• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:30
Paprika schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:21:
[...]

Dat zei men "vroeger" ook over technologie zoals AA en Tessalation...

Overigens is dit weer een 1080p demo.
Tja, het kan ook fout gaan, genoeg voorbeelden van, denk bv. aan Philips video 2000.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48
Lord_Dain schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:09:
[...]
Tja, het kan ook fout gaan, genoeg voorbeelden van, denk bv. aan Philips video 2000.
Hoe is dat vergelijkbaar? Je vergelijkt nu een deelimplementatie van de DX12 specificatie (DXR) met het lanceren van een geheel nieuwe standaard aan software en hardware.

MSDN: Announcing Microsoft DirectX Raytracing! – DirectX Developer Blog
https://devblogs.nvidia.c...-rtx-directx-ray-tracing/

[ Voor 26% gewijzigd door Paprika op 19-09-2018 09:17 ]

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:30
Paprika schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:13:
[...]

Hoe is dat vergelijkbaar? Je vergelijkt nu een deelimplementatie van de DX12 specificaties met het lanceren van een geheel nieuwe standaard aan software en hardware.
Het is een voorbeeld van een product wat nieuwe technologie en features bracht maar het uiteindelijk niet gered heeft door kinderziektes en omdat nieuwe features alleen op de dure modellen werden uitgebracht. Dus ik vind het een mooie vergelijking. Hoef je het niet mee eens te zijn.

• Paprika
Lord_Dain schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:19:
[...]
Het is een voorbeeld van een product wat nieuwe technologie en features bracht maar het uiteindelijk niet gered heeft door kinderziektes en omdat nieuwe features alleen op de dure modellen werden uitgebracht. Dus ik vind het een mooie vergelijking. Hoef je het niet mee eens te zijn.
In het geval van Video 2000 hebben we het over een reeks producten (spelers en cassettes, waarvan de laatste met alle V2000 spelers compatible hadden moeten zijn en dit bleek niet 't geval te zijn). Nu spreken we over een implementatie van een standaard met on board dedicated hardware voor het uitvoeren van de zware werkzaamheden die benodigd zijn voor deze standaard. Raytracing werd al langer gebruikt in de zakelijke markt (Adobe AfterEffects, Autodesk (Maya), Blender, 3ds max,Pixie etc) en beide merken ondersteunen ray tracing voor deze markt (dmv GPUOpen Radeon ProRender binnen het rode kamp). In het ergste geval krijg je een PhysX achtig scenario, maar dat betekent niet dat het een flop is. De bal ligt nu eerder bij AMD om ook de Microsoft standaard te gaan ondersteunen.

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 19-09-2018 09:40 ]

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:24

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]
De narrator becijferde dat de 2080Ti in staat is 3 rays per pixel per frame te processen, als dat op 1080p is, ga je op 4K (met 4x de pixels) dus gruwelijk nat. Ook een 2070 of 2080 zal met dus minder ray trace hardware lineair schalen kwa framerate, tenzij je al die mooie lichteffecten gaat afzwakken (waardoor het er waarschijnlijk weer onnatuurlijk uit gaat zien)

Leuk als techdemo, maar voor de gewone sterveling nog compleet irrelevant de komende jaren

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Paprika
Klopt. RTX is leuk voor demo's. Een beetje zoals de eerste Tessalation implementaties ook alleen leuk waren als je 'n 30 fps demo zat te bekijken. Tensor cores zijn naar mijn mening veel relevanter voorlopig.

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:59:
[YouTube: Metro Exodus: GeForce RTX Real-Time Ray Traced Global Illumination Demo]

Nieuwe rtx demo. Het heeft vast 1 a 2 generaties nodig om echt goed en snel te worden, maar dit is wel een grote vooruitgang
Deze video, maakt het wel duidelijk hoe veel beter je omgevingen nu kunt ontwerpen naar hoe realistisch het kan zijn.

In spellen is het vaak zo dat je schaduwen donkere delen op verschillende manieren bekijkt om het goed te onderzoeken.
Gaat bijna automatisch door een speler.

Ben zelf benieuwd wat de rtx 2070 zal doen.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Paprika schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:04:
Klopt. RTX is leuk voor demo's. Een beetje zoals de eerste Tessalation implementaties ook alleen leuk waren als je 'n 30 fps demo zat te bekijken. Tensor cores zijn naar mijn mening veel relevanter voorlopig.
Ik denk dat er wel een aantal indie (VR) games die artistiek gezien weinig processorkracht kosten het wel snel zouden willen/kunnen implementeren.

Natuurlijk afhankelijk van hoe makkelijk nVidia het hun maakt om de functies te gebruiken.

How do you save a random generator ?

• Paprika
enchion schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:08:
[...]

Ik denk dat er wel een aantal indie (VR) games die artistiek gezien weinig processorkracht kosten het wel snel zouden willen/kunnen implementeren.

Natuurlijk afhankelijk van hoe makkelijk nVidia het hun maakt om de functies te gebruiken.
Zie mijn eerdere link, https://devblogs.nvidia.c...-rtx-directx-ray-tracing/ Prima native api dus...

Maar veel VR games gebruiken Unity en Unity heeft RTX support ingebakken, maar de engine is best brak in DX12 en daarom wordt DX12 in z'n geheel zelden door dergelijke games gebruikt. Dit zou in de recente 2018 build beter moeten zijn, maar dan duurt 't alsnog wel even voordat je er een gaat zien.

https://assetstore.unity....e-dead-environment-121175 is 'n prima project om dit tegenaan te testen.

[ Voor 18% gewijzigd door Paprika op 19-09-2018 12:18 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:12
[...]

Dat zei men "vroeger" ook over technologie zoals AA en Tessalation...

Kan me niet voorstellen dat iemand ooit 1 negatief woord over Tesselation heeft geuit. De eerste demo daarvan was zeer indrukwekkend. Verscheen ook vrij snel in games. Verder was het gewoon een heel zinnig idee (render minder details als het verder weg is).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Verwijderd

snap het gebash op RT niet helemaal hier, dacht we dat hier wel met zn alleen zouden omarmen.

"Alleen leuk voordemo's"

"nu nog niet relevant"

Terwijl we gelijk al een engine support hebben bij een paar veel gebruikte engines en tegelijk ook al speelbare gameplay hebben gezien van dit nieuwe stukje technology.

Ik vind alleen al de realistische reflecties een grote vooruitgang, stoor me altijd aan de vage reflecties in games.

• Blaat
  • Laatst online: 15-12 19:10

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:57:
snap het gebash op RT niet helemaal hier, dacht we dat hier wel met zn alleen zouden omarmen.

"Alleen leuk voordemo's"

"nu nog niet relevant"

Terwijl we gelijk al een engine support hebben bij een paar veel gebruikte engines en tegelijk ook al speelbare gameplay hebben gezien van dit nieuwe stukje technology.

Ik vind alleen al de realistische reflecties een grote vooruitgang, stoor me altijd aan de vage reflecties in games.
Grafische vooruitgang is leuk! Totdat het ervoor zorgt dat je met een videokaart van 1300,- maar net 1080p aankan op speelbare framerates.

Dan pas ik wel. Ik speel dan liever met vage reflecties en 70fps op 4k.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Verwijderd

Blaat schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:02:
[...]

Grafische vooruitgang is leuk! Totdat het ervoor zorgt dat je met een videokaart van 1300,- maar net 1080p aankan op speelbare framerates.

Dan pas ik wel. Ik speel dan liever met vage reflecties en 70fps op 4k.
volgens mij spelen nog vele gamers op 1080p resolutie met 60hz schermen, daar ben ik zelf ook 1 van.

dus ik snap het argument niet helemaal dat als iets niet op 4k gedaan kan worden het geen vooruitgang is...

alsof 4k een heilige graal is.

