Trage levering en slechte klantenservice iBood

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
Michiel BBB schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:24:
Ben benieuwd of de Raspberry Pi, welke op datum van morgen staat, ook daadwerkelijk morgen verzonden gaat worden.....
Jup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10-2024
Nou niet dus....
Tot nu toe geen bericht ontvangen mbt verzending.

Update:

Zojuist netjes te woord gestaan door een medewerker van de klantenservice. Als het goed is wordt het product vandaag verstuurd.

[ Voor 26% gewijzigd door Michiel BBB op 12-03-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:42
Ik heb ook eens iets besteld bij de eendagsvlieg.

Gewoon 2 dagen na de bestelling een bevestiging dat de boel verpakt is, enkele uren later een mailtje met de status verzonden, en dan ca 24h later een koerier aan de deur.

Ik heb de indruk dat iBood al begint te verkopen als ze de bestelling plaatsen bij de leverancier. Als die dan een week te laat levert...
Eendagsvlieg lijkt te verkopen als de spullen aangekomen (of aangemeld zijn). Dan kan de termijn een stuk korter worden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
  • Laatst online: 24-10-2024
Michiel BBB schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:26:
[...]

Nou niet dus....
Tot nu toe geen bericht ontvangen mbt verzending.

Update:

Zojuist netjes te woord gestaan door een medewerker van de klantenservice. Als het goed is wordt het product vandaag verstuurd.
Nou, gaat weer lekker daar...is niet verstuurd op donderdag
Vandaag toch maar weer gebeld.....

Het product wordt maandag verstuurd. Ik geloof het pas als ik een mail heb ontvangen met track en trace code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is opvallend dat ALLE leveringen zonder uitzondering te laat geleverd worden sinds het vernieuwen van de site .
Wat is de bedoeling daarvan ? Wat zit daarachter ?
Dit moet een reden hebben .
Het inmiddels standaard eindeloos wachten begint serieus te irriteren en als het min of meer dingend is wordt er niet meer besteld , zo simpel is het !!
Website of the year , NO WAY !!

:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
nevermind

[ Voor 97% gewijzigd door Valorian op 23-03-2015 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 16:06
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
Beste OinkOink1212 (ibood medewerker)

Kun jij me mischien vertellen waar de bestelling blijft ?

Het gaat om :

Verbatim Gigabit one-bay NAS behuizing
Bezorginformatie 2 maart 2015
SO169015

ik kreeg als laatste bericht 23 maart als verzenddatum , maar helaas niks meer gezien. Geen bevestiging geen T&T code oid.

de bestelling is van 25 feb, we zijn nu dus een maand verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ze krijgen hun klein tijdelijk probleem dus echt niet opgelost.

Ik ben nu helemaal afgemeld, en zal er niks meer kopen. Er zijn betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTheOne2008
ik heb eindelijk mijn nas ontvangen.
Geen ibood meer voor mij , jammer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Originele USB 2.0 naar Lightning-kabel
Verwachte verzenddatum 3 maart 2015
Track en trace code: TNT

1 april 2015 om 09:30#
gavgav
Gebruiker
jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/

Bezorger is onderweg

Bezorgmoment

Vandaag 1 april 13:30 - 15:30 uur

AfzenderiBOODVEERWEG 16-HAL 35145 NS WAALWIJK

GegevensGewicht: 0,58 kgAfmetingen: 4,5 × 34 × 39 cmVolume: 5,97 L

Beantwoorden

1 april 2015 om 15:53#
gavgav
Gebruiker
Arrived at last…………

Beantwoorden

2 april 2015 om 05:43#
gavgav
Gebruiker
Wire CLONE cable not certified….one more time ….

Bye Bye I-BOOD for ever……

Bye Bye I-BOOD for ever……

Price 5 EUROS in the free market and you charge the customers 3 times higher….

FRAUDE ones again…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Perkouw op 06-04-2015 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

Gefeliciteerd met je eerste post op het forum! Wat denk je anders te krijgen? Buiten Apple is alles 'origineel'.

Je gaat ook wel erg ver met woorden als slachtoffers, fraude, inlichten van autoriteiten en boycotten van Ibood, zonder bewijzen nog wel.
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 07:46:
Next step for the victims of the fraud made by i-Bood must be BOYCOTTING i-BOOD in every forum you can and inform the authorities..

[ Voor 70% gewijzigd door Quad op 06-04-2015 08:23 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Quad schreef op maandag 06 april 2015 @ 08:20:
Gefeliciteerd met je eerste post op het forum! Wat denk je anders te krijgen? Buiten Apple is alles 'origineel'.

Je gaat ook wel erg ver met woorden als slachtoffers, fraude, inlichten van autoriteiten en boycotten van Ibood, zonder bewijzen nog wel.

[...]
Ik denk dat hij producten bedoeld die Ibood de laatste paar dagen schijnbaar geleverd heeft, zie ook dit topic:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1630534

Waarbij zaken als als Apple Oordopjes en Apple Lightning cables door Ibood verkocht werden, maar uiteindelijk spullen geleverd werden als Appls Earbuds en een lightning cable van Applle.

Verder staand er aardig wat bewijzen in dat topic (foto's van bijv. de Earbuds) en een melding van Ibood zelf dat ze de zaak gaan uitzoeken.

Nu is een term als Fraude en Boycotten misschien wat snel geroepen naar het adres van Ibood, het zou namelijk ook gewoon een foutje kunnen zijn waarbij Ibood zelf ook slachtoffer is, maar het inlichten van de autoriteiten is in zo'n geval echter geen verkeerd advies, zodat in ieder geval bekend is dat er ergens een partij namaak producten op de markt is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Quad schreef op maandag 06 april 2015 @ 08:20:
Tsja, als iBood inderdaad originele Apple-meuk verkoopt en daarbij Chinese knockoffs levert (en laten we eerlijk zijn, dat zou niet de eerste keer zijn...) dan is dat op zijn best nalatig en op zijn ergst fraude. Er zijn ook keren geweest dat ze een halve dag lang "vergeten" waren om bij een product te zetten dat het om een refurbish ging. 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
over de klantenservice van iBood gesproken: ik heb een jas besteld die ik wil retourneren. iBood heeft nu haar eigen voorwaarden, maar stroken die wel met de wetgeving in nederland?

In nederland heb je middels de wet kopen op afstand recht op 30 dagen bedenktijd. maar iBood communiceert vrolijk slechts 14 dagen. En als je hen daarop wijst is het enige dat ze doen: "voor meer informatie over annuleren verwijzen wij u graag naar deze pagina..". Een inhoudelijke reactie krijg je niet van ze. Ik heb er nogmaals op gereageerd maar daar reageren ze helemaal niet meer op.

[edit:]
gezien onderstaande antwoord... is onderstaande regel al niet meer actueel...

Hoe kan een partij die zich niet aan de nederlandse wet houdt zo vaak website van het jaar worden?

[ Voor 6% gewijzigd door DeRooney op 20-04-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 21:14
arjoderoon schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:50:
over de klantenservice van iBood gesproken: ik heb een jas besteld die ik wil retourneren. iBood heeft nu haar eigen voorwaarden, maar stroken die wel met de wetgeving in nederland?

In nederland heb je middels de wet kopen op afstand recht op 30 dagen bedenktijd. maar iBood communiceert vrolijk slechts 14 dagen. En als je hen daarop wijst is het enige dat ze doen: "voor meer informatie over annuleren verwijzen wij u graag naar deze pagina..". Een inhoudelijke reactie krijg je niet van ze. Ik heb er nogmaals op gereageerd maar daar reageren ze helemaal niet meer op.

