• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Er is geen verschil. Echt niet.

W805C = zwart, zilveren voet
W807C = zilver, zilveren voet
W809C = zwart, donker verchroomde voet

In software hebben ze ook een andere configuratie qua 'virtuele' refresh rate (800Hz/900Hz/1000Hz), maar dat maakt écht niks uit, ze hebben toch hetzelfde panel. Verder is alles exact hetzelfde. Er is geen verschil in beeldkwaliteit, speakers, formaat, gewicht, ... Het maakt niet uit wat een of andere chatmedewerker van een random onlinewinkel zegt, die hebben echt geen goede informatie.

Hier kan je ze trouwens 'vergelijken': http://www.sony.co.uk/ele...00c-series/specifications.

Kan iemand dat misschien in de topic warning zetten?

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04-2025
Thanks AmbroosV, duidelijke info. Misschien moet de pricewatch dan ook aangepast worden? Daar staat namelijk ook die 20watt als ik me niet vergis?

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:43
martyaintflying schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:24:
Kan iemand hier meer uitleg over geven? Gaat over het verschil tussen de 805c en de 809c. Was in een chat met een van de medewerkers.

Ivo
Niet alleen 200HZ heeft een meerwaarde , het toestel heeft ook een ander beeldpanel en is hoger in kwaliteit
Bezoeker PlatteTV.nl
kun je dat in meer detail uitleggen?
Ivo
Een 09C heeft een beter panel voor het tonen zwart en wit waardes
Bezoeker PlatteTV.nl
wat bedoel je met 'beter paneel'? ik kan daar namelijk niks over vinden op de Sony site
lijkt me dat ze dat wel noemen bij de specificaties
Ivo
is een 09C zit een ander beeldpanel voor betere zwart en wit waardes

Ik vind het maar een vreemd verhaal? :/ Bedankt!
Lekker verkoop praatje daar bij PlatteTV.nl :) Klopt niks van, zoals hierboven ook door Ambroos bevestigt, ze zijn allemaal exact hetzelfde qua paneel en qua verdere specs. Het is de kleur van de voet en rand wat anders is.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik had zondag een 809C bij winkelmodellen besteld. Vanmorgen even achteraan gebeld, en ze hadden op dit moment maar 1 open-doosmodel op voorraad dat nog gecontroleerd moest worden. Niet heel erg onverwacht, maar ze deden vrij snel een bod om een nieuwe te leveren tegen een kleine meerprijs. Uiteindelijk toch nog 150 korting gekregen op hun nieuwprijs.

* Bra-Jo is tevreden. :)

Nomen nescio

• martyaintflying
Bra-Jo schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:33:
Niet heel erg onverwacht, maar ze deden vrij snel een bod om een nieuwe te leveren tegen een kleine meerprijs. Uiteindelijk toch nog 150 korting gekregen op hun nieuwprijs.

* Bra-Jo is tevreden. :)
Ik kreeg zojuist het aanbod van €820 voor een nieuwe, ook omdat de 'opendoosmodellen' op waren oid.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Netjes, heb je nog twee tientjes meer korting gekregen dan ik. d:)b

Nomen nescio

• sikking
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-02-2024
ik heb de 809c voor 825,-
kreeg niks van de prijs af

• martyaintflying
Bra-Jo schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:44:
Netjes, heb je nog twee tientjes meer korting gekregen dan ik. d:)b
Mag ik vragen waarom je voor de 809c hebt gekozen ipv de 755c?

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Eigenlijk had ik (een tijdje terug al) de 828 of 829 op het oog, hoop vooronderzoek in gestoken al, maar toen nog geen budget. Nu wel budget, maar de 828 en 829 zijn (bijna) niet meer te krijgen. Dus heb ik zonder heel veel nieuw zoekwerk de opvolger van de 828 gekozen. Dat was de 805C, maar uiteindelijk ben ik dus voor de 809 gegaan (vooral vanwege de lagere prijs bij winkelmodellen en de zwarte rand en donkere voet voor m'n vrouw, zij ook weer blij ;)).

Nomen nescio

• Ti90
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik vind de voet ook de meerprijs alleen al waard. Dat geannodiseerde(?) zilver en zwart vind ik toch minder chic dan de verchroomde van de w80c.

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:59
sikking schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:07:
ik heb de 809c voor 825,-
kreeg niks van de prijs af
Hoeveel inch? 50?

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
tcviper schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

Zoals pae3eia al reeds melde is er een update voor de 2015 Sony TV series die het rebooten icm de CI+ module oplost. Deze is (helaas) alleen via een losse USB download op de TV te plaatsen, heb je daar geen zin in of wacht je liever op de 'full' update van eind september, dat kan natuurlijk ook.

Hier de link voor de X,S series: http://www.sony.nl/suppor...ate-v2333-eub/KD-55X8505C
Hier de link voor de W series: http://www.sony.nl/suppor...ate-v2333-eua/KDL-43W755C

Upgrade instructies staan uiteraard erbij vermeld, maar het komt neer op:
- Juiste file downloaden, op USB stickje zetten, dan map uitpakken en dan bestand (.pkg) in 'root' plaatsen van de usb stick en daarna USB stick in de TV duwen. Rest gaat vanzelf :)
Ik neem aan dat na toepassen update geen full/fabrieks reset nodig is?
Heeft het bij mensen die het al toegepast hebben daadwerkelijk de ci+ reboots verholpen?

