Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

sdk1985 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:39:
[...]

Nvidia heeft tijdens de gameworks discussie aangegeven dat ze daadwerkelijk een aantal engineers langs sturen om te helpen met het implementeren van grafische effecten. Dat lijkt mij de meest logische verklaring ;).

[...]

Als we even de gekleurde bril afzetten dan is het positief dat Nvidia de moeite neemt. AMD moet gewoon hetzelfde doen. AMD moet nu weer achteraf aan de bak. De game is uit, de benchmarks zijn gedraaid en de mening is gevormd. Tijdig samenwerken scheelt een hoop PR gezeur achteraf...
U gelooft ook heilig in WC-Eend?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:32
Racing_Reporter schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:32:
[...]

U gelooft ook heilig in WC-Eend?
U heeft mijn vorige post gemist? De dev van de game waar AMD nota bene met link naar amd.com op de website staat geeft aan dat Nvidia beter samenwerkt dan AMD...

In plaats van een nutteloze wc eend metafoor kun je ook zelf onderzoek doen.

Verder lijkt het mij alleen maar positief dat ik een verbeterpunt voor AMD noem. De zaken gaan daar niet goed en dit is iets waar AMD concreet iets mee kan. Als AMD omvalt dan wordt niemand daar beter van... Ik wacht zelf al sinds vorig jaar op de GTX 960 Ti die nooit is gekomen.

[ Voor 75% gewijzigd door sdk1985 op 13-11-2015 17:36 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashes of singularity is dan ook geen gameworks titel.

http://www.rockpapershotg.../nvidia-vs-amd-watchdogs/

"Participation in the Gameworks program often precludes the developer from accepting AMD suggestions that would improve performance directly in the game code – the most desirable form of optimization.”

“The code obfuscation makes it difficult to perform our own after-the-fact driver optimizations, as the characteristics of the game are hidden behind many layers of circuitous and non-obvious routines. This change coincides with NVIDIA’s decision to remove all public Direct3D code samples from their site in favor of a ‘contact us for licensing’ page. AMD does not engage in, support, or condone such activities.”"

Natuurlijk verdedigt NVidia zich hiertegen maar het lijkt mij dat iemand van AMD dit niet zomaar gaat beweren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
AMD is gewoon niet z'n hufterig bedrijf dat het als voorwaarden stelt dat er niet meer met de concurrent samengewerkt mag worden. In tegenstelling tot nVidia die als ze een samenwerking aangaan de deur achter hunzelf nog net niet dichtlassen...

En maar zeiken op AMD dat ze de support voor games niet in orde hebben 8)7

Je kunt natuurlijk ook stellen dat AMD de middelen niet heeft om de vuile praktijken van nVidia na te doen, maar goed. Wil je dat AMD ook vuile praktijken gaat uithalen?

Analogie, twee boeren die elkaars gewassen saboteren. Resultaat de consument die ziek wordt van beiden gewassen ongeacht de boer waarbij ze het afnemen. Gelukkig is de situatie nog zo dat er maar één boer (nVidia) is die de gewassen van de andere boer (AMD) saboteert. Het saboteren van de gewassen van de concurrent vereist kapitaal en een 'recht van de sterkste' mentaliteit. Volgens diezelfde mentaliteit moet je niet piepen als je overhoop geschoten wordt op straat, maar gewoon zelf ook een pipa bij je dragen en eerder schieten :+ 'Murica, fuck yeah :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:46:
[...]

U heeft mijn vorige post gemist? De dev van de game waar AMD nota bene met link naar amd.com op de website staat geeft aan dat Nvidia beter samenwerkt dan AMD...

In plaats van een nutteloze wc eend metafoor kun je ook zelf onderzoek doen.

Verder lijkt het mij alleen maar positief dat ik een verbeterpunt voor AMD noem. De zaken gaan daar niet goed en dit is iets waar AMD concreet iets mee kan. Als AMD omvalt dan wordt niemand daar beter van... Ik wacht zelf al sinds vorig jaar op de GTX 960 Ti die nooit is gekomen.
Daarbij komt ook nog kijken dat Ashes of singularity nogal wat problemen opleverde voor Nvidia (Async debacel) dus dan lijkt het mij logisch dat Nvidia zich daar meer mee bezig gaat houden dan AMD waarbij het wel gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
madmaxnl schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:40:
AMD is gewoon niet z'n hufterig bedrijf dat het als voorwaarden stelt dat er niet meer met de concurrent samengewerkt mag worden. In tegenstelling tot nVidia die als ze een samenwerking aangaan de deur achter hunzelf nog net niet dichtlassen...

En maar zeiken op AMD dat ze de support voor games niet in orde hebben 8)7

Je kunt natuurlijk ook stellen dat AMD de middelen niet heeft om de vuile praktijken van nVidia na te doen, maar goed. Wil je dat AMD ook vuile praktijken gaat uithalen?

Analogie, twee boeren die elkaars gewassen saboteren. Resultaat de consument die ziek wordt van beiden gewassen ongeacht de boer waarbij ze het afnemen. Gelukkig is de situatie nog zo dat er maar één boer (nVidia) is die de gewassen van de andere boer (AMD) saboteert. Het saboteren van de gewassen van de concurrent vereist kapitaal en een 'recht van de sterkste' mentaliteit. Volgens diezelfde mentaliteit moet je niet piepen als je overhoop geschoten wordt op straat, maar gewoon zelf ook een pipa bij je dragen en eerder schieten :+ 'Murica, fuck yeah :r
Ik snap wel dat je denkt dat een dergelijke samenwerking inhoud dat de concurrent buiten spel wordt gezet maar als je er goed over na denkt dan is dat helemaal niet in het voordeel van de developer/uitgever. Immers een buggy spel bij launch levert nogal wat negatieve PR op.

Dat hele verhaal is verder toch allang ontkracht? In de USA zijn ze echt niet vies van een recht zaakje met flinke schadeclaims en zelfs gevangenisstraffen voor oneerlijke concurrentie. Zo kon "onze" Unilever makkelijker opbouwen in India omdat die wil bij de douane wat smeergeld durfden betalen en aartsrivaal P&G niet (USA based).

Dat kapitaal argument ben ik ook niet echt gevoelig voor. Als we die deprimerende logica moeten volgen dan kan AMD beter meteen de handoek in de ring gooien. Nvidia ook want Intel heeft veel meer kaptiaal. Eigenlijk kan dan elk bedrijf ter wereld wel opdoeken behalve het rijkste bedrijf ;) .AMD heeft miljarden voor Ati neergelegd daarnaast is het met Nvidia qua omzet en winst ook een tijd lang een stuk minder gegaan dan nu. Door fouten van AMD (te lage prijs bij productielimieten, verlagen R&D budget, frametime gate, negeren pro markt, enz) is Nvidia in de luxe positie gekomen waar ze zich nu bevinden. Dat mag je niet leuk vinden maar dat is nu eenmaal wat er nu aan de hand is. Elke vorm van kritiek vervolgens afdoen met wilde verhalen lijkt me niet echt constructief.

Ik vindt het op zijn zachtst gezegd opmerkelijk dat een game die partner is van AMD niet meer site visits en aandacht krijgt. Dat moet beter en het lijkt mij dat jij als AMD supporter het daar mee eens zou moeten zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
XanderDrake schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:47:
Bethesda staat niet bekend om hun soepel lopende, goed geprogrammeerde games nee. Maar daarvoor ga je het niet spelen!

Daarbij, waarschijnlijk is het een halve port, terwijl de console gpus allemaal AMD zijn. Is dit omdat omdat DX er tussen zit?
Ja. Die bottleneck komt ongetwijfeld door een idioot aantal draw calls, iets waar je met DX11 gewoon last van hebt. Daarnaast richten ze zich duidelijk 100% op consoles, waarbij de PC "iets" krijgt. Anders hadden ze die framerate al lang los gekoppeld, dat is gericht op 30 Hz.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:01:
Nauw nauw nauw wat een taal, het mag er dan als piep uitzien het is best een goede game waarbij de performance aardig gelijk ligt, duidelijk geen echte gamerd :)
Geen echte gamerd? Eerder juist wel. Ik verwacht waar voor m'n geld, iets dat de laatste jaren vies tegen valt. Vroeger kocht ik een game voor 50 gulden, nu moet ik ruim 2 keer zo veel betalen voor minder inhoud, een hoop bugs en graphics die niet alleen niet met de tijd mee gaan maar ook nog eens bagger draaien op een high-end systeem. En dan verwachten ze ook nog dat ik betaal voor een season pass 8)7

Zo veel games speel ik niet meer nee, deels vanwege het bovenstaande, deels vanwege tijd gebrek. Maar de games die alle vinkjes hebben geef ik graag m'n geld aan uit. En een graphics hoer ben ik ook niet, ik speel waarschijnlijk meer oude dan nieuwe games ;)

