• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 11:41
Ik wacht zelf ook nog even. Hij komt nu voor op sites, waarvan ik eigenlijk niet wist dat ze Xiaomi telefoons verkochten.
Ik heb de link nog even doorgestuurd naar mijn "vrienden" in China en ik hoop daar binnenkort meer over te horen. Ze hebben al wel doorgegeven dat mijn pre-sell order als eerste wordt uitgeleverd op het moment dat ie op voorraad is.
Ik zal de Redmi 2 Pro/Enhanced tegen die tijd dus nog even goed testen, zodat ik vanaf die telefoon de Redmi 2 support kan voortzetten.

Ik zie zojuist dit bericht voorbij komen op Facebook:
Ene Tony So, heeft dit bericht vertaald van deze pagina:
https://www.facebook.com/Xiaomihongkong
No more pre register for the Hong Kong version (different bands support compare to the china version) of redmi 2, you can buy it out right anytime you want at mi.com/HK (P.S. rumour floating around that the Mi Note hong Kong version will be anounce b4 or around the middle of this year)
Another rumors is the hong Kong version ( also know as the international version with full Google service) of meizu M1 note will be announced on 10th March , pricing 16G hkd 1399, 32G hkd 1649)
Het lijkt erop dat er een Internationale variant komt van de Mi Note met LTE B4 = 1700MHz en er vanaf 10 maart een Google versie zal worden aangekondigd door Xiaomi. Het is alleen de vraag of dat over de Redmi 2 of Note gaat.
Stay tuned...

[Voor 47% gewijzigd door Kiswum op 06-03-2015 14:11]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
De Redmi 2 met 2GB is inmiddels voor 172$ in de eerste AliExpress shop te vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Ik zou persoonlijk nooit een nieuwe Xiaomi via eBay, Marktplaats of Aliexpress bestellen. Garantie kan minder soepel zijn dan bij een webshop. Dat je een nep Xiaomi krijgt is velen malen groter. Tevens zeggen de scores van deze stores niet zoveel, doordat je niet altijd ziet op basis waarvan deze scores zijn ontvangen. Is dat door Xiaomi telefoons verkregen of door het verkopen van screenprotectors?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Momus
Al een stuk of 4 via Ali gekocht, altijd zonder problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:02
Kiswum schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:58:
Ik zou persoonlijk nooit een nieuwe Xiaomi via eBay, Marktplaats of Aliexpress bestellen. Garantie kan minder soepel zijn dan bij een webshop. Dat je een nep Xiaomi krijgt is velen malen groter. Tevens zeggen de scores van deze stores niet zoveel, doordat je niet altijd ziet op basis waarvan deze scores zijn ontvangen. Is dat door Xiaomi telefoons verkregen of door het verkopen van screenprotectors?
Zelf verschillende telefoons via Aliexpress besteld, onder andere een Xiaomi. Zelfs te maken gehad met garantie omdat er een defect bleek te zijn, dit was echt geen enkel probleem. Bedrag terug gekregen en zelfs een deel van de retourkosten. Je zult vast wel op de rating moeten letten maar zelfs dan is het risico klein. Heb ook wel eens een "te goed om waar te zijn" telefoon gekocht wat inderdaad niet bleek te kloppen, gewoon netjes het geld teruggestort gehad.

Je moet zo'n site trouwens ook echt niet met marktplaats vergelijken. De verkoper krijgt namelijk pas het geld als je tevreden bent (of te lang niets van je laat horen waardoor de tijd om er op terug te komen afloopt). Ze moeten dus wel reageren/leveren anders krijgen ze ook geen geld.
Beetje gezond verstand en het komt echt wel goed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Bedankt Momus en Tonkey voor het delen van jullie ervaringen!
Ik zal het in mijn achterhoofd houden :)

• Momus
De Redmi 2 2GB/16GB duikt langzaam op steeds meer shops op.
Alleen is het de Chinese versie, waarbij de 900mhz 3G band mist.
Ga je die erg missen?
Heb hem inmiddels gevonden voor 166$...

• Tonkey
Momus schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:21:
De Redmi 2 2GB/16GB duikt langzaam op steeds meer shops op.
Alleen is het de Chinese versie, waarbij de 900mhz 3G band mist.
Ga je die erg missen?
Heb hem inmiddels gevonden voor 166$...
Dit heb ik gevonden:
Frequentie 2G / 3G / 4G Telecomaanbieder
800 MHz 4G KPN / Vodafone / Tele2
900 MHz 2G / 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
1800 MHz 2G / 4G KPN / Vodafone / T-Mobile
2100 MHz 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
2600 MHz 4G KPN / Vodafone / T-Mobile / Tele2 / ZUM
Dan zou het dus geen probleem moeten zijn omdat het ook op 2100mhz zit. Maar hoe dit verder met bereik zit weet ik niet... Ik wil deze namelijk eigenlijk ook gaan bestellen, inclusief DHL verzending voor 175 dollar is naar mijn mening wel een goede prijs.

Edit: zo staat het dus ook in het onbekende chinese smartphones topic:
Komen de frequenties banden van de smartphone dus overeen met de banden van de Nederlandse providers, dan werkt de smartphone gewoon in NL. In het voorbeeld hierboven is dit dus het geval en dit geldt eigenlijk ook voor het gros van de aangeboden Chinese telefoons. De 2100MHz band is in Nederland de landelijke/hoofd- 3G band. Het is wel zo dat er tegenwoordig ook op de 900MHz band uitgezonden wordt, dit zou binnenshuis een beter bereik moeten geven. Het is dus geen vereiste dat je telefoon deze band ondersteund, met alleen 3G 2100MHz zit je dus ook goed!

[Voor 36% gewijzigd door Tonkey op 11-03-2015 21:40]

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 12:33
Ik heb de verbeterde versie ook besteld via de shop op aliexpress. Ben erg benieuwd! Ik heb alleen een 3G abonnement, dus 4G is niet zo interessant. Maar bij T-mobile moet het sowieso gaan werken.

