekt voor Sony, maar ik ben wel verbaasd dat dit door de quality control is gekomen.
Ik hoop dat dit niet de markt verziekt voor Sony, maar ik ben wel verbaasd dat dit door de quality control is gekomen.
Heb je t ook al gemeld bij Sony zelf?Turfschipper schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:40:
Nu toch weer een spontane reboot. Uit het niets.
Nee. Is dat de bedoeling?
-
Vandaag match of the day gekeken. Man... Wat vet!
-
[ Voor 53% gewijzigd door Turfschipper op 09-08-2015 04:59 ]
Als we willen dat deze bugs gerepareerd worden wel denk ik, wat ze niet weten zullen ze ook niet zoeken/vinden/fixenTurfschipper schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 04:58:
Nee. Is dat de bedoeling?
-
Misschien een hele domme vraag, maar wat is de beste/efficiëntste weg om Sony te contacteren met bugs?Soullancer schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:28:
[...]
Heb je t ook al gemeld bij Sony zelf?
Mijn 65X8505C staat sinds vrijdag. Nog niet veel tijd gehad om te spelen en te ontdekken, want twee zieke kinderen thuis. TV draait wel lekker wat uurtjes (met al die kindershows), maar met alle settings op standaard. Op zich een goede out-of-the-box experience.
Ik moet zeggen, een gigantische opstap van een 40" 1080p tv (40w5500, ook een Sony). Qua beeld, maar zeker ook qua geluid. Ik was voorbereid op een tegenvallend geluid (vanwege de reviews waarin dit wordt aangegeven), maar het is een grote verbetering tov de vorige.
Het beeld is ook subliem. 4k demo materiaal via Youtube, maar ook een goeie 1080p film ziet er erg goed uit. HD zenders (kabel / caiway) erg scherp. Zappen tussen zenders is ernstig traag (2-3 seconde), maar mijn vrouw gaf aan dat dit ook een periode was bij onze vorige TV (inleertijd?).
1x een reset gehad, helaas zat m'n vrouw toen aan de knoppen en was ik er niet bij.
Youtube app werkt enorm goed.
Afstandsbediening via telefoon is een leuke gadget.
Vandaag aan de slag met KODI en file access op m'n synology.
Verdere tests / kleurencalibratie ga ik later nog doen.
Verder zat de TV goed ingepakt in de doos en was de 'installatie' een fluitje van een cent. Met dit formaat moet je het alleen wel ff met z'n tweeen doen
Ik moet zeggen, een gigantische opstap van een 40" 1080p tv (40w5500, ook een Sony). Qua beeld, maar zeker ook qua geluid. Ik was voorbereid op een tegenvallend geluid (vanwege de reviews waarin dit wordt aangegeven), maar het is een grote verbetering tov de vorige.
Het beeld is ook subliem. 4k demo materiaal via Youtube, maar ook een goeie 1080p film ziet er erg goed uit. HD zenders (kabel / caiway) erg scherp. Zappen tussen zenders is ernstig traag (2-3 seconde), maar mijn vrouw gaf aan dat dit ook een periode was bij onze vorige TV (inleertijd?).
1x een reset gehad, helaas zat m'n vrouw toen aan de knoppen en was ik er niet bij.
Youtube app werkt enorm goed.
Afstandsbediening via telefoon is een leuke gadget.
Vandaag aan de slag met KODI en file access op m'n synology.
Verdere tests / kleurencalibratie ga ik later nog doen.
Verder zat de TV goed ingepakt in de doos en was de 'installatie' een fluitje van een cent. Met dit formaat moet je het alleen wel ff met z'n tweeen doen
Ik heb hier de W755C staan (zelfde als W805C alleen zonder 3D), en ik heb echt nergens last van. Films afspelen vanaf USB gaat prima, foto's kijken werkt ook zonder problemen en YouTube ook (andere functies gebruik ik niet). TV kijken gaat hier wel via het decoderkastje van de provider (glasvezel) en gaat dus via HDMI, wellicht dat dat wel scheelt (traag zappen is er in ieder geval niet bijdeejaylethal schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:53:
Mooie review van de w805c:
[ Voor 3% gewijzigd door SVDT op 09-08-2015 14:11 ]
Ik heb een paar dagen terug de W755C gekocht. Ik heb denk ik hele internet afgezocht, maar nergens is echt een bevestiging te vinden dat het paneel gelijk is aan W805C. Wel is er een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het inderdaad zo is.hstrr schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:39:
als in de kdl-43w805c .
