• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Sissors schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 15:57:
[...]

Oftewel op 1440p (waar je toch zo'n kaart primair voor koopt) hebt je voor €100 minder 2% minder prestaties dan een RTX2070. Dus een 20% goedkoper voor 98% van de prestaties. Dat is dus zoals ik inderdaad zelf al zei een mooie stap in prijs/performance.
Ik wacht op de 2080S, benieuwd in hoeverre deze scoort tov de oude in verschillende games op 1440p en daarbij ook de prijs die in NL verkocht zal gaan worden.

Mocht het me tegenvallen dan ga ik nog wel even door met mijn gtx1080 tot dat de 3xxx modellen uitkomen. :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

XWB schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:53:
De geruchten deden al langer de ronde, maar Nvidia heeft bevestigd dat het zijn 7nm GPU's bij Samsung zal laten produceren:

[...]
Ze zitten blijkbaar al bij samsung....

NVIDIA Manufacturing Turing GPUs at Samsung Korea Fab, 11nm?

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 02-07-2019 16:27 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

:o
Oh dat is ook erg interessant. Ik zou dan wel eens een paar Samsung en TSMC chips naast elkaar willen zien. Vraag me echt af of er geen verschil in zal zitten in kwaliteit.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:09
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:29:
[...]

:o
Oh dat is ook erg interessant. Ik zou dan wel eens een paar Samsung en TSMC chips naast elkaar willen zien. Vraag me echt af of er geen verschil in zal zitten in kwaliteit.
Vast wel, maar als Samsung het voor de helft van de prijs doet :+...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Paprika schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:30:
[...]

Vast wel, maar als Samsung het voor de helft van de prijs doet :+...
Dan weten we opeens waarom Nvidia de RTX2070 EOL heeft laten gaan en min of meer opnieuw heeft gelanceerd voor $100 minder. Altruïsme zal het niet zijn geweest. :P

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-07-2019 16:35 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het ging mij expliciet om de 7nm node waar nog geen contract voor gesloten was. Nu dus wel.

Wat de RTX 2060 Super betreft: dat is pure speculatie van TechPowerUp en waarschijnlijk ook incorrect. Zie ook de reactie onder het bericht:
All chips comes from TSMC 12nm FFN node. That etching is marking where packaging has been made(Korea or Taiwan). I.E. gp107 samsung chip cards are usually packaged in Taiwan.

March of the Eagles

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

XWB schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:38:
[...]

Het ging mij expliciet om de 7nm node waar nog geen contract voor gesloten was. Nu dus wel.

Wat de RTX 2060 Super betreft: dat is pure speculatie van TechPowerUp en waarschijnlijk ook incorrect. Zie ook de reactie onder het bericht:

[...]
Ik denk het niet. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/gpu-specs/images/g/875-tu106-400a-a1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/gpu-specs/images/g/875-tu106-200a-ka-a1.jpg

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Toch wel. Hij schrijft duidelijk dat packaging in Korea of Taiwan plaatsvindt ;)

Een ander voorbeeld is de GP107: die chip wordt door Samsung in Zuid-Korea gemaakt, maar packaging wordt ook in Taiwan gedaan. Het opschrift zegt dus niks over de locatie waar de chip daadwerkelijk geproduceerd werd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tOjKWQVgKm9rnBoqDKn2IUk4/full.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door XWB op 02-07-2019 17:03 ]

March of the Eagles

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Help!!!! schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:26:
[...]

Ze zitten blijkbaar al bij samsung....
Sowieso sinds Pascal al, de lager gepositioneerde GPU's.

Overigens is het zeer onwaarschijnlijk dat deze GPU's door Samsung worden gemaakt. Alleen al omdat ze er precies identiek uitzien en hetzelfde verbruiken, dat zou nogal vreemd zijn voor een ander productieproces.

[ Voor 33% gewijzigd door -The_Mask- op 02-07-2019 17:01 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-12 19:34
Oeh ! heel benieuwd naar de 2080S nu ! Op zoek naar een waardige update over mijn 1070ti die het wel goed doet maar op 1440p toch wel wat instellingen omlaag om ergens rond de 80-100fps uit te komen.

Of misschien wel een used 2080 oc ergens vandaan trekken voor maybe ergens tussen 500-600 als de prijzen een beetje gaan zakken? :)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Skybullet schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 17:35:
Oeh ! heel benieuwd naar de 2080S nu ! Op zoek naar een waardige update over mijn 1070ti die het wel goed doet maar op 1440p toch wel wat instellingen omlaag om ergens rond de 80-100fps uit te komen.

Of misschien wel een used 2080 oc ergens vandaan trekken voor maybe ergens tussen 500-600 als de prijzen een beetje gaan zakken? :)
RTX2080 met niet eens 5% extra cuda cores, fractie hogere boostclocks en iets snellere geclockt geheugen.
Miserabele refesh is het. Totaal niet interessant. Als je geen RTX2080 had gekocht want te duur/niet snel genoeg, dan hoef je hier ook niet naar te kijken.
https://www.nvidia.com/nl...ics-cards/rtx-2080-super/
XWB schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:43:
[...]

Toch wel. Hij schrijft duidelijk dat packaging in Korea of Taiwan plaatsvindt ;)

Een ander voorbeeld is de GP107: die chip wordt door Samsung in Zuid-Korea gemaakt, maar packaging wordt ook in Taiwan gedaan. Het opschrift zegt dus niks over de locatie waar de chip daadwerkelijk geproduceerd werd.

[Afbeelding]
Dan kan dat het zijn ja. Alsnog vreemd omdat TSMC gewoon de faciliteiten zal hebben om verpakking te doen. Waarom de chips dan naar Korea moeten, geen idee.

[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-07-2019 19:17 ]

• Skybullet
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:16:

RTX2080 met niet eens 5% extra cuda cores, fractie hogere boostclocks en iets snellere geclockt geheugen.
Miserabele refesh is het. Totaal niet interessant. Als je geen RTX2080 had gekocht want te duur/niet snel genoeg, dan hoef je hier ook niet naar te kijken.
Ow de 2080 is al interessant voor mij hoor, heb eind vorig jaar de pc geupgrade en overstap naar 1440p gemaakt. De 1070ti zat al in mijn oude build, maar budget was even op voor meteen ook een nieuwe gpu. Heb nog gekeken naar een tweedehands 1080ti. Maar ik zie nu ook al voor rond de 600 euro 2080 verkocht worden. Ik zat even de supers af te wachten om te kijken wat dit met de prijzen gaat doen 👍 maar het gaat sowieso een 2080/2080s worden

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Skybullet schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:32:
[...]

Ow de 2080 is al interessant voor mij hoor, heb eind vorig jaar de pc geupgrade en overstap naar 1440p gemaakt. De 1070ti zat al in mijn oude build, maar budget was even op voor meteen ook een nieuwe gpu. Heb nog gekeken naar een tweedehands 1080ti. Maar ik zie nu ook al voor rond de 600 euro 2080 verkocht worden. Ik zat even de supers af te wachten om te kijken wat dit met de prijzen gaat doen 👍 maar het gaat sowieso een 2080/2080s worden
Je weet al wat je wil dus. Ik zou dan ook nooit vragen om een mening hier want dat gaat altijd over wat hun zelf zouden doen. Ook is het oftopic

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-12 23:22
[...]

https://www.nvidia.com/nl...ics-cards/rtx-2080-super/
Iets sneller en iets goedkoper zo te zien (€749). Ben geen expert, maar een FE kaart is toch in het algemeen iets duurder?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Beakzz schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:07:
[...]

Iets sneller en iets goedkoper zo te zien (€749). Ben geen expert, maar een FE kaart is toch in het algemeen iets duurder?
Ze waren duurder omdat ze cherry picked chips hadden. Nvidia is daarmee gestopt waardoor FE Super niet duurder dan de AIB modellen meer zijn. :)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Dan kan dat het zijn ja. Alsnog vreemd omdat TSMC gewoon de faciliteiten zal hebben om verpakking te doen. Waarom de chips dan naar Korea moeten, geen idee.
TSMC heeft wel packaging faciliteiten, al weet ik niet of die ook voor GPUs geschikt zijn. Maar het is sowieso niet vreemd dat je zelf, of een derde partij, packaging doet. Sowieso moet je ook nog eerst je wafer level testing doen.

En natuurlijk: Waarom ook niet? Relatief zijn transport kosten van een container wafers verwaarloosbaar.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En dat is ook niet anders voor bijvoorbeeld AMD cpu's: de 14/12 nm cpu's worden in de USA gemaakt, maar packaging wordt in China of Maleisië gedaan.

