• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Gisteren NLZiet gesideload naar de tv. De applicatie zelf werkt redelijk. Je kunt merken dat het geheel is gebouwd op touch, dus een muis (of TV sideview app) is verplicht. Met beeldkwaliteit 'gemiddeld' werkt het geheel perfect, maar is het niet om aan te zien. Beeldkwaliteit 'hoog' is bijna HD-ready en begint ergens op te lijken, maar het afspelen gaat dan helemaal niet meer soepel. Constant horten en stoten in de app.

Helaas niet te gebruiken dus, alhoewel casten met dezelfde instellingen prima werkt. NLZiet kennende zou het nog wel eens maanden kunnen duren (als het er al komt) voordat er überhaupt een Android TV compatibele app komt. Dus uiteindelijk wel teleurstellend.

Weet hier iemand of je wel kunt inloggen in de Kijk, NPO of RTL XL apps voor zover die aanwezig zijn? Voor zover ik kon vinden, kon dit namelijk niet.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-01 16:33
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:22:
[...]

je kan hem helemaal uitzetten.....
"instellingen" > "zender installatie" > "info-scherm : uit"

overigens kan je uiteraard ook met de "exit" toets de titelbalk handmatig afsluiten
Die balk blijf ik maar raar vinden , geeft streepjes ipv de tijd aan bij mij , terwijl in instellingen de tijd goed staat , de optie om handmatig iets met de tijd te doen kan ik niet selecteren , ook de huidige invoerbron geeft de originele naam weer ipv de naam die ik er aan gegeven heb

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-12-2025
Zit er ook een verschil in het paneel tussen de 75C en 70C? Android TV is namelijk geen noodzaak voor mij, aangezien je met SMART TV even goed Netflix kunt draaien. (de enige app die ik wel zou gebruiken).

Maar als je er op beeldkwaliteit ook op achteruit gaat, dan betaal ik liever die kleine meerprijs erbovenop.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
P.K. schreef op zondag 06 september 2015 @ 00:56:
[...]

Geen enkele reboot meer sinds de update. :) (Ziggo)
Mm, daar was ik al bang voor. Dat het voor de kabelaars wel gefixed zou zijn. Maar eens even zien of ik een bericht kan achterlaten bij Sony.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
minimaLL schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:54:
Zit er ook een verschil in het paneel tussen de 75C en 70C? Android TV is namelijk geen noodzaak voor mij, aangezien je met SMART TV even goed Netflix kunt draaien. (de enige app die ik wel zou gebruiken).

Maar als je er op beeldkwaliteit ook op achteruit gaat, dan betaal ik liever die kleine meerprijs erbovenop.
Zijn ze dezelfde maat?

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heeft iemand anders ook problemen met de USB op bijv. de W809C?

Ik heb nu 1 USB-stick die na het gebruik op de TV (werkte prima) op de PC niets meer doet, met geen mogelijkheid te herstellen.
Vervolgens met een andere USB stick foto's gekeken, en die gaf in Windows aan dat er errors gefixed moesten worden. Dat lukte gelukkig.. Maar dat is dus 2 USB-sticks die problemen geven.
Iemand anders dit ook gehad?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:15
Ben sinds kort in het bezit van de kdl-43w809c gekocht bij Platte tv.

Nu krijg ik een berichtje van Platte tv dat er een software-update is voor diegene die de t.v's gebruiken
via een C1+ module, ook als ik ( nog ) niet met een C1+ module kijk zou het verstandig zijn om gebruik te maken van de update.

Men vraagt als ik dat zou willen te reageren dan zorgen zij dat de update bij mij terecht komt.

Kan het kwaad om van die update gebruik te maken ondanks dat ik via de HD box van Ziggo kijk ?

Ik heb tot nu toe geen uitval of andere problemen.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
tJa updaten heeft altijd een risico zegt men, toch doe ik het altijd, en gaat altijd goed, maar dan ook de mazzel gehad dat er nooit stroom utiviel in de straat.

Maar ook al weiger je deze update, die over een maand komt weiger je vast niet, en dan heb je deze alsnog, die zit er dan ook in. Welke er over maand aankomt? Die van HDD-recording via de usb.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
Sjah schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:30:
tJa updaten heeft altijd een risico zegt men, toch doe ik het altijd, en gaat altijd goed, maar dan ook de mazzel gehad dat er nooit stroom utiviel in de straat.

Maar ook al weiger je deze update, die over een maand komt weiger je vast niet, en dan heb je deze alsnog, die zit er dan ook in. Welke er over maand aankomt? Die van HDD-recording via de usb.
Dat plus 5.1 geluid fix voor apps die draaien op de TV (Zoals netflix) en een hoop bug fixes (interface word iets sneller) zit allemaal in de 'eind september' update.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
Oke, en wat komt er dan in December, want dán zou er nog 1 laatste komen....?

• Ronayke03
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
Iemand een idee of er iets zal gedaan worden aan de geluidvertraging van 200 ms? Het wordt irritanter en irritanter!

• Theherm
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik ben geïnteresseerd in de 49x830c. Herkent iemand het slechte contrast, black uniformity en schittering waar rtings het over heeft (http://www.rtings.com/tv/reviews/by-brand/sony/x830c)?

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-12-2025
Respectievelijk 48 of 40'' vs 50 en 43. Maar ik zou ook geen 150 euro opleggen voor 2'' meer + androidtv.

