Trage levering en slechte klantenservice iBood

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
Tommie12 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:08:
Direct klacht indienen bij PayPal!
Dit is nog eens een bevestiging dat ze hun administratie niet op orde hebben.
Op Mail reageren ze niet of amper. Direct bellen met de klantendienst.

Ik heb vandaag de bevestiging per mail gekregen dat mijn TV terugbetaald wordt (na bijna 8 weken wachten).
Ik zou het geld binnen de 5-10 dagen op mijn rekening moeten zien.
Ahh, ja je geld binnen 5-10 dagen op je rekening terugzien, die ken ik!

Ik heb een KitchenAid Artisan besteld en zit nu in het volgende traject...

25 November 2015
De bestelling geplaatst en betaling gedaan.

9 December
Product verzonden door iBood.

10 December
Product ontvangen, echter was het een gebruikt apparaat, de doos was ook al meerdere keren dichtgetaped.

Ook reacties van anderen over al opengemaakte verpakkingen en deuken/krassen op het apparaat.

Nog even gedacht om hem te houden, gezien het veel gedoe is met retourneren (niets bleek minder waar..)

Mail gestuurd met daarin duidelijke foto’s van mijn constatering maar kreeg binnen 3 dagen geen reactie en ik wilde niet dat mijn retourrecht verliep, dus RMA aangevraagd.

14 December
RMA gedaan en terug verzonden.
Vervolgens bijna een maand niets meer gehoord.

11 Januari
Vervolgens uit pure wanhoop op het forum maar een bericht geplaatst met mijn beklag.

12 Januari
Dan eindelijk bericht terug, het geld zou teruggestuurd worden.

24 Januari
Maar een service bericht gestuurd, want mijn geld heb ik nog steeds niet terug binnen de gestelde 10 dagen.

28 Januari
Na 4 dagen antwoord op mijn service aanvraag, bravo.

4 dagen reactietijd, dat kunnen toko’s als iBood en bol.com nog wel een puntje aan zuigen denk ik. Misschien ligt het aan de kerstdrukte zoals ze eerder vermeldden? Oh wacht het is al eind januari.

Maar dan naar de reactie. ik citeer:

“Bedankt voor uw bericht. Het is goed dat u ons mailt, ik zie dat de terugbetaling in gang gezet is. Echter stonden uw rekeninggegevens niet in ons systeem. Deze heb ik zojuist ingevoerd en ik zal een verzoek indienen bij de financiële afdeling dat deze terugbetaling nog teruggevorderd moet worden. U ontvangt het geldbedrag spoedig terug!”

Een terugbetaling in gang kunnen zetten terwijl er geen rekeninggegevens zijn ingevuld duidt ook wel op een lekker sluitend systeem, nietwaar?

2 Februari
Mail gestuurd waar mijn geld blijft, immers na bovenstaande reactie zou het toch ’spoedig’ op mijn bankrekening moeten staan zou je denken. Ook maar even nogmaals mijn rekeningnummer gemaild, ze kunnen hem natuurlijk kwijt zijn geraakt.. :')

8 Februari
Tijd om maar weer eens op het iBood forum te gaan en iedereen te laten zien hoe slecht iBood kan handelen. Een rant plaatsen op het forum zorgt er namelijk voor dat ze sneller reageren. Je reactie wordt dan ge-edit en dan krijg je reactie van de servicedesk, tenminste dat wordt gezegd.

Ook nog maar eens gebeld, ik kreeg een medewerker die eerst beweerde dat het geld al overgemaakt was volgens het systeem. Maar hij zag ook dat er geen rekeningnummer stond, wat wel vreemd was. Dit was dus hetzelfde probleem als welke 28 januari opgelost zou moeten zijn geweest.

Vervolgens diezelfde dag van de financiële afdeling ook een mail gehad dat het geld binnen 10 dagen over zou worden gemaakt. De eerste twee dagen zijn in ieder geval alweer verstreken, zonder geld uiteraard. :(

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 06:38
Ook ik kreeg zojuist een mail met daarin de melding dat het geld binnen 10 werkdagen op mijn paypal staat. Zal mij benieuwen! Claim loopt nog bij paypal.