March of the Eagles

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ben zelf nog in het bezit van de gtx 1080 en speel op 1440p. Helaas 120Hz behaal ik niet voor me monitor.
Maar toch alsnog om een goede rendabele aantal hogere fps te halen tov de 1080 voor het bedrag a la 750euro, ben ik bang toch zal moeten wachten tot de 3xxx modellen.

Om nu 1200 euro neer te lappen voor een 2080Ti is me ook beetje to much van het goede.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 22:28
Ik hoop nog steeds dat er ook een 2080TI S uitkomt met 3080 chip erop als aandiener van een nieuwe generatie

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-12 09:35
Heb net een RTX2080 aangeschaft en nu komen deze kaarten eraan?

Kaart terug sturen en wachten op de 2080 super?

Na kleine research besloten om de kaart te retourneren. Nu maar hopen dat de nieuwe Super hun waarde mogen bewijzen.

[ Voor 35% gewijzigd door Rendiertje op 03-07-2019 09:38 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ErikRo schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:50:
Ik hoop nog steeds dat er ook een 2080TI S uitkomt met 3080 chip erop als aandiener van een nieuwe generatie
Die bestaat al. Het heet Titan RTX. O-) ;)

• -The_Mask-
  • Niet online
ErikRo schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:50:
Zoiets zal nooit gebeuren.
Rendiertje schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:18:
Heb net een RTX2080 aangeschaft en nu komen deze kaarten eraan?

Kaart terug sturen en wachten op de 2080 super?

Na kleine research besloten om de kaart te retourneren. Nu maar hopen dat de nieuwe Super hun waarde mogen bewijzen.
Ga uit van een niet al te grote stap vooruit, iets van 10/12% waarschijnlijk.

AMD Nieuwsdiscussie

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Xtr3me4me schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 23:05:
Ben zelf nog in het bezit van de gtx 1080 en speel op 1440p. Helaas 120Hz behaal ik niet voor me monitor.
Maar toch alsnog om een goede rendabele aantal hogere fps te halen tov de 1080 voor het bedrag a la 750euro, ben ik bang toch zal moeten wachten tot de 3xxx modellen.

Om nu 1200 euro neer te lappen voor een 2080Ti is me ook beetje to much van het goede.
Misschien lees ik je post verkeerd en ik heb de reviews maar vluchtig doorgelezen. Maar een 2070Super is toch ongeveer 1080Ti performance wat meen ik 25-30% sneller is dan een 1080GTX. Dan zou dat toch een interessante upgrade kunnen zijn of wellicht de 2080Super die binnenkort komt. Dat zal wel binnen de E750 vallen.

Heb zelf een 1080Ti op 1440p en dat is nog steeds erg fijn. Voor mij zal het inderdaad wachten zijn op de 3xxx serie of wellicht big Navi. Ik wil toch minimaal een 35% performance increase en ga echt niet meer dan E750 betalen. Of ze moeten de 2080Ti laten zakken maar dat gaat helaas niet gebeuren.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-12 09:35
-The_Mask- schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:50:

Ga uit van een niet al te grote stap vooruit, iets van 10/12% waarschijnlijk.
Elke procent is meegenomen, en voor hetzelfde bedrag (zijn de geruchten in ieder geval) mee krijgen doet mij als echte hollander altijd veel goeds! 8)

Hierbij is het verbruik meer, maar dat vind ik persoonlijk geen probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door Rendiertje op 03-07-2019 10:05 . Reden: typo ]

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 15:09
Verbruik:
Tjeez niemand die bemerkingen heeft bij het verbruik van de 2060Super kaart ..
Niet dat de 2060 any good was op dat vlak...
175/210 Watt... voor een kaart die de vorige gen toen zonder aanpassingen "gewoon" in een laptop kon (gewoon als in ik vermoed dat mijn laptop zijn gewicht 20-40% enkel uit de koeling bestaat...).

Als ze de super ooit uitbrengen naar laptops toe kunnen ze het beter "Grillmaster Edition" genoemd |:(

Soit het is duidelijk dat alle verbeteringen die nVidia heeft kunnen doen adhv hun ervaring met de productie van hun 2000 serie kaarten enkel naar hogere performantie is gegaan en niet naar zuiniger kaarten.

Overstap naar Samsung
Ik hoop persoonlijk echt dat het 7nm proces van Samsung stukken efficienter zal zijn maar ook ik vrees dat nVidia wellicht voornamelijk is (moeten) overstappen naar Samsung wegens capaciteit problemen bij TSMC (en daaraan gekoppeld natuurlijk de prijs/wafer).
Nu er een paar grote klanten met nog meer omzet bij TSMC zijn bijgekomen moest er sowieso een "kleinere" speler zich verleggen. Of tevreden zijn met wafers tussen 2 grote batches van de grotere klanten

Nu hopelijk kan Samsung concureren met TSMC daar als zowel AMD/Apple al al hun producten laten fabriceren bij dezelfde fabrikant en zelf Intel al uit noodzaak dient uit te wijken naar dezelfde fabrikant en ze zijn nog steeds niet uit hun problemen ivm kleinere productie procédé's .. tot nu toe heb ik van Intel nog niets gezien over hun 7nm proces, nochtans die zou er eigenlijk ook snel moeten aankomen.
Soit ik zie maar 1 verband momenteel: bijna een monopolie van efficiente kleine procédé productie: en al die producten zijn serieus opgeslagen in prijs (smartphone's, AMD's en Intel high end cpu's, GPU's, .. )
En ja die hogere prijzen zijn ook omdat de klanten van TSMC zelf een hele mooie marge rekenen, maar dit kunnen ze ook omdat ze weten dat er geen plotse concurrentie zal opdoemen met een veel efficienter product.
Natuurlijk dat is ook de reden waarom iedereen naar TSMC gaat, tot nu toe was Samsung steeds slechter en ik vermoed niet dat ze hun achterstand snel kunnen inhalen. Gelukkig voor nVidia hebben ze al meermaals aangetoont dat ze gemakkelijk meekunnen gebruikmakend van een slechter procédé.

Niet dat 2 fabrikanten garantie geeft naar prijsconcurrentie (we moeten maar effen naar de geheugenproductie markt kijken }) ) is het nog steeds beter dan dat we allen afhangen van 1 monopolist.

Ook al ben ik stiekem nogal een TSMC fan; alle vooruitgang van het laatste decenia qua videochips kon er enkel maar gekomen zijn dankzij deze fabrikant en zijn investeringen in steeds maar betere/kleinere procédé's, velen hebben dit ook geprobeert en zijn nu verleden tijd.
Kijk maar naar de tv-markt, er was maar 1 producent die nog maar de financiële risico's wou nemen voor de OLED productie, nu loont het maar toen de beslissing werd genomen was het enorm riskant en het kon evengoed tot een failliet geleid hebben (zoals nu andere scherm producenten hebben meegemaakt).

PS: voor diegene die al héél lang meedraaien: het is niet nVidia eerste keer dat ze hun productie volledig overzetten naar een andere fabrikant, de vorige keer heeft het hun serieus goed gedaan, maar deze keer zie ik het toch minder rooskleurig in.

Specs

• -The_Mask-
  • Niet online
lightdestroyer schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 11:22:
Verbruik:
Tjeez niemand die bemerkingen heeft bij het verbruik van de 2060Super kaart ..
Niet dat de 2060 any good was op dat vlak...
175/210 Watt... voor een kaart die de vorige gen toen zonder aanpassingen "gewoon" in een laptop kon (gewoon als in ik vermoed dat mijn laptop zijn gewicht 20-40% enkel uit de koeling bestaat...).

Als ze de super ooit uitbrengen naar laptops toe kunnen ze het beter "Grillmaster Edition" genoemd |:(

Soit het is duidelijk dat alle verbeteringen die nVidia heeft kunnen doen adhv hun ervaring met de productie van hun 2000 serie kaarten enkel naar hogere performantie is gegaan en niet naar zuiniger kaarten.
Een RTX 2060 is als xx60 kaart een stuk krachtiger in vergelijking met de vorige generaties. Eigenlijk is het ook meer een xx70 videokaart als je kijkt naar de vorige generaties. De twee GTX 1660 (Ti) kaarten zijn meer de vorige xx60 videokaarten.

Het verbruik is dan ook niet zoveel mis mee. Het gaat immers niet om verbruik, maar om performance per watt en die is prima. Performance/watt verteld of een product zuinig is of niet, alleen verbruik niet. 200W kan bijvoorbeeld immers zowel zuinig zijn of heel veel, het is gewoon afhankelijk van de prestaties die erbij horen.