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-12-2025
Theherm schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:24:
Ik ben geïnteresseerd in de 49x830c. Herkent iemand het slechte contrast, black uniformity en schittering waar rtings het over heeft (http://www.rtings.com/tv/reviews/by-brand/sony/x830c)?
Mindere contrast klopt. De X83C heeft een IPS-paneel, en de zwartwaarden zijn een stuk minder dan die van de andere toestellen (allemaal VA). Contrast is extreem belangrijk voor een goede kijkervaring, dus ik kan je alleen maar aanbevelen te kiezen voor een X85C, of zelfs een W80C of W75C. Het verschil in resolutie ga je nauwelijks merken, maar het tegenvallende contrast van de X83C gaat je wel blijven opvallen.

• apis29
  • Niet online
minimaLL schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:18:
[...]

Respectievelijk 48 of 40'' vs 50 en 43. Maar ik zou ook geen 150 euro opleggen voor 2'' meer + androidtv.
Dat wist ik wel maar dat zou je al moeten zeggen dat er verschil in de panelen zit, kunnen nooit dezelfde zijn ...
De 705c is de opvolger van de 605B maar er zit wel een verschil in de bouw waardoor je niet per se 1-op1 van de review uit kan gaan van de 605B (maar de panelen zouden best onveranderd kunnen zijn).

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Sjah schreef op zondag 06 september 2015 @ 16:11:
Oke, en wat komt er dan in December, want dán zou er nog 1 laatste komen....?
Laatste van het jaar? Hoop dat het niet daadwerkelijk de laatste update is.
Ergens gelezen (weet niet meer waar) dat December (waarschijnlijk) update naar Android M is.

• A-star
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Bra-Jo schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:53:
Sinds gisteren heb ik de 809C staan. Moooooi ding. :) Ik ben nog aan het spelen met de ideale beeldinstellingen (tips welkom overigens), en over het algemeen bevalt ie uitstekend (alleen jammer dat ik vanaf m'n Galaxy S5 niet kan casten, koppeling mislukt steeds :( ).
Ik heb deze guide gevolgd en ben vrij tevreden over hoe het beeld er uit ziet nu:
https://www.avforums.com/PicturePerfect/

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Iemand een idee hoe je de zender info kan minimaliseren? Als ik de I+ button gebruik heb ik m'n halve beeld vol, maar bij het activeren staat: Fullscreen. Kan ik dit ergens aanpassen?

Verwijderd

Toennee schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:34:
[...]

Gisteren heb ik de Irdeta 1.3 nieuw uit de winkel geprobeerd (deze zag er identiek uit als die ik geleend heb), en weer alleen ned 1,2,3, en rtl 4 hd in beeld maar verder alle zenders zwart. En nu soortgelijke melding over de module in beeld maar nu in het engels "Your host is not fully CI+ compliant". De laatste update zou ik nog kunnen proberem, maar mIjn geduld raakt op dus ik ga maandag de TV als defect aanmelden...
Bij UPC was/is het zo dat de smartcard gekoppeld zit aan de cam.
Als je bv een cam hebt die defect is, dan krijg je dus een heel nieuwe setje.

Weet niet of Ziggo dit ook zo doet, maar vrees van wel.

• tcviper
Jan Ham schreef op maandag 07 september 2015 @ 02:52:
[...]

Laatste van het jaar? Hoop dat het niet daadwerkelijk de laatste update is.
Ergens gelezen (weet niet meer waar) dat December (waarschijnlijk) update naar Android M is.
Er heeft nooit niemand gezegd dat dat een 'laatste' update gaat worden van Sony hoor. De updates blijven gewoon komen, kreeg gisteren zelfs nog een update binnen voor mijn Sony Bravia TV uit 2013.

• Ronayke03
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
Bra-Jo schreef op zondag 06 september 2015 @ 10:53:
Sinds gisteren heb ik de 809C staan. Moooooi ding. :) Ik ben nog aan het spelen met de ideale beeldinstellingen (tips welkom overigens), en over het algemeen bevalt ie uitstekend (alleen jammer dat ik vanaf m'n Galaxy S5 niet kan casten, koppeling mislukt steeds :( ).

Ik loop alleen wel tegen een raar probleem met ARC aan":
Wanneer ik Netflix kijk, werkt ARC prima,
Wanneer ik Youtube kijk, komt het geluid via de TV, niet via m'n versterker.
En wanneer ik Kodi kijk, komt er alleen een enorme bak herrie uit m'n versterker. Volume van de TV springt naar 100, en het lijkt alsof een heel kort geluidsfragment (paar milliseconden) heen en weer gaat van TV naar versterker en weer terug, in een loop.

Ik heb al met wat geluidsinstellingen van de TV zitten klooien, maar kom er nog niet uit. Iemand een idee waar dit in zou kunnen zitten?

Edit:
Opgelost! Ik had de instelling "Bravia Sync" niet aan staan. Aangezet en hey presto, alles werkt zoals het zou moeten. *O*
Geen last van een geluidsvertraging van 200 ms? :)
Heb je een 4K of een Full HD model?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:54:
[...]

Bij UPC was/is het zo dat de smartcard gekoppeld zit aan de cam.
Als je bv een cam hebt die defect is, dan krijg je dus een heel nieuwe setje.

Weet niet of Ziggo dit ook zo doet, maar vrees van wel.
Tot nu toe bij mij (Ziggo) niet, gebruik m'n smartcard(s) gewoon afwisselend in verschillende CI+ modules, decoder(s), etc. Gaat gewoon prima.

• Cyleo
Ronayke03 schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:24:
[...]

Hier ook geen last van die geluidsvertraging. TV is via HDMI ARC verbonden met een DN1050, geluid op auto 2. Nergens in de hele interface last van een vertraging. Wel dus een nog steeds herstartende tv ondanks de update.

• Cardwizard
Full HD model hier , geen vertraging te merken

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

A-star schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:51:
[...]