Fallout 4 zal best een aardige game zijn (los van de Bethesda "QA", ik heb al tig bugs gezien bij anderen :P), maar technisch gezien is het ruk. En ik vind niet dat een bedrijf als Bethesda vrijstelling moet krijgen omdat de rest wel aardig is.
Tja het is nog wel duidelijk de oude engine ook met een dx 11 update maar ja we hebben niet allemaal het budget van Unreal en Crytech die gesponsord word door de staat voor oorlog tuig.
Dit is natuurlijk je reinste onzin. Bethesda zelf heeft meer geld in kas dan CryTek, laat staan hun moederbedrijf (ZeniMax). Juist CryTek draait niet bepaald lekker :P
Ik heb zelf ongeveer 60 fps de hele tijd met af en toe een haperingetje zoals met meer games het geval is. Bij The Witcher 3 moet je gewoon vooraf gerendeerde frames gebruiken wil je geen stutters krijgen om de 3-4 seconden.
Ik heb met TW3 nergens last van met m'n 970 hoor, draai gewoon soepel 75-80 FPS constant. Maar HairWorks staat dan ook op low, waarschijnlijk zit daar je probleem ;)
sdk1985 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 15:39:
Nvidia heeft tijdens de gameworks discussie aangegeven dat ze daadwerkelijk een aantal engineers langs sturen om te helpen met het implementeren van grafische effecten. Dat lijkt mij de meest logische verklaring ;).

Als we even de gekleurde bril afzetten dan is het positief dat Nvidia de moeite neemt. AMD moet gewoon hetzelfde doen. AMD moet nu weer achteraf aan de bak. De game is uit, de benchmarks zijn gedraaid en de mening is gevormd. Tijdig samenwerken scheelt een hoop PR gezeur achteraf...
Dat is wel zo, echter vat je dit verkeerd op. Nvidia stuurt geen engineers uit pure goedwil. Daar zit een marketing deal achter. Voor wat hoort wat. Daarnaast beweert Nvidia dat ze AMD niet dwarsbomen; maar intussen mogen developers ook niet samen met AMD aan optimalisaties van die effecten van Nvidia werken. Ze mogen wel met AMD samenwerken, zolang AMD maar geen flauw benul heeft van wat er gebeurt.

Ik weet niet of je zelf programmeur bent, maar ik kan je zeggen dat het verdomd lastig is optimalisaties aan te raden als je alleen de output ziet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Werelds op 13-11-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 22:47
sdk1985 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:05:
[...]

Ik snap wel dat je denkt dat een dergelijke samenwerking inhoud dat de concurrent buiten spel wordt gezet maar als je er goed over na denkt dan is dat helemaal niet in het voordeel van de developer/uitgever. Immers een buggy spel bij launch levert nogal wat negatieve PR op.
Volgens mij werkt de PR machine van Nvidia hier lekker op in. Op het moment dat een game net ff beter draait op Nvidia dan op AMD, dan is het de schuld van AMD. Ongeacht dat het op beide brak draait. Grote uitzondering misschien batman.

Ik heb überhaupt het idee dat de schuld sneller wordt gegeven aan AMD/Nvidia dan de ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gameworks mag indd alleen maar aangepast worden door de gameontwikkelaar maar als die dat vertikt voor AMD is dat niet gelijk Nvidia's schuld of je moet bewijzen leveren dat Nvidia er achter zit, heb je dat niet is het allemaal onzin want iedereen moet negeren.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

En hoe wil je zoiets in vredesnaam gaan bewijzen, lunchbonnetjes van nVidia-personeel bij de gameontwikkelaars, of gebruikte zakken geld met vingerafdrukken? De red flags en vendor ID-preferencing die hierboven of eerder al aangegeven zijn, zijn al zéér goede stappen in de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racing_Reporter schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 09:30:
En hoe wil je zoiets in vredesnaam gaan bewijzen, lunchbonnetjes van nVidia-personeel bij de gameontwikkelaars, of gebruikte zakken geld met vingerafdrukken? De red flags en vendor ID-preferencing die hierboven of eerder al aangegeven zijn, zijn al zéér goede stappen in de richting.
In iig niet door gebakken lucht, ga dan indd maar even een privé detective inschakelen of zo maar niet met onzin komen zonder bewijs. Ik zelf geloof ook niet in de paashaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Waar slaat die nonsens op ? Dus als je wat woorden achter elkaar plakt is het meteen een geldig en correct argument ? Zo kan ik er ook twintig verzinnen:
1. GameWorks is goed want de technieken die ze gebruiken zijn baanbrekend.
2. AMD is slecht voor de gaming wereld want console-games lopen allemaal op 30fps.
3. Nvidia's G-sync is beter dan FreeSync want de extra controller doet meer werk.
4. WHQL drivers zijn beter dan Beta, AMD zijn drivers crashen te vaak.
5. De Titan-reeks is een meerwaarde voor de gaming wereld, bv. Black Ops 3 draait er perfect mee.
6. Nvidia probeert helemaal niet de game-wereld te veroveren, AMD doet gewoon geen moeite.
7. Er zijn geen bewijzen dat Nvidia de game ontwikkelaars vastpinnen op Nvidia, dus het is niet waar.
...

En ik kan nog even doorgaan met deze compleet uit de context gegrepen stellingen en die verkondigen als waarheid. Als je een meerwaarde aan dit topic wilt zijn, wees dat dan door niet random uitspraken te doen die niets met de discussie te maken hebben.

Je bevestigt alleen maar de vaak aangehaalde stelling dat mensen blindelings Nvidia kopen omdat ze er niets van begrijpen. Verdiep je eens in de materie hoe de boel technisch in elkaar zit, probeer eens neutraal te zijn (beter voor je gezondheid) en verwacht ook niet meteen dat anderen niet neutraal zijn.

Dit topic slaat echt nergens meer op sinds men over is gegaan op het puur verdedigen van Nvidia's policy en GameWorks. Er zijn al genoeg leden die hier niets meer posten die wél interessante discussies onderhouden ipv. "GameWorks is niet slecht want <random reden>".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het slaat iig meer dan op complot theorieën want dan heb je echt feiten te pakken ipv gedachten die je gaat brengen als feiten. Dit topic slaat ook nergens op als keer op keer Nvidia de grond in word getrapt, maar goed dat is maar deels mijn mening en doet er niet toe, en dan past de tekst Anti Nvida topic beter als topic naam van dit topic. Het valt altijd wel erg op hier dat Nvidia de boeman is en AMD de good guy en dat vind ik erg jammer.

Je doet nu net of ik al je bovengenoemde zeg wat niet zo is natuurlijk, zit daar iets achter of zo of is dit niet persoonlijk naar mij gericht?

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Puur sentiment. AMD werd ook aangepakt op Tweakers toen de leiding bepaalde sites begon te boycotten en geen samples meer stuurde, gebaseerd op ' ja maar jullie schrijven geen goede reviews'. Neen, websites waren niet positief genoeg. Dat soort meuk wordt ook aan de kaak gesteld. Nvidia hierbij ook. And with good reason. Daarnaast slikken leden marketingcrap niet. Niks tegen een kritische blik, toch?

[ Voor 17% gewijzigd door Racing_Reporter op 14-11-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kritiek hebben is dan ook heel anders, zelf sta ik wat dat betreft wel kritisch tegenover Nvida Physx waar betere oplossingen voor zijn zoals Havok. Verder vind ik het ook kinderachtig om Gameworks voor AMD driverteam te blokken en de gameontwikkelaars vrij toegang geven om te mogen aanpassen. Dit hele gezeur over Gameworks zal denk ik ook wel minder zijn als Nvida AMD driverteam het zelfde gunt als wat Nvidia de gameontwikkelaars gunt. Cuda is ook maar een rare term bedacht door Nvidia met als bedoeling dat bepaalde programma's alleen maar sneller werken op Nvidia. Kritisch zijn kan ik als er naar gevraagd word en als er aanleiding toe is zoals nu, dingen laten lijken als feiten erwijl het geen feiten zijn. Dat is in mijn ogen het zelfde als iemand levens lang geven terwijl er geen bewijs materiaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 22:42

XanderDrake

Build the future!