Het beeld van W755C vind ik overigens uitstekend. Ik heb hier ook een gecalibreerde Eizo-monitor staan en het beeld van de TV is, met de juiste instellingen, haast net zo natuurlijk als van dat scherm (let wel, realistische kleuren zijn niet altijd de kleuren die men als mooi beoordeeld
Ik ben een totale kodi noob maar mijn eerste ervaring hiermee is negatief (icm x85c) Beelden die via HDMI binnenkomen vanaf de wd tv live (oude streamer) zijn mooier. Het lijkt alsof de beelden via kodi minder vloeiend gaan (1080p).
Wellicht settings in kodi? Ik ga de video app van de Sony zelf nog proberen, maar zie nog niet helemaal hoe ik daar mij shares mee kan benaderen.
Wellicht settings in kodi? Ik ga de video app van de Sony zelf nog proberen, maar zie nog niet helemaal hoe ik daar mij shares mee kan benaderen.
Aangezien jij een NAS gebruikt, denk ik dat je streamt via netwerk? Als je dit via WiFi van TV doet, is het misschien eens de moeite waard om het via een internetkabel te proberen... Voorheen hebben mensen geklaagd over stabiliteit/snelheid van WiFi van TV.mad_dog schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:55:
Ik ben een totale kodi noob maar mijn eerste ervaring hiermee is negatief (icm x85c) Beelden die via HDMI binnenkomen vanaf de wd tv live (oude streamer) zijn mooier. Het lijkt alsof de beelden via kodi minder vloeiend gaan (1080p).
Heb zelf geen ervaring met Kodi, ben er wel benieuwd naar, dacht dat de phun ervan was een live-wedstrijd streamen, voor videos spelen zit ik er niet op te wachten.
Ik hoopte met kodi een extra device weg te kunnen halen rond mijn tv. Ook hoopte ik op een mooiere interface en meer opties (qua subtitels sync e.d.)
Tv is aangesloten via gigabit, zelfde manier als streamer. Dus dat is t niet.
Sinds een paar dagen heb ik de w807c thuis staan en man, wat een apparaat zeg! Helemaal geweldig en gelukkig nog weinig van de kinderziektes in Android gezien.
Alleen vroeg ik mij af of het mogelijk is om een bluetooth controller te koppelen aan de TV. Ik probeer het net met een Ouya controller maar dat lijkt niet te werken... Iemand anders het al wel gelukt (muv DualShock 4)?
Alleen vroeg ik mij af of het mogelijk is om een bluetooth controller te koppelen aan de TV. Ik probeer het net met een Ouya controller maar dat lijkt niet te werken... Iemand anders het al wel gelukt (muv DualShock 4)?
Misschien heb je het al gecheckt, maar staan de beeldinstellingen op de Sony gelijk? Ik heb het idee dat de instellingen per bron verschillen, als ik terugdenk hoe vaak ik de motion flow heb uitgezet. Hier (W80) is de WD live tv naar volle tevredenheid naar de slaapkamer verdwenen, Kodi bevalt me uitstekend. En dit via wifi (maar tv staat op 1,5 meter vanaf de router).mad_dog schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:28:
Ik hoopte met kodi een extra device weg te kunnen halen rond mijn tv. Ook hoopte ik op een mooiere interface en meer opties (qua subtitels sync e.d.)
Mijn DualShock 4 werkt ism TV. Alleen moet je die altijd helemaal disconnecten voordat je deze terug kan koppelen aan Playstation 4. Dus eigenlijk een gimmick die niet gebruiksvriendelijk is!alex3305 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:27:
Sinds een paar dagen heb ik de w807c thuis staan en man, wat een apparaat zeg! Helemaal geweldig en gelukkig nog weinig van de kinderziektes in Android gezien.
