In mijn slaapkamer heb ik momenteel een KDL-32W655A uit 2013 staan. Op zich ben ik best tevreden over de TV, al zijn er wat kleine issues. Zo is de TV niet bijzonder snel icm CI+, er is ook een led lichtje stuk vermoed ik (of wordt licht geblokkeerd), waardoor je er bij een uniform beeld rechts van het midden een net iets donkerdere band te zien is. Bij TV kijken zie je het eigenlijk nooit, maar bij gamen en lichte/grijze achtergronden valt het wel eens op. Tevens kan ik vanuit mijn luie bed net niet lekker gamen, scherm is daarvoor te klein om bijvoorbeeld alles goed genoeg te kunnen zien.
Nu is mijn idee om mijn huidige slaapkamer TV voor 200 euro ish te verkopen (heeft me 2 jaar geleden 450 gekost) en hem eventueel te vervangen voor een groter model. Nu ben ik een Apple geek, maar Android TV ziet er een stuk gelikter uit dan Sony's eigen UI, en lijkt ook een tandje sneller.
Omdat het om een slaapkamer gaat, zoek ik een TV in het formaat 43" (TV moet ook weer niet té groot worden). Er zijn 3 modellen mogelijk: 43W755C (Android TV, geen 3D), 43W805C (Android TV, wél 3D) en 43X8305C (Android TV, 4K, geen 3D, 2 Tuners). Nu is 3D totaal onbelangrijk voor mij, maar omdat ik een wat snellere TV wil, vroeg ik me af of de 805 sneller is dan de 755. Als alleen 3D het verschil is, dan valt de 805 sowieso af. 4K vind ik ook niet bijzonder belangrijk, al is het een leuke optie in Netflix. Maar het me vooral om draait is de X1 processor. Maakt het de 8305 een pak sneller (in het geval van zappen) dan de 755 of 805, of is er nagenoeg geen verschil?
Een ander voordeel lijkt mij de dubbele tuner, al vraag ik me af of ik daar niet 2 CI+ modules en 2 smartcards voor in de TV moet steken. Ik heb nu een HDD op mijn TV aangesloten, maar het nadeel is dat ik niet kan zappen tijdens het opnemen. Dus hoe zit dat precies? Wanneer ik met 1 CI+ module en een smartcard kan opnemen en zappen, geniet dat mijn voorkeur. Kan dat niet, dan is de dubbele tuner functie me niets waard. Dan geldt vooral, welke van de 3 TV's zapt het snelst.