DaveD

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
Het wonder is geschied, ik heb mijn geld terug. Hebben ze toch binnen een dag of 60 een eenvoudige retour af kunnen handelen, en dat in 2016!

Heb overigens niet de beloofde retour-verzendkosten terug gekregen. Echter wel een coupon van €10 die ik met het grootste plezier nooit zal gebruiken.

[ Voor 35% gewijzigd door Roet op 11-02-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:50
BlackShadow schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:38:
Ik had eind december 3 sets van 18 (3 soorten per set) borden besteld voor mij en nog 2 andere personen, ik had helemaal geen snelle levering verwacht, zeker niet met de feestdagen, maar juist voor kerst kom ik thuis en zie ik 3 grote dozen voor de deur staan, niemand had ze aangenomen.

Ik open de dozen en merk dat er in totaal 4 borden in 1 doos beschadigd zijn, er is een hele hoek uit de rand.
Diezelfde dag nog foto's gemaakt en iBood gemaild, toen begon de ellende.

Om het kort te maken, ik heb bijna 2 maand van hen nauwelijks reactie gekregen, steeds was het iemand anders en het enige waar naar gevraagd werd waren foto's om het geval te kunnen onderzoeken.
Pas toen ik bij Paypal een Dispute ingediend heb en ondertussen omgezet heb naar een claim, kwamen ze met het voorstel dat ze mij een 10 euro coupon met tijdelijke geldigheid konden geven.

Ik heb deze geweigerd en verder druk gezet via Paypal aangezien er 3 grote borden in de set kapot zijn en dus in feite 1 set borden (=6 personen) van 30 euro onbruikbaar is.
In hun laatste mail stellen ze voor om 10 euro te refunden of anders moet ik maar de hele zending (=3 keer 18 borden) terug sturen.

Ook bij hun laatste voorstel heb ik een heel slecht gevoel, ik sta op dit moment met mijn rug tegen de muur door de terugzending. Vervangborden opsturen gaan ze ook niet op in, krijg ik gewoon geen antwoord. Ondertussen duurt het al meer dan 2 maand om een oplossing te vinden.

Het is een heel zure appel om door te bijten, ik ben klant sinds begin 2009 en heb al om duizenden euro's besteld bij hen, dit is gewoon te zot voor woorden....

Iemand ervaring met claims bij Paypal? Of kies ik best voor de 10 euro refund?

Als iemand intern zou kunnen helpen, ordernummer is SO589694
Heb antwoord gekregen van Paypal dat ik de borden moet terugsturen.... Dit kost mij een fortuin.
Iemand een idee wat ik verder kan proberen? Nochtans staat op de website van ibood dat zij in bepaalde gevallen de terugzending op zich nemen.

:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:42
Inderdaad, normaal betalen ze de retourzending terug.

Ik heb uiteindelijk mijn geld terug op de rekening staan. (prijs van het toestel inclusief de transportkosten)

Woensdag hebben ze de terugbetaling beloofd, en het stond vrijdag op mijn rekening.
Tussen versturen van TV en tergubetaling zat er nu 7 weken.

Heb me nu afgemeld voor hun aanbiedingen. Het blijft daar een rommeltje, gaande van late levering tot slechte afhandeling van garanties.

Gelijk welke andere verkoper zorgt voor grote toestellen (witgoed, TV's vanaf x inch, etc) dat ze aan huis hersteld worden door de fabrikant (of zijn organisatie), Alleen bij iBood eisen ze een retour, en dan nog duurt het weken en weken.

Ik koop er niks meer.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
BlackShadow schreef op zondag 14 februari 2016 @ 16:12:
[...]

Heb antwoord gekregen van Paypal dat ik de borden moet terugsturen.... Dit kost mij een fortuin.
Iemand een idee wat ik verder kan proberen? Nochtans staat op de website van ibood dat zij in bepaalde gevallen de terugzending op zich nemen.

:-(
Ik heb zonet de retourkosten eens uitgerekend:
bestelling bij iBood was 100 euro compleet voor 3 dozen.
Terugzenden naar NL kost 3 x 39,69 euro = 119,07 euro.
Ik wacht nog op iBood of ze akkoord gaan met vergoeding van deze verzendkost, eerder bevestigden ze dat ze de verzendkost zouden vergoeden (zonder het bedrag te weten)
.

