Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rixos schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:51:
Dat is zeker iets dat door veel mensen geslikt wordt en door veel media als waarheid naar buiten gebracht is. De nuancering die je toepast op dit soort ideologisch gefundeerd geweld kan ik me overigens totaal niet in vinden. Het is een reëel onvoorspelbaar probleem dat zich steeds dichter bij huis afspeelt.
Tja, dan ben je historisch niet op de hoogte als je je dat laat voeren als waarheid.
Verder is al het terrorisme ideologisch gefundeerd geweld.

En welke nuance je bedoelt is me niet duidelijk aangezien ik er geen probeerde te maken behalve stellen dat georganiseerd terrorisme niks nieuws is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:21
In een van de uitzendingen vanmiddag (denk CNN) vonden ze het juist vaag dat ze gemaskerd waren omdat IS schijnbaar aanmoedigde om ongemaskerd te werk te gaan (iets met laten zien waar je voor staat ofzo).
Wordt er een ID-kaart gevonden, is het weer niet goed :*)

Edit, CNN inderdaad: "And just as a side note, a senior U.S. official was telling me a short time ago, they are not sure what to make it, but they are interested in the fact that the gunmen appear to be wearing masks, because there had been some intelligence indicating that ISIS was telling its followers to stop wearing masks in their public attacks to show their courage and conviction and show their faces."

[ Voor 43% gewijzigd door matthijst op 08-01-2015 00:09 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
https://twitter.com/MisterCHCH

Dit al gepost?
Journalist die live verslag brengt van een interventie die NU bezig is!

edit: ben verbaasd hoe dichtbij die foto's kan trekken.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B6yFDzKIEAAIhHu.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Asgaro op 08-01-2015 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Asgaro schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 00:06:
https://twitter.com/MisterCHCH

Dit al gepost?
Journalist die live verslag brengt van een interventie die NU bezig is!

edit: ben verbaasd hoe dichtbij die foto's kan trekken.

[afbeelding]
Ik ben het aan het volgen op https://twitter.com/France3CA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er veel te volgen dan? Iedere 10 minuten een plaatje. Ik bedoel, tof dat je dat zo mee kunt maken, begrijp me niet verkeerd, maar het is geen live feed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:03
Douweegbertje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:09:
Een 'pro' gaat niet al half rennend / huppelend iemand executeren op zo 'n kleine afstand.
Dat is wel de gewoonte in Syrië/Irak...Al vaak genoeg gezien op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merci :)
Dersan schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 00:34:
Dat is wel de gewoonte in Syrië/Irak...Al vaak genoeg gezien op internet.
Wat voor troep kijk je dan, dat je zoiets regelmatig ziet?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 00:33:
Is er veel te volgen dan? Iedere 10 minuten een plaatje. Ik bedoel, tof dat je dat zo mee kunt maken, begrijp me niet verkeerd, maar het is geen live feed :P
't Is niet dat ik 100% naar een Twitteraccount staar :) Ik heb nieuws open op één scherm en doe terwijl andere dingen op een ander scherm.

Voor wat informatie over wat jullie zien - ik ga er gemakkelijkheidshalve van uit dat jullie niet zo goed Frans kennen, sorry indien verkeerd - op die broadcast: niets :) De journaliste zei zonet dat het wat 'vreemd' is dat er sinds enige tijd niets gebeurt. Er wordt een appartementsgebouw doorzocht door de RAID (een antiterreureenheid, voor het verschil tussen de verschillende eenheden in Frankrijk, zie hier) en er zijn scherpschutters opgesteld in de buurt. Hier een linkje naar +/- de buurt overigens (ik heb geen exact adres).

Update: Nu zeggen ze dat er nogal tegenstrijdige informatie is. Er is niets te zien en officieel waren de appartementen leeg, maar tegelijkertijd komt er informatie binnen dat er 2 gearresteerd zouden zijn en 1 neergeschoten.

[ Voor 54% gewijzigd door YellowOnline op 08-01-2015 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

In diverse Nederlandse steden wordt donderdag om 18.00 uur gedemonstreerd als steunbetuiging aan de slachtoffers en nabestaanden van de aanslag van woensdag [...] Dat gebeurt op hetzelfde moment dat in Parijs een stille tocht wordt gehouden. Dat melden verschillende gemeenten.

In ieder geval Amsterdam, Rotterdam, Haarlem, Utrecht, Leeuwarden, Leiden, Hilversum en Zoetermeer doen mee.
Het is heel erg wat er gebeurd is, maar zo massaal protesteren in het buitenland is dat niet wat overdreven? Zo wordt juist de daders een nog groter podium gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 01:04:
Het is heel erg wat er gebeurd is, maar zo massaal protesteren in het buitenland is dat niet wat overdreven? Zo wordt juist de daders een nog groter podium gegeven.
Ach, mensen hebben een uitlaatklep nodig, die zijn ook geschokt door water gebeurd is. Iedereen doet dat op zijn eigen manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:11
3 moslim terroristen, ex Jihad jongens die met bivakmutsen en automatische geweren 12 mensen liquideren, en vervolgens hun identiteitskaart in de vluchtauto achterlaten..........
Wie dat gelooft is niet helemaal goed snik....... of heeft hersenen van een koe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Overdreven vind ik het niet. Samenhorigheid lijkt me een beter signaal om af te geven dan dat iedereen bang in z'n huis gaat zitten en de deur nog eens extra op slot draait.

offtopic:
Als je iets quote is het altijd wel zo prettig naar de bron te linken.