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/review/nvidia-geforce-rtx-2060-super/images/performance-per-watt_2560-1440.png

AMD Nieuwsdiscussie

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Nvidia is met een antwoord op het TechPowerUp artikel gekomen, en het is precies zoals in de reacties gemeld werd:
The answer is really simple and these markings are not new. Other Turing GPUs have had these markings in the past. The chip is made at TSMC, but packaged in various locations. This one was done in Korea, hence why his says "Korea".

On an unrelated note: We already use both TSMC and Samsung, and qualify each of them for every process node. We can't comment in any further detail on future plans, but both remain terrific partners.

March of the Eagles

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-12 15:28
Ervaren jullie ook een ratel op ultra gaming ? Mijn rtx 2060 ventus maakt een ratelend geluid op ultra met games als F1 2019 en anno 1800 .. als ik dit op high zet is de ratel niet hoorbaar ... ook is dit op ultra niet constant ..
is dit coil whine en moet ik er mee leven of is het een ander probleem ?
Net een maand oud ongeveer .

psn: taker-mart

• Sissors
  • Niet online
Joepie, Youtube linkdrops.

Voor degene die niet 8 minuten van hun leven kwijt willen zijn (nou ja, minder, want op 1.5x speed waren hele stukken nog rustig verteld):
Hij is slim, wij zijn dom. AMD is oké omdat hun prijspunt goedkoper is dan de RTX kaarten. Nvidia is de duivel omdat ze ipv prijzen verlaagd hebben, prestaties verhoogd hebben. Dat je straks een RTX2060 Super kan kopen voor significant minder dan nu een RTX2070 voor nagenoeg dezelfde prestaties is blijkbaar niet relevant. En natuurlijk, met die naamgeving willen ze je naar duurdere chips duwen. Maar hij zegt niks. Hij rant alleen en vloekt een hoop. Nu heb ik niet direct problemen met wat vloeken, maar dit kwam meer over als een klein kind die boos is tbh.

Oh en natuurlijk voor de complete samenvatting: Vergeet niet zijn patreon te steunen en zijn video's te sharen, bla bla bla.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
LOL, de ironie. Het hele filmpje gekeken hebben en dan zoiets posten.

• Sissors
  • Niet online
Tja dat vind ik een redelijke samenvatting ervan. Als jij een ander idee hebt, post dat dan, ipv alleen een link drop te posten.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sissors schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:53:
Tja dat vind ik een redelijke samenvatting ervan. Als jij een ander idee hebt, post dat dan, ipv alleen een link drop te posten.

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:32

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 14:20
Wanner kunnen we eigenlijk de third party supers verwachten?

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:15
taker1987 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:47:
Ervaren jullie ook een ratel op ultra gaming ? Mijn rtx 2060 ventus maakt een ratelend geluid op ultra met games als F1 2019 en anno 1800 .. als ik dit op high zet is de ratel niet hoorbaar ... ook is dit op ultra niet constant ..
is dit coil whine en moet ik er mee leven of is het een ander probleem ?
Net een maand oud ongeveer .
Ik zelf zou denken aan je gpu of cpu fan.
Dit kan voorkomen met pwm fans op lage snelheid.
Deze games zijn dan ook niet bijzonder taxerend als je vsync aan heb staan.
Je kan proberen het ratel punt op te zoeken en dan in afterburner je fan speed +10% in te stellen.
Als dit het probleem oplost zou ik er een custom fan curve inzetten die net iets hoger begint.
Lost dit het niet op dan is het wat anders.
Voor je cpu curve zal je de bios of software van je moederbord moeten gebruiken.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Dan doet nvidia het beter dan AMD. Door ook gelijk de custom koeling kaarten uit te brengen.

• -The_Mask-
  • Niet online
De GPU's zijn dan ook al sinds vorig jaar op de markt. Er hoeft dan ook niks nieuws ontwikkelt te worden. Je kunt gewoon de huidige kaarten gebruiken waarbij alleen een andere GPU wordt geplaatst.

AMD Nieuwsdiscussie

• Gekke Jantje
Nvidia Heeft een keer weer performance drivers uitgebracht.

In Metro Exodus, performance increases by up to 31% compared to our launch driver, with overall average improvements across all tested resolutions and GPUs of 14.6% compared to the launch driver, and 10.5% compared to our previous Game Ready Driver.

https://forums.guru3d.com...wnload-discussion.427538/

[ Voor 13% gewijzigd door Gekke Jantje op 09-07-2019 19:40 ]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Paprika
https://www.nvidia.com/en...enchmarking-app-download/

Eindelijk geen brakke third-party software meer nodig die vol zit met vulnerabilities/exploits.

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Gekke Jantje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 19:38:
Nvidia Heeft een keer weer performance drivers uitgebracht.

In Metro Exodus, performance increases by up to 31% compared to our launch driver, with overall average improvements across all tested resolutions and GPUs of 14.6% compared to the launch driver, and 10.5% compared to our previous Game Ready Driver.

https://forums.guru3d.com...wnload-discussion.427538/
Ook verbeteringen voor The Division 2 met drivers 431.36.. Net ff gespeeld en ik kan bevestigen dat naast dat de prestaties nu beter zijn er ook geen stotters meer plaatsvinden als ik in DX12 speel, eindelijk.. *O*

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 01:41
Ik ben benieuwd of de 2060/2070 Super als founders edition/reference te koop zal zijn in Nederland. Op de site van Nvidia (https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce/buy/) staat nu alleen een 2080Ti te koop. Worden deze kaarten ook via partners/normale webshops verkocht?

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12 21:50

Snippertje

Light up your life

kutkip schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 00:26:
Ik ben benieuwd of de 2060/2070 Super als founders edition/reference te koop zal zijn in Nederland. Op de site van Nvidia (https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce/buy/) staat nu alleen een 2080Ti te koop. Worden deze kaarten ook via partners/normale webshops verkocht?
Ik heb de Rtx2060 super daar gisteren besteld.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 01:41
Snippertje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 07:48:
[...]

Ik heb de Rtx2060 super daar gisteren besteld.
Maar hoe dan? 8)7 Ik zie alleen bij de 2080TI een besteloptie, de rest verwijst door naar andere webshops.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

kutkip schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 08:24:
[...]

Maar hoe dan? 8)7 Ik zie alleen bij de 2080TI een besteloptie, de rest verwijst door naar andere webshops.
Ik kan het ook niet terugvinden, maar dat komt dus omdat hij uitverkocht is.

• collossus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-06 16:46
Supers waren na een uurtje uitverkocht op Nvidia denk ik. Gisteren om 3 uur de mijne besteld en wordt vandaag geleverd, verrassend snel

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

collossus schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 10:14:
Supers waren na een uurtje uitverkocht op Nvidia denk ik. Gisteren om 3 uur de mijne besteld en wordt vandaag geleverd, verrassend snel
Ik had hem om 15uur in mn winkelmandje gedaan, uiteindelijk pas 17:50 besteld. Nog geen verzendbevestiging gehad. Ben benieuwd wanneer ik hem ga krijgen.

• collossus
Snippertje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:41:
[...]

Ik had hem om 15uur in mn winkelmandje gedaan, uiteindelijk pas 17:50 besteld. Nog geen verzendbevestiging gehad. Ben benieuwd wanneer ik hem ga krijgen.
Kan zijn dat 'ie in je spamfolder zit!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12 22:28
Ik hoopte eigenlijk op een leuke 2060 super van MSI voor 430 a 450. Die met die rode plaat erover die alle warmte achter uit de kast blaast.
Maar helaas alles is duurder en zie het spcecifieke model niet aangeboden worden.

Aangezien ik mini ITX kast heb met weinig ruimte. Zijn er nog meer 2 slots modellen die gemaakt zijn om hitte uit de kast te blazen?
2070 (super) past al niet vanwege de langere en vaak dikkere maat.
De rest lijken me eerder reguliere modellen.

Maar een 2060S zou een leuke upgrade kunnen zijn voor mijn 1070. Mits die geen 500 kost natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door ErikRo op 11-07-2019 15:31 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-11 14:37
Ik zag een gigabyte 2070 super voor 565, maar geen release datum, jammer. na alle drops in FF14 begint het nu wel te jeuken om een gpu te halen, maar nog maar even volhouden dan maar. twijfel tussen de gigabyte super gaming of de MSI Ventus.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

collossus schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:18:
[...]

Kan zijn dat 'ie in je spamfolder zit!
Komt morgen binnen, jij hebt hem ondertussen denk ik?

• collossus
Snippertje schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:44:
[...]

