Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:58

XanderDrake

Build the future!

haarbal schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:11:
Normaal laten ze allebei niks zien.
Tot nu toe niet. Maar het zou wel heeeel verdacht zijn als nVidia niet op zijn eigen GPU congres niet zijn eigen nieuwe GPU laat zien, werkend en wel. Anders hebben we misschien weer een nieuwe GTX 480 op handen ;w

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dus ze stellen dat het makkelijk Q3 2016 wordt voor Pascal, want januari + 7 maanden is augustus. Dat is best nog lang, ik hoop dat ze nog wat leuks hebben te laten zien in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Goed nieuws, nVidia is dus bij langen na nog niet zover als dat er gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Geen goed nieuws, wel eindelijk realistisch nieuws, waarbij werkelijk is onderzocht of iets überhaubt mogelijk is en geen totaal onzin verhaal, zoals dat van een paar posts terug.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02
Het is wel een beetje een zuurpruim. Hij sluit ook nog even af met een flame waarbij ook nog even moet worden vermeld hoe goed AMD wel niet bezig is.
So what do we have? AMD showed off functional Polaris silicon with multiple working devices in early December. It wasn’t rough, it wasn’t a static demo, it had drivers, cards, and all the things you would expect from non-first silicon. A month later Nvidia did not have silicon and lied to a room of analysts and press about it, and there was no way their CEO would be unaware of such a major milestone at his company. Tech sites took random forum posts, made up stories around them, and then copied each other until they got bored by doing so. None had sources, none had information, none did their job, few if any actually read the data they posted, and they were all dead wrong. Welcome to the Internet, you get what you pay for, and for sites reporting the tapeout and silicon, it isn’t worth the price.S|A
Hij heeft zich flink lopen opwinden :P.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Dus dan toch nu maar een 980ti kopen voor de rift begin april? of is er een kans dat de gtx1080 in april uitkomt?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als je nu al een highend kaart (GTX970 of vergelijkbaar) hebtdan zou ik lekker wachten.
Als AMD eerder met Polaris komt dan zal Nvidia zijn prijzen ook moeten verlagen.

Normalitair ben ik wel het type dat zegt gewoon kopen wat je nodig hebt, maar we gaan nu van 28nm direct naar 14/16nm en slaan 20/22nm over dus het is een behoorlijke grote stap. Om dan nu nog een "oude" ultra highend kaart te kopen.... Koop dan lekker een tweede hands GTX 970 of 290x als je een tijdelijke kaart nodig hebt.
sdk1985 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:16:
[...]

Het is wel een beetje een zuurpruim. Hij sluit ook nog even af met een flame waarbij ook nog even moet worden vermeld hoe goed AMD wel niet bezig is.

[...]

Hij heeft zich flink lopen opwinden :P.
Doet hij wel vaker :p.
Nvidia laat de techsites blind de marketing voor hun doen en corrigeerd ze ook niet. Als Jen Hsun Huang weer eens liegt dat hij werkend silicon heeft dan is dat wel jammer, daar heeft niemand wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:26
Njay schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:36:
Dus dan toch nu maar een 980ti kopen voor de rift begin april? of is er een kans dat de gtx1080 in april uitkomt?
Nu niets kopen zou ik zeggen. Je hebt de Rift ten slotte nog niet in huis, je hebt pas de upgrade nodig als de Rift binnen is. Daarnaast denk ik, dat het beste is om iets tweede hands te kopen (970/290(x)) om tijdelijk mee te doen en later te upgraden naar Pascal/Polaris. (Ten minste dat is wat ik nu heb gedaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
LongBowNL schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:45:
[...]

Nu niets kopen zou ik zeggen. Je hebt de Rift ten slotte nog niet in huis, je hebt pas de upgrade nodig als de Rift binnen is. Daarnaast denk ik, dat het beste is om iets tweede hands te kopen (970/290(x)) om tijdelijk mee te doen en later te upgraden naar Pascal/Polaris. (Ten minste dat is wat ik nu heb gedaan.)
Ik zit nu met een 280x dus net onder spec ... kan idd een een 970 kopen maar wil wel de full experience met alle games en dan is de 970 maar net aan .. dan ga je alweer naar een 980 maar die zijn ook tweede hands rond de 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 14:50
Ik zit hier met een 580 SLI setup, en kijk reikhalzend uit naar deze kaarten. Ben inmiddels wel een beetje toe aan een update.

Het was nu toch zo dat de Titan HBM krijgt, en de andere kaarten GDDR5X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Zo gaan de geruchten inderdaad. Het lijkt me ook logisch. HBM is redelijk nieuw en daarom waarschijnlijk ook duurder dan GDDR5(X). Dan is het logisch om het op de High-End GPUs te gooien. Daarnaast heeft het ook minder nut om bandbreedte toe te voegen aan het low-performance GPU die daar weinig profijt van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar Titan of een andere high-end Pascal GP100 chip is nog vrij ver weg, als die eind dit jaar komt dan is dat erg positief, maar kijk niet vreemd op dat het pas volgend jaar wordt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
-The_Mask- schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:50:
Maar Titan of een andere high-end Pascal GP100 chip is nog vrij ver weg, als die eind dit jaar komt dan is dat erg positief, maar kijk niet vreemd op dat het pas volgend jaar wordt.
AMD lanceert ook het mid- en low-end eerst inderdaad. Zou me niet verbazen als Nvidia eenzelfde weg volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is een nieuw productieproces en nVidia heeft ook nog eens een nieuwe architectuur, dan als eerste komen met het high-end product is extreem lastig. Ook doet nVidia dat sowieso niet meer de laatste generaties, dat nu wel doen zou een extreem vreemde keuze zijn en waarschijnlijk ook niet echt haalbaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
En toch hopen sommigen dat we al in Maart een Fermi 2.0 krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat zou (helaas) gezond voor de markt kunnen zijn.
offtopic:
Dat Fermi gedeelte natuurlijk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Waar is the Source als je hem nodig hebt? Hij zou wel een idee hebben hoe en wat het is met Pascal B)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 18:47:
Dat zou (helaas) gezond voor de markt kunnen zijn.
offtopic:
Dat Fermi gedeelte natuurlijk :D.
Nou, als Fermi een indicatie is zou het voor de markt niet veel uitmaken. Genoeg schapen in de groene wei. Ik hoop alleen dat AMD geen Fermi produceert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik vind het heel moeilijk om te bepalen of ik nu een upgrade moet doen of niet. Laatste upgrade is alweer jaren geleden. Ik doe meestal wat langer dan gemiddeld met een computer. Ik koop altijd videokaarten in de pricerange van 300 a 350 euro. Zal Nvidia Pascal dit jaar nog met zo'n kaart komen?

