• djodee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06-2025
Heb gisteren een open doos model 50w809c besteld (plattetv: winkelmodellen.nl) voor 740, krijg vandaag belletje dat deze gisteravond tijdens koopavond is verkocht en ze bieden me nu 780 voor een nieuwe. Zover ik kan zien is dat een hele goede deal (goedkoopste is hificorner.nl met 834: is prijs van een 50w805c, maar gratis upgrade naar w809c). Iemand die nog een betere actie weet voor de 50w809C?

Verwijderd

Shocked schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:26:
[...]
Heb de 55x9305 in het vizier.
Hoe goed is de "normale" tv zoals de HD zenders van ziggo/upc?
Kun je daar wat over zeggen? Bvd!
Wat mij betreft uitstekend, zeer mooi beeld, hoog contrast, mooie kleuren. Daarnaast ook uitstekend geluid, zeker met de subwoofer.
In verband met CI+ problemen in gebruik in combinatie met humax 5200 decoder (al zou ci+ reset probleem nu dus met laatste update opgelost moeten zijn.). Heb het nog niet geprobeerd, vindt losse decoder momenteel makkelijker daar ik dan dus ook gelijk interactieve TV heb (opname, pauzeren, ...) betere epg etc.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:31
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:16:
[...]

Wat mij betreft uitstekend, zeer mooi beeld, hoog contrast, mooie kleuren. Daarnaast ook uitstekend geluid, zeker met de subwoofer.
In verband met CI+ problemen in gebruik in combinatie met humax 5200 decoder (al zou ci+ reset probleem nu dus met laatste update opgelost moeten zijn.). Heb het nog niet geprobeerd, vindt losse decoder momenteel makkelijker daar ik dan dus ook gelijk interactieve TV heb (opname, pauzeren, ...) betere epg etc.
Ik neem aan dat je weet dat je met de CI+ 1.3 modules gewoon interactief etc hebt op je TV?
Rode knop induwen op afstandsbediening en je krijgt alles te zien ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Verwijderd

tcviper schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:57:
[...]
Ik neem aan dat je weet dat je met de CI+ 1.3 modules gewoon interactief etc hebt op je TV?
Rode knop induwen op afstandsbediening en je krijgt alles te zien ;)
Jawel, maar je kunt dus geen "gewone" uitzendingen opnemen, pauzeren etc. Dat komt pas met een volgende update tegen eind van het jaar, waarbij opnemen etc ondersteund wordt dmv externe usb harde schijf. Nog steeds heb je dan de beperking dat je niet tegelijkertijd naar een gecodeerde zender kunt kijken, terwijl je een andere gecodeerde zender opneemt, ondanks de dubbele tuner, omdat CI+ 1.3 dit niet ondersteund.

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:18
Motion2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:49:
[...]

Ligt er aan hoe je de tv gebruikt.. ik gebruik bijvoorbeeld enkel hdmi en de apps. Mij interesseert deze update dus niet en zit al 2 maanden te wachten op de 5.1 fix zodat ik plex tenminste weer kan gebruiken
Ik ga waarschijnlijk ook de 55x930 halen. Jammer dat daar weinig over geschreven wordt in deze thread.
Ben je er tevreden mee? En zou je deze aanraden? Hoe zijn de geluidsboxen? Ik las ergens dat de hdr update al uit was. Heb je dit al kunnen uitproberen?

De Samsung JS9000 is iets goedkoper dan de Sony x930. Mijn voorkeur gaat uit naar Sony vanwege Android en de goede ervaringen met dat merk.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:13
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:12:
[...]

Jawel, maar je kunt dus geen "gewone" uitzendingen opnemen, pauzeren etc. Dat komt pas met een volgende update tegen eind van het jaar, waarbij opnemen etc ondersteund wordt dmv externe usb harde schijf. Nog steeds heb je dan de beperking dat je niet tegelijkertijd naar een gecodeerde zender kunt kijken, terwijl je een andere gecodeerde zender opneemt, ondanks de dubbele tuner, omdat CI+ 1.3 dit niet ondersteund.
Wtf, komt update met HDD recording pas eind dit jaar? Nouja zoveel moeite heb ik er niet mee, behalve de onzekerheid. Hoef hier niemand uit te leggen hoe de fabrikanten zijn tov oude serie (fw-updates) zodra de nieuwe serie in aantocht is.

• tcviper
Sjah schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:35:
[...]

Wtf, komt update met HDD recording pas eind dit jaar? Nouja zoveel moeite heb ik er niet mee, behalve de onzekerheid. Hoef hier niemand uit te leggen hoe de fabrikanten zijn tov oude serie (fw-updates) zodra de nieuwe serie in aantocht is.
In Oktober als het goed is komt dat erbij, en voor bepaalde modellen dan ook Twin Tuner support.
Overigens zou ik me niet al te druk maken over 'weinig' updates, het mooie hiervan is dat het AndroidTV is en het straks automatisch updates zal blijven krijgen en wat ik heb begrepen van Sony zelf zijn ze er ook niet zomaar mee klaar zodra in 2016 nieuwe modellen komen.

[ Voor 22% gewijzigd door tcviper op 28-08-2015 14:43 ]

Verwijderd

avec_style schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:26:
[...]
Ik ga waarschijnlijk ook de 55x930 halen. Jammer dat daar weinig over geschreven wordt in deze thread.
Ben je er tevreden mee? En zou je deze aanraden? Hoe zijn de geluidsboxen? Ik las ergens dat de hdr update al uit was. Heb je dit al kunnen uitproberen?
Zoals gezegt, zeer tevreden, met name over het beeld en geluid. Gebruik hem voornamelijk voor "gewoon" TV kijken via Ziggo, en af en toe wat kijken naar youtube etc.
Bij mij weinig tot geen problemen, afgezien van het genoemde CI+ probleem, dat wellicht nu opgelost is (heb nog niet de moeite genomen om het uit te proberen, daar ik wat moeilijk bij de USB poort kom omdat de TV strak tegen de muur hangt, en het mij eigenlijk via de Humax prima bevalt)
HDR update is hier nog niet uit (maar uitzendingen zijn er ook niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2015 14:46 ]

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:18
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:43:
[...]

