XanderDrake schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:47:
Bethesda staat niet bekend om hun soepel lopende, goed geprogrammeerde games nee. Maar daarvoor ga je het niet spelen!
Daarbij, waarschijnlijk is het een halve port, terwijl de console gpus allemaal AMD zijn. Is dit omdat omdat DX er tussen zit?
Ja. Die bottleneck komt ongetwijfeld door een idioot aantal draw calls, iets waar je met DX11 gewoon last van hebt. Daarnaast richten ze zich duidelijk 100% op consoles, waarbij de PC "iets" krijgt. Anders hadden ze die framerate al lang los gekoppeld, dat is gericht op 30 Hz.
Geen echte gamerd? Eerder juist wel. Ik verwacht waar voor m'n geld, iets dat de laatste jaren vies tegen valt. Vroeger kocht ik een game voor 50 gulden, nu moet ik ruim 2 keer zo veel betalen voor minder inhoud, een hoop bugs en graphics die niet alleen niet met de tijd mee gaan maar ook nog eens bagger draaien op een high-end systeem. En dan verwachten ze ook nog dat ik betaal voor een season pass
Zo veel games speel ik niet meer nee, deels vanwege het bovenstaande, deels vanwege tijd gebrek. Maar de games die alle vinkjes hebben geef ik graag m'n geld aan uit. En een graphics hoer ben ik ook niet, ik speel waarschijnlijk meer oude dan nieuwe games
Fallout 4 zal best een aardige game zijn (los van de Bethesda "QA", ik heb al tig bugs gezien bij anderen

), maar technisch gezien is het ruk. En ik vind niet dat een bedrijf als Bethesda vrijstelling moet krijgen omdat de rest wel aardig is.
Tja het is nog wel duidelijk de oude engine ook met een dx 11 update maar ja we hebben niet allemaal het budget van Unreal en Crytech die gesponsord word door de staat voor oorlog tuig.
Dit is natuurlijk je reinste onzin. Bethesda zelf heeft meer geld in kas dan CryTek, laat staan hun moederbedrijf (ZeniMax). Juist CryTek draait niet bepaald lekker

Ik heb zelf ongeveer 60 fps de hele tijd met af en toe een haperingetje zoals met meer games het geval is. Bij The Witcher 3 moet je gewoon vooraf gerendeerde frames gebruiken wil je geen stutters krijgen om de 3-4 seconden.
Ik heb met TW3 nergens last van met m'n 970 hoor, draai gewoon soepel 75-80 FPS constant. Maar HairWorks staat dan ook op low, waarschijnlijk zit daar je probleem

sdk1985 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:39:
Nvidia heeft tijdens de gameworks discussie aangegeven dat ze daadwerkelijk een aantal engineers langs sturen om te helpen met het implementeren van grafische effecten. Dat lijkt mij de meest logische verklaring

.
Als we even de gekleurde bril afzetten dan is het positief dat Nvidia de moeite neemt. AMD moet gewoon hetzelfde doen. AMD moet nu weer achteraf aan de bak. De game is uit, de benchmarks zijn gedraaid en de mening is gevormd. Tijdig samenwerken scheelt een hoop PR gezeur achteraf...
Dat is wel zo, echter vat je dit verkeerd op. Nvidia stuurt geen engineers uit pure goedwil. Daar zit een marketing deal achter. Voor wat hoort wat. Daarnaast beweert Nvidia dat ze AMD niet dwarsbomen; maar intussen mogen developers ook niet samen met AMD aan optimalisaties van die effecten van Nvidia werken. Ze mogen wel met AMD samenwerken, zolang AMD maar geen flauw benul heeft van wat er gebeurt.
Ik weet niet of je zelf programmeur bent, maar ik kan je zeggen dat het verdomd lastig is optimalisaties aan te raden als je alleen de output ziet
[
Voor 3% gewijzigd door
Werelds op 13-11-2015 18:10
]