Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Werelds schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:42:
[...]
Je hebt wel gelijk dat sommige software iets meer werk nodig zal hebben, maar de veelgebruikte libraries niet. Dat geldt vooral voor gesloten dingen en voor software die meer dan compute doet, zoals bijvoorbeeld Iray. Overigens is Iray wel geupdate, 2016.2 ondersteunt Pascal. Juist software zoals dit wordt echter niet gebruikt om te benchmarken, daar worden juist dingen als Caffe AlexNET en dergelijke voor gebruikt. Sterker nog, de benchmarks die het meest worden gebruikt door "mainstream" tech websites draaien op OpenCL. Daar loopt Nvidia wel achter; zowel qua features als qua performance.
Omdat Cuda nog beste dominant is in de vfx wereld is wat real world cuda benchmarks zoals octanebench wel leuk om te hebben. (Na nog wat googlen, octane moest/moet ook geupdate worden voor pascal aan de kant van de makers.) Van octanebench zijn ook veel scores bekend dus makkelijk vergelijken.

Alleen openCL benchjes zijn idd wat vertekenend soms door het grote verschil met cuda op nvidia kaarten. Hier wat v-ray benchmarks naar aanleiding van het uitkomen van de rx480 die ik tegenkwam. Vooralsnog wil je hierbij de nvidia gpu's niet in openCL hebben draaien.. :)

rx480 voor het geld nog steeds lekkere performance verhoudingsgewijs trouwens. Hij schijnt in Vray ook heel snel te 'denoisen' (speciale pass voor het verwijderen van ruis)

Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.org/pz41h9vyt/rx480_benchmark.png

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 06-08-2016 22:57 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:57
sdk1985 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:29:
Kijk de video eens af die ik van de week hier binnen [video] tags heb geplaatst. Daar komt namelijk duidelijk naar voren dat Pascal een heel ander algoritme gebruikt :)
Werelds in "[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56"

En zoals ik hierboven zeg:
Werelds schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:12:
Wat van de week naar voren kwam is dat ze vanaf Maxwell aan tiled rendering doen. Ik heb nergens gezien dat Pascal dat anders zou doen dan Maxwell.
Bekijk de video nog maar eens, hij gebruikt een 970 ;)

Het verklaart voor een groot deel hoe ze met Maxwell zo'n sprong maakten. Moet ik wel een kanttekening bij maken dat het er op lijkt dat Nvidia's TBR immediate is, niet deferred; dus niet helemaal zoals IT het doet in PowerVR. Verklaart ook hoe ze zo "eenvoudig" TBR kunnen doen, het is dus al een hybride oplossing :)
Dat getal zat in de livestream tijdens de 1080 unveil. Kan ook een ander getal zijn, is weer een paar maanden geleden, maar volgens mij was het 1200 :p. Dat kwam volgens mij voor het stukje van de presentatie met de slide van performance=efficiency.
Zou best kunnen, kan het me al niet meer herinneren. Zulke cijfers trek ik me nooit zoveel van aan, AMD en Nvidia overdrijven die voor marketing redenen omdat ze toch niet te controleren zijn.
maratropa schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:48:
Omdat Cuda nog beste dominant is in de vfx wereld is wat real world cuda benchmarks zoals octanebench wel leuk om te hebben. (Na nog wat googlen, octane moest/moet ook geupdate worden voor pascal aan de kant van de makers.) Van octanebench zijn ook veel scores bekend dus makkelijk vergelijken.

Alleen openCL benchjes zijn idd wat vertekenend soms door het grote verschil met cuda op nvidia kaarten. Hier wat v-ray benchmarks naar aanleiding van het uitkomen van de rx480 die ik tegenkwam. Vooralsnog wil je hierbij de nvidia gpu's niet in openCL hebben draaien.. :)

rx480 voor het geld nog steeds lekkere performance verhoudingsgewijs trouwens. Hij schijnt in Vray ook heel snel te 'denoisen' (speciale pass voor het verwijderen van ruis)

[afbeelding]
Oh ja joh, tuurlijk is CUDA nog steeds heer en meester voor vele dingen. Er beginnen wel steeds meer degelijke OpenCL codepaths te komen, juist omdat AMD hun compute minder aan banden legt dan Nvidia. En dan is het soms ook gewoon meteen 2.0, omdat er voor Nvidia toch al een codepath is met een alternatieve backend.

Nvidia gaat hun OpenCL performance ook niet meer verbeteren denk ik. Het is er voor compatibility, net zoals FP16 in GP10x. Het is jammer, maar ik betwijfel of we überhaupt nog 2.0 of nieuwer gaan zien. Gezien hun marketshare en de vele bestaande CUDA oplossingen moet AMD toch wel heel veel werk verrichten wil daar iets aan veranderen.

Mooie benchmarks trouwens, de 480 doet het daar toch heel behoorlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Werelds op 07-08-2016 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 14:29
Uit de front page:
Bij de bespreking van de kwartaalcijfers meldt Nvidia niets over de eventuele komst van de tablet of de nieuwe Shield-portable. De fabrikant spreekt wel over de Tegra-soc, maar dan als chip voor infotainment in de auto, zelfrijdende voertuigen en systemen voor deep learning en kunstmatige intelligentie. De omzet uit Tegra steeg met 30 procent tot 166 miljoen dollar. De omzet uit gpu's steeg ten opzichte van vorig jaar met 25 procent tot 1,2 miljard dollar. De totale kwartaalomzet van Nvidia bedroeg 1428 miljoen dollar. De netto winst kwam uit op 253 miljoen dollar en dat was 873 procent hoger dan een jaar geleden.
Really: blijkbaar is er geen enkele intresse in de financiële cijfers van Nvidia, over amd wordt er zelf over een percent al debat geopend :+

Soit blijkbaar verdienen ze enorm aan hun "productietekort". Ik zou dus eerder denken dat het commercieel enorm goed gespeeld is .. (Misschien laten ze nog een groter potentieel onaangeraakt? maar elk bedrijf dat z'n winst zo kan verhogen (ook in absolute getallen) zal daarover niet direct wakker liggen.. )

PS: hun meest winstmakende kwartalen zitten er nog aan te komen :P

Problematischer is natuurlijk dat ze nu dus gezien hebben, net zoals apple, dat hoge prijzen == hogere winst .. niet echt super voor ons als consument :(

Spijtig dat er geen nieuwe tablet er aan komt. Wellicht niet echt winst makend maar hun tabletten waren wel echt de moeite waard. Soit hun design voor een nieuwe shield TV is nog steeds niet van tafel..
En ironisch genoeg is hun 2015 tablet momenteel nog steeds een tablet aan de high-end kant van wat je nu kan kopen dusja échte noodzaak om deze te vervangen door nog een betere voor hetzelfde geld is er wellicht niet. De Tablet markt is momentee er dan ook een van stagnatie. (net zoals die van desktops,laptops, .. en dan maar verbaasd zijn dat de consumenten geen nieuwe aankopen .. )

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
lightdestroyer schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:27:
Uit de front page:

[...]

Problematischer is natuurlijk dat ze nu dus gezien hebben, net zoals apple, dat hoge prijzen == hogere winst .. niet echt super voor ons als consument :(
Op een gegeven moment is dat ook voorbij wanneer ze een bepaalde grens overschrijden. And to be honest, de mensen hebben het aan zichzelf te danken. The founders edition was pure melkerij maar toch verkochten ze goed. Het is gewoon niet te geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
lightdestroyer schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:27:
Really: blijkbaar is er geen enkele intresse in de financiële cijfers van Nvidia, over amd wordt er zelf over een percent al debat geopend :+
Dat is omdat het bij AMD allemaal een stukje belangrijker is voor de toekomst. En de cijfers waren nog niet volledig bekend. De totalen zeggen niet veel, want:
Soit blijkbaar verdienen ze enorm aan hun "productietekort". Ik zou dus eerder denken dat het commercieel enorm goed gespeeld is .. (Misschien laten ze nog een groter potentieel onaangeraakt? maar elk bedrijf dat z'n winst zo kan verhogen (ook in absolute getallen) zal daarover niet direct wakker liggen.. )
Als je het volledige 8-K bekijkt zie je het volgende:

- Alles boekte $123m meer ($1428m) dan vorig kwartaal ($1305m), $275m meer dan vorig jaar ($1153m)
- "GPU" boekte $117m meer ($1196m) dan vorig kwartaal ($1079m), $237m meer dan vorig jaar ($959m)

De markten bestaan uit:

- Gaming (GeForce): $94m meer ($781m) dan vorig kwartaal ($687m), $121m meer dan vorig jaar ($660)
- Quadro: $25m meer ($214m) dan vorig kwartaal ($189m), $38m meer dan vorig jaar ($176m)
- Datacenter (P100): $8m meer ($151m) dan vorig kwartaal ($143m), $79m meer dan vorig jaar ($72m)
- Automotive (Tegra) boekte $6m meer ($119m) dan vorig kwartaal ($113m), $48m meer dan vorig jaar ($71m)

Tegra, Quadro en datacenter hebben stuk voor stuk hogere marges dan GeForce; samen zijn die goed voor $39m meer omzet dan vorig kwartaal.