Ik speel juist liever iets wat er realistischer uiziet en mooier op 1080p dan 4k met minder mooie graphics..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2018 15:11 ]

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:09:
[...]

volgens mij spelen nog vele gamers op 1080p resolutie met 60hz schermen, daar ben ik zelf ook 1 van.

dus ik snap het argument niet helemaal dat als iets niet op 4k gedaan kan worden het geen vooruitgang is...

Dat zeg ik toch ook niet? Ik speel zelf ook op 1080p.

En was het maar 60fps... maar voorlopig werd er naar 35fps gedipt in wat we gezien hebben.

Mijn insteek is dat als ik de keuze heb, ik liever 4x zoveel beeldpunten zie dan een lage fps met iets mooiere reflecties. Ik hoop dat je daarmee ook inziet dat RT nog lang niet is waar het moet zijn.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

Blaat schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:12:
[...]

Dat zeg ik toch ook niet? Ik speel zelf ook op 1080p.

En was het maar 60fps... maar voorlopig werd er naar 35fps gedipt in wat we gezien hebben.

Mijn insteek is dat als ik de keuze heb, ik liever 4x zoveel beeldpunten zie dan een lage fps met iets mooiere reflecties. Ik hoop dat je daarmee ook inziet dat RT nog lang niet is waar het moet zijn.
Zo laat je het wel klinken.

Als je doelt op de BF Demo realiseer je dan ook dat het een Beta build is dus de Dip kan mogelijk niks met raytracing te maken hebben.
Ik hoop dat je daarmee ook inziet dat RT nog lang niet is waar het moet zijn.
met dit soort loze kreten kan ik niks, dan kan ik ook net zo goed tegen jou stellen dat "rasterization" nog lang niet is waar het moet zijn.

1080p 60FPS is prima voor gameplay dus het is juist zeer acceptabel voor waar het nu is.

jij verkiest dus een hogere resolutie met slechtere graphics dan een lagere zeer acceptabele en veel gebruikte resolutie met beter graphics, prima maar echt een logische conclusie wat betreft vooruitgang vind ik het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2018 15:23 ]

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:20:
[...]
1080p 60FPS is prima voor gameplay dus het is juist zeer acceptabel.
Als dat gehaald zou worden ja.

Maar dat lukt dus zelfs met hun allerduurste topkaart niet.

Edit: Dit is mijn laatste post hierover. Het lijkt alsof je maar de helft wil lezen van wat ik zeg en ik heb wel wat beters te doen dan mezelf 6x herhalen.

[ Voor 21% gewijzigd door Blaat op 19-09-2018 15:23 ]

Verwijderd

Blaat schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:22:
[...]

Als dat gehaald zou worden ja.

Maar dat lukt dus zelfs met hun allerduurste topkaart niet.
volgens mij moet dat nog blijken, maar dat is wel de doelstelling bevestigd door NVidia.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2018 15:24 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:39
Nvidia moet toch ook ergens beginnen met RTX en ja daar zal de eerste groep gamers de prijs voor moeten betalen, zo werkt het nou eenmaal. Het is tegenwoordig ook wel een trend om overal over te jammeren. Kijk naar de prestaties van de 2080 Ti, dat is uitermate indrukwekkend.

Verwijderd

NotSoSteady schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:24:
Kijk naar de prestaties van de 2080 Ti, dat is uitermate indrukwekkend.
De prijs ook.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

NotSoSteady schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:24:
[...] Het is tegenwoordig ook wel een trend om overal over te jammeren. [...]
Ik ben het met je eens maar dat is hier niet van toepassing. Je mag voor raytracing in het beste geval 75% van je potentiele performance inleveren. Dat betekent in de praktijk dat de 2080Ti koper, die waarschijnlijk ook een high-end monitor bezit, mogelijk teleurgesteld kan raken in de performance met RT aan.

Ik vind het niet meer dan fair om potentiele kopers daarvoor te waarschuwen. Dat heeft niks met jammeren te maken, dat is juist objectief.

• NotSoSteady
Blaat schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:29:
[...]

Ik ben het met je eens maar dat is hier niet van toepassing. Je mag voor raytracing in het beste geval 75% van je potentiele performance inleveren. Dat betekent in de praktijk dat de 2080Ti koper, die waarschijnlijk ook een high-end monitor bezit, mogelijk teleurgesteld kan raken in de performance met RT aan.

Ik vind het niet meer dan fair om potentiele kopers daarvoor te waarschuwen. Dat heeft niks met jammeren te maken, dat is juist objectief.
Ja ik kijk er anders naar. In mijn ogen lever je niks in, omdat de technologie niet beschikbaar is op de andere kaarten. Als je de prestaties van de RTX 2080 Ti en GTX 2080 Ti met ray tracing ingeschakeld naast elkaar legt, dan zal het verschil enorm zijn.

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

NotSoSteady schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:32:
[...]

Ja ik kijk er anders naar. In mijn ogen lever je niks in, omdat de technologie niet beschikbaar is op de andere kaarten. Als je de prestaties van de RTX 2080 Ti en GTX 2080 Ti met ray tracing ingeschakeld naast elkaar legt, dan zal het verschil enorm zijn.
Een "het glas is halfvol" insteek. Fair enough.

Toch vraag ik mij in de praktijk af of er mensen zijn die een 2080Ti kopen icm een 1080p monitor. Of in een ander geval mensen die graag de ingame resolutie omlaag gooien van 2160p of 1440p naar 1080p om van raytracing te kunnen genieten.

Misschien heb ik een gebrek aan inlevingsvermogen maar ik zie daar wel een disconnect ontstaan.

• NotSoSteady
Blaat schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:36:
[...]

Een "het glas is halfvol" insteek. Fair enough.

Toch vraag ik mij in de praktijk af of er mensen zijn die een 2080Ti kopen icm een 1080p monitor. Of in een ander geval mensen die graag de ingame resolutie omlaag gooien van 2160p of 1440p naar 1080p om van raytracing te kunnen genieten.

Misschien heb ik een gebrek aan inlevingsvermogen maar ik zie daar wel een disconnect ontstaan.
Als ik een RTX 2080 Ti koop, dan koop ik de kaart puur voor de prestaties, omdat ik in het bezit ben van een 4K-monitor en een GTX 1080, die nog niet alles in 4K op hoge instellingen kan weergeven. Het is inmiddels 2018 en 1080p trek ik niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 19-09-2018 15:38 ]

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

NotSoSteady schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:37:
[...]

Als ik een RTX 2080 Ti koop, dan koop ik de kaart puur voor de prestaties, omdat ik in het bezit ben van een 4K-monitor en een GTX 1080, die nog niet alles in 4K op hoge instellingen kan weergeven. Ik zou 1080p in ieder geval niet trekken.
En dat is dan ook de enige goede reden om een 2080Ti te willen imo. Want daar zie je al, je gaat RT waarschijnlijk niet aan zetten vanwege de teruggang naar 1080p.

RT is dan ook een zinloos aankoopargument in mijn ogen. Het is domweg nog niet snel genoeg.

• NotSoSteady
Blaat schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:40:
[...]

En dat is dan ook de enige goede reden om een 2080Ti te willen imo. Want daar zie je al, je gaat RT waarschijnlijk niet aan zetten vanwege de teruggang naar 1080p.

RT is dan ook een zinloos aankoopargument in mijn ogen. Het is domweg nog niet snel genoeg.
Klopt, daarom zeg ik ook dat de eerste groep gamers voor de ontwikkeling gaat betalen. Zo werkt het vrijwel altijd. Nvidia moet ergens een keer beginnen.

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-12 22:03
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:20:
[...]

Zo laat je het wel klinken.

Als je doelt op de BF Demo realiseer je dan ook dat het een Beta build is dus de Dip kan mogelijk niks met raytracing te maken hebben.

[...]

met dit soort loze kreten kan ik niks, dan kan ik ook net zo goed tegen jou stellen dat "rasterization" nog lang niet is waar het moet zijn.