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wacht in elk geval tot april met beslissingen nemen. Dan is er een congres en verwacht ik eigenlijk wel dat NVIDIA openheid van zaken gaat geven door wat termijnen te noemen en op zijn minst een prototype laat zien.
Maar sowieso gezien de grote stap voorwaarts (het overslaan van de 20/22nm) denk ik dat het zelfs gewoon beter is om te wachten als het nog langer gaat duren voor er meer bekend wordt. De afschrijving op (top)modellen die je nu nog koopt zal (vrees ik) echt groot zijn.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Trevor schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:19:
Ik wacht in elk geval tot april met beslissingen nemen. Dan is er een congres en verwacht ik eigenlijk wel dat NVIDIA openheid van zaken gaat geven door wat termijnen te noemen en op zijn minst een prototype laat zien.
Maar sowieso gezien de grote stap voorwaarts (het overslaan van de 20/22nm) denk ik dat het zelfs gewoon beter is om te wachten als het nog langer gaat duren voor er meer bekend wordt. De afschrijving op (top)modellen die je nu nog koopt zal (vrees ik) echt groot zijn.
Dit lijkt mij de beste strategie op dit moment. Polaris is sowieso nog te ver weg om iets inhoudelijks over te zeggen. Over twee maanden weten we veel meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

XanderDrake schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:00:
Waar is the Source als je hem nodig hebt? Hij zou wel een idee hebben hoe en wat het is met Pascal B)
Stuur een berichtje, hij is na een pauze van jaren weer actief op Tweakers ;) En niet meer anoniem, that is.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heeft iemand hier een idee wanneer DSR voor mobiele gpu's van Nvidia uitkomt. Het staat al een behoorlijke tijd op de planning van Nvidia maar tot nu toe nog steeds niks.
Bij laptops ga je het niet gebruiken voor games, het is wel handig om ervoor te zorgen dat de DPI tussen verschillende schermen beter overeenkomt door een hogere resolutie op een extern te faken. Dit is vooral handig met laptops die een 4k ( |:() scherm hebben.
Dit lost namelijk problemen met DPI op van programma's die hier niet mee kunnen omgaan en je muissnelheid blijft vergelijkbaar wat handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
De Skylake IGP's doen 4K op 60Hz via DisplayPort. Heb je daar niet voldoende aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ja lekker handig, je betaald voor een nVidia videokaart maar je kan hem niet gebruiken omdat de drivers niet goed genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

madmaxnl schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:34:
Ja lekker handig, je betaald voor een nVidia videokaart maar je kan hem niet gebruiken omdat de drivers niet goed genoeg zijn.
?

De output is het probleem niet, het probleem zit in de manier waarop Windows verschillende monitor resoluties oplost.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:54
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:55:
Heeft iemand hier een idee wanneer DSR voor mobiele gpu's van Nvidia uitkomt. Het staat al een behoorlijke tijd op de planning van Nvidia maar tot nu toe nog steeds niks.
Bij laptops ga je het niet gebruiken voor games, het is wel handig om ervoor te zorgen dat de DPI tussen verschillende schermen beter overeenkomt door een hogere resolutie op een extern te faken. Dit is vooral handig met laptops die een 4k ( |:() scherm hebben.
Dit lost namelijk problemen met DPI op van programma's die hier niet mee kunnen omgaan en je muissnelheid blijft vergelijkbaar wat handig is.
Heb je het al op de old skool manier geprobeerd? Scaling op gpu zetten in de nvidia control panel, en dan een custom resolution van 4K invoeren. Staan wel guides op het internet welke waarden je moet invoeren qua timings en active pixels enzo.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Tweakers, een MSI GTX980 Ti 6GB Gaming voor 600 euro doen of niet? ik krijg eind maart de rift al en mijn huidige videokaart is below spec

na wat ik lees op internet kan pascal echt pas tegen de zomer aan verwacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Kijk eerst hoe ver je met je huidige kaart komt.

Voor VR zou ik eerder een 390 halen denk. AMD kaarten kunnen de render onderbreken om even snel een timewarp te doen en dan weer verdergaan. Nvidia nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

haarbal schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:42:
[...]

Heb je het al op de old skool manier geprobeerd? Scaling op gpu zetten in de nvidia control panel, en dan een custom resolution van 4K invoeren. Staan wel guides op het internet welke waarden je moet invoeren qua timings en active pixels enzo.
Ga ik proberen, dat het een kleine omweg is maakt niet uit zolang het maar werkt.
Het is inderdaad windows die gewoon niet goed om kan gaan met beeldschermen die een verschillende DPI hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
haarbal schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:02:

Voor VR zou ik eerder een 390 halen denk. AMD kaarten kunnen de render onderbreken om even snel een timewarp te doen en dan weer verdergaan. Nvidia nog niet.
Ze beweren iig wel dat ze het kunnen. Zie het kopje Context Priority: http://blogs.nvidia.com/blog/2015/05/31/gameworks-vr/
Context Priority — Enables control over GPU scheduling to support advanced VR features such as asynchronous time warp. This cuts latency and quickly adjusts images as gamers move their heads, without the need to re-render a new frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

LongBowNL schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:06:
[...]

Ze beweren iig wel dat ze het kunnen. Zie het kopje Context Priority: http://blogs.nvidia.com/blog/2015/05/31/gameworks-vr/

[...]
Was dit juist niet trager op Nvidia gpu's. Volgens mij was dat context switching traag omdat ze niet zo flexibel met async compute kunnen omspringen als AMD kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
LongBowNL schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:06:
[...]