[ Voor 13% gewijzigd door BlackShadow op 17-02-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ik van plan ben om eens iets bij ibood te bestellen lees ik zowel goede ervaringen en alsook veel slechte ervaringen dat ze bv een refurbische externe hd opsturen terwijl dit niet in de aanbieding staat, erg late leveringenm slecht contact met de klantenservice.

Nu zag ik dat de betalingswijze ook kan via paypal.
Uit ervaring weet ik dat als sommige webwinkels het product niet op de verwachte leveringstermijn versturen, je gewoon een ticket kan openen bij paypal, en dan krijg je binnen 24 uur antwoord.

Mss een tip voor mensen die als ik ook een beetje voorzichtig willen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
BlackShadow schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:58:
[...]

Ik heb zonet de retourkosten eens uitgerekend:
bestelling bij iBood was 100 euro compleet voor 3 dozen.
Terugzenden naar NL kost 3 x 39,69 euro = 119,07 euro.
Ik wacht nog op iBood of ze akkoord gaan met vergoeding van deze verzendkost, eerder bevestigden ze dat ze de verzendkost zouden vergoeden (zonder het bedrag te weten)
.
`
€119 klink nogal buitensporig voor een retourzending van een product gekocht voor €100 incl bezorging en bij een ontbinding van de koop waar je met de paypal claim op aan lijkt te sturen is het volgens mij lang niet altijd zo dat de verkoper de verzend kosten op zich neemt wat bij garantie gevallen normaliter wel zo is. Ik zou dus wel even goed checken of ze bij het ontbinden van de overeenkomst ook de retourkosten vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 23:55:
Daar ik van plan ben om eens iets bij ibood te bestellen lees ik zowel goede ervaringen en alsook veel slechte ervaringen dat ze bv een refurbische externe hd opsturen terwijl dit niet in de aanbieding staat, erg late leveringenm slecht contact met de klantenservice.

Nu zag ik dat de betalingswijze ook kan via paypal.
Uit ervaring weet ik dat als sommige webwinkels het product niet op de verwachte leveringstermijn versturen, je gewoon een ticket kan openen bij paypal, en dan krijg je binnen 24 uur antwoord.

Mss een tip voor mensen die als ik ook een beetje voorzichtig willen zijn
Ik wil gewoon bestellen bij een shop die doet wat ze beloven.
Levering binnen een week mag nog 8 dagen duren, maar geen 15 dagen.
En een TV of wasmachine moet aan huis hersteld worden binnen een paar dagen, en niet binnen 8 weken terugbetaald worden.
Ik weet niet wat Paypal nog doet als je 6 maand na aankoop een garantiedispuut hebt, maar ik vrees dat het niet veel zal betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik krijg net een mailtje dat de terugbetaling aan mij reeds voldaan is via paypal. Ik heb echter nog niets gezien! Iemand een idee hoelang het duurt voordat een betaling zichtbaar is op paypal?

DaveD

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48
Ik heb zowel goede als slechte ervaringen met ibood. Gelukkig zijn de slechte ervaringen bij mij altijd beperkt gebleven tot een vrij lange levertijd, maar nooit tot de drama's die ik hier soms zie en ook niet tot maanden wachten gelukkig.

Zojuist (net voor middernacht) 3 fotoboeken vouchers besteld (van fotoboeken.nl). Aanbieding was erg goed, boek 30x30 met 120 pagina's voor 30 euro. Een eerdere fotoboeken-site is eens failliet gegaan wat nu veel boze reageerders opleveren, maar dit schijnt toch echt een andere partij te zijn, die ook nog een redelijk goed uit de reviews komt. Grootste manco is bij dit soort vouchers de verloop-datum, die is al over 3 maanden. Maar goed, dat dwingt me misschien om eindelijk eens vaart te zetten achter de fotoboeken (loop jaren achter...)

• DaveD1109
Ik kreeg zojuist een mail van paypal dat ik mijn geld terug krijg!

DaveD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:42
Interressant om de ervaringen hier te lezen.

Ik moet zeggen dat ik al jaren klant ben bij Ibood. Tenminste, ik bestel af en toe wat bij ze, maar eigenlijk nog nooit problemen heb gehad.