Ik heb deze guide gevolgd en ben vrij tevreden over hoe het beeld er uit ziet nu:
Oh cool, tnx! Ik had ergens anders al een set instellingen gevonden en toegepast, maar daarvan werd het beeld heel vlekkerig. Plotselinge overgangen in huidtinten ipv geleidelijk, dat werk.
Vanavond weer ff spelen. :)
Ronayke03 schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:24:
[...]

Mja, dat helaas nog wel, maar ik heb iemand's tip hiero gevolgd en heb de default vertraging in Kodi ingesteld op 200ms. Werkt prima. 1080 model overigens, geen 4K, zie ik de toegevoegde waarde (nog) niet van.

[ Voor 4% gewijzigd door Bra-Jo op 07-09-2015 13:12 ]

Nomen nescio

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik heb sinds dit weekend een W755c. Helaas speelt Kodi bij mij HD content niet vloeiend af. Is dit op te lossen, of wordt dit automatisch beter bij de volgende update?

Ik speel het af vanaf een Synology DS215j, gaat via de sony app wel gewoon goed.

EDIT: Dank voor tip hieronder, ga het vanavond proberen met kabel.

[ Voor 32% gewijzigd door MRDude22 op 07-09-2015 15:35 ]

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Deed ie bij mij ook niet lekker, over wifi. Nadat ik 'm bekabeld had, ging ie prima. Wel een 809, weet niet of dat qua processorkracht nog verschil maakt.

Nomen nescio

• tcviper
Bra-Jo schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:31:
Deed ie bij mij ook niet lekker, over wifi. Nadat ik 'm bekabeld had, ging ie prima. Wel een 809, weet niet of dat qua processorkracht nog verschil maakt.
Nee, al de 2015 Android TV's hebben zelfde cpu :)

• Cardwizard
Kodi speelt niet echt vloeiend af , heb er maar een raspberry pi 2 aan gehangen , is toch een heel stuk beter

• tcviper
cardwizard schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:11:
Kodi speelt niet echt vloeiend af , heb er maar een raspberry pi 2 aan gehangen , is toch een heel stuk beter
Apart, werkt bij mij zonder problemen op de TV zelf. Heb in advanced settings alles op passthrough enabled (AC3, DTS etc). Heeeeel soms is het even een probleem als de CPU wat veel moet doen maar dan wacht je even en loopt het prima.

• Cardwizard
Ik heb altijd een goede mediaplayer gebruikt , dan komt dit niet in de buurt , erg jammer want de hoop was er wel , als je ziet hoeveel cpu en geheugen er al gebruikt wordt zonder dat Kodi iets afspeelt dan weet je eigenlijk al voldoende

Een raspberry pi er aan is ook gewoon met de afstandsbediening van de tv te bedienen dus helemaal prima

Mensen die Kodi op de tv goed genoeg vinden hebben het toch mooi voor elkaar dan 😉

Verwijderd

Ik ben sinds vrijdag ook in het bezit van een 50kdl-w809c. Prachtig beeld, zeker na het juist instellen van het beeld.
Nu heb ik de tv via een optische kabel met mijn Onkyo tx-sr507 aangesloten om het geluid van youtube en netflix ook via de receiver te laten lopen. De tv ondersteund HDMI ACR, maar de versterker niet, daarom de extra kabel.
Nu viel het mij echter op dat het afspelen van Netflix content alleen in stereo gebeurd en niet in dd5.1
Hebben hier meerdere mensen last van? Vraag me af of dit aan de app zelf ligt, of dat het door de optische kabel komt.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

cardwizard schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:27:
Ik heb altijd een goede mediaplayer gebruikt , dan komt dit niet in de buurt , erg jammer want de hoop was er wel , als je ziet hoeveel cpu en geheugen er al gebruikt wordt zonder dat Kodi iets afspeelt dan weet je eigenlijk al voldoende

Een raspberry pi er aan is ook gewoon met de afstandsbediening van de tv te bedienen dus helemaal prima

Mensen die Kodi op de tv goed genoeg vinden hebben het toch mooi voor elkaar dan 😉
Ik heb een Dune staan als media player, en ik moet zeggen dat Kodi nauwelijks een achteruitgang is. Ik moet nog even wennen aan de interface en de instellingen, en alle tv-series en films een keer goed inventariseren (wat bij de media player niet echt nodig was), maar buiten dat ben ik erg tevreden met Kodi. Bovendien scheelt het weer een extra kastje, ook meegenomen.
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:55:
Nu viel het mij echter op dat het afspelen van Netflix content alleen in stereo gebeurd en niet in dd5.1
Hebben hier meerdere mensen last van? Vraag me af of dit aan de app zelf ligt, of dat het door de optische kabel komt.
Lees de draad voor je blaat. ;) Netflix op 2 kanalen ipv 5.1 is een bekend probleem, al diverse keren besproken. Wordt waarschijnlijk opgelost in de volgende grote update, ergens in september of oktober.

Nomen nescio

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Heeft iemand al eens met Archos Video Player gespeeld op de Sony tv's?
Google Play: Archos Video Player

Verwijderd

Bra-Jo schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:18:

Lees de draad voor je blaat. ;) Netflix op 2 kanalen ipv 5.1 is een bekend probleem, al diverse keren besproken. Wordt waarschijnlijk opgelost in de volgende grote update, ergens in september of oktober.
Ah, over het hoofd gezien. Even afwachten dus.
Ik heb de tv geconnect heb met de receiver middels een optische kabel. Dit zorgt er wel voor dat ik de het inputsignaal op de receiver iedere handmatig moet switchen. Is het met HDMI ARC zo dat zowel het geluid van de digitale ontvanger als de tv over hetzelfde inputsignaal van de receiver binnenkomt? Hoe bepaald de receiver in dit geval welk geluid hij gaat broadcasten?
A-star schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:51:

Ik heb deze settings aangehouden, moet zeggen dat ik daar wel tevreden over bent. Zoek nu alleen nog de optimale game instellingen.

