• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
Castanje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:51:
[...]
Ik zit anders flink te zoeken naar het antwoord, maar ik kan het niet vinden :p

En deze deal is me aangeboden door Hofma, niet door PlatteTV.
Kort antwoord: Nee, geen groot verschil.

Lang antwoord: Beeldkwaliteit is nagenoeg hetzelfde. Alleen het besturingssysteem is wat geavanceerder.
Voor 25 euro extra heb je een topdeal, vooral met Android TV.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

mad_dog schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:13:
Goed om mee te beginnen; ik heb niks veranderd, de problemen zijn 'vanzelf gekomen'. Enige geinstalleerde app is KODI.
- Afstandsbediening reageert soms niet, vaak erg traag (seconden)
- TV gaat soms niet aan / soms niet uit
- Soms gaat de TV vanzelf aan...
- Ik krijg ALTIJD als ik de tv aanzet de melding 'geen netwerk connectiviteit' (qua boodschap, precieze tekst weet ik niet), terwijl de TV via de kabel zit aangesloten (fout zit dus in tv niet in netwerk, 100%)
- Ik krijg ALTIJD als ik de tv aanzet de melding dat er problemen zijn met mijn CI++ module, geen idee welke melding, maar dan moet ik op 'OK' drukken terwijl ik de zenders voor me heb. OK drukken vanuit een HDMI input (of een app zoals Youtube) werkt dan niet.
43 Full HD hier de volgende punten herken ik:

- Afstandsbediening reageert soms niet
- TV gaat soms niet uit (cirkel blijft draaien)

Prijs doet er niet toe, deze incidenten horen niet bij een TV van 2015. Ik had echt een nieuwe TV nodig, oude was kapot anders had ik hem (nog) niet gekocht.

Het komt echter dermate weinig voor dat ik toch voldoende tevreden ben. Hopelijk worden deze bug's in de nabije toekomst geplet.

• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Kashika schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:53:
[...]

Kort antwoord: Nee, geen groot verschil.

Lang antwoord: Beeldkwaliteit is nagenoeg hetzelfde. Alleen het besturingssysteem is wat geavanceerder.
Voor 25 euro extra heb je een topdeal, vooral met Android TV.
Bedankt voor het antwoord. Ik lees dat de 809 ook Motionflow 1000Hz heeft t.o.v. Motionflow 800Hz.

Is er verschil in Inputlag? Ik wil er vooral op gamen.

• mollleman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
P.K. schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:47:
[...]

Niet alleen de afgelopen dagen. :X

Lijkt overigens wel een verkooptruc van PlatteTV te zijn, om zo de 2015 modellen goedkoper te kunnen verpatsen. Zonder dat Sony het opmerkt.
Ik wil wel gewoon een 2015 model aanschaffen, maar als ik de verhalen hier zo lees doe ik er dus goed aan om een ouder model te bestellen bij bijvoorbeeld PlatteTV, die ze vervolgens niet meer hebben, en me voor een zeer gunstige prijs een 2015 model aanbieden!

• Ti90
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-11-2025
Mits je natuurlijk zeker weet dat net die maat en type niet meer geleverd kunnen worden.

• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
mollleman schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:28:
[...]

Ik wil wel gewoon een 2015 model aanschaffen, maar als ik de verhalen hier zo lees doe ik er dus goed aan om een ouder model te bestellen bij bijvoorbeeld PlatteTV, die ze vervolgens niet meer hebben, en me voor een zeer gunstige prijs een 2015 model aanbieden!
Dat deed Hofman dus bij mij ook :D

Maar ik ga al niet meer voor een tv, ik ga voor een monitor om mijn ps4 op aan te sluiten :D

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ti90 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 18:20:
Mits je natuurlijk zeker weet dat net die maat en type niet meer geleverd kunnen worden.
Iemand die zijn hersens gebruikt, je zou ook kunnen mailen of model nog er is, en wat ze, indien niet, te bieden hebben. Met het gevaar dat je gewoon normale prijs krijgt jah (en dus niks koopt haha).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:20:
Heeft iemand de volgende klachten bij de W809c of andere in de w8c serie. Als ik heel lichtjes de kabel van de stroomadapter aan raak bij de televisie dan valt de televisie al uit. Weet niet of het aan de aansluiting ligt dat deze misschien niet goed gesoldeerd is of dat deze gewoon zo gevoelig is. Nu moet ik de optische kabel soms van de tv naar mijn med8er verplaatsen. Als ik een film wil kijken dan loopt het geluid via de tv namelijk achter. Als ik dan dus de stroomkabel aan raak dan valt de tv al uit.
Toen ik mijn 55W809C voor het eerst had aangesloten gebeurde er niks. Ik heb toen gemeten of er spanning op de connector stond, dit was het geval. Heb toen de connector opnieuw aangesloten en was erg opgelucht toen de tv het toen wel deed. Inmiddels heb ik tv al een paar keer van de muur gehaald om diverse dingen aan te sluiten, heb toen nooit meer last gehad dat de TV geen spanning kreeg.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:02
Hebben meer mensen wifi problemen? Sinds een paar dagen kan in wel verbinden en ik krijg ook netjes dat de verbinding gelukt is, maar dan krijg ik toch een uitroepteken bij de wifi indicator. Google Cast en YouTube werken wel gewoon, maar niet van harte omdat de TV lijkt te vinden dat er geen verbinding is.

Anders toch maar een Factory reset proberen...

Het gaat overigens om een verbinding met een Ziggo Technicolor modem over zowel 2.4 - 5GHz.

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12-2025
Castanje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:19:
Beste Tweakers,

Omdat de ik de 805B niet meer kon krijgen na deze besteld te hebben, kan ik een 50W809C krijgen voor slechts €25,- meer. De verkoper zei dat deze veel beter is, maar klopt dat ook? Wat is het verschil met de 805C?
Heb je de vergelijk-optie in Pricewatch al geprobeerd? Schijnt dat je daar producten mee kan vergelijken :+
http://tweakers.net/price.../375898;451732/categorie/

"A man has got to know his limitations..."

• berry20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Castanje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:02:
[...]
Bedankt voor het antwoord. Ik lees dat de 809 ook Motionflow 1000Hz heeft t.o.v. Motionflow 800Hz.

waarom dan niet gamen op een 5ms monitor?

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
alex3305 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 22:40:
Hebben meer mensen wifi problemen? Sinds een paar dagen kan in wel verbinden en ik krijg ook netjes dat de verbinding gelukt is, maar dan krijg ik toch een uitroepteken bij de wifi indicator. Google Cast en YouTube werken wel gewoon, maar niet van harte omdat de TV lijkt te vinden dat er geen verbinding is.

Anders toch maar een Factory reset proberen...

Het gaat overigens om een verbinding met een Ziggo Technicolor modem over zowel 2.4 - 5GHz.
Jup heb ik ook last van. Het werkt wel gewoon maar ziet er wel raar uit zo 😉

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• berry20
HUMM waarom loopt dit topic opeens vol met negatieve ervaringen?
Mijn afkeer groeit met de dag zodanig dat ik al niet meer wil wachten op updates
en me maar op andere merken ga focussen
opties?
Als het op beeldkwaliteit aankomt heb ik afgelopen zaterdag veel tv, s gezien
waarbij soms de verschillen in beeldkwaliteit zo klein zijn dat je sonys op 3, 5 mtr niet kan aanwijzen ( behalve die panasonic cx750 dan, die er negatief uit springt)
en andere forums met waarschijnlijk geen tweakende gebruikers
Zoek op kieskeurig sony x83 en 49x8309c

[ Voor 10% gewijzigd door berry20 op 24-08-2015 23:46 ]

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2025
mad_dog schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 12:13:
Even een update m.b.t. mijn 65x85c... Deze staat nu een week of drie in de woonkamer.
- scherm is al lang niet meer zo groot als de eerste drie dagen (je went snel...)
- hoge kwaliteitsbestanden zijn echt enorm mooi. De opstap van mijn vorige sony 40" 1080p is gigantisch. Natuurlijk 4k materiaal, maar een goeie FullHD mkv ziet er ook prachtig uit.