Werelds schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:07:

Geen echte gamerd? Eerder juist wel. Ik verwacht waar voor m'n geld, iets dat de laatste jaren vies tegen valt. Vroeger kocht ik een game voor 50 gulden, nu moet ik ruim 2 keer zo veel betalen voor minder inhoud, een hoop bugs en graphics die niet alleen niet met de tijd mee gaan maar ook nog eens bagger draaien op een high-end systeem. En dan verwachten ze ook nog dat ik betaal voor een season pass 8)7
Inflatie bestaat niet in jou herinnering zeker? Er waren plenty bugs vroeger, en daarbij geen manier om ze degelijk te patchen want: amper of geen internet. Moest je wachten en hopen dat Power Unlimited de patch bij zijn Demo CD voegde :P Ik weet nog de tijd dat je voor sommige spellen ook meteen een nieuw setje ram á 200 gulden kon gaan kopen anders bootte het spel niet eens. Selectieve boosheid much?
Fallout 4 zal best een aardige game zijn (los van de Bethesda "QA", ik heb al tig bugs gezien bij anderen :P), maar technisch gezien is het ruk. En ik vind niet dat een bedrijf als Bethesda vrijstelling moet krijgen omdat de rest wel aardig is.
Het ergste is als een game door zijn slechte QA niet degelijk werkt. Continue crashes, corrupties, dat soort grappen. Daar hebben Bethesda's games ook wel last van, maar veel minder dan EA bijv.
Fallout 4 daarentegen draait gewoon. Optimaal? Vast niet. Speelbaar? Zeker weten. Dus wat dat betreft zullen gamers niet klagen. En dan vooral de nVidians niet :P
Ik weet niet of je zelf programmeur bent, maar ik kan je zeggen dat het verdomd lastig is optimalisaties aan te raden als je alleen de output ziet ;)
Elke game studie moet ook zijn games laten porten door Nixxes 8) Die kunnen het wel.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:58
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 09:18:
Gameworks mag indd alleen maar aangepast worden door de gameontwikkelaar maar als die dat vertikt voor AMD is dat niet gelijk Nvidia's schuld of je moet bewijzen leveren dat Nvidia er achter zit, heb je dat niet is het allemaal onzin want iedereen moet negeren.
Mijn opmerking is helemaal niet op gebakken lucht gebaseerd. Tom Petersen van Nvidia heeft dit meerdere malen gezegd in interviews.

Daarnaast lees je mijn post niet. Ik zeg niet dat game ontwikkelaars dat vertikken. Ik zeg dat ze de hulp van AMD niet in kunnen roepen, omdat ze die stukken code niet aan AMD mogen laten zien. Het is dus onmogelijk voor AMD om optimalisaties aan te raden en de game ontwikkelaars kunnen dat niet op eigen houtje, AMD zijn immers degenen die hun architectuur het beste kennen. Het is alsof (gaan we weer jongens, een analogie) je de fabrikant van een turbo vraagt om dat ding even optimaal af te stellen, maar ze mogen de motor verder niet uit elkaar halen, krijgen er geen handleiding van, geen spec sheet met timings, cilinder slag of inhoud; en zelf mag je er ook niets over kwijt. Dat kan gewoon niet.

Dus nee, Nvidia "verbied" niet dat ontwikkelaars optimaliseren voor AMD. Ze maken het alleen wettelijk onmogelijk 8)7

Dat jij niet wil aanvaarden dat Nvidia op dit gebied gewoon irritant is, is jouw probleem.
XanderDrake schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:12:
Inflatie bestaat niet in jou herinnering zeker? Er waren plenty bugs vroeger, en daarbij geen manier om ze degelijk te patchen want: amper of geen internet. Moest je wachten en hopen dat Power Unlimited de patch bij zijn Demo CD voegde :P Ik weet nog de tijd dat je voor sommige spellen ook meteen een nieuw setje ram á 200 gulden kon gaan kopen anders bootte het spel niet eens. Selectieve boosheid much?
Met inflatie is 50 gulden van 1998 nu zo'n 30-35 euro waard (zonder inflatie is dat +- €22,69 ;)). Met andere woorden, we betalen nu 42% meer voor (naar mijn mening) minder inhoud met lagere kwaliteit. En 15 jaar geleden kon ik gewoon patches downloaden hoor, ik speelde toen al lang CS en Quake ;)

Bugs zitten er in software altijd. Bugvrije software bestaat niet. Maar wat Bethesda keer op keer produceert is gewoon schandalig. En nee, het is niet alleen Bethesda; EA kan er op zich ook wel wat van, maar Ubisoft spant de kroon, die zijn nog veel erger. Er wordt in verhouding gewoon te weinig in de ontwikkeling van games gestopt. Er wordt wel altijd geschreeuwd over een "budget" van 100, 200 miljoen; maar 80% daarvan gaat alleen naar de marketing machine. En geloof me, wat die marketing bedrijven vragen is echt belachelijk. Ik heb er zelf constant mee te maken en het is dan ook het deel van m'n vak waar ik me het meest aan erger.

Dan heb ik het nog niet eens over de winst, want die gaat meestal vrijwel exclusief naar de uitgever. Ik ben dan ook een groot voorstander van crowdfunding, hoewel dat niet altijd goed uit pakt.
Elke game studie moet ook zijn games laten porten door Nixxes 8) Die kunnen het wel.
Daar kan ik alleen maar achter staan ja d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Werelds op 14-11-2015 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:40
Werelds schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:03:
Bugs zitten er in software altijd. Bugvrije software bestaat niet. Maar wat Bethesda keer op keer produceert is gewoon schandalig. En nee, het is niet alleen Bethesda; EA kan er op zich ook wel wat van, maar Ubisoft spant de kroon, die zijn nog veel erger. Er wordt in verhouding gewoon te weinig in de ontwikkeling van games gestopt. Er wordt wel altijd geschreeuwd over een "budget" van 100, 200 miljoen; maar 80% daarvan gaat alleen naar de marketing machine. En geloof me, wat die marketing bedrijven vragen is echt belachelijk. Ik heb er zelf constant mee te maken en het is dan ook het deel van m'n vak waar ik me het meest aan erger.
Berthesda games zien er mischien niet uit, maar ze zijn wel speelbaar bij launch. Ik had battlefield 4 een paar maanden na launch gekocht, zag er strak uit, maar crashte elke 2 ronden.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

spNk schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:34:
[...]

Ik dacht eigenlijk dat dat dezelfde persoon als Spliffire is.
*knip*

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Soms zijn gelijkenissen zo mooi dat ze bijna alleen niet niet waar kunnen zijn.... :P :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik was al die namen compleet vergeten, grappig om al die namen van trolls terug te zien en te beseffen dat ze geen plekje in mijn geheugen krijgen in tegenstelling tot de mensen die wel een goede discussie willen onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Goed, deze discussie is wel ten einde. Het is zeer zeker niet toegestaan nieuwe accounts aan te maken, en daar wordt ook tegen opgetreden. Niet iedereen houdt zich daar even goed aan, en dan worden ook wij steeds harder.
Er is nu de afspraak dat hij niet terug komt, maar hij vind het evenmin fijn dat er hier zo over hem gesproken wordt. Hij ziet zichzelf namelijk niet als troll, maar niet iedereen heeft dezelfde wijze van bijdragen en interactie, en niet iedereen past daarmee in de wijze waarop Tweakers werkt.

Dat is jammer, en helaas niet altijd over te brengen op een wijze dat het geaccepteerd wordt. Maar laat hier dan verder ook diegenen in hun waarde. Oftewel: back ontopic svp

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Maak anders een apart gameworks topic en gooi alle posts omtrent gameworks daar heen. Dan kunnen we het hier blijven hebben over het nieuws. Je zou nu bijna denken dat elke game gameworks heeft. Ik heb het nooit gecontroleerd maar volgens mij heeft nog geen 5% van mijn games (134 via steam) Gameworks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
Nvidia unveils Pascal GPU: 16GB of memory, 1TB/s bandwidth

Ik ben benieuwd naar de prijzen die ze gaan hanteren.

[ Voor 34% gewijzigd door batumulia op 17-11-2015 12:45 ]

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 12-09 21:26
Kijkend naar het verleden. Waarschijnlijk boven de $1000 voor de 16GB (Titan achtige) versie. De "1080 Ti" zal dan pas weer veel later komen met 8 GB aan HBM 2.0 (anders verkoopt die Titan natuurlijk niet). De high/mid segment kaarten komen dan vast met 4GB tot 8 GB GDDR5X of HBM. Het lage segment is meestal later bij NVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Die 1TB/s geheugen bandbreedte was toch allang bekend? :P

Als je uitgaat van HBM2 die de het dubbele aan bandbreedte heeft dan is het niet meer dan logisch dat je 2x de bandbreedte van een Fury X hebt die HBM gebruikt.

