Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Snap ik, maar ik vond toen ik de ".de" versies erop zette juist die flashtool een verademing.
Ah well, recovery kan ook, aleen die text is zo gigantisch klein. :P

Edit:
CM13 erop gegooid. Google zooi blijft maar "unforunately stopped".
Play Services er zelfs al afgegooid. Met Play store lukt het me nog niet om cache en zo weg te gooien.

Edit2: Gelukt, maar nu blijft android.process.media stoppen. Wat dus betekent dat o.a. de camera niet werkt. :(

Edit3: Maar een general wipe gedaan in recovery. Nu lijkt alles te werken. Nu wel alles weer goed zetten en installeren.

Edit:4: Gapps pico geinstalleerd. Doet niets. Setup, Services en Store blijven non-stop crashen. Irritant.

Edit5: Weer een general wipe om overnieuw te beginnen met een Gapps van XDA. Maar de wipe deed alles werken, inclusief Google zooi.
Die dus niet gewiped was. Vreemd.

Werkt nu allemaal. Nu aan de lader. :P

[ Voor 93% gewijzigd door HMC op 27-07-2016 15:31 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Ik heb eerst een wipe gedaan, CM13 er op gezet, even gekeken, toen weer een wipe en daarna de gapps, weer een wipe en reboot.
Geen fouten.
Ik gebruik het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mehari72 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:48:
Ik heb eerst een wipe gedaan, CM13 er op gezet, even gekeken, toen weer een wipe en daarna de gapps, weer een wipe en reboot.
Geen fouten.
Ik gebruik het nu.
Dat lijkt dus inderdaad de manier. Ook als je zoals in mijn geval van de ".de" RC afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Ik gebruik de S3 met CM13 nu een paar dagen, vanavond op m'n werk liep het allemaal een beetje vast door volgelopen RAM.
Is me nog niet eerder gebeurt, het geheugen beheer is nog niet optimaal.
Zal wel met pdf gebruik te maken hebben met Adobe reader.
Uiteindelijk maar een reboot gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-09 11:22
Zelf heb ik alle varianten geprobeerd en tot dusver mijn bevindingen:

Paranoid Android is écht een basis ROM en heeft weinig mogelijkheden om allerlei zaken aan te passen. Helaas is er een trage reactie op de buttons (menu, home en back).

CM13 werkt goed, alleen de speakers produceren minder volume dan de RC5 ROM.

Tenslotte heb ik AICP geflashed, daar werken de speakers goed/beter. Ook de opties om allerlei dingen aan te passen zijn enorm uitgebreid.

Van de 3 ROMS vind ik AICP het fijnste werken, deze draai ik nu al een aantal dagen.
Op XDA wordt deze ROM ook het meest gebruikt in vergelijking met CM13 en Paranoid Android.

De Jiayu S3 heeft nu ook een eigen forum op XDA :)
http://forum.xda-developers.com/jiayu-s3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ro-Me schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 11:01:
Zelf heb ik alle varianten geprobeerd en tot dusver mijn bevindingen:

Paranoid Android is écht een basis ROM en heeft weinig mogelijkheden om allerlei zaken aan te passen. Helaas is er een trage reactie op de buttons (menu, home en back).

CM13 werkt goed, alleen de speakers produceren minder volume dan de RC5 ROM.

Tenslotte heb ik AICP geflashed, daar werken de speakers goed/beter. Ook de opties om allerlei dingen aan te passen zijn enorm uitgebreid.

Van de 3 ROMS vind ik AICP het fijnste werken, deze draai ik nu al een aantal dagen.
Op XDA wordt deze ROM ook het meest gebruikt in vergelijking met CM13 en Paranoid Android.

Dank voor het delen! Ik overweeg AICP te flashen ipv RC5, aangezien bij RC5 m'n GPS niet werkt. Werkt GPS bij jou onder AICP goed? Ik kan zo snel geen ervaring in het XDA-topic vinden, maar ben wel benieuwd of echt alles werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mehari72
Als de gps bij jou niet werkt ligt dat niet aan de rom.
Alle 3 de S3's die ik heb hebben op elke rom fatsoenlijke gps gehad.
Totaal zelfs 4, mijn eerst heb ik weggegeven.
Het was wel zo dat met de 5.1 de accuracy in Gpstest slechter werd met het toenemen van de snelheid.
Deze android 6 doet dat niet.
Toch vraag ik me af of die berekende accuracy veel waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
De nieuwe CM13 heeft toch wel een memory issue.
Vandaag liep weer de telefoon vrijwel vast op een volgelopen RAM, minder dan 50MB vrij.
Dat zijn geen openstaande apps maar systeem.
Morgen de AICP proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:46
Ro-Me schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 11:01:

Vind je de AICP goed genoeg om dagelijks te gebruiken, als je primaire toestel? Ik twijfel nog een beetje. Werkt dual-sim?
En krijgt deze rom OTA updates voor zover je weet?
Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
subwaysurfer schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:07:
[...]

Vind je de AICP goed genoeg om dagelijks te gebruiken, als je primaire toestel? Ik twijfel nog een beetje. Werkt dual-sim?
En krijgt deze rom OTA updates voor zover je weet?
Dankje!
Ja, werkt goed genoeg. Vergelijkbaar met de RC5 Lollipop ROM.
OTA-updates krijgt deze ROM niet. Je zal ze dus handmatig moeten downloaden en flashen via TWRP.

Zelf maak ik geen gebruik van dualsim, dus weet ik niet of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Met de gewone CM13 werkt dual sim gewoon, de AICP is daar op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Top, dan heb ik een klusje vanavond :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ik lees in het AICP (6.0.1) XDA-topic nog wel problemen met signaalsterkte (3G/4G) en bellen over bluetooth, maar lees ook een hoop positieve berichten :) ik wacht nog even met flashen, maar hou de ontwikkelingen in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Signaalsterkte heb ik met de CM13 ook last van. Voor de rest werkt het als een zonnetje (weekje in gebrui geloof ik, nu). Batterijgebruik ook niet meer wat van CM van vroegah gewend was. Gewoon zelfde als RC5. Goed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Gisteren ook overgestapt op de AICP. Signaalsterkte valt me inderdaad ook op, maar dat wist ik vantevoren. Ik heb wel een ander klein dingetje. Op het lockscreen past de tijd niet, er staat nu 1 . . . in plaats van 11:00. Het lettertype is dus te groot. Ik kan echter nergens vinden waar ik dat aan kan passen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 20:36
subwaysurfer schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:00:
Gisteren ook overgestapt op de AICP. Signaalsterkte valt me inderdaad ook op, maar dat wist ik vantevoren. Ik heb wel een ander klein dingetje. Op het lockscreen past de tijd niet, er staat nu 1 . . . in plaats van 11:00. Het lettertype is dus te groot. Ik kan echter nergens vinden waar ik dat aan kan passen. Iemand een idee?
Eeej! Heb net hetzelfde probleem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-10-2023
bottom line schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:00:
[...]