• Tonkey
djmartyn schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:08:
Ik heb de verbeterde versie ook besteld via de shop op aliexpress. Ben erg benieuwd! Ik heb alleen een 3G abonnement, dus 4G is niet zo interessant. Maar bij T-mobile moet het sowieso gaan werken.
Zit daar verschil in? Voor internet heb ik Vodafone, toch eens bellen of ik daarmee op 4g mag. Moet toch de simkaart nog laten omruilen voor een micro sim

• Kiswum
De Chinese versie zou ik niet kopen.
Waarom niet?
Deze wordt zeer waarschijnlijk niet ondersteund door de ML rom's van Xiaomi.eu en mede daardoor wordt support daar en hier lastiger. Je kunt dus alleen de originele ROM gebruik van http://miui.cn/, maar misschien ook van en.miui.com.
Het is dus ook de vraag of je telefoon in het Engels kan worden gezet, doordat je een China only telefoon hebt gekocht.
Als het toestel €99 was, dan werd het interessant, maar voor de prijs van $166 heb je straks ook gewoon een normale internationale versie.

• Tonkey
Kiswum schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:10:
Waarom niet?
Deze wordt zeer waarschijnlijk niet ondersteund door de ML rom's van Xiaomi.eu en mede daardoor wordt support daar en hier lastiger. Je kunt dus alleen de originele ROM gebruik van http://miui.cn/, maar misschien ook van en.miui.com.
Het is dus ook de vraag of je telefoon in het Engels kan worden gezet, doordat je een China only telefoon hebt gekocht.
Als het toestel €99 was, dan werd het interessant, maar voor de prijs van $166 heb je straks ook gewoon een normale internationale versie.
Wat is verder het verschil? Er staat toch ml rom op. Geen idee waarom ze 2 versies zouden uitbrengen

• Kiswum
De hardware is anders, althans als 900MHz in het de ene telefoon wel wordt ondersteund, maar niet in de ander. Dan is er een verschil in hardware. Ik denk dat je daarom deze melding ziet staat op Xiaomi.eu:
Xiaomi Redmi Series:
- Xiaomi Redmi 2 4G LTE

Multilang rom only for HM2014811 model (China Unicom/Telecom variants)
Welk modelnummer je hebt, kun je volgens mij makkelijk via bepaalde tools inlezen. Volgens mij zal AnTuTu dit ook wel weergeven.

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 22:10
(...)
Deze wordt zeer waarschijnlijk niet ondersteund door de ML rom's van Xiaomi.eu
Bedankt, da's zeer nuttig advies.
Bestaat daar zekerheid over, dat de 2GB/16GB uitvoering ook in de internationale versie uitkomt?
En is het ook bekend wanneer deze zou verschijnen?

(Mijn telefoon is pas stuk gegaan dus maandenlang wachten is niet echt een optie)

• Kiswum
florizla schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:17:
[...]

Bestaat daar zekerheid over, dat de 2GB/16GB uitvoering ook in de internationale versie uitkomt?

(Mijn telefoon is pas stuk gegaan dus maandenlang wachten is niet echt een optie)
Ik heb helaas nog geen datum ontvangen van de Internationale versie. Ik kan je hierdoor geen advies geven wat je zou moeten doen.
Wellicht is momenteel alleen de Chinese versie te koop. Ik weet niet wat de voorwaarden zijn van de diverse webshops, maar als je de Internationale versie wilt hebben en je krijgt de Chinese versie, dan weet ik niet of je dan je geld terug zou krijgen. Check bij aankoop in ieder geval wat de geadveerteerde frequencies zijn en of er toevallig bij staat of het de Internationale of Chinese versie is (CMCC, is de Chinese variant).

Ik ben dan ook erg benieuwd wie de Redmi 2 Pro heeft besteld, of er is gekozen voor een snelle koerier of de reguliere post en nog belangrijker wie hem al binnen heeft.
Via DHL zou je het pakketje in 2-4 dagen binnen moeten hebben ongeacht of er een weekend tussen zit.

• Momus
florizla schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:17:
[...]

Bedankt, da's zeer nuttig advies.

[...]

Ja. Met een paar weken moet die er zijn.

• florizla
Kiswum schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:40:
Ik ben dan ook erg benieuwd wie de Redmi 2 Pro heeft besteld, of er is gekozen voor een snelle koerier of de reguliere post en nog belangrijker wie hem al binnen heeft.
Via DHL zou je het pakketje in 2-4 dagen binnen moeten hebben ongeacht of er een weekend tussen zit.
Op AliExpress kan je de transaction history van een product zien, en dus kan je tellen hoeveel Belgen en Nederlanders hem gekocht hebben :-) Het staat 1-2 voorlopig ;-)
Momus schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:46:
Ja. Met een paar weken moet die er zijn.
Waar haal je zulke informatie? Vertaald uit Chinese fora?

[Voor 16% gewijzigd door florizla op 13-03-2015 11:16. Reden: 'score' van gekochte exemplaren was omgedraaid]

• anandus
  • Niet online
Even voor de goede orde, dit is de juiste Redmi 2 Pro, toch?
Networking:2G: GSM 900/1800MHz 3G: WCDMA 900/1900/2100MHz
4G: FDD-LTE 1800/2100, TDD-LTE (B41: 2555-2575MHz)

• Momus
anandus schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:39:
Even voor de goede orde, dit is de juiste Redmi 2 Pro, toch?

[...]
Jazeker. Dat zijn de banden van de Internationale versie.
Het lastige is dat de 2600 band op 4G ontbreekt.
De Chinese heeft die wel, maar die mist weer de 900 band voor 3G.

• Momus
florizla schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:19:
[...]

Waar haal je zulke informatie? Vertaald uit Chinese fora?
Van een reseller te horen gekregen.

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-02-2022
Ik heb hem vorige week vrijdag ook bij geekbuying besteld per chinapost

• florizla
Kiswum schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 11:52:
Xiaomi Redmi 2 Ervaringen & Discussie Topic

(...)

De topicstart wil ik graag zo interessant mogelijk houden en extra input wordt zeer gewaardeerd. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om interessante wetenswaardigheden over deze telefoon toe te laten voegen. Als er tips zijn om dit topic aantrekkelijker te maken, dan hoor ik dat ook graag.
Het lijkt me wel nuttig om informatie over de Redmi 2 Pro (2GB/16GB) uitvoering toe te voegen.

En een duidelijke uitleg over de Chinese/internationale varianten (met frequentiebanden) mag er van mij ook bij.