Ik heb 1x gehad dat ik 2 bezorgmomenten heb gemist en dat het product toen teruggestuurd werd. Daar was ik toen not amused over, maar ik kreeg netjes mijn geld en de verzendkosten terug na 1 telefoontje met de klantenservice.

Verder nog nooit problemen gehad, tientallen bestellingen gedaan over de jaren heen. Ik heb dan ook nog nooit wat terug hoeven sturen of mijn geld terug hoeven vragen, maar ook met levertijden nooit problemen gehad.
Misschien heb ik gewoon geluk gehad. Vanochtend nog wat besteld in de Hunt, verwachte verzending 11/3 dus we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Dennism schreef op zondag 21 februari 2016 @ 00:13:
[...]

`
€119 klink nogal buitensporig voor een retourzending van een product gekocht voor €100 incl bezorging en bij een ontbinding van de koop waar je met de paypal claim op aan lijkt te sturen is het volgens mij lang niet altijd zo dat de verkoper de verzend kosten op zich neemt wat bij garantie gevallen normaliter wel zo is. Ik zou dus wel even goed checken of ze bij het ontbinden van de overeenkomst ook de retourkosten vergoeden.
Ze hebben bevestigd dat ze de retour verzendkosten zouden vergoeden.
iBood heeft niet kunnen leveren wat ik besteld heb, namelijk intacte borden.
Het is aan hen om dit op te lossen aangezien zij verantwoordelijk zijn voor het transport.
In hun voorwaarden is er slechts 1 uitzondering op het niet betalen van retour verzendkosten:
In volgende gevallen komen de retourkosten voor eigen rekening:

• Annulering na verzending
Ik heb telefonisch contact met ze opgenomen om de deadlines van Paypal te halen.
EINDELIJK een behulpzaam en vriendelijk persoon aan de lijn gehad!
Ze gaf me gelijk dat het onrealistisch zou zijn om 120 euro aan verzendkosten te moeten vergoeden.
Ik heb na mijn telefoontje netjes 3 UPS verzendnummers ontvangen, een pickup wordt voorzien.
Belangrijk detail is ook dat ik nu niet meer verantwoordelijk ben voor de retour zending indien er transportschade zou zijn, wat niet onrealistisch is met borden.

Na meer dan 2 maand gezever lijkt het nu toch in orde te komen....

Voor mij is het genoeg geweest, ik zal bij iBood nooit nog iets van hogere waarde bestellen waar ik een minimum aan service of garantie bij verwacht. Vaak slechts een beperkt verschil in aankoopprijs kan dit zeker niet compenseren.

[ Voor 11% gewijzigd door BlackShadow op 26-02-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
KingKoning schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:28:
Interressant om de ervaringen hier te lezen.

Ik moet zeggen dat ik al jaren klant ben bij Ibood. Tenminste, ik bestel af en toe wat bij ze, maar eigenlijk nog nooit problemen heb gehad.

Ik heb 1x gehad dat ik 2 bezorgmomenten heb gemist en dat het product toen teruggestuurd werd. Daar was ik toen not amused over, maar ik kreeg netjes mijn geld en de verzendkosten terug na 1 telefoontje met de klantenservice.

Verder nog nooit problemen gehad, tientallen bestellingen gedaan over de jaren heen. Ik heb dan ook nog nooit wat terug hoeven sturen of mijn geld terug hoeven vragen, maar ook met levertijden nooit problemen gehad.
Misschien heb ik gewoon geluk gehad. Vanochtend nog wat besteld in de Hunt, verwachte verzending 11/3 dus we zullen zien :)
Mijn statistiek is net iets anders:

2 bestellingen, die allebei minstens 2 weken te laat zijn toegekomen, zonder degelijke opvolgmogelijkheid.
Ondertussen staan je centen wel op hun rekening....

1 garantiegeval dat 7 weken geduurd heeft, en waarover (op zijn minst gezegd) zeer verward gecommuniceerd wordt.

Er zijn momenteel webshops zat, en ik bestel echt nog alleen bij die shops die een héél goede tevredenheidsscore halen. Prijzen liggen toch kort bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Ik koop er nooit meer wat. Raspberry pi levertermijn was al 4 weken. Daarna was de tijd om 't goedje gerepareerd terug te krijgen ongeveer 2 maanden. De allerlaatste keer. Zo goedkoop is het trouwens niet, het scheelt maximaal 10% lijkt wel.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-08 16:59
Gisteren een mailtje ontvangen van ibood dat ik nog anderhalve week langer op mijn telefoon moet wachten.. op 22 februari besteld en het is ondertussen 2 maart. Toch wel een beetje teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward5x5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 07:17
Ik bestel graag bij iBood als de aanbiedingen goed zijn, maar op de levertijden kun je absoluut niet rekenen. Vandaag weer een mailtje van ibood, de verwachte leverdatum van de Surface die vandaag verzonden zou worden is een week verlaat. Voor de leuk heb ik even mijn laatste bestellingen bij iBood vergeleken. Dit is het afgelopen jaar:

VerwachtGeleverdVerschil
24-1-201528-1-20154
21-3-201527-3-20156
26-5-20156-6-201511
18-6-201525-6-20157
14-9-201518-9-20154
15-2-201618-2-20163
3-3-2016?

De verschillen zijn niet gigantisch maar over meer dan een jaar tijd hebben ze geen enkele bestelling die ik gedaan heb op tijd kunnen verzenden. En dan staat iedere keer in het mailtje met excuses dat het verbeteren van de levertijd hun eerste prioriteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mile5 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 19:36:
Gisteren een mailtje ontvangen van ibood dat ik nog anderhalve week langer op mijn telefoon moet wachten.. op 22 februari besteld en het is ondertussen 2 maart. Toch wel een beetje teleurgesteld.
Ik heb hetzelfde probleem. Nexus 6P besteld op 22 februari, het gaat hier in dit geval (zeggen ze) om een nieuw exemplaar.. Door eerdere reacties van anderen ben ik toch bang dat er iets met deze telefoon aan de hand zal zijn. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mile5
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-08 16:59
Dat hebben ze dan totaal weer niet naar mij gecommuniceerd, neem toch aan dat we contact hebben gehad met dezelfde customerservice?

Ondertussen is 'ie wel verzonden vanochtend trouwens, dus "anderhalve week" is nu "morgen" geworden.
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 23:38:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Nexus 6P besteld op 22 februari, het gaat hier in dit geval (zeggen ze) om een nieuw exemplaar.. Door eerdere reacties van anderen ben ik toch bang dat er iets met deze telefoon aan de hand zal zijn. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
ibood zou vandaag mijn Microsoft muizen verzenden
helaas tot op heden geen verzendmail gekregen ook in mijn account staat alleen bevestigd
kan dit nog komen ?

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

robinjoo1 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:21:
ibood zou vandaag mijn Microsoft muizen verzenden
helaas tot op heden geen verzendmail gekregen ook in mijn account staat alleen bevestigd
kan dit nog komen ?
Zeker, altijd afwachten daar.

Dit jaar zowaar al paar x iets besteld en op een keer na rond beloofde dag verstuurd.
Van die ene kreeg ik bericht dat het week later zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
hjs schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:24:
[...]

Zeker, altijd afwachten daar.

Dit jaar zowaar al paar x iets besteld en op een keer na rond beloofde dag verstuurd.
Van die ene kreeg ik bericht dat het week later zou worden.
ik heb tenminste nog geen vertraging's mail gehad
alleen dit
Wij hebben uw gegevens nogmaals nagekeken en zien dat uw bestelling naar verwachting vandaag, of morgen aan u wordt verzonden.
Zodra uw bestelling is verzonden ontvangt u verzendgegevens. Hier kunt u de zending mee volgen.

we hebben dus nog hoop :)

Edit 11-03 00:06 helaas geen verzend mail dus toch vetraging ookal zei klantenservice van niet
Via forum te horen gekregen dat er vertraging is tot 18 maart

[ Voor 16% gewijzigd door robinjoo1 op 11-03-2016 06:10 ]

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:46
Afgelopen week nog contact gezocht met iBood ivm verzenddatum van 18 maart voor aanschafte ATV 4 en was er geen vuiltje aan de lucht. Nu einde van de dag, de dag van verzenden is de verzending ineens een week uitgesteld..... ligt het aan mij of wisten ze dat dan echt al wel eerder ipv vrijdagmiddag 16:00 op de dag van verzenden :(

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 18-03-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Volgens mij zijn ze erg afhankelijk van de externe partij waar het product vandaan komt.
Als die opeens roept we redden het toch niet, kan Ibood daar verder ook weinig aan doen.