Wat interessanter is is dat ze blijkbaar aan een nieuwe versie van NVlink werken voor servers (waarom dat niet in de titel staat 8)7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

LongBowNL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:22:
Kijkend naar het verleden. Waarschijnlijk boven de $1000 voor de 16GB (Titan achtige) versie. De "1080 Ti" zal dan pas weer veel later komen met 8 GB aan HBM 2.0 (anders verkoopt die Titan natuurlijk niet). De high/mid segment kaarten komen dan vast met 4GB tot 8 GB GDDR5X of HBM. Het lage segment is meestal later bij NVidia.
Dit is het droomscenario voor nVidia. Werkelijke prijzen lijken me af te hangen van prestaties, leverbaarheid en prijzen die AMD gaat hanteren.

Aan de andere kant, stel dat AMD en nVidia op alle gebieden aan elkaar gewaagd zijn dan zal AMD enerzijds willen meeprofiteren van de nieuwe hoge prijzen die door nvidia de afgelopen jaren zijn gezet maar anderzijds nog steeds (stuk?) lager moeten prijzen om marktaandeel te herwinnen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Als de geruchten kloppen, is Pascal er eind Q2 en de concurrent wat later. Dus NVidia kan die prijzen best gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia brengt dus eerst de highend uit en als ik het goed heb begrepen gaat AMD eerst het lagere en mid segment uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Werelds schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:07:
Nou ik heb vandaag de tijd gehad om Fallout 4 eens goed te spelen op mijn rig met onderdelen van 2009-2012 (zie sig) enneuh, hij draait als een tierelier. Echt solid, alles op very high/ultra, geen crashes of artifacts of problemen met de framerate. Niets.
Draait beter dan Fallout 3 destijds, en Skyrim vier jaar later.
Grafisch geen wonder, maar wel nog een stuk beter dan New Vegas.

En ik wilde me nog kritisch opstellen ook!

Ik betaalde 40€ voor een hardcopy, besteld op launchday. Wil je dat vergelijken met Quake 3 (spel zonder single player campaign), echte gamert die je bent, Werelds 8) :P ?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:13
LongBowNL schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 18:59:
Als de geruchten kloppen, is Pascal er eind Q2 en de concurrent wat later. Dus NVidia kan die prijzen best gaan vragen.
Nou laatste keer dat ik de geruchten had gecheckt was het zo dat AMD tape-out voor Artic Island gedaan was in April en AMD zen tape out was 20 oktober maar dat betreft een CPU.

http://nl.hardware.info/n...roces-van-globalfoundries

Daarmee heeft AMD dus 1 tot twee maanden eerder dan Nvidia een tape out gedaan op een produciteproces kleiner dan 28nm. Bovendien heeft AMD al ervaring met het ontwerpen van een interposer, hbm memory controller en ook HBM.

Dus de kans is heel groot dat AMD eerder met Arctic Island komt dan Nvidia Pascal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
amd is tot nu toe elke keer als eerste geweest om over the stappen op een kleinere node. Zou niet raar zijn als het opnieuw gebeurd. Al is de vraag hoe veel langer amd met een kleinere r&d budget dit kan blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
nVidia's huidige strategie is om eerst de Gx104 uit te brengen als high-end GPU. Idee is dan dat deze net wat sneller is dan de huidige top zoals GTX 980 Ti, maar met een lager verbruik. Als AMD dan geen tegenhanger klaar heeft gaan ze voor hun mainstream/high-end chip, de GP104, de hoofdprijs vragen. Na een aantal maanden, wanneer de GP100 dan klaar is of wanneer AMD een tegenhanger heeft. Komen ze met de GP100 als high-end product, liefst in de vorm van een Titan voor 1000 euro, maar dat betekend weer dat AMD geen goedkope tegenhanger mag hebben. Is deze dan weer een aantal maanden op de markt dan komt er een goedkopere versie van de Titan met de helft van het geheugen en een normalere prijs.

Dit is nVidia's beoogde stategie, maar dat is alleen één die kan als AMD enkele maanden achter loopt op nVidia. Gaan ze gelijk op, dan zal nVidia hun strategie hier ook iets op moeten aanpassen.

Dus eerst, GP104 als high-end chip lanceren, dan na enkele maanden de echte high-end chip de GP100 op de markt brengen als een Titan en de GP104 naar onder schuiven en enkele maanden daarna komen met een GTX versie van de Titan GP100 met de helft van het geheugen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:45
Zo hee, dat Engineering Board ziet er strak uit.

Ik vraag me af of er nog plannen zijn voor een 960 TI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Asetek Demands AMD Cease Sales of Fury X on Infringement Claims

Liquid cooler supplier Asetek revealed to GamersNexus that the cooling manufacturer has expanded its legal pursuit of products allegedly infringing upon patents. The company has now issued Cease & Desist orders to AMD over the sale of its liquid-cooled R9 Fury X. This news coincides with additional Asetek-dispatched C&Ds that AIB partner Gigabyte halt sales of its WaterForce video cards, a development we predicted would happen in a previous write-up.
Betreft dus ook de Gigabyte GTX980 WaterForce.

Beetje jammer dat ze Gigabyte en AMD hierbij betrekken. Laat Coolermaster het maar lekker oplossen :S.

offtopic:
Schaamteloze copy/paste uit het AMD Radeon topic :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:02

3DDude

I void warranty's

Beste mede tweakers.

Momenteel ben ik in het bezit van een Dell P2715Q (ja 4k scherm dus).
En het systeem wat in mijn signature staat (dus een Asus GTX970 Strix).

Ik sluit dit scherm aan via displayport (want 4k, @t 60Hz enzo) en hdmi (4k, @t 30Hz..)

Nu heeft de videokaart issues met de Displaypoort uitgang en werkt die van de een op andere dag niet meer.

Nu heeft Azerty (prima shop, snelle reactie enz) de kaart al omgeruild dus dit is al mijn tweede kaart. Maar toch wilde ik even peilen of er nog iets was (behalve een VBios updaten - waar ik al de laatste van heb) en de bekabeling checken.

Als ik op internet een beetje zoek (met name ASUS ROG) zijn er zoveel problemen met GTX970 / GTX980's en displaypoort dat ik er niet vrolijk van word.

Deze kaart die ik nu heb heeft het 1 maand gedaan; HDMI (waar ik nu op zit te kijken @t 30Hz - doet het overigens nog wel prima).

Iemand tips?
Suggesties?
Advies?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

3DDude schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:45:
Beste mede tweakers.

Momenteel ben ik in het bezit van een Dell P2715Q (ja 4k scherm dus).
En het systeem wat in mijn signature staat (dus een Asus GTX970 Strix).

Ik sluit dit scherm aan via displayport (want 4k, @t 60Hz enzo) en hdmi (4k, @t 30Hz..)

Nu heeft de videokaart issues met de Displaypoort uitgang en werkt die van de een op andere dag niet meer.

Nu heeft Azerty (prima shop, snelle reactie enz) de kaart al omgeruild dus dit is al mijn tweede kaart. Maar toch wilde ik even peilen of er nog iets was (behalve een VBios updaten - waar ik al de laatste van heb) en de bekabeling checken.

Als ik op internet een beetje zoek (met name ASUS ROG) zijn er zoveel problemen met GTX970 / GTX980's en displaypoort dat ik er niet vrolijk van word.

Deze kaart die ik nu heb heeft het 1 maand gedaan; HDMI (waar ik nu op zit te kijken @t 30Hz - doet het overigens nog wel prima).

Iemand tips?
Suggesties?
Advies?
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Zie ook onder aan de pagina. Dus maak even een eigen topic aan en dan wordt je verder geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:02

3DDude

I void warranty's

Sp3ci3s8472 schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:30:
[...]

Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Zie ook onder aan de pagina. Dus maak even een eigen topic aan en dan wordt je verder geholpen.
Ah my bad,

I'll rephrase, is er een ontwikkeling bij Nvidia gaande wegens de displayport problemen? Hebben ze toegezegd dit op te lossen? of is het de kop in het zand methode? ;)

Want dit soor gezeik zou voor mij een reden zijn om te zeggen nvidia komt er niet meer in... :X

[ Voor 7% gewijzigd door 3DDude op 06-12-2015 20:34 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

3DDude schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:34:
[...]

Ah my bad,

I'll rephrase, is er een ontwikkeling bij Nvidia gaande wegens de displayport problemen? Hebben ze toegezegd dit op te lossen? of is het de kop in het zand methode? ;)

Want dit soor gezeik zou voor mij een reden zijn om te zeggen nvidia komt er niet meer in... :X
Niet dat ik weet, op GOT hebben er weinig/geen mensen er last van maar dat zou kunnen komen omdat iedereen HDMI gebruikt :(. Er is nu wel een topic actief waar iemand inderdaad problemen heeft met nieuwere drivers icm 3 beeldschermen, of dat ook DP betreft is niet duidelijk. Toevallig nog een topic waar iemand geen DP icm DVI kan gebruiken.

Is er niet toevallig een driver voor je scherm beschikbaar en is je pc wel goed geaard etc. (vandaar liever een topic aanmaken zodat het troubleshooten dit topic niet vervuilt :P).

