Ik zit nu toch echt met een raar bugje waar ik geen barst van snap
Mijn (Arduino) code is zo opgezet dat deze SSID en password uit EEPROM leest. Zijn deze settings leeg, start hij op in SoftAP, anders maakt hij verbinding met het netwerk met de gegevens uit EEPROM. Mocht dit niet lukken start hij alsnog in SoftAP mode.
Wanneer ik een schone ESP pak, start deze dus eerst in ESP mode. Ik maak verbinding met dit AP en kom op een pagina uit om mijn wifi gegevens op te voeren. De gegevens worden in EEPROM geschreven en de ESP start opnieuw op.
Bij booten vind deze de gegevens in EEPROM en maakt verbinding met het netwerk. Geen vuiltje aan de lucht dus.
Nu komt het meest bizarre ... zodra de ESP opgestart is, verschijnt het SoftAP óók in mijn lijs met met netwerken. Sterker nog .. ik kan er naar toe verbinden.
In de eerste instantie dacht ik dat ik een fout in mijn code had, maar het word nog gekker. zoals gezegd zijn SSID en password voor SoftAP hardcoded in mijn sketch, Zojuist het SSID naam veranderd in mijn code en deze erover heen geflashed.
De ESP start weer op, maakt verbinding met het netwerk uit EEPROM gegevens en is klaar voor gebruik. Wederom komt het SoftAP ook mijn netwerklijst .. maar met de vorige naam?!
Het SSID waar de ESP nu onder bereikbaar is staat letterlijk nergens in de code, en toch adverteert deze als AP onder die naam.
Ik gebruik Arduino 1.6.5 en de 2.0 boardmanager.
Tijd voor een nieuwe sig..