En nu even het grote minpunt, de interface. Waar ik in het begin nauwelijks problemen had, krijg ik steeds meer problemen. Goed om mee te beginnen; ik heb niks veranderd, de problemen zijn 'vanzelf gekomen'. Enige geinstalleerde app is KODI.
- Afstandsbediening reageert soms niet, vaak erg traag (seconden)
- Interface van de TV erg traag
- TV gaat soms niet aan / soms niet uit
- Soms gaat de TV vanzelf aan...
- Ik krijg ALTIJD als ik de tv aanzet de melding 'geen netwerk connectiviteit' (qua boodschap, precieze tekst weet ik niet), terwijl de TV via de kabel zit aangesloten (fout zit dus in tv niet in netwerk, 100%)
- Ik krijg ALTIJD als ik de tv aanzet de melding dat er problemen zijn met mijn CI++ module, geen idee welke melding, maar dan moet ik op 'OK' drukken terwijl ik de zenders voor me heb. OK drukken vanuit een HDMI input (of een app zoals Youtube) werkt dan niet.

Kortom; ik heb enorm veel last van de bugs in de interface. En de beperkte snelheid van de interface. Zo veel dat het me begint tegen te staan. Toevallig; mn buurman heeft een 2015 sony 50" 1080p modelletje en hij staat op het punt om zijn TV terug te brengen, met +/- dezelfde klachten.
Ik niet, want ben erg tevreden met de kwaliteit van het scherm en ik heb vertrouwen dat Sony / Google de bugs snel gaat oplossen, maar balen doen ik wel dat een apparaat van 3000 euro zo slecht functioneert...
Beste Mad-Dog

Ik ben zelf ook sinds 3 juli in het bezit van de KD-65X8505C.
Heb niet al de problemen die je in je bericht opgeeft.
Er zijn op dit moment geen extra app's geïnstalleerd.
Afstandsbediening werkt gewoon goed maar in de guide blijft deze wel eens kort hangen.
Aan / uit schakelen is geen probleem en vanzelf aangaan heb ik nog niet gehad.
Tv bedraad aangesloten op het netwerk en werkt feilloos.
Maak verder gebruik van een Quantis CI+ module versie 1.3 en geeft geen problemen.

Mijn probleem is 1 maal per avond het opnieuw rebootten soms 2 maal.
Tevens had ik bij het kijken van een film op Ziggo on demand van 100 minuten dat het geluid na 80 minuten via mijn Yamaha versterker op de ARC ingang om de paar seconden het geluid weg valt en weer terug komt. Als je dan weer overschakelt naar de interne speakers is dat probleem niet aanwezig.
Als laatste probleem blijft de zender informatie regelmatig hangen. Het is verder wachten op de verdere mogelijkheden zoals PIP en Harddiskrecording en dergelijke.

Grt,

Kees

• berry20
[...]
Ik vraag mij af wat de toegevoegde waardecis van al die softwarematige beeldverbeteraars als je in dev reviews leest om ze op minimaal of zelfs uit te zetten

• sikking
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02-2024
alteaxl schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:28:
[...]

Tevens had ik bij het kijken van een film op Ziggo on demand van 100 minuten dat het geluid na 80 minuten via mijn Yamaha versterker op de ARC ingang om de paar seconden het geluid weg valt en weer terug komt. Als je dan weer overschakelt naar de interne speakers is dat probleem niet aanwezig.
Als laatste probleem blijft de zender informatie regelmatig hangen. Het is verder wachten op de verdere mogelijkheden zoals PIP en Harddiskrecording en dergelijke.
Dat zijn toch ook problemen die niet horen.

Verwijderd

alteaxl schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:28:
[...]
Maak verder gebruik van een Quantis CI+ module versie 1.3 en geeft geen problemen.
....Grt,
Kees
Dus wel problemen met de CI+ module.. ;) . Maar hopelijk wordt dat opgelost met de update van deze week

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
tcviper schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:30:
- HDMI achter een (Sony) Receiver niet juist, als er meerdere apparaten hangen achter de receiver en je wilt switchen dan krijg je de melding: No signal check the external input. en daarna is HDMI CEC sync weg. Dan heb ik het dus over TV (HDMI ARC) <> Receiver (STR-DN1060) HDMI ARC poort. Achter de receiver hangen de PS4 en andere apparaten.
Sinds kort heb ik ook een W805C en denk ik last heb van een vergelijkbaar probleem. Ik heb een Raspberry Pi via HDMI verbonden met de TV en soms wordt deze goed herkent door de TV (hij komt dan apart in het source lijstje de staan en krijgt zelfs een naam, Kodi in mijn geval). Indien hij daar bij staat lukt het me ook om de Pi met de TV afstandbediening te bedienen. Echter na enige tijd verdwijnt hij uit de source lijst. Ik kan dan nog wel voor de HDMI poort kiezen waar hij aan hangt maar dan is het niet langer mogelijk om de PI te bedienen met de afstandsbediening. Na opnieuw opstarten wordt hij meestal weer gevonden.

Weet jij of dit probleem al opgelost zou moeten zijn of komt dat in een komende update?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:31
risp schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:46:
[...]

Sinds kort heb ik ook een W805C en denk ik last heb van een vergelijkbaar probleem. Ik heb een Raspberry Pi via HDMI verbonden met de TV en soms wordt deze goed herkent door de TV (hij komt dan apart in het source lijstje de staan en krijgt zelfs een naam, Kodi in mijn geval). Indien hij daar bij staat lukt het me ook om de Pi met de TV afstandbediening te bedienen. Echter na enige tijd verdwijnt hij uit de source lijst. Ik kan dan nog wel voor de HDMI poort kiezen waar hij aan hangt maar dan is het niet langer mogelijk om de PI te bedienen met de afstandsbediening. Na opnieuw opstarten wordt hij meestal weer gevonden.

Weet jij of dit probleem al opgelost zou moeten zijn of komt dat in een komende update?
Dit zegt mij zo niks in ieder geval, geen idee wat dat kan zijn maar die heb ik nog niet eerder gehoord zo. Lijkt wel of HDMI sync niet juist werkt ofzo. Gaat je PI soms in standby of iets dergelijks? Denk dat dat echt een instelling op de PI is.

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 25-08-2015 09:48 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• risp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
tcviper schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:47:
[...]

Dit zegt mij zo niks in ieder geval, geen idee wat dat kan zijn maar die heb ik nog niet eerder gehoord zo. Lijkt wel of HDMI sync niet juist werkt ofzo. Gaat je PI soms in standby of iets dergelijks? Denk dat dat echt een instelling op de PI is.
Ik had eerst de Pi met de Receiver verbonden (Philips). En dan de Receiver met de TV via HDMI ARC, daar had ik hetzelfde probleem en daarom heb ik hem daarna dus direct met de TV verbonden maar dat heeft het niet verholpen. Maar het ligt dus niet aan de Receiver. Kan nog wel aan de Pi liggen maar dat kan ik helaas niet testen.

Maar dit lijkt toch deels op jouw probleem? Want je gaf aan dat de HDMI CEC sync weg is na switchen. Ik heb het idee dat bij mij ook de HDMI CEC sync verdwijnt. Is dit probleem bij jou verholpen?

• tcviper
Dat probleem wat ik had, is sinds vorige firmware update (Juli) opgelost :)
Maar... ik moet erbij zeggen dat er soms nog wel eens een HDMI sync issue ergens zit ja, kan het niet precies aanwijzen waar het zit, maar gewoon nog even geduld tot komende update :)

• Kashika
[...]

Is echt vaak al beantwoord in dit topic...
Sterker nog, ik heb exact dezelfde vraag op de vorige pagina beantwoord.

De 2014 modellen hebben 10ms minder inputlag, maar het verschil is niet te merken. Huidige toestellen zitten rond de 30ms, wat prima is voor gamen. Alles onder de 40 is goed, tenzij je alleen maar Street Fighter wilt spelen.

