Trage levering en slechte klantenservice iBood

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Eind December plaatste ik 2 bestellingen omdat er 2 producten voorbijkwamen die me echt interesseerden.
Daarbij keek ik vooral naar de producteigenschappen, omdat ik in het verleden al een paar keer bij iBood besteld had. Ik wist dat de levering een week of 2 duurt, maar ik kreeg altijd informatie en levering.

Nu kreeg ik op de dag van de verwachte verzending een mail dat het nog 10 werkdagen zou duren voor ik mijn spullen zou krijgen, en toen ging ik eens kijken op het forum bij verschillende producten.

Blijkt dat er een hoop klanten nog wachten op bestellingen geplaatst eind November en in de eerste dagen van December.
Terugbetalingen voor annulaties komen niet, soms lijken annulaties gewoon niet te werken...
Daarom durf ik momenteel gewoon niet te annuleren.

Ik heb zelf al gebeld met de helpdesk (na een dik kwartier wachten), en ik kreeg 2 keer een verschillende uitleg:
- er zou een grote drukte zijn, waardoor ze ca 2 weken achter zitten
- in hun "extern" distributiecentrum zou er een grootscheepse belastingscontrole of inventaris aan de gang zijn waardoor er niks buiten gaat.

Mij lijkt dit alles op een fraudezaak, of een firma die failliet gaat.

Heeft er nog iemand andere uitleg gekregen?
Wie zorgt er voor de distributie van iBood, en wat is er daar werkelijk aan de hand?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-06 09:05
Ikzelf heb voor de kerstvakantie ook een bestelling geplaatst. ik had ondertussen ook al wel wat informatie verwacht, maar bij Ibood gebeurt het wel vaker dat het erg lang duurt voordat producten verzonden worden. Ik had er nog niet op deze manier naar gekeken, maar ben zeker geïnteresseerd over het gevolg hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Ik had in een paar topics op het productforum gereageerd, (anderen ook) met de vraag waar de leveringen blijven.
Die bijdragen worden nu door iBood vakkundig weggehaald.

Wat me nog meer sterkt in mijn vermoeden.
Ondertussen ook eens gekeken wat mijn kredietkaart dekt. Die lijkt een dekking te voorzien voor "niet levering" van internetaankopen.

Normaal krijg ik binnen 2 dagen antwoord van iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 16:49
Dat is al zo sinds hun nieuwe (erg onoverzichtelijke) site. Ik kan niet geloven dat je zo'n puinhoop van je backend maakt dat dit al 2 maanden speelt. Dan moet je toch terugrollen naar de vorige, werkende versie? Ik ben ook huiverig om daar te bestellen als er wat langskomt wat ik interessant vind.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:28
Ik heb 8 december een bestelling geplaatst bij iBood, deze wel gewoon op de 19e (zoals was aangegeven) ontvangen.
Het betrof wel een applicatie key, wellicht dat dit ze wat minder moeite kost om te versturen gezien het gewoon per email ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwaus21
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-02 20:50
Ik had begin december ook iets besteld, waar kort daarna ik niet meer kon inloggen op mijn account. Ik dacht eerlijk gezegd dat mijn account kwijt was en bestelling dus ook. Gelukkig kan ik nu wel weer inloggen. 15 december was bij mij de verwachte verzend datum maar ik heb nog steeds niks binnen.
Ze reageren niet op email's en via telefoon wordt ik ook niet echt wijzer. Ze weten zelf namelijk niet wanneer een product wordt verzonden. Ik heb rond kerst een mail gekregen dat het over "ongeveer" 10 werkdagen. Dat is dus eind deze week. Als ik het dan niet binnen krijg heb ik werkelijk geen idee wat ik moet doen.
Ik heb het zelfde, ik durf niet te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:45

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Flapperbol schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:16:
Ik heb 8 december een bestelling geplaatst bij iBood, deze wel gewoon op de 19e (zoals was aangegeven) ontvangen.
Het betrof wel een applicatie key, wellicht dat dit ze wat minder moeite kost om te versturen gezien het gewoon per email ging.
Dus 9 dagen zitten wachten op een mailtje? Dat zou toch instant of in ieder geval binnen 24 uur moeten kunnen.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de topictitel aangepast, svp geen speculatie/insinuaties. Het bediscussieren van de problemen is geen probleem :)

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 06-01-2015 15:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat had ik niet hier moeten doen :)

[ Voor 87% gewijzigd door Hooglander1 op 06-01-2015 15:04 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25
Heb een e-mail gekregen toen een bestelling lang op zich liet wachten dat het kwam door de lancering van de nieuwe site en bijbehorende backend. Los van dat het blijkbaar niet goed werkt, is de site op zich ook nog eens chaotisch en onhandig.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:16

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Hier ook een zelfde soort verhaal. Op 27/11 iets besteld met verwachte verzenddatum 8/12. Geen reactie op mijn mail naar de klantenservice (ja, na 3 weken een nietszeggende mail). Na wat geklaag op het iboodforum kreeg ik uiteindelijk een statusupdate waarin stond dat het nog eens 10 dagen (kan nu ff niet checken of het week- of werkdagen waren) zou duren. Ondertussen is die tijd zo ongeveer verstreken, dus ik begin het nu ook wel erg beu te worden. Ik hoop voor ze dat ze snel hun zaakjes op orde krijgen, anders zie ik het niet gebeuren dat ze nogmaals website van het jaar worden.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:30
FooLsKi schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:20:
...anders zie ik het niet gebeuren dat ze nogmaals website van het jaar worden.
Ze zijn ondanks extreem brakke aftersales/support gewoon alsnog reeds te vaak site van het jaar geweest, imho.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Brad Pitt schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:24:
[...]

Ze zijn ondanks extreem brakke aftersales/support gewoon alsnog reeds te vaak site van het jaar geweest, imho.
Komt voornamelijk omdat ze de stemmen "kopen". Kreeg dit jaar weer een mail van hun als je op hun stemt en een bewijs ervan opstuurt naar hun dat je dan kans maakt op spul x en spul y.

Dus tja zie daar Website van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Xepos schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:30:
Komt voornamelijk omdat ze de stemmen "kopen". Kreeg dit jaar weer een mail van hun als je op hun stemt en een bewijs ervan opstuurt naar hun dat je dan kans maakt op spul x en spul y.

Dus tja zie daar Website van het jaar.
Ah okay da's wel sneaky. Mail niet gekregen. Misschien omdat ik gebanned was omdat ik het niet helemaal eens was met de manier van producten aanprijzen dus die berichten, plus meteen hele account, werden verwijderd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:25
Brad Pitt schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:24:
[...]

Niet helemaal met je eens; heb wel regelmatig in een opwelling iets gekocht en vervolgens teruggestuurd en altijd keurig retourafhandeling gehad incl geld terug. Waar ik me aan heb geirriteerd waren de al lange levertijden en de vaagheid van de hunt.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NiGeLaToR schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:02:
Niet helemaal met je eens; heb wel regelmatig in een opwelling iets gekocht en vervolgens teruggestuurd en altijd keurig retourafhandeling gehad incl geld terug.
Kan. Heb alleen ervaring met de (niet van hun kant aanwezig zijnde) garantie-afwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Ik heb vandaag gevraagd hoe snel ik mijn geld terugkrijg als ik annuleer.
Daar kon de helpdesk mij geen sluitend antwoord op geven (maar Suzanne bleef beleefd.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 12:35
Tommie12 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:23:
Ik heb vandaag gevraagd hoe snel ik mijn geld terugkrijg als ik annuleer.
Daar kon de helpdesk mij geen sluitend antwoord op geven (maar Suzanne bleef beleefd.).
Voor zover ik weet houd ibood een maximale terug betalingstijd van 30 dagen aan,
heb ook al diverse geluiden gehoord dat het ook binnen deze tijd terug gestort is maar wel pas na 26/27 dagen.

Heb dezelfde mailtjes gehad over een product dat ik in december zou ontvangen, ondertussen ben ik nog niet op de 10 werkdagen na aankomst van het mailtje aanbeland, maar ook al hard op zoek naar een manier om mijn geld terug te krijgen als ik niet binnen de door hun gestelde tijd iets verneem van ibood.

aan de andere kant grote kans dat je niets meer van ze gaat horen ik ben nog steeds aan het wachten op response van ibood over een bestelling daterend uit april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ach, iBood is leuk voor spul dat maximaal een paar tientjes kost en waarbij je geen haast hebt om het binnen te krijgen. Het duurt meestal even maar uiteindelijk krijg je het wel binnen. Ik zou er alleen zelf nóóit is kopen dat een stekker heeft, want iedereen die ik gesproken heb die ooit garantie nodig heeft gehad heeft niets dan slechte verhalen over hun service. Ik haal er altijd mijn scheermesjes en batterijen, maar elektronika haal ik wel in een zaak die garantie kan leveren.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06 21:09
Ik was altijd zeer tevreden over iBOOD, maar zit inmiddels ook al anderhalve maand achter ze aan, omdat het product incompleet geleverd is. Tot nu toe geen enkele reactie!
Ik vraag me ook af of er niet meer aan de hand is dan alleen de gevolgen van de nieuwe website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

NMe schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 00:48:
Ach, iBood is leuk voor spul dat maximaal een paar tientjes kost en waarbij je geen haast hebt om het binnen te krijgen. Het duurt meestal even maar uiteindelijk krijg je het wel binnen. Ik zou er alleen zelf nóóit is kopen dat een stekker heeft, want iedereen die ik gesproken heb die ooit garantie nodig heeft gehad heeft niets dan slechte verhalen over hun service. Ik haal er altijd mijn scheermesjes en batterijen, maar elektronika haal ik wel in een zaak die garantie kan leveren.
offtopic:
Dan krijg je nu een hele nieuwe ervaring te horen. Ik had eerst een pricewatch: Denon AH-D1100. Deze ging door een productiefout kapot, veel mensen hadden namelijk ook last van scheuren in de headset (zie bijvoorbeeld hier).
Ik stuurde dus een mail naar ibood met de mededeling dat ik graag garantie wilde. Ze waren eerst een beetje twijfelachtig en ze wilden hem repareren, maar daarna heb ik naar Denon gebeld. Daar vertelde een meneer mij dat ze massaal werden vervangen voor andere headsets, maar ik vond het wel mooi zo. Ik stuurde dus een email terug naar ibood met de mededeling dat de meneer bij Denon mij het bovenstaande had verteld. Ze vertelden mij toen dat ze geen vervangend product hadden en ik mijn geld terug kreeg als ik de headset terugstuurde. Ze gaven me daarvoor eerst een gewoon verzendadres, ik vertelde ze echter dat ik nu (verzend)kosten moest maken omdat zij een slecht product hadden geleverd. Daar was ik het dus niet mee eens en even later kreeg ik een antwoordnummer. Gewoon een beetje volhouden en van iedereen die je spreekt, namen opschrijven. Als 1 iemand ook maar iets nuttigs zegt, kan je dat namelijk gebruiken als argument. Mijn geld stond niet veel later (ik denk 7 dagen ofzo) op mijn rekening! :D

[ Voor 6% gewijzigd door Frozen op 07-01-2015 01:34 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Dus eerst doen ze vaag, krijg je pas duidelijkheid na zelf de fabrikant te contqcteren, en vervolgens moet je zelf door hoepels gaan springen voor een antwoordnummer om geen verzendkosten te maken, die ze bij wet sowieso al dienen te dekken en dus duidelijk niet standaard willen doen.
Nee, dat klinkt als een superervaring...

Overigens ten aanzien van leveringen:
- Leveringen dienen bij wet binnen 30 dagen te geschieden
- Annuleren moet altijd kostelos kunnen tot 14 dagen na levering (koop op afstand)
- Bij annuleren dient binnen 14 dagen terugbetaald te worden (koop op afstand)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 07-01-2015 05:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 15:39
Anoniem: 27535 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 05:32:
Dus eerst doen ze vaag, krijg je pas duidelijkheid na zelf de fabrikant te contqcteren, en vervolgens moet je zelf door hoepels gaan springen voor een antwoordnummer om geen verzendkosten te maken, die ze bij wet sowieso al dienen te dekken en dus duidelijk niet standaard willen doen.
Nee, dat klinkt als een superervaring...

Overigens ten aanzien van leveringen:
- Leveringen dienen bij wet binnen 30 dagen te geschieden
- Annuleren moet altijd kostelos kunnen tot 14 dagen na levering (koop op afstand)
- Bij annuleren dient binnen 14 dagen terugbetaald te worden (koop op afstand)
Volgens Consuwijzer.nl moet je als klant wel verzendkosten voor het retourneren betalen bij koop op afstand, als de verkoper vooraf heeft aangegeven dat je het zelf moet betalen (wijziging in regels ingegaan op 13 juni 2014).
U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten. Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.
iBood heeft dit op de website staan:
Wie betaalt de verzendkosten voor retourzendingen?
iBOOD neemt de retourkosten voor haar rekening in de volgende gevallen:
• Het bestelde product is direct bij levering defect is (DOA)
• Het bestelde product is binnen 6 maanden na aankoop defect.
• Verkeerde of incomplete levering

In volgende gevallen komen de retourkosten voor eigen rekening:
• Annulering na verzending

• Het bestelde product is na 6 maanden of langer na aflevering defect geraakt.
Dan zou ik denken dat je als klant zelf de verzendkosten moet betalen als je gebruikt maakt van het annuleren bij koop op afstand, of heb ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:19
Nee dat heb je juist. De verzendkosten klant -> webwinkel zijn dan voor de klant.

Maar als je de complete bestelling terug stuurt moet je wel je aankoopbedrag + verzendkosten webwinkel -> klant terugkrijgen. Stuur je een deel van de bestelling terug hoeft de webwinkel de verzendkosten winkel -> klant niet terug te betalen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tankiej schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:13:
[...]
Dan zou ik denken dat je als klant zelf de verzendkosten moet betalen als je gebruikt maakt van het annuleren bij koop op afstand, of heb ik het nu verkeerd?
"Deze ging door een productiefout kapot"

Ze moesten dus gewoon meteen, in de eerste instantie en zonder te mopperen, het terug sturen óók vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 15:39
Brad Pitt schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:05:
[...]

"Deze ging door een productiefout kapot"

Ze moesten dus gewoon meteen, in de eerste instantie en zonder te mopperen, het terug sturen óók vergoeden.
Ik reageerde op deze zin in de post van Floppus:
Annuleren moet altijd kostelos kunnen tot 14 dagen na levering (koop op afstand)

In het geval van Frozen was er geen sprake van koop op afstand, maar van een defect. Dus dat is een ander verhaal inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Als ik het forum van iBood wat uit pluis, dan begrijp ik dat er momenteel bestellingen worden uitgeleverd van artikels die rond 1-4 December besteld werden.

Ik heb op 17/12 besteld, en op 29/12...

Het zou misschien nuttig zijn als mensen hier posten wanneer ze een levering van iBood ontvangen.
Dan kunnen we een beetje volgen of ze niet helemaal stoppen met uitleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Het is een wonder dat mensen nog bestellen bij Ibood.
De troep die ze opleveren, incomplete producten, kapotte producten. De afhandeling die tergend slecht gaat, waarbij je bijna boos moet worden om antwoord te krijgen, en producten die rustig een maand of 2 later aankomen.
Het zal voor mij een raadsel blijven.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Tankiej schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:13:
[...]

Volgens Consuwijzer.nl moet je als klant wel verzendkosten voor het retourneren betalen bij koop op afstand, als de verkoper vooraf heeft aangegeven dat je het zelf moet betalen (wijziging in regels ingegaan op 13 juni 2014).
[...]

iBood heeft dit op de website staan:

[...]

Ja, dat is zo bij KoA. Maar dingen als annuleringskosten (bv terwijl het niet eens verzonden is) of restockingfee mogen niet. Het annuleren zelf moet kosteloos kunnen. Het retoursturen is uiteraard voor jezelf.

Hier werd echter een garantiegeval beschreven en daar horen gewoon alle verzendkosten vergoed te worden. In het tweede deel van mijn post ga ik in op terugbetalingstermijnen waar eerder vragen over kwamen, en refereer daarom aan KoA.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 07-01-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:05

Rubman

Retarded or just overjoyed!

iBood heeft sinds de nieuwe site echt alleen maar problemen met leveringen.
Zelf ruim een maand langer moeten wachten op mijn bestelling zonder bericht of wat dan ook vanuit iBood.
Het enige bericht wat ik heb gekregen is een mailtje dat de verzending vertraagd is en binnen 2 weken toch echt verstuurd zou worden. Deze mail heb ik gekregen op de dag dat het bezorgd werd (dus veels te laat) en pas nadat ik en met mij meerdere personen zowel via het forum als de klantenservice geklaagd hadden. Hier ook steeds een ander verhaal van gewoon erg druk tot logistieke problemen ivm de nieuwe site.

Ook hierna een klacht ingediend dat logistieke problemen een een site niet veel met elkaar van doen hebben. Als de order binnen is en de actie afgelopen heeft een brakke website niks meer te maken met logistieke afhandeling. Een brakke back-end daarentegen wel weer, maar dat wordt nergens vermeld.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Ik heb op 12-12-2014 een bestelling geplaatst welke 24-12-2014 verzonden zou worden.
Nog dezelfde dag post een Moderator op het product forum het volgende "Helaas moet ik jullie laten weten dat we verwachten deze deal pas in de tweede week van januari te verzenden. Excuses voor de vertraging."

Geen email, niks, alleen een post op het product forum.

Dan krijg ik op 29-12-2014 onverwachts en uit het niets een email. Hierin staat dat er problemen zijn met de distributie, dat er dubbele diensten gedraaid worden om de achterstand weg te werken en dat het product binnen ongeveer 10 werkdagen verstuurd gaat worden.

We wachten af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 10:18
Komen ze daarmee ook niet in problemen met de 30 dagen regel in de wet koop op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tweede week van januari lees ik op het ibood forum voor de twee dingen die ik besteld heb.
Zal wel volgende week zijn ook al is het nu week 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
"Mij lijkt dit alles op een fraudezaak, of een firma die failliet gaat. "

Met dit soort opmerkingen neem ik een topic eigenlijk al niet serieus meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

chime schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:42:
Komen ze daarmee ook niet in problemen met de 30 dagen regel in de wet koop op afstand?
Alleen als mensen er daadwerkelijk werk van maken. En dan ontlopen ze waarschijnlijk represailles doordat ze mensen altijd direct aanbieden hun geld terug te storten (wat ook weer weken duurt als je ervoor kiest). Ze vergeten dat ze daarmee alsnog nijdige klanten achterlaten omdat die klanten dat product willen, en niet hun geld terug. Tenzij dat product natuurlijk inmiddels elders voor hetzelfde geld te krijgen is, maar dat is dan vaak weer niet het geval...
Bender schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:14:
"Mij lijkt dit alles op een fraudezaak, of een firma die failliet gaat. "

Met dit soort opmerkingen neem ik een topic eigenlijk al niet serieus meer...
Waarom? Steeds trager wordende uitlevering en slechter wordende klantenservice zie je ook terug bij bedrijven die op het punt staan om om te vallen. Nu is de service bij iBood al jaren zo dus betwijfel ik dat het hier het geval is, maar ik snap de verdenking wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

NMe schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:23:
[...]

Alleen als mensen er daadwerkelijk werk van maken. En dan ontlopen ze waarschijnlijk represailles doordat ze mensen altijd direct aanbieden hun geld terug te storten (wat ook weer weken duurt als je ervoor kiest). Ze vergeten dat ze daarmee alsnog nijdige klanten achterlaten omdat die klanten dat product willen, en niet hun geld terug. Tenzij dat product natuurlijk inmiddels elders voor hetzelfde geld te krijgen is, maar dat is dan vaak weer niet het geval...

[...]
Ik had dat ding al bijna 2 jaar en mn andere headset ging stuk, ofwel 55 euro bespaard op een nieuwe headset. Een meevallertje zou ik het willen noemen. Voor mij is er, als de prijs goed is, een reden om bij ibood te blijven bestellen. De eerste lijn bij ibood is slecht, maar als je ze een moeilijke casus voorlegt, krijg je altijd wel iemand te spreken die je wel kan helpen. Vriendelijk doch dringend is de manier hoe je met ibood om moet gaan. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Frozen schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:01:
[...]

Ik had dat ding al bijna 2 jaar en mn andere headset ging stuk, ofwel 55 euro bespaard op een nieuwe headset. Een meevallertje zou ik het willen noemen. Voor mij is er, als de prijs goed is, een reden om bij ibood te blijven bestellen. De eerste lijn bij ibood is slecht, maar als je ze een moeilijke casus voorlegt, krijg je altijd wel iemand te spreken die je wel kan helpen. Vriendelijk doch dringend is de manier hoe je met ibood om moet gaan. :)
Niet helemaal, want als het een beetje moeilijk wordt gaan ze altijd over tot terugbetaling van je aankoopbedrag. Voor de wet is dat netjes hoor, maar voor de klant is het gewoon rot als je 2 maanden na ontvangst van je product een beroep moet doen op garantie en iBood je dan maar vertelt dat je je product niet terugkrijgt, maar wel je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Mijn eerste kleine levering is binnen.
Maar voor mijn TV krijg ik geen nieuws ondanks 2 tickets en 2 telefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416122

Ik wacht nog steeds op mijn bestelling uit oktober. Tig keer gemaild en gebeld, op mails nooit een reactie gehad en aan de telefoon kom ik ook geen steek verder.

Vreselijke service. Ik snap niet hoe zo'n groot bedrijf als iBood hiermee wegkomt. Voor mij NOOIT meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:04

SeatRider

Hips don't lie

Bij het lezen van dit topic bekruipt mij het gevoel "you can't have your cake and eat it too". We willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, willen al helemaal niet meer betalen voor de service van een fysieke winkel, en dan klagen dat terugsturen en reparatieafhandeling moeizaam verloopt? Terugsturen is lastig voor een club als iBood, die het van partijhandel moet hebben. Het enige wat ze met jouw retourgezonden artikel kunnen doen is tijdens de hunt voor nog minder aanbieden, of als vulling voor een box.

Mijn ervaringen met iBood zijn overigens prima. Vorig jaar een duopack oordopjes gekocht, die kort na elkaar de geest gaven. De eerste teruggestuurd, helft geld terug, en toen ik later meldde dat de 2e set ook stuk was, stuurden ze direct de tweede helft geld ook terug.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Vermits iBood leeft van impulsbeslissingen, en ze een stuk trager leveren dan websites als Bol en Coolblue moeten ze een stuk goedkoper zijn. Maar dat is bijzaak.

Een webshop wordt afgewogen aan de hand van zijn prestaties.
IBood blijft data opgeven voor levering van spullen die ze nooit halen. Beloftes maken en ze niet nakomen, daar gaat een zaak aan kapot.

En verder is er een wettelijk kader. Als er iets teruggestuurd wordt, of niet geleverd wordt, dan moeten ze dat binnen een redelijke termijn oplossen.

Als ik baas was bij iBood, dan zou ik de nieuwe aanbiedingen tijdelijk wat terugschroeven tot de achterstand ingelopen is.
Verder zou ik ook communiceren over achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-06 18:23
Ook bijzonder dat ze alle geannuleerde bestellingen weer aanbieden onder het mom van een opruimings flash sale. Dan komen er ook altijd een berg reacties van mensen die hun product nog niet ontvangen hebben, maar opeens hetzelfde product weer te koop zien staan mét een verwachte leverdatum.

Ik ben eens benieuwd of ze dit hele fiasco nog te boven gaan komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tronic op 11-01-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Deze morgen stonden er in hun forum een 10 tal klachten over late leveringen etc.
Een half uurtje geleden is het topic weer grondig gekuist....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 602284

Ik heb er begin november iets besteld, eind december maar geannuleerd bij volledig gebrek aan communicatie/levering. Annuleren ging uiteraard ook fout en vrijdag opeens een pakketje binnengekregen. Ik laat het er bij.. heb uiteindelijk toch wat ik wilde. Maar voor mij nooit meer.. (stond op het punt via creditcardmaatschappij een klacht in te dienen).

Een faillisement zou mij niets verbazen. Vanuit Ibood komt de ene na de andere smoes. Iets was aangeeft dat er duidelijk iets meer aan de hand is dan een rammelende website en enkele leveringsproblemen. Aangezien ze aangeven problemen te hebben met meerdere leveranciers, denk ik dat het probleem ook sterk met financien te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:08
Anoniem: 602284 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:36:
Een faillisement zou mij niets verbazen.
Denk je een beetje na over de gevolgen van het in de wereld helpen van bepaalde geruchten?

Behalve de nieuwe frontend kunnen er meer onderdelen van het systeem vervangen zijn. Alle problemen die zich momenteel voordoen kunnen daar prima aan te wijten zijn.

Ik zeg niet dat iBood heilig is, het lijkt er inderdaad op dat ze de laatste maanden moeite hebben met het nakomen van levertijd-indicaties, maar kijk uit met dit soort uitspraken.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 602284

Ik help geen geruchten de wereld in.. maar veel klanten gaan speculeren wat de reden kan zijn. Het kan zeker aan een nieuw systeem liggen, maar Ibood doet er in ieder geval alles aan om de geruchten aan te wakkeren ipv te ontkrachten. Eerlijke communicatie is het sleutelwoord. Ik weet alleen dat ze veel omzet mislopen doordat veel mensen niet meer durven te kopen.

Ik hoop voor Ibood dat ze de problemen op tijd te boven komen... maar vertrouwen verliezen gaat een stuk sneller dan het opnieuw opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johtem
  • Laatst online: 28-01-2024
Kuch.....momenteel lijkt de hele Ibood site eruit te liggen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:40
Zal het dan toch.. :+

Ik wacht ook al meer dan een maand op enige reactie en produkt.
Alleen op twitter geven ze een reactie, maar die zijn niet van de klantenservice..
Serieus geeft me dan geen lekker gevoel. Iets betalen en er dan weinig tot niets over horen.

[ Voor 22% gewijzigd door Hoyden op 11-01-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zouden ze eindelijk een rollback doen naar hun vorige systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johtem
  • Laatst online: 28-01-2024
Ho, ze zijn er weer. Helemaal NIETS aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
In mijn geval gaat het om iets wat niet (meer) elders te verkrijgen is, maar ik wel al een tijd zoek.
Annuleren vind ik dus zonde. Daar zit ook weer een maar aan, gezien ik hoor dat de betaling na annulering ook op zich laat wachten.

Zonde dit, ik ken ibood als betrouwbaar. Wel regelmatig laat verzenden en problemen met verzenden, maar toch zat (probleemloze) producten inclusief elektronica bij ibood besteld.
Gezien hun aanpak nu ben ik daar toch van terug gekomen. Geef wel wat meer uit bij de grote ketens of eventueel zelfs de speciaalzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
johtem schreef op zondag 11 januari 2015 @ 20:35:
Ho, ze zijn er weer. Helemaal NIETS aan de hand
Er zijn weer een heleboel topics 'gekuist' na de onderbreking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:20
het hele verhaal: "goedkoop, dus niet zeuren" is een beetje onzin. Je weet dat als je besteld bij IBOOD je kies voor GOOD en CHEAP.... niet FAST. Maar dat weet je. Maar als wachtttijden 3 tot 4x zo lang lijken te worden, dat is gewoon slechte service.

Het zou best kunnen liggen aan de leveranciers of problemen in het systeem. Ze geven weinig duidelijkheid (zijn ze niet verplicht) maar het zou ze misschien wel helpen...

Zelf vaak genoeg bij iBOOD besteld, en op de BOX na altijd goed spul voor weinig geld (welke tweaker met een surround-set heeft niet de Jamo S426 gehad?). Het is alleen jammer dat de nieuwe site + andere systemen alles zo in het 100 laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is nu al een maand of 2-3 aan de gang. Zo lang kan je toch niet doormodderen met zo'n systeem? Ik kan me niet voorstellen dat het oude systeem zo slecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Mij lijkt het dat je als site serieus genomen wilt worden en de klanten wilt behouden.
Wanneer er dan dermate veel misgaat door een nieuwe site en back-end probeer je dit eerst op te lossen en wanneer dit niet meteen blijkt te werken ga je terug naar de oude situatie.
Verbeter je achter de schermen de nieuwe situatie en wanneer je er zeker(der) van bent dat problemen de kop ingedrukt zijn gooi je de nieuwe site weer de lucht in.

Je blijft hoe dan ook niet aanmodderen en excuus na excuus eruit gooien waarom mensen in vredesnaam zo lang wachten op hun spul. Kinderziektes kunnen, maar dienen geen half jaar te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:48
Sony MDR-DS6500 7.1 kanaals Surround Sound draadloze hoofdtelefoon

Bezorginformatie 12 januari 2015

En natuurlijk geen mail niks gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:39
Ook ik zit te wachten op mijn Jabra Rox, 21-12 besteld en leverdatum 7-1...volgens Ibood.

Uiteraard niets ontvangen, dus maar eens rond gaan vragen.

Email en forum worden door Ibood genegeerd, maar via een facebookberichtje kreeg ik reactie!

"Helaas hebben wij nog geen datum waarop de Jabra binnenkomt. Ik kan je dus nog geen informatie geven."

Helaas...we blijven afwachten. Wel laat ik Ibood links liggen in het vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hey, mailtje dat de bestelling met verwachte verzenddatum van 23 december is verzonden. :+

[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 13-01-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
http://nl-nl.forum.ibood....ent-page-2/#first-comment

Bericht op IBOOD forum: Dag allemaal, helaas zijn de headphones nog niet bij ons binnengekomen en een nieuwe verzenddatum is nog niet bekend. Excuses voor het ongemak. Zodra we de headphones versturen, krijg je hier bericht van. Mocht het je te lang duren, dan kan je annuleren via Mijn iBOOD.

Ik krijg in ieder geval een nette mail met uitleg

[ Voor 44% gewijzigd door Isane op 13-01-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 22:59
Ik wacht nog op mijn Patriot 4 poorts USB-oplaadstation besteld 12-december.
krijgen er mensen nog wel leveringen binnen, of is alles vertraagd?
Ik wacht namelijk ook nog op mijn Panasonic TV van afgelopen week en dan zou een aankomen failliet van IBood niet zo leuk zijn met vooruitbetaling...

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Isane schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:48:

Bericht op IBOOD forum: Dag allemaal, helaas zijn de headphones nog niet bij ons binnengekomen en een nieuwe verzenddatum is nog niet bekend. Excuses voor het ongemak. Zodra we de headphones versturen, krijg je hier bericht van. Mocht het je te lang duren, dan kan je annuleren via Mijn iBOOD.

Er staan ook verhalen van klanten die geannuleerd hebben en al weken op hun centen wachten...
Tot zo ver hun nette uitleg.
Ik wil mijn spullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:22

Quad

Doof

Ik wacht nog altijd op de overhemden van 29-11-2014. iBood geeft aan dat ze hun best doen en dat ik het beste kan wachten, of anders moet annuleren.
Juist die overhemden vond ik erg mooi en wil ik graag ontvangen, maar ze kunnen gewoon niets voor je betekenen.

Overigens geven ze ook gewoon aan dat sinds de invoering van iBood 2.0 ze geen inzicht meer hebben in de distributie etc. Dat is toch ook gewoon slecht?

Een week later nog een bestelling gedaan en deze was binnen 5 werkdagen binnen. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Quad op 13-01-2015 12:43 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik kreeg vandaag ook het lang verwachte mailtje: owja we zijn ibood 2.0 en falen, we verwachten nog net onze 30 dagen tussen bestelling en verzending te halen.
Ik snap als ibood zijnde dat je de boel niet nu plat kan gooien je achterstand weg werken en de digitale puinbende die je backend heet te zijn te fixxen. Maar je mag toch ook verwachten dat je 2.0 niet een enorme downgrade is, en zo matig werkt dat klanten weg blijven. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit niet aan hebben zien komen en geen enkele mogelijkheid hebben voorzien om een stap terug te doen naar het oude systeem en eerst de boel weer werkend te krijgen(zal wel een naive visie zijn...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 15:44
iBood kan het beste een paar weken wat mensen inhuren om de boel weer op orde te krijgen. Ik zie op verschillende forums dit soort berichten, dit gaat ze op de lange termijn zo veel meer kosten, dan nu wat mensen inhuren.

Voorlopig bestel ik even niet bij iBood in ieder geval.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

y2kbug schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:47:
Ik kreeg vandaag ook het lang verwachte mailtje: owja we zijn ibood 2.0 en falen, we verwachten nog net onze 30 dagen tussen bestelling en verzending te halen.
Ik snap als ibood zijnde dat je de boel niet nu plat kan gooien je achterstand weg werken en de digitale puinbende die je backend heet te zijn te fixxen. Maar je mag toch ook verwachten dat je 2.0 niet een enorme downgrade is, en zo matig werkt dat klanten weg blijven. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit niet aan hebben zien komen en geen enkele mogelijkheid hebben voorzien om een stap terug te doen naar het oude systeem en eerst de boel weer werkend te krijgen(zal wel een naive visie zijn...).
Ze hadden beter een gesloten beta kunnen organiseren. Bijvoorbeeld max 100 kopers vragen of ze de nieuwe omgeving willen uittesten, en daar de resultaten van plukken.

Het lijkt nu erop dat er geen eens een testfase is geweest.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
Een rollback na een paar maanden is vaak nogal lastig ... want de data van het nieuwe systeem moet dan ook terug naar het oude gepompt worden. Daar gaat vaak geen proces voor zijn.
Zeker niet omdat ze nu al met data zitten van een paar maanden, hadden ze dat in de eerst week gedaan dan had het nog te overzien geweest om die orders bvb. manueel over te zetten.

Maar bon - het lijkt me weer eens een lichtend voorbeeld te zijn waarom big bang releases vaak geen goed idee zijn.
Beter is toch stukje bij beetje ... niet alleen verklein je zo het risico, bij de eerstvolgende release kan je dan direct ook al wat bugfixes meepakken.

Nu - gezien ze nogal vaak praten over problemen met hun informatie voorziening acht ik de kans groot in dat ze een deel manueel terug in elkaar hebben moeten puzzelen of wat restores hebben moeten uitvoeren.

Had een ibood beta life gezet ... naast de oude site ... had ze veel minder klanten gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380171

Isane schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:48:

Zou niet teveel verwachten bestellingen die ik begin December heb geannulleerd staan nog in bewerking.
Vervolgens 3 weken na het annuleren vrolijk alsnog verzenden .
Inmiddels nog niets hierover gehoord natuurlijk.

Een ding is zeker hier koop ik NOOIT meer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

chime schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:56:
Een rollback na een paar maanden is vaak nogal lastig ... want de data van het nieuwe systeem moet dan ook terug naar het oude gepompt worden. Daar gaat vaak geen proces voor zijn.
Zeker niet omdat ze nu al met data zitten van een paar maanden, hadden ze dat in de eerst week gedaan dan had het nog te overzien geweest om die orders bvb. manueel over te zetten.

Maar bon - het lijkt me weer eens een lichtend voorbeeld te zijn waarom big bang releases vaak geen goed idee zijn.
Beter is toch stukje bij beetje ... niet alleen verklein je zo het risico, bij de eerstvolgende release kan je dan direct ook al wat bugfixes meepakken.

Nu - gezien ze nogal vaak praten over problemen met hun informatie voorziening acht ik de kans groot in dat ze een deel manueel terug in elkaar hebben moeten puzzelen of wat restores hebben moeten uitvoeren.

Had een ibood beta life gezet ... naast de oude site ... had ze veel minder klanten gekost.
Opzich zou een big release geen probleem moeten zijn maar iBood had gewoon een goede publieke beta moeten laten lopen, nu is iedereen gedwongen betatester en dat moet je je klanten niet aandoen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
@Chime ik denk ook niet dat ze er nu nog aan moeten beginnen, maar ik kan me niet voorstellen dat het lang heeft geduurt voordat ze erachter kwamen dat dingen misschien niet 100% gladjes verliepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:49
y2kbug schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:12:
@Chime ik denk ook niet dat ze er nu nog aan moeten beginnen, maar ik kan me niet voorstellen dat het lang heeft geduurt voordat ze erachter kwamen dat dingen misschien niet 100% gladjes verliepen...
Als de de huidige site ziet, dan kan je je al afvragen of ze wel goed nagedacht hebben over de gehele site. Eigenlijk schoolvoorbeeld van hoe je niets niet moet doen.
  • Heel veel gebruikers zijn niet tevreden over de nieuwe site. Layout is zeker niet optimaal. En en druk ik me vriendelijk uit.
  • Leveren worden niet gedaan.
  • Communicatie is al maanden slecht.
  • Klanten service antwoord ook niet op tickets.
  • Forum wordt zwaar gemod, als je commentaar hebt.
De hele nieuwe site is eigenlijk 1 groot fiasco geworden. En de infra structuur was gewoon helemaal niet gereed om live te gaan. En dan iets beta noemen heeft niet echt toegevoegde waarde.
Procedures en opschalen van mensen was niet goed geregeld.

Niet echt bijzondere dingen, die je niet had kunnen verwachten, of indien je het mis zit gaan, actie op kan ondernemen. 2 Maanden je gebruikers in het ongewisse laten, kan je gewoon niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qocel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06 21:09
Na twee maanden heb ik eindelijk een reactie (nadat ik voor de derde keer geklaagd had op het forum).
'Via 'Mijn iBOOD' had ik een serviceverzoek ingediend i.v.m. een ontbrekend onderdeel, maar kreeg nu de reactie dat ze het serviceverzoek niet binnengekregen hebben en ook niet na kunnen kijken, dus of ik het probleem nogmaals wilde uitleggen.
Nog een bewijs dat het nieuwe systeem in ieder geval niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
We moeten hier Juridisch toch wat mee kunnen?
Talloze mensen wachten op hun producten en als je besluit te annuleren zit men ook 3 tot 4 weken op terugbetaling te wachten. Ibood kan toch niet zomaar aan blijven modderen??
Ze leveren geen dan al met gigantische vertraging producten uit, maar blijven ook gewoon nieuwe producten aanbieden. Dit terwijl ze weten dat het hele order systeem kuren vertoont.

Sowieso moet iedereen per direct stoppen met spullen bestellen/kopen via ibood.
Zoals ibood met deze situatie omgaat gaat werkelijk alle waanzin te boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:27

Speedmaster

Make my day...

Uit eigen ervaring met een grote release van een nieuw systeem weet ik dat dit soort problemen soms maanden kan duren. Dit gaat iBOOD een hoop geld, klanten en goodwill kosten. Blijkbaar zijn er verkeerde keuzes gemaakt of zijn er onvoorziene bugs naar boven gekomen. Zolang ze niet communiceren naar klanten wat hun probleem is zal er ook geen begrip zijn en komen voor de huidige situatie. Dit kan voor een bedrijf waar de marges minimaal zijn dodelijk zijn.

Wat er extra bijkomt is dat dit een Europese uitrol is wat de chaos nog groter kan maken. Geen handige keuze, beter had geweest land voor land en eerst een klein land en daarvan leren. Nu hebben ze door heel Europa grote problemen want het is niet alleen Nederland waar de problemen spelen. Ik geef ze 3 maanden om dit op te lossen, lukt ze het niet binnen die tijd dan bestaat het risico dat ze het niet gaan redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:59
Ook ik heb recentelijk mijn bestelling ruim zes weken na aanschafdatum mogen ontvangen. Op mijn bestelling van inmiddels vijf weken geleden wacht ik nog steeds. De telefonische klantenservice heeft me inmiddels wel een kortingscode aangeboden, maar liever had ik gewoon mijn zending tijdig ontvangen. iBood, dit is SCHANDALIG!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:31
Het houdt mij tegen om nog iets te bestellen bij ze.

Buiten het feit om dat de aanbiedingen niet meer je van het zijn, maak ik me ook zorgen over het feit wat er gebeurt als er iets mis is met de levering.

En ook weet ik dat ik me ga ergeren als ik veel langer moet wachten dan aangegeven en daar heb ik ook geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
http://nl-nl.forum.ibood....sch-bluetooth-headphones/

al genoeg negatieve reacties (en terecht natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Wat me nog het meeste stoort eigenlijk is de terughoudende reacties van iBood, er wordt je alleen wat vermeld als je belt of een ticket aanmaakt.
Geven ze gewoon een algemeen bericht eruit met een excuus o.i.d. zou er al veel meer begrip zijn volgens mij.
Nog storender is misschien wel het continu "kuisen" van topics over leveringen. Hele reacties worden gewoon verwijderd alsof ze niet geplaatst zijn. Hieronder zijn niet alleen overdreven kwade reacties, maar ook gedegen klagers die normaal om een antwoord vragen en toch wel pissed zijn over de houding en non-communicatie van iBood.

Het is voor mij ook even over met bestellen via deze site (genoeg alternatieven).

[ Voor 6% gewijzigd door Rubman op 14-01-2015 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:17
Ik heb zelf een paar dagen geleden nog twee horloges besteld via zo'n flashdeal. We gaan het zien. Levertijd staat voor 21 en 28 januari. Heb ze met creditcard betaald. Als ik ze eind februari/begin maart nog niet heb, zal ik wel een mailtje/klacht indienen. Mochten ze halverwege maart nog niets gedaan hebben, dan dien ik bezwaar in bij Mastercard/ICS. Krijg ik mijn geld snel terug en mag Mastercard het gaan uitzoeken met iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 10:22
Ze hebben weer geknipt :

Dag allemaal,

Om deze discussie on-topic te houden, heb ik een aantal reacties weggehaald. Individuele klachten heb ik doorgezet naar onze Customer Service.

Excuses aan de mensen die op dit moment op ons wachten, we doen ons best iedereen zo snel mogelijk te helpen.

We vragen hierbij om jullie geduld en hier (en elders) on-topic te blijven. Klachten kan je melden via Mijn iBOOD, mail of door te bellen.

Hoe meer overzicht, hoe gerichter we kunnen werken en hoe sneller we iedereen kunnen helpen.

Bedankt voor jullie begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:31
Wat ik niet snap is dat ze dit al een poos weten en toch nog steeds leverdata plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
maartend schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:46:
Wat ik niet snap is dat ze dit al een poos weten en toch nog steeds leverdata plaatsen.
Anders besteld er helemaal niemand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
*knip* Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling

Volgens wat ik kan zien is mijn TV nu bij de oudste bestellingen (17/12) die nog niet verzonden zijn.
Laatste info: ze zijn binnen sinds gisteren, en ze zouden vrijdag verzonden worden.

[ Voor 40% gewijzigd door Señor Sjon op 14-01-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:17
MaceNL schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:29:
Ze hebben weer geknipt :

Dag allemaal,

Om deze discussie on-topic te houden, heb ik een aantal reacties weggehaald. Individuele klachten heb ik doorgezet naar onze Customer Service.

Excuses aan de mensen die op dit moment op ons wachten, we doen ons best iedereen zo snel mogelijk te helpen.

We vragen hierbij om jullie geduld en hier (en elders) on-topic te blijven. Klachten kan je melden via Mijn iBOOD, mail of door te bellen.

Hoe meer overzicht, hoe gerichter we kunnen werken en hoe sneller we iedereen kunnen helpen.

Bedankt voor jullie begrip.
Dit had ook gewoon op Tweakers kunnen gebeuren hoor. Het is allemaal "offtopic" geblaat wat niets met de aanbieding van vandaag te maken heeft. Maar goed, mensen die niet op het forum komen zien nu de waarschuwingen niet en kopen mogelijk dus blind niet wetende dat er zulke grote problemen zijn. En die sluiten dan weer aan in dit soort topics... Maar het blijft idd verkapte censuur. Zorg gewoon eerst dat je de boel op orde hebt, dan hebben mensen niets meer te klagen.

[ Voor 5% gewijzigd door Robkazoe op 14-01-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

maartend schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 08:46:
Ik neem aan dat deze data als uiterste genomen worden bij het onderhandelen over het inkopen van een product. Als ze met hun leverancier afspreken dat uiterlijk 1 februari xx aantal stuks notebooks in het magazijn liggen, dan kunnen ze die uiterlijk 3 dagen na ontvangst weer verzenden en voila, zo heb je een verwachte verzenddatum.

Bovenstaande is een scenario wat kan, wil niet zeggen dat het echt zo eraan toe gaat.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Robkazoe schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:08:
[...]

Dit had ook gewoon op Tweakers kunnen gebeuren hoor. Het is allemaal "offtopic" geblaat wat niets met de aanbieding van vandaag te maken heeft. Maar goed, mensen die niet op het forum komen zien nu de waarschuwingen niet en kopen mogelijk dus blind niet wetende dat er zulke grote problemen zijn. En die sluiten dan weer aan in dit soort topics... Maar het blijft idd verkapte censuur. Zorg gewoon eerst dat je de boel op orde hebt, dan hebben mensen niets meer te klagen.
Klopt, het is voor dat product ook offtopic. Alleen zij kennen geen algemeen forumdeel o.i.d. waar je dat soort berichten wel kwijt kan en de koper wordt achter de schermen gedirigeerd.

Enige wat ik me ook kan voorstellen is leveranciers ook hun betaalcondities hebben aangescherpt (niet zozeer vanwege iBood, meer generiek) en hierdoor pas geleverd wordt na betaling aan leverancier. Je ziet overal een verschuiving in betaaltermijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 20:56
Rolfie schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:18:
[...]

Als de de huidige site ziet, dan kan je je al afvragen of ze wel goed nagedacht hebben over de gehele site. Eigenlijk schoolvoorbeeld van hoe je niets niet moet doen.
  • Heel veel gebruikers zijn niet tevreden over de nieuwe site. Layout is zeker niet optimaal. En en druk ik me vriendelijk uit.
  • Leveren worden niet gedaan.
  • Communicatie is al maanden slecht.
  • Klanten service antwoord ook niet op tickets.
  • Forum wordt zwaar gemod, als je commentaar hebt.
De hele nieuwe site is eigenlijk 1 groot fiasco geworden. En de infra structuur was gewoon helemaal niet gereed om live te gaan. En dan iets beta noemen heeft niet echt toegevoegde waarde.
Procedures en opschalen van mensen was niet goed geregeld.

Niet echt bijzondere dingen, die je niet had kunnen verwachten, of indien je het mis zit gaan, actie op kan ondernemen. 2 Maanden je gebruikers in het ongewisse laten, kan je gewoon niet doen.
geheel offtopic: Wie begint er samen met mij een Ibood3.0 website waarbij alles WEL goed geregeld is. _/-\o_

Zal weinig concurrentie hebben van Ibood als ze doorgaan op deze manier :*)

[ Voor 4% gewijzigd door willyfreak op 14-01-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Tommie12 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:41:
Ik had in een paar topics op het productforum gereageerd, (anderen ook) met de vraag waar de leveringen blijven.
Die bijdragen worden nu door iBood vakkundig weggehaald.

Wat me nog meer sterkt in mijn vermoeden.
Ondertussen ook eens gekeken wat mijn kredietkaart dekt. Die lijkt een dekking te voorzien voor "niet levering" van internetaankopen.

Normaal krijg ik binnen 2 dagen antwoord van iBood.
Mwua, bij bijvoorbeeld het topic van de Simple Audio speakers van dik een maand geleden is er ook nul komma niks concreet duidelijk. Wel enkele users die een mail zouden hebben ontvangen (not me) over de vertraging met hetzelfde excuus wat overal voorbij komt. "In verband met overstap bla bla bla..." Hier worden reacties gelukkig niet vakkundig weggehaald, al wordt er natuurlijk ook niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 17:56
Op het moment is de site zelfs offline, dit terwijl ze wel mails versturen met aanbiedingen.
Vreemd...

Ben blij dat ik op dit moment niets in de bestelling heb staan :)

Heb zelf wel recent een blouse en een tas aangeschaft bij ibod, (eind november) en deze zijn beiden netjes geleverd...

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:20
jimz93 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:34:
Op het moment is de site zelfs offline, dit terwijl ze wel mails versturen met aanbiedingen.
Vreemd...

Heb zelf wel recent een blouse en een tas aangeschaft bij ibod, (eind november) en deze zijn beiden netjes geleverd...
Ik zou net mijn dagelijkse rondje maken langs alle aanbiedingssites (sneupen is leuk :+ ). Alle sites geopend, ibood eruit... das dan weer jammer :9

"We are busy with upgrading iBOOD to enhance your shopping experience"
Dat belooft wat! >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 14-01-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

jimz93 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:34:
Vreemd...

Overhemden heb ik nog niet ontvangen helaas.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 17:56
Waah schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:35:
[...]

Ik zou net mijn dagelijkse rondje maken langs alle aanbiedingssites (sneupen is leuk :+ ). Alle sites geopend, ibood eruit... das dan weer jammer :9

"We are busy with upgrading iBOOD to enhance your shopping experience"
Dat belooft wat! >:)
wie weet krijgen we een nog uitgebreidere (en hiermee lastigere) website van ibood! :9

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Forum wordt gekuist... denk ik.
Laat ons hopen dat ze niet alle informatie verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
Ben een nieuwe klant van iBood (sinds afgelopen jaar) en heb regelmatig wat besteld. Tot nu toe alles geleverd, zij het met onduidelijke communicatie over levertijd en vertraging van levertijd (tot een maand later).

Op zich vind ik de site wel oké. Zoekfunctie in het forum en een algemeen forum topic zou wel handig zijn.
Aanbiedingen zijn soms wel interessant, maar merendeel wordt er zwaar overdreven met de aanbieding en je moet gewoon goed vergelijken her en der.

Ben benieuwd of ze de klanten weer tevreden krijgen en de zaken achter de schermen weer op orde krijgen. Ondanks dat vind ik sommige reacties van klanten echt zo zelf centrisch en hatelijk, dat is gewoon niet menselijk. Er zitten daar waarschijnlijk ook gewoon mensen die hun best doen, tenminste de gewone medewerkers op de werkvloer. Misschien dat het management er een potje van maakt, maar die tref je het meeste door gewoon niets meer te kopen bij iBood.

We zullen zien wat er gebeurd nadat de site weer in de lucht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

iBood is dan ook de grootste pauper webshop die er is. Altijd trage leveringen, vaak refurbished producten die als nieuw worden verkocht. Zelf ooit 10 maanden mee in discussie geweest i.v.m. garantie. Uiteindelijk advocaat aan te pas moeten komen eer ik mijn geld terug had.

Nee, daar bestel ik nooit meer iets, al zouden ze er geld bij doen. Het is de moeite niet waard. Dat deze shop zoveel prijzen heeft gewonnen is mij een raadsel. Heb er nog nooit een bestelling gedaan die normaal is verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 221563 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:33:
iBood is dan ook de grootste pauper webshop die er is. Altijd trage leveringen, vaak refurbished producten die als nieuw worden verkocht. Zelf ooit 10 maanden mee in discussie geweest i.v.m. garantie. Uiteindelijk advocaat aan te pas moeten komen eer ik mijn geld terug had.

Nee, daar bestel ik nooit meer iets, al zouden ze er geld bij doen. Het is de moeite niet waard. Dat deze shop zoveel prijzen heeft gewonnen is mij een raadsel. Heb er nog nooit een bestelling gedaan die normaal is verlopen.
Dat komt met name omdat ze massamails uitsturen met iets in de trend van "STEM OP IBOOD ALS WEBSITE VAN HET JAAR EN MAAK KANS OP EEN MEGA-BOX"

* Fid3lity is daar jammer genoeg ook voor gevallen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16
Ik heb voor de tweede maal een mailtje gehad:

Beste iBOOD’er,

Op dit moment wacht u op aflevering van uw bestelling met bestelnummer XXXXX. Tot onze spijt hebben wij de verwachte gecommuniceerde verzenddatum helaas niet gehaald. In de e-mail hebben wij aangegeven dat uw product in de tweede week van januari verzonden zou worden.

Het grootste gedeelte van de openstaande bestellingen is verwerkt, helaas is er een klein gedeelte wat wij nog niet hebben kunnen verwerken. Uw bestelling zal naar verwachting uiterlijk einde volgende week verzonden zijn.

Zoals eerder aangegeven hebben leververtragingen de aller hoogste prioriteit in onze organisatie. Met het hele team van iBOOD zetten wij alles in werking om uw bestelling z.s.m. te versturen. U ontvangt een verzendbericht per e-mail zodra de bestelling het magazijn verlaat.

Mocht u niet willen wachten, dan heeft u de mogelijkheid om uw bestelling kosteloos te annuleren. U kunt uw bestelling annuleren door in te loggen op onze website en vervolgens via mijn iBOOD, "mijn bestellingen" een serviceverzoek in te dienen.

Wij willen u graag bedanken voor uw geduld en vertrouwen.

Met vriendelijke groet,

iBOOD Customer Service

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:11
Ik krijg zojuist ook een excuusmailtje over vertraagde uitlevering. Enigzins verbaasd op Ibood ingelogt omdat ik niks verwacht en de laatste bestelling van november was. Betreft de bestelling van een tijdschriftabonnement wat echter gewoon correct door de uitgever wordt geleverd.

Ibood belooft me binnen een week alsnog te leveren, benieuwd wat ze gaan opsturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
Sempy schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:13:
Ik krijg zojuist ook een excuusmailtje over vertraagde uitlevering. Enigzins verbaasd op Ibood ingelogt omdat ik niks verwacht en de laatste bestelling van november was. Betreft de bestelling van een tijdschriftabonnement wat echter gewoon correct door de uitgever wordt geleverd.

Ibood belooft me binnen een week alsnog te leveren, benieuwd wat ze gaan opsturen. ;)
Ik heb precies het zelfde (voucher voor canvas doek, ook in november besteld))...ook een mailtje over iets wat ik al geleverd heb gekregen....ze zijn het spoor echt bijster.

[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 14-01-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-06 09:33
ik heb me om al die negatieve meldingen ook uitgeschreven bij ze en ga iig niet bestellen meer bij ze tot ze hun zaken op orde hebben. Negatieve reclame voor ze dit maar lijkt ze weinig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

MrAngry schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:55:
Ik heb voor de tweede maal een mailtje gehad:

Beste iBOOD’er,

Op dit moment wacht u op aflevering van uw bestelling met bestelnummer XXXXX. Tot onze spijt hebben wij de verwachte gecommuniceerde verzenddatum helaas niet gehaald. In de e-mail hebben wij aangegeven dat uw product in de tweede week van januari verzonden zou worden.

Het grootste gedeelte van de openstaande bestellingen is verwerkt, helaas is er een klein gedeelte wat wij nog niet hebben kunnen verwerken. Uw bestelling zal naar verwachting uiterlijk einde volgende week verzonden zijn.

Zoals eerder aangegeven hebben leververtragingen de aller hoogste prioriteit in onze organisatie. Met het hele team van iBOOD zetten wij alles in werking om uw bestelling z.s.m. te versturen. U ontvangt een verzendbericht per e-mail zodra de bestelling het magazijn verlaat.

Mocht u niet willen wachten, dan heeft u de mogelijkheid om uw bestelling kosteloos te annuleren. U kunt uw bestelling annuleren door in te loggen op onze website en vervolgens via mijn iBOOD, "mijn bestellingen" een serviceverzoek in te dienen.

Wij willen u graag bedanken voor uw geduld en vertrouwen.

Met vriendelijke groet,

iBOOD Customer Service
^ Dit. De offtime voor het onderhoud was om deze mail massaal naar alle klanten te sturen :Y
Pagina: 1 2 3 4 Laatste