[Voor 4% gewijzigd door florizla op 13-03-2015 11:36]

• Kiswum
florizla schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:35:
[...]

Het lijkt me wel nuttig om informatie over de Redmi 2 Pro (2GB/16GB) uitvoering toe te voegen.

En een duidelijke uitleg over de Chinese/internationale varianten (met frequentiebanden) mag er van mij ook bij.
Bedankt voor je reactie.
Dit lijkt mij inderdaad ook erg nuttig.
Vooral informatie over de verschillen tussen de Chinese/Internationale variant lijkt me nuttig.
Ik ben hiervoor echter ook afhankelijk van de mensen die er 1 in gebruik hebben.
- Graag zou ik willen of ze hier überhaupt werken. Werkt 3G, werkt 4G?
- Wat is de interne benaming van deze telefoon? (Momenteel wordt alleen dit platform ondersteund door voor de ML ROM: HM2014811)

Alvast bedankt voor jullie input!
Mocht je dergelijke informatie via Google hebben gevonden, dan zie ik daarvan het resultaat graag voorbij komen!
Momenteel hoef ik niet te weten dat de Redmi 2 Pro te koop is (soms gaat het dan alsnog op pre-orders), want het gaat me er vooral om dat ik echte foto's en resultaten zie. Als het kan zelfs een directe vergelijking met foto's/screenshots tussen de Redmi 2 en Redmi 2 Pro.

• Woohooo
  • Laatst online: 15:38

Woohooo

Smilie, James Smilie

Is dit de internationale versie dan?
http://www.geekbuying.com...6GB-8MP-White-342388.html

• Tonkey

• anandus
  • Niet online
Link werkt prima?
En dat is hem volgens mij, idd.

• Tonkey
anandus schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:38:
Link werkt prima?
En dat is hem volgens mij, idd.
Vreemd, via mijn telefoon werkt het niet. Wel als ik desktop weergave aanzet.. Maar inderdaad, mijn fout!

Zou de juiste moeten zijn. Wel vrij duur eigenlijk... Meizu note of jiayu g3 hebben een zelfde prijs maar zijn volgens mij wel beter. alleen is 5,5inch zo gruwelijk groot

Edit: Wel uit stock (of inmiddels dan toch). Op aliexpress her of der ook te vinden maar nog maar matig. Even wachten tot deze wat meer beschikbaar is om te kijken wat de prijs gaat doen.

[Voor 17% gewijzigd door Tonkey op 16-03-2015 20:55]

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-02-2022
Vrijdag 6 maart had ik hem besteld bij Geekbuying toen hij nog op voorraad was. Helaas, kreeg ik vandaag de volgende mail:

Thanks for your waiting .sorry for the delay
we just got updated news from the factory and we regret to tell you that the item you ordered" : Xiaomi Redmi 2 64bit 4G LTE 2GB 16GB 4.7inch Android Phone Qualcomm MSM8916 Quad Core MIUI 6 Smartphone IPS HD 8MP-White (Item Code:342388) " will be a little delay ,we also can not give you a exact arrived time .Actually,currently ,all online stores also do not have this phone .hope you can understand .

• Kiswum
De prijzen lijken te stijgen dankzij de dollar koers.
Helaas voor jullie, heb ik die van mij afgelopen maandag voor €135,- verkocht incl. garantie van iBuygou en speciale support vanuit mij ;)

Ik wacht echter nog steeds op de Redmi 2 Pro :(
Heeft iemand hem al binnen gekregen, een bericht gekregen dat de bestelling is verstuurd of dat hij helaas toch niet op voorraad is?

• djmartyn
Ik heb besteld bij aliexpress (hongkong goldway) en de telefoon is inmiddels al onderweg en de laatste status is dat hij ligt bij Singapore Post. Ik verwacht hem dus op korte termijn te ontvangen. Dit gaat om de zwarte pro (2gb/16gb).

[Voor 8% gewijzigd door djmartyn op 17-03-2015 09:19]

• anandus
  • Niet online
djmartyn schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:18:
Ik heb besteld bij aliexpress (hongkong goldway) en de telefoon is inmiddels al onderweg en de laatste status is dat hij ligt bij Singapore Post. Ik verwacht hem dus op korte termijn te ontvangen. Dit gaat om de zwarte pro (2gb/16gb).
Dat is deze?
http://www.aliexpress.com...4/311331_32295499223.html

• Kiswum
Ik hoop echt dat de screenshots niet van deze telefoon zijn!
Naar mijn weten zijn zoveel talen niet beschikbaar in de internationale ROM, alleen Engels, Chinees en Traditioneel Chinees.
Xiaomi.eu ondersteund ook niet zoveel talen in hun ROM's, ongeveer 25 talen.

Als je deze ROM erop hebt zitten, dan weet ik niet wat er nog meer in zal zitten.
Doordat er een andere ROM op lijkt te zitten, kan de bootloader zijn aangepast en kan je bugs tegenkomen die er normaal gesproken niet zijn.

Heb je deze telefoon, zorg er direct voor dat er een originele of een Xiaomi.eu ROM op komt te staan.
Check ook even op authenticiteit ;)
nieuws: Xiaomi Mi 4 met meegeleverde malware blijkt nep

• anandus
  • Niet online
Kiswum schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:52:
[...]
Werkt anti-fake al met de Redmi 2 Pro?

• Kiswum
anandus schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:59:
[...]
Werkt anti-fake al met de Redmi 2 Pro?
Zit straks wel in de Xiaomi.eu rom, 1 week na de release zag ik hem ook op de Redmi 2 staan. Ik heb het echter niet getest, doordat ik via andere apps de hardware kon beoordelen.

• djmartyn
Kiswum schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:52:
[...]

Ik hoop echt dat de screenshots niet van deze telefoon zijn!
Naar mijn weten zijn zoveel talen niet beschikbaar in de internationale ROM, alleen Engels, Chinees en Traditioneel Chinees.
Xiaomi.eu ondersteund ook niet zoveel talen in hun ROM's, ongeveer 25 talen.

Als je deze ROM erop hebt zitten, dan weet ik niet wat er nog meer in zal zitten.
Doordat er een andere ROM op lijkt te zitten, kan de bootloader zijn aangepast en kan je bugs tegenkomen die er normaal gesproken niet zijn.