Als je je dan bedenkt dat de winst is gestegen met "slechts" $57m ($253m) ten opzichte van vorig kwartaal ($196m), is het niet lastig in te zien dat GeForce niet de drijfveer is achter de extra winst. Er zit wel iets meer winst in, maar de grootste stijgers zaten al in vorig kwartaal. Tegra doet weer goede zaken en dat is begonnen in Q1. Zo ook datacenter, met dank aan P100 (inmiddels is nog 1 van m'n klanten met P100 aan de slag :P). Ik verwacht dat Quadro volgend kwartaal ook zo'n grote stijging zal laten zien.

Ter vergelijking, GM204 was goed voor een omzet stijging van zo'n $114m in Q3 2014. Die dingen waren echter stukken goedkoper (met andere woorden: meer van verkocht). Ze boeken in verhouding vast wel iets meer winst puur uit GF, maar de omzet is niet meer gestegen dan anders bij nieuwe GPU releases. Vergeleken met Q4'16 zitten ze nog altijd lager met GeForce, ik heb ook niemand gezien over de cijfers van Q1 die alleen bij datacenter en automotive in de plus stonden ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Werelds op 14-08-2016 20:53 . Reden: Cijfer correcties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 22:40
Niet zo vreemd dat de winst uit gaming niet gigantisch gestegen is in Q2. Veel mensen hebben in deze periode de release van Pascal/Polarisaf en resultaten daarvan zijn pas vanaf Q3 meetbaar in de boeken. De GM204 heeft onderhand wel bereikt het maximaal haalbare gehaald.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

NVIDIA Announces the GeForce GTX 1060 3GB

NVIDIA rolled out the GeForce GTX 1060, a new mid-range graphics card starting at US $199 (MSRP), with custom-design cards ranging between $199-229. Based on the 16 nm "GP106" silicon, this card has not just half the memory as the original GTX 1060, but also fewer CUDA cores. The card features 3 GB of memory across its 192-bit GDDR5 memory interface. It features 1,152 of the 1,280 CUDA cores present on the silicon. Other specs include 72 TMUs, and 48 ROPs. Its core is clocked at 1506 MHz, with 1708 MHz GPU Boost, and 8 GHz (GDDR5-effective) memory. The card is targeted at gamers still on 1080p.

https://www.techpowerup.c...-the-geforce-gtx-1060-3gb

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:38
hadden ze gewoon 1050 moeten noemen.

wel apart dat hij geen 7 "ghz" memory heeft.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja of iets anders, maar iig geen GTX 1060 want dat is het niet. Ik zou idd ook 7Gbps geheugenchips verwachten, minder cudacores, dus minder snel en ook minder geheugenbandbreedte nodig. De "echte" GTX 1060 zal al vrij ruim in de geheugenbandbreedte. Ik had ook goedkopere 7Gbps chips verwacht.

AMD Nieuwsdiscussie

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Zelfde geintje hebben ze ook uitgehaald met de 8800GTS, 640Mb en 320Mb.

In de praktijk bleek het weinig verwarring te veroorzaken echter en kwam er gewoon nog een 8600GTS bij in de line-up.

Zal allemaal wel meevallen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• -The_Mask-
  • Niet online
Blaat schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:21:
Zelfde geintje hebben ze ook uitgehaald met de 8800GTS, 640Mb en 320Mb.
Dat zijn dezelfde kaarten op het geheugen na en het geheugen was acht maal zoveel als jij nu noemt. Het gaat hier om dat nVidia twee verschillende GPU's met een verschillend aantal cudacore's onder dezelfde naam lanceert.

AMD Nieuwsdiscussie

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:37
Lekkere timing ook, op hetzelfde moment als AMD met nieuwe Zen-informatie :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• MaartenEx
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 10:20
Benieuwd naar de vergelijking tussen GTX 1060 3GB en AMD RX 470/480 4GB.
Spannend!

[ Voor 10% gewijzigd door MaartenEx op 18-08-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Noud_
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-03-2021
Fijn dat de GTX 1060 3G eraan komt! De normale GTX 1060 vind ik nog best prijzig voor een kaart in het lagere segment. Nu nog kijken hoe de adviesprijs van $199 in de praktijk gaat uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
_Noud_ schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 02:04:
Fijn dat de GTX 1060 3G eraan komt! De normale GTX 1060 vind ik nog best prijzig voor een kaart in het lagere segment. Nu nog kijken hoe de adviesprijs van $199 in de praktijk gaat uitvallen.
weet wel dat de 3gb versie ook minder cores heeft dan de 6gb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 09:30
bluebear schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:09:
[...]

weet wel dat de 3gb versie ook minder shaders heeft dan de 6gb versie.
Wordt die dan niet ongeveer even snel als een GTX 970? Even de reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

-The_Mask- schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:37:
[...]

Dat zijn dezelfde kaarten op het geheugen na en het geheugen was acht maal zoveel als jij nu noemt. Het gaat hier om dat nVidia twee verschillende GPU's met een verschillend aantal cudacore's onder dezelfde naam lanceert.
Snap ik maar mijn punt was meer dat de kans op verwarring niet zo groot is.

Nu wordt er een keer een kaart uitgebracht waarbij de variant met meer geheugen ook daadwerkelijk sneller is dan de variant met minder geheugen.

Historisch gezien is omgekeerd eerder regel dan uitzondering. :+

Edit: GTX Titan X vs Titan X is in dat opzicht veel verwarrender. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Blaat op 19-08-2016 09:34 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
ruftman schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:55:
[...]

Wordt die dan niet ongeveer even snel als een GTX 970? Even de reviews afwachten.
Ik denk dat ie nog wel een tikkie sneller dan de GTX 970 zal zijn, maar het niveau van de GTX 980 zal hij niet meer halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Guru3D heeft nu een review van de 3GB GTX 1060 van MSI en inderdaad, hij is nog altijd een tikkie sneller dan de GTX 970, maar haalt niet meer het niveau van de GTX 980:

http://www.guru3d.com/art...aming-x-3gb-review,1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 13:02
Devil N schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:00:
Guru3D heeft nu een review van de 3GB GTX 1060 van MSI en inderdaad, hij is nog altijd een tikkie sneller dan de GTX 970, maar haalt niet meer het niveau van de GTX 980:

http://www.guru3d.com/art...aming-x-3gb-review,1.html
Dat valt me echt reuze mee, scheelt 1-2 fps in de meeste titels die ik heb bekeken. Met OC gaat hij voorbij de GTX 980. Maar goed, betere textures kosten vrijwel zelden extra fps dus die extra GB's ga je wel missen wat mij betreft. Ik heb nu al games die 6 GB aanraden (denk aan Rainbow 6 Siege).

Als ik nu naar de prijzen kijk dan is bij Alternate het 3 GB model 110 euro goedkoper dan het 6 GB model. Dat is aardig de moeite...

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 24-08-2016 00:38 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
sdk1985 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:49:
[...]

Als ik nu naar de prijzen kijk dan is bij Alternate het 3 GB model 110 euro goedkoper dan het 6 GB model. Dat is aardig de moeite...
Dat is inderdaad de moeite waard als de 3GB model 110 euro goedkoper is dan de 6GB model. :+

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

NVidia haalde een nogal rare marketingstreek uit: 10% schrappen van de kaart en het dezelfde naam geven in de hoop dat de klanten denken dat ze een 1060 6GB kopen, maar dan met minder geheugen, in plaats van de RX 480. Best smerig, ze weten dat een deel van de klanten hierover in de war geraakt en ze profiteren ervan. Die klanten krijgen nu een kaart die voor DX11 spellen ongeveer hetzelfde presteert en voor DX12- en Vulkan-spellen slechter presteert. Als NVidia eerlijk was geweest dan had het bedrijf die nieuwe '1060' gewoon de 1050 of de 1050 Ti genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-10 21:19

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Wilde het net posten. Mooi dat het opgelost is.

PC Specs

Verwijderd

Ik vraag me wel af waarom ze (de modders die deze code hebben geschreven) niet een licentie gebruikten die het wel open source maakt maar het niet toestaat om het zonder hun toestemming toestemming voor een commercieel product te gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2016 19:38 ]

• sdk1985
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 23:10:
NVidia haalde een nogal rare marketingstreek uit: 10% schrappen van de kaart en het dezelfde naam geven in de hoop dat de klanten denken dat ze een 1060 6GB kopen maar dan met minder geheugen in plaats van de RX 480. Best smerig, ze weten dat een deel van de klanten hierover in de war geraakt en ze profiteren ervan. Die klanten krijgen nu een kaart die voor DX11 spellen ongeveer hetzelfde presteert en voor DX12- en Vulkan-spellen slechter presteert. Als NVidia eerlijk was geweest dan had het bedrijf die nieuwe '1060' gewoon de 1050 of de 1050 Ti genoemd.
Assumption is the mother of all-fuckups. Er zal heus nog wel een echte 1050 komen. Met jou naamgeving suggestie is dat gat veel te klein. Dan kunnen ze beter LE herintroduceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 19:47:
[...]

Assumption is the mother of all-fuckups. Er zal heus nog wel een echte 1050 komen. Met jou naamgeving suggestie is dat gat veel te klein. Dan kunnen ze beter LE herintroduceren.
Het punt is natuurlijk dat ze met de naam suggereren dat je een 1060 koopt trerwijl het geen 1060 is. Hoe ze die '1060' noemen maakt niet uit maar geef het een andere naam en een nummer wat lager is. Gezien het beperkte maar relevante verschil ligt de 1050 Ti voor de hand. En ach, als ze meer kaarten daaronder willen introduceren, er zijn nog genoeg nummers over en zoveel modellen hoeven daaronder niet meer te komen. :)

spoiler:
Mijn vermoeden: ze zitten opgescheept met stukjes die net wat teveel beschadigde kernen en shaders bevatten voor de volle 1060 dus verkopen ze die nu, ze geven het de valse naam 1060 in de hoop dat mensen zich voor de gek laten houden, want als ze het de 1050 of 1050 Ti zouden noemen dan zouden mensen sneller in de gaten hebben dat deze kaart ook voor DX11-spellen niet of niet noemenswaardig beter is dan de RX 480. Niet hard te maken, daarom in een spoiler.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2016 21:32 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

GeForce Experience 3.0! Met facebook login :+.

Op HardOCP zijn ze er in ieder geval erug blij mee (not):
https://hardforum.com/thr...nce-3-0-released.1910286/

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:13:
GeForce Experience 3.0! Met facebook login :+.

Op HardOCP zijn ze er in ieder geval erug blij mee (not):
https://hardforum.com/thr...nce-3-0-released.1910286/
Zag het gisteren ook. Vind het echt helemaal niks. Kan AMD niet eens doorkomen met een fatsoenlijke highend kaart. O-)

PC Specs

• Paprika
  • Laatst online: 11:12
Het is wel OpenGL based :+.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Las overigens dat ze vooralsnog toch wel de beta/fix drivers ook gewoon via de website blijven aanbieden.

PC Specs

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Die troep komt in ieder geval niet op mijn laptop lol. Blijf wel lekker bij de oudere drivers zitten, speel toch vooral indie en oude games als ik ze op de laptop speel wat wellicht 1 week in het jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Ik heb het er inmiddels ook permanent af gegooid. Even los van de verplichte registratie (flikker toch een end op zeg :+) is het nieuwe GFE helemaal niet prettig in het gebruik. De vorige versie was al niet de snelste software, maar de nieuwe versie is gewoon ronduit traag. Tergend traag soms. De overlay is daarbij wellicht een van de traagste delen; het kan gewoon een seconde of twee duren eer hij verschijnt, zonder dat je daarbij zelfs maar iets van feedback krijgt dat hij wel aan het "laden" is (geweldige UX).

Enige reden dat ik het gebruikte was eigenlijk ShadowPlay zodat ik op alt+f10 kon drukken na een geinige kill in BF. Jammer dan, daarvoor vind ik het niet nodig deze zooi te installeren.

Ironisch genoeg mag Nvidia AMD's nieuwe software team wel inhuren, want wat ik heb gezien van de nieuwe software lijkt die in elk geval een stuk rapper en soepeler in het gebruik te zijn (en meningen verschillen, maar mooier ook naar mijn mening). En je hoeft jezelf niet op de zoveelste mailing list te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Werelds op 09-09-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Zit dat meespeel systeem uit de GeForce experience beta nu permanent in 3.0? Dat was best wel geinig (je kon dan streamen en iemand anders kon dan remote meespelen met zijn eigen controls).

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:25

XanderDrake

Build the future!

NVidia haalde een nogal rare marketingstreek uit: 10% schrappen van de kaart en het dezelfde naam geven in de hoop dat de klanten denken dat ze een 1060 6GB kopen, maar dan met minder geheugen, in plaats van de RX 480. Best smerig, ze weten dat een deel van de klanten hierover in de war geraakt en ze profiteren ervan. Die klanten krijgen nu een kaart die voor DX11 spellen ongeveer hetzelfde presteert en voor DX12- en Vulkan-spellen slechter presteert. Als NVidia eerlijk was geweest dan had het bedrijf die nieuwe '1060' gewoon de 1050 of de 1050 Ti genoemd.
Meh. Vraagje: welk persoon koopt een toch stevige discrete Gpu zonder één review erover lezen? Of zonder iemand iets erover te vragen? Dan zou je als potentiële klant direct weten hoe het zit.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
XanderDrake schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:00:
[...]

Meh. Vraagje: welk persoon koopt een toch stevige discrete Gpu zonder één review erover lezen? Of zonder iemand iets erover te vragen? Dan zou je als potentiële klant direct weten hoe het zit.
Veeel meer dan je zou denken, vrees ik.

• -The_Mask-
  • Niet online
Denk al meer dan 90% van de mensen op Tweakers, laat staan de mensen die niet eens een site als Tweakers kennen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:25

XanderDrake

Build the future!

SmokingCrop schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:26:
[...]

Veeel meer dan je zou denken, vrees ik.
Vervolg vraag: hoeveel van de mensen die deze kaart hebben gekocht zonder extra info, en daar een schappelijke prijs voor hebben betaald, hebben door dat hun videokaart 3-4 FPS trager is dan de 6gb variant? Kunnen ze er mee zitten?

Je zegt zelf, ze checken geen reviews.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Tja dit heb je al meerdere malen verkondigd. Maar wellicht heb je even gemist dat AMD de RX 480 met 4GB met tragere geheugen chips uitrust.. Vervolgens sturen ze de reviewers alleen de snelle kaart op.

In de eerste plaats is het netto effect hetzelfde, de 4 GB variant is een paar FPS trager (net als dat de Nvidia kaart een paar fps trager is). Door het de tweede punt heb ik zo mijn twijfels over de accuraatheid van een dergelijke emulatiebios. De reviewers hebben vast hun best gedaan maar ik zie liever de echte 4GB variant getest.

Afbeeldingslocatie: https://images.eurogamer.net/2015/articles//a/1/8/4/5/5/0/1/1080p.png/EG11/resize/600x-1/quality/80/format/jpg

Persoonlijk zou ik me er in ieder geval niet te druk over maken. Een RX480 an sich zegt natuurlijk ook helemaal niets over hoe veel sneller hij is dan een RX 470, laat staan een "Fury:" . Naamgeving bij gpu's is al jaren dubieus, bij alle vendors.

• -The_Mask-
  • Niet online
sdk1985 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:00:
[...]
Vervolgens sturen ze de reviewers alleen de snelle kaart op.
Ja met 4GB bios erbij waar het geheugen op 1750MHz loopt, of te wel precies een 4GB RX 480. :z

Daarnaast waren alle reference RX 480 4GB kaarten natuurlijk ook gewoon een 8GB RX 480 met ander bios, dus precies als de kaart die werd gereviewed. En alle non reference kaarten, zijn gewoon 4GB kaarten, dus de non-reference kaarten die gereviewed worden zijn ook identiek. Alles is dus precies zoals de praktijk.

[ Voor 36% gewijzigd door -The_Mask- op 10-09-2016 21:15 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• sdk1985
-The_Mask- schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:13:
[...]

Ja met 4GB bios erbij waar het geheugen op 1750MHz loopt, of te wel precies een 4GB RX 480. :z
Dat was precies mijn punt toch?
In order to assess any performance difference between the two cards, AMD sent us a new vBIOS for our 8GB card, disabling four gigs and emulating the memory available on the cheaper card. We then moved into AMD's new overclocking tool - WattMan - and manually reduced the memory speed settings to accurately match the reduced bandwidth of the cheaper Radeon. We also updated the AMD driver, which did indeed alter our initial review benchmarks scores.
Als je gevoelig bent voor complot theorieën dan lijkt de eerste vraag mij hoe betrouwbaar een review op basis van die emulatie bios is.
Daarnaast waren alle reference RX 480 4GB kaarten natuurlijk ook gewoon een 8GB RX 480 met ander bios, dus precies als de kaart die werd gereviewed. En alle non reference kaarten, zijn gewoon 4GB kaarten, dus de non-reference kaarten die gereviewed worden zijn ook identiek. Alles is dus precies zoals de praktijk.
Door de pers is geïmpliceerd dat dit een tijdelijke realiteit is. Hence ik zie liever een review van het echte product. Als is het maar om te bevestigen dat alles klopt.

Nogmaals; bij benadering is het low memory model van de RX 480 evenveel trager als het low memory model van de GTX 1060. Het is in beide gevallen wat mij betreft spijkers op laag water zoeken. Je gaat het als ongeinformeerde gamer pas echt merken wanneer je een game met teveel vram laat draaien (Bijvoorbeeld Ultra textures bij Rainbow 6 Siege en Battlefield One). Dat geldt echter voor beide kaarten omdat het ramverbruik daarmee ruim boven de 4 GB komt. Van de 10% (Nvidia) en de lagere Gbps (AMD) ligt in de praktijk niemand wakker.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 10-09-2016 21:52 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
sdk1985 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:48:

Door de pers is geïmpliceerd dat dit een tijdelijke realiteit is. Hence ik zie liever een review van het echte product. Als is het maar om te bevestigen dat alles klopt.
Heb je wel gelezen wat ik schreef? Welk niet echt product is volgens jouw gereviewed?

AMD Nieuwsdiscussie

• sdk1985
-The_Mask- schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 22:20:
[...]

Heb je wel gelezen wat ik schreef? Welk niet echt product is volgens jouw gereviewed?
sdk1985 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:48:
Door de pers is geïmpliceerd dat dit een tijdelijke realiteit is.
Waarmee ik bedoelde dat er is gesuggereerd dat de huidige 4GB=8GB een tijdelijke oplossing is en we "straks" gewoon echte 4 GB varianten krijgen. Dat gezegd hebbende verwacht ik ook daar geen boeiende verschillen. Net als dat de GTX 1060 3GB niet zo schokkend veel trager is.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 10-09-2016 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Exclusive: Samsung is in talks with Nvidia and AMD for GPU technologies

Currently, Samsung is using ARM’s Mali series of GPUs in its Exynos chipsets. According to information that we’ve received, Samsung is in talks with both AMD and Nvidia to license their GPU technologies. As of now, Nvidia seems to have an upper hand due to its superior Pascal architecture. However, that doesn’t mean AMD could be ruled out, especially since Sony just announced its PS4 Pro gaming console with 4K gaming that uses AMD’s Polaris architecture.
Om mezelf maar even te kopieren van het andere topic.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FWIW: NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti Specifications Leaked, Inbound for Holiday 2016?

Vanuit marketing oogpunt lijkt het me echter onlogisch dat er geen GDDR5X op zou komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Help!!!! op 15-09-2016 18:12 ]

PC Specs

• Paprika
Omdat het wel relevant is, verschillende mensen zeggen dat het een herhaling is van:
http://wccftech.com/nvidia-gtx-1080-ti-gp102-specs-leaked/
(wat inderdaad zo lijkt te zijn)

Maar is er uberhaupt ooit ergens aangegeven/geverifieerd dat deze pagina inderdaad heeft bestaan?
Als ik kijk naar het originele bericht zou het om dit plaatje gaan:
http://www.hwbattle.com/b...1210_ipfys1LS_zMk49qs.jpg

Ik vind die "3328" CUDA cores wel heel erg scheef.

Links de mijne, rechts de "leak":
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iCkhbZk.png

Tja... :+
http://i.imgur.com/hACFXBc.png

[ Voor 55% gewijzigd door Paprika op 15-09-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerve
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 12:49
Excuus als de vraag recent gesteld is, maar kunnen we van AMD in de nabije toekomst nog weerwerk verwachten waardoor bvb de 1070 enigszins naar beneden kan qua prijs ? Ik dacht het wel hé ? Huidige prijszetting vind ik er toch nog wat over om nu een nieuwe PC in mekaar te boksen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Nerve schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:00:
Excuus als de vraag recent gesteld is, maar kunnen we van AMD in de nabije toekomst nog weerwerk verwachten waardoor bvb de 1070 enigszins naar beneden kan qua prijs ? Ik dacht het wel hé ? Huidige prijszetting vind ik er toch nog wat over om nu een nieuwe PC in mekaar te boksen.
Als je wilt weten of AMD weerwoord gaat bieden dan zit je toch in het verkeerde topic. Hier zal iedereen nee zeggen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:27:
[...]
Als je wilt weten of AMD weerwoord gaat bieden dan zit je toch in het verkeerde topic. Hier zal iedereen nee zeggen :+.
Het is eerder het stukje "naabije" toekomst :+. De tijd tussen nu en de volgende kaarten is langer dan de gehele tijdsperiode waarin de Pascal kaarten dusver te koop zijn. Tehgen die tijd nog een GTX 1070 kopen is letterlijk jezelf in de voet schieten, want je kunt tegen die tijd beter een van de "nieuwe" videokaarten kopen (be it een nieuwe kaart van AMD die meer performance en performance/watt biedt, of een nieuwe nVidia kaart die o.a. "beter" async compute ondersteunt)... :+

Eigenlijk koop je of gewoon nu een Pascal kaart, of je koopt er geen.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 20-09-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerve
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 12:49
Ok bedankt! Ik dacht begrepen te hebben dat zijn nog met een topsegment kaart afkwamen in de komende maanden, blijkbaar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Nerve schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:04:
Ok bedankt! Ik dacht begrepen te hebben dat zijn nog met een topsegment kaart afkwamen in de komende maanden, blijkbaar niet dus.
Ze zijn deze inderdaad van plan in begin 2017 uit te brengen, dat zijn in ieder geval geruchten. Er zijn oudere geruchten dat dit eind 2016 zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
De investor slides van een paar weken terug hadden het over "1H" 2017.

https://app.scoutfin.com/...tch_id=297670879870932296

Dat is first half. Ik zou Q1 dan ook eerder zien als maart dan januari... Mochten die geruchten over Q1 al waar zijn. Op basis van de term 1H zou het mij verbazen dat je deze voor april gaat zien...
Will launch “Vega” for the enthusiast market in 1H 2017
Returning to high performance computing with “Summit Ridge” shipping in volume in Q1 2017 for desktop and notebook offerings to follow in 2H 2017
Nogmaals:
De tijd tussen nu en de volgende kaarten is langer dan de gehele tijdsperiode waarin de Pascal kaarten dusver te koop zijn.
Mensen roepen al maanden dat de prijzen "de volgende week" omlaag zullen gaan. Dusver valt dat nog allemaal heel erg tegen en voor heel veel mensen heeft wachten het alleen maar duurder gemaakt (lagere restwaarde vorige kaart, effectieve gebruiksperiode van de nieuwe kaart daalt, omdat de aankoop wordt uitgesteld etc).

[ Voor 71% gewijzigd door Paprika op 20-09-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Zoals verwacht komt er een 1050 Ti: https://nl.hardware.info/...i-model-met-4-gb-geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

75 Watt, perfect voor de kleinere pc naast te televisie. Leuk om toch zo nu en dan een spelletje op te spelen.

En met de technische gegevens zal kwa performance hij ook niet meer dan 4Gbyte nodig hebben. Denk dat hij wel beter zal scoren dan de GTX 760. Maar dat hij dicht in de buurt komt van de GTX 960. Maar ja dat is pas als we de reviews binnen krijgen.

Vraag me af of we nog lagere kaarten krijgen. Na de GT 710/730 is het een beetje opgehouden met "office pc videokaarten." Ja ik begrijp waarom, IGP's worden steeds beter.

[ Voor 3% gewijzigd door swampy op 26-09-2016 15:32 . Reden: Toevoegen IGP. ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Waarschijnlijk best een leuk kaartje inderdaad. Zo op het eerste gezicht had ik het idee dat het meer dan een halve gtx 1060 was en hij daarom het 960 niveau wel zou halen. De 960 en 760 schelen zo ver ik weet niet zo veel. In ieder geval buiten de gameworks games om.

Maar ik heb even gegoogled op de TFLOPS en die stonden voor de 960 op 2.30, dus dan wordt hij toch wat trager.

Het office gpu segment lijkt inderdaad volledig vervangen te zijn door de igp's. Toch zal er vast nog wel een markt zijn voor kaartjes van 60 euro, zeker bij laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarom zou nVidia met de eerst volgende kaart na de GTX 1060 al weer afstappen van hun nieuwe naamsschema?
sdk1985 schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:38:
Maar ik heb even gegoogled op de TFLOPS en die stonden voor de 960 op 2.30, dus dan wordt hij toch wat trager.
768 cudacores op 1,5GHz is ook 2,3Tflops dus waarom zou die trager worden?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:48:
[...]

Waarom zou nVidia met de eerst volgende kaart na de GTX 1060 al weer afstappen van hun nieuwe naamsschema?

[...]

768 cudacores op 1,5GHz is ook 2,3Tflops dus waarom zou die trager worden?
Je hebt nog niet gereageerd op de vragen bij de systeem spec discussie, sdk1985 in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 138" . Dus het lijkt me weinig nut hebben om een nieuw onderwerp aan te snijden. Dan zijn we straks weer 5 posts verder zonder dat iemand er beter van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
sdk1985 schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:36:
[...]

Je hebt nog niet gereageerd op de vragen bij de systeem spec discussie, sdk1985 in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 138" . Dus het lijkt me weinig nut hebben om een nieuw onderwerp aan te snijden. Dan zijn we straks weer 5 posts verder zonder dat iemand er beter van wordt.
Het antwoord staat gewoon al gegeven in de posts daarvoor...

Lijkt mij voor de rest een niet meer dan logische vraag. Waarom zou nVidia immers nu wel de snellere versie Ti noemen, terwijl ze dat bij de vorige GTX 1060 niet deden?

En 768 cudacores op 1500MHz is 2,3Tflop, daar is geen speld tussen te krijgen.Boostclock zal toch boven de opgegeven waarde uitkomen, dus minimaal vergelijkbare prestaties is te verwachten. Ook zonder specs te weten is het niet meer dan logisch kijkend naar de huidige 16nm kaarten en de GTX 950 zonder PEG connector.

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 27-09-2016 14:26 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-10 08:40

Racing_Reporter

Contentmaker

Wat een liefde hier...

Even iets anders: Gaat Apple voor de volgende generatie Macs toch met nVidia in zee? Drie vacatures lijken erop te wijzen van wel.

http://www.bloomberg.com/...chip-return-to-apple-macs

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
-The_Mask- schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:02:
Lijkt mij voor de rest een niet meer dan logische vraag. Waarom zou nVidia immers nu wel de snellere versie Ti noemen, terwijl ze dat bij de vorige GTX 1060 niet deden?
Ik neem aan dat iemand op de marketing afdeling van Nvidia van mening was dat een 1060 3GB beter zou verkopen dan dezelfde chip met de 1050(Ti) naam.

Verder kan Nvidia de GP107 based 1050Ti neerzetten als de spirituele opvolger van de 750Ti, wat een behoorlijk populair kaartje is geweest.

TLDR: Marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ColinZ schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:40:
[...]

Ik neem aan dat iemand op de marketing afdeling van Nvidia van mening was dat een 1060 3GB beter zou verkopen dan dezelfde chip met de 1050(Ti) naam.
Ik bedoel natuurlijk, de 6GB als GTX 1060 Ti en de 3GB als GTX 1060 in plaats van beide dezelfde naam maar toch niet een identiek aantal cudacores.

AMD Nieuwsdiscussie

• ColinZ

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:06:
Wat een liefde hier...

Even iets anders: Gaat Apple voor de volgende generatie Macs toch met nVidia in zee? Drie vacatures lijken erop te wijzen van wel.

http://www.bloomberg.com/...chip-return-to-apple-macs
Ht lijkt er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ondertussen zijn er wat benchmarks gelekt van de 1050 Ti:

http://www.guru3d.com/new...nchmarks-leak-online.html
Afbeeldingslocatie: https://www.guru3d.com/index.php?ct=news&action=file&id=16709
Inmiddels zijn de eerste benchmarkresultaten van de vermeende videokaart op het internet verschenen. De kaart wordt hierin gecombineerd met een Intel Core i7 6700K CPU en zet in 3DMark 11 een score neer van P10054 in de performance-test en X3860 in de extreme-test. Hiermee is hij een fractie sneller dan de bestaande GeForce GTX 960, die respectievelijk zo'n P10000 en X3300 op het scorebord zet.
Als ze er nu ook nog een prijs aan plakken die past bij een 5 series (lees 160 euro) dan is dit echt een leuk kaartje. Voor de zomer overwoog ik namelijk nog 150 euro neer te leggen voor een tweede hands GTX 770.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 02-10-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:28:
Voor de zomer overwoog ik namelijk nog 150 euro neer te leggen voor een tweede hands GTX 770.
Voor de zomer waren die dingen nieuw hooguit 150 euro waard, dus tweedehands dat is veel te veel. Een snellere/modernere R9 380 was immers maar 170 euro en de eerste kaarten van de nieuwe generatie kwam al in de lente.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 02-10-2016 21:06 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik vond ze ook te duur. Had een V&A geplaatst voor 120 euro. De aanbiedingen die ik kreeg waren 150 voor de 2GB en 190 voor de 4GB variant. Die van 150 was zelfs binnen 3 dagen verkocht (mei was dat).

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 02-10-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

sdk1985 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:28:
Ondertussen zijn er wat benchmarks gelekt van de 1050 Ti:

http://www.guru3d.com/new...nchmarks-leak-online.html
[afbeelding]

[...]

Als ze er nu ook nog een prijs aan plakken die past bij een 5 series (lees 160 euro) dan is dit echt een leuk kaartje. Voor de zomer overwoog ik namelijk nog 150 euro neer te leggen voor een tweede hands GTX 770.
Dus GTX960 snelheden lijkt me, valt me overigens meteen weer op hoe krom die scores van 3dmark 11 zijn, die kan je niet serieus nemen (laat staan elke andere 3dmark :P).
Geen interessante kaart voor mensen met een GTX960, GTX670, GTX680, GTX770, R9 280(x), R9 380(x) of iets dergelijks. Zelfs met een GTX950 of R9 370 is dit nauwelijks een upgrade (20% meer).
sdk1985 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:35:
Ik vond ze ook te duur. Had een V&A geplaatst voor 120 euro. De aanbiedingen die ik kreeg waren 150 voor de 2GB en 190 voor de 4GB variant. Die van 150 was zelfs binnen 3 dagen verkocht (mei was dat).
Zegt wel weer wat over de mensen die dat kopen, voor die prijs had je een 2e hands 290 8)7; je hebt lekker kunnen cashen dus :+.

[ Voor 19% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 03-10-2016 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik weet niet waar het anders zou moeten, maar ik moet tóch even iets melden omtrent GeForce Experience. Want er is geen GeForce Experience topic. Deze 'customer care' die je krijgt is toch ronduit belachelijk? 8)7

http://imgur.com/a/5EJCM

Misschien deed ik een beetje opschepperig wat betreft Tweakers.net. Maar dat deed ik expres, want anders word ik waarschijnlijk niet serieus genomen. Alhoewel het erop lijkt dat ik als klant, nog steeds niet serieus genomen word..

[ Voor 32% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-10-2016 23:10 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tja je hebt het wel over nVidia, dit lijkt mij juist precies wat je zou verwachten. Als je het nieuws de laatste jaren wat volgt dan is dit typisch nVidia, zowel de reactie als de verplichte login.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti Pricing Revealed

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/news/1476727806zTYf4nQa8A_1_1.jpg

Eerste wat mij opvalt is dat de GTX1050Ti wel 4gb geheugen heeft en de GTX1060 3gb versie niet. Dat hadden ze beter kunnen omdraaien, die GTX1050Ti gaat daar nooit gebruik van maken.
Helaas is je geheugen configuratie grotendeels aan je core indeling gebonden waardoor dat dus niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:14
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:40:
...
Eerste wat mij opvalt is dat de GTX1050Ti wel 4gb geheugen heeft en de GTX1060 3gb versie niet. Dat hadden ze beter kunnen omdraaien, die GTX1050Ti gaat daar nooit gebruik van maken.
Helaas is je geheugen configuratie grotendeels aan je core indeling gebonden waardoor dat dus niet kan.
Heeft met de bus-width te maken. De GP106 GPU (in de 1060) heeft een 192-bit bus, wat betekend dat er 6 geheugenchips (elk met een 32-bit bus) op de kaart moeten zitten. Deze chips worden geproduceerd in 512MB en 1024MB varianten. 6 chips geeft Nvidia dus de keus tussen 3GB en 6GB.

De GP107 GPU (in de 1050 en 1050 Ti) heeft echter maar een 128-bit bus. Dat betekend dat er dus maar 4 geheugenchips op deze GPU zitten, waarmee Nvidia de keus tussen 2GB en 4GB geheugen heeft.

Op het moment dat AMD met de RX 470 en 480 kwam moest Nvidia snel iets hebben wat ze daar tegenover konden zetten. Waarschijnlijk was de GP107 GPU nog niet af, dus hebben ze een goedkopere variant van de GTX 1060 met minder cores en minder geheugen in de markt gezet. De benaming was wat ongelukkig, maar het idee was goed.

Nu had idealiter Nvidia de GTX 1050 Ti 3GB geheugen willen geven, maar dat kan dus niet. 2GB moesten ze te weinig hebben gevonden, dus hebben ze voor 4GB gekozen.

Ik denk dat de echte onderscheidende feature (naast de prijs natuurlijk) van deze videokaarten het lage stroomverbruik is. Je kan deze kaarten van stroom voorzien via het PCIe slot, waardoor er geen aparte stroomconnector meer nodig is. Ook kan je single-slot koelers maken voor compacte formfactors en misschien zelfs passief gekoelde kaarten. Dit gaat een grote winnaar zijn in het Mini-ITX en HTPC gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Balance schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:47:
[...]

Heeft met de bus-width te maken. De GP106 GPU (in de 1060) heeft een 192-bit bus, wat betekend dat er 6 geheugenchips (elk met een 32-bit bus) op de kaart moeten zitten. Deze chips worden geproduceerd in 512MB en 1024MB varianten. 6 chips geeft Nvidia dus de keus tussen 3GB en 6GB.

De GP107 GPU (in de 1050 en 1050 Ti) heeft echter maar een 128-bit bus. Dat betekend dat er dus maar 4 geheugenchips op deze GPU zitten, waarmee Nvidia de keus tussen 2GB en 4GB geheugen heeft.

Op het moment dat AMD met de RX 470 en 480 kwam moest Nvidia snel iets hebben wat ze daar tegenover konden zetten. Waarschijnlijk was de GP107 GPU nog niet af, dus hebben ze een goedkopere variant van de GTX 1060 met minder cores en minder geheugen in de markt gezet. De benaming was wat ongelukkig, maar het idee was goed.

Nu had idealiter Nvidia de GTX 1050 Ti 3GB geheugen willen geven, maar dat kan dus niet. 2GB moesten ze te weinig hebben gevonden, dus hebben ze voor 4GB gekozen.

Ik denk dat de echte onderscheidende feature (naast de prijs natuurlijk) van deze videokaarten het lage stroomverbruik is. Je kan deze kaarten van stroom voorzien via het PCIe slot, waardoor er geen aparte stroomconnector meer nodig is. Ook kan je single-slot koelers maken voor compacte formfactors en misschien zelfs passief gekoelde kaarten. Dit gaat een grote winnaar zijn in het Mini-ITX en HTPC gebied.
Klopt, het is inderdaad de bus breedte :p, maar dat is al zovaak hier besproken dat verdere uitleg eigenlijk niet nodig was.

De kaart is inderdaad mooi voor Mini-ITX (lan box ofzo), voor een HTPC zou ik tegenwoordig (sinds de komst van APU's eigenlijk al) niet meer een losse gpu nemen, kost alleen maar extra stroom en heeft tenzij je "zware" games wilt spelen geen toegevoegde waarde. Op H265 wat nog nauwelijks gebruikt wordt speelt alles perfect op mijn bejaarde E-350, plus het draait oude retro spellen zonder problemen :p.
Als Zen uitkomt ga ik deze weer upgraden tot die tijd voldoet hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
Nintendo Switch (NX) powered by Nvidia

Samen met de Tesla deal eerder vandaag erg goed nieuws voor Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Laatst online: 21-05-2022
een logische keuze, als ze meer een traditionele console hadden willen uitbrengen was amd de betere keuze geweest maar ze zijn slim genoeg om te beseffen dat dat geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Dit doet de backwards compatibility wel goed ja ;) Is niet nodig zeg je? Zal ook wel leuk worden al die dikke titels die op Xbox en Playstation wel uitkomen. Wat zit er verder ook alweer in de Xbox en Playstation? Juist ja een AMD SoC met AMD GCN architectuur :) Ik denk dat Nintendo er beter aan had gedaan bij AMD te blijven en zo makkelijker titels ook voor hun console beschikbaar komen. Zal nu dus wel blijven bij veel van Nintendo zelf, was met de WiiU niet z'n succes, was ook z'n tablet gebeuren. Ik zie het niet zo rooskleurig in. Wie weet wordt het wel weer een zelfde succes als de Wii ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Laatst online: 21-05-2022
wat voor zin heeft het voor nintendo om mee te gaan met 2 traditonele consoles. Ze willen zich duidelijk afzetten als een meer casual/gewone game bedrijf met de nieuwe console en dit is een optie om zich te onderscheiden.
Nintendo beseft goed dat hun grootste voordeel hun franchises zijn maar tegelijkertijd lijken ze ook daar niet altijd goed mee om te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

We won’t see NVIDIA GeForce GTX 1050 and 1050 Ti-powered notebooks until January next year

Although everyone is talking about the newly announced GTX 1050 and 1050 Ti GPUs and the hype is absolutely real, we really don’t want to burst your bubble but the news about notebooks coming equipped with those GPUs isn’t good.

We received an interesting information from our valuable source that NVIDIA is planning to release its mobile version of the GeForce GTX 1050 and 1050 Ti sometime during January 2017 so don’t hold your breath. Wonder why’s the hold-up? We have a few theories.

The most probable one would be the manufacturing process. We’ve already heard about NVIDIA changing its fab process for the GTX 1050 cards from 16nm TSMC to 14nm by Samsung. This might also be the reason for the late delivery of the notebooks with this GPU. Maybe the technology needs a little more work or the change comes a little bit late. Also, this way the GTX 1050 and 1050 Ti won’t receive the rumored refresh the rest of the GPUs are going to get with the 14nm Samsung chips. And by the beginning of the next year, all of the Pascal GPUs will migrate to Samsung’s 14nm chips.

Another possible reason is money. NVIDIA will surely be selling. tons of new hardware during the holidays and will rely on the GTX 1050 hold-up to boost its sales of the high-end graphics – the GTX 1060, 1070 and 1080.

Either way, the GTX 1050-powered notebooks won’t be coming very soon so if you were planning to buy a cheap high-performance notebook with GTX 1050 Ti for the holidays, you might want to hold on to your money for a while. Still, there’s a slight chance that NVIDIA’s plans might change until the end of the year so if we have new information from our sources, we’ll keep you in touch.

Bron: http://laptopmedia.com/ne...-until-january-next-year/

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whersmy
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 10:32
Denk dat ze in de opkomende macbook pro modellen gewoon amd zetten. Iets als een RX 480M, OpenCL, 35W, dunne behuizing. :)
En misschien in de iMacs andere modellen. Of zelfs een pareltje, een egpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
Vraag me af hoe groot het verschil is tussen 16nm van TSMC en 14nm van Samnsung. De GTX1050 en 1050ti lijken net een tikkeltje langzamer te draaien op de core clock tov eerdere pascal chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 14:29
ColinZ schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:03:
Vraag me af hoe groot het verschil is tussen 16nm van TSMC en 14nm van Samnsung. De GTX1050 en 1050ti lijken net een tikkeltje langzamer te draaien op de core clock tov eerdere pascal chips.
Ik denk niet dat nVidia de stap zet ivm performantie. Eerder qua capaciteits en onderhandelingspositie. Het is wel ironisch dat het jaren heeft geduurd om van 28nm naar een kleiner productieprocédé over te stappen en men plots in 1 jaar 2 verschillende procédés gaat gebruiken (let op 14nm wil niet zeggen dat het persé kleiner is ... )
De overstap maken op een kleine gpu waarvan je de architectuur al onder de knie hebt is eigenlijk de "veiligste" methode. Indien de gpu zelf slechter zou performen dan op het 16nm procédé maar men weinig uitvalt heeft zal het wellicht als een groot succes aanzien worden door nVidia (performantie tunen kan je dan doen nadat je productieproces op punt staat)

Soit momenteel kan de productie de vraag niet bijhouden (ook AMD heeft dat probleem) dus ik gok dat nVidia gewoon alle opties om toch maar meer te kunnen produceren heeft afgelopen en uiteindelijk bij Samsung is terecht gekomen. Global foundries was sowieso al geen optie (die kunnen voor AMD alleen al niet genoeg produceren .. soit AMD kan niet klagen ze hebben genoeg apu's kunnen verkopen aan MS en Sony ) dus veel opties schoten er niet echt over.
Te meer juist AMD meer bij TSMC plant te produceren in het volgende jaar.

Persoonlijk ben ik vooral verbaasd dat Samsung (denkt) zoveel productiecapaciteit heeft om alle nVidia kaarten er snel eens bij te nemen.. ofwel moet het Note7 debacle nog veel erger zijn dan ik inschat :o

Oh voor de beter geïnformeerden onder ons: Plant nVidia zijn Tegra x2 productie ook bij Samsung te produceren of blijven ze hiervoor TSMC getrouw? (x1 was 1 van de weinig bekende 20nm TSMC socs )
Misschien is dat ook de reden om voor de geForce gpu's naar Samsung over te stappen. Tegra x2 productie zal nogal een massaproductie zijn vanaf nu totaan mei zelf al zal de switch een flop worden (wellicht niet) om aan een wereldwijde release te voldoen heb je een massa voorraad nodig.
Veel kans dat dit een gigantische hap van de productiecapaciteit van TSMC inpakt (if not all .. ) Daar deze soc toch tenminste op het 16nm proces zal geproduceerd worden, dat plus de pascal gpu zal de X2 wel serieus verbeteren.

Ik blijf er intussen ophopen dat de Switch alle voordelen van de nVidia shield over zal nemen (de uitstekende Kodi support + hardware decodatie .. )
Enige wens zou dan nog zijn om eindelijk eens een goede decoder voor anime (x264 hi10p) in te bouwen maar da zal wel toekomst muziek blijven ..
Een Console dat iedereen direct als Kodi HTPC kan gebruiken .. voor mij zal het allersinds dan de eerste console worden (als pc gamer). En nog beter, die ik vlot mee kan pakken op de trein.
Zit ik hier plots met een 6.4" smartphone (aangekocht met hetzelfde doel XD)

[ Voor 28% gewijzigd door lightdestroyer op 22-10-2016 20:39 . Reden: X2 vraag bijgevoegd ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:40:

NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti Pricing Revealed

[afbeelding]

Er zijn steeds meer games waarbij dat wel nut heeft in de vorm van betere textures. Denk aan Rainbow Six Siege met zijn Ultra textures DLC (+26GB). Kost je geen fps/rekenkracht, maar wel extra vram. Ik verwacht dan ook geen problemen om de 3 GB te overschrijden met een GTX 1050 Ti.
Paprika schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:33:
[...]

Het is eerder het stukje "naabije" toekomst :+. De tijd tussen nu en de volgende kaarten is langer dan de gehele tijdsperiode waarin de Pascal kaarten dusver te koop zijn. Tehgen die tijd nog een GTX 1070 kopen is letterlijk jezelf in de voet schieten, want je kunt tegen die tijd beter een van de "nieuwe" videokaarten kopen (be it een nieuwe kaart van AMD die meer performance en performance/watt biedt, of een nieuwe nVidia kaart die o.a. "beter" async compute ondersteunt)... :+

Eigenlijk koop je of gewoon nu een Pascal kaart, of je koopt er geen.
Dat zal wel meevallen. Pascal was immers redelijk volgens het boekje qua (engineered)gains. Op basis daarvan verwacht ik persoonlijk geen wonderen van de refresh volgend jaar (lees 15-20%). Verder zakken de prijzen meestal ook nog wel iets, los van wat AMD doet. Alleen tijdens de GTX 970 hebben wij dat hier niet gemerkt omdat de euro/dollar koers steeds ongunstiger werd.
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:16:
[...]

Klopt, het is inderdaad de bus breedte :p, maar dat is al zovaak hier besproken dat verdere uitleg eigenlijk niet nodig was.

De kaart is inderdaad mooi voor Mini-ITX (lan box ofzo), voor een HTPC zou ik tegenwoordig (sinds de komst van APU's eigenlijk al) niet meer een losse gpu nemen, kost alleen maar extra stroom en heeft tenzij je "zware" games wilt spelen geen toegevoegde waarde. Op H265 wat nog nauwelijks gebruikt wordt speelt alles perfect op mijn bejaarde E-350, plus het draait oude retro spellen zonder problemen :p.
Als Zen uitkomt ga ik deze weer upgraden tot die tijd voldoet hij prima.
De e-350 werd toch wel erg traag hoor. Ik heb die van mij dit jaar geupgrade naar een G4400 en afstand genomen van de HTPC functionaliteit van die machine. Die HTPC functionaliteit (lees Kodi) zit nu in mijn (Android) TV. Scheelt weer een apparaat bij je tv.

[ Voor 56% gewijzigd door sdk1985 op 28-10-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Filmpje waarin te zien is dat Nvidia voorlopig nog achterblijft in dx12 performance:

Had zelf ook al gemerkt dat ik in Battlefield One op dx11 significant meer frames haalde met mijn GTX 1070.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

sdk1985 schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:11:
Filmpje waarin te zien is dat Nvidia voorlopig nog achterblijft in dx12 performance:

[video]

Had zelf ook al gemerkt dat ik in Battlefield One op dx11 significant meer frames haalde met mijn GTX 1070.
Dat is niet het enige spel waar dat zo is en niet alleen DX12 maar ook Vulkan. Vraag me af waar dat aan ligt, de overhead in de nieuwe API's is lager, dat je soms negatieve performance ervaart als je van DX11 naar DX12 gaat is raar. Doet mij vermoeden dat of Nvidia's architectuur is niet gemaakt voor DX12/Vulkan of hun drivers voor die api's zijn nog niet wat ze zouden kunnen zijn, een laatste mogelijkheid is dat ze nu niet bepaalde trukjes kunnen toepassen die ze in DX11 wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
AMD videokaarten laten ook niet altijd een winst zien.Hierbij moet wel uitgesloten worden dat het DX12 pad niet meer details berekend (objectief gezien, niet perse mooier beeld dus!). Daarnaast is de implementatie van DX12 an sich van belang.

Niet elke implantatie zal de Async functionaliteit aanspreken en als dat al gebeurt is maar de vraag in hoeverre dit het geval is. Verder kan een performance toenamen toegerekend worden aan de hogere draw calls. Waarbij het dus ook zo kan zijn dat dit in DX11 al geen probleem was en je hier in DX12 geen performance toenamen door zult zien. Hierbij wel de kanttekening dat de processor belasting voor beide api's kan verschillen (hoe en hoeveel, geen idee, is nog niet echt goed getest v.z.i.w.). Verbruik van de CPU en videokaart kunnen er ook door beïnvloed worden (DX11 vs DX12). Hier is ook nog maar weinig over bekend, zeker game specifiek.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

NVIDIA Telemetry Spooks Privacy-sensitive Users, How to Disable it

Over the past few versions of NVIDIA GeForce drivers, the company has been bundling a telemetry tool that is enabled by default, auto-runs on Windows startup by default, and doesn't appear in the list of things you can choose not to install, when doing a custom-installation with NVIDIA GeForce driver installers. Very little is known about this new Telemetry component. For all we know, it could be a means for NVIDIA to collect crash-reports that help it improve its drivers down the line. Not everyone is convinced with this explanation.

Spanning across three separate startup tasks (a bit much for a crash reporter?), Telemetry is allegedly a means for NVIDIA to send data "back and forth." Users that are the privacy equivalent of germ-freaks might see this as a means for NVIDIA to spy on its users, for a plethora of data, such as usage patterns, etc. MajorGeeks posted a brief tutorial on how to disable Telemetry (and other bloatware included in NVIDIA drivers), using Sysinternals, but you can use Task Manager, msconfig, or Registry Editor to disable these as well.

https://www.techpowerup.c...tive-users-how-to-disable

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

In vervolg op hierboven:

Zo kun je het disablen:
http://www.majorgeeks.com...es_how_to_disable_it.html

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:53
nieuws: Gerucht: laadbrief toont Nvidia Pascal-kaart met gp102-gpu en 10GB vram

Zou dit echt zijn? aangezien het om een gerucht gaat.
10GB is toch een "apart" hoeveelheid geheugen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het is extreem onwaarschijnlijk, omdat het zou betekenen dat 8GB aan 256 bit geheugenbus gekoppeld moet worden en 2GB aan een 128 bit geheugenbus. Dat zou dus betekenen dat 8GB van de 10GB maar de helft van de bandbreedte heeft in vergelijking met de andere 2GB. Gebruik je dan dezelfde 10Gbit GDDR5X geheugenchips als de Titan Pascal en de GTX 1080 dan heeft 8GB dus dezelfde bandbreedte als een GTX 1080 en dat is te weinig voor een GP102. De overige 2GB heeft dan weer dubbel zoveel geheugenbandbreedte wat weer nutteloos veel is.

Het lijkt mij daarnaast ook niet logisch om de 8GB aan de 256 bit geheugenbus te koppelen aan 14Gbps GDDR5X (als dat überhaubt al te koop is) en voor de overige 2GB aan de 128 bit geheugenbus 7Gbps GDDR5 chips te gebruiken. Dan mag alles wel evenveel geheugenbandbreedte en genoeg geheugenbandbreedte hebben, maar het gebruik van GDDR5X en GDDR5 door elkaar lijkt mij erg lastig en onlogisch.

[ Voor 27% gewijzigd door -The_Mask- op 14-11-2016 19:41 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:53
-The_Mask- schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:21:
Het is extreem onwaarschijnlijk, omdat het zou betekenen dat 8GB aan 256 bit geheugenbus gekoppeld moet worden en 2GB aan een 128 bit geheugenbus. Dat zou dus betekenen dat 8GB van de 10GB maar de helft van de bandbreedte heeft in vergelijking met de andere 2GB. Gebruik je dan dezelfde 10Gbit GDDR5X geheugenchips als de Titan Pascal en de GTX 1080 dan heeft 8GB dus dezelfde bandbreedte als een GTX 1080 en dat is te weinig voor een GP100. De overige 2GB heeft dan weer dubbel zoveel geheugenbandbreedte wat weer nutteloos veel is.
ik wist de berekening niet meer maar ik dacht ook al dat het een heel vreemd aantal was.
ben wel benieuwd wat dit dan wel kan zijn. Als de lijst echt is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
6GB zou in principe genoeg moeten zijn voor zo'n kaart. Maar marketingtechnisch gezien is 6GB misschien wel wat weinig omdat de RX 480 bijvoorbeeld al 8GB heeft en Vega10 waarschijnlijk in een 8GB en 16GB versie komt. Dus gewoon 12GB net als de Titan Pascal is denk eerder het aantal waar nVidia voor zal gaan en anders 10GB met een 320bit geheugenbus. Zoals de oude 8800GTS 320 en 640MB dus.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 15-11-2016 18:04 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 21:52
Vandaag heeft NVidia een nieuwe driver uitgerold; 375.86. Deze heeft helaas tot gevolg dat het geheugen van mijn 1080GLH niet verder boost dan 810 mhz, met een performancedrop ten gevolg(max 20fps in games). Oplossing is vorige driver installeren. Ik vermoed dat meer mensen hier last van zullen krijgen, daarom deze post.

[ Voor 6% gewijzigd door Lumics op 15-11-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 01:37
Het staat nu overal dat de nieuwste drivers grote problemen hebben en dat mensen ze beter kunnen mijden en wachten tot nieuwe drivers.

http://www.guru3d.com/new...rs-have-major-issues.html

En hier de nieuwe BIOS'en voor mensen met EVGA kaarten en hitteproblemen.

http://www.guru3d.com/new...to-adres-heat-issues.html

[ Voor 51% gewijzigd door chim0 op 16-11-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10 11:43
chim0 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:27:
Het staat nu overal dat de nieuwste drivers grote problemen hebben en dat mensen ze beter kunnen mijden en wachten tot nieuwe drivers.

http://www.guru3d.com/new...rs-have-major-issues.html

En hier de nieuwe BIOS'en voor mensen met EVGA kaarten en hitteproblemen.

http://www.guru3d.com/new...to-adres-heat-issues.html
Gebeurd enkel met pc's die in SLI draaien (driver problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

ShaneV schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:16:
[...]

Gebeurd enkel met pc's die in SLI draaien (driver problemen).
Als je naar de reacties onder het artikel kijkt zie je dus dat dit niet klopt en er ook mensen zijn met enkele kaarten waarvan het ram op een te lage snelheid draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hier single 1070 GTX. Met de nieuwe driver lijkt eindelijk de zwaar irritante flicker bug op 144hz opgelost. d:)b
(Oplossing was altijd monitor op 120hz zetten en dan als je ging gamen op 144Hz en na gamen weer terug op 120hz maar dit hoeft gelukkig nu niet meer)

Zie hier nog geen memory dat vastzit op 810mhz. Echter zowel mem als core clocken ook niet meer terug maar blijven ook onder internetten op max snelheden vastzitten.

Nvidia is echt aan het klooien met haar drivers op dit gebied. :'(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 21:05
Er komt een HOTFIX driver aan welke lage "memory clock speed" moet oplossen: https://forums.geforce.co...16-/post/5019839/#5019839
Pagina: 1 ... 34 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.