En gisteren gewoon op het 'goede' adres... Straat juist, alleen dat ene cijfertjes in de postcode verkeerd. Gelukkig goed gekomen, case closed.ShitHappens schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:50:
Nou, vandaag de T&T code gekregen... Naar het verkeerde adres natuurlijkPostNL kijkt alleen maar naar de postcode dus staat nu daadwerkelijk een totaal verkeerd adres op het pakket. Met een beetje pech 4 straten verderop ophalen.
Heb je een DM gestuurd. Thanks!oinkoink12 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:18:
[...]
Als je even je SO nummer plaatst ( of in een DM stuurt) kan ik even voor je kijken!
Subwoofer : Canton sub 8.2
Besteldatum : 01-02
Verwachte verzenddatum : 18-02
Verstuurd : 19-02
Ontvangen : 20-02
@oinkoink: kun je toevallig ook zien wanneer de Thule laptoptassen en hoezen verstuurd worden?
Ik hoop dat dat voor mijn bestelling ook geldt. Dan krijg ik 'm volgende week.thomasv93 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:34:
Subwoofer : Canton sub 8.2
Ik heb ook een probleem met ibood(.be) communicatie en levering: ik heb op 12 december een Solis vaccuummachine besteld, samen met een paar sets zakken en folie via de flashsale. Het toestel is zoals beloofd netjes geleverd op 24 december, maar van de zakken en folies was geen spoor te vinden. Ik heb daarna onmiddelijk een ticket aangemaakt.
De reactie van ibood daarop duurde nogal lang: 6 januari, maar ok, het waren feestdagen enzo, dus ik vond het ergens wel te begrijpen. Ik moest een aantal foto's opsturen van de verpakking, en enkele dagen later kreeg ik bericht dat alles zou in orde komen. Helaas is sindsdien alle communicatie van ibood stilgevallen. Ik heb gevraagd om info over een leveringsdatum, daarna gevraagd om een leveringsdatum te kunnen krijgen of mijn geld terug voor het niet geleverde deel, en ondertussen bij de laatste mail een paar dagen terug gewoon geld terug gevraagd, maar er komt geen enkele reactie . Helaas is het ondertussen te laat om via paypal een dispute aan te maken, dus als er de komende weken geen reactie meer komt zal er niet veel anders op zitten dan de rechtsbijstand in te schakelen
Het was de eerste keer sinds een paar jaar dat ik nog iets bij ibood bestelde, maar bijna 2 maand na de beloofde leverdatum nog wachten op een reactie van de klantenservice is wat mij betreft zeker niet voor herhaling vatbaar.
@oinkoink12: als je ook iets kan betekenen voor problemen met ibood.be: bestelnummer is SO68051
De reactie van ibood daarop duurde nogal lang: 6 januari, maar ok, het waren feestdagen enzo, dus ik vond het ergens wel te begrijpen. Ik moest een aantal foto's opsturen van de verpakking, en enkele dagen later kreeg ik bericht dat alles zou in orde komen. Helaas is sindsdien alle communicatie van ibood stilgevallen. Ik heb gevraagd om info over een leveringsdatum, daarna gevraagd om een leveringsdatum te kunnen krijgen of mijn geld terug voor het niet geleverde deel, en ondertussen bij de laatste mail een paar dagen terug gewoon geld terug gevraagd, maar er komt geen enkele reactie . Helaas is het ondertussen te laat om via paypal een dispute aan te maken, dus als er de komende weken geen reactie meer komt zal er niet veel anders op zitten dan de rechtsbijstand in te schakelen
Het was de eerste keer sinds een paar jaar dat ik nog iets bij ibood bestelde, maar bijna 2 maand na de beloofde leverdatum nog wachten op een reactie van de klantenservice is wat mij betreft zeker niet voor herhaling vatbaar.
@oinkoink12: als je ook iets kan betekenen voor problemen met ibood.be: bestelnummer is SO68051
[ Voor 3% gewijzigd door The Bad Seed op 21-02-2015 14:55 ]
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Twee bestellingen gedaan deze maand:
5 februari een hanglamp uit de opruiming besteld. Bleef lang stil, ondanks dat levering op 6 feb gepland stond volgens ibood. Na een week een helpdesk-vraag gestuurd, geen reactie. Hier op forum aan OinkOink gevraagd en dat ging gelukkig een stuk sneller. Inmiddels (20/2) mijn lamp ontvangen.
Lamp ziet er super uit. Kom alleen niet helemaal uit de handleiding, maar dan moet ik bij Philips zijn denk ik
Verder nog een setje Thule tassen besteld. Verzenddatum stond op 19 feb gepland. Is ook gehaald, gisteren geleverd. Super dus en een bewijs dat het niet allemaal langzaam gaat daar
.. Enige vreemde is dat de statuspagina bij "mijn bood" nog niet geupdate is en ik van de Thule bestelling ook nooit een track en trace code gehad heb.
5 februari een hanglamp uit de opruiming besteld. Bleef lang stil, ondanks dat levering op 6 feb gepland stond volgens ibood. Na een week een helpdesk-vraag gestuurd, geen reactie. Hier op forum aan OinkOink gevraagd en dat ging gelukkig een stuk sneller. Inmiddels (20/2) mijn lamp ontvangen.
Lamp ziet er super uit. Kom alleen niet helemaal uit de handleiding, maar dan moet ik bij Philips zijn denk ik
Verder nog een setje Thule tassen besteld. Verzenddatum stond op 19 feb gepland. Is ook gehaald, gisteren geleverd. Super dus en een bewijs dat het niet allemaal langzaam gaat daar
Vandaag een mail gehad dat m'n bestelling uiterlijk volgende week komt.Framoes schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 09:22:
[...]
Ik hoop dat dat voor mijn bestelling ook geldt. Dan krijg ik 'm volgende week.
Ik heb op 2 februari 2015 de Regatta Stream Air 45+10L rugtas aangeschaft. De beoogde leverdatum was 18 februari. Gisteren een mail binnen gehad dat het nog minstens een week gaat duren...
Ik pak deze morgen wel even op, ondanks dat het misschien voorspelbaar klinkt is de solis deal "een apart geval" onze distri is bij diverse klanten (iets van 50 stuks) vergeten sommige producten toe te voegen aan het pakket, dit zien wij natuurlijk niet. Nu ben jij nog één van de gelukkigen waar alleen de folie mist, er zijn zelfs nog een paar mensen die wel de folie hebben, maar het hele apparaat missenThe Bad Seed schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:51:
Ik heb ook een probleem met ibood(.be) communicatie en levering: ik heb op 12 december een Solis vaccuummachine besteld, samen met een paar sets zakken en folie via de flashsale. Het toestel is zoals beloofd netjes geleverd op 24 december, maar van de zakken en folies was geen spoor te vinden. Ik heb daarna onmiddelijk een ticket aangemaakt.

Nogmaals excuus, het gaat (zoals hier af en toe gelukkig ook gemeld) alweer stukken beter, maar we zijn er nog steeds niet.
Een positief bericht op zijn tijd is ook wel fijn, had zelf in de Solis actie een teamaker besteld.
Deze is keurig op tijd geleverd!
Deze is keurig op tijd geleverd!
Ik ben erg enthousiast over mijn Thule laptop-hoes en mijn laptop-tas. Levering stond op 19 feb, enkele weken na bestelling, maar als je dat weet voor je 'm koopt hou je er rekening mee dus geen probleem. 20 feb netjes bezorgd. Erg mooi product, soort hardshell hoes en tas, dus een stuk meer bescherming dan bij de meeste andere tassen/hoezen maar nog wel mooi lichtgewicht.
Alvast bedankt in ieder geval!oinkoink12 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:51:
[...]
Ik pak deze morgen wel even op, ondanks dat het misschien voorspelbaar klinkt is de solis deal "een apart geval" onze distri is bij diverse klanten (iets van 50 stuks) vergeten sommige producten toe te voegen aan het pakket, dit zien wij natuurlijk niet. Nu ben jij nog één van de gelukkigen waar alleen de folie mist, er zijn zelfs nog een paar mensen die wel de folie hebben, maar het hele apparaat missen![]()
![]()
![]()
![]()
ik laat maandag wat weten
Nogmaals excuus, het gaat (zoals hier af en toe gelukkig ook gemeld) alweer stukken beter, maar we zijn er nog steeds niet.
Order: Spaans 1 Rosetta Stone
Besteldatum: 27 Januari 2015
Verwachte verzenddatum: 12 Februari 2015
Verzenddatum: Onbekend
Ontvangstdatum: Onbekend, nog niet verzonden of geleverd.