Heb je deze telefoon, zorg er direct voor dat er een originele of een Xiaomi.eu ROM op komt te staan.
nieuws: Xiaomi Mi 4 met meegeleverde malware blijkt nep
De verkoper op aliexpres staat als zeer betrouwbaar bekend, dus ik verwacht geen problemen met authenciteit.

• Kiswum
djmartyn schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:59:
[...]

De verkoper op aliexpres staat als zeer betrouwbaar bekend, dus ik verwacht geen problemen met authenciteit.
Ik heb te weinig ervaring met telefoons via Aliexpress om hier iets zinnigs over te zeggen. Dat laat ik dan liever aan de ervaringsdeskundigen over :)
Ik kan alleen maar zeggen wat de beelden mij tonen. Laat maar weten als je je telefoon binnen hebt. Ik ben benieuwd naar de meegeleverde ROM versie, meegeleverde apps (screenshots van de homescreen) en vooral hoe de eerste indruk is.

• florizla
De verkoper op AliExpress zegt ook:
1. Normal, we will open the original box to check the phone and install Multi-language ROM and Google play store,If you have special requests about the original box,please leave us a message.
Wellicht kun je ook vragen dat de doos niet geopend wordt, zodat de originele ROM erop blijft staan. Maar ik neem aan dat je dan zelf je telefoon van het Chinees naar het Engels moet zien te krijgen.

• MemeRaiZ
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-06 11:26
Hi All,

Ben nu ongeveer 1 maand in het bezit van de Redmi2 en zijn toch een paar punten waar ik me aan stoor. Hebben jullie wellicht tips voor me?

• De schil (MIUI) vind ik persoonlijk nog erg buggy... bijv notificaties van bepaalde apps wordt niet doorgegeven (snapchat, instagram), pas bij openen van app zie je de meldingen. Ook crasht om de haverklap diverse apps bij me (iemand gelijkwaardige problemen hiermee?) Met name snapchat en de gallerij.
• Mogelijkheid om apps2sd te plaatsen, lees her en der wel dat de data omgezet kan worden na rooten

Verder bevalt de phone me wel prima hoor, zeker de batterijduur is erg goed! (2 dagen full gebruik).

• Kiswum
florizla schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:34:
De verkoper op AliExpress zegt ook:

[...]

Wellicht kun je ook vragen dat de doos niet geopend wordt, zodat de originele ROM erop blijft staan. Maar ik neem aan dat je dan zelf je telefoon van het Chinees naar het Engels moet zien te krijgen.
Engels, Chinees en Traditioneel Chinees zijn de standaard talen die je kunt kiezen vanaf een gloednieuwe telefoon.

De Xiaomi.eu rom kun je gewoon inladen via het update menu. Er is daarvoor geen andere bootloader of Roottoegang nodig.
Rom downloaden, inladen en installeren. 5 minuten later kun je kiezen uit de NL taal heb je roottoegang en wekelijks updates van de ML ROM.
MemeRaiZ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:35:
Hi All,

Ben nu ongeveer 1 maand in het bezit van de Redmi2 en zijn toch een paar punten waar ik me aan stoor. Hebben jullie wellicht tips voor me?

• De schil (MIUI) vind ik persoonlijk nog erg buggy... bijv notificaties van bepaalde apps wordt niet doorgegeven (snapchat, instagram), pas bij openen van app zie je de meldingen. Ook crasht om de haverklap diverse apps bij me (iemand gelijkwaardige problemen hiermee?) Met name snapchat en de gallerij.
• Mogelijkheid om apps2sd te plaatsen, lees her en der wel dat de data omgezet kan worden na rooten

Verder bevalt de phone me wel prima hoor, zeker de batterijduur is erg goed! (2 dagen full gebruik).
Wat je zegt dat klopt.
Hier is de oplossing/workaround van 2 problemen.
Social Media problemen:
http://xiaomi.eu/communit...ocess-new-messages.26924/
Bluetooth problemen:
http://xiaomi.eu/communit...ved-in-new-release.26925/

Verder kun je deze review eens lezen, wellicht zitten daar nog tips in die je kunt gebruiken.
productreview: Xiaomi Redmi 2 Wit review door Kiswum

Laat maar weten of je er iets aan hebt. Mocht je nog vragen hebben, kun je dan laten weten welke ROM je gebruikt? Wellicht zijn er inmiddels al fixes uitgebracht die de problemen hebben verholpen.

• Tonkey
MemeRaiZ schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:35:
Hi All,

Staan de machtigingen bij de apps goed? Menu-instellingen-apps-*-machtings beheer

Daar aangeven dat je de app vertrouwt. Tevens is onder de app aan te geven dat deze notificaties mag laten zien en waar.

Apps 2 sd gaat inderdaad helaas niet in miui

• anandus
  • Niet online
Iemand de Redmi 2 Pro al binnen?
Ik heb de gok gewaagd en hem ook besteld (bij Hongkong Goldway), zal hem wel over een weekje hebben.
Zodra ik hem heb zal ik checken of-ie echt is en ook even melden welke ROM eropzit.

Er is nog geen xiaomi.eu-ROM voor de Redmi 2 Pro, toch?

• wouters84
  • Laatst online: 28-12-2022
Zijn er al benchmarks van de Redmi 2 Pro? Bijvoorbeeld het verschil met de 'gewone' Redmi 2?
Of vergeleken met een Xiaomi Mi3?

• anandus
  • Niet online
wouters84 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:25:
Zijn er al benchmarks van de Redmi 2 Pro? Bijvoorbeeld het verschil met de 'gewone' Redmi 2?
Of vergeleken met een Xiaomi Mi3?
Het enige verschil is volgens mij geheugen en opslag.