Hoe kan een partij die zich niet aan de nederlandse wet houdt zo vaak website van het jaar worden?
Het was 7 dagen bedenktijd, en het is nu 14 dagen bedenktijd. Dus niet 30 dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
huh... is er ergens iets wat daarmee te maken heeft dat 30 dagen is? ik heb zo die 30 dagen in mijn hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 21:14
arjoderoon schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:53:
huh... is er ergens iets wat daarmee te maken heeft dat 30 dagen is? ik heb zo die 30 dagen in mijn hoofd...
Het bedrag moet binnen 30 dagen teruggestort worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ik heb al eerder met een partij gemailt en hen aangegeven dat je recht hebt op 30 dagen ofzo. oeps... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.C. Munchkin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-08 21:12
Ibood blijkt nog steeds niet op tijd te verzenden. Mijn laatste aankopen (Archos 80 Cesium en Lamina T-701) haalde de opgeven datum allebei niet.
Bij de laatste werd zelf expliciet vermeld dat er binnen 3 dagen werd verzonden. Dus niet.

Wat ik vervelend vind, is dat elk minder positief bericht op het forum van Ibood direct verwijderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 12:35
Bij mijn laatste bestelling waren ze ook weer te laat. Het was de raspberry PI die ze toch al vaker aangeboden hebben. Familie had hem ook besteld en hun kregen telkens e-mails over de vertraging ik heb geen mailtje gehad. Ongeveer een week na de originele datum was alles aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Mijn vorige bestelling (± 2 weken geleden) was 2 werkdagen te laat geleverd (en er zat nog een weekend tussen, dus eigenlijk 4 dagen te laat). Jammer genoeg geen info mailtje hierover ontvangen.
En van een lopende bestelling heb ik zojuist een verzendbevestiging ontvangen, 2 werkdagen eerder dan de verwachte verzenddatum :) . Er valt gewoon geen touw meer aan vast te knopen, of je een bestelling op tijd bezorgd krijgt of niet.
Maar goed, m'n laatste bestelling wordt dus verrassend genoeg te vroeg bezorgd :p .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
KillerBee schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:26:
Mijn vorige bestelling (± 2 weken geleden) was 2 werkdagen te laat geleverd (en er zat nog een weekend tussen, dus eigenlijk 4 dagen te laat). Jammer genoeg geen info mailtje hierover ontvangen.
En van een lopende bestelling heb ik zojuist een verzendbevestiging ontvangen, 2 werkdagen eerder dan de verwachte verzenddatum :) . Er valt gewoon geen touw meer aan vast te knopen, of je een bestelling op tijd bezorgd krijgt of niet.
Maar goed, m'n laatste bestelling wordt dus verrassend genoeg te vroeg bezorgd :p .
Ze zijn nu overgestapt van pas verzenden als de datum bereikt is, naar verzenden zodra het binnen is, als het goed is zal dat een heeeeeeeele hoop vertragingen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

iBood staat inderdaad bekend om belabberde service. Ik bestel daar alleen iets als het echt een heel scherpe aanbieding is want dan wil ik dat risico nog wel lopen. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Naar aanleiding van dit topic, en de gebrekkige afhandeling van het "per ongeluk" leveren van fake troep, heb ik besloten helemaal niets meer bij iBood te bestellen. Willens en wetens namaakartikelen leveren (want zolang je niet je verantwoordelijkheid neemt en geen terugroepactie start is dat IMHO het geval) is gewoon crimineel.
Ik wil zelfs zo ver gaan andere tweakers op te roepen om iBood te boycotten, bedrijven met dit soort ethiek kunnen we volgens mij missen als kiespijn.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb zelf ook een keer te maken gehad met een "fake" product. Nou ja, het was niet fake, maar een product dat voor Italië bedoeld was ipv voor Nederland. Op dat moment was er van de fabrikant van dat product een cashbackactie in Nederland, maar daarvoor kwam dat Italiaanse product dus niet in aanmerking. Ik heb het ding onder Wet Koop op Afstand succesvol teruggestuurd en een Nederlandse versie gekocht die na cashback goedkoper was dan de "superdeal" bij iBood. (Ik had gedacht dat ik bovenop die iBood-deal ook nog de cashback zou kunnen doen waardoor het echt een superdeal zou zijn maar dat ging dus helaas niet door...)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Mx. Alba schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:17:
Ik heb zelf ook een keer te maken gehad met een "fake" product. Nou ja, het was niet fake, maar een product dat voor Italië bedoeld was ipv voor Nederland. Op dat moment was er van de fabrikant van dat product een cashbackactie in Nederland, maar daarvoor kwam dat Italiaanse product dus niet in aanmerking. Ik heb het ding onder Wet Koop op Afstand succesvol teruggestuurd en een Nederlandse versie gekocht die na cashback goedkoper was dan de "superdeal" bij iBood. (Ik had gedacht dat ik bovenop die iBood-deal ook nog de cashback zou kunnen doen waardoor het echt een superdeal zou zijn maar dat ging dus helaas niet door...)
Vaak worden grijze import producten verkocht via Ibood, 1DAYFLY, maar ook wel via webwinkels [electronica, mobieltjes] verkocht. Valt meestal wel op door de lagere prijs en staat er vaak ook netjes bij. Ibood, maae ook bijv. Belsimpel leveren regelmatig ook producten met een engelse stekker met verloop naar eu stekker.
Soms dan importeurs moeilijk bij garantieafhandeling en inderdaad gelden cashbackacties e.d. meestal niet.
Maar zoals je zegt heeft dit niets met 'fake' te maken. Door de artikelnummers even to Googlen voor je koopt weet je het vaak snel genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 10-07-2015 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05
Het gaat weer iets beter, maar ze zijn er nog láng niet.

Besteldatum: 6 juli 2015
Verwachte verzenddatum: 20 juli 2015
Gearriveerd: 29 juli 2015

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
Napsju schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:20:
Het gaat weer iets beter, maar ze zijn er nog láng niet.

Besteldatum: 6 juli 2015
Verwachte verzenddatum: 20 juli 2015
Gearriveerd: 29 juli 2015
T begint weer wat te worden ja. Momenteel komt ongeveer 90% op tijd, en dat is de hoogste stand in vele jaren. Nu onder andere werken aan het reduceren van de lange levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Over klantenservice gesproken.
paar weken geleden een router opgestuurd omdat het 5Ghz netwerk niet meer deed, na enige tijd niets gehoord te hebben kreeg ik gisteren een mail dat reparatie en of vervangend product niet mogelijk was en dat ik het volledige bedrag vergoed krijg binnen 5 - 10 werkdagen.

Nu keek ik net ff op m'n rekening en blijkt dat iBood al op 20-7 het geld terug geboekt heeft, dus hoeveel ze binnen 2 weken willen overmaken ben ik wel benieuwd naar. :+

Prima service! d:)b

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Steelseries Rival muis besteld bij iBood:

Besteldatum: 28 juli 2015
Verwachte verzenddatum: 7 augustus 2015

Het is momenteel 14 augustus en er is nog weinig beweging bij iBood.
Ik wacht dus momenteel al zo'n 2,5 week en dit gaat richting de 3+ week..