Balen, dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

iBood zit niet op boze klanten te wachten, die balen hier net zo erg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:12
ago schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:17:
Het lijkt ze anders bizar weinig te boeien, en ze bestaan ook al lang genoeg om beter te moeten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 16:35

Mimiix

Professioneel Prutser

Katerin schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 18:24:
[...]

Het lijkt ze anders bizar weinig te boeien, en ze bestaan ook al lang genoeg om beter te moeten weten.
Dus als een leverancier zegt, ik kom een week later. Wat dan? Ibood kan moeilijk iets afdwingen, maar daar heb je op dat moment niks aan.

Ik vindt dat je tollerantie tov iBood erg ver te zoeken is. Je zit al voor een dubbeltje op de eerste rang door vaak veel goedkoper producten te scoren. Dat daar een langere levertijd voor staat moet je maar voor lief nemen.

Je bent toch niet opgelicht? Ze leveren altijd, maar wanneer dat blijft de vraag.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
hjs schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:09:
Volgens mij zijn ze erg afhankelijk van de externe partij waar het product vandaan komt.
Als die opeens roept we redden het toch niet, kan Ibood daar verder ook weinig aan doen.

Balen, dat zeker.
ago schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:17:
D3nnisd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:46:
[...]

Dus als een leverancier zegt, ik kom een week later. Wat dan? Ibood kan moeilijk iets afdwingen, maar daar heb je op dat moment niks aan.

Ik vindt dat je tollerantie tov iBood erg ver te zoeken is. Je zit al voor een dubbeltje op de eerste rang door vaak veel goedkoper producten te scoren. Dat daar een langere levertijd voor staat moet je maar voor lief nemen.

Je bent toch niet opgelicht? Ze leveren altijd, maar wanneer dat blijft de vraag.
Deels waar, maar niet als je aan het begin van deze week contact gehad hebt met de klantenservice en zwart op wit krijgt dat er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht is maar ja het kan veranderen, maar als zij 18 maart zouden verzenden weten ze het al eerder dan vrijdagmiddag 18 maart tegen 16:00 en het dan ineens een hele week uitstellen.

Dit hadden zij dit dan ook op tijd kunnen communiceren. Als ik op de 17e nog geen producten heb en weet dat ze niet verzonden zijn kan ik ze niet de 18e versturen als iBood zijnde en heb ik ook geen boze klanten door dat netjes op tijd te laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 16:35

Mimiix

Professioneel Prutser

lubbertkramer schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 02:02:
[...]

[...]

[...]

Deels waar, maar niet als je aan het begin van deze week contact gehad hebt met de klantenservice en zwart op wit krijgt dat er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht is maar ja het kan veranderen, maar als zij 18 maart zouden verzenden weten ze het al eerder dan vrijdagmiddag 18 maart tegen 16:00 en het dan ineens een hele week uitstellen.

Dit hadden zij dit dan ook op tijd kunnen communiceren. Als ik op de 17e nog geen producten heb en weet dat ze niet verzonden zijn kan ik ze niet de 18e versturen als iBood zijnde en heb ik ook geen boze klanten door dat netjes op tijd te laten weten.
Ik ben het met je eens dat het misschien wel beter gecommuniceerd had kunnen worden. Maar als je dit weet, waarom blijf je daar dan bestellen?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
D3nnisd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:20:
[...]

Ik ben het met je eens dat het misschien wel beter gecommuniceerd had kunnen worden. Maar als je dit weet, waarom blijf je daar dan bestellen?
Ik heb het hier over een bestelling en niet over meerdere. Ik heb voor het laatst in 2013 hier iets besteld als ik onder mijn bestellingen kijk en die was gewoon op tijd geleverd en ik verwacht van een bedrijf met een naam als iBood door de jaren heen, zeker als ik van de week nog schriftelijk contact gehad heb dat ze gewoon open en transparant dan zijn over de verzending.