1080p 60FPS is prima voor gameplay dus het is juist zeer acceptabel voor waar het nu is.

jij verkiest dus een hogere resolutie met slechtere graphics dan een lagere zeer acceptabele en veel gebruikte resolutie met beter graphics, prima maar echt een logische conclusie wat betreft vooruitgang vind ik het niet.
Maar een GTX1060 is ook prima voor 1080p 60FPS. Waarom >€1000 meer betalen voor alleen maar iets betere reflecties?

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Dit is ook een interessante eerste review, kerel lijkt mij vrij objectief en nuchter ook over de kwaliteiten van deze nieuwe kaarten.
YouTube: Nvidia RTX 2080 and RTX 2080 Ti Review - WORTH IT?

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• Paprika
https://www.techpowerup.com heeft er wel 'n paar getest zeg.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:12
Net de review gezien. Ben ik even blij dat ik voor 650 een 1080ti heb gekocht. Die 2080 is het dan absoluut niet waard.

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:04
Jammer dat de prijzen zo hoog liggen. In principe een prima vooruitgang als de prijzen niet zo hoog waren.

Helaas heb ik de gtx 1080 TI voor 650 euro bij alternate gemist. Iemand die een soortgelijke deal is tegengekomen die nog actief is?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:56
Wij zijn live over RTX en hebben iemand van NV.
Dus als je vragen hebt, feel free :)
YouTube: Detailed look at the new GeForce RTX GAMING X TRIO

• bonux1987
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-12 18:23
Hey,

Ik ga sowieso op 1440p gamen en ben nu wel echt aan het twijfelen voor de grafische kaart...

1080ti of toch een RTX 2080 ?

Zoals gezegd, de komende jaren op 1440p met deftige monitor erbij ( Acer Predator XB271HU )

Wat denken jullie ?
Modbreak:Ik denk dat je dit nog even moet lezen:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora - en ook daar blijft dit GoT en verwachten we een stuk meer eigen inzet dan je in deze post toont. Zie hier voor tips: CAA beleid

Als je vraag geen eigen topic waardig is, is het zeker niet een offtopicpost in andermans topic waard. Jouw dilemma over wat je wilt kopen is geen nieuwswaardig bericht over nVidia.

[ Voor 51% gewijzigd door dion_b op 19-09-2018 23:14 ]

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:55
2080 = 1080ti maar dan duurder en met RTX

2080ti zou een mooie kaart zijn, als hij geprijsd was voor de prijs van een 1080ti.

Fail dus

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
The Source schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:15:
Wij zijn live over RTX en hebben iemand van NV.
Dus als je vragen hebt, feel free :)
YouTube: Detailed look at the new GeForce RTX GAMING X TRIO
Waarom is het maximale verbruik van beide Trio kaarten zo extreem hoog in vergelijking met andere kaarten van jullie en de concurrentie? Werkt de stroombeperking niet goed bij beide kaarten?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Paprika
FFXV TAA 4K, 80mbits

FFXV DLSS 4K, 80mbits

Epic Infiltrator TAA 4K, 80mbits

Epic Infiltrator DLSS 4K, 80mbits

Vergelijkingsmateriaal opgenomen door Guru3D.

• Maerer
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-12 12:05
Ik ben heel benieuwd naar een opstelling met 2x 2080 via de nieuwe NVLink.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
FrankoNL schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:55:
Net de review gezien. Ben ik even blij dat ik voor 650 een 1080ti heb gekocht. Die 2080 is het dan absoluut niet waard.
Dan heb jij wel mazzel want die van mij was DOA. Dit was mijn eerste aankoop met Gigabyte, en ik was daarna toch wel een beetje dat vertrouwen kwijt, maar het is in feite gewoon pech. Ik heb wat erover zitten twijfelen of ik voor een vervangend exemplaar zou gaan of voor een 2080, maar ik ga alsnog voor een 2080. Dan betaal ik wat meer, maar dan voor een ander merk en voor een nieuw product waar nvidia de komende tijd op zal focusen met de drivers en optimalisaties. Had ik geen DOA gehad, dan was het zeker een prachtige deal geweest, maar het vertrouwen had mij wel gestuurd richting de 2080.

• semi70
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-11 22:16
weet iemand wanneer de MSI 2080TI kaarten beschikbaar zijn hier in NL?

• Paprika
semi70 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:00:
weet iemand wanneer de MSI 2080TI kaarten beschikbaar zijn hier in NL?
Loop van de week en volgende week afhankelijk van model en uitvoering.
laugh schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:59:
[...]

Dan heb jij wel mazzel want die van mij was DOA. Dit was mijn eerste aankoop met Gigabyte, en ik was daarna toch wel een beetje dat vertrouwen kwijt, maar het is in feite gewoon pech. Ik heb wat erover zitten twijfelen of ik voor een vervangend exemplaar zou gaan of voor een 2080, maar ik ga alsnog voor een 2080. Dan betaal ik wat meer, maar dan voor een ander merk en voor een nieuw product waar nvidia de komende tijd op zal focusen met de drivers en optimalisaties. Had ik geen DOA gehad, dan was het zeker een prachtige deal geweest, maar het vertrouwen had mij wel gestuurd richting de 2080.
Performance gewijs had ik al twee pre-orders voor 2080Ti dual slot modellen. Helaas zie ik nergens reviews van deze kaarten. De kaart komt in een zeer kleine compacte case (Ghost S1) dus veel keuze heb ik niet. Als ik de reviews zo zie dan zou een 2080 waarschijnlijk de beste keuze zijn in mijn geval (performance iets beter dan een 1080Ti, dual slot koelers kosten zijn zeer beperkt duurder dan bv een MSI 1080Ti Gaming maar een stuk minder warmte output dan de Ti), maar stiekem vind ik de gap tussen de 2080 en 2080Ti toch wel te groot en 't geld is m'n minste zorg op 't moment. Keuzes...

[ Voor 72% gewijzigd door Paprika op 19-09-2018 17:05 ]

• hosee
Vind de gap in fps tussen de RTX 2080 en de 2080 Ti vrij behoorlijk dus als geld geen zorg is zou ik het wel weten... :P

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Verwijderd

Yukidaruma schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:44:
[...]

Maar een GTX1060 is ook prima voor 1080p 60FPS. Waarom >€1000 meer betalen voor alleen maar iets betere reflecties?
Omdat het niet alleen betere reflecties is....

Waarom op 4k spelen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2018 17:20 ]

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)

Ik speel juist liever iets wat er realistischer uiziet en mooier op 1080p dan 4k met minder mooie graphics..
Dat is toch heel simpel? als 1080@60fps jouw ding is, zijn deze kaarten niks voor jou, en kan je al jaren prima uit de voeten met wat er al op de markt is/was....

Juist de mensen die niet zo'n basissetupje hebben wachten met smart op deze kaarten, want willen ook 3440*1440/3840*1600/3840*2160@100/120/144Hz@Ultra kunnen spelen.....

4k@60Hz is helemaal niet de heilige graal, het is een tussenstation die nu eindelijk haalbaar is, richting de 16K@240Hz Ultra (and beyond ;))

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-11 09:45
hosee schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:14:
Vind de gap in fps tussen de RTX 2080 en de 2080 Ti vrij behoorlijk dus als geld geen zorg is zou ik het wel weten... :P
Zonde van het geld je kan beter een 2e hands 1080 Ti voor 575 kopen of een Vega 64 voor 400.
Zelfs nieuw zijn die kaarten een betere deal qua prijs prestatie verhouding. Alleen voor mensen die 4K willen op 60+ fps is de nieuwe serie interessant maar dan moeten ze de knip flink open trekken.
Ik vind het het geld niet waard.

Ik vind het wel apart hoeveel mensen een 2080 Ti overwegen. We hebben het hier over een kaart van 1250 euro daar kun je makkelijk een aardig game pc voor bouwen :/ aantal jaar terug waren mensen al aan het klagen over kaarten van 600+ euro nu tikken we 1250 af. Gaat blijkbaar goed met de economie en mensen hebben veel te besteden?