Zoals gezegt, zeer tevreden, met name over het beeld en geluid. Gebruik hem voornamelijk voor "gewoon" TV kijken via Ziggo, en af en toe wat kijken naar youtube etc.
Bij mij weinig tot geen problemen, afgezien van het genoemde CI+ probleem, dat wellicht nu opgelost is (heb nog niet de moeite genomen om het uit te proberen, daar ik wat moeilijk bij de USB poort kom omdat de TV strak tegen de muur hangt, en het mij eigenlijk via de Humax prima bevalt)
HDR update is hier nog niet uit (maar uitzendingen zijn er ook niet ;)
OK, dat klinkt in ieder geval goed.
Het zou kunnen dat de HDR support alleen in America uit is. Je hebt op internet wel testbestanden waarmee je dit kunt testen mocht je daar in de toekomst geïnteresseerd in zijn.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik heb de KD65X8505C vandaag binnen. Moest wel lachen want bij eerste keer opstarten begon het al te schokken en te hakkelen. Uiteindelijk onbestuurbaar dus moest de TV aan en uit zetten en toen ging het weer. Alle minpunten die ik dus langs heb zien komen lijken tot nu toe waar :') maar goed, ik speel meestal of via de Horizon Box of mijn PC dus heb niet heel veel in Android te zoeken. Nu is ie aan het updaten trouwens, duurt zo'n 30 minuten. Misschien dat het wat oplost. De Netflix app werkt verder prima, paar series in 4k en je schrikt echt van de kwaliteit :) :)

Facts don't care about your feelings

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:36
Raar dat ik de 55W809C niet gekoppeld krijg aan dit forum topic als zijnde pricewatch onderwerp...
Hij vind hem tijdens het koppelen niet als product.

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:12
Gisteren de firmware update ontvangen van sony voor de kdl-50w805c deze zou het opstarten van de tv met ci+module zou moeten voorkomen.
Ik heb deze firmware update gekregen om mijn 3dbril probleem te verhelpen, zie mijn eerdere post.
de brillen had ik inmiddels gepaird maar de conversie van 2d naar 3d is nog niet aanwezig.
Grappig was dat ik geen problemen met herstarts had.....

Weet iemand toevallig of 2d naar 3d conversie lukt?

• sikking
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02-2024
djodee schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:46:
Heb gisteren een open doos model 50w809c besteld (plattetv: winkelmodellen.nl) voor 740, krijg vandaag belletje dat deze gisteravond tijdens koopavond is verkocht en ze bieden me nu 780 voor een nieuwe. Zover ik kan zien is dat een hele goede deal (goedkoopste is hificorner.nl met 834: is prijs van een 50w805c, maar gratis upgrade naar w809c). Iemand die nog een betere actie weet voor de 50w809C?
Plattetv lijkt het goedkoopst, ga je voor de 805c of 809c?

• YoshiBignose
Trouwens, ik heb een tv aan de muur en er zijn mooi 2 gaten gefreesd zodat er geen kabels te zien zijn. ALLEEN het zijn vrij smalle gaten, dus ik was blij dat tv's niet meer die grote voedingstekkers gebruiken.... alleen de stroomkabel bij de 8505C zit blijkbaar vast in de tv. Ik kan het open schroeven en dan zie ik wat stekkertjes maar ben niet zo technisch ermee. Wat kan ik hieraan doen om het naar zo'n smalle stekker te krijgen?

• Ti90
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-11-2025
Het makkelijkst lijkt mij om de standaard kabel op te rollen en achter de tv te plakken, en dan via een dunne verlengkabel verder werken?

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-01 16:55
Ik ga naar verwachting binnen twee weken de W805C bestellen. Twijfel alleen een beetje over het formaat, 50" of 55". De televisie komt te staan niet hangen op een TV Meubel die 2.10m breed is de kijk afstand is zo'n 3m, 3.20m. Nu staat er een 40" model.

Wat denken jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door ndonkersloot op 29-08-2015 11:15 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nou de W809C is binnen -O-

Firmware update gedownload en uitgevoerd.. en ik kom niet eens voorbij het welkomscherm.. Na kiezen van de taal gaat hij naar "Connecting to Google..." en doet vervolgens helemaal niets.. Hij blijft "loading"..
Heb ook verder geen opties om dingen in te stellen, dus wat nu? Netwerkkabel zit er in direct vanaf de router, maar heb ook geen netwerkinstellingen e.d. :S

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tiwazz schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:14:
Ik ga naar verwachting binnen twee weken de W805C bestellen. Twijfel alleen een beetje over het formaat, 50" of 55". De televisie komt te staan niet hangen op een TV Meubel die 2.10m breed is de kijk afstand is zo'n 3m, 3.20m. Nu staat er een 40" model.

Wat denken jullie?
55" d:)b (maar zoals ook wel vaker gezegd door anderen, kan je proberen een stuk karton met hetzelfde oppervlak neer te zetten; niet-HD zenders zullen er ongetwijfeld vrij beroerd uitzien, met name oudere programma's en bepaalde zenders met gewoon standaard slechte beeldkwaliteit)

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 29-08-2015 11:44 ]

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-01 16:55
apis29 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

55" d:)b (maar zoals ook wel vaker gezegd door anderen, kan je proberen een stuk karton met hetzelfde oppervlak neer te zetten)
Ik neig ook meer naar de 55" evenals mijn vriendin maar het is best groot.
Meetlint ernaast gehouden had ik al maar een stuk karton er bij zetten geeft een beter beeld, dat ga ik eens proberen.

Thanks!

Edit:
Net een grote doos gepakt en 55" is prima, ook door de vrouw goedgekeurd 8) .

[ Voor 8% gewijzigd door ndonkersloot op 29-08-2015 12:09 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Angeloonie schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:25:

Firmware update gedownload en uitgevoerd.. en ik kom niet eens voorbij het welkomscherm.. Na kiezen van de taal gaat hij naar "Connecting to Google..." en doet vervolgens helemaal niets.. Hij blijft "loading"..
Heb ook verder geen opties om dingen in te stellen, dus wat nu? Netwerkkabel zit er in direct vanaf de router, maar heb ook geen netwerkinstellingen e.d. :S
Even van de stroom?

• YoshiBignose
Angeloonie schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:25:

Ja even stroom eraf en opnieuw. De eerste keer bij mn 8505C deed hij ook heel raar en de firmupdate crashte, moest alles overslaan en daarna werkte het weer soepel.
Ti90 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:09:
Het makkelijkst lijkt mij om de standaard kabel op te rollen en achter de tv te plakken, en dan via een dunne verlengkabel verder werken?
Oh bestaan die? Want zo'n normale stroomkabel voor tv's, die mickey mouse zeg maar, maar dan met 2 rondjes, die past er wel door. De rest is echt te groot. Bestaan er zulk soort verlengkabels? Ik ga even op allekabels snuffelen...

[ Voor 26% gewijzigd door YoshiBignose op 29-08-2015 13:36 ]

• djodee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06-2025
sikking schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 08:50:
[...]

Plattetv lijkt het goedkoopst, ga je voor de 805c of 809c?
Ik heb inmiddels de 809c nieuw besteld bij (winkelmodellen.nl = plattetv outlet), na wat onderhandelen voor 760 ;). Nu afwachten wanneer hij binnen komt..... Zo te lezen moet ik meteen software updaten en dan eens kijken of Kodi een beetje goed draait erop.

