Ik zag op xda dat je nu een oudere LP modem gebruikt die wel 3G op 900mhz heeft. Is je ontvangst nu beter?ASW1 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 12:34:
Het was me in alle hectiek even ontgaan maar het blijkt dat in geen enkele lollipop rom de 3G 900mhz band werkt.![]()
Begrijp nu eindelijk waarom mijn 3G zo waardeloos is in grote gebouwen.
Zit er serieus aan te denken terug te gaan naar kitkat danwel een ander toestel te halen.
Ja ik heb een oudere lollipop modem geflashed. Helpt niets lijkt het, of het zou zo moeten zijn dat er op mijn thuislokatie geen 900 mhz is.TheHolyCow schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:18:
[...]
Ik zag op xda dat je nu een oudere LP modem gebruikt die wel 3G op 900mhz heeft. Is je ontvangst nu beter?
Weet iemand of je dat ergens kunt opzoeken?
edit 1: al gevonden. Ik gebruik op het moment een kaartje van vodafone, en die blijken helemaal geen 3G op 900 te hebben, alleen 2100.

edit 2: met t-mobile werkt 3G 900 inderdaad wel (na flashen 5.1 v39p8 modem)
[ Voor 24% gewijzigd door ASW1 op 28-01-2016 08:45 ]
Bedankt voor het testen. 
Dan lijkt mijn laatste blocking issue ook opgelost. Tijd om binnenkort naar LP te gaan.
Dan lijkt mijn laatste blocking issue ook opgelost. Tijd om binnenkort naar LP te gaan.
Due v39p8 modem, zit die in RC4?ASW1 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:13:
[...]
Ja ik heb een oudere lollipop modem geflashed. Helpt niets lijkt het, of het zou zo moeten zijn dat er op mijn thuislokatie geen 900 mhz is.
Weet iemand of je dat ergens kunt opzoeken?
edit 1: al gevonden. Ik gebruik op het moment een kaartje van vodafone, en die blijken helemaal geen 3G op 900 te hebben, alleen 2100.Zal eens gaan testen met een ander kaartje op t-mobile.
edit 2: met t-mobile werkt 3G 900 inderdaad wel (na flashen 5.1 v39p8 modem)
Zo nee, RC4 heeft 3rd recovery, hoe zou je deze modem kunnen flashen?
Zo wil ik ook nog de XDA dolby atmos equalizer flashen (heeeeel fijn ding), maar lukt ook niet meer.
Moet ik twrp er zelf op flashen? Zoha, heeft iemand er eentje die ik kan gebruiken? (die ik had gebruikt wiste heel recovery... Of ik deed het fout) (via flash tool, recovery geflasht)
Ik probeerde RC4 te installeren maar dit ging volgensmij niet helemaal goed. Ik kan mijn telefoon nu helemaal niet meer booten. Heb nog wel TWRP erop staan maar volgensmij geen OS meer.
SP Flashtools doet trouwens niets wanneer ik op download klik, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? (Mijn telefoon word wel herkend door mijn computer)

Blijft op bovenstaande scherm hangen.
SP Flashtools doet trouwens niets wanneer ik op download klik, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? (Mijn telefoon word wel herkend door mijn computer)

[ Voor 22% gewijzigd door JustKlaas op 31-01-2016 15:16 ]
Andere (goede) usb kabel werkte bij mij!JustKlaas schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:15:
Ik probeerde RC4 te installeren maar dit ging volgensmij niet helemaal goed. Ik kan mijn telefoon nu helemaal niet meer booten. Heb nog wel TWRP erop staan maar volgensmij geen OS meer.
[afbeelding]
Als flashtools helemaal niets doet, wordt je telefoon niet goed herkend volgens mij. Staat ie uit? Desnoods even de batterij eruit, dan batterij weer terug plaatsen, op "Download" klikken in flashtools en dan pas USB aansluiten.JustKlaas schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:15:
[afbeelding]
Ik heb zelf inmiddels ook RC4 draaien, had echter nogal wat problemen door een verkeerde download: ik had de link van buffel2000 gebruikt, maar dit resulteerde in een niet-bootende telefoon (bleef telkens apps optimizen, reboot, apps optimizen, reboot..). Daarna de officiele link voor RC4 gevolgd, opnieuw geflasht en toen ging het wel goed (TWRP van RC1 over de recovery heen geflasht). Helaas wel moeten wipen (omdat ik eerst dacht dat het aan m'n data-partitie lag), maar dat was snel opgelost door m'n backup met Titanium. RC4 bevalt hier prima
Ik heb eindelijk de stap genomen om mijn S3+ te flashen naar RC4. Draait als een zonnetje.
Echter heb ik nu maar 16Gb beschikbaar van mijn 32Gb. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Echter heb ik nu maar 16Gb beschikbaar van mijn 32Gb. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Bij mijn G4 waren er verschillende versies van de software voor verschillende RAM modellen. Misschien geldt dat ook hier voor de opslag? Zelfde geheugen lijkt mij (mar dat kan ik fout hebben.)wsoet schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:45:
Ik heb eindelijk de stap genomen om mijn S3+ te flashen naar RC4. Draait als een zonnetje.
Eat the bugs, live in a pod
32GBwsoet schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:45:
Wist zelfs niet dat dit bestond. Dan heb jij toch een unieke Jiayu S3
Trouwens, bedoel je niet de Jiayu S3 Advanced ipv S3+?
Hoe staat het nu met je JiayuS3?JustKlaas schreef op zondag 31 januari 2016 @ 15:15:
[ Voor 28% gewijzigd door bottom line op 03-02-2016 11:25 ]
Heb het inmiddels opgelost door de ROM te flashen met TWRP!bottom line schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:24:
[...]
32GB![]()
Wist zelfs niet dat dit bestond. Dan heb jij toch een unieke Jiayu S3![]()
[...]
Hoe staat het nu met je JiayuS3?
Ik had mijzelf toch echt overtuigd dat ik 32gb hadbottom line schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:24:
[...]
32GB![]()
Wist zelfs niet dat dit bestond. Dan heb jij toch een unieke Jiayu S3![]()
[...]
Hoe staat het nu met je JiayuS3?

Heb op dit moment zelf de Xtreme rom 1.3 draaien. Zie hier dat de meesten de RC roms draaien, zijn dit inderdaad betere roms? Kan ik hem gewoon op de normale manier flashen via sptools als ik ook naar de RC4 rom heen wil stappen? Alvast bedankt
.
Jups.ESeniS schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:40:
Heb op dit moment zelf de Xtreme rom 1.3 draaien. Zie hier dat de meesten de RC roms draaien, zijn dit inderdaad betere roms? Kan ik hem gewoon op de normale manier flashen via sptools als ik ook naar de RC4 rom heen wil stappen? Alvast bedankt.
De RC roms worden voor de moment veel beter bijgehouden als de Xtreme Rom. Op de laatste paar maanden zijn er al 4 versies uitgekomen, dus ze zijn echt wel bezig om alle bugs eruit te halen. Ik raad je aan om naar jiayu.de over te schakelen ja

Just go with the flow
Mwah, ik gebruik ook TF 1.3
Niets te klagen, alles werkt zoals het moet werken, wat wil je nog meer.
Die Duitse rom komen zoveel rc's voor uit, dan blijf je bezig (maar goed sommigen vinden dat leuk).
Als ze stoppen met hun rc's en een keer een echte release uitbrengen ga ik hem proberen.
Niets te klagen, alles werkt zoals het moet werken, wat wil je nog meer.
Die Duitse rom komen zoveel rc's voor uit, dan blijf je bezig (maar goed sommigen vinden dat leuk).
Als ze stoppen met hun rc's en een keer een echte release uitbrengen ga ik hem proberen.
Welke update, er is toch helemaal geen update?eYaTed schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:15:
Even zeggen voor de Xt 1.3 gebruikers om de update niet te installeren! Een #!?/&# heeft de beta 2.0 gelekt en die is maar 50% af.
