• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:07:
[...]

Bij het automatisch zoeken naar zenders niet kiezen voor UPC of Provider, maar 3e optie: Overige
Dank voor de tip, het heeft gewerkt. Eigenlijk totaal onlogische dat je geen upc moet hebben maar goed. Kon ook al niks op het internet vinden.

• Ti90
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-11-2025
Is er iemand die een vergelijk van beeld tussen de 43w80(5)c en de 43x8305 weet te staan? Mijn oog heeft eigenlijk altijd op de 80c serie gestaan, maar het prijsverschil naar UHD is nu wel erg klein (+- €150 door de soundbar actie van Sony)

Ik ben alleen niet zeker of het slechtere beeld van het IPS paneel van de x8305 opweegt tegen de resolutie.

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
cardwizard schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:13:
morgen komt hier de 65W855c binnen , ik hoop echt dat ik nu een top tv gekocht heb !

mijn huidige led tv heeft nogal last van clouding , banding en motion blur , hopelijk is dat nu minder of beter nog helemaal weg
Als het goed is wel. Omdat die tv gebruik maakt van direct led en niet edge-led heb je niet meer die grijze wolken door je zwarte achtergronden en daarbij banding en clouding mogen dus niet meer voor komen.

- Mijn PC -

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:19
Heeft de 805C (en de 755c?) dat voordeeltje ook?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ti90 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:53:
Is er iemand die een vergelijk van beeld tussen de 43w80(5)c en de 43x8305 weet te staan? Mijn oog heeft eigenlijk altijd op de 80c serie gestaan, maar het prijsverschil naar UHD is nu wel erg klein (+- €150 door de soundbar actie van Sony)

Ik ben alleen niet zeker of het slechtere beeld van het IPS paneel van de x8305 opweegt tegen de resolutie.
Je moet akelig dichtbij zitten wil je op dit formaat überhaupt het verschil in resolutie kunnen opmerken. Laat staan hoe dichtbij je moet zitten om volledig profijt te hebben van de UHD-resolutie.

Volgens velen - waaronder het ISF - is contrast toch wel het meest belangrijke aspect als het gaat om beeldkwaliteit en daarin presteert een VA-paneel beter dan een IPS-paneel.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
Sjah schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:08:
Heeft de 805C (en de 755c?) dat voordeeltje ook?
Nee, die zijn edge-lit.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Cyleo schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:43:
[...]

Ik ben niet echt thuis in die 3D wereld, ik vraag me nu vooral af wat je hier in de praktijk van merkt?
Zoals alles met resolutie, hangt het af van de afstand tot de tv en de grote van de TV. Zit je dichtbij, dan merk je het vrij snel. De helft is 980 bij 540, minder dan 720p dus. Je zal het dus zekere sneller zien op een kleinere afstand.

Op een 55" is het op 4 meter duidelijk te zien.
Dimens schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:39:
[...]

De halve resolutie is nooit officieel een bug geweest. Het lijkt simpelweg een besparing op de feature waardoor minder rekenkracht nodig is om 3D te kunnen weergeven. Dit hebben we overigens ook al eerder gezien bij toestellen van Samsung met actief 3D. Het verschil is echter wel dat Samsung adverteerde met Full HD 3D en Sony dit niet doet.
Ik ben ook blij dat het niet als Full HD 3D is geadverteerd en natuurlijk kan het als feature gezien worden, maar omdat het op eerdere Sony tv's wel goed werkte, zie ik het toch als een bug.

Ik begrijp het iig niet.

[ Voor 40% gewijzigd door SqueakyClean op 22-08-2015 13:38 ]

• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Hoi,
Weten jullie of de input lag van de W805C ook zo mooi laag is als die van de W805B of is hij significant hoger? Ik weet niet of ik voor de C of de B moet gaan namelijk. Input lag is voor mij belangrijk voor mijn PS4.

• Ti90
Dimens schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:09:
[...]

Je moet akelig dichtbij zitten wil je op dit formaat überhaupt het verschil in resolutie kunnen opmerken. Laat staan hoe dichtbij je moet zitten om volledig profijt te hebben van de UHD-resolutie.

Volgens velen - waaronder het ISF - is contrast toch wel het meest belangrijke aspect als het gaat om beeldkwaliteit en daarin presteert een VA-paneel beter dan een IPS-paneel.
Zitafstand varieert tussen de 1.75 en 3 meter, dus volgens alle tabellen heb je er in inderdaad niet zoveel aan op die afstand.

Mijn twijfel ligt daarom ook meer in het verschil in contrast en diepe zwarten. Nu is mijn kamer wel altijd donker/kunstlicht waardoor de VA een pluspunt krijgt, maar ga ik het verschil zien als de tv's niet naast elkaar staan? En dat vind ik nog erg lastig te beoordelen.
Castanje schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:00:
Hoi,
Weten jullie of de input lag van de W805C ook zo mooi laag is als die van de W805B of is hij significant hoger? Ik weet niet of ik voor de C of de B moet gaan namelijk. Input lag is voor mij belangrijk voor mijn PS4.
Die van de w805b ligt geloof ik rond de 24 en de c rond de 37.

Verwijderd

Ik heb nu de 55W809C aan mijn Marantz receiver gekoppeld doormiddel van de optische uitgang. Wie weet hoe ik nu het volume van de receiver kan regelen met de Sony afstandsbediening. Is dit überhaupt mogelijk via alleen de optische uitgang? De Marantz receiver heeft geen HDMI ingang.

• Castanje
Ti90 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:09:

[...]

Die van de w805b ligt geloof ik rond de 24 en de c rond de 37.
Dankjewel voor de info. Nu weet ik zeker dat ik voor de B moet gaan :D Android TV interesseert me toch niets. Of zijn er nog meer functies die ik dan oversla?

Wel jammer dat de nieuwere versie zo veel meer inputlag heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Castanje op 22-08-2015 15:10 ]

• P.K.
Castanje schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:06:
[...]

Dankjewel voor de info. Nu weet ik zeker dat ik voor de B moet gaan :D Android TV interesseert me toch niets. Of zijn er nog meer functies die ik dan oversla?

Wel jammer dat de nieuwere versie zo veel meer inputlag heeft.
Zóveel meer inputlag...
Het verschil ga je niet eens merken. :+

• Castanje
P.K. schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:35:
[...]

Zóveel meer inputlag...
Het verschil ga je niet eens merken. :+
Jawel joh, ik ben pro :+
Nee ik weet het, maar als hij toch goedkoper is.

