JeroenH schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:47:
Ja, zoals hieronder al gezegd kun je ervoor kiezen om te gaan voor een systeem met een centrale externe server (ESPeasy, Blynk, MQQT, dat soort dingen). Voordeel daarvan is dat het overal werkt (niet alleen op je lokale LAN) en dat het allemaal mooie frontends heeft (webpagina's en mobiele apps).
Nadeel is dat je je afhankelijk maakt van een dienst, van een werkende internetverbinding, en dat je gedwongen wordt de werkwijze van het gekozen platform aan te houden.
Alternatief is een lokaal webservertje draaien op je ESP8266.
Security is ook een vraagstuk natuurlijk..
Klopt, ik heb de laatste tijd toevallig wat kunnen aanklooien met NodeJS, Javascript en HTML5 (met material design lite), opzich heb ik wel zin om zelf een mooie backend server te maken (met fancy frontend plaatjes). Dan gaat het dus niet draaien op de ESP8266 zelf, maar iets als een raspberry Pi (aangezien NodeJS wat te zwaar zal zijn voor de ESP

)
Security, tja, zolang je niet je deuren unlockt ermee en alles op LAN houdt, zit je prima?
Wel wachtwoorden veranderen en zorgen dat niet alles remote-updates kan krijgen.
Overigens zijn die clouddiensten ook niet inherent veilig? Daarnaast is het wel grappig
Als ik ook van veraf het systeem wil besturen kan dat via een VPN en anders moet ik nog even kijken hoe ik op een veilige manier de verbinding maak. Als het gedeelte dat publiek bereikbaar is een vorm van authenticatie nodig heeft en verbinding maakt met een afgeschermde server die indirect de ESP8266's aanstuurt, kan men niet direct code uploaden naar de ESP8266's en niet met m'n verlichting klooien zonder autenticatie?
Maar ik hou het voor nu even lokaal.
Die HLK-PM01 zit (voor zo ver ik weet) standaard in de Fritzing library, ik vindt hem gewoon als ik zoek op HLK.
(
https://github.com/fritzi.../master/core/HLK-PM01.fzp)
Misschien moet je je library updaten voordat je hem ziet.
EDIT:
Mocht je het part niet kunnen vinden dan zijn hier overigens de dimensies te vinden (
http://www.hlktech.net/product_detail.php?ProId=54) staat alleen niet bij of het in MM's is ;P
Heb laatst ook twee van die HLK modules gekocht, maar nog niet ontvangen. Zien er leuk uit, maar blijf me afvragen waarom de AC pins zo dicht op elkaar zitten en de DC pins verder.
Kan de module direct een ESP8266 aan?
Wellicht is een condensator handig voor eventuele hoge stroompieken die de ESP8266 nodig heeft bij het verzenden? Maar heb eigenlijk nooit geleerd hoe je dat uitrekend
EDIT2:
Hmm, de ESP8266 lijkt niet echt heel hoge power spikes te hebben (had dit eerder wel bij een GSM module) en een keer bij een relay+esp combinatie. De coil van de relay trok dan alle stroom weg en daardoor resette de ESP8266.
[
Voor 14% gewijzigd door
Accretion op 25-01-2017 19:50
]