Ik merk overigens wel lichte clouding op als ik in een donkere kamer scheef op de tv kijk. Even in de gaten houden of dit minder/erger wordt.

http://www.rtings.com/tv/...brand/sony/w800c/settings

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2015 09:06 ]

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:58:
[...]

Ah, over het hoofd gezien. Even afwachten dus.
Ik heb de tv geconnect heb met de receiver middels een optische kabel. Dit zorgt er wel voor dat ik de het inputsignaal op de receiver iedere handmatig moet switchen. Is het met HDMI ARC zo dat zowel het geluid van de digitale ontvanger als de tv over hetzelfde inputsignaal van de receiver binnenkomt? Hoe bepaald de receiver in dit geval welk geluid hij gaat broadcasten?
HDMI ARC stuurt het signaal van de tv naar de receiver. Verwerking daarvan ligt aan de receiver, zul je dus even in de handleiding daarvan moeten kijken hoe en wat.

Nomen nescio

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-11-2025
Is de spotify app beschikbaar op android tv?

tweede vraag:
mensen die Kodi draaien, waar hebben jullie de media opgeslagen. Een netwerk schijf?

[ Voor 53% gewijzigd door Guids op 08-09-2015 11:38 ]

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Guids schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:36:
Is de spotify app beschikbaar op android tv?
Die is er nog niet. Dit wel: Google Play: Emma for Spotify (TV)
tweede vraag:
mensen die Kodi draaien, waar hebben jullie de media opgeslagen. Een netwerk schijf?
Op drie manieren gebruik ik Kodi:
  • USB stick
  • Netwerkshare via SMB
  • Plex media server

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-11-2025
Denk je dat dit ook werkt met Spotify Connect? Dan ben ik helemaal verkocht!

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04-2025
Guids schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:53:
[...]
Denk je dat dit ook werkt met Spotify Connect? Dan ben ik helemaal verkocht!
Misschien een rare vraag maar waarom wil je Spotify op je TV? Die speakers zijn toch helemaal niet zo goed?

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
Vandaag staat de 50w755c bij Amazon.de voor 650 euro. Je kunt echter alleen naar een Duits adres verzenden, en dat heb ik niet... Iemand die vlak over de grens bij Arnhem of Nijmegen woont?

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-12-2025
martyaintflying schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 17:00:
[...]

Misschien een rare vraag maar waarom wil je Spotify op je TV? Die speakers zijn toch helemaal niet zo goed?
Misschien als je een goede receiver hebt aangesloten zonder eigen spotify connect functionaliteit.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 18:00
Ik heb een vraagje over de 65x8505c . Bij coolblue beweren ze op de site dat de tv niet geschikt is voor een universele beugel, als je daar een vogel beugel koopt zit er een speciale sony kit bij.
Klopt dit of kan ik mijn huidige universele muur beugel wel gebruiken ?
Volgens de sony site is de tv vesa 300x300 geschikt maar volgens coolblue heb je toch een speciale kit nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door edebee op 08-09-2015 21:54 ]

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004

themeparktommy

Pretparkgek!

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe 55W805C ontvangen en uiteraard gelijk geinstalleerd. Het beeld is uit de doos prima en ik zal morgen kijken of handmatige calibratie nog nodig is. Snelheid van de UI is ook prima te noemen.
Ik zit echter met het geluid over mijn receiver.

Ik heb de horizon box aangesloten op mijn receiver (Onkyo HT-R390) die op zijn beurt via ARC aangesloten zit op de TV. Ik krijg dan echter geen geluid uit de receiver. Het gekke is dat het geluid wel werkt op het moment dat ik de Raspberry als source kies op de receiver.

Heeft dit, denken jullie, te maken met die komende update of moet ik even verder googlen?

Edit: misschien handig om te melden dat het in dezelfde opstelling met mijn oude sony tv 40v4000 wel werkte.

[ Voor 8% gewijzigd door themeparktommy op 08-09-2015 22:43 ]

Grafisch Ontwerper, 999 Games

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2025
edebee schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:52:
Ik heb een vraagje over de 65x8505c . Bij coolblue beweren ze op de site dat de tv niet geschikt is voor een universele beugel, als je daar een vogel beugel koopt zit er een speciale sony kit bij.
Volgens de sony site is de tv vesa 300x300 geschikt maar volgens coolblue heb je toch een speciale kit nodig.
Beste Edebee

Ik heb deze tv ook en met de Vogels EFW8305 opgehangen.
Deze heeft geen speciale sony kit.

Grt,

Kees

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
themeparktommy schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:06:
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe 55W805C ontvangen en uiteraard gelijk geinstalleerd. Het beeld is uit de doos prima en ik zal morgen kijken of handmatige calibratie nog nodig is. Snelheid van de UI is ook prima te noemen.

Ik heb de horizon box aangesloten op mijn receiver (Onkyo HT-R390) die op zijn beurt via ARC aangesloten zit op de TV. Ik krijg dan echter geen geluid uit de receiver. Het gekke is dat het geluid wel werkt op het moment dat ik de Raspberry als source kies op de receiver.

Heeft dit, denken jullie, te maken met die komende update of moet ik even verder googlen?

Edit: misschien handig om te melden dat het in dezelfde opstelling met mijn oude sony tv 40v4000 wel werkte.
Waarom via ARC aangesloten? Ik deed altijd een HDMI kabel van de TV naar Onkyo HDMI IN. En alle andere apparaten (media box, xbox etc.) op de HDMI OUT. Dan werkt het prima.