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

YoshiBignose schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:18:
Trouwens, ik heb een tv aan de muur en er zijn mooi 2 gaten gefreesd zodat er geen kabels te zien zijn. ALLEEN het zijn vrij smalle gaten, dus ik was blij dat tv's niet meer die grote voedingstekkers gebruiken.... alleen de stroomkabel bij de 8505C zit blijkbaar vast in de tv. Ik kan het open schroeven en dan zie ik wat stekkertjes maar ben niet zo technisch ermee. Wat kan ik hieraan doen om het naar zo'n smalle stekker te krijgen?
Stekker eraf knippen en een nieuwe stekker eraan zetten, als de kabel natuurlijk lang genoeg is.
Anders zoals al eerder is gezegd, verlengsnoer en de overlengte van het snoer van de TV netjes oprollen.

suc6 ermee

• Ti90
YoshiBignose schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:34:
[...]

[...]

Oh bestaan die? Want zo'n normale stroomkabel voor tv's, die mickey mouse zeg maar, maar dan met 2 rondjes, die past er wel door. De rest is echt te groot. Bestaan er zulk soort verlengkabels? Ik ga even op allekabels snuffelen...
Ik bedoelde eigenlijk de plug die normaal in je stopcontact gaat nu in de verlengsnoer doen en dan de verlengsnoer door je gaten doen.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mijn probleem is opgelost, slim als ik was was ik even vergeten dat de UTP-kabel van de HD-ontvanger direct in de modem zat ipv de router. Dus even omhangen en de TV ging verbinden :P

Iemand toevallig al ergens de ideale displaysettings van de W809C gespot?

[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 29-08-2015 14:53 ]

• Toennee
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-01 06:53
Toennee schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:18:
[...]

Ok, dus eigenlijk had ik alles in huis, maar niet goed geïnstalleerd. (Update volgt)
Goed wat is er de afgelopen week gebeurd.
Ik heb een CI+ module geleend, deze module was aangeschaft begin 2014 (omdat nergens staat welke versie module je hebt, en de inhoud van het doosje nog de oude netwerkfrequenties van ziggo vermelden, doet onterecht vermoeden dat dit geen 1.3 zou zijn) Deze bleek wel te werken met de 809c, was een Irdeta met oranje ikoon.

Dat gaf vertrouwen en wederom een nieuwe CI+ module aangeschaft, versie 1.3 merk Quantis, echter geen beeld. Alleen Ned1,2,3 en RTL 4 HD bovenin zichtbaar maar geen beeld, plus de melding: "CI+ authenticatie mislukt, controleer of uw TV de TV module ondersteunt en of de TV module op de juiste wijze in het toestel zit. Herhaal daarna de installatie stappen.". De CI+ is goed geplaatst, het ziggokaartje ook. Dus CI+ terug naar de winkel, met de vraag kan ik een module van Irdeta proberen.

Gisteren heb ik de Irdeta 1.3 nieuw uit de winkel geprobeerd (deze zag er identiek uit als die ik geleend heb), en weer alleen ned 1,2,3, en rtl 4 hd in beeld maar verder alle zenders zwart. En nu soortgelijke melding over de module in beeld maar nu in het engels "Your host is not fully CI+ compliant". De laatste update zou ik nog kunnen proberem, maar mIjn geduld raakt op dus ik ga maandag de TV als defect aanmelden...

Beelden via Netflx en met Kodi zien er echt supermooi uit, de snelheid van de interface valt mij tegen. Daarbij komt dat de interface trager wordt, wat helpt is het stroom even van het toestel te halen en daarna is de interface als vanouds.

De installatie doe ik als volgt: TV aan zonder module, digitale zender installeren, keuze Overige. TV uit (via afstandsbediening), module erin en TV weer aan. Iemand nog suggesties?

edit: Zojuist teurg naar fabrieksinstellingen en opnieuw installatie uitgevoerd, werderom alleen ned1,2,3 plus meldng, not fully compliant.

[ Voor 3% gewijzigd door Toennee op 29-08-2015 15:02 ]

Jouw Hardloopkalender

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Voor NPO 1,2 en 3 zowel in SD als HD geen CI+ module nodig.
Vreemd dat alleen RTL4 HD wordt gedecodeerd en de rest niet, wordt de rest wel goed ontvangen (signaalsterkte/kwaliteit) door de digitale tuner?
Zijn de standaard FTA SD-kanalen wel te kijken, moet zonder CI+ module mogelijk zijn.

Zijn alle firmware updates uitgevoerd, ook die van 27-08-2015

• Toennee
pa3eia schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:25:
Voor NPO 1,2 en 3 zowel in SD als HD geen CI+ module nodig.
Vreemd dat alleen RTL4 HD wordt gedecodeerd en de rest niet, wordt de rest wel goed ontvangen (signaalsterkte/kwaliteit) door de digitale tuner?
Zijn de standaard FTA SD-kanalen wel te kijken, moet zonder CI+ module mogelijk zijn.

Zijn alle firmware updates uitgevoerd, ook die van 27-08-2015
Signaalsterkte zou in orde moeten zijn, heeft immers met de geleende module gewerkt en met mn vorige TV.
Voor alle zenders in mijn standaard ziggo pakket wordt bovenin wel de info gegeven maar gewoon geen beeld. De guide bevat ook info. De standaard SD kanalen zouden in de 900 reeks moeten zitten, maar daar schakelt de tv niet naar toe. Lokale/regionale zenders zijn wel bechikbaar. De firmware van 27-08 ga ik nog proberen.
Na de factory-reset heb ik Taal en Land op NL gezet, lijkt ook goed.
edit: Heb ziggowebcare een tweet gestuurd met de vraag of zij weten hoe dit kan. Beetje wanhoopspoging.

[ Voor 5% gewijzigd door Toennee op 29-08-2015 15:32 ]

Jouw Hardloopkalender

• Soullancer
Toennee schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:30:
[...]

Signaalsterkte zou in orde moeten zijn, heeft immers met de geleende module gewerkt en met mn vorige TV.
Voor alle zenders in mijn standaard ziggo pakket wordt bovenin wel de info gegeven maar gewoon geen beeld. De guide bevat ook info. De standaard SD kanalen zouden in de 900 reeks moeten zitten, maar daar schakelt de tv niet naar toe. Lokale/regionale zenders zijn wel bechikbaar. De firmware van 27-08 ga ik nog proberen.
Na de factory-reset heb ik Taal en Land op NL gezet, lijkt ook goed.
edit: Heb ziggowebcare een tweet gestuurd met de vraag of zij weten hoe dit kan. Beetje wanhoopspoging.
Je zou haast denken dat er misschien een foutje staat in de cijfers die je moet invoeren voor het netwerk en ghz enz?