Bron?[b]eYaTed schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:15Langs de andere kant, wel goed nieuws van de officiële Jiayu developers, eindelijk een officiële LP versie in aankomst!
Ja ik heb die print screens zelf gemaakt...ASW1 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:31:
[...]
Welke update, er is toch helemaal geen update?
[...]
Bron?
Kijk op XDA en 4PDA. Als TF, dat nu de officiële Jiayu developers zijn, mogen we er zeker van zijn dat er een officiële LP uitkomt.
Met een beetje opzoekwerk kan je de beta Xtreme 2.0 vinden, maar ik zou dat niet installeren aangezien die maar voor 50% af is, staat ook op die schermen. De update verwijderd die 2.0 en breng je terug op 1.3 (slim eigenlijk). Als je die update niet krijgt zoveel te beter.
Dat bedoel ik, je zou echt zelf op zoek moeten gaan naar die beta; er is dus helemaal geen update.
Wanneer TF de officiele developers van Jiayu zijn dan hebben we toch al lang een officiële lollipop?
Wanneer TF de officiele developers van Jiayu zijn dan hebben we toch al lang een officiële lollipop?
Die zijn te klein ik kan het niet lezen.
Maar ik heb dezelfde waarschuwing ook gehad op mijn telefoon en herinner me de strekking wel ongeveer.
Het is een bericht dat binnenkomt via de OTA updater maar er is dan geen update, en ik begrijp niet wat je probeert te zeggen.
Maar ik heb dezelfde waarschuwing ook gehad op mijn telefoon en herinner me de strekking wel ongeveer.
Het is een bericht dat binnenkomt via de OTA updater maar er is dan geen update, en ik begrijp niet wat je probeert te zeggen.
Is het mogelijk om ergens in te stellen dat foto's automatisch op de SD kaart komen?
Kan in de Camera settings niets vinden (RC3).
Een suggestie voor een andere camera app/"automatisch verplaatsen naar sd" synchronisatie-app is ook welkom. Iemand ervaring met Google Camera misschien?
Een suggestie voor een andere camera app/"automatisch verplaatsen naar sd" synchronisatie-app is ook welkom. Iemand ervaring met Google Camera misschien?
Instellingen - Opslagruimte - sd-kaart selecteren. Bij mij gaan die rechtstreeks naar de sd-kaart in de folder DCIM/Camera (RC4, maar herinner mij dat het ook bij de vorige versies werkte).remcoboy1479 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:36:
Is het mogelijk om ergens in te stellen dat foto's automatisch op de SD kaart komen?
Ik zocht deze instelling in de camera-app zelf, waar dat vaker zit. Vandaar, bedankt!!eYaTed schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 17:51:
[...]
Instellingen - Opslagruimte - sd-kaart selecteren. Bij mij gaan die rechtstreeks naar de sd-kaart in de folder DCIM/Camera (RC4, maar herinner mij dat het ook bij de vorige versies werkte).
Ik gebruik Opencamera. Heeft een setting voor het opslaan op SD.remcoboy1479 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:36:
Degene die fastcharge willen in hun S3, hierbij de link.
Uitvoerig getest en ok verklaard door .de developers. Wordt ook geïmplementeerd in RC5.
Uitvoerig getest en ok verklaard door .de developers. Wordt ook geïmplementeerd in RC5.
Verwijderd
Hallo allemaal,
ik heb sinds vorige week een Jiayu S3 3GB, nadat mijn vorige was kapot gevallen.
Mijn vorige had ik besteld bij Shenzhen Top-One Trading, super tevreden van!
Mijn nieuwe bestelde ik bij Mikki Bloomberg omdat ik over deze verkoper hier alleen maar goede reacties had gelezen.
Vorige week dinsdag telefoon ontvangen, alle apps geïnstalleerd, werkte perfect! Afgelopen zaterdag viel mijn beeld tijdens het spelen van een game ineens uit, na een paar keertjes de accu eruit te halen en terug erin te stoppen en een half uurtje te wachten werkte ie weer.
4 dagen geen problemen gehad, gisteren begon het beeld ineens te rollen, krimpte zeg maar in elkaar, verkleurde en werd toen zwart. Hetzelfde procede maar weer eens een paar keren herhaald, en toen ging hij op miraculeuze wijze weer opnieuw aan!
Sinds vanmorgen kan ik de foon aanzetten en het scherm licht een beetje op, maar er is voor de rest niks te zien. Kan hem dus helemaal niet meer gebruiken, je hoort wel nog berichten binnenkomen, dus voor de rest draait ie nog, maar het scherm werkt dus niet meer.
Wat zou ik hier aan kunnen doen?
Heb al enkele keren de verkoper proberen te contacteren, maar met het Chinese nieuwjaar heb ik daarop nog geen reactie gehad.
Heb ondertussen ook al een dispute geopend, aangezien mijn Purchase Protection nog niet was afgelopen, met hierin een filmpje van wat de telefoon (niet meer) doet.
Het lijkt me een heel gedoe te zijn om die telefoon terug naar China te moeten sturen, maar wil natuurlijk ook niet zomaar die 200 euro weggooien he...
ik heb sinds vorige week een Jiayu S3 3GB, nadat mijn vorige was kapot gevallen.
Mijn nieuwe bestelde ik bij Mikki Bloomberg omdat ik over deze verkoper hier alleen maar goede reacties had gelezen.
Vorige week dinsdag telefoon ontvangen, alle apps geïnstalleerd, werkte perfect! Afgelopen zaterdag viel mijn beeld tijdens het spelen van een game ineens uit, na een paar keertjes de accu eruit te halen en terug erin te stoppen en een half uurtje te wachten werkte ie weer.
4 dagen geen problemen gehad, gisteren begon het beeld ineens te rollen, krimpte zeg maar in elkaar, verkleurde en werd toen zwart. Hetzelfde procede maar weer eens een paar keren herhaald, en toen ging hij op miraculeuze wijze weer opnieuw aan!
Sinds vanmorgen kan ik de foon aanzetten en het scherm licht een beetje op, maar er is voor de rest niks te zien. Kan hem dus helemaal niet meer gebruiken, je hoort wel nog berichten binnenkomen, dus voor de rest draait ie nog, maar het scherm werkt dus niet meer.
Heb al enkele keren de verkoper proberen te contacteren, maar met het Chinese nieuwjaar heb ik daarop nog geen reactie gehad.
Heb ondertussen ook al een dispute geopend, aangezien mijn Purchase Protection nog niet was afgelopen, met hierin een filmpje van wat de telefoon (niet meer) doet.
Het lijkt me een heel gedoe te zijn om die telefoon terug naar China te moeten sturen, maar wil natuurlijk ook niet zomaar die 200 euro weggooien he...
Dat van scherm uitvallen en een half uur wachten duidde aan op een lege batterij. Verder lijkt het mij een software probleem.
Welke ROM draaide er op? Eens geprobeerd om een nieuwe ROM te flashen?
Welke ROM draaide er op? Eens geprobeerd om een nieuwe ROM te flashen?
Reageert het scherm nog wel op je aanrakingen? Zoals mijn G4 vaak geen beeld meer vertoont, werkt het scherm zeker nog wel. Bijvoorbeeld bij alarm of gebeld worden weet je waar je moet "swipen". Test dat eens.
Lijkt mij, zoals eYaTed al zei, gewoon een software probleem.Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:32:
Hallo allemaal,
Gisteren begon het beeld ineens te rollen, krimpte zeg maar in elkaar, verkleurde en werd toen zwart. Hetzelfde procede maar weer eens een paar keren herhaald, en toen ging hij op miraculeuze wijze weer opnieuw aan!
Flash RC4 op de smartphone en probeer het eens uit.
Wel jammer dat je al een dispute hebt gestart (een verlenging van Purchase protection kan je namelijk makkelijk aanvragen) dus nu ga je redelijk snel alles zelf moeten proberen wat wij je hier aanraden.
[ Voor 34% gewijzigd door bottom line op 10-02-2016 15:37 ]
Verwijderd
Ik heb geen idee welke rom geïnstalleerd werd door de Chinezen, ik heb zelf geen ervaring met het installeren van een andere ROM, moet ik dit gewoon doen zoals aangegeven in deze link:
https://onedrive.live.com...&authkey=!AJLOSgbFOlRDCCA
@HMC: ik kan niks meer zien op mijn scherm, dus kan mij niet aanmelden bij mijn netwerk en helaas dus ook geen telefoons ontvangen. Het instellen van een alarm lukt dus bijgevolg ook niet.
@ bottom_line: als ik dit zou proberen om die RC4 op mijn Jiayu te flashen, en ik zou hem dan naderhand toch moeten terugsturen naar China, zouden ze daar dan geen problemen van kunnen maken, omdat zij hem niet met die ROM hebben aangeleverd?
radeloze groetjes
@HMC: ik kan niks meer zien op mijn scherm, dus kan mij niet aanmelden bij mijn netwerk en helaas dus ook geen telefoons ontvangen. Het instellen van een alarm lukt dus bijgevolg ook niet.
@ bottom_line: als ik dit zou proberen om die RC4 op mijn Jiayu te flashen, en ik zou hem dan naderhand toch moeten terugsturen naar China, zouden ze daar dan geen problemen van kunnen maken, omdat zij hem niet met die ROM hebben aangeleverd?
radeloze groetjes
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2016 20:21 ]
Ik wist niet dat je zoiets softwarematig kon instellen.eYaTed schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:22:
Welke opladerspecificaties ondersteund dit?
Pump Express heet dat bij MTK tov quickcharge bij Qualcomms.Jvann schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 23:12:
[...]
Ik wist niet dat je zoiets softwarematig kon instellen.
Welke opladerspecificaties ondersteund dit?
Heb het niet nagekeken maar dacht dat er oorspronkelijk een lijn was waar pump express uitgeschakeld was:
.field public static final MTK_PUMP_EXPRESS_SUPPORT:Z = false
Waarschijnlijk omdat ze niet goed overweg konden met energiebeheer in fastcharge.
Softwarematig wordt een en ander ingesteld zodat in begin het snel oplaadt en naar het einde toe trager. Vóór de fastcharge ging dat ongeveer zo:
1.5 uur laden aan 1A , de batterij bereikt 50% van de lading
1.0 uur laden aan 780 mA, de batterij berekt 75%
1.5 uur om te vervullen, met een dalende stroom van 750 tot 200 mA
specs volgens mediatek:
http://www.mediatek.com/e...-management/pump-express/
Met fastcharge zou je tussen 1.5A-1.9A moeten kunnen halen en een lading van 70% in 1uur volgens testers. Het is dus zoeken naar een goede charger (2.0A) en kabel. Met zo'n usb voltage tester kan je dat gemakkelijk testen.
Ik heb net geprobeerd om 9292 te installeren via de playstore op mijn S3 maar ik krijg een melding "Je apparaat is niet compatibel met deze versie". Weet iemand of er ergens een oudere versie is die wél compatibel is? Of hoe ik deze melding kan omzeilen?
Oh? Lukt bij mij wel zonder toestanden.
2X S3 met Extreme 1.3 en een Cherry Mobile Flare X
2X S3 met Extreme 1.3 en een Cherry Mobile Flare X
Ik zou de 2de handleiding volgen in de OP van bottom line.Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:21:
Neen, geen problemen.
Echter een vraag. Bij de opstart, zie je het logo en dan een zwart scherm of rechtsreeks een zwart scherm?
Als je opstart met power knop plus volume+ knop samen ingedrukt, geraak je in recovery?
Er is een probleem met je Play Store op je toetsel. Probeer eens de cache en instellingen van de Play Store en de Play Store Services te resetten.kwelbast schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:03:
Ik heb net geprobeerd om 9292 te installeren via de playstore op mijn S3 maar ik krijg een melding "Je apparaat is niet compatibel met deze versie". Weet iemand of er ergens een oudere versie is die wél compatibel is? Of hoe ik deze melding kan omzeilen?
Eerste keer of altijd al gekregen die foutmelding? Heb je een nieuwe ROM "dirty" geflashed? Anders opnieuw installeren.
Gebruik dit document. Ik heb alles zo goed mogelijk proberen uit te leggen en de belangrijkste linkjes staan erbij. Van hoofdstuk 4 moet jij je niets van aan trekken. Verder zou ik ook geen titanium backup nemen in jou geval. Dan kan je zo clean mogelijk beginnen na de installatie.Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 20:21:
Ik heb geen idee welke rom geïnstalleerd werd door de Chinezen, ik heb zelf geen ervaring met het installeren van een andere ROM, moet ik dit gewoon doen zoals aangegeven in deze link:
Maar moest je graag je berichten bijhouden, volg dan stap 1 tem 3 (of 6) van het eerste hoofdstuk.
https://www.dropbox.com/s...dl=0&preview=Jiayu+S3.pdf
[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 11-02-2016 11:07 ]
dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door bottom line op 11-02-2016 11:05 ]
Verwijderd
Ik zie het scherm oplichten (iets minder donker worden) maar een logo is niet zichtbaar.eYaTed schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:25:
[...]
Ik zou de 2de handleiding volgen in de OP van bottom line.
Neen, geen problemen.
Echter een vraag. Bij de opstart, zie je het logo en dan een zwart scherm of rechtsreeks een zwart scherm?
Als je opstart met power knop plus volume+ knop samen ingedrukt, geraak je in recovery?
Ik heb al eens opgestart met power knop plus volume + maar krijg niks te zien, terwijl ik bij mijn vorige gsm die kapot gevallen was wel in het recovery menuutje terecht kom
Verwijderd
Oke harstikke bedankt, ik denk dat ik het er toch maar op ga wagen dan, maar kan ik die andere ROM installeren zonder dat mijn sim-kaart in de telefoon steekt? Want daar staan al mijn contacten op, anders ben ik deze kwijt he! En gebeurt eigenlijk alles via het scherm van de PC? Want stel dat ik bepaalde dingen op de gsm moet doen, en het scherm licht niet op en kan bijgevolg niks zien, dan is de gsm misschien voor de vuilbak?!?bottom line schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:05:
[...]
Gebruik dit document. Ik heb alles zo goed mogelijk proberen uit te leggen en de belangrijkste linkjes staan erbij. Van hoofdstuk 4 moet jij je niets van aan trekken. Verder zou ik ook geen titanium backup nemen in jou geval. Dan kan je zo clean mogelijk beginnen na de installatie.
Maar moest je graag je berichten bijhouden, volg dan stap 1 tem 3 (of 6) van het eerste hoofdstuk.
https://www.dropbox.com/s...dl=0&preview=Jiayu+S3.pdf
Alvast bedankt voor jullie hulp allemaal, hoop echt dat het inderdaad een softwarematig probleem is dat door installatie van een andere ROM verholpen kan worden!
groetjes
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2016 12:09 ]
Met je sim-kaart zal er niets gebeurenVerwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:04:
[...]
Oke harstikke bedankt, ik denk dat ik het er toch maar op ga wagen dan, maar kan ik die andere ROM installeren zonder dat mijn sim-kaart in de telefoon steekt? Want daar staan al mijn contacten op, anders ben ik deze kwijt he! En gebeurt eigenlijk alles via het scherm van de PC? Want stel dat ik bepaalde dingen op de gsm moet doen, en het scherm licht niet op en kan bijgevolg niks zien, dan is de gsm misschien voor de vuilbak?!?
Alvast bedankt voor jullie hulp allemaal, hoop echt dat het inderdaad een softwarematig probleem is dat door installatie van een andere ROM verholpen kan worden!
groetjes
Je SDkaart daarentegen kan je er best wel uithalen, die wordt mee leeggemaakt met je telefoon.
Vuilbak is misschien veel gezegd. Maar ik ben er vrij zeker van dat door het flashen alles terug in orde komt.
edit Ah
[ Voor 12% gewijzigd door bottom line op 11-02-2016 12:17 ]
Dank je voor je reactie. Cache en instellingen van de Play Store en de Play Store services gereset. Daarna mijn telefoon herstart. Ik heb niks veranderd aan mijn bijna nieuwe S3+ die ik 2 weken terug ontvangen heb. Gecheckt of ik de laatste versie van de Play Store app heb, en ja, die heb ik. Maar ik krijg jammer genoeg dezelfde melding bij OV9292. Al het andere werkt gewoon naar behoren.eYaTed schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:27:
[...]
Er is een probleem met je Play Store op je toetsel. Probeer eens de cache en instellingen van de Play Store en de Play Store Services te resetten.
Eerste keer of altijd al gekregen die foutmelding? Heb je een nieuwe ROM "dirty" geflashed? Anders opnieuw installeren.
9292 app in de playstore vereist minimum Android 4.2 waar jij nu op z'n minst 4.4 of zelfs 5.1 zou moeten hebben.kwelbast schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:42:
[...]
Dank je voor je reactie. Cache en instellingen van de Play Store en de Play Store services gereset. Daarna mijn telefoon herstart. Ik heb niks veranderd aan mijn bijna nieuwe S3+ die ik 2 weken terug ontvangen heb. Gecheckt of ik de laatste versie van de Play Store app heb, en ja, die heb ik. Maar ik krijg jammer genoeg dezelfde melding bij OV9292. Al het andere werkt gewoon naar behoren.
Wat als je de apk eens manueel installeert?
Vorig jaar een S3 gekocht in een uitvoering als CherryMobile Flare X in de Filipijnen, nu lees ik net dat Cherry Mobile een belangrijk aandeel in de Jiayu fabriek heeft genomen.
http://technijuan.com/che...-smartphone-manufacturer/
http://technijuan.com/che...-smartphone-manufacturer/
Werkt dit met alle roms? Ik gebruik XtremeRom 1.3.eYaTed schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:22:
Op AliExpress een battery met charging dock gekocht, helaas een neppe batterij die niet werkt. Telefoon start niet op, en laadt de batterij ook niet op.
http://www.aliexpress.com...Shipping/32280451715.html

Als je 'm naast de originele legt, zie je duidelijk dat 'ie nep is. Het label vertoont kleurverloop, de tekst is anders en lijkt geprint.
Ik kocht deze omdat op xda het advies langskwam om gewoon de batterij met de meeste orders te bestellen. Ik vond dat al twijfelachtig advies. Niet bestellen dus.
Wat verder ook gek is, is dat ik na de eerste keer laden een voltage mat van ~8,9V, in plaats van ~4,25V. Maar dat heb ik erna niet meer kunnen reproduceren.
Dank je voor de moeite, maar ook dit werkt niet. Ik ga eens speuren voor een alternatief of anders maar via de webbrowser naar ov9292. Nogmaals dank.eYaTed schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:24:
[...]
9292 app in de playstore vereist minimum Android 4.2 waar jij nu op z'n minst 4.4 of zelfs 5.1 zou moeten hebben.
Wat als je de apk eens manueel installeert?
Verwijderd
Hallo kwelbast, ik zag je probleem. Ik had dat zelf ook en heb de oplossing ook gegeven op XDA forum. Hier quote:kwelbast schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:36:
[...]
Dank je voor de moeite, maar ook dit werkt niet. Ik ga eens speuren voor een alternatief of anders maar via de webbrowser naar ov9292. Nogmaals dank.
Als het goed is heb je dan geen problemen meer!Well I had the same problem with Google Play services and I didn't want to flash/root it with a German guide (my german isn't that great). However I fixed it myself! It's quite easy actually you just go to Google Play store, Settings, Scroll down untill you see Build Number, tap on it once and it will update Google Play Services. It fixed all of my problems.
Hope this helps some people.
Dank je voor de suggestie lollas, maar ik draai al de laatste versie van de playstore app. ov9292 is ook de enige app waarmee ik het probleem heb, ik hoop dat de ontwikkelaar iets weet.Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:22:
[...]
Hallo kwelbast, ik zag je probleem. Ik had dat zelf ook en heb de oplossing ook gegeven op XDA forum. Hier quote:
[...]
Als het goed is heb je dan geen problemen meer!
Mijn S3 screen is "held by customs" in Indonesia "destination port" (waar ik woon).
Iemand hier ervaring mee? Ik heb al een dispute geopend op AliExpress, maar komt dit vaker voor, en moet ik gewoon langer wachten? Met de S3 batterijen ging het zo makkelijk.
Iemand hier ervaring mee? Ik heb al een dispute geopend op AliExpress, maar komt dit vaker voor, en moet ik gewoon langer wachten? Met de S3 batterijen ging het zo makkelijk.
Verwijderd
Ondertussen geprobeerd RC4 erop te zetten, heel wat moeite gekost maar is uiteindelijk toch gelukt!Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:32:
Hallo allemaal,
GSM terug proberen aan te zetten maar dus precies hetzelfde, je ziet wel dat het beeld aan gaat (van pikzwart naar iets minder zwart) maar er komen geen letters of niks op...heb meer en meer de indruk dat het niet softwarematig maar wel hardwarematig is. Ook omdat het beeld in het begin van de week zo begon te rollen, ineen kromp, verkleurde en uiteindelijk helemaal weg viel...iemand nog een ultieme tip??
Hoe installeer je dit?eYaTed schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:22:
Sorry over gelezen. Gravity Box, NoUsbNotification, RemoveUSBStorageWarning (misschien dubbel met vorige
Flashen via recovery zoals elke andere zip.
Ja zou moeten werken. Op xda heeft iemand dat op de TF Xt 1.3 geïnstalleerd.Sefyu schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:18:
[...]
Werkt dit met alle roms? Ik gebruik XtremeRom 1.3.
Lading met Blackberry wall charger 5V 2.0A: 15% naar 70% in 1u

Dat gevoel had ik ook toen je zei dat je zelfs de recovery menu niet zag met power+volumeup. OS is daar nog niet geladen.Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 09:13:
[...]
GSM terug proberen aan te zetten maar dus precies hetzelfde, je ziet wel dat het beeld aan gaat (van pikzwart naar iets minder zwart) maar er komen geen letters of niks op...heb meer en meer de indruk dat het niet softwarematig maar wel hardwarematig is. Ook omdat het beeld in het begin van de week zo begon te rollen, ineen kromp, verkleurde en uiteindelijk helemaal weg viel...iemand nog een ultieme tip??
Er is een manier om je toestel via pc te beheren. Natuurlijk moet usb debugging aan staan en heb je adb shell nodig. Maar ik vrees voor je scherm.
Heb je het gevoel gehad dat je toestel zeer warm werd tijdens de 1ste keer dat je het voorhad bij dat spel? En vervolgens toen ie begon te rollen?
[ Voor 3% gewijzigd door eYaTed op 13-02-2016 13:51 ]
Hallo,
Twee weken geleden is mijn Jiayu S3 Plus op de grond gevallen en nu is het TP scherm stuk. Aangezien ik de telefoon heb betaald met de creditcard, zegt International Card Services (ICS) een groot deel van de reparatiekosten te vergoeden. Hierover heb ik een aantal vragen:
- Ik moet van ICS de telefoon bij een erkende reparateur laten repareren. Ik kan er in Nederland / België echter geen vinden. Weten jullie misschien een erkende reparateur in Nederland / België? Of eventueel in Europa?
- Als ik hem toch moet opsturen naar China. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Sturen jullie hem wel of niet aangetekend op? En hoe lang duurt dit ongeveer?
- Graag zou ik een reparatienota aan ICS voorleggen, zodat zij kunnen zien dat het laten repareren van de telefoon bijna net zo duur is als een nieuwe aanschaffen. Dan hoop ik dat zij mij toestemming geven om een nieuwe te kopen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Twee weken geleden is mijn Jiayu S3 Plus op de grond gevallen en nu is het TP scherm stuk. Aangezien ik de telefoon heb betaald met de creditcard, zegt International Card Services (ICS) een groot deel van de reparatiekosten te vergoeden. Hierover heb ik een aantal vragen:
- Ik moet van ICS de telefoon bij een erkende reparateur laten repareren. Ik kan er in Nederland / België echter geen vinden. Weten jullie misschien een erkende reparateur in Nederland / België? Of eventueel in Europa?
- Als ik hem toch moet opsturen naar China. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Sturen jullie hem wel of niet aangetekend op? En hoe lang duurt dit ongeveer?
- Graag zou ik een reparatienota aan ICS voorleggen, zodat zij kunnen zien dat het laten repareren van de telefoon bijna net zo duur is als een nieuwe aanschaffen. Dan hoop ik dat zij mij toestemming geven om een nieuwe te kopen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Verwijderd
Neen GSM is niet speciaal warmer geworden.Dat gevoel had ik ook toen je zei dat je zelfs de recovery menu niet zag met power+volumeup. OS is daar nog niet geladen.
Er is een manier om je toestel via pc te beheren. Natuurlijk moet usb debugging aan staan en heb je adb shell nodig. Maar ik vrees voor je scherm.
Heb je het gevoel gehad dat je toestel zeer warm werd tijdens de 1ste keer dat je het voorhad bij dat spel? En vervolgens toen ie begon te rollen?
Vind het ook raar dat vorige week zaterdag op een bepaald moment geen beeld meer was, toen half uurtje accu eruit gehaald, terug aangezet en toen heeft ie weer 2 dagen zonder problemen gewerkt, vooraleer hij helemaal dood ging..als het hardwarematig was ging hij toch na de eerste uitval ook niet meer opnieuw aan he, of zie ik dit mis??
Ik heb de ervaring dat andere mensen contact hebben gezocht met Jiayu in België:GLVNPRVNINLVN schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:48:
Hallo,
http://www.jiayumobile.be...?page=support&language=nl
Of de reparateur op die pagina en dat hij uiteindelijk door hun gerepareerd is
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Verwijderd
Reparatie scherm zal ongeveer 80-90€ zijn.GLVNPRVNINLVN schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:48:
Hallo,
Of je kan bij Jiayu.de (officiële verdeler in Duitsland) terecht: http://jiayu.de/kundenservice/reparatur.htmlGLVNPRVNINLVN schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:48:
130 euro voor de S3 scherm en installatie + 15 euro voor EU
Ja zou toen al niet meer moeten werken volgens mij. En ik heb eigenlijk geen idee waar het nu aan zou kunnen liggen. Als je je toestel via pc zou kunnen beheren zou je kunnen uitsluiten dat het softwarematig is en effectief aan het scherm ligt.Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:25:
[...]
Neen GSM is niet speciaal warmer geworden.
Vind het ook raar dat vorige week zaterdag op een bepaald moment geen beeld meer was, toen half uurtje accu eruit gehaald, terug aangezet en toen heeft ie weer 2 dagen zonder problemen gewerkt, vooraleer hij helemaal dood ging..als het hardwarematig was ging hij toch na de eerste uitval ook niet meer opnieuw aan he, of zie ik dit mis??
Misschien dat Gwannoes je meer kan zeggen wat je hardwarematig nog zou kunnen nakijken (connectors enz.). PM hem even.
Verwijderd
Grove afzetters dus als het elders voor €84,95 kan.eYaTed schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:28:
[...]
Of je kan bij Jiayu.de (officiële verdeler in Duitsland) terecht: http://jiayu.de/kundenservice/reparatur.html
130 euro voor de S3 scherm en installatie + 15 euro voor EU
Geef maar een adres waar het kan aan die prijs.Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:33:
[...]
Grove afzetters dus als het elders voor €84,95 kan.
Je kan het ook zelf doen door een screen te bestellen van 55 euro zonder leveringkost.
Jiayu .de moet er ook iets aan verdienen zoals elk ander bedrijf. Als het wordt terugbetaald door ICS, maakt het eigenlijk niet uit, en het moet een officiële (erkende door ICS) reparateur zijn. Hopelijk is die van jou dat ook en niet de achterbuur die dat kan aan die prijs. Beetje meer uitleg en links zouden handig zijn ipv zo maar een prijs te vermelden!
PS: BTW raar dat ICS daarmee afkomt. Ze zouden zelf een adres moeten geven. Gelijk bij een lease auto, lease bedrijf werkt met officiële carrosserie reparateurs. Voor een bluts in je lease wagen sturen ze je meestal niet naar de concessiehouder terug maar een carrosserie waarmee ze samenwerken.
[ Voor 17% gewijzigd door eYaTed op 13-02-2016 23:34 ]
Top, mijn lader gaat van 0.96A direct naar 1.74A toe, dat scheelt een slok op een borrel!eYaTed schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:22:
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Verwijderd
Kijk maar in mijn onderschrift. Staan links. Al genoeg China phones laten repareren. Mag alleen geen directe link zetten ivm reclame.eYaTed schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:21:
[...]
Geef maar een adres waar het kan aan die prijs.Denk dat er veel fora leden u welkom zouden zijn.
Je kan het ook zelf doen door een screen te bestellen van 55 euro zonder leveringkost.
Jiayu .de moet er ook iets aan verdienen zoals elk ander bedrijf. Als het wordt terugbetaald door ICS, maakt het eigenlijk niet uit, en het moet een officiële (erkende door ICS) reparateur zijn. Hopelijk is die van jou dat ook en niet de achterbuur die dat kan aan die prijs. Beetje meer uitleg en links zouden handig zijn ipv zo maar een prijs te vermelden!
PS: BTW raar dat ICS daarmee afkomt. Ze zouden zelf een adres moeten geven. Gelijk bij een lease auto, lease bedrijf werkt met officiële carrosserie reparateurs. Voor een bluts in je lease wagen sturen ze je meestal niet naar de concessiehouder terug maar een carrosserie waarmee ze samenwerken.
ICS, of andere verzekeraars,maakt het niet uit als het inderdaad maar geen buurman ofzo is
Vaak is laten repareren qua kosten echter niet interessant, maar indien verzekerd natuurlijk wel.
Hou er overigens rekening mee dat schermbreuk kan worden gezien als cosmetische schade en dus geen dekking als toestel verder nog werkt.
Mooi, lijkt inderdaad te werken. Ampere gaf 2.3A aan, normaal 970mA.eYaTed schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:42:
[...]
Ja zou moeten werken. Op xda heeft iemand dat op de TF Xt 1.3 geïnstalleerd.
Lading met Blackberry wall charger 5V 2.0A: 15% naar 70% in 1u![]()
[afbeelding][afbeelding]
Ik heb ook dat m'n S3 in de auto langzaam leegloopt bij het navigeren met Google Maps en tegelijkertijd afspelen van muziek. Hopelijk gebeurt dat nu niet meer.
Denk dat dat een andere oorzaak heeft: de lader in de auto zal waarschijnlijk niet de juiste signalen op de USB datapinnen zetten, waardoor de telefoon denkt dat de lader niet meer dan 500mA kan leveren. Hierdoor zal de telefoon ook niet meer dan 500mA van de lader nemen.Sefyu schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:03:
[...]
Mooi, lijkt inderdaad te werken. Ampere gaf 2.3A aan, normaal 970mA.
Ik heb ook dat m'n S3 in de auto langzaam leegloopt bij het navigeren met Google Maps en tegelijkertijd afspelen van muziek. Hopelijk gebeurt dat nu niet meer.
Is op te lossen door in de lader de datapinnen met elkaar te verbinden (evt. met een weerstandje van bijv. 47 ohm.)
Voor Apple producten is het weer wat anders; daar moet er juist een spanningsverschil tussen de twee datalijnen zijn als je meer stroom wilt laden.
Zie voor meer info bijvoorbeeld dit artikel:
http://blog.curioussystem...bout-usb-device-charging/
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Dat is niet het geval. In de auto pakt 'ie gewoon 1A. De USB-poort in de auto geeft inderdaad maar 500mA, en als ik 'm daarop aansluit raakt m'n S3 nog veel sneller leeg.
[ Voor 52% gewijzigd door Sefyu op 14-02-2016 13:08 ]
Tja, als de USB-poort maar 500mA KAN leveren, gaat fastcharge natuurlijk ook niets opleveren?Sefyu schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:05:
Dat is niet het geval. In de auto pakt 'ie gewoon 1A. De USB-poort in de auto geeft inderdaad maar 500mA, en als ik 'm daarop aansluit raakt m'n S3 nog veel sneller leeg.
Mijn laptop draait op Windows 10 en ik heb hetzelfde probleem als Justklaas 31-1-2016 meldde.
Volgens de handleiding van de FlashTool zou na loaden van scatter file, firmware upgrade kiezen en op button Download klikken, onderaan een rode balk moeten verschijnen VOORDAT het toestel/USB-kabel wordt aangesloten. Bij mij verschijnt die balk niet.
Aangezien Justklaas later rapporteert dat zijn toestel geen OS meer heeft, hoop ik dat iemand andere een oplossing heeft dan het toestel ondanks ontbreken van de rode balk toch maar aan te sluiten.
[ Voor 10% gewijzigd door DVO-er op 14-02-2016 16:10 ]
Hmm vaag
Als ik een ampere meet app gebruikt zegt ie dat er 0 ampere doorkomt, dan vraagt ie om n oude meettechniek en dan zegt ie 1000 ampere en loopt ie langzaam af naar 0.
Iemand enig idee hoe dat komt?
Als ik een ampere meet app gebruikt zegt ie dat er 0 ampere doorkomt, dan vraagt ie om n oude meettechniek en dan zegt ie 1000 ampere en loopt ie langzaam af naar 0.
Ik gebruik de app "Ampere" en dat werkte meteen. Idd rond 1000mA laadstroom. Bij mij loopt dat volgens mij niet af, totdat ie bijna vol is.
Wat mij opvalt is dat na een reboot de accu bijna altijd heel ver leeg raakt. Bijv. nog 90% over en na rebooten nog 40% of heel vaak 1%.
Herkent iemand dat? Foutje in de firmware (s3sw 4.4.4 20150314)? Of gaat een andere accu dat verhelpen?
Wat mij opvalt is dat na een reboot de accu bijna altijd heel ver leeg raakt. Bijv. nog 90% over en na rebooten nog 40% of heel vaak 1%.
Herkent iemand dat? Foutje in de firmware (s3sw 4.4.4 20150314)? Of gaat een andere accu dat verhelpen?
Heb ik ook, geen idee hoe het komt. Ik ga er vanuit dat als 'ie op 1000/970mA begint en afloopt, dat 'ie op 1A aan het laden is. Als je 'm op een oude crappy lader of crappy usb-poort aansluit begint 'ie op 500mA of 490mA, dat interpreteer ik als laden met 500mA.Jvann schreef op zondag 14 februari 2016 @ 17:27:
Hmm vaag
Ik heb 't vandaag trouwens getest in de auto, hij raakt niet meer leeg bij het gelijktijdig navigeren en muziek luisteren. Ampere geeft 2A+ aan.
Ik heb wel een ander probleem nu. Maps sluit tijdens het navigeren steeds op een willekeurig moment af, zonder foutmelding. Ik heb op een gegeven moment maar Wave geïnstalleerd en gebruikt, die deed het wel. Caches wipen vanuit recovery en gegevens wissen hielp niet. Hopelijk kan ik met logcat o.i.d. uitvogelen wat er fout gaat.
[ Voor 18% gewijzigd door Sefyu op 14-02-2016 23:35 ]
Mooi zo, excuses ik lees niet altijd de handtekeningenVerwijderd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:59:
[...]
Kijk maar in mijn onderschrift. Staan links. Al genoeg China phones laten repareren. Mag alleen geen directe link zetten ivm reclame.
ICS, of andere verzekeraars,maakt het niet uit als het inderdaad maar geen buurman ofzo is
Vaak is laten repareren qua kosten echter niet interessant, maar indien verzekerd natuurlijk wel.
Hou er overigens rekening mee dat schermbreuk kan worden gezien als cosmetische schade en dus geen dekking als toestel verder nog werkt.
Veel verdienen ze er ook niet op dan als het scherm voor 55 euro beschikbaar is zonder levering vanuit China. Of ze moeten wholesale korting krijgen
Soit bedankt!
De balk blijft wit tot je de telefoon via de usb-kabel aansluit met de PC. Van zodra je de telefoon aansluit begint de balk te lopen, eerst rood, eventueel paars erna, en dan geel (software wordt geladen), tot groen vinkje alles is goed verlopen.DVO-er schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:04:
[...]
Mijn laptop draait op Windows 10 en ik heb hetzelfde probleem als Justklaas 31-1-2016 meldde.
Volgens de handleiding van de FlashTool zou na loaden van scatter file, firmware upgrade kiezen en op button Download klikken, onderaan een rode balk moeten verschijnen VOORDAT het toestel/USB-kabel wordt aangesloten. Bij mij verschijnt die balk niet.
Aangezien Justklaas later rapporteert dat zijn toestel geen OS meer heeft, hoop ik dat iemand andere een oplossing heeft dan het toestel ondanks ontbreken van de rode balk toch maar aan te sluiten.
Gebeurt er niets bij het aansluiten van je telefoon via usb-kabel nadat je download of firmware-upgrade hebt geklikt, dan is er een probleem met de drivers.
Vraag: welke rom is er nu geïnstalleerd? Want als je al een 5.1 rom hebt met recovery is er ook een RC4 rom via recovery te installeren zonder de flashtool
Heb ik vroeger ook gehad dat hij op 90% bleef en dan na reboot 40%, nog eens gereboot en toen wel 100%. Had dat wel in de 4.4 roms. Sinds de 5.1 roms niet meer voorgehad en batterij nooit vervangen.Buzz-01 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:28:
Ik gebruik de app "Ampere" en dat werkte meteen. Idd rond 1000mA laadstroom. Bij mij loopt dat volgens mij niet af, totdat ie bijna vol is.
Kan dus inderdaad aan je batterij of rom liggen, misschien toch maar eens de overstap naar 5.1 rom overwegen?
Zou iemand het flashen van de fast charge verder toe kunnen lichten voor de leken onder ons?
Denk dat dit voor elke S3 owner erg nuttig kan zijn! Thanks
Je volgt best eerst de guide how to backup/restore rom using twrp recovery uit de OP. Want ALTIJD een backup nemen voor je iets flasht!sjukke schreef op maandag 15 februari 2016 @ 12:13:
Zou iemand het flashen van de fast charge verder toe kunnen lichten voor de leken onder ons?
Als je nog geen twrp hebt, volg je daar de guide ook. Er zijn 2 verschillende versies voor
Kitkat 4.4 en Lollipop 5.1.
Rebooten in recovery kan gemakkelijk met een app als quick boot, quick reboot, ...
Als dat gelukt is om te backuppen, heel eenvoudig: opnieuw starten in recovery, install kiezen, de fast charge zip selecteren (dat je voorheen al op je sd kaart had geplaatst), swipen om te installeren, rebooten. En zo flash je ook roms dat beschikbaar zijn met een recovery zip.
Ja, misschien toch maar eens doen. De huidige 4.4.4 rom werkt verder prima eigenlijk, na het freezen van de bekende infected apps.eYaTed schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:38:
[...]
Heb ik vroeger ook gehad dat hij op 90% bleef en dan na reboot 40%, nog eens gereboot en toen wel 100%. Had dat wel in de 4.4 roms. Sinds de 5.1 roms niet meer voorgehad en batterij nooit vervangen.
Kan dus inderdaad aan je batterij of rom liggen, misschien toch maar eens de overstap naar 5.1 rom overwegen?
Had me voorgenomen om te wachten op de eerste 5.1 final release ipv telkens alle RC's te moeten flashen.
Heb dat bij mijn vorige telefoon een tijdje gedaan en was daar eigenlijk een beetje klaar mee.
Aan de andere kant, inmiddels geloof ik niet dat een 5.1 final er nog zal komen...
Updaten via Recovery lukt bij mij niet.
Ik heb RC4 en Android system recovery JY-S3_Jiayu_Germany 20160121-224306 op de telefoon.
Als ik dan via "apply update from sdcard" de zip selecteer zie ik de volgende meldingen.
Opening update package...
Installation aborted...
Iemand een idee wat er fout gaat.
Ik heb RC4 en Android system recovery JY-S3_Jiayu_Germany 20160121-224306 op de telefoon.
Als ik dan via "apply update from sdcard" de zip selecteer zie ik de volgende meldingen.
Installation aborted...
eYaTed schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:26:
[...]
Je volgt best eerst de guide how to backup/restore rom using twrp recovery uit de OP. Want ALTIJD een backup nemen voor je iets flasht!
Als je nog geen twrp hebt, volg je daar de guide ook. Er zijn 2 verschillende versies voor
Kitkat 4.4 en Lollipop 5.1.
Rebooten in recovery kan gemakkelijk met een app als quick boot, quick reboot, ...
Als dat gelukt is om te backuppen, heel eenvoudig: opnieuw starten in recovery, install kiezen, de fast charge zip selecteren (dat je voorheen al op je sd kaart had geplaatst), swipen om te installeren, rebooten. En zo flash je ook roms dat beschikbaar zijn met een recovery zip.
Heb je in het menu ook install zip from sdcard of install zip? Het moet install zijn, niet update.sanderjohan schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:13:
Updaten via Recovery lukt bij mij niet.
Installation aborted...
[...]
Als je de optie niet hebt, kan je twrp recovery flashen met post hierboven te volgen of bestand + uitleg flashtool
[ Voor 22% gewijzigd door eYaTed op 15-02-2016 21:10 ]
Verwijderd
Is het mogelijk om roms voor de S3 ook te installeren op de S3+?
Ik heb in december nameljk een S3+ gekocht en hoewel de stock rom (tenminste al een 5.1 rom) wel oké is, klinken die Duitse roms wel goed en zou ik die graag eens proberen. Heb namelijk toch een aantal kleine vervelende probleempjes die mogelijks opgelost zouden kunnen worden met een betere rom.
Ik heb al mijn Google skills al gebruikt om een antwoord te vinden op mijn vraag maar heb nergens iets definitief gevonden.
Van S3+ roms is al helemaal geen sprake, dus hopelijk zijn de roms van de S3 gewoon compatibel.
Ik heb in december nameljk een S3+ gekocht en hoewel de stock rom (tenminste al een 5.1 rom) wel oké is, klinken die Duitse roms wel goed en zou ik die graag eens proberen. Heb namelijk toch een aantal kleine vervelende probleempjes die mogelijks opgelost zouden kunnen worden met een betere rom.
Ik heb al mijn Google skills al gebruikt om een antwoord te vinden op mijn vraag maar heb nergens iets definitief gevonden.
Van S3+ roms is al helemaal geen sprake, dus hopelijk zijn de roms van de S3 gewoon compatibel.
Niet volgens de ontwikkelaars van de Duitse rom (link).Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:10:
Maar ze zijn blijkbaar wel ergens mee bezig.
Er zit een andere SOC in; alhoewel die wel redelijk het zelfde is zullen de ROMS niet 1 op 1 het zelfde zijn.Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:10:
Daarnaast zit je nog met het ''risico'' dat de S3+ gebruik maakt van andere onderdelen (scherm, touchscreen) waardoor er andere drivers in de ROM moeten zitten.
RC4 loopt hier als een zonnetje; zeker vergelijkbaar met de betere ROMS van 4.4.4Buzz-01 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:40:
[...]
Ja, misschien toch maar eens doen. De huidige 4.4.4 rom werkt verder prima eigenlijk, na het freezen van de bekende infected apps.
Had me voorgenomen om te wachten op de eerste 5.1 final release ipv telkens alle RC's te moeten flashen.
Heb dat bij mijn vorige telefoon een tijdje gedaan en was daar eigenlijk een beetje klaar mee.
Aan de andere kant, inmiddels geloof ik niet dat een 5.1 final er nog zal komen...
Het korte antwoord is "nee".Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:10:
De "gewone" S3 is nauwelijks meer te vinden in de shops, terwijl dat echt de betere keuze van de twee is.
Om nog even terug te komen op "Fast charge": ik ben er zelf niet zo over te spreken, ik heb deze uit je eerdere post gebruikt en een paar dagen getest; m'n batterij lijkt significant sneller leeg te gaan en m'n toestel voelt trager/minder responsief (vooral bij wakker worden uit standby). Of het opladen sneller gaat heb ik nog niet getest (dat leek me een leuk bijkomend voordeel). De kernel-versie is sowieso anders, de fastcharge kernel is v3.10.65+ terwijl RC4 standaard met 3.10.90 (dragondevil) komt.
Ik ben weer terug bij de standaard RC4-kernel (en warempel, batterij gaat langer mee en voelt sneller aan), iemand met andere ervaringen?
Jaaaa ik heb er heel leuke ervaringen meejeroen__online schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:17:
[...]
Om nog even terug te komen op "Fast charge": ik ben er zelf niet zo over te spreken, ik heb deze uit je eerdere post gebruikt en een paar dagen getest; m'n batterij lijkt significant sneller leeg te gaan en m'n toestel voelt trager/minder responsief (vooral bij wakker worden uit standby). Of het opladen sneller gaat heb ik nog niet getest (dat leek me een leuk bijkomend voordeel). De kernel-versie is sowieso anders, de fastcharge kernel is v3.10.65+ terwijl RC4 standaard met 3.10.90 (dragondevil) komt.
Ik ben weer terug bij de standaard RC4-kernel (en warempel, batterij gaat langer mee en voelt sneller aan), iemand met andere ervaringen?
Het doet niks ...
Misschien dat ik iets fout heb gedaan ofzo, maar ik merk echt geen verschil op geen enkel vlak.
Laden gaat niet sneller, maar accu gaat ook niet sneller leeg ofzo.
Misschien ff herinstalleren.
Ik heb het op mijn reserve S3 geprobeerd.
deze had na de upgrade naar Extreme Rom 1.3 een lagere laadstroom dan met de 4.4 iets van 700mA.
Nu is het ruim 1,7A.
Nog geen verschil in performance gemerkt.
deze had na de upgrade naar Extreme Rom 1.3 een lagere laadstroom dan met de 4.4 iets van 700mA.
Nu is het ruim 1,7A.
Nog geen verschil in performance gemerkt.
Ik merk ook niet dat hij sneller leegloopt en toestel wordt intensief gebruikt.
Lees ook geen gevallen op xda, of ik lees er over. Hier nog even snel. Maar het kan en geloof je wel.
Hij laadt absoluut sneller, in 2u (15%-100%) volledig geladen met de blackberry wallcharger. Met originele Jiayu usb kabel in een usb wandcontactdoos was het in 3u.
Als het je niet aanstaat kan je inderdaad terug naar RC4 zonder de fast charge (daarom altijd een backup nemen voor de leken
)
Natuurlijk is de kernel anders, die kwam vanuit China en zal in RC5 aangepast worden. In RC5 heb je een paar mogelijkheden.
Lees ook geen gevallen op xda, of ik lees er over. Hier nog even snel. Maar het kan en geloof je wel.
Hij laadt absoluut sneller, in 2u (15%-100%) volledig geladen met de blackberry wallcharger. Met originele Jiayu usb kabel in een usb wandcontactdoos was het in 3u.
Als het je niet aanstaat kan je inderdaad terug naar RC4 zonder de fast charge (daarom altijd een backup nemen voor de leken
Natuurlijk is de kernel anders, die kwam vanuit China en zal in RC5 aangepast worden. In RC5 heb je een paar mogelijkheden.
De gebruikte lader maakt veel verschil, niet elke lader wordt door de S3 herkent als snellader.
Dat is ook het probleem met de diverse auto laders, pas bij het testen weet je of hij snel laad.
Ik heb er geen 1 die dat doet.
Dat is ook het probleem met de diverse auto laders, pas bij het testen weet je of hij snel laad.
Ik heb er geen 1 die dat doet.
Hmm. Scherm binnen. Was eerst door "customs held" dus zat al aan nieuwe phone te denken. Toch vandaag binnen.
Maar het is dus echt alleen maar het scherm. Dat dunnen plaatje glas zeg maar. Ik bedoel, het is niet met het plastic waar je de USB/speaker en CPU bordjes opschroeft en aansluit, wat ik verwachtte.
Heb wat videos gekeken, maar dat lijkt me toch echt wel moeilijk.
Er zijn zelfs niet zoveel videos van. Wel een goeie van een G3, en dan twijfel ik of ik de skills heb. Is allemaal zo lang geleden.
Iemand hier er meer ervaring mee? Enige tips zouden wel handig zijn.
Maar het is dus echt alleen maar het scherm. Dat dunnen plaatje glas zeg maar. Ik bedoel, het is niet met het plastic waar je de USB/speaker en CPU bordjes opschroeft en aansluit, wat ik verwachtte.
Heb wat videos gekeken, maar dat lijkt me toch echt wel moeilijk.
Er zijn zelfs niet zoveel videos van. Wel een goeie van een G3, en dan twijfel ik of ik de skills heb. Is allemaal zo lang geleden.
Iemand hier er meer ervaring mee? Enige tips zouden wel handig zijn.
Het frame waar je alles opschroeft is echt geen plastic maar metaal.
Het principe is bij de G3 gelijk behalve waar de S3 scherm en touchpanel aan elkaar vast zitten.
De S3 heb ik ook nog niet gedaan, wel al een aantal G4 en G3 .
Je begint met alles losschroeven wat er maar af kan.
als alles kaal is moet het scherm verwarmt worden om de lijm/tape zachter te maken waardoor het scherm los gehaald kan worden.
Installatie omgekeerd, het gebruik van de speciale tape is aanbevolen, de oude werkt echt niet goed meer.
Het principe is bij de G3 gelijk behalve waar de S3 scherm en touchpanel aan elkaar vast zitten.
als alles kaal is moet het scherm verwarmt worden om de lijm/tape zachter te maken waardoor het scherm los gehaald kan worden.
Installatie omgekeerd, het gebruik van de speciale tape is aanbevolen, de oude werkt echt niet goed meer.
Mijn zus heeft een S3+ sinds twee weken, en nu werken de drie knoppen aan de onderzijde, dus onder het scherm, ineens niet meer (Settings, home, back).. Ze lichten ook niet meer op en geen trilling bij aanraking. Iemand ervaring met deze klacht?
Klopt.Mehari72 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:05:
Het frame waar je alles opschroeft is echt geen plastic maar metaal.
Ja, dat van de fohn had ik ook gezien. Ik snap dat er metalen delen inziten uiteraard.
De set die ik heb gekregen is mooi compleet, met alle gereedschap erbij. Maar geen vervangende tape. Bij g3 video zag ik mannetje volgens mij gewoon glu-tack gebruiken.
Need more hints, als mogelijk.
Dank voor je inbreng in ieder geval. Ik zal het echt zelf moeten doen,ben ik bang.
Veel meer kan ik niet echt vertellen, het is iets waar je gewoon aan moet beginnen.
Wel voorzichtig zijn met de stekertjes en connectors die her en der zitten.
Dus niets in een keer los rukken maar voorzichtig loshalen.
Zelf heb ik de speciale tape er voor besteld, duurt alleen weer zo lang voor je dat weer hebt.
Nu zit ik zelf tegen de 59 jaar en heb echt een vergrootglas nodig om het allemaal nog een beetje te zien, dus zorg dat je goed zicht hebt op alles.
Wel voorzichtig zijn met de stekertjes en connectors die her en der zitten.
Dus niets in een keer los rukken maar voorzichtig loshalen.
Zelf heb ik de speciale tape er voor besteld, duurt alleen weer zo lang voor je dat weer hebt.
Nu zit ik zelf tegen de 59 jaar en heb echt een vergrootglas nodig om het allemaal nog een beetje te zien, dus zorg dat je goed zicht hebt op alles.
Ik heb al 3 schermen vervangen... Heb hem de laatste keer met transparante bison kit vastgelijmd. Is wel goed gelukt.
Met een beetje geduld heb je binnenkort een CM rom. Ontwikkeld door Jiayu.de voor zowel de S3 als de S3+.Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:10:
Ik heb USB Volt-Ampere-Watt metertjes om te zien wat mijn autoladers aan een USB-kabel geven.Gwannoes schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:32:
Denk dat dat een andere oorzaak heeft: de lader in de auto zal waarschijnlijk niet de juiste signalen op de USB datapinnen zetten, waardoor de telefoon denkt dat de lader niet meer dan 500mA kan leveren. Hierdoor zal de telefoon ook niet meer dan 500mA van de lader nemen.
Is op te lossen door in de lader de datapinnen met elkaar te verbinden (evt. met een weerstandje van bijv. 47 ohm.)
Voor Apple producten is het weer wat anders; daar moet er juist een spanningsverschil tussen de twee datalijnen zijn als je meer stroom wilt laden.
Zie voor meer info bijvoorbeeld dit artikel:
http://blog.curioussystem...bout-usb-device-charging/
Voor meer oomph heb ik in de auto een KIM-055L die van 5 A continue tot 8 A piek gaat. Inferieure connectors hebben pinnetjes die te dicht bij de massa komen en spontaan kan je ruiken hoe het met 8A omsmelten.

De datapinnen kortsluiten, dan nog spanningsdelers erop solderen die een Jiayu S3 overtuigd om 1 A af te nemen terwijl Samsung devices 2 A afnemen.
Dan nog vraagt een Jiayu S3 slechts 1A, dat is niet genoeg om google maps, muziek en schermpje te voeden, dus de accu wordt leeggetrokken. Een Redmi Note trok 1.3A, 0.3A meer was genoeg om het in de auto merkbaar bij te laden.
Als de fast charge de phone kan overtuigen om (gemeten) 1.7 A stroom te trekken, dan komt deze telefoon dicht bij de functionele perfectie.
Jup, fast charge werkt perfect. Nu nog hopen op Marshmallow.
Oke oke ik ben nu ook om, mijn Jiayu trok vanacht ook 2300mA.
Ik had er denk alleen wat meer van verwacht, want in totaal doet het toestel er nu 2 a 2,5 uur over om op te laden (eerst 4 ofzo) wat opzich een goede winst is, maar ik ken toestellen die er iets meer dan een uur over doen (Mijn ma's Samsung Galaxy Note 3 Neo) terwijl de accucapaciteit evenveel is.
Ik had er denk alleen wat meer van verwacht, want in totaal doet het toestel er nu 2 a 2,5 uur over om op te laden (eerst 4 ofzo) wat opzich een goede winst is, maar ik ken toestellen die er iets meer dan een uur over doen (Mijn ma's Samsung Galaxy Note 3 Neo) terwijl de accucapaciteit evenveel is.
Niet alle batterijen kunnen dat even goed hebben.
De laatste 10% ongeveer gaat altijd langzamer, heeft te maken met het laadproces van Li-ion.
De laatste 10% ongeveer gaat altijd langzamer, heeft te maken met het laadproces van Li-ion.
Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.