• Schurem
  • Laatst online: 12-09 08:34

Schurem

Anytime, Anywhere

Zijn er al dingen bekend over wanneer en hoe duur van de Pascals?

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Schurem schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:14:
Zijn er al dingen bekend over wanneer en hoe duur van de Pascals?
Reken er maar niet eerder op dan 2016 Q2

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gelukkig nieuwjaar!
Moge het nieuwe jaar meer posts opleveren voor dit topic :P

Ik zal er mee beginnen. Ik vond via Fudzilla de volgende link naar een Duitse site:
http://m.3dcenter.org/new...4-gp106-gp107-gp10b-gv100

Ik had deze nog niet gelezen hiero. Het gaat over een dll in de Cuda driver, waarin verwijzingen naar de nieuwe Pascal gpus. Het ziet er naar uit dat nvidia een hele refresh van de lineup gaat doen, er zijn gpus voor elke prijs categorie.
Het lijkt erop dat er meerdere high end gpu chips zullen zijn, waar ik blij mee ben. Zelfs Volta wordt al vermeld.
Qua tijdlijn hebben ze het over half 2016. Ik lees op veel plekken H1 of Q2 , dus ik heb nog hoop dat we rond april/mei Pascal mogen aanschouwen.
Het is nu CES, maar daar zijn nog geen berichten van nvidia over Pascal geweest. Alleen over automotive, zolang zelfrijdende auto's nog niet mogen of betaalbaar zijn, boeit dat mij niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
XanderDrake schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:04:
Het is nu CES, maar daar zijn nog geen berichten van nvidia over Pascal geweest.
Als ik het goed begrepen heb, vind er op de CES een nVidia press conference plaats om 03:00 (CET) vannacht. ;)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Zag dat er op de FP een discussie was betreft de aangeraden specificaties voor Far Cry Primal. Ik heb dus volgende review bekeken.
https://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/

Wat me daar vooral in opvalt is het verschil tussen de GTX770, 280x en de GTX780.

Waar je ziet dat de Maxwell kaarten prima mee kunnen komen met hun AMD tegenhangers, daar zie je dat de Kepler kaarten het soms al verliezen op 1600x900; kom op dat is de resolutie waar AMD het vaak verliest doordat ze cpu limited zijn. Ik snap dat Nvidia de focus heeft op Maxwell, maar het verschil mag toch niet zo groot zijn.

Om even te cherry picken.
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/images/cod_aw_1600_900.png
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/images/cod_aw_2560_1440.png
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/images/farcry4_1600_900.png
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/images/farcry4_2560_1440.png
Niet mega representatief want het draait gewoon slecht, de verschillen in procent zijn nog wel aanwezig:
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/images/acu_1600_900.png
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/images/acu_2560_1440.png
Tjah...
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/images/gtav_1600_900.png
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/images/gtav_2560_1440.png

Twee van de boven genoemde spellen zijn Nvidia titels (Farcry 4, Assasins Creed) en bevatten GameWorks, GTA5 bevat dacht ik zowel GameWorks en AMD specifieke dingen.
In de rest van de spellen is het eigenlijk zoals vanouds, de GTX770 wint het op 900p en 1080p, de 280x wint het op 1440p en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

De 280X is gewoon beter verouderd dan de GTX 770. Shit happens.

Zelfs de nieuwe line-up van AMD met de 380X is niet echt beter dan de stokoude 280X chip.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Captain Obvious is ook aanwezig zie ik. Natuurlijk zitten een R9 380X en R9 280X heel dicht bij elkaar in de buurt, AMD is namelijk ook gewoon bezig met driver ondersteuning voor een iets oudere videokaart.

En aangezien de specificaties redelijk vergelijkbaar zijn qua streamprocessors en qua prestatie per streamprocessor horen ze ook dicht bij elkaar in de buurt te liggen op dezelfde frequentie. Het verschil tussen beide is dat een Tahiti chip een high-end chip was van een aantal generaties terug en dat Tonga een mainstream chip is met evenveel streamprocessors maar een veel lager verbruik door optimalisaties.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 00:31
Inderdaad. Dat een GPU met 2GB VRAM en een 256bit bus het op de lange termijn en op hogere resoluties slechter doet dan een GPU met 3GB VRAM en een 384bit bus valt voor mij in de categorie "no shit sherlock". Daarbij is de GTX770 ook geen jong beestje meer, dat is ook gewoon een GTX680 chip uit hetzelfde tijdsbestek komt als de HD7970 (aka R9 280X).

Dat merkte ik helaas al een paar jaar geleden. Bij het samenstellen van mijn pc gekozen voor een hard overclockende GTX670 in plaats van een HD7950 of HD7970. En dat liep ook als een trein, benchmark results waar de meeste HD7970's en GTX680's niet aan konden tippen. Maar ja, een tijdje later met Skyrim en flink wat mods zat ik daar dan, tegen de 2GB VRAM cap aan. Op dat moment kelderden de FPS naar single digits.

NVidia is mijn inziens de laatste jaren wat te terughoudend met het VRAM en de memorybussen op hun GPU's. Zelfs nu is het nog net aan. Een GTX960, die qua power vrij goed vergelijkbaar is met een topkaart van weleer zoals de GTX680 (GTX770) heeft nog altijd maar 2GB VRAM standaard. En een R9 390X met 8GB is nu redelijk overdreven, maar er over een jaartje of wat weer eens een game a la Skyrim komt die niet heel GPU intensief is, maar dankzij texture mods ineens enorm in het VRAM vreet dan voel je je toch wat happier met die 8GB in plaats van de 4GB op een GTX970 of GTX980

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nou, CES is gekomen en gegaan, en geen woord over Pascal. Dat boezemde geen vertrouwen in voor een relatief vroege launch. Andere websites maken ook die opmerking, terug refererend naar de launch van Fermi, ook geen show op CES en erg laat gelanceerd.

Vervolgens vind ik een artikel van Charlie op SemiAccurate die vervolgens nvidia helemaal ophemeld:
https://semiaccurate.com/...ad-of-1416nm-competition/
Het moet niet veel gekker worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ben sinds 2 dagen eigenaar van een MSI GTX 970 Gaming 4G en moet zeggen wat een kaart. Hij klokt over als een droom zit klein beetje coil whine in maar goed dat had me vorige kaart ook. Ik ben overgestapt van een AMD HD7950 en dan merk je wel dat deze kaart nieuwere generatie is. Maar goed kan alles weer op ze hoogst draaien met leuke fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 07:54:
Vervolgens vind ik een artikel van Charlie op SemiAccurate die vervolgens nvidia helemaal ophemeld:
https://semiaccurate.com/...ad-of-1416nm-competition/
Het moet niet veel gekker worden :P
Dat is toch echt sarcasme, zie het AMD topic. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

-The_Mask- schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:49:
[...]

Ellenlange tekst over het feit dat ze andere chips hebben gebruikt op een model dat alleen maar even werd getoond.

Meanwhile: PC's draaien elke Xbox/PS4 demo/game op elke beurs die er bestaat....
Het is niet alsof Nvidia hier nu iets nieuws doet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

-The_Mask- schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 08:49:
[...]

Och ik zie het... Inderdaad, waar mensen zich mee bezig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Jeroenneman schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:02:
Meanwhile: PC's draaien elke Xbox/PS4 demo/game op elke beurs die er bestaat....
En nog slagen ze erin gameports kreupel te lanceren en na maanden aan patches nog niet te kunnen fixen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:02:

Nope helaas niet, ze blijven continue bezig zoveel mogelijk mensen te oplichten en de PC markt kreupel te maken. :X

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
De Pc markt is nog nooit zo booming geweest als nu O-) .

Gelukkig genoeg te kiezen. Ik erger me persoonlijk meer aan de early access trend dan aan de console ports. Met The Crew heb ik nog best lol gehad :P .

[ Voor 42% gewijzigd door sdk1985 op 14-01-2016 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Over die PC verkoop cijfers, veel daarvan zijn nog steeds simpele toestellen voor Office. Ik kan moeilijk geloven dat PC gaming niet booming is nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik doelde niet op de fysieke pc's maar om de miljarden omzet die de pc gaming industrie nu draait (steam, maar ook uitgever Riot draait bijvoorbeeld 1.3 milard). Nu min of meer elke pc een DX10/11 igp heeft is de drempel om te gamen ongekend laag.

[ Voor 32% gewijzigd door sdk1985 op 14-01-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

-The_Mask- schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:03:
[...]

Nope helaas niet, ze blijven continue bezig zoveel mogelijk mensen te oplichten en de PC markt kreupel te maken. :X
Ik zou die citroen even neerleggen.

