Kan niet. Twin Tuners in TV's kunnen dit pas als de nieuwe CI+ standaard uit is.Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:58:
De hele 850c serie heeft dubbele tuners. Ik weet niet of je twee gecodeerde kanalen kan opnemen te gelijkertijd.
Je kunt dus een gecodeerd signaal bekijken en opnemen en daarnaast naar iets ongecodeerds kijken of opnemen.
Aangezien ik ook de sony soundbar ht-380 erbij gekocht heb ben ik ook erg benieuwd of dat wel goed samen gaat werken aangezien de problemen met geluid en hdmi i.s.m. een versterker wat viper beschrijft.
www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe
Android TV staat op dit moment in de kinderschoenen. Het is in feite een computer met gloednieuwe software. Dus je kunt regelmatig verbeteringen door middel van firmware updates verwachten.Trivian schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:40:
Ik heb de 65W855C besteld en zou erg teleurgesteld zijn als Android TV niet is wat ik verwacht had. Ik heb maanden gewacht op deze tv en daarvan ook nog een aantal maanden zonder tv gezeten (de horror) en voor die prijs verwacht ik wel een mooi product. Dat er een aantal zaken nog niet helemaal goed werken zal ik door de vingers zien mits ze dit wel snel fixen.
Aangezien ik ook de sony soundbar ht-380 erbij gekocht heb ben ik ook erg benieuwd of dat wel goed samen gaat werken aangezien de problemen met geluid en hdmi i.s.m. een versterker wat viper beschrijft.
Niet teveel zorgen om maken. In de basis kan je er prima van genieten. En het zal vrij vlot ook wel van de kinderziektes verlost zijn rondom de softare.
Het streamen van popcorn time vanaf de telefoon lukt helaas ook nog niet. Heeft iemand dat al geprobeerd?
Heb er een soundbar bij met draadloze subwoofer en die werkt perfect
[ Voor 12% gewijzigd door Jasper1911 op 22-06-2015 12:26 ]
Waar heb je hem gekocht? Bij de MM in A'dam centrum hadden ze slechts 1 x 505C, en op hun site staat al een week dat hij er over 3-4 dagen is...Jasper1911 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:15:
Ik heb dus sinds dit weekend de 55X8507C (zie ook vorige posts) en merk dat android tv wel traag loopt. Vooral de album app is echt dramatisch.
Het streamen van popcorn time vanaf de telefoon lukt helaas ook nog niet. Heeft iemand dat al geprobeerd?
Heb er een soundbar bij met draadloze subwoofer en die werkt perfect
Mediamarkt Utrecht Centrum.Trebor schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:45:
[...]
Waar heb je hem gekocht? Bij de MM in A'dam centrum hadden ze slechts 1 x 505C, en op hun site staat al een week dat hij er over 3-4 dagen is...
Ze hadden er maar 2 geloof ik en die hebben de winkel nooit gehaald...
Verwijderd
Tussen de B en de C zit een wezenlijk verschil. Naast smaak over het uiterlijk (pootjes bij de B en de lange voet van de C), zit er ook een ander paneel in.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:48:
Ik twijfel tussen de 850C en 850B van vorig jaar. Worden wij betatester van de 850c ofwat? Oké, staat allemaal nog in kinderschoenen etc. en zal opgelost worden met updates, maar komaan, als de mensen hier zelfs zeggen dat android traag loopt? Is die processor niet sterk genoeg hiervoor ofzo?
B gebruikt IPS en C VA. Daarbij is op gebied van beeldkwaliteit de C beter, mede door de X1 4K chip.
En ja je koopt een eerste model Android TV. Betatester ben je zeker niet. Sony heeft aangegeven dat de issues die bekend zijn, aan gewerkt wordt. Als dit een testserie was, zou je de vriendelijke groeten krijgen en de uiteindelijke versie later mogen kopen. Nu moet er een beetje aan gesleuteld worden, zo extreem is het allemaal niet.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Verwijderd
Bron:
Dan zeggen ze dat er bij de nieuwe modellen geen verschil zit tussen de 800mhz en de 1000mhz?