Naja tot m'n Onkyo het begaf, heb ik twee keer gehad waardoor de HDMI in het niet meer deed, geluid nog wel. Heb nu een Yamaha :P
edebee schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:52:
Ik heb deze TV ook en gewoon opgehangen met deze: http://www.hofma.nl/vogels-wall-1305

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 09-09-2015 08:41 ]

Facts don't care about your feelings

• martyaintflying
Wanneer ik over een jaar verhuis wil ik mijn toekomstige Bravia ook aan de muur hangen. De Vogels beugel ben ik al een paar keer eerder tegen gekomen en het lijkt dat de meeste Bravia bezitters deze of een vergelijkbare beugel gebruiken. Ik heb echter een gekke vraag, klopt het dat je de beugel aan het 'platste' gedeelte van de TV bevestigd? Dus bovenaan? Op deze manier kan de TV het dichtst op de muur hangen maar toen ik in de winkel keek leek dit gedeelte wel erg plat om een TV aan op te hangen?

Sorry als het niet helemaal duidelijk is haha, thanks!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Nee, je bevestigt de beugel aan het dikke gedeelte én aan het dunne gedeelte. Om het dikteverschil op te heffen, levert Sony twee verloopstukjes mee die je op het dunne gedeelte schroeft.

Nomen nescio

• moatiej
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Even een muurbeugel gerelateerde vraag.
Modellen van 2014 werden geleverd met een standaard die tevens als muurbeugel diende.
Na wat uitzoeken is dit bij 2015 dus niet meer het geval?
Ik zit namelijk te kijken naar de kdl-43w755c tv even handig om te weten of ik een beugel moet bestellen.

• YoshiBignose
Bra-Jo schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:30:
Nee, je bevestigt de beugel aan het dikke gedeelte én aan het dunne gedeelte. Om het dikteverschil op te heffen, levert Sony twee verloopstukjes mee die je op het dunne gedeelte schroeft.
Niet bij mijn 65x8505c hoor. Alleen op het dikke gedeelte.

• Ti90
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-11-2025
moatiej schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:44:
Modellen van 2014 werden geleverd met een standaard die tevens als muurbeugel diende.
Ik zit namelijk te kijken naar de kdl-43w755c tv even handig om te weten of ik een beugel moet bestellen.
Nee dat kan helaas niet meer.
YoshiBignose schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:54:
[...]

Hangt 'ie dan wel stevig en gaat die niet hellen?

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-01 15:43
YoshiBignose schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:54:
[...]

Dat volg ik ook niet... De vesa bussen zitten op het platte gedeelte. Het dikke gedeelte zit onderen. Hoe Monteer je hem dan op het dikke gedeelte?

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
Word er een nieuwe actie verwacht, nu de soundbar -/-50% is afgelopen per 30 augustus?

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-01 17:38
moatiej schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:44:
Ik kijk naar hetzelfde type TV en het 50 inch model is nu bij expert 788 euro.
Misschien een optie voor iets meer geld heb je een veel grotere TV.

• tcviper
themeparktommy schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:06:

Het geluid dat uit je receiver komt heeft niks met de TV te maken als het van een HDMI apparaat komt wat ingeprikt is in de receiver zelf. Die Horizon box zou gewoon moeten werken via je receiver, zolang je maar zorgt dat de HDMI Out van de receiver naar de HDMI ARC aansluiting gaat op de TV.

• YoshiBignose
DaYwaLkUr schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:12:
[...]

Dat volg ik ook niet... De vesa bussen zitten op het platte gedeelte. Het dikke gedeelte zit onderen. Hoe Monteer je hem dan op het dikke gedeelte?
Huh, misschien bij andere types ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000630088.jpeg

Hangt gewoon goed hoor verder, die Vogel muurbeugel is wel eenvoudig, feitelijk monteer je 2 stangen en die hang je als het ware op de balk aan de muur. Bij een aardbeving kan het best losschieten voor m'n gevoel maar goed, die hebben we hier niet :9

• martyaintflying

• moatiej
  • Nu online
Aramiss schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:25:
[...]

Ik kijk naar hetzelfde type TV en het 50 inch model is nu bij expert 788 euro.
Misschien een optie voor iets meer geld heb je een veel grotere TV.
Heb al even gekeken bij de scheer en foppen. 50 inch is veel te groot voor mijn woonkamer.
Vind de tv dan te aanwezig in de ruimte ;) Thanks voor de tip overigens!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-01 15:43
YoshiBignose schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:39:
[...]

Huh, misschien bij andere types ofzo?

[afbeelding]

Hangt gewoon goed hoor verder, die Vogel muurbeugel is wel eenvoudig, feitelijk monteer je 2 stangen en die hang je als het ware op de balk aan de muur. Bij een aardbeving kan het best losschieten voor m'n gevoel maar goed, die hebben we hier niet :9
Nee, klopt je hebt gelijk! Excuses ;)

• Aramiss
moatiej schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:51:
[...]

Heb al even gekeken bij de scheer en foppen. 50 inch is veel te groot voor mijn woonkamer.
Vind de tv dan te aanwezig in de ruimte ;) Thanks voor de tip overigens!
Ik heb zelf de KDL 42W828 en dacht precies hetzelfde buiten dat het een geld kwestie is.
Maar nu heeft mijn tv enige kuren waardoor de kans groot is dat ik deze kan terugbrengen en een andere tv kan uitkiezen.
En na minder dan 1 jaar kijken naar een 42 inch went het heel erg snel.

Wat voor TV heb je nu qua formaat?

• apis29
  • Niet online
roger1984 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:20:
Word er een nieuwe actie verwacht, nu de soundbar -/-50% is afgelopen per 30 augustus?
Op een duits forum staat dat de prijzen van de 4K modellen omlaag gaan binnenkort ...

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:36
apis29 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:25:
[...]

Op een duits forum staat dat de prijzen van de 4K modellen omlaag gaan binnenkort ...
Enig idee over hoeveel we praten?

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
[...]

omlaag ja.. maar onder 800? dat zou een interessante gegeven zijn

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004

themeparktommy

Pretparkgek!

YoshiBignose schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:38:
[...]
Waarom via ARC aangesloten? Ik deed altijd een HDMI kabel van de TV naar Onkyo HDMI IN. En alle andere apparaten (media box, xbox etc.) op de HDMI OUT. Dan werkt het prima.

Naja tot m'n Onkyo het begaf, heb ik twee keer gehad waardoor de HDMI in het niet meer deed, geluid nog wel. Heb nu een Yamaha :P
Ik weet niet precies waarom, maar ik heb hem op HDMI 2 aangesloten en nu werkt het wel.
Ik ben blij!

Grafisch Ontwerper, 999 Games

• martyaintflying
[...]

Heb je een bron?

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-12-2025
Als je lang genoeg wacht, dan gaan de prijzen vanzelf omlaag :)

• martyaintflying
SjakieZulu schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:23:
Als je lang genoeg wacht, dan gaan de prijzen vanzelf omlaag :)
Ja en als je nog langer wacht ben je dood, goede toevoeging man... :F

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-12-2025
Bra-Jo schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:31:
Loopt inderdaad een heel stuk beter met kabel.
Helaas hapert hij af en toe nog wel, maar het is nu wel kijkbaar.

Is de verwachting dat Kodi straks beter gaat lopen met de Android TV update? Of staat dat echt los van elkaar?

[ Voor 3% gewijzigd door MRDude22 op 09-09-2015 16:51 ]

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12-2025
martyaintflying schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:49:
[...]

Ja en als je nog langer wacht ben je dood, goede toevoeging man... :F
:') _/-\o_

• Ti90
BikerOfAmsterda schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:14:
[...]

Ik denk dat onder de 800 een te grote stap is. Dat zou beteken dat de w8 serie onder de €599(?) duikt. Ik denk dat dat niet gaat lukken, al hoop ik natuurlijk ernaast te zitten. ;)

• Aramiss
MRDude22 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:50:
[...]

Loopt inderdaad een heel stuk beter met kabel.
Helaas hapert hij af en toe nog wel, maar het is nu wel kijkbaar.

Is de verwachting dat Kodi straks beter gaat lopen met de Android TV update? Of staat dat echt los van elkaar?
Ga voor een raspberry pi 2. Een sd kaartje erin en een oplader kost je bij elkaar nog geen 45 euro. En alles werkt enorm smooth.
De pi kan je achter je tv "plakken" en via je afstandsbediening te besturen.

Het is leuk speelgoed en ik heb er mijn htpc voor aan de kant geschoven want op het einde van de dag gebruikte ik voornamelijk Kodi.

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Aramiss schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:20:
[...]

Ga voor een raspberry pi 2. Een sd kaartje erin en een oplader kost je bij elkaar nog geen 45 euro. En alles werkt enorm smooth.
De pi kan je achter je tv "plakken" en via je afstandsbediening te besturen.

Het is leuk speelgoed en ik heb er mijn htpc voor aan de kant geschoven want op het einde van de dag gebruikte ik voornamelijk Kodi.
Of een orange pi. Dan kan je ook h.265 encoded spul afspelen. Ook in UHD.
Heb hier zelf nu een RPi2 met openelec staan. Denk dat ik ook een OrangePi ga halen om mee te spelen. Eerst ff goed inlezen wat het ding allemaal wel en niet kan. HDMI-CEC iig wel.

• Ti90
Zo, die Orange pi is nog best goed voor die prijs. En gezien er Android op kan, zou dit ook beteken dat er dan ook Netflix op werkt? Want dat is de enige reden die mij weerhoud de RPi2 te kopen.

• Aramiss
Jan Ham schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:02:
[...]

Of een orange pi. Dan kan je ook h.265 encoded spul afspelen. Ook in UHD.
Heb hier zelf nu een RPi2 met openelec staan. Denk dat ik ook een OrangePi ga halen om mee te spelen. Eerst ff goed inlezen wat het ding allemaal wel en niet kan. HDMI-CEC iig wel.
De specificaties verschillen toch niet zoveel of ben ik blind? Op je telefoon is het klote kijken.

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
@apis29

Bedankt voor je reactie. Even geduld nog dus.
Hoopte op een combo met ps4.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik zat net een film te kijken op de W809C en het viel mij op dat in donkere scene's de ondertitels telkens zorgen dat het beeld donker(subtitles uit)>licht(subtitles aan)>donker>licht>donker werd. Is dit een instelling ergens die ik kan aanpassen? Het was nogal irritant voor het oog constant dat heen en weer gezwengel.

• tcviper
Angeloonie schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:55:
Ik zat net een film te kijken op de W809C en het viel mij op dat in donkere scene's de ondertitels telkens zorgen dat het beeld donker(subtitles uit)>licht(subtitles aan)>donker>licht>donker werd. Is dit een instelling ergens die ik kan aanpassen? Het was nogal irritant voor het oog constant dat heen en weer gezwengel.
Jep, even bij Settings > Picture >Brightness > uitzetten Dynamic contrast enhancer (of hoe dat in het NL heet) ;)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Die stond uit :P

• moatiej
  • Nu online
Aramiss schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:03:
[...]

Ik heb zelf de KDL 42W828 en dacht precies hetzelfde buiten dat het een geld kwestie is.
Maar nu heeft mijn tv enige kuren waardoor de kans groot is dat ik deze kan terugbrengen en een andere tv kan uitkiezen.
En na minder dan 1 jaar kijken naar een 42 inch went het heel erg snel.

Wat voor TV heb je nu qua formaat?
Hetzelfde heb ik dus nu ook. Momenteel een 32 inch, vond het eerst meer dan voldoende. Nu merk ik dat een iets grotere tv ontspannender kijkt. Vind de stap van 43 naar 48 inch wel erg groot. Een geldkwestie is het bij mij dus niet, puur aanwezigheid.

• Jelte
  • Niet online
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke vesa beugel raden jullie aan voor de 43W805C?

Eis is dat ik de optische audio out en utp kan gebruiken. Kan ik dan een beugel pakken die dicht tegen de muur aan zit? Ik hoef er niet altijd bij, zolang de kabels maar ruimte genoeg hebben om de bocht maar beneden te maken.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Ti90 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 17:13:
[...]

Ik denk dat onder de 800 een te grote stap is. Dat zou beteken dat de w8 serie onder de €599(?) duikt. Ik denk dat dat niet gaat lukken, al hoop ik natuurlijk ernaast te zitten. ;)
had de 43X8305C voor 811eu gekocht afgelopen week. dus kan opzicht wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 09-09-2015 21:32 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• apis29
  • Niet online
BikerOfAmsterda schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:14:
[...]

800?? Voor de 43" zeker?
Soullancer schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:44:
[...]

Enig idee over hoeveel we praten?
Van een Franse AV site:

Afbeeldingslocatie: http://www.hdfever.fr/wp-content/uploads/2015/09/Prix-TV-Sony.jpg

En volgens een forum lid daar (die overigens pas lid is), voor Duitsland:
SONYKD 49 X 8305 CBAEP 999,- €
SONYKD 49 X 8307 CSAEP 999,- €
SONYKD 55 X 8505 CBAEP 1.249,00 €
SONYKDL 65 W 857 CSAEP 1.449,-€
SONYKDL 75 W 855 CBAEP 2.449,- €
SONYKD 55 S 8505 CBAEP 1.599,- €
SONYKD 65 X 8507 CSAEP 1.999,- €
SONYKD 65 X 8505 CBAEP 1.999,- €
SONYKD 55 X 9005 CBAEP 1.999,- €
SONYKD 55 X9305 CBAEP 2.399,- €
SONYKD 65 X 9005 CBAEP 2.799,- €
SONYKD 65 X 9305 CBAEP 3.199,- €
SONYKD 75 X 8505 CBAEP 3.599,- €
SONYKD 79 X 9005 BBAEP 5.000,- €
SONYKD 75 S 9005 BBAEP 4.799,- €
SONYKD 75 X 9405 CBAEP 6.700,- € laut Sony keine Preissenkung oder Aktion in Sicht bei diesem Gerät
Een aardig verschilletje iig tov die Franse prijslijst ...

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Angeloonie schreef op woensdag 09 september 2015 @ 19:55:
Netflix gok ik, niks aan te doen.

• tcviper
Manke schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:38:
[...]

Nvm :) Niet goed gelezen :P

[ Voor 33% gewijzigd door tcviper op 09-09-2015 22:25 ]

• berry20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Conclusie is juist na dit topic volgen vanaf febr jongstleden?
Als ik voor een 43w755c ga spaar ik geld tov 809.met zelfde va panel
Beeld verbeteraars wordt geadviseerd uit te zetten dus meer hz overbodig
3d heb ik nietnodig
Kijk fhd mbv upc (nu ziggo) horizonbox dus geen cammodule nodig
Dan zal ik geen last hebben van reboots
5.1 geluid voor films en dvds via horizonbox geen probleem?
Raspberry erbij voor eventueel android en internetsurfen?
Dus een probleemloos werkend systeem zoals nu?
32kdl d3000 met horizon voor fhd tv kijken +opnemen en een losse dvdspeler
Alles
Via denon avr 1804 5.1 geluid en dat simpel met scart aangesloten _/-\o_
Maar dan een slag groter mrt mooier beeld en zonder irritante storingen O-)

[ Voor 3% gewijzigd door berry20 op 10-09-2015 00:15 ]

• Cardwizard
Serieus scart ? Je beeld kan een heel stuk mooier ! Of begrijp ik nu iets niet goed

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Manke schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:38:
[...]

Toch wel :P

Dacht dat de beeldinstelling algemeen was, maar blijkbaar moet je dit per ding instellen. Nu aangepast naar Custom met light sensor uit en het is opgelost :)

• Cardwizard
Telkens als ik de tv aan zet dan krijg ik als eerste YouTube in beeld , geen idee waarom maar wel irritant , de app is ook niet als laatste gebruikt dus daar ligt het niet aan
Enig idee hoe dat kan ? Het liefst kies ik een "opstart"bron

• Roel1980
  • Registratie: Juli 2011
Ik ben van plan om een pioneer vsx510 receiver aan te schaffen om het geluid van de tv (Sony kdl43-w808c) wat op te krikken.
Ik wil de receiver kunnen bedienen met de afstandsbediening van de tv.
Dus als ik de tv aanzet dat ook de receiver aangaat op de juiste input en dat ik het volume kan regelen met de afstandsbediening van de tv.

Nu lees ik hier op het forum kreten zoals ARC en CEC wat je nodig hebt op je receiver.
Is de door mijn uitgekozen receiver hier geschikt voor?
Of moet ik een sony receiver aanschaffen om dit alles goed te laten werken?

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
Weleens gehoord van prijserosie (zeker in de consumentenelektronica)? Over de jaren heen, maar zeker ook in het jaar.

Verder is het vreemd dat de prijzen zoveel verschillen voor eenzelfde TV, in Duitsland en Frankrijk. Parallelle import binnen Europa wordt zo wel gevoed. Als de opgegeven prijzen kloppen, dan heeft Sony de zaken slecht voor mekaar. De dealer in het land met de hoge prijzen zal dit niet bepaald fijn vinden en reclameren bij Sony.

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
cardwizard schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:55:
Telkens als ik de tv aan zet dan krijg ik als eerste YouTube in beeld , geen idee waarom maar wel irritant , de app is ook niet als laatste gebruikt dus daar ligt het niet aan
Enig idee hoe dat kan ? Het liefst kies ik een "opstart"bron
Dat heb ik ook gehad, maar dat was nadat ik Youtube een keer had gebruikt. Dat probleem loste zich pas op nadat ik in de youtube app de afstandsbediening pakte en op EXIT drukte.
Daarna kon ik weer gewoon de TV aanzetten.
Edit: zie nu dat je niet als laatste youtube had gebruikt, maar bovenstaande was voor mij wel de oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Johandmc op 10-09-2015 09:32 ]

• Cyleo
Roel1980 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:12:
Ik ben van plan om een pioneer vsx510 receiver aan te schaffen om het geluid van de tv (Sony kdl43-w808c) wat op te krikken.
Ik wil de receiver kunnen bedienen met de afstandsbediening van de tv.
Dus als ik de tv aanzet dat ook de receiver aangaat op de juiste input en dat ik het volume kan regelen met de afstandsbediening van de tv.

Nu lees ik hier op het forum kreten zoals ARC en CEC wat je nodig hebt op je receiver.
Is de door mijn uitgekozen receiver hier geschikt voor?
Of moet ik een sony receiver aanschaffen om dit alles goed te laten werken?
Nee, je heb niet perse een Sony receiver nodig, zowel ARC als CEC zijn standaarden. Deze heetten bij Sony toevallig Bravia Sync, en zo heeft iedereen er zijn eigen naampje aan gegeven. ARC hoeft alleen maar door de TV ondersteunt te worden, CEC moeten beide apparaten ondersteunen. Dus daar moet je even op zoeken :)

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Heeft iemand met een Horizon box het al voor elkaar om te zappen met de AB van de tv? Ik had verwacht dat ik wel kon zappen met de AB van de tv maar heb nog steeds de AB nodig van de Horizon box. Ik zie de box ook niet staan in de Bravia sync lijst dus wss heeft het ook daar mee te maken.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• tcviper
Trivian schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:14:
Heeft iemand met een Horizon box het al voor elkaar om te zappen met de AB van de tv? Ik had verwacht dat ik wel kon zappen met de AB van de tv maar heb nog steeds de AB nodig van de Horizon box. Ik zie de box ook niet staan in de Bravia sync lijst dus wss heeft het ook daar mee te maken.
Omdat de horizon box geen HDMI CEC (Bravia Sync) ondersteunt ;) Dus die zal je nooit via de afstandsbediening van je TV kunnen bedienen.

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:09:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke vesa beugel raden jullie aan voor de 43W805C?

Eis is dat ik de optische audio out en utp kan gebruiken. Kan ik dan een beugel pakken die dicht tegen de muur aan zit? Ik hoef er niet altijd bij, zolang de kabels maar ruimte genoeg hebben om de bocht maar beneden te maken.
Omdat mijn vraagt lijkt ondergesneeuwt even schaamteloos mezelf gequote.

Maakt het eigenlijk uit welke beugel ik koop? Of is er eigenlijk geen één die de achteruitstekende in/uitgangen onbereikbaar maakt?

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
tcviper schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:34:
[...]

Omdat de horizon box geen HDMI CEC (Bravia Sync) ondersteunt ;) Dus die zal je nooit via de afstandsbediening van je TV kunnen bedienen.
Ah ja dat klinkt wel logisch :D
Qua steun heb ik geen ervaring ik heb namelijk met mijn vader zelf een steun in elkaar geknutseld :)

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Angeloonie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:26:
[...]

Dacht dat de beeldinstelling algemeen was, maar blijkbaar moet je dit per ding instellen. Nu aangepast naar Custom met light sensor uit en het is opgelost :)
Ah toch, mooi, zat er laatst op te letten maar ik kon het niet zien, light sensor had ik al lang geleden uitgezet, dat heeft het dus gefixed :) volgens mij googelde ik het voor de chromecast en was het daar niet voor te fixen, weet niet meer.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Angeloonie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:26:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. En heb ook de dynamic contrast uitgezet, en nog steeds last van. Maar jij hebt het opgelost, ;-). Begrijp niet zo goed hoe helaas.

Enkele vragen.

Hoe bedoel je dat, per ding instellen?

En waar heb je dat aangepast?

BvGd

;-)

[ Voor 15% gewijzigd door Turfschipper op 10-09-2015 21:48 ]

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Heb sinds vanavond de 43W755C. Wil graag uitzending gemist kijken, maar ik zag al dat er (nog) geen android tv app is. Casten vanaf de iPhone app zou echter wel moeten werken, echter hij doet het niet. De stream opent wel, maar begint nooit met spelen, en op mijn telefoon zie ik constant een spinnertje.

Casten vanaf de youtube app op mijn mobiel werkt prima.

Iemand hetzelfde probleem / een oplossing?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Turfschipper schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:40:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. En heb ook de dynamic contrast uitgezet, en nog steeds last van. Maar jij hebt het opgelost, ;-). Begrijp niet zo goed hoe helaas.

Enkele vragen.

Hoe bedoel je dat, per ding instellen?

En waar heb je dat aangepast?

BvGd

;-)
Per ding bedoel ik TV/Apps/Netflix/DVD, volgens mij zijn dat allemaal verschillende dingen en die onthouden hun eigen instellingen. Tijdens film kijken op "Action Menu > Picture".

Er zat ergens iets van Light sensor in de instellingen.

Pagina: 1 ... 26 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297