• tcviper
Jan Ham schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:26:
[...]

Ik neem aan dat na toepassen update geen full/fabrieks reset nodig is?
Heeft het bij mensen die het al toegepast hebben daadwerkelijk de ci+ reboots verholpen?
Yep, geen reset nodig. En bij mij heb ik nu al hele weekend TV zitten kijken met CI+ (Ziggo - Quantis) en werkt prima nu, geen reboots gehad.

Verwijderd

Hier ook nog geen enkele reboot sinds de update, Delta/Zeelandnet als kabel provider.
Waar kan ik me nu nog aan ergeren ?

• djodee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06-2025
sikking schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 00:47:
[...]

Was je niet bang dat je een beschadigde tv zou krijgen?
Ze garanderen een werkende en geteste tv te leveren, inclusief volledige garantie, dus nee ik was niet zo bang

• djodee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06-2025
Bra-Jo schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 12:44:
[...]

Ik zou nog ff dooronderhandelen... ;)

[afbeelding]
Tja, die had ik dus besteld (open-doos model), maar kreeg te horen dat ze die open-doos net de avond ervoor hadden verkocht. Ik heb dus een nieuwe nu voor 760 aangeboden gekregen (1e aanbod was 780). Het lijkt erop dat ze niet zo goed zijn in het updaten van hun site. Of dat ze op die manier gewoon klanten lokken, kan natuurlijk ook.....

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-12-2025
Dat zijn wel mooie aanbiedingen zeg!
Zelf twijfel is tussen de w80c of de w75c. Wij kijken nooit 3D en hebben voor onze huidige tv ook geen brillen gekocht. Meerprijs voor 3D is dan ook niet echt nodig.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• martyaintflying
Kuhr89 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:55:
Dat zijn wel mooie aanbiedingen zeg!
Zelf twijfel is tussen de w80c of de w75c. Wij kijken nooit 3D en hebben voor onze huidige tv ook geen brillen gekocht. Meerprijs voor 3D is dan ook niet echt nodig.
Zelfde schuitje vriend! Bij mij zal de doorslag de prijs zijn. Ik wacht even af of mijn oude TV gemaakt kan worden, zo niet, dan wordt 't een nieuwe!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Het grappige is dat bij sommige winkels de 43W805C goedkoper begint te worden dan de 43W755C, bij Coolblue bijvoorbeeld. Dan ga ik persoonlijk toch voor de 805C, 3D blijft een gimmick maar als je goedkoop een paar brillen op de kop kan tikken is het misschien toch af en toe eens leuk?

• martyaintflying
Ja dat heb ik dus ook bij die 50" versie. Die 809c is na wat onderhandelen bij plattetv.nl goedkoper dan de 755c? Vreemd hoor! :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
Ik volg het niet meer, zijn er hier nou mensen die voor rond de 775 a 825 een 50 of 55 incher hebben? Dat laatste is supernice natuurlijk.

• martyaintflying
Sjah, volgens mij hebben we het over 50"! ;)

• berry20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Sjah schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:37:
Nou noem de voet maar niks, vandaag in MM geweest, en erg op de voet gelet, sorry maar ik vind dit jaar zowat alle Sony voeten ruk, verleden jaar waren ze mooier, minder afgerond en niet dat matte zwart of matte zilver. Tuurlijk gaat het enkel over de voet.... maar is de Tv van tegenwoordig nog ergens anders onderscheidend in dan.... qua uiterlijk.
vandaag bij makro de 50w755c gezien voet mat zwart ronde buis (6-8 mm) niks design aan }:O
voor 845 incl wat een winstpakker :?

[ Voor 3% gewijzigd door berry20 op 02-09-2015 00:05 ]

• Kuhr89
Vraagje, hoe krijgen jullie die prijs omlaag bij die winkels? Onderhandelen via de mail is toch niet zo handig bij bijv. Plattetv.nl oid?

Graag wat tips, voor een eventuele aankoop.

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01 17:08
Iemand enig idee wanneer de nieuwe modellen (2016) worden aangekondigd ?

• Jeffersons
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-01-2022
Ik heb het geluk gehad een aanbieding van Foka te zien vroeg op een zaterdag ochtend 2 weken geleden. 755 voor de 50W805C. Na de betaling terug gegaan naar de aanbieding op de Foka site en toen was de tv alweer uitverkocht!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Kuhr89 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:06:
Vraagje, hoe krijgen jullie die prijs omlaag bij die winkels? Onderhandelen via de mail is toch niet zo handig bij bijv. Plattetv.nl oid?

Bellen of mailen en vragen om korting. Als ze willen verkopen, gooien ze nog wel wat van de prijs af. Zo heb ik begin dit jaar de 55W829B voor € 799 op de kop getikt... :*)

• Toennee
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:53
Uiteindelijk heb ik de TV niet geretourneerd. De CI+ module die ik in bruikleen had heb ik kunnen overnemen. Volgens de menuoptie: CI Plus Info is het versie V1.0. Opvallend genoeg stond er een update klaar (die ik dus niet installeer ;-).
De gekochte CI+ retour naar de winkel. Sprak nog met de verkoper die kwam kundig over, vertelde dat voor de nieuwe Sony TV's (2015) niet elke CI+ module werkt, maar bijv. een Quantis voorzien van update wel werkt. Updaten van de CI module wordt wel via de TV ondersteund, kan gewoon op NED1, vertelde de verkoper, dat is mij met de geretourneerde CI+ module(s) niet gelukt.

[ Voor 6% gewijzigd door Toennee op 02-09-2015 09:46 ]

Jouw Hardloopkalender

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-01 14:28

jeka

Support your local club.

Kuhr89 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:06:

Via de chat kon ik niet onderhandelen. Maar als je een oud type besteld die ze niet meer op voorraad hebben (volgens de site wel) dan komen ze met een aanbod van een nieuw type. (bij mijn 43w809C iig (630 euro))

FCG

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:48

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dat was bij mij ook, 55W828B besteld, niet leverbaar en als alternatief de 55W809C met €250 korting (€50 t.o.v. de laagste Pricewatch prijs, die was €999, hun prijs is €1199).

[ Voor 12% gewijzigd door Angeloonie op 02-09-2015 12:53 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Kashika
  • Registratie: September 2010
jos707 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 08:42:
Iemand enig idee wanneer de nieuwe modellen (2016) worden aangekondigd ?
In januari. Altijd tijdens de CES. En dan wachten op beschikbaarheid, wat ook wel een aantal maanden duurt.

• Kuhr89
Oke, duidelijk, gewoon bellen en evt mailen. Twijfel nog of ik nu een tv moet kopen of dat ik model 2016 afwacht. Januari gaan we naar het nieuwe huis, dus komen er ook weer kosten. Denk dat vriendinlief niet blij zal zijn als ik nu een nieuwe tv koop ;). 32 inch die we nu hebben is op 3 a 3,5 meter toch te klein met gamen.

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
Kuhr89 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:08:
Denk dat vriendinlief niet blij zal zijn als ik nu een nieuwe tv koop ;)
Ook aan jezelf denken heh! God bless you! _/-\o_

• eViL_tAzZy
  • Registratie: September 2009
martyaintflying schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:20:
[...]

Mijn excuus, ik zal de rest doorspitten!
Je hoeft je niet te excuseren, na 95 pagina's zou niemand je vraag nog kwadellijk mogen/moeten nemen >:)

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Johandmc schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:44:
Ik heb wel een kabelaar die dat gebruikt (Caiway) maar zelf zit ik nog op het Rekam netwerk (met de plastic nep-card in de TV) maar heb ook al 2x een reboot gehad , afgelopen dinsdag en ergens vorige week. Dat wil niet zeggen dat ik er weinig last heb, want was ook een aantal dagen niet thuis.
Even mezelf quoten. Gisteren 1 september had ik ook een reboot, maar dat was nog voordat die update erop stond. Zoals ik al zelf zeg, heb ik geen CI+camcard, alleen maar sinds kort een glasvezelaansluiting met coax naar de TV.
Toch maar dus de "niet-reboot" update eropgezet gisterenavond, maar vandaag terwijl ik weer wat aan het zappen ben, opeens stilstaand beeld en dus een reboot. Helaas helpt het bij mij dus niet, maar ik hoop toch ook niet dat er wat defect is aan de tv.

• Ti90
Mijn 43w805c ga ik toch proberen te retourneren. De uniformiteit van het zwart is me toch te slecht, zeker omdat ik vaak in een donkere kamer tv kijk.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BTIuOWH.png

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
De 50w805c is door de 800 euro grens. Nu nog de 755c onder de 750 euro en ik heb een nieuwe TV.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[Goed] Nieuws van de IFA:
Sony has just announced that it is bringing High Dynamic Range (HDR) compatibility to more of its 4K Ultra HD televisions.
In addition to the previously announced X94C and X93C series, Sony is also adding HDR compatibility to the X91C, X90C, X85C and S85C series via a network update. Sony is working with streaming video providers such as Amazon Video to bring customers movies and TV shows in HDR.
https://www.avforums.com/...r-hdr-compatibility.11870

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:27
Kodi vind ik behoorlijk onbruikbaar om films fatsoenlijk te kunnen streamen , de film loopt niet soepel genoeg in vergelijking met mijn toch wel goede media player , erg jammer .... ik had de stille hoop dat dit DE vervanger kon worden

• jos707
Kashika schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:35:
[...]

In januari. Altijd tijdens de CES. En dan wachten op beschikbaarheid, wat ook wel een aantal maanden duurt.
Dit wil zeggen dat de prijzen van de huidige modellen dit jaar niet veel meer zullen dalen, jammer..

• martyaintflying
deejaylethal schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:02:
De 50w805c is door de 800 euro grens. Nu nog de 755c onder de 750 euro en ik heb een nieuwe TV.
Wehkamp is zojuist op € 769,05 gaan zitten, maar rekenen nog steeds verzendkosten (wat is dit? 2014?). Grote kans dat er anderen zullen volgen!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Dat is wel cool, ben benieuwd hoe "zichtbaar" hdr is en of je "verblind" wordt als je naar bv de zon kijkt in een film (als je al content kan vinden) op mijn 60x8505c. Aan mijn Onkyo versterker zal het niet liggen die kan het allemaal :)

• Kashika
  • Registratie: September 2010
jos707 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:27:
[...]

Dit wil zeggen dat de prijzen van de huidige modellen dit jaar niet veel meer zullen dalen, jammer..
In de afgelopen twee maanden zijn ze al twee keer gedaald?

Beetje vreemde claim van je. TV modellen zakken juist in prijs als de release van nieuwe toestellen eraan komt.

• jos707
Kashika schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:27:
[...]

In de afgelopen twee maanden zijn ze al twee keer gedaald?

Beetje vreemde claim van je. TV modellen zakken juist in prijs als de release van nieuwe toestellen eraan komt.
Klopt, ik geef enkel aan dat ze dit jaar niet veel meer zullen dalen aangezien de nieuwe modellen pas in het voorjaar van volgend jaar eraan komen.

• Ghar
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-12-2025
[quote]Ti90 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:53:
Mijn 43w805c ga ik toch proberen te retourneren. De uniformiteit van het zwart is me toch te slecht, zeker omdat ik vaak in een donkere kamer tv kijk.

Heb je al je scherm 'gemasseerd'? Ik heb een 65w855c en had bij eerste gebruik ook bij een dergelijk donker beeld grote witte vlekken. Met een microvezeldoekje zacht masseren en ze verdwijnen waar je bij staat, heerlijk scherm sindsdien. Het staat als een tip ergens in dit topic, geen idee hoe het werkt maar: het werkt.

Overigens ben ik erg tevreden met de tv. Ik gebruik hem erg eenvoudig, via hdmi aan glasvezel en blu-ray, optisch audio uit, en dat gaat probleemloos. Wel valt me nu het toch flinke kwaliteitsverschil op tussen blu-ray en de (glasvezel) HD kanalen van tv, dat had ik niet zo verwacht.

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025
Ghar schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:01:
Overigens ben ik erg tevreden met de tv. Ik gebruik hem erg eenvoudig, via hdmi aan glasvezel en blu-ray, optisch audio uit, en dat gaat probleemloos. Wel valt me nu het toch flinke kwaliteitsverschil op tussen blu-ray en de (glasvezel) HD kanalen van tv, dat had ik niet zo verwacht.
Zijn de HD glasvezel kanalen zo slecht dan?

• Ti90
@Ghar: Ja geprobeerd, maar dit hielp helaas niet bij mij. Verder ga ik er niet veel meer aan doen want ik ben dan bang dat als het niet verholpen is ik deze ook niet meer retour kan sturen.

• Ghar
Johnnie5 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:06:
[...]

Zijn de HD glasvezel kanalen zo slecht dan?
Nee, ik vind ze niet slecht, alleen valt me bij met name donkere partijen in het beeld op dat de diverse blu-rays dat veel strakker/uniformer weergeven. Heeft misschien meer met het bronmateriaal te maken dan met de drager, maar met tv heb je dat natuurlijk niet in de hand.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:48

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren de Sony HT-CT80 soundbar gehaald voor bij de W809C. Werkt prima, alleen jammer dat dat ding geen HDMI heeft want nu zit ik aan 2 afstandsbedieningen vast.

Grootste minpunt is dat de soundbar de afstandsbediening blokkeert -O- Moet nu staan om te kunnen zappen.
Wordt dus een manier verzinnen om de TV een paar CM omhoog te krijgen zonder dat het lelijk wordt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Cardwizard
Ghar schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:01:
[quote]Ti90 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:53:

Heb je al je scherm 'gemasseerd'? Ik heb een 65w855c en had bij eerste gebruik ook bij een dergelijk donker beeld grote witte vlekken. Met een microvezeldoekje zacht masseren en ze verdwijnen waar je bij staat, heerlijk scherm sindsdien. Het staat als een tip ergens in dit topic, geen idee hoe het werkt maar: het werkt
Hoe moet ik dat zien ? Met een zachte doek pover het scherm poetsen ? Met enige druk neem ik aan

• Ti90
Angeloonie schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:43:
Gisteren de Sony HT-CT80 soundbar gehaald voor bij de W809C. Werkt prima, alleen jammer dat dat ding geen HDMI heeft want nu zit ik aan 2 afstandsbedieningen vast.

Grootste minpunt is dat de soundbar de afstandsbediening blokkeert -O- Moet nu staan om te kunnen zappen.
Wordt dus een manier verzinnen om de TV een paar CM omhoog te krijgen zonder dat het lelijk wordt.
Dit snap ik ook niet. Bij de oudere soundbars zat er altijd aan de achterkant een IR-repeater op die dit probleem oplost.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

FFFUUUUUUU
Vandaag zou m'n nieuwe 809 geleverd worden, krijg ik mail van de bezorgservice dat ie naar het verkeerde depot gebracht is ofzo, en dat het nog niet duidelijk is wanneer hij nu geleverd wordt, "kan begin volgende week zijn meneer". Zondag wordt m'n oude tv opgehaald... :(
* Bra-Jo hoopt maar op morgen

Nomen nescio

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:33
quorumz schreef op donderdag 03 september 2015 @ 09:06:
[...]

Dat is wel cool, ben benieuwd hoe "zichtbaar" hdr is en of je "verblind" wordt als je naar bv de zon kijkt in een film (als je al content kan vinden) op mijn 60x8505c. Aan mijn Onkyo versterker zal het niet liggen die kan het allemaal :)
*O* *O* *O*

Nu begin ik weer heel erg te twijfelen tussen de x85 en de x93.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat de verschillen zijn tussen deze 2 tv's behalve HDR.

• tcviper
avec_style schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:40:
[...]

*O* *O* *O*

Nu begin ik weer heel erg te twijfelen tussen de x85 en de x93.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat de verschillen zijn tussen deze 2 tv's behalve HDR.
Uhm HDR zit op de X93 nu al en op de X85 komt het erbij eind dit jaar ;) Dus das al geen verschil :P

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:33
tcviper schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:50:
[...]

Uhm HDR zit op de X93 nu al en op de X85 komt het erbij eind dit jaar ;) Dus das al geen verschil :P
euhm ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook. Dus ik zie eigenlijk niet meer zo veel reden om een veel duurdere tv te nemen, maar ik moet misschien nog effe bekijken of er nog meer verschillen zijn.

• Jan Ham
tcviper schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:36:
[...]

Yep, geen reset nodig. En bij mij heb ik nu al hele weekend TV zitten kijken met CI+ (Ziggo - Quantis) en werkt prima nu, geen reboots gehad.
Updaten lukt bij mij (65x9305) niet. USB stick wordt herkend en vervolgens gebeurt er niks. Heb het met 3 16gb sticks geprobeerd. Ook met fat32 en exfat geprobeerd. Met sticks waar alleen de apk opstaat en met stick waar ook video bestanden opstaat. De bestanden kunnen wel in de videoplayer afgespeeld worden. Ook verschillende usb inputs geprobeerd.

Start de update na herkenning vd usb stick meteen? Of moet het os de apk eerst uitpakken ofzo?

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-11-2025
Jan Ham schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:08:
[...]

Updaten lukt bij mij (65x9305) niet. USB stick wordt herkend en vervolgens gebeurt er niks. Heb het met 3 16gb sticks geprobeerd. Ook met fat32 en exfat geprobeerd. Met sticks waar alleen de apk opstaat en met stick waar ook video bestanden opstaat. De bestanden kunnen wel in de videoplayer afgespeeld worden. Ook verschillende usb inputs geprobeerd.

Start de update na herkenning vd usb stick meteen? Of moet het os de apk eerst uitpakken ofzo?
start meteen

• Jan Ham
avec_style schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:07:
[...]

euhm ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook. Dus ik zie eigenlijk niet meer zo veel reden om een veel duurdere tv te nemen, maar ik moet misschien nog effe bekijken of er nog meer verschillen zijn.
X93 heeft betere speakers. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, was er ook een beeldverwerkingsfunctie beter( in theorie dan).

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

tcviper schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:36:
[...]

Daar heb je geen root voor nodig hoor....

Hier een tip van de XDA forums (Gameloft hub icoon zijn we nog aant kijken maar die moet ook weg kunnen):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Get Rid of the "Featured Apps" Section

Go to Settings -> Apps
Look for an app called "Sony Shelf"
Force Close it
Set Notifications to "Off"

Get Rid of the "Sony Select" App and its Recommendations
Go to Settings -> Apps
Look for an app called "Sony Select"
Force Close it
Set Notifications to "Off"
Thanks maar dat verwijderd de app natuurlijk niet ;-). Verder nog iets vernomen van de audio delay op HDMI ARC? Het loopt echt 200ms achter.

Ik weet dat jij aangaf dit niet te ervaren maar als je in Kodi het geluid even op +200ms zet zal je het wellicht wel waarnemen :). (Via HDMI ARC, geen idee of het ook op andere uitgangen zo is).

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 03-09-2015 15:43 ]

• Cardwizard
iemand enig idee hoe ik de volume balk uit beeld krijg als ik het geluid via soundbar of receiver laat lopen ?

krijg nu een dubbele balk in beeld , van de tv en het aangesloten apparaat , irritant

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jay-v schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:42:
[...]

...Verder nog iets vernomen van de audio delay op HDMI ARC? Het loopt echt 200ms achter.

Ik weet dat jij aangaf dit niet te ervaren maar als je in Kodi het geluid even op +200ms zet zal je het wellicht wel waarnemen :). (Via HDMI ARC, geen idee of het ook op andere uitgangen zo is).
Graadje vervelender: Ik ervaar de audio delay ook regelmatig bij digitale tv (via ziggo cam) en in Kodi die files afspeelt van usb. Probleem hangt dus niet alleen aan de HDMI poorten.

• Ontbijtkoek
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Heeft iemand nog goede tips voor android apps die geïnstalleerd kunnen worden?

Ik weet dat ze bezig zijn met popcorn time, maar dat is helaas nog in ontwikkeling.

Zie:
https://ci.popcorntime.io/job/Popcorn-Android-MR/
https://discuss.popcornti...-the-android-tv-app/36169

Bosch Gl-30 BGL32000

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:53
[...]

Heb je wel het bestand vanuit de folder naar de "root" van de usb gekopieerd?

No matter the age, never lose the Kramer inside

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

[...]

Updaten lukt bij mij (65x9305) niet. USB stick wordt herkend en vervolgens gebeurt er niks.
Of moet het os de apk eerst uitpakken ofzo?
De .zip uitpakken d.m.v. de pc op de USB-Stick.

suc6

• Jan Ham
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:22:
[...]

Heb je wel het bestand vanuit de folder naar de "root" van de usb gekopieerd?
Ja,

vanmorgen heel de tijd vanalles geprobeerd. Net na een uurtje youtube kijken toch maar weer een usb stick die niet gepakt werd erin gedaan. TV ziet hem meteen en is nu aan het updaten.

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Angeloonie schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:43:
Terugbrengen en op deze (http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr bij Coolblue een bod uitbrengen van bijv. 126,00

suc6

• tcviper
Jay-v schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:42:
[...]

Thanks maar dat verwijderd de app natuurlijk niet ;-). Verder nog iets vernomen van de audio delay op HDMI ARC? Het loopt echt 200ms achter.

Ik heb in oa Kodi gewoon de default audio delay aangepast eenmalig en nu werkt het prima :P en ja ik gebruik puur HDMI.
In Plex is het al ok by default en TV ook.

• Ghar
In antwoord op Cardwizard:

Precies, niet te hard. Easy does it.

[ Voor 29% gewijzigd door Ghar op 03-09-2015 20:02 ]

• 7Hills
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06-2024
Ontbijtkoek schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:10:
Heeft iemand nog goede tips voor android apps die geïnstalleerd kunnen worden?

Ik weet dat ze bezig zijn met popcorn time, maar dat is helaas nog in ontwikkeling.

Zie:
https://ci.popcorntime.io/job/Popcorn-Android-MR/
https://discuss.popcornti...-the-android-tv-app/36169
Deze versie werkt goed https://ci.popcorntime.io/job/Popcorn-Android-MR/32/

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Ghar schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:11:
[...]

Nee, ik vind ze niet slecht, alleen valt me bij met name donkere partijen in het beeld op dat de diverse blu-rays dat veel strakker/uniformer weergeven. Heeft misschien meer met het bronmateriaal te maken dan met de drager, maar met tv heb je dat natuurlijk niet in de hand.
Dat is sowieso iets wat mij altijd opvalt als ik er een blu-ray in doe. Die hoge bitrate zie je echt wel. Ieder frame ziet er uit als een foto, alles is constant scherp en er zijn echte overgangen. Daar kan tot nu toe nog niets tegen op.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
SqueakyClean schreef op woensdag 02 september 2015 @ 09:08:
[...]

Bellen of mailen en vragen om korting. Als ze willen verkopen, gooien ze nog wel wat van de prijs af. Zo heb ik begin dit jaar de 55W829B voor € 799 op de kop getikt... :*)
neuh, niet gewerkt.. kreeg een duurdere model aangedrongen en mocht het voor de goedkopere modelprijs weg.gedachte is leuk, maar nee dat is niet mijn budget, wil korting op die goedkopere :-( . denk dat ze de 8305 niet meer op voorraad hebben

x8305c en x8309c, sommige shops hebben 200eu verschil,

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-11-2025
Hoe installeer je dit op je Sony Android TV? Tot nu toe is het mij alleen gelukt om vanuit de Play store te
installeren

• 7Hills
hans180 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:01:
[...]

Hoe installeer je dit op je Sony Android TV? Tot nu toe is het mij alleen gelukt om vanuit de Play store te
installeren
Ontwikkelaars modus aan zetten op je Android TV en onbekende bronnen toestaan. Dan de apk installeren via ES File Explorer.

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-11-2025
Wat is het verschil tussen een 43w805c en een 43w808c?

Update: het verschil is misschien de kleur van de voet, 808c is denk ik mat zwart. Maar ik dacht dat 809c dit ook al was.

[ Voor 53% gewijzigd door Guids op 04-09-2015 10:20 ]

• Ontbijtkoek
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dan zal ik die versie nog even proberen. Ik had het probleem met vorige versies dat de balk met play, forward en backward nog midden op het scherm stond en niet gesloten kon worden.

Bosch Gl-30 BGL32000

• Sjah
Guids schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:04:
De 805 heeft zilveren voet, wat voor voet de 808 heeft?? Ze hebben wel allebei zwart frame meen ik.

• Ti90
De 808c heeft een donker verchroomde voet.

• Toennee
50W809C:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/34o91mh.jpgAfbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/1o3wue.jpgAfbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/kf2owg.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Toennee op 04-09-2015 11:10 ]

Jouw Hardloopkalender

• Sjah
Hmmm, dan klopt de info eerder hier over de 809 niet, die zeiden dat die donker verchroomde voet heeft. Jouw fotos laten zien dat die de zelfde fel zilveren heeft als de 807.