Komt morgen binnen, jij hebt hem ondertussen denk ik?
Jep, 9/7 om 15 uur besteld, om 13 uur aangekomen. Even moeten sukkelen met mijn B450 en 3600, maar hij draait als een wonder. (Mijn vorige desktop was een Alienware met een i3 3220 en een GTX 645, dus het is wel van even geleden ;) )

• Gekke Jantje
Wat een ergernis tegenwoordig met de Nvidia drivers. Waarom houden ze het niet gewoon bij de standaard display drivers want nu denken mensen steeds dat de divers voor problemen zorgen terwijl ze zelf de verkeerde driver proberen te installeren. Als je bijvoorbeeld Windows 10 opnieuw installeert werken alleen de DCH drivers. Als je dan de standaard Nvidia drivers wil installeren wil dat niet meer.

• Preimel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-12 19:53
Tiduz schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:33:
Ik zag een gigabyte 2070 super voor 565, maar geen release datum, jammer. na alle drops in FF14 begint het nu wel te jeuken om een gpu te halen, maar nog maar even volhouden dan maar. twijfel tussen de gigabyte super gaming of de MSI Ventus.
Zelfde bootje, maar ik dacht nog even te wachten op de 2080S om te zien of die de moeite waard gaat zijn. Zo niet, drukt het wellicht bestaande prijzen wel een beetje. Zit heel erg heen en weer te twijfelen over 2070S, 2080, en 2080S.

Doe Praemel!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:36
Vanaf welk tijdstip was de 2070s te bestellen? Was dat op de dag zelf om 00:00?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Preimel

Doe Praemel!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit valt nog mee hoor. De volledige TU-104 chip heeft niet eens 5% meer hardware dan de RTX2080. Turing schaalt best goed met snellere VRAM, wat de bijna 8% zou kunnen verklaren. Verder is deze refresh ronduit zinloos. :)

• Preimel
DaniëlWW2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:44:
[...]

Dit valt nog mee hoor. De volledige TU-104 chip heeft niet eens 5% meer hardware dan de RTX2080. Turing schaalt best goed met snellere VRAM, wat de bijna 8% zou kunnen verklaren. Verder is deze refresh ronduit zinloos. :)
Nouja, wellicht wel zinvol wat betreft price drops voor andere SKUs. Ben op zoek naar een GPU en het feit dat alle RTX kaarten gedaalt zijn de afgelopen tijd maakt me bijzonder blij. Nu nog uitvogelen welke het word, iig fijn dat je momenteel meer voor je geld krijgt dan bij de launch.

Doe Praemel!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Preimel schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:02:
[...]

Nouja, wellicht wel zinvol wat betreft price drops voor andere SKUs. Ben op zoek naar een GPU en het feit dat alle RTX kaarten gedaalt zijn de afgelopen tijd maakt me bijzonder blij. Nu nog uitvogelen welke het word, iig fijn dat je momenteel meer voor je geld krijgt dan bij de launch.
Er komen geen substantiële prijsverlagingen bij Nvidia, dat is het hele punt van RTX Super. ;)
Het doel van Nvidia is juist om AMD te pareren met zo weinig verbeteringen aan prijs/prestaties. Nvidia faalt daar alleen in omdat de RX5700 series beter zijn dan verwacht. Nvidia haar Turing lijn loopt al maanden niet goed, omzet uit de GeForce tak is enorm gekelderd en Nvidia wil haar zeer ruime marges die ze verdiende met hun goedkope Pascal kaarten en daarna de cryptominers niet opgeven.

Dus kwamen ze met een RTX2060S die op prijs/prestaties geen noemenswaardige verbetering is ten opzichte van de RTX2060. Iets sneller, iets duurder. Zo verleid je mensen om een duurdere videokaart te kopen, RTX2060S i.p.v RTX2060 en dat verbetert Nvidia haar omzet. Het is namelijk exact dezelfde chip met iets minder uitgeschakelde onderdelen en 2GB VRAM erbij.

De RTX2070S is een lichte verbetering ten opzichte van de veel te dure RTX2070, maar ook nauwelijks interessant. Wil je een budgetvriendelijke, maar goed presterende kaart, dan moet je kijken naar de partnermodellen van de RX5700 series als die volgende maand verschijnen. De RX5700XT is vergelijkbaar in prijs met de RTX2060S, maar zit veel dichter op de RTX2070S dan de RTX2060S. De RX5700 is zeer vergelijkbaar met de RTX2060S, maar goedkoper. De RX5700 series en in het bijzonder de RX5700XT worden op het moment ook nog tegengehouden door de matige koeloplossing die luidruchtig is en de boostclocks lager houden dan mogelijk is. Beide problemen zouden moeten verdwijnen met partnermodellen en dan zal met name de RX5700XT zo nog een aantal procent sneller worden. Dan zit die pas echt dichtbij de veel duurdere RTX2070S. :)

• Paprika
DaniëlWW2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:30:
[...]
Er komen geen substantiële prijsverlagingen bij Nvidia, dat is het hele punt van RTX Super. ;)
Het doel van Nvidia is juist om AMD te pareren met zo weinig verbeteringen aan prijs/prestaties. Nvidia faalt daar alleen in omdat de RX5700 series beter zijn dan verwacht. Nvidia haar Turing lijn loopt al maanden niet goed, omzet uit de GeForce tak is enorm gekelderd en Nvidia wil haar zeer ruime marges die ze verdiende met hun goedkope Pascal kaarten en daarna de cryptominers niet opgeven.
Niet goed is misschien ook wel wat overdreven of vind je van niet?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/agzolE1.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KnEKUa0.png

• Preimel
DaniëlWW2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:30:
[...]

Dus kwamen ze met een RTX2060S die op prijs/prestaties geen noemenswaardige verbetering is ten opzichte van de RTX2060. Iets sneller, iets duurder. Zo verleid je mensen om een duurdere videokaart te kopen, RTX2060S i.p.v RTX2060 en dat verbetert Nvidia haar omzet. Het is namelijk exact dezelfde chip met iets minder uitgeschakelde onderdelen en 2GB VRAM erbij.

De RTX2070S is een lichte verbetering ten opzichte van de veel te dure RTX2070, maar ook nauwelijks interessant. Wil je een budgetvriendelijke, maar goed presterende kaart, dan moet je kijken naar de partnermodellen van de RX5700 series als die volgende maand verschijnen. De RX5700XT is vergelijkbaar in prijs met de RTX2060S, maar zit veel dichter op de RTX2070S dan de RTX2060S. De RX5700 is zeer vergelijkbaar met de RTX2060S, maar goedkoper. De RX5700 series en in het bijzonder de RX5700XT worden op het moment ook nog tegengehouden door de matige koeloplossing die luidruchtig is en de boostclocks lager houden dan mogelijk is. Beide problemen zouden moeten verdwijnen met partnermodellen en dan zal met name de RX5700XT zo nog een aantal procent sneller worden. Dan zit die pas echt dichtbij de veel duurdere RTX2070S. :)
Ik deel je analyse, ik doelde er eerder op dat het een daling is voor de non-super uitvoeringen (mocht je ze nog kunnen krijgen voordat ze out of stock zijn, hoewel 2e hands ook een optie is).

Ik heb al jaren geen Radeon meer gehad, destijds waren ze interessant maar heb ik wel driver problemen voor lief moeten nemen dus ben een beetje schuw (los ervan of dat nog gegrond is tegenwoordig hoor, zou mezelf eens opnieuw moeten inlezen). Stiekem vind ik ook de raytracing mogelijkheden van RTX erg gave tech, sentiment wat weinig mensen delen schijnbaar. Los ervan dat alles veel te duur is momenteel hoor, daarin geef ik je voor de volle 100% gelijk.

Wellicht dat competitie met AMD uiteindelijk zorgt voor een wat zachtere prijs, zoals de Super nu al een reactie is lijkt me.

Doe Praemel!

• Sissors
  • Niet online
Even behalve dat de constante opmerkingen over de omzet van Nvidia saai worden, vooral omdat keer op keer is aangetoond dat Nvidia qua omzet, en al helemaal qua winst, rondjes rent om AMD, vind ik het ook nogal een gedurfde opmerking, claimen dat de RX5700(XT) AIBs zo geweldig gaan zijn. Laten we gewoon eerst eens afwachten welke prijs ze hebben als we ze eindelijk eens gaan kunnen kopen. Als er €50 bij komt voor aan variant met een fatsoenlijke koeler, dan is het al nauwelijks beter dan Nvidia.

En ook wel apart dat de 8% snellere 2080S een ronduit zinloze refresh is, maar de 9% die de RX5700XT sneller is dan de 2060S wel een geweldig veel betere keuze is. (En dat is uitgaande op de Tweakers review, ik denk dat het gemiddelde van alle reviews die ik heb gezien een iets kleiner verschil is).