• Ronayke03
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik ben de weerspiegeling van de chroom voet van mijn 55X8509C beu. Iemand die ideetjes heeft om dit te veranderen? Spuiten, plastidip, vinyl?
Het is onmogelijk om de tv op te hangen :-(.

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Home Theatre bediening?
Wat ik wil is de TV aansluiten op een 5.1 receiver of versterker. Belangrijkste is dat ik het volume kan regelen met de remote van de tv. Is dan een receiver met HDMI-ARC voldoende, of moet ik een compatible Sony receiver hebben?
In het menu van de TV staat een lijst van audio apparaten die Home Theatre bediening ondersteunen, maar ik heb geen idee wat dit inhoud, iemand ervaring mee?

• Dimens
SqueakyClean schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:26:
[...]

Zoals alles met resolutie, hangt het af van de afstand tot de tv en de grote van de TV. Zit je dichtbij, dan merk je het vrij snel. De helft is 980 bij 540, minder dan 720p dus. Je zal het dus zekere sneller zien op een kleinere afstand.

Op een 55" is het op 4 meter duidelijk te zien.
De resolutie wordt slechts verticaal gehalveerd wat betekent dat de resolutie 1920 x 540 pixels per oog is en daarmee gelijk met de passieve 3D-techniek.
Ik ben ook blij dat het niet als Full HD 3D is geadverteerd en natuurlijk kan het als feature gezien worden, maar omdat het op eerdere Sony tv's wel goed werkte, zie ik het toch als een bug.

Ik begrijp het iig niet.
Ik begrijp het heel goed. Ergens moet Sony op besparen en aangezien 3D volgens velen niet gebruikt wordt, lijkt het erop dat Sony een goede keuze heeft gemaakt om hierop te besparen.

Juist het feit dat de 2015 series 8 modellen alweer met een gehalveerde verticale resolutie komen, zegt dat Sony hier bewust voor heeft gekozen en dat dit dus geen bug is. Als het een bug zou zijn geweest, dan had Sony deze geplet en had dit niet voorgekomen in de 2015 modellen.
Ti90 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:09:
[...]

Zitafstand varieert tussen de 1.75 en 3 meter, dus volgens alle tabellen heb je er in inderdaad niet zoveel aan op die afstand.

Mijn twijfel ligt daarom ook meer in het verschil in contrast en diepe zwarten. Nu is mijn kamer wel altijd donker/kunstlicht waardoor de VA een pluspunt krijgt, maar ga ik het verschil zien als de tv's niet naast elkaar staan? En dat vind ik nog erg lastig te beoordelen.
Kort antwoord: Ja!
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:39:
Wat ik wil is de TV aansluiten op een 5.1 receiver of versterker. Belangrijkste is dat ik het volume kan regelen met de remote van de tv. Is dan een receiver met HDMI-ARC voldoende, of moet ik een compatible Sony receiver hebben?
HDMI-ARC en HDMI-CEC zijn twee universele protocollen die met andere merken ook werken. Maar je kunt het beste wel bepaalde merken *UGH* Philips *UGH* vermijden waar het protocol niet goed is geïmplementeerd en daardoor niet goed werkt.

• berry20
  • Laatst online: 17-07-2024

Vanmiddag ben ik naar meerdere winkels geweest om deze vergelijking te zien
Bcc arnhem sony, s bagger afgesteld na 3 minuten weer buiten
Media markt geen w805 gevonden ter vergelijking
Toen platte tv.nl 43 w809 en 43x8309 stonden pal naast elkaar op ooghoogte
Op 3 mtr afstand zag ik in eerste instantie geen verschil
Verkoper gaf aan dat signaal bij beiden fullhd was
Later een andere 43x8309 laten zien met uhd signaal dit was wel scherper,
maar hij gaf ook aan dat uhd tv signaal nog wel 3 a 4 jaar kan duren
verschil wat ik heb gezien :de x had mooier dieper zwart dan de w de ondertiteling is op de w meer gekarteld echter op 3 mtr zie je dat niet maar de algehele indruk is toch beter op de x .Prijsverschil 799 versus 1199
Daarnaast gaf verkoper aan dat de x een 200hz paneel heeft en de w een 100 hz,
Weet iemand of dit klopt? Heb geen verschil gezien in bewegingsonscherpte
Toen ik hier dieper op inging werd de xvvoor 1049 aangeboden om het prijsverschil kleiner te maken van 400 naar 250 ben er ook nog niet uit welke het moet worden
ook even gekeken naar panasonic cx 750 en 800
hij was tegen panasonic ivm ips paneel in de 750 , ik vond de kleuren fluoriserend
nog erger dan samsung
dat er ook een ips paneel in de x8309 zit is niet aan de orde geweest, mij is het niet opgevallen qua kleurcontract en schuine inkijkhoeken (niet beter in de x tov de w)
hoop dat je hier wat aan hebt

[ Voor 10% gewijzigd door berry20 op 22-08-2015 19:50 ]

• berry20
Volgens mij nog niet gepost maar de eerste reviews van de ultradunne X9005C zijn er:[/quote]
Vandaag een x9 serie gezien bij plattevt.nl in arnhem Wow _/-\o_
KAN DE VERGELIJKING MET PLASMA OF OLED AAN
dan wil je geen w80 of x83 meer maar er is ook een budget probleem bij mij :(

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-01 16:55
berry20 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:00:
Volgens mij nog niet gepost maar de eerste reviews van de ultradunne X9005C zijn er:[/quote]
Vandaag een x9 serie gezien bij plattevt.nl in arnhem Wow _/-\o_
KAN DE VERGELIJKING MET PLASMA OF OLED AAN
dan wil je geen w80 of x83 meer maar er is ook een budget probleem bij mij :(
Een van de minpunten is juist slechte zwartwaarde, kan niet de vergelijking met PLASMA en OLED aan..

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-12-2025

Ik heb ze vandaag naast elkaar zien staan in een lokale elektrowinkel, allebei met exact dezelfde settings en dezelfde weergave (standaardinterface). Het verschil in resolutie is me niet echt opgevallen (behalve dat de interface er op de X net iets minder uitziet van dichtbij door upscaling).

Het zwart van de W8 is wel echt véél dieper dan dat van de X83. Er was daar wel wat verlichting (minder dan een kamer met wat ramen overdag, meer dan je 's avonds hebt aanstaan), maar in een normale kijkomgeving 's avonds ga je het echt wel merken. Met wat minimaal omgevingslicht gaat de W gewoon echt 'zwart' lijken, terwijl je bij de X duidelijk de backlight gaat zien doorkomen.