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
Deze tweaker heeft toch nog niet zoveel verstand van TV's, zeker niet van smart-tv's maar ik had gisteren voor de 2e keer ook last van een reboot terwijl ik geen eens zo'n module heb. Maar ik heb wel een speciale digitale kabelaar. In Gouda is dat de Rekam, waar ook Caiway op mag. Als je Caiway neemt krijg je dus wel een smartcard. Als je Rekam hebt kan je gewoon TV kijken,(allebei alleen digitaal, analoog doen ze al heel lang niet meer). Ik zag wel dat Sony daar een plastic nep-module in heeft gestopt. Maar goed we zullen zien na de update of de mijne dan ook niet meer reboot.

Ik lees hier ook "negatieve" dingen over HDMI tussen Philips en Sony, maar daar moet ik maar mee leven. In ieder geval kon ik gisteren wel met mijn Philips MBD7020 bluray speler DVD's op de TV kijken.

Al eerder in dit topic aangekaart, ik krijg de 5GHZ niet aan de praat, maar dat ligt denk ik ook aan de router, want ergens in de helpguide van Sony staat dat die wel 5Ghz aankan.

Tot nu toe ben ik wel tevreden over de TV, zeker als je van een 25inch CRT beeldbuis afkwam.

PS. Caiway adverteert met Full HD (1080i) terwijl ik toch zeker weet en gelezen heb dat Full HD 1080p is.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Johandmc schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:25:
Deze tweaker heeft toch nog niet zoveel verstand van TV's, zeker niet van smart-tv's maar ik had gisteren voor de 2e keer ook last van een reboot terwijl ik geen eens zo'n module heb. Maar ik heb wel een speciale digitale kabelaar. In Gouda is dat de Rekam, waar ook Caiway op mag. Als je Caiway neemt krijg je dus wel een smartcard. Als je Rekam hebt kan je gewoon TV kijken,(allebei alleen digitaal, analoog doen ze al heel lang niet meer). Ik zag wel dat Sony daar een plastic nep-module in heeft gestopt. Maar goed we zullen zien na de update of de mijne dan ook niet meer reboot.

Ik lees hier ook "negatieve" dingen over HDMI tussen Philips en Sony, maar daar moet ik maar mee leven. In ieder geval kon ik gisteren wel met mijn Philips MBD7020 bluray speler DVD's op de TV kijken.

Al eerder in dit topic aangekaart, ik krijg de 5GHZ niet aan de praat, maar dat ligt denk ik ook aan de router, want ergens in de helpguide van Sony staat dat die wel 5Ghz aankan.

Tot nu toe ben ik wel tevreden over de TV, zeker als je van een 25inch CRT beeldbuis afkwam.

PS. Caiway adverteert met Full HD (1080i) terwijl ik toch zeker weet en gelezen heb dat Full HD 1080p is.
1920x1080 is Full HD, i of p maakt niet uit (er zendt trouwens niemand in 1080p uit).

• Kashika
apis29 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:44:
[...]

1920x1080 is Full HD, i of p maakt niet uit (er zendt trouwens niemand in 1080p uit).
De i maakt wel verschil...
Kun je eigenlijk beter het signaal op 720P zetten, heb je rustiger beeld.

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:18
apis29 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:44:
[...]

FullHD betekent dat het toestel 1080p aankan. TV's die maar tot 1080i komen vallen in de HD ready categorie. (althans Sony doet dat, maar ik neem aan dat dit geldt voor alle merken)

[ Voor 10% gewijzigd door avec_style op 25-08-2015 11:58 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:02
Trivian schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 23:06:
[...]

Jup heb ik ook last van. Het werkt wel gewoon maar ziet er wel raar uit zo 😉
Nja, sowieso wat last van te veel wifi ap's in mijn omgeving. Ik ga straks toch maar eens een factory reset proberen. En anders maar een kabel eraan hangen 8)7...

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
alex3305 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:09:
[...]

Nja, sowieso wat last van te veel wifi ap's in mijn omgeving. Ik ga straks toch maar eens een factory reset proberen. En anders maar een kabel eraan hangen 8)7...
Ik woon in een appartement en heb dus ook genoeg wifi om mee heen. Ik ben wel de enige met 5Ghz. Maar vanavond ga ik de tv ophangen en sluit ik hem aan via utp dus dan heb ik er zoiezo geen last meer van ;)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-11-2025
Als jullie vandaag de dag om en bij de 1500€ te spenderen zouden hebben aan een 55-inch Sony TV, welke zou dan jullie voorkeur wegdragen? Heb in de winkel heel wat tv's bekeken (voor zover dat dat in winkelomstandigheden een referentie is...) en qua beeld kunnen Panasonic en Sony mij het meest bekoren. Maar Sony tv's vind ik strakker qua design dus wellicht gaat daar mijn definitieve keuze op vallen.

• apis29
  • Niet online
Kashika schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:52:
[...]

De i maakt wel verschil...
Kun je eigenlijk beter het signaal op 720P zetten, heb je rustiger beeld.
De i maakt geen verschil voor de resolutie ;). Full HD = 1920x1080 resolutie ...
Als de uitzending 1080i is en je zet het om naar 720p ipv je tv het deinterlacen te laten afhandelen dan loop je dus al met het signaal te kloten. Je box doet dan de deinterlacing en hij downscaled het ook nog eens ...
avec_style schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:57:
[...]

FullHD betekent dat het toestel 1080p aankan. TV's die maar tot 1080i komen vallen in de HD ready categorie. (althans Sony doet dat, maar ik neem aan dat dit geldt voor alle merken)
Een tv die 1080i aankan heeft vast een beeldschermresolutie van 1024x768 of 1366x768? En als je het uit de pricewatch haalt: 100% betrouwbaar is anders ...
Hier toevallig de eisen voor HD Ready: Wikipedia: HD ready
En hier wat onder Full HD wordt verstaan:

[ Voor 72% gewijzigd door apis29 op 25-08-2015 12:52 ]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
felder schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:15:
[...]

Voor hoeveel heb je deze besteld als ik vragen mag?
999 pegels bij Hifinesse (Belgisch) via bol.com plaza. Maar nu biedt bol.com die optie niet meer.
Brick Top schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:31:
Als jullie vandaag de dag om en bij de 1500€ te spenderen zouden hebben aan een 55-inch Sony TV, welke zou dan jullie voorkeur wegdragen? Heb in de winkel heel wat tv's bekeken (voor zover dat dat in winkelomstandigheden een referentie is...) en qua beeld kunnen Panasonic en Sony mij het meest bekoren. Maar Sony tv's vind ik strakker qua design dus wellicht gaat daar mijn definitieve keuze op vallen.
KDL-55X850c. Maar aan jou of 4K de meerprijs van ongeveer 500 euro waard is.

[ Voor 53% gewijzigd door Cubix op 25-08-2015 12:36 ]

• Kashika
apis29 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:34:
[...]

De i maakt geen verschil voor de resolutie ;). Full HD = 1920x1080 resolutie ...
Als de uitzending 1080i is en je zet het om naar 720p ipv je tv het deinterlacen te laten afhandelen dan loop je dus al met het signaal te kloten. Je box doet dan de deinterlacing en hij downscaled het ook nog eens ...

[...]

Een tv die 1080i aankan heeft vast een beeldschermresolutie van 1024x768 of 1366x768? En als je het uit de pricewatch haalt: 100% betrouwbaar is anders ...
Klopt allemaal. Ik gaf alleen aan dat het i-tje wel verschil uitmaakte.
Affijn, heldere uitleg verder ;)

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Nogmaals bedankt aan de mensen die hun ervaringen delen na de aankoop! Dit helpt degene die nog aan het zoeken zijn enorm!

