ik heb de esp gekoppeld gekregen en met wat test codes die ik gevonden had kan ik temperaturen aflezenvso schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:46:
[...]
ik zou esphome adviseren (zeker als je home assistant hebt) tasmota kan ook
let op dat je DS18B20 5v willen en je een weerstand ertussen dient te zetten, terwijl je esp 3,3v werkt.
ook wel handig dat je de juiste (vrij-e) pin selecteerd. bv gpio4 ? met een 4k7 weerstand ertussen
je kan alle temperatuur sensor(s) aan elkaar bundelen alleen je doet er wel verstandig een binnen/buiten connector oid ertussen te maken zodat je case waterdicht blijft. (vocht is niet iets wat je wilt) bv een microjack oid.
deze kan https://randomnerdtutoria...oled-display-arduino-ide/ voor je display alleen zou dit niet beter zijn direct naar je telefoon ipv los schermpje?
in bv tasmota = juiste IP adres in de browser, bij esphome = extra regel "webserver aan" oid in de configuratie.
Ander dingetje is dat je als je een esp32 ergens in verwerkt en uit de buurt van een AP je echt wel een externe antenne oid wilt hebben aan je esp32. (iets met ontvangst)
vso in "Het grote "Zwembad DIY Automatiserings" topic"
DM me als je de Yaml van dit ding wilt voor esphome
ik heb een 470ohm weerstand zitten in plaats van 4.7K ohm dit werkt ook

heb hem nu ook met ip adres op mobiel afleesbaar maar ben nog niet tevreden met het resultaat er van maar ben niet zo thuis in dit waardoor ik niet weet wat ik moet aanpassen dan.
esphome en home assistant heb /gebruik (nog) ik niet ( miss later op )