(Had ik al op de fp gereageerd, maar,) ligt natuurlijk aan wat je als compute ziet. Uit die anandtech link daarboven zie je dat ze bij anand zelf ook een redelijke brede definitie van compute hebben. Oa titan's zijn dus voor veel doeleinden prima compute hardware toch?Werelds schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 10:49:
Zucht, gaan we weer.
Paar grapjassen op de FP die weer op de "compute" capaciteiten van "Titan" wijzen en hoe de drivers dit allemaal beperken. Vraag me af hoe lang het nog duurt eer het breed duidelijk is dat Titans ná de originele Titan gewoon de capaciteiten niet hebben en ook zeer zeker geen "compute" kaarten zijn.
Zoals Vipeax al zei doelde ik juist op het tegenovergestelde. Men probeert Titan XP/XM te verdedigen door te zeggen dat het "compute" kaarten zijn, wat gewoon je reinste onzin is. Zie ook hieronder.Kaap schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:34:
In het AMD kamp zitten nou eenmaal veel meer fanboys die maar wat graag Nvidia en Intel afvallen.
De originele Titan was tot op zekere hoogte wel te verdedigen als "compute" (kom zo terug op de aanhalingstekens) aanschaf in plaats van een Quadro/Tesla, omdat die de FP64 performance nog had. Titan XM en Titan XP niet.maratropa schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 17:16:
(Had ik al op de fp gereageerd, maar,) ligt natuurlijk aan wat je als compute ziet. Uit die anandtech link daarboven zie je dat ze bij anand zelf ook een redelijke brede definitie van compute hebben. Oa titan's zijn dus voor veel doeleinden prima compute hardware toch?
Ik zeg nu telkens "compute" omdat als men het over "compute" heeft, ze het meestal over GPGPU werk hebben, niet noodzakelijkerwijs rendering. Voor dat laatste kun je een Titan zeker gebruiken, maar het is alles behalve efficiënt; zowel qua kosten als qua verbruik als qua warmte ontwikkeling. Daar hoef je zo'n ding niet voor te hebben. De reden dat je voor een Titan zou gaan in plaats van Quadro is omdat je het vooral als hobby doet, want als je het echt professioneel doet boeit de software support en het ECC geheugen echt wel. Neemt niet weg dat er goedkopere en efficiëntere opstellingen mogelijk zijn.
GPGPU werk is een ander verhaal. Juist in GPGPU werk zijn FP16 en FP64 belangrijk. En dit is waar je zowel als amateur als professional echt geen Titan wilt. Qua kosten betaal je je in verhouding even blauw als met een Tesla. En juist bij GPGPU is efficiëntie het sleutelwoord. Daar wil je zo veel mogelijk werk verzetten met zo min mogelijk verbruik.
Wil jij dus aan deep learning doen, waar FP16 toch knap belangrijk is, kun je beter een RX 480 gebruiken dan Titan XP of nu de 1080 Ti. Je krijgt dan 5,1 TF aan FP32 én FP16 rekenkracht; en ook nog 323 GF aan FP64, wat ongeveer hetzelfde is als Titan XP aan een fractie van de prijs en de helft van het verbruik. Wil je toch meer dan die 5,1 TF aan FP32? Gebruik er dan twee. Dubbele aan FP64 van Titan XP, zelfde aan FP32 en een factortje 60-65 meer aan FP16 aan grofweg hetzelfde gebruik. En multi-GPU is in veel GPGPU gevallen niet echt een probleem zoals dat bij gaming wel zo is.
FP64 doen? Zelfde verhaal. Hawaii XT doet iets van 700 GF, Tahiti XT zit daar nog iets boven. Zelfs Cypress (5870) doet dat nog beter dan Titan XP/XM (iets van 400-450 GF als ik het me goed herinner).
FP32? Moet ik dan echt GP104 als alternatief noemen?
Ik heb dit verhaal ook bij release van Titan XP al gepost. "Compute" als reden voor het aanschaffen voor een Titan aan dragen is dus gewoon onzin als het op Maxcal/Paswell aan komt. Klaar. Er zijn goedkopere, minder stroomvretende en snellere opties beschikbaar. Of dat nu als amateur of professional is, Titan XP/XM is dan gewoon een belachelijke keuze. Niet dat die laatste groep zich sowieso druk maakt om lokale prestaties, gezien ze waarschijnlijk hun spul toch op een HPC cluster draaien
Dat mensen Titan willen hebben mag best. Het is immers hun geld. Maar om dan zo'n drogreden te gebruiken is dan weer laf, je wil dat ding hebben omdat het de snelste is die je kunt betalen
Qua GPGPU, als je op de wiki kijkt dan valt daar nogal veel onder dus het hangt maar net af van de toepassing waar welke gpu het handigst is.Werelds schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 20:02:
[...]
Zoals Vipeax al zei doelde ik juist op het tegenovergestelde. Men probeert Titan XP/XM te verdedigen door te zeggen dat het "compute" kaarten zijn, wat gewoon je reinste onzin is. Zie ook hieronder.
[...]
De originele Titan was tot op zekere hoogte wel te verdedigen als "compute" (kom zo terug op de aanhalingstekens) aanschaf in plaats van een Quadro/Tesla, omdat die de FP64 performance nog had. Titan XM en Titan XP niet.
Ik zeg nu telkens "compute" omdat als men het over "compute" heeft, ze het meestal over GPGPU werk hebben, niet noodzakelijkerwijs rendering. Voor dat laatste kun je een Titan zeker gebruiken, maar het is alles behalve efficiënt; zowel qua kosten als qua verbruik als qua warmte ontwikkeling. Daar hoef je zo'n ding niet voor te hebben. De reden dat je voor een Titan zou gaan in plaats van Quadro is omdat je het vooral als hobby doet, want als je het echt professioneel doet boeit de software support en het ECC geheugen echt wel. Neemt niet weg dat er goedkopere en efficiëntere opstellingen mogelijk zijn.
GPGPU werk is een ander verhaal. Juist in GPGPU werk zijn FP16 en FP64 belangrijk. En dit is waar je zowel als amateur als professional echt geen Titan wilt. Qua kosten betaal je je in verhouding even blauw als met een Tesla. En juist bij GPGPU is efficiëntie het sleutelwoord. Daar wil je zo veel mogelijk werk verzetten met zo min mogelijk verbruik.
Wil jij dus aan deep learning doen, waar FP16 toch knap belangrijk is, kun je beter een RX 480 gebruiken dan Titan XP of nu de 1080 Ti. Je krijgt dan 5,1 TF aan FP32 én FP16 rekenkracht; en ook nog 323 GF aan FP64, wat ongeveer hetzelfde is als Titan XP aan een fractie van de prijs en de helft van het verbruik. Wil je toch meer dan die 5,1 TF aan FP32? Gebruik er dan twee. Dubbele aan FP64 van Titan XP, zelfde aan FP32 en een factortje 60-65 meer aan FP16 aan grofweg hetzelfde gebruik. En multi-GPU is in veel GPGPU gevallen niet echt een probleem zoals dat bij gaming wel zo is.
FP64 doen? Zelfde verhaal. Hawaii XT doet iets van 700 GF, Tahiti XT zit daar nog iets boven. Zelfs Cypress (5870) doet dat nog beter dan Titan XP/XM (iets van 400-450 GF als ik het me goed herinner).
FP32? Moet ik dan echt GP104 als alternatief noemen?
Ik heb dit verhaal ook bij release van Titan XP al gepost. "Compute" als reden voor het aanschaffen voor een Titan aan dragen is dus gewoon onzin als het op Maxcal/Paswell aan komt. Klaar. Er zijn goedkopere, minder stroomvretende en snellere opties beschikbaar. Of dat nu als amateur of professional is, Titan XP/XM is dan gewoon een belachelijke keuze. Niet dat die laatste groep zich sowieso druk maakt om lokale prestaties, gezien ze waarschijnlijk hun spul toch op een HPC cluster draaien
Dat mensen Titan willen hebben mag best. Het is immers hun geld. Maar om dan zo'n drogreden te gebruiken is dan weer laf, je wil dat ding hebben omdat het de snelste is die je kunt betalen
bijv, een titan gaf/geeft relatief veel vram en snelheid in 2 slots tegen een redelijke prijs (tov bijv een quadro of tesla) en is dus in veel grafische workstation een prima aanvulling. (en vaak daarna de xx80 ti) Zat pro's die de meerwaarde van een Quadro niet zien. En waarschijnlijk is een titan op veel plekken ook juist niet de juiste keuze. Maar volgens mij maak je het nu wel heel erg zwart-wit.
Ik lees net op anandtech dat de GTX1070 FE ook 50 euro goedkoper wordt.
http://www.anandtech.com/...-1060s-with-faster-memory
Edit. Voor het geval dat sommigen dat nog niet was opgevallen. (Zag in t AMD topic dat het daar ook al gezegd werd. Good times iig. Op alle vlakken.
)
http://www.anandtech.com/...-1060s-with-faster-memory
Hopelijk geldt dat dan ook voor de non FE versies.Update:
The new prices for both the GTX 1080 FE and GTX 1070 FE have been published by NVIDIA. The GTX 1080 FE is getting a steeper-than-MSRP cut of $150, bringing it to $549 and reducing the FE premium to $50. Meanwhile the GTX 1070 FE is getting a $50 price cut, moving it to $399.
Edit. Voor het geval dat sommigen dat nog niet was opgevallen. (Zag in t AMD topic dat het daar ook al gezegd werd. Good times iig. Op alle vlakken.
[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 01-03-2017 22:22 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ben eerder benieuwd naar de retail prijzen van de non founders edities van de 1080ti.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
First overclocked GeForce GTX 1080 Ti 3DMark benchmarks leaked
Ziet er goed uit!
Ziet er goed uit!
[ Voor 25% gewijzigd door mdcobra op 06-03-2017 12:20 ]
Vind je? Die cijfers zouden 30% op FS en 40% op TS zijn; dat zou behoorlijk tegen vallen als dat op 2062 MHz tegenover zijn 1080 op 1933 MHz was
Valt idd een beetje tegen, maar dat zal wel komen door de afname van het aantal ROPS waardoor die op dezelfde frequentie minder als een GTX Titan X Pascal presteert.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

https://videocardz.com/66...ti-features-gp102-350-gpuNow let’s look at the GTX 1080 Ti PCB. Right below we have a comparison between TITAN X and 1080 Ti. The first thing to notice is that both cards use the exact same board (PG611). So the missing DVI port was not dictated by a new design. The removal of that bulky connector simply added more room for the air exhaust, basically to increase the cooling capacity of the new vapor chamber design. Add-in board partners can still use reference PCB and add DVI back if they wish to (and I’m pretty sure most vendors will still add DVI ports).
Compared to TITAN X, the GTX 1080 Ti still features 7-phase power supply, with the exception of dualFET design. To make it simpler, I marked all missing parts with red. So it’s rather straightforward that TITAN X has less advanced power delivery. Meanwhile, GTX 1080 Ti lost DVI connector and one memory module. I guess this was the compromise — to make TITAN X the only 12GB GeForce, but 1080 Ti could easily use the same memory capacity.
NVIDIA GTX 1080 Ti will be released on March 10th. The reviews of the Founders Edition will be available at that time. NVIDIA didn’t really give much time to AIBs to develop their custom designs, so don’t be surprised if they are not available that soon.
Was de 980ti toendertijd goed leverbaar????? Aangezien ik geen flauw idee heb of de 1080ti wel beschikbaar is als ik de 15e van maart een pc koop in onderdelen
[ Voor 11% gewijzigd door A87 op 06-03-2017 15:33 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Interessant; een quadro GP100 zou op basis van core specs trager moeten zijn dan een P6000, maar hier zie je dat het VRAM ook meespeelt waardoor hij toch sneller is in bijv de solidworks (cuda) renderer;

En geen gtx tegenhanger...maarja 7k he..
gtx'en worden trouwens soms een beetje gedrukt in performance in solidworks visualize. SW is wel erg pro quadro dus ergens wel verwacht. Blijft goedkoper natuurlijk..
En geen gtx tegenhanger...maarja 7k he..
gtx'en worden trouwens soms een beetje gedrukt in performance in solidworks visualize. SW is wel erg pro quadro dus ergens wel verwacht. Blijft goedkoper natuurlijk..
[ Voor 32% gewijzigd door maratropa op 06-03-2017 18:10 ]
op zich is het wel logisch dat nvidia nu prijzen verlaagt. Ze kapen zo na een jaar van goede winst maken nog extra mensen weg die anders misschien later een Vega zouden halen. Het is een beetje meer lange termijn AMD in de weg zitten dan lijkt het zo lang mogelijk veel winst te maken.
Ik verwacht eerder een onbetrouwbare bron, vrijdag weten we het.-The_Mask- schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:14:
Valt idd een beetje tegen, maar dat zal wel komen door de afname van het aantal ROPS waardoor die op dezelfde frequentie minder als een GTX Titan X Pascal presteert.
Ja, hoorde zojuist in de unboxing van OC3DTV dat vrijdag de reviews public mogen. Ik hoop dan ook dat vrijdag die krengen in de winkel liggen, wil graag volgende week gaan bestellen.
^
Zag idd ook dat de NDA op de 'unboxingvideo's' verlopen was.
Een NDA op een unboxingvideo van een FE editie......... OMFG
Wat een armoe....
Zag idd ook dat de NDA op de 'unboxingvideo's' verlopen was.
Een NDA op een unboxingvideo van een FE editie......... OMFG

Wat een armoe....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik snap sowieso niet waarom er een review NDA op zit totdat het product verkocht mag worden
Je wilt toch zeker dat mensen vooraf gehyped worden, weten dat het goed is en de 1ste dag meteen gaan bestellen
Ik heb een Palit GeForce GTX 670 JETSTREAM van iemand overgenomen maar wanneer ik een spel speel zoals Far Cry 3 dan valt mijn pc op een gegeven moment opeens uit (nog voordat ik daadwerkelijk kan spelen, ook bij benchmark). Hoe kan ik testen waar dit aan ligt? Of de videokaart niet slecht is.
Dit is mijn setup (ja ik weet het, een heel erg oud beestje
)
Asus P5K-VM
8GB PC2-6400
E8600
ZM600HP voeding (oud maar niet veel gebruikt. Zag er niet verkeerd uit toen ik hem open heb gehad)
128GB Samsung 830 SSD
Ik weet dat het bij zo'n oud systeem ook aan een ander component kan liggen, maar ik wil graag uitsluiten dat het de videokaart is.
Dit is mijn setup (ja ik weet het, een heel erg oud beestje
Asus P5K-VM
8GB PC2-6400
E8600
ZM600HP voeding (oud maar niet veel gebruikt. Zag er niet verkeerd uit toen ik hem open heb gehad)
128GB Samsung 830 SSD
Ik weet dat het bij zo'n oud systeem ook aan een ander component kan liggen, maar ik wil graag uitsluiten dat het de videokaart is.
[ Voor 0% gewijzigd door Markos op 07-03-2017 12:38 . Reden: Foutje, verkeerde topic. -> https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/50479741#50479741 ]
1. Steek je vorige videokaart, of een andere, terug, is het probleem dan opgelost? Zo ja, videokaart
2. Zo nee, is het echt met elk spel of willekeurig?
De PSU zou voldoende moeten zijn.
[quote]Kaap schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:10:
1. Steek je vorige videokaart, of een andere, terug, is het probleem dan opgelost? Zo ja, videokaart
[/quote]
Oude videokaart was een 8800gt, ik denk niet dat ik daar ver mee kom met dat spel
Of kan ik anders een of andere stresstest doen om de kaart te testen (beide kaarten dan)? Het is overigens ook een schone verse installatie van Windows 10
Ik kan eventueel wel vragen of ik bij een vriend mijn kaart in zijn systeem kan testen. Weet alleen niet of hij dit wel wil (ivm drivers enzo die dan geïnstalleerd moeten worden, hij heeft zelf een HD7850)
Ik kan niet ergens uitlezen in een log file wat de reden was dat de pc uit ging? Ik had dit ook al in het Windows 10 topic gevraagd, maar nog geen reactie: Ik_ben_Mark3 in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
[/quote]
Oude videokaart was een 8800gt, ik denk niet dat ik daar ver mee kom met dat spel
Ik kan eventueel wel vragen of ik bij een vriend mijn kaart in zijn systeem kan testen. Weet alleen niet of hij dit wel wil (ivm drivers enzo die dan geïnstalleerd moeten worden, hij heeft zelf een HD7850)
Ik kan niet ergens uitlezen in een log file wat de reden was dat de pc uit ging? Ik had dit ook al in het Windows 10 topic gevraagd, maar nog geen reactie: Ik_ben_Mark3 in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
[ Voor 0% gewijzigd door Markos op 07-03-2017 12:38 . Reden: Foutje, verkeerde topic. -> https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/50479741#50479741 ]
Volgens mij is het niet echt nieuws als Henk, Kees of Piet zijn PC niet meer werkt. Tenminste naar mijn idee, bij RTL denken ze daar vaak anders over. 
@Kaap Waarom denk je dat de voeding voldoende is. Een FSP Epsilon van een paar jaar oud is zelden voldoende door defecte elco's.
@Kaap Waarom denk je dat de voeding voldoende is. Een FSP Epsilon van een paar jaar oud is zelden voldoende door defecte elco's.
AMD Nieuwsdiscussie
Shit ik heb het verkeerde topic gepakt-The_Mask- schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 12:27:
Volgens mij is het niet echt nieuws als Henk, Kees of Piet zijn PC niet meer werkt. Tenminste naar mijn idee, bij RTL denken ze daar vaak anders over.

edit: Ik_ben_Mark3 in "nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen"
[ Voor 7% gewijzigd door Markos op 07-03-2017 12:39 ]
Maar NDA's creëeren a veil of secrecy = hype. Daarnaast, hoe minder er bekend is, hoe nieuwsgieriger en ongeduldiger mensen worden. It's all psychology.Kaap schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:10:
Ik snap sowieso niet waarom er een review NDA op zit totdat het product verkocht mag wordenJe wilt toch zeker dat mensen vooraf gehyped worden, weten dat het goed is en de 1ste dag meteen gaan bestellen
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Ik vind het alleen maar irritant, ik koop dat ding toch wel, tenzij die rondt de 900,- kost.Racing_Reporter schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:09:
[...]
Maar NDA's creëeren a veil of secrecy = hype. Daarnaast, hoe minder er bekend is, hoe nieuwsgieriger en ongeduldiger mensen worden. It's all psychology.
Adviesprijs naar euro + belasting zit je al op 800 euro, best kans dat webwinkels bij de launch 900 rekenen.Kaap schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:20:
[...]
Ik vind het alleen maar irritant, ik koop dat ding toch wel, tenzij die rondt de 900,- kost.
Mechwarrior Online: Flapdrol
829,- bij Nvidia.nl zelf.haarbal schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:40:
[...]
Adviesprijs naar euro + belasting zit je al op 800 euro, best kans dat webwinkels bij de launch 900 rekenen.
En zoals we eerder gezien hebben zijn alle custom versies flink duurder.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
829 is redelijk aangezien er totaal geen competitie is. De ;;normale;; 1080 kost bij Nvidia 650 nu.. ipv 800. Rare positie, wie koopt er nou nog een 1080 voor 650 euro
. En de TITAN 1360 euro -_-
Ik zou zelf max 900 over hebben voor een Ultra High-end kaart voor 100+ FPS in 2K.

Ik zou zelf max 900 over hebben voor een Ultra High-end kaart voor 100+ FPS in 2K.
[ Voor 91% gewijzigd door A87 op 07-03-2017 22:23 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Ik heb zelf een budget van 2300 voor mijn komende build. Max voor videokaart was zo'n 750, nu vind ik 100 erbij voor de nieuwere/betere nog wel te doen, maar 900,-, dan wordt het gewoon een normale 1080.
Daarom koop je ook een AIB model voor 550 (of 500 in Duitsland).A87 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:12:
829 is redelijk aangezien er totaal geen competitie is. De ;;normale;; 1080 kost bij Nvidia 650 nu.. ipv 800. Rare positie, wie koopt er nou nog een 1080 voor 650 euro. En de TITAN 1360 euro -_-
Denken jullie dat komende week de prijzen verder gaan zakken of is dit het moment om de 1080 armor op te halen?
Mijn glazen bol zegt: waarom zouden de prijzen zakken?
Als Vega een betere prijs/prestatie verhouding gaat krijgen en de absolute prestaties op zijn minst in de buurt van de 1080(ti) gaat vallen, verwacht ik wel dat nVidia prijzen gaat verlagen. Maar dat is een grote 'als' en het zal ook nog wel even duren voor het zover is. Ik verwacht de Vega kaarten op zijn vroegst in mei.Paprika schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:43:
Mijn glazen bol zegt: waarom zouden de prijzen zakken?
Zelf probeer ik het nog wel vol te houden tot dan. Een 1080 is nu wel enorm verleidelijk, maar ik heb een lichte voorkeur voor het rode kamp. En dan met name omdat ik ook een nieuwe monitor wil kopen en het prijsverschil tussen freesync en g-sync speelt daarom ook zeker mee. Keuzes, keuzes.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Lezen is lastig, ik zou zweren dat ik komende weken had gezien. Als het om komende week gaat zou ik idd niet wachten.
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
Lijkt precies te doen wat hij moet doen.
Isniedood schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:22:
Denken jullie dat komende week de prijzen verder gaan zakken of is dit het moment om de 1080 armor op te halen?
Nvidia heeft de prijzen vorige week reeds verlaagd; die van de GTX 1080 met $100. Het effect daarvan is sinds vrijdag jl. zichbaar. Er worden steeds meer prijzen verlaagd. Ik zag vandaag de MSI AERO voor slechts €470!!! staan. Rukkoeler of niet,het blijft een koopje. Er staan 1070 kaartjes voor een stuk meer in de pricewatch.Phehistyr schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:22:
[...]
Als Vega een betere prijs/prestatie verhouding gaat krijgen en de absolute prestaties op zijn minst in de buurt van de 1080(ti) gaat vallen, verwacht ik wel dat nVidia prijzen gaat verlagen. Maar dat is een grote 'als' en het zal ook nog wel even duren voor het zover is. Ik verwacht de Vega kaarten op zijn vroegst in mei.
Zelf probeer ik het nog wel vol te houden tot dan. Een 1080 is nu wel enorm verleidelijk, maar ik heb een lichte voorkeur voor het rode kamp. En dan met name omdat ik ook een nieuwe monitor wil kopen en het prijsverschil tussen freesync en g-sync speelt daarom ook zeker mee. Keuzes, keuzes.
Persoonlijk vind ik deze strategie briljant. 7 maanden lang de volle mep vangen en een maand voor de release van Vega de prijzen flink verlagen en AMD's vliegen afvangen.
Dat G-sync/freesync verhaal is genuanceerder dan wat je hier vaak leest(van de fanboys). Die €200 betaal je voor hardware die het syncen vlekkelozer laat lopen. Of het de meerprijs waard is, is persoonlijk, maar aangezien je nu een 1080 kan kopen voor een zacht prijsje zou ik(en ik zit ook in het rode kamp) je zeker niet van een 1080 en Gsync monitor afpraten.
[ Voor 50% gewijzigd door ABD op 09-03-2017 16:31 ]
Nou leg uit zou ik zeggen.ABD schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:23:
Dat G-sync/freesync verhaal is genuanceerder dan wat je hier vaak leest(van de fanboys). Die €200 betaal je voor hardware die het syncen vlekkelozer laat lopen.
AMD Nieuwsdiscussie
Je betaalt het meer voor die fpga, aangezien nvidia nog steeds te schraal is geweest om een asic te ontwerpen, komt waarschijnlijk wel met die hdr ongein straks.ABD schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:23:
Dat G-sync/freesync verhaal is genuanceerder dan wat je hier vaak leest(van de fanboys). Die €200 betaal je voor hardware die het syncen vlekkelozer laat lopen.
Neemt niet weg dat freesync ook behoorlijk matig is op sommige schermen, er is een samsung van 48 tot 60 hz. gsync heeft wel "kwaliteitseisen".
Er is ook een hdr variabele refresh hdmi spec in de maak geloof ik, misschien wordt dat eindelijk iets dat door beide gpu merken ondersteund wordt.
http://www.eurogamer.net/...1-specifications-revealed
Mechwarrior Online: Flapdrol
1080TI review
https://nl.hardware.info/...prong-voor-dezelfde-prijs
https://nl.hardware.info/...prong-voor-dezelfde-prijs
[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 09-03-2017 18:37 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Net voor 513€ de pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G gekocht. Tot mijn verbazing zijn alle MSI 1080 videokaart super cheap bij 1 webshop.
Geweldige kaart hoor die Ti, ben alleen zo klaar met dat Founders Edition geneuzel.
Laat ze lekker de custom versies meteen launchen. Nu moeten we daar weer tot april op wachten....
Hoop dat Vega GEWELDIG wordt. We need it.

Laat ze lekker de custom versies meteen launchen. Nu moeten we daar weer tot april op wachten....
Hoop dat Vega GEWELDIG wordt. We need it.
[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 09-03-2017 19:37 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Eigenlijk wel benieuwd wat de 1080 Ti betekent voor je voeding. Is een 550watt gewoon voldoende of beter maar een 650watt erin?
[ Voor 73% gewijzigd door JeroenNietDoen op 09-03-2017 20:26 ]
Een 400W kan al prima zijn zonder overklokken, mits high-end model.
AMD Nieuwsdiscussie
Omdat diverse reviews al aangaven dat de GPU behoorlijk meer slurpt dan een gewone 1080. Vandaar.-The_Mask- schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 00:56:
Een 400W kan al prima zijn zonder overklokken, mits high-end model.
Een GTX 1080 met i7 7700K of Ryzen 7 1700 kan al op een high-end 300W voeding.Kaap schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:25:
[...]
Omdat diverse reviews al aangaven dat de GPU behoorlijk meer slurpt dan een gewone 1080. Vandaar.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik gebruik een sfx 450 watt voeding
Van corsair gaat prima
Met een 4690k @4.4 GHz
Gtx 1080 300 mem 175 core
Van corsair gaat prima
Met een 4690k @4.4 GHz
Gtx 1080 300 mem 175 core
[ Voor 30% gewijzigd door Beaudog op 10-03-2017 10:32 ]
Ik heb een
I5 6600k
Z170 msi
16gb ram en rog swift pg279q
Corsair 550x
Zal dit geen bottleneck zijn voor mij systeem de gtx 1080ti ?
I5 6600k
Z170 msi
Corsair 550x
Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!
Ik citeer de topicwarning:tommy50 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:59:
Ik heb een
I5 6600k
Z170 msi
Corsair 550x
Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!
Dat hangt er vanaf op welke resolutie je wilt gaan gamen. Op 1080p zul je wel de nodige CPU bottlenecking zien met de GTX 1080ti bij bepaalde games, maar dat krijg je zelfs met een i7 7700K. Vanaf 1440p valt het wel mee.tommy50 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:59:
Ik heb een
I5 6600k
Z170 msi
Corsair 550x
Ja ik speel altijd op 1440p . Bedankt voor de info
Ben benieuwd wanneer de prijsspecificaties online komen van de GTX 1080Ti aftermarkets. Ik las op verschillende website's op de 10e.
Ik las dat de aftermarket pas in april komt.
PC Specs
Wellicht een leuk discussie punt wat op het 1440p punt aansluit.
Wat vinden jullie er nog van dat highend en ultra highend (bijv de Ti kaarten) nog op 1080p ultra worden getest? Het is volgens mij totaal niet interessan om nog op die resolutie te testen, je loopt haast altijd tegen een cpu bottleneck aan en die kaarten zijn bedoelt voor 1440p/4k.
Wat vinden jullie er nog van dat highend en ultra highend (bijv de Ti kaarten) nog op 1080p ultra worden getest? Het is volgens mij totaal niet interessan om nog op die resolutie te testen, je loopt haast altijd tegen een cpu bottleneck aan en die kaarten zijn bedoelt voor 1440p/4k.
Ik vind het wel meevallen als ik even snel door de review van TechPowerUp klik. De meeste games tonen nog altijd een verschil (t.o.v. 1440p) en gezien best wel wat 1080p gebruikers 120-165Hz schermen hebben heeft het nog best wel waarde.
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 10-03-2017 13:29 ]
In tegenstelling to vorige founder editions, mogen de vendors ook vanaf vandaag starten met de verkoop. Het is dus eigenlijk meer de vraag of Asus, MSI en anderen hun kaarten klaar hebben.Help!!!! schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:20:
Ik las dat de aftermarket pas in april komt.
Desalniettemin wacht ik nu al geruime tijd op het bouwen van een systeem, idem voor diegene die mijn huidige systeem wil overkopen, en nu ik gewacht heb op Ryzen en de aankondiging van 1080 Ti, ben ik toch van plan komend weekend te beginnen met bestellen. Als kaarten van de vendors echt nog een poos op zich laten wachten moet ik de keuze gaan maken of ik 1080 haal of ga voor een 1080 Ti FE.
Ik zou eerst onderzoeken wat het voordeel is van 120Hz of meer in combinatie met G-sync of FreeSync. Ik verwacht namelijk dat het niet veel nut heeft omdat het verschil amper tot niet merkbaar is.Paprika schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:29:
Ik vind het wel meevallen als ik even snel door de review van TechPowerUp klik. De meeste games tonen nog altijd een verschil (t.o.v. 1440p) en gezien best wel wat 1080p gebruikers 120-165Hz schermen hebben heeft het nog best wel waarde.
Daarnaast is volgens mij de interesse voor hogere resoluties veel hoger dan voor meer dan 120 fps.
AMD Nieuwsdiscussie
Voordeel van 120 fps ten opzichte van?
Natuurlijk past een scherm van 300 euro niet bij een grafische kaart van 900 euro (if you ask me), maar ik heb zelf liever 120 fps dan 4K.
Natuurlijk past een scherm van 300 euro niet bij een grafische kaart van 900 euro (if you ask me), maar ik heb zelf liever 120 fps dan 4K.
[ Voor 65% gewijzigd door Paprika op 10-03-2017 14:48 ]
Helaas nog steeds nergens te koop, ik dacht dat hij vandaag uit zou komen.
als een i7 7700k bottleneckt met een 1080ti welke processor kan je dan het beste naar toe overstappen?Devil N schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:06:
[...]
Dat hangt er vanaf op welke resolutie je wilt gaan gamen. Op 1080p zul je wel de nodige CPU bottlenecking zien met de GTX 1080ti bij bepaalde games, maar dat krijg je zelfs met een i7 7700K. Vanaf 1440p valt het wel mee.
Overklokken. Meer opties zijn er nietSenaxx schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:55:
[...]
als een i7 7700k bottleneckt met een 1080ti welke processor kan je dan het beste naar toe overstappen?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
de 6800k en 6900k beginnen sneller te worden dan de 7700k in games. Het zal nog geen bottleneck worden maar we zitten aan het einde van de 4cores is genoeg voor max settings periode.
Geen. Je kunt met een 1080Ti beter op hogere resoluties gaan gamen. Een 1080Ti voor 1080p gaming is nogal overkill.Senaxx schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:55:
[...]
als een i7 7700k bottleneckt met een 1080ti welke processor kan je dan het beste naar toe overstappen?
Bron?tomcatha schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:21:
de 6800k en 6900k beginnen sneller te worden dan de 7700k in games. Het zal nog geen bottleneck worden maar we zitten aan het einde van de 4cores is genoeg voor max settings periode.
819 euro bij de Mediamarkt in Duitsland.Limitted schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:51:
Helaas nog steeds nergens te koop, ik dacht dat hij vandaag uit zou komen.
De 1080TI draait het beste op een AMD RyZen: http://www.eteknix.com/nv...7-1800x-vs-i7-5820k/all/1
Ik had een een GTX 1080 tot een paar dagen geleden. Verkocht i.v.m. aanschaf van een 1080ti. Momenteel nog een i5 6600K die makkelijk op 4.2Ghz draait. Daar nooit echt een bottleneck mee ervaren. Forza Horizon 3 draaide netjes op 4k@60fps Ultra settings vsync locked. Al had GTA V toch wel eens moeite de 4k@60fps in de woestijn gebieden. Of dat dan me GPU was of CPU durf ik niet te zeggen.Devil N schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 21:26:
[...]
Geen. Je kunt met een 1080Ti beter op hogere resoluties gaan gamen. Een 1080Ti voor 1080p gaming is nogal overkill.
Maar als we toch naar de 1080ti gaan upgraden kan er ook wel een moederbord met CPU vanaf
[ Voor 9% gewijzigd door Senaxx op 10-03-2017 22:48 ]
Denk je dat zoiets als een pricewatch: Corsair HX750i twee zwaar overgeclockte 1080Ti's en een 7700k op +5Ghz zal trekken-The_Mask- schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:27:
[...]
Een GTX 1080 met i7 7700K of Ryzen 7 1700 kan al op een high-end 300W voeding.
Misschien alleen interresant voor 240hz beziters:Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:21:
Wellicht een leuk discussie punt wat op het 1440p punt aansluit.
nieuws: Asus start verkoop PG258Q-monitor met 240Hz-scherm
Vraag blijft of je bijv. het verschil kan merken tussen 165hz in Witcher 3 en 240hz (als je tenminste dat kan halen)
[ Voor 50% gewijzigd door Koning Willy op 10-03-2017 22:58 ]
Mijn naam is Willy, zeg maar Willy, noem mij maar bij mijn eigen naam. Ik ben geen nummer.
Yep.Koning Willy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:55:
Denk je dat zoiets als een pricewatch: Corsair HX750i twee zwaar overgeclockte 1080Ti's en een 7700k op +5Ghz zal trekken
Zat games die op 1080p geen 120/144 halen met een 1080 (laat staan mindere kaarten). Ik snap niet dat men zich zo opwindt over 1080p, hoge framerates vereisen nog steeds een beest van een kaart. De CPU limit kom je wel doorheen. En nee, 120 FPS hoeft niet, maar het is wel fijnMisschien alleen interresant voor 240hz beziters:
Is fake zie de reacties maar. Tevens zijn het voor namelijke AMD optimized games dus.badluckboy schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 22:16:
De 1080TI draait het beste op een AMD RyZen: http://www.eteknix.com/nv...7-1800x-vs-i7-5820k/all/1
Even los van of ik die cijfers geloof of niet: AMD optimized games?Ramon m schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:24:
[...]
Is fake zie de reacties maar. Tevens zijn het voor namelijke AMD optimized games dus.
Met dat als reactie geef je je eigen voorkeur ook meteen heel duidelijk weer.
Overigens geloof ik die cijfers niet. Als ze echt zijn kunnen we alle Ryzen reviews meteen weg gooien en moet iedereen ze opnieuw doen met zijn magische tweaks
Deus, Doom beide AMD optimized.Werelds schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:07:
[...]
Even los van of ik die cijfers geloof of niet: AMD optimized games?![]()
![]()
Met dat als reactie geef je je eigen voorkeur ook meteen heel duidelijk weer.
Overigens geloof ik die cijfers niet. Als ze echt zijn kunnen we alle Ryzen reviews meteen weg gooien en moet iedereen ze opnieuw doen met zijn magische tweaks
Klopt helaas zelf slechte ervaringen met AMD producten
bij hardware info zijn er in de officiele review van de 7700k niet de zelfde games meenomen en ook met een geforce 980 en niet met een titan x zoals in de computer base review. Ze hebben wel beide bf1 in dx12 getest met ryzen. Daar is de 7700k sneller maar voor de rest zijn er geen geschikte directe vergelijkingen tussen de reviews. Overigens is in de computerbase review de 7700k ook sneller in bf1.Ramon m schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:16:
[...]
Bij onze buren zie ik hele andere resultaten in het voordeel van de 7700K.
[ Voor 5% gewijzigd door tomcatha op 11-03-2017 00:29 ]
Heleboel aftermarket koelers bij elkaar voor de GTX 1080 Ti:
https://www.overclockers....vidia/geforce-gtx-1080-ti
https://www.overclockers....vidia/geforce-gtx-1080-ti
Sorry maar het enige wat ik hier op kan antwoorden isRamon m schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:12:
Deus, Doom beide AMD optimized.
Klopt helaas zelf slechte ervaringen met AMD producten

DOOM is helemaal niet "AMD optimized". Zonder Vulkan draait het beter op Nvidia en dat komt door AMD's CPU overhead in hun OpenGL driver. De reden dat Vulkan AMD meer biedt dan Nvidia is enerzijds omdat er bij Nvidia gewoon minder overhead te vermijden valt en anderzijds omdat AMD's architectuur er gewoon net iets meer op in kan spelen.
En als je ook maar even naar de daadwerkelijke cijfers had gekeken, zou je zien dat AMD helemaal geen gigantisch voordeel heeft. Een 480 doet het hooguit 10% beter dan een 1060, wat te verwachten valt op basis van de architecturen en specs. Nou nou, "AMD optimized" hoor.
En Deus Ex geldt precies hetzelfde voor. De cijfers liggen heel dicht bij elkaar en min of meer wat je verwacht als je naar de ruwe specs kijkt.
Werelds schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:34:
[...]
Sorry maar het enige wat ik hier op kan antwoorden is
DOOM is helemaal niet "AMD optimized". Zonder Vulkan draait het beter op Nvidia en dat komt door AMD's CPU overhead in hun OpenGL driver. De reden dat Vulkan AMD meer biedt dan Nvidia is enerzijds omdat er bij Nvidia gewoon minder overhead te vermijden valt en anderzijds omdat AMD's architectuur er gewoon net iets meer op in kan spelen.
En als je ook maar even naar de daadwerkelijke cijfers had gekeken, zou je zien dat AMD helemaal geen gigantisch voordeel heeft. Een 480 doet het hooguit 10% beter dan een 1060, wat te verwachten valt op basis van de architecturen en specs. Nou nou, "AMD optimized" hoor.
En Deus Ex geldt precies hetzelfde voor. De cijfers liggen heel dicht bij elkaar en min of meer wat je verwacht als je naar de ruwe specs kijkt.

FWIW:
HardOCP: Some Perspective: Zarathustra's Nvidia Price HistorySome Perspective: Zarathustra's Nvidia Price History

Was interessant geweest als ze ook de AMD prijzen erin hadden geplot.
HardOCP: Some Perspective: Zarathustra's Nvidia Price HistorySome Perspective: Zarathustra's Nvidia Price History

Was interessant geweest als ze ook de AMD prijzen erin hadden geplot.
[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 11-03-2017 11:14 ]
PC Specs
Tijd voor wat interessanter nieuws dat een beetje verloren is gegaan met het "nieuws" over die baanbrekende GPU (
):
- YouTube: NVIDIA GDC 2017 Press Event - Chapter 2
- http://nvidianews.nvidia....-announces-gameworks-dx12
TL;DW en TL;DR -> Nvidia lijkt een 180 te maken met Gameworks. Er waren al delen open source, nu nog meer. Belangrijker nog: DX12 compute wordt nu ondersteund. Ik heb ze nog niet gedownload of gecompiled, wil ik wel binnenkort even doen. Wel heb ik even in de geupdate repo's gekeken en hoewel nog niet alles helemaal vrij is (er zitten nog wat blobs hier en daar), is er wel veel open nu. PhysX voor de rest nog niet, hoewel ik het idee heb dat ook daar in elk geval delen van gaan volgen.
TL;DW en TL;DR -> Nvidia lijkt een 180 te maken met Gameworks. Er waren al delen open source, nu nog meer. Belangrijker nog: DX12 compute wordt nu ondersteund. Ik heb ze nog niet gedownload of gecompiled, wil ik wel binnenkort even doen. Wel heb ik even in de geupdate repo's gekeken en hoewel nog niet alles helemaal vrij is (er zitten nog wat blobs hier en daar), is er wel veel open nu. PhysX voor de rest nog niet, hoewel ik het idee heb dat ook daar in elk geval delen van gaan volgen.
[ Voor 6% gewijzigd door Werelds op 11-03-2017 12:40 ]
Asus 1080ti strix ook van wat dichter bij bekeken. 2x 8pins. En een nogal erg grote kaart. Ben benieuwd naar de cijfertjes. Beetje minder benieuwd naar de prijs haha.
https://videocardz.com/67...at-asus-gtx-1080-ti-strix
Die zag ik niet aankomen.Werelds schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 12:40:
Tijd voor wat interessanter nieuws dat een beetje verloren is gegaan met het "nieuws" over die baanbrekende GPU ():
Enig idee vanwaar deze ogenschijnlijk ingezette ommezwaai.
PC Specs
De recente kritiek op GW in combinatie met AMD's open aanpak van alles (en hun nieuwe inzet op software in z'n algemeen) denk ik. Er heeft gewoon niemand meer zin in hun zooi. GPU PhysX is echt helemaal dood. De afgelopen 2 jaar hebben we wat, 10 games met hardware support gehad? Als het er al zo veel zijn; qua AAA games kan ik alleen op FO4, Batman: AA en KF2 komen.Help!!!! schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:02:
Die zag ik niet aankomen.![]()
Enig idee vanwaar deze ogenschijnlijk ingezette ommezwaai.
Tja, beetje hetzelfde verhaal als Microsoft. Heel lang alles dicht houden en dan opeens de kraan behoorlijk openzetten.
Nu hebben ze een heel groot deel van de markt en dus is dit ook wel een goed moment.
Nu hebben ze een heel groot deel van de markt en dus is dit ook wel een goed moment.
[ Voor 26% gewijzigd door Paprika op 14-03-2017 15:39 ]
Let op "Open" wil niet zeggen dat het beschikbaar is voor meerdere platformen .. de code zal nog steeds hoogst geoptimaliseerd zijn voor nVidia hardware.
Zeker met dx12 .. closer to the metal == meer hardware specifieke code die nog lastiger te vertalen zal zijn naar andere hardware ..
En de "open" code kopieren en aanpassen voor bv AMD hardware zal dus sowieso veel werk (en budget) vragen en de vraag is onder welke licentie de code gepubliceerd is .. veel kans dat amd het zelf niet zal mogen aanpassen ..
Doet me een beetje denken aan het "open" platform van AMD, je weet wel de voorloper van Vulkan .. daarvan hebben we ook nooit de broncode mogen aanschouwen, laat staan aanpassen
Sowieso code die qua architectuur en design gecreëerd is specifiek voor 1 hardwaredoel zal zelf na zwaar aan te passen nooit optimaal draaien op andere hardware (aka je kan beter de effort investeren in je eigen code dan iets zo te herschrijven dat je "bijna" even goed krijgt als je concurrent... )
In het verleden hadden we om deze problematiek te vermijden een hardware abstractie layer bedacht die ervoor zorgde dat de hardware verschillen afgeschermd werden voor de ontwikkelaars, het had zelf een naam .. Direct X ..
De vraag is dus niet of men gaat inzien dat de huidige trend niet de juiste manier van werken is (vooral getriggerd door driver overhead) maar wanneer ...
Soit momenteel hebben we wel het voordeel dat je met vulcan niet meer MS OS only gelimiteerd bent. Voor de gamers die graag Multi platform willen gamen (Android - MS - Linux) is dat wel nice.
Wie weet krijgen we ooit krachtige Android devices waarop we beter kunnen gamen dan een Office desktop.
Maar zelf in dat geval zal er wel een ander Android framework de fakkel overnemen van DirectX...
Remember: Goede ontwikkelaars zijn luie ontwikkelaars ..
Zeker met dx12 .. closer to the metal == meer hardware specifieke code die nog lastiger te vertalen zal zijn naar andere hardware ..
En de "open" code kopieren en aanpassen voor bv AMD hardware zal dus sowieso veel werk (en budget) vragen en de vraag is onder welke licentie de code gepubliceerd is .. veel kans dat amd het zelf niet zal mogen aanpassen ..
Doet me een beetje denken aan het "open" platform van AMD, je weet wel de voorloper van Vulkan .. daarvan hebben we ook nooit de broncode mogen aanschouwen, laat staan aanpassen
Sowieso code die qua architectuur en design gecreëerd is specifiek voor 1 hardwaredoel zal zelf na zwaar aan te passen nooit optimaal draaien op andere hardware (aka je kan beter de effort investeren in je eigen code dan iets zo te herschrijven dat je "bijna" even goed krijgt als je concurrent... )
In het verleden hadden we om deze problematiek te vermijden een hardware abstractie layer bedacht die ervoor zorgde dat de hardware verschillen afgeschermd werden voor de ontwikkelaars, het had zelf een naam .. Direct X ..
De vraag is dus niet of men gaat inzien dat de huidige trend niet de juiste manier van werken is (vooral getriggerd door driver overhead) maar wanneer ...
Soit momenteel hebben we wel het voordeel dat je met vulcan niet meer MS OS only gelimiteerd bent. Voor de gamers die graag Multi platform willen gamen (Android - MS - Linux) is dat wel nice.
Wie weet krijgen we ooit krachtige Android devices waarop we beter kunnen gamen dan een Office desktop.
Maar zelf in dat geval zal er wel een ander Android framework de fakkel overnemen van DirectX...
Remember: Goede ontwikkelaars zijn luie ontwikkelaars ..
Verwacht wordt dat de aftermarket Ti's rond midden maart komenAtlAntA schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:51:
Asus 1080ti strix ook van wat dichter bij bekeken. 2x 8pins. En een nogal erg grote kaart. Ben benieuwd naar de cijfertjes. Beetje minder benieuwd naar de prijs haha.
Ik gok €969,- krijg ik er één van je als ik het goed heb?
https://www.caseking.de/i...4-mb-gddr5x-gci3-111.html
https://www.caseking.de/i...4-mb-gddr5x-gci3-110.html
https://www.caseking.de/i...4-mb-gddr5x-gci3-112.html
https://www.caseking.de/i...4-mb-gddr5x-gci3-109.html
De Inno3Ds staan bij CaseKing op eind april. En hoezo zou je veels te veel gaan betalen voor een gammele ASUS als je voor minder betere kaarten kunt krijgen...
https://www.caseking.de/i...4-mb-gddr5x-gci3-110.html
https://www.caseking.de/i...4-mb-gddr5x-gci3-112.html
https://www.caseking.de/i...4-mb-gddr5x-gci3-109.html
De Inno3Ds staan bij CaseKing op eind april. En hoezo zou je veels te veel gaan betalen voor een gammele ASUS als je voor minder betere kaarten kunt krijgen...
Haha you wish! Bij de aankondiging van de titan XP heb ik al eens geroepen dat de 1080ti 1000 euro zou gaan kosten. Helaas zal dat voor de duurdere AIB's (watergekoelde misschien nog meer) niet veel schelen. Aan de ene kant jammer maar aan de andere kant wordt een gewone 1080 nu wel veel aantrekkelijker.mprkooij schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:52:
[...]
Verwacht wordt dat de aftermarket Ti's rond midden maart komenDat zou morgen / overmorgen zijn. Ben benieuwd.
Ik gok €969,- krijg ik er één van je als ik het goed heb?
Edit: Asus 1080ti strix specs

[ Voor 9% gewijzigd door AtlAntA op 15-03-2017 00:59 ]
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC 11 GB review @ TechPowerUp
https://www.techpowerup.c...SUS/GTX_1080_Ti_Strix_OC/
AMD Nieuwsdiscussie
Zo te zien hebben ze eindelijk ook hun heatpipe drama opgelost...-The_Mask- schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:16:
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC 11 GB review @ TechPowerUp

Een mooie solid base dit keer.
Viel hem ook op zo te zien.ASUS has completely redesigned their thermal solution. It uses six heatpipes, which no longer make direct contact with the GPU surface, but use an intermediate heatspreader instead.
[ Voor 20% gewijzigd door Paprika op 15-03-2017 19:28 ]
Ook niet onbelangrijk, de koeler is 2,5 slot ipv de gebruikelijke 2 slot.Paprika schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 19:28:
[...]
Zo te zien hebben ze eindelijk ook hun heatpipe drama opgelost...
[afbeelding]
Een mooie solid base dit keer.
[...]
Viel hem ook op zo te zien.
Al met al zal dat dus een stuk beter presteren dan eerdere versies.
Waarom ze alleen in godsnaam blijven kiezen voor 3 kleinere fans ipv 2 grote zal mij altijd een raadsel blijven. Qua geluidsproductie is dat gewoon geen goede keuze...
Edit: Los daarvan vind ik het ook een slechte review van TPU. Alle pascal kaarten reduceren hun core clock al als de temperatuur boven de 60 graden komt. En TPU beweert glashard dat deze kaart niet throttled. Doet hij in principe ook niet want hij komt niet onder zijn base clock maar de definitie van throttlen wordt hier verkeerd gebruikt. Bij de Titan X beweren ze namelijk wel dat deze throttled en dat is pertinent niet waar.
Ook vind ik het raar dat ze OC resultaten vergelijken met andere kaarten qua MHz, maar niet qua performance. En zo zijn er meer dingen.
[ Voor 29% gewijzigd door Blaat op 16-03-2017 08:00 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
^
Eens, ze geven ook alleen de average FPS wat voor mij al een no go is. Maar voor een eerste indruk, inclusief hoe de kaart in elkaar zit (na het heatpipe debacle) is het wel ok.
Eens, ze geven ook alleen de average FPS wat voor mij al een no go is. Maar voor een eerste indruk, inclusief hoe de kaart in elkaar zit (na het heatpipe debacle) is het wel ok.
PC Specs
Compute test met Vray (veelgebruikte renderer) met verschillende gpu's, interessant omdat ze ook 1 en 2 quadro gp100's met HBM meenemen.
Quadro Gp100 heeft minder cores dan de P6000/Titanx/(1080 ti) maar doet de benchmark toch in 70% van de tijd; waarschijnlijk vooral door het snellere HBM. (renderen is fp32)
Ik hoop dat binnenkort iemand eens wat game-benchmarks draait op de gp100, niet omdat dat op een gpu van 7k het meest logisch is, maar het is wel leuk om te zien wat HBM doet..
Ook testen ze Nvlink met het combineren van VRAM
Quadro Gp100 heeft minder cores dan de P6000/Titanx/(1080 ti) maar doet de benchmark toch in 70% van de tijd; waarschijnlijk vooral door het snellere HBM. (renderen is fp32)
Ik hoop dat binnenkort iemand eens wat game-benchmarks draait op de gp100, niet omdat dat op een gpu van 7k het meest logisch is, maar het is wel leuk om te zien wat HBM doet..
Ook testen ze Nvlink met het combineren van VRAM
Belangrijk om in rekening te houden bij TPU is dat ze het fan profiel niet aanpassen.Blaat schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 07:55:
Edit: Los daarvan vind ik het ook een slechte review van TPU. Alle pascal kaarten reduceren hun core clock al als de temperatuur boven de 60 graden komt. En TPU beweert glashard dat deze kaart niet throttled. Doet hij in principe ook niet want hij komt niet onder zijn base clock maar de definitie van throttlen wordt hier verkeerd gebruikt. Bij de Titan X beweren ze namelijk wel dat deze throttled en dat is pertinent niet waar.
Ook vind ik het raar dat ze OC resultaten vergelijken met andere kaarten qua MHz, maar niet qua performance. En zo zijn er meer dingen.
Ze zeggen dat de Titan X throttled omdat hij bij die max 83°C graden komt die Nvidia instelt als max (dan wordt er meer gethrottled tot hij die temp blijft behouden)
Als de kaart niet bij die 83°C komt is het ook niet throttlen. Dan is het gewoon GPU Boost 3.0 die z'n werk doet. Dat is bij elke chip anders, dan is het gewoon een kwestie van de chip lotterij te winnen. De ene gaat tot 2100Mhz en de ander tot max 1900.. Je betaalt hetzelfde.
Wederom: ze veranderen het fan profiel niet en testen dus enkel wat de fabrikant wenst voor de kaart qua performance vs geluid. Enkel handig als je niets aanpast aan het fan profiel.
De OC performance vergelijken ze met BF3 :
https://www.techpowerup.c..._1080_Ti_Strix_OC/32.html (scroll naar beneden)
Al vind ik dit niet meer zo relevant om dit enkel met BF3 te testen.. Ze hadden al lang een andere game moeten nemen.
[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 18-03-2017 15:43 ]
[url="https://https://videocardz.com/68039/nvidia-launches-titan-xp-with-3840-cuda-cores"]Nieuwe Titan XP krijgt volledig ingeschakelde GP102[/url].
3840 cuda cores
11.4 Gbps 12 GB GDDR5X
Was wel te verwachten na de 1080Ti lancering.
3840 cuda cores
11.4 Gbps 12 GB GDDR5X
Was wel te verwachten na de 1080Ti lancering.
[ Voor 10% gewijzigd door ColinZ op 06-04-2017 16:36 ]
Let op:
Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.
Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.
Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.
Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.