Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
2015 flat panel tv shootout, nu live met oa X940C als het goed is: http://livestream.com/accounts/632436/events/4151627

edit:
The four flagship UHD/4K televisions in the shootout are:

LG 65EG9600 OLED
Panasonic TC-65CX850U LCD (VA, FALD)
Samsung UN78JS9500 LCD (VA, FALD)
Sony XBR-75X940C LCD (VA, FALD)
Morgen opnieuw, met ander publiek. Bijbehorende thread http://www.avsforum.com/f...nel-shootout-ce-week.html

[ Voor 62% gewijzigd door apis29 op 25-06-2015 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Wow!
Ik heb net Kodi geïnstalleerd en dat loopt echt soepel, ik ging eigenlijk al uit van het ergste en dacht het al te moeten vergelijken met mijn Raspbery Pi maar gelukkig is dat niet het geval. Ik heb via een SMB share op mijn pc wat films gestreamed (o.a. een 8G Fury ISO) en dat ging helemaal geweldig! :D

Dit was een reden voor mij om voor Android TV te kiezen en gelukkig maakt hij dat tot nu toe waar :)
Ik weet alleen nog niet hoe ik het optie menu bij Kodi open, de action menu knop op de AB doet niks iig.

[ Voor 25% gewijzigd door Bapawe op 25-06-2015 00:16 ]

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 21:38
Trivian schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 00:14:
Wow!
Ik heb net Kodi geïnstalleerd en dat loopt echt soepel
Welke tv? Kodi 15 vanuit de play store?

Hier de X85C en Kodi loopt zoals Wout zegt echt dramatisch, schokken in de menu's en video's spelen af aan pakweg 10 fps. Het refreshen van mijn collectie vanop de NAS ging wel echt heel erg snel, vergeleken met hoe lang de Ouya daaraover doet.
Heb dan ook eens VLC erop gegooid, dat loopt alleszins wel soepel maar geen idee hoe ik aan mijn NAS kom, bij network ziet hij niets staan. Over welk protocol zou dat moeten werken? (edit: net gezien dat DLNA server niet aanstond op NAS, dat zou wellicht al een verschil kunnen maken :p )

Beeld: is super, beetje Netflix gekeken en beetje vanop Ouya, beetje 4k footage op YouTube. Allemaal mooi en een heel verschil komende van een 32" Philips uit het stenen tijdperk.

Android: vertrouwd gevoel, menu's lopen af en toe wel wat harkerig, voice search werkt soms magisch goed 10 keer na elkaar, soms keer na keer vreselijk. Zeg "Chris Harris on cars" en eerste suggestie is het YouTube kanaal. Zelfde ging op voor autoblog, pewdiepie, pokerstars, Brock Baker... geen idee hoe hij het doet. Dingen die ook werken "go to hdmi3", "open Netflix", "open Kodi".

In AIDA64 eens gekeken naar de specs en er stond volgens mij 2x ARM Cortex A-17 en 1.5 GB RAM.
Morgen nog eens wat mee spelen. Moest er iemand concrete vragen hebben, shoot!

[ Voor 3% gewijzigd door Th1x4nG op 25-06-2015 02:09 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hiermee kan je zien of je last hebt van banding of dse
https://youtu.be/NxWeH-M3O6M
https://m.youtube.com/watch?v=DtmqhAtdjE0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
@Th1x4nG, ik heb een 65W855C. Kodi had ik inderdaad gewoon via de play store geïnstalleerd. Het streamen gebeurde via 5G wifi nog eens niet via een bekabeld netwerk.
Ik had gisteren wel een update geïnstalleerd, misschien jij nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Het blijft toch een beetje onduidelijk.
Hoor veelal 2 zaken. Kodi werkt goed. Of Kodi werkt slecht.
Ook hoor ik dat een reboot van de TV helpt om Android TV weer responsive te maken.

Hoop toch snel dat dit goed opgelost wordt. Een van de redenen dat de Sony boven aan mijn short list staat is Android TV om zo Kodi te draaien met data op mijn NAS ipv een hele HTPC

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 11:58
DarkSide schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:32:
Het blijft toch een beetje onduidelijk.
Hoor veelal 2 zaken. Kodi werkt goed. Of Kodi werkt slecht.
Ook hoor ik dat een reboot van de TV helpt om Android TV weer responsive te maken.
Het lijkt me waarschijnlijk dat het verschil veroorzaakt wordt door het resolutie-verschil; de 65W855C, waar Kodi wel goed op lijkt te draaien, hoeft een stuk minder pixels te pushen. 4K is maar liefst 4 keer zoveel pixels als full HD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Is dat niet iets wat de TV moet upscalen.
Je kan Kodi toch gewoon op 1080 zetten. Je hebt toch geen 4k mkv films....
Dan moet kodi gewoon op 1080 renderen. En moet de tv voor de upscaling zorgen.
Zou dus geen vershil moeten zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004

Bever!

3

apis29 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:33:
2015 flat panel tv shootout, nu live met oa X940C als het goed is: http://livestream.com/accounts/632436/events/4151627

edit:
[...]

Morgen opnieuw, met ander publiek. Bijbehorende thread http://www.avsforum.com/f...nel-shootout-ce-week.html
top, elk jaar leuk om te lezen! ben benieuwd naar de resultaten, op het filmpje kan je er geen conslusies uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
DarkSide schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:43:
Is dat niet iets wat de TV moet upscalen.
Je kan Kodi toch gewoon op 1080 zetten. Je hebt toch geen 4k mkv films....
Dan moet kodi gewoon op 1080 renderen. En moet de tv voor de upscaling zorgen.
Zou dus geen vershil moeten zijn.
Ik denk niet dat je Kodi op 1080p kan zetten op je Android TV; het is vergelijkbaar met de normale Android app, en die kan de resolutie van je telefoon ook niet zomaar veranderen. Dus de Kodi UI zal echt op 4K gerenderd worden, lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Finwe schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:07:
[...]

Ik denk niet dat je Kodi op 1080p kan zetten op je Android TV; het is vergelijkbaar met de normale Android app, en die kan de resolutie van je telefoon ook niet zomaar veranderen. Dus de Kodi UI zal echt op 4K gerenderd worden, lijkt me zo.
Zou het kunnen verklaren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Net maar even kodi geinstalleerd op mijn telefoon.
En idd verrek. Geen mogelijkheid om resolutie in te stellen.
Op zich jammer. En dat zou idd een reden kunnen zijn.
Helaas is mijn telefoon maar 1080p en heb ik niet de beschikking over een telefoon/tablet met een hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 14:27
Kun je deze anders is proberen? Google Play: SPMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Dus voorlopige concluse voor Kodi op AndroidTV op de nieuwe Sony TV's werk perfect zolang het een fullhd model is en GEEN 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Witte8 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:24:
Dus voorlopige concluse voor Kodi op AndroidTV op de nieuwe Sony TV's werk perfect zolang het een fullhd model is en GEEN 4K?
Ik denk dat dat misschien wat voorbarig is, volgens mij zijn er hier maar 3 mensen die Kodi hebben geprobeerd...de W855C lijkt het goed te doen, de X85 niet. Of dat nu ook echt door de resolutie komt..de 4K TVs hebben ook een andere SoC (de X1), dus misschien moet daar nog een en ander voor geoptimaliseerd worden.

Aan de andere kant, als de "standaard" Android apps zoals YouTube wel soepel draaien op de 4K modellen, dan doet Kodi misschien wat operaties die duur zijn op 4K resolutie...Android heeft wel tools om dat te debuggen (bijv. systrace), maar geen idee of dit ook al werkt op Android TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 29-09 20:10
Finwe schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:36:
[...]

Ik denk dat dat misschien wat voorbarig is, volgens mij zijn er hier maar 3 mensen die Kodi hebben geprobeerd...de W855C lijkt het goed te doen, de X85 niet. Of dat nu ook echt door de resolutie komt..de 4K TVs hebben ook een andere SoC (de X1), dus misschien moet daar nog een en ander voor geoptimaliseerd worden.

Aan de andere kant, als de "standaard" Android apps zoals YouTube wel soepel draaien op de 4K modellen, dan doet Kodi misschien wat operaties die duur zijn op 4K resolutie...Android heeft wel tools om dat te debuggen (bijv. systrace), maar geen idee of dit ook al werkt op Android TV.
De X1 is voor de beeldverwerking, die staat los van de SoC waar het systeem op draait, afaik.
Die SoC wordt geproduceerd door MediaTek, volgens mij zit in elke Sony Android dezelfde SoC.

Maar de conclusie is idd een beetje voorbarig, wellicht ligt het aan random memory leaks, meen op AVS gelezen te hebben dat Kodi wel soepel draaide bij iemand met een 4K TV. Het zal vast wel goed komen uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
Imo belangrijk voor mij ook om hier toch al rekening mee te houden. Stel ik koop een 4k sony tv en er komt geen oplossing voor Kodi dan is dat voor mij wel een zwaar minpunt, aangezien ik Kodi belangrijk vind. :-)

Is kijken of ze op het Kodi forum hier al over bezig zijn. Uiteraard moet er hier zich wel iemand mee willen bezig houden. En dat zal dan weer afhangen van de populariteit van deze Sony modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darun1a
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-07 20:41
Ik had een offerte gevraagd bij de PlatteTVDiscounter.nl voor de 50W755c. ik kreeg een aanbod van 859 euro. Vind ik een nette prijs, dus ik wilde 'm bestellen. Ik zag op de site alleen geen voorraad staan. Even gebeld en kreeg te horen dat het pas de 10e juli geleverd wordt bij hun en dat dat voor alle winkels geld. Dus nog 2 weekjes wachten dan maar :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Darun1a schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:01:
Ik had een offerte gevraagd bij de PlatteTVDiscounter.nl voor de 50W755c. ik kreeg een aanbod van 859 euro. Vind ik een nette prijs, dus ik wilde 'm bestellen. Ik zag op de site alleen geen voorraad staan. Even gebeld en kreeg te horen dat het pas de 10e juli geleverd wordt bij hun en dat dat voor alle winkels geld. Dus nog 2 weekjes wachten dan maar :\
Op pricewatch staan vele bedrijven die dit toestel nog op voorraad hebben. Kwestie van even contact opnemen en goed onderhandelen en je hebt 'm deze week nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
P.K. schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:00:
[...]

De X1 is voor de beeldverwerking, die staat los van de SoC waar het systeem op draait, afaik.
Die SoC wordt geproduceerd door MediaTek, volgens mij zit in elke Sony Android dezelfde SoC.
Ahja inderdaad, MT5595 SoC + X1..lijkt erop dat de full HD en 4K allebei dezelfde SoC gebruiken, dus dan is slechte rendering performance op 4K alweer wat waarschijnlijker.

Vraag me of of alleen de UI van Kodi slecht draait, of ook de content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

http://www.tomshardware.c...android-tv-vp9,28330.html

interesante link, De Chip zou 4k aan moeten kunnen. Maar dan wel het VP9 of HEVC.
X264 is dus een ander verhaal. En zou dus kunnen dat hij niet lekker aangesproken word.
Om de content dan naar 4k te schalen.
Dit zou overigens wel opgelost kunnen worden door kodi vermoed ik, als ze op de hoogte zijn.
Het is ook nog slechts een beta van Isengaard. Moeten we ook niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:33
Hoe is het live TV kijken (via CI+) in combinatie met Android TV? Is het echt een onderdeel van (inclusief een mooi guide), of is het meer een aparte ingang welke je selecteert, waarna Android TV naar de achtergrond verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MkGrnd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:17:
[...]

Mooi, ik ga deze ook binnenkort halen. Ben benieuwd naar je bevindingen. Van waar heb je deze en wat heb je hiervoor betaald?
Ik ben hier ook naar benieuwd, 1.799,- t/m 1.999,- (pricewatch) zit voor mij nog aan een te hoge kant voor de kdl-65w855c

[ Voor 4% gewijzigd door MkGrnd op 25-06-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Wat misschien nog ook kan uitmaken m.b.t. het Kodi verhaal, ik maak geen gebruik van CI+ maar gewoon via een horizon box van Ziggo. Misschien dat het gebruik van de CI+ module ook nog een hoop processor kracht / geheugen kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:04
Nee hoor dat kost niks extra's (na testen), je krijgt alleen dan wel extra diensten die aktief worden in de TV zoals de EPG Guide, On demand (Interactief) en fast channel switching.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sateprikkert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 14:32
FabianNL schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:47:
Hoe is het live TV kijken (via CI+) in combinatie met Android TV? Is het echt een onderdeel van (inclusief een mooi guide), of is het meer een aparte ingang welke je selecteert, waarna Android TV naar de achtergrond verdwijnt?
Moet zeggen dat ik hier ook wel benieuwd naar ben. Is iemand in de gelegenheid foto's (of filmpje!) te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Darun1a schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:01:
Is dat exact de w805c maar dan zonder 3d? Dus 0.0% verschil verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je vraagt eigenlijk: is 3d paneel hetzelfde als 2d, maar dan extra laagje ofzo..?

Wie biedt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 10:34
Jasper1911 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:40:
Ik zit net The Witcher 3 te doen op mijn 55X8507C (ps4) maar dat valt even tegen tov Battlefield 4 zeg. Ongelooflijk grainy. Is daar wat aan te doen?
Na spelen met de instellingen voor Spelmodus heb ik daar nu de volle kleuren die ik wil ("gewend ben" eerder: verwend) zonder die ruis/grain van de standaard modus. Ik vond spelmode namelijk erg donker.

Alleen echte kalibratie heb ik totaal geen kaas van gegeten, maar het is nu echt fantastisch!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suske_2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 13:24
Ik heb net mijn 43W755C binnen, uiteindelijk heb ik hem voor 749 mee kunnen nemen.
Ik ga er dit weekend mee aan de slag en kan ik ook mijn ervaringen delen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darun1a
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-07 20:41
deejaylethal schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:23:
[...]

Is dat exact de w805c maar dan zonder 3d? Dus 0.0% verschil verder?
Ik heb dat eerder in het forum ook al gevraagd, zonder reactie helaas.

Ik heb nu wel ook een bod van plattetv.nl van 850 euro. incl. verz. en ik heb een mailtje gestuurd naar Foka en Bobshop met de vraag wat ze mij kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Laatst online: 19-06 14:12
iemand met de Sony KDL-55W805C die deze al eens goed getest heeft op vertical banding? hebben de Sonys hier (veel)last van?
en volgens mij is de kast gewoon hetzelfde als de B modellen? dus met de dikke onderkant?

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Darun1a schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:33:
[...]

Ik heb dat eerder in het forum ook al gevraagd, zonder reactie helaas.
Er is gewoon te weinig bekend om het met zekerheid te zeggen maar voor de 2014 modellen kon je het wel zo stellen ja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just_A_boy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05-2017
sfinx333 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:41:
iemand met de Sony KDL-55W805C die deze al eens goed getest heeft op vertical banding? hebben de Sonys hier (veel)last van?
en volgens mij is de kast gewoon hetzelfde als de B modellen? dus met de dikke onderkant?
Ik heb geen last van banding bij m'n 43W805c. Wel enigzins last van dse voornamelijk te zien bij een horizontale pan.. Maar veel minder bij een verticale pan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen leveren ze mijn KDL65W855C. :)

Alsook vandaag gezien in MM Schoten, was muziek aan't afspelen via soundbar Sony, beetje spijt dat ik niet mee genoten heb van die aanbieding, dan kost die soundbar 50% minder, voor maar 300€ ong, gaf lekker geluid aan.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
apis29 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:43:
[...]

Er is gewoon te weinig bekend om het met zekerheid te zeggen maar voor de 2014 modellen kon je het wel zo stellen ja ...
Ff googletje en je vindt al gauw een overzichtje

http://www.fwdmagazine.be...ine-up-2015/#!prettyPhoto

En idd verschil is de 3d functie lijkt me'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Witte8 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:31:
[...]

Ff googletje en je vindt al gauw een overzichtje

http://www.fwdmagazine.be...ine-up-2015/#!prettyPhoto

En idd verschil is de 3d functie lijkt me'.
Daar staat niks over welk modelnummer het paneel heeft ;) . De gepubliceerde specs zijn (idd) al maanden bekend zoals in dat overzichtje ...

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 25-06-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 11:57
Ik ben erg aan het twijfelen tussen de 50w807c en de 49w8307c.
Full HD vs 4K, va paneel vs ips en 3D of geen 3D.

Ik vind 4K geen must, maar wil niet achteraf spijt krijgen, dus neig naar het duurdere model. Maar is het duurdere model ook het betere model of is er bespaard om 4k te brengen op een lager prijsniveau en is de 807 de betere tv als 4k buiten beschouwing blijft? Is upscaling een nadeel voor al het full HD materiaal?
Op dit moment verander ik per dag van mening. Prijs is eigenlijk geen issue dus dat weeg ik niet mee.

Iemand al meer reviews kunnen vinden die het ips paneel onder de loep nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bever! schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:53:
[...]

top, elk jaar leuk om te lezen! ben benieuwd naar de resultaten, op het filmpje kan je er geen conslusies uit trekken.
Lijkt erop dat de Sony gaat winnen en de OLED redelijk tegenvalt (dit exemplaar iig). Panasonic valt ook een beetje tegen, met name zwartwaarden die zo goed uit de reviews kwamen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Finwe schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:33:
[...]

Vraag me of of alleen de UI van Kodi slecht draait, of ook de content?
Menu's + content zelf schokken beide zowat hetzelfde.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
En een NES emulator met super mario, werkt dat?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 20:33
Alsook vandaag gezien in MM Schoten, was muziek aan't afspelen via soundbar Sony, beetje spijt dat ik niet mee genoten heb van die aanbieding, dan kost die soundbar 50% minder, voor maar 300€ ong, gaf lekker geluid aan.
Die actie (tot de 28e geldig) is toch alleen voor 4K modellen? Kleine kans, maar hopelijk komt er volgende maand een nieuwe actie: TV + 50% korting op een PS4 lijkt mij wel wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8lab
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-10 21:53
Sinds gisteravond trotse eigenaar van een 55x8505c! De eerste indrukken zijn goed, prachtig scherm en Android werkt tot nu toe prima.

Alleen problemen om met een ci module ziggo aan de praat te krijgen. Lees ook nu dat er sinds de fusie van ziggo en UPC problemen zijn met Sony tv's en ci modules.
Alleen NPO 1,2 en 3 werken, de rest krijg ik niet aan de praat.
Zijn anderen hier ook tegen aan gelopen? En heb je het op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 23:56
gr8lab schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:23:
Sinds gisteravond trotse eigenaar van een 55x8505c! De eerste indrukken zijn goed, prachtig scherm en Android werkt tot nu toe prima.

Alleen problemen om met een ci module ziggo aan de praat te krijgen. Lees ook nu dat er sinds de fusie van ziggo en UPC problemen zijn met Sony tv's en ci modules.
Alleen NPO 1,2 en 3 werken, de rest krijg ik niet aan de praat.
Zijn anderen hier ook tegen aan gelopen? En heb je het op kunnen lossen?
Ik moest een nieuwe CI+ 1.3 module van Smit aanschaffen (Wel een ouder model uit 2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8lab
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-10 21:53
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:25:
[...]

Ik moest een nieuwe CI+ 1.3 module van Smit aanschaffen (Wel een ouder model uit 2009)
Heb een nu een 1.3 module van Quantis in gebruik. Dank voor de tip, ik ga het proberen met een andere module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
gr8lab schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:28:
[...]

Heb een nu een 1.3 module van Quantis in gebruik. Dank voor de tip, ik ga het proberen met een andere module
Die combi's worden zo wel aangeboden op plattetvdiscounter.nl zie ik... zou apart zijn als het niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004

Bever!

3

quorumz schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:11:
[...]

Die combi's worden zo wel aangeboden op plattetvdiscounter.nl zie ik... zou apart zijn als het niet werkt
Modules kunnen ook stuk gaan, die quantis zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Heb een Quantis 1.3 met interaktief in onze nieuwe Sony tv's hoor, werkt prima. X85C en W755.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaRy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2022
Hier ook een Quantis 1.3 CI+ zowel zenders als ziggo interactief werkt perfect op mijn X85C. Geen storingen hickups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
In mijn geval had ik nog een verouderde CI+ module (een 1.2 of nog ouder :))

Toen Ziggo de frequenties had verhoogd (samenvoeging met UPC), kon deze er niet meer mee omgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sateprikkert
Zie dat veel mensen gebruik maken van de CI+ module. Heeft iemand nog antwoord op onderstaande vraag van FabianNL? Ben ik zelf ook benieuwd naar :)
FabianNL schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:47:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Het is gewoon geintegreerd, als optie om te kiezen, Digital TV met EPG Guide, dus.... geen idee wat je anders wilt weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sateprikkert
Duidelijk zo :) Ik ben daar nog geen foto of filmpje van tegengekomen, vandaar de vraag. Nu op zoek naar een knappe prijs voor de 65W855C!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaRy
Even vraagje aan mede-eigenaren van een X85C:

Prima tv qua kleuren en beeld heb alleen in de hoeken wat last van wat donkere plekken in het beeld. Net of de backlightverlichting niet helemaal in de hoekjes kan komen (soort van V in de hoeken). Is dit normaal? Verder geen last van Clouding/bleeding.

Android na de laatste update sneller. Wel na tijd stand-by of gebruikt te zijn wordt ie wat trager. (Net of er een memoryleak is of iets dergelijks).

Kodi op 4k werkt zeer traag. Homescreen zon 10fps en films met dito framerate. Hoop op nog wat verbeteringen in Kodi of de mogelijkheid om in 1080p te renderen en de tv de upscalling te laten doen. We zullen moeten kijken wat de updates ons brengt

Plex en Amby
Beide mediaservers leveren leuke apps om je mediacollectie te bekijken. Beide apps kosten zo'n €5,-/stuk en werken perfect. Geen hickups en onder je homescreen krijg je allemaal aanbevelingen van je series / films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaRy
sateprikkert schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:05:
Zie dat veel mensen gebruik maken van de CI+ module. Heeft iemand nog antwoord op onderstaande vraag van FabianNL? Ben ik zelf ook benieuwd naar :)

[...]
Android tv is je gui op de tv. Zappen, de gids alle functies zijn Android met een soort van Bravia "skin" (zelfde osd als bijv. Ps3 / Bravia tv / blu-ray speler. Dus niet de cross media bar van Sony maar on screen display bij het zappen / info screens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds deze week een x8509c.
Tevreden, alleen op hdmi afspelen op pc met Kodi een storende streep in het midden bij beweging camera.
Net of de tv het niet kan bijhouden. Maar ik moet dit nog onderzoeken, misschien ligt het aan de pc met geïntegreerde video.

Kodi via android tv is prut nog, beeld schokt heel erg. Hopelijk komt daar nog een update van Kodi of Sony voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Trivian schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:23:
@Th1x4nG, ik heb een 65W855C. Kodi had ik inderdaad gewoon via de play store geïnstalleerd. Het streamen gebeurde via 5G wifi nog eens niet via een bekabeld netwerk.
Ik had gisteren wel een update geïnstalleerd, misschien jij nog niet?
Dit is goed om te lezen. Zojuist met verhuizen mijn +- 6 jaar oude Samsung TV gesloopt (oeps). Goede reden om een nieuwe TV uit te zoeken.

Goed werkende KODI zou echt een uitkomst zijn, dan kan mijn HTPC de deur uit (welke nu enkel KODI draait).

Enig idee of het ook soepel draait met de niet standaard skin?

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-v op 26-06-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
apis29 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:53:
[...]

Daar staat niks over welk modelnummer het paneel heeft ;) . De gepubliceerde specs zijn (idd) al maanden bekend zoals in dat overzichtje ...
Ik heb gemaild naar Sony 8) Ik laat het weten.

groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:14
Ik lees veel over Kodi. Maar je kunt toch ook gewoon een andere app proberen die hetzelfde doet als Kodi?
Of werken die ook schokkerig? (of zijn er geen apps met precies dezelfde functionaliteit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Kan iemand die de Sony 55inch x85c heeft gekocht zijn aankoopprijs posten?
Wat valt er van de adviesprijs af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Zo, net ook de Sony KD65X8505C besteld, levertijd 1e of 2e week van juli. Dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
We zijn bij Plex nu bezig om MKV + AC3 direct play compatible te maken met de TV's :) Binnenkort kun je dus rechstreeks afspelen zonder transcoding op die TV's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
tcviper schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:57:
We zijn bij Plex nu bezig om MKV + AC3 direct play compatible te maken met de TV's :) Binnenkort kun je dus rechstreeks afspelen zonder transcoding op die TV's :)
geen DTS? Een beetje bekende release groep heeft dat ook als audiospoor in mkv's zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
DTS moet apart licentie voor af worden gedragen, dat ligt bij de fabrikanten, niet bij ons (en die doen dat vaak niet meer, zowel Sony, nVidia als anderen niet) ;)
9 van de 10 downloads die ik pak zitten beide sporen in, dus DD5.1 en DTS, dus dan is het altijd prima.

Verder, als het alleen DTS is dat omgezet dient te worden door Plex server naar bijv AAC 5.1 of AC3 5.1, dan is de transcoding minimaal, dus nog steeds prima :)

[ Voor 23% gewijzigd door tcviper op 26-06-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
quorumz schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:38:
Zo, net ook de Sony KD65X8505C besteld, levertijd 1e of 2e week van juli. Dus ben benieuwd!
Succes met wachten ;). Bij plattetv zou die deze week aankomen, maar helaas. Volgende week is een mogelijkheid nog. Heb dan de KD55X8509C besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Laatst online: 03-10 14:25

MyS

Zou iemand die één van de FullHD versies (w75 / w80 / w85) heeft, kunnen bevestigen dat Kodi op deze versies inderdaad goed werkt. En eventueel een video kunnen maken?

Ik wil graag een nieuwe TV bestellen, maar ik vind het wel belangrijk dat Kodi goed werkt want anders zijn er ook andere mogelijkheden (Panasonic, Samsung) met een losse media player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Ik heb het toevallig vandaag best uitgebreid getest op een w809c. Werkte echt top. Het ging lekker vloeiend althans minimaal zo vloeiend als op mijn RPI2.

Ik kan je wel een video ervan maken maar ga anders gewoon even naar een winkel en kodi gewoon erop installeren als hij op het netwerk is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyS
  • Laatst online: 03-10 14:25

MyS

powah2k4 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:51:
Ik heb het toevallig vandaag best uitgebreid getest op een w809c. Werkte echt top. Het ging lekker vloeiend althans minimaal zo vloeiend als op mijn RPI2.

Ik kan je wel een video ervan maken maar ga anders gewoon even naar een winkel en kodi gewoon erop installeren als hij op het netwerk is verbonden.
Als je dat zou willen doen erg graag... de enige winkel hier in de buurt die de TV heeft staan is de Mediamarkt en daar is de TV niet met het netwerk verbonden.

Werkt 24p materiaal ook op deze TV's of schakelt hij dan terug naar 60?

[ Voor 47% gewijzigd door MyS op 26-06-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

tcviper schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:57:
ff offtopic maar zijn jullie ook bezig of zijn er plannen om plex naar de panasonic firefox os (cx700) te porten?

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
MyS schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:03:
Als je dat zou willen doen erg graag... de enige winkel hier in de buurt die de TV heeft staan is de Mediamarkt en daar is de TV niet met het netwerk verbonden.

Werkt 24p materiaal ook op deze TV's of schakelt hij dan terug naar 60?
Stuur me maar een PM waarvan je wil dat ik een filmpje maak dan doe ik dat morgen vroeg even voor je. Er staat Kodi op met Genesis. Kan eventueel nog wel wat andere dingen erop zetten en/of testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 22:38
tcviper schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 18:33:
DTS moet apart licentie voor af worden gedragen, dat ligt bij de fabrikanten, niet bij ons (en die doen dat vaak niet meer, zowel Sony, nVidia als anderen niet) ;)
9 van de 10 downloads die ik pak zitten beide sporen in, dus DD5.1 en DTS, dus dan is het altijd prima.

Verder, als het alleen DTS is dat omgezet dient te worden door Plex server naar bijv AAC 5.1 of AC3 5.1, dan is de transcoding minimaal, dus nog steeds prima :)
Volgens de Sony website ondersteunen ze DTS.... Dit zou dus dan gewoon zonder transcoding moeten werken?

Zie hier de lijst met codecs: http://helpguide.sony.net...s/TP_codeclist_other.html

Video Codec (Profile@Level)AVC / H.264 BP@L3, MP@L4.2, HP@L4.2
Audio CodecDTS core / AC3 / AAC-LC / E-AC3 / HE-AACv1 / HE-AAC v2 / MPEG1L1 / MPEG1L2 / Vorbis
Supported Subtitle TypeInternal / External
Supported Maximum Resolution1920x1080
Supported Minimum ResolutionQCIF (176x144)
Supported Maximum Frame Rate1920x1080@60fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:47
Twijfel twijfel.. Wel of niet een soundbar bestellen met de tv ivm de 50% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just_A_boy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05-2017
@soullancer ik vind het geluid behoorlijk tegenvallen van die soundbars vooral als je ook muziek wilt luisteren. Ikzelf heb aan mijn tv de soundsticks III hangen van harman kardon en dat klinkt echt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Motion2 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:16:
[...]

Volgens de Sony website ondersteunen ze DTS.... Dit zou dus dan gewoon zonder transcoding moeten werken?

Zie hier de lijst met codecs: http://helpguide.sony.net...s/TP_codeclist_other.html

Audio CodecDTS core / AC3 / AAC-LC / E-AC3 / HE-AACv1 / HE-AAC v2 / MPEG1L1 / MPEG1L2 / Vorbis
Zal het bespreken met het team en laat je nog even wat weten hier.

Mbt Steelo: Panasonic kan ik niks over zeggen op dit moment, main focus ligt bij AndroidTV op dit moment.

[ Voor 6% gewijzigd door tcviper op 27-06-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaRy
HTPC welke via HDMI is aangesloten (receiver met HDMI repeater). Speelt gewoon DTS en AC3 af zonder aanpassing van het geluid. (Passthrough)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Ik heb zojuist de 65w855c besteld voor 1649,- in Duitsland bij de Mediamarkt, ik krijg hem Dinsdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Laatst online: 19-06 14:12
DaYwaLkUr schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 13:45:
Ik heb zojuist de 65w855c besteld voor 1649,- in Duitsland bij de Mediamarkt, ik krijg hem Dinsdag!
ben je er geweest dan? hij staat voor 1999 op de site

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
sfinx333 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 14:10:
[...]

ben je er geweest dan? hij staat voor 1999 op de site
Ja volgens mij staat die overal voor 1999 ;) ik vroeg of ik hem voor 1600 kon kopen, toen zei die zonder in het systeem te kijken 1649,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roger1984 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:29:
Ik heb gisteren de KD55X8509C aangekocht voor 1.600€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Motion2 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:16:
[...]

Dat geld voor DLNA ;) Apps die gebruik maken van exoplayer (Google) zoals wij hebben daar (nog) geen toegang toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
tcviper schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:46:
[...]

Dat geld voor DLNA ;) Apps die gebruik maken van exoplayer (Google) zoals wij hebben daar (nog) geen toegang toe.
Aah oke, ik hoop dat het er komt. Dat vond ik een van de pluspunten van de Sony serie.
Veel films zijn in dts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 13:18
Plattetv.nl kan de KDL65W855C ook voor €1650 aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Motion2 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:53:
[...]

Aah oke, ik hoop dat het er komt. Dat vond ik een van de pluspunten van de Sony serie.
Veel films zijn in dts...
Om eerlijk te zijn zou ik er niet 'snel' op rekenen. Probeer gewoon zoveel mogelijk met AC3 ook te krijgen ;) Het gros van die bekende groepen doet DD5.1 en DTS tracks dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roger1984 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:29:
Ik heb de 55x8509c net besteld voor 1700 euro worst als het goes is deze week geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:03:
[...]

Ik heb de 55x8509c net besteld voor 1700 euro worst als het goes is deze week geleverd
Waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:35

WoutF

Hoofdredacteur
Welke Nederlandse apps staan er eigenlijk allemaal voorgeinstalleerd bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenan82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-04-2024
just_A_boy schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 08:51:
@soullancer ik vind het geluid behoorlijk tegenvallen van die soundbars vooral als je ook muziek wilt luisteren. Ikzelf heb aan mijn tv de soundsticks III hangen van harman kardon en dat klinkt echt super
HK Soundsticks klinken inderdaad erg goed. Hele goede kwaliteit voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motion2 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:05:
[...]

Waar heb je hem besteld?
Kreutz landgraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
WoutF schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:27:
Welke Nederlandse apps staan er eigenlijk allemaal voorgeinstalleerd bij jullie?
Videoland, NOS, NOS Sport en Regio TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:47
Begrijp dat veel winkels bereid zijn te zakken in prijs? Zie niet bij elke prijs een winkel gekoppeld in de reacties hier, maar 1650,1700 moet haalbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:35

WoutF

Hoofdredacteur
Trivian schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:56:
[...]

Kun je die ook in de Play Store terugvinden? want op mijn Nexus Player kan ik die apps niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Trivian schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:56:
[...]

En HbbTV dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Die apps stonden bij mij onder 'Aanbevolen apps', daaronder is ook nog Netflix en dailymotion te vinden maar dat lijken me niet echt Nederlandse apps :)
Geen idee wat HbbTv is maar als ik daar op zoek in de app store vind ik niks.
Hetzelfde geld voor de Nederlandse apps die ik hierboven genoemd heb die krijg ik ook niet gevonden in de app store maar staat dus wel gewoon standaard geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Heeft iemand al goedkope actieve 3d brillen gevonden voor de sony X8505C serie? Ik had eerder uit avforum gevist dat sommige samsungs op de sony werken en aanzienlijk goedkoper zijn. Kan alleen dus de link zo gauw niet meer vinden...

http://www.amazon.de/Sams...eywords=samsung+3d+brille

http://www.amazon.de/Sams...eywords=samsung+3d+brille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnY_o3
  • Laatst online: 27-09 08:02
Ik heb van Sony zelf te horen gekregen dat er over een maand en actiepack komt met 2x TDG-BT500 voor de prijs van 59,95. Dus ik wacht het nog even af, als het typenummer bekend is ga ik die gelijk bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
JohnnY_o3 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 09:22:
Ik heb van Sony zelf te horen gekregen dat er over een maand en actiepack komt met 2x TDG-BT500 voor de prijs van 59,95. Dus ik wacht het nog even af, als het typenummer bekend is ga ik die gelijk bestellen.
zou aardige aanbieding zijn, bijna 2e gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik sta op het punt om de Sony KDL-43W805C te bestellen, maar ik kan er weinig reviews over vinden. Ik ga het gebruiken voor Chromecast/TV/Films, geen showstopper bugs bekend?

edit: kom er net achter dat het niet de VP9 en h265 codecs ondersteunt, dat is wel weer jammer.

[ Voor 29% gewijzigd door jerkitout op 28-06-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
jerkitout schreef op zondag 28 juni 2015 @ 18:13:
Ik sta op het punt om de Sony KDL-43W805C te bestellen, maar ik kan er weinig reviews over vinden. Ik ga het gebruiken voor Chromecast/TV/Films, geen showstopper bugs bekend?

edit: kom er net achter dat het niet de VP9 en h265 codecs ondersteunt, dat is wel weer jammer.
Het is geen 4K tv, dus die codecs hebben geen priority.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:03:
[...]

Ik kan het even niet vinden maar wat is het grootste verschil tussen 55x8509c en 55x8505c ? als ik ze vergelijk met elkaar zijn ze gewoon identiek...

En hoe doe je dat toestel voor 1700 euro kunnen krijgen, als ik op site ziet ziet kost het gewoon 1999 http://www.kreutz.nl/beel...0-cm/kd55x8509c-1995.html :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
Al paar keer voorbijgekomen, Motionflow is 800 Hz voor de 5 vs 1000 Hz voor de 9. In de praktijk geen verschil, I suppose.

Pagina: 1 ... 12 ... 109 Laatste

Let op:
Let op! :)

Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297