Eeej! Heb net hetzelfde probleem :D
DPI veranderen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Oh, bij mij is de tijd gewoon zichtbaar op het lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
subwaysurfer schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:00:
Dat probleem had ik na het aanpassen van de DPI. Is eenvoudig op te lossen in de instellingen.
Settings - AICP Extras - Lock screen - Lock clock font size.

Zelf heb ik niet het probleem met de signaalsterkte. Het enige probleem dat ik heb is dat als ik verbonden ben met 4g ik soms niet kan bellen. De overschakeling naar 3g gaat dan niet goed.
Dit probleem had ik echter ook al met de Lollipop RC5 ROM.

[ Voor 19% gewijzigd door Ro-Me op 06-08-2016 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Ro-Me schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:49:
[...]

Dat probleem had ik na het aanpassen van de DPI. Is eenvoudig op te lossen in de instellingen.

Zelf heb ik niet het probleem met de signaalsterkte. Het enige probleem dat ik heb is dat als ik verbonden ben met 4g ik soms niet kan bellen. De overschakeling naar 3g gaat dan niet goed.
Zodra ik op AICP Extra druk dan komt dit scherm maar ene halve seconde tevoorschijn en sluit het zichzelf terug af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Ro-Me schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:49:
[...]

Thanks! Die settings had ik nog niet gevonden, het lost het gelijk op.

Ik heb dual sim, KPN en Vodafone. KPN lijkt altijd goed, Vodafone gebruik ik voor 4G en die signaalsterkte is echt slecht. Ik heb zelfs regelmatig dat de dekking helemaal wegvalt. De Simkaart voor Vodafone zit in slot 2. Hopen maar dat ze hier iets op vinden want dit is wel een dealbreaker op de wat langere termijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
bottom line schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 04:07:
[...]

Zodra ik op AICP Extra druk dan komt dit scherm maar ene halve seconde tevoorschijn en sluit het zichzelf terug af :(
AICP Extras vereist roottoegang. (Developer options - Root access)
subwaysurfer schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:44:
[...]

Thanks! Die settings had ik nog niet gevonden, het lost het gelijk op.

Ik heb dual sim, KPN en Vodafone. KPN lijkt altijd goed, Vodafone gebruik ik voor 4G en die signaalsterkte is echt slecht. Ik heb zelfs regelmatig dat de dekking helemaal wegvalt. De Simkaart voor Vodafone zit in slot 2. Hopen maar dat ze hier iets op vinden want dit is wel een dealbreaker op de wat langere termijn...
Kun je de simkaarten niet omwisselen?
vziw ondersteunt slot 1 meer frequenties en is slot 2 vooral voor bellen en sms'en.

[ Voor 50% gewijzigd door Ro-Me op 06-08-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Ro-Me schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:52:

Kun je de simkaarten niet omwisselen?
vziw ondersteunt slot 1 meer frequenties en is slot 2 vooral voor bellen en sms'en.
Heb ik een half uurtje geleden gedaan. Ik heb nu (thuis) op beide kaarten alle streepjes, dat was voorheen op het Vodafone kaartje niet het geval. Als ik nu echter wifi uitzet en een speedtest doe, heb ik niet meer dan 0,03 Mb download. Ik krijg ook alleen maar een kleine g te zien naast de streepjes van die Sim. Op Lollipop was dat 4g of 3g.
Ik ga ze straks weer omwisselen en kijken of het resultaat consistent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
ook met het simkaartje in het andere slot zie ik toch af en toe een sterke drop in signaalkwaliteit. Ik heb de simkaarten nu weer in de slots waar ik ze altijd in had; het 4G internetkaartje van Vodafone in slot 2. Ik ga het topic op XDA maar eens doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen de AICP ROM geïnstalleerd. GPS en WiFi werken prima. Sinds 2 dagen echter geen dataverbinding door de lucht (2g/3g/4g), via KPN (Simyo). Daarvoor wel problemen met signaalsterkte maar ik had in ieder geval verbinding. Nu kan ik alleen bellen/smsen buiten. Ik heb al gezocht of ik iets veranderd heb en proberen terug te draaien maar tot nu toe zonder resultaat. Ik heb vanaf het begin Xposed geïnstalleerd (met Xprivacy) en dat gaf geen problemen en lijkt ook dat het niks doet met signaal sterkte.
Wat ik verder anders heb gedaan is het opladen met 'fast charge' dmv een hogere mA.

Iemand soortgelijke problemen met de nieuwe marshmallow ROMs of een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:58:
Sinds een paar dagen de AICP ROM geïnstalleerd. GPS en WiFi werken prima. Sinds 2 dagen echter geen dataverbinding door de lucht (2g/3g/4g), via KPN (Simyo). Daarvoor wel problemen met signaalsterkte maar ik had in ieder geval verbinding. Nu kan ik alleen bellen/smsen buiten. Ik heb al gezocht of ik iets veranderd heb en proberen terug te draaien maar tot nu toe zonder resultaat. Ik heb vanaf het begin Xposed geïnstalleerd (met Xprivacy) en dat gaf geen problemen en lijkt ook dat het niks doet met signaal sterkte.
Wat ik verder anders heb gedaan is het opladen met 'fast charge' dmv een hogere mA.

Iemand soortgelijke problemen met de nieuwe marshmallow ROMs of een idee waar het aan kan liggen?
Mmm, GPS is bij mij ook niet goed. Waze raakt regelmatig in de war, zelfs als ik wifi uitzet.

Heb je nog handmatig je Sim settings op LTE gezet? 3G is standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

subwaysurfer schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:05:
[...]

Mmm, GPS is bij mij ook niet goed. Waze raakt regelmatig in de war, zelfs als ik wifi uitzet.

Heb je nog handmatig je Sim settings op LTE gezet? 3G is standaard.
Heb LTE, 3G en 2G geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Mijn GPS ervaring is wel goed met sportstracker en google navigatie voor de paar keer dat ik het gebruikte.

Overigens heb ik een Jiayu S3 Advanced (geen plus) om maar even voor vergelijking aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:38:
[...]
Overigens heb ik een Jiayu S3 Advanced (geen plus) om maar even voor vergelijking aan te geven.
Heb zelf de oude 2GB versie. Het valt me op als ik van buiten naar binnen ga, dat Wifi lang niet altijd direct aanspringt. Ook wil video af en toe niet afspelen totdat ik het toestel herstart, maar die bevinding zag ik al op het XDA topic staan. Verder ben ik best tevreden.

