Een compleet argument gebaseerd op een aanname. Eentje die waarschijnlijk niet eens klopt. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat minder tesselation samples forceren problemen of lagere fps zou kunnen opleveren. Dat doet AA in de regel toch ook niet?computerjunky schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:12:
[...]
Wat er mis kan zijn is dat het in sommige games problemen gaat opleveren en ik denk dat Nvidia daar dus niet aan wil beginnen.
Ze zetten niet te wachten op mogelijke problemen door slecht developers die fouten maken waar nvidia voor aangesproken word.
Want laten we eerlijk zijn als jij in een tesselation setting zit te klooien in de global settings vervolgens start je een andere game op en die geeft conflicten waardoor je frame drops of iets dergelijks krijgt en je ben al lang vergeten dat je global tesselation settings veranderd heb dan ga je bij nvidia lopen klagen en je gal spuien over nvidia en zal je op fora nvidia daar de schuld van geven en niet de game maker of bij jezelf.
Zo gaat dat tegenwoordig bij de online community.
Ik snap dus heel goed dat Nvidia deze last elders neerlegt en hun naam beschermd want mensen zijn al anti nvidia zonder enige reden. (de enige reden was de prijs maar die kopieert amd nu al jaren of gaat er zelfs boven zitten).
Helaas leven we in een tijd waar je jezelf moet indekken en dat hebben we als consument grotendeels aan onszelf te danken.
Wat denk je van een uitgebreide overclocking tool? Relive en AMD link allemaal in de control panel ingebouwd ipv in losse apps?[...]
En wat mist er nog meer aan functies die amd wel heeft dan?
Ik kan me buiten een fps limiter die bij amd matig werkt in vergelijking met andere opties niets nuttigs bedenken tenzij we terugkomen op de tesselation slider die ik niet gezien heb in de game.
Misschien ook een stukje luxe probleem omdat al mijn games max settings min DOF en motion blur en CA draaien. Die laatste 3 maken het wazig en daar krijg ik koppijn van plus dat ik dof een belachelijke setting vind die je forceert naar 1 plek te kijken en 'dof' creëren je ogen l natuurlijk doordat we maar een dractie an het scherm scherp zien.
Maar als er andere settings zijn hoor ik het graag ik heb voor mezelf de drivers namelijk niet meer gebruik sinds mijn 7970 in 2017 en sinds dien hebben ze de nieuwe look gekregen.
Ik heb 50% van mijn hardware verleden AMD gehad en 50% nVidia. Ik heb aan beide control panels kunnen wennen en ik vind (na wat wennen) die van AMD echt veel beter. Ik hoef geen losse apps er meer naast te draaien om functionaliteit aan te vullen.
Ja, NVCP is oud, achterhaald en mist functionaliteit. Ik heb voor ongeveer een half jaar dagelijks gegamed op een systeem met een 8700k en een 1080Ti en ergderde me steeds weer aan de wachttijden als ik een instelling wilde wijzigen. En ik vind eerlijk gezegd dat dat op een 8700k op 5GHz gewoon nergens op slaat.[...]
Als het stabiel alles doet wat het moet doen hoe is het dan achterhaald. Dat het er niet modern uit ziet tja doet dat er echt toe voor functionaliteit?
Daarnaast opent het bij mij INSTANT inclusief alle sub pagina's. Als dat bij jou iet het geval is dan is er met jou pc iets mis niet met de controll panel. Misschien tijd voor een ssd want in de tijd van HDD was het wel traag maarja daar zijn we ondertussen al 8 jaar voorbij en toen was alles traag met laden ook de amd drivers. [...]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.