Wanneer ik om informatie vraag, wordt er niet gereageerd, goede service bij iBood.
Moet ik eens doen bij mijn klanten, dan gaan ze wel ergens anders heen.
Wel slimme business case: Geld incasseren en niet leveren.
Ik houd me wel netjes aan hun policies, tenminste tot nu toe.
Maar misschien krijg ik sneller reactie als ik mijn vragen ga stellen bij de fora waarop ook product-experts zitten, daar hebben ze wel tijd voor om op te reageren dat die vragen daar niet horen.
Besteldatum: 27 Januari 2015
Verwachte verzenddatum: 12 Februari 2015
Verzenddatum: Onbekend
Ontvangstdatum: Onbekend, nog niet verzonden of geleverd.
Wanneer ik om informatie vraag, wordt er niet gereageerd, goede service bij iBood.
Moet ik eens doen bij mijn klanten, dan gaan ze wel ergens anders heen.
Wel slimme business case: Geld incasseren en niet leveren.
Ik houd me wel netjes aan hun policies, tenminste tot nu toe.
Maar misschien krijg ik sneller reactie als ik mijn vragen ga stellen bij de fora waarop ook product-experts zitten, daar hebben ze wel tijd voor om op te reageren dat die vragen daar niet horen.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Enige dat er dan gebeurt is dat je vraag dáár wordt weg gehaald. Lost verder ook weinig op, denk ik.T.C schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:51:
Nickname does not reflect reality
Hoe zit het eigenlijk met de Monster Gratitude Premium In-Ears? Besteld op 11 januari en tot nu helemaal niets gehoordoinkoink12 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:51:
[...]
Ik pak deze morgen wel even op, ondanks dat het misschien voorspelbaar klinkt is de solis deal "een apart geval" onze distri is bij diverse klanten (iets van 50 stuks) vergeten sommige producten toe te voegen aan het pakket, dit zien wij natuurlijk niet. Nu ben jij nog één van de gelukkigen waar alleen de folie mist, er zijn zelfs nog een paar mensen die wel de folie hebben, maar het hele apparaat missen![]()
![]()
![]()
![]()
ik laat maandag wat weten
https://wren.co/join/Devian
Komt morgen binnen bij ons, overmorgen verzonden!Devian schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:35:
[...]
Hoe zit het eigenlijk met de Monster Gratitude Premium In-Ears? Besteld op 11 januari en tot nu helemaal niets gehoord.
Ik ben ook benieuwd, hopelijk gaat het met jouw bestelling wel goed.hjs schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:34:
Mijn koekenpan staat op morgen versturen, ben benieuwd
Kun je lekker koeken bakken in je mooie pan
Daarnaast is het wel raar dat er geen officiële reacties op dit forum worden gegeven door iBood, los dan van een niet bedrijfs account waarbij niet te controleren valt of deze echt bij iBood hoort. (was dat trouwens niet verplicht volgens de voorwaarden van tweakers.net?)
[ Voor 32% gewijzigd door T.C op 25-02-2015 16:09 ]
Denk dat zodra ze weer bij zijn, er vanzelf weer meer aandacht komt voor preventieve webcare, maar het is nu eerst puin ruimen.T.C schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:06:
[...]
Ik ben ook benieuwd, hopelijk gaat het met jouw bestelling wel goed.
Kun je lekker koeken bakken in je mooie pan
Daarnaast is het wel raar dat er geen officiële reacties op dit forum worden gegeven door iBood, los dan van een niet bedrijfs account waarbij niet te controleren valt of deze echt bij iBood hoort. (was dat trouwens niet verplicht volgens de voorwaarden van tweakers.net?)
@Oinkoink12 ( of moet ik je iBood noemen?)
Puinruimen begint met reageren op klachten. 2 weken and counting telaat leveren maar vragen negeren deugt niet. Heb nog 2 leveringen tegoed (1 kan op tijd komen) en daarna ga ik wel voor de 100+euro duurdere opties.
Voor mij geen iBood meer.
Puinruimen begint met reageren op klachten. 2 weken and counting telaat leveren maar vragen negeren deugt niet. Heb nog 2 leveringen tegoed (1 kan op tijd komen) en daarna ga ik wel voor de 100+euro duurdere opties.
Van mij mag je me noemen zoals je wilT.C schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 23:37:
@Oinkoink12 ( of moet ik je iBood noemen?)
Ze hebben een beslissing gemaakt om eerst de problemen op proberen te lossen en daarna pas te reageren op de klachten. Of dit een goede of foute keuze is, laat ik in het midden. Persoonlijk zou ik meer gebaat zijn bij een oplossing dan bij communicatie, maar dat is voor iedereen weer anders.
Okee, de reden dat deze nog niet nageleverd was, is dat één van de 3 zakken/folies mist.
Ik heb nu iig de twee die er wel zijn, opnieuw doorgezet, voor de derde moet ik even kijken of we die kunnen cancellen of dat deze nog nageleverd owrden door de leverancier.
Laat even weten als je iets binnen krijgt (ik verwacht maandag)
Hebben jullie de Bosch Blauw accuboormachines al binnen? Kreeg een mail waarin stond dat het waarschijnlijk voor eind deze week bij mij zou worden bezorgd, maar het einde van de week komt steeds dichterbij.oinkoink12 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:22:
[...]
Komt morgen binnen bij ons, overmorgen verzonden!
Als allereerste: ongeloofelijk bedankt voor de inspanningen die je via dit topic doet om een en ander te regelen of informatie te voorzien voor mijzelf en andere tweakers (al dan niet in je eigen vrije tijd of als medewerker van ibood).oinkoink12 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:40:
[...]
Van mij mag je me noemen zoals je wil
Ze hebben een beslissing gemaakt om eerst de problemen op proberen te lossen en daarna pas te reageren op de klachten. Of dit een goede of foute keuze is, laat ik in het midden. Persoonlijk zou ik meer gebaat zijn bij een oplossing dan bij communicatie, maar dat is voor iedereen weer anders.
Uiteraard wil iedereen dat de problemen uiteindelijk opgelost worden, maar als klant vind ik het minstens zo belangrijk dat er min of meer tijdig gereageerd wordt op berichten/mails/etc. Wat mij betreft was ik een stuk meer tevreden geweest met de situatie als jouw reply in dit topic(of een standaard reply aan alle klanten in dezelfde situatie) als reactie was gekomen op een van mijn mails in plaats van ondertussen 6 weken(!) volledige radiostilte.
Na een op alle fronten absoluut rampzalig verlopen bestelling vorig jaar zal ik ook het positievere nieuws melden: voor mijn Contigo thermische drinkflessen heb ik zojuist de T&T voorbij zien komen. Minimale vertraging dit keer (1 tot 2 dagen).
Vind het wel wat bijzonder dat bij 1 van de deals van vandaag (bontjassen) ook al het commentaar op het verkopen van bont wordt verwijderd. Dat leek me toch wel redelijk on-topic.
Vind het wel wat bijzonder dat bij 1 van de deals van vandaag (bontjassen) ook al het commentaar op het verkopen van bont wordt verwijderd. Dat leek me toch wel redelijk on-topic.
Lees op het forum van mijn bestelde product dat iemand een uur terug een mail met T&T nummer heeft gekregen. Ik heb helaas nog niks gehoord.
Mail ontvangen, week uitgesteld.hjs schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:34:
Mijn koekenpan staat op morgen versturen, ben benieuwd
iig bericht, weten we waar we aan toe zijn
En het is ze gewoon weer niet gelukt. 12-1 besteld 28-1 verachtte leverdatum en nu nog niks en mijn geld terug lukt ze blijkbaar ook niet, want er is me nu al 2 keer verteld dat ze het gingen overmaken en dat ik het binnen 10 dagen zou hebben. Nog niets binnen en we zijn 20 dagen verder. Heel vriendelijk werd ik overigens te woord gestaan en daardoor bleef ik ook vriendelijk en geduldig. Echter toen ik een puntje van kritiek aankaartte in mijn mail die overigens helemaal niet vervelend was, reageren ze niet noppes nada op. Wat een bagger site zeg, ongelofelijk.
M'n pakket is ondertussen onderweg. 's nachts een mail met T&T code gekregen, dus nu wachten tot ze het vandaag bezorgen.Framoes schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:11:
Lees op het forum van mijn bestelde product dat iemand een uur terug een mail met T&T nummer heeft gekregen. Ik heb helaas nog niks gehoord.