Het valt mij verder trouwens ook vaak op dat mensen toch nog vaak een te kleine TV kopen. 55 inch 4k is bijvoorbeeld voor een gemiddeld huishouden eigenlijk al te klein. Om optimaal te kunnen genieten van de pixel dichtheid zou je je tv eigenlijk op de koffie tafel moeten zetten, en zeker niet 3 meter verder. Al speelt oog sterkte natuurlijk wel mee, er word geloof ik uitgegaan van 20/20 oogstrekte bij de kijkafstand meters, gemiddeld hebben wij Nederlanders wel iets betere ogen omdat We onder andere (nog wel iig...) gezonder eten.

Daarom kun je best een paar decimeters smokkelen hier en daar maar let er wel op. Interface text bijvoorbeeld schaalt heel slecht naar grote schermen op te grote kijkafstand en waardoor veel games onleesbare texten krijgen en niet meer aangenaam worden om te spelen.
Om maar niet over het verlies van details te beginnen... ;)

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01 17:08
Ipenburg schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:42:
..
Het valt mij verder trouwens ook vaak op dat mensen toch nog vaak een te kleine TV kopen. 55 inch 4k is bijvoorbeeld voor een gemiddeld huishouden eigenlijk al te klein. Om optimaal te kunnen genieten van de pixel dichtheid zou je je tv eigenlijk op de koffie tafel moeten zetten, en zeker niet 3 meter verder. Al speelt oog sterkte natuurlijk wel mee, er word geloof ik uitgegaan van 20/20 oogstrekte bij de kijkafstand meters, gemiddeld hebben wij Nederlanders wel iets betere ogen omdat We onder andere (nog wel iig...) gezonder eten. ..
Nouja nogmaar enkele jaren gelden stond iedereen lekker op te showen dat die thuis een 36inch tv had staan, was toen een echt gigantisch groot home-cinema scherm. Als je nu geen 55inch of groter hebt staan, heb je een klein schermpje gekocht..

[ Voor 4% gewijzigd door jos707 op 25-08-2015 15:42 ]

• Cubix
  • Niet online
...
55 inch 4k is bijvoorbeeld voor een gemiddeld huishouden eigenlijk al te klein. Om optimaal te kunnen genieten van de pixel dichtheid zou je je tv eigenlijk op de koffie tafel moeten zetten, en zeker niet 3 meter verder.
55 inch is helemaal niet te klein voor een gemiddeld huishouden. Wel om het effect van 4k goed te kunnen zien, maar een gemiddeld huishouden kijkt (nog) haast geen 4k content. ;)

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
55 inch 4k is bijvoorbeeld voor een gemiddeld huishouden eigenlijk al te klein.
Veel mensen willen ook gewoon geen gigantische TV die de hele woonkamer domineert. Vrijwel iedereen die ik ken heeft een 32"-toestel, dikwijls is dat gewoon genoeg. Niet om het voordeel van 4K te zien, sure, maar wel gewoon 'als TV'.

• Cubix
  • Niet online
Bij gebrek aan een One-flick remote voor m'n W8c vraag ik me af hoe ik gebruik kan maken van Voice Search.

Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Cubix op 25-08-2015 16:15 ]

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Cubix schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:15:
Bij gebrek aan een One-flick remote voor m'n W8c vraag ik me af hoe ik gebruik kan maken van Voice Search.

Iemand een idee?
Google Play: Android TV Remote Control

Verwijderd

apis29 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:34:
[...]

[...]

Full HD is welliswaar gewoon 1080P. Zo staat het ook beschreven op de wikipedia website die je aangeeft. 1080I valt onder HD ready.

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-01 22:10
Mocht dit niet gepast zijn, dan mijn excuses, maar zou het ook mogelijk zijn om een softcam te installeren in het androidgedeelte om zodoende de dreambox te kunnen vervangen?

Het lijkt me zo fijn om settopboxen zoals dreambox, cubox en Apple TV ineens te kunnen vervangen door 1 apparaat, kodi en netflix kan dus al dus de cubox en atv kunnen er dan al uit, nu de dreambox nog

[ Voor 39% gewijzigd door Vince22 op 25-08-2015 17:02 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb de 55 809c nu een week of 3. En het enige waar ik mee zit is dat normale TV uitzendingen verre van HD zijn.

Als ik bv youtube 4k filmpjes kijk, dan word ik weggeblazen door hoe mooi het er uit ziet. En dat is wireless youtube.

Dan moet HD tv, de normale zenders npo, sbs, fox, bbc ed gewoon ook heel goed zijn. En dat valt toch tegen, zeker als er veel beweging in het beeld zit. (Heb nog niks met instellingen, motion en zo gedaan. Heb ik ook nulkommanul verstand van)

Ik denk dat het komt door de brakke aansluiting bij mij in de muur. Moet dat nog uit zoeken en even ziggo over bellen. Want het kastje hier uit de muur lijkt wel uit 1970.

Maar verder ben ik erg tevreden over de TV.

Ik heb een reboot of 3 per dag, dat is natuurlijk wel heel kut, maar ik ga er van uit dat dat opgelost wordt. Net zoals andere vastlopers en wat lag af en toe.

Maar het beeld is fantastisch als de content goed is. Echt heel gaaf om te gamen. Sport en films te kijken even zo. En ik vind het buiten de reboots wel meevallen hoe slecht de rest van het systeem ervoor staat.

Had lang gespaard voor een grote 4k, knoop doorgehakt dat het toch (vooralsnog) te veel geld is voor mij persoonlijk. Spijt na een 55 inch HD gekocht te hebben heb ik echter nog niet 1 seconde gehad.

Maar..... Kom af van een hele oude gare crt tv, dus.. Easy to please.... ;-)

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
AmbroosV schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:10:
[...]

Veel mensen willen ook gewoon geen gigantische TV die de hele woonkamer domineert. Vrijwel iedereen die ik ken heeft een 32"-toestel, dikwijls is dat gewoon genoeg. Niet om het voordeel van 4K te zien, sure, maar wel gewoon 'als TV'.
quote artikel vorig jaar: "De leveringen van grote tv's met een diagonaal van 60" of meer groeide in een jaar tijd met 95 procent, bijna een verdubbeling. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van Samsung."

:)

32" was leuk met zijranden van 4 cm dik aan elke kant.. huidige 42' met 2 mm randen heb je meer beeld maar totale grote (bij wijze van) praktisch net zo groot als een dikke 32"

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Turfschipper schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:38:
Ik heb de 55 809c nu een week of 3. En het enige waar ik mee zit is dat normale TV uitzendingen verre van HD zijn...

Dan moet HD tv, de normale zenders npo, sbs, fox, bbc ed gewoon ook heel goed zijn. En dat valt toch tegen, zeker als er veel beweging in het beeld zit...
Beeldkwaliteit van Ziggo is gewoon flink achteruit gegaan. We hebben hier Ziggo en Canaal Digitaal. Tot nog niet zo lang geleden was beeldkwaliteit van de Nederlandse zenders op Ziggo duidelijk beter dan CD. Nu is het omgedraaid. Beeld is merkbaar slechter bij Ziggo. Zelfs wanneer CD gebruikt wordt met en simpele goedkope decoder.

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:31:
[...]

Full HD is welliswaar gewoon 1080P. Zo staat het ook beschreven op de wikipedia website die je aangeeft. 1080I valt onder HD ready.
Als je het goed leest wordt er nergens over Full HD gesproken, enkel HD Ready en HD Ready 1080p. De enige resolutie die Full HD is is 1920x1080 ongeacht interlaced of niet ...
Dat 1080i onder HD Ready staat is dat het een vereiste is voor een tv om het label te mogen dragen. Een 1366x768 die geen 1080i als input accepteert mag dus ook geen HD Ready heten ...

"1080i and 1080p are the same resolution"

Anyhoo, IFA 2015 staat voor de deur. Benieuwd of dit jaar de W9xx modellen buiten Azie beschikbaar komen (zal wel niet, 4K all the way :$ )

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 25-08-2015 21:47 ]

• Sjah
  • Nu online
Wat zijn de specs dan van de W9 FHD serie?

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:13
Ik heb de 55 809c nu een week of 3. En het enige waar ik mee zit is dat normale TV uitzendingen verre van HD zijn.