Denk dat ik m'n order annuleer, online aankopen uit China komen per fiets nog sneller aan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
stin00 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:32:
Steelseries Rival muis besteld bij iBood:

Besteldatum: 28 juli 2015
Verwachte verzenddatum: 7 augustus 2015

Het is momenteel 14 augustus en er is nog weinig beweging bij iBood.
Ik wacht dus momenteel al zo'n 2,5 week en dit gaat richting de 3+ week..

Denk dat ik m'n order annuleer, online aankopen uit China komen per fiets nog sneller aan :-(
Denk dat je die maandag ontvangt als ik t zo zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Dit product op 22 november besteld. Verwachte levertijd was 27 november. Op zich al een bijzonder lange levertijd voor een voucher, maar vooruit, het staat aangegeven.

Momenteel zijn we al 1 december. Meerdere mensen hebben nog niks gekregen en klantenservice reageert niet. Iemand anders hier vergelijkbare ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:35

Mimiix

Professioneel Prutser

Saturate schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:08:
Dit product op 22 november besteld. Verwachte levertijd was 27 november. Op zich al een bijzonder lange levertijd voor een voucher, maar vooruit, het staat aangegeven.

Momenteel zijn we al 1 december. Meerdere mensen hebben nog niks gekregen en klantenservice reageert niet. Iemand anders hier vergelijkbare ervaringen mee?
Ik heb de laatste tijd eigenlijk alleen louter positieve dingen meegemaakt met iBood. Ach, een dagje later of eerder maakt toch niet uit? als het maar komt :) Daarnaast ze spreken van een VERWACHTE levertijd. Als je het eerder had gekregen had je ook niks laten horen. Nu is het later en is het ineens niet goed...

Komt vast goed!

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeser
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 01:52
Saturate schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:08:

Ik heb hetzelfde, inmiddels week over "verwachte verzend datum heen en nog geen enkele reactie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Vorige week toch nog eens gebeld met de servicedesk omdat mijn Philips TV sinds de laatste update niet meer doet wat die moet doen.
Telefoon werd snel opgenomen, en medewerkers waren heel vriendelijk.
Spijtig konden ze niemand ter plaatse sturen voor mijn TV, en moet die terug.
UPS heeft opdracht gekregen die op te halen, en dat gaat maandag as gebeuren.

Ik heb het met Philips zo gehad, dat ik mijn geld terug wil, maar ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Ik post het vervolg hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
En de TV was bij Ibood gekocht?

[ Voor 14% gewijzigd door Rockvee2 op 20-12-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Inderdaad. Wat me eigenlijk nog meer stoort is dat Philips Benelux niet wil tussenkomen. IBood heeft de TV blijkbaar elders gekocht, en nu doet Philips moeilijk.
Echt niet van deze tijd. Ik kan een auto kopen in Duitsland, en gewoon garantie krijgen bij een belgische dealer, alleen Philips haalt die trucjes uit.

Ik hoop echt dat ik mijn geld terug krijg, en dan zal ik geen Philips kopen, dat is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:12
Maar je hebt zaken gedaan met Ibood en niet met philips dus die zijn eigenlijk ook geen partij in deze voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Niet akkoord met jou.
Als ik een VW koop in Duitsland, dan word ik bij een belgische dealer toch geholpen.

Nu moet Philips Duitsland of Spanje iBood helpen of vergoeden, en uiteindelijk betaalt Philips of TP vision toch, alleen vragen ze de klant om omwegen te nemen.

Weet iemand hoe lang iBood er over doet om een garantiegeval af te handelen? En wat doen ze, geven ze geld terug?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57
Tommie12 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:55:
Niet akkoord met jou.
Als ik een VW koop in Duitsland, dan word ik bij een belgische dealer toch geholpen.

Nu moet Philips Duitsland of Spanje iBood helpen of vergoeden, en uiteindelijk betaalt Philips of TP vision toch, alleen vragen ze de klant om omwegen te nemen.

Weet iemand hoe lang iBood er over doet om een garantiegeval af te handelen? En wat doen ze, geven ze geld terug?
Je kunt wel niet akkoord zijn maar naast de wetgeving zijn er ook een half miljoen topics waarin uitgelegd wordt dat mensen garantie altijd eerst moeten claimen bij de verkoper. Dat een NL dealer je DE auto ondersteunt betwijfel ik - PON zal mogelijk je VW garantiekosten niet willen betalen omdat deze niet hier geleverd is. Doen ze dat wel, dan is dat bonus.

Ibood zal de tv zoals gebruikelijk doorsturen en dan kun je wachten tot je een ons weegt. Lang leve goedkope aanbiedingen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Met je nederlandse VW kan je ook in D terecht, kijk maar eens naar je mobiliteitsgarantie, en de internationale garantie.
Als je naar Frankrijk op vakantie bent, dan moet de lokale dealer je helpen, en die rekent zijn garantiekosten met VW (of de invoerder, die dat dan doorrekent vaan VW zelf) af.

En die lokale Philips verkoper moet ook wachten tot Philips een beslissing neemt.
Ik wil gewoon even polsen hoe lang iBood er gebruikelijk over doet.
Misschien heeft iemand hier ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IDtenT
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tommie12 schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:44:
Inderdaad. Wat me eigenlijk nog meer stoort is dat Philips Benelux niet wil tussenkomen. IBood heeft de TV blijkbaar elders gekocht, en nu doet Philips moeilijk.
Echt niet van deze tijd. Ik kan een auto kopen in Duitsland, en gewoon garantie krijgen bij een belgische dealer, alleen Philips haalt die trucjes uit.

Ik hoop echt dat ik mijn geld terug krijg, en dan zal ik geen Philips kopen, dat is zeker.
Tja, je hebt de TV niet bij Philips gekocht. Er zijn genoeg fabrikanten die niet direct van klanten reparaties aannemen, maar dat via de verkoper laten doen. Of die inderdaad beperkingen stellen aan grijze handel. De verkoper geeft jou garantie. Als die ergens een berg TVs vindt zonder een service afspraak met de fabrikant, dan moet je daar aankloppen. Dan mogen zij een oplossing gaan verzinnen.
Je moet boos zijn op de verkoper dat hij jou in de illusie heeft gebracht dat je direct naar de fabrikant kon. Niet boos worden op de fabrikant die met jou niets te maken heeft.

Je autovergelijking gaat ook niet echt op. Voor dat ene voorbeeld kan je ook 100 dingen verzinnen waarbij je niet zomaar in andere landen/filialen/fabrikanten kan aankloppen.

[ Voor 7% gewijzigd door IDtenT op 26-12-2015 23:52 ]

Slave of Thieves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Je hebt je punt.
Iemand ervaring hoe lang dat kan duren?

@Oinkoink12: heb je daar nog zicht op als insider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Net gebeld met iBood.
Kan makkelijk 6 weken duren een Philips een beslissing neemt.

wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
DM me FF je order/reparatienummer dan zal ik eens navraag doen bij ons CS gebouw :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Of jij er nu wel of niet mee akkoord bent maakt niet uit, dat is gewoon hoe het werkt. De fabrikant is geen partij in de aankoop van jouw tv en hoeft dus geen duur supporttraject voor consumenten op te tuigen. Het is volledig toegestaan om dat helemaal via de verkoper te laten gaan, die wél die verplichtingen heeft. Zie https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie.

6 weken is trouwens behoorlijk lang. Als jij je tv terugstuurt naar de verkoper omdat die stuk is moet je binnen een redelijke termijn een oplossing krijgen en anders kan dat reden zijn tot ontbinden van de overeenkomst. Zo uit het hoofd is zes weken te lang, maar dat zou je even moeten nazoeken.

Linksom of rechtsom: Philips doet hier niets verkeerd en iBood is (zoals gewoonlijk) abominabel als het op aftersales aankomt. In mijn kennissenkring zijn er behoorlijk wat aanvaringen geweest met de klantenservice die domweg niet thuis gaf of onacceptabele "oplossingen" biedt, àls er überhaupt gereageerd wordt. Het is een leuke winkel voor dingen waar je het verlies op kan dragen als het stuk gaat of voor dingen waar garantie überhaupt niet snel speelt, maar in principe ga ik met een grote boog om iBood heen wanneer het gaat om dure zaken met een stekker. Ik betaal met liefde die paar procent meer bij een winkel die niet om de haverklap nepproducten levert, die niet vaak "vergeet" te melden dat en product refurbished/import is of die geen woordenboek heeft waar het woord "service" niet in voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Al drie weken duurt deze grap, en iBood kan me niet eens verrtellen waar mijn TV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBood maakte via de website kenbaar dat ze de annulering van een bestelling hebben terugbetaald. Jammer alleen dat ik niets heb ontvangen.

Vorige week een officiele claim bij PayPal ingelegd. Die gaat automatisch naar fraude@ibood.nl, wellicht reageren die sneller dan klanten"service".

Tot heden is er 0 respons. Ze hebben van PayPal tot de 22e de kans op reageren.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2016 09:09 . Reden: beetje opgeschoond. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
22 december 8)7

Zijn ze gek geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
5 weken zonder TV...

Doen jullie er dat echt om, iBood, omdat jullie standaardtermijn 6 weken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb afgelopen jaar ook wat bij iBood besteld. Vervolgens werd de levering ook een aantal malen uitgesteld. De communicatie is niet echt super en je moet er wel zelf achteraan. Niet echt hele goede service dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heeft iBood terug betaald.

Het probleem zat inderdaad aan hun kant, ik had bij annulering een rekeningnummer opgegeven. IBood heeft de terugbetaling gedaan op een oud rekeningnummer welke nog in hun systeem stond. Niet echt snugger. Ze hebben uiteindelijk via PayPal gecrediteerd. 1 dag voordat de claim af liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Bij mij loopt het ook verkeerd.
Omdat ik niks hoorde (7 weken na de retourzending), toch nog eens gebeld.
Medewerker was niet echt vriendelijk, maar zegde een terugbetaling toe. Ik heb dan even moeten aandringen om dat schriftelijk te hebben.
Dat hebben ze dan ook gedaan, maar 2 minuten later werd het al herroepen...
Ze beginnen hun 6 weken pas te tellen vanaf de ontvangst in het reparatiecentrum, wat dus bijna 3 weken later is.
Ik mag nog eens 2 weken wachten op een beslissing of terugbetaling.

What a mess....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Het is volgens mij echt een administratieve rommel daar bij iBood. Ik had eind december een aantal items besteld; een dekbed met verwachte verzenddatum 4 januari en een overtrekset met verwachte verzenddatum 5 januari.

Op 4 januari geen verzendbericht, orderstatus ongewijzigd. Op 5 januari een mail van iBood: we gaan de verzenddatum van de overtrekset niet redden, nieuwe verwachte verzenddatum wordt 12 januari.

Op 6 januari een verzendbericht van iBood: mijn overtrekset wordt de volgende dag bezorgd. Nog steeds geen wijziging in orderstatus mbt mijn dekbed. Uiteindelijk op 9 januari via hun berichtensysteem gevraagd wat de status is van mijn dekbed. Ik kreeg na 4 dagen een mail terug met een hele uitleg hoe iBood werkt (alsof ik dat niet weet) en dat het daarom soms wat langer kan duren voor bestellingen. De medewerker in kwestie had nog wel even gekeken hoe het met mijn order zat en die zou rond 20 januari verstuurd gaan worden. Om 2 uur later een verzendbevestiging te krijgen van mijn dekbed.

Na jaren bestellen bij iBood weet ik dat ik niet veel waarde moet hechten aan hun verwachte verzenddata, alleen is de communicatie/informatievoorziening zo inconsistent als het maar kan.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 00:50
Ik had eind december 3 sets van 18 (3 soorten per set) borden besteld voor mij en nog 2 andere personen, ik had helemaal geen snelle levering verwacht, zeker niet met de feestdagen, maar juist voor kerst kom ik thuis en zie ik 3 grote dozen voor de deur staan, niemand had ze aangenomen.

Ik open de dozen en merk dat er in totaal 4 borden in 1 doos beschadigd zijn, er is een hele hoek uit de rand.
Diezelfde dag nog foto's gemaakt en iBood gemaild, toen begon de ellende.

Om het kort te maken, ik heb bijna 2 maand van hen nauwelijks reactie gekregen, steeds was het iemand anders en het enige waar naar gevraagd werd waren foto's om het geval te kunnen onderzoeken.
Pas toen ik bij Paypal een Dispute ingediend heb en ondertussen omgezet heb naar een claim, kwamen ze met het voorstel dat ze mij een 10 euro coupon met tijdelijke geldigheid konden geven.

Ik heb deze geweigerd en verder druk gezet via Paypal aangezien er 3 grote borden in de set kapot zijn en dus in feite 1 set borden (=6 personen) van 30 euro onbruikbaar is.
In hun laatste mail stellen ze voor om 10 euro te refunden of anders moet ik maar de hele zending (=3 keer 18 borden) terug sturen.

Ook bij hun laatste voorstel heb ik een heel slecht gevoel, ik sta op dit moment met mijn rug tegen de muur door de terugzending. Vervangborden opsturen gaan ze ook niet op in, krijg ik gewoon geen antwoord. Ondertussen duurt het al meer dan 2 maand om een oplossing te vinden.

Het is een heel zure appel om door te bijten, ik ben klant sinds begin 2009 en heb al om duizenden euro's besteld bij hen, dit is gewoon te zot voor woorden....

Iemand ervaring met claims bij Paypal? Of kies ik best voor de 10 euro refund?

Als iemand intern zou kunnen helpen, ordernummer is SO589694

[ Voor 6% gewijzigd door BlackShadow op 09-02-2016 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

BlackShadow schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:38:
Ik had eind december 3 sets van 18 (3 soorten per set) borden besteld voor mij en nog 2 andere personen, ik had helemaal geen snelle levering verwacht, zeker niet met de feestdagen, maar juist voor kerst kom ik thuis en zie ik 3 grote dozen voor de deur staan, niemand had ze aangenomen.

Ik open de dozen en merk dat er in totaal 4 borden in 1 doos beschadigd zijn, er is een hele hoek uit de rand.

Om het kort te maken, ik heb bijna 2 maand van hen nauwelijks reactie gekregen, steeds was het iemand anders en het enige waar naar gevraagd werd waren foto's om het geval te kunnen onderzoeken.
Pas toen ik bij Paypal een Dispute ingediend heb en ondertussen omgezet heb naar een claim, kwamen ze met het voorstel dat ze mij een 10 euro coupon met tijdelijke geldigheid konden geven.

Ik heb deze geweigerd en verder druk gezet via Paypal aangezien er 3 grote borden in de set kapot zijn en dus in feite 1 set borden (=6 personen) van 30 euro onbruikbaar is.
In hun laatste mail stellen ze voor om 10 euro te refunden of anders moet ik maar de hele zending (=3 keer 18 borden) terug sturen.

Ook bij hun laatste voorstel heb ik een heel slecht gevoel, ik sta op dit moment met mijn rug tegen de muur door de terugzending. Vervangborden opsturen gaan ze ook niet op in, krijg ik gewoon geen antwoord. Ondertussen duurt het al meer dan 2 maand om een oplossing te vinden.

Het is een heel zure appel om door te bijten, ik ben klant sinds begin 2009 en heb al om duizenden euro's besteld bij hen, dit is gewoon te zot voor woorden....

Ik zou zeggen iBood dient dit gewoon naar behoren op te lossen door borden na te sturen of in ieder geval te zorgen voor een deugdelijk product. (succes daarmee btw).
Dingen als tijdelijk geldige kortingsbonnen hoef je nooit en te nimmer mee akkoord te gaan want dan zijn zij de spekkoper.
Ik zeg blijf bij je Paypal claim maar zorg ervoor dat je een duidelijke omschrijving met foto's (timestamp) hebt en alle communicatie bewaard/

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tommie12 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:56:
Ze beginnen hun 6 weken pas te tellen vanaf de ontvangst in het reparatiecentrum, wat dus bijna 3 weken later is.
Ik mag nog eens 2 weken wachten op een beslissing of terugbetaling.
https://www.consuwijzer.n...uren-als-product-kapot-is

Nou ben ik misschien gek, maar drie weken op een product blijven zitten voordat je het überhaupt ter reparatie aanbiedt vind ik verre van redelijk, al is het redelijk representatief voor de aftersales van iBood... Jou ruim twee maanden zonder toestel laten zitten is totaal onredelijk. Bovendien hebben ze nog eens toezegging gedaan je terug te betalen ook. Ik zou als ik jou was eisen dat ze je binnen een week een oplossing bieden en anders je rechtsbijstand erbij halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Hmmm had 4 februari een nexus 5x besteld bij ibood maar vlak daarna weer geannuleerd. Netjes bevestiging gekregen en wat schetst mijn verbazing.. Word er vandaag ineens het aankoopbedrag van mijn PayPal afgeschreven!! Heb ibood gemaild en ben benieuwd of zij überhaupt gaan reageren!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Direct klacht indienen bij PayPal!
Dit is nog eens een bevestiging dat ze hun administratie niet op orde hebben.
Op Mail reageren ze niet of amper. Direct bellen met de klantendienst.

Ik heb vandaag de bevestiging per mail gekregen dat mijn TV terugbetaald wordt (na bijna 8 weken wachten).
Ik zou het geld binnen de 5-10 dagen op mijn rekening moeten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 17:03
Tommie12 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:08:
Direct klacht indienen bij PayPal!
Dit is nog eens een bevestiging dat ze hun administratie niet op orde hebben.
Op Mail reageren ze niet of amper. Direct bellen met de klantendienst.

Ik heb vandaag de bevestiging per mail gekregen dat mijn TV terugbetaald wordt (na bijna 8 weken wachten).
Ik zou het geld binnen de 5-10 dagen op mijn rekening moeten zien.
Ahh, ja je geld binnen 5-10 dagen op je rekening terugzien, die ken ik!

Ik heb een KitchenAid Artisan besteld en zit nu in het volgende traject...

25 November 2015
De bestelling geplaatst en betaling gedaan.

9 December
Product verzonden door iBood.

10 December
Product ontvangen, echter was het een gebruikt apparaat, de doos was ook al meerdere keren dichtgetaped.

Ook reacties van anderen over al opengemaakte verpakkingen en deuken/krassen op het apparaat.

Nog even gedacht om hem te houden, gezien het veel gedoe is met retourneren (niets bleek minder waar..)

Mail gestuurd met daarin duidelijke foto’s van mijn constatering maar kreeg binnen 3 dagen geen reactie en ik wilde niet dat mijn retourrecht verliep, dus RMA aangevraagd.

14 December
RMA gedaan en terug verzonden.
Vervolgens bijna een maand niets meer gehoord.

11 Januari
Vervolgens uit pure wanhoop op het forum maar een bericht geplaatst met mijn beklag.

12 Januari
Dan eindelijk bericht terug, het geld zou teruggestuurd worden.

24 Januari
Maar een service bericht gestuurd, want mijn geld heb ik nog steeds niet terug binnen de gestelde 10 dagen.

28 Januari
Na 4 dagen antwoord op mijn service aanvraag, bravo.

4 dagen reactietijd, dat kunnen toko’s als iBood en bol.com nog wel een puntje aan zuigen denk ik. Misschien ligt het aan de kerstdrukte zoals ze eerder vermeldden? Oh wacht het is al eind januari.

Maar dan naar de reactie. ik citeer:

“Bedankt voor uw bericht. Het is goed dat u ons mailt, ik zie dat de terugbetaling in gang gezet is. Echter stonden uw rekeninggegevens niet in ons systeem. Deze heb ik zojuist ingevoerd en ik zal een verzoek indienen bij de financiële afdeling dat deze terugbetaling nog teruggevorderd moet worden. U ontvangt het geldbedrag spoedig terug!”

Een terugbetaling in gang kunnen zetten terwijl er geen rekeninggegevens zijn ingevuld duidt ook wel op een lekker sluitend systeem, nietwaar?

2 Februari
Mail gestuurd waar mijn geld blijft, immers na bovenstaande reactie zou het toch ’spoedig’ op mijn bankrekening moeten staan zou je denken. Ook maar even nogmaals mijn rekeningnummer gemaild, ze kunnen hem natuurlijk kwijt zijn geraakt.. :')

8 Februari
Tijd om maar weer eens op het iBood forum te gaan en iedereen te laten zien hoe slecht iBood kan handelen. Een rant plaatsen op het forum zorgt er namelijk voor dat ze sneller reageren. Je reactie wordt dan ge-edit en dan krijg je reactie van de servicedesk, tenminste dat wordt gezegd.

Ook nog maar eens gebeld, ik kreeg een medewerker die eerst beweerde dat het geld al overgemaakt was volgens het systeem. Maar hij zag ook dat er geen rekeningnummer stond, wat wel vreemd was. Dit was dus hetzelfde probleem als welke 28 januari opgelost zou moeten zijn geweest.

Vervolgens diezelfde dag van de financiële afdeling ook een mail gehad dat het geld binnen 10 dagen over zou worden gemaakt. De eerste twee dagen zijn in ieder geval alweer verstreken, zonder geld uiteraard. :(

• DaveD1109
Ook ik kreeg zojuist een mail met daarin de melding dat het geld binnen 10 werkdagen op mijn paypal staat. Zal mij benieuwen! Claim loopt nog bij paypal.

DaveD

• Roet
  • Laatst online: 17:03
Het wonder is geschied, ik heb mijn geld terug. Hebben ze toch binnen een dag of 60 een eenvoudige retour af kunnen handelen, en dat in 2016!

Heb overigens niet de beloofde retour-verzendkosten terug gekregen. Echter wel een coupon van €10 die ik met het grootste plezier nooit zal gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door Roet op 11-02-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
BlackShadow schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:38:

Heb antwoord gekregen van Paypal dat ik de borden moet terugsturen.... Dit kost mij een fortuin.
Iemand een idee wat ik verder kan proberen? Nochtans staat op de website van ibood dat zij in bepaalde gevallen de terugzending op zich nemen.

:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Inderdaad, normaal betalen ze de retourzending terug.

Ik heb uiteindelijk mijn geld terug op de rekening staan. (prijs van het toestel inclusief de transportkosten)

Woensdag hebben ze de terugbetaling beloofd, en het stond vrijdag op mijn rekening.
Tussen versturen van TV en tergubetaling zat er nu 7 weken.

Heb me nu afgemeld voor hun aanbiedingen. Het blijft daar een rommeltje, gaande van late levering tot slechte afhandeling van garanties.

Gelijk welke andere verkoper zorgt voor grote toestellen (witgoed, TV's vanaf x inch, etc) dat ze aan huis hersteld worden door de fabrikant (of zijn organisatie), Alleen bij iBood eisen ze een retour, en dan nog duurt het weken en weken.

Ik koop er niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
BlackShadow schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:12:
[...]

Heb antwoord gekregen van Paypal dat ik de borden moet terugsturen.... Dit kost mij een fortuin.
Iemand een idee wat ik verder kan proberen? Nochtans staat op de website van ibood dat zij in bepaalde gevallen de terugzending op zich nemen.

:-(
Ik heb zonet de retourkosten eens uitgerekend:
bestelling bij iBood was 100 euro compleet voor 3 dozen.
Terugzenden naar NL kost 3 x 39,69 euro = 119,07 euro.
Ik wacht nog op iBood of ze akkoord gaan met vergoeding van deze verzendkost, eerder bevestigden ze dat ze de verzendkost zouden vergoeden (zonder het bedrag te weten)
.

[ Voor 13% gewijzigd door BlackShadow op 17-02-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ik van plan ben om eens iets bij ibood te bestellen lees ik zowel goede ervaringen en alsook veel slechte ervaringen dat ze bv een refurbische externe hd opsturen terwijl dit niet in de aanbieding staat, erg late leveringenm slecht contact met de klantenservice.

Nu zag ik dat de betalingswijze ook kan via paypal.
Uit ervaring weet ik dat als sommige webwinkels het product niet op de verwachte leveringstermijn versturen, je gewoon een ticket kan openen bij paypal, en dan krijg je binnen 24 uur antwoord.

Mss een tip voor mensen die als ik ook een beetje voorzichtig willen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
BlackShadow schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:58:
[...]

Ik heb zonet de retourkosten eens uitgerekend:
bestelling bij iBood was 100 euro compleet voor 3 dozen.
Terugzenden naar NL kost 3 x 39,69 euro = 119,07 euro.
Ik wacht nog op iBood of ze akkoord gaan met vergoeding van deze verzendkost, eerder bevestigden ze dat ze de verzendkost zouden vergoeden (zonder het bedrag te weten)
.
`
€119 klink nogal buitensporig voor een retourzending van een product gekocht voor €100 incl bezorging en bij een ontbinding van de koop waar je met de paypal claim op aan lijkt te sturen is het volgens mij lang niet altijd zo dat de verkoper de verzend kosten op zich neemt wat bij garantie gevallen normaliter wel zo is. Ik zou dus wel even goed checken of ze bij het ontbinden van de overeenkomst ook de retourkosten vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 23:55:
Daar ik van plan ben om eens iets bij ibood te bestellen lees ik zowel goede ervaringen en alsook veel slechte ervaringen dat ze bv een refurbische externe hd opsturen terwijl dit niet in de aanbieding staat, erg late leveringenm slecht contact met de klantenservice.

Nu zag ik dat de betalingswijze ook kan via paypal.
Uit ervaring weet ik dat als sommige webwinkels het product niet op de verwachte leveringstermijn versturen, je gewoon een ticket kan openen bij paypal, en dan krijg je binnen 24 uur antwoord.

Mss een tip voor mensen die als ik ook een beetje voorzichtig willen zijn
Ik wil gewoon bestellen bij een shop die doet wat ze beloven.
Levering binnen een week mag nog 8 dagen duren, maar geen 15 dagen.
En een TV of wasmachine moet aan huis hersteld worden binnen een paar dagen, en niet binnen 8 weken terugbetaald worden.
Ik weet niet wat Paypal nog doet als je 6 maand na aankoop een garantiedispuut hebt, maar ik vrees dat het niet veel zal betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik krijg net een mailtje dat de terugbetaling aan mij reeds voldaan is via paypal. Ik heb echter nog niets gezien! Iemand een idee hoelang het duurt voordat een betaling zichtbaar is op paypal?

DaveD

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
Ik heb zowel goede als slechte ervaringen met ibood. Gelukkig zijn de slechte ervaringen bij mij altijd beperkt gebleven tot een vrij lange levertijd, maar nooit tot de drama's die ik hier soms zie en ook niet tot maanden wachten gelukkig.

Zojuist (net voor middernacht) 3 fotoboeken vouchers besteld (van fotoboeken.nl). Aanbieding was erg goed, boek 30x30 met 120 pagina's voor 30 euro. Een eerdere fotoboeken-site is eens failliet gegaan wat nu veel boze reageerders opleveren, maar dit schijnt toch echt een andere partij te zijn, die ook nog een redelijk goed uit de reviews komt. Grootste manco is bij dit soort vouchers de verloop-datum, die is al over 3 maanden. Maar goed, dat dwingt me misschien om eindelijk eens vaart te zetten achter de fotoboeken (loop jaren achter...)

• DaveD1109
Ik kreeg zojuist een mail van paypal dat ik mijn geld terug krijg!

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:42
Interressant om de ervaringen hier te lezen.

Ik moet zeggen dat ik al jaren klant ben bij Ibood. Tenminste, ik bestel af en toe wat bij ze, maar eigenlijk nog nooit problemen heb gehad.

Ik heb 1x gehad dat ik 2 bezorgmomenten heb gemist en dat het product toen teruggestuurd werd. Daar was ik toen not amused over, maar ik kreeg netjes mijn geld en de verzendkosten terug na 1 telefoontje met de klantenservice.

Verder nog nooit problemen gehad, tientallen bestellingen gedaan over de jaren heen. Ik heb dan ook nog nooit wat terug hoeven sturen of mijn geld terug hoeven vragen, maar ook met levertijden nooit problemen gehad.
Misschien heb ik gewoon geluk gehad. Vanochtend nog wat besteld in de Hunt, verwachte verzending 11/3 dus we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Dennism schreef op zondag 21 februari 2016 @ 00:13:
[...]

`
€119 klink nogal buitensporig voor een retourzending van een product gekocht voor €100 incl bezorging en bij een ontbinding van de koop waar je met de paypal claim op aan lijkt te sturen is het volgens mij lang niet altijd zo dat de verkoper de verzend kosten op zich neemt wat bij garantie gevallen normaliter wel zo is. Ik zou dus wel even goed checken of ze bij het ontbinden van de overeenkomst ook de retourkosten vergoeden.
Ze hebben bevestigd dat ze de retour verzendkosten zouden vergoeden.
iBood heeft niet kunnen leveren wat ik besteld heb, namelijk intacte borden.
Het is aan hen om dit op te lossen aangezien zij verantwoordelijk zijn voor het transport.
In hun voorwaarden is er slechts 1 uitzondering op het niet betalen van retour verzendkosten:
In volgende gevallen komen de retourkosten voor eigen rekening:

• Annulering na verzending
Ik heb telefonisch contact met ze opgenomen om de deadlines van Paypal te halen.
EINDELIJK een behulpzaam en vriendelijk persoon aan de lijn gehad!
Ze gaf me gelijk dat het onrealistisch zou zijn om 120 euro aan verzendkosten te moeten vergoeden.
Ik heb na mijn telefoontje netjes 3 UPS verzendnummers ontvangen, een pickup wordt voorzien.
Belangrijk detail is ook dat ik nu niet meer verantwoordelijk ben voor de retour zending indien er transportschade zou zijn, wat niet onrealistisch is met borden.