[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 19-09-2018 18:01 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• hosee
Als het je interesseert en geld geen rol speelt koop je gewoon het beste dan valt er niets te overwegen, ook al zijn de prijzen onrealistisch..een no brainer dus. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door hosee op 19-09-2018 18:55 ]

• Paprika
Astennu schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:59:
[...]
Zonde van het geld je kan beter een 2e hands 1080 Ti voor 575 kopen of een Vega 64 voor 400.
Zelfs nieuw zijn die kaarten een betere deal qua prijs prestatie verhouding. Alleen voor mensen die 4K willen op 60+ fps is de nieuwe serie interessant maar dan moeten ze de knip flink open trekken.

Ik vind het wel apart hoeveel mensen een 2080 Ti overwegen. We hebben het hier over een kaart van 1250 euro daar kun je makkelijk een aardig game pc voor bouwen :/ aantal jaar terug waren mensen al aan het klagen over kaarten van 600+ euro nu tikken we 1250 af. Gaat blijkbaar goed met de economie en mensen hebben veel te besteden?
Zinloze discussie. In een Up kun je ook rijden en met een vijfde hands Volvo station wagon kun je met een heel gezin op wintersport. Dat neemt niet weg dat de A2 iedere dag vol staat met A6, 5-serie en E klasse stations.

Een goede Android telefoon kan prima WhatsApp draaien, bellen en browsen. Dat neemt niet weg dat de iPhone X op 't moment nog altijd de derde meest bekeken telefoon is in de price watch bijna 'n jaar na de release.

Een RTX2080Ti kost minder dan alleen al de huurprijs van m'n huurauto tijdens m'n laatste vakantie. Nu ga ik die vakantie echt nooit vergeten en ik hecht meer aan die herinneringen dan aan wat hardware speelgoed, maar alles is relatief dus voor iets wat je potentieel dagelijks gebruikt valt 't in mijn ogen wel weer mee. Financiële discussies tussen verschillende personen zijn echter altijd zinloos en wekken alleen maar negatieve emoties.

Iedereen moet gewoon zelf weten waar hij / zij vermogen en middelen aan uitgeeft...

[ Voor 25% gewijzigd door Paprika op 19-09-2018 18:25 ]

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-12 12:37

Funky22

Guild invite

1080ti lijkt me voor mij toch ook de ideale keuze, jammer wel er zo goed als nooit Mmo's mee getest worden in review, bij de RTX 2080 en 2080 Ti ook weer niet.

https://discord.gg/x8uWt9

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 17:38

pino85

Im just a Bird in the Sky

Yukidaruma schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:44:
[...]

Tot je alle toeters en bellen aan zet of op 144 Hz speelt en daar echt profeet van wilt hebben. Een Gtx 1060 voldoet bij lange na niet.
Even los van of een Gtx 2080TI nodig is.. Mooie techniek die nog in de kinderschoenen staat.
DoubleYouPee schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:36:
2080 = 1080ti maar dan duurder en met RTX

2080ti zou een mooie kaart zijn, als hij geprijsd was voor de prijs van een 1080ti.

Fail dus
Geen fail mits men het quotum haalt, geen concurrentie+nieuwe techniek=Te duur dat klopt.
Als AMD volgend jaar ook maar met wat moois kan terug slaan.. al zetten ze nu groots in op cpu vlak.

[ Voor 32% gewijzigd door pino85 op 19-09-2018 18:30 ]

Liefhebber van Tweakers

• Paprika
Funky22 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:25:
1080ti lijkt me voor mij toch ook de ideale keuze, jammer wel er zo goed als nooit Mmo's mee getest worden in review, bij de RTX 2080 en 2080 Ti ook weer niet.
Welke game mis je dan? TPU heeft vaak WoW meegenomen in hun reviews. Die zie ik er nu niet tussen staan, maar volgens mij kun je op basis van 1080(Ti) getallen prima de performance herleiden.

Zie bijvoorbeeld https://www.extremetech.c...crafts-directx-12-support en neem dan deze waarden mee in je berekening:
https://www.techpowerup.c..._Founders_Edition/33.html
hosee schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:14:
Het stomme is dat m'n nieuwe case (wordt zeer binnenkort geleverd, http://www.louqe.com) maximaal 2 slots ondersteunt en m'n huidige videokaart is een 1080 met een 3 slots koeler. Voor de spellen die ik hoofdzakelijk speel is zelfs m'n huidige kaart al overdreven, maar ik vind de onderliggende tech geniaal (DLSS en de flexibiliteit van de Tensor cores) dus het is gewoon dubben op 't moment. Een keuze die ik zelf moet maken, maar zonder de juiste reviews (alle reviews zijn van drie slot koelers en de FE modellen) is dit heel lastig....

[ Voor 56% gewijzigd door Paprika op 19-09-2018 18:38 ]

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
De 2080 Ti is alleen leuk voor de winst op 1440p/144hz. En de 2080 is niet snel genoeg met maar 7 of 8 % betere prestaties dan de 1080 Ti. De nieuwe serie heeft wel mooie uitschieters in Vulkan en DX12. Te duur.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Paprika
Gekke Jantje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:40:
De 2080 Ti is alleen leuk voor de winst op 1440p/144hz. En de 2080 is niet snel genoeg met maar 7 of 8 % betere prestaties dan de 1080 Ti. De nieuwe serie heeft wel mooie uitschieters in Vulkan en DX12. Te duur.
815+ voor een MSI 1080Ti en 850 voor een 2080 FE die eigenlijk best goed scoort als ik de TPU review er even bij neem. Beide doen 't met 35dB onder load...

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 19-09-2018 19:03 ]

Verwijderd

Prestatie winsten vallen mee, zou lekker een GTX 1080TI aanschaffen en de 2000serie lekker te laten liggen.

Alleen de 2080TI is iets sneller maar die is ook €1200+.

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:26
In die feed van MSI werd er ook gevraagd of Raytracing enkel on/off was, of dat gamedevelopers ook konden kiezen hoeveel Rays er worden weergegeven in een game.

Het antwoord van die medewerker van Nvidia was dat dit laatste idd het geval is. Indien je een slider optie hebt voor het aantal Rays, of een low, medium, max, ultra mogelijkheid, is 4K met raytracing misschien niet onspeelbaar.

Jammer dat dit nog niet getest kan worden, maar als dit klopt, dan is het misschien toch niet alleen 'Proof of concept'. Gezien de felle kritiek misschien goed om dit af te wachten voordat men iets roept?

Ik persoonlijk vind het wel vet dat er echt een nieuw level of gaming aan zit te komen.

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Paprika schreef op woensdag 19 september 2018 @ 18:59:
[...]

815+ voor een MSI 1080Ti en 850 voor een 2080 FE die eigenlijk best goed scoort als ik de TPU er even bij neem. Beide doen 't met 35dB onder load...
Word dan wel flink investeren als ik de 1080 Ti gaming X zou kunnen verkopen. Ik wacht nog een generatie af want ik kom eigenlijk ook geen performance tekort. Ik had overigens maar 5% betere performance van de 2080 verwacht, in sommige reviews ligt dat ook nog wat hoger dan 8%. De 2080 Ti heeft wel mooie fps winsten 35% betere prestaties gemiddeld is netjes. Alleen die prijs is minder leuk.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Funky22

Funky22

Guild invite

MSI GeForce GTX 1080 Ti Duke OC €699 bij Mindfactory

• Paprika
Funky22 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:17:
MSI GeForce GTX 1080 Ti Duke OC €699 bij Mindfactory
Levert niet naar Nederlandse consumenten i.v.m Europees consumenten recht en internationaal gedoe.

[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 19-09-2018 19:28 ]

• Funky22

Funky22

Guild invite

Caseking zal ook wel met die prijs en lager komen, en die leveren wel.
Saturn.de ook al een paar x leuke prijzen gezien moet wel gaan afhalen maar zitten ook dicht bij de grens.

[ Voor 43% gewijzigd door Funky22 op 19-09-2018 19:37 ]

Verwijderd

Prijzen worden natuurlijk wel een stuk lager voor de 1000 serie terwijl de 2000 serie gewoon duur blijft.

Dat je straks €500 betaalt voor een nieuwe 1080TI is heel goed mogelijk.
Dat zal ten alle tijden de betere keuze zijn.

• Paprika
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:54:
Prijzen worden natuurlijk wel een stuk lager voor de 1000 serie terwijl de 2000 serie gewoon duur blijft.

Dat je straks €500 betaalt voor een nieuwe 1080TI is heel goed mogelijk.
Dat zal ten alle tijden de betere keuze zijn.
Die voorraad gaat gewoon opraken.

• Funky22

Funky22

Guild invite

Megekko heeft nu 697 1080ti in stock, laat die er 10 per dag verkopen zit ik tegen 23/11 bij men verjaardag (+ black friday) goed :)

• Davok
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-04-2021
Paprika schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:04:
[...]

Die voorraad gaat gewoon opraken.
Dat is ook waar ik schrik voor heb. Als iemand mij ergens met 100% zekerheid een MSI 1080 Ti Gaming X (al dan niet Trio) of dergelijks voor max 600 euro kon aanwijzen, ging ik voor die optie. Maar zoals ik het nu zie, vind ik de interessante uitvoeringen nergens terug onder de 800 euro. En ik zie de voorraad alleen maar slinken, i.p.v. in prijs zakken.

Resultaat: mijn muis hovert al even boven de koop knop bij de NVidia 2080.

Ik zit op dit moment effectief zonder GPU, dus even de kat uit de boom kijken zit er ook niet echt in.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mis ik nou iets of heeft Anandtech geen review? -O-

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-12 15:32

1Kb

Heeft iemand al een review gevonden waar de 2080(ti) met nvlink wordt getest (of wanneer een dergelijke review wordt verwacht)?

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Coolblue heeft inmiddels een Asus RTX 2080 op voorraad: https://www.coolblue.nl/p...sus-dual-rtx2080-o8g.html

March of the Eagles

• Paprika
Belachelijke prijs gezien de FE modellen...

Verwijderd

Helaas is Coolblue tegenwoordig vaak best wel duur, zeker in vergelijking met een paar jaar geleden. Ik zou graag daar mijn hardware bestellen (het is handig dat je het daar kan ophalen en voor als je moet RMA'en aangezien je het niet per post hoeft te versturen, als je in de buurt van een filiaal woont) maar met de huidge prijzen wordt dat lastig.
Astennu schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:59:
[...]

Of die kleine groep mensen die >= €600 voor een kaart kan en wil betalen kan ook nog wel €900 betalen. Zoiets als dat een golfclub voor welgestelden niet noodzakelijk minder leden krijgt als het de lidmaatschapprijs verhoogt van €3000 naar €4000 omdat het toch vooral rijke mensen zijn die lid zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2018 21:12 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-12 17:24

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

[...]

Slecht argument, stel ik ben iemand die een GTX 2080Ti koopt en daar 1300 euro aan uitgeeft. Dan kan je er eigenlijk van uitgaan dat ik geen 1080p schermpje heb staan wat al 10 jaar passé is. Dan zit ik al op 1440p of hoger (al dan ultra wide of niet) met G-Sync.
Het aantal mensen wat dat geld uitgeeft aan zo'n videokaart met een 1080p scherm zijn volgens mij op een hand te tellen. Het is een leuke techniek en het is mooi dat Nvidia de eerste stappen daarin zet, maar ik wacht persoonlijk nog een aantal generaties tot de techniek wat volwassener is en het op een fatsoenlijke resolutie draait.

Het is wat mij betreft logischer dat je de kaart koopt omdat de GTX 1080Ti of je huidige kaart niet snel genoeg is voor 4k.

• Paprika
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:10:
[...]
Het is wat mij betreft logischer dat je de kaart koopt omdat de GTX 1080Ti of je huidige kaart niet snel genoeg is voor 4k.
Als ik nu kijk is de betere 2 slot keuze voor een 1080Ti een MSI van 815 euro of een 2080 FE van 849, terwijl de laatste dus dezelfde dB output heeft onder load (zie TPU) en wel DLSS heeft.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:08

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik kan makkelijk een 2080 TI betalen maar no way dat ik zo veel geld voor een videokaart neer ga leggen die je relatief gezien zo weinig boost geeft. Ik speel zelf op 1080p en 240hz. Als ik kijk dat in sommige games op 1080p een 2080 TI maar 20 FPS meer geeft dan een 1080 TI dan denk ik echt laat maar.

Ik ben wel in de markt voor een nieuwe kaart. Ik zit nog met een relatief oude setup, een SLI setup met twee GTX 780's. In sommige nieuwere games heb ik SLI al uit moeten zetten omdat ik microstuttering kreeg. Dus dan heb je nog maar één kaart. Voor mij ook een van de redenen om nu gewoon voor een enkele kaart te gaan. In mijn geval zijn frames belangrijker dan hoe alles eruit ziet gezien ik competitief speel. Maar denk dat het toch maar de 1080 TI gaat worden. De RTX 2080 presteert gelijk en in sommige gevallen zelfs minder dan een 1080 TI die toch ook weer een stukje goedkoper is.

Ik denk dat het daarom juist een makkelijke keuze is geworden. Ergens wel teleurstellend dat de RTX 2080 niet nét ietsjes beter presteert dan de 1080TI. Daar had ik een beetje op gehoopt.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

zion schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:49:
[...]

Dat is toch heel simpel? als 1080@60fps jouw ding is, zijn deze kaarten niks voor jou, en kan je al jaren prima uit de voeten met wat er al op de markt is/was....

Juist de mensen die niet zo'n basissetupje hebben wachten met smart op deze kaarten, want willen ook 3440*1440/3840*1600/3840*2160@100/120/144Hz@Ultra kunnen spelen.....

4k@60Hz is helemaal niet de heilige graal, het is een tussenstation die nu eindelijk haalbaar is, richting de 16K@240Hz Ultra (and beyond ;))
Beetje te kort door de bocht aangesien het niet alleen 1080p @60hz is maar dat in combinatie met raytracing.

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:10:
[...]

Slecht argument, stel ik ben iemand die een GTX 2080Ti koopt en daar 1300 euro aan uitgeeft. Dan kan je er eigenlijk van uitgaan dat ik geen 1080p schermpje heb staan wat al 10 jaar passé is. Dan zit ik al op 1440p of hoger (al dan ultra wide of niet) met G-Sync.
Het aantal mensen wat dat geld uitgeeft aan zo'n videokaart met een 1080p scherm zijn volgens mij op een hand te tellen. Het is een leuke techniek en het is mooi dat Nvidia de eerste stappen daarin zet, maar ik wacht persoonlijk nog een aantal generaties tot de techniek wat volwassener is en het op een fatsoenlijke resolutie draait.

10 jaar passe ?

Davis gewoon niet waar, 1080p is nog een geheel bruikbare resolutie. En 60fps ook. Ik snap die 4k verheerlijking niet zo goed.

• Paprika
DAMAGE schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:21:
Ik denk dat het daarom juist een makkelijke keuze is geworden. Ergens wel teleurstellend dat de RTX 2080 niet nét ietsjes beter presteert dan de 1080TI. Daar had ik een beetje op gehoopt.
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_RTX_2080_Founders_Edition/images/relative-performance_1920-1080.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UJ6betK.png

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_RTX_2080_Founders_Edition/images/overclocked-performance.png

Neem dan mijn post van eerder op de dag nog even mee:
Paprika in "[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56"

Een goede 1080Ti zit nu rond de 800, de FE van de 2080 (wat echt geen slechte koeler is zo blijkt) is 850. Natuurlijk is 't teleurstellend dat we op $/performance geen steek verder zijn gekomen, maar als je alles in gedachte meeneemt dan is een 2080 toch wel de betere koop voor een marginaal hogere prijs, tenzij je een echte deal tegenkomt voor een 1080Ti. De 2080Ti is natuurlijk een ander verhaal, omdat je al snel een boel extra betaalt voor relatief weinig performance. Ik heb zelf zojuist een 2080 besteld en ga mijn 2 2080Ti preorders bij Azerty annuleren. De kaart is verhoudingsgewijs te duur en ook te warm voor mijn zeer compacte case. Als ik nu zo de reviews bekijk dan gaat er geen 2 slot koeler zijn die de prestaties gaat leveren die ik zou verwachten voor de prijs.

Nu ben ik zelf eigenlijk verplicht iets nieuws te nemen, omdat ik nu een 3-slot 1080 heb en die gaat dus niet passen. Een andere 1080 nemen vind ik wat vreemd, dus dan zijn de opties beperkt tot de 1080Ti, 2080 en 2080Ti. De 2080Ti heeft me laten beseffen dat ik liever tot volgend jaar wacht (7nm?... _/-\o_) en de 1080Ti mist features die ik toch wel aantrekkelijk acht, dus vandaar de 2080.
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:46:
[...]
Dat is ook logisch, als ze dezelfde prijs hebben dan zou ik ook voor die gaan. Als je al een Ti hebt dan zou ik het niet overwegen.
Zie deze post ;). De leukere 2 slot 1080Tis gaan of niet passen, zijn praktisch even duur of hebben allemaal adapters nodig en zijn daardoor zelfs duurder: http://louqe.com/img/GhostS1_GPU_Compatibility.pdf... Dit is natuurlijk een gevolg mijn unieke situatie door omstandigheden waar niet iedereen last van heeft. :+

Filter: categorie: Videokaarten

[ Voor 70% gewijzigd door Paprika op 19-09-2018 21:51 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-12 17:24

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:31:
[...]

10 jaar passe ?

Davis gewoon niet waar, 1080p is nog een geheel bruikbare resolutie. En 60fps ook. Ik snap die 4k verheerlijking niet zo goed.
Omdat toen het uitkwam veel mensen al op 1050p of 1200p zaten (16:10). Het heeft er gelukkig wel voor gezorgd dat TFT's betaalbaar werden voor de massa. Ik vind 4k niet persé de holy grail, ik heb liever 1440p ultrawide met adaptive sync 75+ hz etc.
Ik kan mij serieus niet voorstellen dat iemand met het budget voor een GTX 2080Ti dit koopt voor op een 1080p scherm met 60hz, noem het misschien gebrek aan inlevings vermogen :p.
Als ik die kaart zou kopen dan koop ik ook gelijk het bovengenoemde scherm erbij, zodat ik genoeg fps haal op die resolutie.
Paprika schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:13:
[...]

Als ik nu kijk is de betere 2 slot keuze voor een 1080Ti een MSI van 815 euro of een 2080 FE van 849, terwijl de laatste dus dezelfde dB output heeft onder load (zie TPU) en wel DLSS heeft.
Dat is ook logisch, als ze dezelfde prijs hebben dan zou ik ook voor die gaan. Als je al een Ti hebt dan zou ik het niet overwegen.

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-12 10:42
MariusV schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:02:
Het antwoord van die medewerker van Nvidia was dat dit laatste idd het geval is. Indien je een slider optie hebt voor het aantal Rays, of een low, medium, max, ultra mogelijkheid, is 4K met raytracing misschien niet onspeelbaar.

Jammer dat dit nog niet getest kan worden, maar als dit klopt, dan is het misschien toch niet alleen 'Proof of concept'. Gezien de felle kritiek misschien goed om dit af te wachten voordat men iets roept?
De kritiek is geheel op z'n plaats. Neem de Metro demo. Zij stellen dat de 2080 Ti 3 rays per pixel aan kan op 1080p (komt neer op een dikke 6,2 miljoen rays per frame, of zo'n 372 miljoen per seconde op 60 FPS..0,372 "gigarays" :+). Als je ziet wat voor effect dat geeft, dan zou 1 ray per pixel er niet uit zien. En het ziet er zeker mooi uit als je die demo's bekijkt, wat velen echter vergeten is dat de "off" stukjes ook heel duidelijk een hoop andere dingen missen. In Metro hebben de delen zonder RTX geen enkele vorm van AO en zijn de verborgen lichtbronnen die je normaal gesproken hebt duidelijk afwezig. Games kunnen nu al heel dicht in de buurt komen van wat je in die demo's ziet, het vergt dan echter veel werk van de mappers, die overal verborgen lichtbronnen aan moeten brengen.

Het is goed dat DXR er is, het is goed dat Nvidia er achter staat te pushen, maar het is nog te vroeg om er vol op in te springen.

Daarnaast is de 2080 Ti gewoon een achterlijk product. Dat is gewoon een Titan in vermomming, die bestaat omdat het kan. Die gaat z'n waarde helemaal niet vast houden, zeker niet met de move naar 7nm binnen afzienbare (voor deze industrie) tijd.
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:09:
Of die kleine groep mensen die >= €600 voor een kaart kan en wil betalen kan ook nog wel €900 betalen. Zoiets als dat een golfclub voor welgestelden niet noodzakelijk minder leden krijgt als het de lidmaatschapprijs verhoogt van €3000 naar €4000 omdat het toch vooral rijke mensen zijn die lid zijn.
Ik heb meer dan €600 neergelegd voor m'n 1080 Ti, maar de prijzen die er nu liggen gaan echt te ver. Het is voor mij geen geld kwestie in de zin dat ik het niet kan betalen (integendeel zelfs..), maar wel in de zin dat het een bedrag is dat helemaal niet in verhouding staat tot zowel andere onderdelen, als voorgangers, als concurrenten.

De performance/$ van het ding is dan ook belabberd. Op alle resoluties.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:44
Zo jammer dit....... Ik heb geen zin om nu nog voor veel geld een 2+jaar oude kaart te kopen. En de 2080 is nauwelijks sneller dan die 2 jaar oude kaart...... De 2080 Ti, moet ik daar nog serieus op ingaan? Voor dat geld koop je een leuke 1080P game pc... Idioot hoog..

Ik pers nog het laatste beetje uit mijn MSI GTX 980...., enige reden voor mij om een 2080 te kopen is een MSI variant welke dus ook fluisterstil is want de FE 2080 maakt mij veel te veel geluid.

• enchion
  • Niet online
Werelds schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:47:
[...]
Daarnaast is de 2080 Ti gewoon een achterlijk product. Dat is gewoon een Titan in vermomming, die bestaat omdat het kan. Die gaat z'n waarde helemaal niet vast houden, zeker niet met de move naar 7nm binnen afzienbare (voor deze industrie) tijd.
Dat vind ik ook het meest vage aan deze kaarten.

Het is niet zo dat de 1080ti niet al tot de max gevuld was met transistors/procesors/functies, terwijl ze nu op een niet veel kleinere node er wel tussen 2x en 3x zoveel rekenkracht opgezet hebben.

Deze release was logisch geweest op 7nm maar niet waar ze nu op zitten, en zeker niet voor dit geld.

Zijn ze bang voor de "Next -Gen" van AMD ? En willen ze de dx12+RTX markt alvast geclaimed hebben voordat AMD met weer concurrerende hardware uitkomt, of sneakpreviews daarover. (hebben ze schrik gekregen van AMD`s succes tegen Intel dmv IF)

En is daarom de release van hun design met RTX een half jaar tot een jaar naar voren getrokken ?
Heeft nVidia zijn "next-gen" nu dus op een hogere node gebakken dan oorspronkelijk gepland, en hadden ze oorspronkelijk een 1090 serie gepland voor deze node maar is die komen te vervallen.

Workstation/server PU`s repurposed voor desktops, waar heb ik dit eerder gezien ?

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:24

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik denk dat het niet zo zeer angst voor AMD is, als wel gewoon kapitaliseren op het feit dat ze de high end voor zichzelf hebben, en nu met RTX de early adopter mooi alle R&D kunnen laten betalen en toch al mindshare winnen, ook al is de RT component gewoon hardware acceleratie op een DX12 api.

Als ze echt bang waren geweest voor AMD hadden ze de prijzen niet zo absurd verhoogd, tuurlijk kunnen ze die natuurlijk ad-hoc verlagen als AMD met wat leuks komt, maar met lagere prijzen zouden ze voor die tijd natuurlijk al een hoop mensen op RTX kunnen krijgen, wat dan ook voor developers meer incentive is om op nvidia te optimaliseren.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:08

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Paprika schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:33:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Neem dan mijn post van eerder op de dag nog even mee:
Paprika in "[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56"

Een goede 1080Ti zit nu rond de 800, de FE van de 2080 (wat echt geen slechte koeler is zo blijkt) is 850. Natuurlijk is 't teleurstellend dat we op $/performance geen steek verder zijn gekomen, maar als je alles in gedachte meeneemt dan is een 2080 toch wel de betere koop voor een marginaal hogere prijs, tenzij je een echte deal tegenkomt voor een 1080Ti. De 2080Ti is natuurlijk een ander verhaal, omdat je al snel een boel extra betaalt voor relatief weinig performance. Ik heb zelf zojuist een 2080 besteld en ga mijn 2 2080Ti preorders bij Azerty annuleren. De kaart is verhoudingsgewijs te duur en ook te warm voor mijn zeer compacte case. Als ik nu zo de reviews bekijk dan gaat er geen 2 slot koeler zijn die de prestaties gaat leveren die ik zou verwachten voor de prijs.

Nu ben ik zelf eigenlijk verplicht iets nieuws te nemen, omdat ik nu een 3-slot 1080 heb en die gaat dus niet passen. Een andere 1080 nemen vind ik wat vreemd, dus dan zijn de opties beperkt tot de 1080Ti, 2080 en 2080Ti. De 2080Ti heeft me laten beseffen dat ik liever tot volgend jaar wacht (7nm?... _/-\o_) en de 1080Ti mist features die ik toch wel aantrekkelijk acht, dus vandaar de 2080.

[...]

Zie deze post ;). De leukere 2 slot 1080Tis gaan of niet passen, zijn praktisch even duur of hebben allemaal adapters nodig en zijn daardoor zelfs duurder: http://louqe.com/img/GhostS1_GPU_Compatibility.pdf... Dit is natuurlijk een gevolg mijn unieke situatie door omstandigheden waar niet iedereen last van heeft. :+

Filter: categorie: Videokaarten
De cijfers die je laat zien zien er natuurlijk goed uit en ben het ook zeker met je eens dat een RTX 2080 een goede kaart is. Echter ik ga DLSS niet gebruiken denk ik op 1080P? En Ook het ray tracing gebeuren spreekt mij niet aan. Ik vind het er absoluut heel vet uit zien, maar zoals ik zei voor mij zijn frames belangrijker dus ook al zou ik een RTX 2080 kopen dan gaat raytracing uit.

Ik heb nu verschillende videos bekeken van reviewers die de kaart allemaal vergeleken hebben met een 1080 TI in verschillende games en telkens was het verschil ongeveer 1 a 2 frames in het voordeel van een van beide kaarten. De enige uitschieter was Wolvenstein waarbij de RTX 2080 toch flink wat meer frames had. Op sommige punten kwam de 1080TI juist beter uit de verf zover ik kon zien.

Ik heb nog wel een paar weken de tijd om een beslissing te maken, maar vandaag zou ik denk ik eerder voor een 1080TI kiezen. Wellicht dat er de komende dagen nog wat meer reviews komen die in het voordeel zijn van de RTX 2080. Om het geld hoef ik het niet te laten, maar ik wil er wel zeker van zijn dat als ik er wat geld tegen aan smijt dat ik wel de juiste kaart koop uiterard. Thx voor het showen van jouw cijfertjes iig, zal het zeker mee nemen in de keuze.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Paprika
DAMAGE schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:33:
[...]
De cijfers die je laat zien zien er natuurlijk goed uit en ben het ook zeker met je eens dat een RTX 2080 een goede kaart is. Echter ik ga DLSS niet gebruiken denk ik op 1080P?
Hoezo niet? Het lijkt me dat je juist sterke AA wilt hebben als je op een lage resolutie speelt en dan helpt DLSS wel om je FPS hoog te houden (240hz zei je meen ik). De upscale feature van DLSS vind ik niet relevant, de AA versie wel. Raytracing acht ik voor gaming "voorlopig" niet belangrijk :+.
[...]
Ik heb nu verschillende videos bekeken van reviewers die de kaart allemaal vergeleken hebben met een 1080 TI in verschillende games en telkens was het verschil ongeveer 1 a 2 frames in het voorbeeld van een van beide kaarten. De enige uitschieter was Wolvenstein waarbij de RTX 2080 toch flink wat meer frames had. Op sommige punten kwam de 1080TI juist beter uit de verf zover ik kon zien.
Daar kwam ik ook achter ja.
[...]
Ik heb nog wel een paar weken de tijd om een beslissing te maken, maar vandaag zou ik denk ik eerder voor een 1080TI kiezen.
Als je kast je niet beperkt tot een bepaalde kaart (oftewel je kunt een 3 slots nemen) dan heb je vast genoeg mogelijkheden om een leuke deal te vinden voor een 1080Ti de komende tijd.

• sdk1985
Matige cijfers, de 35% op techpowerup is niet gehaald. Ook niet op 4K. Verder is het ook vreemd dat je met zo veel meer geheugen bandbreedte, cores, nieuwe technieken en extra verbruik zo weinig prestatie wint. Verder ook zeer hoog idle verbruik. Gerushte launch met driver issue?
Het lijkt er sterk op dat veel van de huidige benchmark suites last hebben van cpu bottlenecks. Zit namelijk enorm verschil tussen de 4k relatives en de 1080p relatives.

Rara wat lost vulkan op.

[ Voor 59% gewijzigd door sdk1985 op 19-09-2018 22:46 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat ik opvallend vind is dat de RTX2080Ti zeker niet altijd uniform schaalt ten opzichte van de RXT2080. Zeker bij 1080P gebeurd het vaak, bij 1440P ook nog wel maar minder en bij 4K lijkt de schaling redelijk te kloppen. Het begint er zo toch op te lijken dat Nvidia nu ook de beperkingen van DX11 heeft bereikt als het om draw calls gaat. Dat vermoeden wordt alleen maar groter als je naar Vulkan based games kijkt zoals @Paprika ook al opmerkte.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• sdk1985
DaniëlWW2 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:49:
Wat ik opvallend vind is dat de RTX2080Ti zeker niet altijd uniform schaalt ten opzichte van de RXT2080. Zeker bij 1080P gebeurd het vaak, bij 1440P ook nog wel maar minder en bij 4K lijkt de schaling redelijk te kloppen. Het begint er zo toch op te lijken dat Nvidia nu ook de beperkingen van DX11 heeft bereikt als het om draw calls gaat. Dat vermoeden wordt alleen maar groter als je naar Vulkan based games kijkt zoals @Paprika ook al opmerkte.
Draw call equals cpu:
Afbeeldingslocatie: https://s5.postimg.cc/xzn8hg5th/Score.png
Let wel op, de bron is een forum en zijn verschillende users dus heel betrouwbaar komt het niet over :P. Je zou het zelf kunnen testen door je multiplier aan te passen op 100%, 75%, 50% en 25%.

TPU test nog redelijk gunstig met een 8700K op 4.8 GHz. Ik hoop dat er met de 9700K later op x52 of hoger kan worden getest.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 19-09-2018 22:57 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:14
Paprika schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:28:
[...]

Levert niet naar Nederlandse consumenten i.v.m Europees consumenten recht en internationaal gedoe.
Eigenlijk wel vreemd daar ze daar volgens mij toch al aan moeten voldoen, namelijk grotendeels europese richtlijn, terwijl voor zover ik weer de Duitste implementatie nog net wat strenger is dan de Nederlandse.

• Paprika
Dennism schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:08:
[...]
Eigenlijk wel vreemd daar ze daar volgens mij toch al aan moeten voldoen, namelijk grotendeels europese richtlijn, terwijl voor zover ik weer de Duitste implementatie nog net wat strenger is dan de Nederlandse.
Ja, ik gok dus 't internationale aspect. Misschien dat de mogelijkheid om te eisen dat alle communicatie in het Engels moet verlopen hiervoor heeft gezorgd.

• enchion
  • Niet online
Je bedoelt Wolfenstein 2, in Doom zie ik geen bizar verschil.
Doom zit iets boven de verwachte 30%-40% verbetering tov de 1080ti, alleen Wolfenstein zit daar ver boven.

Maw wat is er anders aan Wolfenstein is dan de juiste vraag, niet Vulkan dus.

Zowiezo riskant om aan te nemen dat het aan Vulkan ligt aangezien er maar 2 games zijn die het gebruiken en dat die 2 games allebei van dezelfde developer zijn met "dezelfde" engine.

[ Voor 19% gewijzigd door enchion op 19-09-2018 23:38 ]

• Paprika
enchion schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:32:
[...]

Je bedoelt Wolfenstein 2, in Doom zie ik geen bizar verschil.
Doom zit iets boven de verwachte 30%-40% verbetering tov de 1080ti, alleen Wolfenstein zit daar ver boven.

Maw wat is er anders aan Wolfenstein is dan de juiste vraag, niet Vulkan dus.

Zowiezo riskant om aan te nemen dat het aan Vulkan ligt aangezien er maar 2 games zijn die het gebruiken en dat die 2 games allebei van dezelfde developer zijn met "dezelfde" engine.
Doom gebruikt ook OpenGL. Wolfenstein is puur Vulkan. Vandaar dat ik beide heb geplaatst.

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:26
@Werelds Dat ben ik niet met je eens. De scepsis is terecht, niet de kritiek. Het zijn aannames (Assumtion is the mother of all.. ) op basis van halve/ gedeeltelijke informatie en vooral beelden.

Er is nog niets bekend( Wat zeker ook aan Nvidia te wijten is). Wacht nou even totdat je je ideeën kunt staven met feiten( benchmarks en real world performance in games. Dan heb je het hele verhaal en kun je je mening vormen.

Voor de duidelijkheid, ik ben geen fanboy die pro Nvidia is( zo fraai is dat bedrijf niet), ik wil mijn mening graag baseren op feiten, niet meer, niet minder

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:56
-The_Mask- schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:46:
[...]

Waarom is het maximale verbruik van beide Trio kaarten zo extreem hoog in vergelijking met andere kaarten van jullie en de concurrentie? Werkt de stroombeperking niet goed bij beide kaarten?
Goede vraag, ik heb helaas nog geen review gelezen.
Waar zag je dat? Zal ik morgen met HQ checken.

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:31:
[...]

10 jaar passe ?

Sorry, maar als je eenmaal 4K hebt gezien, dan wil je nooit meer terug naar 1080p. Mocht dat niet het geval zijn, breng dan even een bezoekje aan die toko van Rene Froger.
Modbreak:Je bent al vaak zat gewaarschuwd over dit soort getrol

Als je argument niet sterk genoeg is om over te komen zonder op de man te spelen, doe daar dan wat aan...

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 20-09-2018 11:12 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:22
NotSoSteady schreef op donderdag 20 september 2018 @ 01:12:
[...]

Sorry, maar als je eenmaal 4K hebt gezien, dan wil je nooit meer terug naar 1080p. Mocht dat niet het geval zijn, breng dan even een bezoekje aan die toko van Rene Froger.
Dat is dus gewoon niet waar. Heb hier een 28 inch 4K monitor staan en een 34 inch 1440 (curved) en ik game veel liever op die 1440. 4K is natuurlijk scherper, maar ik lever behoorlijk wat fps in als ik 4K wil gamen met alles op max. Nu zal de 2080ti dat natuurlijk veel minder belangrijk maken, maar dat geld ga ik er niet voor neerleggen.

Verwijderd

[...]

Leuk verhaaltje maar dat gaat niet op voor mij ik vind mijn 1080p goed genoeg

• Paprika
Beakzz schreef op donderdag 20 september 2018 @ 01:23:
[...]
Heb hier een 28 inch 4K monitor staan en een 34 inch 1440 (curved) en ik game veel liever op die 1440.
3440x1440 biedt wel een heel andere desktop en game ervaring dan 1920x1080. :+

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Beakzz schreef op donderdag 20 september 2018 @ 01:23:
[...]

Dat is dus gewoon niet waar. Heb hier een 28 inch 4K monitor staan en een 34 inch 1440 (curved) en ik game veel liever op die 1440. 4K is natuurlijk scherper, maar ik lever behoorlijk wat fps in als ik 4K wil gamen met alles op max. Nu zal de 2080ti dat natuurlijk veel minder belangrijk maken, maar dat geld ga ik er niet voor neerleggen.
Heb hier een 720P, een 1080P en een 1440P laptop staan (de eerste 2 v/h werk, de 3de van mezelf) waar ik allemaal regelmatig achter zit, van de 720P ga ik scheel kijken, wat onzuiver is dat joh, die 1080 dat gaat wel, maar mijn 1440 is echt beduidend scherper, en dat zijn dan relatief kleine verschillen in resolutie, dus ik ben het er echt wel mee eens dat als je eenmaal aan een bepaalde resolutie gewend bent het echt heel vervelend is om weer een stap terug te moeten doen....

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Richo999
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-11 13:01
[...]

Ben ik het ook niet mee eens. Heb nu net mijn Samsung U28D590 vervangen voor een Samsung LC27HG70, verschil is er tussen beide resolutie maar niet noemenswaardig. Daarnaast heb ik ook nog een een oude Syncmaster staan 1080p die ik gebruik voor retro games en stoor me niet aan de resolutie.

AMD Ryzen 5800X,BeQuiet Darkrock Pro4, Asus B550-E ROG Strix, AMD 6800XT, 32Gb G.Skill TridentZ 3600MHz, Seasonic Focus Plus Gold 850W, Kingston KC3000 1 TB, Samsung Evo 960 500Gb, Samsung Evo 850 1Tb / Samsung 860 Evo 1 Tb, be quiet! Light Base 600 LX

• NotSoSteady
Richo999 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 05:23:
[...]

Ben ik het ook niet mee eens. Heb nu net mijn Samsung U28D590 vervangen voor een Samsung LC27HG70, verschil is er tussen beide resolutie maar niet noemenswaardig. Daarnaast heb ik ook nog een een oude Syncmaster staan 1080p die ik gebruik voor retro games en stoor me niet aan de resolutie.
Tja, ik vind dat onbegrijpelijk. Het is toch een wereld van verschil.

157 pixels per inch versus 78 pixels per inch.

Nvm, dat is een 2K-scherm.

Heeft iemand al een kaart mogen ontvangen?

[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 20-09-2018 11:26 ]

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:05
NotSoSteady schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:12:
Heeft iemand al een kaart mogen ontvangen?
Mijn RTX 2080 wordt vandaag afgeleverd 'before end of day', aldus UPS, dus die belofte komt NVIDIA in ieder geval wel na in tegenstelling tot de 2080 Ti.

Zojuist afgeleverd! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Denzo op 20-09-2018 11:36 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.