• Soullancer
Guids schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:04:

Update: het verschil is misschien de kleur van de voet, 808c is denk ik mat zwart. Maar ik dacht dat 809c dit ook al was.
Letterlijk een pagina voor je post staat deze vraag ookal beantwoord, en ongeveer elke 5 pagina's van t topic.
Niet lullig bedoeld maar leest niemand dan even t topic door want t blijft hier maar constant over gaan :/

De discussie die hierboven lijkt te beginnen over de 809c zilver of chroom is ook al langs gekomen. Gebruik de zoek "dit topic" maar eens

[ Voor 12% gewijzigd door Soullancer op 04-09-2015 11:18 ]

• martyaintflying
AmbroosV schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:47:

W805C = zwart, zilveren voet
W807C = zilver, zilveren voet
W809C = zwart, donker verchroomde voet
808 staat er niet tussen, iemand info? Kunnen we er een standaard lijstje van maken ;)

• Toennee
Sjah schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:14:
Hmmm, dan klopt de info eerder hier over de 809 niet, die zeiden dat die donker verchroomde voet heeft. Jouw fotos laten zien dat die de zelfde fel zilveren heeft als de 807.
Foto's geven een vertekend beeld. Het is een donker zilveren voet, zeker geen fel zilveren. De bies is zwart en bovenop gebrosteld zilveren.

Jouw Hardloopkalender

• Sjah
Nouja, misschien dat wat ik in MM zag bij de 807, ook niet fel zilveren was, maar zo leek vanwege de felle verlichting.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

martyaintflying schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:22:
[...]

808 staat er niet tussen, iemand info? Kunnen we er een standaard lijstje van maken ;)
Ti90 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:03:
De 808c heeft een donker verchroomde voet.

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Soullancer schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:16:
[...]

Letterlijk een pagina voor je post staat deze vraag ookal beantwoord, en ongeveer elke 5 pagina's van t topic.
Niet lullig bedoeld maar leest niemand dan even t topic door want t blijft hier maar constant over gaan :/

De discussie die hierboven lijkt te beginnen over de 809c zilver of chroom is ook al langs gekomen. Gebruik de zoek "dit topic" maar eens
mee eens... (en kennelijk kan door lichtinval de voet ook van kleur "veranderen").. maar volgens mij kijk je de hele avond naar je tv niet naar de voet (die praktisch wegvalt) (of bestel de tv en koop de voet van een andere kleur als reparatie onderdeel van een ander model)

• 7Hills
Ontbijtkoek schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 10:09:
[...]

Dan zal ik die versie nog even proberen. Ik had het probleem met vorige versies dat de balk met play, forward en backward nog midden op het scherm stond en niet gesloten kon worden.
Ja dat probleem had ik ook bij vorige builds. Bij deze is dat opgelost.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Toennee schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:25:
[...]

Foto's geven een vertekend beeld. Het is een donker zilveren voet, zeker geen fel zilveren. De bies is zwart en bovenop gebrosteld zilveren.
Zo dus, om maar een van de vele eerdere posts te herhalen [heel anders dan die van de 805 en 807C die echt zilver zijn; ik zou dit niet eens donker zilver willen noemen, levert alleen maar verwarring op :D ]:

Moet zeggen dat ie goed staat erbij, ligt ook maar net aan je tv meubel welke het beste staat of eruitziet ...

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/nwxan6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/rk5zeb.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 04-09-2015 14:02 ]

• Soullancer
Thin 345 te horen gekregen dat het een prachtige beugel is..maar dat de middensteun voor de aansluitingen zouden zitten van netwerk/optisch enz. Iemand hier met een thin 345 die het praktisch opgelost heeft of juist geen problemen mee?
Erg dure steun namelijk om even op de gok te proberen ;)

Kijken bij de Mediamarkt is niet goed voor mijn keuzevermogen trouwens...hemels wat zijn die 4K filmpjes mooi op de X85C :D .. alleen geen content en xbox/ps4 redden het ook niet ;(

[ Voor 24% gewijzigd door Soullancer op 05-09-2015 15:29 ]

• BatMutsje
  • Laatst online: 27-11-2025
Heey allemaal,

vandaag de Sony KD-49X8309 binnen gekregen. Wat een schitterend beeld btw, maar ik heb een vraag over popcorn time.
Popcorn Time heb ik geïnstalleerd op mijn PC, maar is er een makkelijke optie om video's van popcorn time vanaf mijn PC te streamen naar mijn Sony Android TV of raden jullie mij een andere optie aan? (Via smartphone of tablet o.i.d.?)

Alvast bedankt!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BatMutsje schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:38:
Heey allemaal,

vandaag de Sony KD-49X8309 binnen gekregen. Wat een schitterend beeld btw, maar ik heb een vraag over popcorn time.
Popcorn Time heb ik geïnstalleerd op mijn PC, maar is er een makkelijke optie om video's van popcorn time vanaf mijn PC te streamen naar mijn Sony Android TV of raden jullie mij een andere optie aan? (Via smartphone of tablet o.i.d.?)

Alvast bedankt!
Direct vanaf de app op de TV zelf. Paar posts hierboven staat hoe je de app moet installeren.

• BatMutsje
  • Laatst online: 27-11-2025
Cubix schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:19:
[...]

Direct vanaf de app op de TV zelf. Paar posts hierboven staat hoe je de app moet installeren.
Is al opgelost via een andere manier! Toch bedankt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door BatMutsje op 05-09-2015 21:42 ]

Verwijderd

heeft iemand ook problemen met het kijken van 3d content op de 65x8505c
ik krijg de brillen maar niet aan de gang als ik een 3d film op zet.
probleem had ik eerst niet
Iemand tips?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2015 19:19 ]

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Hier de update geïnstalleerd die de CI reboot problemen zou moeten verhelpen, maar hier (CanalPlus via schotel) heb ik nog steeds problemen. Wat zijn jullie ervaringen?

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04:05
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:18:
heeft iemand ook problemen met het kijken van 3d content op de 65x8505c
ik krijg de brillen maar niet aan de gang als ik een 3d film op zet.
probleem had ik eerst niet
Iemand tips?
Ik vond de onderstaande tekst hier: http://www.avsforum.com/f...850c-owners-club-130.html

We understand that you're having difficulties pairing the active 3D glasses (TDG-BT500A) with your TV.

Prior to following these steps, make sure of the following:
• The source device (3D Blu-ray Disc® player, DVR, cable box or satellite receiver) is connected to the TV using a high quality, High-Speed HDMI® cable.
• A 3D signal from a source device is being played while pairing the glasses.
• The Bluetooth® setting in the menu of the TV is set to On.
IMPORTANT: The TV provides a clear indication that a 3D signal is being played by displaying the message 3D signal is detected.

1 When using the 3D glasses for the first time, remove the battery insulating sheet.
2 Put the 3D glasses on and stand with in two feet in front of the TV. 
NOTE: The glasses should be facing the front of the TV.
3 Press the Power button on the glasses to turn them on. NOTE: The power indicator on the glasses will blink green and yellow to indicate that the pairing process has begun.
4 Once the glasses have paired, the green indicator on the glasses will light up green for 3 seconds and you will be able to see the 3D image being played.
If the pairing fails, the glasses will turn off. If this occurs repeat the steps above.
If the pairing process continues to fail after repeating the steps above, verify the following:
• The signal being played on the TV from the source device is in 3D. The message 3D signal is detected will appear on the TV screen. The image will appear blurry or double image without the glasses.
• The Bluetooth setting on the TV has not been turned Off. In some cases the Bluetooth setting may automatically become disabled if the TV is unpluged or if there is a power outage.
• Nothing is blocking the signal from the TV to the glasses. This may include the way the TV sits in an entertainment center or items that may be placed in front of the TV.
Move other 3D devices away from the TV. This may include another 3D capable TV.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
Cyleo schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 23:53:
Hier de update geïnstalleerd die de CI reboot problemen zou moeten verhelpen, maar hier (CanalPlus via schotel) heb ik nog steeds problemen. Wat zijn jullie ervaringen?
Geen enkele reboot meer sinds de update. :) (Ziggo)

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Sinds gisteren heb ik de 809C staan. Moooooi ding. :) Ik ben nog aan het spelen met de ideale beeldinstellingen (tips welkom overigens), en over het algemeen bevalt ie uitstekend (alleen jammer dat ik vanaf m'n Galaxy S5 niet kan casten, koppeling mislukt steeds :( ).

Ik loop alleen wel tegen een raar probleem met ARC aan":
Wanneer ik Netflix kijk, werkt ARC prima,
Wanneer ik Youtube kijk, komt het geluid via de TV, niet via m'n versterker.
En wanneer ik Kodi kijk, komt er alleen een enorme bak herrie uit m'n versterker. Volume van de TV springt naar 100, en het lijkt alsof een heel kort geluidsfragment (paar milliseconden) heen en weer gaat van TV naar versterker en weer terug, in een loop.

Ik heb al met wat geluidsinstellingen van de TV zitten klooien, maar kom er nog niet uit. Iemand een idee waar dit in zou kunnen zitten?

Edit:
Opgelost! Ik had de instelling "Bravia Sync" niet aan staan. Aangezet en hey presto, alles werkt zoals het zou moeten. *O*

[ Voor 16% gewijzigd door Bra-Jo op 06-09-2015 12:10 ]

Nomen nescio

• triplecore
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:12
Bij onze 43X8305C blijft de titel bar bij digitale televisie soms minuten lang staan. (Zwarte balk met zenderinformatie) Is er misschien een optie om dit te verkorten of zelf helemaal uitschakelen?

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
realphoenikx schreef op zondag 06 september 2015 @ 00:24:
[...]

IMPORTANT: The TV provides a clear indication that a 3D signal is being played by displaying the message 3D signal is detected.
die heb ik zelf anders nog nooit gezien?

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zijn er meer mensen met problemen van DLNA?
ik kan helemaal nergens in de televisie browsen naar mijn DLNA server (emby).
Ik zie hen bij netwerk-Thuisnetwerk-Serverdiagnose wel gewoon staan.
Ook vanaf de Emby webinterface de play to DLNA aanzetten lijkt geen enkele actie te hebben op de TV..
Ja ik weet het, er is een emby app / chromecast optie. Maar daardoor moet alles ge-transcode worden, wat mijn server niet echt trekt.
Tevens heb ik zodra ik 3d aan wil zetten de chromecast gelijk crashed.

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Verwijderd

triplecore schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:53:
Bij onze 43X8305C blijft de titel bar bij digitale televisie soms minuten lang staan. (Zwarte balk met zenderinformatie) Is er misschien een optie om dit te verkorten of zelf helemaal uitschakelen?
je kan hem helemaal uitzetten.....
"instellingen" > "zender installatie" > "info-scherm : uit"

overigens kan je uiteraard ook met de "exit" toets de titelbalk handmatig afsluiten
Pagina: 1 ... 25 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297