Zelf verwacht ik overigens onder de streep nog dat ik een RX5700XT AIB ga kopen, afhankelijk van de prijzen en VR benchmarks, maar het eeuwige AMD gefanboy door een enkeling hier wordt wel saai.
Modbreak:Zo gaan we niet met elkaar om. Je maakt prima inhoudelijke punten; die zwak je alleen maar af met een sneer over 'gefanboy'

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 23-07-2019 00:59 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Paprika schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:49:
[...]

Niet goed is misschien ook wel wat overdreven of vind je van niet?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet goed is een kwestie van perspectief. Ik zou het graag op mijn bankrekening gestort zien elk kwartaal. De grote Nvidia aandeelhouders zullen dit niet acceptabel vinden na een paar goede jaren en gigantische stijging van de aandeelkoers. Er staan miljarden op het spel en dan moet je als bedrijf gewoon presteren. Aandeelhouders hebben nu eenmaal meer te zeggen dan de gemiddelde consument die een videokaart wil kopen. Ik redeneer dan ook vanuit het perspectief van aandeelhouders. Die hebben toch waarschijnlijk al een appeltje te schillen met Jensen Huang nadat hij zeer waarschijnlijk heeft gelogen over hoeveel Nvidia wel niet verkocht aan cryptominers, tijdens een conference call voor kwartaalcijfers. Of denk je dat Nvidia toevallig al die beloften heeft gedaan van ruime dividenduitkering de komende jaren. Dat moet ook terugverdiend worden. ;)
Preimel schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:50:
[...]

Ik deel je analyse, ik doelde er eerder op dat het een daling is voor de non-super uitvoeringen (mocht je ze nog kunnen krijgen voordat ze out of stock zijn, hoewel 2e hands ook een optie is). Ik heb al jaren geen Radeon meer gehad, destijds waren ze interessant maar heb ik wel driver problemen voor lief moeten nemen dus ben een beetje schuw (los ervan of dat nog gegrond is tegenwoordig hoor, zou mezelf eens opnieuw moeten inlezen). Stiekem vind ik de raytracing mogelijkheden van RTX erg gave tech, sentiment wat weinig mensen delen schijnbaar. Los ervan dat alles veel te duur is momenteel hoor, daarin geef ik je voor de volle 100% gelijk.

Wellicht dat competitie met AMD uiteindelijk zorgt voor een wat zachtere prijs, zoals de Super nu al een reactie is lijkt me.
Helaas is de RT hardware op de Turing chips, alles behalve toereikend. Ik zou maar wat graag ray tracing zien, ik dacht er gisteren nog aan in een game dat ik eigenlijk wel wat zaken zoals accurate spiegelreflecties mis, maar het zit er de komende jaren niet in. Er een Turing voor kopen zou ik iedereen afraden. Turing heeft een keiharde hardwarebeperking op ray tracing prestaties die nooit opgelost gaat worden. Nu gaat je framerate al doormidden met zelfs de meest simpele ray tracing effecten. Het zal alleen maar slechter worden naarmate effecten complexer worden of breder toegepast. Uiteraard mag je dan een nieuwe videokaart kopen die veel betere ray tracing ondersteuning moet bieden.

Komt nog eens bij dat AMD de GPU's voor zowel de volgende Playstation als Xbox zal leveren. Beide consoles ondersteunen ook een vorm van ray tracing. Kwestie van tijd dus voordat AMD videokaarten het gaan ondersteunen. Dan gaat het ook pas interessant worden wie de betere implementatie heeft en wie de adoptie beter voor elkaar krijgt. In dat laatste staat AMD eigenlijk al 2-0 voor op Nvidia, want op de consoles zal het zeker geïmplementeerd worden, voor AMD hardware. :)

Qua drivers tja, ze zijn echt niet slechter dan Nvidia. Verre van. Persoonlijk gaat het met mijn Vega de laatste tijd wat minder (maar die kaart is ook gaar en stervende) en is Navi ook nog wat ruw zo vlak na launch, maar dat zal wel opgelost worden. Het is niet alsof een bedrijf een monopoly op fouten heeft en de ander altijd perfect.

Maar dit gaat weer veel te ver richting aankoopadvies. Terug naar nieuws. :)

Verwijderd

Het nieuws is dat nVidia nog steeds de touwtjes in handen heeft en AMD wat in de marge opereert met afdeling videokaarten.

• Paprika
DaniëlWW2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:07:
[...]
Niet goed is een kwestie van perspectief. Ik zou het graag op mijn bankrekening gestort zien elk kwartaal. De grote Nvidia aandeelhouders zullen dit niet acceptabel vinden na een paar goede jaren en gigantische stijging van de aandeelkoers.
De aandelenkoers is een waardering voor en door beleggers. Uiteindelijk geldt dat het bedrijf zelf er niet veel aan heeft. Het grootste belang voor het bedrijf zelf zit hem in het feit dat je sneller/makkelijker kunt worden overgenomen als je stockwaarde laag is. Met een marketcap van 105 miljard is dat zeer zeker nog niet het geval (dat is 2 maal de marketcap van Adidas en eveneens nog een flinke voorsprong op ASML).
DaniëlWW2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:07:
[...]Die hebben toch waarschijnlijk al een appeltje te schillen met Jensen Huang nadat hij zeer waarschijnlijk heeft gelogen over hoeveel Nvidia wel niet verkocht aan cryptominers, tijdens een conference call voor kwartaalcijfers. Of denk je dat Nvidia toevallig al die beloften heeft gedaan van ruime dividenduitkering de komende jaren. Dat moet ook terugverdiend worden. ;)
Volgens mij valt dit wel mee. Ik heb nergens Nvidia in legal problemen zien komen en 'the board' heeft zo te zien ruim voldoende vertrouwen in hem, want anders was ie al lang afgezet. Een FY wisseling is hiervoor het perfecte moment.

• Sissors
  • Niet online
Overigens als we het toch over dividend hebben, ik heb niet kunnen terugvinden wat ze beloofd zouden hebben, maar dividend yield van Nvidia was een 0.4%. Ik kan je verzekeren dat echt geen enkele investeerder Nvidia aandelen heeft voor enkel dat dividend. Ter vergelijking, Intel zit ruim boven de 2%.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Paprika schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:13:
[...]

De aandelenkoers is een waardering voor en door beleggers. Uiteindelijk geldt dat het bedrijf zelf er niet veel aan heeft. Het grootste belang voor het bedrijf zelf zit hem in het feit dat je sneller/makkelijker kunt worden overgenomen als je stockwaarde laag is. Met een marketcap van 105 miljard is dat zeer zeker nog niet het geval (dat is 2 maal de marketcap van Adidas en eveneens nog een flinke voorsprong op ASML).
Er spelen nog wel meer zaken. Uit mijn hoofd kan ik het volgende zo bedenken: persoonlijke aandelen portefeuilles van de top van Nvidia, mogelijkheden tot aandelenemissies, kredietlijnen en kredietwaardigheid, bepaalde mate van invloed of mogelijkheden om druk uit te oefenen op leveranciers etc. Als de aandelenkoers werkelijk irrelevant was, waarom negeren bedrijven deze dan niet? Juist ja. :P
Volgens mij valt dit wel mee. Ik heb nergens Nvidia in legal problemen zien komen en 'the board' heeft zo te zien ruim voldoende vertrouwen in hem, want anders was ie al lang afgezet. Een FY wisseling is hiervoor het perfecte moment.
Jensen Huang zal zelf een substantieel aandeel hebben in zijn eigen bedrijf. Waarschijnlijk heeft hij een aantal procent en heeft hij een coalitie van een aantal grote aandeelhouders waardoor hij een controlerende meerderheid bezit en representeert. Dat is wat een CEO vaak is. Het is een voorman en een uitvoerder die in belang van anderen, een bedrijf optimaal moet laten presteren op de beurs. Hij wordt er ruimschoots voor gecompenseerd in salaris en aandelen. In ruil daarvoor is het zijn taak om de aandeelhouders hun investering te waarborgen.

Nvidia is niet het soort bedrijf waar je na een kwartaal weer uitstapt. Nee, het is het type bedrijf waar je grote hoeveelheden kapitaal insteekt als stabiele en veilige investering. Dividenduitkering is secondair en eigenlijk een zoethoudertje alsmede een politiek instrument om bepaalde groepen onder de aandeelhouders, tevreden te houden. Een forse aandelenkoersdaling zal niet goed worden ontvangen en de koersval vlak na de Turing launch was zeer pijnlijk en de omzetdaling rechtvaardigde de daling. De analyse die was gemaakt over verwachte Turing verkopen, lijkt te kloppen, waardoor de aandeelkoers al voor de eerste cijfers, zo onderuit ging. Natuurlijk hielp Trump niet, maar dat was niet de primaire reden. Het zal nu ook nog meevallen, maar als de koers op termijn verder zal dalen naar pre 2016 Pascal waarden, dan treed er voor veel instappers waarschijnlijk kapitaalverdamping op. Dan krijg je gedoe met aandeelhouders.