Hier precies hetzelfde. Leuke praatjes maar er komt niks van terecht.Iuigi schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:23:
En het is ze gewoon weer niet gelukt. 12-1 besteld 28-1 verachtte leverdatum en nu nog niks en mijn geld terug lukt ze blijkbaar ook niet, want er is me nu al 2 keer verteld dat ze het gingen overmaken en dat ik het binnen 10 dagen zou hebben. Nog niets binnen en we zijn 20 dagen verder. Heel vriendelijk werd ik overigens te woord gestaan en daardoor bleef ik ook vriendelijk en geduldig. Echter toen ik een puntje van kritiek aankaartte in mijn mail die overigens helemaal niet vervelend was, reageren ze niet noppes nada op. Wat een bagger site zeg, ongelofelijk.
Nieuwe orders van mij kunnen ze wel vergeten.

Wat een waardeloos bedrijf zeg. Mijn geld zou uiterlijk gisteren (Zondag?) bij mij op mijn rekening staan na 20 dagen. Volkomen verwacht is dat niet het geval, ze hebben data inmiddels al tig keer verschoven dus zo veel vertrouwen heb ik niet meer, vandaar.Hoyden schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:13:
[...]
Hier precies hetzelfde. Leuke praatjes maar er komt niks van terecht.
Nieuwe orders van mij kunnen ze wel vergeten.![]()
![]()
Voor de duidelijkheid:
Ik heb op 12-1 een hoofdtelefoon besteld en betaald. 28-1 was de eerste verwachtte verzenddatum.
Die zijn ze niet nagekomen maar goed; daar had ik vrede mits ik wat van iBOOD had gehoord en er niet zelf naar had moeten vragen.
Contact gehad met iBOOD waar ik 3-2 als datum op kreeg. Ook die dag heb ik niets vernomen en daarom heb ik een heel vriendelijk mailtje gestuurd met de vraag of het gelukt was. Ik kreeg super snel een reactie en ik kreeg een nieuwe datum van 5-2 op.
Ik heb gewacht, en 7-2 had ik nog niets ontvangen, niets gehoord en de verwachtte verzenddatum stond nog steeds op 28-1. Opnieuw contact opgenomen en weer heel vlot een mailtje terug ontvangen dat het ze niet ging lukken maar dat ik hem op 10-2 nu echt kon verwachten.
10-2: niets ontvangen en niets gehoord.
11-2: idemdito. Eerste poging gedaan tot annuleren. Formulier en gegevens op de website ingevuld en begroet met een foutmelding. Het was doorgegeven aan de systeembeheerders, right.
12-2: Same as before, geen mogelijkheid tot annuleren dus 's avonds laat even een mailtje gestuurd met een verhaaltje, mijn rekeningnummer etcetera. Binnen 15 minuten een mailtje terug ontvangen. Alles akkoord en mijn geld zou met 5 tot 10 dagen op mijn rekening terug zijn gestort.
22-2: Nog geen geld ontvangen dus heb ik iBOOD weer opgebeld en gevraagd hoe het stond met mijn creditering. Ik kreeg een slap excuus van een medewerkster dat haar computer vastliep en ze het dus niet kon bekijken... Geloof je het zelf? Na overleg hebben we bedacht dat ze mij diezelfde avond nog een mailtje zou sturen met de stand van zaken. Die kreeg ik keurig maar dat was weer een onzin/leugen.
Ik kreeg te horen dat mijn geld nog niet was terug gestort omdat mijn rekeninggegevens ontbraken?? Kom op zeg; ik heb mijn eerste mailtje erbij gepakt en daar stonden mijn gegevens correct in. Bovendien heb ik dat geld ook naar ze overgemaakt, met ordernummer dus dat hadden ze zo kunnen opzoeken in hun systeem.
Ik heb mijn gegevens dus uiteindelijk voor de derde keer naar ze verstuurd en het standaard antwoord gekregen van binnen 10 dagen heb je je geld. Natuurlijk, ik wacht wel.
Toch nog even een mailtje erachteraan gestuurd met een puntje van kritiek. Ik voelde er namelijk niet veel voor om weer op die lui te gaan zitten wachten. Waarom ze zich tot zover nog nooit aan de afspraken hebben gehouden en waarom ze als zij daadwerkelijk een poging hadden gedaan om mijn geld over te maken en ze komen er achter dat ze zogenaamd gegevens missen zij mij daar niet van op de hoogte stellen. Waarom moet ik daar zelf achteraan? Ik geloof het gewoon niet dat zij die gegevens misten, laat staan dat ze een poging tot betalen hebben gedaan.
Ik bleef overigens vriendelijk in het bericht, maar een antwoord heb ik nooit gehad.
Inmiddels zijn we weer 10 dagen verder en in plaats van dat ik geld op mijn rekening heb ontvangen kreeg ik het volgende mailtje:
''
Beste Ibooder,
Volgens onze administratie wacht u nog op de uitbetaling van een creditering. Helaas is er op dit moment een technisch probleem in onze software waardoor wij de uitbetaling niet kunnen communiceren met onze bank.
Wij zijn hier druk mee bezig om dit aan onze zijde opgelost te krijgen. Normaal gesproken zou de terugbetaling binnen 5 – 10 werkdagen moeten plaats vinden, in uw geval kan dat iets langer duren.
Op dit moment schatten wij in dat in de loop van volgende week dit probleem is verholpen en dat wij alle uitbetalingen weer kunnen verwerken. Mochten er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan zullen wij u uiteraard op de hoogte stellen.
Wij vragen u om nog een moment geduld en onze excuses voor dit ongemak.
Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben, indien u nog vragen heeft omtrent deze creditering ga dan naar ‘Mijn iBOOD’, selecteer de betreffende order en kies "stel een vraag".
''
Onzin, pure onzin. Iedereen kan geld overmaken. Waarom gebruiken ze twee keer hetzelfde slappe excuus van ''de computer doet het niet''?
Een bedrijf als iBOOD draait bijna om ICT, als er een storing zou zijn geweest en ze zouden zogenaamd niet meer kunnen communiceren met hun bank kunnen ze toch ook geen betalingen ontvangen? Hoe kunnen ze dan producten verkopen en versturen? Er vanuit gaan dat de klant wel heeft betaald zonder controle? Sure.
Het is nu maandag, in de loop van volgende week geven ze aan, zijn dat dan weer die 10 dagen die ze toch weer niet gaan nakomen?
Waardeloos rot bedrijf, ongelofelijk.

Dankzij oinkoink heb ik ondertussen een deel van de missende artikels bij mijn bestelling mogen ontvangen (waarvoor dank uiteraard).
Toch blijf ik het bizar vinden dat een ibood medewerker op een totaal niet aan ibood gelinkte site problemen kan oplossen die via mail en het eigen ticketsysteem niet opgelost kunnen raken(of zelfs maar enige reactie waard lijken te zijn)
Oinkoink: uiteraard ken ik jouw positie in het bedrijf niet, maar is het een optie om dit topic eens door te sturen of laten zien aan iemand die iets kan/mag beslissen ivm de klanten-relaties, want ik heb de indruk dat jouw aanpak een stuk beter lijkt de werken dan de officiele weg?
Toch blijf ik het bizar vinden dat een ibood medewerker op een totaal niet aan ibood gelinkte site problemen kan oplossen die via mail en het eigen ticketsysteem niet opgelost kunnen raken(of zelfs maar enige reactie waard lijken te zijn)
Oinkoink: uiteraard ken ik jouw positie in het bedrijf niet, maar is het een optie om dit topic eens door te sturen of laten zien aan iemand die iets kan/mag beslissen ivm de klanten-relaties, want ik heb de indruk dat jouw aanpak een stuk beter lijkt de werken dan de officiele weg?
Nou, dan zal ik me ook maar even melden, hopelijk helpt het:
Op 4 februari een setje Simple Audio Stereo Speakers met Bluetooth gekocht, met bestelnummer SO140996
Afleverdatum zou 20 februari worden, maar die datum werd niet gehaald. Vervelend, maar kan gebeuren.
In het productforum van IBood kwam op 25 februari de melding dat de speakers ontvangen waren door verschillende kopers. Helaas had ik op 2 maart nog niets ontvangen, dus heb ik gebeld met de helpdesk. Zij beloofden eea uit te zoeken en dit dezelfde dag aan mij middels een mailtje terug te koppelen.