[...]
Ja, ze kunnen het wel zo vroeg mogelijk in de scedule zetten, maar dan moeten ze alsnog wachten tot de gpu klaar is met rasterizen of shaden of wat dan ook.

Bij amd kunnen ze vlak voor de refresh de headset pollen voor de nieuwe positie en een timewarp doen, en gelijk weer door.

bij amd is het resultaat beter (qua latency), makkelijker te implementeren en waarschijnlijk beter bestand tegen rare acties van een game die de scedule overhoop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
haarbal schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:02:

Ben overstag nu de trotse eigenaar van een msi gtx 980ti ;) :) _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Njay schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:57:
[...]

Moet wel lachen. Je vraagt om advies en iedereen zegt eigenlijk 'niet doen', en je doet het toch. Waarom vraag je het dan in de eerste plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
bluebear schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:08:
[...]

Moet wel lachen. Je vraagt om advies en iedereen zegt eigenlijk 'niet doen', en je doet het toch. Waarom vraag je het dan in de eerste plaats?
De pascal kaarten komen niet voordat ik mijjn rift binnen heb , dus dan maar beter direct een kaart halen die het prima kan en geen tussen stap.

advies vragen mag toch ;) en ja mensen hebben wel gelijk het is alleen zonde als ik mijn rift niet kan gebruiken tot pascal release :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
En die 390 was totaal geen optie tot de next gen? Spaart je ook nog eens een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
spNk schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:43:
En die 390 was totaal geen optie tot de next gen? Spaart je ook nog eens een hoop geld.
Heb jaren een amd kaart gehad maar ik vind de driver support zeer onder maat heb maanden geen elite kunnen spelen in combo weer met SW battlefront

Ik kan met de Ti gelukkig jaren voorruit zulke zware games speel ik niet maar de rift maakt er handig gebruik van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Dat is nog maar de vraag, zo kort voor de release van een totaal nieuwe generatie gpu's natuurlijk. Zeker voor VR.

Veel plezier metvan je aankoop :).

[ Voor 4% gewijzigd door spNk op 10-02-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Njay schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:57:
[...]

Dan ook nog de MSI Gaming zeker? Marketing ftw.

Niks goede keuzes maken, gewoon het product kiezen waar de meeste reclame voor gemaakt wordt, dat moet immers wel het beste zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
-The_Mask- schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:56:
[...]

Niks goede keuzes maken, gewoon het product kiezen waar de meeste reclame voor gemaakt wordt, dat moet immers wel het beste zijn.
Nee hoor zat ook naar de strix te kijken die was alleen wat slechter leverbaar en heb hier redelijk alles van MSI :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:39

OMD

[...]

Care to explain?

[ Voor 9% gewijzigd door OMD op 10-02-2016 23:23 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
[...]

Meld dan op zijn minst even wat de betere keuze(s) was (waren) geweest. Dan hebben andere er ook nog wat aan :).

Persoonlijk ben ik wel voorstander van MSI. Dat volgt dan vooral uit de positieve ervaring met support en rma doorlooptijden. Oh en de GTX 660 Ti PE was toen ook best belachelijk met +12.9% prestaties. Was wel wat ophef over met overvolting maar tot op heden doet hij het nog steeds :). (Nu is het niet meer zo bijzonder, GTX 970 doet 14%).

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 10-02-2016 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
MSI gaming serie is de best verkopende videokaart serie, ook verreweg de populairste kaarten in de pricewatch. Maar ze zijn zelden de beste kaarten qua kwaliteit, prestaties of prijs. Enige wat wel erg goed gaat is de marketing bij die serie. Dat is de reden dat ze zo goed verkopen.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 23:55:
[...]

MSI gaming serie is de best verkopende videokaart serie, ook verreweg de populairste kaarten in de pricewatch. Maar ze zijn zelden de beste kaarten qua kwaliteit, prestaties of prijs. Enige wat wel erg goed gaat is de marketing bij die serie. Dat is de reden dat ze zo goed verkopen.
Uuuuhh. De Asus kaarten zijn in ieder geval vrij poep. Heb een Asus GTX 260 gehad, niet te overclocken. Zo'n 3 slots Asus GTX570, niet te overclocken. Nu een MSI Gaming GTX 970 en die draait met een boost van 1548 Mhz. En dan zit ik niet eens op een hoog voltage. De enige andere kaarten naast MSI zijn de G1's van Gigabyte. EVGA heeft geen goede koelers, en de andere merken laten hier en daar wat vallen m.b.t. VRM's enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 02:21:
[...]

Uuuuhh. De Asus kaarten zijn in ieder geval vrij poep. Heb een Asus GTX 260 gehad, niet te overclocken. Zo'n 3 slots Asus GTX570, niet te overclocken. Nu een MSI Gaming GTX 970 en die draait met een boost van 1548 Mhz. En dan zit ik niet eens op een hoog voltage. De enige andere kaarten naast MSI zijn de G1's van Gigabyte. EVGA heeft geen goede koelers, en de andere merken laten hier en daar wat vallen m.b.t. VRM's enzo.
Dat is wel erg kort Door de bocht, jij hebt toevallig 2 kaarten gehad waarvan jij vond fat ze niet goed deden presteren.. Dus zijn gelijk alle ASUS kaarten slecht?

Er zijn naast t feit dat 2 kaarten niet representatief zijn voor alle kaarten, meerdere factoren waarom een merk nou wel of niet een goede keuze is. Zoals kwaliteit koelers, service, algemene kwaliteit. Etc.

In het eerste stukje van je verhaal waaruit ik opmaak dat je ASUS als slecht bestempeld omdat ze niet goed overclock en, maak ik uit het tweede stukje op dat je wel begrijpt dat er meerdere factoren zijn.. Waarom bestempel je dan direct ASUS als slechte keus?

Ook verschilt het per generatie en uitvoering.