Zo functioneren en denken vrijwel alle CEO's. Ze geven geen ene F om de consument want die betaalt ze uiteindelijk niet en daar zijn ze ook geen verantwoording aan schuldig. Of denk je dat Jensen Huang zijn nichtje er andere primaire belangen op nahoud? Ik verkeer namelijk absoluut niet onder die illusie. ;) Voor de mensen die het niet weten, Lisa Su is familie. :P

• Preimel
DaniëlWW2 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:30:
[...]Voor de mensen die het niet weten, Lisa Su is familie. :P
Vind het een beetje jammer om op dijk van een post als deze met louter een kort bericht te reageren (heb niet genoeg kennis in huis), maar volgens mij is het gequote deel niet correct?
Su and Nvidia's co-founder and CEO Jen-Hsun Huang are said to be cousins, but she dismissed it as "not true."
Wikipedia: Lisa Su

Doe Praemel!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12 16:49

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Preimel schreef op maandag 22 juli 2019 @ 20:50:
[...]

Ik deel je analyse, ik doelde er eerder op dat het een daling is voor de non-super uitvoeringen (mocht je ze nog kunnen krijgen voordat ze out of stock zijn, hoewel 2e hands ook een optie is).

Ik heb al jaren geen Radeon meer gehad, destijds waren ze interessant maar heb ik wel driver problemen voor lief moeten nemen dus ben een beetje schuw (los ervan of dat nog gegrond is tegenwoordig hoor, zou mezelf eens opnieuw moeten inlezen). Stiekem vind ik ook de raytracing mogelijkheden van RTX erg gave tech, sentiment wat weinig mensen delen schijnbaar. Los ervan dat alles veel te duur is momenteel hoor, daarin geef ik je voor de volle 100% gelijk.

Ray tracing is een erg leuke feature, maar zoals de hardware nu is en de huidige implmentaties stelt het nog niks voor. Het meest leuke wat ik tot nu toe heb gezien was Quake 2 en dat was niet echt een goede usecase en misschien meer nostalgie :P.

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
volgens mij zijn we een generatie of twee verder voordat het echt wat toevoegt (en het niet een te grote performance hit ten gevolge heeft)

• Beakzz
Pff als die leaks van de 2080S echt kloppen dan weet ik helemaal niet meer wat ik moet kopen. Het is dat ik een vrij nieuwe ultrawide heb staan met g-sync, want anders ging ik uit principe naar het AMD kamp zelfs al lever ik daar wat performance voor in.

• Skybullet
Beakzz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 01:21:
Pff als die leaks van de 2080S echt kloppen dan weet ik helemaal niet meer wat ik moet kopen. Het is dat ik een vrij nieuwe ultrawide heb staan met g-sync, want anders ging ik uit principe naar het AMD kamp zelfs al lever ik daar wat performance voor in.
2de hands 2080 ? Gaan voor onder de 600 weg als je weet te onderhandelen. Wat eigenlijk bizar is aangezien ze vaak een half jaar geleden voor 800-900,- zijn gekocht. Mijne 2 weken terug voor 580,- die was uit november voor 855,- gekocht. Wat een waardeverlies eigenlijk..

• -The_Mask-
  • Niet online
Skybullet schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:39:
[...]

2de hands 2080 ? Gaan voor onder de 600 weg als je weet te onderhandelen. Wat eigenlijk bizar is aangezien ze vaak een half jaar geleden voor 800-900,- zijn gekocht. Mijne 2 weken terug voor 580,- die was uit november voor 855,- gekocht. Wat een waardeverlies eigenlijk..
600 euro is gewoon duur, RTX 2070 Super komt heel dicht in de buurt en begint met 500 euro.

AMD Nieuwsdiscussie

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:30
Preimel schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:57:
[...]

Vind het een beetje jammer om op dijk van een post als deze met louter een kort bericht te reageren (heb niet genoeg kennis in huis), maar volgens mij is het gequote deel niet correct?

[...]

Wikipedia: Lisa Su
offtopic:
Su's opa is de broer van Huang's moeder, dus Huang is een neef van één van haar ouders. Wel familie dus, maar niet neef en nicht zoals die schijt sites vorig jaar beweerden. En hoeveel mensen kennen de neven en nichten van hun ouders? Juist ;)
Skybullet schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:39:
Had je ook wel kunnen raden. GPU's verliezen sowieso al vrij veel waarde, maar als de oorspronkelijke prijs dan ook nog te hoog is, is het helemaal gekkenwerk. Het probleem zit in de 855 die je in eerste instantie betaald hebt ;)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@Werelds
Su's opa is de zus van ?

[ Voor 26% gewijzigd door Help!!!! op 23-07-2019 09:20 ]

• Ferio
Beakzz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 01:21:
8% upgrade op de huidige 2080.. noem dat nou niet echter super. Sweet spot toch wel de 2070 of wellicht de aftermarket 5700XT

• Preimel
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:54:
[...]

Ray tracing is een erg leuke feature, maar zoals de hardware nu is en de huidige implmentaties stelt het nog niks voor. Het meest leuke wat ik tot nu toe heb gezien was Quake 2 en dat was niet echt een goede usecase en misschien meer nostalgie :P.
Tuurlijk, early adopter spul. Maar dat zijn wij tweakers toch vaak ook wel? :)

Doe Praemel!

• Skybullet
Werelds schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:18:
[...]

offtopic:
Su's opa is de zus van Huang's moeder, dus Huang is een neef van één van haar ouders. Wel familie dus, maar niet neef en nicht zoals die schijt sites vorig jaar beweerden. En hoeveel mensen kennen de neven en nichten van hun ouders? Juist ;)

[...]

Had je ook wel kunnen raden. GPU's verliezen sowieso al vrij veel waarde, maar als de oorspronkelijke prijs dan ook nog te hoog is, is het helemaal gekkenwerk. Het probleem zit in de 855 die je in eerste instantie betaald hebt ;)
Je leest hem verkeerd. De oorspronkelijke eigenaar heeft dat betaald. Ik begin van deze maand 580 ;). En dat is een zeer respectabele prijs voor een oc model die de 2070 super nog zeker achter zich laat.

• Werelds
Skybullet schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:50:
[...]

Je leest hem verkeerd. De oorspronkelijke eigenaar heeft dat betaald. Ik begin van deze maand 580 ;). En dat is een zeer respectabele prijs voor een oc model die de 2070 super nog zeker achter zich laat.
Ah, dacht dat jij hem verkocht had :p

Jij hebt dus net iets minder betaald dan wat dat kreng oorspronkelijk had moeten kosten ;)

• Skybullet
Werelds schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:51:
[...]

Ah, dacht dat jij hem verkocht had :p

Jij hebt dus net iets minder betaald dan wat dat kreng oorspronkelijk had moeten kosten ;)
Precies de reden dat ik gewacht heb op concurrentie haha :)

• Werelds
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/l2JJKs3I69qfaQleE/giphy.gif

Geen idee waar je het over hebt :+

Edit omdat T.net dat graag heeft: hoppekee, reviews van de 2080S zijn uit en het ding is precies zo ruk als verwacht. 7,5% meer performance voor dezelfde MSRP als de 2080 een jaar geleden. Echter kun je die nu fors onder MSRP krijgen, waarmee dit ding gewoon een nóg slechtere koop is zolang de gewone 2080 nog te krijgen is.

[ Voor 38% gewijzigd door Werelds op 23-07-2019 15:18 ]

• Ferio
Beakzz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:01:
[...]

Totaal niet de moeite waard dus. Dan maar eens kijken of er nog gestunt wordt met een 2080 de komende tijd en anders zal het wel een 2070 super worden.
Wacht augustus nog af voor de AMD kaarten als je de tijd hebt.

• Sissors
  • Niet online
Beakzz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:01:
[...]

Totaal niet de moeite waard dus. Dan maar eens kijken of er nog gestunt wordt met een 2080 de komende tijd en anders zal het wel een 2070 super worden.
Zelfs met de reguliere 2070 zie ik in de PW niet direct echt grote verlagingen. Ja wel iets hoor, maar qua prijs kwaliteit zou een 2070S toch echt significant beter moeten zijn dan de oude 2070 kaarten die nog verkocht worden. Dus bij de 2080 verwacht ik nog minder prijsverlagingen.

Ik zou onafhankelijk van AMD sowieso nog afwachten als je niet direct één nodig hebt. Want de meeste zijn toch nog niet leverbaar, als je geen specifieke voorkeur hebt vanwege kleurtjes ofzo, dan zou ik nog even lekker afwachten welke het goedkoopst gaat zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 23-07-2019 16:34 ]

• Beakzz
Ferio schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:06:
[...]

Wacht augustus nog af voor de AMD kaarten als je de tijd hebt.
Nah heb een recente Ultrawide met G-sync dus ik blijf nog even in dit kamp hangen. Anders had ik dat zeker gedaan.

@Sissors

De MSI Duke en Gaming X Trio zijn toch beiden recent richting de €750,- gegaan, maar ik verwacht inderdaad dat het niet veel beter zal worden. Zodra 1 van die 2 op €700 komt dan ga ik er voor en anders niet.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-12 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

https://nl.hardware.info/...iet-onder-opengl-opheffen

Begrijp ik nou goed dat mensen met een geforce kaart nou eindelijk profijt heeft bij een 10 bits workflow voor fotografie, en geforces nu de monitor's adobeRGB ruimte nu volledig kunnen benutten? Dat is wel een grote stap!

Ik als fotograaf én gamer heb wel profijt bij adobeRGB monitoren die nu niet meer beperkt worden door 8 bits (+FRC) kleuren workflow, doordat de driver het dus nu toestaat.
Ik vraag me dan wel af waarom je nog een quaddro zou kopen dan...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Gekke Jantje
Zelfs tot 30-bit kleuren, of is dat het zelfde?

• Werelds
Gekke Jantje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:51:
Zelfs tot 30-bit kleuren, of is dat het zelfde?
Ja en nee, het is 10 bits per kanaal, wat een totaal geeft van 30 bits. "Standaard" is 8 bits per kanaal, totaal van 24.

• Romulus100
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-03 20:25
https://azerty.nl/categor...ing=12&limit=30&view=grid

Als ik kijk bij de 2080 super kaarten dan zie ik dat er slechts enkele leverbaar zijn. Zit er nou echt veel verschil tussen deze kaarten? Ik ben bezig met het bouwen van een nieuwe PC voor gaming, maar ben er nog niet over uit welke kaart ik neem.

• Paprika

No motion

TAA (1440p)
Afbeeldingslocatie: https://www.overclock3d.net/gfx/articles/2019/08/06101654977l.jpg

DLSS (1440p)
Afbeeldingslocatie: https://www.overclock3d.net/gfx/articles/2019/08/06101654104l.jpg

TAA (2160p)
Afbeeldingslocatie: https://overclock3d.net/gfx/articles/2019/08/06101654611l.jpg

DLSS (2160p)
Afbeeldingslocatie: https://www.overclock3d.net/gfx/articles/2019/08/06101654728l.jpg

In motion

TAA (1440p)
Afbeeldingslocatie: https://www.overclock3d.net/gfx/articles/2019/08/06101809171l.jpg

DLSS (1440p)
Afbeeldingslocatie: https://www.overclock3d.net/gfx/articles/2019/08/06101809431l.jpg

TAA (2160p)
Afbeeldingslocatie: https://www.overclock3d.net/gfx/articles/2019/08/06101809270l.jpg

DLSS (2160p)
Afbeeldingslocatie: https://www.overclock3d.net/gfx/articles/2019/08/06104632339l.jpg

Oeps?

(DLSS fout)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XlTxi7h.png

En ja uiteindelijk ziet FidelityFX Upscaling naar 4K er ook niet bepaald prachtig uit:

Native 2160p:
Afbeeldingslocatie: https://www.overclock3d.net/gfx/articles/2019/08/06110429673l.jpg

FidelityFX Upscaling:
Afbeeldingslocatie: https://www.overclock3d.net/gfx/articles/2019/08/06110429704l.jpg

Zoals verwacht werkt Sharpening echter prima, maar dat kan ook nooit fout gaan. Ik blijf echter een groot voorstander van FidelityFX Sharpening, omdat shaders injecten echt een 2010 ding is. Nvidia Freestyle werkt prima, behalve dat het niet in alle games werkt en volgens mij geldt dat wel voor de AMD oplossing? Of ben je wel nog gebonden aan bepalade 3D APIs?

Native 1440p met TAA:
Afbeeldingslocatie: https://overclock3d.net/gfx/articles/2019/08/06105530750l.jpg

Native 1440p met TAA en FidelityFX Sharpening:
Afbeeldingslocatie: https://overclock3d.net/gfx/articles/2019/08/06105530479l.jpg

Weer zo'n brakke DLSS upscale resultaten (dit keer dus in F1 2019).

De performance is overigens dan wel nog in 't voordeel van Nvidia. Zelfs een RTX 2060 kan DLSS upscaling draaien:

Afbeeldingslocatie: https://overclock3d.net/gfx/articles/2019/08/06111130932l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://overclock3d.net/gfx/articles/2019/08/06111142297l.jpg

Ik vind deze charts overigens super slecht bedacht gezien ze features mixen. Bij FidelityFX Sharpening en Upscaling staan er wel Nvidia kaarten bij de resultaten, maar bij de DLSS resultaten staan er alleen Nvidia kaarten.
So, FidelityFX VS DLSS. Is there a winner here? Yes, and no. Yes, because DLSS presented us with too many graphical issues for us to consider it worth using and no because FidelityFX and DLSS aren't directly comparable technologies. Radeon wins by default here, as we can see people using FidelityFX in F1 2019, unlike DLSS.

One mark in FidelityFX's favour is that it is a GPU agnostic feature. It isn't locked behind Radeon hardware, so gamers are free to utilise the function on any graphics card, be it from Radeon or Geforce. That's the beauty of FidelityFX's open nature.

FidelityFX Sharpening is the star of the show here, as it delivers a clearer image while offering minimal performance downsides. In most of the graphics cards, we tested its performance cost was negligible, making any gain in graphical quality worth it. While the impact of the feature is subtle, it generates enough improvements over F1 2019's standard visuals to be worth switching on.

When thinking about DLSS, the first thing that comes to mind is that Nvidia hasn't released any information about DLSS coming to the game. This tells us one of two things, that Nvidia is embarrassed by the graphics DLSS offers here, or that they weren't heavily involved F1 2019's DLSS support. As it stands, DLSS isn't worth using in F1 2019. Just lower your graphics settings in other ways. The performance gains offered by DLSS aren't worth the performance drops they incur. More information about this is on page 2.

Right now, F1 2019 offers some of the worst levels of DLSS support that we have ever seen. Perhaps this will be addressed with a driver update in the future, but as it stands, we recommend that Nvidia RTX users should steer clear from this feature.

FidelityFX Upscaling does what it sets out to do. It upscales a lower resolution image to your chosen resolution and attempts to mitigate the shortcomings of standard resolution upscales. It looks alright, but it isn't that revolutionary. It is enough to get our Radeon RX Vega 56 over 60FPS in this game, but aside from that, it isn't super impactful.

Fidelity FX Sharpening is the star of the show here, as while its impact on screenshots is subtle, those small differences add up to make F1 2019 look much better, even at 4K. FidelityFX Sharpening is a feature that we think is worth turning on, and we look forward to seeing it implemented into more games.
bron: https://www.overclock3d.n..._dlss_vs_amd_fidelityfx/6

Dit is dus weer de 'upscaling kant' van DLSS. Het blijft me wel verbazen dat er zo weinig AA implementaties worden gedaan, want juist dat is waar DLSS kan shinen. Je gaat dan immers geen pixels erbij verzinnnen...

[ Voor 38% gewijzigd door Paprika op 07-08-2019 12:06 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

YouTube: Jenson Wang has convinced you that $600 is midrange!😡😡😡

Paar minuutjes kijken is voldoende. :+ 8)

Poll: Heeft ie gelijk?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402033&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Paprika schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:57:
Zoals verwacht werkt Sharpening echter prima, maar dat kan ook nooit fout gaan. Ik blijf echter een groot voorstander van FidelityFX Sharpening, omdat shaders injecten echt een 2010 ding is. Nvidia Freestyle werkt prima, behalve dat het niet in alle games werkt en volgens mij geldt dat wel voor de AMD oplossing? Of ben je wel nog gebonden aan bepalade 3D APIs?
Op het moment is de game specifieke implementatie (FidelityFX dus) van wat ik begrijp zonder API restricties. Helaas is op het moment de driver based sharpening, Radeon Image Sharpening alleen voor DX12 en DX9. Kennelijk was DX9 heel makkelijk en is DX12 gedaan, want AMD. Ik kan me niet voorstellen dat AMD het niet voor DX11 en Vulkan zal implementeren. Maar dat hoort hier verder niet. :)

In het algemeen is DLSS misschien nog wel een grotere deceptie dan RTX. RTX draait voor geen meter omdat de hardware niet eens in de buurt van krachtig genoeg is. Neemt niet weg dat de effecten soms best goed zijn en het iets zijn waar ik een beetje naar uitkijk, over vijf jaar ofzo. DLSS is gewoon meer blur en welke game heeft tegenwoordig nu meer blur nodig? :P
Help!!!! schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:19:
YouTube: Jenson Wang has convinced you that $600 is midrange!😡😡😡

Paar minuutjes kijken is voldoende. :+ 8)

Poll: Heeft ie gelijk?
Ja
Nee
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ja en nee. Ja omdat mensen steeds verder omhoog worden geduwd, door beide kanten. Nee omdat hij mij niet heeft overtuigd dat $600 midrange is. Voor mij is dat nog steeds $200-$300 en dat is eigenlijk al iets hoger dan het ooit was. $300-$500 is high end, $500-$800 is enthousiast. $800+ is "ik subsidieer graag grote Amerikaanse multinationals".

Ondertussen is Jensen Huang weer lekker bezig. Fijn bericht aan iedereen die een GTX16xx series koopt of heeft gekocht. Zijn allemaal gekken...
https://www.techpowerup.c...-ray-tracing-is-crazy?amp

Terwijl een van de duidelijk geadverteerde RTX titels heeft besloten om RTX te laten vallen...
https://www.techpowerup.c...etizione-dumps-nvidia-rtx

• Gekke Jantje
DLSS verbeterd met de tijd. In bijvoorbeeld metro Exodus moet je met een loop opzoek naar de verschillen.
DaniëlWW2 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:55:
[...]

Ondertussen is Jensen Huang weer lekker bezig.
https://www.techpowerup.c...-ray-tracing-is-crazy?amp

Terwijl een van de duidelijk geadverteerde RTX titels heeft besloten om RTX te laten vallen. :P
https://www.techpowerup.c...etizione-dumps-nvidia-rtx
Jammer, raytracing is de toekomt en door dit soort luie gameontwikkelaars staat de visuele ontwikkeling bijna stil. Ik boycot die game daarom ook maar.

[ Voor 74% gewijzigd door Gekke Jantje op 21-08-2019 20:08 ]

• Werelds
Gekke Jantje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:57:
Jammer, raytracing is de toekomt en door dit soort luie gameontwikkelaars staat de visuele ontwikkeling bijna stil. Ik boycot die game daarom ook maar.
Jij boycot een game omdat de ontwikkelaar het belangrijk vindt dat de game fatsoenlijk loopt, in plaats van dat ze tijd spenderen aan een technologie die nog niet klaar is voor primetime en die tot nu toe in elke implementatie heeft geresulteerd in een forse downgrade qua graphics voor mensen zonder de veel te dure hardware?

Geen probleem, dan koop ik wel twee exemplaren, want ik kan het alleen maar toejuichen. Performance en looks van de game voor het grote publiek is belangrijker dan het gebruiken van een techniek omdat het kan. Net als al die ontwikkelaars die Epic publiekelijk de middelvinger geven omdat ze niet exclusief op de Epic store willen zitten.

Raytracing is de toekomst. Op dit moment ziet elke implementatie er zonder DXR/RTX er slechter uit dan z'n voorganger of vergelijkbare games. Metro heeft bijvoorbeeld voor non-RTX eigenaren geen AO meer, mist baked lights en heeft ook soft shadows van veel lichtbronnen gedropt (vooral je zaklamp). Maar door dat te doen ziet "RTX on vs off" er beter uit.

Wil een dev het implementeren? Best. Maar om ze nou te boycotten omdat ze "lui" zijn en liever een game produceren die goed loopt? Nee. En als je het dan implementeert, zorg er dan in elk geval voor dat mensen zónder de benodigde hardware (die veelal meer kost dan zij aan hun PC uitgeven elke 5 jaar) er niet op achteruit gaan qua graphics.

En even voor de goede orde: die "luie" ontwikkelaar is een studio van slechts 30 man. Het is een klein bedrijf dat simpelweg niet de middelen heeft om zo'n techniek te gaan implementeren.

Nee, lui is die ontwikkelaar die een game produceert met 150 man en dan geen backup-optie heeft voor hetgeen ze met DXR doen. Of die andere ontwikkelaar die een game met maar liefst 500 man ontwikkelt, RTX in een game patch die toch al niet bekend stond om z'n geweldige performance (net zoals de vorige games in die serie) en vervolgens nog eens 50% van de framerate af haalt met RTX op een 2080 Ti omdat ze niet weten hoe ze moeten optimaliseren.

Kudos voor Kunos vanwege het gebruiken van hun gezond verstand.

[ Voor 4% gewijzigd door Werelds op 21-08-2019 22:32 ]

• Gekke Jantje
Waarom afblazen als je het gewoon uit kunt zetten. Het is gewoon weer een middelvinger naar de gamer omdat ze hun belofte niet waar kunnen of willen maken. Maar goed genoeg andere games krijgen gelukkig wel raytracing en die ontwikkelaars willen dus ook vooruitgang op grafisch gebied.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12 16:49

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Gekke Jantje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:39:
Waarom afblazen als je het gewoon uit kunt zetten. Het is gewoon weer een middelvinger naar de gamer omdat ze hun belofte niet waar kunnen of willen maken. Maar goed genoeg andere games krijgen gelukkig wel raytracing en die ontwikkelaars willen dus ook vooruitgang op grafisch gebied.
Dat vind jij een middelvinger naar de gamers? Ik denk dat 99% van de gamers er alleen maar blij van wordt.
Metro Exodus is een middelvinger naar gamers; maar dat is mijn mening.

• Gekke Jantje
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 23:45:
[...]

Dat vind jij een middelvinger naar de gamers? Ik denk dat 99% van de gamers er alleen maar blij van wordt.
Metro Exodus is een middelvinger naar gamers; maar dat is mijn mening.
Metro Exodus vind ik er nog best knap uitzien zonder DXR aan. Ik mis er iig niet veel aan. Dat de game exclusive is van Epic is dan wel weer een middelvinger na de gamers toe, maar ik denk ook dat jij dat bedoeld😉
[YouTube: Metro: Exodus]

• Werelds
Gekke Jantje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:39:
Hiermee laat je zien hoe weinig je begrijpt van dit werk. Dit zet je niet zomaar even aan of uit. In het geval van UE4 (wat Kunos gebruikt voor ACC) moeten al je maps hierop aangepast worden. Je moet andere materialen gebruiken zodat de refracties en dergelijke correct zijn. Liefst conditioneel zodat je niet zoals 4A een game produceert die er uit ziet als iets van 8 jaar geleden als de gebruiker DXR uit zet. Je moet ook al je baked lighting er op aanpassen zodat het allemaal conditioneel aan/uit gaat. Zoniet, dan krijg je wederom wat 4A produceert. Vervolgens zul je waarschijnlijk ook een deel van je assets aan moeten passen voor optimaal resultaat. En dan heb ik het nog niet gehad over het optimaliseren en tweaken van de bounces op elk punt in je map. Vooral in een racegame wil je niet dat je framerate willekeurig in kakt omdat iemand een instelling verkeerd zet op de materialen van een billboard.

Het is een hele hoop werk en als je bedrijf dan maar 30 werknemers in totaal heeft, is het dat niet waard om je release date te verschuiven voor die 1% van de markt die er gebruik van kán maken. Laat staan de 0,1% die er daadwerkelijk gebruik van zal maken.

Kunos is verder ook méér dan alleen een game ontwikkelaar. Ze produceren vooral simulatie software en zijn ook niet voor niets gevestigd op een circuit. Het ontwikkelingsteam voor AC bestaat dus ook niet uit de volle 30 man. Ik vermoed dat het nog niet de helft is.

En vooruitgang op grafisch gebied? Nu nog niet. Over enkele jaren pas. Metro ziet er niet beter uit dan andere games in z'n klasse. Eerder het tegenovergestelde. Geweldig, ambient lighting produceert nu íets mooiere resultaten onder de juiste omstandigheden. 80% van de tijd produceert het exact hetzelfde als we al hadden met fatsoenlijke baked maps. Maar daarvoor moet je wel al je point lights inleveren (samen met de helft van de je frames). Schaduwen van je zaklamp zien er niet uit, dat soort flat shadows hadden we in 2002-2003 al in de meeste UE2 games.

[ Voor 5% gewijzigd door Werelds op 22-08-2019 10:16 ]

Pagina: 1 ... 67 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.