• simbatommy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-07-2021
Ik heb dit ook een keer gehad met mijn 65X8505C model en heb toen alle stekkers er een minuut of 5 uit gehad en heb de TV na het aansluiten in de fabriek instellingen gezet... toen de software weer geüpdate en sindsdien geen las meer gehad.
Ik hoop dat het bij jouw ook werkt.
realphoenikx schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 11:03:
Ik heb hier staan de 55X8505C. Om de precies 18 seconden hoor ik een tik in het toestel. Hebben meer mensen dit?

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een 55W809C aan de muur hangen. Erg mooi beeld met indrukwekkende zwart waarden. Contrast neemt bij een redelijke kijkhoek af, dit had ik ook al gelezen en is voor mij niet zo'n probleem, zit er toch altijd recht voor.
Geluid is ook erg goed voor zo'n dunne tv, vergeleken met mijn oude tv. Natuurlijk is het geluid niet heel bijzonder dus moet het nog aansluiten op de versterker met externe boxen.

Bij donkere beelden valt me op dat het backlight soms wat nerveus geageerd, bij kleine kleurwijzigingen gaat het backlite ineens veel feller of donkerder. Is iemand dit ook opgevallen, is dit anders in te stellen? Ik heb al diverse instellingen geprobeerd maar ik zie op dit punt geen verschil.

Ik heb een one flick remote (rmf-ed400) welke ik niet gekoppeld krijg, heeft hier iemand ervaring mee?

Via de ingebouwde tuner met CI-module kijk ik tv via de schotel. Hoe kan je opnemen en time shiften? Ik heb een USB harddrive aangekoppeld welke herkend word maar verder kan ik deze nergens terug vinden in het menu. Als ik op REC druk verschijnt een melding dat de functie met de huidige software niet ondersteund word terwijl ik alle updates heb uitgevoerd. Op internet vind ik dat het opnemen bij een zomer 2015 update wordt opgenomen, blijkbaar is dit nog niet gelukt...? Smart-tv zonder opname en time schifting mogelijkheden.... 8)7

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-01 05:18

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb dezelfde wang. En kan je met enkele dingen op weg helpen.

- dat het beeld even donker en zwart wordt heb ik pas een keer meegemaakt in een bepaalde scene uit een film. Zag het meteen en op en neer gegaan in die scene, en het was steeds hetzelfde. Voor de rest niet meegemaakt.

- recorden gaat nog niet, komt met een update

- je kan die usb schijf vinden als je de video app gebruikt. Maar die werkt voor geen meter. Ga naar de playstore en pak de app Kodi. Installeren en opstarten en dan vind je hem meteen en de files die er op staan.

de usb poorten kan je volgens mij niet in de instellingen zien.

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:32
@wang en turfschipper, je moet in de instellingen advanced contrast enhancer even uitzetten, dan heb je er geen last meer van

No matter the age, never lose the Kramer inside

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:56
apis29 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:00:
[...]

De X83 43" is ook een IPS; die test van rtings is gedaan met het 43" model ... (als ze voor VA waren gegaan, hadden ze wel een 50" ipv 49" gekozen voor deze serie)
Thanks! Ik ben een 2013 W6 met VA gewoon (bij ouders), qua contrast doe ik liever geen downgrade. W75C/W80C it is!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:28

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Vandaag bijna de 40w705 gekocht, omdat ik via YouTube een video had gevonden waaruit bleek dat deze tv mat zwarte bezels had. Bleek een video van mid 2014: de 40w705 uit 2015 heeft glanzend pianolak zwart.....

YouTube: Sony W705-serie: Geniet van verbluffend beeldkwaliteit en een wereld vol online inhoud Deze video dus 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door We Are Borg op 16-08-2015 19:40 ]

Verwijderd

Hmtsjmftsch schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:43:
@wang en turfschipper, je moet in de instellingen advanced contrast enhancer even uitzetten, dan heb je er geen last meer van
Bedankt! dit lijkt te werken. Heb je zelf veel instellingen gewijzigd t.o.v. standaard? Wellicht is er een lijst van aanbevolen instellingen waar de meeste mensen het over eens zijn.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:08
We Are Borg schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 18:28:
Vandaag bijna de 40w705 gekocht, omdat ik via YouTube een video had gevonden waaruit bleek dat deze tv mat zwarte bezels had. Bleek een video van mid 2014: de 40w705 uit 2015 heeft glanzend pianolak zwart.....

YouTube: Sony W705-serie: Geniet van verbluffend beeldkwaliteit en een wereld vol online inhoud Deze video dus 8)7
Wat ik begreep, ook weer uit andere bron, is dat de 705c van dit jaar, een slag minder is dan de 705b van vorig jaar. De 705c zou de 605 serie van verleden jaar zijn, de huidige "eigenlijke 705 serie" heet dan nu de 755c.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-01 12:23

HellBeast

Oh My GoT!

En welke bron was dat dan?

Beauty is in the eye of the beerholder

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik heb geen bron maar heb het hier op Tweakers wel een paar keer horen zeggen door Tweakeraars. Als je naar de specificaties gaat kijken, dan klopt dat ook wel. De 705C komt immers met een 50Hz paneel net zoals de 605B ook een 50Hz paneel heeft (60" model uitgezonderd). De 755C komt met een 100Hz paneel net zoals de 705B van verleden jaar vanaf 50" ook een 100Hz paneel heeft.

Daarom kun je dus zeggen dat de 705C de nieuwe 605B is en de 755C de nieuwe 705B.

• apis29
  • Niet online
Je kan zelf toch ook wel zien dat de 705C er in 40 en 48"is net als de 605B, terwijl de 705B er in 42 en 50 (en 32") was. Een 40W705B is er nooit geweest dus heel goed naar het filmpje heeft ie blijkbaar ook niet gekeken ;)
Enige verschil is dat ie nu edge-lit is en net zo dun als de andere W modellen itt de 605B die direct-lit was ...

Volgens mij nog niet gepost maar de eerste reviews van de ultradunne X9005C zijn er:

[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 17-08-2015 00:23 ]

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Dank je htmlsml (of zo iets hehe), ga het straks proberen. Nu een operatie... Pfff....

En wang, je hebt hem al aan de muur hangen. Ook met een beugel dat je kan draaien?

Kan je daar wat fotos van schieten hoe dat er uit ziet aub?

Bvd ;-)

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-01 11:07
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:15:

Bij donkere beelden valt me op dat het backlight soms wat nerveus geageerd, bij kleine kleurwijzigingen gaat het backlite ineens veel feller of donkerder. Is iemand dit ook opgevallen, is dit anders in te stellen? Ik heb al diverse instellingen geprobeerd maar ik zie op dit punt geen verschil.

Ik heb een one flick remote (rmf-ed400) welke ik niet gekoppeld krijg, heeft hier iemand ervaring mee?
Ik denk dat je de functie hebt aanstaan dat het backlight automatisch aanpast naar omgevingsverlichting. Die staat standaard aan, dus even spelen met de beeldinstellingen.
Je scherm maakt gebruik van Frame Dimming, dus als jij een donkere scene hebt met een fel onderwerp aanwezig. Dan kan het zijn dat het hele scherm oplicht. Verschilt soms sterk per scene.

De afstandsbediening die jij gekocht hebt is de one-flick remote voor de 2014 Bravia toestellen. Kun je herkennen aan het microfoon simbooltje aan de bovenkant.
Gewoon terugbrengen en omruilen voor de nieuwere :)

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:10
Klopt idd, zelfs bij het in beeld komen van ondertitels past ie dan de helderheid aan, verdwijnen de ondertitels dan wordt de helderheid ook weer aangepast. Best irritant. Heb het ook gelijk uitgezet. :P
Dimens schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:09:
[...]

Ik heb geen bron maar heb het hier op Tweakers wel een paar keer horen zeggen door Tweakeraars. Als je naar de specificaties gaat kijken, dan klopt dat ook wel. De 705C komt immers met een 50Hz paneel net zoals de 605B ook een 50Hz paneel heeft (60" model uitgezonderd). De 755C komt met een 100Hz paneel net zoals de 705B van verleden jaar vanaf 50" ook een 100Hz paneel heeft.

Daarom kun je dus zeggen dat de 705C de nieuwe 605B is en de 755C de nieuwe 705B.
Het enige verschil tussen de 605B en de 705C is de verlichting, die van vorig jaar is FALD, de 705C is edge-lit. De rest is hetzelfde, plastic bezels, het oude 'smart' platform, dezelfde formaten....

Sony heeft de benaming aangepast, vandaar dat de 75-serie erbij is gekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door P.K. op 17-08-2015 10:48 ]

• Dimens
P.K. schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:45:
Klopt idd, zelfs bij het in beeld komen van ondertitels past ie dan de helderheid aan, verdwijnen de ondertitels dan wordt de helderheid ook weer aangepast. Best irritant. Heb het ook gelijk uitgezet. :P

[...]

Het enige verschil tussen de 605B en de 705C is de verlichting, die van vorig jaar is FALD, de 705C is edge-lit.
De 605B heeft geen Full Array Local Dimming (FALD) maar Direct LED achtergrondverlichting. FALD kom je alleen in de duurdere modellen tegen.

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:44
Er zou dus vandaag een update uitkomen?

• P.K.
Die update is uitgesteld.
Dimens schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 12:03:
[...]

De 605B heeft geen Full Array Local Dimming (FALD) maar Direct LED achtergrondverlichting. FALD kom je alleen in de duurdere modellen tegen.
Klopt, my bad, haalde FALD en Direct-lit doorelkaar. :X

[ Voor 4% gewijzigd door P.K. op 17-08-2015 13:13 ]

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-01 16:35
P.K. schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:13:
Die update is uitgesteld.

[...]

Klopt, my bad, haalde FALD en Direct-lit doorelkaar. :X
Heb je een officieel bericht / bron dat deze is uitgesteld?

• arendhorst
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
tcviper schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:38:
Kreeg net te horen van Sony Benelux (Q&A) dat de 17e geen update komt, men wilt eerst nu onderzoek doen naar die CI+ reboots en dat meteen meenemen in nieuwe update, word september zegt men.
Tcviper is onze bron

• Ontbijtkoek
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een 50W809C, erg tevreden mee alleen heb ik een vervelend probleem met mijn televisie verbinding.
Volgens mij ligt het niet echt aan de tv zelf, dus is dit misschien niet het goede topic voor dit probleem maar ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Een paar keer per seconde lijkt het beeld een millimeter omhoog te schieten en dit gaat de hele tijd door.
Erg irritant natuurlijk en nogal hoofdpijn verwekkend.
Ik ontvang het televisie signaal via IPTV van Online.nl (niet de beste keuze).
Het rare is ook dat alleen het "live" tv tikt en niet het menu van de IPTV van Online.
Iets moet waarschijnlijk het signaal verstoren of het ligt aan iets anders aangezien mijn vorige TV hier geen last van had.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Bosch Gl-30 BGL32000

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:36
Krijg morgen weer een engineer en Q&A over de vloer ivm de reboots. Als er nieuws is meld ik het hier meteen :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Hmtsjmftsch schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:43:
Zit nu house of cards te kijken en sommige scenes wordt het beeld lichter en donkerer, gaat op en neer.

Mijn settings zijn in het nederlands, maar heb denk ik wel het goede uit gezet.

Maar dat maakt geen enkel verschil.

- zwart aan passen
- geavanceerde contrastoptimalisatie
- lichtsensor

Staat nu allemaal uit. En toch blijft het beeld op en neer gaan met licht sterkte.

Online netflix, wireless, geen idee of dat uit maakt. Bij normaal tv kijken nog niet opgevallen, maar nog geen film of zo gekeken.

(Het is toch niet zo dat je je tv eerst moet herstarten om de settings effect te laten hebben he?)

[ Voor 6% gewijzigd door Turfschipper op 17-08-2015 17:40 ]

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Jammer dat de update er niet is. Kijk meer series of gamen dan tv via de ci+ kaart.. wat ik al zei er zijn players zoals de xtreamer wonder pro die het wel kunnen (of de popcorn vten met plex (geen netflix)) als hij vandaag zou uitkomen is hij toch al het hele quality etc proces doorlopen. Nu extra lang wachten zonder datum: slecht

Verwijderd

Turfschipper schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:39:
[...]

Zit nu house of cards te kijken en sommige scenes wordt het beeld lichter en donkerer, gaat op en neer.

Mijn settings zijn in het nederlands, maar heb denk ik wel het goede uit gezet.

Maar dat maakt geen enkel verschil.

- zwart aan passen
- geavanceerde contrastoptimalisatie
- lichtsensor

Staat nu allemaal uit. En toch blijft het beeld op en neer gaan met licht sterkte.

Online netflix, wireless, geen idee of dat uit maakt. Bij normaal tv kijken nog niet opgevallen, maar nog geen film of zo gekeken.

(Het is toch niet zo dat je je tv eerst moet herstarten om de settings effect te laten hebben he?)
Zoals Hmtsjmftsch schreef:

Met Nederlandse instellingen: beeld /geavanceerde instellingen/helderheid/geav. contrastopptimalisatie

p.s. ik heb geen kantelbare steun

Verwijderd

Kashika schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:15:
[...]
De afstandsbediening die jij gekocht hebt is de one-flick remote voor de 2014 Bravia toestellen. Kun je herkennen aan het microfoon simbooltje aan de bovenkant.
Gewoon terugbrengen en omruilen voor de nieuwere :)
Dat microfoon symbooltje heb ik niet, helemaal links boven aan staat "Social View". Ik heb type RMF-ED004
Bij de instructie op TV wordt wel verwezen naar dat microfoontje maar die heb ik dus niet. Ik zal het aan de leverancier melden en dan zie ik het wel.

EDIT: Waarschijnlijk heb ik de RMF-TX100E remote nodig

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 21:20 ]

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:12:
[...]

Zoals Hmtsjmftsch schreef:

Met Nederlandse instellingen: beeld /geavanceerde instellingen/helderheid/geav. contrastopptimalisatie
Maar zoals je in mijn quote leest, heb ik dat toch gedaan?

Maakt geen enkel verschil bij mij.

Afbeeldingslocatie: http://i135.photobucket.com/albums/q139/Stalscu/image.jpg1_zpsbgquaygg.jpg

Kijk, staat uit nu.

Edit

Filmpje van gemaakt, op seconde 18 zie je heel goed dat het komt door de ondertiteling.

YouTube: YouTube

[ Voor 30% gewijzigd door Turfschipper op 18-08-2015 08:43 ]

• Kashika
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:17:
[...]

Dat microfoon symbooltje heb ik niet, helemaal links boven aan staat "Social View". Ik heb type RMF-ED004
Bij de instructie op TV wordt wel verwezen naar dat microfoontje maar die heb ik dus niet. Ik zal het aan de leverancier melden en dan zie ik het wel.

EDIT: Waarschijnlijk heb ik de RMF-TX100E remote nodig
Dat zei ik. Er zijn twee varianten. Een 2014 model, wat alleen met toestellen uit dat jaar werkt. En een 2015 model, alleen geschikt voor de Android TV modellen.
Er zijn in 2015 wel een aantal toestellen die de 2014 software draaien en die ondersteunen ook de oude afstandsbediening.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-01 16:03

jeka

Support your local club.

Ik zit er over te denken om een nieuwe sony tv te kopen. Zal ik dan voor een model met of zonder Android tv gaan? Icm met raspberry, Ps4 en vodafone decoder.
Ik twijfel een beetje door alle slechte berichten over Android tv.

Als jullie de keuze nog hadden koos je dan weer voor Android?

FCG

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

jeka schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:45:
Ik zit er over te denken om een nieuwe sony tv te kopen. Zal ik dan voor een model met of zonder Android tv gaan? Icm met raspberry, Ps4 en vodafone decoder.

Ik wel, ben niet 100% tevreden maar ik gebruik vooral Kodi (en plugins als Mixcloud, Soundcloud), dat werkt voor mij gewoon prima. Verder gebruik ik alleen de Youtube app. Ik kijk geen TV en heb momenteel geen PS4. Maar ik ga ervan uit dat dat geen probleem moet zijn.

• Hmtsjmftsch
Turfschipper schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 06:37:
[...]

Maar zoals je in mijn quote leest, heb ik dat toch gedaan?

Maakt geen enkel verschil bij mij.

[afbeelding]

Kijk, staat uit nu.

Edit

Filmpje van gemaakt, op seconde 18 zie je heel goed dat het komt door de ondertiteling.

YouTube: YouTube
Het fimpje kan ik niet bekijken (krijg de melding dat deze prive is), maar heb je toevallig de lichtsensor (of zoiets) aanstaan?
Denk er ook aan dat je algemene instellingen kan doen en ook per input. Zorg er dus in elk geval voor dat de contrast enhancer uitstaat bij de instellingen van je input (bijv apps/ hdmi/ tv kijken)

• Jan Ham
  • Laatst online: 10-07-2023
tcviper schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:02:
[...]

Krijg morgen weer een engineer en Q&A over de vloer ivm de reboots. Als er nieuws is meld ik het hier meteen :)
Weten die engineers ook of app developers toegang krijgen tot de hardware decoders?
Volgens mij kan Kodi nog geen H265 hardwarematig afspelen op de tv's. En de cpu's zijn te zwak voor softwarematig afspelen, al helemaal voor UHD content. De videoplayer van Sony zelf heeft zo zijn beperkingen (geen subs, herkent sommige formaten niet).

Ander punt is dat de TV in stand-by mode heel vaak iets in de achtergrond doet. Je hoort dan een tik en even later weer een tik. Probleem is wanneer je een master/slave stopcontactdoos gebruikt. Bij de eerste tik gaat alle uitgeschakelde apparatuur aan en dan later weer uit. Bij de meeste zaken geen probleem. Heb alleen een Cisco decoder/PVR die in stand-by veel verbruikt en daarom als slave opgesteld is. Het vele aan uit geschakel lijkt me niet goed voor de HDD. Heb daarom maar voor nu de contactdoos ingesteld dat alles continu aanstaat. Hoop dat mogelijk in de toekomst iets instelbaar is zodat dat niet nodig is.

[ Voor 35% gewijzigd door Jan Ham op 18-08-2015 12:02 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 13:24

DarkSide

theres no place like ::1

Kodi heeft sowieso nog geen HW accelleratie voor HEVC/x265.
Kodi gebruikt FFMpeg als basis en die kan dat nog niet aan.
Heb zelf nieuwe HTPC gekocht. (een NUC met een braswell chip). Welke hardware matig HEVC aan moet kunnen. Met MPC moet dat prima gaan. Met kodi helaas nog niet.

Het is dus afwachten (hopelijk in 16) dat het team het voor elkaar heeft.
En natuurlijk dat de chips in de Sony TV ook ondersteund worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• P.K.
jeka schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:45:

Lastig, Android is leuk speelgoed, maar wbt afspelen van video gaat nog niet alles zoals het hoort. Geen idee wat het precies is, maar het loopt niet altijd even soepel. Zeker in Kodi niet.
Plex doet bijna alles wel goed, en Netflix speelt alles soepel af (alleen is daar het geluid dus nog niet goed)

Als je toch die Raspberry gaat gebruiken zou ik het iig niet als een vereiste zien. ;)
Heb het idee dat je met een externe mediaspeler sowieso beter af bent op dit moment.

• jeka

jeka

Support your local club.

Ik denk dat ik maar de 42W828B koop. Scheelt 100 euro en de enige app die gebruik is waarschijnlijk netflix. Dan maar de raspberry laten staan..

FCG

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:42:
[...]

Het fimpje kan ik niet bekijken (krijg de melding dat deze prive is), maar heb je toevallig de lichtsensor (of zoiets) aanstaan?
Denk er ook aan dat je algemene instellingen kan doen en ook per input. Zorg er dus in elk geval voor dat de contrast enhancer uitstaat bij de instellingen van je input (bijv apps/ hdmi/ tv kijken)
Hmmm.... Je kan inderdaad instellen per contentsource. Dat is een hele goede tip.

Dan zou ik netflix dus ook apart moeten instellen. Straks even checken.

Heb nog geen film op "normale tv" gekeken. Maar bij andere tv programmas is het mij niet opgevallen. Maar daar staat ook geen ondertiteling natuurlijk.

--

Helaas geen update gisteren. Dat is jammer, ook al zagen we het al aan komen.

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Eindelijk heb ik dus ook een Sony KDL-50W808C gekocht. Gisteren alleen even aangesloten en ingesteld om met een TV te doen waar die voor bedoeld is: TV Kijken. Vandaag wil ik hem onder ander updaten, maar voordat ik daar aan toe kwam natuurlijk door menu's heen gelopen. Had hem op NL1 staan en binnen 2 minuten een reboot (waar jullie het ook over hadden). Maar dat nog even terzijde. Wil ik de WIFI instellen, kom ik erachter dat de TV niks snapt van de 5GHz band. Router maar teruggezet naar 2.4 Ghz, maar dat was eigenlijk niet mijn bedoeling. Jammer Sony, mijn Sony Z3C telefoon werkt wel met Wifi op de 5GHZ band.

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-01 13:13
jeka schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:52:
Ik denk dat ik maar de 42W828B koop. Scheelt 100 euro en de enige app die gebruik is waarschijnlijk netflix. Dan maar de raspberry laten staan..
Hallo jeka ,

Hoe komt u aan die 100 euro prijs voordeel voor de 42w828b ?
Van de 2 online prijzen in de pricewatch is er maar een winkel die deze daadwerkelijk heeft voor 699.00 euro voor dat geld koop je ook een 43 inch 2015 model.

Of hebt u zelf een winkel gespot voor die 100 euro voordeel ?

• jeka

jeka

Support your local club.

599 in pricewatch: Sony Bravia KDL-42W828B Zwart. Bij plattetv. En de goedkoopste 809c is 726,20 in de PW.

FCG

• P.K.
jeka schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:09:
599 in pricewatch: Sony Bravia KDL-42W828B Zwart. Bij plattetv. En de goedkoopste 809c is 726,20 in de PW.
Het verschil tussen de 2014 42" en de 2015 43" is wel meer dan alleen AndroidTV. Die van dit jaar heeft een 100hz paneel, die van vorig jaar 50hz. Dat is ook wel iets om rekening mee te houden. :)

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-01 13:13
jeka schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:09:
Hebt u al geïnformeerd bij Platte tv, ik heb begrepen dat ze de 42w828b al weken niet meer kunnen
Leveren en niet meer op voorraad hebben ondanks dat hun site aan geeft dat ze die nog wel hebben.

Mede tweakers hebben hier voorheen ook al melding van gemaakt als ik me goed herinner .

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Kreeg zojuist op twitter de bevestiging dat de update is uitgesteld.

Tot eind september.....

:-(

• jeka

jeka

Support your local club.

hstrr schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:23:
[...]

Hebt u al geïnformeerd bij Platte tv, ik heb begrepen dat ze de 42w828b al weken niet meer kunnen
Leveren en niet meer op voorraad hebben ondanks dat hun site aan geeft dat ze die nog wel hebben.

Mede tweakers hebben hier voorheen ook al melding van gemaakt als ik me goed herinner .
Ik heb ze via de chat gevraagd en daar zeiden ze dat de tv nog wel op voorraad is... Maar dat kan natuurlijk ook een leugen zijn.

FCG

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik had dat met de 829b geloof ik. Besteld en zelf op halen, was ie er niet. Uitverkocht. Kreeg ik de 809c mee voor een mooie prijs.

Misschien kan je dat ook wel zo vragen, als je dat zou willen.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Johandmc schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:48:
Eindelijk heb ik dus ook een Sony KDL-50W808C gekocht. Gisteren alleen even aangesloten en ingesteld om met een TV te doen waar die voor bedoeld is: TV Kijken. Vandaag wil ik hem onder ander updaten, maar voordat ik daar aan toe kwam natuurlijk door menu's heen gelopen. Had hem op NL1 staan en binnen 2 minuten een reboot (waar jullie het ook over hadden). Maar dat nog even terzijde. Wil ik de WIFI instellen, kom ik erachter dat de TV niks snapt van de 5GHz band. Router maar teruggezet naar 2.4 Ghz, maar dat was eigenlijk niet mijn bedoeling. Jammer Sony, mijn Sony Z3C telefoon werkt wel met Wifi op de 5GHZ band.
Staat ook wel in de specs, maar ik vind dat ook een beetje jammer. Kan ook niet zo'n grote besparing zijn. PS4 heeft hetzelfde probleem. Rare manier van kosten besparen...

• Kashika
Turfschipper schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:24:
Kreeg zojuist op twitter de bevestiging dat de update is uitgesteld.

Tot eind september.....

:-(
Wel goed om te weten wanneer de update er is.

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-01 15:44

Therapy777

Metal!

Goed nieuws, ik had bij BuyBestShop de 50W805B uit 2014 besteld voor 730 euro omdat een 2015 model net niet in mijn budget lag. Nu kreeg ik net een telefoontje dat deze niet op tijd geleverd kan worden, maar de 805C wel. De meneer zei dat hij nu eenmaal beloofd heeft een TV te leveren op de afgesproken datum, dus of ik het erg vond om deze te nemen voor een meerprijs van 30 euro.

Dus nu toch een Android versie binnen mijn budget :*) BuyBestShop maakt alle goede recensies waar, echt een top winkel!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Johandmc schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:48:
Mijn 805c werkt prima op 5GHz, TV zou toch een AC N - WiFi adapter moeten hebben? Bij mij werkt het super in ieder geval (heb 2.4GHz band zelfs uitstaan op mijn router).

• jeka

jeka

Support your local club.

Waar kun je de hz vinden? Platte tv zei dat het 200 hz was. (De 828b). En op elke website zie je alleen 400hz staan...

[ Voor 27% gewijzigd door jeka op 19-08-2015 10:13 ]

FCG

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Jay-v schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:11:
[...]

Mijn 805c werkt prima op 5GHz, TV zou toch een AC N - WiFi adapter moeten hebben? Bij mij werkt het super in ieder geval (heb 2.4GHz band zelfs uitstaan op mijn router).
Ik heb na de update in ieder geval niet meer gekeken of 5GHz nu wel gedetecteerd werd, maar ik weet zeker dat ik mijn SSID niet zag toen mijn router nog op 5GHz staat. Ik vond de 5 Ghz prettiger dan de 2.4Ghz ook vooral omdat ik in een appartement woon. Maar goed voor nu werkt het. en @cyleo ik kon het toen niet in de specs vinden, maar nu wel zoals jay-v zegt heeft die een N-Wifi-adapter. Misschien had ik mijn router op alleen WIFI-ac staan, maar dat probeer ik nog wel eens uit.

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Wat gebruiken mensen hier voor instelling bij android apps updaten? automatisch? Daar staat hij bij mij op. Maar op welk moment controleert hij dat? (android staat stiekem volgens mij gewoon aan als je je tv uitzet)
Ik zou een notificatie willen zien net als op mijn telefoon/tablet dat iets geupdate is. (je wilt geen log files zoeken/bekijken of steeds naar de market gaan om te kijken of hij up2date is)

• DarkSide

DarkSide

jeka schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:27:
Waar kun je de hz vinden? Platte tv zei dat het 200 hz was. (De 828b). En op elke website zie je alleen 400hz staan...
http://www.sony.nl/electr...00b-series/specifications

hier staan de motionflow hertzen.
Dit is dus softwarematig en niet het paneel zelf. Geen id of het paneel zelf 50 of 100hz is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• jeka

jeka

Support your local club.

Klopt die had ik gezien. Van het paneel staat nergens op de site volgens mij.
Het is trouwens een 43W809 geworden.

FCG

• tcviper
Kleine update mbt de komende firmware update. Deze is in Europa iets uitgesteld (tot in september) ivm het CI+ module reboot probleem. De nieuwe update zal oa Passthrough (eAC3) 5.1 geluid support bevatten voor Netflix, Plex en andere apps plus een hoop bug fixes voor oa EPG Guide en de Channel bar (die vaak in beeld blijft staan nu). Verder zal het CI+ probleem ook aangepakt zijn en vanaf Android M (Eind van het jaar op de ATV's), komt er ook ondersteuning voor Passthrough support van DTS en DTS-HD audio.

• DarkSide

DarkSide

Dat laatste ziet er dan goed uit. Dat geeft iig hoop dat het platform goed ondersteund word.
En dat er toekomst in zit qua ontwikkeling.

• Ronayke03
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
tcviper schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:50:
Kleine update mbt de komende firmware update. Deze is in Europa iets uitgesteld (tot in september) ivm het CI+ module reboot probleem. De nieuwe update zal oa Passthrough (eAC3) 5.1 geluid support bevatten voor Netflix, Plex en andere apps plus een hoop bug fixes voor oa EPG Guide en de Channel bar (die vaak in beeld blijft staan nu). Verder zal het CI+ probleem ook aangepakt zijn en vanaf Android M (Eind van het jaar op de ATV's), komt er ook ondersteuning voor Passthrough support van DTS en DTS-HD audio.
Werd er iets gezegd over de algemene vertraging van het geluid (zo'n 200ms)?

• tcviper
Nee niks over gehoord, zelf overigens ook geen last van naar mijn Sony STR-DN1060 receiver.

• AmbroosV
Is die passthrough van (e)AC3 via zowel SPDIF als HDMI ARC?

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb even een korte vraag ivm het bekijken van foto's via een USB Stick.

Als ik deze in de TV stop dan zie ik deze netjes bij Album en ook netjes de mappen. Echter doet Sony mij deze rangschikken op datum met de nieuwste als eerste. Nu is het de bedoeling om een leuke diavoorstelling te starten met vakantie foto's. Deze start dus nu bij de laatst gemaakte foto. Ik kan nergens een optie vinden om ze anders te schikken. Heeft iemand hier toevallig een optie voor gevonden?

Ook kan ik nergens de diavoorstelling instellingen aanpassen. Ik kan de snelheid niet aanpassen van de foto's of iets dergelijks.

• tcviper
AmbroosV schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:42:
Is die passthrough van (e)AC3 via zowel SPDIF als HDMI ARC?
Yes, beiden :)

• P.K.
tcviper schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:50:
Thnx voor de update, goed om te horen dat ze upgrades plannen naar nieuwe versies van Android. :)

• AmbroosV
Netjes!

Weet er eigenlijk iemand of Netflix op Android TV fatsoenlijk switched naar 24Hz/25Hz voor relevante content? Op mijn 2013-Bravia is dat niet het geval (alles 60Hz), en voor films en dingen met veel panning is dat verschrikkelijk.

• tcviper
AmbroosV schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:01:
[...]

Netjes!

Weet er eigenlijk iemand of Netflix op Android TV fatsoenlijk switched naar 24Hz/25Hz voor relevante content? Op mijn 2013-Bravia is dat niet het geval (alles 60Hz), en voor films en dingen met veel panning is dat verschrikkelijk.
De Google built in player regelt dat automatisch en 'stemt' zich af op de beeldbuis. Zover ik het nu kan zien met media in Plex en Netflix lopen video's super soepel. Kodi daarintegen gebruikt zijn eigen player en daar merk je ook meteen dat het beeld stottert soms.

Die Google player krijgt dus binnenkort een flinke upgrade oa voor de Audio, eindelijk!

[ Voor 14% gewijzigd door tcviper op 19-08-2015 15:15 ]

• BliXem
  • Laatst online: 17:44
quorumz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:06:
Wat gebruiken mensen hier voor instelling bij android apps updaten? automatisch? Daar staat hij bij mij op. Maar op welk moment controleert hij dat? (android staat stiekem volgens mij gewoon aan als je je tv uitzet)
Ik zou een notificatie willen zien net als op mijn telefoon/tablet dat iets geupdate is. (je wilt geen log files zoeken/bekijken of steeds naar de market gaan om te kijken of hij up2date is)
Via de market zie je dan linksonder ' update' staan, dan wordt er een applicatie geupdate. Ik heb zelf nog niet gemerkt dat dit automatisch gebeurt. Ik geloof dat je hier ook toestemming voor moet geven, dit in mijn geval iig.

• MrvdB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-01 13:24
Ik ben van plan om een 43W805c te kopen als vervanger van mij 32W5500. Nu maak ik gebruik van Plex (via een Chromecast), een Ziggo HD recorder en een Sonos Playbar. Met de 32W5500 is het niet mogelijk om 5.1 geluid dat via HDMI aan de TV wordt aangeboden door te zetten naar de playbar.

Werkt het doorzetten van het 5.1(AC3) geluid naar S/PDIF met deze reeks apparaten wel? Ik zie dat vanuit de apps het in ieder geval (nog) niet werkt. Maar geldt dat ook voor via HDMI aangesloten apparaten?

Verwijderd

Sinds ik de CI+ module uit de 55x8509c heb gehaald werkt de tv als een zonnetje. Ben ik helemaal te vreden met de Andoid tv. Krijg alleen geen geluid terug over de start of composiet voor naar versterker.

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Audio uit is de 3.5 (groen) aansluiting (koptelefoon).

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-01 21:37
Ik kan het niet vinden in de manual, maar weet iemand de snelheden van ethernet en wifi op de W809C? Ethernet lijkt een 100 mbit connectie te zijn, al had ik zelf wel gigabit verwacht tegenwoordig..

• AmbroosV
AlterMann schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:02:
Ik kan het niet vinden in de manual, maar weet iemand de snelheden van ethernet en wifi op de W809C? Ethernet lijkt een 100 mbit connectie te zijn, al had ik zelf wel gigabit verwacht tegenwoordig..
Voor Netflix 4K kom je ruim toe met 25Mbps, en Blurays gaan maar tot 40Mbps.

100Mbps met H265 voor 4K of H264 voor FHD geeft je meer dan genoeg bandbreedte voor vrijwel alles.

• Jan Ham
  • Laatst online: 10-07-2023
Wat extra overhead voor experimentele zaken kan soms wel handig zijn. Heb zelf op een oude HDD nog een HiDef Christina Agiluira concert staan die 80Mbps mpeg2 is. Uitgezonden via satelliet in de begindagen van HiDef in Europa. Kon ook een keer een 4K demo downloaden die 120Mbps h.264 was. Dat was voordat er een officiële UHD specificatie bestond en bijbehorende hw decoders.

• jeka

jeka

Support your local club.

Hoe is de ondersteuning van Android TV met Logitech harmony? Ik kon geen nieuwe Sony met android TV vinden in de logitech database.

FCG

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
BliXem schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:28:
[...]

Via de market zie je dan linksonder ' update' staan, dan wordt er een applicatie geupdate. Ik heb zelf nog niet gemerkt dat dit automatisch gebeurt. Ik geloof dat je hier ook toestemming voor moet geven, dit in mijn geval iig.
ik heb naar de plex app gekeken en deze was bij mij op 12 aug geupdate automatisch. Ik was op vakantie namelijk (en de tv stond "uit") Dus kenelijk gebeurd het wel

• Hmtsjmftsch
Voor degenen die een probleem hebben met de CI+ module, heb je al geprobeerd de module te updaten? Ik zeg niet dat dit de oplossing zal zijn, maar misschien helpt het.

Verwijderd

Hmtsjmftsch schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:27:
Voor degenen die een probleem hebben met de CI+ module, heb je al geprobeerd de module te updaten? Ik zeg niet dat dit de oplossing zal zijn, maar misschien helpt het.
Heb 2 merken ci+ modules geprobeerd, waarvan 1 ook met laatste update (van ci+ module software). Allen gaven problemen met meestal meerdere resets per dag, en niet opstarten van tv na nacht uitzetten mbv afstandbediening (nodig om netstekker te trekken om op te starten)
Inmiddels ci+ module verwijderd, en kijk nu via humax decoder. Nu geen last meer van restarts, en tv start ook gewoon op na nacht uitzetten.....

• Timmeuh
  • Laatst online: 14-01-2020
Gister levering gehad van mijn nieuwe 55 / 805c helaas was het binnen paneel kapot :'( Krijg als het goed is dit weekend een nieuwe geleverd :'(

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:46
Timmeuh schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:38:
Gister levering gehad van mijn nieuwe 55 / 805c helaas was het binnen paneel kapot :'( Krijg als het goed is dit weekend een nieuwe geleverd :'(
Dat is echt zuur :(. Hopelijk krijg je dit weekend een goede :).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Wat is het verschil tussen de 805B en de 805C? Heeft de 805C misschien niet meer de beruchte 3D-bug?

Verwijderd

Castanje schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:49:
Wat is het verschil tussen de 805B en de 805C? Heeft de 805C misschien niet meer de beruchte 3D-bug?
805B is het model van vorig jaar. 805C heeft Android TV. 3D is geen bug, 3D van deze tv is op halve resolutie. Dat is bij dit model nog steeds. Crosstalk is bij de nieuwe versie wel een stuk minder.

• Ti90
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik snap niet goed waarom ze nog steeds de halve resolutie hebben, want dat was (voor mij in ieder geval) altijd het grootste voordeel van actief.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:51:
[...]

805B is het model van vorig jaar. 805C heeft Android TV. 3D is geen bug, 3D van deze tv is op halve resolutie. Dat is bij dit model nog steeds. Crosstalk is bij de nieuwe versie wel een stuk minder.
Dus op één of andere manier is het geen bug? Ik dacht dat Sony het al had toegegeven bij de B-serie...

Erg fout dat het in de C nog niet is opgelost!

• Timmeuh
  • Laatst online: 14-01-2020
Tiwazz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:53:
[...]
Dat is echt zuur :(. Hopelijk krijg je dit weekend een goede :).
Als het goed is vrijdag / zaterdag. Gelukkig niet besteld bij mediamarkt ofzo maar bij een echte HiFi zaak :)

Verwijderd

SqueakyClean schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:14:
[...]

Dus op één of andere manier is het geen bug? Ik dacht dat Sony het al had toegegeven bij de B-serie...

Erg fout dat het in de C nog niet is opgelost!
Het is geen fout. Dit is een bewuste keuze. Mensen kiezen geen tv meer voor 3D, dus daarom zo goedkoop mogelijke 3D functies.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:48:
[...]

Het is geen fout. Dit is een bewuste keuze. Mensen kiezen geen tv meer voor 3D, dus daarom zo goedkoop mogelijke 3D functies.
In de Tweakers-review (04-2014) van de W8B kwam naar voren dat het duidelijk een bug was.

Comment van Sim, de reviewer:
Wat betreft de 3D weergave. Ik meende aan de lettertjes in de menu's te zien dat het zowel horizontaal als verticaal was maar ik heb er verder geen testpatronen op losgelaten omdat het overduidelijk een bug is en geen feature..
Daarnaast:
Eerdere Sony 3d-televisies werken in 3d gewoon op volledige resolutie. Er is gewoon een foutje in de software geslopen. Daar zullen ze in Japan heus wel wat aan gaan doen. De vraag is vooral hoe snel ze er wat aan doen...
Vervolgens uit de X85C review (07-2015):
Alleen heeft Sony de 3d-bug waarvan alle modellen met actieve 3d vorig jaar al last hadden nog steeds niet verholpen. En gezien de lage prioriteit die 3d tot nu toe heeft gekregen bij Sony, mogen we er wel van uitgaan dat deze bug nog jaren zal voortbestaan. De 3d-weergave werkt verder best goed en je krijgt gewoon diepte te zien, maar het beeld ziet er onnodig blokkerig uit, waardoor 3d-liefhebbers deze tv beter kunnen mijden.
Zeker geen feature dus.

Verwijderd

SqueakyClean schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:37:
[...]

In de Tweakers-review (04-2014) van de W8B kwam naar voren dat het duidelijk een bug was.

[...]

Daarnaast:

[...]

[...]

Zeker geen feature dus.
Volledig nieuwe software op de nieuwe tv, dus dezelfde bug zullen ze niet meegenomen hebben. En hoe komt Tweakers erbij dat het een bug is? Sony heeft dit nooit aangegeven. In de specificatie van Sony staat ook nergens dat deze tv full hd 3D ondersteunt. Dus waar komt deze informatie vandaan? Volgens Sony heeft deze tv 3D, staat nergens dat dit full hd of halve resolutie is.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:53:
[...]

Volledig nieuwe software op de nieuwe tv, dus dezelfde bug zullen ze niet meegenomen hebben. En hoe komt Tweakers erbij dat het een bug is? Sony heeft dit nooit aangegeven. In de specificatie van Sony staat ook nergens dat deze tv full hd 3D ondersteunt. Dus waar komt deze informatie vandaan? Volgens Sony heeft deze tv 3D, staat nergens dat dit full hd of halve resolutie is.
Of Sony het ook echt heeft toegegeven, weet ik niet. Maar het klinkt nog steeds heel erg als een bug. En de mening van Sim is daarin zeker wel belangrijk...

• Dimens
SqueakyClean schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:29:
[...]

Of Sony het ook echt heeft toegegeven, weet ik niet. Maar het klinkt nog steeds heel erg als een bug. En de mening van Sim is daarin zeker wel belangrijk...
De halve resolutie is nooit officieel een bug geweest. Het lijkt simpelweg een besparing op de feature waardoor minder rekenkracht nodig is om 3D te kunnen weergeven. Dit hebben we overigens ook al eerder gezien bij toestellen van Samsung met actief 3D. Het verschil is echter wel dat Samsung adverteerde met Full HD 3D en Sony dit niet doet.

• AmbroosV
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:53:
[...]

Volledig nieuwe software? Hah, yeah right.

Vrijwel alle Sony's van 2013 en 2014 (en de niet-Android-TV's) draaien ook op Android, gewoon met de Sony-skin erop in plaats van die van Google. Mijn 2013-W6 draait een of andere Android 4.x.

Ik denk niet dat er buiten de interface veel nieuw is aan de nieuwe software. Veel oude interfaceelementen lijken soms toch terug te komen las ik in reviews, en ook aan de beeldverwerking zal bar weinig anders zijn. Dat is toch al niet de MediaTek die dat voor z'n rekening neemt maar een andere chip.

(Context: vorige TV's hadden Android met een Opera-browser en Opera-HTML5-apps. Maar de Netflix-app op die generaties was waarschijnlijk ook al Android, die werkt duidelijk wat anders dan de andere apps.)

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik wil hier een nieuwe Sony led/UHD tv kopen de 43 inch deze is net zo groot als onze oude 40 inch, of de 49 inch uitvoering die 10 cm groter is, 55 inch word te groot voor het meubel, wat voor ons eigenlijk het belangrijkste is, de ondersteuning voor HBO op de Sony Andriod smart TV.
Graag hoor ik van jullie de ervaring wat betreft de ondersteuning voor HBO.
Heb dit in de winkel gevraagd maar daar word ik niet echt geholpen naar een juist antwoord.

[ Voor 53% gewijzigd door ronaldme op 21-08-2015 08:20 ]

• DarkSide

DarkSide

AmbroosV schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:02:
[...]

Vrijwel alle Sony's van 2013 en 2014 (en de niet-Android-TV's) draaien ook op Android, gewoon met de Sony-skin erop in plaats van die van Google. Mijn 2013-W6 draait een of andere Android 4.x.

Ik denk niet dat er buiten de interface veel nieuw is aan de nieuwe software. Veel oude interfaceelementen lijken soms toch terug te komen las ik in reviews, en ook aan de beeldverwerking zal bar weinig anders zijn. Dat is toch al niet de MediaTek die dat voor z'n rekening neemt maar een andere chip.

(Context: vorige TV's hadden Android met een Opera-browser en Opera-HTML5-apps. Maar de Netflix-app op die generaties was waarschijnlijk ook al Android, die werkt duidelijk wat anders dan de andere apps.)
Ok dat wist ik niet. Dacht dat die generatie TV's echt een propriety OS draaide.
Vraag me eigenlijk af of er dan een mogelijkheid is om die TVs te flashen.
(straks draaien we cynogen op onze TV's met custom skins en shortcuts 8) )

Verwijderd

AmbroosV schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:02:
[...]

Heb jij hier een bron van dat de B en A modellen ook op Android draaien?

• Kashika
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:05:
[...]

Ze draaien inderdaad op Android. Kan je zien bij de systeem instellingen als je genoeg graaft.

Echter is Android 5 op de toestellen echt compleet anders hoe het voorheen was. Nu is het meer Google's systeem dan van Sony.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
SqueakyClean schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:37:
[...]

[...]

Daarnaast:

[...]

[...]

Zeker geen feature dus.
Ik ben niet echt thuis in die 3D wereld, ik vraag me nu vooral af wat je hier in de praktijk van merkt?

• Kashika
Cyleo schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:43:
[...]

Ik ben niet echt thuis in die 3D wereld, ik vraag me nu vooral af wat je hier in de praktijk van merkt?
Als je het gaat vergelijken, is het verschil goed te merken.
In de praktijk verschilt het heel erg van persoon tot persoon.

Ik heb een 2014 model met actief 3D en ik merk het niet. En ik ben best kritisch op kwaliteit ;)

• AmbroosV
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:05:
[...]

Ergens bij de instellingen of in het servicemenu kan je de opensourcelicenties zien. Die gaan gewoon open in een overduidelijke Android-dialog. De A en B hebben vrijwel dezelfde software als de Bravia's van de vorige twee jaren, dus dat is niet meer dan logisch.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb net een w80 gekocht, is het normaal dat je een zwart scherm krijgend met een laadteken en een waarschuwing om de stekker er niet uit te halen. Het begint nu aardig lang te worden.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-01 21:37
Kunnen andere W809C-eigenaren eens kijken of hun paneel wel goed vast zit? Ik was het scherm aan het schoonvegen en kon in de lnkeronderhoek het scherm een beetje van de rand wegdrukken zonder noemenswaardige druk :X

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Volgende probleem, hoe krijg ik hd zenders met ziggo op mn w80. Het gaat dus niet vanzelf heb alleen sd kwaliteit.

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:54:
Volgende probleem, hoe krijg ik hd zenders met ziggo op mn w80. Het gaat dus niet vanzelf heb alleen sd kwaliteit.
De HD zenders staan tegenwoordig gewoon vanaf kanaal 1. Wordt je ci module wel goed herkend? Heb je de regiocode juist ingevuld?

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:54:
Bij het automatisch zoeken naar zenders niet kiezen voor UPC of Provider, maar 3e optie: Overige

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Heeft er hier iemand ervaring met de 65W855C en 3D weergave?
Ik ben deze tv op het oog om in het najaar aan te schaffen.

Mijn vorige 3D tv heeft vorige maand het lootje gelegd tijdens een verhuizing. Het was een passieve 3D tv van LG 47".
Het 3D werkte echt prachtig met een aantal games die ik via PC speelde en aangesloten op de tv.

Omdat de nieuwe tv van sony actieve 3D gebruikt vraag ik mij af of dat precies zo mooi gaat werken met games op pc als dat met mijn vorige tv was?
Maakt dat een verschil uit met actieve 3D? Actieve 3d werkt dat ook gewoon met een side-by-side (left-right of over-under) source en 1 druk op een knop van de afstandsbediening en het beeld wordt omgezet naar 3d? Wordt met actieve 3d dezelfde resolutie weergegeven?

[ Voor 3% gewijzigd door SpitfireNL op 21-08-2015 20:36 ]

- Mijn PC -

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:00
morgen komt hier de 65W855c binnen , ik hoop echt dat ik nu een top tv gekocht heb !

mijn huidige led tv heeft nogal last van clouding , banding en motion blur , hopelijk is dat nu minder of beter nog helemaal weg

[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 21-08-2015 22:48 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297