Natuurlijk niet gebeurd, dus heb ik op dinsdag weer gebeld. Duizendmaal excuses, helpdeskmedewerker zou eea weer uitzoeken en dezelfde dag aan mij terugkoppelen. Weer niet gebeurd.
Overigens is de status van mijn bestelling SO140996 nog steeds "Bevestigd" en lijkt dus niet verzonden te zijn.
Ik wil zo langzamerhand toch wel eens weten wat er aan de hand is. Verder is het ronduit waardeloos dat de helpdesk haar beloftes niet nakomt, wat betreft de terugkoppeling aan de klant. Vriendelijk zijn deze mensen overigens zeker en ik denk dat hun baan niet te benijden is met al die zeurende klanten, maar dit moet niet kunnen vind ik.
Op 4 februari een setje Simple Audio Stereo Speakers met Bluetooth gekocht, met bestelnummer SO140996
Afleverdatum zou 20 februari worden, maar die datum werd niet gehaald. Vervelend, maar kan gebeuren.
In het productforum van IBood kwam op 25 februari de melding dat de speakers ontvangen waren door verschillende kopers. Helaas had ik op 2 maart nog niets ontvangen, dus heb ik gebeld met de helpdesk. Zij beloofden eea uit te zoeken en dit dezelfde dag aan mij middels een mailtje terug te koppelen.
Natuurlijk niet gebeurd, dus heb ik op dinsdag weer gebeld. Duizendmaal excuses, helpdeskmedewerker zou eea weer uitzoeken en dezelfde dag aan mij terugkoppelen. Weer niet gebeurd.
Overigens is de status van mijn bestelling SO140996 nog steeds "Bevestigd" en lijkt dus niet verzonden te zijn.
Ik wil zo langzamerhand toch wel eens weten wat er aan de hand is. Verder is het ronduit waardeloos dat de helpdesk haar beloftes niet nakomt, wat betreft de terugkoppeling aan de klant. Vriendelijk zijn deze mensen overigens zeker en ik denk dat hun baan niet te benijden is met al die zeurende klanten, maar dit moet niet kunnen vind ik.
Weet er iemand hoe ik aan de factuur geraak van mijn geleverde spullen?
Is gekocht via account van mijn vrouw, en die kuist haar mailbox nogal grondig....
Is gekocht via account van mijn vrouw, en die kuist haar mailbox nogal grondig....
Sony A7 iv en wat recycled glas
Die werken opzich hetzelfde, alleen lopen ze daar nog een week of 3 achter met het behandelen van de tickets. Ze verwachten over een maand weer helemaal aan de verwachting te kunnen voldoenThe Bad Seed schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:12:
Dankzij oinkoink heb ik ondertussen een deel van de missende artikels bij mijn bestelling mogen ontvangen (waarvoor dank uiteraard).
Toch blijf ik het bizar vinden dat een ibood medewerker op een totaal niet aan ibood gelinkte site problemen kan oplossen die via mail en het eigen ticketsysteem niet opgelost kunnen raken(of zelfs maar enige reactie waard lijken te zijn)![]()
Check haar "mijn ibood"Tommie12 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:49:
Weet er iemand hoe ik aan de factuur geraak van mijn geleverde spullen?
Ik moet zeggen dat het voor recentere bestellingen weer redelijk op orde lijkt te komen.
16 februari de Sony SWR10 besteld en zowaar op de aangegeven datum 4 maart verzonden en 6 maart ontvangen (eigenlijk 5 maart al aangeboden, maar toen waren we niet thuis)
16 februari de Sony SWR10 besteld en zowaar op de aangegeven datum 4 maart verzonden en 6 maart ontvangen (eigenlijk 5 maart al aangeboden, maar toen waren we niet thuis)
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ben benieuwd of de Raspberry Pi, welke op datum van morgen staat, ook daadwerkelijk morgen verzonden gaat worden.....
JupMichiel BBB schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:24:
Ben benieuwd of de Raspberry Pi, welke op datum van morgen staat, ook daadwerkelijk morgen verzonden gaat worden.....
Nou niet dus....
Tot nu toe geen bericht ontvangen mbt verzending.
Update:
Zojuist netjes te woord gestaan door een medewerker van de klantenservice. Als het goed is wordt het product vandaag verstuurd.
[ Voor 26% gewijzigd door Michiel BBB op 12-03-2015 13:42 ]
Ik heb ook eens iets besteld bij de eendagsvlieg.
Gewoon 2 dagen na de bestelling een bevestiging dat de boel verpakt is, enkele uren later een mailtje met de status verzonden, en dan ca 24h later een koerier aan de deur.
Ik heb de indruk dat iBood al begint te verkopen als ze de bestelling plaatsen bij de leverancier. Als die dan een week te laat levert...
Eendagsvlieg lijkt te verkopen als de spullen aangekomen (of aangemeld zijn). Dan kan de termijn een stuk korter worden.
Gewoon 2 dagen na de bestelling een bevestiging dat de boel verpakt is, enkele uren later een mailtje met de status verzonden, en dan ca 24h later een koerier aan de deur.
Ik heb de indruk dat iBood al begint te verkopen als ze de bestelling plaatsen bij de leverancier. Als die dan een week te laat levert...
Eendagsvlieg lijkt te verkopen als de spullen aangekomen (of aangemeld zijn). Dan kan de termijn een stuk korter worden.
Nou, gaat weer lekker daar...is niet verstuurd op donderdagMichiel BBB schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:26:
[...]
Nou niet dus....
Tot nu toe geen bericht ontvangen mbt verzending.
Update:
Zojuist netjes te woord gestaan door een medewerker van de klantenservice. Als het goed is wordt het product vandaag verstuurd.
Vandaag toch maar weer gebeld.....
Het product wordt maandag verstuurd. Ik geloof het pas als ik een mail heb ontvangen met track en trace code.
Anoniem: 663819
Het is opvallend dat ALLE leveringen zonder uitzondering te laat geleverd worden sinds het vernieuwen van de site .
Wat is de bedoeling daarvan ? Wat zit daarachter ?
Dit moet een reden hebben .
Het inmiddels standaard eindeloos wachten begint serieus te irriteren en als het min of meer dingend is wordt er niet meer besteld , zo simpel is het !!
Website of the year , NO WAY !!
Wat is de bedoeling daarvan ? Wat zit daarachter ?
Dit moet een reden hebben .
Het inmiddels standaard eindeloos wachten begint serieus te irriteren en als het min of meer dingend is wordt er niet meer besteld , zo simpel is het !!
Website of the year , NO WAY !!
nevermind
[ Voor 97% gewijzigd door Valorian op 23-03-2015 08:23 ]
Beste OinkOink1212 (ibood medewerker)
Kun jij me mischien vertellen waar de bestelling blijft ?
Het gaat om :
Verbatim Gigabit one-bay NAS behuizing
Bezorginformatie 2 maart 2015
SO169015
ik kreeg als laatste bericht 23 maart als verzenddatum , maar helaas niks meer gezien. Geen bevestiging geen T&T code oid.
de bestelling is van 25 feb, we zijn nu dus een maand verder.
Kun jij me mischien vertellen waar de bestelling blijft ?
Het gaat om :
Verbatim Gigabit one-bay NAS behuizing
Bezorginformatie 2 maart 2015
SO169015
ik kreeg als laatste bericht 23 maart als verzenddatum , maar helaas niks meer gezien. Geen bevestiging geen T&T code oid.
de bestelling is van 25 feb, we zijn nu dus een maand verder.
Ze krijgen hun klein tijdelijk probleem dus echt niet opgelost.
Ik ben nu helemaal afgemeld, en zal er niks meer kopen. Er zijn betere alternatieven.
Ik ben nu helemaal afgemeld, en zal er niks meer kopen. Er zijn betere alternatieven.
ik heb eindelijk mijn nas ontvangen.
Geen ibood meer voor mij , jammer hoor.
Geen ibood meer voor mij , jammer hoor.
Anoniem: 666495
Originele USB 2.0 naar Lightning-kabel
Verwachte verzenddatum 3 maart 2015
Track en trace code: TNT
1 april 2015 om 09:30#
gavgav
Gebruiker
jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/
Bezorger is onderweg
Bezorgmoment
Vandaag 1 april 13:30 - 15:30 uur
AfzenderiBOODVEERWEG 16-HAL 35145 NS WAALWIJK
GegevensGewicht: 0,58 kgAfmetingen: 4,5 × 34 × 39 cmVolume: 5,97 L
Beantwoorden
1 april 2015 om 15:53#
gavgav
Gebruiker
Arrived at last…………
Beantwoorden
2 april 2015 om 05:43#
gavgav
Gebruiker
Wire CLONE cable not certified….one more time ….
Bye Bye I-BOOD for ever……
Price 5 EUROS in the free market and you charge the customers 3 times higher….
FRAUDE ones again…..
Verwachte verzenddatum 3 maart 2015
Track en trace code: TNT
1 april 2015 om 09:30#
gavgav
Gebruiker
jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/
Bezorger is onderweg
Bezorgmoment
Vandaag 1 april 13:30 - 15:30 uur
AfzenderiBOODVEERWEG 16-HAL 35145 NS WAALWIJK
GegevensGewicht: 0,58 kgAfmetingen: 4,5 × 34 × 39 cmVolume: 5,97 L
Beantwoorden
1 april 2015 om 15:53#
gavgav
Gebruiker
Arrived at last…………
Beantwoorden
2 april 2015 om 05:43#
gavgav
Gebruiker
Wire CLONE cable not certified….one more time ….
Price 5 EUROS in the free market and you charge the customers 3 times higher….
FRAUDE ones again…..
Gefeliciteerd met je eerste post op het forum! Wat denk je anders te krijgen? Buiten Apple is alles 'origineel'.
Je gaat ook wel erg ver met woorden als slachtoffers, fraude, inlichten van autoriteiten en boycotten van Ibood, zonder bewijzen nog wel.
Je gaat ook wel erg ver met woorden als slachtoffers, fraude, inlichten van autoriteiten en boycotten van Ibood, zonder bewijzen nog wel.
Anoniem: 666495 schreef op maandag 06 april 2015 @ 07:46:
Next step for the victims of the fraud made by i-Bood must be BOYCOTTING i-BOOD in every forum you can and inform the authorities..
[ Voor 70% gewijzigd door Quad op 06-04-2015 08:23 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik denk dat hij producten bedoeld die Ibood de laatste paar dagen schijnbaar geleverd heeft, zie ook dit topic:Quad schreef op maandag 06 april 2015 @ 08:20:
Gefeliciteerd met je eerste post op het forum! Wat denk je anders te krijgen? Buiten Apple is alles 'origineel'.
[...]
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1630534
Waarbij zaken als als Apple Oordopjes en Apple Lightning cables door Ibood verkocht werden, maar uiteindelijk spullen geleverd werden als Appls Earbuds en een lightning cable van Applle.
Verder staand er aardig wat bewijzen in dat topic (foto's van bijv. de Earbuds) en een melding van Ibood zelf dat ze de zaak gaan uitzoeken.
Nu is een term als Fraude en Boycotten misschien wat snel geroepen naar het adres van Ibood, het zou namelijk ook gewoon een foutje kunnen zijn waarbij Ibood zelf ook slachtoffer is, maar het inlichten van de autoriteiten is in zo'n geval echter geen verkeerd advies, zodat in ieder geval bekend is dat er ergens een partij namaak producten op de markt is gekomen.
Tsja, als iBood inderdaad originele Apple-meuk verkoopt en daarbij Chinese knockoffs levert (en laten we eerlijk zijn, dat zou niet de eerste keer zijn...) dan is dat op zijn best nalatig en op zijn ergst fraude. Er zijn ook keren geweest dat ze een halve dag lang "vergeten" waren om bij een product te zetten dat het om een refurbish ging.Quad schreef op maandag 06 april 2015 @ 08:20:

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
over de klantenservice van iBood gesproken: ik heb een jas besteld die ik wil retourneren. iBood heeft nu haar eigen voorwaarden, maar stroken die wel met de wetgeving in nederland?
In nederland heb je middels de wet kopen op afstand recht op 30 dagen bedenktijd. maar iBood communiceert vrolijk slechts 14 dagen. En als je hen daarop wijst is het enige dat ze doen: "voor meer informatie over annuleren verwijzen wij u graag naar deze pagina..". Een inhoudelijke reactie krijg je niet van ze. Ik heb er nogmaals op gereageerd maar daar reageren ze helemaal niet meer op.
[edit:]
gezien onderstaande antwoord... is onderstaande regel al niet meer actueel...
Hoe kan een partij die zich niet aan de nederlandse wet houdt zo vaak website van het jaar worden?
In nederland heb je middels de wet kopen op afstand recht op 30 dagen bedenktijd. maar iBood communiceert vrolijk slechts 14 dagen. En als je hen daarop wijst is het enige dat ze doen: "voor meer informatie over annuleren verwijzen wij u graag naar deze pagina..". Een inhoudelijke reactie krijg je niet van ze. Ik heb er nogmaals op gereageerd maar daar reageren ze helemaal niet meer op.
[edit:]
gezien onderstaande antwoord... is onderstaande regel al niet meer actueel...
Hoe kan een partij die zich niet aan de nederlandse wet houdt zo vaak website van het jaar worden?
[ Voor 6% gewijzigd door DeRooney op 20-04-2015 20:55 ]
Het was 7 dagen bedenktijd, en het is nu 14 dagen bedenktijd. Dus niet 30 dagen!arjoderoon schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:50:
over de klantenservice van iBood gesproken: ik heb een jas besteld die ik wil retourneren. iBood heeft nu haar eigen voorwaarden, maar stroken die wel met de wetgeving in nederland?
huh... is er ergens iets wat daarmee te maken heeft dat 30 dagen is? ik heb zo die 30 dagen in mijn hoofd...
Het bedrag moet binnen 30 dagen teruggestort wordenarjoderoon schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:53:
huh... is er ergens iets wat daarmee te maken heeft dat 30 dagen is? ik heb zo die 30 dagen in mijn hoofd...
ik heb al eerder met een partij gemailt en hen aangegeven dat je recht hebt op 30 dagen ofzo. oeps...
Ibood blijkt nog steeds niet op tijd te verzenden. Mijn laatste aankopen (Archos 80 Cesium en Lamina T-701) haalde de opgeven datum allebei niet.
Bij de laatste werd zelf expliciet vermeld dat er binnen 3 dagen werd verzonden. Dus niet.
Wat ik vervelend vind, is dat elk minder positief bericht op het forum van Ibood direct verwijderd wordt.
Bij de laatste werd zelf expliciet vermeld dat er binnen 3 dagen werd verzonden. Dus niet.
Wat ik vervelend vind, is dat elk minder positief bericht op het forum van Ibood direct verwijderd wordt.
Bij mijn laatste bestelling waren ze ook weer te laat. Het was de raspberry PI die ze toch al vaker aangeboden hebben. Familie had hem ook besteld en hun kregen telkens e-mails over de vertraging ik heb geen mailtje gehad. Ongeveer een week na de originele datum was alles aangekomen.
Mijn vorige bestelling (± 2 weken geleden) was 2 werkdagen te laat geleverd (en er zat nog een weekend tussen, dus eigenlijk 4 dagen te laat). Jammer genoeg geen info mailtje hierover ontvangen.
En van een lopende bestelling heb ik zojuist een verzendbevestiging ontvangen, 2 werkdagen eerder dan de verwachte verzenddatum
. Er valt gewoon geen touw meer aan vast te knopen, of je een bestelling op tijd bezorgd krijgt of niet.
Maar goed, m'n laatste bestelling wordt dus verrassend genoeg te vroeg bezorgd
.
En van een lopende bestelling heb ik zojuist een verzendbevestiging ontvangen, 2 werkdagen eerder dan de verwachte verzenddatum
Maar goed, m'n laatste bestelling wordt dus verrassend genoeg te vroeg bezorgd
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Ze zijn nu overgestapt van pas verzenden als de datum bereikt is, naar verzenden zodra het binnen is, als het goed is zal dat een heeeeeeeele hoop vertragingen schelen.KillerBee schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:26:
Mijn vorige bestelling (± 2 weken geleden) was 2 werkdagen te laat geleverd (en er zat nog een weekend tussen, dus eigenlijk 4 dagen te laat). Jammer genoeg geen info mailtje hierover ontvangen.
En van een lopende bestelling heb ik zojuist een verzendbevestiging ontvangen, 2 werkdagen eerder dan de verwachte verzenddatum. Er valt gewoon geen touw meer aan vast te knopen, of je een bestelling op tijd bezorgd krijgt of niet.
Maar goed, m'n laatste bestelling wordt dus verrassend genoeg te vroeg bezorgd.
iBood staat inderdaad bekend om belabberde service. Ik bestel daar alleen iets als het echt een heel scherpe aanbieding is want dan wil ik dat risico nog wel lopen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Naar aanleiding van dit topic, en de gebrekkige afhandeling van het "per ongeluk" leveren van fake troep, heb ik besloten helemaal niets meer bij iBood te bestellen. Willens en wetens namaakartikelen leveren (want zolang je niet je verantwoordelijkheid neemt en geen terugroepactie start is dat IMHO het geval) is gewoon crimineel.
Ik wil zelfs zo ver gaan andere tweakers op te roepen om iBood te boycotten, bedrijven met dit soort ethiek kunnen we volgens mij missen als kiespijn.
Ik wil zelfs zo ver gaan andere tweakers op te roepen om iBood te boycotten, bedrijven met dit soort ethiek kunnen we volgens mij missen als kiespijn.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ik heb zelf ook een keer te maken gehad met een "fake" product. Nou ja, het was niet fake, maar een product dat voor Italië bedoeld was ipv voor Nederland. Op dat moment was er van de fabrikant van dat product een cashbackactie in Nederland, maar daarvoor kwam dat Italiaanse product dus niet in aanmerking. Ik heb het ding onder Wet Koop op Afstand succesvol teruggestuurd en een Nederlandse versie gekocht die na cashback goedkoper was dan de "superdeal" bij iBood. (Ik had gedacht dat ik bovenop die iBood-deal ook nog de cashback zou kunnen doen waardoor het echt een superdeal zou zijn maar dat ging dus helaas niet door...)
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Vaak worden grijze import producten verkocht via Ibood, 1DAYFLY, maar ook wel via webwinkels [electronica, mobieltjes] verkocht. Valt meestal wel op door de lagere prijs en staat er vaak ook netjes bij. Ibood, maae ook bijv. Belsimpel leveren regelmatig ook producten met een engelse stekker met verloop naar eu stekker.Mx. Alba schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:17:
Ik heb zelf ook een keer te maken gehad met een "fake" product. Nou ja, het was niet fake, maar een product dat voor Italië bedoeld was ipv voor Nederland. Op dat moment was er van de fabrikant van dat product een cashbackactie in Nederland, maar daarvoor kwam dat Italiaanse product dus niet in aanmerking. Ik heb het ding onder Wet Koop op Afstand succesvol teruggestuurd en een Nederlandse versie gekocht die na cashback goedkoper was dan de "superdeal" bij iBood. (Ik had gedacht dat ik bovenop die iBood-deal ook nog de cashback zou kunnen doen waardoor het echt een superdeal zou zijn maar dat ging dus helaas niet door...)
Soms dan importeurs moeilijk bij garantieafhandeling en inderdaad gelden cashbackacties e.d. meestal niet.
Maar zoals je zegt heeft dit niets met 'fake' te maken. Door de artikelnummers even to Googlen voor je koopt weet je het vaak snel genoeg.
[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 10-07-2015 19:36 ]
Het gaat weer iets beter, maar ze zijn er nog láng niet.
Besteldatum: 6 juli 2015
Verwachte verzenddatum: 20 juli 2015
Gearriveerd: 29 juli 2015
Lekker!
T begint weer wat te worden ja. Momenteel komt ongeveer 90% op tijd, en dat is de hoogste stand in vele jaren. Nu onder andere werken aan het reduceren van de lange levertijd.Napsju schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:20:
Het gaat weer iets beter, maar ze zijn er nog láng niet.
Over klantenservice gesproken.
paar weken geleden een router opgestuurd omdat het 5Ghz netwerk niet meer deed, na enige tijd niets gehoord te hebben kreeg ik gisteren een mail dat reparatie en of vervangend product niet mogelijk was en dat ik het volledige bedrag vergoed krijg binnen 5 - 10 werkdagen.
Nu keek ik net ff op m'n rekening en blijkt dat iBood al op 20-7 het geld terug geboekt heeft, dus hoeveel ze binnen 2 weken willen overmaken ben ik wel benieuwd naar.
Prima service!
paar weken geleden een router opgestuurd omdat het 5Ghz netwerk niet meer deed, na enige tijd niets gehoord te hebben kreeg ik gisteren een mail dat reparatie en of vervangend product niet mogelijk was en dat ik het volledige bedrag vergoed krijg binnen 5 - 10 werkdagen.
Nu keek ik net ff op m'n rekening en blijkt dat iBood al op 20-7 het geld terug geboekt heeft, dus hoeveel ze binnen 2 weken willen overmaken ben ik wel benieuwd naar.
Prima service!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Steelseries Rival muis besteld bij iBood:
Besteldatum: 28 juli 2015
Verwachte verzenddatum: 7 augustus 2015
Het is momenteel 14 augustus en er is nog weinig beweging bij iBood.
Ik wacht dus momenteel al zo'n 2,5 week en dit gaat richting de 3+ week..
Denk dat ik m'n order annuleer, online aankopen uit China komen per fiets nog sneller aan
Denk dat ik m'n order annuleer, online aankopen uit China komen per fiets nog sneller aan
Denk dat je die maandag ontvangt als ik t zo ziestin00 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:32:
Steelseries Rival muis besteld bij iBood:
Dit product op 22 november besteld. Verwachte levertijd was 27 november. Op zich al een bijzonder lange levertijd voor een voucher, maar vooruit, het staat aangegeven.
Momenteel zijn we al 1 december. Meerdere mensen hebben nog niks gekregen en klantenservice reageert niet. Iemand anders hier vergelijkbare ervaringen mee?
Momenteel zijn we al 1 december. Meerdere mensen hebben nog niks gekregen en klantenservice reageert niet. Iemand anders hier vergelijkbare ervaringen mee?
Ik heb de laatste tijd eigenlijk alleen louter positieve dingen meegemaakt met iBood. Ach, een dagje later of eerder maakt toch niet uit? als het maar komtSaturate schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:08:
Dit product op 22 november besteld. Verwachte levertijd was 27 november. Op zich al een bijzonder lange levertijd voor een voucher, maar vooruit, het staat aangegeven.
Komt vast goed!
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Ik heb hetzelfde, inmiddels week over "verwachte verzend datum heen en nog geen enkele reactie"Saturate schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:08:
Vorige week toch nog eens gebeld met de servicedesk omdat mijn Philips TV sinds de laatste update niet meer doet wat die moet doen.
Telefoon werd snel opgenomen, en medewerkers waren heel vriendelijk.
Spijtig konden ze niemand ter plaatse sturen voor mijn TV, en moet die terug.
UPS heeft opdracht gekregen die op te halen, en dat gaat maandag as gebeuren.
Ik heb het met Philips zo gehad, dat ik mijn geld terug wil, maar ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Ik post het vervolg hier wel.
Telefoon werd snel opgenomen, en medewerkers waren heel vriendelijk.
Spijtig konden ze niemand ter plaatse sturen voor mijn TV, en moet die terug.
UPS heeft opdracht gekregen die op te halen, en dat gaat maandag as gebeuren.
Ik heb het met Philips zo gehad, dat ik mijn geld terug wil, maar ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Ik post het vervolg hier wel.
En de TV was bij Ibood gekocht?
[ Voor 14% gewijzigd door Rockvee2 op 20-12-2015 13:34 ]
Inderdaad. Wat me eigenlijk nog meer stoort is dat Philips Benelux niet wil tussenkomen. IBood heeft de TV blijkbaar elders gekocht, en nu doet Philips moeilijk.
Echt niet van deze tijd. Ik kan een auto kopen in Duitsland, en gewoon garantie krijgen bij een belgische dealer, alleen Philips haalt die trucjes uit.
Ik hoop echt dat ik mijn geld terug krijg, en dan zal ik geen Philips kopen, dat is zeker.
Echt niet van deze tijd. Ik kan een auto kopen in Duitsland, en gewoon garantie krijgen bij een belgische dealer, alleen Philips haalt die trucjes uit.
Ik hoop echt dat ik mijn geld terug krijg, en dan zal ik geen Philips kopen, dat is zeker.
Maar je hebt zaken gedaan met Ibood en niet met philips dus die zijn eigenlijk ook geen partij in deze voor jou.
Niet akkoord met jou.
Als ik een VW koop in Duitsland, dan word ik bij een belgische dealer toch geholpen.
Nu moet Philips Duitsland of Spanje iBood helpen of vergoeden, en uiteindelijk betaalt Philips of TP vision toch, alleen vragen ze de klant om omwegen te nemen.
Weet iemand hoe lang iBood er over doet om een garantiegeval af te handelen? En wat doen ze, geven ze geld terug?
Als ik een VW koop in Duitsland, dan word ik bij een belgische dealer toch geholpen.
Nu moet Philips Duitsland of Spanje iBood helpen of vergoeden, en uiteindelijk betaalt Philips of TP vision toch, alleen vragen ze de klant om omwegen te nemen.
Weet iemand hoe lang iBood er over doet om een garantiegeval af te handelen? En wat doen ze, geven ze geld terug?
Je kunt wel niet akkoord zijn maar naast de wetgeving zijn er ook een half miljoen topics waarin uitgelegd wordt dat mensen garantie altijd eerst moeten claimen bij de verkoper. Dat een NL dealer je DE auto ondersteunt betwijfel ik - PON zal mogelijk je VW garantiekosten niet willen betalen omdat deze niet hier geleverd is. Doen ze dat wel, dan is dat bonus.Tommie12 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:55:
Niet akkoord met jou.
Ibood zal de tv zoals gebruikelijk doorsturen en dan kun je wachten tot je een ons weegt. Lang leve goedkope aanbiedingen.
Met je nederlandse VW kan je ook in D terecht, kijk maar eens naar je mobiliteitsgarantie, en de internationale garantie.
Als je naar Frankrijk op vakantie bent, dan moet de lokale dealer je helpen, en die rekent zijn garantiekosten met VW (of de invoerder, die dat dan doorrekent vaan VW zelf) af.
En die lokale Philips verkoper moet ook wachten tot Philips een beslissing neemt.
Ik wil gewoon even polsen hoe lang iBood er gebruikelijk over doet.
Misschien heeft iemand hier ervaring.
Als je naar Frankrijk op vakantie bent, dan moet de lokale dealer je helpen, en die rekent zijn garantiekosten met VW (of de invoerder, die dat dan doorrekent vaan VW zelf) af.
En die lokale Philips verkoper moet ook wachten tot Philips een beslissing neemt.
Ik wil gewoon even polsen hoe lang iBood er gebruikelijk over doet.
Misschien heeft iemand hier ervaring.
Tja, je hebt de TV niet bij Philips gekocht. Er zijn genoeg fabrikanten die niet direct van klanten reparaties aannemen, maar dat via de verkoper laten doen. Of die inderdaad beperkingen stellen aan grijze handel. De verkoper geeft jou garantie. Als die ergens een berg TVs vindt zonder een service afspraak met de fabrikant, dan moet je daar aankloppen. Dan mogen zij een oplossing gaan verzinnen.Tommie12 schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:44:
Inderdaad. Wat me eigenlijk nog meer stoort is dat Philips Benelux niet wil tussenkomen. IBood heeft de TV blijkbaar elders gekocht, en nu doet Philips moeilijk.
Je moet boos zijn op de verkoper dat hij jou in de illusie heeft gebracht dat je direct naar de fabrikant kon. Niet boos worden op de fabrikant die met jou niets te maken heeft.
Je autovergelijking gaat ook niet echt op. Voor dat ene voorbeeld kan je ook 100 dingen verzinnen waarbij je niet zomaar in andere landen/filialen/fabrikanten kan aankloppen.
[ Voor 7% gewijzigd door IDtenT op 26-12-2015 23:52 ]
Slave of Thieves
Je hebt je punt.
Iemand ervaring hoe lang dat kan duren?
@Oinkoink12: heb je daar nog zicht op als insider?
Iemand ervaring hoe lang dat kan duren?
@Oinkoink12: heb je daar nog zicht op als insider?
Net gebeld met iBood.
Kan makkelijk 6 weken duren een Philips een beslissing neemt.
wtf
Kan makkelijk 6 weken duren een Philips een beslissing neemt.
wtf
DM me FF je order/reparatienummer dan zal ik eens navraag doen bij ons CS gebouw
Of jij er nu wel of niet mee akkoord bent maakt niet uit, dat is gewoon hoe het werkt. De fabrikant is geen partij in de aankoop van jouw tv en hoeft dus geen duur supporttraject voor consumenten op te tuigen. Het is volledig toegestaan om dat helemaal via de verkoper te laten gaan, die wél die verplichtingen heeft. Zie https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie.Tommie12 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:55:
Niet akkoord met jou.
6 weken is trouwens behoorlijk lang. Als jij je tv terugstuurt naar de verkoper omdat die stuk is moet je binnen een redelijke termijn een oplossing krijgen en anders kan dat reden zijn tot ontbinden van de overeenkomst. Zo uit het hoofd is zes weken te lang, maar dat zou je even moeten nazoeken.
Linksom of rechtsom: Philips doet hier niets verkeerd en iBood is (zoals gewoonlijk) abominabel als het op aftersales aankomt. In mijn kennissenkring zijn er behoorlijk wat aanvaringen geweest met de klantenservice die domweg niet thuis gaf of onacceptabele "oplossingen" biedt, àls er überhaupt gereageerd wordt. Het is een leuke winkel voor dingen waar je het verlies op kan dragen als het stuk gaat of voor dingen waar garantie überhaupt niet snel speelt, maar in principe ga ik met een grote boog om iBood heen wanneer het gaat om dure zaken met een stekker. Ik betaal met liefde die paar procent meer bij een winkel die niet om de haverklap nepproducten levert, die niet vaak "vergeet" te melden dat en product refurbished/import is of die geen woordenboek heeft waar het woord "service" niet in voorkomt.
Al drie weken duurt deze grap, en iBood kan me niet eens verrtellen waar mijn TV is.
625164
iBood maakte via de website kenbaar dat ze de annulering van een bestelling hebben terugbetaald. Jammer alleen dat ik niets heb ontvangen.
Vorige week een officiele claim bij PayPal ingelegd. Die gaat automatisch naar fraude@ibood.nl, wellicht reageren die sneller dan klanten"service".
Tot heden is er 0 respons. Ze hebben van PayPal tot de 22e de kans op reageren.
Vorige week een officiele claim bij PayPal ingelegd. Die gaat automatisch naar fraude@ibood.nl, wellicht reageren die sneller dan klanten"service".
Tot heden is er 0 respons. Ze hebben van PayPal tot de 22e de kans op reageren.
[ Voor 105% gewijzigd door 625164 op 18-01-2016 09:09 . Reden: beetje opgeschoond. ]
5 weken zonder TV...
Doen jullie er dat echt om, iBood, omdat jullie standaardtermijn 6 weken is?
Doen jullie er dat echt om, iBood, omdat jullie standaardtermijn 6 weken is?
Ik heb afgelopen jaar ook wat bij iBood besteld. Vervolgens werd de levering ook een aantal malen uitgesteld. De communicatie is niet echt super en je moet er wel zelf achteraan. Niet echt hele goede service dus...
625164
Inmiddels heeft iBood terug betaald.
Het probleem zat inderdaad aan hun kant, ik had bij annulering een rekeningnummer opgegeven. IBood heeft de terugbetaling gedaan op een oud rekeningnummer welke nog in hun systeem stond. Niet echt snugger. Ze hebben uiteindelijk via PayPal gecrediteerd. 1 dag voordat de claim af liep.
Het probleem zat inderdaad aan hun kant, ik had bij annulering een rekeningnummer opgegeven. IBood heeft de terugbetaling gedaan op een oud rekeningnummer welke nog in hun systeem stond. Niet echt snugger. Ze hebben uiteindelijk via PayPal gecrediteerd. 1 dag voordat de claim af liep.
Bij mij loopt het ook verkeerd.
Omdat ik niks hoorde (7 weken na de retourzending), toch nog eens gebeld.
Medewerker was niet echt vriendelijk, maar zegde een terugbetaling toe. Ik heb dan even moeten aandringen om dat schriftelijk te hebben.
Dat hebben ze dan ook gedaan, maar 2 minuten later werd het al herroepen...
Ze beginnen hun 6 weken pas te tellen vanaf de ontvangst in het reparatiecentrum, wat dus bijna 3 weken later is.
Ik mag nog eens 2 weken wachten op een beslissing of terugbetaling.
What a mess....
Omdat ik niks hoorde (7 weken na de retourzending), toch nog eens gebeld.
Medewerker was niet echt vriendelijk, maar zegde een terugbetaling toe. Ik heb dan even moeten aandringen om dat schriftelijk te hebben.
Dat hebben ze dan ook gedaan, maar 2 minuten later werd het al herroepen...
Ze beginnen hun 6 weken pas te tellen vanaf de ontvangst in het reparatiecentrum, wat dus bijna 3 weken later is.
What a mess....
Het is volgens mij echt een administratieve rommel daar bij iBood. Ik had eind december een aantal items besteld; een dekbed met verwachte verzenddatum 4 januari en een overtrekset met verwachte verzenddatum 5 januari.
Op 4 januari geen verzendbericht, orderstatus ongewijzigd. Op 5 januari een mail van iBood: we gaan de verzenddatum van de overtrekset niet redden, nieuwe verwachte verzenddatum wordt 12 januari.
Op 6 januari een verzendbericht van iBood: mijn overtrekset wordt de volgende dag bezorgd. Nog steeds geen wijziging in orderstatus mbt mijn dekbed. Uiteindelijk op 9 januari via hun berichtensysteem gevraagd wat de status is van mijn dekbed. Ik kreeg na 4 dagen een mail terug met een hele uitleg hoe iBood werkt (alsof ik dat niet weet) en dat het daarom soms wat langer kan duren voor bestellingen. De medewerker in kwestie had nog wel even gekeken hoe het met mijn order zat en die zou rond 20 januari verstuurd gaan worden. Om 2 uur later een verzendbevestiging te krijgen van mijn dekbed.
Na jaren bestellen bij iBood weet ik dat ik niet veel waarde moet hechten aan hun verwachte verzenddata, alleen is de communicatie/informatievoorziening zo inconsistent als het maar kan.
Op 4 januari geen verzendbericht, orderstatus ongewijzigd. Op 5 januari een mail van iBood: we gaan de verzenddatum van de overtrekset niet redden, nieuwe verwachte verzenddatum wordt 12 januari.
Op 6 januari een verzendbericht van iBood: mijn overtrekset wordt de volgende dag bezorgd. Nog steeds geen wijziging in orderstatus mbt mijn dekbed. Uiteindelijk op 9 januari via hun berichtensysteem gevraagd wat de status is van mijn dekbed. Ik kreeg na 4 dagen een mail terug met een hele uitleg hoe iBood werkt (alsof ik dat niet weet) en dat het daarom soms wat langer kan duren voor bestellingen. De medewerker in kwestie had nog wel even gekeken hoe het met mijn order zat en die zou rond 20 januari verstuurd gaan worden. Om 2 uur later een verzendbevestiging te krijgen van mijn dekbed.
Na jaren bestellen bij iBood weet ik dat ik niet veel waarde moet hechten aan hun verwachte verzenddata, alleen is de communicatie/informatievoorziening zo inconsistent als het maar kan.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Ik had eind december 3 sets van 18 (3 soorten per set) borden besteld voor mij en nog 2 andere personen, ik had helemaal geen snelle levering verwacht, zeker niet met de feestdagen, maar juist voor kerst kom ik thuis en zie ik 3 grote dozen voor de deur staan, niemand had ze aangenomen.
Ik open de dozen en merk dat er in totaal 4 borden in 1 doos beschadigd zijn, er is een hele hoek uit de rand.
Diezelfde dag nog foto's gemaakt en iBood gemaild, toen begon de ellende.
Om het kort te maken, ik heb bijna 2 maand van hen nauwelijks reactie gekregen, steeds was het iemand anders en het enige waar naar gevraagd werd waren foto's om het geval te kunnen onderzoeken.
Pas toen ik bij Paypal een Dispute ingediend heb en ondertussen omgezet heb naar een claim, kwamen ze met het voorstel dat ze mij een 10 euro coupon met tijdelijke geldigheid konden geven.
Ik heb deze geweigerd en verder druk gezet via Paypal aangezien er 3 grote borden in de set kapot zijn en dus in feite 1 set borden (=6 personen) van 30 euro onbruikbaar is.
In hun laatste mail stellen ze voor om 10 euro te refunden of anders moet ik maar de hele zending (=3 keer 18 borden) terug sturen.
Ook bij hun laatste voorstel heb ik een heel slecht gevoel, ik sta op dit moment met mijn rug tegen de muur door de terugzending. Vervangborden opsturen gaan ze ook niet op in, krijg ik gewoon geen antwoord. Ondertussen duurt het al meer dan 2 maand om een oplossing te vinden.
Het is een heel zure appel om door te bijten, ik ben klant sinds begin 2009 en heb al om duizenden euro's besteld bij hen, dit is gewoon te zot voor woorden....
Iemand ervaring met claims bij Paypal? Of kies ik best voor de 10 euro refund?
Als iemand intern zou kunnen helpen, ordernummer is SO589694
Ik open de dozen en merk dat er in totaal 4 borden in 1 doos beschadigd zijn, er is een hele hoek uit de rand.
Om het kort te maken, ik heb bijna 2 maand van hen nauwelijks reactie gekregen, steeds was het iemand anders en het enige waar naar gevraagd werd waren foto's om het geval te kunnen onderzoeken.
Pas toen ik bij Paypal een Dispute ingediend heb en ondertussen omgezet heb naar een claim, kwamen ze met het voorstel dat ze mij een 10 euro coupon met tijdelijke geldigheid konden geven.
Ik heb deze geweigerd en verder druk gezet via Paypal aangezien er 3 grote borden in de set kapot zijn en dus in feite 1 set borden (=6 personen) van 30 euro onbruikbaar is.
In hun laatste mail stellen ze voor om 10 euro te refunden of anders moet ik maar de hele zending (=3 keer 18 borden) terug sturen.
Ook bij hun laatste voorstel heb ik een heel slecht gevoel, ik sta op dit moment met mijn rug tegen de muur door de terugzending. Vervangborden opsturen gaan ze ook niet op in, krijg ik gewoon geen antwoord. Ondertussen duurt het al meer dan 2 maand om een oplossing te vinden.
Het is een heel zure appel om door te bijten, ik ben klant sinds begin 2009 en heb al om duizenden euro's besteld bij hen, dit is gewoon te zot voor woorden....
[ Voor 6% gewijzigd door BlackShadow op 09-02-2016 07:53 ]
Ik zou zeggen iBood dient dit gewoon naar behoren op te lossen door borden na te sturen of in ieder geval te zorgen voor een deugdelijk product. (succes daarmee btw).BlackShadow schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:38:
Ik had eind december 3 sets van 18 (3 soorten per set) borden besteld voor mij en nog 2 andere personen, ik had helemaal geen snelle levering verwacht, zeker niet met de feestdagen, maar juist voor kerst kom ik thuis en zie ik 3 grote dozen voor de deur staan, niemand had ze aangenomen.
Dingen als tijdelijk geldige kortingsbonnen hoef je nooit en te nimmer mee akkoord te gaan want dan zijn zij de spekkoper.
Ik zeg blijf bij je Paypal claim maar zorg ervoor dat je een duidelijke omschrijving met foto's (timestamp) hebt en alle communicatie bewaard/
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
https://www.consuwijzer.n...uren-als-product-kapot-isTommie12 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 16:56:
Nou ben ik misschien gek, maar drie weken op een product blijven zitten voordat je het überhaupt ter reparatie aanbiedt vind ik verre van redelijk, al is het redelijk representatief voor de aftersales van iBood... Jou ruim twee maanden zonder toestel laten zitten is totaal onredelijk. Bovendien hebben ze nog eens toezegging gedaan je terug te betalen ook. Ik zou als ik jou was eisen dat ze je binnen een week een oplossing bieden en anders je rechtsbijstand erbij halen...
Hmmm had 4 februari een nexus 5x besteld bij ibood maar vlak daarna weer geannuleerd. Netjes bevestiging gekregen en wat schetst mijn verbazing.. Word er vandaag ineens het aankoopbedrag van mijn PayPal afgeschreven!! Heb ibood gemaild en ben benieuwd of zij überhaupt gaan reageren!
DaveD
Direct klacht indienen bij PayPal!
Dit is nog eens een bevestiging dat ze hun administratie niet op orde hebben.
Op Mail reageren ze niet of amper. Direct bellen met de klantendienst.
Ik heb vandaag de bevestiging per mail gekregen dat mijn TV terugbetaald wordt (na bijna 8 weken wachten).
Ik zou het geld binnen de 5-10 dagen op mijn rekening moeten zien.
Dit is nog eens een bevestiging dat ze hun administratie niet op orde hebben.
Op Mail reageren ze niet of amper. Direct bellen met de klantendienst.
Ik heb vandaag de bevestiging per mail gekregen dat mijn TV terugbetaald wordt (na bijna 8 weken wachten).
Ik zou het geld binnen de 5-10 dagen op mijn rekening moeten zien.