2015 Models Sony MotionFlow Real Refresh Rate
Sony R510C 120 60 Hz
Sony W800C 960 120 Hz
Sony W850C 960 120 Hz
Sony X830C 960 120 Hz
Sony X850C 960 120 Hz
Sony X900C 960 120 Hz
Sony X910C 960 120 Hz
Sony X930C 1440 120 Hz
Sony X940C 1440 120 Hz
Alleen is mij niet duidelijk of ze 960mhz á 1000mhz bedoelen? Ook staat er niets over 800mhz.
De vorige interface van Sony was inderdaad ook niet alles, dus ik was erg blij dat ze naar Android TV waren overgestapt. Ik hoop alleen dat ze de problemen van tcviper nog wel aanpakken, want ik was ook van plan het aan een dergelijke versterker te koppelen.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:44:
Dat android tv traag loopt lig toch uberhaupt dat de processor het niet aankan? Mss dat het bestuursysteem gewoon nog niet optimaal is, dat kan dan weer wel met een update opgelost worden. Mja de B heeft ook last van trage interface heb ik al gelezen.
Dit zijn de getallen uit USA, daar werkt het lichtnet op 60hz, hier op 50hz.BliXem schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:48:
Als ik kijk naar Sony's Motionflow:
Bron:
Dan zeggen ze dat er bij de nieuwe modellen geen verschil zit tussen de 800mhz en de 1000mhz?
2015 Models Sony MotionFlow Real Refresh Rate
Sony R510C 120 60 Hz
Sony W800C 960 120 Hz
Sony W850C 960 120 Hz
Sony X830C 960 120 Hz
Sony X850C 960 120 Hz
Sony X900C 960 120 Hz
Sony X910C 960 120 Hz
Sony X930C 1440 120 Hz
Sony X940C 1440 120 Hz
Alleen is mij niet duidelijk of ze 960mhz á 1000mhz bedoelen? Ook staat er niets over 800mhz.
Voor Europa lees alles * 6/5: 60=50hz, 120=100hz, 960=800, 1440=1200.
Wat de "real refresh rate" laat zien in de refresh rate van het paneel wat erin zit. Alle W en X series in die lijst werken dus met een 100hz paneel en met verschillende MCR rates (software).
[ Voor 9% gewijzigd door S0epkip op 22-06-2015 14:20 ]
Niet echt. Gaat om het paneel wat erin zit. Als dat 100hz is, kunnen de gesimuleerde mhz varianten maar to zover iets toevoegen.BliXem schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:22:
Moet helaas nog een week wachten op de 55X8509c, maar de 55X8505c is wel al beschikbaar. Ik vraag me wel af of je uberhaupt iets ziet tussen 800/1000mhz.
Als er geen prijsverschil is en de spec van de 09C is beter, wacht je toch even? Is de tweaker in je ook weer tevreden. De realist weet echter dat het weinig uit zal maken
Wachten is heel moeilijk voor mij, maar goed, wat is één week.Kashika schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:52:
[...]
Niet echt. Gaat om het paneel wat erin zit. Als dat 100hz is, kunnen de gesimuleerde mhz varianten maar to zover iets toevoegen.
Als er geen prijsverschil is en de spec van de 09C is beter, wacht je toch even? Is de tweaker in je ook weer tevreden. De realist weet echter dat het weinig uit zal maken
Haha, haal dan de 05C versie.BliXem schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:53:
[...]
Wachten is heel moeilijk voor mij, maar goed, wat is één week.
Zijn jullie wel tevreden over het scherm?
Wacht zelf op een 55x8509c, als het goed is komt ie deze week
Denk dat ik dit wel doorzet en hoop dat de kinderziektes er uit gaan de komende maanden.
Ik heb juist de hoop dat Android beter en langer ondersteund gaat worden, nu maar hopen dat dit terecht is...
Verwijderd
Eerste conclusie: Prachtig beeld, kleuren spatten echt van het scherm af in vergelijking met mijn vorige Bravia. Android werkt in de basis prima, maar af en toe wat haperingen in de interface. Verder ook de video app getest, via Wifi 1080p (Bluray rips 11GB) beelden afspelen werkt snel, ook hier wat haperingen door buffering denk ik. Misschien nog een keertje proberen via draadje.
Bij het afspelen van de video via de video App is mijn beeld uitgerekt, dus geen zwarte balken. Iemand enig idee hoe ik de stretching uit kan zetten? Via de normale beeldopties lukt mij dit niet direct.
Kodi staat ook gewoon in de store, dus makkelijk te downloaden en installeren. Alleen nog niet getest, aangezien de setup wat lang duurt (invoeren ip/credentials NAS)
Ook nog even the Witcher 3 via PS4 gespeeld, geen merkbare inputlag o.i.d. terwijl ik dit eerder wel merkte bij o.a. Samsung TV's
Tot nu toe helemaal tevreden. Terwijl ik me best snel irriteer aan haperende interfaces/laadtijden etc. Ik heb nog even getwijfeld om het kopen van deze TV uit te stellen. Uiteindelijk zeker geen spijt van.
Ook bij plattetv besteld?gr8lab schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:02:
Just_A_boy en tcviper dank voor julie reacties.
Zijn jullie wel tevreden over het scherm?
Wacht zelf op een 55x8509c, als het goed is komt ie deze week
Denk dat ik dit wel doorzet en hoop dat de kinderziektes er uit gaan de komende maanden.
Ik heb juist de hoop dat Android beter en langer ondersteund gaat worden, nu maar hopen dat dit terecht is...
was bij de MM zaterdag, en daar werd met klem afgeraden om een philips te gaan kopen. sinds de overstap is hethard achteruit gegeaan bij (TP Vision)) philips. en dan zegt een verkoper tegen mij terwijl we bij de philips tv staan..D-TECH schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:10:
Er is een reden waarom er nog geen enkele nieuwe Philips TV in de winkel staat -> buggy Android TV.
Het was een goede beslissing van Panasonic om het zo simpel mogelijk te houden, met Firefox OS.
Dat klopt, ze vragen 1700 euro voor een 4K tv'tje met 50Hz paneel.harley2009 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:51:
[...]
was bij de MM zaterdag, en daar werd met klem afgeraden om een philips te gaan kopen. sinds de overstap is hethard achteruit gegeaan bij (TP Vision)) philips. en dan zegt een verkoper tegen mij terwijl we bij de philips tv staan..

Er zijn ook toestellen met twee ci slots, dan kan je ze wel gewoon gebruiken.Kashika schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:34:
[...]
Kan niet. Twin Tuners in TV's kunnen dit pas als de nieuwe CI+ standaard uit is.
Je kunt dus een gecodeerd signaal bekijken en opnemen en daarnaast naar iets ongecodeerds kijken of opnemen.
Mag ik vragen welke prijs hij je aangeboden heeft?Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:07:
Heb vrijdag de 55x8509C opgehaald in Belgie bij Frans de Smet, gisteren voor het eerst de TV kunnen testen.
Groetjes
Dat klinkt als een verstandige verkoper. Zulke verkopers zouden er meer moeten staan in winkels als de Media Markt.harley2009 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:51:
[...]
was bij de MM zaterdag, en daar werd met klem afgeraden om een philips te gaan kopen. sinds de overstap is hethard achteruit gegeaan bij (TP Vision)) philips. en dan zegt een verkoper tegen mij terwijl we bij de philips tv staan..
Bedankt voor uw mail aan Sony Store Online.
Hieronder een beknopte uitleg over Motionflow:
De standaard tv’s zijn uitgerust met 50 hertz, dit houdt in dat er 50 beelden per seconden worden uitgezonden. 50 fotootjes als t waren waardoor het beeld beweegt. Hoe sneller het beeld dus beweegt hoe schokkerige dit kan overkomen. Vooral bij actiefilms of bij sportwedstrijden kan dit snel het geval zijn.
Sony heeft hier wat bedacht. Deze techniek wordt dus de Motioflow-techniek genoemd. De eerste tv’s met deze functionaliteit werden uitgevoerd met 100 hertz. Dit houdt in dat er het dubbele aantal beelden wordt uitgezonden in vergelijking met een 50 hertz televisie. De beelden komen hierdoor dus een stuk vloeiender over. Hoe meer hertz des meer beelden per seconden er worden uitgezonden.
Voor een normaal oog zou 800 en 1000 Hz niet zoveel uitmaken. Motionflow is wel vooral ook erg belangrijk voor mensen die gamen. Hoe hoger de Hz, hoe sneller de beelden van de game console naar de tv worden uitgezonden.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u verder nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.
Dat laatste stuk over de 800 vs 1000 is BS
800hz en 1000hz motionflow klinkt leuk, maar de hoge motionflow standen ga je waarschijnlijk niet eens gebruiken. In \[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up kan je diepgaandere posts vinden over dit onderwerp, waardoor je misschien beter snapt wat die motionflow getallen inhouden en hoe ze behaald worden. Die posts snijden een stuk meer hout dan dit jip en janneke verhaaltje.
En wat Bever! ook al zegt, dat laatste is idd de grootste mogelijke bullshit.
Om die hoge Motionflow te halen worden namelijk technieken toegepast die ten koste gaan van de helderheid van het beeld. Uit de reviews van de 2015 modellen op rtings.com blijkt dat ook al. Zie bijvoorbeeld deze review waar ze de Motionflow Clearness behandelen. Hoe hoger de motionflow, hoe donkerder het beeld wordt.
Ergo: je gaat het verschil niet zien en waarschijnlijk ga je die standen niet eens gebruiken. Haal gewoon de tv die het goedkoopste of het beste leverbaar is.
[ Voor 3% gewijzigd door P.K. op 22-06-2015 21:19 ]
watBliXem schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:09:
Toch altijd handig om te weten:
Motionflow is wel vooral ook erg belangrijk voor mensen die gamen. Hoe hoger de Hz, hoe sneller de beelden van de game console naar de tv worden uitgezonden.
Ik heb hem ook via EP besteld maar is uitgesteld tot week 27. Ben bang dat het dus niet deze week geleverd word.
Hmm, zal morgen eens informerenMotion2 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:35:
[...]
Ik heb hem ook via EP besteld maar is uitgesteld tot week 27. Ben bang dat het dus niet deze week geleverd word.
Wat een onzin van deze Sony medewerker. Voor gamen maakt de paneelfrequentie zo goed als niets uit als het gaat om televisies. Om de hogere frequentie te bereiken, moeten er meer beelden gecreëerd worden middels een beeldinterpolatie-algoritme. Het creëren van deze beelden zal het toestel tijd kosten en die tijd heb je als gamer niet. Dit noemt men de input lag.BliXem schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:09:
Motionflow is wel vooral ook erg belangrijk voor mensen die gamen. Hoe hoger de Hz, hoe sneller de beelden van de game console naar de tv worden uitgezonden.
Het tegengestelde van wat de Sony medewerker beweert, is het geval.
Dat wil niet zeggen dat toestellen met een hogere frequentie slechter zijn voor gamers. Het beeldinterpolatie-algoritme is uit te schakelen om zo de input lag te verlagen.
Wat betreft de frequenties raad ik je aan om eens mijn Tweakers blog over dit onderwerp te lezen: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates
http://www.whathifi.com/sony/kdl-65w855c/review
[ Voor 3% gewijzigd door P.K. op 22-06-2015 22:58 ]
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Verwijderd
1650 euro,- inclusief verzending. Maar ik ben m zelf op gaan halen omdat ik toch wel benieuwd was hoe die winkel eruit zag en of het vertrouwd aan voelde. Bij ophalen deed hij 50,- er vanaf.Witte8 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:43:
[...]
Mag ik vragen welke prijs hij je aangeboden heeft?
Groetjes
enige verschil, is volgens mij dat de 8509 1000hz motionflow heeft en de uitverkochte 8505 800hz.. wat we toch niet merken, dus lekker voor de 8509 gaanBliXem schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:45:
Wou ik net de X8505 bestellen, is die uitverkocht. Dan wordt het toch de 8509 aangezien die einde van de week binnenkomt.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
PreciesSuperVeloce schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:01:
[...]
enige verschil, is volgens mij dat de 8509 1000hz motionflow heeft en de uitverkochte 8505 800hz.. wat we toch niet merken, dus lekker voor de 8509 gaan
Dank voor je uitleg! Ik wacht het, (nu ik moet) wel even af.P.K. schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:17:
[...]
800hz en 1000hz motionflow klinkt leuk, maar de hoge motionflow standen ga je waarschijnlijk niet eens gebruiken. In \[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up kan je diepgaandere posts vinden over dit onderwerp, waardoor je misschien beter snapt wat die motionflow getallen inhouden en hoe ze behaald worden. Die posts snijden een stuk meer hout dan dit jip en janneke verhaaltje.
En wat Bever! ook al zegt, dat laatste is idd de grootste mogelijke bullshit.
Om die hoge Motionflow te halen worden namelijk technieken toegepast die ten koste gaan van de helderheid van het beeld. Uit de reviews van de 2015 modellen op rtings.com blijkt dat ook al. Zie bijvoorbeeld deze review waar ze de Motionflow Clearness behandelen. Hoe hoger de motionflow, hoe donkerder het beeld wordt.
Ergo: je gaat het verschil niet zien en waarschijnlijk ga je die standen niet eens gebruiken. Haal gewoon de tv die het goedkoopste of het beste leverbaar is.
Bedankt. Ik neem het mee in mijn overzicht van de prijzen voor de modellen die ik interessant vind!Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:21:
[...]
1650 euro,- inclusief verzending. Maar ik ben m zelf op gaan halen omdat ik toch wel benieuwd was hoe die winkel eruit zag en of het vertrouwd aan voelde. Bij ophalen deed hij 50,- er vanaf.
;-)
Volgens de Sony website was deze update er al sinds 18/06/2015:tcviper schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:04:
eerste update is nu uit: - Fix for Lip Sync in HDMI input - Improved Picture Quality (dynamic range, noise reduction, sharpness) - Fox for black screen without video displayed after "Please wait" message on MHEG-ICS channel (ex. CCTV) - Improved general performance of the TV - Improved Wi-Fi connectivity.
Sony has designed the BRAVIA® Televisions software update process to be customer friendly. This software update (version PKG2.237.0010NAB) provides the following benefits:
Improvements over version PKG2.197.0010NAB:
Improves picture quality (dynamic range, noise reduction, sharpness)
Benefits provided by previous updates and included in version PKG2.237.0010NAB:
Supports Netflix® streaming service (4K Models)
Improves Lip Sync for HDMI input
Improves performance and stability of the USB video playback features
Improves general performance of the TV
Resolves a condition where a black screen and no sound may occur when an input changes from YouTube® to another input
Resolves a condition where a black screen may occur during USB video playback
Supports Internet based EPG (Electronic program guide)
Supports Netflix streaming service (2K Models)
Supports Amazon, Pandora®, and Crackle™ applications
Supports Force Reboot by holding down the Power key on the BT or IR remote controller
Improves performance and stability of overall UI operation
Improves performance and stability of the Action Menu
Improves Wi-Fi connectivity of the TV
De update is net op hun forums aangekondigd dus: https://community.sony.nl...79/highlight/true/page/16
[ Voor 74% gewijzigd door tcviper op 23-06-2015 13:08 ]
Positief om te zien dat ze er echt aan werken in ieder geval, vreesde even dat het eeuwen ging duren of dat ze het wel best vonden. (zoals de 3D bug van vorig jaar)
Het enige fijne aan de one-flick remote is de erg goed werkende spraakherkenning. Die had dan in de gewone remote gemogen, want die werkt veel prettiger.DaYwaLkUr schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:56:
Voor de gelukkige mensen onder onshoe is eigenlijk de One-flick remote, is die fijn?
Heeft iemand een idee hoe je het homescreen wat kan cleanen. Want tegen dat spuuglelijke Videoland icoon wil je toch niet aankijken?
En je de update maakt de TV's een stuk prettiger en een hoop zaken zijn al fixed nu
[ Voor 22% gewijzigd door tcviper op 23-06-2015 15:35 ]
Verwijderd
Waar heb je de jouwe van?Trivian schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:00:
Mijn 65W855C wordt morgen gebracht, ik zal mijn bevindingen ook zo snel mogelijk hier delen.
Can't wait anymore.
[ Voor 19% gewijzigd door BliXem op 23-06-2015 18:05 ]
Ik ben ook erg benieuwd naar de prestaties van de 65w855c. Met name de input lag.Trivian schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:00:
Mijn 65W855C wordt morgen gebracht, ik zal mijn bevindingen ook zo snel mogelijk hier delen.
Lijkt me een goede opvolger voor mijn 55hx850.
Wat is NEEO? En werkt de afstandbediening via de App nog een beetje? Ik vond TV SideView altijd erg prettig werken op vorige Bravia's, weet niet of dat nog ondersteunt wordt met ATV.tcviper schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:01:
Die one flick vind ik totaal niet handig (maar dat kan persoonlijk zijn), wij gebruiken voor nu de normale afstandsbediening en straks krijgen we de NEEO

En zitten er nog verschillen tussen de processors in bijvoorbeeld de X85, X83 en de W85/W80 series in relatie tot het Android gedeelte?
[ Voor 6% gewijzigd door MyS op 24-06-2015 09:17 ]
Een alles-in-een afstandsbediening. Kickstarter project, moet nog komen.Cyleo schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:07:
[...]
Wat is NEEO? En werkt de afstandbediening via de App nog een beetje? Ik vond TV SideView altijd erg prettig werken op vorige Bravia's, weet niet of dat nog ondersteunt wordt met ATV.
We hebben het even getest op de X85C, maar dat draaide redelijk dramatisch. Video werd niet vloeiend afgespeeld en zelfs de interface draaide maar met <10 fps. Ik gok/hoop dat de jongens van Kodi gewoon wat Android TV-specifieke optimalisaties moeten doorvoeren.MyS schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:16:
Iemand hier die zijn ervaringen met Kodi op één van de nieuwe Sony's met Android kan delen? Is de TV krachtig genoeg om Kodi goed te draaien?
En zitten er nog verschillen tussen de processors in bijvoorbeeld de X85, X83 en de W85/W80 series in relatie tot het Android gedeelte?
www.google.com doet een hoopCyleo schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:07:
[...]
Wat is NEEO? En werkt de afstandbediening via de App nog een beetje? Ik vond TV SideView altijd erg prettig werken op vorige Bravia's, weet niet of dat nog ondersteunt wordt met ATV.
En de apps werken prima.
Dat is jammer om te horen. Ik heb zelf een Nexus Player en daar draait kodi (15, isengard) wel vloeiend op hopelijk dat een update vanuit Sony of kodi dit probleem op kan lossen.WoutF schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:19:
[...]
We hebben het even getest op de X85C, maar dat draaide redelijk dramatisch. Video werd niet vloeiend afgespeeld en zelfs de interface draaide maar met <10 fps. Ik gok/hoop dat de jongens van Kodi gewoon wat Android TV-specifieke optimalisaties moeten doorvoeren.
Dank voor je reactie. Hoe is de performance van andere apps voor Android tv uit de Play Store? Het zou een ideale oplossing kunnen zijn om Kodi, Netflix etc. op je TV te draaien zonder overige losse apparaten. Maar ik ben bang dat de TV's niet erg krachtig zijn...WoutF schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:19:
[...]
We hebben het even getest op de X85C, maar dat draaide redelijk dramatisch. Video werd niet vloeiend afgespeeld en zelfs de interface draaide maar met <10 fps. Ik gok/hoop dat de jongens van Kodi gewoon wat Android TV-specifieke optimalisaties moeten doorvoeren.
Ben ook benieuwd hoe Plex op de W85C draait, aangezien ik denk dat die een andere SoC heeft dan de X85C.tcviper schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:50:
Sinds de update van gisteren draait Plex nu perfekt op mijn X85C TV en werkt het allemaal een stuk soepeler. Tot nu toe nog geen rare dingen tegengekomen behalve dan dat ze nog steeds 5.1 geluid moeten fixen
Denk dat Kodi nog een beetje getweaked moet worden op de nieuwe Android omgeving. Op rasberry draait het allemaal ook goed, toch? Of zijn die kleine dingen nog krachter dan een tv?MyS schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:44:
[...]
Dank voor je reactie. Hoe is de performance van andere apps voor Android tv uit de Play Store? Het zou een ideale oplossing kunnen zijn om Kodi, Netflix etc. op je TV te draaien zonder overige losse apparaten. Maar ik ben bang dat de TV's niet erg krachtig zijn...
Ik heb helaas geen tijd om er uitgebreid naar te kijken vandaag maar mijn eerste indruk is goed en dat ik de juiste keuze heb gemaakt om niet een 2014 model te kiezen. Android TV loopt soepel (updaten duurde wel lang
Het opstarten van de tv is instant (of hij staat in een soort van stand-by als je hem uitzet) dus dat is ook geweldig vergeleken met het 2014 model die ik ook heb geprobeerd. De paar videos die nog op mijn usb stonden speelt hij ook zonder problemen en soepel af, ook het doorspoelen gaat vloeiend.
Al met al ik ben erg tevreden, meer informatie volgt nog!
Verwijderd
Mooi, ik ga deze ook binnenkort halen. Ben benieuwd naar je bevindingen. Van waar heb je deze en wat heb je hiervoor betaald?Trivian schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:08:
Mijn 65W855C is binnen, eindelijk weer een tv en wat voor een
Ik heb helaas geen tijd om er uitgebreid naar te kijken vandaag maar mijn eerste indruk is goed en dat ik de juiste keuze heb gemaakt om niet een 2014 model te kiezen. Android TV loopt soepel (updaten duurde wel lang) en de apps die geïnstalleerd staan lopen soepel. Netflix (+ de button op de AB werkt ook perfect) en het casten gaat ook lekker via mijn iphone.
Het opstarten van de tv is instant (of hij staat in een soort van stand-by als je hem uitzet) dus dat is ook geweldig vergeleken met het 2014 model die ik ook heb geprobeerd. De paar videos die nog op mijn usb stonden speelt hij ook zonder problemen en soepel af, ook het doorspoelen gaat vloeiend.
Al met al ik ben erg tevreden, meer informatie volgt nog!
De bovenkant natuurlijk niettcviper schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:21:
Dik? Helemaal niet zelfs? hangt gewoon vlak tegen de muur hier.
Kan je eens een foto ervan maken hoe hij uit ziet aan de muur?
Verwijderd
Had een 65" in bestelling voor een mooie prijs maar na een 'proef tv' (lees: groot afgedekt stuk op de muur) bleek die toch wel een beetje aan de grote kant. Daarnaast was er uiteraard de discussie tussen man-ik-wil-groter en vrouw-ik-wil-kleiner
Ben zeer benieuwd!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2015 13:39 ]
Super! Valt me nu reuze mee op deze foto!! Bedankt.
[ Voor 27% gewijzigd door DaYwaLkUr op 24-06-2015 17:04 ]
Plus:
Design beter dan 2014-modellen
Android als OS
Zeer lage input lag (goed merkbaar op PS4)
Min:
Clouding / light bleed
Dirty Screen Effect (DSE)
Opschalen naar 4K teleurstellend
Instellingen 'fool proof', waardoor weinig flexibiliteit
DSE en Opschalen slecht?? Nou, weet niet wie dat getest heeft maar heb nog nooit zo'n mooie 4k upscaling gezien, en heb al flink wat 4k tv's geprobeerd inmiddelsBliXem schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:38:
Zag net een persoonlijke review:
Plus:
Design beter dan 2014-modellen
Android als OS
Zeer lage input lag (goed merkbaar op PS4)
Min:
Clouding / light bleed
Dirty Screen Effect (DSE)
Opschalen naar 4K teleurstellend
Instellingen 'fool proof', waardoor weinig flexibiliteit
nu maar hopen op een batch zonder opvallende DSE/clouding...
"Instellingen 'fool proof', waardoor weinig flexibiliteit" << En dat betekent? Want alles is gewoon aan te passen
Stond een review op coolblue, staat verder nog meer dingen op, maar vond het niet nodig om dat allemaal te kopiëren. Jij hebt geen last van DSE, al een voetbalwedstrijd opgezocht in youtube?tcviper schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:52:
[...]
DSE en Opschalen slecht?? Nou, weet niet wie dat getest heeft maar heb nog nooit zo'n mooie 4k upscaling gezien, en heb al flink wat 4k tv's geprobeerd inmiddels
"Instellingen 'fool proof', waardoor weinig flexibiliteit" << En dat betekent? Want alles is gewoon aan te passen
Nou omdat het mij op een of andere manier altijd opvalt. Heb al 2 toestellen teruggebracht ivm banding. De laatste die ik nu heb de JU7000 heeft het minimaal. Nu maar hopen dat de x8509c dit ook minimaal heeft of anders niet, mag ooktcviper schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:09:
Ja hoor, ziet er prima uit, hoezo?