• YoshiBignose
Ti90 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:19:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk de plug die normaal in je stopcontact gaat nu in de verlengsnoer doen en dan de verlengsnoer door je gaten doen.
Maar dat verlengsnoer eindigt toch ook weer in zo'n zelfde stekker en die past niet door de gaten.... de enige stekker die past is of geen (dus zelf gaan snijden) of deze:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRpdFhd7bJm4WcdM07heq09Ivkl0SMTlBo19fZcEqLnpp9YyWZTQgsdLmM

Maar er bestaat geen female versie van deze die dan weer naar een female normale euro stekker gaat. Dus naar zoiets, dan was ik klaar:

Afbeeldingslocatie: https://www.conrad.nl/medias/global/ce/3000_3999/3500/3560/3563/644706_BB_00_FB.EPS_1000.jpg Afbeeldingslocatie: http://892144f4a36ef50b6299-3d97eecb937e192bd9cc2fe6217726c1.r65.cf3.rackcdn.com/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/a/cable-729.jpg

Ik ben absoluut niet technisch dus... maar als ik die kabel van de TV, die dus vast zit, open schroef dan kom ik op een klik systeempje dat wel los kan. Het eindigt in een dingetje dat op een kroonsteentje lijkt, met 2 draadjes. Maar ook daar verlengen heeft geen zin want het blokje dat er aan vast zit is ook te groot voor door het gat....

[ Voor 23% gewijzigd door YoshiBignose op 29-08-2015 16:17 ]

• Soullancer
YoshiBignose schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:14:
[...]

Maar dat verlengsnoer eindigt toch ook weer in zo'n zelfde stekker en die past niet door de gaten.... de enige stekker die past is of geen (dus zelf gaan snijden) of deze:

[afbeelding]

Maar er bestaat geen female versie van deze die dan weer naar een female normale euro stekker gaat. Dus naar zoiets, dan was ik klaar:

[afbeelding] [afbeelding]

Ik ben absoluut niet technisch dus... maar als ik die kabel van de TV, die dus vast zit, open schroef dan kom ik op een klik systeempje dat wel los kan. Het eindigt in een dingetje dat op een kroonsteentje lijkt, met 2 draadjes. Maar ook daar verlengen heeft geen zin want het blokje dat er aan vast zit is ook te groot voor door het gat....
Dan knip je de stekker van het verlengsnoer eraf, leid je m door de goot en zet je er een nieuwe stekker aan. Dan blijf je van de tv af verder ivm garantie enz enz als je al aangeeft dat je niet zo technisch bent, en die verlengsnoeren kun je makkelijk oneindig kopen als t fout gaat ipv de tv kabel. Veiligste optie
Gewoon aan de gang met die witte kabel van je foto.

Je kan er zelfs een platte stekker kop op zetten, Google maar op platte stekker.

Stekker op verlengsnoer opnieuw erop is kwestie van kabel strippen, draden strippen, vast schroeven in de kop en weer dicht maken

[ Voor 7% gewijzigd door Soullancer op 29-08-2015 16:51 ]

Verwijderd

Toennee schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:34:
[...]
....
Heb je ter controle ook al eens je smartcard in een andere TV geprobeerd ?

• Toennee
Soullancer schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:11:
[...]

Je zou haast denken dat er misschien een foutje staat in de cijfers die je moet invoeren voor het netwerk en ghz enz?
Enig idee waar ik deze instellingen in het menu kan vinden? Edit: Ik snap het bij digitale zender autom. installeren wordt er bedoeld.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:06:
[...]

Heb je ter controle ook al eens je smartcard in een andere TV geprobeerd ?
Goed voorstel, toch omdat het in mijn vorige tv werkte (ci+ < 1.3) en heeft gewerkt met een module die ik geleend heb, verwacht ik dat ie het ook op een andere tv doet, maar is het proberen waard, dat is iets wat ik morgen ga doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Toennee op 29-08-2015 18:35 ]

Jouw Hardloopkalender

• YoshiBignose
Soullancer schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:48:
[...]

Dan knip je de stekker van het verlengsnoer eraf, leid je m door de goot en zet je er een nieuwe stekker aan. Dan blijf je van de tv af verder ivm garantie enz enz als je al aangeeft dat je niet zo technisch bent, en die verlengsnoeren kun je makkelijk oneindig kopen als t fout gaat ipv de tv kabel. Veiligste optie
Gewoon aan de gang met die witte kabel van je foto.

Je kan er zelfs een platte stekker kop op zetten, Google maar op platte stekker.

Stekker op verlengsnoer opnieuw erop is kwestie van kabel strippen, draden strippen, vast schroeven in de kop en weer dicht maken
Oke ik ben daar niet zo'n held in haha maar als het zo simpel is dan laat ik dat iemand maar even doen :P

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Angeloonie schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:33:
Mijn probleem is opgelost, slim als ik was was ik even vergeten dat de UTP-kabel van de HD-ontvanger direct in de modem zat ipv de router. Dus even omhangen en de TV ging verbinden :P

Iemand toevallig al ergens de ideale displaysettings van de W809C gespot?
In deze review worden wat settings benoemd:
http://www.trustedreviews.com/sony-kdl-55w805c-review

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 00:51
Toennee schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:16:
[...]

Enig idee waar ik deze instellingen in het menu kan vinden? Edit: Ik snap het bij digitale zender autom. installeren wordt er bedoeld.

[...]

Goed voorstel, toch omdat het in mijn vorige tv werkte (ci+ < 1.3) en heeft gewerkt met een module die ik geleend heb, verwacht ik dat ie het ook op een andere tv doet, maar is het proberen waard, dat is iets wat ik morgen ga doen.
Heb je de ci+ module al geüpdate?

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Toennee
Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 19:47:
[...]

Heb je de ci+ module al geüpdate?
Dat wordt niet meer onderstuend door ziggo lees ik overal. Dus heb ik een nieuwe CI+ module gekocht, echter kom echt net achter het volgende:Digitaal set-up, Instellingen CA module, CAM management, CI Plus Info geeft CI+ Software version 1.1., dat vind ik vreemd. Expliciet heb ik de verkoper gevraagd naar een 1.3 versie. Is er iemand die via CI+ module kijkt even zijn CI+ software versie wil posten?
edit: kanaal 220 heb ik niet beschikbaar, van 212 ga ik naar 220222, maar die handleiding geldt voor 2014 tv's..