• Kiswum
Volgens mij is er nog geen versie te koop die geschikt is voor Engelstalige mensen. Hierdoor verwacht ik dat er nog geen reviews zijn.
Wellicht kun je ze in het Chinees vinden ;)

Ik heb de Redmi 2 Pro unboxing foto's hier nog niet voorbij zien komen.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:55
Iemand behoefte aan een rose hoesje dat je kunt dichtklappen voor de Redmi 2? Dacht dat ik een rode had besteld.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2022
Kiswum schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:18:
De hardware is anders, althans als 900MHz in het de ene telefoon wel wordt ondersteund, maar niet in de ander. Dan is er een verschil in hardware. Ik denk dat je daarom deze melding ziet staat op Xiaomi.eu:

[...]
Xiaomi Redmi Series:
- Xiaomi Redmi 2 4G LTE

Multilang rom only for HM2014811 model (China Unicom/Telecom variants)
betekent dit dat ik geen multilanguage rom kan flashen op een HM 2LTE-SA? (ik heb de oude 1gb redmi2 versie uit hongkong, die komt standaard met chinees/engelse taal)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Kiswum
Er zijn 3 opties:
1. De installatie werkt niet omdat er wat parameters ontbreken.
2. Het werkt gewoon.
3. Je telefoon veranderd in een brick/steen en je kunt er niets meer mee.

Ik zou nooit een andere ROM erop zetten die niet voor je telefoon is bestemd.
Misschien kun je op de XDA forums een ROM vinden die wel netjes wordt ondersteund voor je TDE variant.

Wil je ons op de hoogte houden?

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2022
Oh ik was echt niet van plan om een "onjuiste" rom te flashen, maar had me laten vertellen dat het dezelfde telefoons waren als die uit china, maar dan met een engelse label erop geplakt. Pas toen ik de de settings ging kijken kwam ik thuis achter dat het om een HM2LTE-SA gaat (en dat er geen multilanguage rom voor is)

De label op de doos zegt Redmi2: FDD-LTE/WCDMA/GSM

mijn vraag is, waar vind ik meer info over de verschillen tussen een HM2LTE-SA en een HM2014811 /HM2014813?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Anoniem: 663929

Ik ben momenteel in China en heb een Redmi 2s gekocht. Hier zit de versie 6.3.5. op. Weet iemand hoe ik de multilanguage rom erop kan zetten en welke ik het beste kan downloaden? Alvast bedankt!!

• FJP84
  • Laatst online: 02-06 07:09
Ik ben toch ook wel erg benieuwd naar de pro versie en de bestelervaring hiervan op aliexpress. Heb nu de Cubot Zorro. Na wat issues werkt deze weer aardig alleen stoor ik mij nu toch met name aan het wat zwakke scherm. Steeds meer witte vlekken door 'drukschade'. Ik wil pers'e een Qualcomm Smartphone i.v.m. mijn carkit, deze Redmi 2s Pro voldoet biedt in mijn ogen beste prijs/kwaliteitsverhouding en is nog redelijk een budget telefoon.

Hoe ervaringen jullie de dikte van het toestel trouwens? Ik zit nu op 7.9mm, en dit vind ik wel prettig in gebruik.

• anandus
  • Niet online
Ik heb hem op Aliexpress besteld, hij is nu onderweg naar mij toe (DHL), zal er overmorgen wel zijn (hoop ik).
Ik laat het hier wel weten hoe het gegaan is, of-ie echt is, wat voor ROM erop zit, etc.

@Kiswum: Zijn er nog andere dingen die ik even uit moet checken voor je?

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:07

dr.lowtune

Deugt niet

* dr.lowtune meldt in topic.

Ik heb de Redmi2 alweer bijna 2 maanden in gebruik, gekocht op Taobao voor 700RMB (wel een originele ;) ). Toen ik de mijne wilde bestellen kon dat op mi.com alleen op dinsdag, dat was de manier waarop Xiaomi de belangstelling een beetje onder controle wilde houden.

Ik heb de HM2014813, de "China Mobile" variant.

Wat ik er na 2 maanden gebruik over kan zeggen met de stock Chinese ROM 6.2.9 (taal laten wijzigen door een Chinese collega):
  • Veel Chinese bloatware die accu vreet (meteen disablen, nog geen root gevonden om het te verwijderen)
  • Af en toe lag in launcher
  • Updater app werkt niet met OTA (herkent wel een update, maar kan die niet downloaden, geeft melding dat je op WIFI moet zitten, ook als ik op WIFI zit).
  • Camera soms traag
  • Capaciteit van de accu houdt niet over
Dat klinkt allemaal negatief, maar als je dan bedenkt dat het je (omgerekend) 100 euro kost valt het best mee. Het scherm is gewoon prima en de telefoon lijkt stevig, vaak is de telefoon ook wel vlot genoeg, het zit 'm in de finesses.

Vanavond ga ik eens de software updaten naar 6.3.5 official (want multilang voor dit model is niet beschikbaar), ik verwacht eigenlijk dat een aantal van bovenstaande problemen dan zijn opgelost.

Vooralsnog geen spijt van deze aankoop!

Overigens kan ik jullie vertellen dat Xiaomi hier onder mijn collega's zeer populair is, ik denk dat zo'n 70% met Xiaomi toestellen loopt (waarbij de Redmi, of Hongmi zoals ze'm hier noemen, het populairst is).

• FJP84
  • Laatst online: 02-06 07:09
Na contact met verkoper (aliexpres) heb ik de onderstaande specs mee gekregen. Zijn deze frequenties nu wel of niet werkbaar. Ik zie door de bomen het bos niet echt meer. Voor mij is 4G nog niet van groot belang, 3G wel. Ik bel met Ziggo (Vodafone netwerk).

2GB RAM 16GB ROM version :
Networks :
2G : GSM 900/1800/1900MHz
3G : WCDMA 850/1900/2100MHz,TD-SCDMA 1900 / 2100MHz
4G: FDD LTE 1800/2600MHz , TDD-LTE ( B38/B39/B40/B41: 2555-2655MHz )

Verder heb ik nog gevraagd of ML roms worden ondersteund.

Bedankt alvast voor de info.

• djmartyn
Vodafone zit op 800 en 2600 mhz voor 4g. 3g zit op 900 en 2100 mhz. Dus het moet wel werken.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:28

timovd

Voorsprong door techniek

Vandaag de Redmi 2 binnen gekregen voor mijn vrouw. Nu lukt het mij niet op Google Play Store te installaren. In de appstore van Mi kan ik niet de juiste app vinden zoals beschreven staat in de how-to's. Ook handmatig de APK downloaden van Google Play Store werkt niet; waarschijnlijk mis ik de services.
Iemand een idee hoe een Google account te koppelen?