No matter the age, never lose the Kramer inside
Als je geluk hebt kun je 'm hier nog bestellen, hier is die op voorraad. LinkHmtsjmftsch schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:22:
Mag ik jullie vragen vanuit welke winkels jullie de 2015 modellen al geleverd hebben gekregen? Heeft er al iemand de 50w805c ontvangen? Ik kreeg zojuist namelijk een telefoontje van plattetv dat mijn bestelling, die oorspronkelijk in week 20 geleverd zou worden, na verplaatst te zijn naar uiterlijk week 26, nu uiterlijk week 30 wordt geleverd! Nog geen enkele leverancier zou de nieuwe modellen kunnen leveren, werd beweerd.
Laat me even weten of ze 'm kunnen leveren.
Bij stilstaand beeld was het goed, alleen bij bewegend niet.
De verkoper gaf aan dat ze maar één verdeelstation hadden, waarop meerdere TV's zaten, vandaar het slechte beeld?
[ Voor 5% gewijzigd door Darun1a op 24-06-2015 18:09 ]
Voetbal kijken vanaf Youtube en daarop het beeld beoordelenBliXem schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:59:
[...]
Stond een review op coolblue, staat verder nog meer dingen op, maar vond het niet nodig om dat allemaal te kopiëren. Jij hebt geen last van DSE, al een voetbalwedstrijd opgezocht in youtube?

Coolbue 43W755C
Plus- en minpunten
- Het Android besturingssysteem brengt live tv, apps en internet samen.
- De tv heeft 4 HDMI-aansluitingen, waardoor je er meerdere apparaten tegelijkertijd op aansluit.
- Dankzij de DVB-S tuner ontvang je satellietbeelden, zonder het gebruik van een externe decoder.
- Dankzij de local dimming-techniek is zwart beeld ook écht zwart.
- De tv kan in tegenstelling tot vergelijkbare modellen in deze prijsklasse geen 3D-beelden weergeven.
[ Voor 42% gewijzigd door apis29 op 24-06-2015 18:27 ]
Leg eens goed uit.apis29 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:19:
[...]
Voetbal kijken vanaf Youtube en daarop het beeld beoordelen??? Die compressie alleen zorgt al voor DSE effecten
... (maar ik zie dat die Coolbue reviewer het daar niet over heeft)
Coolbue 43W755C![]()
[...]
Gras is echt zo'n beetje het moeilijkst om compressie op toe te passen zonder zichtbaar kwaliteitsverlies. Dat zijn zoveel kleine details dat er bij teveel compressie gewoon grote vlakken van gemaakt wordt [en lang niet egaal].
Helaas is dit 720p maar misschien had je een clip in gedachten? YouTube: Rugby Union Six Nations 2015 Round 1 Wales vs England Full match HD
Ben wel benieuwd naar die foto eigenlijk, lukt het om nog een keer te plaatsen?
Daar heb ik ook wel oren naar. Iemand al meer info?Darun1a schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:00:
Ik zit al een tijdje te kijken naar de 50w755c, maar ik kan maar geen reviews vinden. Heeft iemand ervaring met de tv/een review gevonden? Is het precies een w80c maar dan zonder 3d? (de specs lijken exact hetzelfde) Of maakt het feit dat het geen 3d heeft het al een ander paneel? (ik heb geen idee hoe de techniek geintergreerd wordt met de tv)
https://www.dropbox.com/s..._20150624_162507.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s..._20150624_162608.jpg?dl=0
Nee, ze hadden er nog wel eentje, maar dan moet ik eerst mijn geld terug zien te krijgen van plattetv. Ik heb daar nu een leen tv van, dus heb maar besloten nog even geduld te hebben.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Tv's in de winkel zijn altijd vreselijk. Ook enorm slecht/overdreven afgesteld. Ik zou daar niet te veel naar kijken.DaYwaLkUr schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:16:
Dit zijn de beelden, waarover ik het had van de 65W855c
https://www.dropbox.com/s..._20150624_162507.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s..._20150624_162608.jpg?dl=0
Let op!
Het probleem oplossen dat een Android TV van Sony voortdurend opnieuw opstart: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297