HBAO+ en TAA zijn prima technieken. Hairworks is erg overkill, maar het principe is goed (gelukkig kun je nu in de Witcher ook de tesselation terugschroeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dat is het probleem nu juist. Genoegen nemen met je kan gelukkig tesselation terugschroeven. Ik vind het niet meer dan normaal dat je iets uit kan zetten of dat je iets kan aanpassen. Het ironische is dat ze met dergelijke beperkingen ook nVidia users hebben want die hebben ook een shitload aan tesselations waar ze niks meer van zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
sdk1985 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:25:
Maak anders een apart gameworks topic en gooi alle posts omtrent gameworks daar heen. Dan kunnen we het hier blijven hebben over het nieuws. Je zou nu bijna denken dat elke game gameworks heeft. Ik heb het nooit gecontroleerd maar volgens mij heeft nog geen 5% van mijn games (134 via steam) Gameworks.
*Kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Leuk dat je de mensen de deur wijst bij kritiek op GameWorks, maar dit topic wordt ook door niemand meer onderhouden met nieuws. Je vind zelfs meer Nvidia nieuws in het AMD topic, tussen de trollbaits over AMD drivers en "AMD is zó slecht, ...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:16
Phuncz schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:57:
Leuk dat je de mensen de deur wijst bij kritiek op GameWorks, maar dit topic wordt ook door niemand meer onderhouden met nieuws. Je vind zelfs meer Nvidia nieuws in het AMD topic, tussen de trollbaits over AMD drivers en "AMD is zó slecht, ...".
Nvidia producten verkopen zichzelf wel geen actief topic voor nodig. Bij AMD zijn er pagina's aan ophemelreacties van medegebruikers en moddergooien naar nVidia nodig om een paar mensen over de streep te trekken. :+

Maar even serieus, er valt ook erg weinig te melden (ook bij AMD). Geen noemenswaardige nieuwe producten die de komende 2-3 maanden uitkomen of relevant nieuws buiten een paar verdwaalde exotische versies van de 980(ti) of een dual fury kaart waarmee ze samen 0,0001% van de markt blij mee maken.

Het is wachten op de eerste feiten van de nieuwe generatie. Dat zal optimistisch gezien wel niet eerder zijn dan september en voorjaar-zomer de eerste kleine details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
sjekneck schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:41:
[...]

Het is wachten op de eerste feiten van de nieuwe generatie. Dat zal optimistisch gezien wel niet eerder zijn dan september en voorjaar-zomer de eerste kleine details.
AMD mikt inderdaad op het "Back to School" seizoen. (Eind juli - augustus). Van NVidia werd altijd gezegd dat het Q2 2016 zou worden volgens geruchten.

[ Voor 35% gewijzigd door LongBowNL op 15-01-2016 11:04 . Reden: Quote kleiner ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Phuncz schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:57:
Is er iets gebeurd qua nieuws dan?

Blijkbaar moet er in het AMD topic elke dag wel iets gebeuren, al is het maar de tenenkrommende slechte post van Semi Accuratie die in 10 reacties wordt doorgelicht...

In het nvidia topic: mensen zijn blij met hun kaart, we wachten rustig op Pascal, we maken geen posts voor elke tracking code, mysterieuze blogpost of presentatie met nietszeggende slides.

(Want Powerpoint, daar zijn ze bij AMD immers nu wel lekker mee bezig)

Was dat niet net zo met Fiji? Helemaal kapot gepost door alle fans, met "HBM" en "Next-gen architecture", terwijl we uiteindelijk zien dat een 980 Ti veel interessanter is.

Roep maar wanneer de eerste benchmarks binnendruppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
sjekneck schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:41:
[...]

Nvidia producten verkopen zichzelf wel geen actief topic voor nodig. Bij AMD zijn er pagina's aan ophemelreacties van medegebruikers en moddergooien naar nVidia nodig om een paar mensen over de streep te trekken. :+

Maar even serieus, er valt ook erg weinig te melden (ook bij AMD). Geen noemenswaardige nieuwe producten die de komende 2-3 maanden uitkomen of relevant nieuws buiten een paar verdwaalde exotische versies van de 980(ti) of een dual fury kaart waarmee ze samen 0,0001% van de markt blij mee maken.

Het is voornamelijk onwetendheid dat mensen voor nVidia doet kiezen :+ Jij zult dat toch wel moeten weten? Immers zijn de oneerlijke praktijken van nVidia niet bij iedereen bekend. Vervolgens zijn er ook nog mensen die beweren dat er helemaal niks oneerlijks is aan de praktijken van nVidia.

We zijn 15 dagen in 2016 en je hebt wat mij betreft nu al meerdere awards van 2016 binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

In het licht van de aankomende VR releases (Rift, Vive) eind Q1 ben ik erg benieuwd wat nVidia in petto heeft. Hoop dat ze voor eind maart wat concrete info over pascal kunnen droppen zodat de keuze tussen 970 (als tussenoplossing) of toch een (dure) 980Ti wat gemakkelijker wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Jeroenneman schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:48:
[...]

LMGTFY: http://tweakers.net/merk/829/nvidia/nieuws/
Blijkbaar moet er in het AMD topic elke dag wel iets gebeuren, al is het maar de tenenkrommende slechte post van Semi Accuratie die in 10 reacties wordt doorgelicht...
Ook een tactiek natuurlijk, naar de andere wijzen.
In het nvidia topic: mensen zijn blij met hun kaart, we wachten rustig op Pascal, we maken geen posts voor elke tracking code, mysterieuze blogpost of presentatie met nietszeggende slides.
Blogs, presentaties en slides zijn ook slecht natuurlijk. Heeft niets met nieuws te maken !
(Want Powerpoint, daar zijn ze bij AMD immers nu wel lekker mee bezig)
Je zou bijna denken dat je stiekem verliefd bent op AMD, je kan niet stoppen met te denken over haar :)
Als je wat minder energie stak in het flamen en trollen over AMD en wat meer positieve energie in dit topic, dan zou het hier geen droge woestijn zijn.
Was dat niet net zo met Fiji? Helemaal kapot gepost door alle fans, met "HBM" en "Next-gen architecture", terwijl we uiteindelijk zien dat een 980 Ti veel interessanter is.
Wat een goedkope troll, lees eens wat reviews. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Jeroenneman schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:48:
[...]

Uiterst vreemd dat de media dat dan niet aan de kaak mag stellen als bedrijf x weer eens de boel besodemietert. Dit zijn toch forums waar nieuws wordt besproken? Of wil je enkel positief nieuws over nVidia horen?
Je generaliseert hier wel nogal. Ook bij het nVidia topic is het leeuwendeel van de lezers juist wel geïnteresseerd in “nietzeggende” slides en blogposts over nVidia.
We zien dat een 980 Ti veel interessanter is? Voor wie? Voor gamers die slechts enkel en alléén videokaarten kopen van het merk "nVidia".
Roep maar wanneer de eerste benchmarks binnendruppelen.
Ik neem dan gemakshalve aan dat je de komende 6 maanden niets meer te melden hebt op GPU topics? Ben benieuwd…. ;)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Phuncz schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:13:
[...]

LMGTFY: http://tweakers.net/merk/829/nvidia/nieuws/

[...]

Ook een tactiek natuurlijk, naar de andere wijzen.

[...]

Blogs, presentaties en slides zijn ook slecht natuurlijk. Heeft niets met nieuws te maken !

[...]

Je zou bijna denken dat je stiekem verliefd bent op AMD, je kan niet stoppen met te denken over haar :)
Als je wat minder energie stak in het flamen en trollen over AMD en wat meer positieve energie in dit topic, dan zou het hier geen droge woestijn zijn.

[...]

Haha.

Volgens mij ben jij juist degene die hier komt zeuren omdat "hier" niks gebeurd? Anyway: flamen en trollen over AMD? Waar doe ik dat dan?

Je laatste punt zeg wel genoeg over jouw vermogen om een discussie te voeren.

Kudo's als je één review weet te vinden die de Fiji kaarten een succes vindt. Veel hete lucht, weinig impact op de markt. Het hielp niet dat je als AIB de Fury kaarten nauwelijks mocht aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:16
madmaxnl schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:57:
[...]
Het is voornamelijk onwetendheid dat mensen voor nVidia doet kiezen :+ Jij zult dat toch wel moeten weten? Immers zijn de oneerlijke praktijken van nVidia niet bij iedereen bekend. Vervolgens zijn er ook nog mensen die beweren dat er helemaal niks oneerlijks is aan de praktijken van nVidia.
Waarom is voor nVidia kiezen onwetendheid dan? Alsof AMD in verhouding beter is...
Ze bieden verhoudingsgewijs gelijkwaardige producten voor gelijkwaardige prijzen voor desktopkaarten op de markt van losse componenten.

Gaan we kijken naar desktop OEM markt en portable dan is AMD niks meer op een verdwaalde APU na. Dat heeft niks met een oneerlijke nVidia te maken, maar vooral met het faalbeleid van AMD zelf.
Foute strategische keuzes, bezuinigen, daardoor meer moeten bezuinigen en nu hopeloos achterlopen op meerdere fronten. Dat verloren stuk martkaandeel is echt geen verrassing, om dat op nVidia af te schuiven met oneerlijkheid en Gameworks. Dat is namelijk komma werk imo.
We zijn 15 dagen in 2016 en je hebt wat mij betreft nu al meerdere awards van 2016 binnen...
Ik meld dat er weinig nieuws is, dat lijkt me niet award waardig. Of moet ik je expliciet uitleggen dat de rest sarcasme was in mijn post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Je hebt gelijk, het is niet volledig nVidia zijn schuld hoe het komt dat AMD er zo slecht voor staat. Ik heb niks tegen eerlijke concurrentie, maar de manier waarop nVidia, AMD beconcurreert bevalt me niet en brengt veel ellende met zich mee voor de gehele gaming industrie, van software tot hardware.

Intel is voornamelijk verantwoordelijk dat AMD er nu zo slecht voor staat. Hoe en waarom is heel makkelijk te vinden als je een beetje research doet. Want ook Intel is niet sterk genoeg om AMD de baas te zijn zonder oneerlijke concurrentie te bedrijven.

All in all doet AMD het helemaal niet slecht gezien de beperkte middelen die ze hebben. Intel en nVidia spelen daar heel erg slim op in door juist te concurreren op een kapitaal intensieve manier (shit op en om kopen, deals, contracten etc). Het ironische is dat Intel d.m.v. deze "tactiek" ervoor heeft gezorgd dat AMD nooit echt van de grond is afgekomen en dus nooit een vuist heeft kunnen maken tegen deze "tactiek".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Reports are coming in that NVIDIA is putting together resources to create a new generation of Pascal GPUs from Taiwan to Bangalore.
A website called Beyond 3D claims that they have exclusive news from the inside on the GPU. The GP104 chip reportedly has 2,152 pins contained in a 37.5×37.5 mm package, much smaller than its predecessor, the GM204. The previous and existing GPU has only 1,745 pins and a 40x40 mm container.
With this, it seems that the website is claiming that the upcoming Pascal GPU will have a smaller size within a larger density of pins. If this report proves to be true, Nvidia will most likely not be using an HBM with the GP104 given that a die of that size would not be able to contain the number of pins that the company plans to put in the new GPU. Speculations point to a GDDR5 or GDDR5X to replace the HBM.
Originele bron: http://www.3dcenter.org/n...scheinend-seine-testphase

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 15-01-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Als nVidia HBM voor de GP204 chip gebruikt zou het dan gaan om HBM 1.0 of 2.0?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Wat een boeiende discussies hiero :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Phuncz schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:13:

[...]

Je bedoelt de reviews die laten zien dat de Fury X eigenlijk niet zo heel erg interessant is tov. de 980Ti ?:P
Indy91 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:20:

We zien dat een 980 Ti veel interessanter is? Voor wie? Voor gamers die slechts enkel en alléén videokaarten kopen van het merk "nVidia".
Voor mensen die in de markt zijn voor de snelste single GPU op dit moment.
madmaxnl schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 18:37:
Als nVidia HBM voor de GP204 chip gebruikt zou het dan gaan om HBM 1.0 of 2.0?
Ik zie het best gebeuren dat GP204 HBM1 (of zelfs GDDR5X) krijgt, en GP200 HBM2. 512GB/s en 4GB VRAM lijkt mij wel voldoende voor GP204, en zo houd Nvidia Big Pascal interessant

[ Voor 23% gewijzigd door ColinZ op 15-01-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dat kan wel zo zijn, maar de vraag daarbij is wat AMD doet. Als AMD voor de tegenhanger van de GP204 HBM inzet dan kan nVidia haast niet achterblijven.

Probleem van de eerste generatie HBM 1.0 en dus Fury X was voornamelijk de limiet van 4GB. Nu lijkt dat niet altijd een limiet te vormen, maar zeker in CF en hogere resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

madmaxnl schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 22:41:
Dat kan wel zo zijn, maar de vraag daarbij is wat AMD doet. Als AMD voor de tegenhanger van de GP204 HBM inzet dan kan nVidia haast niet achterblijven.

Probleem van de eerste generatie HBM 1.0 en dus Fury X was voornamelijk de limiet van 4GB. Nu lijkt dat niet altijd een limiet te vormen, maar zeker in CF en hogere resoluties.
Korte toevoeging hieraan, AMD lijkt ook efficienter met geheugen om te gaan. AMD vermelde een tijd terug dat er eigenlijk weinig werd gedaan aan geheugen gebruik optimalisaties, schijnbaar zijn ze daar wat achteraan gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/images/gtav_1600_900.png
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/images/gtav_2560_1440.png

AMD kaarten lijken pas op 4k uit geheugen te lopen, zoals je ziet verliezen de 2gb kaarten van AMD procentueel gezien daar meer dan die van Nvidia.
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/images/gtav_3840_2160.png
https://www.techpowerup.c...SUS/R9_380X_Strix/13.html

Nvidia daarentegen lijkt efficienter om te gaan met bandwith of hebben een betere vorm van compressie.

GTAV is natuurlijk op max settings en dus niet echt representatief, maar het is wel interessant om te zien hoe beide fabrikanten met geheugen omgaan.

Om wat aan de vorige discussie toe te voegen, er is best wel Nvidia nieuws. Maar als de "groene" mensen nooit slides en ander nieuws posten dan is er dus ook geen leuke discussie :+.
Natuurlijk wordt er iets opgehemelt in het AMD topic (hence the name AMD topic), maar er is genoeg discussie over nieuwe technieken en wat er binnenkort weer uit gaat komen. Dingen zoals meer support voor HDR, HDMI Freesync, de nieuwe architectuur Polaris etc... Op andere fora zie ik genoeg Nvidia discussies.....

offtopic:
Deze plaatjes zullen natuurlijk als een aanval op Nvidia op worden gevat, geplaatst door een gemene AMD fanboy :+.
Een discussie over de beide architecture kan ik hier helaas niet mee uitlokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 23:11:
Nvidia daarentegen lijkt efficienter om te gaan met bandwith of hebben een betere vorm van compressie.
Dat weet ik nog niet zo zeker, de GTX960 heeft goede compressie en gaat volledig onderuit t.o.v. een R9 280X en 380(X). Die hebben namelijk ook meer geheugenbandbreedte waarbij de R9 285, 380 en 380X ook beschikken over delta colour compression.

De GTX 960 heeft +/- 110 GB/s aan bandbreedte terwijl de R9 285, R9 380 en R9 380X +/- 180GB/s aan bandbreedte hebben. Beiden beschikken over delta colour compression. De R9 280X heeft geen delta colour compression, maar beschikt over 288GB/s aan bandbreedte.

Dus het kan ook door het gat in bandbreedte komen? Of zie ik dat dan verkeerd omdat de waardes in de praktijk dichter bij elkaar liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Als je ineens maar 5 fps haalt dan kan dat een indicatie zijn dat je videokaart aan het "swappen" is vanaf het systeem ram. Bandbreedte is op dat moment irrelevant omdat je daarmee beperkt bent tot de bandbreedte van de DDR geheugen (bijvoorbeeld 10.000 Mb/s). Daarom vliegt je fps op dat moment terug.

Verder overigens volledig irrelevant scenario omdat de beste kaart uit het voorbeeld 25 fps haalt, gemiddeld, en dat is behoorlijk onspeelbaar. De kans dat je bij speelbare framerates tegen een memory tekort aan loopt is niet zo groot bij 2 GB. Dan moet je echt rare dingen gaan doen (waaronder de bekende texture packs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Zoals ik al aangaf, een onrealistisch scenario. Om het echt goed te testen hadden ze eigenlijk ook de 4gb versies van de GTX770/GTX960/R9 380 moeten pakken.
Dan is ook beter te zien waar de bottleneck zou liggen. Dus gelijk heb je madmaxnl, met zo weinig info is er geen echte conclussie te trekken.

Overigens kan ik dezelfde extremen niet terugvinden bij andere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Bij HWI is op 4K medium nog geen significant verschil tussen 2GB en 4GB varianten van videokaarten:
http://nl.hardware.info/p...461&specId=16595&tcId=370
Helaas hebben ze het zelfde niet getest voor 4K ultra. Daar hebben ze de 2GB modellen niet getest en hebben ze er zelfs voor gekozen om de GTX960 4GB achterwegen te laten:
http://nl.hardware.info/p...461&specId=16596&tcId=370

Helaas hebben ze ook bij TPU geen 4GB GTX960 meegenomen. Bij Anandtech staat die er helaas ook niet bij. Ik ga nog even zoeken... Computerbase ook niet en HardOCP ook niet :(

[ Voor 3% gewijzigd door madmaxnl op 16-01-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Yes onrealistisch en daarmee irrelevant scenario. In regel zit er zoveel vram op de kaart als onder 99% van de omstandigheden zinnig is. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, bijvoorbeeld de low-end kaarten met dubbel ram. Vroeger had je die zelfs met trager SD/DDR ram. De keren dat de kopers beter af waren met de kaarten met extra ram en "I told you so" konden zeggen is over de laatste 15 jaar erg beperkt. Meestal was de kaart dan alweer te traag en zaten we dan alweer met een fps of 30.

Geheugenbandbreedte discussie is voor een hele berg games ook niet relevant. Zie de benchmarks van een GTX 660 Ti en de GTX 670 (dezelfde chip maar minder bandbreedte). Waar het uiteindelijk om draait in de performance. Gelukkig hebben ze bij Techpowerup een duidelijke performance summary grafiek.

Het hele 4K voor gaming is voorlopig nog redelijk onzinnig. We zitten nog lang niet bij fotorealisme. Dus in plaats van al die rekenkracht weggooien aan scherpte kunnen we beter nog betere shaders, lightning, meshes, enz gebruiken.

Stel je voor dat we die fout een paar jaar eerder hadden gemaakt. Dan hadden we nu dit gehad op speelbare framerates :P :
Afbeeldingslocatie: http://dl.pcgamer.com/LPC/pixelboost/ut2004/unreal2k4-08.png
http://www.pcgamer.com/pi...al-tournament-2004-at-4k/

Persoonlijk heb ik dan liever Battlefield 3/4 op 120 fps :).

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 16-01-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

sdk1985 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:45:
Het hele 4K voor gaming is voorlopig nog redelijk onzinnig. We zitten nog lang niet bij fotorealisme. Dus in plaats van al die rekenkracht weggooien aan scherpte kunnen we beter nog betere shaders, lightning, meshes, enz gebruiken.

Stel je voor dat we die fout een paar jaar eerder hadden gemaakt. Dan hadden we nu dit gehad op speelbare framerates :P :
[afbeelding]
http://www.pcgamer.com/pi...al-tournament-2004-at-4k/

Persoonlijk heb ik dan liever Battlefield 3/4 op 120 fps :).
Ben ik wel met je eens, maar het kost tegenwoordig steeds meer werk om games goed aan te kleden. Hoge kwaliteit assets kosten tijd en geld. Doordat er dus aan die kant minder wordt gepushed zie je Nvidia en AMD naar de 4k toegaan. Ze zullen toch een iets moeten doen om consumenten zover te krijgen dat ze een nieuwe kaart aanschaffen.
Ik zei al in het AMD topic, ik zie ze liever werken aan een mooier beeld doormiddel van bijv. HDR ondersteuning van bron (spel) tot beeld (monitor). Hetzelfde geld voor het aantal fps, meer is beter :P, maar dat zal voor een boel spellen pas goed mogelijk zijn als de cpu bottleneck weg is doormiddel van de nieuwe API's.

Nu is het wel zo dat 4k wel degenlijk nut heeft voor VR, je zit daar zo dicht op het scherm dat je anders de pixels kan tellen wat gewoon een slechte ervaring opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

nieuws: Nvidia demonstreert prototype van lightfield-vr-bril
Het lightfield gebeuren is wel een leuke toevoeging om een natuurlijker beeld te geven.

Nog helaas meer dan 2 jaar wachten op het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat een onzin. Wie gaat er überhaupt ook een nieuwsbericht schrijven over een zelfgemaakte paint tekening waarbij elke zin van realisme ontbreekt. Verzin dan zelf iets wat überhaupt mogelijk is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

http://techfrag.com/2016/...n-june-and-volta-in-2017/

Volgens mij is dat wel officieel? Dus de 980TI opvolger komt pas ergens rond de zomer 2017uit als ik het goed begrijp?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 12-09 22:47
Nee, dat is dus de bron van het artikel wat Colinz linkte. Met hetzelfde plaatje etc.

En volta is dus de opvolger van Pascall. Dus dat zou dan de opvolger zijn van de 1080ti (om het maar even zo te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Het probleem met het 'ejecten' van de videokaart lijkt eindelijk opgelost te zijn.

https://forums.geforce.co...rce-hotfix-driver-361-82/

Zit nog steeds op driver 359.00. Zolang ik zie geen voordelen zie (voor mij), dan download ik de nieuwste drivers niet. Omdat het dan toch geen voordeel heeft, en misschien wel alleen maar nadelen, zoals bugs.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 00:42:
Wat een onzin. Wie gaat er überhaupt ook een nieuwsbericht schrijven over een zelfgemaakte paint tekening waarbij elke zin van realisme ontbreekt. Verzin dan zelf iets wat überhaupt mogelijk is.
Blijkbaar Hilbert Hagedoorn :+ . Maar als hij geen gpu guru is, wie dan wel? :o

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 01-02-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kuch.. pageviews... kuch

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik lees weer geruchten dat Pascal toch nog in april uit gaat komen, met een launch tijdens nvidias GPU conference begin april. Met de komst van AMD Polaris hebben ze de planning vervroegd. Spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mja geruchten. Ik wacht nog op de GTX 960 Ti die begin 2015 zou uitkomen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

XanderDrake schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:44:
Ik lees weer geruchten dat Pascal toch nog in april uit gaat komen, met een launch tijdens nvidias GPU conference begin april. Met de komst van AMD Polaris hebben ze de planning vervroegd. Spannend.
Hebben ze overigens al werkend silicon laten zien? Kan het me niet herinneren dat ze een demo hebben gegeven. Normaal is AMD juist degene die alles stil houdt en die heeft dit keer al een demo van Polaris gegeven. Gaat Nvidia nu AMD tactieken toepassen en pas op het laatste moment hun kaarten laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:40
Normaal laten ze allebei niks zien.

Maar goed, de grote pascal zal eerst voor HPC gepushed worden, en de gedemonstreerde Polaris chip was miniscuul. Ik ga me nog niet verheugen op nieuwe kaarten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Logische want anders gaat iedereen wachten en raken de winkels hun voorraden niet meer kwijt. De distributeurs/winkels kun je beter te vriend houden. Als ze zich één keer branden dan kopen ze de volgende generatie waarschijnlijk veel minder in.

[ Voor 44% gewijzigd door sdk1985 op 02-02-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

haarbal schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:11:
Normaal laten ze allebei niks zien.

Maar goed, de grote pascal zal eerst voor HPC gepushed worden, en de gedemonstreerde Polaris chip was miniscuul. Ik ga me nog niet verheugen op nieuwe kaarten.
Nee toch? De Unreal 4 Samaritan Demo draaide op een "nieuwe" kepler kaart destijds. Dat is wat mij betreft een kleine showcase van een nieuwe kaart.
sdk1985 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:00:
Logische want anders gaat iedereen wachten en raken de winkels hun voorraden niet meer kwijt. De distributeurs/winkels kun je beter te vriend houden. Als ze zich één keer branden dan kopen ze de volgende generatie waarschijnlijk veel minder in.
Denk dat dat wel meevalt, als je nu een kaart nodig hebt kan je prima een nieuwe kaart aanschaffen. Heb je nu al een highend kaart GTX780Ti, GTX970, R9 290(x) en sneller dan zou ik inderdaad geen snellere kaart meer aanschaffen maar lekker wachten op de volgende generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

sdk1985 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:45:
Mja geruchten. Ik wacht nog op de GTX 960 Ti die begin 2015 zou uitkomen :P.
Ik denk dat je 2016 bedoeld?? Want de 900 serie is ge-released in september 2014.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:14:
[...]

Ik denk dat je 2016 bedoeld?? Want de 900 serie is ge-released in september 2014.
Hmm nee: http://wccftech.com/gtx-960-ti-benchmarks-specs-revealed/ .
So to sum it all, we are looking at a GTX 960 with abysmal performance, the lower variant of the GTX 960 Ti with decent performance and an upper variant of the GTX 960 Ti with very nice performance. It is worth noting over here that there is the possibility that Nvidia will initially release only one Ti variant along with the base GPU
Ik heb de GTX 970 destijds overgeslagen om eerst de 960 Ti prijs/prestatie af te wachten. Die is echter nooit gekomen.

[ Voor 31% gewijzigd door sdk1985 op 02-02-2016 16:28 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 136 Laatste

Let op:

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.