Edit: http://www.technobuzz.net...y-store-mi3-mi4-redmi-1s/
Bij stap 4 houdt het op bij mij. Ik krijg wel de melding dat Google Service Framework benodigd is, maar vervolgens krijg ik niet de vier applicaties te zien.

[Voor 25% gewijzigd door timovd op 24-03-2015 18:17]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's

• Momus
Als je de internationale versie hebt, moet je gewoon naar www.xiaomi.eu en de multilang downloaden.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb de HM 2LTE-CU. Dit is volgens mij niet de internationale versie?
Kan ik daar direct xiaomi.eu_multi_HM2014811_5.3.20_v6-4.4 op stalleren?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's

• Momus
Volgens mij kun je bij about phone vinden welk moederbord hij heeft.
Dat moet dus de HM2014811 zijn.

• anandus
  • Niet online
djmartyn schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:18:
Heb je hem al binnen? :)

• Kiswum
anandus schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:40:
Ik heb hem op Aliexpress besteld, hij is nu onderweg naar mij toe (DHL), zal er overmorgen wel zijn (hoop ik).
Ik laat het hier wel weten hoe het gegaan is, of-ie echt is, wat voor ROM erop zit, etc.

@Kiswum: Zijn er nog andere dingen die ik even uit moet checken voor je?
Als je de Antutu download, zou je de test een keer of 5 laten uitvoeren en vermelden wat de globale / gemiddelde score is?
Om de chipset te controleren, kun je dat ook via Antutu vinden in de settings. Tevens kun je de chipset via CPU-Info en via Quick system info opzoeken.

Zoals al gezegd. De ML ROM kun je makkelijk via xiaomi.eu downloaden en via de updater settings installeren. Daarna even een factory reset uitvoeren zodat Google Play goed werkt voor deze apps.

Heb je trouwens de gewone of de Pro variant besteld?

• anandus
  • Niet online
De Pro-variant, van de gewone heb je alle info toch? Of ook omdat het via Aliexpress is?

Ik betwijfel of de ML-ROM van xiaomi.eu erop kan, maar zal even kijken hoe of wat (nouja, zonder te bricken, uiteraard :P), volgens mij zit er al een soort ML-rom op, ben benieuwd.
Zodra ik daar het een en ander van overgeschreven heb (versienummer, etc.) gooi ik er waarschijnlijk eerst de officële ROM op, later, mits mogelijk, de xiaomi.eu-ROM.

Maar Antutu draaien en alles zal ik doen, no problemo :)

Mocht je nog iets anders willen weten, dan moet je het maar laten horen.

• Birrel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 21:52
timovd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:33:
Ik heb de HM 2LTE-CU. Dit is volgens mij niet de internationale versie?
Kan ik daar direct xiaomi.eu_multi_HM2014811_5.3.20_v6-4.4 op stalleren?
Check http://en.miui.com/thread-3998-1-1.html

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002

dr.lowtune

Deugt niet

Tip voor mensen die een originele ROM willen installeren op hun HongMi2: de ROM op en.miui.com is anders dan de rom op cn.miui.com. Ik dacht in eerste instantie dat alleen de taal van de website anders was, maar wat ze je ter download aanbieden dus ook. (op en.miui.com kan je alleen de ROM downloaden voor de global versie, op de Chinese site hebben ze 1 rom package voor de China Unicom/Telecom versie).

Mocht je update blijven hangen op 98%, dan is er een grote kans dat je bovenstaande issue hebt.

Nu ik op 6.3.5. draai zijn een groot aantal ergernissen weg. De telefoon werkt veel vloeiender, vrijwel alle bloatware is verdwenen. Aan het eind van de dag kan ik beoordelen of het qua accu nu ook beter gaat.

• djmartyn
Vandaag als het goed is.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Momus schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 19:43:
Volgens mij kun je bij about phone vinden welk moederbord hij heeft.
Dat moet dus de HM2014811 zijn.
Thanks! Succesvol HM2014811_5.3.20 geflashed op een HM 2LTE-CU.

• anandus
  • Niet online
Mijn Redmi 2 Pro is binnen. Even alvast snel foto's gemaakt van achterkant doos en van de about phone:

Helaas heb ik geen abonnement met 4G, dus dat kan ik niet uitproberen. 3G/H+ (Vodafone)werkt overigens prima.
4G zou moeten werken als ik de banden zo bekijk, maar kan het dus niet met zekerheid uittesten.

Wat ik wel fascinerend vind is dat het zowel WCDMA is als TD-SCDMA, dus ook op het Chinese netwerk kan, als ik het goed begrijp?

Zal straks Antutu en eventueel andere programma's draaien, zit nu even met een baby in mijn handen, dus dat gaat nu wat moeilijk :P

[Voor 15% gewijzigd door anandus op 25-03-2015 13:06]

• Momus
Dan zou je, aan de post boven je te zien, de multilang van Xiaomi.eu moeten kunnen flashen.

• djmartyn
Momus schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:13:
Dan zou je, aan de post boven je te zien, de multilang van Xiaomi.eu moeten kunnen flashen.
Waarop baseer je dat? Ik zie op de site van xiaomi.eu alleen het type HM2014811 model (China Unicom/Telecom variants). Ik zie nergens HM2014811 staan in de screenshots.

• Momus
djmartyn schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:29:
[...]

Waarop baseer je dat? Ik zie op de site van xiaomi.eu alleen het type HM2014811 model (China Unicom/Telecom variants). Ik zie nergens HM2014811 staan in de screenshots.
Dat baseer ik op de post erboven.

• anandus
  • Niet online
En Antutu-screenshots. Ik heb zo, geloof ik, de belangrijkste dingen? Mocht ik iets vergeten zijn, schoorm niet om te vragen.

http://tweakers.net/ext/f/pobujPh5mDjslDP0wZrBS0R0/thumb.png http://tweakers.net/ext/f/c2cA9fz80IgmTMbGgC0GU9Ah/thumb.png http://tweakers.net/ext/f/1vOvdFNyWwydNFd70qicQKVk/thumb.png http://tweakers.net/ext/f/I3mpmOrcvmmONqZHZVHSysg9/thumb.png http://tweakers.net/ext/f/hXq0IDkInBvEZWq2pHbb8CK9/thumb.png

Dan zal ik straks even kijken of de HM2014811-ROM erop kan

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
Op aliexpress via DHL besteld? Hoe zat het met prijs, levertijd en invoerrechten? Ik ben ook benieuwd naar de kwaliteit van de GPS...
anandus schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:57:
En Antutu-screenshots. Ik heb zo, geloof ik, de belangrijkste dingen? Mocht ik iets vergeten zijn, schoorm niet om te vragen.

