Mee eens, al heb er ook vrede mee wanneer Sigma OS toevoegt aan deze lensDeathchant schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:50:
Dit is idd een zeer goed gebruik van wat die zeiss kan. Ik vind het ook een prachtige foto om te zien!
Ook even een duit in het zakje doen:
50MP, f/2:
[afbeelding]
100MP, f/2:
[afbeelding]
Hier heb je dan nog wat meer open plekken om te kunnen kaderen en te spelen met scherptediepte, maar als je in een dicht begroeid bos wandelt, zoals wel vaker in Z-Limburg is, dan kan een kleine scherptediepte toch vaak wat rommelig ogen. Maar goed, als je dan een lichtsterke lens hebt, kun je die wel afstoppen.
Gonadan moet geen compromissen sluiten en zich gewoon een lens pakken die én stabilisatie heeft, én behoorlijk lichtsterk is, tadaaBehalve de Sigma 18-35/1.8 ken ik geen standaard zoomlens die lichtsterker is dan 2.8....
Canon moet maar eens beginnen aan een 14-55/1.8L IS USM!

Overigens (minder lichtsterk, dat wel) hebben onze vrienden van Tamron ook de SP 15-30mm f/2.8 Di VC USD uitgebracht, eind vorig jaar. Volgens mij hier nog niet besproken maar als ik zo rondkijk een interessant lensje in het groothoek-spectrum...
[ Voor 9% gewijzigd door ralphilosophy op 11-07-2015 13:23 ]
“The greatest teacher, failure is”