[ Voor 8% gewijzigd door Toennee op 29-08-2015 20:01 ]

Jouw Hardloopkalender

• Hmtsjmftsch
Daar ergens kan je hem ook updaten. Werkte bij mij in elk geval wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 29-08-2015 20:05 ]

Verwijderd

Zowel Quantis als Smit, beiden versies 1.3, werkten bij mij in elk geval gewoon....
Zou me nog voor kunnen stellen dat, omdat jouw smartcard hiervoor in een lagere versie gebruikt is, deze opnieuw geinitieerd moet worden. Vroeger kon je hem zelf online resetten, deze optie zie ik niet meer. Denk dat je daarvoor tegenwoordig de helpdesk van ziggo moet bellen....

• Toennee
Laatste Sony update uitgevoerd, biedt geen soelaas voor mijn issue. Edit: bellen met ziggo idem. Maandag retourneren dit toestel.

[ Voor 57% gewijzigd door Toennee op 29-08-2015 20:57 ]

Jouw Hardloopkalender

• sikking
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02-2024
djodee schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:38:
[...]

Ik heb inmiddels de 809c nieuw besteld bij (winkelmodellen.nl = plattetv outlet), na wat onderhandelen voor 760 ;). Nu afwachten wanneer hij binnen komt..... Zo te lezen moet ik meteen software updaten en dan eens kijken of Kodi een beetje goed draait erop.
Was je niet bang dat je een beschadigde tv zou krijgen?

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Heb hier de Sony 43x8305C aan de muur hangen, geweldig mooi beeld smartTV erg leuk en handig vooral met Netflix (ik hoop dat HBO ook nog beschikbaar word op deze tv) . maar nu is de signaal sterkte onvoldoende om het beeld storings vrij te krijgen. deze is 35 tot 40% met splitter en zonder 50 tot 60 %. Zonder splitter is het super. Met mijn oude TV ook een Sony( Kdl40ex711 ) geen enkel probleem met het ontvangst signaal

Nu heb ik op aanraden van de Ziggo HD een opdruk versterker besteld de Technetix BDA-02, dit zo het moeten oplossen. Hebben meer mensen soort gelijke ervaring.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

djodee schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:38:
[...]

Ik zou nog ff dooronderhandelen... ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14637592/tv740.JPG

Nomen nescio

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
Bra-Jo schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 12:44:
[...]

Ik zou nog ff dooronderhandelen... ;)

[afbeelding]
Waar is dat?

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Die site waar djodee 'm besteld had voor 760. ;) winkelmodellen.nl

Nomen nescio

• Sjah
Die 43'er van de 809c op die site, ook nogal aantrekklijk, waarom staat dit niet in de PW...? En wat ik niet snap, hoe groot is nu de kans dat je een demo-model krijgt bij hen..?

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Goede vraag... Ze zeggen dat het modellen zijn die de klanten teruggestuurd hebben. Er zit wel gewoon garantie op e.d., maar het kan natuurlijk dat je tegen een demomodel aan loopt. Eerlijk gezegd, voor 150e 200e korting wil ik die gok eigenlijk wel wagen.

Edit: OK, je had het al gezien dus. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bra-Jo op 30-08-2015 14:23 ]

Nomen nescio

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
Bra-Jo schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 14:18:
Goede vraag... Ze zeggen dat het modellen zijn die de klanten teruggestuurd hebben. Er zit wel gewoon garantie op e.d., maar het kan natuurlijk dat je tegen een demomodel aan loopt. Eerlijk gezegd, voor 150 korting wil ik die gok eigenlijk wel wagen.
Ik denk ik maar niet...

[ Voor 5% gewijzigd door deejaylethal op 30-08-2015 14:23 ]

• Ti90
Tja, blijft voor mij toch altijd lastig. Je kan nooit precies weten wat er gebeurt is met de tv. Nu staat er wel bij dat het een retour is van een klant, maar bij mij zou het toch altijd knagen of het niet een demo model is wat al 3 maanden constant aanstaat.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ingecalculeerd risico imo. Als je het risico niet wil lopen, dan moet je 200e meer betalen, heel simpel.

Overigens is de 809C pas midden juli geïntroduceerd, dus zelfs al is het een demomodel, dan heeft ie maximaal vijf weken gedraaid. Op zich nog genoeg natuurlijk, maar in ieder geval geen maanden.

[ Voor 48% gewijzigd door Bra-Jo op 30-08-2015 14:41 ]

Nomen nescio

• Soullancer
Shocked schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:03:
[...]

Ik heb zo'n 345 in gebruik, op de kop getikt via marktplaats overigens (nieuw). De prijs is idd wat hoog.
Maar verder moet ik toegeven dat hij goed bevalt, is zeer netjes afgewerkt en dat is een plus want uitgetrokken zie je toch wat beugel als je rondloopt.
Er hangt bij mij een tv aan van 22 kg en dat gaat allemaal soepel en ook op maximale lengte is het geheel stabiel. Je kan overigens ook eenvoudig de tv horizontaal stellen: mocht ie wat scheef hangen door wat extra gewicht links of rechts, dan kan je dat corrigeren.
Enigste puntje va kritiek is het klepje van de kabelgoot, die valt er bij mij uit. Ik de kabels daarom maar getyrapped.
Wat voor tv heb je eraan hangen?

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Voor de profs hier, leuk topic met interesante info: http://forum.xda-develope...android-tv-users-t3096901

Suc6 ermee

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:29
Soullancer schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:14:
[...]

Panasonic 42gt60 (plasma).
Hangt op mijn werkkamer 8)
Ik had een 50VT60, maar mijn wederhelft ziet plasma flikkeren en nu staat er een oud overgangs-tv-tje.
In de woonkamer wil ik eigenlijk de Sony 55X9305C gaan neerzetten, zodra de prijs acceptabel is /wordt.
Bij Bol.com is er al een aanbieder voor zo'n 2600 + euri's. Dat wordt al interessant.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Soullancer schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:14:
[...]

Hier de 55X8509c met de CT 260H aan de Thin 345 i.c.m. Sound 3450 met de kabels buiten het kabelgootje om.

Kost wel wat maar super tevreden met geheel.

• Ti90
Apart dat die topicstarter de w800c al eind april had. Ik dacht altijd dat deze serie zolang was uitgesteld door Android tv, maar blijkbaar is dat toch niet de reden want in de US zijn ze dus gewoon eind april geleverd volgens schema.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet iemand een app of mogelijkheid waardoor de TV zich gaat gedragen als fileserver? (ftp/smb)

Ik zou graag de aan de TV gekoppelde usb disks willen benaderen vanaf het netwerk.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mijn W809C is nu eindelijk helemaal geïnstalleerd. Gisteren een coax kabel gehaald en aangesloten, werkte direct. Enkel de TV-gids was telkens leeg. Vreemd.
En toen zag ik op een gegeven moment "Tue 25 Aug" staan.. Hmm :? In de settings de klok bekeken, maar die mag je niet aanpassen 8)7

Initiële setup maar opnieuw gedaan en toen deed de gids het normaal. Enige wat jammer is is dat de gids irritant langzaam is met starten/sluiten en het beeld soms even een seconde uit gaat en opnieuw aan gaat wanneer je de gids sluit. Maar goed, je moet er iets voor overhebben :P
Beeld is goed, heb wat kalibratie gedaan en kleuren zijn mooi. Via Netflix de BBC doc "Planet Earth" gekeken en zag er echt prachtig uit.

Enige dat jammer is is dat er nauwelijks/geen bass in de TV zit. Had op de PS3 Watch Dogs even aangezet, maar de wapens klonken erg blikkerig en misten de bas. Handgranaatexplosies hoorde je echt nauwelijks. Nog maar even aankijken en anders binnenkort een soundbar denk ik.

• Ti90
Tja, dat geluid is tegenwoordig bij vrijwel elke dunne tv minder goed dan vroeger. Een van die dingen die ten koste is gegaan van de dikte. Ik las laatst ergens dat het geluid in principe vaak hetzelfde systeem is als de telefoonspeakers, dus dan begrijp je inderdaad wel waarom het zo ondiep klinkt.

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Cubix schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:35:
Weet iemand een app of mogelijkheid waardoor de TV zich gaat gedragen als fileserver? (ftp/smb)

Ik zou graag de aan de TV gekoppelde usb disks willen benaderen vanaf het netwerk.
een seagate usb hd kopen met netwerk erin ;) -> schoot me te binnen, doet ES file explorer dat niet als je die erop zet?

maar overall gezien: 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door quorumz op 31-08-2015 10:40 ]

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
Interessant idd!
Ben benieuwd wanneer wij die updates te gemoed kunnen zien.

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Angeloonie schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:13:
Mijn W809C is nu eindelijk helemaal geïnstalleerd. Gisteren een coax kabel gehaald en aangesloten, werkte direct. Enkel de TV-gids was telkens leeg. Vreemd.
En toen zag ik op een gegeven moment "Tue 25 Aug" staan.. Hmm :? In de settings de klok bekeken, maar die mag je niet aanpassen 8)7

Initiële setup maar opnieuw gedaan en toen deed de gids het normaal. Enige wat jammer is is dat de gids irritant langzaam is met starten/sluiten en het beeld soms even een seconde uit gaat en opnieuw aan gaat wanneer je de gids sluit. Maar goed, je moet er iets voor overhebben :P
Beeld is goed, heb wat kalibratie gedaan en kleuren zijn mooi. Via Netflix de BBC doc "Planet Earth" gekeken en zag er echt prachtig uit.
Dit probleem had ik de 1e keer ook dat na een reboot de datum verkeerd stond. Ik wil dat aanpassen in de klok maar dat ging dus niet. Ok terwijl ik speelde met de TV stond na een kwartier opzich wel de tijd goed. Toen moest ik de firmware nog updaten, maar nadat ik weer reboots had bleef de klok wel goed staan. Wat ik me wel afvroeg, wordt deze tijd over de coax meegestuurd? want de tijd loopt altijd +- 3 minuten voor op de daadwerkelijke tijd.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb de klok zelf ingesteld in de initiële setup, hij wordt niet bijgewerkt via de coax (anders had hij in eerste instantie al goed gestaan).

• Ti90
Is het stotteren van oa. Netflix nu eigenlijk al verholpen dmv een update?

• tcviper
Ti90 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:08:
Stotteren van Netflix? Heb ik nog nooit last van gehad?

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Mijn WiFi icon toont steeds een uitroepteken maar mijn netwerk verbinding is prima, irritante bug?! Zie in het XDA topic mensen met het zelfde probleem.

Ook best vervelend dat Sony bloatware blijft toevoegen (Zie Gameloft hub in de meest recente US update). Hopelijk is er snel root voor deze TV zodat we deze rommel kunnen verwijderen.

• Ti90
tcviper schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:20:
[...]

Stotteren van Netflix? Heb ik nog nooit last van gehad?
Oh ik dacht dat dat een tijdje geleden hier nog voorbij was gekomen, wanneer de Hz een bepaalde waarde had dat die dan een frame ertussen stopte (of weghaalde, dat weet ik niet meer precies) en dat je dat waarneemde als een stotter.

• tcviper
Jay-v schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:28:
Mijn WiFi icon toont steeds een uitroepteken maar mijn netwerk verbinding is prima, irritante bug?! Zie in het XDA topic mensen met het zelfde probleem.

Ook best vervelend dat Sony bloatware blijft toevoegen (Zie Gameloft hub in de meest recente US update). Hopelijk is er snel root voor deze TV zodat we deze rommel kunnen verwijderen.
Daar heb je geen root voor nodig hoor....

Hier een tip van de XDA forums (Gameloft hub icoon zijn we nog aant kijken maar die moet ook weg kunnen):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Get Rid of the "Featured Apps" Section

Go to Settings -> Apps
Look for an app called "Sony Shelf"
Force Close it
Set Notifications to "Off"

Get Rid of the "Sony Select" App and its Recommendations
Go to Settings -> Apps
Look for an app called "Sony Select"
Force Close it

• nlooije1
  • Laatst online: 14-07-2024
Toennee schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:34:
[...]

Ik heb een CI+ module geleend, deze module was aangeschaft begin 2014 (omdat nergens staat welke versie module je hebt, en de inhoud van het doosje nog de oude netwerkfrequenties van ziggo vermelden, doet onterecht vermoeden dat dit geen 1.3 zou zijn) Deze bleek wel te werken met de 809c, was een Irdeta met oranje ikoon.

Dat gaf vertrouwen en wederom een nieuwe CI+ module aangeschaft, versie 1.3 merk Quantis, echter geen beeld. Alleen Ned1,2,3 en RTL 4 HD bovenin zichtbaar maar geen beeld, plus de melding: "CI+ authenticatie mislukt, controleer of uw TV de TV module ondersteunt en of de TV module op de juiste wijze in het toestel zit. Herhaal daarna de installatie stappen.". De CI+ is goed geplaatst, het ziggokaartje ook. Dus CI+ terug naar de winkel, met de vraag kan ik een module van Irdeta proberen.

Gisteren heb ik de Irdeta 1.3 nieuw uit de winkel geprobeerd (deze zag er identiek uit als die ik geleend heb), en weer alleen ned 1,2,3, en rtl 4 hd in beeld maar verder alle zenders zwart. En nu soortgelijke melding over de module in beeld maar nu in het engels "Your host is not fully CI+ compliant". De laatste update zou ik nog kunnen proberem, maar mIjn geduld raakt op dus ik ga maandag de TV als defect aanmelden...

Beelden via Netflx en met Kodi zien er echt supermooi uit, de snelheid van de interface valt mij tegen. Daarbij komt dat de interface trager wordt, wat helpt is het stroom even van het toestel te halen en daarna is de interface als vanouds.

De installatie doe ik als volgt: TV aan zonder module, digitale zender installeren, keuze Overige. TV uit (via afstandsbediening), module erin en TV weer aan. Iemand nog suggesties?

edit: Zojuist teurg naar fabrieksinstellingen en opnieuw installatie uitgevoerd, werderom alleen ned1,2,3 plus meldng, not fully compliant.
Ik had precies hetzelfde probleem met een Quantis 1.3 module, authenticatie mislukte.
Ik heb toen een Smit 1.3 module besteld and die deed het meteen.

Heeft iemand enig idee hoe je in de TV gids van AndroidTV een reminder/timer kan zetten voor een bepaald programma?

• Martijner
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-12-2025
Ti90 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:08:
Heb ik ook last van, een reboot van de tv lost dit tot je een andere app gebruikt.

• Ti90
Martijner schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

Heb ik ook last van, een reboot van de tv lost dit tot je een andere app gebruikt.
Ik denk dat dit een ander probleem is. Het probleem wat ik bedoel is te zien om precies zoveel seconden, en ik denk ook niet dat een reboot deze oplost.

• Hmtsjmftsch
Zou dit niet aan je netwerkverbinding kunnen liggen? Ben je aangesloten via WiFi of met een kabel? Bij mij draait Netflix zonder problemen

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-12-2025
Ligt dat niet eerder aan de verschillen tussen de HD en 4K tv's? Aangezien die ook een verschillende chip hebben.

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
tcviper schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:36:
[...]

Daar heb je geen root voor nodig hoor....

Hier een tip van de XDA forums (Gameloft hub icoon zijn we nog aant kijken maar die moet ook weg kunnen):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Get Rid of the "Featured Apps" Section

Go to Settings -> Apps
Look for an app called "Sony Shelf"
Force Close it

Get Rid of the "Sony Select" App and its Recommendations
Go to Settings -> Apps
Look for an app called "Sony Select"
Force Close it
Wat een gouden tip, heerlijk opgeruimd _/-\o_

Verwijderd

nlooije1 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:04:
[...]
.....
Heeft iemand enig idee hoe je in de TV gids van AndroidTV een reminder/timer kan zetten voor een bepaald programma?
Helaas (nog?) niet mogelijk...

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04-2025
Ok misschien een domme vraag maar ik begin me er blind op te staren, wat is nou precies het verschil tussen de KDL-50W805C en de KDL-50W809C?

Alvast bedankt! :)

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-01 22:10
Ha, ik vroeg mezelf dit ook al zo langzamerhand af. Maar 805 is zonder 3D, 809 mét (correct me if i'm wrong)

[ Voor 18% gewijzigd door Vince22 op 31-08-2015 15:49 ]

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:40
Nee puur de Hz'en 805 =800 Hz, 809 =1000hz

Is volgens mij al 5x besproken in dit topic ;-)

• martyaintflying
Maar die Hz is geoptimaliseerde frame rate toch? Ik heb van andere Tweakers vernomen dat je vooral moet letten op de 'standaard' frame rate, wat bij beiden 100Hz is?

Hoe ervaren jullie die geoptimaliseerde frame rate?

EDIT: Blijkbaar is dit meerdere keren besproken, ik zal mij eerst wat beter inlezen, excuus!

[ Voor 17% gewijzigd door martyaintflying op 31-08-2015 16:21 ]

• Soullancer
martyaintflying schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:07:
Maar die Hz is geoptimaliseerde frame rate toch? Ik heb van andere Tweakers vernomen dat je vooral moet letten op de 'standaard' frame rate, wat bij beiden 100Hz is?

Hoe ervaren jullie die geoptimaliseerde frame rate?
Het hele topic staat er al vol over, elke 5 pagina's ongeveer

• martyaintflying
Soullancer schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:20:
[...]

Het hele topic staat er al vol over, elke 5 pagina's ongeveer
Mijn excuus, ik zal de rest doorspitten!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
martyaintflying schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:33:
Ok misschien een domme vraag maar ik begin me er blind op te staren, wat is nou precies het verschil tussen de KDL-50W805C en de KDL-50W809C?

Alvast bedankt! :)
De kleur van de voet ofzo? En de software-enhanced-Hz-waar-je-toch-niets-aan-hebt.
In de praktijkdus: niks.

• Sjah
Nou noem de voet maar niks, vandaag in MM geweest, en erg op de voet gelet, sorry maar ik vind dit jaar zowat alle Sony voeten ruk, verleden jaar waren ze mooier, minder afgerond en niet dat matte zwart of matte zilver. Tuurlijk gaat het enkel over de voet.... maar is de Tv van tegenwoordig nog ergens anders onderscheidend in dan.... qua uiterlijk.

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:49
Erg lastig om een TV uit te kiezen twijfel tussen:
  • KDL-55W755C
  • KDL-55W756C
  • KDL-55W809C
  • KDL-55W805C
De kleuren van te voet en de prijs vind ik zelf het enige verschil. Alleen moet ze allemaal eens in het echt bekijken om een keuze te kunnen maken. Een donkere voet vinden mijn vriendin en ik het mooiste, dat is volgens mij de pricewatch: Sony Bravia KDL-55W755C Zwart

[ Voor 31% gewijzigd door inTIMidate op 31-08-2015 20:00 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:02
Jay-v schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:28:

[...]
Hier hetzelfde probleem. Zowel op 2.4GHz als op 5GHz als met een ethernet kabel telkens het uitroepteken erbij... Het werkt klaarblijkelijk wel allemaal, maar ziet er zo raar uit.

Daarnaast een paar dagen geleden een factory reset gedaan. Plex speelde nagenoeg niets meer vloeiend af. Misschien dat het toch te maken heeft de 'verbindingsproblemen'. Maar als ik er dan nog eens achter zou kunnen komen wat er mis is, zou dat wel prettig zijn 8)7.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:57
Sjah schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:37:
ik vind dit jaar zowat alle Sony voeten ruk, verleden jaar waren ze mooier, minder afgerond en niet dat matte zwart of matte zilver.
de voet hier is chroom :9

• nlooije1
  • Laatst online: 14-07-2024
alex3305 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:07:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Zowel op 2.4GHz als op 5GHz als met een ethernet kabel telkens het uitroepteken erbij... Het werkt klaarblijkelijk wel allemaal, maar ziet er zo raar uit.

Daarnaast een paar dagen geleden een factory reset gedaan. Plex speelde nagenoeg niets meer vloeiend af. Misschien dat het toch te maken heeft de 'verbindingsproblemen'. Maar als ik er dan nog eens achter zou kunnen komen wat er mis is, zou dat wel prettig zijn 8)7.
Ik heb ook een uitroepteken in het wifi symbool.
Kennelijk betekend het dat het de Google servers niet kon bereiken.

• Sjah
En welk model? :*) Ow de 855C, tja ik kan niet alles bekijken, heb de zwarte vd 805c en de 755c gezien, en de zilveren vd 756c en de 807c, nam aan dat de rest in die trant lag. De 807c had ook zilver blinkend, vond ik ook niet ècht mooi....maar wel mooier dan de 756c die een apart mat "" zilver/romig" had. De zwarte, tja uiteraard keurige voeten, maar dat matte is mijn smaak niet. Tevens vind ik de zilveren frames gewoon mooi, oja wie zich afvraagt of die aan de achterkant zilver zijn, uhm nee.
Dus zou je zeggen dat wordt de 807c, nja met die prijs is de de 756c veeel interessanter.

[ Voor 73% gewijzigd door Sjah op 31-08-2015 21:07 ]

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
Er zijn al meldingen gemaakt van irritante schitteringen van het TV-beeld in de blinkende verchroomde voet. Be sure what you wish for. Just saying... :*)

"A man has got to know his limitations..."

• alex3305
nlooije1 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:25:
[...]

Ik heb ook een uitroepteken in het wifi symbool.
Kennelijk betekend het dat het de Google servers niet kon bereiken.
Hmm, dat is wel apart, aangezien de Play Store werkt alsmede YouTube, aanbevelingen, Google Search, etc etc. Maar bedankt voor de onzekere toelichting.

Edit. Na de factory reset de televisie overigens met een ethernet kabel verbonden, maar toen werkte Chromecast plots niet meer. Althans in geen apps kwam het symbool naar voren. Nadat ik de tv heb verbonden met wifi werkte alles plots wel weer. Meer mensen dit al gezien?

[ Voor 25% gewijzigd door alex3305 op 31-08-2015 22:25 ]

• berry20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
pa3eia schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:45:
Op dit moment staat er een nieuwe update v2333 klaar, deze update is alleen via de website binnen te halen zoals al eerder is gemeld.

suc6 ermee
heeft er al iemand positieve ervaringen inzake spontane reboots?
ik dacht dat dit issue in deze update gerepareerd zou moeten zijn?

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:57
Robus schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:19:
Er zijn al meldingen gemaakt van irritante schitteringen van het TV-beeld in de blinkende verchroomde voet. Be sure what you wish for. Just saying... :*)
Geen last van hier moet ik zeggen en ik ben een pietlut wat dat betreft

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
alex3305 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:24:
[...]

Hmm, dat is wel apart, aangezien de Play Store werkt alsmede YouTube, aanbevelingen, Google Search, etc etc. Maar bedankt voor de onzekere toelichting.

Edit. Na de factory reset de televisie overigens met een ethernet kabel verbonden, maar toen werkte Chromecast plots niet meer. Althans in geen apps kwam het symbool naar voren. Nadat ik de tv heb verbonden met wifi werkte alles plots wel weer. Meer mensen dit al gezien?
Heb je in de draadloos router ap isolate aanstaan? Dan kan je draadloos verbonden spul niet met bedraad aangesloten spul communiceren. Of als je een apart gasten netwerk heb die ap isolate aan heeft maar je gewoon draadloos niet. Kijk of je dan wel met het juiste netwerk/ssid verbonden ben.

• alex3305
Jan Ham schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:26:
[...]

Heb je in de draadloos router ap isolate aanstaan? Dan kan je draadloos verbonden spul niet met bedraad aangesloten spul communiceren. Of als je een apart gasten netwerk heb die ap isolate aan heeft maar je gewoon draadloos niet. Kijk of je dan wel met het juiste netwerk/ssid verbonden ben.
Nope. Net nog even gecheckt in het modem (Ziggo Technicolor) en staat bij zowel 2.4GHz als 5GHz uit.

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
Ik had vandaag ook problemen (rond 6 uur) met de Wifi-verbinding van de TV. Die van mijn telefoon bleef wel werken (xs4all met een Draytek modem). Ik zag/zie vandaag ook dat uitroepteken bij de Wifi. Maar ja de 5Ghz wil sowieso niet bij mij werken. Pas toen ik mijn modem op 2.4Ghz met alleen 11N only zette wilde de TV het modem herkennen. Volgens mij is het handiger om de tv bedraad aan te sluiten, alleen op het moment heb ik die mogelijkheid niet, maar dat heeft hele andere (bouw)redenen.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:40
alex3305 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:24:
[...]

Waarom gebruik je in godsnaam een Chromecast? >:)

Je kan Netflix & Plex bijv casten vanaf je telefoon, zonder de chromecast.

Enige voordeel met de chromecast, dat je DTS geluid hebt :)

• Ti90
Robus schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:19:
Ook geen last van en ik kijk van een de onderzijde er recht op, dus je moet wel erg laag zitten wil je de tv laten reflecteren in de voet.

• alex3305
DaYwaLkUr schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:41:
[...]

Waarom gebruik je in godsnaam een Chromecast? >:)

Je kan Netflix & Plex bijv casten vanaf je telefoon, zonder de chromecast.

Enige voordeel met de chromecast, dat je DTS geluid hebt :)
Chromecast app, Cast receiver app, Cast app, op de televisie dus. Dat leek me wel duidelijk, toch?

• martyaintflying
Kan iemand hier meer uitleg over geven? Gaat over het verschil tussen de 805c en de 809c. Was in een chat met een van de medewerkers.

Ivo
Niet alleen 200HZ heeft een meerwaarde , het toestel heeft ook een ander beeldpanel en is hoger in kwaliteit
Bezoeker PlatteTV.nl
kun je dat in meer detail uitleggen?
Ivo
Een 09C heeft een beter panel voor het tonen zwart en wit waardes
Bezoeker PlatteTV.nl
wat bedoel je met 'beter paneel'? ik kan daar namelijk niks over vinden op de Sony site
lijkt me dat ze dat wel noemen bij de specificaties
Ivo
is een 09C zit een ander beeldpanel voor betere zwart en wit waardes

Ik vind het maar een vreemd verhaal? :/ Bedankt!

• rufio
  • Laatst online: 12-12-2025
Het lijkt alsof de 809C ook 20watt aan audiovermogen heeft i.p.v. de 10watt bij de 805c. Ik kijk dagelijks in dit topic, maar ik kan me niet meer herinneren of dit al eens hier is besproken...

• martyaintflying
rufio schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:42:
Het lijkt alsof de 809C ook 20watt aan audiovermogen heeft i.p.v. de 10watt bij de 805c. Ik kijk dagelijks in dit topic, maar ik kan me niet meer herinneren of dit al eens hier is besproken...
Ah ja het audiovermogen was ik vergeten..
Pagina: 1 ... 24 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297