[Voor 7% gewijzigd door djiedjee op 25-03-2015 15:16]

• anandus
  • Niet online
Aliexpress, inderdaad,klik, prijs was € 171,09, inclusief snelle DHL-delivery (paar dagen), invoerrechten waren er niet dit keer (jeej :) ).
GPS is prima, binnen paar seconden een fix.

• djmartyn
Ik heb ook bij aliexpres besteld, maar voor de normale post gekozen. Heeft er ook maar een goede 1.5 week over gedaan.

• djmartyn
anandus schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:38:
Aliexpress, inderdaad,klik, prijs was € 171,09, inclusief snelle DHL-delivery (paar dagen), invoerrechten waren er niet dit keer (jeej :) ).
Welke rom staat er standaard op? Al de eu rom geprobeerd te flashen?

• anandus
  • Niet online
djmartyn schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:44:
[...]

Welke rom staat er standaard op? Al de eu rom geprobeerd te flashen?
Volgens mij de officiële MIUI-ROM, al staat er bij "about device" dat het MIUI 16.2.4.0 is, en niet 6.2.4.0, beetje vreemd (?) Misschien is het een custom ROM?
Wel is Google Play erop gezet. En wat Chinese bloatware, welke met MIUI meekomt (denk ik).

EU-rom ga ik zo proberen.

Weet iemand trouwens waarom de eu-ROM versie 5 van MIUI gebruikt en niet versie 6?
Of begrijp ik het verkeerde en is de ML-ROM versie 5, en gebaseerd op MIUI versie 6?

[Voor 10% gewijzigd door anandus op 25-03-2015 16:38]

• Momus
Het is MIUI V6. Die 5 is van het jaar. In 2014 begonnen ze allemaal met 4.

• anandus
  • Niet online
Momus schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:18:
Het is MIUI V6. Die 5 is van het jaar. In 2014 begonnen ze allemaal met 4.
Ah, vandaar. Verwarrend :P

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
Mooi dat hij bevalt. Maar hoe kom je van 149 dollar naar 171 euro?
anandus schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:38:

• anandus
  • Niet online
djiedjee schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:46:
Mooi dat hij bevalt. Maar hoe kom je van 149 dollar naar 171 euro?

[...]
Hij is €165 (kijk maar) plus €6 voor DHL
Edit:
€160 voor de zwarte

[Voor 5% gewijzigd door anandus op 25-03-2015 19:59]

• djmartyn
Inmiddels hier ook in gebruik. Draait nog op de standaardrom. Deze heeft wel Nederlands als taal. Hier en daar ontbreekt nog de Nederlandse vertaling, maar prima mee te werken. Er moet nog wel eea aan bloatware verwijderd worden.

• anandus
  • Niet online
Gisteravond via de updater een andere ROM erop gezet.
Nu wilde het niet lukken, noch de officiële MIUI (stable, stable global of developer), noch xiaomi.eu-ROM.
Maar toen ik de Chinese (xxxxTDxxxx ipv xxxxWCxxxx) erop zette wilde hij wel flashen.
Fascinerend.

Overigens werkt 3G enzo wel prima verder.
Google apps erop gezet (via update.zip, anders krijg je force close-gedoe) en nu ben ik een happy panda :)

@djmartyn:
Jou wel gelukt om een andere ROM erop te zetten? Welke methode fastboot, updater?

[Voor 24% gewijzigd door anandus op 26-03-2015 08:03]

• djmartyn
anandus schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:47:
Gisteravond via de updater een andere ROM erop gezet.
Nu wilde het niet lukken, noch de officiële MIUI (stable, stable global of developer), noch xiaomi.eu-ROM.
Maar toen ik de Chinese (xxxxTDxxxx ipv xxxxWCxxxx) erop zette wilde hij wel flashen.
Fascinerend.

Overigens werkt 3G enzo wel prima verder.
Google apps erop gezet (via update.zip, anders krijg je force close-gedoe) en nu ben ik een happy panda :)

@djmartyn:
Jou wel gelukt om een andere ROM erop te zetten? Welke methode fastboot, updater?
Welke versie heeft die rom en zit daar Nederlands op? Ik draai nog met de rom die erop stond en heb het e.e.a. aan bloatware verwijderd.

• Kiswum
Bedankt voor het posten van alle informatie Anandus!
Het lijkt erop dat je een originele Redmi 2 Pro hebt die alle netwerken zou moeten ondersteunen als degene die ik heb gereviewed.
Nu je de CN ROM erop hebt zitten, wellicht kan de Xiaomi.EU ROM er nu wel op :)
Het kan zijn dat de bootloader is/was aangepast, maar misschien is dat inmiddels ook opgelost met de nieuwe ROM.
Als je een nieuwe ROM installeert, dan herstart de telefoon in de bootloader volgens mij. Bovenaan de pagina zie je Mi-Recovery en dan de versie (2.0.1)

• anandus
  • Niet online
6.3.5.0, en je hebt de keuze uit 2 smaken Chinees en Engels.
Nu heb ik mijn telefoon sowieso in het Engels, dus voor mij maakt het niet uit.
Maar ik vertrouwde de meegeleverde ROM ook niet, je weet niet wat er allemaal inzit.
Kiswum schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:16:
Bedankt voor het posten van alle informatie Anandus!
Graag gedaan :)
Nu je de CN ROM erop hebt zitten, wellicht kan de Xiaomi.EU ROM er nu wel op :)
Ik zal even kijken :)

[Voor 38% gewijzigd door anandus op 26-03-2015 08:17]

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

anandus schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:04:

Wat ik wel fascinerend vind is dat het zowel WCDMA is als TD-SCDMA, dus ook op het Chinese netwerk kan, als ik het goed begrijp?
China gebruikt beide netwerken. China Mobile (de grootste provider) en China Telecom gebruikt TD-SCDMA, China Unicom gebruikt WCDMA.

• anandus
  • Niet online
Kenzi schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:18:
[...]

China gebruikt beide netwerken. China Mobile (de grootste provider) en China Telecom gebruikt TD-SCDMA, China Unicom gebruikt WCDMA.
Weet ik, maar voorheen waren telefoons -althans waar ik naar gekeken heb- vaak óf het ene netwerk, óf het andere. Vandaar mijn verbazing :)

[Voor 3% gewijzigd door anandus op 26-03-2015 09:22]

• djmartyn
[b][message=43965150,noline]
@djmartyn:
Ik heb hem nog op de meegeleverde rom staan. Wel e.e.a. aan bloatware verwijderd. Volgens mij is hij nu redelijk schoon. Ik wil wel naar een andere Rom, maar die moet dan wel in het Nederlands zijn. De meegeleverde is grotendeels in het Nederlands.

• Momus
De ROM's van Xiaomi.eu hebben volledige Nederlandse ondersteuning erin zitten.

• anandus
  • Niet online
Mij is het nog niet gelukt om de ROM van Xiaomi.eu erop te kunnen zetten.

• djmartyn
anandus schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:44:
Mij is het nog niet gelukt om de ROM van Xiaomi.eu erop te kunnen zetten.
Via de normale update app? Misschien lukt het wel via cwm. Die kun je ook installeren. Er staat een topic op xiami.eu onder redmi2.

• djmartyn
Ik heb de eu rom er wel opgekregen. Je moet eerst cwm flashen en dan lukt het wel.

Edit: Rom start prima op, maar het lukt niet om verbinding te maken met het mobiele netwerk..

[Voor 37% gewijzigd door djmartyn op 27-03-2015 08:23]

• anandus
  • Niet online
djmartyn schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:10:
Ik heb de eu rom er wel opgekregen. Je moet eerst cwm flashen en dan lukt het wel.

Edit: Rom start prima op, maar het lukt niet om verbinding te maken met het mobiele netwerk..
APN enzo staat goed ingesteld?

• djmartyn
anandus schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:50:
[...]

APN enzo staat goed ingesteld?
Ik heb cwm geinstalleerd, backup van meegeleverde rom gedaan. Daarn installatie van eu rom. Dan geen verbinding kunnen maken met mobiele netwerk. Backup teruggezet van meegeleverde rom. Nog steeds geen verbinding kunnen maken met mobiele netwerk....

Als ik handmatig naar mobiele netwerken ga zoeken, kan hij niets vinden :'( :'(

[Voor 9% gewijzigd door djmartyn op 27-03-2015 08:59]

• anandus
  • Niet online
Hij vindt helemaal geen netwerk of alleen 3G/4G niet?

• Kiswum
Ik mis de stap waar je een factory reset hebt uitgevoerd.
Bij het switchen van een andere ROM is een reset verplicht. Niet alleen bij Xiaomi, maar eigenlijk bij alle merken.
Zelfs het upgraden van Kitkat naar Lollipop kan ervoor zorgen dat je problemen krijgt als je geen volledige reset uitvoert. Een reset is niet nodig als je binnen je eigen ROM een upgrade uitvoert.

Van Xiaomi.com naar xiaomi.eu rom = Reset
Stable build naar Weekly/Developer build = Reset aangeraden
Van versie (bijvoorbeeld) 4.12.5 naar 5.3.17 = Geen reset nodig

• djmartyn
Kiswum schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:01:
Ik mis de stap waar je een factory reset hebt uitgevoerd.
Bij het switchen van een andere ROM is een reset verplicht. Niet alleen bij Xiaomi, maar eigenlijk bij alle merken.
Zelfs het upgraden van Kitkat naar Lollipop kan ervoor zorgen dat je problemen krijgt als je geen volledige reset uitvoert. Een reset is niet nodig als je binnen je eigen ROM een upgrade uitvoert.

Van Xiaomi.com naar xiaomi.eu rom = Reset
Stable build naar Weekly/Developer build = Reset aangeraden
Van versie (bijvoorbeeld) 4.12.5 naar 5.3.17 = Geen reset nodig
Ik heb in cwm de factory reset, wipe cache, wipe dalvik cache gedaan.

• Kiswum
Ok, perfect!
Wellicht kun je het nogmaals doen, maar zonder je backup terug te zetten.
Het is ook niet aan te raden om al je settings terug te zetten, want daarin zitten ook folders die niet van toepassing zijn in je nieuwe rom. Sommige zullen zelfs een averechts effect hebben.

Kortom, bij troubleshooting: Houd het clean en installeer zo min mogelijk.

• djmartyn
Kiswum schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:09:
Ok, perfect!
Wellicht kun je het nogmaals doen, maar zonder je backup terug te zetten.
Het is ook niet aan te raden om al je settings terug te zetten, want daarin zitten ook folders die niet van toepassing zijn in je nieuwe rom. Sommige zullen zelfs een averechts effect hebben.

Kortom, bij troubleshooting: Houd het clean en installeer zo min mogelijk.
Maar bij zowel de meegeleverde rom als de eu rom lukt het niet om te verbinden met 2g/3g/4g netwerk.
Wifi deed het wel... Dus er iets niet in de haak. Kan dit ook aan de cwm recovery liggen die ik geinstalleerd heb (vanaf http://xiaomi.eu/communit...-redmi-2-hm2014811.27146/)

• anandus
  • Niet online
Je kan eventueel ook deze versie downloaden, de 'Chinese' MIUI, en flashen met de updater.
Deze komt in 2 versies Chinees en ook in het Engels. Niet schrikken bij de eerste boot dat je alleen Chinese tekens ziet, want de eerste optie die je krijgt is dat je de taal kan kiezen en je kan dan in het Engels verder.

Niet de oplossing die je wil (want je wil in het Nederlands), maar dan heb je -hopelijk- wel een werkende telefoon en kan je eventueel vanaf daar weer verder experimenteren met ROMs.

http://bigota.d.miui.com/...HJCNBL_78f366fab9_4.4.zip
Pagina: 1 2 3 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee