Suggestief, niet onderbouwend maar vooral subjectieve informatie (je twijfelt zelfs over je eigen opmerking..)NMe schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:23:
[...]
Waarom? Steeds trager wordende uitlevering en slechter wordende klantenservice zie je ook terug bij bedrijven die op het punt staan om om te vallen. Nu is de service bij iBood al jaren zo dus betwijfel ik dat het hier het geval is, maar ik snap de verdenking wel...
Ze zijn wel snel met het rechtbreien van die foute mailing. 
Beste iBOOD’er,
Oeps…. Daar ging even iets mis!
Onze excuses dat u een foutieve e-mail van ons heeft ontvangen.
Volgens uw bestelnummer heeft u bij iBOOD een voucher aangekocht voor een product. Alle vouchers zijn u per e-mail toegezonden en hierin is geen vertraging ontstaan. Mocht u uw voucher niet hebben ontvangen dan willen wij u vragen uw ‘ongewenste mail’ te controleren.
Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben, indien u nog vragen heeft omtrent deze levering dan heeft u vraag insturen via het “Mijn iBOOD” gedeelte op de website.
Namens het hele team van iBOOD wensen wij u een mooie dag toe!
Met vriendelijke groet,
iBOOD Customer Service
Beste iBOOD’er,
Oeps…. Daar ging even iets mis!
Onze excuses dat u een foutieve e-mail van ons heeft ontvangen.
Volgens uw bestelnummer heeft u bij iBOOD een voucher aangekocht voor een product. Alle vouchers zijn u per e-mail toegezonden en hierin is geen vertraging ontstaan. Mocht u uw voucher niet hebben ontvangen dan willen wij u vragen uw ‘ongewenste mail’ te controleren.
Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben, indien u nog vragen heeft omtrent deze levering dan heeft u vraag insturen via het “Mijn iBOOD” gedeelte op de website.
Namens het hele team van iBOOD wensen wij u een mooie dag toe!
Met vriendelijke groet,
iBOOD Customer Service
Ik zeg dat ik de opmerking snap, niet dat ik het met die opmerking eens ben. Degene waarop ik reageerde had die kennis/twijfel misschien niet.Bender schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:29:
[...]
Suggestief, niet onderbouwend maar vooral subjectieve informatie (je twijfelt zelfs over je eigen opmerking..)
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
SD kaartjes die gister verzonden zouden moeten zijn, worden morgen aangeboden door PostNL. Vrij prima imho.
Besteld op 17/12.
Verwachte leveringsdatum 2/1
Na een eerste verwittiging zou alles deze week buiten gaan.
En nu dit....
Beste iBOOD’er,
Op dit moment wacht u op aflevering van uw bestelling met bestelnummer xxxx . Tot onze spijt hebben wij de verwachte gecommuniceerde verzenddatum helaas niet gehaald. In de e-mail hebben wij aangegeven dat uw product in de tweede week van januari verzonden zou worden.
Het grootste gedeelte van de openstaande bestellingen is verwerkt, helaas is er een klein gedeelte wat wij nog niet hebben kunnen verwerken. Uw bestelling zal naar verwachting uiterlijk einde volgende week verzonden zijn.
Zoals eerder aangegeven hebben leververtragingen de aller hoogste prioriteit in onze organisatie. Met het hele team van iBOOD zetten wij alles in werking om uw bestelling z.s.m. te versturen. U ontvangt een verzendbericht per e-mail zodra de bestelling het magazijn verlaat.
Mocht u niet willen wachten, dan heeft u de mogelijkheid om uw bestelling kosteloos te annuleren. U kunt uw bestelling annuleren door in te loggen op onze website en vervolgens via mijn iBOOD, "mijn bestellingen" een serviceverzoek in te dienen.
Wij willen u graag bedanken voor uw geduld en vertrouwen.
Met vriendelijke groet,
iBOOD Customer Service
Verwachte leveringsdatum 2/1
Na een eerste verwittiging zou alles deze week buiten gaan.
En nu dit....
Beste iBOOD’er,
Op dit moment wacht u op aflevering van uw bestelling met bestelnummer xxxx . Tot onze spijt hebben wij de verwachte gecommuniceerde verzenddatum helaas niet gehaald. In de e-mail hebben wij aangegeven dat uw product in de tweede week van januari verzonden zou worden.
Het grootste gedeelte van de openstaande bestellingen is verwerkt, helaas is er een klein gedeelte wat wij nog niet hebben kunnen verwerken. Uw bestelling zal naar verwachting uiterlijk einde volgende week verzonden zijn.
Zoals eerder aangegeven hebben leververtragingen de aller hoogste prioriteit in onze organisatie. Met het hele team van iBOOD zetten wij alles in werking om uw bestelling z.s.m. te versturen. U ontvangt een verzendbericht per e-mail zodra de bestelling het magazijn verlaat.
Mocht u niet willen wachten, dan heeft u de mogelijkheid om uw bestelling kosteloos te annuleren. U kunt uw bestelling annuleren door in te loggen op onze website en vervolgens via mijn iBOOD, "mijn bestellingen" een serviceverzoek in te dienen.
Wij willen u graag bedanken voor uw geduld en vertrouwen.
Met vriendelijke groet,
iBOOD Customer Service
Sony A7 iv en wat recycled glas
Hmm, gisteren een mailtje ontvangen dat mijn Sony headphone 10 werkdagen later geleverd gaat worden. Toen gelijk op hun website de bestelling geannuleerd en nu een dag later is de status veranderd in Terugbetaald.
Dat zou wel een hele snelle afhandeling zijn.
Dat zou wel een hele snelle afhandeling zijn.
Laat dan ook maar eens weten of je je geld hebt gekregen?
De berichten die van iBood komen zijn tegenstrijdig.
Welke heb jij besteld ? Ik een PCM (inmiddels 3x dezelfde ontvangen) en 1 x Computer Idee.Sempy schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:13:
Ik krijg zojuist ook een excuusmailtje over vertraagde uitlevering. Enigzins verbaasd op Ibood ingelogt omdat ik niks verwacht en de laatste bestelling van november was. Betreft de bestelling van een tijdschriftabonnement wat echter gewoon correct door de uitgever wordt geleverd.
Ibood belooft me binnen een week alsnog te leveren, benieuwd wat ze gaan opsturen.
Van PCM dus prima levering en van Computer Idee niks. Dat zou een voucher code moeten zijn zeggen ze vandaag in een e-mail, maar dat staat nergens en heb deze ook niet ontvangen.
De specificaties op de website spreken ook totaal niet van een vouchercode, maar dan "Het eerste exemplaar kunt u rond 12 december in de brievenbus verwachten.."
[ Voor 11% gewijzigd door Hoyden op 14-01-2015 18:35 ]
Ik had 28 dec een baardtrimmer voor mijn lieve vriend gekocht bij ze. Zou vandaag verzonden worden.. ben benieuwd. Ik moet zeggen dat Ibood bij mijn laatste paar bestellingen telkens een aantal dagen te vroeg was met het verzenden n.a.v. de aangeven verzenddatum. Heb zo'n voorgevoel dat ze dat nu gaan rechttrekken.
Mijn bestelling van 27-12 is nog niet verstuurd dus ik heb het geannuleerd. Ik laat weten wanneer ik mijn geld terug krijg. Voorlopig bestel ik daar niets meer.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Computeridee, levering gaat perfect, conform de data die voorop het blad is gedrukt.Hoyden schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:34:
[...]
Welke heb jij besteld ? Ik een PCM (inmiddels 3x dezelfde ontvangen) en 1 x Computer Idee.
Van PCM dus prima levering en van Computer Idee niks. Dat zou een voucher code moeten zijn zeggen ze vandaag in een e-mail, maar dat staat nergens en heb deze ook niet ontvangen.
De specificaties op de website spreken ook totaal niet van een vouchercode, maar dan "Het eerste exemplaar kunt u rond 12 december in de brievenbus verwachten.."
Nah, ik bestel er ook nooit meer iets. Ik kocht in oktober een tas met laptopvak. Het vak begon na 1 maand te scheuren, dus stuurde ik een garantieverzoek naar ze. Heeft het 2 maanden geduurd eer ze een ticket hadden aangemaakt waarmee ik het product naar ze moest sturen. Nah, dat gaat hem niet worden. Als het al 2 maanden duurt om een ticket aan te maken, wil ik niet weten hoe snel die tas weer terug zou zijn. Uiteindelijk een prima kleermaker gevonden die hem gefixt heeft en ook wat verstevigd heeft, en mij zien ze als klant niet meer terug bij iBOOD.
Gisteren een mail dat alles nog een week later komt, en vandaag zegt de klantenservice me dat het toch deze week buiten gaat.....
Ze maken er echt een boeltje van.
Ik hou wel van het concept van die 'dagelijkse' promoties, en ik moet mijn spullen niet de volgende dag in huis hebben. Maar een belofte maakt schuld.
Ze maken er echt een boeltje van.
Ik hou wel van het concept van die 'dagelijkse' promoties, en ik moet mijn spullen niet de volgende dag in huis hebben. Maar een belofte maakt schuld.
Gister bestelling van begin december ontvangen.
Helaas valt de trui erg klein, maar ik geef hem wel weg aan iemand die wat kleiner is.
Terug sturen heb ik nu niet zoveel zin in
Helaas valt de trui erg klein, maar ik geef hem wel weg aan iemand die wat kleiner is.
Terug sturen heb ik nu niet zoveel zin in
Ik heb mijn bestelling dinsdag geannuleerd, woensdag stond de status van mijn bestelling op terugbetaald en vandaag (donderdag) staat het geld inderdaad op mijn rekening. Vind ik een hele nette afhandeling, kan niets anders zeggen.Tommie12 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:30:
Laat dan ook maar eens weten of je je geld hebt gekregen?
Knap...
Nu nog stipter leveren, en beter communiceren, en ze zijn er terug.
Blijkbaar hebben ze dan toch begrepen dat ze iets moeten veranderen.
Nu nog stipter leveren, en beter communiceren, en ze zijn er terug.
Blijkbaar hebben ze dan toch begrepen dat ze iets moeten veranderen.
hmmh, heel apart op de trustpilot review Pagina van ibood zijn na talloze negatieve reacties, gisteren ineens 3 zeer positieve, maar weinig informatie bevattende reviews geplaatst. 2 Nicknames zijn gewone voornamen, maar bevatten geen achternaam en 1 naam is Maurits Clear??? Feels a bit fishy...
https://www.trustpilot.nl/review/ibood.nl
https://www.trustpilot.nl/review/ibood.nl
[ Voor 26% gewijzigd door LocK_Out op 16-01-2015 04:00 ]
Ik heb recent een refund na 2x DOA gehad - een annulering geplaatst en een order geplaatst en alle 3 zijn naar mijn tevredenheid afgehandeld
Gistermiddag eindelijk een mailtje in de bus dat ze een pakketje verzonden hebben, bestelling was half december.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Hier nu eindelijk ook. Pakket zou vandaag in de handen van UPS gegeven worden.
Mijn bestelling is sinds vandaag ook verzonden. 2 dagen na aangegeven datum.
Ik kreeg vandaag een bericht via MijnPakket van Post NL dat ik een pakketje krijg van iBood. Waarschijnlijk mijn bestelling van 12 dec. Beetje jammer alleen dat ik deze begin van de week heb geannuleerd. Mag de pakketbezorger dan ook gewoon weer meenemen.
-
De Simple Audio speakers? Laat ze gelijk doorrijden naar mij danEdd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:18:
Ik kreeg vandaag een bericht via MijnPakket van Post NL dat ik een pakketje krijg van iBood. Waarschijnlijk mijn bestelling van 12 dec. Beetje jammer alleen dat ik deze begin van de week heb geannuleerd. Mag de pakketbezorger dan ook gewoon weer meenemen.

Mijn maat in het oranje heeft net 2 Patriot USB Fuel stations afgeleverd!
Alles werkt gelukkig naar behoren en voelt zeer degelijk, blij dat ik niet geannuleerd heb.
Alles werkt gelukkig naar behoren en voelt zeer degelijk, blij dat ik niet geannuleerd heb.
[ Voor 20% gewijzigd door LocK_Out op 17-01-2015 12:26 ]
Mijn TV is ook aangekomen. Besteld op 17/12, aangekomen 19/1...
Ik zal toch nog 2 keer nadenken vooraleer ik nog iets bestel. De deal zal HéééL goed moeten zijn, en het zal toch iets moeten zijn dat ik niet dringend nodig heb.
Vooraf fora nakijken of het aantal klachten wat meevalt....
Ik zal toch nog 2 keer nadenken vooraleer ik nog iets bestel. De deal zal HéééL goed moeten zijn, en het zal toch iets moeten zijn dat ik niet dringend nodig heb.
Vooraf fora nakijken of het aantal klachten wat meevalt....
..en met creditcard betalen zodat mocht de zaak failliet gaan, je altijd je geld terug kan krijgen.
Lekker!
en Ibood heeft dan toch maar m'n Jabra Rox verzonden...
21-12-14 besteld.
verwachte verzenddatum:7-01-2015
verzenddatum: 20-01-2015
Hopelijk morgen dus binnen!
21-12-14 besteld.
verwachte verzenddatum:7-01-2015
verzenddatum: 20-01-2015
Hopelijk morgen dus binnen!
Ze gaan richting de bestellingen van de 31ste. Goed nieuws
Afgelopen woensdag 14-1 mijn bestelling geannuleerd. Gisteren 20-1 stond het geld op mijn rekening, best netjes dat mag ook gezegd worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Badtothebone op 21-01-2015 08:19 ]
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Ik had in november een bestelling gedaan, welke steeds maar niet werd geleverd. Nadat ik de bestelling had geannuleerd kreeg ik hierop geen reactie en ook mijn geld niet terug.
Uiteindelijk besloten iBood dan maar te dagvaarden. Dag later stond het geld op mijn rekening inclusief kosten deurwaarder.
Mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen, laat het maar weten. Waarschijnlijk kan ik helpen om gratis een zaak tegen ibood te starten.
Uiteindelijk besloten iBood dan maar te dagvaarden. Dag later stond het geld op mijn rekening inclusief kosten deurwaarder.
Mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen, laat het maar weten. Waarschijnlijk kan ik helpen om gratis een zaak tegen ibood te starten.
[ Voor 3% gewijzigd door kroepmoesje op 21-01-2015 09:52 ]
Had met een horloge flashdeal een horloge besteld op 12 januari 2015. Zou op de 21e verzonden worden en zie zojuist een mailtje dat hij aangeboden is aan PostNL.
@robkazoe, Dan hebben ze toch netjes en op tijd verzonden?
Topic gaat over trage leveringen en mensen die al (langer dan) een maand op hun bestelling wachten.
Topic gaat over trage leveringen en mensen die al (langer dan) een maand op hun bestelling wachten.
[ Voor 47% gewijzigd door LocK_Out op 21-01-2015 18:57 ]
Een maand? Bestelling was 29 november.Opgepleurd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:20:
Topic gaat over trage leveringen en mensen die al een maand op hun bestelling wachten.

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Ze zijn idd wat slordiger geworden. Bestelling van 01-01 zou de 13 uitgeleverd worden. Vandaag even met ze gebeld en het wordt nu de 28ste. Vreemd vind ik dat ze klanten dan niet even een mailtje sturen dat het e.e.a. vertraagd is. Dat zou een hoop ergenis voorkomen
Bestelling van 12-12 geannuleerd, is nog steeds niet geleverd,
staat nog steeds in behandeling. en op mijn mails nog geen enkele reactie gehad.
staat nog steeds in behandeling. en op mijn mails nog geen enkele reactie gehad.
Dat is vaak het ondergeschoven kindje bij een crisis ... juiste communicatie.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:55:
Ze zijn idd wat slordiger geworden. Bestelling van 01-01 zou de 13 uitgeleverd worden. Vandaag even met ze gebeld en het wordt nu de 28ste. Vreemd vind ik dat ze klanten dan niet even een mailtje sturen dat het e.e.a. vertraagd is. Dat zou een hoop ergenis voorkomen
Maar het zou wel veel frustratie bij je klanten besparen, de meeste beseffen wel dat er eens iets fout kan gaan.
En waarschijnlijk win je als bedrijf ook nog eens wat tijd - want nu ben je constant bezig om te reageren op klanten die vragen "hoe zit het nou?"
iBood gaat de belofte van uiterlijk eind deze week ook niet halen.
⏩ PVOutput☀️
ben benieuwd, ik heb ( voordat ik de laatste reacties zag ) 17-01-2015 een vuilnisbak besteld ( Wesco Kickmaster ) die een geplande afleverdatum van 27-01-2015 heeft, ik zal hier laten weten of en wanneer deze binnen komt. iemand ook rond deze tijd besteld, en is dat al binnen ?
Klopt. Maar niet alles gaat dus mis bij de iBood en recente bestellingen worden dus blijkbaar wel gewoon geleverd.Opgepleurd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:20:
Ik heb iBOOD een boze email gestuurd gisteren, ik ben benieuwd of er een normale reactie uit komt. Nadrukkelijk aangegeven dat ik het niet wil annuleren maar wel een fatsoenlijke statusupdate verwacht, nadat de site al 3 maanden live is.
⏩ PVOutput☀️
DM even je ordernummer? Kijk ik even voor jeQuad schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:43:
Ik heb iBOOD een boze email gestuurd gisteren, ik ben benieuwd of er een normale reactie uit komt. Nadrukkelijk aangegeven dat ik het niet wil annuleren maar wel een fatsoenlijke statusupdate verwacht, nadat de site al 3 maanden live is.
Ik wacht ook nog steeds op een update over een niet ontvangen ComputerIdee abo. (bestelling van 20-11-14)
De PCM heb ik inmiddels al 2 nummers van binnengekregen, allebei 3x hetzelfde nummer.
Ze spreken zelf over een vouchercode, terwijl dit niet zo zou moeten zijn voor de ComputerIdee.
Ze stapelen fout op fout. Ik heb het inmiddels wel gehad.
De PCM heb ik inmiddels al 2 nummers van binnengekregen, allebei 3x hetzelfde nummer.
Ze spreken zelf over een vouchercode, terwijl dit niet zo zou moeten zijn voor de ComputerIdee.
Ze stapelen fout op fout. Ik heb het inmiddels wel gehad.
[ Voor 7% gewijzigd door Hoyden op 26-01-2015 13:35 ]
Er zullen best een aantal dingen op tijd worden verstuurd. Maar na een redelijk rampzalig verlopen bestelling in november heb ik rond de Kerst mijn broer gewaarschuwd voorlopig op te passen met Ibood. Hij vertelde me afgelopen zondag dat hij nu 2 bestellingen had lopen die allebei vertraagd zijn.Robkazoe schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:08:
[...]
Klopt. Maar niet alles gaat dus mis bij de iBood en recente bestellingen worden dus blijkbaar wel gewoon geleverd.
Ik hoop dat het weer goed komt maar ik maak nog even pas op de plaats met nieuwe bestellingen. Ik heb er geen goed gevoel bij.
Een bestelling van mij die 30-1 verzonden zou worden is gisteren al verstuurd. Blijkbaar gaat het bij nieuwe bestellingen (de mijne is van anderhalve week geleden) wel goed of beter.
Ik kreeg gisteren een T&T code en zie dat vandaag het pakje onderweg is naar mij, lijkt dus precies op tijd geleverd te worden.J-roenn schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:27:
ben benieuwd, ik heb ( voordat ik de laatste reacties zag ) 17-01-2015 een vuilnisbak besteld ( Wesco Kickmaster ) die een geplande afleverdatum van 27-01-2015 heeft, ik zal hier laten weten of en wanneer deze binnen komt. iemand ook rond deze tijd besteld, en is dat al binnen ?
T gaat sinds de afgelopen week weer een stuk beter, nu met man en macht bezig de perioden daarvoor goed af te ronden.
Ik heb nog geen bevestiging per email ontvangen maar dat zal tzt wel gebeuren neem ik aan.oinkoink12 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:36:
T gaat sinds de afgelopen week weer een stuk beter, nu met man en macht bezig de perioden daarvoor goed af te ronden.
⏩ PVOutput☀️
Zojuist vernomen dat mijn verwachtte verzenddatum van vandaag (28-1) is verschoven naar 3-2. Ik moest er uiteraard wel zelf om vragen.
[ Voor 4% gewijzigd door Iuigi op 28-01-2015 14:05 ]
Ik heb ook eindelijk vandaag weer bericht ontvangen.
Wel wat foutjes in de e-mail en alsnog weer verwarring wat nu het probleem is.
Het komt op mij uitermate rommelig over. (alsof ze soms maar de helft van de e-mail lezen ofzo)
Hopelijk komt er straks een einde aan mijn issue en hoop ik voor Ibood dat ze er weer bovenop komen...
Wel wat foutjes in de e-mail en alsnog weer verwarring wat nu het probleem is.
Het komt op mij uitermate rommelig over. (alsof ze soms maar de helft van de e-mail lezen ofzo)
Hopelijk komt er straks een einde aan mijn issue en hoop ik voor Ibood dat ze er weer bovenop komen...
[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 28-01-2015 14:30 ]
Pff wat een verhalen. Heb in 2013 en begin 2014 3x iets besteld, en vrijwel overal volgens geplande leverdata ontvangen (wel mailtjes gehad dat het later ging worden, paar keer geld terug gevraagd via de hunts ging ook probleemloos)
Nu lees ik dit topic en heb ik net de Canton Sub 8.2 gekocht en begin ik toch een beetje te twijfelen. Ik wacht het wel even af.
Nu lees ik dit topic en heb ik net de Canton Sub 8.2 gekocht en begin ik toch een beetje te twijfelen. Ik wacht het wel even af.
En inderdaad netjes op tijd geleverd.J-roenn schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:20:
[...]
Ik kreeg gisteren een T&T code en zie dat vandaag het pakje onderweg is naar mij, lijkt dus precies op tijd geleverd te worden.
ik zou je over nieuwe bestellingen geen zorgen maken, die worden allemaal op tijd uitgeleverd, het gaat om bestellingen die geplaatst zijn in november/december 2014, net na de lancering van de nieuwe site waar nog problemen mee zijn...thomasv93 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:17:
Pff wat een verhalen. Heb in 2013 en begin 2014 3x iets besteld, en vrijwel overal volgens geplande leverdata ontvangen (wel mailtjes gehad dat het later ging worden, paar keer geld terug gevraagd via de hunts ging ook probleemloos)
Opgelost!Quad schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:39:
[...]
Ik heb nog geen bevestiging per email ontvangen maar dat zal tzt wel gebeuren neem ik aan.
Top, hopelijk uiterlijk donderdag de bestelling in huis.
⏩ PVOutput☀️
Iemand anders nog iets
?
[ Voor 3% gewijzigd door oinkoink12 op 02-02-2015 22:35 ]
Wacht nog op mijn bestelling van oordopjes geplaatst op 31-12.
Heb in het verleden vaak tot grote tevredenheid besteld, maar zoals het nu gaat denk ik wel twee keer na.
Heb in het verleden vaak tot grote tevredenheid besteld, maar zoals het nu gaat denk ik wel twee keer na.
Sowieso schrijf je zo!
Tja iBood, vroeger kocht ik er veel, maar toen (een jaar of vier gelden) waren de deals ook beter .Ik merk nu dat ze sinds een jaar per sé meerdere deals willen presenteren de spoeling dunner wordt, en de service blijkbaar ook Bij de laatste drie bestellingen hebben ze dacht ik nooit de beloofde levertijd gehaald ... dan kan ik bijna net zo goed gelijk in China of waar dan ook bestellen want zo groot is het prijsvoordeel bij iBood ook niet meer.
Dit geldt echter niet alleen voor iBood, maar voor de meeste aanbiedingssites, het is nu eenmaal een grotere markt geworden maar dat betekent niet dat de service gelijk slechter moet worden ...
Dit geldt echter niet alleen voor iBood, maar voor de meeste aanbiedingssites, het is nu eenmaal een grotere markt geworden maar dat betekent niet dat de service gelijk slechter moet worden ...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Mijn bestelling zou de 29ste verzonden worden en heb ik gisteren netjes ontvangen. (Wel een overdreven grote doos, maar daar zal ik niet over zeuren.)
De deals zijn inderdaad minder spectaculair. Soms zelfs duurder dan een "gewone" winkel.
De deals zijn inderdaad minder spectaculair. Soms zelfs duurder dan een "gewone" winkel.
Ze hebben al jaren regelmatig problemen met (op tijd) uitleveren en het juist informeren van klanten hoor, dat is echt niet nieuw. Of "vergeten" bij een product te zetten dat het refurbished is, dat kwam een tijdje geleden ook nog regelmatig voor. Dan zetten ze dat gedurende de dag alsnog erbij.J-roenn schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:33:
[...]
ik zou je over nieuwe bestellingen geen zorgen maken, die worden allemaal op tijd uitgeleverd, het gaat om bestellingen die geplaatst zijn in november/december 2014, net na de lancering van de nieuwe site waar nog problemen mee zijn...
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Het lijkt erop dat de bestelling morgen aankomt! Via email een nieuwe factuur ontvangen en tevens de trackinggegevens in de mail en mijnpakket-app.
Jij hebt het goed opgelost, konden je collega's het maar (pro-actief).
⏩ PVOutput☀️
Hoelang duurt het bij ibood doorgaans voordat een serviceverzoek behandeld wordt? Ik heb een defect apparaat, de fabrikant geeft aan dat het gewoon kapot is en teruggestuurd moet worden, maar ibood hoort de retourkosten te betalen en daarvoor moet het defect bij hen ook gemeld worden.
Serviceverzoek staat na 5 dagen nog steeds op 'nieuw'

[ Voor 9% gewijzigd door henri86 op 03-02-2015 21:32 ]
onzin, aankoop op 12 januari gedaan, zou vorige week geleverd worden. Maar zit nog steeds te wachten op uberhaupt een mededeling. En dat geldt voor 80% van de bestellingen. Loopt zeker nog niet goed.. vooral de communicatie is erg slechtJ-roenn schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:33:
ik zou je over nieuwe bestellingen geen zorgen maken, die worden allemaal op tijd uitgeleverd, het gaat om bestellingen die geplaatst zijn in november/december 2014, net na de lancering van de nieuwe site waar nog problemen mee zijn...
Mijn bestelling is inmiddels voor de derde keer vertraagd. Absoluut waardeloos dat mijn geplande verzenddatum nog steeds op half januari staat, je niet op de hoogte gehouden wordt hoe het er voor staat en dat op mails en vragen gewoon niet wordt gereageerd. Als de klantenservice nou eens hun best deed om klanten gerust te stellen zou ik er misschien anders over denken maar tot dusver was dit mijn eerst en laatste ervaring met iBood.
Daar zijn ze hard mee bezig, de instroom was alleen wat geexplodeerd in de eerste twee maanden na de launch. mocht er nog iemand een concrete vraag over een afleverdatum hebben, DM me gerust met je bestelnummer.Quad schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:25:
[...]
Het lijkt erop dat de bestelling morgen aankomt! Via email een nieuwe factuur ontvangen en tevens de trackinggegevens in de mail en mijnpakket-app.
Jij hebt het goed opgelost, konden je collega's het maar (pro-actief).
Nou, eventjes gebeld (geen wachttijd) en het is ter plekke geregeld nu als het goed ishenri86 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:31:
Hoelang duurt het bij ibood doorgaans voordat een serviceverzoek behandeld wordt? Ik heb een defect apparaat, de fabrikant geeft aan dat het gewoon kapot is en teruggestuurd moet worden, maar ibood hoort de retourkosten te betalen en daarvoor moet het defect bij hen ook gemeld worden.
Maar bestellingen die recent zijn gedaan zouden dus geen vertraging moeten hebben? Heb namelijk afgelopen week iets besteld, ondanks dat ik een beetje twijfelde vanwege alle negatieve berichten.oinkoink12 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:10:
[...]
Daar zijn ze hard mee bezig, de instroom was alleen wat geexplodeerd in de eerste twee maanden na de launch. mocht er nog iemand een concrete vraag over een afleverdatum hebben, DM me gerust met je bestelnummer.
We zitten momenteel sinds half januari op een procentje 70/75 op tijd, maar als je iets concreets wil weten mag je me altijd even PM'en met je bestelnummerFramoes schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:05:
[...]
Maar bestellingen die recent zijn gedaan zouden dus geen vertraging moeten hebben? Heb namelijk afgelopen week iets besteld, ondanks dat ik een beetje twijfelde vanwege alle negatieve berichten.
M'n bestelling wordt pas 19 februari verzonden, maar vroeg me gewoon af of het allemaal iets beter op orde is nu. Dan weet ik wat ik ongeveer kan verwachten.oinkoink12 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:07:
[...]
We zitten momenteel sinds half januari op een procentje 70/75 op tijd, maar als je iets concreets wil weten mag je me altijd even PM'en met je bestelnummer
Mocht ik later vragen hebben, dan zal ik een DM sturen.
Die 70-75% is simpelweg een illusie. Bekijk alle topics op het forum per product en in minstens 80% van de topcis wordt geklaagd dat het product nog niet is geleverd. Ik heb er nog iets besteld omdat eht toch wel fors goedkoper was dan in de winkel, maar zit dan ook niet op het product te wachten. Inmiddels al 3 weken over de verwachte leveringsdatum. Dus je weet wat je te wachten staat.Framoes schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:54:
[...]
M'n bestelling wordt pas 19 februari verzonden, maar vroeg me gewoon af of het allemaal iets beter op orde is nu. Dan weet ik wat ik ongeveer kan verwachten.
Mocht ik later vragen hebben, dan zal ik een DM sturen.
Sowieso bestel ik bij ibood alleen via creditcard. Krijg ik daarvan mijn geld terug mochten ze toch om gaan vallen
Daarbij ga je er gemakshalve kennelijk vanuit dat als er mensen klagen in een topic over de levertijd meteen ook iedereen die dat product besteld heeft het niet op tijd gekregen heeft? Zou kunnen hoor,weet niet hoe ibood werkt, maar het kan toch ook zo zijn dat van de 100 bestellingen van het desbetreffende product er 95 gewoon tijdig uitgeleverd zijn en 5 vertraagd. Logisch dat die 5 dan klagenDruiper schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:41:
[...]
Die 70-75% is simpelweg een illusie. Bekijk alle topics op het forum per product en in minstens 80% van de topcis wordt geklaagd dat het product nog niet is geleverd. Ik heb er nog iets besteld omdat eht toch wel fors goedkoper was dan in de winkel, maar zit dan ook niet op het product te wachten. Inmiddels al 3 weken over de verwachte leveringsdatum. Dus je weet wat je te wachten staat.
Sowieso bestel ik bij ibood alleen via creditcard. Krijg ik daarvan mijn geld terug mochten ze toch om gaan vallen
NB: Weet iemand of de producten in de 'opruiming' categorie al bij ibood in een magazijn staan (en dus snel verzonden kunnen worden)?
Bij ibood geldt alles of niets. Ze hebben dan simpelweg nog niets binnen vanuit de leveranciers dan wel de orders nog niet doorgegeven aan docdata. Het hele computersysteem van ibood is een grote ramp.Valorian schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:46:
[...]
Daarbij ga je er gemakshalve kennelijk vanuit dat als er mensen klagen in een topic over de levertijd meteen ook iedereen die dat product besteld heeft het niet op tijd gekregen heeft? Zou kunnen hoor,weet niet hoe ibood werkt, maar het kan toch ook zo zijn dat van de 100 bestellingen van het desbetreffende product er 95 gewoon tijdig uitgeleverd zijn en 5 vertraagd. Logisch dat die 5 dan klagen.. Kortom, als buitenstaander kan je denk ik niets zeggen over of die percentages wel of niet kloppen.
NB: Weet iemand of de producten in de 'opruiming' categorie al bij ibood in een magazijn staan (en dus snel verzonden kunnen worden)?
Spullen uit de opruiming zijn spullen die geannuleerd zijn (vaak door te late levering), of teruggestuurd zijn door de klant. Ik zou hier erg mee oppassen.. het eerste geval lijkt me niet erg, maar als het terugkomt omdat het product niet werkt dan zit jij vervolgens met het probleem. (want ze controleren echt niet waarom hij terugkomt)
Weer een aanname. Ben je echt zo goed geinformeerd of is dit een onderbuikgevoel?Druiper schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:13:
[...]
Spullen uit de opruiming zijn spullen die geannuleerd zijn (vaak door te late levering), of teruggestuurd zijn door de klant. Ik zou hier erg mee oppassen.. het eerste geval lijkt me niet erg, maar als het terugkomt omdat het product niet werkt dan zit jij vervolgens met het probleem. (want ze controleren echt niet waarom hij terugkomt)
Het betreft overigens in mijn geval een lamp, kan ik me volgens mij niet zo'n buil aan vallen. Of hij werkt en is onbeschadigd, of hij is kapot. In het laatste geval stuur ik 'm terug en is het grootste risico wat ik kan lopen volgens mij dat ik zelf verzendkosten moet betalen. De aankoop is gedaan via creditcard dus bij p roblemen met teruggave van de aankoopkosten zou dat gedekt moeten zijn door de aankoopverzekering op de kaart.
Maar goed, als de opruiming inderdaad een soort berg 'refurbished' materiaal is dan is het niet erg chic van ibood dat dat nergens op de site genoemd staat. Dit wetende zou ik niet snel een camera ofzo uit zo'n opruiming bestellen.
[ Voor 8% gewijzigd door Valorian op 09-02-2015 09:40 ]
Je hebt gewoon recht op garantie bij de opruiming lijkt me. Staat namelijk nergens van niet. Bij refurbished is dat 6 maanden, maar dat staat er niet bij. Dus is het 2 jaar dacht ik, of wat je mag verwachten van het product.Valorian schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:38:
[...]
Maar goed, als de opruiming inderdaad een soort berg 'refurbished' materiaal is dan is het niet erg chic van ibood dat dat nergens op de site genoemd staat. Dit wetende zou ik niet snel een camera ofzo uit zo'n opruiming bestellen.
Lijkt me dus geen refurbished te zijn (want dat is stuk, en gerepareerd... en daar doen ze niet aan bij iBOOD... repareren) maar gewoon geannuleerde bestellingen.
Dit lijkt trouwens wel het einde van de iBOOD Hunts te zijn. Dat vind ik dan wel jammer.
Zojuist ook twee geschillen geopend via PayPal om uiteindelijk mijn geld terug te krijgen.
Ik heb een order in de Odlo flash-sale geplaatst maar heb daar helaas een van de twee artikelen met verkeerde maat besteld. Hun systeem ondersteund (althans, zo lijkt het) gedeeltelijke annulering van orders, waardoor ik het verkeerde artikel geannuleerd heb en alleen dat artikel opnieuw besteld heb.
Ik ging er van uit dat de bestellingen wel samengevoegd zouden worden, maar zie tot mijn verrassing dat er weer €5,75- verzendkosten in rekening wordt gebracht. Dat wil ik niet, dus heb ik via het contactformulier een bericht gestuurd naar de klantenservice; of ze de €5,75 willen crediteren.
Antwoord: "Helaas kunnen wij dat niet, ik raad u aan beide orders te annuleren en de order als geheel, nu juist, opnieuw te plaatsen".
Zo gezegd, zo gedaan, en dus voor de derde (!!) keer afgerekend en de eerdere twee orders geannuleerd. Deze annuleringen waren 14 dagen voor de verwachte verzenddatum. Volgens mij mag je er dan wel van uit gaan dat dat op tijd verwerkt wordt en het geld binnen no-time weer terug op mijn paypal-account staat.
Helaas, niets blijkt minder waar, twee weken later zijn er plots 3 pakketjes van iBood onderweg naar mijn huisadres. Samen met de postbode uit moeten vissen welke van de drie de juiste was, en de andere twee geweigerd en retour gestuurd.
Toevallig krijg ik later diezelfde dag een mail van iBood dat ze 'de bestelling niet meer tegen konden houden' en dat ze adviseren bij de deur te weigeren. Gelukkig heb ik dat gedaan, want anders, zo wordt er gedreigd; "zijn de retourzendkosten voor eigen rekening" (pardon?! U stuurt ruim op tijd geannuleerde orders alsnog op en gaat dan ook nog retourkosten in rekening brengen?).
Enfin; Na weigering en retourlevering aan iBood niets meer vernomen, dus nu maar via een geschil en uiteindelijk een claim de boel terughalen. Ben blij dat ik met Paypal betaald heb; volgens mij houdt iBood het op deze manier niet lang meer vol.
De klantenservice was al vrij beroerd met het oude systeem, maar sinds oktober hebben ze een nieuw dieptepunt bereikt. Ik laat me niet meer verleiden ooit nog iets bij iBood te bestellen.
Ik heb een order in de Odlo flash-sale geplaatst maar heb daar helaas een van de twee artikelen met verkeerde maat besteld. Hun systeem ondersteund (althans, zo lijkt het) gedeeltelijke annulering van orders, waardoor ik het verkeerde artikel geannuleerd heb en alleen dat artikel opnieuw besteld heb.
Ik ging er van uit dat de bestellingen wel samengevoegd zouden worden, maar zie tot mijn verrassing dat er weer €5,75- verzendkosten in rekening wordt gebracht. Dat wil ik niet, dus heb ik via het contactformulier een bericht gestuurd naar de klantenservice; of ze de €5,75 willen crediteren.
Antwoord: "Helaas kunnen wij dat niet, ik raad u aan beide orders te annuleren en de order als geheel, nu juist, opnieuw te plaatsen".
Zo gezegd, zo gedaan, en dus voor de derde (!!) keer afgerekend en de eerdere twee orders geannuleerd. Deze annuleringen waren 14 dagen voor de verwachte verzenddatum. Volgens mij mag je er dan wel van uit gaan dat dat op tijd verwerkt wordt en het geld binnen no-time weer terug op mijn paypal-account staat.
Helaas, niets blijkt minder waar, twee weken later zijn er plots 3 pakketjes van iBood onderweg naar mijn huisadres. Samen met de postbode uit moeten vissen welke van de drie de juiste was, en de andere twee geweigerd en retour gestuurd.
Toevallig krijg ik later diezelfde dag een mail van iBood dat ze 'de bestelling niet meer tegen konden houden' en dat ze adviseren bij de deur te weigeren. Gelukkig heb ik dat gedaan, want anders, zo wordt er gedreigd; "zijn de retourzendkosten voor eigen rekening" (pardon?! U stuurt ruim op tijd geannuleerde orders alsnog op en gaat dan ook nog retourkosten in rekening brengen?).
Enfin; Na weigering en retourlevering aan iBood niets meer vernomen, dus nu maar via een geschil en uiteindelijk een claim de boel terughalen. Ben blij dat ik met Paypal betaald heb; volgens mij houdt iBood het op deze manier niet lang meer vol.
De klantenservice was al vrij beroerd met het oude systeem, maar sinds oktober hebben ze een nieuw dieptepunt bereikt. Ik laat me niet meer verleiden ooit nog iets bij iBood te bestellen.
Bij deze een (zowaar) positief verhaal.
De afgelopen jaren meerdere malen besteld bij Ibood, in maart 2014 voor het laatst: een setje Monster Turbine oordopjes gekocht.
Een paar weken geleden gaven deze de geest: kabelbreuk. Serviceverzoek ingediend bij Ibood, binnen een paar dagen had ik alle gegevens binnen en kon ik de oordopjes gratis, via een antwoordnummer, naar ze opsturen.
Twee weken later had ik een set gloednieuwe oordoppen binnen.
(overigens heb ik eind 2013 ook slechte ervaringen gehad met levertijden van toen een refurbished Playbook, welke ik na een paar weken uitstel alsnog heb geannuleerd)
De afgelopen jaren meerdere malen besteld bij Ibood, in maart 2014 voor het laatst: een setje Monster Turbine oordopjes gekocht.
Een paar weken geleden gaven deze de geest: kabelbreuk. Serviceverzoek ingediend bij Ibood, binnen een paar dagen had ik alle gegevens binnen en kon ik de oordopjes gratis, via een antwoordnummer, naar ze opsturen.
Twee weken later had ik een set gloednieuwe oordoppen binnen.
(overigens heb ik eind 2013 ook slechte ervaringen gehad met levertijden van toen een refurbished Playbook, welke ik na een paar weken uitstel alsnog heb geannuleerd)
Bij mij is het nog mooier. Ik heb nog een bestelling staan van half januari en nu kan ik niet eens meer inloggen op de website --> bad credentials!
Wordt mooier en mooier. Morgen maar weer eens bellen!
10/2/15: Ander emailadres (van een vreemde) aan mijn account gekoppeld. Na wijziging werkt het wel weer. Bijzonder.......
Wordt mooier en mooier. Morgen maar weer eens bellen!
10/2/15: Ander emailadres (van een vreemde) aan mijn account gekoppeld. Na wijziging werkt het wel weer. Bijzonder.......
[ Voor 22% gewijzigd door The Medic op 10-02-2015 22:31 . Reden: aanvulling na telefoontje ]
Lees het forum maar eens.. daar zie je bv dat ibood Apple refurbished A-grade materiaal zegt te verkopen. Maar in werkelijkheid incomplete spulen met china-imitatie opladers geeft. Als mensen die terugsturen wordt het net zo goed weer aangeboden in de "sales" onder A-grade.. en ja hoor dezelfde klachten verschijnen.Valorian schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:38:
[...]
Weer een aanname. Ben je echt zo goed geinformeerd of is dit een onderbuikgevoel?Het lijkt mij toch dat als iemand iets terugstuurt omdat het niet werkt zij dit vervolgens linea recta door retourneren naar de leverancier. Ibood gaat als tussenhandelaar toch geen kapotte spullen 'overkopen' om ze vervolgens tot in den treure naar mensen toe te blijven sturen die ze dan logischerwijs steeds weer retourneren omdat ze niet werken?
Daarnaast heb ik ook een doos gekregen die al open geweest en bekeken door een klant. Niet gebruikt, maar overduidelijk dat het niet zo verpakt is geweest door de fabriek (uit plastic bv). Tja.. mag je dat als Ibood zo opnieuw aanbieden als nieuw...
Dat is geen illusie, dat is een feit. De forumklagers zijn ondanks dat het er een stuk meer zijn dan voor de sitewissel, nog steeds maar een klein percentage van de totale verkoopaantallen (te hoog, dat wel, en dat hebben we aan onszelf te danken) het worden er gelukkig steeds minder vanwege bijschakelen van een hoop extra krachten.Druiper schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:41:
[...]
Die 70-75% is simpelweg een illusie. Bekijk alle topics op het forum per product en in minstens 80% van de topcis wordt geklaagd dat het product nog niet is geleverd. Ik heb er nog iets besteld omdat eht toch wel fors goedkoper was dan in de winkel, maar zit dan ook niet op het product te wachten. Inmiddels al 3 weken over de verwachte leveringsdatum. Dus je weet wat je te wachten staat.
Dit is eigenlijk allemaal onjuist. Spullen die retour komen van klanten en opengemaakt zijn, komen sowieso niet in de reguliere voorraad terecht. Verder is het regelmatig het geval dat we gedeeltelijk of bijna alles hebben uitgeleverd en mensen die en product niet gehad hebben wachten op een multi-basket order.Druiper schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:13:
[...]
Bij ibood geldt alles of niets. Ze hebben dan simpelweg nog niets binnen vanuit de leveranciers dan wel de orders nog niet doorgegeven aan docdata. Het hele computersysteem van ibood is een grote ramp.
Ook dit is onjuistWaah schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:34:
[...]
Dit lijkt trouwens wel het einde van de iBOOD Hunts te zijn. Dat vind ik dan wel jammer.
[ Voor 42% gewijzigd door oinkoink12 op 12-02-2015 16:39 ]
Dan zullen we het maar op puur toeval houden dat ik een uit het plastic gehaald product heb gehad, vast door de kwaliteitscontrale geglipt.. Dat van mijn 3 bestellingen sinds november, ze alle 3 vertraagd zijn (2 nog niet geleverd). Dat een collega van mij van de 4 producten er 3 niet op tijd heeft gekregen en een andere collega 1 product besteld in oktober en nog steeds niets geleverd. Allemaal toeval.. zou kunnen, maar ik geloof daar niet in.oinkoink12 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:34:
[...]
Dat is geen illusie, dat is een feit. De forumklagers zijn ondanks dat het er een stuk meer zijn dan voor de sitewissel, nog steeds maar een klein percentage van de totale verkoopaantallen (te hoog, dat wel, en dat hebben we aan onszelf te danken) het worden er gelukkig steeds minder vanwege bijschakelen van een hoop extra krachten.
[...]
Dit is eigenlijk allemaal onjuist. Spullen die retour komen van klanten en opengemaakt zijn, komen sowieso niet in de reguliere voorraad terecht. Verder is het regelmatig het geval dat we gedeeltelijk of bijna alles hebben uitgeleverd en mensen die en product niet gehad hebben wachten op een multi-basket order.
[...]
En met jou nog honderden, en dat waren er eerst duizenden, maar zoals eerder al aangegeven, mocht iemand nog een vraag over een vertraging hebben, dm me gerust, ik kan het meestal vrij snel uitzoeken.Druiper schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:35:
[...]
Dan zullen we het maar op puur toeval houden dat ik een uit het plastic gehaald product heb gehad, vast door de kwaliteitscontrale geglipt.. Dat van mijn 3 bestellingen sinds november, ze alle 3 vertraagd zijn (2 nog niet geleverd). Dat een collega van mij van de 4 producten er 3 niet op tijd heeft gekregen en een andere collega 1 product besteld in oktober en nog steeds niets geleverd. Allemaal toeval.. zou kunnen, maar ik geloof daar niet in.
Dat klopt, door het falende systeem kon ik blijven wachten maar dankzij jou is het snel opgelost!oinkoink12 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:17:
[...]
ik kan het meestal vrij snel uitzoeken.
⏩ PVOutput☀️
Het komt voornamelijk omdat het in de eerste 4/6 weken niet opzoekbaar was, daardoor is alles gigantisch opgeblazen qua backlog aan tickets.Nu het meeste redelijk vindbaar/oplosbaar is worden er al een tijdje meer mensen geholpen dan erbij komen. Nog een paar weken flink doorhalen en we zijn weer helemaal bij!Quad schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:20:
[...]
Dat klopt, door het falende systeem kon ik blijven wachten maar dankzij jou is het snel opgelost!
Tot dan blijf ik hier wel gluren om mensen "uit de brand" te helpen.
Ik heb afgelopen december een setje Patriot Fuel powerbank/zaklantaarns besteld, die zijn vandaag eindelijk afgeleverd... ik moest er wel zelf achteraan, maar uiteindelijk, na een lange adem...
Hoe krijgen ze daar voor elkaar een niet geleverd product als afgeleverd in hun systeem te registreren? Volgens 'mijn iBood' had ik ze begin januari al ontvangen. Eind vorige week geklaagd, nu pas actie.
Er is dus kennelijk toch ergens een system dat de 'levering' tegenspreekt, anders had ik kunnen fluiten naar mijn powerbankjes?
Hoe krijgen ze daar voor elkaar een niet geleverd product als afgeleverd in hun systeem te registreren? Volgens 'mijn iBood' had ik ze begin januari al ontvangen. Eind vorige week geklaagd, nu pas actie.
Er is dus kennelijk toch ergens een system dat de 'levering' tegenspreekt, anders had ik kunnen fluiten naar mijn powerbankjes?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nou eerste iBood ervaring sinds een paar jaar.
2-2: volledige set Carcasonne besteld, zou de 12e gaan komen
8-2: erachter gekomen dat afleveradres een tikfout had in de postcode. Omdat pakketje dus mogelijk op de verkeerde plek zou gaan komen, mail gestuurd met verzoek het adres aan te passen
12-2: pakket is nog niet eens verzonden. Maar: ook nog geen mail terug.
Dat zal nog wel leuk gaan worden dus.
2-2: volledige set Carcasonne besteld, zou de 12e gaan komen
8-2: erachter gekomen dat afleveradres een tikfout had in de postcode. Omdat pakketje dus mogelijk op de verkeerde plek zou gaan komen, mail gestuurd met verzoek het adres aan te passen
12-2: pakket is nog niet eens verzonden. Maar: ook nog geen mail terug.
Dat zal nog wel leuk gaan worden dus.
Het zou leuk zijn als je ook hier blijft gluren nadat iedereen uit de brand is geholpen en ons van updates en nieuws kunt voorzienoinkoink12 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:23:
[...]
Tot dan blijf ik hier wel gluren om mensen "uit de brand" te helpen.
Sowieso schrijf je zo!
Ik neem aan dat producten verstuurd worden naar een adres dat vermeld staat in je iBood-account. Als je in je account de adresgegevens wijzigd wordt dat adres gebruikt voor verzending.ShitHappens schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:38:erachter gekomen dat afleveradres een tikfout had in de postcode. Omdat pakketje dus mogelijk op de verkeerde plek zou gaan komen, mail gestuurd met verzoek het adres aan te passen
Dat is zo'n beetje de normale procudure voor alle webwinkels en ik zie geen reden waarom iBood dit anders zou doen.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Eerder liet ik pakketten thuis bezorgen, maar tegenwoordig op kantoor. Had dus in het alternatieve ontvangstadres een tikfout
Wat in jouw specifieke geval gebeurd is, is dat het door de fulfiller daadwerkelijk verzonden was, maar de track & tracé "status onbekend" aangaf. Er is dus een nieuwe uitgestuurd en een onderzoek bij postnl uitgezet.Ramzzz schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:25:
Ik heb afgelopen december een setje Patriot Fuel powerbank/zaklantaarns besteld, die zijn vandaag eindelijk afgeleverd... ik moest er wel zelf achteraan, maar uiteindelijk, na een lange adem...
Tuurlijk!nadroJ schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:59:
[...]
Het zou leuk zijn als je ook hier blijft gluren nadat iedereen uit de brand is geholpen en ons van updates en nieuws kunt voorzien
Oinkoink12; heb je nog info over de monster inspiration headphones. 12/1 besteld met verwachtte verzenddatum 28/1. Verzenddatum nu al 3 keer aangepast na diverse telefoontjes nadat er geen reactie kwam op de mail maar nog steeds niet verder en volgend weekend op wintersport. Nam aan dat ik ze wel op tijd binnen zou hebben; 7 weken na bestelling maar heb eigenlijk geen vertrouwen meer! Hoop op een realistische update en niet het standaard afscheep verhaal en onwaarheden van de klantenservice want nu kan ik ze nog ergens anders bestellen! Graag een update, zou heel fijn zijn!!!
Man man man, op 20 januari Corsair K40 besteld, op 21 januari geannuleerd via de website, versturen ze het vandaag alsnog op 16 februari.... Heb in de tussentijd nog twee maal een e-mail verstuurd wanneer ik mijn geld terug kon verwachten, ook geen reactie op gehad..
Morgen het pakket aan de deur maar weigeren en bellen met iBood.... Wat een service...
Morgen het pakket aan de deur maar weigeren en bellen met iBood.... Wat een service...
Nou, vandaag de T&T code gekregen... Naar het verkeerde adres natuurlijk
PostNL kijkt alleen maar naar de postcode dus staat nu daadwerkelijk een totaal verkeerd adres op het pakket. Met een beetje pech 4 straten verderop ophalen.
Ik heb mijn monster inspiration na ruim een maand zonder informatie te krijgen en 3 leverdatums die niet nagekomen zijn geannuleerd. Ik heb omdat het systeem niet werkte een mail moeten sturen dat ik mijn geld terug wilde. Dat was allemaal vlot geregeld en ik had binnen 15 minuten op zaterdag avond een reactie.
Binnen 5 a 10 dagen zou ik mijn geld terug hebben, dus op dag 11 na mijn mail maar eens gebeld want ik had nog niks ontvangen.
Ik ben ik moet zeggen erg vriendelijk te woord gestaan maar ik had ernstig mijn twijfels bij het verhaal dat ze zogenaamd niet in het systeem kon kijken want het was vastgelopen. Diezelfde avond een mailtje ontvangen dat ze mijn terugbetaling niet konden doorvoeren omdat mijn rekeningnummer ontbrak. Onzin, want in de door mijn gestuurde mail staat mijn complete nummer en BIC code. En buiten dat; waarom moet ik daar zelf achteraan bellen? Als ze daadwerkelijk een poging hadden gedaan om mijn geld terug te storen hadden ze mij op zijn minst op de hoogte mogen stellen dat er wat ontbreekt.
Afijn, ik mijn gegevens doorgestuurd en ik krijg exact hetzelfde te horen dat ik weer 5-10 dagen mag wachten. Kom op zeg! Waardeloos dit.
Binnen 5 a 10 dagen zou ik mijn geld terug hebben, dus op dag 11 na mijn mail maar eens gebeld want ik had nog niks ontvangen.
Ik ben ik moet zeggen erg vriendelijk te woord gestaan maar ik had ernstig mijn twijfels bij het verhaal dat ze zogenaamd niet in het systeem kon kijken want het was vastgelopen. Diezelfde avond een mailtje ontvangen dat ze mijn terugbetaling niet konden doorvoeren omdat mijn rekeningnummer ontbrak. Onzin, want in de door mijn gestuurde mail staat mijn complete nummer en BIC code. En buiten dat; waarom moet ik daar zelf achteraan bellen? Als ze daadwerkelijk een poging hadden gedaan om mijn geld terug te storen hadden ze mij op zijn minst op de hoogte mogen stellen dat er wat ontbreekt.
Afijn, ik mijn gegevens doorgestuurd en ik krijg exact hetzelfde te horen dat ik weer 5-10 dagen mag wachten. Kom op zeg! Waardeloos dit.
Als het goed is zijn alle monster inspirations ondertussen ontvangen. Ik zat de hele week op een beurs, dus kon niet echt meekijken hier, mijn excuusThe Medic schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:38:
Oinkoink12; heb je nog info over de monster inspiration headphones. 12/1 besteld met verwachtte verzenddatum 28/1. Verzenddatum nu al 3 keer aangepast na diverse telefoontjes nadat er geen reactie kwam op de mail maar nog steeds niet verder en volgend weekend op wintersport. Nam aan dat ik ze wel op tijd binnen zou hebben; 7 weken na bestelling maar heb eigenlijk geen vertrouwen meer! Hoop op een realistische update en niet het standaard afscheep verhaal en onwaarheden van de klantenservice want nu kan ik ze nog ergens anders bestellen! Graag een update, zou heel fijn zijn!!!
Is er een vaste tijd op de dag wanneer bestellingen worden aangemeld/verzonden? Mijn bestelling wordt als het goed is vandaag verzonden, maar ben natuurlijk een beetje huiverig als ik de verhalen hoor.
Heb je ook een mail ontvangen over de verzending of was vandaag alleen de verwachte verzenddatum, die ook als zodanig in 'mijn Ibood' staat vermeld?Framoes schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:08:
Is er een vaste tijd op de dag wanneer bestellingen worden aangemeld/verzonden? Mijn bestelling wordt als het goed is vandaag verzonden, maar ben natuurlijk een beetje huiverig als ik de verhalen hoor.
Want als dat laatste het geval is, zou ik er maar niet al te hard vanuit gaan dat het vandaag ook daadwerkelijk wordt verzonden...
Nee, als ik een mail had gehad, stond daar waarschijnlijk een track&trace code in. Het is de verwachte verzenddatum en aangezien ik nog niks had ontvangen tot nu toe, vroeg ik me af of dit met name 's avonds gebeurt.Marieke2006 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:31:
[...]
Heb je ook een mail ontvangen over de verzending of was vandaag alleen de verwachte verzenddatum, die ook als zodanig in 'mijn Ibood' staat vermeld?
Want als dat laatste het geval is, zou ik er maar niet al te hard vanuit gaan dat het vandaag ook daadwerkelijk wordt verzonden...
Maarja, zoals ik al zei: ik ben een beetje huiverig.
Als je even je SO nummer plaatst ( of in een DM stuurt) kan ik even voor je kijken!Framoes schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:43:
[...]
Nee, als ik een mail had gehad, stond daar waarschijnlijk een track&trace code in. Het is de verwachte verzenddatum en aangezien ik nog niks had ontvangen tot nu toe, vroeg ik me af of dit met name 's avonds gebeurt.
Maarja, zoals ik al zei: ik ben een beetje huiverig.