Heb al eens een ander vaag issue gehad, als het toestel opnieuw opstartte kreeg ik iets van een melding dat de stabiele werking niet gegarandeerd kon worden en dat ik moest resetten naar factory defaults. Ik ben toen ook maar weer opnieuw begonnen.
Gebeld heb, en ben ik nog nauwelijks. Ben benieuwd hoe dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

subwaysurfer schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:50:
[...]

Heb zelf de oude 2GB versie. Het valt me op als ik van buiten naar binnen ga, dat Wifi lang niet altijd direct aanspringt. Ook wil video af en toe niet afspelen totdat ik het toestel herstart, maar die bevinding zag ik al op het XDA topic staan. Verder ben ik best tevreden.

Heb al eens een ander vaag issue gehad, als het toestel opnieuw opstartte kreeg ik iets van een melding dat de stabiele werking niet gegarandeerd kon worden en dat ik moest resetten naar factory defaults. Ik ben toen ook maar weer opnieuw begonnen.
Gebeld heb, en ben ik nog nauwelijks. Ben benieuwd hoe dat is.
Mijn oplossing voor het netwerkprobleem heb ik uit het XDA topic gehaald door het even te doorspitten. Ik heb alle bandfrequencies die hier niet gebruikt worden handmatig uitgezet (schijnt een bekende bug te zijn). Toen een reboot en handmatig geswitched van 3g naar LTE en nu lijkt het het weer te doen! :)

Iets anders is mijn interne (oor) speaker die verstoord klinkt (distorted) maar dit had ik voor de update al. Zou dit stof kunnen zijn in het speakertje? Of zou deze opgeblazen kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Ik heb in mijn geval een oplossing voor het overschakelen van 4g naar 3g. Het bereik is nu ook een stuk beter :)

Het bleek dat ik niet kon bellen over 3g, er wordt dan overgeschakeld naar 2g. Dit heeft met het modem te maken. Er is maar 1 modem aanwezig waarbij het werkt, namelijk de 20151407 versie.

http://forum.xda-develope...s3-flashable-zip-t3362850

Nu kan ik gewoon bellen en staat er tijdens het bellen in de statusbalk dat ik met 3g verbonden ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 15:23
Ik probeer een glazen screen protector te kopen voor de Jiayu S3, maar heb al tweemaal gehad dat de voorraad niet bleek te kloppen of de levertijd 25+ dagen is.

Heeft iemand anders hiervoor relevante shoppingervaring? Inmiddels heb ik nog maar 4 dagen tot de verjaardag van mijn vrouw.

Muchas gracias alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
BramSd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:46:
Ik probeer een glazen screen protector te kopen voor de Jiayu S3, maar heb al tweemaal gehad dat de voorraad niet bleek te kloppen of de levertijd 25+ dagen is.

Heeft iemand anders hiervoor relevante shoppingervaring? Inmiddels heb ik nog maar 4 dagen tot de verjaardag van mijn vrouw.

Muchas gracias alvast.
Misschien heb je hier wat aan?
http://jiayu.de/jiayu-s3-displayschutzglas.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 17:48

RobertowNL

For your gear!

BramSd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:46:

Muchas gracias alvast.
Op aliexpress geen succes? Daar heb diverse malen protectors gekocht ;). Met en zonder orginele verpakking, maar veel verschil is er niet verder.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joper
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2021
Marc-K schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:31:
Wie kan mij helpen een nieuwe ROM te flashen op mijn Jiayu S3? Ik ben zelf al bezig geweest met flashtool, maar ik kom er niet uit.

Mijn telefoon is opeens vergeven van de reclame popups en appps die zelf gaan installeren. Heel irritant en de telefoon is zo niet bruikbaar meer.

Hopelijk lost een nieuwe ROM dit probleem op. Ik draai nu nog de stock ROM en wil eigenlijk wel over naar een nieuwere versie, maar zoals gezegd: het lukt mij niet.

Wie kan en wil mij helpen???

Gr, Marc

### disregard ###

Het is al gelukt. Na 3 dagen klooien net de laptop van mijn zoon gepakt en in 1 x andere ROM erop geflashed. Zal wel aan de drivers gelegen hebben.
Hey, hoe Ben je eruit gekomen? Welke ROM heb je geinstalleerd en hoe?
Ik heb namelijk net hetzelfde voor met die alle en reclame :( hoe komt het eigenlijk dt we hiervan lst hebben?

Groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 11:14
joper schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:09:
[...]

Hey, hoe Ben je eruit gekomen? Welke ROM heb je geinstalleerd en hoe?
Ik heb namelijk net hetzelfde voor met die alle en reclame :( hoe komt het eigenlijk dt we hiervan lst hebben?

Groetjes.
Dit is al vaak besproken op dit forum, en ook hoe het op te lossen. Installeer een nieuwe launcher en disable de meegeleverde launcher, en je bent vermoedelijk hier vanaf. Zet ook het vinkje terug in de settings bij Install from unknown resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:38
Ik heb nu drie S3 advance in het gezin. Tevens hebben mijn vader en schoonvader een S3+. Net weer een besteld voor mijn vrouw. Vreemde is dat de advanced 16GB met een MT6752 (1,7Mhz) heeft, de S3+ 16GB met een MT6753 (1,3Mhz) en de laatste die ik bestelde is de S3A met 32GB en een MT6752(1,7Mhz).

De S3 en S3A waren iets duurder dan de S3+ met zijn mindere processor.

Schijnt dat Jiayu dus weer een extra oplage van de S3 gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Jep, er zijn er nu 3. S3, S3+ en S3A. Als ik me niet vergis heette de de S3+ in het begin zelfs s3A. In ieder geval werd die hier op het topic zo genoemd. :P Lekker duidelijk allemaal. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unkie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 16:28
Iemand de nieuwe updates al geprobeerd?

Zojuist CM13 erop gezet, maar ik vind het allemaal wat traag werken (zal wel bij de interface horen). Ga nu AICP proberen. Als deze net zo traag aan voelt ga ik weer terug naar RC5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
Unkie schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 09:30:

Zojuist CM13 erop gezet, maar ik vind het allemaal wat traag werken (zal wel bij de interface horen). Ga nu AICP proberen. Als deze net zo traag aan voelt ga ik weer terug naar RC5.
Draai nu een week AICP. In het begin redelijk vlot, viel zeker niet tegen. Na een paar dagen wordt ie trager, zelfs na een herstart blijft het traag. Als m'n telefoon gaat, duurt het soms een paar seconden voordat ik beeld heb :|
Internetten valt soms ook niet mee.

Ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Unkie schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 09:30:

De interface is standaard inderdaad trager dan in RC5, omdat de tijd van de animaties daar erg laag staat :)

Om dit aan te passen ga je naar de 'Developer Options' en dan kun je de 'Window animation scale', de 'Transition animation scale' en de 'Animator duration scale' verlagen.
Op RC5 staan ze standaard op 0.5x.
HMC schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 04:56:
Jep, er zijn er nu 3. S3, S3+ en S3A. Als ik me niet vergis heette de de S3+ in het begin zelfs s3A. In ieder geval werd die hier op het topic zo genoemd. :P Lekker duidelijk allemaal. :D
Idd, het wordt lekker verwarrend zo. :P

@topicstarters, misschien is het handig om de eerste post aan te vullen met alle type S3's om verwarring te voorkomen?
Er is nu namelijk ook een 32GB ROM variant uit, maar daar zijn nog geen custom ROMS voor beschikbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Ro-Me op 13-08-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik heb de 32GB S3A besteld. Weet niet of de rom van de S3 er op kan. Zit enkel een verschil in geheugen en verder lijkt de hardware hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
HMC schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 04:56:
Er zijn er 4, de S3A bestond al. Er is nu een 32GB versie van uitgebracht, de vorige was 16GB.

S3 16 GB - 2GB RAM - MediaTek MT6752
S3A 16GB - 3GB RAM - MediaTek MT6752
S3+ 16GB - 3GB RAM - MediaTek MT6753
S3A 32GB - 3GB RAM - MediaTek MT6752 (sinds +/- een week te koop)

[ Voor 6% gewijzigd door KoffieAnanas op 13-08-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
henkb123 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 15:00:
Ik heb de 32GB S3A besteld. Weet niet of de rom van de S3 er op kan. Zit enkel een verschil in geheugen en verder lijkt de hardware hetzelfde.
Nee, dit kan niet. Een van de custom rom developers heeft al wel een Jiayu S3A 32GB ontvangen + source code. Mogelijk gaat hij ook een custom rom voor de nieuwe S3A 32GB bakken. Je kunt het beste meer info vinden op het Jiayu S3 forum van xda:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht voor mijn vakantie snel een vervangende batterij te bestellen die snel zou aankomen via Banggood. Maar het blijkt geen originele en ontlaadt al heel snel wanneer hij nog niet op de helft is. Opladen klopt ook niet wanneer het net over de helft is en dan opeens 100%. Het weegt ook lichter dan het origineel...

Het gaat om deze:
http://www.banggood.com/O...-S3-S3-Plus-p-971354.html

NIET kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:31:
Ik dacht voor mijn vakantie snel een vervangende batterij te bestellen die snel zou aankomen via Banggood. Maar het blijkt geen originele en ontlaadt al heel snel wanneer hij nog niet op de helft is. Opladen klopt ook niet wanneer het net over de helft is en dan opeens 100%. Het weegt ook lichter dan het origineel...

Het gaat om deze:
http://www.banggood.com/O...-S3-S3-Plus-p-971354.html

NIET kopen dus.
Als je een batterij wilt, zoek even in dit topic. Op AliExpress kan je een zeer goede nieuwe batterij kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 02:22:
[...]

Als je een batterij wilt, zoek even in dit topic. Op AliExpress kan je een zeer goede nieuwe batterij kopen
Weet ik en die had ik ook bekeken maar die hadden een te lange levertijd (nu binnen 10 dagen vlak voor vakantie), vandaar dat ik het risico nam... Even afwachten of Banggood me gaat compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
KoffieAnanas schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:12:
[...]

Er zijn er 4, de S3A bestond al. Er is nu een 32GB versie van uitgebracht, de vorige was 16GB.

S3 16 GB - 2GB RAM - MediaTek MT6752
S3A 16GB - 3GB RAM - MediaTek MT6752
S3+ 16GB - 3GB RAM - MediaTek MT6753
S3A 32GB - 3GB RAM - MediaTek MT6752 (sinds +/- een week te koop)
Overigens, de eerste S3 met 3G ram was de S3S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Mehari72 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:41:
[...]

Overigens, de eerste S3 met 3G ram was de S3S.
Dat is dezelfde als de S3A 16GB. Op sommige plekken werd deze telefoon S3 Advanced genoemd, op sommige S3S. De ROM voor deze mobiel was S3S gelabeld.

Er waren in totaal 4 verschillende type officiële ROMs. De S3, S3W, S3S en S3SW, waarbij de W de internationale versie was en vermoedelijk stond voor World/Worldwide. Dit is wat ik mij herinner van ruim een jaar geleden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
De A toevoeging kende ik alleen van de G4A, de S3 + NFC en 3GB als S.
Dan klopt de nieuwe toevoeging A wel.
Het is wel jammer dat het zo stil is rond Jiayu, ik heb altijd goede ervaringen gehad met het merk vanaf de G3.
Het ging een beetje fout met de adware in de 4.4 van de S3.
Een beetje begrijpelijk als het niet zo goed gaat financieel en je zo een beetje reclame subsidie kan krijgen.

• Bruunbarg
Een tweaker nog behoefte bij een Jiayu S3 3GB?

• Mehari72
Over?
Zelf heb ik er al 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 09:35

Dr.Roelski

Walk on ....

Ik vind het nog steeds een heerlijk toestel en zit serieus te overwegen om er een reserve te nemen. Nu zijn ze nog te krijgen en straks misschien niet meer. Heb nu de s3a (denk ik).
Is er overigens nog ergens exact te zien welke versie je hebt? Kan het zo 1,2,3 niet vinden.
Enige nadeel waar ik tot nu toe last van gehad heb is het compas/versnellingssensor wat langzaam verloopt. Niet handig met google cardboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:01
Volgens een post op de duitse facebook van Jiayu zal de S4 in september uitgebracht moeten worden. Of "laat dit jaar" laten ze weten in een reactie.

Wat ze ook laten weten is dat de Jiayu S3 een succesvol model is en dat ze dus nog een editie deze week hebben uitgebracht; de Jiayu S3 Professional. Dit is letterlijk een Jiayu S3 Advanced met 32GB geheugen (waar eerder in dit topic ook al aandacht aan gegeven was).

Wat het extra verwarrend maakt is dat resellers het als Jiayu S3+ (MT6752), Jiayu S3+ Pro of S3A 32GB verkopen. Tot zover ik weet heeft deze nieuwe editie geen NFC dus zou de naam S3A niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
thnx zal ff in de gaten houden. Tot nog toe bevalt de meegeleverde 5.1 europese rom erg goed. Zit de google now launcher op en is verder erg stabiel en snel.
KoffieAnanas schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:18:
[...]

Nee, dit kan niet. Een van de custom rom developers heeft al wel een Jiayu S3A 32GB ontvangen + source code. Mogelijk gaat hij ook een custom rom voor de nieuwe S3A 32GB bakken. Je kunt het beste meer info vinden op het Jiayu S3 forum van xda:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
idd bij GCB erg storend. Mijn Samsung S5 van het werk heeft hetzelfde euvel trouwens.
Dr.Roelski schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:17:
Ik vind het nog steeds een heerlijk toestel en zit serieus te overwegen om er een reserve te nemen. Nu zijn ze nog te krijgen en straks misschien niet meer. Heb nu de s3a (denk ik).
Is er overigens nog ergens exact te zien welke versie je hebt? Kan het zo 1,2,3 niet vinden.
Enige nadeel waar ik tot nu toe last van gehad heb is het compas/versnellingssensor wat langzaam verloopt. Niet handig met google cardboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik heb de nieuwste S3A 32GB net in huis en deze heeft WEL NFC
Brentolinni schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 02:48:
Volgens een post op de duitse facebook van Jiayu zal de S4 in september uitgebracht moeten worden. Of "laat dit jaar" laten ze weten in een reactie.

Wat ze ook laten weten is dat de Jiayu S3 een succesvol model is en dat ze dus nog een editie deze week hebben uitgebracht; de Jiayu S3 Professional. Dit is letterlijk een Jiayu S3 Advanced met 32GB geheugen (waar eerder in dit topic ook al aandacht aan gegeven was).

Wat het extra verwarrend maakt is dat resellers het als Jiayu S3+ (MT6752), Jiayu S3+ Pro of S3A 32GB verkopen. Tot zover ik weet heeft deze nieuwe editie geen NFC dus zou de naam S3A niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Dr.Roelski schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:17:
Je kunt de gyroscoop kalibreren via het MediaTek Engineer Menu (Hardware Testing - Sensor - Sensor Calibration - Gyroscope Calibration). Verder schijnt er een Xposed module te zijn met gyroscope noise reduction. Ik heb ergens gelezen dat dit het verloop enorm verminderd. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
Toen ik zelf nog een S3 had ook cardboard geprobeerd, maar dat was inderdaad bepaald niet zuiver.
Horizon vaak scheef, blijven draaien/trekken bij stilhouden etc.
Heb nu een nexus 5X en toevallig gisteren cardboard nog eens geinstalleerd.
Zie nu pas hoe het er eigenlijk uit hoort te zien, helemaal strak en zuiver reagerend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentolinni
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:01
henkb123 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:34:
Ik heb de nieuwste S3A 32GB net in huis en deze heeft WEL NFC

[...]
Ik heb me verkeerd laten informeren, excuse moi. Blijkbaar is de Jiayu S3 Pro nog een andere editie dan de S3A 32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruunbarg
*Knip*. Hier is de V&A voor.

[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 29-08-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustKlaas
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik gebruik Snapchat op mijn Jiayu S3 alleen onderaan het scherm blijft er een stuk zwart, de app is niet helemaal uitgevuld over het scherm. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
De eerste versie van Android 7.0 is inmiddels ook beschikbaar voor de S3...

http://forum.xda-develope...=68382358&postcount=16551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
Heeft iemand van jullie ook ervaring met accuproblemen?
Ik draai nu Cyanogenmod 13.0 maar volgens de app 'Ampere' laad het toestel op met 30mA.
Het toestel doet er ook gigantisch lang over om op te laden (Letterlijk 24 uur, geen grap).
Iemand enig idee hoe het komt, de AOSP rom heeft dit probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Die Ampere app werkt niet goed.
De enige manier om te weten wat de laadstroom is, is met een meter.
Er bestaan heel goedkope tussen metertjes.
Ook zal de S3 niet op elke USB snel laden.
Als deze niet door de S3 als snellader herkend word, laad ie maar 350-400mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Ja oke, maar 24 uur opladen is nog steeds belachelijk.
Eerst laadde die op in 3 a 4 uur... ook geen snelheidsrecord maar acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Ja maar met zo'n meter zie je wat er gebeurt en kan je kijken of een andere lader of kabel wat uitmaakt.
Zit de fastcharge niet in de CM13?
Bij de AICP onder misc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Bij CM13 ook maar met fast charge aan doet ie er nog steeds meer dan 12 uur over dat lijkt mij nou niet de bedoeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Jvann op 28-08-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Wat voor usb lader gebruik je?
Ik kom trouwens ook niet boven de 1200mA meestal, maar dan is ie in ieder geval ruim binnen een nacht vol.
Andere batterij al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 01:29
Hier de verse trotse eigenaar van een JiaYu S3A 32GB versie. Zoals al gezegd is valt op xda te lezen dat het ROM voor de 16GB-versie niet geschikt is voor de 32GB-versie:
http://forum.xda-develope...oms-32gb-version-t3433207

In de reacties staat tevens dat er nog geen succes is behaald met TWRP op de 32GB-versie en dus kan je ook SuperSU niet flashen.

Nu zijn er andere tooltjes om te rooten (zodat je SuperSU gewoon via de playstore kan installeren) en ik heb mij (ondanks ernstige scepsis) laten overhalen door een "betrouwbare expert" (you know who you are :( ;) ) om het programma rootkhp te gebruiken.

Voor eenieder die dit hier ook overweegt: DOE DIT NIET!

Het ging allemaal een beetje snel hier maar dit is wat er gebeurt: De installer van de rootkhp-website is een downloader die je vraagt of je de installer wilt downloaden (op zich niets bijzonders, alhoewel het me in dit geval wel de wenkbrouwen deed fronzen). Als je op ok klikt opent het je browser en stuurt je naar een Google Drive locatie om een rootkhp.exe te downloaden (tenminste ... dat bestand zag ik nog net in een flits op die pagina staan) en daar ging het mis. Kaspersky begon gelijk te tetteren over dll's in appdata\local\temp\<somekeys> en zonder enige inmenging sloot FireFox. Toegang tot bestanden werd gelijk geblokkeerd. Na desinfectie en een reboot leek alles opgelost tot ik FireFox opende en daar ineens een YourGSearchFinder-zoekbalk zag. Uiteraard ben ik gelijk verder gaan spitten en bleek er een process te draaien genaamd SoSoEasy (als systeemprocess). Het process valt niet te beïndigen want het start gewoon gelijk weer op en dus kan je ook niet even snel de exe verwijderen. Het valt ook niet te deïnstalleren (zoals men beweert op diverse websites) want het staat niet tussen de geïnstalleerde programma's. Verder onderzoek leverde op dat ik ook nog een Trotux browser hijacker geïnstalleerd had staan (waarschijnlijk die searchbar dus) die wel te deïnstalleren valt. In veilige modus heb ik dat SoSoEasy weg kunnen krijgen (bestanden verwijderen en register doorlopen).

Uiteindelijk heb ik alsnog maar een compleet systeemherstel gedaan voor de zekerheid en er is niets meer van terug te vinden (als het goed is) maar irritant is het wel. En ik heb nog steeds mijn telefoon niet geroot :P

Het is lang geleden dat ik zoiets stoms heb gedaan |:( en trots ben ik er zeker niet op maar wellicht dat ik anderen voor deze ellende kan behoeden met deze post. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ro-Me
Toevallig heb ik iets gelezen over het rooten van de 32GB versie, waar deze oplossing werd gesuggereerd:

1. Download SuperSU en plaats deze op het interne geheugen of op de SD-kaart van de telefoon
2. Download de ROM voor de 32GB variant.
3. Download TWRP.
4. Zet de Jiayu S3 uit en verbind het toestel met een USB-kabel aan de pc.
5. Start de flashtool en selecteer de scatter file van de ROM uit stap 2 en vink alleen de recovery aan. Selecteer vervolgens de recovery image van stap 3 en flash deze.
6. Boot nu in de recovery en flash SuperSU

Of het werkt weet ik niet. Ik kan de desbetreffende post helaas niet zo snel vinden. Maar als het mislukt, kun je altijd weer de originele recovery flashen. _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Ro-Me op 02-09-2016 11:54 . Reden: uitgebreidere uitleg, downloadlinks toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ro-Me schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:02:
[...]

Toevallig heb ik iets gelezen over het rooten van de 32GB versie, waar deze oplossing werd gesuggereerd:

1. Download de ROM voor de 32GB variant.
2. Gebruik de scatter file van de ROM uit stap 1 en vink alleen de recovery aan en selecteer vervolgens de recovery image (TWRP) van de RC5 ROM. Vervolgens kun je alleen de recovery flashen.
3. Boot nu in de recovery en flash SuperSU.

Of het werkt, weet ik niet. Ik kan de desbetreffende post helaas niet zo snel vinden. Maar als het mislukt, kun je altijd weer de originele recovery flashen. _/-\o_
Lijkt een goed verhaal. :D Maar stap 2 snap ik niet. Wat heeft TWRP daar mee te maken? :?
Je bedoelt dat je dit proces met TWRP moet doen en niet met FlashTool?

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 30-08-2016 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro-Me
HMC schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:10:
[...]

Lijkt een goed verhaal. :D Maar stap 2 snap ik niet. Wat heeft TWRP daar mee te maken? :?
Je bedoelt dat je dit proces met TWRP moet doen en niet met FlashTool?
Heb mijn bericht net even aangepast ;)

Het flashen van de recovery moet uiteraard via de flashtool. :)
Daarna de telefoon aanzetten en de recovery opstarten zodat SuperSU geflashed kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ro-Me schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:16:
[...]

Heb mijn bericht net even aangepast ;)

Het flashen van de recovery moet uiteraard via de flashtool. :)
Daarna de telefoon aanzetten en de recovery opstarten zodat SuperSU geflashed kan worden.
Klasse. d:)b Die gaat VOODOO wel van pas komen denk ik. Maar dan ook nog even aanpassen dat je de 16GB ROM bedoelt. :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
HMC schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:23:
[...]

Klasse. d:)b Die gaat VOODOO wel van pas komen denk ik. Maar dan ook nog even aanpassen dat je de 16GB ROM bedoelt. :P :+
Done. Die 16GB ROM is trouwens niet nodig, TWRP is ook gewoon te downloaden via xda :)

[ Voor 28% gewijzigd door Ro-Me op 30-08-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Als het jullie lukt om de nieuwste S3A, 32GB versie dus, aan de pc te koppelen dan zou ik graag vernemen hoe jullie dat voor elkaar hebben gekregen.

Bij mij ziet hij al mijn S3's behalve de laatste nieuwste S3A 32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ro-Me schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 18:33:
[...]

Done. Die 16GB ROM is trouwens niet nodig, TWRP is ook gewoon te downloaden via xda :)
Waar vind jij dan een ROM voor de nieuwe 32GB versie? :?
Ik heb zelf gewon oude 3GB/16GB met Marshmellow erop, maar een maat van me heeft dus die nieuwe versie, en krijgt nu al die spam zooi.

Die phone is zelfs niet geroot. :o
Vandaar.

Maar gewoon via recovery er een CM opgooien zou moeten lukken, maar dan moet het wel de 32GB-versie-ROM zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
HMC schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:08:
[...]

Waar vind jij dan een ROM voor de nieuwe 32GB versie? :?
Op XDA-developers staat waar je naar moet zoeken :)

Stock ROM voor de Jiayu 32GB versie:
Download
HMC schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:08:
[...]

Maar gewoon via recovery er een CM opgooien zou moeten lukken, maar dan moet het wel de 32GB-versie-ROM zijn.
Er zijn op dit moment nog geen custom roms voor de 32GB variant. De ontwikkelaars op xda zijn er wel mee bezig, schijnt het :)

[ Voor 30% gewijzigd door Ro-Me op 31-08-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Er is nu ook een alpha build van Android 7 (Nougat) uit voor de Jiayu S3 (MT6752):

http://forum.xda-develope...-aosp-n-jiayu-s3-t3451923

• VOODOO_WILLIE
Bedankt voor de informatie. Zoals jullie wel zullen begrijpen ben ik nu lichtelijk para m.b.t. het installeren van dingen uit vage bronnen. ;) Dat geldt niet alleen voor pc-software maar zeker ook voor een eventueel ROM.

Daarnaast loopt mijn hoofd inmiddels een beetje om wat betreft de benodigde drivers (of juist niet) en alle andere zaken. Er wordt bijvoorbeeld gezegd dat ik dat ROM niet nodig heb maar waar haal ik dan die scatterfile vandaan? Er staat bij dat ROM dat het voor de S3+ Pro is terwijl mijn Jiayu zegt dat-ie een S3A is. Aangezien ik nergens uitsluitsel kan vinden welk type nou precies welke is en ik bijster weinig zin heb om mijn phone ff gauw te "bricken" (zonder de juiste spullen om het te herstellen) ga ik eerst heel goed bekijken hoe het allemaal zit. :)
henkb123 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:22:
Als het jullie lukt om de nieuwste S3A, 32GB versie dus, aan de pc te koppelen dan zou ik graag vernemen hoe jullie dat voor elkaar hebben gekregen.

