• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-12-2025

Turfschipper

Hup NAC

Aha!

Ga eens checken, dankjewel.

Edit

Inderdaag zeg! Nu bij alle apps uitgezet.

Mooi, blij mee, ;-). Nogmaals bedankt.

Nou, die reboot eruit (wacht op de officiële update), en ik heb een fantastische TV.

[ Voor 73% gewijzigd door Turfschipper op 10-09-2015 22:04 ]

• berry20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
cardwizard schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:24:
Serieus scart ? Je beeld kan een heel stuk mooier ! Of begrijp ik nu iets niet goed
eehh heb net even gekeken :+
scart van dvdspeler (Panasonic van ca 2003) naar tv.
hdmi van box naar tv en tulip (rood en wit tweelingsnoer) van box naar receiver (2004 heeft geen hdmi volgens mij) maar wel nog steeds mooie HIFI sound met 2x BW dm603 S2 en voor de surround film uitbreiding 3x bw vm-1 De lage tonen worden nu nog overgenomen door de 2x 603's frontspeakers; nog steeds geen subwoofer aangeschaft en in onze beleving was dat destijds ook niet nodig .en lage tonen kennen geen duidelijk "richtingsgevoel" als je begrijpt wat ik bedoel. een subwoofer staat ook ergens achter weggedrukt normaliter. de 603 creeert trillingen genoeg in de buik en oren als er een tank voorbij rolt of heli overvliegt
de denon cd speler is optical aangesloten :9~

loop nog verschrikkelijk achter dus
vandaar dat ik voor de zekerheid e.e.a. vraag hier.
echter nog niemand scheutig met technisch advies

Verwijderd

Jelte schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:30:
[...]
Omdat mijn vraagt lijkt ondergesneeuwt even schaamteloos mezelf gequote.

Maakt het eigenlijk uit welke beugel ik koop? Of is er eigenlijk geen één die de achteruitstekende in/uitgangen onbereikbaar maakt?
op de vogels site kan je zien wat in welke situatie past:
https://www.vogels.com/nl...IHf1tzU7scCFYoEwwodx7sIGA

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Turfschipper schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:40:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. En heb ook de dynamic contrast uitgezet, en nog steeds last van. Maar jij hebt het opgelost, ;-). Begrijp niet zo goed hoe helaas.

Enkele vragen.

Hoe bedoel je dat, per ding instellen?

En waar heb je dat aangepast?

BvGd

;-)
Ik vermoed dat hij bedoeld per kanaal. De beeldinstellingen gelden namelijk alleen op het kanaal waar je kijkt (bijvoorbeeld alleen op HDMI1)

• Ontbijtkoek
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:30:
[...]
Omdat mijn vraagt lijkt ondergesneeuwt even schaamteloos mezelf gequote.

Maakt het eigenlijk uit welke beugel ik koop? Of is er eigenlijk geen één die de achteruitstekende in/uitgangen onbereikbaar maakt?
Op AVForums word deze mount ook aanbevolen:
http://www.amazon.co.uk/g...lpage_o03_s00&tag=av0c-21

Vast ook wel op de .DE site te vinden.

Bosch Gl-30 BGL32000

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-01 09:41
apis29 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:38:
[...]

800?? Voor de 43" zeker?

[...]

Van een Franse AV site:

[afbeelding]

En volgens een forum lid daar (die overigens pas lid is), voor Duitsland:

[...]

Een aardig verschilletje iig tov die Franse prijslijst ...
Gaan wij hier in september nog wat van merken? Ik ben namelijk van plan de 65w855c te kopen.

Net verhuisd en geen TV.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dankjewel! Dat is een link waar ik veel aan heb. En wel iets voor de startpost.

• Jelte
  • Niet online
Bij Plattetv.nl moeten ze van de 809 serie af lijkt het. Ik krijg, net als vele hier, de 43W809C voor de prijs van 43W805C aangeboden. Ook omdat het een véél beter scherm zou zijn.

Natuurlijk even uitgezocht, maar volgens Sony UK is alleen de Motion Flow met 1.000 Hz t.o.v. 800 Hz beter en de kleur van de voet. Hardware lijkt verder hetzelfde.
http://www.sony.co.uk/ele...00c-series/specifications

Vooruit dan maar...

[ Voor 6% gewijzigd door Jelte op 11-09-2015 15:24 ]

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Morgen maar langs een PlatteTV vestiging om de 55W809C in het echt te bewonderen en hopelijk de knoop door te hakken. Ik twijfel namelijk al enige tijd om voor de 55W955B te gaan.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:40
Ik vind de ES file explorer na de app update lastig navigeren met de afstandsbediening..?

• just_A_boy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05-2017
Ja klopt daarom, gebruik ik nu AnExplorer...

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
Jelte schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:24:
Bij Plattetv.nl moeten ze van de 809 serie af lijkt het. Ik krijg, net als vele hier, de 43W809C voor de prijs van 43W805C aangeboden. Ook omdat het een véél beter scherm zou zijn.

Natuurlijk even uitgezocht, maar volgens Sony UK is alleen de Motion Flow met 1.000 Hz t.o.v. 800 Hz beter en de kleur van de voet. Hardware lijkt verder hetzelfde.
http://www.sony.co.uk/ele...00c-series/specifications

Vooruit dan maar...
|:(

Dat laatste cijfer staat bij Sony alleen maar voor een variant qua looks en misschien kleine dingen in software. De 43W805C, 43W808C en 43W809C verschillen alleen in kleur van de behuizing en de voet. De panels zijn exact hetzelfde. De marketingnaam van MotionFlow is ook anders (800/900/1000), in de praktijk doen ze allemaal exact hetzelfde.

Er is geen verschil. Logisch dus dat je ze aan dezelfde prijs krijgt.

• Jelte
  • Niet online
AmbroosV schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:58:
[...]

|:(

Dat laatste cijfer staat bij Sony alleen maar voor een variant qua looks en misschien kleine dingen in software. De 43W805C, 43W808C en 43W809C verschillen alleen in kleur van de behuizing en de voet. De panels zijn exact hetzelfde. De marketingnaam van MotionFlow is ook anders (800/900/1000), in de praktijk doen ze allemaal exact hetzelfde.

Er is geen verschil. Logisch dus dat je ze aan dezelfde prijs krijgt.
ik weet dat maar platte TV probeert klanten wijs te maken dat het wel beter is.

Het is wel vreemd dat se 809 overal duurder is dan de 805, ook bij Platte TV.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-01 16:55
Ik heb het idee dat je bij PlatteTV altijd naar buiten gaat met een 809c ook al wil je een 805c. Ik vond het geen prettige winkel, de 809c zal wel meer marge bieden ofzo.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Meer mensen last van dat de 50w805c vanzelf opnieuw opstart? En iemand een oplossing hiervoor? Alvast bedankt.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:13
Als je dat hebt terwijl je CI+ via Ziggo hebt, ja oplossing is de nieuwe Firmware pakken.

• Jelte
  • Niet online
Tiwazz schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:18:
Ik heb het idee dat je bij PlatteTV altijd naar buiten gaat met een 809c ook al wil je een 805c. Ik vond het geen prettige winkel, de 809c zal wel meer marge bieden ofzo.
en als je de 809 voor de prijs van de 805 (of minder) mee krijgt lijkt me er niets aan de hand.
Beide partijen blij.

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004

themeparktommy

Pretparkgek!

Ik kan het niet echt vinden of dit zo is, maar maakt de Sony KDL-W80C serie gebruik van het Full HD 3D Glasses Initiative? Ik heb namelijk een Samsung bril gekocht, maar deze lijkt niet te werken met de TV, of ik doe iets fout. Ik heb de SSG-5100GB van Samsung gekocht, met logo van het FHD3dGI (wat een afkorting!) en krijg ze niet gepaired.

Iemand tips?

Grafisch Ontwerper, 999 Games

• AmbroosV
themeparktommy schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:56:
Ik kan het niet echt vinden of dit zo is, maar maakt de Sony KDL-W80C serie gebruik van het Full HD 3D Glasses Initiative? Ik heb namelijk een Samsung bril gekocht, maar deze lijkt niet te werken met de TV, of ik doe iets fout. Ik heb de SSG-5100GB van Samsung gekocht, met logo van het FHD3dGI (wat een afkorting!) en krijg ze niet gepaired.

Iemand tips?
Ik vermoed van niet. Voor zover ik weet is dit de enige bril die werkt: TDG-BT500A.

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:31

Borry

prutsen is mijn leven

Volgens mij werkt de Sony bril met Blue-Tooth en de Samsung met IR.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
themeparktommy schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 14:56:

Iemand tips?
Vlgns mij is het al uitgelegd niet lang geleden door iemand die het eerst ook niet aan de praat kreeg. Dezelfde bril ook nog iirc ... Moet gewoon werken.

• hans180
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-11-2025
Vraagje, ik heb de sony 809c icm een quantis module voor ziggo. De laatste update heeft het reboot probleem verholpen, maar het zappen vtussen tv kanalen gaat behoorlijk traag. Is hier iets aan te doen, of is het wachten op een sony update?

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-01 13:13
Splash schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:41:
Heb sinds vanavond de 43W755C. Wil graag uitzending gemist kijken, maar ik zag al dat er (nog) geen android tv app is. Casten vanaf de iPhone app zou echter wel moeten werken, echter hij doet het niet. De stream opent wel, maar begint nooit met spelen, en op mijn telefoon zie ik constant een spinnertje.

Casten vanaf de youtube app op mijn mobiel werkt prima.

Iemand hetzelfde probleem / een oplossing?
OK, ik beantwoord mijn eigen vraag even, misschien dat iemand anders er nog iets aan heeft...
Je kunt dus wel de uitzending gemist addon van Kodi installeren. Deze werkt echt prima. Het zit een beetje verstopt, daarom stappenplan:
  • Installeer kodi app via google play store
  • Ga binnen kodi naar: System > Settings > Appearence > Skin > Settings > Add-on > "Video's submenu" > Add-on 1 > Selecteerd "Uitzendinggemist"
  • Profit!
Beetje kromme manier zo (app binnen app), maar het werkt als een tiet, en daar gaat het maar om. :D

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Splash schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 20:39:
[...]

OK, ik beantwoord mijn eigen vraag even, misschien dat iemand anders er nog iets aan heeft...
Je kunt dus wel de uitzending gemist addon van Kodi installeren. Deze werkt echt prima. Het zit een beetje verstopt, daarom stappenplan:
  • Installeer kodi app via google play store
  • Ga binnen kodi naar: System > Settings > Appearence > Skin > Settings > Add-on > "Video's submenu" > Add-on 1 > Selecteerd "Uitzendinggemist"
  • Profit!
Beetje kromme manier zo (app binnen app), maar het werkt als een tiet, en daar gaat het maar om. :D
Thx! Goed bezig 😉

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Yeeehaaa!! Vanmiddag de 50w755c opgehaald bij de Mediamarkt. We gingen voor de 43 inch, maar die was alleen nog in de zilveren uitvoering leverbaar.

Ik heb het idee dat zilver wegvalt tegen een witte muur, dus had zeker niet mijn voorkeur... Verkoper had de zwarte ook niet meer in het magazijn liggen, helaas...

Moeten we dan niet gewoon een grotere? was vervolgens de vraag van vrouwlief, nadat de verkoper vertelde de 50" nog wel in het zwart in het magazijn te hebben.

Denken, twijfelen... toch weer €100 duurder... twijfel... totdat de verkoper zij dat we hem wel mee mochten nemen en als het niet zou bevallen, hij maandag weer terug gebracht mocht worden en geruild voor een 43".

Done!

En wat ben ik blij dat ik geen 43" heb gekocht! Ja, hij is groot... Maar wat een mooi scherm!

De 32d3000 verhuist naar de slaapkamer, waar we heel lang tv-loos zijn geweest. Ik vind het eigenlijk gewoon zonde om hem weg te doen..

Blij man!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Heb dit ook uitgevoerd

Installeer kodi app via google play store
Ga binnen kodi naar: System > Settings > Appearence > Skin > Settings > Add-on > "Video's submenu" > Add-on 1 > Selecteerd "Uitzendinggemist"
Profit!

Werkt prima, met nog meer moois om te kijken Thanks :) _/-\o_

@Splash , mijn Dank hier voor.

[ Voor 60% gewijzigd door ronaldme op 13-09-2015 08:38 ]

• krayzii
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Een paar dagen nu in bezit van de 65X8505C en zoals al zo vaak gezegd het beeld is echt prachtig. Ik kom van een Pana plasma maar deze komt echt goed in de buurt qua contrast. Wat mij ook 100% meevalt is de weergave van bijv gewone SD of 720P bronnen. Ik had op zo'n groot scherm wel verwacht dat dat er niet uit zag maar blijkbaar doet die scaling chip goed ze werk.
De software werkt (nu in het begin in ieder geval nog) vlot genoeg en ook het zappen tussen de kanalen (quantis) is niet per sé storend maar ik kijk dan ook nauwelijks TV.
Wel toch nog wat aanmerkingen.

-Kodi werkt prima en vlot met 1080P bestanden tot ca 10GB alles daar boven gaat ie steeds bufferen en stotteren (bedraad netwerk).
-De 3d optie krijg ik met geen manier werkend. Als ik in bijv kodi op de action knop druk staat er geeneens een 3D optie in het lijstje. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit via Kodi wel zou moeten werken. (Met het orig Sony bt brilletje)
-In YouTube kan ik wel de 3D optie selecteren maar of ik nou SBS of Boven/Onder selecteer er gebeurt helemaal niets. Gek genoeg heb ik hem eenmalig wel werkend gehad maar dat was gewoon toeval ofzo.
-Na installatie van popcorn time stopte netflix er opeens mee. Zelfs na verwijderen popcorn time en talloze reboots kreeg ik netflix niet aan de praat.
-Na een Factory reset netflix weer werkend maar doet de touch remote niks meer en krijg ik ook met geen mogelijkheid meer gepaired. Binnenkort nog maar een keer Factory reset proberen.
-In het instellingen scherm staat ergens een optie met rare tekens. Typo in de NL vertaling waarschijnlijk. Geen bug maar staat niet echt professioneel imo.

Kortom mooie TV maar echt heel stabiel is de software nog steeds niet.
Uiteraard direct de nieuwste firmware er op gezet tegen het rebooten.

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
In mijn slaapkamer heb ik momenteel een KDL-32W655A uit 2013 staan. Op zich ben ik best tevreden over de TV, al zijn er wat kleine issues. Zo is de TV niet bijzonder snel icm CI+, er is ook een led lichtje stuk vermoed ik (of wordt licht geblokkeerd), waardoor je er bij een uniform beeld rechts van het midden een net iets donkerdere band te zien is. Bij TV kijken zie je het eigenlijk nooit, maar bij gamen en lichte/grijze achtergronden valt het wel eens op. Tevens kan ik vanuit mijn luie bed net niet lekker gamen, scherm is daarvoor te klein om bijvoorbeeld alles goed genoeg te kunnen zien.

Nu is mijn idee om mijn huidige slaapkamer TV voor 200 euro ish te verkopen (heeft me 2 jaar geleden 450 gekost) en hem eventueel te vervangen voor een groter model. Nu ben ik een Apple geek, maar Android TV ziet er een stuk gelikter uit dan Sony's eigen UI, en lijkt ook een tandje sneller.

Omdat het om een slaapkamer gaat, zoek ik een TV in het formaat 43" (TV moet ook weer niet té groot worden). Er zijn 3 modellen mogelijk: 43W755C (Android TV, geen 3D), 43W805C (Android TV, wél 3D) en 43X8305C (Android TV, 4K, geen 3D, 2 Tuners). Nu is 3D totaal onbelangrijk voor mij, maar omdat ik een wat snellere TV wil, vroeg ik me af of de 805 sneller is dan de 755. Als alleen 3D het verschil is, dan valt de 805 sowieso af. 4K vind ik ook niet bijzonder belangrijk, al is het een leuke optie in Netflix. Maar het me vooral om draait is de X1 processor. Maakt het de 8305 een pak sneller (in het geval van zappen) dan de 755 of 805, of is er nagenoeg geen verschil?

Een ander voordeel lijkt mij de dubbele tuner, al vraag ik me af of ik daar niet 2 CI+ modules en 2 smartcards voor in de TV moet steken. Ik heb nu een HDD op mijn TV aangesloten, maar het nadeel is dat ik niet kan zappen tijdens het opnemen. Dus hoe zit dat precies? Wanneer ik met 1 CI+ module en een smartcard kan opnemen en zappen, geniet dat mijn voorkeur. Kan dat niet, dan is de dubbele tuner functie me niets waard. Dan geldt vooral, welke van de 3 TV's zapt het snelst.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
macxpgebruiker schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:51:
In mijn slaapkamer heb ik momenteel een KDL-32W655A uit 2013 staan. Op zich ben ik best tevreden over de TV, al zijn er wat kleine issues. Zo is de TV niet bijzonder snel icm CI+, er is ook een led lichtje stuk vermoed ik (of wordt licht geblokkeerd), waardoor je er bij een uniform beeld rechts van het midden een net iets donkerdere band te zien is. Bij TV kijken zie je het eigenlijk nooit, maar bij gamen en lichte/grijze achtergronden valt het wel eens op. Tevens kan ik vanuit mijn luie bed net niet lekker gamen, scherm is daarvoor te klein om bijvoorbeeld alles goed genoeg te kunnen zien.

Nu is mijn idee om mijn huidige slaapkamer TV voor 200 euro ish te verkopen (heeft me 2 jaar geleden 450 gekost) en hem eventueel te vervangen voor een groter model. Nu ben ik een Apple geek, maar Android TV ziet er een stuk gelikter uit dan Sony's eigen UI, en lijkt ook een tandje sneller.

Omdat het om een slaapkamer gaat, zoek ik een TV in het formaat 43" (TV moet ook weer niet té groot worden). Er zijn 3 modellen mogelijk: 43W755C (Android TV, geen 3D), 43W805C (Android TV, wél 3D) en 43X8305C (Android TV, 4K, geen 3D, 2 Tuners). Nu is 3D totaal onbelangrijk voor mij, maar omdat ik een wat snellere TV wil, vroeg ik me af of de 805 sneller is dan de 755. Als alleen 3D het verschil is, dan valt de 805 sowieso af. 4K vind ik ook niet bijzonder belangrijk, al is het een leuke optie in Netflix. Maar het me vooral om draait is de X1 processor. Maakt het de 8305 een pak sneller (in het geval van zappen) dan de 755 of 805, of is er nagenoeg geen verschil?

Een ander voordeel lijkt mij de dubbele tuner, al vraag ik me af of ik daar niet 2 CI+ modules en 2 smartcards voor in de TV moet steken. Ik heb nu een HDD op mijn TV aangesloten, maar het nadeel is dat ik niet kan zappen tijdens het opnemen. Dus hoe zit dat precies? Wanneer ik met 1 CI+ module en een smartcard kan opnemen en zappen, geniet dat mijn voorkeur. Kan dat niet, dan is de dubbele tuner functie me niets waard. Dan geldt vooral, welke van de 3 TV's zapt het snelst.
Shoot me if I'm wrong, maar volgens mij is het als volgt:

De W755 en de W805 maken qua processor helemaal niks uit, de één is dus niet sneller dan de ander. Het is puur dat de W755 geen 3D heeft en de W805 wel.

Over het 4K gebeuren: de X1 processor is er alleen voor het upscalen naar 4K beeld. Die X1 doet verder niks qua snelheid voor de UI.
Als je vooral gaat gamen lijkt mij de W755 goed zat. Ik weet niet hoever je van je TV zit, maar voor 4K moet je echt dichtbij zitten wil je duidelijk verschil hebben (lees ik overal)
Daarnaast is de inputlag van de 4K tv's dacht ik hoger van de FHD modellen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• AmbroosV
macxpgebruiker schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:51:
Omdat het om een slaapkamer gaat, zoek ik een TV in het formaat 43" (TV moet ook weer niet té groot worden). Er zijn 3 modellen mogelijk: 43W755C (Android TV, geen 3D), 43W805C (Android TV, wél 3D) en 43X8305C (Android TV, 4K, geen 3D, 2 Tuners).t.
Whatever you do, ga niet voor de X83. Ik heb bij mijn ouders dezelfde 32W655A staan, en de X83 is een hele stap terug qua contrast omdat die een IPS-paneel gebruikt (vrijwel alle andere TV's van 2015 en je W65A zijn VA). Kostenbesparing om 4K goedkoper te maken I guess.

Als 3D je niks uitmaakt ga je best gewoon voor de 43W755C of 43W805C, whatever je 't goedkoopst kan vinden. Buiten 3D is er geen enkel verschil tussen die twee modellen. Qua processor voor Android zelf zijn alle Android-TV's hetzelfde (een of andere SoC van MediaTek).

• MadDogMcCree
Beide bedankt voor de uitleg. Dan wordt het de 43W755C. Ik heb geen enkele 3D bluray en volgens mij ook geen 3D games, dus die functie is voor mij onbelangrijk. Het prijsverschil is niet groot tusen de 755 en 805, maar ik ga niet een paar tientjes meer betalen wanneer er voor mijn gebruik geen verschil in de TV's zit.

Vóór ik overga op aankoop, ga ik nog wel maar even de TV in een winkel bekijken, om te bekijken of mijn favoriete opties van de 32W655A ook op de 43W755C zitten.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Lees in dit topic ineens dat er een update is geweest voor android tv, klopt dat?

Bij mij staat dat op automatisch, en de software is up to date, dus zal ook wel automatisch geinstalleerd worden, toch?

Wanneer is die update geweest? Nu zou de tv dus niet meer spontaan moeten rebooten he?

Ben benieuwd. Wat vreemd dat iedereen in dit topic liep te klagen. En dat er slechts een klein zinnetje staat van iemand afgelopen pagina's dat de update er al is. Ook niks gelezen van sony. Raar...

[ Voor 24% gewijzigd door Turfschipper op 13-09-2015 21:46 ]

• krayzii
Turfschipper schreef op zondag 13 september 2015 @ 21:44:
Lees in dit topic ineens dat er een update is geweest voor android tv, klopt dat?

Bij mij staat dat op automatisch, en de software is up to date, dus zal ook wel automatisch geinstalleerd worden, toch?

Wanneer is die update geweest? Nu zou de tv dus niet meer spontaan moeten rebooten he?

Ben benieuwd. Wat vreemd dat iedereen in dit topic liep te klagen. En dat er slechts een klein zinnetje staat van iemand afgelopen pagina's dat de update er al is. Ook niks gelezen van sony. Raar...
De update is alleen nog via USB te installeren en is al enkele tientallen malen genoemd de afgelopen weken.

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Oh, ok. Is dat het.

Dacht dat het over de officiële update ging.

Kijk ik las dit.
hans180 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:46:
Vraagje, ik heb de sony 809c icm een quantis module voor ziggo. De laatste update heeft het reboot probleem verholpen, maar het zappen vtussen tv kanalen gaat behoorlijk traag. Is hier iets aan te doen, of is het wachten op een sony update?
"De laatste update"

Maar die is er nog helemaal niet geweest dus. Alleen een oplossing voor de reboot die je zelf via usb erop moet zetten.

De echte update moet onderhand nu wel eens komen. Nog twee weken en het is het al weer oktober.

Maar ok, had het verkeerd begrepen dus.

[ Voor 85% gewijzigd door Turfschipper op 13-09-2015 22:14 ]

• MadDogMcCree
Even nog een vraagje, werkt zappen en opname tegelijk bij de X8305C via 1 CI+ module en 1 smartcard of niet? (gezien de dubbele tuner)

Ik wil graag via CI+ blijven kijken, maar vind het ook wel eens fijn dat ik iets kan opnemen terwijl ik naar een ander programma kijk.

EDIT: En oja, wat ook belangrijk is, is er nog steeds de optie om zelf de kanalen te rangschikken met Android TV? Momenteel doe ik dat door simpelweg bij de installatie niet Ziggo maar UPC te kiezen, en de optie wordt dan beschikbaar. Dit is voor mij erg belangrijk, want ik weiger naar de verschrikkelijke Ziggo volgorde te kijken. Ik heb mijn favorieten netjes gerangschikt van 1 naar 100.

[ Voor 42% gewijzigd door MadDogMcCree op 13-09-2015 22:53 ]

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Het zappen en opname tegelijk is straks alleen mogelijk met zappen 1 gecodeerd kanaal en opname 1 ongecodeerd kanaal, de huidige CI+ module 1.3 ondersteunt niet om 2 gecodeerde kanalen tegelijk te decoderen, dit is pas mogelijk met de CI+ module 1.4.

Het rangschikken en de favorieten zijn twee verschillende functie's, en inderdaad als je als provider UPC of "andere" kiest dan is het mogelijk om zelf de voorkeuze digitale zenders te rangschikken en hoef je geen gebruik te maken van de "verschrikkelijke" Ziggo voorkeuze volgorde.

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-12-2025
Sony Bravia KD-65X9005C

Positieve ervaringen met bovengenoemde tv? Ik wil een goede 65inch aanschaffen, deze viel me op het oog. Met name voor in een horeca tent, voetbal kijken met bierende mensen :)

• Cubix
  • Niet online
knakker2 schreef op maandag 14 september 2015 @ 02:42:
Sony Bravia KD-65X9005C

Positieve ervaringen met bovengenoemde tv? Ik wil een goede 65inch aanschaffen, deze viel me op het oog. Met name voor in een horeca tent, voetbal kijken met bierende mensen :)
Het is een IPS scherm, handig qua kijkhoeken. Maar is zo'n dure tv nou nodig voor een horeca tent, voetbal kijken met bierende mensen? :D 4k heb je ook niets aan dan.

• Jelte
  • Niet online
Gister mijn 43W809C geinstalleerd en alles werkt prima, op twee dingen na:
- Als ik via 2.4 GHz verbind, gaan mijn andere devices op 2.4 GHz raar doen, verbinden niet etc. Op 5 GHz gaat het prima?
- In Kodi krijg ik de knopjes niet aangepast via de keymap (maar dat zal een android issue zijn)

Verder cool ding, goed beeld. Maar je moet her en der wel wat beeldverwerking uitzetten. Gister met True Detective was het beeld continue van sterkte aan het veranderen. Erg onrustig. Gelijk alles maar even uitgezet. Kijkt veel rustiger.

• Ontbijtkoek
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Heeft iemand inmiddels een oplossing voor het probleem dat de tv aangeeft geen internetverbinding te hebben terwijl dat wel zo is? Dit was een aantal pagina's terug aangegeven maar volgens mij was hier nog geen oplossing voor. Of moet dit met een update opgelost worden?

Bosch Gl-30 BGL32000

• AmbroosV
knakker2 schreef op maandag 14 september 2015 @ 02:42:
Sony Bravia KD-65X9005C

Als je geen 4k-beelden gaat opzetten zou ik gewoon wat geld besparen en voor dit exemplaar gaan: pricewatch: Sony Bravia KDL-65W855C Zwart

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
hoor veel negatieve berichten over de x83. wat wel nu en dan klopt, maar is gewoon afhankelijk van je persoonlijke situatie. persoonlijk kon ik geen betere tv halen qua prijs/kwaliteit/functionaliteit

Contrast is wel aan de lage kant toen ik het vergelijkte met andere modellen (W85 / x85), maar ik was iedergeval veeeeeeel lager gewend dus dit is al een aangename verbetering voor mij.

Wat er eigenlijk zeer positief is over deze tv zijn de kijkhoeken. die zijn gewoon goed. echt ideaal voor een krappe woonkamer waarbij aan beide kanten van de tv onder een hoek van 45 graden nog echt nog duidelijk beeld zichtbaar is.

maar zal het zeker niet aanraden als je ten alle tijde recht voor de tv zit. ;)

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• knakker2
AmbroosV schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:18:
[...]

Als je geen 4k-beelden gaat opzetten zou ik gewoon wat geld besparen en voor dit exemplaar gaan: pricewatch: Sony Bravia KDL-65W855C Zwart
Ik heb ziggo daar waar ik de tv wil gebruiken , en het is mij niet duidelijk of die 4k wel gebruikt kan worden op die plek. (En hoe dat zou moeten gedaan worden )

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

DarkSide

theres no place like ::1

ziggo en 4k hoef je je geen zorgen over te maken.
4k wordt nog (lang) niet uitgezonden door de omroepen.
4k kan je alleen krijgen bij bepaalde netflix series. Of via gedownloade (test) materiaal.
Maar films, series zijn er verder ook nog niet.

Voor jou toepassing zou ik dan idd een non 4k TV kopen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• AmbroosV
knakker2 schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:51:
[...]

Ik heb ziggo daar waar ik de tv wil gebruiken , en het is mij niet duidelijk of die 4k wel gebruikt kan worden op die plek. (En hoe dat zou moeten gedaan worden )
De meeste zenders op de kabel zenden niet eens uit in 1080p, dus je moet de volgende drie jaar geen 4K verwachten. En als er binnen drie jaar wel 4K is kan je dan waarschijnlijk voor het bedrag dat nu bespaart dan wel een 4K-TV kopen.

• knakker2
Dank voor de reacties

Als dat inderdaad overkill is dan is het zonde daar >€3000 eur voor uit te geven

Kijkhoek moet goed zijn omdat het dus een cafe betreft, en er voldoende mensen (schat zo een 30 man) er naar zullen gaan kijken.
Fox Sports Eredivisie / Sport1 is wat aan zal staan. Als 4k niet aan de orde is zal ik de raad hier gaan opvolgen.

• knakker2
pricewatch: Sony Bravia KDL-65W855C Zwart

is dus de beste alternatief, goed wat kijkhoek betreft, etc, voor mijn doeleinden?
:)

• mollleman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
knakker2 schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:47:

is dus de beste alternatief, goed wat kijkhoek betreft, etc, voor mijn doeleinden?
Ik weet niet of je voetbalkijkende publiek zit te wacht op spontane reboots net op het moment dat er gescoord gaat worden... Misschien eerst even afwachten hoe de reacties zijn op de komende software update?

• knakker2
Spontane reboots?

....af en toe ben ik blij met dit forum,..

spontane reboots kan niet nee, wat voor 65inch, goede kijkhoek, smart mogelijkheden, uitstekende kwaliteit met een budget van €3000 is dan wel de moeite waard om te overwegen? zonder reboots o.i.d.?

Verwijderd

mollleman schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:51:
[...]
Ik weet niet of je voetbalkijkende publiek zit te wacht op spontane reboots net op het moment dat er gescoord gaat worden... Misschien eerst even afwachten hoe de reacties zijn op de komende software update?
Sinds ik gewoon externe decoder gebruik (humax), totaal geen last van reboots. Tevens is er inmiddels specifieke update geweest voor CI+ om reboot probleem hiermee op te lossen....

• AmbroosV
knakker2 schreef op maandag 14 september 2015 @ 12:47:

If you ask me, ja. Spontane reboots zijn alleen van toepassing bij bepaalde CI+-kaarten, en zou er met de meest recente update (of een toekomstige binnenkort) wel uit moeten zijn. Verder zit je met VA altijd redelijk goed qua kijkhoeken, je verliest naar de hoeken toe misschien een beetje helderheid en contrast, maar verder valt het goed mee.

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

De spontane "Reboots" zijn al enige tijd verleden tijd als de USB update goed is uitgevoerd.

• knakker2
In dat geval is deze een mooie optie.

Dus, budget max 3000
voor in een cafe, aan de muur
Moet 65inch zijn
Kijkhoek in orde
SmartTV mogelijkheden

Denk dat er ruim 30 mensen ervoor, schuin ernaast op afstand van max 5 meter naar zullen gaan kijken.

Die met opgeloste reboot issues komt het beste uit de bus?

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:51
Ik zou gaan voor een goedkoper scherm, IPS panel (ivm betere kijkhoeken) ipv VA. Een wat ouder model is meer dan genoeg en eventueel kwaliteitsverschil in het beeld ga je in de kroeg met FOX sports echt niet merken. Volgens mij is het belangrijkste nog de beeldgrootte en eventuele aansluiting op een geluidssysteem.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• knakker2
geluidssysteem is geen probleem :) heb nog 2 andere (kleinere) tvs, Panasonic Riva/Veta/Teva ofzo, en deze zijn aangesloten op mengpaneel, en door 9 speakers komt het geluid knallen.

65inch past geweldig op de plek waar ie moet hangen. Deze grote TV wil ik dan ook alleen maar gebruiken als verlenging van wat er nu al aanwezig is. Nu de zomer afloopt wordt het enorm drukker en tijdens ManUn - Liverpool werd duidelijk dat 2 tv's te weinig is. Met deze nieuwe tv dus een punt in de zaak erbij voor 25 ~ 30 man om te kijken. Waar je dan ook staat, minimaal 1 TV is dan met gemak te zien, hoe druk het dan ook moge zijn.

Ik zit al met de credit card klaar voor een aankoop, heb gelooof ik al 200 verschillende bekeken, en moet zeggen dat het lastig is om te kiezen :D

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04-2025
Ik denk dat de consensus is dat het een geweldige TV is, ook voor jouw doel, maar misschien ietwat overkill voor in een kroeg? Je zou met een wat oudere en/of goedkopere ook al uit kunnen. Maar als je budget 3k (deze is de helft!) is en je deze gewoon op het oog hebt ga je hier geen miskoop aan hebben lijkt me.

• knakker2
Die van €3000, met name de 4k mogelijkheid, ik ben er al over uit dat dit overkill is

Denk dat ik die ene die genoemd is ga halen, als ik niets beter naar me toe geworpen krijgt :)

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik had een poosje geleden een chinese 3D bril besteld van Xiaomi (dat zal sommige tweakers niet onbekend in de oren klinken). Ik kan bevestigen dat deze prima werken met deze Sony tv's. Voordeel is dat ze flink goedkoper zijn (7,50 p.s.) dan alles wat ik tot nu toe heb kunnen vinden. Het gaat om deze: https://www.allbuy.com/de...ce-Black-1-x-CR2025-75035 (goedkoopste aanbieder naar wat ik heb kunnen vinden). Misschien een tip ;)

Nu ik daarmee het onderwerp toch op 3D heb gebracht: Het viel mij op dat bij het afspelen van lokale content, bijvoorbeeld via usb-stick of plex, er geen mogelijkheid is om 3d te activeren. Dat is jammer, want nu moet ik volledig legale back-up content via mijn laptop afspelen op de tv zodat ik 3d kan activeren. Iemand die weet of ik iets over de kop kijk of dat dit inderdaad niet mogelijk is?

• Jan Ham
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2023
Cyleo schreef op maandag 14 september 2015 @ 17:37:
Ik had een poosje geleden een chinese 3D bril besteld van Xiaomi...

Nu ik daarmee het onderwerp toch op 3D heb gebracht: Het viel mij op dat bij het afspelen van lokale content, bijvoorbeeld via usb-stick of plex, er geen mogelijkheid is om 3d te activeren. Dat is jammer, want nu moet ik volledig legale back-up content via mijn laptop afspelen op de tv zodat ik 3d kan activeren. Iemand die weet of ik iets over de kop kijk of dat dit inderdaad niet mogelijk is?
Via de apps lukt het me idd niet om 3D te activeren. Alleen bij de video app van de tv zelf wel. Hoewel dat ook wel eens niet goed wil gaan.

• krayzii
Jan Ham schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:57:
[...]

Via de apps lukt het me idd niet om 3D te activeren. Alleen bij de video app van de tv zelf wel. Hoewel dat ook wel eens niet goed wil gaan.
YouTube werkt ook (af en toe) bij mij. En TV (waar je dus niks aan hebt). Kodi werkt ook niet. Hopelijk wordt eea later toegevoegd met een update

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:18
Lukt het afspelen van 3d content wel icm een externe mediaspeler?

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
knakker2 schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:55:
Die van €3000, met name de 4k mogelijkheid, ik ben er al over uit dat dit overkill is

Denk dat ik die ene die genoemd is ga halen, als ik niets beter naar me toe geworpen krijgt :)
Dit is de kijkhoek van 'degene die genoemd is' (die van de 75" is beter)

Dit die van de (55") X9005C

Die van de pricewatch: Sony Bravia KDL-65W955B Zwart vond ik persoonlijk wel heel goed en een andere mogelijke optie is wellicht de pricewatch: Panasonic Viera TX-60CX750 Zwart van Panasonic maar misschien minder geschikt voor sport. Nog een derde optie wellicht: pricewatch: Sony Bravia KD-65X8505B Zwart

W955B kijkhoek (ook in het echt goed te noemen) alleen moeilijk verkrijgbaar nu. Misschien bij de winkels in de buurt kijken

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 15-09-2015 01:17 ]

• krayzii
Ik denk dat je 2014 ( B ) modellen wel kunt vergeten. Die zijn op wat demo tv's na vrijwel overal uitverkocht of je moet heel veel mazzel hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door krayzii op 15-09-2015 06:46 ]

• knakker2
Sony Bravia KDL-65W855C

Voor ik tot aanschaf over wilde gaan Googlede ik nog even op dit model, en heb dus een aantal keer gelezen over "narrow viewing angle"

Terug bij af en weer onzeker over deze aanschaf :(

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12-2025
knakker2 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:09:
Sony Bravia KDL-65W855C

Voor ik tot aanschaf over wilde gaan Googlede ik nog even op dit model, en heb dus een aantal keer gelezen over "narrow viewing angle"

Terug bij af en weer onzeker over deze aanschaf :(
Hi knakker,

Voor het doel dat je de TV wilt gaan gebruiken, loont het ook zeker de moeite om met eigen ogen de kandidaat TV's te beoordelen. Hoewel de TV's in de winkel vaak een beter beeld geven dan dat je uiteindelijk thuis (of in de kroeg) ziet door geoptimaliseerde (4K) demo's en instellingen, kan je met goed fatsoen je oordeel vellen over de kijkhoek. Daar valt ook met 4K content niet heel veel aan te manipuleren.

Hoewel reviews zeker kunnen bijdragen aan je oordeel, zou ik er in dit geval niet alleen op af gaan. Wat dat betreft is het prettig dat er nog fysieke winkels als bv MediaMarkt, BBC en Expert zijn. Bovendien werken de eerste twee ook nog met een (laagste) prijsgarantie systeem, zodat je ter plekke soms ook nog een onverwacht scherp aanbod kan krijgen.

Doen hoor!

"A man has got to know his limitations..."

• knakker2
Ik ga dat maar doen. Ik ben heel eerlijk gezegd nog geen winkel binnen geweest :D

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:51
Knakker, de sony's hebben bijna allemaal een VA panel. Hierdoor zijn de zwartwaardes iets beter, maar lever je in op de kijkhoek. Een IPS panel is voor wat de kijkhoek betreft (en dus ook voor waar jij de tv voor wilt gebruiken) iets beter. Beste tip staat inderdaad hierboven: zelf gaan kijken in de winkel. Kijk uit met je budget, je doel is dat mensen sport kunnen kijken. Daar heb je een wat minder hoogwaardige tv voor nodig dan wanneer je thuis een bioscoop ervaring wilt hebben als je een film zit te kijken. Succes met je zoektocht!

No matter the age, never lose the Kramer inside

• krayzii
Als kijkhoeken belangrijk zijn en budget niet een heel groot probleem is zou ik ook eens kijken naar oled tv's..

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:32
Tiwazz schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:18:
Hofma zal wel van hetzelfde zijn dan. De 43" 805C is daar nu 645 euro, waarbij je dus de 809C krijgt.

Iedereen zegt dat alleen het paneel en de kleur anders is, maar dan kloppen de specs hier op Tweakers dus niet: http://tweakers.net/price...ng/451732;441732/43W805C/

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-12-2025
Pino112 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 21:56:
[...]

Hofma zal wel van hetzelfde zijn dan. De 43" 805C is daar nu 645 euro, waarbij je dus de 809C krijgt.

Iedereen zegt dat alleen het paneel en de kleur anders is, maar dan kloppen de specs hier op Tweakers dus niet: http://tweakers.net/price...ng/451732;441732/43W805C/
Die 809's lijken inderdaad wel gedumpt te worden!

Overigens zijn de verschillen tussen de 805 en 809 terug te voeren op een hogere Motion Flow XR (800 vs 1000Hz) en een donkerchromen voet bij de 809 ipv regular chrome bij de 805. Check vooral de site(s) van Sony zelf ook: http://www.sony.co.uk/ele...00c-series/specifications

Dankzij of ondanks de enthousiaste community op tweakers, is de productinformatie niet altijd juist opgevoerd. En dat is jammer, want de productvergelijking op Tweakers werkt erg prettig.

"A man has got to know his limitations..."

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:32
Robus schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:22:
[...]

Die 809's lijken inderdaad wel gedumpt te worden!

Overigens zijn de verschillen tussen de 805 en 809 terug te voeren op een hogere Motion Flow XR (800 vs 1000Hz) en een donkerchromen voet bij de 809 ipv regular chrome bij de 805. Check vooral de site(s) van Sony zelf ook: http://www.sony.co.uk/ele...00c-series/specifications

Dankzij of ondanks de enthousiaste community op tweakers, is de productinformatie niet altijd juist opgevoerd. En dat is jammer, want de productvergelijking op Tweakers werkt erg prettig.
Ah ik had alleen nog maar op de NL'se site van Sony gekeken, daar staat de 809 niet op. Ik ga er eens mee bezig, dank.

• ndonkersloot
Is de one-flick remote eigenlijk inbegrepen bij de 55W805C of dient dit los te worden aangeschaft?

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:37
Twijfel op dit moment tussen de Sony 43W809C en de Panasonic 40CX700. Als ik zo de verhalen lees over de problemen met Ziggo CAM module's lijkt het me op dit moment niet verstandig om voor de Sony te gaan.

Is de situatie echt zo erg, zelfs na de laatste update? Zappen tussen zenders extreem langzaam, uitvallend beeld etc.? Duidelijkheid over die update naar 5.1 is er ook niet echt.

[ Voor 8% gewijzigd door D-TECH op 15-09-2015 23:13 ]

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik wil alle content op mijn htpc afspelen.
Kan je eigenlijk alle 4K tv's ook nog gewoon instellen om native 1080p weer te geven? Niet dat hij het dan altijd wil upscalen naar 4K? Want mijn videokaart die ik nu nog heb is niet snel genoeg voor 4K content.

- Mijn PC -

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
SpitfireNL schreef op woensdag 16 september 2015 @ 04:28:
Kan je eigenlijk alle 4K tv's ook nog gewoon instellen om native 1080p weer te geven? Niet dat hij het dan altijd wil upscalen naar 4K? Want mijn videokaart die ik nu nog heb is niet snel genoeg voor 4K content.
lees nu eens wat je schrijft..

• krayzii
D-TECH schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 23:10:
Twijfel op dit moment tussen de Sony 43W809C en de Panasonic 40CX700. Als ik zo de verhalen lees over de problemen met Ziggo CAM module's lijkt het me op dit moment niet verstandig om voor de Sony te gaan.

Is de situatie echt zo erg, zelfs na de laatste update? Zappen tussen zenders extreem langzaam, uitvallend beeld etc.? Duidelijkheid over die update naar 5.1 is er ook niet echt.
Volgens mij is het juist hartstikke duidelijk. De 5.1 update is al officieel beloofd, reboot problemen zijn er niet meer (na de usb update) en extreme zaptijden zijn er ook niet.
Als ik zap duurt het misschien 2 seconden wat misschien wel wat lang is maar niet veel langer als toen ik een Cisco tuner had. Bovendien kun je wel gewoon snel doorzappen waarbij de zendernaam wel snel verandert. Alleen het daadwerkelijk inladen van het beeld duurt dus een aantal seconden wat eigenlijk altijd is met digi TV.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Wat wil je dan? Een klein vierkantje op je TV en de rest zwart? Een 4K TV zal een 1080p signaal altijd moeten upscalen.... (voor full screen weergave).

[ Voor 3% gewijzigd door Jay-v op 16-09-2015 10:39 ]

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:55
Gisteren de 50W755C opgehaald bij de Mediamarkt 787 euro.

Dijk van een tv, ik kom van een 40W2000 uit 2007 8)

Android TV werkt echt lekker soepel voor mijn gevoel en ik ben er blij mee.

Kodi geïnstalleerd en speelt alles gewoon lekker af. High bitrate films ook, heb wel soms een kleine stutter bij sommige films maar voor de makkelijkheid die dit biedt klaag ik niet. Moet nog even uitzoeken of dit door de TV settings komt of door het beeld materiaal.

Super is de chromecast optie. Even snel wat foto's op de tv showen, of een website checken. Filmpjes kunnen vloeiend, maar mijn Wifi is helaas niet optimaal.

Helaas geen ARC op mijn receiver dus ik moet van de week even een Optical out terug leggen richting mijn receiver.

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon Heavy op 16-09-2015 12:04 ]

• martyaintflying
Ik speel nu af en toe videobestanden af via mijn Playstation 3, door middel van Playstation Media Server. Dit zijn bestanden die op mijn pc staan (incl. subtitels enzo). Klopt het dat ik hier straks Kodi voor kan gebruiken?

• BatMutsje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-11-2025
Heb een paar probleempjes met de KD49X8309:
1) De reboot zoals al vaker genoemd. (CI module + Ziggo). We hebben de TV pas een week, dus zou eigenlijk de nieuwste update al moeten hebben lijkt me zo, nu toch nog via de sony site de update gedownload. Zou dit opgelost moeten zijn nu?

2) Teletekst: Als we teletekst willen openen op de tv reageert deze vaak niet. Dan ben je genoodzaakt om een zender omhoog en weer omlaag te gaan, als je dan snel op teletekst drukt werkt het wel. Iemand hier ook problemen mee?

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

BatMutsje schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:55:
1) De reboot zoals al vaker genoemd. (CI module + Ziggo). We hebben de TV pas een week, dus zou eigenlijk de nieuwste update al moeten hebben lijkt me zo, nu toch nog via de sony site de update gedownload. Zou dit opgelost moeten zijn nu?
Hoogstwaarschijnlijk wel, je zal wel de X8309c bedoelen!!!

[ Voor 3% gewijzigd door pa3eia op 16-09-2015 14:34 ]

• DarkSide
  • Laatst online: 21:55

DarkSide

theres no place like ::1

Dat is geen probleem. Zet je VGA kaart dan op 1080p. En dan zal je TV dit auto upscalen naar 4k.
Of zet je vga op 4k (dan heb je iig in windows 1:1 pixelmapping wat mooier is mijn inziens).
En zet je media speler (bv kodi) op 1080.
Dan schaalt je tv weer op naar 4k.

Je hoeft iig geen 4k beeld te sturen naar een 4k tv.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BatMutsje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-11-2025
pa3eia schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:33:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk wel, je zal wel de X8309c bedoelen!!!
Ja is idd de KD49X8309c.

Verwijderd

Zou me verbazen als die update er standaard al opgezet zou zijn.(merk je wel aan wel of geen reboots ;) ).... Je zal hem zelf moeten downloaden, op USB stick zetten en TV updaten. Of wachten op de "grote" update die eind van de maand verwacht wordt, waar de CI+ update onderdeel van uitmaakt.......

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2015 15:09 ]

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb nu ongeveer een weekje de KDL-43W756C thuis staan. Mooie TV met een super mooi beeld. Ik kijk TV via een setop-box van Telfort en tijdens TV kijken geen last van reboots. Ik heb mijn Onkyo versteker op HDMI4 (ARC) aangesloten en ook ARC werkt perfect. Ik hoor geluid van de setop box en zodra ik een app op de tv open schakelt de Onkyo over op geluid van de TV.

Ik heb alleen wat rare troubles met HDMI-CEC (of Bravia Sync). Normaliter schakelt mijn versterker netjes in als ik de TV inschakel en schakelt deze ook gelijk naar het juiste kanaal. Echter gaat de versterker soms ook spontaan aan (en na enkele minuten weer uit) terwijl de tv uit staat 8)7. Met mijn oude samsung tv had ik hier geen problemen mee.

Verder af en toe bij het aanzetten een reboot maar dat vind ik nog niet heel erg storend, voor de rest doet hij het echt prima d:)b

Wel jammer dat Spotify niet beschikbaar is voor Android TV...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Hebben meer mensen last van clouding (of ghosting) op hun kdl-50w809c? Als ik recht voor het beeld zit en het scherm is zwart zie ik het nauwelijks, maar vanuit een bepaalde kijkhoek zie enkele patronen van clouding. Is dit te wijten aan het va paneel wat Sony hanteert en is dit acceptabel anno 2015?

• ndonkersloot
Ik ben sinds vandaag eigenaar van de 55W805C, wat een beeld nadat alle onzin uit staat _/-\o_ !
Ik vind AndroidTV tot nog toe erg vlot en stabiel. Wel moet ik hierbij opmerken dat ik TV kijk via een externe decoder en niet met een CI+ kaart.

Ik merkte wel dat met het casten van een twitch stream audio eerder kwam dan het beeld, twijfelde alleen of dit aan de streamer lag. Youtube gaat wel gewoon zoals verwacht.

Wat voor beeld instellingen hebben jullie staan?

[ Voor 5% gewijzigd door ndonkersloot op 17-09-2015 07:03 ]

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:13:
Hebben meer mensen last van clouding (of ghosting) op hun kdl-50w809c? Als ik recht voor het beeld zit en het scherm is zwart zie ik het nauwelijks, maar vanuit een bepaalde kijkhoek zie enkele patronen van clouding. Is dit te wijten aan het va paneel wat Sony hanteert en is dit acceptabel anno 2015?
Ik heb een wat lichtere vlek aan de onderkant, iets rechts van het midden, ook zichtbaar wanneer ik er recht voor zit, maar wel alleen bij een compleet zwart beeld.
Of het acceptabel is, geen idee. Ik heb er weinig last van.

Overigens schijn je lichte clouding weg te kunnen masseren. Moet eens kijken hoe dat zit.

Nomen nescio

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:55
martyaintflying schreef op woensdag 16 september 2015 @ 13:47:
Ik speel nu af en toe videobestanden af via mijn Playstation 3, door middel van Playstation Media Server. Dit zijn bestanden die op mijn pc staan (incl. subtitels enzo). Klopt het dat ik hier straks Kodi voor kan gebruiken?
Tot nu toe werkt het bij mij goed dmv Samba. Inclusief subtitles. Heb wel beetje moeite gehad om de Samba shares te vinden, maar uiteindelijk is dit gelukt, geen idee waarom het opeens ging werken. NFS vond hij wel maar als ik op de map klikte ging hij er niet naar toe, beetje raar.

Kan zelf niet testen of de DTS/DD audio via ARC / oprical out ook richting de receiver gaat.

Ik probeer nu via de KIJK app een programma terug te kijken, maar oei, continu aan het bufferen. Dus deze app is er nog niet klaar voor helaas.
Jammer dat er geen uitzending gemist app is, kan nu wel via KODI maar fijn is anders.

• Matedeor
  • Laatst online: 02-01 09:59
BastiaanN schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:21:
Ik heb nu ongeveer een weekje de KDL-43W756C thuis staan. Mooie TV met een super mooi beeld. Ik kijk TV via een setop-box van Telfort en tijdens TV kijken geen last van reboots. Ik heb mijn Onkyo versteker op HDMI4 (ARC) aangesloten en ook ARC werkt perfect. Ik hoor geluid van de setop box en zodra ik een app op de tv open schakelt de Onkyo over op geluid van de TV.

Ik heb alleen wat rare troubles met HDMI-CEC (of Bravia Sync). Normaliter schakelt mijn versterker netjes in als ik de TV inschakel en schakelt deze ook gelijk naar het juiste kanaal. Echter gaat de versterker soms ook spontaan aan (en na enkele minuten weer uit) terwijl de tv uit staat 8)7. Met mijn oude samsung tv had ik hier geen problemen mee.

Verder af en toe bij het aanzetten een reboot maar dat vind ik nog niet heel erg storend, voor de rest doet hij het echt prima d:)b

Wel jammer dat Spotify niet beschikbaar is voor Android TV...
Goed om te horen, want zit er ook over na te denken om deze televisie te halen, mooi ook dat de tv's in deze grootte dit jaar 100hz zijn in de plaats van 50hz. Enige waar ik van baal is dat de input lag flink omhoog is gegaan dit jaar, van iets van 21ms naar 36ms. Las op de consumentenbond toevallig dat de kijkhoek, geluid en de achtergrondverlichting ook niet zo hoog werden beoordeeld, hoe ervaar je dat?

• Kashika
  • Registratie: September 2010
Matedeor schreef op donderdag 17 september 2015 @ 09:36:
[...]

Goed om te horen, want zit er ook over na te denken om deze televisie te halen, mooi ook dat de tv's in deze grootte dit jaar 100hz zijn in de plaats van 50hz. Enige waar ik van baal is dat de input lag flink omhoog is gegaan dit jaar, van iets van 21ms naar 36ms. Las op de consumentenbond toevallig dat de kijkhoek, geluid en de achtergrondverlichting ook niet zo hoog werden beoordeeld, hoe ervaar je dat?
Dat verschil in input lag ga je niet merken hoor.

Of speel je alleen maar streetfighter met fightstick?

• Matedeor
  • Laatst online: 02-01 09:59
Kashika schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:03:
[...]

Dat verschil in input lag ga je niet merken hoor.

Of speel je alleen maar streetfighter met fightstick?
Van alles eigenlijk, wel veel online. Bijvoorbeeld Fifa, Project Cars, Gta. Van 21ms naar 36ms klinkt in ieder geval als een flinke verhoging, maar misschien merk ik het inderdaad helemaal niet.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
Matedeor schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:12:
[...]

Van alles eigenlijk, wel veel online. Bijvoorbeeld Fifa, Project Cars, Gta. Van 21ms naar 36ms klinkt in ieder geval als een flinke verhoging, maar misschien merk ik het inderdaad helemaal niet.
Nee in dit geval heb je games op 30 frames, ongeveer 1 frame vertraging. Dat is niet merkbaar.
Vanaf de 45 ms gaat het vervelend worden.

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
Bestaat er een mogelijkheid om van de laptop ( bijvoorbeeld popcorn time ) te streamen naar de TV zonder kabels? Zo ja hoe?

TV die ik heb: sony kdl-50w805c

Of een andere mogelijkheid om de nieuweste films te kijken op tv (geen netflix of videoland)

• Cubix
  • Niet online
Timmeuh schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:25:
Bestaat er een mogelijkheid om van de laptop ( bijvoorbeeld popcorn time ) te streamen naar de TV zonder kabels? Zo ja hoe?
Ja, via Chromecast, al hebben heel weinig applicaties zo'n cast functie op je laptop. Chrome kan met een extensie wel heel je desktop casten.
Of een andere mogelijkheid om de nieuweste films te kijken op tv (geen netflix of videoland)
Downloaden, en vanaf een netwerkshare of usb-stick afspelen met apps als Kodi, Plex of de geïntegreerde video player.

[ Voor 4% gewijzigd door Cubix op 17-09-2015 15:38 ]

• martyaintflying
Ergens in dit forum wordt ook gesproken over een Popcorntime app voor je tv? Misschien kun je daar eens naar kijken? Moet je via usb installeren geloof ik (en dan de optie aanzetten dat je .apk's van onbekende bronnen wil accepteren ofzo - moet je even induiken).

• dataworm
  • Laatst online: 25-12-2025

2) Teletekst: Als we teletekst willen openen op de tv reageert deze vaak niet. Dan ben je genoodzaakt om een zender omhoog en weer omlaag te gaan, als je dan snel op teletekst drukt werkt het wel. Iemand hier ook problemen mee?
De laatste firmware staat alleen op de Sony site. Dat komt omdat die specifiek voor het probleem met Ziggo is. Die zul je dus moeten downloaden.
Om teletekst te krijgen kan je ook op "info" of op de "blauwe toets" drukken, dat werkt ook. Inhoudelijk heeft teletekst nog wel wat kleine problemen. Bijv. het automatisch doorbladeren als een pagina subpagina's heeft is vervelend.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

TV die ik heb: sony kdl-50w805c

Popcorn time ondersteund Chromecast. Deze TV ook. Dus ja. Maar je kan natuurlijk ook Plex of Kodi gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-v op 17-09-2015 16:24 ]

• Timmeuh
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-01-2020
martyaintflying schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:52:
[...]
Ergens in dit forum wordt ook gesproken over een Popcorntime app voor je tv? Misschien kun je daar eens naar kijken? Moet je via usb installeren geloof ik (en dan de optie aanzetten dat je .apk's van onbekende bronnen wil accepteren ofzo - moet je even induiken).
Top thx man! je zal deze dus gewoon kunnen installeren als app. Ga het vanavond gelijk proberen :) Alleen even uitzoeken hoe ik 3rd party .apk kan toestaan (Y)

link voor mensen die misschien geinteressert zijn;

how to instal;
https://discuss.popcornti...d-tv-how-to-install/38921

juiste software;
https://ci.popcorntime.io/job/Popcorn-Android-MR/

• ndonkersloot
Mijn versterker geluid bedienen met de TV AB werkt prima, je krijgt alleen iedere keer de geluidsbalk op de TV te zien. Iemand een manier waarop dit uit kan?

Pagina: 1 ... 27 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297