Verder is er bar weinig verschil. Kleurbereik leek vrijwel hetzelfde (misschien iets beter op de W, maar te verwaarlozen), maximale helderheid is quasi hetzelfde, interface gaat even niet-echt-snel (was een heel oude versie wel, ze waren niet online), ...

Voor mezelf is de keuze heel duidelijk (ik zat met hetzelfde dilemma): ik ga voor de W. Op twee meter afstand denk ik dat het verschil in resolutie al niet meer zichtbaar is, maar het tegenvallende contrast van de X zou me altijd mateloos storen. De X83-serie lijkt me gewoon echt niet de moeite.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:39:
...
Hier is tv aangesloten via de HDMI-ARC naar de versterker. Als je hem goed installeert dan stelt het volume van de tv die van de geluidsinstallatie in. Ook kan hij de versterker besturen via HDMI-CEC.

Heeft iemand nog meer last van het feit dat de informatie overlay niet weg gaat na het zappen? Als ik (of eigenlijk, mijn ouders) van zender verwisselen blijft die doorzichtige balk bovenin domweg staan. Kan dat weg?

Nog een vraagje: Is er ergens een overzicht van apps die beschikbaar zijn? Uitzending Gemist e.d. zijn er dus nog niet, maar zijn wel op te vragen via de rode knop als je npo kanalen kijkt?

[ Voor 51% gewijzigd door Cyleo op 22-08-2015 20:54 ]

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:34
Ik heb sinds kort een KDL-43W807C; een pracht TV, heel blij mee! Binnenkort hang ik er een Onkyo receiver aan, dus dan wordt het echt een leuke set.

Ik gebruik de TV nu met een Logitech Harmony Touch, maar op het moment van instellen zag ik nog geen enkele Android TV in de Harmony database. De basis werkt nu prima, maar ik merk toch een kleine delay na het indrukken van de toetsen. Echt enorm irritant waardoor ik de gewone afstandsbediening prefereer. Iemand ie daar met deze serie ervaring mee heeft? Alle delays staan op 0 seconden. :?

• berry20
Tiwazz schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:33:
[...]

Een van de minpunten is juist slechte zwartwaarde, kan niet de vergelijking met PLASMA en OLED aan..
Ok zou ik me dan vergist hebben en geen x900 gezien hebben?

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-01 16:55
berry20 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:06:
[...]

Het zal er ongetwijfeld nog steeds indrukwekkend uit zien en mindere zwartwaarde vallen niet echt op in een goed verlichte winkel. Ik heb hem zelf niet gezien maar dat is wat in de eerste review staat ;) .

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• AmbroosV
berry20 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:06:
[...]

In de meeste felverlichte winkelomgevingen zal je weinig verschil gezien hebben, en het hangt ook gewoon af van de beeldinstellingen van de toestellen. Ik kan je verder wel verzekeren dat de X83 het qua contrast een stuk minder doet dan alle andere X-modellen en de W75/W80-series.

• berry20
AmbroosV schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:35:
[...]

In de meeste felverlichte winkelomgevingen zal je weinig verschil gezien hebben, en het hangt ook gewoon af van de beeldinstellingen van de toestellen. Ik kan je verder wel verzekeren dat de X83 het qua contrast een stuk minder doet dan alle andere X-modellen en de W75/W80-series.
Het was achterin de winkel zonder ramen behoorlijk donker met hier en daar irritant scherpe halogeen spot s

• berry20
Nu ik alles zo laat bezinken kwaliteitverschil en prijsverschil wint de 43w809
Echter tv gezien in een donkere winkel, maar hij komt in een lichte huiskamer met veel raam opzij
Deze review brengt me dan weer aan het twijfelen moet ik dan toch naar (harde) samsung?
http://www.rtings.com/tv/reviews/by-brand/sony/w800c
Of wachten op philips 40puk6550 zonder android? Maar met perfect pixel engine

• berry20
AmbroosV schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:35:
[...]

mij is inderdaad bij de panasonic 43cx750 met ips opgevallen dat het maximale zwart niet verder dan grijs komt en x83 heeft ook ips?
dat is dus niet opgevallen

• Dimens
berry20 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:44:

[...]

Daarnaast gaf verkoper aan dat de x een 200hz paneel heeft en de w een 100 hz,
Weet iemand of dit klopt? Heb geen verschil gezien in bewegingsonscherpte
Nee, dat klopt niet. UHD-televisies komen sowieso vrijwel nooit met een 200Hz paneel. Ook een toestel als de Samsung JS9500 en Sony X9 hebben "slechts" een 100Hz paneel.

Ik heb eens een lijst gepost met specificaties: Dimens in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"
ook even gekeken naar panasonic cx 750 en 800
hij was tegen panasonic ivm ips paneel in de 750 , ik vond de kleuren fluoriserend
nog erger dan samsung
Dit zal voornamelijk oversaturatie zijn door de winkelstand, iets wat mij ook is opgevallen. De televisies krijgen content met het REC.709 kleurenspectrum voorgeschoteld en spelen dit vervolgens af alsof het DCI-P3-content is. REC.709 is niet in staat om neon en fluoriserende kleuren te weergeven en fluoriserend groen is bijvoorbeeld gelijk aan grasgroen. Maar ga je dit REC.709-content afspelen op een televisie die het verwerkt als DCI-P3, dan wordt dat grasgroen weergegeven als fluoriserend groen en krijg je dus kleurfouten.
berry20 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:04:
Of wachten op philips 40puk6550 zonder android? Maar met perfect pixel engine
Wat zou volgens jou het voordeel zijn van de Perfect Pixel Engine?

• berry20
Dimens schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:08:
[...]

Nee, dat klopt niet. UHD-televisies komen sowieso vrijwel nooit met een 200Hz paneel. Ook een toestel als de Samsung JS9500 en Sony X9 hebben "slechts" een 100Hz paneel.

Ik heb eens een lijst gepost met specificaties: Dimens in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"

[...]

Dit zal voornamelijk oversaturatie zijn door de winkelstand, iets wat mij ook is opgevallen. De televisies krijgen content met het REC.709 kleurenspectrum voorgeschoteld en spelen dit vervolgens af alsof het DCI-P3-content is. REC.709 is niet in staat om neon en fluoriserende kleuren te weergeven en fluoriserend groen is bijvoorbeeld gelijk aan grasgroen. Maar ga je dit REC.709-content afspelen op een televisie die het verwerkt als DCI-P3, dan wordt dat grasgroen weergegeven als fluoriserend groen en krijg je dus kleurfouten.

[...]