Bij mij ziet hij al mijn S3's behalve de laatste nieuwste S3A 32GB.
Op mijn Windows 7-pc ging dat gelijk "goed" bij het inpluggen. Windows installeerde 3 drivers waarvan de MTP-driver mislukte. Niettemin kan ik gewoon de Jiayu op 'Media device' zetten en dan komt Windows vanzelf met het autorun-venster en is alle opslag toegankelijk. Ik heb nog zitten snuffelen in setupapi.dev.log (in Windows\inf) en daar zie ik toch echt dat er een MTP USB Device (met VID_0E8D&PID_2008) met succes is geïnstalleerd op het tijdstip dat ik de Jiayu aan de pc hing.

Van het weekend was ik echter bij iemand op visite en wilde ik 'm aansluiten op de pc daar en daar gebeurde ook helemaal niks. Ik had ff geen tijd om daarmee te gaan zitten rommelen (want andere patiëntjes) maar het was wel een wokkie USB-kabel dus ik heb zo'n vermoeden dat dat daar aan lag of aan de gebruikte usb-poort.

Misschien dus een idee om eens een andere kabel te proberen (dat een andere telefoon het wel doet zegt niks) of een andere usb-poort.

Je kan ook even kijken of je de S3 überhaupt ziet staan in de Device Manager onder Portable Devices. Zo niet dan kan je proberen om de USB Host Controller drivers te deïnstalleren (in dezelfde Device Manager). Als je Windows herstart worden die, als het goed is, automatisch opnieuw geïnstalleerd. Met een beetje geluk snapt Windows het nu wel. Je kan ook een proberen om usb debugging aan te zetten in de developer options. Wellicht dat Windows dan wakker wordt.

Zowel dan kan je proberen de driver te deïnstalleren (en rebooten). Een andere optie als dat niet werkt is handmatig de driver te updaten (rechtermuis op S3->Update Driver Software->Locate and install driver software manually). Daar kan je of kiezen uit een lijst of handmatig bladeren naar de driver. Je kan uiteraard eerst proberen of je hem uit de lijst kan selecteren.

De driver kan je vinden (als je handmatig gaat bladeren) in:
C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\wpdmtp.inf_amd64_neutral_<blablabla>
Ik heb er meerdere staan maar voor de Jiayu gebruikt Windows hier degene die op 5001 eindigt
(Overigens heeft AMD hier niks mee te maken in de zin van je cpu. Het is de naamgeving voor de 64-bit-drivers.)

Beter vertel je me nu niet dat je Linux draait trouwens :P ;)

Het is een beetje jammer dat je niet in de instellingen de usb mode kan instellen zoals vroeger wel het geval was. Die wilde nog weleens gewoon "charge only" staan en dan detecteert je pc hem dus niet. Je bent nu afhankelijk van de notificatie zodra je de telefoon aan de pc hangt maar daarmee is dan het vicieuze cirkeltje rond. Onbegrijpelijk dat ze dat soort opties eruit hebben gekwakt.

• henkb123
Heb reeds vanalles geprobeerd om de MTP voor de nieuwe S3A draaiend te krijgen op windows 10 maar helaas. Mijn oude S3 16GB werkt vlekkeloos.

Win10 ziet de S3 wel in apparaatbeheer maar geeft een foutmelding. Handmatig de drivers installeren helpt niet. Heb het ook op de laptop met win 10 geprobeerd maar helaas. via de optie als camera koppelen werkt het wel maar dan kun je enkel in de fotomap van de phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Dat is waardeloos. Ik neem aan dat je de telefoon ook al eens herstart hebt voor je hem aansloot? Kan ook nog weleens helpen. Welke foutmelding geeft hij precies?

Wat ik zo gauw kan vinden gaat over het compleet mislukken van MTP mode onder W10 en niet voor uitzonderingen (zoals bij jou dus is). Oplossingen zijn: Installeer de Media Feature Pack en installeer de Google USB Driver. Maar dat heb je dan vast al geprobeerd.

Misschien dat ik ergens iemand z'n W10-systeem ff kan kapen om het met de mijne te testen maar dat zal dan van het weekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

VOODOO_WILLIE schreef op donderdag 01 september 2016 @ 04:23:
Bedankt voor de informatie. Zoals jullie wel zullen begrijpen ben ik nu lichtelijk para m.b.t. het installeren van dingen uit vage bronnen. ;) Dat geldt niet alleen voor pc-software maar zeker ook voor een eventueel ROM.

Daarnaast loopt mijn hoofd inmiddels een beetje om wat betreft de benodigde drivers (of juist niet) en alle andere zaken. Er wordt bijvoorbeeld gezegd dat ik dat ROM niet nodig heb maar waar haal ik dan die scatterfile vandaan? Er staat bij dat ROM dat het voor de S3+ Pro is terwijl mijn Jiayu zegt dat-ie een S3A is. Aangezien ik nergens uitsluitsel kan vinden welk type nou precies welke is en ik bijster weinig zin heb om mijn phone ff gauw te "bricken" (zonder de juiste spullen om het te herstellen) ga ik eerst heel goed bekijken hoe het allemaal zit. :)
Scatterfile zit in de ROM. De ROM is een zip-bestand. Was jij misschien voorheen gewend die hele zip op je phones SD-kaart te zetten, om op je S3 met Flashtools een ROM te zetten, pak je deze ROM zip eerst gewoon uit op je PC.
Dan heb je zooi folders en files. Eén van die files is een .txt'tje; de scatter file.

Dat is de file die je in flashtools ingeeft, en dan in een pull down menuutje kan je verder kiezen wat je met die ROM van plan bent. Je hoeft de ROM zelf niet te flashen, maar doe dan wat eerder aangegeven was door Ro-Me.

Ro-Me in "[Jiayu S3] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
VOODOO_WILLIE schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 01:16:
Dat is waardeloos. Ik neem aan dat je de telefoon ook al eens herstart hebt voor je hem aansloot? Kan ook nog weleens helpen. Welke foutmelding geeft hij precies?

Wat ik zo gauw kan vinden gaat over het compleet mislukken van MTP mode onder W10 en niet voor uitzonderingen (zoals bij jou dus is). Oplossingen zijn: Installeer de Media Feature Pack en installeer de Google USB Driver. Maar dat heb je dan vast al geprobeerd.

Misschien dat ik ergens iemand z'n W10-systeem ff kan kapen om het met de mijne te testen maar dat zal dan van het weekend worden.
Ik neem aan dat je de Anniversary Update van Windows 10 hebt geïnstalleerd, dit probleem had ik ook na het installeren hiervan.
Hier is de oplossing :)

Het is een kwestie van 'Device Manager' openen, daarna zie je een 'Unknown device' staan.
Vervolgens klik je daarop met de rechtermuisknop en klik je op 'Properties'.
Onder het tabblad 'General' klik je op 'Update driver'.

Daarna 'Browse my computer for driver software' -> 'Let me pick from a list of device drivers for my computer' -> 'Show all Devices' -> 'MTP USB Device'

[ Voor 4% gewijzigd door Ro-Me op 02-09-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
@HMC
Het begint wat duidelijker te worden maar ik was even verward omdat er gezegd werd dat je dat hele ROM niet nodig had om twrp te flashen. Maar dat ROM heb je dus wel nodig voor die scatterfile.
Ik heb zoveel tegenstrijdige verhalen en manieren zitten lezen dat ik niet overhaast wil gaan zitten rommelen.

@ Ro-Me
henkb123 heeft een probleem met W10. Ik heb zelf helemaal geen W10. En hij heeft dus blijkbaar al geprobeerd om de drivers handmatig te installeren. Zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Helaas lukt het nog steeds niet om MTP werkend te krijgen met de nieuwe S3 32GB. Ik krijg binnenkort nog eentje en zal die ook proberen, wie weet ligt het aan de phone zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VOODOO_WILLIE
Toevallig kwam er iemand langs die een W10 laptop bij zich had dus ik heb even geprobeerd om mijn S3 32GB eraan te hangen. Helaas hetzelfde resultaat als bij jou. Onder Device manager staat hij als Unknown device. Handmatig updaten ging inderdaad niet met beide drivers in de DriverStore\FileRepository folder.. Ik weet de exacte meldingen niet meer maar iets met incompatible device/missing service section etc.

Ik dacht slim te zijn en de driver van mijn pc (W7) te kopiëren en te installeren maar dat mislukte omdat de driver niet signed was en van een onbekende uitgever was (W7 zegt dat zowel de uitgever als de signer Microsoft zijn, lol).

Ik wilde het nog proberen door unsigned drivers toestaan te proberen maar dat vereist blijkbaar weer een truukje in W10 en helaas moest ik echt weg. Daar ben ik dus niet meer aan toegekomen. Misschien van het weekend nog eens proberen dan. Helaas dus nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
klopt dat je unsigned drivers moet toestaan in W10. Is een klusje en staat omschreven op google hoe dat moet. Heeft voor mij iig geen resultaat gehad.

Al met al wel lastig want als je wilt flashen moet je S3 wel herkend worden. Vreemde is dat de connect als camera wel het geheugen van de S3 herkend wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
henkb123 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:34:
klopt dat je unsigned drivers moet toestaan in W10. Is een klusje en staat omschreven op google hoe dat moet. Heeft voor mij iig geen resultaat gehad.

Al met al wel lastig want als je wilt flashen moet je S3 wel herkend worden. Vreemde is dat de connect als camera wel het geheugen van de S3 herkend wordt
Voor het flashen of installeren van de mediatek drivers is het wel noodzakelijk dat je telefoon uitstaat.
Zie deze video voor een goede handleiding voor het installeren van de drivers om de flashtool te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
Er is ook weer een nieuwe build uit van Android Nougat voor de S3! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Ro-Me schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:14:
Er is ook weer een nieuwe build uit van Android Nougat voor de S3! :)

Ziet er al beter uit. Die andere was echt Alpha. Wellicht deze week proberen.

• berrieberrie
  • Nu online
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe s3 Pro met Android 6 en de camera prestaties?
De video was bij de oude s3 niet zo denderend.....

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mehari72
Ik heb wel het idee dat met Android 6 de video beter is.
Onder 4.4 in, ieder geval, was de video met 1080p geen 30frames maar werd elk frame 2x weergegeven.
Met 6.0 wel echte 30 frames.

• berrieberrie
  • Nu online
Is er toevallig een topic over het vervangen van de usb port. Kan ze wel bestellen maar zou handig zijn met tutorial.

edit heb al wat gevonden(eerst zoeken dan vragen)

[ Voor 18% gewijzigd door berrieberrie op 08-09-2016 21:46 ]

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkb123
Ondertussen de tweede S3A 32GB binnen. Even geprutst met de drivers en ik krijg hem nu wel gekoppeld met de PC.

Wellicht ten overvloede maar wat ik heb gedaan is:

-controleer of foon op MTP staat
-foon aansluiten op goede USB poort met goede kabel
-het schermpje met "apparaat installeren" sluiten (werkt toch niet)
-apparaatbeheer openen. Staat in de lijst onder "draagbare apparaten" S3 met geel driehoekje.
-kies "stuurprogramma bijwerken" dan "op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken" dan "ik wil kiezen uit ee lijst met stuurprog" dan vinkje "compatible hardware weergeven" weghalen. Klik op
"(standaard-MTP-apparaat). klik op "MTP USB apparaat" en dan op volgende.

Hierna werkte mijn USB verbinding voor beide foons met de nieuwste 32GB op windows 10.

Ik heb eerst wel wat MT drivers geinstaleerd welke niet werkten. Ook heb ik unsigned drivers in win10 uitgeschakeld.

Mocht dit ook voor jullie werken laat het even weten. Zijn er aanvullingen of verbeterde zienswijzen dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ro-Me schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:02:
[...]

1. Download SuperSU en plaats deze op het interne geheugen of op de SD-kaart van de telefoon
2. Download de ROM voor de 32GB variant.
3. Download TWRP.
4. Zet de Jiayu S3 uit en verbind het toestel met een USB-kabel aan de pc.
5. Start de flashtool en selecteer de scatter file van de ROM uit stap 2 en vink alleen de recovery aan. Selecteer vervolgens de recovery image van stap 3 en flash deze.
6. Boot nu in de recovery en flash SuperSU

Of het werkt weet ik niet. Ik kan de desbetreffende post helaas niet zo snel vinden. Maar als het mislukt, kun je altijd weer de originele recovery flashen. _/-\o_
_/-\o_ _/-\o_

• Jvann
Ik heb nu ook die Konpson batterij, kan je die gebruiken i.c.m. snelladen?

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Jvann schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:46:
Ik heb nu ook die Konpson batterij, kan je die gebruiken i.c.m. snelladen?
Ja, werkt prima!!

• Jvann
Oke ook mijn nieuwe batterij doet er op 6.0 24 uur over om volledig op te laden.
Ik denk dat ik maar terug moet naar 5.1, want dit is niks (Of 7.0 proberen).

• bottom line
Jvann schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:52:
Oke ook mijn nieuwe batterij doet er op 6.0 24 uur over om volledig op te laden.
Ik denk dat ik maar terug moet naar 5.1, want dit is niks (Of 7.0 proberen).
Heb je al eens bij instellingen onder MISC gekeken? Je moet zelf fast charge opzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
bottom line schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:40:
[...]

Heb je al eens bij instellingen onder MISC gekeken? Je moet zelf fast charge opzetten ;)
Ja staat aan, en ik bedoel letterlijk 24 uur niet figuurlijk.
Pagina: 1 ... 38 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.