Als ik bv youtube 4k filmpjes kijk, dan word ik weggeblazen door hoe mooi het er uit ziet. En dat is wireless youtube.

Dan moet HD tv, de normale zenders npo, sbs, fox, bbc ed gewoon ook heel goed zijn. En dat valt toch tegen, zeker als er veel beweging in het beeld zit. (Heb nog niks met instellingen, motion en zo gedaan. Heb ik ook nulkommanul verstand van)

Ik denk dat het komt door de brakke aansluiting bij mij in de muur. Moet dat nog uit zoeken en even ziggo over bellen. Want het kastje hier uit de muur lijkt wel uit 1970.

Ik heb ook zeer kort een 809c en ondervind ook dezelfde ervaring zoals u die in het begin van uw
verhaal omschrijft.

Ik heb ook Ziggo via een HD box ( geen horizon box )
Speel ik natuurfilms of andere opname's via YouTube af dan spatten de mooie scherpe kleuren van het scherm af bij wijze van spreken.

Kijk ik tv naar HD zenders dan mis ik die mooie kleuren en scherpte.

Ik heb ook al met de instellingen gespeeld ook o.a de settings via www.rtings.com maar dat boekte ook geen echte vooruitgang.

Ik vraag mij ook af of het Ziggo signaal hier mee te maken heeft ?

Ik heb een reboot of 3 per dag, dat is natuurlijk wel heel kut, maar ik ga er van uit dat dat opgelost wordt. Net zoals andere vastlopers en wat lag af en toe.

Maar het beeld is fantastisch als de content goed is. Echt heel gaaf om te gamen. Sport en films te kijken even zo. En ik vind het buiten de reboots wel meevallen hoe slecht de rest van het systeem ervoor staat.

Had lang gespaard voor een grote 4k, knoop doorgehakt dat het toch (vooralsnog) te veel geld is voor mij persoonlijk. Spijt na een 55 inch HD gekocht te hebben heb ik echter nog niet 1 seconde gehad.

Verwijderd

Heb ik ook last van met ziggo, vorige week champions league op sbs zag er niet uit. Kwaliteit was zeer slecht, geen HD. Leek meer op een sd uitzending. Ook de kleuren waren niet realistisch. Het gras was fel groen, dit kunnen bijstellen door hem om film modus te zetten. Maar ik heb ook veel storing met ziggo, lijkt wel alsof ze er zoveel mogelijk zenders op willen zetten en dat elke zender een zeer lage bandbreedte heeft. Gelukkig kijk ik bijna geen tv meer, tot nu toe is alleen internet via ziggo niet aantrekkelijk dus ik heb nog steeds tv erbij. Zet maar eens een blu-ray op dan zie je pas wat echt HD is. Maar veel alternatief heb ik hier niet, hier ligt geen glasvezel en tv via adsl zal qua kwaliteit niet veel beter zijn. Hoop toch nog steeds op een Netflix met nog meer aanbod en een manier om voetbal die op de sbs en ned 1 komt gewoon via internet te kijken in echt HD. Helaas is daar nog geen oplossing voor en zit je nog aan je tv abonnement vast. Vind ook tv erg achterhaald, alleen ziggo, kpn, Hilversum etc gaan nog niet mee met de tijd en zadelen ons nog op met wat wij moeten kijken. Laat ze maar dingen on demand aanbieden, zodat je zelf kan kiezen wat je kijkt en dat je voetbal kan streamen. Maar dan wel allemaal in HD en niet de bandbreedte van de kabel vol stoppen met media wat de meeste mensen niet eens willen zien. Dan kunnen we pas echt HD kijken.

Tevens zijn veel kanalen in HD, maar de uitzendingen niet. Vaak worden nog oude programma's uitgezonden die helemaal niet HD opgenomen zijn. Ook het nos journaal is niet altijd in HD. Dacht dat nos ook maar 1 HD studio heeft. Afgelopen wk was het ook zo dat als er twee wedstrijden tegelijkertijd werden uitgezonden er maar 1 in HD was, die andere was gewoon in sd kwaliteit. Terwijl je denkt dat je in HD kijkt. Dus ligt niet alleen aan ziggo maar ook aan het aanbod vanuit Hilversum.

Verwijderd

apis29 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:57:
[...]

Als je het goed leest wordt er nergens over Full HD gesproken, enkel HD Ready en HD Ready 1080p. De enige resolutie die Full HD is is 1920x1080 ongeacht interlaced of niet ...
Dat 1080i onder HD Ready staat is dat het een vereiste is voor een tv om het label te mogen dragen. Een 1366x768 die geen 1080i als input accepteert mag dus ook geen HD Ready heten ...

"1080i and 1080p are the same resolution"

Anyhoo, IFA 2015 staat voor de deur. Benieuwd of dit jaar de W9xx modellen buiten Azie beschikbaar komen (zal wel niet, 4K all the way :$ )
Je hebt helemaal gelijk, beetje rare benaming. Niet heel duidelijk. Maar ja feit blijft dat we vanuit ziggo en kpn helaas nog steeds 1080i krijgen met een lage bitrate.

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:16:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, beetje rare benaming. Niet heel duidelijk. Maar ja feit blijft dat we vanuit ziggo en kpn helaas nog steeds 1080i krijgen met een lage bitrate.
KPN biedt sinds enige tijd 1080p zenders met zo'n 15mbit bitrate aan via glasvezel.
Dit verschil zie je ook duidelijk.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Het werd eens tijd voor een nieuwe TV bij ons thuis, sinds mijn verhuizing 4 jaar terug zit ik met een 32" TV in een woonkamer op afstand van zeker 3 meter van de TV, en dat is vaak gewoon te klein allemaal. Zeker met gamen moet ik op een stoel vooraan gaan zitten. Dus we wilden wat groters. Eerst naar 60" gekeken maar niets echt leuks voor onder de €1200 gevonden. Dus dan maar 55".

Gisteren initieel de KDL-55W828B besteld bij PlatteTV, maar die was helaas niet meer leverbaar. Kreeg als voorstel een mooie prijs (€959) voor de KDL-55W809C als alternatief.

Laagste prijs was €999 bij een Bol.com reseller, en de eerstvolgende was €1139, en bij PlatteTV zelf €1199. Dus denk wel een goede deal, een iets betere TV voor slechts €60 meer.

Wilde ook een soundbar erbij bestellen maar nog maar even gelaten. Zeker omdat de 809C 20W speakers heeft en de 828B 10W. Misschien is dat al voldoende, en anders kan het altijd nog.

Nu even checken hoe ik een CI+ module van Caiway kan krijgen, dat scheelt dan weer een HD-ontvangen (klote Entone) en dan kan die mooi naar de slaapkamer (met de oude TV).

[ Voor 21% gewijzigd door Angeloonie op 26-08-2015 09:26 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Motion2 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:32:
[...]

KPN biedt sinds enige tijd 1080p zenders met zo'n 15mbit bitrate aan via glasvezel.
Naar mijn weten zijn de streams nog altijd 1080i.

• Kashika
Angeloonie schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:25:
Het werd eens tijd voor een nieuwe TV bij ons thuis, sinds mijn verhuizing 4 jaar terug zit ik met een 32" TV in een woonkamer op afstand van zeker 3 meter van de TV, en dat is vaak gewoon te klein allemaal. Zeker met gamen moet ik op een stoel vooraan gaan zitten. Dus we wilden wat groters. Eerst naar 60" gekeken maar niets echt leuks voor onder de €1200 gevonden. Dus dan maar 55".

Gisteren initieel de KDL-55W828B besteld bij PlatteTV, maar die was helaas niet meer leverbaar. Kreeg als voorstel een mooie prijs (€959) voor de KDL-55W809C als alternatief.

Laagste prijs was €999 bij een Bol.com reseller, en de eerstvolgende was €1139, en bij PlatteTV zelf €1199. Dus denk wel een goede deal, een iets betere TV voor slechts €60 meer.

Wilde ook een soundbar erbij bestellen maar nog maar even gelaten. Zeker omdat de 809C 20W speakers heeft en de 828B 10W. Misschien is dat al voldoende, en anders kan het altijd nog.

Nu even checken hoe ik een CI+ module van Caiway kan krijgen, dat scheelt dan weer een HD-ontvangen (klote Entone) en dan kan die mooi naar de slaapkamer (met de oude TV).
Zit wel een actie op als je soundbar besteld. Dan krijg je de helft van je aankoopbedrag terug :)
Geluid van soundbar > TV

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kashika schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:05:
[...]

Zit wel een actie op als je soundbar besteld. Dan krijg je de helft van je aankoopbedrag terug :)
Geluid van soundbar > TV
Waar vind ik die info/actie?
Als dat deze is gaat dat niet op natuurlijk, want de 809C is geen 4K: http://www.sony.nl/hub/4K...NL_TV_cashback_latestnews

[ Voor 21% gewijzigd door Angeloonie op 26-08-2015 11:09 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Kashika
Angeloonie schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:08:
[...]

Waar vind ik die info/actie?
Als dat deze is gaat dat niet op natuurlijk, want de 809C is geen 4K: http://www.sony.nl/hub/4K...NL_TV_cashback_latestnews
Oeps, dacht dat je een X809 had genomen.

My bad :(

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:57
Ik wil de su-wl450 muurbeugel van Sony bestellen voor mijn 65W855C maar die is nergens op voorraad , zie ik een alternatief over het hoofd misschien ? Die van Sony lijkt me wel wat want dan komt de tv niet ver van de muur

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:31

Borry

prutsen is mijn leven

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:12:
[...]

Heb ik ook last van met ziggo, vorige week champions league op sbs zag er niet uit. Kwaliteit was zeer slecht, geen HD. Leek meer op een sd uitzending. Ook de kleuren waren niet realistisch. Het gras was fel groen, dit kunnen bijstellen door hem om film modus te zetten. Maar ik heb ook veel storing met ziggo, lijkt wel alsof ze er zoveel mogelijk zenders op willen zetten en dat elke zender een zeer lage bandbreedte heeft. Gelukkig kijk ik bijna geen tv meer, tot nu toe is alleen internet via ziggo niet aantrekkelijk dus ik heb nog steeds tv erbij.
Heb ook een tijd slecht beeld gehad met Ziggo vooral in SD en ik heb nog een oude HD-TV.
Op advies van Ziggo heb ik mijn kabel van de meterkast naar de doos achter de TV vervangen en nieuwe stekkers aan aan de kabel van de doos naar de TV gezet en ik heb nu geweldig beeld ook de SD uitzendingen.
Volgens mensen die het weten kunnen hebben oude coax-kabels last van instraling van het 4G netwerk en dat leek er ook op, als mijn vrouw aan het appen was had ik blokjes in beeld.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Verwijderd

cardwizard schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:23:
Ik wil de su-wl450 muurbeugel van Sony bestellen voor mijn 65W855C maar die is nergens op voorraad , zie ik een alternatief over het hoofd misschien ? Die van Sony lijkt me wel wat want dan komt de tv niet ver van de muur
Vogels heeft ook meerdere typen:
https://www.vogels.com/nl...ugels?functionality=14254

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:31

Borry

prutsen is mijn leven

Hallo, ik heb ook interesse in deze tv.
Zijn er mensen die er een Humax decoder op hebben aangesloten?
Werkt dat goed?

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Verwijderd

Borry schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:20:
Hallo, ik heb ook interesse in deze tv.
Zijn er mensen die er een Humax decoder op hebben aangesloten?
Werkt dat goed?
Ik heb een 55x93 met Humax 5200C, op Ziggo. Werkt uitstekend.
(had eerst een CI+ module, maar die gaf voortdurend resets op de TV. Dit zou overigens met de verwachte update deze week over moeten zijn...)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2015 14:02 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:04
Is Android TV al een beetje volwassen aan het worden? Ik wil eind van het jaar een nieuwe TV kopen en de W755C/W805C kunnen mij wel bekoren. Alleen nog onderhandelen over de 50 inch versie (WAF :()

De wijzen komen uit het Oosten!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-01 16:55
Welke 3D brillen zijn aan te raden voor brildragende mensen voor een W809C? Ik kan er weinig over vinden helaas, misschien mensen ervaringen?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Motion2
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

Ik heb een 55x93 met Humax 5200C, op Ziggo. Werkt uitstekend.
(had eerst een CI+ module, maar die gaf voortdurend resets op de TV. Dit zou overigens met de verwachte update deze week over moeten zijn...)
Helaas is die update uitgesteld tot 29 september:

http://www.sony.co.uk/sup...droid-tv-soon/KDL-55W808C

Verwijderd

Volgens mij was/is de CI+ update nog steeds eind vd week, maar we zullen zien.....

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:12
Hoi tweakers,

Wij hebben sinds kort de 50w805c. Het is een erg mooie tv het beeld is super.
Echter hebben we nu een probleem;
Ik heb twee 3d brillen gekocht: de bt500a.
Ik krijg de brillen niet gepaird met de tv. Volgens de handleiding moet ik een bericht in beeld krijgen dat er een 3d bril gepaird is, dit bericht krijg ik niet te zien.
Ik probeer het met een normale tv uitzending en een gesimuleerde 3d uitzending, naast elkaar.
De led op de bril knippert wel afwisselend oranje en groen maar pairen ho maar. Vervolgens gaat de bril gewoon weer uit.

Heeft iemand voor mij de oplossing? De site van sony is ook al niet even duidelijk, laat staan de handleiding.

HELP!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Wilde de 65X8505C bestellen laatst, was bij Hofma €2499 en de rest €2699 tot €2999 maar toen opeens ook weer met €200 gestegen. Had ze gebeld en hij nam contact op met leverancier en kon toch wel weer de prijs omlaag krijgen haha. Nu is ie aangepast weer naar €2499. Mooie prijs wat mij betreft... heb hem besteld met muurbeugel. Android TV is leuk maar interesseert me niet heel veel, heb een PC naast m'n TV staan en Horizon met MyPrime etc. Beeld schijnt goed te zijn. Heb nu een 60" LG plasma en ben daar eigenlijk zeker niet ontevreden over maar ja in een nieuw huis hoort een nieuwe TV :P

Facts don't care about your feelings

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ja Hofma heeft zijn prijzen omhoog gegooid, ze hadden de 55w809c een hele tijd als goedkoopste van de pricewatch maar nu ineens kost hij weer 1199,-

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:01:
Wat zijn de specs dan van de W9 FHD serie?
Beetje vaag aangezien er al een W950C bestaat in 43 en 50" (waarvan ik niet lang geleden al een filmpje had geplaatst). Maar de gelekte info door dezelfde persoon over nieuwe Xperia telefoons scheen ook te kloppen tot nu toe ... (probeer nog steeds de oorspronkelijke bron te vinden; vlgns de chinese site waar dit vandaan kwam een buitenlands forum door iemand met gebruikersnaam sfas-das dus)
Afbeeldingslocatie: http://static.cnbetacdn.com/article/2015/0425/5e38222123f8208.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.cnbetacdn.com/article/2015/0425/992ffe928681482.jpg
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:16:
[...]

Motion2 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:32:
[...]
Dj-sannieboy schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:28:
[...]

Naar mijn weten zijn de streams nog altijd 1080i.
Idd nog altijd 1080i en rond de 12mbit ipv 15 maar die hebben we bij Vodafone altijd al gehad (zogenaamde HD+ streams voor de NL zenders). Geloof dat ze bij KPN ergens bij de kanaalnummers in de 600 zitten, en zou zeker beter moeten zijn dan die 8mbit 'ook voor ADSL/VDSL geschikte streams die ze tot dan toe hadden.
Van Ziggo lees ik alleen dat de oorspronkelijke Ziggo klanten er op achteruit zijn gegaan naar UPC niveau maar dat zag er nog wel goed uit bij iemand die van Tweak terug naar Ziggo is.
Zelf krijg ik nu bij Vodafone de hoogste kwaliteit streams die op glasvezel beschikbaar zijn als het goed is (net als bij Tweak in bepaalde steden w.o. deze) (niet meer de 12Mbit via KPN; maar nog geen nummertjes gezien. Op het oog minder compressie te zien iig)

Oja: de donker verchroomde voet van de W808/9C (is idd dezelfde kleur als die van de X8505C) maar moeilijk vast te leggen zo

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/rk5zeb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/nwxan6.jpg

Dit lijkt er nog wel een beetje op:

Afbeeldingslocatie: http://i101.photobucket.com/albums/m41/keesor/Mustang/black_chrome_3.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 27-08-2015 02:48 ]

• smoken
  • Laatst online: 02-01 12:19
Er bestaat een kans dat ik, zonder bijbetalen, mijn 42w829B (vorig jaar met 3D) kan omruilen tegen een 43w755B (dit jaar zonder 3D). Dit omdat iemand die ik ken liever toch voor 3D gaat.

Wat is jullie advies, doen of niet doen?
Ik gebruik de tv 75% voor tv/Netflix/Kodi en 25% voor de Xbox One.

Verwijderd

Smorgens,

Nieuw hier maar wil mijn bevindingen ook even delen.

Heb sind een maandje de 50" 805C waar een gratis JBL soundbar bij zat.
Aangezien ik al een Sony HT-CT260H had, ben ik deze blijven gebruiken omdat ik via de remote meer opties heb (start/stop/pauze/skip etc) met het afspelen van MP3s.

Had overigens wel een probleem om de SB niet via HDMI-ARC aangestuurd te krijgen.
Dit opgelost door de SB met HDMI-ARC en optisch aan te sluiten.
Gaat nu gelijk met TV aan en het geluid is via TV remote te bedienen.
Dit probleem was er overigens niet met de JBL soundbar (bug Sony SB).

Daarnaast had ik last van blokken in het beeld
Dit werd veroorzaakt door het Ziggo/UPC kabelmodem.
Heb dit opgelost door een Tratec RF high-pass filter tussen de TV output van Cable optimizer en TV input te plaatsen.
Zit al 25 jaar in het technische deel van kabeltv wereldje, dus voor mij makkelijk aan te komen ;)

Ziggo/UPC levert een cable optimizer mee die je op de CAI wandcontactdoos plaatst.
Hierdoor krijg je dan een aparte TV/Radio en modem aansluiting.
Gebleken is dus dat de ontkoppeldemping van het TV sigaal en het retoursignaal (0-65MHz) niet voldoende is en dit dus de storing (regelmatig blokken) veroorzaakt.

Als er nog meer mensen zijn die hier last van hebben dan zou ik adviseren om aan Ziggo een 2e optimizer vragen en deze dan in serie tussen de TV output en TV input te zetten, dit werkt ook.

Wat ik nog wil vragen is of er gebruikers zijn met een Ziggo aansluiting en een CI+
Het zappen tussen bv de HD kanalen duurt bij mij soms wel 5 of meer seconden.
Dit is knap irri.
De Cam versie die ik heb is 1.3

Kodi loopt verder bij mij goed.
Wat audio sync probs maar dat corrigeer ik wel.

Voor de rest prima TV

• Cardwizard
Ben ik al een hele tijd instelling en weet ik veel wat aan het wijzigen enz enz blijkt Netflix op deze modellen (nog) geen 5.1 geluid te hebben maar alleen stereo ?

• Motion2
cardwizard schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:33:
Ben ik al een hele tijd instelling en weet ik veel wat aan het wijzigen enz enz blijkt Netflix op deze modellen (nog) geen 5.1 geluid te hebben maar alleen stereo ?
Klopt, is een bug. Zou opgelost worden in een update maar die is vanwege spontane reboots door ci+ module uitgesteld tot eind september.
In Amerika is de update al wel uit

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:20:

Wat ik nog wil vragen is of er gebruikers zijn met een Ziggo aansluiting en een CI+
Dit is knap irri.
Zelfde toestel maar dan in combinatie met de Smit 1.3 en zit op 2 a 3 seconden bij het zappen. Enkele keer dat het langer duurt is als ik terugkeer uit het menu of iets dergelijks.
Van blokken heb ik alleen last op eurosport. Maar vraag me af of dat niet aan de zender zelf ligt?

• Cardwizard
Motion2 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:41:
[...]

Klopt, is een bug. Zou opgelost worden in een update maar die is vanwege spontane reboots door ci+ module uitgesteld tot eind september.
In Amerika is de update al wel uit
Weet je of het daar nu werkt ?

Verwijderd

dataworm schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:47:
[...]

Zelfde toestel maar dan in combinatie met de Smit 1.3 en zit op 2 a 3 seconden bij het zappen. Enkele keer dat het langer duurt is als ik terugkeer uit het menu of iets dergelijks.
Van blokken heb ik alleen last op eurosport. Maar vraag me af of dat niet aan de zender zelf ligt?
Zal eens vragen of ze bij Ziggo nog een ander merk cam hebben.
Jammer genoeg koppelen zij de smartcard aan de cam, anders had ik er zat om uit te proberen.

Meestal hebben dan de zenders die in dezelfde transportstroom zitten, er dan ook last van.
De transportstromen die hoger in het frequentie-raster zitten, zijn gevoeliger voor kabeldemping.
Daarnaast telt de demping van splitters ook nog eens extra mee.
In het CAI kabbelnetwerk buiten is dit meeberekend, binnen natuurlijk niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:00:
[...]
Jammer genoeg koppelen zij de smartcard aan de cam, anders had ik er zat om uit te proberen.
....
Heb zelf zowel Smit als Quantis geprobeerd met de Ziggo kaart.... Merkte niet echt veel verschil, en beiden hadden last van resets.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:12:
[...]

Heb zelf zowel Smit als Quantis geprobeerd met de Ziggo kaart.... Merkte niet echt veel verschil, en beiden hadden last van resets.
Ik heb geen last van resets, alleen traagheid zappen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:31:
[...]
Ik heb geen last van resets, alleen traagheid zappen.
Hoop voor jou dat het zo blijft... (of dat de update snel komt)
Bij mij 1 a 2 keer per dag, ben overgestapt op humax decoder. Daarna geen last meer.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Hebben alleen de kabelaars vast van het rebooten? Hier zitten we namelijk aan CanalPlus (satelliet) vast (buitengebied) en nog geen reboot gehad.

• Sjah
  • Nu online
maakt Canal dan ook gebruik van de CI+ sloten?

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
Ik heb wel een kabelaar die dat gebruikt (Caiway) maar zelf zit ik nog op het Rekam netwerk (met de plastic nep-card in de TV) maar heb ook al 2x een reboot gehad , afgelopen dinsdag en ergens vorige week. Dat wil niet zeggen dat ik er weinig last heb, want was ook een aantal dagen niet thuis.

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:42
Heren,

Laatst kwam er hier een aanbeveling voor een Vogels thin 345. Heeft iemand deze ook fysiek hangen thuis? Ben namelijk erg benieuwd of deze echt zo goed is.
De prijs is er in iedergeval naar om even diepte-onderzoek te doen.

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

[...]

Je bedoeld het oude UPC Digitale netwerk, met de UPC cam (huurmodel) hier geen enkel probleem mee.
Het zijn de zelf aangekochten cams voor het oude Ziggo Digitale netwerk waar problemen voordoen.

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Op dit moment staat er een nieuwe update v2333 klaar, deze update is alleen via de website binnen te halen zoals al eerder is gemeld.

suc6 ermee

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
laat maar niet goed gelezen

[ Voor 70% gewijzigd door mad_dog op 27-08-2015 21:59 ]

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-12-2025
[...]

Meestal hebben dan de zenders die in dezelfde transportstroom zitten, er dan ook last van.
De transportstromen die hoger in het frequentie-raster zitten, zijn gevoeliger voor kabeldemping.
Daarnaast telt de demping van splitters ook nog eens extra mee.
In het CAI kabbelnetwerk buiten is dit meeberekend, binnen natuurlijk niet.
Jij bent oud UPC? Zelf oud Ziggo en gewoon de smartcard van mijn oude Neotion overgezet naar de Smit zonder problemen. Eurosport is 370.0000 zou dus geen probleem mogen zijn.

• berry20
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:20:

Dit is knap irri.

Kodi loopt verder bij mij goed.
Wat audio sync probs maar dat corrigeer ik wel.

Voor de rest prima TV
ik quote even mezelf

[quote]berry20 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:18:
Ik kijk al enkele dagen tijdelijk naar een LG 32LB580v
Hierin zit een cammodule
het valt mij op dat zappen trager gaat dan op mijn oude sony kdl 32d3000
zowel via + en- toets alswel nr rechtstreeks intypen lijkt wel of de module telkens het abonnement checkt op afgenomen kanalen
reageert tussen de 2 en 5 seconden en dat is langzamer dan via de horizon box
wellicht is dit dus geen specifiek sony probleem

watik wil toevoegen : was roompot huisje in domburg (zeelandnet? geen ziggo?)

[ Voor 4% gewijzigd door berry20 op 28-08-2015 00:36 . Reden: toevoeging ]

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:36
OxyDrokz schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 18:11:
Heren,

Laatst kwam er hier een aanbeveling voor een Vogels thin 345. Heeft iemand deze ook fysiek hangen thuis? Ben namelijk erg benieuwd of deze echt zo goed is.
De prijs is er in iedergeval naar om even diepte-onderzoek te doen.
Ik heb hem fysiek niet, hij staat wel op de wishlist om meteen te kopen zodra de tv is aangeschaft. In de mediamarkt wel mogen bewonderen, hij kan van links naar rechts gehaald worden (180graden heen en weer zeg maar), 90graden draaien en daarnaast is hij ook nog te tilten geloof 20 graden. Gaat best soepel allemaal, en hij komt ook een eind van de muur af (63cm?).
Gemak voor mij erin was dat je hem dus van de muur kan halen, en dan nog makkelijk 90graden kan draaien de tv waardoor je vanuit een scherpe hoek links of rechts ineens voor de tv zit.
Kabelsysteem lijkt netjes, en zit degelijk verankerd in de muur.
Even opletten of de tv kwa gewicht eraan kan, maar de thin245 was helaas niet geschikt voor bijv de 55w805c..die was te zwaar voor z'n 55inch bij die steun.

• tcviper
pa3eia schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:45:
Op dit moment staat er een nieuwe update v2333 klaar, deze update is alleen via de website binnen te halen zoals al eerder is gemeld.

suc6 ermee
Zoals pae3eia al reeds melde is er een update voor de 2015 Sony TV series die het rebooten icm de CI+ module oplost. Deze is (helaas) alleen via een losse USB download op de TV te plaatsen, heb je daar geen zin in of wacht je liever op de 'full' update van eind september, dat kan natuurlijk ook.

Hier de link voor de X,S series: http://www.sony.nl/suppor...ate-v2333-eub/KD-55X8505C
Hier de link voor de W series: http://www.sony.nl/suppor...ate-v2333-eua/KDL-43W755C

Upgrade instructies staan uiteraard erbij vermeld, maar het komt neer op:
- Juiste file downloaden, op USB stickje zetten, dan map uitpakken en dan bestand (.pkg) in 'root' plaatsen van de usb stick en daarna USB stick in de TV duwen. Rest gaat vanzelf :)

[ Voor 10% gewijzigd door tcviper op 28-08-2015 09:50 ]

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
tcviper schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

Zoals pae3eia al reeds melde is er een update voor de 2015 Sony TV series die het rebooten icm de CI+ module oplost. Deze is (helaas) alleen via een losse USB download op de TV te plaatsen, heb je daar geen zin in of wacht je liever op de 'full' update van eind september, dat kan natuurlijk ook.

Hier de link voor de X,S series: http://www.sony.nl/suppor...ate-v2333-eub/KD-55X8505C
Hier de link voor de W series: http://www.sony.nl/suppor...ate-v2333-eua/KDL-43W755C

Upgrade instructies staan uiteraard erbij vermeld, maar het komt neer op:
- Juiste file downloaden, op USB stickje zetten, dan map uitpakken en dan bestand (.pkg) in 'root' plaatsen van de usb stick en daarna USB stick in de TV duwen. Rest gaat vanzelf :)
Dus nu is deze update er nog eerder dan 5.1 geluid.... 8)7

• tcviper
quorumz schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:59:
[...]

Dus nu is deze update er nog eerder dan 5.1 geluid.... 8)7
Het lijkt mij dat het oplossen van reboots tijdens TV kijken ook iets belangrijker is dan 5.1 geluid in Netflix ;)

• Shocked
  • Laatst online: 01:29
Soullancer schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 03:58:
[...]
Ik heb hem fysiek niet, hij staat wel op de wishlist om meteen te kopen zodra de tv is aangeschaft. In de mediamarkt wel mogen bewonderen, hij kan van links naar rechts gehaald worden (180graden heen en weer zeg maar), 90graden draaien en daarnaast is hij ook nog te tilten geloof 20 graden. Gaat best soepel allemaal, en hij komt ook een eind van de muur af (63cm?).
Ik heb zo'n 345 in gebruik, op de kop getikt via marktplaats overigens (nieuw). De prijs is idd wat hoog.
Maar verder moet ik toegeven dat hij goed bevalt, is zeer netjes afgewerkt en dat is een plus want uitgetrokken zie je toch wat beugel als je rondloopt.
Er hangt bij mij een tv aan van 22 kg en dat gaat allemaal soepel en ook op maximale lengte is het geheel stabiel. Je kan overigens ook eenvoudig de tv horizontaal stellen: mocht ie wat scheef hangen door wat extra gewicht links of rechts, dan kan je dat corrigeren.
Enigste puntje va kritiek is het klepje van de kabelgoot, die valt er bij mij uit. Ik de kabels daarom maar getyrapped.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
tcviper schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:02:
[...]

Het lijkt mij dat het oplossen van reboots tijdens TV kijken ook iets belangrijker is dan 5.1 geluid in Netflix ;)
heb er geen last van ... maar hij staat meestal alleen maar op disney channel :)

Verwijderd

tcviper schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:49:
[...]
....
Alleen jammer dat mijn 55x93 daar dus niet bij staat ;(
edit: te vroeg geroepen, hij staat er wel bij, alleen niet op de specifieke support pagina voor de x93 ....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2015 11:01 ]

• Shocked
  • Laatst online: 01:29
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:59:
[...]

Alleen jammer dat mijn 55x93 daar dus niet bij staat ;(
Heb de 55x9305 in het vizier.
Hoe goed is de "normale" tv zoals de HD zenders van ziggo/upc?
Kun je daar wat over zeggen? Bvd!

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Motion2
tcviper schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:02:
[...]

Ligt er aan hoe je de tv gebruikt.. ik gebruik bijvoorbeeld enkel hdmi en de apps. Mij interesseert deze update dus niet en zit al 2 maanden te wachten op de 5.1 fix zodat ik plex tenminste weer kan gebruiken

• tcviper
Het komt eraan :) Nog heel even :P
Ik kan er zelf ook niet op wachten maar ja, het is een groot bedrijf he en daar moet alles eerst door heel veel kanalen en dan ook nog per land verschillende dingen dus ik heb nog wel even de tijd. Intussen draai ik Netflix gewoon op de PS4 met 5.1 geluid :P

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
tcviper schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:53:
Het komt eraan :) Nog heel even :P
Ik kan er zelf ook niet op wachten maar ja, het is een groot bedrijf he en daar moet alles eerst door heel veel kanalen en dan ook nog per land verschillende dingen dus ik heb nog wel even de tijd. Intussen draai ik Netflix gewoon op de PS4 met 5.1 geluid :P
maar niet in UHD ;)

• tcviper
Nee dat klopt, maar zoveel is er toch nog niet in UHD.

Pagina: 1 ... 23 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297