Verwijderd
Ik heb dezelfde ervaring, kwaliteit is veel minder dan via mijn mede8er, leuke toevoeging maar ga toch liever voor de beste kwaliteitmad_dog schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 15:28:
Verwijderd
Vandaag een zeer vervelende bug tegengekomen. 19:00 zet ik de tv aan voor nos sport, beeld gescrambeled. Loopt compleet vast. Stekker eruit, weer hetzelfde probleem. Nog een keer uit en aan en toen deed hij het weer. Hoop dat ze dit snel oplossen
Net als op de vorige pagina denk ik dat we gewoon moeten melden om de omvang duidelijk te maken bij sonyVerwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 19:43:
Vandaag een zeer vervelende bug tegengekomen. 19:00 zet ik de tv aan voor nos sport, beeld gescrambeled. Loopt compleet vast. Stekker eruit, weer hetzelfde probleem. Nog een keer uit en aan en toen deed hij het weer. Hoop dat ze dit snel oplossen
Vanavond al 3 keer een spontane reboot gehad.
Zal morgen eens uit zoeken waar ik dat moet melden. Misschien handig om met zijn allen bij hetzelfde te klagen. Dus als iemand al een adres heeft of zo?
Not happy...
Zal morgen eens uit zoeken waar ik dat moet melden. Misschien handig om met zijn allen bij hetzelfde te klagen. Dus als iemand al een adres heeft of zo?
Not happy...
[ Voor 30% gewijzigd door Turfschipper op 09-08-2015 21:23 ]
Sony.nl klantenservice bellen, vragen@ sonynl twitter
Klopt! Zodra je DTS of DD geluid 'afspeelt' begint het geluid achter te lopen en te haperen.Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:06:
Dolby of dts doorvoer via de tv heeft altijd vertraging. Nu via de Ps4 geprobeerd, maar ook vertraging. Zet je de ps4 op pcm geluid dan is er geen vertraging. Lijkt mij ook een bug. Zit hem dus niet in een app maar dit gebeurt bij alles.
Bij TV kijken heb ik regelmatig dat Dolby geluid om de ±10 seconden hikt, bij de PS4 is het hikken veel minder, maar daar hikt DTS ook af en toe.
Als iemand settings voor Kodi heeft waarmee het vloeiend loopt ben ik daar ook benieuwd naar, met geen mogelijkheid krijg ik de boel vloeiend. Het is een beetje vergelijkbaar met Youtube casten, ook dat loopt totaal niet vloeiend. (terwijl het via de youtube app op de tv zelf wél vloeiend gaat... en ook Netflix geeft gewoon vloeiend beeld)mad_dog schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:55:
Weet niet of de versie van Kodi verschil maakt, ik gebruik iig die uit de play store.
[ Voor 6% gewijzigd door P.K. op 10-08-2015 08:52 ]
Volgens kieskeurig en andere is het prijsverschil tussen de 755 en 805 10 euro. Tenminste bij de 50" modellen. Wat is de reden geweest om een 755 te kopen?SVDT schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:07:
[...]
Ik heb een paar dagen terug de W755C gekocht. Ik heb denk ik hele internet afgezocht, maar nergens is echt een bevestiging te vinden dat het paneel gelijk is aan W805C. Wel is er een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het inderdaad zo is.
Het beeld van W755C vind ik overigens uitstekend. Ik heb hier ook een gecalibreerde Eizo-monitor staan en het beeld van de TV is, met de juiste instellingen, haast net zo natuurlijk als van dat scherm (let wel, realistische kleuren zijn niet altijd de kleuren die men als mooi beoordeeld).
Wat bedoel je met 'hikken' wanneer Dolby geluid wordt gebruikt? Ik ervaar soms dat mijn subwoofer uitvalt (onderdeel van HT-NT3 soundbar). Heb al vanalles geprobeerd (andere frequentie, securelock etc.). Maar het afzetten van Dolby geluid lijkt het een heel stuk te verbeteren (nu komt het maar zo'n 1 keer per uur voor voor een paar seconden), terwijl met Dolby het tientallen keer per uur voorvalt en langere periodes. Ik denk ook dat de soundbar zonder Dolby geluid nu ook minder warm wordt...P.K. schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:48:
Klopt! Zodra je DTS of DD geluid 'afspeelt' begint het geluid achter te lopen en te haperen.
Bij TV kijken heb ik regelmatig dat Dolby geluid om de ±10 seconden hikt, bij de PS4 is het hikken veel minder, maar daar hikt DTS ook af en toe.
Een heel erg praktische, de 755 kon ik direct ophalen bij mij in de buurt, de 805 hadden ze niet op voorraad.lowfi schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:18:
[...]
Volgens kieskeurig en andere is het prijsverschil tussen de 755 en 805 10 euro. Tenminste bij de 50" modellen. Wat is de reden geweest om een 755 te kopen?
Nee, het duurt maar heel kort, nog geen seconde. Echt een 'hik'. Heb geen problemen dat de subwoover wegvalt. Dit hikken komt echt van de TV af, met Bluetooth of andere apparaten op de soundbar geen problemen.Ronayke03 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:30:
[...]
Wat bedoel je met 'hikken' wanneer Dolby geluid wordt gebruikt? Ik ervaar soms dat mijn subwoofer uitvalt (onderdeel van HT-NT3 soundbar). Heb al vanalles geprobeerd (andere frequentie, securelock etc.). Maar het afzetten van Dolby geluid lijkt het een heel stuk te verbeteren (nu komt het maar zo'n 1 keer per uur voor voor een paar seconden), terwijl met Dolby het tientallen keer per uur voorvalt en langere periodes. Ik denk ook dat de soundbar zonder Dolby geluid nu ook minder warm wordt...
Heb de PS4 nu weer rechtstreeks op de soundbar aangesloten, dan zijn de problemen er niet.
Maar dat is voor gewone TV en Kodi geen oplossing natuurlijk. Netflix doet het wel prima met geluid, maar daar komt dus weer alleen PCM van af.
[ Voor 7% gewijzigd door P.K. op 10-08-2015 11:56 ]
Niemand heeft hetzelfde probleem zoals ik precies. Kan jij mij vertellen hoe je soundbar is aangesloten op de tv? Ook via HDMI ARC? En wat zijn je instellingen dan van de soundbar zelf?P.K. schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:49:
[...]
Nee, het duurt maar heel kort, nog geen seconde. Echt een 'hik'. Heb geen problemen dat de subwoover wegvalt. Dit hikken komt echt van de TV af, met Bluetooth of andere apparaten op de soundbar geen problemen.
Heb de PS4 nu weer rechtstreeks op de soundbar aangesloten, dan zijn de problemen er niet.
Maar dat is voor gewone TV en Kodi geen oplossing natuurlijk. Netflix doet het wel prima met geluid, maar daar komt dus weer alleen PCM van af.
Sony heeft een eigen forum: www.community.sony.nlTurfschipper schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:22:
Vanavond al 3 keer een spontane reboot gehad.
Not happy...
Als daar issues worden aangegeven, worden ze doorgezet naar de inginieurs. Het spontane reboot issue is daar al vaker gemeld.
Wel goed om daar de meldingen te doen.
Dit al geprobeerd?mad_dog schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:55:
- Set “Settings level” to Expert in order to see all options
- go to Settings > Video > Playback
- Choose Adjust display refresh rate to match video = Always
- Choose Sync playback to display
- in A/V sync method choose Video clock (resample audio)
[ Voor 17% gewijzigd door Jay-v op 10-08-2015 14:35 ]
Heb gisteravond met die instellingen zitten pielen, geen verbetering. Het lukt Kodi alsnog niet om vloeiend video weer te geven zoals bijv. Plex en Netflix dat wel doen.Jay-v schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:31:
[...]
Dit al geprobeerd?Ik heb bij Kodi problemen met het afspelen van Films. Allemaal standaard scene 1080p MKV releases. Ongeveer elke 5-10 minuten buffert Kodi of gaat het beeld schokken en verdwijnt het geluid. Bij series (meestal 720p) heb ik hier geen last van. Wellicht is het omdat de TV op WiFi zit, maar op mijn AC router haal ik prima 100Mbps.
- Set “Settings level” to Expert in order to see all options
- go to Settings > Video > Playback
- Choose Adjust display refresh rate to match video = Always
- Choose Sync playback to display
- in A/V sync method choose Video clock (resample audio)
Ja gewoon via ARC. PS4 via HDMI naar de Soundbar. (en via ARC dus door naar de TV) Als ik de PS4 direct aansluit op de TV is het geluid probleem er daar ook. Nu niet.Ronayke03 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:56:
[...]
Niemand heeft hetzelfde probleem zoals ik precies. Kan jij mij vertellen hoe je soundbar is aangesloten op de tv? Ook via HDMI ARC? En wat zijn je instellingen dan van de soundbar zelf?
Soundbar heb ik verder niks aan gesleuteld. (is een CT770)
Let op:
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297