@hieronder: Dat hangt ook een beetje af aan wat voor een mensen je op Facebook heeft :p

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 08-01-2015 01:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 14:45

Saven

Administrator

Weet je waar ik me nog wel het meeste aan erger? Aan die mensen (op o.a. FB) die echt zó ongelofelijk een kronkel in hun hoofd hebben waardoor ze oprecht denken dat dit een actie van de overheid is geweest oid om moslims in een kwaad daglicht te zetten :') :') man man man. Wat mankeert er dan aan je, is daar een minder generieke naam voor dan 'ziek in je hoofd'? Veel van deze mensen genieten overigens gewoon onderwijs op een HBO-instelling :F :F
sanane schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 01:08:
3 moslim terroristen, ex Jihad jongens die met bivakmutsen en automatische geweren 12 mensen liquideren, en vervolgens hun identiteitskaart in de vluchtauto achterlaten..........
Wie dat gelooft is niet helemaal goed snik....... of heeft hersenen van een koe...
oh mijn god, ze zitten zelfs op tweakers. misschien aan gedacht dat ze dat gedaan zouden hebben (want heb je een bron?) om zichzelf te laten verheerlijken in de media?
fsfikke schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 01:09:
[...]
offtopic:
@hieronder: Dat hangt ook een beetje af aan wat voor een mensen je op Facebook heeft :p
offtopic:
true _O- gelukkig maar ééntje, maar meestal klik ik dan toch naar mensen die comments onder zijn bericht platsen

[ Voor 70% gewijzigd door Saven op 08-01-2015 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

[...]

En overal in het buitenland:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xisEjjnJwkV0XOusqminj8FW/full.jpg
(klikbaar voor wereldkaart)
sanane schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 01:08:
Die discussie gaan we niet nog eens voeren :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

sanane schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 01:15:
[...]

man man man weer zo'n type die alles gelooft in media.... |:(
Als je altijd het tegenovergestelde gelooft van wat de media verteld, laat je je nog net zo zeer leiden door die media als de 'sheeple' waar jij zo hard over lacht.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:53

Kid Buu

Huh, Pietje?

Jongens niet op in gaan die sanane, even een quote van zijn post geschiedenis:
sanane schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:21:
het is ook de rothschild familie die al dit elende veroorzaakt. crisis geloof er niks van . het zijn spelletjes van rijkste families zoala rothschild die kunstmatig crisis veroorzaakt om meer macht te krijgen.
Zegt genoeg denk ik, don't feed the troll :O

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Kid Buu schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 01:22:

[...]

idd.. ze denken na zeitgeist gezien te hebben en t meteen allemaal te snappen.. maar terug on topic..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Om bij de feiten te blijven: intussen is er een definitieve lijst met slachtoffers (niet enkel de grote namen), inclusief wikipedia link:

Frédéric Boisseau, onderhoudsmedewerker
Franck Brinsolaro, veiligheidsbrigadier
Jean Cabut ("Cabu"), tekenaar
Elsa Cayat, psychoanalyste en medewerkster
Stéphane Charbonnier ("Charb"), hoofdredacteur en tekenaar
Philippe Honoré ("Honoré"), tekenaar
Bernard Maris, economist en medewerker
Ahmed Merabet, politieagent
Mustapha Ourrad, corrector
Michel Renaud, oud-directeur van het kabinet van de burgemeester van Clermont
Bernard Verlhac ("Tignous"), tekenaar
Georges Wolinski ("Wolinski"), tekenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 14:45

Saven

Administrator

Kid Buu schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 01:22:

[...]

Weet je wat nou het ergste is, waarschijnlijk trollt hij niet eens maar denkt hij dit oprecht.

Maar van wie zou het zogenaamd een "false flag" (lekker veel tom clancy gelezen?) operatie moeten zijn? :') de mossad? of de overheid? de hele EU omarmt deze kansrijke parels
YellowOnline schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 01:26:
Om bij de feiten te blijven: intussen is er een definitieve lijst met slachtoffers (niet enkel de grote namen), inclusief wikipedia link:

wel apart om te zien (noem me generaliserend) dat er ook 'soortgenoten' tussenzitten.

[ Voor 58% gewijzigd door Saven op 08-01-2015 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:53

Kid Buu

Huh, Pietje?

Het soort is extremist, en die schromen het niet om ook slachtoffers te maken onder mede moslims. Overigens kan je misschien op basis van de naam wel afleiden dat ze dezelfde etniciteit heben, maar niet of ze ook daadwerkelijk moslim waren.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Alvast één krant met ballen morgen:

Afbeeldingslocatie: http://s1.lemde.fr/image/2015/01/07/558x487/4551151_6_25b7_ill-4551151-c3e9-une2bis_92d68123c38276c9079d207c732be165.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 15:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

live niews

[YouTube: http://youtu.be/VYlQJbsVs48]

[ Voor 14% gewijzigd door spartacusNLD op 08-01-2015 01:55 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Zo worden de cartoons eerst door een relatief klein publiek gezien, nu gaan ze de wereld over.

Hier een overzicht van vele voorpagina's in Europa morgen: http://www.rtlnieuws.nl/n...-en-terreur-schokt-parijs

Respect aan de kranten die cartoons van Charlie plaatsen.

[ Voor 21% gewijzigd door Benotti op 08-01-2015 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
YellowOnline schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 01:26:
Ik zie daar ook namen tussen staan van mensen die ook net zo goed moslim kunnen zijn. Ahmed Merabet en Mustapha Ourrad. Wat dat betreft is het heel te begrijpen wat er omgaat in Islamitische terroristen. Want ook in Syrie vermoord IS niet alleen westerlingen maar ook gewoon andere moslims. Die mensen waren al bekeerd tot de Koran en toch nog worden ze vermoord. Het gaat gewoon nergens meer over dit.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Snowwie schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 02:11:
[...]

Ik zie daar ook namen tussen staan van mensen die ook net zo goed moslim kunnen zijn. Ahmed Merabet en Mustapha Ourrad. Wat dat betreft is het heel te begrijpen wat er omgaat in Islamitische terroristen. Want ook in Syrie vermoord IS niet alleen westerlingen maar ook gewoon andere moslims. Die mensen waren al bekeerd tot de Koran en toch nog worden ze vermoord. Het gaat gewoon nergens meer over dit.
Euh das toch nix nieuws?

Overigens zijn er meer fanatieke terreurgroepen die denken aanslagen te "mogen" uitvoeren uit naam van het moslimgeloof.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:34
Snowwie schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 02:11:
[...]

Ik zie daar ook namen tussen staan van mensen die ook net zo goed moslim kunnen zijn. Ahmed Merabet
Yup... Daar zitten inderdaad moslims onder.

ahmed merabet cop killed in paris attacks was muslim

[ Voor 8% gewijzigd door Semyon op 08-01-2015 02:30 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Saven schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 01:11:
Weet je waar ik me nog wel het meeste aan erger? Aan die mensen (op o.a. FB) die echt zó ongelofelijk een kronkel in hun hoofd hebben waardoor ze oprecht denken dat dit een actie van de overheid is geweest oid om moslims in een kwaad daglicht te zetten :') :') man man man. Wat mankeert er dan aan je, is daar een minder generieke naam voor dan 'ziek in je hoofd'? Veel van deze mensen genieten overigens gewoon onderwijs op een HBO-instelling :F :F
HBO, ha. Ik had er zo eentje bij de universiteit, studeer je nota bene geschiedenis. :X

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:34
AFP: #BREAKING: Youngest of three suspects in Paris attack surrenders to police, sources say

Hamyd Mourad heeft zichzelf opgegeven het schijnt.

Alhoewel zijn klasgenoten beweren dat hij tijden de aanval op school zat, en hij het niet was. Misschien verklaart dat waarom hij zelf naar de politie is gegaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Semyon op 08-01-2015 06:22 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sait heeft ook z'n mening klaagliggen: https://www.facebook.com/video.php?v=1588461851377238 :') -

Hoe je het ook went of keert, ik vind dat vrijheidsuiting van mening moet kunnen ongeacht de boodschap. Dat geldt voor onze eigen blonde politicus maar ook voor een journalistieke clubje uit frankrijk. Er wordt getracht met repressie, angst voor geweld, haatboodschappen die mening te smoren. Zelfs op de dam in amsterdam wordt geroepen dat ook wij aanslagen kunnen verwachten in eigen land.

Politiek correct mag niks, kan niks, omdat het inmiddels al overgeleverd is aan brussel. En voor de koers van brussel past een stop op immigranten daar niet bij. Daarom zie je geen maatregelen op landniveau maar maatregelen zoals extra beveiliging bij een gebouw of persoon. De oplossing is vrij simpel. Knal de grenzen dicht, en stop de massale import van immigranten in heel europa. Het vrije doorreizen mag van mij ook op de schop met daar in ruil voor terug grenscontroles.

Het is niet anders. Er zijn nu eenmaal mensen die niet aan het idee kunnen wennen dat zij in een vrij land leven met ook daarbij een vrije meningsuiting.

en alsjeblieft... pak eens de auto en see for yourself, sommige wijken in parijs. De menige fransoos is daar allang verdreven. Verkrachtingen, overvallen, intimidatie enz zijn daar de orde van de dag. Politieke rechts partijen zoals Le penn groeien als kool op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Heeft iemand gezien hoe die agent medogenloos werd neergeschoten op een of ander filmpje. Nou, ik denk dat ik nog nooit zo ongelofelijk kwaad achter m,n pc heb gezeten. Misschien had deze agent wel kinderen... nou ja, ik moet er niet te veel over nadenken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosin schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 06:40:
Heeft iemand gezien hoe die agent medogenloos werd neergeschoten op een of ander filmpje. Nou, ik denk dat ik nog nooit zo ongelofelijk kwaad achter m,n pc heb gezeten. Misschien had deze agent wel kinderen... nou ja, ik moet er niet te veel over nadenken :(
Dat is helaas de wreedheid die ontspoorde, extremisten met zich mee brengen. Het is een laffe aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:36

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep en ja... Ook ik had moeite om mijn woede te onderdrukken.
Mijn gevoel zegt nu dat de maat vol is en we actiever moeten gaan handelen, ipv passief te blijven.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:13
Haal misschien maar weg. Volgens de berichten heeft Ahmed een dochtertje van 1: http://www.ad.nl/ad/nl/33...oten-agent-Ahmed-42.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:41
Russel88 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 06:51:
[...]

Haal misschien maar weg. Volgens de berichten heeft Ahmed een dochtertje van 1: http://www.ad.nl/ad/nl/33...oten-agent-Ahmed-42.dhtml
Uh dat staat niet in je bron. In je bron staat dat de tweede agent, 49 jaar oud, een dochtertje van 1 jaar heeft.
Maar in beide gevallen ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:13
Trishul schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 07:20:
[...]

Uh dat staat niet in je bron. In je bron staat dat de tweede agent, 49 jaar oud, een dochtertje van 1 jaar heeft.
Maar in beide gevallen ernstig.
Oohh je hebt gelijk. Helemaal verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MetaFrame schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 06:50:

Mijn gevoel zegt nu dat de maat vol is en we actiever moeten gaan handelen, ipv passief te blijven.
Kan je dat concretiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

vhal

ಠ_ಠ

Beetje de "trend" lijkt het wel om zulke video's een podium te geven. Hetzelfde met de onthoofdingsvideo's die je vrij simpel na 1 click via AD/GS/Telegraaf/etc kan zien. MH17 was ook zoiets met de filmpjes waar je tot in detail de stoffelijk overschotten kon zien liggen in het weiland.

Enkele jaren terug had je dit niet tot nauwelijks.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

neem even de moeite om de column op bnr te luisteren.
vind het goed verwoord.

http://www.bnr.nl/?servic...=fragment&audioId=2444957

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat is heel lastig.
Wat mij betreft gaan de grenzen weer dicht, persoonscontroles aan die grenzen intensiveren.
Syrie gangers ed. toegang ontzeggen tot de EU, extremisten uitzetten ed. Keuze`s die politiek heel gevoelig liggen en die door wetgeving uit oa brussel niet mogelijk zijn.

Punt is wel dat door bovenstaande je weer actie-reactie krijgt. Hoe je het ook bekijkt> doe je niets dan geef je jezelf gewonnen en. Onderneem je actie> Zet je een groep mensen in de kijker die daar weer actie op onderneemt.
Naar mijn idee is dat een heel bittere pil die we een keer zullen moeten slikken, extremisme bestrijden we niet met woorden(plaatjes) want gebleken is dat men dat niet begrijpt.
vhal schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 07:32:
[...]
Beetje de "trend" lijkt het wel om zulke video's een podium te geven. Hetzelfde met de onthoofdingsvideo's die je vrij simpel na 1 click via AD/GS/Telegraaf/etc kan zien. MH17 was ook zoiets met de filmpjes waar je tot in detail de stoffelijk overschotten kon zien liggen in het weiland.
Enkele jaren terug had je dit niet tot nauwelijks.
Wereldwijde goede dekking van internet + alle mobiele apparatuur heeft tegenwoordig een camera = alles staat op internet en in de media.

[ Voor 26% gewijzigd door HaterFrame op 08-01-2015 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/1743708_591307737668220_1426474910632908263_n.jpg?oh=f388766a3cf1c5da44e6d7bef3b035a3&oe=55340A8C

Hmm, ik kwam dit nog tegen op FB....en beide originele beelden nog even opgezocht. Vreemd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dersan schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:12:
[afbeelding]

Hmm, ik kwam dit nog tegen op FB....en beide originele beelden nog even opgezocht. Vreemd dit.
Chrome. Niets vreemds aan hoor.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het maar een raar verhaal. Die daders waren echt getraind, elkaar afdekken, de rust tijdens de acties, accurate schoten op afstand (zelfs de band van de auto!), en die executie is ook niet zo eenvoudig als het lijkt en dan laat je een id-kaart die je normaliter ergens in hebt zitten slingeren in de vluchtauto.

Ik geloof eerder in een bewust dwaalspoor voor de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:46

Spotmatic

Ken sent me

Foxl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:17:
[...]

Chrome. Niets vreemds aan hoor.
Inderdaad; de ene foto is gewoon genomen onder een hoek waardoor het chrome extra opvalt.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Spotmatic schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:20:
[...]

Inderdaad; de ene foto is gewoon genomen onder een hoek waardoor het chrome extra opvalt.
Maar ik bedoel de witte/zwarte spiegels he? Of kunnen die zo wit lijken door chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Dersan schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:22:
[...]

Maar ik bedoel de witte/zwarte spiegels he? Of kunnen die zo wit lijken door chrome?
Ja. Heeft met licht te maken. Niets geks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dersan schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:22:
[...]
Ja dat kan op een foto, door de reflectie van het chrome lijkt het wit. Vergelijkbaar als je recht met je camera in de zon een foto maakt, dat zal ook wit worden.

[ Voor 3% gewijzigd door HaterFrame op 08-01-2015 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Ah, ok, weer wat geleerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja vond het ook erg schokkend om te zien. Maar wat ik wel vreemd vond aan die video is dat er helemaal geen bloed uit zijn hoofd kwam toen er werd geschoten op die politieman, wat een AK 47 allemaal doet met een kogel van zo'n korte afstand hoeft niemand uit te leggen :+. De laatste schot kwam ook niet in zijn borst zo te zien maar werd toch echt op zijn hoofd gemikt. Toch werd de agent als 'dood' verklaard. En nee, ik ben geen conspiracy guy. Maar ik vind er een vreemd luchtje aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Nu online
iPodKiller schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:32:
[...]

wat een AK 47 allemaal doet met een kogel van zo'n korte afstand hoeft niemand uit te leggen :+.
Ik denk dat dat wel meevalt. We zijn verziekt door Hollywood films en spelletjes.

[ Voor 16% gewijzigd door Ryan_ op 08-01-2015 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan_ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:37:
[...]

Ik denk dat dat wel meevalt. We zijn verziekt door Hollywood films.
Ik denk het niet. Zo'n kogel heeft nogal wat kracht, helemaal wanneer het in een lichaam terecht komt van ~70% water. ( Zoals je weet is water niet samendrukbaar- de kracht komt dus direct op het weefsel te staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja vond het ook erg schokkend om te zien. Maar wat ik wel vreemd vond aan die video is dat er helemaal geen bloed uit zijn hoofd kwam toen er werd geschoten op die politieman, wat een AK 47 allemaal doet met een kogel van zo'n korte afstand hoeft niemand uit te leggen :+. De laatste schot kwam ook niet in zijn borst zo te zien maar werd toch echt op zijn hoofd gemikt. Toch werd de agent als 'dood' verklaard. En nee, ik ben geen conspiracy guy. Maar ik vind er een vreemd luchtje aan zitten.
Same here. Ben meestal echt geen complotdenker, maar dit klopt niet. Als je ingezoomde beelden ziet dan lijkt ie niet eens raak te schieten. Het zou erg bloederig moeten zijn als je met zo'n wapen in een hoofd schiet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Kunt er zo een film van maken.

In die film zijn de echte daders gewoon Franse extremisten die het Westen wakker willen schudden in een poging de islamisering tegen te gaan.
Lekker 2 geschikte kandidaten ontvoeren en hun paspoort als dwaalspoor laten liggen.
Over een paar dagen worden ze dood gevonden in een kelder in Parijs.. zelfmoord uit angst gepakt te worden. De echte daders zullen nooit gevonden worden.

Niet dat dit de waarheid is of dat ik erin geloof. Maar het is een interessante gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Er is voordat de man op de grond ligt al vaak geschoten; als het schot van dichtbij zijn hoofd niet getroffen heeft maar de man toch overleden is, wie zegt dat dat dan niet komt door de eerdere schoten? Om nou hierover zo te twisten is imo overdreven. Het blijft immers staan dat dit een vreselijk wrede daad is.
Ben wel benieuwd naar het verhaal achter de ID kaart en de vermeende derde dader die zich aangegeven heeft maar verklaarde op school te zitten.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ryan_ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:37:
[...]

Ik denk dat dat wel meevalt. We zijn verziekt door Hollywood films en spelletjes.
En de media* ;) Laten we ook er eventjes bij stil staan dat er 50 doden zijn gevallen van de week in Yemen door een autobom op een politie school. Die mensen hebben helemaal niemand kwaad gedaan, ook geen spotprenten of cartoons. Daar geeft de NOS maar 5 seconden aandacht aan. Hoe onsmakelijk het ook is, de media smult hiervan (parijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Nu online
iPodKiller schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:52:
[...]

En de media* ;) Laten we ook er eventjes bij stil staan dat er 50 doden zijn gevallen van de week in Yemen door een autobom op een politie school. Die mensen hebben helemaal niemand kwaad gedaan, ook geen spotprenten of cartoons. Daar geeft de NOS maar 5 seconden aandacht aan. Hoe onsmakelijk het ook is, de media smult hiervan (parijs).
Tja, iets met een "ver-van-mijn-bed-show", helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zojuist is er geschoten in Malakoff ten zuiden van parijs. 2 Personen zouden het vuur hebben geopend op politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MetaFrame schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:12:
... wetgeving uit oa brussel niet mogelijk zijn.
...
Ik heb de maatregelen die je hebt gepost niet aangehaald, over effectiviteit en mogelijkheden daarvan is natuurlijk ook nog het een en ander te posten. Maar wetgeving is altijd nog een Nederlandse aangelegenheid, Nederland heeft verder zelf voor een bepaalde houding ten opzichte van (in dit geval niet direct heel relevante) richtlijnen uit Brussel en andere verdragen gekozen, richtlijnen die over het algemeen ook gevormd worden door Nederland zelf. Dus als er al gevingerwezen moet worden, dan vooral naar Nederland zelf.
... Maar wat ik wel vreemd vond aan die video is dat er helemaal geen bloed uit zijn hoofd kwam toen er werd geschoten op die politieman, wat een AK 47 allemaal doet met een kogel van zo'n korte afstand hoeft niemand uit te leggen ...
Het ligt er ook maar net aan of de kogel al tuimelt, welk type kogel wordt gebruikt etc. Zie o.a Wounding effects of the AK-47 rifle used by Patrick Purdy in the Stockton, California, schoolyard shooting of January 17, 1989. (is vast online te vinden en textboeken over slagveldgeneeskunde (doorgaans lastiger te vinden). Maar eigenlijk wat offtopic.
iPodKiller schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:52:
[...]

Wat dat betreft kan je ook de activiteit in dit topic en in Gijzeling Pakistan vergelijken

[ Voor 47% gewijzigd door begintmeta op 08-01-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Nu online
MetaFrame schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:58:
Zojuist is er geschoten in Malakoff ten zuiden van parijs. 2 Personen zouden het vuur hebben geopend op politie.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B6z9RRTIIAAj02k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Nu online
1 verdachte is inmiddels gearresteerd in Malakoff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:44
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:20:
Vind het maar een raar verhaal. Die daders waren echt getraind, elkaar afdekken, de rust tijdens de acties, accurate schoten op afstand (zelfs de band van de auto!), en die executie is ook niet zo eenvoudig als het lijkt en dan laat je een id-kaart die je normaliter ergens in hebt zitten slingeren in de vluchtauto.

Ik geloof eerder in een bewust dwaalspoor voor de politie.
Je moet je niet verkijken op de skills die sommige van deze groeperingen hebben hoor. De dagen dat jihadisten boeren met AK's waren zijn voorbij. Waar bij groeperingen zoals het Vrije Syrische Leger vooral burgers ed zijn, zit vooral IS vol met ex-militairen en/of mensen die para-militaire training/ervaring hebben gehad. De zaken die jij noemt en de manier waarop deze gasten inderdaad bewogen/handelden is overduidelijk gebaseerd op westerse training.
Exirion schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:39:
[...]

Same here. Ben meestal echt geen complotdenker, maar dit klopt niet. Als je ingezoomde beelden ziet dan lijkt ie niet eens raak te schieten. Het zou erg bloederig moeten zijn als je met zo'n wapen in een hoofd schiet.
Een gemiddelde 7.62 kogel geeft bij een headshot (zeker op point blank range) inderdaad een flinke rotzooi. Een schot in de nek of torso geeft dat al een stuk minder. Je hoeft niet te twijfelen aan de dood van deze politieagent hoor.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ryan_ schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:55:
[...]

Tja, iets met een "ver-van-mijn-bed-show", helaas.
Ja dat bedoel ik juist met 'verziekt' en 'media'. ;) Jij hebt zelf niet eens door wat er in de rest van onze aardbol afspeelt. :+ Het boeit je totaal niks, maar als het 50 doden in hartje Nederland waren, dan was het zeker oorlog geweest. Er zijn +35 (onschuldige) mensen dood, en 68 gewond, maar het boeit en doet je niks? Maar er zijn mensen die elke moslim op deze aardbol kapot willen hebben door deze schokbarende en uiterst trieste gebeurtenis? Dit is wat er mis is met onze mensheid. Ik vraag me af hoe het zou zijn als de daders gewoon Franse burgers zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

tikkietrugjaap schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:01:
[...]

Je moet je niet verkijken op de skills die sommige van deze groeperingen hebben hoor. De dagen dat jihadisten boeren met AK's waren zijn voorbij. Waar bij groeperingen zoals het Vrije Syrische Leger vooral burgers ed zijn, zit vooral IS vol met ex-militairen en/of mensen die para-militaire training/ervaring hebben gehad. De zaken die jij noemt en de manier waarop deze gasten inderdaad bewogen/handelden is overduidelijk gebaseerd op westerse training.

[...]

Een gemiddelde 7.62 kogel geeft bij een headshot (zeker op point blank range) inderdaad een flinke rotzooi. Een schot in de nek of torso geeft dat al een stuk minder. Je hoeft niet te twijfelen aan de dood van deze politieagent hoor.
Die kogels met een extra harde punt (Full metal jacket) maken toch juist minder rotzooi? Een holle punt (stop kogel) gaat toch tuimelen/rond draaien om zo veel mogelijk schade in een lichaam te veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:39:
[...]

Ik heb ergens gelezen, dat een schot door het hoofd als de meest 'cleane' kan zijn. Dus zonder verlies van bloed. Ik vind je bericht bullshit, en vind dat je je wat meer moet verdiepen alvorens je een mening over een complot-theorie trekt. Wat is je niet duidelijk aan het filmpje op o.a geenstijl? De man schreeuwt voor zijn leven, niet te schieten, en wordt vervolgens point blank met een automatisch wapen door z'n kop geschoten.

Een kogel door iemands hoofd op een welgemikte plaats is gewoon instant over. Het brein dat bewust en onbewust alle functies aanstuurt stopt meteen. Je hebt niet eens de tijd om bewustvorming te krijgen dat je door je hoofd bent geschoten. De lampjes gaan gewoon uit, einde oefening.

Ik heb de reacties gelezen op facebook met complotten en op twitter enzo. Zie ook deze:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B6xrPJUCAAA5jTt.jpg:large

Dit soort mensen (Die notabene nog in de politiek zitten) en het verband trekken met een rechts partij in Frankrijk zoals Le-penn moeten zich godverdomme schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:04:
[...]

Die kogels met een extra harde punt (Full metal jacket) maken toch juist minder rotzooi? Een holle punt (stop kogel) gaat toch tuimelen/rond draaien om zo veel mogelijk schade in een lichaam te veroorzaken?
Een FMJ vliegt verder door, een hollowpoint klapt aan de voorkant uit elkaar wanneer het een vloeistof raakt om zo veel mogelijk schade aan te richten ( worden dus ook meestal gebruikt bij de jacht; het beest bloedt sneller dood. Ze zijn verboden in de oorlog.)
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:05:
[...]

Ik heb ergens gelezen, dat een schot door het hoofd als de meest 'cleane' kan zijn. Dus zonder verlies van bloed. Ik vind je bericht bullshit, en vind dat je je wat meer moet verdiepen alvorens je een mening over een complot-theorie trekt. Wat is je niet duidelijk aan het filmpje op o.a geenstijl? De man schreeuwt voor zijn leven, niet te schieten, en wordt vervolgens point blank met een automatisch wapen door z'n kop geschoten.

Een kogel door iemands hoofd op een welgemikte plaats is gewoon instant over. Het brein dat bewust en onbewust alle functies aanstuurt stopt meteen. Je hebt niet eens de tijd om bewustvorming te krijgen dat je door je hoofd bent geschoten. De lampjes gaan gewoon uit, einde oefening.
Er zit toch bloed in je brein, of niet dan? Zolang je nog leeft is je grijze massa eigenlijk roze.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
[...]

(Ze zijn verboden in de oorlog.)
offtopic:
Dit vind ik zo scheef haha. Sinds wanneer heb je te maken met regels in een oorlog?
Wat gaat men doen dan als ze dat soort kogels vinden? Krijg je dan straf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:03
iPodKiller schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:03:
[...]

Ik vraag me af hoe het zou zijn als de daders gewoon Franse burgers zouden zijn.
Ja, wat dan? Dan zou er geen haan naar gekraaid hebben? Denk toch eens na. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viavia28 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:08:
[...]

offtopic:
Dit vind ik zo scheef haha. Sinds wanneer heb je te maken met regels in een oorlog?
Ironisch is het zeker, haha. Maar men schijnt te denken dat er in een oorlog regels zijn, in elk geval de VN. Waarschijnlijk schrijven ze dan een brief waarin staat dat ze heel boos zijn en dat ze je buiten gaan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

[...]
Een FMJ vliegt verder door, een hollowpoint klapt aan de voorkant uit elkaar wanneer het een vloeistof raakt om zo veel mogelijk schade aan te richten ( worden dus ook meestal gebruikt bij de jacht; het beest bloedt sneller dood. Ze zijn verboden in de oorlog.)
Dat bedoel ik dus, het zal me namelijk niets verbazen als deze mannen met FMJ hebben geschoten. Dit maakt relatief weinig schade maar met een schot in je hoofd is het wel direct over. Aangezien je hersenen alles aansturen valt als ik het goed heb ook direct je hart uit, dus het bloed zal niet als een malle uit de wond lopen. Gezien de hoek waarin geschoten werd hoef je dat dus ook niet direct te zien en als ik het me goed herinner zie je de kogel nog afketsen op de grond

Overigens gebruikt politie en douane de hollowpoints. Zogenaamde stop kogels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[...]

offtopic:
Ja dan wordt je als de oorlog is afgelopen (en jij de verliezer bent) berecht als oorlogsmisdadiger.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 14:27
[...]

offtopic:
Je hebt ook gewoon oorlogsmisdaden. Hoe raar het ook klinkt maar ja in Oorloggen mag je als militair een tegenstander doodmaken via vliegtuigbommen. Maar bepaalde kogels zijn strafbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ramon schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:10:
[...]
Ja dan wordt je als de oorlog is afgelopen (en jij de verliezer bent) berecht als oorlogsmisdadiger.
Winnaars kunnen ook oorlogsmisdadigers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:46

Spotmatic

Ken sent me

MetaFrame schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:09:
[...]

Aangezien je hersenen alles aansturen valt als ik het goed heb ook direct je hart uit, dus het bloed zal niet als een malle uit de wond lopen.
Dat is onjuist; het hart is autogeen. Hartcellen hebben geen impuls vanuit de hersenen nodig om te blijven doorkloppen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
MetaFrame schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:04:
[...]

Of een kogel doorvliegt of in het lichaam blijft hangt van heel veel dingen af zoals afstand, aanwezigheid van body armor, etc. FMJ's worden door legers gebruikt omdat het de beste 'gemiddelde' round is. Goed tegen softe targets (mensen zonder armor bijv) en hardere targets (mensen met armor, mensen achter cover)

Hollow point is bedoeld om in het lichaam uit elkaar te vliegen voor zoveel mogelijk interne schade. Is echter alleen maar nuttig als je absoluut zeker weet dat je targets geen armor hebben en zich in een open vlak bevinden. Voor het leger komen dat soort situaties eigenlijk nooit voor dus ze gebruiken ze bijna nooit.
[...]

Hollow points zijn, voor zover ik weet, niet verboden hoor. Ze zijn alleen niet nuttig voor het leger. Zie uitleg hierboven.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Het zou opzich ook ideaal zijn als ze van 2 broeders in de woestijn een Franse ID kaart hebben meegekregen. Lachen man, moet je even laten rondslingeren, dan gaan ze als een gek naar ons op zoek!

Mja, dit scenario zal de politie ook vast wel aan gedacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Spotmatic schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:13:
[...]
Dat is onjuist; het hart is autogeen. Hartcellen hebben geen impuls vanuit de hersenen nodig om te blijven doorkloppen.
Ah ok, ergens ook wel logisch nu ik er over nadenk (hersendoden bijv.)

Anyheu: ik heb wel vaker helaas liveleak filmpjes gezien waarbij het niet de impact had die ik verwachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tikkietrugjaap schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:14:

[...]

Hollow points zijn, voor zover ik weet, niet verboden hoor. Ze zijn alleen niet nuttig voor het leger. Zie uitleg hierboven.
"The Hague Convention of 1899, Declaration III, prohibited the use in international warfare of bullets that easily expand or flatten in the body.[3]"

http://en.wikipedia.org/wiki/Hollow-point_bullet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
djengizz schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 00:02:
[...]

Tja, dan ben je historisch niet op de hoogte als je je dat laat voeren als waarheid.
Verder is al het terrorisme ideologisch gefundeerd geweld.

En welke nuance je bedoelt is me niet duidelijk aangezien ik er geen probeerde te maken behalve stellen dat georganiseerd terrorisme niks nieuws is?
Verrassing, de meeste mensen zijn voor hun informatievoorziening afhankelijk van de media. Wat er in de media verteld wordt is dus vrij belangrijk voor de algemene beeldvorming die bestaat over bepaalde problemen.

Ik doel uiteraard op je opmerking 'terrorisme is niks nieuws', leg dan eens uit wat je insteek was met deze opmerking? Wat schieten we op met zo'n opmerking? Op mij kwam het over als: het is niets nieuws, dus we moeten ons er niet zo druk over maken. Nogmaals, een nuance waar ik mij niet in kan vinden en die ik overigens ook vrij misplaatst vind in het licht van wat er net gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:17:
[...]

"The Hague Convention of 1899, Declaration III, prohibited the use in international warfare of bullets that easily expand or flatten in the body.\[3]"

http://en.wikipedia.org/wiki/Hollow-point_bullet
I stand corrected.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:39

Zewatanejo

Fine Thanks!

Dat sommigen hier niet de kennis hebben om de beelden goed te analyseren wil niet meteen zeggen dat er sprake is van een complot.

De politie heeft de kennis en competenties in huis om dit uit te zoeken en reken er maar op dat er alles op alles wordt gezet om die drie te pakken.Het is zo makkelijk vanuit onze luie stoel van alles te roepen over complotten. Het is naief, dom en vooral treurig, omdat het te tekort doet aan dit drama en is daarmee oneerbiedig voor de slachtoffers. Wat mij betreft mogen ze die GroenLinks politica dus ook meteen verbannen.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Maar dat geldt alleen voor legers in oorlog. Politiekogels zijn vaak juist hollow points om het risico van kogels die door iemand heen gaan te beperken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Typisch Nederlands om meteen te bedenken wat er niet kan kloppen.. Soms zijn we té kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Viavia28 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:28:
Typisch Nederlands om meteen te bedenken wat er niet kan kloppen.. Soms zijn we té kritisch.
Dat gebeurt alleen hier hoor.
Ook alleen hier hoor je mensen roepen dat het misschien wel een manier is om de Islam zijn naam aan te tasten.

Nergens anders lees / hoor je over twijfels of die politieagent wel echt dood is.

Ik zal bijna willen zeggen maar op Geenstijl zijn de reacties bijna normaler, behalve als je de trolls en de paar idioten wegfiltert. Hier wordt nog echt gereageerd op die gekke die dat soort complottheorieen bedenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 13:32
NIeuwe schietpartij in Parijs....gaat toch aardig mis daar nu :-(

http://www.telegraaf.nl/b...der_vuur_in_Parijs__.html

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:09:
[...]

Ironisch is het zeker, haha. Maar men schijnt te denken dat er in een oorlog regels zijn, in elk geval de VN. Waarschijnlijk schrijven ze dan een brief waarin staat dat ze heel boos zijn en dat ze je buiten gaan sluiten.
In een conventionele oorlog zijn er ook gewoon regels. Die gaan van het verbieden van bepaalde wapens (zoals mosterdgas) tot aan het gebruik van een witte vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awsom schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:34:
[...]

In een conventionele oorlog zijn er ook gewoon regels. Die gaan van het verbieden van bepaalde wapens (zoals mosterdgas) tot aan het gebruik van een witte vlag.
Dat weet ik. Maar ik denk dat in een oorlog regels niet meer gelden; je gaat elkaar ten slotte te lijf, waarom zou je dat wel met bommen doen en niet met gas? Kijk naar die filmpjes van wikileaks; dan zie je hoe dat er aan toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

foutje

[ Voor 98% gewijzigd door HaterFrame op 08-01-2015 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 13:32
Ah excuus, zag het er niet tussen staan :)

Hoop niet dat die mafketels van gisteren nu meer van die idioten hebben aangespoord om nu in actie te komen. Verband is natuurlijk moeilijk te bewijzen, maar wel typisch dat er een dag later weer met AK's geschoten wordt in dit geval op politie agenten.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
Kans is toch groot dat die nieuwe schietpartij met diezelfde twee personen is?
Zijn er twee, met een ak47..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

begintmeta schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 08:59:
[...]

Ik heb de maatregelen die je hebt gepost niet aangehaald, over effectiviteit en mogelijkheden daarvan is natuurlijk ook nog het een en ander te posten. Maar wetgeving is altijd nog een Nederlandse aangelegenheid, Nederland heeft verder zelf voor een bepaalde houding ten opzichte van (in dit geval niet direct heel relevante) richtlijnen uit Brussel en andere verdragen gekozen, richtlijnen die over het algemeen ook gevormd worden door Nederland zelf. Dus als er al gevingerwezen moet worden, dan vooral naar Nederland zelf.
Iets wat aan de late kant:
http://www.tweedekamer.nl...r_en_europa/wet_nederland
Europese Commissie stelt wetten voor
De Europese Commissie neemt initiatieven voor Europese wetgeving en stelt wetsvoorstellen op. Zij doet ook voorstellen voor de begroting van de Europese Unie. Al deze voorstellen legt zij ter goedkeuring voor aan de Raad van Ministers en het Europees Parlement.
Europese wetten moeten worden uitgevoerd
Europese wetten gelden boven nationale wetten. Er zijn twee vormen van Europese regels: een Europese verordening is na inwerkingtreding meteen ook een Nederlandse wet. Europese richtlijnen moeten binnen een bepaalde termijn worden omgezet in nationale wet- en regelgeving, meestal binnen twee jaar nadat het besluit genomen is.
Nationaal parlement implementeert Europese regels
Het nationale parlement heeft dus invloed op de manier waarop Europese wet- en regelgeving wordt ingevoerd of vertaald naar Nederlandse wet- en regelgeving. Hierbij kijkt het parlement naar de beste manier om de regels in te voeren in de Nederlandse situatie. De kaders zijn hierbij wel vooraf bepaald in de EU .

Met name het vastgestelde kader vormt een probleem.

Terug ontopic:
Dader schietpartij droeg kogelwerend vest en schoot met HK MP5 #Malakoff #Parijs niet duidelijk of opgepakte verdachte de schutter is

[ Voor 3% gewijzigd door HaterFrame op 08-01-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Is het niet gewoon tijd om even het leger in te schakelen?
Handwapentjes tegen die automatische zware vuurwapens...

Toch niet tegen te beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:48

Ypho

Allround Nerd

Joostje123 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:48:
[...]

Ik begreep dat er al een blik militairen is opengetrokken en in Parijs is (en ook nog een hoop extra agenten).

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Of gewoon per politieauto een automatisch geweer of shotgun in de achterbak gooien, zoals Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
[...]

Ook de politie heeft automatische wapens hoor. Daarbij hebben veel landen in wetten vastgelegd dat het leger niet zomaar ingezet mag worden voor dit soort binnenlandse zaken.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we even realistisch zijn en niet in paniek schieten. Ja, dit zijn zeer extreme zaken die ook de nodige aandacht verdienen. Dit mag in een vrije samenleving niet voorkomen. Tegelijk is, zelfs als je alleen Parijs meeneemt, de kans extreem klein dat je iets overkomt - zelfs als je negeert dat de slachtoffers specifieke doelwitten of agenten lijken te zijn.
Tegen wie dan? Op welke manier?

Het klinkt zo makkelijk, maar praktisch en realistisch gezien zitten er nogal wat haken en ogen aan. Nog even los van dat het een nogal gevoelige zaak is het leger in te zetten tegen je eigen burgers.

Extra ogen in een gebied kunnen natuurlijk wel helpen bij bepaalde zaken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:54

Vos

AFCA

[...]

Die zijn al aanwezig, komen nog meer bij.
06:03 uur:
Na de aanslag werden gisteren de veiligheidsmaatregelen aangescherpt. Sommige openbare plekken worden sindsdien beveiligd door militairen. Vandaag komen nog eens 650 militairen en 2000 agenten naar Parijs, melden Franse media.

[ Voor 25% gewijzigd door Vos op 08-01-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:48

Ypho

Allround Nerd

Ik hoor de MinBiZa zeggen dat er geen aanwijzingen zijn dat de schietpartij vanmorgen te maken heeft met gisteren.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
"LAATSTE NIEUWS: Mogelijke bomaanslag in restaurant Lyon, Frankrijk. grote explosie. LATER MEER"
Op de live feed van de Telegraaf.
Pagina: 1 ... 10 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Kunnen we het eindelijk ontopic houden en niet van alles en nog wat erbij betrekken? Als er wordt gemodereerd op de inhoud dan kan met gemak een of twee ander topics gevuld worden. We snappen dat de emoties hoog kunnen oplopen, maar probeer het hier te beperken tot de aanslagen in Frankrijk. De globale discussie over de islam als religie vs andere religies, globale acties van het Westen tegen het Midden-Oosten, etc drijven de boel hier snel offtopic.

Let wel, het is niet onbespreekbaar, maar er zijn mensen die graag op de hoogte blijven van de aanslagen en de vervolgacties van o.a. de politie en de klopjacht. Dan zijn pagina's achter elkaar over religie erg offtopic.