Na meer dan 2 maand gezever lijkt het nu toch in orde te komen....

Voor mij is het genoeg geweest, ik zal bij iBood nooit nog iets van hogere waarde bestellen waar ik een minimum aan service of garantie bij verwacht. Vaak slechts een beperkt verschil in aankoopprijs kan dit zeker niet compenseren.

[ Voor 11% gewijzigd door BlackShadow op 26-02-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
KingKoning schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:28:
Interressant om de ervaringen hier te lezen.

Ik moet zeggen dat ik al jaren klant ben bij Ibood. Tenminste, ik bestel af en toe wat bij ze, maar eigenlijk nog nooit problemen heb gehad.

Ik heb 1x gehad dat ik 2 bezorgmomenten heb gemist en dat het product toen teruggestuurd werd. Daar was ik toen not amused over, maar ik kreeg netjes mijn geld en de verzendkosten terug na 1 telefoontje met de klantenservice.

Verder nog nooit problemen gehad, tientallen bestellingen gedaan over de jaren heen. Ik heb dan ook nog nooit wat terug hoeven sturen of mijn geld terug hoeven vragen, maar ook met levertijden nooit problemen gehad.
Misschien heb ik gewoon geluk gehad. Vanochtend nog wat besteld in de Hunt, verwachte verzending 11/3 dus we zullen zien :)
Mijn statistiek is net iets anders:

2 bestellingen, die allebei minstens 2 weken te laat zijn toegekomen, zonder degelijke opvolgmogelijkheid.
Ondertussen staan je centen wel op hun rekening....

1 garantiegeval dat 7 weken geduurd heeft, en waarover (op zijn minst gezegd) zeer verward gecommuniceerd wordt.

Er zijn momenteel webshops zat, en ik bestel echt nog alleen bij die shops die een héél goede tevredenheidsscore halen. Prijzen liggen toch kort bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik koop er nooit meer wat. Raspberry pi levertermijn was al 4 weken. Daarna was de tijd om 't goedje gerepareerd terug te krijgen ongeveer 2 maanden. De allerlaatste keer. Zo goedkoop is het trouwens niet, het scheelt maximaal 10% lijkt wel.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-08 16:59
Gisteren een mailtje ontvangen van ibood dat ik nog anderhalve week langer op mijn telefoon moet wachten.. op 22 februari besteld en het is ondertussen 2 maart. Toch wel een beetje teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward5x5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 07:17
Ik bestel graag bij iBood als de aanbiedingen goed zijn, maar op de levertijden kun je absoluut niet rekenen. Vandaag weer een mailtje van ibood, de verwachte leverdatum van de Surface die vandaag verzonden zou worden is een week verlaat. Voor de leuk heb ik even mijn laatste bestellingen bij iBood vergeleken. Dit is het afgelopen jaar:

VerwachtGeleverdVerschil
24-1-201528-1-20154
21-3-201527-3-20156
26-5-20156-6-201511
18-6-201525-6-20157
14-9-201518-9-20154
15-2-201618-2-20163
3-3-2016?

De verschillen zijn niet gigantisch maar over meer dan een jaar tijd hebben ze geen enkele bestelling die ik gedaan heb op tijd kunnen verzenden. En dan staat iedere keer in het mailtje met excuses dat het verbeteren van de levertijd hun eerste prioriteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mile5 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:36:
Gisteren een mailtje ontvangen van ibood dat ik nog anderhalve week langer op mijn telefoon moet wachten.. op 22 februari besteld en het is ondertussen 2 maart. Toch wel een beetje teleurgesteld.
Ik heb hetzelfde probleem. Nexus 6P besteld op 22 februari, het gaat hier in dit geval (zeggen ze) om een nieuw exemplaar.. Door eerdere reacties van anderen ben ik toch bang dat er iets met deze telefoon aan de hand zal zijn. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-08 16:59
Dat hebben ze dan totaal weer niet naar mij gecommuniceerd, neem toch aan dat we contact hebben gehad met dezelfde customerservice?

Ondertussen is 'ie wel verzonden vanochtend trouwens, dus "anderhalve week" is nu "morgen" geworden.
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:38:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Nexus 6P besteld op 22 februari, het gaat hier in dit geval (zeggen ze) om een nieuw exemplaar.. Door eerdere reacties van anderen ben ik toch bang dat er iets met deze telefoon aan de hand zal zijn. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Laatst online: 26-08-2017
ibood zou vandaag mijn Microsoft muizen verzenden
helaas tot op heden geen verzendmail gekregen ook in mijn account staat alleen bevestigd
kan dit nog komen ?

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

robinjoo1 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:21:
ibood zou vandaag mijn Microsoft muizen verzenden
helaas tot op heden geen verzendmail gekregen ook in mijn account staat alleen bevestigd
kan dit nog komen ?
Zeker, altijd afwachten daar.

Dit jaar zowaar al paar x iets besteld en op een keer na rond beloofde dag verstuurd.
Van die ene kreeg ik bericht dat het week later zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Laatst online: 26-08-2017
hjs schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:24:
[...]

Zeker, altijd afwachten daar.

Dit jaar zowaar al paar x iets besteld en op een keer na rond beloofde dag verstuurd.
Van die ene kreeg ik bericht dat het week later zou worden.
ik heb tenminste nog geen vertraging's mail gehad
alleen dit
Wij hebben uw gegevens nogmaals nagekeken en zien dat uw bestelling naar verwachting vandaag, of morgen aan u wordt verzonden.
Zodra uw bestelling is verzonden ontvangt u verzendgegevens. Hier kunt u de zending mee volgen.

we hebben dus nog hoop :)

Edit 11-03 00:06 helaas geen verzend mail dus toch vetraging ookal zei klantenservice van niet
Via forum te horen gekregen dat er vertraging is tot 18 maart

[ Voor 16% gewijzigd door robinjoo1 op 11-03-2016 06:10 ]

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:46
Afgelopen week nog contact gezocht met iBood ivm verzenddatum van 18 maart voor aanschafte ATV 4 en was er geen vuiltje aan de lucht. Nu einde van de dag, de dag van verzenden is de verzending ineens een week uitgesteld..... ligt het aan mij of wisten ze dat dan echt al wel eerder ipv vrijdagmiddag 16:00 op de dag van verzenden :(

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 18-03-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Volgens mij zijn ze erg afhankelijk van de externe partij waar het product vandaan komt.
Als die opeens roept we redden het toch niet, kan Ibood daar verder ook weinig aan doen.

Balen, dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

iBood zit niet op boze klanten te wachten, die balen hier net zo erg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
ago schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:17:
Het lijkt ze anders bizar weinig te boeien, en ze bestaan ook al lang genoeg om beter te moeten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Katerin schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 18:24:
[...]

Het lijkt ze anders bizar weinig te boeien, en ze bestaan ook al lang genoeg om beter te moeten weten.
Dus als een leverancier zegt, ik kom een week later. Wat dan? Ibood kan moeilijk iets afdwingen, maar daar heb je op dat moment niks aan.

Ik vindt dat je tollerantie tov iBood erg ver te zoeken is. Je zit al voor een dubbeltje op de eerste rang door vaak veel goedkoper producten te scoren. Dat daar een langere levertijd voor staat moet je maar voor lief nemen.

Je bent toch niet opgelicht? Ze leveren altijd, maar wanneer dat blijft de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
hjs schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:09:
Volgens mij zijn ze erg afhankelijk van de externe partij waar het product vandaan komt.
Als die opeens roept we redden het toch niet, kan Ibood daar verder ook weinig aan doen.

Balen, dat zeker.
ago schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:17:
D3nnisd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:46:
[...]

Dus als een leverancier zegt, ik kom een week later. Wat dan? Ibood kan moeilijk iets afdwingen, maar daar heb je op dat moment niks aan.

Ik vindt dat je tollerantie tov iBood erg ver te zoeken is. Je zit al voor een dubbeltje op de eerste rang door vaak veel goedkoper producten te scoren. Dat daar een langere levertijd voor staat moet je maar voor lief nemen.

Je bent toch niet opgelicht? Ze leveren altijd, maar wanneer dat blijft de vraag.
Deels waar, maar niet als je aan het begin van deze week contact gehad hebt met de klantenservice en zwart op wit krijgt dat er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht is maar ja het kan veranderen, maar als zij 18 maart zouden verzenden weten ze het al eerder dan vrijdagmiddag 18 maart tegen 16:00 en het dan ineens een hele week uitstellen.

Dit hadden zij dit dan ook op tijd kunnen communiceren. Als ik op de 17e nog geen producten heb en weet dat ze niet verzonden zijn kan ik ze niet de 18e versturen als iBood zijnde en heb ik ook geen boze klanten door dat netjes op tijd te laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

lubbertkramer schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 02:02:
[...]

[...]

[...]

Deels waar, maar niet als je aan het begin van deze week contact gehad hebt met de klantenservice en zwart op wit krijgt dat er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht is maar ja het kan veranderen, maar als zij 18 maart zouden verzenden weten ze het al eerder dan vrijdagmiddag 18 maart tegen 16:00 en het dan ineens een hele week uitstellen.

Dit hadden zij dit dan ook op tijd kunnen communiceren. Als ik op de 17e nog geen producten heb en weet dat ze niet verzonden zijn kan ik ze niet de 18e versturen als iBood zijnde en heb ik ook geen boze klanten door dat netjes op tijd te laten weten.
Ik ben het met je eens dat het misschien wel beter gecommuniceerd had kunnen worden. Maar als je dit weet, waarom blijf je daar dan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
D3nnisd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:20:
[...]

Ik ben het met je eens dat het misschien wel beter gecommuniceerd had kunnen worden. Maar als je dit weet, waarom blijf je daar dan bestellen?
Ik heb het hier over een bestelling en niet over meerdere. Ik heb voor het laatst in 2013 hier iets besteld als ik onder mijn bestellingen kijk en die was gewoon op tijd geleverd en ik verwacht van een bedrijf met een naam als iBood door de jaren heen, zeker als ik van de week nog schriftelijk contact gehad heb dat ze gewoon open en transparant dan zijn over de verzending.

[ Voor 41% gewijzigd door lubbertkramer op 19-03-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
Ze kunnen het veel eerder laten weten, of van het begin af aan de leveringstijd wat beter incalculeren.
Duidelijkere afspraken maken met de leveranciers etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
Op 22 maart verzendbevestiging gehad (order SO719072), zonder track and trace (handig) maar nog steeds niet binnen. Op vraag via de contact mogelijkheid bij je account wordt niet gereageerd. Twee dagen thuis gebleven om artikel aan te nemen (heb zakelijk nodig), voor niets dus.

Het ontbreken van de T&T en het niet beantwoorden vind ik eigenlijk nog het meest storende van alles.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Brad Pitt schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:16:
Op 22 maart verzendbevestiging gehad (order SO719072), zonder track and trace (handig) maar nog steeds niet binnen. Op vraag via de contact mogelijkheid bij je account wordt niet gereageerd. Twee dagen thuis gebleven om artikel aan te nemen (heb zakelijk nodig), voor niets dus.

Het ontbreken van de T&T en het niet beantwoorden vind ik eigenlijk nog het meest storende van alles.
Moet je even bellen, werkt een stuk sneller of op hun forum reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
Heuj,

Mijn Braun cruZer 6 Face is alweer voor de 2de keer vertraagd, eerste keer omdat hij later geleverd werd bij het distributiecentrum van iBood, en nu wegens dit probleem:
We hebben helaas begrepen dat de producten met een EU-stekker zullen worden geleverd. Dit heeft de leverancier niet goed doorgegeven en hebben we daarom ook niet bij de aanbieding vermeld, sorry hiervoor!
Right, neem aan dat ze bedoelen dat het product geen EU stekker had, en dat ze nu EU plugs toevoegen.

Wel een €5 kortingsbon gekregen, dus FOX Sports Go kunnen oppikken voor €2,95 :)

Edit: zie net dat ik geluk heb gehad, en dat er al een aantal de deur uit zijn gegaan bij iBood.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Jummy op 28-04-2016 19:29 ]

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:06:
Inmiddels heeft iBood terug betaald.

Het probleem zat inderdaad aan hun kant, ik had bij annulering een rekeningnummer opgegeven. IBood heeft de terugbetaling gedaan op een oud rekeningnummer welke nog in hun systeem stond. Niet echt snugger. Ze hebben uiteindelijk via PayPal gecrediteerd. 1 dag voordat de claim af liep.
En wederom maakt iBood exact dezelfde fout bij een andere bestelling. Zelfs een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. iBood wel. Wat een ongelooflijke amateurs.

Ik heb maar weer meteen een paypal fraude claim ingezet aangezien ze anders helemaal niets doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oinkoink12
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:17:
[...]

En wederom maakt iBood exact dezelfde fout bij een andere bestelling. Zelfs een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. iBood wel. Wat een ongelooflijke amateurs.

Ik heb maar weer meteen een paypal fraude claim ingezet aangezien ze anders helemaal niets doen.
Zou je mij even kunnen DM'en met je username op de ibood site? Dan kan ik even kijken waarom dit gebeurd, dit slaat natuurlijk niet echt ergens op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:17:
[...]

Ok ik heb het even uitgezocht/uit laten zoeken.

Het is een uitzondering op de regel. ons systeem moet normaal gesproken altijd het nieuwste IBAN-nummer pakken maar het komt door een bug heel af en toe voor dat het toch op het oude nummer wordt teruggestort.
Ik heb direct gevraagd of hier een oplossing voor is maar we gaan als het goed is zeer snel over op terugbetaling op oorspronkelijke betaalmethode dus dan moeten we dat helemaal ondervangen.

Excuus in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oinkoink12 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:23:
[...]

Ok ik heb het even uitgezocht/uit laten zoeken.

Het is een uitzondering op de regel. ons systeem moet normaal gesproken altijd het nieuwste IBAN-nummer pakken maar het komt door een bug heel af en toe voor dat het toch op het oude nummer wordt teruggestort.
Ik heb direct gevraagd of hier een oplossing voor is maar we gaan als het goed is zeer snel over op terugbetaling op oorspronkelijke betaalmethode dus dan moeten we dat helemaal ondervangen.

Excuus in ieder geval!
Thks!

degene die op paypal claims intikt was in ieder geval nog niet op de hoogte.

ik hou het in de gaten.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste