• Ronayke03
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
[...]

Ja gewoon via ARC. PS4 via HDMI naar de Soundbar. (en via ARC dus door naar de TV) Als ik de PS4 direct aansluit op de TV is het geluid probleem er daar ook. Nu niet.

Soundbar heb ik verder niks aan gesleuteld. (is een CT770)
Ik heb het zojuist veranderd. En inderdaad, geen vertraging meer van 200ms in mijn geval (op de PS4 weliswaar!).
Over de stabiliteit van het geluid moet ik nog oordelen.
Bedankt voor deze suggestie! _/-\o_

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:56
Beetje dit topic gevolgd, en zie problemen met zelfs restarten bij de 805/807/809. Met de 755/756 lijkt minder aan de hand... logisch (?)... vind ik niet.

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Dat rebooten lijkt me ook niet alles als ik TV aan het kijken ben. Ik heb namelijk zoals al eerder in dit topic vermeld ook een KDL55-W805C op het oog. Ik kijk net bij de specificaties. Ik kan wel zien hoeveel de tv-breedte, hoogte en dikte toeneemt met een tafelstandaard, maar ik wil de lengte van de tafelstandaard weten. Ophangen is bij mij niet echt handig, maar ik moet natuurlijk wel weten hoe breed de 'tafel' moet zijn waarop ik de TV neerzet.

• marckoster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-12-2022
Ronayke03 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:39:
[...]

Ik heb het zojuist veranderd. En inderdaad, geen vertraging meer van 200ms in mijn geval.
Over de stabiliteit van het geluid moet ik nog oordelen.
Bedankt voor deze suggestie! _/-\o_
Weet je toevallig ook of er ook DTS geluid via ARC naar je soundbar gaat bij mijn huidige tv is het gewoon PCM in deze opstelling

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:51
Sjah schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:43:
Beetje dit topic gevolgd, en zie problemen met zelfs restarten bij de 805/807/809. Met de 755/756 lijkt minder aan de hand... logisch (?)... vind ik niet.
Waarom niet ?

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:29
Bij de 755 is het rebooten net zo erg hoor.

• Ronayke03
Ik moet zeggen dat ik bijna nooit een reboot ervaar (1 keer in de week ofzo). Ik gebruik TV vooral voor KODI, Youtube app en Playstation 4 (zo'n 2 à 4u per dag). Naar satelliet tv via coax kabel kijk ik maar summier (hoogstens 2u in de week).

Wel moet ik vermelden dat ik momenteel in Duitsland resideer. Ik krijg dus ook verschillende duitse apps op mijn android tv homescreen (zoals 'tagesschau' etc.). De taal van de tv is weliswaar ingesteld in het Engels (veel beter!).

Wat ik maar wil zeggen, misschien zijn er bij jullie (tv's die in België of Nederland staan), andere apps die draaien in de achtergrond, en die dan zorgen voor een reboot?... :?
marckoster schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 06:54:
[...]

Weet je toevallig ook of er ook DTS geluid via ARC naar je soundbar gaat bij mijn huidige tv is het gewoon PCM in deze opstelling
Ik zal dit vanavond uittesten/bekijken. Om maar te vergelijken: Dolby is niet zo stabiel (soms valt mijn subwoofer van HT-NT3 soundbar uit), PCM is een stuk stabieler (subwoofer valt dus niet zoveel meer uit).

Maar uiteindelijk zou het allemaal moeten probleemloos werken in een ideale wereld...

[ Voor 45% gewijzigd door Ronayke03 op 11-08-2015 10:39 ]

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 15:02
Ronayke03 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:31:
[...]

Ik moet zeggen dat ik bijna nooit een reboot ervaar (1 keer in de week ofzo). Ik gebruik TV vooral voor KODI, Youtube app en Playstation 4 (zo'n 2 à 4u per dag). Naar satelliet tv via coax kabel kijk ik maar summier (hoogstens 2u in de week).

Wel moet ik vermelden dat ik momenteel in Duitsland resideer. Ik krijg dus ook verschillende duitse apps op mijn android tv homescreen (zoals 'tagesschau' etc.). De taal van de tv is weliswaar ingesteld in het Engels (veel beter!).

Wat ik maar wil zeggen, misschien zijn er bij jullie (tv's die in België of Nederland staan), andere apps die draaien in de achtergrond, en die dan zorgen voor een reboot?... :?

[...]

Ik zal dit vanavond uittesten/bekijken. Om maar te vergelijken: Dolby is niet zo stabiel (soms valt mijn subwoofer van HT-NT3 soundbar uit), PCM is een stuk stabieler (subwoofer valt dus niet zoveel meer uit).

Maar uiteindelijk zou het allemaal moeten probleemloos werken in een ideale wereld...
Zou gewoon niet mogen voor een TV waar het label Sony opstaat, of hij nu 1keer per week of per maand reboot, het is 1keer teveel. Vraag mij af of dit met een aankomende update opgelost wordt want dit houdt mij weg om deze te tv aan te schaffen (jammer dat er zo weinig alternatieven zijn in deze prijscategorie en met dezelfde features)

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-01 22:59
jos707 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:03:
[...]

Zou gewoon niet mogen voor een TV waar het label Sony opstaat, of hij nu 1keer per week of per maand reboot, het is 1keer teveel. Vraag mij af of dit met een aankomende update opgelost wordt want dit houdt mij weg om deze te tv aan te schaffen (jammer dat er zo weinig alternatieven zijn in deze prijscategorie en met dezelfde features)
Hier ook

• Ronayke03
jos707 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:03:
[...]

Inderdaad, ik ben het met je eens. Maar ik hoop dat Sony de bugs op relatief korte termijn kan wegwerken. Anders zal ik toch moeten uitkijken voor een nieuwe tv als deze hier binnen, laat ons zeggen, zes maanden van nu niet beter presteert (=> geen random reboots, geen geluidsvertraging door HDMI ARC, geen uitvallen van subwoofer meer).

Uiteindelijk heb ik deze tv gekozen op prijs/kwaliteit/features en vertrouwde/vertrouw ik Sony wel.

Ik weet niet of iemand ervaring heeft met het omwisselen van een tv voor een nieuwer model bij Sony, als er aanhoudende problemen blijven?

Alsook, ik heb nog wat last van backlightbleeding rechtsonder. Iemand die hetzelfde probleem heeft/had en die een nieuwe tv gekregen heeft? Helaas kan ik niet gemakkelijk terug naar mijn dealer, aangezien ik nu meer dan 400km er vandaan woon en geen auto ter beschikking heb :/ .

• Sjah
P.K. schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:01:
[...]

Bij de 755 is het rebooten net zo erg hoor.
Ok, dat was me uit dit topic niet duidelijk geworden, maar misschien dat jij veel meer fora volgt.

• P.K.
Sjah schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

Ok, dat was me uit dit topic niet duidelijk geworden, maar misschien dat jij veel meer fora volgt.
Nee, ik heb een 755 die een paar keer per week reboot.

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-01 14:48
Qua specs en looks maakt Sony fantastische TV's. En Android heeft uiteindelijk een mooie toekomst. Maar nu nog niet. Deze theat bevestigt mijn keuze om niet voor een Sony te gaan. Hoop dat Sony op redelijk korte termijn de meest voorkomende bugs oplost. Heel vervelend als om de zoveel tijd de tv reboot, arc niet fatsoenlijk werkt etc

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-01 05:18

Turfschipper

Hup NAC

Dat hopen we allemaal, ;-).

Echt heel erg zonde hoor. Want het beeld is erg goed. Ook van 4k tvs, maar ja.... Sinds de invoering van smart tv is software wel degelijk heel belangrijk.

Ook al gebruik je geen apps, de besturing van de tv moet wel in orde zijn.

En dat is ie niet.

• mirglep
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04-2022
Kan iemand mij helpen, ik heb sinds enkele dagen de 55x8505c en heb na het doorlezen van dit forum besloten de Samsung SSG-51002 3d brillen aan te schaffen. Ik kom er echter niet uit hoe ik de 3d functie kan gebruiken. Het lijkt al mis te gaan bij het registreren, ik zie geen melding op het scherm dat de brillen gepaired zijn met de tv zoals in de handleiding staat omschreven. Ook mis ik in de meeste apps (o.a. Plex en Kodi) de optie om 3d weer te geven in het "action menu".

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik ben begonnen met een simpele tweet.

https://twitter.com/ratverlegh/status/631181318659960832

Eens kijken of ik er reactie op krijg. Zal morgen ook platteTv informeren.

Als jullie daar nu ook op reageren, misschien helpt dat.

(Geen idee of dat kan, gebruik twitter zelden)

Edit

Heb sony nederland support voor tv een mail gestuurd middels een reactieformulier.

[ Voor 38% gewijzigd door Turfschipper op 11-08-2015 22:55 ]

• AlterMann
  • Laatst online: 06-01 21:37
Hm, ik heb net wat traagheid weggehaald door sync uit te zetten (W809C). Of het zit tussen m'n oren en wil ik geloven dat het nu goed is, of het is echt goed. Ik ga eens netflixen en kodi'en :+

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
mirglep schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:25:
Kan iemand mij helpen, ik heb sinds enkele dagen de 55x8505c en heb na het doorlezen van dit forum besloten de Samsung SSG-51002 3d brillen aan te schaffen. Ik kom er echter niet uit hoe ik de 3d functie kan gebruiken. Het lijkt al mis te gaan bij het registreren, ik zie geen melding op het scherm dat de brillen gepaired zijn met de tv zoals in de handleiding staat omschreven. Ook mis ik in de meeste apps (o.a. Plex en Kodi) de optie om 3d weer te geven in het "action menu".
Ik heb het zelf via een externe media speler gedaan. Ik heb nix gesynced oid. Gewoon aangezet terwijl ik via het action menu de tv op 3d heb gezet. Super irritant dat er geen knop op de remote voor zit. Goeie van plex en kodi. Weet ik niet (heb mijn 3d films niet in mijn plex collectie zitten)

• Ronayke03
marckoster schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 06:54:
[...]

Voor zover is kan zien, is DTS mogelijk, kan iemand dit bevestigen?
Wat ik kan zien is het volgende: als digital audio out heb ik drie keuzes, namelijk 'auto 1, output compressed audio without change', 'auto 2, output only compressed audio for multi-channel content without change' en 'PCM'.
Als je dus 'auto 1' of 'auto 2' kiest zou het mogelijk zijn om DTS af te spelen. Want films hier met DTS spelen gewoon af (KODI). Wel is PCM het stabielst ism mijn soundbar (HT-NT3).
Hopelijk heb je hieraan wat...

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:07:
Ik heb zojuist een 50w809c gekocht bij plattetv. Nu heb ik mijn mede8er er op aangesloten via hdmi, optical vanuit de tv naar de dolby surround set. Krijg gewoon dts erdoor. Enige probleem is dat het geluid achterloopt. Bij elke film die ik probeer, meer mensen hier last van? Direct optical vanaf de mede8er heb ik geen vertraging. Alleen wil het liefst alles via de tv, want me ps4 zit er ook op aangesloten
En als je je mede8er via versterker naar tv laat gaan? (Daar zijn uiteindelijk die dingen voor.. De centrale plek voor al je aansluitingen)

Verwijderd

quorumz schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 07:59:
[...]

En als je je mede8er via versterker naar tv laat gaan? (Daar zijn uiteindelijk die dingen voor.. De centrale plek voor al je aansluitingen)
Er zit geen ARC op mijn home cinema. Daarom heb ik ook deze televisie gekocht, om al het geluid door te lussen. Maar dan moet het wel werken natuurlijk

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:08:
[...]

Er zit geen ARC op mijn home cinema. Daarom heb ik ook deze televisie gekocht, om al het geluid door te lussen. Maar dan moet het wel werken natuurlijk
Op dit moment gebruik ik expres hmdi arc. Niet.(Wil hdmi sync problemen voorkomen ook al is alles hdmi 2.0 (zitten verbeteringen in audio sync tov hdmi 1.4) maar dan nog.) Heb hdmi en optische kabel toch als een setje van versterker naar tv. Dus audio gaat van de tv via optisch. Misschien moeite waard om wel te proberen?

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Wat net zo belangrijk is, is de 5.1/dts out vanuit netflix en plex. Zat al te twijfelen naar de popcorn vten die gisteren bij 1dayfly.nl was maar die heeft weer geen netflix (is 4k player). De nieuwe xtreamer wonder pro zou die wel hebben maar zo gauw je dat koopt is je hele Android laag in de Sony overbodig. Dus Sony fix het samen met Google!

Verwijderd

quorumz schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:39:
[...]

Op dit moment gebruik ik expres hmdi arc. Niet.(Wil hdmi sync problemen voorkomen ook al is alles hdmi 2.0 (zitten verbeteringen in audio sync tov hdmi 1.4) maar dan nog.) Heb hdmi en optische kabel toch als een setje van versterker naar tv. Dus audio gaat van de tv via optisch. Misschien moeite waard om wel te proberen?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, nu gaat alle HDMI naar mijn tv en dan vanuit de optische uitgang van mijn tv naar de home cinema en dan krijg ik vertraging in het geluid. HDMI ARC heb ik niet op de home cinema dus op een andere manier aansluiten is geen mogelijkheid.

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:47:
[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, nu gaat alle HDMI naar mijn tv en dan vanuit de optische uitgang van mijn tv naar de home cinema en dan krijg ik vertraging in het geluid. HDMI ARC heb ik niet op de home cinema dus op een andere manier aansluiten is geen mogelijkheid.
Hmm waarom zet je dan niet eerst media player naar versterker en dan naar tv. Enige reden (mijn inziens dan) voor geluid van tv terug is als je al je tv zenders audio over versterker wilt horen en dingen vanuit netflix/kodi/plex/whatever je aan audio aanzet op die Android laag via de versterker wil horen. Of heeft je versterker geen hdmi (kan ook)

Verwijderd

quorumz schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:12:
[...]

Hmm waarom zet je dan niet eerst media player naar versterker en dan naar tv. Enige reden (mijn inziens dan) voor geluid van tv terug is als je al je tv zenders audio over versterker wilt horen en dingen vanuit netflix/kodi/plex/whatever je aan audio aanzet op die Android laag via de versterker wil horen. Of heeft je versterker geen hdmi (kan ook)
Ik heb geen versterker, maar een homecinema. Daar zit geen HDMI in op, dus dat gaat niet. Voorheen had ik de 805B, deze is door verhuizing kapot gegaan. Daar werkt het gewoon op met het doorlussen van het geluid. Nu de W809C gekocht en ik heb vertraging. Lijkt toch echt een bug te zijn. TV kijken met dolby zorgt ervoor dat het geluid om de 5 sec. stopt. ook al een bug. Hoop dat Sony dat snel oplost.

• mirglep
Zou iemand hier die de Samsung 3d brillen gebruikt met een Sony tv mij kunnen helpen met uitleggen hoe ik dit kan testen? Ik krijg het niet voor elkaar en weet niet of het aan de brillen, de apps, de tv of het beeldmateriaal ligt dat ik gebruik. Bedankt.

Verwijderd

mirglep schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:25:
Zou iemand hier die de Samsung 3d brillen gebruikt met een Sony tv mij kunnen helpen met uitleggen hoe ik dit kan testen? Ik krijg het niet voor elkaar en weet niet of het aan de brillen, de apps, de tv of het beeldmateriaal ligt dat ik gebruik. Bedankt.
Ik heb nog Sony brillen van mijn oude W805B, als ik die nu aanzet dan herkent deze automatisch de W809C. Dus volgens mij is het een kwestie van aanzetten.

• mirglep
Zou het dan kunnen dat de Samsung brillen toch niet compatible zijn? Als ik ze aanzet zie ik in ieder geval niets gebeuren.

Verwijderd

mirglep schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:29:
Zou het dan kunnen dat de Samsung brillen toch niet compatible zijn? Als ik ze aanzet zie ik in ieder geval niets gebeuren.
Zou kunnen, werken de Samsung brillen wel met Bluetooth?

• mirglep
Zover ik kan zien werken de Samsung brillen met RF en niet met Bluetooth.

Verwijderd

mirglep schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:49:
Zover ik kan zien werken de Samsung brillen met RF en niet met Bluetooth.
Dan gaat het niet werken. Je moet Bluetooth brillen hebben.

• A-star
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01 14:14
Ik ben ook een trotse bezitter van een Sony KDL-43w808c.
Kwaliteit van het beeld is fantastisch (ik kom van een 7 jaar oude Samsung HDreade LCD).

Soms hapert het menu wat, maar dat is niet echt een probleem.
TV hangt aan een digicorder van Telenet en mijn HTPC.

Nu wil ik het scherm instellen zodat de kleuren er goed uitkomen.
Ik heb deze guide al gevolgd: http://www.rtings.com/tv/...brand/sony/w800c/settings
en ik vroeg me af of jullie nog tips hebben?

• mirglep
Vreemd genoeg lijk ik überhaupt niet de 3D aan te krijgen. Ik zou verwachten dat als ik 3d aan zet ik het scherm ook zie veranderen maar dit gebeurt in de films die ik getest heb helemaal niet.

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
mirglep schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:01:
Vreemd genoeg lijk ik überhaupt niet de 3D aan te krijgen. Ik zou verwachten dat als ik 3d aan zet ik het scherm ook zie veranderen maar dit gebeurt in de films die ik getest heb helemaal niet.
Wat start je op om te testen? Je kan toch aangeven of je 3d side by side is of boven en onder is? Ik moest 3d sterkte daarna naar max gooien. Beetje jammer dat je dat elke x moet doen (wat dat betreft is 3d slecht geintegreerd)

• mirglep
Ik had Youtube en de interne mediaspeler met een film die ik via torrents had gedownload. Ik zie twee beelden naast elkaar maar had verwacht dat de beelden zouden overlappen als 3d aan staat.

• wc2wc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-01 10:13
Turfschipper schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:13:
Ik ben begonnen met een simpele tweet.

https://twitter.com/ratverlegh/status/631181318659960832

Eens kijken of ik er reactie op krijg. Zal morgen ook platteTv informeren.

Als jullie daar nu ook op reageren, misschien helpt dat.

(Geen idee of dat kan, gebruik twitter zelden)

Edit

Heb sony nederland support voor tv een mail gestuurd middels een reactieformulier.
Heb ook de 55w809c en regelmatig last van reboots
Gemeld bij plattetv , maar nog geen reactie
Ik ga sony ook mailen

• Ti90
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-11-2025
Zouden de reboots niet te maken hebben met alle meuk die de gemiddelde tweaker eraan hangt? Is er al iemand die de tv heeft getest met enkel de coax kabel/ decoder eraan en reboot die dan nog steeds?

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:07
Ti90 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:39:
Zouden de reboots niet te maken hebben met alle meuk die de gemiddelde tweaker eraan hangt? Is er al iemand die de tv heeft getest met enkel de coax kabel/ decoder eraan en reboot die dan nog steeds?
Nee, waarschijnlijk een fout met de communicatie met de CAM module.

Nog geen melding gezien van iemand die dit issue heeft, die geen CI+ gebruikt.

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Kashika schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:41:
[...]

Nee, waarschijnlijk een fout met de communicatie met de CAM module.

Nog geen melding gezien van iemand die dit issue heeft, die geen CI+ gebruikt.
Kan wel eens kloppen inderdaad, ik gebruik geen CAM module en heb tot nu toe nog geen spontane reboot gehad terwijl ik de tv toch redelijk veel dagelijks gebruik.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Ti90
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-11-2025
Trivian schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:46:
[...]

Kan wel eens kloppen inderdaad, ik gebruik geen CAM module en heb tot nu toe nog geen spontane reboot gehad terwijl ik de tv toch redelijk veel dagelijks gebruik.
Ah oke, dat klinkt ook aannemelijk. Het is inderdaad raar dat sommige mensen elke dag een reboot hebben gehad en andere nog geen enkele keer, waardoor het in ieder geval op een randapparatuur-probleem lijkt.

• just_A_boy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05-2017
Nee het is zeker geen randapparatuur issue... Ik heb er alleen een ps4 aan hangen en hij valt alleen uit als ik tv kijk

• wc2wc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-01 10:13
Heb net de sony support gesproken en er komt binnen een week een update aan van de firmware die dit hopelijk oplost.

[ Voor 12% gewijzigd door wc2wc op 12-08-2015 16:13 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:50:
[...]

Dan gaat het niet werken. Je moet Bluetooth brillen hebben.
RF is sinds enkele jaren al de standaard voor alle fabrikanten ...

Dit is de Sony bril die er als optionele accessoire bij staat in de specs:
TDG-BT500A

Active shutter glasses (RF type) for home cinema projectors

Get the very best from your 3D movies with our RF compatible glasses – add extra pairs so everyone can enjoy the Full HD 3D home cinema experience.

Greater stability
RF connectivity ensures stable Full HD 3D viewing over a wider viewing area than an IR connection.

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 12-08-2015 19:57 ]

• Ronayke03
Is er eigenlijk iemand die überhaupt 3D werkend heeft gekregen?

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Ronayke03 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:07:
Is er eigenlijk iemand die überhaupt 3D werkend heeft gekregen?
Ja.. 3d mkv via popcorn v8. Via het menu 3d aanzetten en kiezen of het side by side of boven/onder beeld is. Vond zelf de diepte tegen allen en moest die op max zetten. Wat ik al zei a) lamé dat er geen 3d knop op remote zit en b) dat die diepte elke x gezet moet worden. Oh en ik heb ook die Samsung brilletjes gekocht :) (en ze knipperen bagger werd er duizelig van)

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Vandaag al mail terug gehad, netjes. (Edit; inclusief spelfout haha ;-) )

Bedankt voor uw email naar Sony Support.
Ik begrijp uit uw email dat u problemen ondervindt met de televisie die vaak reboot.

Rond de 17e deze maand komt de volgende groote update uit voor de android televisie`s.
ik raad u aan deze update even af te wachten als deze het probleem niet oplost reageer dan op deze email en dan zal ik gaan uitzoeken wat het probleem verder zou kunnen wezen.

Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het consumenten informatie centrum via 020 658 1888 voor Nederland en 070 222 130 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.Met vriendelijke groeten,

Dennis
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl

Ok, 17 augustus dus, even geduld hebben. Maar dan hoop ik wel dat het goed is. Want anders weet ik niet wat ik moet doen eigenlijk.

--

Op mijn tweet is nog niet gereageerd. Terwijl er wel 24 minuten geleden gezellig is gereageerd op ene Frankie, welke muziek hij luistert.

Dat vinden wij allemaal heel fijn voor Frankie, maar what about my tweet mate?

Haha ;-). Snap ik niet hoor, zit zelfs tegen een beetje irritant aan. Maar goed, heb een email gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door Turfschipper op 12-08-2015 20:48 ]

• berry20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik kijk al enkele dagen tijdelijk naar een LG 32LB580v
Hierin zit een cammodule
het valt mij op dat zappen trager gaat dan op mijn oude sony kdl 32d3000
zowel via + en- toets alswel nr rechtstreeks intypen lijkt wel of de module telkens het abonnement checkt op afgenomen kanalen
reageert tussen de 2 en 5 seconden en dat is langzamer dan via de horizon box
wellicht is dit dus geen specifiek sony probleem
daarnaast is beeld scherper dan op mijn oude sony inclusief hd via horizonbox
de kleur lijkt wat paarser

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Tsja, daar zeg je wat. Ik heb er geen verstand van, maar op een crt drukte je vroeger een knop in, bestond nog geen afstandbediening, en de volgende zender had je instant beeld.

Die tijden zijn voorbij, ;-). Met al die software en veiligheidsprotocollen en weet ik veel zal het iets langer duren. Maar 5 seconden is te gek natuurlijk.

• Ronayke03
quorumz schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:25:
[...]

Ja.. 3d mkv via popcorn v8. Via het menu 3d aanzetten en kiezen of het side by side of boven/onder beeld is. Vond zelf de diepte tegen allen en moest die op max zetten. Wat ik al zei a) lamé dat er geen 3d knop op remote zit en b) dat die diepte elke x gezet moet worden. Oh en ik heb ook die Samsung brilletjes gekocht :) (en ze knipperen bagger werd er duizelig van)
Met andere woorden: het werkt niet zoals het zou moeten. Als je er duizelig van wordt... :/
Iemand al andere brillen aan de praat gekregen?

• berry20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
We Are Borg schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:10:
[...]

:D ik denk dat Sony beter eerst alle issues kan fixen voordat ze zich gaan focussen op extra features: HDMI source probleem, audio issues, trage interface en traag zappen.

Vandaag in de mediamarkt de nieuwe sony tv's bekeken. Mooie tv's maar gezien de issues rondom Android tv twijfel ik of ik niet beter een Panasonic cx700 kan halen. Ja Sony kan het fixen met software updates, maar gaan ze dat ook redelijk snel en grondig doen? Daarnaast is traag zappen en een trage interface misschien niet fixbaar omdat de hardware het gewoon niet sneller kan.

@turfschipper oa deze opmerkingen uit dit topic [ traag zappen] probeerde ik reaktie op te geven
Mogelijk komt hier geen update voor omdat het mogelijk geen bug is?

• jos707
just_A_boy schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:53:
Nee het is zeker geen randapparatuur issue... Ik heb er alleen een ps4 aan hangen en hij valt alleen uit als ik tv kijk
Maar je kijkt tv met cam module toch ?

• Sjah
Turfschipper schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:01:
Tsja, daar zeg je wat. Ik heb er geen verstand van, maar op een crt drukte je vroeger een knop in, bestond nog geen afstandbediening, en de volgende zender had je instant beeld.
De jare 80 Tv's met AB hadden ook instant beeld, gouwe tijden. Tja we hebben best wel iets ingeleverd, bijv. gelijktijdig juichen als Oranje in een kwartfinale staat.

Yup, ik heb kwartfinale gekozen, finale juichen we nooit, als we er al instaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 13-08-2015 00:12 ]

• just_A_boy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05-2017
jos707 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 00:03:
[...]

Maar je kijkt tv met cam module toch ?
Ja die zit in m'n tv

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:40
Moghûh heren,
Gisteren een Sony kdl43w807csaep aangeschaft bij de mediamarkt. Koop liever bij de bcc, maar deze was op voorraad, en had hem snel nodig.

Heb er een uurtje naar gekeken, via tele2 decoder op HDMI 1. Zo gaat hij de komende maand ook gebruikt worden, geen apps erop, dus ik hou jullie op de hoogte of hij reboot.

• jos707
Nuja dat versterkt het vermoeden dat de tv alleen aan het rebooten slaat wanneer tv wordt gekeken met een cam-module. Dus dat wil zeggen dat de tv-kijkers onder ons die kijken via een decoder-kastje safe zijn..

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:01
Exact voor die reden heb ik vandaag iemand van Sony Benelux over de vloer om te komen testen. En volgens mij is het inderdaad gelinkt aan de CI+ module.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• arendhorst
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
Dat verklaart waarom ik (W805C + kpn decoder) op een enkele vastloper na nog geen van de beschreven problemen heb ervaren. Als de update van volgende week de audio sync en 5.1 issue oplost ben ik helemaal happy.

Verwijderd

Gisteren een FRA-752N antenneversterker geplaatst. Dit lijkt het probleem op te lossen m.b.t. blokken en strepen in beeld wanneer er internetverkeer is.

• Soullancer
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 11:45:
Gisteren een FRA-752N antenneversterker geplaatst. Dit lijkt het probleem op te lossen m.b.t. blokken en strepen in beeld wanneer er internetverkeer is.
Zou een koka 799 kabel tegen bijv 4g straling ook niet in mee helpen?

• Ronayke03
tcviper schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:10:
Exact voor die reden heb ik vandaag iemand van Sony Benelux over de vloer om te komen testen. En volgens mij is het inderdaad gelinkt aan de CI+ module.
Kan je delen wat er allemaal werd getest? Zou leuk zijn om zeker te weten aan wat ze nog werken... _/-\o_

Verwijderd

Soullancer schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:52:
[...]

Zou een koka 799 kabel tegen bijv 4g straling ook niet in mee helpen?
Geprobeerd, maar had geen effect. Ging in dit geval om verkeer via WiFi.

• Timmeuh
  • Laatst online: 14-01-2020
Zojuist een Sony KDL55W805C aangeschaft maar als ik dit zo lees dan krijg ik er al spijt van volgens mij hihi. Volgende week komt hij binnen, ben benieuwd!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Timmeuh schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:44:
Zojuist een Sony KDL55W805C aangeschaft maar als ik dit zo lees dan krijg ik er al spijt van volgens mij hihi. Volgende week komt hij binnen, ben benieuwd!
Volgens mij gaat dat wel meevallen :P Beeld is in ieder geval top, en als ik zo de support van Sony zie, gaat het redelijk rap de goede kant op met de software.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik had vanwege de buggy software een 50W828B besteld voor 779 en heb zojuist een 808C geleverd gekregen. De B was op en ze vonden het niet nodig me te vertellen dat ze de C gingen opsturen.

Nu was dit een van 2 winkels waar de B nog in de pricewatch stond dus ik ga er niet vanuit dat ik die nog ga vinden. Dan deze maar, prijs is in ieder geval schappelijk op deze wijze, al is ie 2 dagen te laat geleverd door gepruts van DHL. Wel te hopen dat Sony inderdaad op de 17de doorkomt met die update. Nu maar eens neerzetten.

• tcviper
Kreeg net te horen van Sony Benelux (Q&A) dat de 17e geen update komt, men wilt eerst nu onderzoek doen naar die CI+ reboots en dat meteen meenemen in nieuwe update, word september zegt men.

• Bundin
  • Niet online
Oh joy. Drie keer raden hoe ik tv kijk. Ah well, Netflix it is :)

[ Voor 25% gewijzigd door Bundin op 13-08-2015 16:57 ]

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:02
tcviper schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:38:
Kreeg net te horen van Sony Benelux (Q&A) dat de 17e geen update komt, men wilt eerst nu onderzoek doen naar die CI+ reboots en dat meteen meenemen in nieuwe update, word september zegt men.
Nou lekker dan. Voor de mensen die geen CI+ module hebben extra maand wachten op 5.1 audio |:(

• tcviper
Motion2 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:22:
[...]

Nou lekker dan. Voor de mensen die geen CI+ module hebben extra maand wachten op 5.1 audio |:(
Yep en daar heb ik dus vandaag ook naar gevraagd of men aub de update dan kan splitsen en nu alvast eruit gooien voor het 5.1 stuk, maar..... dat ligt blijkbaar in Japan die keuze.

• Bundin
  • Niet online
Goed, de W808C is eindelijk klaar met zijn firmware update. Ik heb gezocht in het topic, maar voor de W80 serie geen lijstje kunnen vinden van instellingen die sowieso moeten worden aangepast. Light sensor is off, maar verder is het wel een beetje zoeken in de menu's... Iemand een site/lijst bij de hand?

Verwijderd

Goedenavond, beste Sony Fans ?

Er wordt in enkele bovenstaande berichten gesteld als zou het probleem van het rebooten in het gebruik van de C+1.3 module kunnen liggen.

Dit is naar mijn bescheiden mening onjuist.

Ik heb mijn 50W805C op 27-6-2015 geleverd gekregen.
Tot de update v2287 geen last van rebooten, na 15-7-2015 bijna iedere avond 2x.
Na berichten op dit Forum gisteravond , de Module uit het toestel gehaald.
Ik heb Delta/Zeelandnet als provider en kan NPO HD 1,2, en 3 zonder Module bekijken.
Vanavond echter heb ik toch weer een spontane reboot gehad tijdens het 6 uur journaal op NPO1 , compleet met Sony logo en het Android startscherm, ondanks dat de module niet in het toestel zat!

ik had van het Sony support team de raad gekregen om de update via de stick opnieuw uit te voeren en de software 2x op de stick te zetten en een daarvan te hernoemen, dat bracht helaas ook niet de oplossing.
Ik wacht dus op de "Moeder aller Updates"

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:02
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:22:
Goedenavond, beste Sony Fans ?

Er wordt in enkele bovenstaande berichten gesteld als zou het probleem van het rebooten in het gebruik van de C+1.3 module kunnen liggen.

Dit is naar mijn bescheiden mening onjuist.

Ik heb mijn 50W805C op 27-6-2015 geleverd gekregen.
Tot de update v2287 geen last van rebooten, na 15-7-2015 bijna iedere avond 2x.
Na berichten op dit Forum gisteravond , de Module uit het toestel gehaald.
Ik heb Delta/Zeelandnet als provider en kan NPO HD 1,2, en 3 zonder Module bekijken.
Vanavond echter heb ik toch weer een spontane reboot gehad tijdens het 6 uur journaal op NPO1 , compleet met Sony logo en het Android startscherm, ondanks dat de module niet in het toestel zat!

ik had van het Sony support team de raad gekregen om de update via de stick opnieuw uit te voeren en de software 2x op de stick te zetten en een daarvan te hernoemen, dat bracht helaas ook niet de oplossing.
Ik wacht dus op de "Moeder aller Updates"
Hmm misschien is het dan een combinatie met de ingebouwde tuner...
Ik heb geen coax aangesloten, kijk tv via glasvezel dus apart kastje.
Verder gebruik ik kodi en enkele andere apps maar nog nooit een spontane reboot gehad. ..

• Sjah
Ergens jammer dat je bij de retailhandel niet argumenten als de Fw is nog niet goed kan inbrengen, bedoel op marktplaats zou de prijs keihard omlaag gaan als dit euvel er nog is.

Iets anders, de 1e CI+ 1.4 tv's zouden dit jaar verschijnen, hoe ver is Sony hiermee? Lijkt me wel wat, naar Kpn kunnen gaan zonder de CI+ in te leveren, omdat iptv kan met 1.4.

• Bundin
  • Niet online
Na een avond prutsen ben ik toch erg blij dat ik een C ipv een B geleverd heb gekregen, ondanks de eventuele bugs. Het is toch erg prettig dat ik mijn wd kastje de deur uit kan doen omdat de tv Kodi zonder moeite draait. Ik heb toch geen 5.1 (zal voorlopig ook niet gebeuren, hoogstens 3.1, mogelijk alleen 2.1), dus de 2 channel output voldoet voor mij prima. Verder een prima ding, zal binnenkort eens een review schrijven :)

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-01 16:55
Bundin schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:17:
Na een avond prutsen ben ik toch erg blij dat ik een C ipv een B geleverd heb gekregen, ondanks de eventuele bugs. Het is toch erg prettig dat ik mijn wd kastje de deur uit kan doen omdat de tv Kodi zonder moeite draait. Ik heb toch geen 5.1 (zal voorlopig ook niet gebeuren, hoogstens 3.1, mogelijk alleen 2.1), dus de 2 channel output voldoet voor mij prima. Verder een prima ding, zal binnenkort eens een review schrijven :)
Hier kijk ik naar uit :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-01 11:50

HellBeast

Oh My GoT!

Ik kan een 55w809c voor een leuke prijs kopen. Na wat onderzoek blijkt dat dit 1 van de beste HD tv's is rond de 1000 euro. Aangezien ik de interne CI+ niet ga gebruiken, verwacht ik ook niet veel reboot problemen. Het enige wat ik nog moet doen is het toestel fysiek in een winkel checken. Mijn vorige TV is een Samsung 51" plasma en daarop waardeerde ik twee dingen. De zwartwaarde en de goede kijkhoek. Als dit in orde is, dan lijkt mij de Sony een goede keus. Ik moet alleen nog zien wat Samsung in dit segment aanbiedt.

Beauty is in the eye of the beerholder

Verwijderd

HellBeast schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:03:
Ik kan een 55w809c voor een leuke prijs kopen. Na wat onderzoek blijkt dat dit 1 van de beste HD tv's is rond de 1000 euro. Aangezien ik de interne CI+ niet ga gebruiken, verwacht ik ook niet veel reboot problemen. Het enige wat ik nog moet doen is het toestel fysiek in een winkel checken. Mijn vorige TV is een Samsung 51" plasma en daarop waardeerde ik twee dingen. De zwartwaarde en de goede kijkhoek. Als dit in orde is, dan lijkt mij de Sony een goede keus. Ik moet alleen nog zien wat Samsung in dit segment aanbiedt.
Zwartwaarde bij de Sony is super omdat deze een VA panel heeft. Kijkhoek is ook prima.

• Timmeuh
Is er al iemand die de tv (55w805c) optimaal heeft getweakt met kleuren / contrast etc etc ?

• Johandmc
Zelf heb ik ook een 55W805C op het oog. Gisteren in een fysieke winkel gekeken naar die tv. Zag er heel erg mooi uit. Alleen op de site (niet die van sony trouwens) staat dat die niet online verkrijgbaar is. Als ik hem bestel ben ik bang dat ze die uit de winkel leveren. Hoe kan ik dit controleren dat ik zeker weet dat ik er 1 krijg die nieuw is en niet eerst in de winkel branduren heeft gemaakt.
Ze kunnen zelf die TV natuurlijk weer in een doos stoppen, cq en informatie resetten. Probleem is natuurlijk op te lossen door een andere inch-maat maar ik weet niet of ik dat zelf wil.
En serienummer zal wel niet van tevoren te bekijken zijn omdat de TV daar aan de wand hangt.

• jos707
Johandmc schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:19:
Zelf heb ik ook een 55W805C op het oog. Gisteren in een fysieke winkel gekeken naar die tv. Zag er heel erg mooi uit. Alleen op de site (niet die van sony trouwens) staat dat die niet online verkrijgbaar is. Als ik hem bestel ben ik bang dat ze die uit de winkel leveren. Hoe kan ik dit controleren dat ik zeker weet dat ik er 1 krijg die nieuw is en niet eerst in de winkel branduren heeft gemaakt.
Ze kunnen zelf die TV natuurlijk weer in een doos stoppen, cq en informatie resetten. Probleem is natuurlijk op te lossen door een andere inch-maat maar ik weet niet of ik dat zelf wil.
En serienummer zal wel niet van tevoren te bekijken zijn omdat de TV daar aan de wand hangt.
Beetje rare vraag. Als je die winkel niet vertrouwd, moet je er ook niet bestellen--punt. Iedere (web)winkel die zichzelf en haar klanten respecteerd doet niet aan zo'n praktijken, daar kan je ten volle vanuit gaan..

• P.K.
tcviper schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:29:
[...]

Yep en daar heb ik dus vandaag ook naar gevraagd of men aub de update dan kan splitsen en nu alvast eruit gooien voor het 5.1 stuk, maar..... dat ligt blijkbaar in Japan die keuze.
Pff, klinkt een beetje als zoeken naar een excuus om een update die nog niet af is te kunnen uitstellen...
Loze beloftes wbt data is dus wijdverspreid door de hele Sony organisatie. :+

Even iets anders, de aanbevelingen die Plex nu naar het homescreen stuurt, dat zijn dingen die op je 'deck' staan als ik het goed doorzie? Kan Plex ook aanbevelingen sturen van nieuwe toevoegingen aan je Plex Library? Heb bij instellingen gekeken, maar kon het zo snel niet vinden.
Nu staan er dus dingen die ik al gekeken heb, terwijl ik liever zie wat ik nog wil kijken. :)

• tcviper
De dingen die van Plex op je androidtv's homescreen staan is on-deck, dus afleveringen die je nog moet kijken, niet die je al gezien hebt. Als dat bij jou wel het geval is zou ik es checken welke versie je hebt want dat is al sinds 4.7.0 niet meer.

[ Voor 28% gewijzigd door tcviper op 14-08-2015 14:34 ]

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Op android tv's kan je de serienr. van de tv ook ergens in het menu vinden.
Menu->Help->Systeeminformatie

• Timmeuh
Johandmc schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:19:
Waarom bestel je niet gewoon de TV in de winkel zelf en wil je perse online bestellen? Als je de TV in de winkel haalt dan weet je gelijk of het een nieuwe is in doos of dat ze het showroom model pakken?

• webgypher
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik ben sinds 2 weken de eigenaar van een 55X8505C en ben er heel blij mee. Ik kijk tv via een externe decoder van Ziggo (maak dus geen gebruik van de CI module) en heb nog geen spontane reboots ervaren.

Weet iemand of het mogelijk is om de tv bij het aanzetten direct te laten inschakelen op de laatste gebruikte HDMI poort? Nu start hij standaard op in de smart tv modus, en ik zou graag zien dat hij direct overschakeld naar HDMI4 (die verbonden is met de surround set) zodat ik direct tv kan kijken. Nu moet ik elke keer als ik de tv aanzet wachten totdat deze volledig is opgestart en daarna op de knop 'TV' op de afstandsbediening duwen om over te schakelen naar TV.

• P.K.
tcviper schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:33:
De dingen die van Plex op je androidtv's homescreen staan is on-deck, dus afleveringen die je nog moet kijken, niet die je al gezien hebt. Als dat bij jou wel het geval is zou ik es checken welke versie je hebt want dat is al sinds 4.7.0 niet meer.
Ja, volgende afleveringen verschijnen.
Maar recent toegevoegde films verschijnen er niet, dat lijkt mij handiger om daar te zien dan films die je al gezien hebt (en waarvan geen volgende afleveringen verschijnen).

Vroeg me gewoon af of het kon.

• tcviper
P.K. schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:23:
[...]

Ja, volgende afleveringen verschijnen.
Maar recent toegevoegde films verschijnen er niet, dat lijkt mij handiger om daar te zien dan films die je al gezien hebt (en waarvan geen volgende afleveringen verschijnen).

Vroeg me gewoon af of het kon.
Zal het es met het team opnemen, goeie suggestie :)

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
tcviper schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:24:
[...]

Zal het es met het team opnemen, goeie suggestie :)
Dan heb ik ook een suggestie: net als netflix een timer dat de volgende episode gaat beginnen bij een serie (je moet steeds weer terug, selecteren, afspelen, kan veel sneller)

• tcviper
quorumz schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:46:
[...]

Dan heb ik ook een suggestie: net als netflix een timer dat de volgende episode gaat beginnen bij een serie (je moet steeds weer terug, selecteren, afspelen, kan veel sneller)
Dat zijn features die later nog ingebouwd zullen worden, op dit moment zijn een aantal andere zaken even belangrijker, zoals 5.1 geluid, Direct play voor MKV files etc.

• Johandmc
jos707 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:35:
[...]

Beetje rare vraag. Als je die winkel niet vertrouwd, moet je er ook niet bestellen--punt. Iedere (web)winkel die zichzelf en haar klanten respecteerd doet niet aan zo'n praktijken, daar kan je ten volle vanuit gaan..
Je hebt wel gelijk, dan moet ik naar een andere winkel gaan,was ik ook al geweest maar hier leek de verkoper deskundiger. Maar dat ik het vroeg heeft te maken dat ik ooit een ander apparaat daar gelijk moest omruilen (ging bij aansluiten ongeveer gelijk kapot), waarvan de 1e dus al 'gebruikt' leek te zijn, aan de verpakking te zien. Maar het probleem is al een soort van opgelost. Vind de 55 inch toch net iets te groot, en de 50 inch hing niet aan de wand.
Ps, Serienummer via de tv opvragen wat Jan Ham suggereert gaat natuurlijk niet, krijg denk ik niet de afstandsbediening van de tv in handen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:34

DarkSide

theres no place like ::1

er zijn genoeg winkels die je wel de AB geven als je daarom vraagt.
Je mag immers best even spelen met instellingen om een beeld van een TV te krijgen.
Net als dat je mag luisteren naar speakers/versterkers bv om je keuze te maken.
En niet van instellingen van of de fabrikant of de winkel hoeft uit te gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Weet er iemand of er een verschil is in paneel tussen de 43X8305C en 49X8305C? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 43 een VA-paneel heeft en de 49 een IPS-paneel?

Ik twijfel nog wat tussen de W75C, W80C en X83C, allemaal op 43". Als de X83C op dat formaat een VA-paneel heeft wil ik de meerkost voor 4K nog betalen, als daar een downgrade naar een IPS-paneel bijzit liever niet.

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
AmbroosV schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:11:
Weet er iemand of er een verschil is in paneel tussen de 43X8305C en 49X8305C? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 43 een VA-paneel heeft en de 49 een IPS-paneel?

Ik twijfel nog wat tussen de W75C, W80C en X83C, allemaal op 43". Als de X83C op dat formaat een VA-paneel heeft wil ik de meerkost voor 4K nog betalen, als daar een downgrade naar een IPS-paneel bijzit liever niet.
Volgens een eerder geplaatst grafiek zou ook het 43" model een IPS-paneel hebben. Dit is echter geen officieel grafiek dus er kunnen fouten in zitten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/or68Mct.png

• Sjah
Als ik dit schema hierboven kijk naar de meest rechter kolom, de 8307 de 8308 en 8309, dan zie ik geen verschil tussen de 8 en 9.
Maar daar gaat het me niet om, ik ben in de markt voor of de 756c of de 807c, hij moet zilver zijn, als de 808c en de 809c ook zwart zijn, zal ik dus bij de 807c Mediamarkt-model moeten zijn, als ik analoog naar de 830x series redeneer. En dan nog heb ik in een post (ver) hierboven gelezen dat de 807c een mooie glanzende voet heeft, de 756c heeft dat niet volgens de specs. tJa in de winkel maar bekijken, maar of ze net uitgestald staan is maar (zeer) de vraag, al heb ik een grote MM in de buurt.
Google, en zelfs Sony's site, laat me zwemmen.

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Sjah schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:46:
Als ik dit schema hierboven kijk naar de meest rechter kolom, de 8307 de 8308 en 8309, dan zie ik geen verschil tussen de 8 en 9.
Maar daar gaat het me niet om, ik ben in de markt voor of de 756c of de 807c, hij moet zilver zijn, als de 808c en de 809c ook zwart zijn, zal ik dus bij de 807c Mediamarkt-model moeten zijn, als ik analoog naar de 830x series redeneer. En dan nog heb ik in een post (ver) hierboven gelezen dat de 807c een mooie glanzende voet heeft, de 756c heeft dat niet volgens de specs. tJa in de winkel maar bekijken, maar of ze net uitgestald staan is maar (zeer) de vraag, al heb ik een grote MM in de buurt.
Het lijkt wel heel vaag te zijn ja, er staat ook dit op de Sony-site:
108 cm (43 inch)
Motionflow XR 1000Hz
(KD-43X8308C, KD-43X8309C)

Motionflow XR 800Hz
(KD-43X8305C)

Motionflow XR 900Hz
(KD-43X8307C)

123 cm (49 inch)
Motionflow XR 1000Hz
(KD-49X8308C, KD-49X8309C)

Motionflow XR 800Hz
(KD-49X8305C)

Motionflow XR 900Hz
(KD-49X8307C)
Ik denk dat ik gewoon maar eens in een paar winkels ga binnenlopen en zien of ik ze kan bekijken, en anders toch gewoon voor de W75C/W80C ga. Die panelen ken ik en zijn altijd top.

[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 15-08-2015 15:23 ]

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Helemaal niet aan gedacht hehe, maar heeft iemand toevallig al de 55 inch 809c aan de muur hangen aan een systeem dat je kan draaien naar links en rechts?

Nu staat die op een oude, lelijke kast, en dat is eigenlijk best wel zonde van het plaatje vind ik. Op de muur zou fantastisch zijn.

(Maandag al dan niet Android TV update tijd, spannend, ;-) )

[ Voor 9% gewijzigd door Turfschipper op 16-08-2015 01:22 ]

• Soullancer
Turfschipper schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 01:22:
Helemaal niet aan gedacht hehe, maar heeft iemand toevallig al de 55 inch 809c aan de muur hangen aan een systeem dat je kan draaien naar links en rechts?

Nu staat die op een oude, lelijke kast, en dat is eigenlijk best wel zonde van het plaatje vind ik. Op de muur zou fantastisch zijn.

(Maandag al dan niet Android TV update tijd, spannend, ;-) )
Thin 345 van vogel

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Cheers mate!

Ga morgen eens rustig checken.

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:07
Ik heb hier staan de 55X8505C. Om de precies 18 seconden hoor ik een tik in het toestel. Hebben meer mensen dit?

• apis29
  • Niet online
AmbroosV schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:11:

De X83 43" is ook een IPS; die test van rtings is gedaan met het 43" model ... (als ze voor VA waren gegaan, hadden ze wel een 50" ipv 49" gekozen voor deze serie)
Sjah schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:46:
Alleen de 807C is zilver ja (8307C ook), met iig zilver chromen voet [die staat hier wel in de winkel]. Vlgns de specs is die van 756C mat zilver .../

[ Voor 46% gewijzigd door apis29 op 16-08-2015 12:28 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297