[ Voor 26% gewijzigd door legendareN op 11-02-2016 03:37 ]

• Njay
De msi kwam zowel met de asus als de gigabyte bij een hoop sites goed uit dr test

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

[...]

Kan ik goed begrpijpen met een GTX570 die hadden volgens mij te weinig vrm's. Dat was redelijk bekend met die kaart.

Om een ander voorbeeld te geven. Zelf had ik een HD5870 van Asus gehad, wel reference maar verder was ik daar prima over te spreken. Als hij kapot was gegaan (hij werkt nog steeds) dan kan je Asus niet de schuld geven van slecht design (want reference).
Njay schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 07:15:
De msi kwam zowel met de asus als de gigabyte bij een hoop sites goed uit dr test
Als dat polls van users zijn dan zegt dat weinig over de kwaliteit van de kaarten. Las dat bijvoorbeeld de R9 290 Gaming van MSI slecht gekoelde vrm's had en daardoor vaker kapot gaat tenopzichte van andere R9 290 kaarten.
Dat op tweakers de GTX980Ti gekozen is als beste kaart zegt genoeg over user polls. Ja, het is misschien de snelste kaart maar ik zou niet direct zeggen beste kaart, daar zit een groot verschil tussen. Ik vind de GTX970 een veel betere kaart ondanks dat hij maar 3.5gb snel geheugen heeft.
De GTX960 staat ook belachelijk hoog in het lijstje terwijl de kaart toen hij uitkwam al niks voorstelde, je was veel beter af met een GTX770/R9 280x/HD7970 etc...

Dat de massa iets goed vind zegt niks over de feitelijk kwaliteit van het product.

Verwijderd

legendareN schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 03:32:
[...]

Dat is wel erg kort Door de bocht, jij hebt toevallig 2 kaarten gehad waarvan jij vond fat ze niet goed deden presteren.. Dus zijn gelijk alle ASUS kaarten slecht?

Er zijn naast t feit dat 2 kaarten niet representatief zijn voor alle kaarten, meerdere factoren waarom een merk nou wel of niet een goede keuze is. Zoals kwaliteit koelers, service, algemene kwaliteit. Etc.

In het eerste stukje van je verhaal waaruit ik opmaak dat je ASUS als slecht bestempeld omdat ze niet goed overclock en, maak ik uit het tweede stukje op dat je wel begrijpt dat er meerdere factoren zijn.. Waarom bestempel je dan direct ASUS als slechte keus?

Ook verschilt het per generatie en uitvoering.
Het algemene verhaal met de 9xx-serie is dat de Asus kaarten gewoon minder hard clocken dan de Gaming's en G1's. Ik heb het hier voornamelijk over de kaarten met de standaard 3rd-party koeling. Dus niet over stock-koeling of de extreme limited edition uitvoeringen.

Overigens zie je in die reviews ook dat de MSI heel erg goed scoort qua kwaliteit van de koeling. De G1 is iets beter, maar iets luidruchtiger. Tel daarbij op dat hij niet 3-slots in beslag neemt en ik snap niet dat je kunt zeggen dat hij overhyped is.

Vergelijking voor de GTX 970:
http://www.overclock.net/...msi-gaming-vs-gigabyte-g1

Conclusie G1 is het beste, wil je wat stiller dan neem je de MSI. Asus koelt namelijk slechter en heeft een lagere power limit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2016 11:19 ]

• legendareN
  • Laatst online: 05-09 23:14
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:05:
[...]

Het algemene verhaal met de 9xx-serie is dat de Asus kaarten gewoon minder hard clocken dan de Gaming's en G1's. Ik heb het hier voornamelijk over de kaarten met de standaard 3rd-party koeling. Dus niet over stock-koeling of de extreme limited edition uitvoeringen.

Overigens zie je in die reviews ook dat de MSI heel erg goed scoort qua kwaliteit van de koeling. De G1 is iets beter, maar iets luidruchtiger. Tel daarbij op dat hij niet 3-slots in beslag neemt en ik snap niet dat je kunt zeggen dat hij overhyped is.

Vergelijking voor de GTX 970:
http://www.overclock.net/...msi-gaming-vs-gigabyte-g1

Conclusie G1 is het beste, wil je wat stiller dan neem je de MSI. Asus koelt namelijk slechter en heeft een lagere power limit.
Nu heb je het enkel over de 9xx serie, maar even eerder had je het over alle ASUS kaarten.

• Jeroenneman

Jeroenneman

[...]

Tja, mijn ASUS GTX260 klokte lekker, mijn MSI GTX560Ti was een downer, zowel qua geluid als OC potentieel, en mijn MSI GTX960 is een erg lekkere kaart, extreem stil en toch een flinke overklokker.

N=1 wil niet zoveel zeggen.

De nieuwe Maxwell's klokken allemaal extreem goed over, en halen bijna allemaal dezelfde frequenties (omdat Nvidia ze bijna hardlocked op 1500Mhz dmv power limits)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Jeroenneman schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:12:
[...]

Tja, mijn ASUS GTX260 klokte lekker, mijn MSI GTX560Ti was een downer, zowel qua geluid als OC potentieel, en mijn MSI GTX960 is een erg lekkere kaart, extreem stil en toch een flinke overklokker.

N=1 wil niet zoveel zeggen.

De nieuwe Maxwell's klokken allemaal extreem goed over, en halen bijna allemaal dezelfde frequenties (omdat Nvidia ze bijna hardlocked op 1500Mhz dmv power limits)
Meer N=5. 2 Asus kaarten voor mijzelf, en 3 van vrienden. Zegt nog steeds niet veel, maar aangezien alle 3 de Gaming kaarten die ik ken wel goed klokken trek ik mijn conclusie. Gaming series = niet overhyped. Het is gewoon een goede keuze als je zelf wilt gaan OC-en, want factory OC kaarten met hogere clocks zijn makkelijk te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2016 14:01 ]

• sdk1985
De reden dat ik Asus tegenwoordig volledig mijd heeft te maken met dat ze altijd wat bijzonders willen doen waarbij dan ook weer een bijzondere driver hoort... Meeste recente aankoop is mijn Asus E350 waarbij je persé de halfgare Asus software nodig hebt om je fans aan te sturen. Lukt niet met opensource software als Speedfan etc.

Bovendien is de Nederlandse support echt belachelijk. Ik verzocht ooit hulp met instellingen van timings en voltages voor 4 geheugen modules. Enige waar ze steeds mee kwamen was dat ik een RMA verzoek kon indienen. Vroeger kon je direct een ticket in taiwan aanmaken en daar hadden ze wel daadwerkelijk kennis in huis. Bij mijn MSI P67-GD65 kreeg ik als early adaptor een stuk of 5x inhoudelijke reacties met allerlei tweaks en tips, in het Nederlands nota-bene....

Dat is dan voor moederborden, maar met videokaarten was ik al eerder opgehouden. De laatste Asus kaart voor mij was een 6800GT AGP (nee niet de trage DDR versie :P) waar ook een hele bijzondere Asus driver bij zat (maakte je video's blauw). Kan me zo 1,2,3 niet meer herinneren waar je het voor nodig had maar als je de generic nvidia driver gebruikte dan miste je wat. Waarschijnlijk OC ofzo.. Sinds die tijd heb ik geen klachten gehad over XFX, MSI en EVGA qua videokaarten. Bij MSI gaat RMA in mijn ervaring het snelste/makkelijkste. Kreeg gewoon een nieuwe GTX 460 Hawk in een paar dagen tijd.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 11-02-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

NVIDIA Readies GeForce GTX 950 SE Graphics Card

NVIDIA is planning to shake up its sub-$150 graphics card lineup with a new SKU carved out of the current $140 GeForce GTX 950. The company is planning to retire the GTX 750 Ti, and is looking for a true replacement to the GTX 750 (non-Ti). The GTX 750 duo are based on the slightly older first-gen "Maxwell" architecture. The new GeForce GTX 950 SE, or GTX 950 LE, as it's being called; will be a further crippled GTX 950, rather than its better-endowed sibling (currently being served by the GTX 960).

The GeForce GTX 950 SE will feature one less streaming multiprocessor Maxwell (SMM) than even the current GTX 950, 5 out of 8 physically present on the GM206 silicon. This works out to a CUDA core count of 640. The TMU count is proportionately lower at 40, ROP count at 32, and memory bus width at 128-bit; holding 2 GB of GDDR5 memory. With a typical board power expected to be around 70W, cards by various AIC partners will either make do with single 6-pin PCIe power inputs, or completely lack them. The GPU and memory clock speeds are expected to be slightly lower than those of the GTX 950, too. NVIDIA could launch this SKU some time in March.

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/16-02-17/62a.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De vraag is of nVidia het wel een GT(X) 950 SE of LE gaat noemen. nVidia gebruikt dit achtervoegsel al tijden niet meer, een GT(X) 940 Ti is de naam welke ik nVidia de kaart eerder zie noemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dus 2x de SP GFLOPS van de GTX980Ti en 1.5x die van de Fury X (hoewel dat niet goed te vergelijken valt). Wel een wereld van verschil met de GTX980Ti wat betreft dpFlops, waar de GTX980Ti een magere 176 DP GFLOPS heeft (en 5632 SP GFLOPS).
Dit is duidelijk een compute kaart die een stuk meer stroom gaat gebruiken doordat hij 1/3 DP GFLOPS heeft. Denk ook niet dat deze kaart voor normale consumenten is bedoelt maar eerder voor rekencentra. Lijkt me niet dat Nvidia ineens weer het roer gaat omgooien van zuinig naar GPGPU computing rekenmonsters.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dcenter.org/dateien/abbildungen/nVidia-GP100-Specifications.png

Wat grappig aan dat plaatje is is dat een oude HD7970 al 1000 DP GFLOPS haalt omdat deze nog een 1/4 verhouding had. Zet het wel wat in perspectief.

Dit is ook een van de redenen dat Kepler en Maxwell zuinig zijn, geen DP GFLOPS.

• madmaxnl
Déjà vu? Fermi II?

• SG
  • Laatst online: 20:12

SG

SG surft naar info hardewaren

Maar mogelijk dat alleen Pascal Titan volledige DP gebruik toelaat.
De productlijn daar onder kan DP flink gereduceerd worden.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• spNk
Raar grafiekje zeg... vergelijken met oude architecturen 8)7

• -The_Mask-
  • Niet online
Deze GPU wordt nog lang niet gelanceerd, zal waarschijnlijk 2017 worden, dan is het nieuwe productieproces ook een stuk beter.

AMD Nieuwsdiscussie

• Jeroenneman

Jeroenneman

SG schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:13:
Maar mogelijk dat alleen Pascal Titan volledige DP gebruik toelaat.
De productlijn daar onder kan DP flink gereduceerd worden.
Hopelijk reduceren ze de DP verhouding nog meer. Voor echte gamekaarten hebben ze dan hopelijk een stuk meer ruimte op puur daarop te optimaliseren, en dan kunnen ze een aparte DP lijn uitbrengen.

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Jeroenneman schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:13:
[...]

Hopelijk reduceren ze de DP verhouding nog meer. Voor echte gamekaarten hebben ze dan hopelijk een stuk meer ruimte op puur daarop te optimaliseren, en dan kunnen ze een aparte DP lijn uitbrengen.
Ik weet niet of de "mixed precision" mode ook betrekking heeft op fp64 (DP), maar als dat zo zou zijn, lijkt het meer een kwestie van de juiste bitjes in de BIOS zetten om DP aan dan wel uit te zetten:
Mixed-precision computing enables Pascal architecture-based GPUs to compute at 16-bit floating point accuracy at twice the rate of 32-bit floating point accuracy. - See more at: http://blogs.nvidia.com/b...cal/#sthash.zxa0jYgB.dpuf
http://blogs.nvidia.com/blog/2015/03/17/pascal/

• haarbal
Voor games is alleen fp32 boeiend toch? of kan je particles and andere ongein ook in fp16 doen?

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

en wat betekent dit allemaal theoretisch conreet? Kan er al gespeculeerd worden hoeveel sneller de nieuwe gpu's gaan worden vergeleken met de huidige flagships 980ti etc?

The first casualty in war is always the truth...

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
haarbal schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:34:
Voor games is alleen fp32 boeiend toch? of kan je particles and andere ongein ook in fp16 doen?
hangt af van de benodigde preciezie. fp16 geeft dan de dubbele throughput en int8 de vierdubbele.

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:12
Jumpiefox schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:36:
en wat betekent dit allemaal theoretisch conreet? Kan er al gespeculeerd worden hoeveel sneller de nieuwe gpu's gaan worden vergeleken met de huidige flagships 980ti etc?
Op dit moment is speculatie het enige dat we kunnen doen. Eerlijk gezegd zou ik niet verbaast zijn als er voor augustus niets in de NL winkel ligt.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

-The_Mask- schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:05:
[...]

Deze GPU wordt nog lang niet gelanceerd, zal waarschijnlijk 2017 worden, dan is het nieuwe productieproces ook een stuk beter.
Denk je dat Polaris eerder uit komt dan? Ik hou nog hoop voor H1 2016. We weten het begin april.

In ander nieuws lees ik dat het goed gaat met nvidia, vooral omdat ze een soort post-PC en post-Mobile visie er op na houden. Maar dat helpt natuurlijk niet echt met onze wens naar een nieuwe gpu... Ik heb het gevoel dat qua GFX en eyecandy het aan het afvlakken is... De consoles zijn al een tijdje op de markt, VR moet het vooral hebben van hoge en stabiele FPS en 4k is lastig met zware effecten. Resultaat: mijn Gtx 670 hobbelt nog vrolijk mee op 1080p bij de meeste games... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
XanderDrake schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:21:
[...]

Denk je dat Polaris eerder uit komt dan? Ik hou nog hoop voor H1 2016. We weten het begin april.
Het gaat hier over de high-end GPU, de GP100, die komt nog lang niet, net zoals de high-end Polaris chip ook nog wel even op zich laat wachten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

[Rumor] NVIDIA Pascal timeline

According to our sources, the timeline of the Pascal GPUs is the following.
April 2016 – GTC: Tesla (GP100)
June 2016 – Computex: GTX 1080 (GP104) & GTX 1070 (GP104)
4Q 2016 – GP106 & GP107
4Q 2016 or 1Q 2017 – Titan (GP100)
1Q/2Q 2017 – GP108 (GM108 rebrand?)

During the COMPUTEX NVIDIA will show the first GTX 1080 and GTX 1070 video cards, but the commercialization will begin just during the 3Q 2016 (As we said earlier). Also, NVIDIA will use the first GP100 samples to produce the high profitable Tesla cards (Oak Ridge National Laboratory and Lawrence Livermore National Laboratory will use these cards).
Bitsandchips.it is vaak accuraat wat betreft rumors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De laatste jaren zijn er telkens voor de nieuwe high-end consumer-kaarten de Titan-kaarten voorafgegaan. Het zou me verwonderen zouden ze die kans nu niet alweer nemen, aangezien VR headsets al >700€ kosten, gaat het doelpubliek voor de Titan-kaarten niet moeilijk doen voor een >1000€ GPU als de GTX1080 700€ zal kosten.

Die tijdlijn lijkt me moeilijk haalbaar als Nvidia nog totaal niets met Pascal heeft kunnen laten zien, zelfs niet toen ze iets met Pascal wilde laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Laatst online: 15:45
Iemand ervaring met de MSN 980ti Lightning? Ik krijg zonder moeite de core ruim boven 1500Mhz game stabiel. Maar het geheugen wil nihil verder als standaard. Terwijl als ik reviews er op na lees juist men veel verder met het geheugen komt als de core? In alle review. Iemand enige verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Noord27 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:17:
Iemand ervaring met de MSN 980ti Lightning? Ik krijg zonder moeite de core ruim boven 1500Mhz game stabiel. Maar het geheugen wil nihil verder als standaard. Terwijl als ik reviews er op na lees juist men veel verder met het geheugen komt als de core? In alle review. Iemand enige verklaring?
Bad luck?

Wat heeft dat met nieuws te maken?

Wellicht andere bios of je vram gaan voltmodden, verder geen idee ik ben geen overclock expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
De nieuwsdiscussie is dat er wellicht aanpassingen ondertussen zijn uitgevoerd op deze kaarten. Alle reviews (nieuws) zijn van de 1e lading kaarten. Recente reviews zijn er niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jij hebt de kaart, dus jij kunt toch prima kijken of er bijvoorbeeld andere geheugenchips opzitten?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
offtopic:
Helaas en pindakaas erbij gekregen? Enfin, sowieso om die kaart een beetje op zijn staart te trappen heb je een degelijke waterkoel setup nodig. Op lucht is hij niet noemenswaardig veel beter dan de gemiddeld 100 euro goedkopere GTX980Ti. Qua geheugen heb je waarschijnlijk niet vooraan gestaan toen ze de betere geheugenchips uitdeelde. Ik weet niet precies wat je al geprobeerd hebt, maar misschien meer voltage erop zetten? Hoe dan ook dit hoort niet in dit topic thuis, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
-The_Mask- schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:15:
Jij hebt de kaart, dus jij kunt toch prima kijken of er bijvoorbeeld andere geheugenchips opzitten?
Voorheen zaten er geen 'warranty void' stickers op de schroeven bij een Lightning kaart. Dat is nu wel het geval, wat mij er van weerhoud om hem open te schroeven. Overigens zitten er standaard Hynix chips op een 980Ti. Alleen de 980Ti Kingpin bevat Samsung chips (met strakkere timings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
In GPU-Z moet ook het merk geheugen staan. Bij mijn R9 290X staat er Hynix naast GDDR5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
(knip)

Laat maar even zitten dan.

[ Voor 95% gewijzigd door StarWolfer op 22-02-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Als je dit topic al een tijdje had gevolgd, dan had je geweten dat dit niet de juiste plek is daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
ik verwacht stiekem dat nvidia de nieuwe serie een andere naam gaat geven dat iets van 1xxx. We gingen ook van de 9800 enzo naar de 280.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Denk ik ook. GTX 1080 klinkt niet zo lekker. Neem aan dat nvidia de associatie met 1080p ook wel willen vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Die naam was 10 jaar geleden leuk geweest, nu gaan mensen twijfelen of ze wel 4k aankunnen met een 1080p kaart :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Met quad SLI wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Quad SLI werkt toch al een tijd niet meer correct. SLI werkt goed met twee kaarten maar zelfs met drie kaarten is het nut al zoek qua scaling:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/review/2014-10-09/bf4.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/review/2014-10-09/bioshock.png

http://www.pcper.com/revi...and-4-Way-SLI-Performance

Enkel Crysis 3 schaalde behoorlijk, maar met een paar games die support hebben valt het idee ook maar in het water.

Aan bandbreedte zal het niet liggen, maar ik vermoed dat SLI te grote beperkingen heeft. Niet dat het erg is, als er maar enkele procenten mensen aan SLI doen, dan ben ik benieuwd naar de hoeveelheid 3-way en 4-way SLI, áls het zou werken.

NVLink zou hier misschien wat aan kunnen veranderen maar dat belooft vooral meer bandbreedte, niet nieuwe techniek, waar SLI volgens mij toch zijn bottleneck heeft.

[ Voor 48% gewijzigd door Phuncz op 22-02-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Early OpenGL vs. Vulkan Linux Benchmarks With Talos Principle

To no surprise at all, the Vulkan performance is currently noticeably lower than the OpenGL renderer for this Croteam game on Linux. This is explained in more detail in my original Vulkan 1.0 article (see the Vulkan Gaming & Launch Title section) while under Windows the Vulkan renderer is reported as being a bit faster than the OpenGL renderer, considering the Windows driver differences. I'm not surprised by Vulkan being clear across the board slower at this stage and at least Croteam is committed to improving the performance and ensuring good Vulkan support for future titles.
Omdat Phoronix geen plaatjes heeft Vulkan is op Nvidia gpu's zo'n 10-30% trager dan OpenGL afhankelijk van de kaart.
Afbeeldingslocatie: http://openbenchmarking.org/embed.php?i=1602191-GA-TALOSP12801&sha=513a762&p=2

offtopic:
Wat is het dood in dit topic :X.

[ Voor 4% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 02-03-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 21:39
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 21:16:

Early OpenGL vs. Vulkan Linux Benchmarks With Talos Principle

[...]

Omdat Phoronix geen plaatjes heeft Vulkan is op Nvidia gpu's zo'n 10-30% trager dan OpenGL afhankelijk van de kaart.
[afbeelding]

offtopic:
Wat is het dood in dit topic :X.
Tja weinig nieuws, wordt tijd dat ze direct x 12.0 releasen. Weet nog van 2 jaar geleden wat er belooft werd. Onder andere dat de framerate bij sommige games met 40 procent kon toenemen. En anders natuurlijk info over de nieuwe videokaarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

MetalSonic schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:11:
[...]

Tja weinig nieuws, wordt tijd dat ze direct x 12.0 releasen. Weet nog van 2 jaar geleden wat er belooft werd. Onder andere dat de framerate bij sommige games met 40 procent kon toenemen. En anders natuurlijk info over de nieuwe videokaarten ;)
Enigzins weinig nieuws, maar het lijkt hier ook niet te leven. Alle discussies wat betreft benchmarks van de nieuwe AoTS of Doom 4 betas zijn hier niet te vinden, maar wel in het CJ Radeon topic. Nu snap ik dat een dubbele discussie geen zin heeft maar het wordt altijd sneller in het CJ topic gepost en je mag van geluk spreken als een Nvidia "fanboy" om het zo maar even te noemen hier een interessante post plaatst.
De kans dat iets eerder op de FP wordt geplaatst dan in het CJ topic is nihil, wij zijn vaak de submitters.

Die winst van 40% zal je maar in heel weinige gevallen zien; waarschijnlijk op lage resoluties (1080p en lager) en dan nog eerder aan de AMD kant dan bij Nvidia aangezien ze daar eerder cpu limited zijn op lagere resoluties. Als er zo'n grote winst is dan is het meestal door een bottleneck doordat er te veel draw calls zijn, dit zal je vooral bij console ports zien.
Ik denk dat je in de meeste gevallen blij mag zijn met 5-20% en dan kan ik al best overdrijven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:28:
[...]
Enigzins weinig nieuws, maar het lijkt hier ook niet te leven. Alle discussies wat betreft benchmarks van de nieuwe AoTS of Doom 4 betas zijn hier niet te vinden, maar wel in het CJ Radeon topic.
AMD heeft altijd enorm veel slides en beloftes en evt meer performance in titels die nog niet uit zijn gekomen, Nvidia heeft dat amper er is weinig nieuws ook al volg ik veel sites, ook geen maybe's en what if's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkedennis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-03-2024
Kan iemand zo herinneren hoe nVidia nieuwe architectuur introduceert? Beginnen zij vaak met het high-end segment om vervolgens de mid-range kaarten te lanceren, of is daar geen pijl op te trekken over de afgelopen paar jaar? Ik ben zeer nieuwsgierig wat beide kampen binnenkort gaan introduceren. Verwachten jullie een significante verbetering t.o.v. de huidige generatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Als ik me niet vergis kwamen de high-end kaarten het eerste uit bij voorgaande producties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Nvidia kennende gaan ze wel voor wat grotere chips, zelfs als de yields niet geweldig zijn. Die gaan dan naar goedkopere modellen. Het is echter zo lastig te zeggen, ze werken er al jaren aan om dat productieproces goed te krijgen. Hoe kleiner, hoe fijner.

[ Voor 18% gewijzigd door Racing_Reporter op 05-03-2016 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
dikkedennis schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:33:
Kan iemand zo herinneren hoe nVidia nieuwe architectuur introduceert? Beginnen zij vaak met het high-end segment om vervolgens de mid-range kaarten te lanceren, of is daar geen pijl op te trekken over de afgelopen paar jaar? Ik ben zeer nieuwsgierig wat beide kampen binnenkort gaan introduceren. Verwachten jullie een significante verbetering t.o.v. de huidige generatie?
Danny Phantom schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:39:
Als ik me niet vergis kwamen de high-end kaarten het eerste uit bij voorgaande producties
Racing_Reporter schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:56:
Nvidia kennende gaan ze wel voor wat grotere chips, zelfs als de yields niet geweldig zijn. Die gaan dan naar goedkopere modellen. Het is echter zo lastig te zeggen, ze werken er al jaren aan om dat productieproces goed te krijgen. Hoe kleiner, hoe fijner.
Echt binnenkort zal het niet zijn; zal nog zeker een maand of 3-4 duren voor AMD, het lijkt er op dat Nvidia nog iets later zal zijn - en dat is dan het gunstigste geval voor beide.

Nvidia kun je verder momenteel geen pijl op trekken. Tot Kepler kregen we altijd eerst de monster chips te zien. G80, G92 (refresh/shrink), GT200, GT200b (refresh/shrink), GF100, GF110 (refresh/shrink) - gevolgd door de mid-size chips: G84, G94, (niets voor GT200; daar rebrandden ze G92), GF104, GF114. Pas daarna kwamen de echte kleine chips.

En dan wordt het vreemd. Eerst GK104 (GTX 680) in plaats van GK100; vervolgens blijkt GK100 niet eens te komen en springen ze naar GK110. En hoewel sommigen het hier niet zullen willen toegeven, er had wel een GK100 moeten zijn, want waar Nvidia heel consistent in is zijn de namen/nummering van hun chips. Hoe hoger het nummer binnen een reeks, hoe trager. Na GK104 heb je GK106 en GK107 die beide trager zijn, dus GK100 heeft wel gewoon bestaan maar hoogstwaarschijnlijk nooit uitgebracht omdat ze daar problemen mee hadden zoals met GF100. Na GK104 komt GK110 uit, wat dus de refresh van GK100 is; maar GK114 (GK104 refresh) komt nooit, net als GK116/GK117. Wel komt er een GK208 voor mobiele chips, wat een variant van GK107 is.

En nu wordt het helemaal vreemd. Met Maxwell deed Nvidia wat AMD enkele jaren eerder deed met de 4770: een hele kleine chip produceren om iets nieuws te testen, in dit geval hun nieuwe architectuur. Dus kregen we eerst GM107. Vervolgens komt er verder helemaal niets uit de Maxwell "1" serie uit omdat ze GM107 alleen gebruikten als test chip. Daarna komt GM204, GM206 en als laatste GM200 (let ook hier weer op de nummering).

Dus wat ze over een half jaar als eerste uit gaan brengen? ¯\_(ツ)_/¯

Chip nummers voor diegenen die ze niet kennen (chip nummers zeggen meer dan kaart nummers, zoals je zult zien), van "snel"/"groot" naar "traag"/"klein":
- G80/G84/G86: 8800, 8600, 8400
- G92/G94/G96: 9800, 9600, 9400
- GT200: GTX 280 (kleinere versies van GT200 zijn nooit uitgebracht; GTX260 was een gecastreerde GTX 280)
- GT200b: GTX 285
- GF100/GF104/GF106: 480/460/450
- GF110/GF114/GF116: 580/560/550
- GK104/GK106: 680/660
- GK110: 780 t/m Titan Black
- GM107: 750 Ti
- GM200/GM204/GM206: 980 Ti+Titan X/980/960

Vanaf GT200 geldt het volgende: G = GeForce, tweede letter = architectuur, eerste cijfer = generatie, laatste twee cijfers zijn de performance class. T/F/K/M = Tesla/Fermi/Kepler/Maxwell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Laatst online: 20:12

SG

SG surft naar info hardewaren

dikkedennis schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:33:
nVidia kennende die dwangmatig de prestige kroon moet hebben. Heeft geheid een bigchip in de planing. Als backup als AMD ook de Bigchip route gaat. En om de pro en semi pro markt te bedienen.
Nextgen op veel kleinere procede geeft genoeg reservers om degelijke performance verbetering te leveren.
Dus er zal wel iets in nextgen van beide zijn dat flinke step up zal zijn.

Alleen er is nog niet veel bekend. Maar dat next gen flink meer shader zal hebben dan de huidige top. geeft toch wel hint van een flinke performance stap. En memory band breedte dat ook flink step up zal zijn.

Als GPU bakker weet je pas veel te laat wat de concurrent doet. En dan kan je op korte termijn niet veel doen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Nature schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:02:
[...]

AMD heeft altijd enorm veel slides en beloftes en evt meer performance in titels die nog niet uit zijn gekomen, Nvidia heeft dat amper er is weinig nieuws ook al volg ik veel sites, ook geen maybe's en what if's.
Met Fury als absolute hoogtepunt (of dieptepunt).

My god, wat was de hype groot voor die kaarten. Met een volledig nieuwe Fiji architectuur, HBM, nieuwe drivers, DX12. AMD zou het weer helemaal worden.

Nvidia brengt de 980 Ti uit -> Oops.

We zien het wel als de benchmarks gedraaid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jeroenneman schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:00:
[...]

Met Fury als absolute hoogtepunt (of dieptepunt).

My god, wat was de hype groot voor die kaarten. Met een volledig nieuwe Fiji architectuur, HBM, nieuwe drivers, DX12. AMD zou het weer helemaal worden.

Nvidia brengt de 980 Ti uit -> Oops.

We zien het wel als de benchmarks gedraaid zijn.
De hype wordt gemaakt op internet, niet door AMD. De kaart zelf is gewoon een prima videokaart en is ook precies wat AMD beloofde, sneller als een GTX 980 Ti op 4K, alleen overgeklokte GTX 980 Ti videokaarten zijn sneller. Maar AMD concurreert met nVidia en niet met willekeurige OEM's, zou ook vreemd zijn als ze in hun slides alle verschillende versies van elke videokaart gingen benoemen. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 13 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.