Wat zou volgens jou het voordeel zijn van de Perfect Pixel Engine?
dit staat me nog bij als mooiste beeld toen philips nog geen tpvision software problemen kende dus ca 4 jaar geleden

• berry20
@dimens lijst begin aug
Ahaa dat had ik dus ergens in mijn geheugen opgeslagen
derhalve durfde ik enigszins tegen verkoper in te gaan
Resultaat 150 euro korting als reaktie en dat maakte mij argwanend en besloot nog geen beslissing te forceren
Toegevoegde waarde is vandaag nuttig geweest

• Dimens
berry20 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:13:
[...]

dit staat me nog bij als mooiste beeld toen philips nog geen tpvision software problemen kende dus ca 4 jaar geleden
Philips heeft nooit echt hele goede LCD-televisies op de markt weten te zetten. Ze hebben wel wat leuke modellen met Sharp UV2A-panelen gehad, maar ook weer niet heel spectaculair. En momenteel is het eigenlijk gewoon af te raden om voor Philips te kiezen.

• berry20
Dimens schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:29:
[...]

Philips heeft nooit echt hele goede LCD-televisies op de markt weten te zetten. Ze hebben wel wat leuke modellen met Sharp UV2A-panelen gehad, maar ook weer niet heel spectaculair. En momenteel is het eigenlijk gewoon af te raden om voor Philips te kiezen.
dank voor je advies zie mijn 1e post in dit forum op 10 febr en je weet waar ik vandaan kom en waar ik naar toe wil
intussen is de zomer bijna voorbij en ik ben geen steek verder
gezien negatieve software opmerkingen in dit forum (a la philips) en uitstel van updates
is mijn keuze nog niet definitief voor sony positief uitgevallen.
vandaag ingepland om definitief tot koop over te gaan maar helaas
sony is niet meer unaniem positie 1 in mijn keuze spectrum
willicht moet ik toch wachten tot sept en tvipers inbreng tot positief resultaat leidt

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:05
Vanmorgen mijn 65W855C ontvangen , nu een beetje mee gespeeld en het ziet er allemaal erg goed uit , een hele vooruitgang vanaf mijn 55NX720 (die had toch behoorlijk last van clouding en slecht zwart)

Ik ben er tot nu toe zeer blij mee , 4K/UHD wacht ik nog wel een paar jaar mee

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
tcviper schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:50:
Kleine update mbt de komende firmware update. Deze is in Europa iets uitgesteld (tot in september) ivm het CI+ module reboot probleem. De nieuwe update zal oa Passthrough (eAC3) 5.1 geluid support bevatten voor Netflix, Plex en andere apps plus een hoop bug fixes voor oa EPG Guide en de Channel bar (die vaak in beeld blijft staan nu). Verder zal het CI+ probleem ook aangepakt zijn en vanaf Android M (Eind van het jaar op de ATV's), komt er ook ondersteuning voor Passthrough support van DTS en DTS-HD audio.
Komt de opname functionaliteit er dan ook?

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Cyleo schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:50:
[...]

Heeft iemand nog meer last van het feit dat de informatie overlay niet weg gaat na het zappen? Als ik (of eigenlijk, mijn ouders) van zender verwisselen blijft die doorzichtige balk bovenin domweg staan. Kan dat weg?
Ja, ik heb er ook last van maar ik las eerder in dit topic dat dat een bug is die Sony gaat oplossen. Maar als die zwarte balk bovenin blijft staan, druk ik op de BACK-toets van de afstandbediening en dan is die weg totdat je weer zapt.

• Castanje
Bij BCC zie ik de KDL50W828B staan voor €699. Weten jullie misschien wat het verschil is met de W805B? Behalve de prijs?

• Ti90
Dankjewel voor jullie reacties. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik steeds meer naar de W80c neig, puur omdat ik me daarop al een tijd focus (voordat die elke keer werd uitgesteld).

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:16
Cyleo schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:07:
[...]

Komt de opname functionaliteit er dan ook?
Nee dat is in october.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Nieuwevolger
  • Laatst online: 18-08-2023
Mn gister gekochte w80 Ziet er goed uit, geluid en beeld geweldig van ik ben gewend, games zien er beter uit dan ooit. Gek genoeg liep het geluid van hdmi 4 port acher op mn ps4. Hdmi kabel maar in port 1 gedaan en het geluid lijkt nu wel goed. Software is even wennen. Vond de gids van mn samsung 2010 tv overzichtelijker. Smart tv is leuk maar het zorgt er ook voor dat de tv trager is geworden.

• Cardwizard
Zoals gezegd bevalt de 65W855C prima , zie echter toch (in mijn ogen) behoorlijk wat vertical banding

Wat vinden jullie van dit ?

https://www.dropbox.com/s...g%20kdl-65w855c.jpeg?dl=0

• apis29
  • Niet online
Castanje schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:04:
Bij BCC zie ik de KDL50W828B staan voor €699. Weten jullie misschien wat het verschil is met de W805B? Behalve de prijs?
Eén overeenkomst is iig dat ze beiden 2014 modellen zijn ;)

Verwijderd

Cyleo schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:50:
[...]

Hier is tv aangesloten via de HDMI-ARC naar de versterker. Als je hem goed installeert dan stelt het volume van de tv die van de geluidsinstallatie in. Ook kan hij de versterker besturen via HDMI-CEC.

Ik ben nu ook op zoek naar een versterker met HDMI-CEC, wellicht de STR-DH550.

De informatie bar die bovenin blijft hangen is een bekende bug, ik zelf heb er ook last van, waarschijnlijk iedereen. Met de remote kan je het wel weer verwijderen maar het is wel irritant zo. Als ik het goed heb wordt dit bij de eerst volgende update opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 09:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:06:
[...]
De informatie bar die bovenin blijft hangen is een bekende bug, ik zelf heb er ook last van, waarschijnlijk iedereen. Met de remote kan je het wel weer verwijderen maar het is wel irritant zo. Als ik het goed heb wordt dit bij de eerst volgende update opgelost.
Je kunt hem overigens wel gewoon uit zetten.... Onder "instellingen", "zender installatie" , "info scherm" op UIT zetten....

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01 15:23
Castanje schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:04:
Ze mogen die pagina wel eens weghalen bij BCC want je kan hem niet bestellen en is bij geen één winkel op voorraad :( Dat is al een tijdje zo.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• Castanje
Toch maar de 50W805B gekocht voor 775. Een beetje aan de dure kant voor een ouder 2014-model, maar ik heb die toch maar gekozen vanwege de lagere inputlag voor mijn PS4. En nu maar wachten :)

• Toennee
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-01 06:53
Hallo,

Sinds afgelopen week ben ik in het bezit van een KDL-50W509C televisie.
Ik heb een CI+ module van @Smit in de televisie met Ziggo smartcard.

Installatie die heb ik gedaan heb door Overige kiezen en vervolgens de frequentie op 474.000 en netwerkid op 5555. Er worden 335 services gevonden. Echter zie ik alleen nederland 1,2,3 in HD en zijn er niet meer zenders beschikbaar (Gekozen programma is niet afgestemd).
Ik heb de CI+ module vervangen met een nieuw model uit de winkel maar geeft geen verschil.

Wanneer ik de digitale zenders installeer door ipv Overige UPC te keizen, dan heb ik wel meer zenders (niet in HD) maar lang niet alle zenders zoals voorheen (geen Belgische zenders).

Ik heb dit topic redelijk doorgelezen maar mijn probleem ben ik nog niet tegengekomen, correct me if i'm wrong.
Verder valt het toestel op omdat het prachtig beeld geeft, maar de snelheid door de menu's valt enigszins tegen.

Jouw Hardloopkalender

• Cardwizard
cardwizard schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 02:00:
Zoals gezegd bevalt de 65W855C prima , zie echter toch (in mijn ogen) behoorlijk wat vertical banding

Wat vinden jullie van dit ?

https://www.dropbox.com/s...g%20kdl-65w855c.jpeg?dl=0
even mezelf quoten , ik ben toch erg benieuwd of dit iets is waar je tegenwoordig maar "mee leven moet" of dat het echt wel beter kan ??

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2i9tw1s.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Cardwizard op 23-08-2015 12:08 ]

• Castanje
cardwizard schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:06:

even mezelf quoten , ik ben toch erg benieuwd of dit iets is waar je tegenwoordig maar "mee leven moet" of dat het echt wel beter kan ??
Ik zou hem terugsturen, maar ik ben dan ook de grootste perfectionist op aarde.

• Cardwizard
Castanje schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:14:
[...]

Ik zou hem terugsturen, maar ik ben dan ook de grootste perfectionist op aarde.
Dat probleem heb ik ook , echter vraag ik me af of het tegenwoordig nog wel mogelijk is een "perfect" exemplaar te krijgen of dat alle tv's dit "gewoon" hebben

• Castanje
cardwizard schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:18:
[...]

Dat probleem heb ik ook , echter vraag ik me af of het tegenwoordig nog wel mogelijk is een "perfect" exemplaar te krijgen of dat alle tv's dit "gewoon" hebben
Tja, in deze mate lijkt het me niet normaal, maar ik moet zeggen dat ik nooit op banding gelet heb. Als ik dit zo zie, dan zou ik het in ieder geval niet accepteren en denk ik dat andere tv's dit niet zo hebben, maar wie weet wat de rest zegt :p

Verwijderd

Toennee schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:59:
Hallo,
Sinds afgelopen week ben ik in het bezit van een KDL-50W509C televisie.
Ik heb een CI+ module van @Smit in de televisie met Ziggo smartcard.
Ik neem aan dat je Ziggo smartcard wel geactiveerd is ?
Zie je op voorkeur 4 bijv wel RTL4 in HD ? Anders lijkt het er op dat je kaart niet geactiveerd is (of er verkeerd in zit of zo....)

• Cardwizard
Castanje schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:22:
[...]

Tja, in deze mate lijkt het me niet normaal, maar ik moet zeggen dat ik nooit op banding gelet heb. Als ik dit zo zie, dan zou ik het in ieder geval niet accepteren en denk ik dat andere tv's dit niet zo hebben, maar wie weet wat de rest zegt :p
Als je HIER kijkt bij Rtings zie je verschillende voorbeelden van veel populaire modellen , zo te zien heeft elke LCD/LED tv dit probleem :'(

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:37
Grr in Amerika krijgen ze nu wel de update binnen.

Wijzigingen:

- update naar Android 5.1.1
- 5.1 Audio in apps, al lijkt het nog niet over arc te werken bij sommigen maar wel via optical.

Waarom sony hier de update heeft uitgesteld, onbegrijpelijk

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:36
Motion2 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:02:
Grr in Amerika krijgen ze nu wel de update binnen.

Wijzigingen:

- update naar Android 5.1.1
- 5.1 Audio in apps, al lijkt het nog niet over arc te werken bij sommigen maar wel via optical.

Waarom sony hier de update heeft uitgesteld, onbegrijpelijk
Netjes dat ze er zo boven op zitten inderdaad, maar ik merk wel dat ik me aankoop blijf uitstellen zolang hun hun update verschuiven :'( ..gedoe met de ci+ reboots enzo

• Sjah
Zo onbegrijpelijk dat update uitstellen, is het niet>>> wie weet is het juist de EU-regio die vooral op CI+ reboot oplossing wacht, en is dat probleem hardnekkiger.
Met soullancer eens, hier geen haar op mijn hoofd die eraan denkt te kopen voordat alles is rechtgestreken, 5.1 interesseert me niet de rest wel, wdb is het jammer dat ik niet voor Pana ga, in dat topic zie ik geen klachten.

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Sjah schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:14:
Zo onbegrijpelijk dat update uitstellen, is het niet>>> wie weet is het juist de EU-regio die vooral op CI+ reboot oplossing wacht, en is dat probleem hardnekkiger.
Met soullancer eens, hier geen haar op mijn hoofd die eraan denkt te kopen voordat alles is rechtgestreken, 5.1 interesseert me niet de rest wel, wdb is het jammer dat ik niet voor Pana ga, in dat topic zie ik geen klachten.
Sorry niet mee eens maar dat is maar net hoe je de tv gebruikt niet waar :), ci+ reboot is pas later ontdekt en 5.1 al vanaf het begin. De update stond op het punt om gereleased te worden maar wordt nu gewacht om alles in 1 te stoppen. Je kan mensen ook in 2 stappen blij maken!

Verwijderd

Heeft iemand z'n tv al aan een PC gekoppeld. De tv kan mijn laptop vinden en verbinding maken maar kan geen enkele gedeelde map vinden.
Met es file explorer kan ik mijn hele pc niet vinden.

Is er een app die wel werkt? of iets van een tutorial?

• Toennee
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:50:
[...]

Ik neem aan dat je Ziggo smartcard wel geactiveerd is ?
Zie je op voorkeur 4 bijv wel RTL4 in HD ? Anders lijkt het er op dat je kaart niet geactiveerd is (of er verkeerd in zit of zo....)
Inloggen op MijnZiggo -> Smartcard zeggt geen geactiveerde smartcard, klik je op activeren smartcard staat mijn smartcardnummer als actieve smartcard... niet logisch maar denk dat ie wel geactiveerd is.

De televisie nogmaals geinstalleerd. CI+ geplaatst met smartcard (mijn eigen CI+ module, de nieuwe heb ik teruggebracht). Bij RTL4 staat RTL4 HD en krijg nu de melding
"Irdeto Access
Irdeto Conditional Access
Prompt
Uw toestel is niet volledig CI+ geschikt".

Deze melding heb ik opgezocht en lijkt er dus op dat de CI+ module te oud lijkt te zijn.
Iemand nog suggesties? Ik denk dat het morgen bellen wordt en dan mijn TV abonnement upgraden en met een horizon box verder gaan.

Jouw Hardloopkalender

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:37
quorumz schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:19:
[...]

Sorry niet mee eens maar dat is maar net hoe je de tv gebruikt niet waar :), ci+ reboot is pas later ontdekt en 5.1 al vanaf het begin. De update stond op het punt om gereleased te worden maar wordt nu gewacht om alles in 1 te stoppen. Je kan mensen ook in 2 stappen blij maken!
Inderdaad, dat bedoel ik. Stel dat ze de Reboots niet zo snel kunnen fixen word het dan oktober? Ze kunnen het beter in stappen doen.
Ik gebruik ook geen ci+ ( glasvezel ) maar wel veel plex etc. Dus vandaar dat ik baal.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Tot nu toe valt het bij mij mee met de problemen, hoewel de tv vanmiddag ineens heel erg langzaam reageerde op alles. Ik heb uiteindelijk de stekker eruit getrokken en na een cold boot was het probleem weer weg. Ergens belachelijk dat dit nodig is, maarja.. uiteindelijk is dit een computer, net als tablets/telefoons.

Toch hoop ik dat het geen eind september gaat worden. en QA mag op zijn kloten krijgen want dat dit op de markt is gezet is gewoon belachelijk.

Verwijderd

Toennee schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:54:
[...]
Deze melding heb ik opgezocht en lijkt er dus op dat de CI+ module te oud lijkt te zijn.
Iemand nog suggesties? Ik denk dat het morgen bellen wordt en dan mijn TV abonnement upgraden en met een horizon box verder gaan.
Even laten zitten, en kijken of er een software update voor de CI+ module binnenkomt ?

• P.K.
Toennee schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:54:
[...]

Inloggen op MijnZiggo -> Smartcard zeggt geen geactiveerde smartcard, klik je op activeren smartcard staat mijn smartcardnummer als actieve smartcard... niet logisch maar denk dat ie wel geactiveerd is.

De televisie nogmaals geinstalleerd. CI+ geplaatst met smartcard (mijn eigen CI+ module, de nieuwe heb ik teruggebracht). Bij RTL4 staat RTL4 HD en krijg nu de melding
"Irdeto Access
Irdeto Conditional Access
Prompt
Uw toestel is niet volledig CI+ geschikt".

Is het een CI+ 1.2 module? Die werken niet in TV's van na 2013.
Je hebt echt een 1.3 Module nodig. De update die er was heeft Ziggo van het netwerk gehaald.

• Toennee
P.K. schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:46:
[...]

Is het een CI+ 1.2 module? Die werken niet in TV's van na 2013.
Je hebt echt een 1.3 Module nodig. De update die er was heeft Ziggo van het netwerk gehaald.
Ok, dus eigenlijk had ik alles in huis, maar niet goed geïnstalleerd. (Update volgt)

Jouw Hardloopkalender

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:36
De 55w805c die ik op het oog heb is wel 980€ nu dankzij foka actie, geldig tot vanavond 0.00.....

Aan de ene kant een mooie prijs, andere kant zit ik echt in me maag met die bugs en updates.
De hele dag al getwijfel

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-01 16:42
Zou na een tijdje kijken terugmelden of m'n 43W807C SAEP last van reboots had.
Tot nu toe niet.
Aangezien ik nu in het buitenland zit moet ik afgaan op de info van m'n vriendin, die er overigens niet zo heel veel gebruik van maakt. Een anderhalf/twee uur per dag.
Er wordt gekeken via een tele2 decoder via HDMI 1, geluid uit de TV zelf, geen apps geïnstalleerd buiten de standaard apps.

Ze heeft wel een keer zwart beeld gehad, maar dat was de decoder. Eerste waar ik aan dacht was natuurlijk een rebootende TV.

Affijn, ik laat nog wel wat weten als hij reboot, en over een paar weken als ik er mee kan gaan prutsen vwb de kleuren en apps.

Verwijderd

OxyDrokz schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:38:
......Affijn, ik laat nog wel wat weten als hij reboot, en over een paar weken als ik er mee kan gaan prutsen vwb de kleuren en apps.
rebooten was/is bij mij totaal opgelost nadat ik de CI+ module eruit getrokken heb, en nu via HDMI / Humax decoder kijk....

Verwijderd

Ik heb nog nooit last gehad van een reboot op mijn 55W809C. TV kijk ik met een CI module van kanaal digitaal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:15:
Ik heb nog nooit last gehad van een reboot op mijn 55W809C. TV kijk ik met een CI module van kanaal digitaal.
Was bij mij minstens 2 keer per dag reset, en volgende ochtend wilde tv ook nooit opstarten zonder dat ik eerst een keer de netsteker eruit trok.... Allemaal over sinds ik de CI+ module verwijderd heb (2 modules geprobeerd, Smit en Quantis, gaven allebei zelfde problemen)

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-12-2025

dommerick

is domm

Soullancer schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:17:
[...]

De 55w805c die ik op het oog heb is wel 980€ nu dankzij foka actie, geldig tot vanavond 0.00.....

Aan de ene kant een mooie prijs, andere kant zit ik echt in me maag met die bugs en updates.
De hele dag al getwijfel
Tegen de tijd dat de bugs zijn opgelost is dit de reguliere prijs ;) Aangezien ik de mijne pas in oktober nodig heb ga ik nog wel even wachten.

Heeft geen signature.

• berry20
cardwizard schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:18:
[...]

Ik heb het afgelopen zaterdag bij geen een tv gezien in mm en platte tv
denk toch ca 100 tv gezien in div maten en merken

• Cardwizard
berry20 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 21:59:
[...]

Ik heb het afgelopen zaterdag bij geen een tv gezien in mm en platte tv
denk toch ca 100 tv gezien in div maten en merken
Het valt bij normaal beeld ook niet echt op , het zijn oneffenheden in het paneel/verlichting , en dat heeft elke tv in meer of mindere mate

kijk maar eens op deze link : http://www.rtings.com/tv/...y-dirty-screen-effect-dse

daar zijn veel modellen getest en ze hebben het echt allemaal

• berry20
cardwizard schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:21:
[...]

Het valt bij normaal beeld ook niet echt op , het zijn oneffenheden in het paneel/verlichting , en dat heeft elke tv in meer of mindere mate

kijk maar eens op deze link : http://www.rtings.com/tv/...y-dirty-screen-effect-dse

daar zijn veel modellen getest en ze hebben het echt allemaal
Ok op je foto zag ik gele naar boven krommende strepen op een blauwe achtergrond
dat noemde je banding
Is volgens mij iets anders dan grijze vlekken?

• berry20
Soullancer schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:17:
[...]

De hele dag al getwijfel
Net als ik bij twijfel niet doen krijg je ook geen spijt en inderdaad
De prijs daalt er komen nieuwe modellen ook bij andere merken
Sony moet zijn kwaliteit nog bewijzen en updates blijven ze uitstellen........
Misschien wordt de mijne toch een nwe philips zonder android toeters en bellen
Daar heb ik een laptop of tablet voor :)

• berry20
Na mij dagje kijken en vergelijken bij 3 winkels en verkoopadviezen is pana bij mij afgevallen cx700 en 800
Maar ik ging serieus voor de cx750 met ips
wat sommigen in dat panasonic topic spetterende kleuren vinden noem ik vies fluriserend de 700 veel minder helder beeld 800 veel duurder

• Cardwizard
berry20 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:33:
[...]

Ok op je foto zag ik gele naar boven krommende strepen op een blauwe achtergrond
dat noemde je banding
Is volgens mij iets anders dan grijze vlekken?
dat is inderdaad iets anders , die strepen kwamen trouwens door het maken van de foto gelukkig zit dat er niet in , krijg een mooie korting van de leverancier (zojuist vernomen) dus ik laat hem gewoon staan .... heel even maar en dan hang ik hem aan de wand ;)

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb na veel wikken en wegen een 55W809c besteld. Ben een beetje bang gemaakt voor traagheid en bugs, maar ik hoop dat het nog aardig wordt rechtgezet komende maanden door Sony.

En anders gaat er weer een Mac mini onder met Plex.

[ Voor 0% gewijzigd door Cubix op 24-08-2015 09:25 . Reden: typo ]

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-12-2025

dommerick

is domm

Dat is bij mij ook de redenatie om toch voor het 2015 model te gaan ipv het 2014 model. Android TV bied potentie, maar bevat veel bugs. Als die niet opgelost worden in de komende tijd dan komt er weer een mediaspeler aan te hangen. Iets wat bij het 2014 model standaard het geval zou zijn.

Heeft geen signature.

• AmbroosV
Ik snap toch niet dat ze niet gewoon een degelijke Qualcomm in zo'n tv steken, om te beginnen. Zaterdag heb ik wat met een exemplaar zitten prullen, en als je tablet met een hogere resolutie al sneller werkt...

De interface renderen aan de volle 60FPS zou al leuk zijn.

• P.K.
AmbroosV schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:10:
Ik snap toch niet dat ze niet gewoon een degelijke Qualcomm in zo'n tv steken, om te beginnen. Zaterdag heb ik wat met een exemplaar zitten prullen, en als je tablet met een hogere resolutie al sneller werkt...

De interface renderen aan de volle 60FPS zou al leuk zijn.
Dat lijkt mij toch wel een van de allerlaagste prioriteiten? We hebben het over een TV... 8)7
Als ie alle basisfuncties van een TV goed uitvoert kan zal ik mij echt niet ergeren aan een interface die niet op 60fps loopt.

Bovendien, vergeleken met de 2014 modellen zijn deze TV's al enorm veel sneller en werkt de interface veel soepeler.

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:50
Cubix schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:21:
Ik heb na veel wikken en wegen een 55W809c besteld. Ben een beetje bang gemaakt voor traagheid en bugs, maar ik hoop dat het nog aardig wordt rechtgezet komende maanden door Sony.

En anders gaat er weer een Mac mini onder met Plex.
Voor hoeveel heb je deze besteld als ik vragen mag?

Verwijderd

Hoi allemaal. Ik ben mij aan het oriënteren op een UHD tv en de Sony Bravia X8305C kom daar eigenlijk nog steeds naar boven :-).

Een aantal vragen ;
Zijn er mensen die ervaring hebben met de app van NLZiet? Werkt deze via Android op het toestel of casten jullie nog steeds vanaf een iPad naar de tv?
Zijn er mensen die ervaring hebben met de app van Film1 Go of on Demand? Werkt deze via Android op het toestel of casten jullie nog steeds vanaf een iPad naar de tv?
Heeft de tv een 100 mbit verbinding of een 1gbit netwerkaansluiting?
Eventueel mensen ervaringen met een Android tv van Sony icm een Bose Cinemate soundbar?

• AmbroosV
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:38:
Hoi allemaal. Ik ben mij aan het oriënteren op een UHD tv en de Sony Bravia X8305C kom daar eigenlijk nog steeds naar boven :-).

Een aantal vragen ;
Zijn er mensen die ervaring hebben met de app van NLZiet? Werkt deze via Android op het toestel of casten jullie nog steeds vanaf een iPad naar de tv?
Zijn er mensen die ervaring hebben met de app van Film1 Go of on Demand? Werkt deze via Android op het toestel of casten jullie nog steeds vanaf een iPad naar de tv?
Heeft de tv een 100 mbit verbinding of een 1gbit netwerkaansluiting?
Eventueel mensen ervaringen met een Android tv van Sony icm een Bose Cinemate soundbar?
1. Overweeg ofwel de W8-reeks ofwel de X85. De X83 heeft een IPS-paneel, en het contrast valt echt tegen vergeleken met de andere modellen.
2. Waarschijnlijk 100Mbit, en dat is meer dan genoeg. Ik heb nog nooit een videostream van boven 60Mbps gezien, Netflix 4k zit al onder 25Mbps bijvoorbeeld.

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Even een update m.b.t. mijn 65x85c... Deze staat nu een week of drie in de woonkamer.
- scherm is al lang niet meer zo groot als de eerste drie dagen (je went snel...)
- hoge kwaliteitsbestanden zijn echt enorm mooi. De opstap van mijn vorige sony 40" 1080p is gigantisch. Natuurlijk 4k materiaal, maar een goeie FullHD mkv ziet er ook prachtig uit.

En nu even het grote minpunt, de interface. Waar ik in het begin nauwelijks problemen had, krijg ik steeds meer problemen. Goed om mee te beginnen; ik heb niks veranderd, de problemen zijn 'vanzelf gekomen'. Enige geinstalleerde app is KODI.
- Afstandsbediening reageert soms niet, vaak erg traag (seconden)
- Interface van de TV erg traag
- TV gaat soms niet aan / soms niet uit
- Soms gaat de TV vanzelf aan...
- Ik krijg ALTIJD als ik de tv aanzet de melding 'geen netwerk connectiviteit' (qua boodschap, precieze tekst weet ik niet), terwijl de TV via de kabel zit aangesloten (fout zit dus in tv niet in netwerk, 100%)
- Ik krijg ALTIJD als ik de tv aanzet de melding dat er problemen zijn met mijn CI++ module, geen idee welke melding, maar dan moet ik op 'OK' drukken terwijl ik de zenders voor me heb. OK drukken vanuit een HDMI input (of een app zoals Youtube) werkt dan niet.

Kortom; ik heb enorm veel last van de bugs in de interface. En de beperkte snelheid van de interface. Zo veel dat het me begint tegen te staan. Toevallig; mn buurman heeft een 2015 sony 50" 1080p modelletje en hij staat op het punt om zijn TV terug te brengen, met +/- dezelfde klachten.
Ik niet, want ben erg tevreden met de kwaliteit van het scherm en ik heb vertrouwen dat Sony / Google de bugs snel gaat oplossen, maar balen doen ik wel dat een apparaat van 3000 euro zo slecht functioneert...

• Sjah
berry20 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 22:48:
[...]

Na mij dagje kijken en vergelijken bij 3 winkels en verkoopadviezen is pana bij mij afgevallen cx700 en 800
Maar ik ging serieus voor de cx750 met ips
wat sommigen in dat panasonic topic spetterende kleuren vinden noem ik vies fluriserend de 700 veel minder helder beeld 800 veel duurder
Vreemd, mooiere kleuren is niet hetzelfde als dikke stift/graffiti kleuren.

Verwijderd

Heeft iemand de volgende klachten bij de W809c of andere in de w8c serie. Als ik heel lichtjes de kabel van de stroomadapter aan raak bij de televisie dan valt de televisie al uit. Weet niet of het aan de aansluiting ligt dat deze misschien niet goed gesoldeerd is of dat deze gewoon zo gevoelig is. Nu moet ik de optische kabel soms van de tv naar mijn med8er verplaatsen. Als ik een film wil kijken dan loopt het geluid via de tv namelijk achter. Als ik dan dus de stroomkabel aan raak dan valt de tv al uit.

• Castanje
Na al die verhalen over de bugs in de (805)C ben ik echt blij dat ik voor de B ben gegaan :p Is het echt zo erg?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:16
Nee hoor is helemaal niet erg, en het gros word met komende update allemaal verholpen :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• P.K.
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:20:
Heeft iemand de volgende klachten bij de W809c of andere in de w8c serie. Als ik heel lichtjes de kabel van de stroomadapter aan raak bij de televisie dan valt de televisie al uit. Weet niet of het aan de aansluiting ligt dat deze misschien niet goed gesoldeerd is of dat deze gewoon zo gevoelig is. Nu moet ik de optische kabel soms van de tv naar mijn med8er verplaatsen. Als ik een film wil kijken dan loopt het geluid via de tv namelijk achter. Als ik dan dus de stroomkabel aan raak dan valt de tv al uit.
Lijkt mij een uitstekende reden om contact op te nemen met de verkoper... ;)

• Ti90
Inderdaad, stel dat je je tv aan het beugel hebt dan kun je deze niet eens wat draaien zonder dat 'ie uitvalt.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
"Donderdag zal de firmware update op de site van Sony beschikbaar zijn. Deze lost alleen de reboot bug op."

Klantenservice heeft dit bevestigd :)
Ben benieuwd of dit voor iedereen het na donderdag compleet oplost.

• Castanje
Ah fijn, nou heb ik de 805B besteld omdat deze een lagere inputlag heeft en Android TV me toch niet kan schelen, schijnt hij niet meer leverbaar te zijn :')

Ik wil de B en niet de C

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Castanje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:48:
Ah fijn, nou heb ik de 805B besteld omdat deze een lagere inputlag heeft en Android TV me toch niet kan schelen, schijnt hij niet meer leverbaar te zijn :')

Ik wil de B en niet de C
Die inputlag is onmerkbaar qua verschil. Je praat over minder dan 10 ms. Je kunt probleemloos gamen op een C model, zonder iets te merken.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-01 14:48

jeka

Support your local club.

Castanje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:48:

Ik wil de B en niet de C
Goh toevallig bij plattetv?

FCG

• sikking
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02-2024
krijg je dan nog ergens anders de 805b ?

• Castanje
Kashika schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:53:

Die inputlag is onmerkbaar qua verschil. Je praat over minder dan 10 ms. Je kunt probleemloos gamen op een C model, zonder iets te merken.
Ja, je hebt eigenlijk wel gelijk...
jeka schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:28:
[...]

Goh toevallig bij plattetv?
Nee, Hofma :p
sikking schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:41:
krijg je dan nog ergens anders de 805b ?
Bijna nergens meer

[ Voor 38% gewijzigd door Castanje op 24-08-2015 16:22 ]

• Castanje
Beste Tweakers,

Omdat de ik de 805B niet meer kon krijgen na deze besteld te hebben, kan ik een 50W809C krijgen voor slechts €25,- meer. De verkoper zei dat deze veel beter is, maar klopt dat ook? Wat is het verschil met de 805C?

Verwijderd

Castanje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:19:
Beste Tweakers,

Omdat de ik de 805B niet meer kon krijgen na deze besteld te hebben, kan ik een 50W809C krijgen voor slechts €25,- meer. De verkoper zei dat deze veel beter is, maar klopt dat ook? Wat is het verschil met de 805C?
Deze vraag is afgelopen dagen al meerdere keren gevraagd.

• P.K.
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:30:
[...]

Deze vraag is afgelopen dagen al meerdere keren gevraagd.
Niet alleen de afgelopen dagen. :X

Lijkt overigens wel een verkooptruc van PlatteTV te zijn, om zo de 2015 modellen goedkoper te kunnen verpatsen. Zonder dat Sony het opmerkt.

• Castanje
P.K. schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:47:
[...]

Niet alleen de afgelopen dagen. :X

Lijkt overigens wel een verkooptruc van PlatteTV te zijn, om zo de 2015 modellen goedkoper te kunnen verpatsen. Zonder dat Sony het opmerkt.
Ik zit anders flink te zoeken naar het antwoord, maar ik kan het niet vinden :p

En deze deal is me aangeboden door Hofma, niet door PlatteTV.
Pagina: 1 ... 22 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297