[ Voor 41% gewijzigd door lubbertkramer op 19-03-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:12
Ze kunnen het veel eerder laten weten, of van het begin af aan de leveringstijd wat beter incalculeren.
Duidelijkere afspraken maken met de leveranciers etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Op 22 maart verzendbevestiging gehad (order SO719072), zonder track and trace (handig) maar nog steeds niet binnen. Op vraag via de contact mogelijkheid bij je account wordt niet gereageerd. Twee dagen thuis gebleven om artikel aan te nemen (heb zakelijk nodig), voor niets dus.

Het ontbreken van de T&T en het niet beantwoorden vind ik eigenlijk nog het meest storende van alles.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Brad Pitt schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:16:
Op 22 maart verzendbevestiging gehad (order SO719072), zonder track and trace (handig) maar nog steeds niet binnen. Op vraag via de contact mogelijkheid bij je account wordt niet gereageerd. Twee dagen thuis gebleven om artikel aan te nemen (heb zakelijk nodig), voor niets dus.

Het ontbreken van de T&T en het niet beantwoorden vind ik eigenlijk nog het meest storende van alles.
Moet je even bellen, werkt een stuk sneller of op hun forum reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
Heuj,

Mijn Braun cruZer 6 Face is alweer voor de 2de keer vertraagd, eerste keer omdat hij later geleverd werd bij het distributiecentrum van iBood, en nu wegens dit probleem:
We hebben helaas begrepen dat de producten met een EU-stekker zullen worden geleverd. Dit heeft de leverancier niet goed doorgegeven en hebben we daarom ook niet bij de aanbieding vermeld, sorry hiervoor!
Right, neem aan dat ze bedoelen dat het product geen EU stekker had, en dat ze nu EU plugs toevoegen.

Wel een €5 kortingsbon gekregen, dus FOX Sports Go kunnen oppikken voor €2,95 :)

Edit: zie net dat ik geluk heb gehad, en dat er al een aantal de deur uit zijn gegaan bij iBood.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Jummy op 28-04-2016 19:29 ]

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:06:
Inmiddels heeft iBood terug betaald.

Het probleem zat inderdaad aan hun kant, ik had bij annulering een rekeningnummer opgegeven. IBood heeft de terugbetaling gedaan op een oud rekeningnummer welke nog in hun systeem stond. Niet echt snugger. Ze hebben uiteindelijk via PayPal gecrediteerd. 1 dag voordat de claim af liep.
En wederom maakt iBood exact dezelfde fout bij een andere bestelling. Zelfs een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. iBood wel. Wat een ongelooflijke amateurs.

Ik heb maar weer meteen een paypal fraude claim ingezet aangezien ze anders helemaal niets doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:17:
[...]

En wederom maakt iBood exact dezelfde fout bij een andere bestelling. Zelfs een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. iBood wel. Wat een ongelooflijke amateurs.

Ik heb maar weer meteen een paypal fraude claim ingezet aangezien ze anders helemaal niets doen.
Zou je mij even kunnen DM'en met je username op de ibood site? Dan kan ik even kijken waarom dit gebeurd, dit slaat natuurlijk niet echt ergens op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:17:
[...]

Ok ik heb het even uitgezocht/uit laten zoeken.

Het is een uitzondering op de regel. ons systeem moet normaal gesproken altijd het nieuwste IBAN-nummer pakken maar het komt door een bug heel af en toe voor dat het toch op het oude nummer wordt teruggestort.
Ik heb direct gevraagd of hier een oplossing voor is maar we gaan als het goed is zeer snel over op terugbetaling op oorspronkelijke betaalmethode dus dan moeten we dat helemaal ondervangen.

Excuus in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oinkoink12 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:23:
[...]

Ok ik heb het even uitgezocht/uit laten zoeken.

Het is een uitzondering op de regel. ons systeem moet normaal gesproken altijd het nieuwste IBAN-nummer pakken maar het komt door een bug heel af en toe voor dat het toch op het oude nummer wordt teruggestort.
Ik heb direct gevraagd of hier een oplossing voor is maar we gaan als het goed is zeer snel over op terugbetaling op oorspronkelijke betaalmethode dus dan moeten we dat helemaal ondervangen.

Excuus in ieder geval!
Thks!

degene die op paypal claims intikt was in ieder geval nog niet op de hoogte.

ik hou het in de gaten.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste