Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dwarlorf schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:36:
[...]

Net wel/net niet op oorhoogte. Er zit geen padding op, zijn verder hele simpele, maar van die trillingen zat ik ook aan te denken. Dan zal ik toch eens overwegen om ze op te hangen. Mooie bijkomstigheid is dat ik het bureau dan ook makkelijker kan schoonmaken.
Goede plaatsing van luidsprekers doet wonderen. Steek je hoofd maar's tussen de tweeter en woofer en luister dan hoe het geluid verandert als je een beetje naar boven of beneden gaat. Zoek op die manier je ideale hoogte en dat is hoe hoog je het wilt ophangen.

Je hebt frontported speakers, dus het is niet zo van belang om afstand vanaf de achterwand te creeren.

Trillingen kan juist erger worden (afhankelijk van de wallmount) omdat ie de speakers via de wallmount trllingen naar de muur kan doorgeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

Vandaag maar weer eens een trance track, een genre dat ik niet zo vaak meer bezoek. Veel pads en leads uit Dune 2 en Spire.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:07

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

vlaaing peerd schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:09:
[...]

Goede plaatsing van luidsprekers doet wonderen. Steek je hoofd maar's tussen de tweeter en woofer en luister dan hoe het geluid verandert als je een beetje naar boven of beneden gaat. Zoek op die manier je ideale hoogte en dat is hoe hoog je het wilt ophangen.

Je hebt frontported speakers, dus het is niet zo van belang om afstand vanaf de achterwand te creeren.

Trillingen kan juist erger worden (afhankelijk van de wallmount) omdat ie de speakers via de wallmount trllingen naar de muur kan doorgeven.
Het zijn deze rakkers:

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/max/500x500/products/1363285

Gaan met een paar schroeven de muur in.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
dominic schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:11:
[Soundcloud: Day Off by Dominic Bout]

Vandaag maar weer eens een trance track, een genre dat ik niet zo vaak meer bezoek. Veel pads en leads uit Dune 2 en Spire.
Van mij mag je dit genre zo vaak bezoeken als je wil! Deed me op de een of andere manier erg denken aan Magik 6, en dat is voor mij iig heel positief.

Zelf net voor het eerst met deze combo gespeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9W_sKjOL-OUOPm9oAiSj3uJ4HQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJIR0qXIVkmywbGOE8l6EQvS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik voorspel en vruchtbaar en gelukkig huwelijk tussen deze twee 😊

psn: jagermeistertim

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
TTHEEBO1 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:26:
[...]

Van mij mag je dit genre zo vaak bezoeken als je wil! Deed me op de een of andere manier erg denken aan Magik 6, en dat is voor mij iig heel positief.

Zelf net voor het eerst met deze combo gespeeld:

[Afbeelding]

Ik voorspel en vruchtbaar en gelukkig huwelijk tussen deze twee 😊
Jij laat er geen gras over groeien he! :P

Maar gefeliciteerd! Leuke aankopen! d:)b

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• TTHEEBO1
ChojinZ schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:37:
[...]

Jij laat er geen gras over groeien he! :P

Maar gefeliciteerd! Leuke aankopen! d:)b
Haha, de Digitakt had ik al, dus ik vond dat ik mezelf best een vervroegd kerstcadeautje kon geven, kon een prima deal via mp krijgen, dus ik had mezelf snel overtuigd 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*O* Kettingtrack *O*

Wie-o-wie wil er verder aan werken?

P.S. graag geen effecten op de masterbus zolang het nummer niet af is.

Edit: zat nog een fout spoor door de track heen, fix ik ff en re-upload 'm straks weer.

@2mb @MrWilliams
Zou het niet wat handiger zijn als jullie ook wat stems meesturen? Lijkt me naar mate het nummer vordert je niet steeds alles van scratch nog kan beginnen.

[ Voor 17% gewijzigd door vlaaing peerd op 20-11-2020 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Vandaag een samenvoegsel van Pop en Funk. Akoestische gitaar is een sample, bassline met Monotone Bass Synth, Synth stabs met Serum, Rhodes van Radical Keys. M'n kids dansen er prima op :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
De teasers van de compilatie waar ik onderdeel van mag zijn (still cant believe it) worden nu om de dag gepost. Van de week was de eerste van vintage future aka mark taylor (o.a underground resistance) maar dat is ff een vette disco/funk/detroit track..vanavond wordt die van fabrice lig gepost (nog zo'n legend) zal verder niet meer spammen ;-) 20-12 is de officiele release zal dan wel ff linkje posten. Wordt zo wel een hele diverse compilatie van disco tot detroit techno

https://www.facebook.com/...5/videos/124910369192583/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
dominic schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:47:
[Soundcloud: Downtown by Dominic Bout]

Vandaag een samenvoegsel van Pop en Funk. Akoestische gitaar is een sample, bassline met Monotone Bass Synth, Synth stabs met Serum, Rhodes van Radical Keys. M'n kids dansen er prima op :D
lekker funky trackie :-) dan vindt je die post hierboven van me ook wel leuk denk ik haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

djerror schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:18:
[...]

lekker funky trackie :-) dan vindt je die post hierboven van me ook wel leuk denk ik haha
Ouwe spammert hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:16
Ik wil ook wel eens wat maken. Is Music Maker een goede start voor een absolute beginner?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

P-Rock schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:30:
Ik wil ook wel eens wat maken. Is Music Maker een goede start voor een absolute beginner?
Je kunt door wat te Googlen wat gratis DAW's vinden zoals deze bijvoorbeeld:

https://shop.presonus.com/Studio-One-5-Prime

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:36
P-Rock schreef op zondag 22 november 2020 @ 11:30:
Persoonlijk zou ik gewoon een demo van de wat geadvanceerdere DAW's downloaden (FL Studio, Ableton, Logic, etc).

Magix Music Maker is een beetje zoals Wix voor web developers, of VB.net voor programmeurs of Windows Movie Maker onder de video editors etc. De learning curve is wat makkelijker maar je opties zijn ook gelimiteerder en uiteindelijk heb je een beetje spijt dat je niet meteen met wat profesionelere software bent begonnen.

Ik denk dat de meeste mensen op Tweakers wel een beetje handig zijn met software in het algemeen. Sommige DAW's zijn best wel uitgebreid maar de basics moeten goed te leren zijn, er is ook heel veel info te vinden over de bekende DAW's op Youtube en forums.

Maargoed, als Magix Music Maker ook een gratis demo heeft kun je dat natuurlijk altijd proberen. Het is een beetje de commerciële variant van muziek software. Veel adverteren, "hippe" marketing, werken veel met scholen/bedrijven samen en de software is relatief makkelijk te begrijpen (maar dat brengt dus veel limitaties met zich mee).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12
Ja, je kan prima beginnen met Magix om te kijken of het wat voor je is. Maar zodra je merkt van "hey dit vind ik leuk, hier zou ik me wat meer in willen verdiepen", dan zou ik wel heel snel naar een gangbare DAW gana @P-Rock.

Afhankelijk van de persoon kan (!) de eerste aanraking met een DAW wat overweldigend zijn. En dat kan (!) in de weg staan van wat muziek maken leuk maakt, en Magix zal de drempel wat lager houden, waardoor je bezig kan zijn met wat muziek maken leuk maakt. Later ga je ongetwijfeld een hang krijgen naar meer controle.

Maar die keuze is dus heel persoonlijk, zoals @Sustain heel terecht zegt, het is de beetje een instapversie van industrie-standaard software. Sommige mensen zullen beginnen lol te hebben met Windows Movie Maker, andere mensen gaan liever de diepte in met Adobe After Effects.

Mocht je de wat serieuzere DAWs willen oppakken (FL Studio is vrij beginnersvriendelijk EN biedt de diepte om pro te gaan), volg dan lekker een tutorial series op YouTube, dan komt het allemaal vanzelf goed. Mocht je daar behoefte aan hebben, en je hebt een DAW uitgekozen, laat het mij of de heren hier dan even weten. Ik help je graag met een passende uitzoeken voor je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
En ik zou eraan toevoegen dat de keuze van de beste DAW voor jou ook afhangt van de soort muziek die je wil maken en hoe je die wil maken.

Sequencing, step editing, noten invoer ('schrijven' in notenbalk), analoge opnamen, toetseninvoer met MIDI opname en editing etc., zijn allemaal manieren van muziek maken - maar ook de sterkere en zwakkere kanten van de DAWs die op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCHAAMTELOZE REPOST (maar nu met een dubbele rij pompoms)

*O* *O* Kettingtrack *O* *O*

P.S. graag geen effecten op de masterbus zolang het nummer niet af is.

Edit: zat nog een fout spoor door de track heen, fix ik ff en re-upload 'm straks weer. -> gefixt :9

@2mb @MrWilliams
Zou het niet wat handiger zijn als jullie ook wat stems meesturen? Lijkt me naar mate het nummer vordert je niet steeds alles van scratch nog kan beginnen.

Edit:
tempo: 107Bpm
chords: D#Min - C# - C#Min - G#

Let op, harmonie gaat dus halverwege van D# mineur naar C# mineur.

O-) Edit

meer smileys: :7 }:O

:Y

[ Voor 23% gewijzigd door vlaaing peerd op 22-11-2020 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00

MicroWhale

The problem is choice

vlaaing peerd schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:50:
@2mb @MrWilliams
:/ Ik had een mid-bestand meegestuurd waar alle nootjes in staan. :*)

Had je die gezien?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panbami
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 10:56
Zijn er meer mensen met onderstaand probleem? Sinds ik mijn Macbook Pro (2018) heb geüpgraded naar Big Sur werkt m'n Ableton Push niet goed meer. In principe werkt de Push, maar de verlichting in de pads doet heel raar.

Edit: Niet mijn video, maar kwam het toevallig tegen op een ander forum.

[ Voor 10% gewijzigd door panbami op 23-11-2020 12:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 13:56

2mb

vlaaing peerd schreef op zondag 22 november 2020 @ 18:50:
SCHAAMTELOZE REPOST (maar nu met een dubbele rij pompoms)

*O* *O* Kettingtrack *O* *O*

Lekker gitaartje! Wie pakt hem verder op? @Yalopa?

Dit is wat we tot nu toe hebben gemaakt:

[Soundcloud: Kettingtrack - 2mb - MrW - Peerd by Otto Coster]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Komende week absoluut geen tijd, daarna graag.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Voor de liefhebbers. Nu live. Koptelefoon verplicht.

YouTube: Colin Benders X Boris Acket | Residency | Tivoli Vredenburg

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Toffe gratis synth, Vital, die het meeste weg heeft van Serum/Phaseplant. Vandaag uitgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Ik zat al een tijdje te wachten hierop ja... enkele mooie reviews voorbij zien komen op YT.
Kan hem alleen nog (steeds) niet downloaden ondanks dat het de 24e is.
In welke tijdzone zitten de makers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
MrWilliams schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:05:
[...]

Ik zat al een tijdje te wachten hierop ja... enkele mooie reviews voorbij zien komen op YT.
Kan hem alleen nog (steeds) niet downloaden ondanks dat het de 24e is.
In welke tijdzone zitten de makers?
Oh shit, my bad. Nog even wachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

Raakte wat geinspireerd door Billie Eilish en had nog deze vocalen liggen. Heel veel Serum, weinig anders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

dominic schreef op woensdag 25 november 2020 @ 18:02:
[Soundcloud: Healing by Dominic Bout]

Raakte wat geinspireerd door Billie Eilish en had nog deze vocalen liggen. Heel veel Serum, weinig anders :D
Super nummer. Lekker relaxt. Enige dingetje is de whitenoise die nogal overaanwezig is. Als je die een onderdeel van het nummer wilt laten blijven, dan is het misschien gaaf om hem wat weg te mixen als er veel geluid is en meer op te laten komen als er stiltes vallen. En dan in die stiltes met een soort sweep er bij?
Hij is vet! Heb alleen nog nooit met synths gewerkt, dus loop tegen een leercurve op. :D *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic

dominic

will code for food

MrWilliams schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:07:
[...]

Super nummer. Lekker relaxt. Enige dingetje is de whitenoise die nogal overaanwezig is. Als je die een onderdeel van het nummer wilt laten blijven, dan is het misschien gaaf om hem wat weg te mixen als er veel geluid is en meer op te laten komen als er stiltes vallen. En dan in die stiltes met een soort sweep er bij?
Goed opgelet! De ruis zit in de sample van het "ooooooh" koortje en mistte ik meteen als ik die sample niet speelde. Daarom de ruis los gepakt en erbij gemixt op de momenten dat ik het koortje niet speel. Ik vond het wel karakter aan het nummer geven; niet zo clean en digitaal. Het is echter wel wat aanwezig idd, zal eens kijken of ik met een notch-filter iets minder de nadruk er op kan leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Hij is vet! Heb alleen nog nooit met synths gewerkt, dus loop tegen een leercurve op. :D *O*
Mwah dat komt wel goed hoor, tis feitelijk heel simpel.

Step1: select oscillator
Step2: collect underpants
Step3: ?
Step4: awesome fakking brutal reese bass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dominic schreef op woensdag 25 november 2020 @ 23:28:
[...]

Daarom de ruis los gepakt en erbij gemixt op de momenten dat ik het koortje niet speel. Ik vond het wel karakter aan het nummer geven; niet zo clean en digitaal. Het is echter wel wat aanwezig idd, zal eens kijken of ik met een notch-filter iets minder de nadruk er op kan leggen.
Ik gooi regelmatig ruis op de achtergrond, vooral als de nummers erg staccato zijn.

Ik had ooit per ongeluk een mic open laten staan en begreep niet waarom het nummer zo goed lijmde vergeleken met een eerdere versie van de track. De ruis bleek alle stiltes op te vullen en gaf een vintageproductie sound, sindsdien gooi ik vaak ruis eronder.

Maarre leuke track weer, die van jou liggen erg vaak lekker in het gehoor.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Synth 101

Pak een chord schema
Pak de default synth van je daw
Zoek een preset die je tof vind
Speel met de cutoff en nog een knop

Voila

[ Voor 4% gewijzigd door Yalopa op 26-11-2020 16:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apNia
vlaaing peerd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:23:
[...]

Mwah dat komt wel goed hoor, tis feitelijk heel simpel.

Step1: select oscillator
Step2: collect underpants
Step3: ?
Step4: awesome fakking brutal reese bass.
Ik ga niet liegen. Dit doet gewoon pijn peerd.

• TTHEEBO1
[...]

https://learningsynths.ableton.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@apNia
Check meters vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Heeft iemand hier een goed alternatief voor LoopBe (een virtuele MIDI kabel voor Windows)?
https://www.nerds.de/en/loopbe30.html

Ik werk met Presonus Studio One en Notion. Muziek schrijf ik in Notion, via LoopBe stuur ik mijn VST's aan die ik in Studio One laad. (Dat is vrij praktisch. Zo werkt mijn FaderPort8 goed in S1, etc. Het heeft ook de nodige beperkingen zoals dat ik Notion niet kan aansturen via mijn FP8 en start/stop niet gesynchroniseerd is.)

Dat levert wat uitdagingen op. De poorten heten op mijn laptop anders dan op mijn PC waardoor als ik op mijn laptop verder wil werken, ik een kopie moet maken van de S1 song en daarin alle assignments moet wijzigen. Maar vervelender nog, LoopBe klaagt soms over een loop waardoor 'ie een complete kabel silenced (die ik met de hand weer moet unsiliencen) en deze week ben ik bezig met een stuk dat blijkbaar zó heftig is, dat de noten van het slotakkoord 'ie vrij constant blijven hangen met als enige oplossing het compleet afsluiten en weer opstarten (en laden van mijn song) van Studio One.

Kortom, ik begin het wel een beetje beu te worden. Dusdanig dat ik zelfs in staat ben S1 en Notion te verlaten voor een andere DAW met Score Editor. Liever niet want da's een dure hobby én dan zit ik met custom rules die ik moet omzetten, Notion songs die ik moet omzetten, etc.

Dus idealiter vind ik een betere virtuele MIDI kabel om de 2 te connecten, al weet ik niet 100% zeker of dit wel aan LoopBe ligt. Maar dat is het experiment waard.

Andere optie is extern routeren, MIDI OUT via USB2MIDI en vervolgens MIDI IN via zo'n zelfde kabel, maar dat lijkt me nogal gedoe en nóg foutgevoeliger. (Plus dat het me minimaal 4-8 USB poorten kost. Ook niet ideaal.)

[ Voor 3% gewijzigd door unezra op 27-11-2020 11:37 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
unezra schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:36:
Heeft iemand hier een goed alternatief voor LoopBe (een virtuele MIDI kabel voor Windows)?

Ik werk met Presonus Studio One en Notion. Muziek schrijf ik in Notion, via LoopBe stuur ik mijn VST's aan die ik in Studio One laad. (Dat is vrij praktisch. Zo werkt mijn FaderPort8 goed in S1, etc. Het heeft ook de nodige beperkingen zoals dat ik Notion niet kan aansturen via mijn FP8 en start/stop niet gesynchroniseerd is.)

Dat levert wat uitdagingen op. De poorten heten op mijn laptop anders dan op mijn PC waardoor als ik op mijn laptop verder wil werken, ik een kopie moet maken van de S1 song en daarin alle assignments moet wijzigen. Maar vervelender nog, LoopBe klaagt soms over een loop waardoor 'ie een complete kabel silenced (die ik met de hand weer moet unsiliencen) en deze week ben ik bezig met een stuk dat blijkbaar zó heftig is, dat de noten van het slotakkoord 'ie vrij constant blijven hangen met als enige oplossing het compleet afsluiten en weer opstarten (en laden van mijn song) van Studio One.

Kortom, ik begin het wel een beetje beu te worden. Dusdanig dat ik zelfs in staat ben S1 en Notion te verlaten voor een andere DAW met Score Editor. Liever niet want da's een dure hobby én dan zit ik met custom rules die ik moet omzetten, Notion songs die ik moet omzetten, etc.

Dus idealiter vind ik een betere virtuele MIDI kabel om de 2 te connecten, al weet ik niet 100% zeker of dit wel aan LoopBe ligt. Maar dat is het experiment waard.

Andere optie is extern routeren, MIDI OUT via USB2MIDI en vervolgens MIDI IN via zo'n zelfde kabel, maar dat lijkt me nogal gedoe en nóg foutgevoeliger. (Plus dat het me minimaal 4-8 USB poorten kost. Ook niet ideaal.)
Ik gebruik LoopMIDI in FL Studio om MIDI Out van plugins met bijv built-in arps/sequencers op te nemen. Persoonlijk nooit problemen mee gehad maar weet niet of het ook werkt voor jouw doeleinde maar het is het proberen waard :)

Schrijf je in piano roll, record je MIDI of schrijf je echt in partituur/sheet in Notion? Ik weet dat FL wel sheet music kan importeren en exporteren maar als je direct in partituur wilt schrijven zul je waarschijnlijk een plugin daarvoor moeten downloaden.

Volgensmij heeft Cubase wel een redelijk geadvanceerde score editor maar hier heb ik geen ervaring mee.

Maargoed, als presonus en notation gewoon fijn werken dan zou ik daar niet mee stoppen door een bug/error. Misschien toch even contact opnemen met Presonus customer support? Aan LoopBe zou het eigenlijk bijna niet kunnen liggen volgensmij aangezien zij gewoon MIDI informatie doorsturen van A naar B. Misschien is het toch een feedback issue ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Sustain schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:22:
[...]
Ik gebruik LoopMIDI in FL Studio om MIDI Out van plugins met bijv built-in arps/sequencers op te nemen. Persoonlijk nooit problemen mee gehad maar weet niet of het ook werkt voor jouw doeleinde maar het is het proberen waard :)
LoopMIDI is volgens mij de 1-poorts / 1-kabels variant van LoopBe30. Met LoopBE30 heb ik 30 kabels. (Waarvan ik er wegens beperkingen in Notion maar 4 kan gebruiken, maar dat ligt aan Notion.) Het iig van dezelfde maker, Tobias Erichsen. https://www.tobias-erichsen.de/software.html
Schrijf je in piano roll, record je MIDI of schrijf je echt in partituur/sheet in Notion? Ik weet dat FL wel sheet music kan importeren en exporteren maar als je direct in partituur wilt schrijven zul je waarschijnlijk een plugin daarvoor moeten downloaden.
Ik schrijf de partituur in Notion. Dat is ook meteen de enige plek waar ik iets met noten doe. :)
Notion hang ik via LoopBe (dus virtuele MIDI kabel) aan Studio One.

Het is niet ideaal en Notion snapt VST's. Heb ik ook wel overwogen omdat mijn main library / VST (EWQL) redelijk goed word ondersteund door Notion. Ik heb dan meteen toegang tot wat meer expressies, die moet ik er nu met de hand in harken. Maar dan ben ik meteen alle recoring en mixing features van S1 kwijt.

Het blijft een kludge. ReWire support is weg en ReWire was ook al geen oplossing. Presonus heeft alleen zelf nog geen alternatief ontwikkeld dat dit realtime doet. Het enige dat kunt is export van Notion naar S1 en van S1 naar Notion. Da's alleen niet realtime. Terwijl als ik schrijf, ik juist wel realtime werk. Nootje veranderen, wat priegelen, nootje er bij, nootje er af, nootjes verplaatsen naar een ander instrument. Gewoon lekker prutten waarbij realtime dus essentieel is.
Volgensmij heeft Cubase wel een redelijk geadvanceerde score editor maar hier heb ik geen ervaring mee.

Maargoed, als presonus en notation gewoon fijn werken dan zou ik daar niet mee stoppen door een bug/error. Misschien toch even contact opnemen met Presonus customer support? Aan LoopBe zou het eigenlijk bijna niet kunnen liggen volgensmij aangezien zij gewoon MIDI informatie doorsturen van A naar B. Misschien is het toch een feedback issue ofzo?
Hmmm. Dat kan idd ook nog. Maar dat zou ik kunnen uitsluiten door een andere virtuele MIDI kabel er in te harken. Grote kans dat Presonus zegt "doen we niets aan want we ondersteunen LoopBE niet". :( Ik draai overigens nog S1 4.5, nog geen upgrade naar 5 gepland. Weet ook niet of ik die stap ga maken omdat het vooralsnog relatief weing toe voegt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Ik merk dat het voor mezelf dat ik het meeste inspiratie heb als ik mezelf een duidelijk doel en een tijdslimiet stel, met soms nog wel meer beperkingen. Bijv een nummer maken van alleen field recorded samples etc.

Volgende uitdaging: met alleen de Digitakt en Digitone en kerstige track maken dit weekend.

Hoe zorgen jullie dat je niet alleen maar in loopjes blijft hangen of 6.5 uur pielt op 1 synth geluidje?

Ik merk dat ik heel vaak dingen start, maar zelden afmaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik begin altijd meteen met arrangeren. Intro’tje maken, build en drop zo snel mogelijk uittekenen op je scherm. Dat voorkomt ook dat je het loopje zat wordt. :)

Edit: dat betekent niet dat ik niet ook tientallen snippets heb :+

[ Voor 17% gewijzigd door 2mb op 27-11-2020 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Een template met arrangement markers helpt enorm. Liever een slecht arrangement dan vastzitten in de 8bar loop.

Daarna arrangement bijwerken en de song interessant maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Yalopa schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:27:
Een template met arrangement markers helpt enorm. Liever een slecht arrangement dan vastzitten in de 8bar loop.

Daarna arrangement bijwerken en de song interessant maken.
Ik moet daar toch eens in gaan duiken in Ableton. Maar eerst morgen maar eens met die track aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

1. Google arrangement $joustijl
  2. Maak een track met visuele arrangement clips volgens dat patroon
  3. Maak basis arrangement
  4. Start bijwerken in track modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
Kortom, ik begin het wel een beetje beu te worden. Dusdanig dat ik zelfs in staat ben S1 en Notion te verlaten voor een andere DAW met Score Editor.
Steinberg Cubase heeft een hele mooie score editor - of, ook van Steinberg, Dorico voor de benadering van de andere kant: notatiesoftware met een volwassen playback engine (met vele VSTi's).

Van beide titels zijn er verschillende varianten en gartis trials (die voorzover ik weet alleen time limited zijn). Misschien de moeite om iets uit te proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

TTHEEBO1 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:58:
Hoe zorgen jullie dat je niet alleen maar in loopjes blijft hangen of 6.5 uur pielt op 1 synth geluidje?

Niet. :)

Ik heb het los gelaten, gewoon lekker jammen als ik zin heb, zonder einddoel. Frustreert alleen maar als ik iets af wil maken maar dat niet lukt.

En heel af en toe ben ik dan ergens mee bezig en lijkt het als vanzelf te gaan en maak ik van een loop een hele track. Maar dat gebeurt hooguit een paar keer per jaar. :D

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
On_E schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:10:
[...]

Niet. :)

Ik heb het los gelaten, gewoon lekker jammen als ik zin heb, zonder einddoel. Frustreert alleen maar als ik iets af wil maken maar dat niet lukt.

En heel af en toe ben ik dan ergens mee bezig en lijkt het als vanzelf te gaan en maak ik van een loop een hele track. Maar dat gebeurt hooguit een paar keer per jaar. :D
Dat is inderdaad ook heel fijn, merk dat ik beide af en toe nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Arjan P schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 02:55:
[...]

Steinberg Cubase heeft een hele mooie score editor - of, ook van Steinberg, Dorico voor de benadering van de andere kant: notatiesoftware met een volwassen playback engine (met vele VSTi's).

Van beide titels zijn er verschillende varianten en gartis trials (die voorzover ik weet alleen time limited zijn). Misschien de moeite om iets uit te proberen..
Ik ga daar toch eens serieus naar kijken.
Wat dan nog wél een uitdaging gaat vormen is hoe ik audio op ga nemen en met externe instrumenten ga werken.

Of ik ga kijken in hoeverre ik mijn FaderPort8 kan gebruiken om Notion zelf aan te sturen en de VST's in Notion laden, waarbij ik S1 enkel nog voor redording gebruik. Dat maakt meteen de weg vrij naar het aansturen van externe instrumenten, de 4 MIDI OUT's die Notion heeft, kan ik op die manier mooi gebruiken voor outboard gear. (Gebruik ik nóg niet in wat ik nu maak, maar ben ik wel van plan.)

Het gedoe met LoopBe hangt me zó de keel uit, dat ik toch maar moet kijken naar een andere workflow en/of andere software.

Notion kan overweg met VST's gelukkig, ook postprocessing en er zit een mixer in. Dus wie weet. Scheelt meteen gedoe als ik verder wil werken op mijn laptop. (Laptop gebruik ik op vakantie, maar gaat ook mee naar compositie/muziekles. Klein speakertje er aan, partituur geprint en gaan.)

Verbaasd me nog steeds wel heel erg dat er geen enkele Score Editor / DAW lijkt te zijn die die 2 op deze manier integreert, met gewoon een fatsoenlijke verbinding er tussen. ReWire leek een goed idee maar werkte in de praktijk beroerd (tempo wisselingen en herhalingen werken niet) en is nu ook niet meer supported, terwijl Presonus zelf geen alternatief heeft anders dan asynchroon. (Je kunt vanuit Notion exporten terwijl S1 draait en terug, maar dat is echt export/import en niet realtime aansturing.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Herkenbaar hoor. Voor elke track die ik afmaak heb ik er 100 in de koelkast.

Er is een tijd van pielen en een tijd van knopen doorhakken. Soms lukt me dat in een halfuurtje, soms duurt dat 10.000x een 8-bar loop, soms moet je ook gewoon beslissen dat het niks wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ik merk dat het voor mezelf dat ik het meeste inspiratie heb als ik mezelf een duidelijk doel en een tijdslimiet stel, met soms nog wel meer beperkingen. Bijv een nummer maken van alleen field recorded samples etc.

Volgende uitdaging: met alleen de Digitakt en Digitone en kerstige track maken dit weekend.

Hoewel ik volgens mij totaal andere dingen probeer te maken dan de meesten hier (ik hang wat meer in de orkestrale hoek en schrijf muziek op digitaal notenpapier met VST's), heb ik dat niet echt.

Ik heb wel wat stubs, wat losse ideetjes en dingen, maar hoewel ik pas een jaar of 2 min of meer serieus (af en aan en niet altijd even veel tijd) bezig ben, wissel ik vooral af tussen enerzijds beetje vrij rommelen (en dat neem ik ook niet op), anderzijds een beginnetje maken van een stuk dat uiteindelijk wel een compositie word die af is.

Alleen, dat kost tijd. Ik heb laatst een stuk afgerond waar ik geloof ik sinds maart mee bezig ben. Ben nu op 80% van iets waar ik in september mee begonnen ben.

Ik moet er wel voor gaan zitten. Inspiratie komt niet vanzelf. Ik moet naar boven gaan, mijn gear aanzetten (ook als ik ga zitten componeren heb ik altijd wel wat outboard gear aan staan om even wat te fröbelen), DAW en score editor opstarten en werkelijk aan de slag. Dan komt de inspiratie meestal vanzelf en vergeet ik compleet de tijd.

Misschien moet ik JUIST eens wat meer stubs schrijven, vooralsnog heb ik 1 of 2 stukken waar ik tegelijkertijd aan werk, terwijl als ik even een beetje vrij ga improviseren op piano, ik juist genoeg ideeen uit mijn vingers weet te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 21:41

Welke versie van StudioOne gebruik je? Ik heb toevallig gister studio one professional 5 gekocht (black friday deal), en daar zit iets van een score editor in. Volgens mij wel redelijk basic en ik heb het nog niet geprobeerd, dus misschien is het niets, maar je kunt volgens mij een maand gratis proberen met de demo versie. Als dat voldoet voor jou zou het kunnen betekenen dat je alles in één pakket kunt doen?

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

electropruts schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 09:45:
[...]
Welke versie van StudioOne gebruik je? Ik heb toevallig gister studio one professional 5 gekocht (black friday deal), en daar zit iets van een score editor in. Volgens mij wel redelijk basic en ik heb het nog niet geprobeerd, dus misschien is het niets, maar je kunt volgens mij een maand gratis proberen met de demo versie. Als dat voldoet voor jou zou het kunnen betekenen dat je alles in één pakket kunt doen?
Ik gebruik S1 4.5 Pro. Twijfel over de upgrade naar 5, maar die voegt voor mij weinig toe.
Er zit in inderdaad een score editor in, maar die is vrij beperkt. Voor mij voldoet 'ie sowieso niet omdat je niet alles in 1 overzicht hebt, je kunt niet 1 partituur laten zien. Plus dat 'ie functioneel behoorlijk beperkt is.

Het is niet super geavanceerd wat ik doe, maar ik probeer wel volledige partituren met nu nog een instrument of 15 te schrijven. (Onderstaand voorbeeld zijn het er 13 , maar er is een nieuw stuk in de maak waar ik crotales en een drumkit toe heb gevoegd en ik verwacht daar nog wel wat aan toe te voegen dus uiteindelijk richting 20, 25 instrumenten te gaan.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCnzeiu1c9iR0F94Hokz-AX3Zm8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/akAwEyUsMGFtpE0NVGseOdWf.png?f=user_large
(Dit is overigens een vrij willekeurig gekozen snippet uit iets dat wel verder al af is. Vandaar dat maatsoort en tempo ontbreken, dit is maat 47 & 48 van de 76 die het stuk lang is. :) EDIT: Ik realiseer me dat dit nog van het work-in-progress stadium is, het is niet de recente partituur van het stuk dat ik uiteindelijk op SoundCloud heb gezet. Maar goed, dat maakt voor het voorbeeld niet uit.)

[ Voor 12% gewijzigd door unezra op 28-11-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Hahaha, thanks ook @Yalopa en @apNia voor de waardevolle tips. Ik zit vooral in de '?!' fase nu.

De werking van verschillende gereedschappen is me inmiddels wel duidelijk. Het is vooral dat ik nu ontdek dat ik veel zat te pielen met fx in een channel (eq, lfo, reverb) om soortgelijke effecten te bereiken met 'gewone' instrumenten. Nu zit dat allemaal in één package, zijn er tig meer mogelijkheden en is het heel eenvoudig te bedraden... ff wennen aan de nieuwe mogelijkheden en aan waar alles zit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
MrWilliams schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:29:
[...]

Hahaha, thanks ook @Yalopa en @apNia voor de waardevolle tips. Ik zit vooral in de '?!' fase nu.

De werking van verschillende gereedschappen is me inmiddels wel duidelijk. Het is vooral dat ik nu ontdek dat ik veel zat te pielen met fx in een channel (eq, lfo, reverb) om soortgelijke effecten te bereiken met 'gewone' instrumenten. Nu zit dat allemaal in één package, zijn er tig meer mogelijkheden en is het heel eenvoudig te bedraden... ff wennen aan de nieuwe mogelijkheden en aan waar alles zit dus.
Ik ben zelf ook net begonnen hoor. Waar ik veel van leer zijn YouTube filmpjes waarin bepaalde patches van scratch worden gebouwd. Ik zoek dan vaak op de (soft)synth waar ik mee werk en probeer die dan te volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
@MrWilliams en @TTHEEBO1 :

SoundonSound heeft ooit een mega grote tutorial geplaatst:
https://www.soundonsound.com/techniques/whats-sound

Is best een hoop waardevolle info over synthese in te vinden. :)
Ook erg handig als naslag werk. Voor als je ff niet meer weet hoe het ook al weer zat... 8)

[ Voor 18% gewijzigd door ChojinZ op 28-11-2020 13:07 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TTHEEBO1 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:42:
[...]

Ik ben zelf ook net begonnen hoor. Waar ik veel van leer zijn YouTube filmpjes waarin bepaalde patches van scratch worden gebouwd. Ik zoek dan vaak op de (soft)synth waar ik mee werk en probeer die dan te volgen.
Patches van scratch is wel stap2. In het begin zou ik eerst met presets klooien en aanpassen. Als je dat een beetje begrijpt, zou ik inderdaad beginnen met oscillatoren, zaagtandje, sinus, blokgolf, enz. Dan ADSR, dan filters en zo verder.

Verder vind ik het ook verstandig om te beginnen met een simpele substractieve synth en niet een fancy pancy bak met miljoen effecten en andere toeters en bellen. Hierdoor leer je beter vanaf de osc al het geluid te maken wat je wilt ipv te verwachten dat je het met effecten het moet klaarspelen.

De eerste synth waar ik echt mee moest werken was deze golden boy:
Afbeeldingslocatie: https://images.equipboard.com/uploads/item/image/27122/spectral-audio-neptune-xl.jpg

beetje moog-achtig geluid en kon ik m'n eerste dnb bassen mee maken. Omdat ie zo beperkt is vergeleken met huidige soft synths, leer je al een goed geluid met alleen osc, amp en filters te maken. Ga je dan later met uitgebreidere synths werken dan is dat alleen maar de kers op de taart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Dank voor de tips @vlaaing peerd en @ChojinZ. Die tutorial ga ik zeker kijken.

2021 wordt voor mij een no new gear year, maar daarna ga ik waarschijnlijk wel kijken naar een eenvoudige fijne analoge synth voor naast mn Elektron buddies.

Klooien met presets doe ik inderdaad ook, maar ik merk dat ik me dan toch constant afvraag welke stappen daarbij zijn gezet.

Doe dat trouwens wel het meest in mn huidige tracks, presets pakken en die naar eigen smaak aanpassen.

[ Voor 32% gewijzigd door TTHEEBO1 op 28-11-2020 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Yeah, als je je in het begin buigt over de basis van het signaal en de chain die hij aflegt, dan heb je echt een heel groot deel te pakken. Oscillatoren voor de basis van je geluid, dan de envelope (ADSR) en LFO's wat alle modificaties over tijd zijn, en dan spelen met filters. Dan heb je al een heel deel van de basis te pakken.

Alleen op de oscillatoren focussen is al leuk. De basis voor veel electronische muziek ligt in 2 of 3 sawtooth osc's die lichtelijk detuned zijn van elkaar (denk dan niet in semitones verschil, maar in cents) Die 3 detuned sawwaves zijn dan de basis voor de reese, wat veel gebruikt wordt in D&B, maar ook heel veel andere lead sounds. Wat op zijn beurt met wat complexere aanpassingen ook de basis vormt voor de supersaw, de basis voor veel trance muziek. Standaard 80s bass is vaak 2 of 3 zaagtand osc's, die lichtelijk gedetuned zijn van elkaar, met een lowpass filter waar een ADSR envelope de lowpass vrij snel dicht trekt. Daardoor krijg je zo'n stab geluidje. Heb je een square wave, speel dan met de PWM, waarmee je de positie van het "kantelpunt" van de square wave bepaalt. Daarmee ga je van vrij bassy naar een wat nassaler geluid. Hang daar bijvoorbeeld een LFO aan zodat deze automatisch heen en weer beweegt, en dan heb je ook een leuk geluid :)

Als je die twee dingetjes maakt heb je eigenlijk al best wat basis te pakken van een synthesizer. (OSC's, filter, envelope/ADSR en LFO). Alle effecten daarna zijn icing on the cake. Vaak als je patch bout klinkt met effecten, dan ga je dat niet oplossen met andere effecten, maar moet je terug naar het OSC deel. Dus die sectie goed snappen is essentieel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterBezemer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 08:52

Na ruim een jaar weer eens wat nieuws gemaakt, en nieuwe muziek-pc inelkaar gezet omdat de vorige na 8 jaar kapot ging.
Ik gebruik Cakewalk/Bandlab Sonar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
apNia schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:11:
Yeah, als je je in het begin buigt over de basis van het signaal en de chain die hij aflegt, dan heb je echt een heel groot deel te pakken. Oscillatoren voor de basis van je geluid, dan de envelope (ADSR) en LFO's wat alle modificaties over tijd zijn, en dan spelen met filters. Dan heb je al een heel deel van de basis te pakken.

Alleen op de oscillatoren focussen is al leuk. De basis voor veel electronische muziek ligt in 2 of 3 sawtooth osc's die lichtelijk detuned zijn van elkaar (denk dan niet in semitones verschil, maar in cents) Die 3 detuned sawwaves zijn dan de basis voor de reese, wat veel gebruikt wordt in D&B, maar ook heel veel andere lead sounds. Wat op zijn beurt met wat complexere aanpassingen ook de basis vormt voor de supersaw, de basis voor veel trance muziek. Standaard 80s bass is vaak 2 of 3 zaagtand osc's, die lichtelijk gedetuned zijn van elkaar, met een lowpass filter waar een ADSR envelope de lowpass vrij snel dicht trekt. Daardoor krijg je zo'n stab geluidje. Heb je een square wave, speel dan met de PWM, waarmee je de positie van het "kantelpunt" van de square wave bepaalt. Daarmee ga je van vrij bassy naar een wat nassaler geluid. Hang daar bijvoorbeeld een LFO aan zodat deze automatisch heen en weer beweegt, en dan heb je ook een leuk geluid :)

Als je die twee dingetjes maakt heb je eigenlijk al best wat basis te pakken van een synthesizer. (OSC's, filter, envelope/ADSR en LFO). Alle effecten daarna zijn icing on the cake. Vaak als je patch bout klinkt met effecten, dan ga je dat niet oplossen met andere effecten, maar moet je terug naar het OSC deel. Dus die sectie goed snappen is essentieel.
Wat dat betreft is synthese net leren pokeren of piano spelen: easy to learn, difficult to master. 8)

De moeilijkheidsgraad zit wat mij betreft ook niet in de afzonderlijke bewerkingen. Wat een cutoff filter, LFO of een envelope generator doet is opzich niet heel complex om te begrijpen.

Waar het lastig word is het combineren van zaken. Wat als ik 2 envelopes heb (amp en cutoff) en deze los laat op 3 oscillator waarvan osc. 3 tevens ook de LFO bepaald die toegewezen word op osc. 1. En wat als die 3 oscillators ook nog eens elk een andere waveform hebben? Dan word de uitkomst al een stuk lastiger om te voorspellen.

Maar dat maakt het ook wel weer leuk en uitdagend. Je raakt niet snel uitgeleerd en er is genoeg materie om in te duiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Vandaar het advies hier door iemand anders al gegeven begin eenvoudig.

Pak een
Monosynth met niet veel toeters en bellen. Ik zou haast zeggen een sh101 of jun 106 emulator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
SoundonSound heeft ooit een mega grote tutorial geplaatst:
https://www.soundonsound.com/techniques/whats-sound
Nog even hier op terugkomend, dit is echt fantastisch! Wel een flinke studie, maar echt enorm leerzaam. Dank voor de tip.

Inmiddels heb ik een korte kerst-jam in elkaar gezet. Deze schaar ik ook weer onder "je moet eerst een heleboel slechte muziek maken voordat je beter wordt". Dit was meer om de Digicombo weer wat beter te leren kennen dan anything else.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: ik heb voor de bass, en melodielijntjes een bekende kersthit als inspiratie gebruikt. Ik hoor het zelf wel, maar vraag me af of andere horen welke ik heb gebruikt?

https://soundcloud.com/user-850462770/elektron-duo-xmas-jam

Verder merk ik dat ik best wel struggle met het maken van interessante microhouse achtige drumtracks. Zelf heb ik wel al het youtube kanaal van Distilled Noise gevonden, maar wellicht hebben jullie meer tips voor resources?

Nog een vraag: zijn er bepaalde podcasts over muziekproductie die jullie kunnen aanraden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

In The Mix behandelt alles. Van basic synth, naar fx, naar gear, naar structuur. Hier hoe je van 8-bar loop naar liedje gaat:
YouTube: How To Turn Your Loop Into A Song #2- Arrangement and Production

Btw dit is wel een heel simpele versie, maar het toont wel het proces. En voor Ableton, Logic, etc... zijn er ook van dit soort tutorials.

Andere kanalen die ik volg met goede/leuke info:
Produce like a pro - bijna wetenschappelijk en ook veel met echte gear
Jonas Aden - Populaire House (maak ik zelf niet, lukt ook niet, maar wel leerzaam)
Andrew Huang - Briljante mafklapper
Look mom no computer - De muzikale Colin Furze
You suck at producing - Leuk kanaal, veel kennis + humor
Hobo - Super korte cursussen "how to..." + humor

Als je dit soort kanalen volgt dan komen er vanzelf ook andere kanalen in je tijdlijn die ook de moeite waard zijn. Deze volg ik wel echt, omdat het anders teveel wordt en deze niet tevoorschijn komen (heb ook andere interesses). Op Big Z ben ik bijv. niet geabonneerd, maar die komt wel voorbij met nuttige tips.

Naar aanleiding van jouw post net mijn "pruts" en "maybe" folder van dit jaar doorgebladerd. Resultaat: Ongeveer 1-1,5 uur muziek, waarvan het meeste 15-45 seconden (8-16 bar loop of introotjes). Sommige zelfs 3-4 minuten en bijna af.
Kan wel een compilatie van deze prullenbak maken om te laten zien dat je verre van alleen bent.

Mijn benadering: Als het gevoel er niet is (ook al is t bijna af):

NEXT!

:+

[ Voor 8% gewijzigd door MicroWhale op 29-11-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
[quote]MrWilliams schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:23:
[...]
In The Mix behandelt alles. Van basic synth, naar fx, naar gear, naar structuur. Hier hoe je van 8-bar loop naar liedje gaat:
YouTube: How To Turn Your Loop Into A Song #2- Arrangement and Production
Wow, wat een enorm snelle workflow. Ik ga hier vanavond mee aan de slag. Ik begreep dat je ook templates kan maken in ableton voor song structure. Dat ga ik ook maar eens uitvogelen.
Andere kanalen die ik volg met goede/leuke info:
Produce like a pro - bijna wetenschappelijk en ook veel met echte gear
Jonas Aden - Populaire House (maak ik zelf niet, lukt ook niet, maar wel leerzaam)
Andrew Huang - Briljante mafklapper
Look mom no computer - De muzikale Colin Furze
You suck at producing - Leuk kanaal, veel kennis + humor
Hobo - Super korte cursussen "how to..." + humor

Als je dit soort kanalen volgt dan komen er vanzelf ook andere kanalen in je tijdlijn die ook de moeite waard zijn. Deze volg ik wel echt, omdat het anders teveel wordt en deze niet tevoorschijn komen (heb ook andere interesses). Op Big Z ben ik bijv. niet geabonneerd, maar die komt wel voorbij met nuttige tips.
Thanks! YSAP en Huang kende ik indedaad al, heel tof. Zelf kijk ik ook veel naar bobeats, cuckoo en andere die veel met elektron gear werken.
Naar aanleiding van jouw post net mijn "pruts" en "maybe" folder van dit jaar doorgebladerd. Resultaat: Ongeveer 1-1,5 uur muziek, waarvan het meeste 15-45 seconden (8-16 bar loop of introotjes). Sommige zelfs 3-4 minuten en bijna af.
Kan wel een compilatie van deze prullenbak maken om te laten zien dat je verre van alleen bent.
Gedeelde smart is halve smart! Thanks :-)

Ik geloof je hoor, maar als jij een mashup wil maken van al je onafgemaakte tracks, lijkt me een mooie creatieve uitdaging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Met black friday heb ik Sonarworks reference4 en Soothe2 VST gekocht. Scheelde toch weer 130 euro!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citizen.Erased
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:39
Ik heb een Novation AFX Station (BassStation 2) gekocht :) eens benieuwd wat ik daar voor geluid uit ga krijgen. Tot dusver gebruikte ik alleen Ableton + Push 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djerror
Teasertje van mn nieuwe track is zojuist online gekomen.Wel weer leuk gedaan met de connectie met de plaats/regio waarin de artiest woont. (in mijn geval: veenendaal,utrecht)
https://www.facebook.com/.../videos/1339270199754821/

ook te luisteren via bandcamp
https://metrohm.bandcamp.com/track/hypnotic-toads

Dit was een track die eigenlijk in een middagje tot stand is gekomen zo kan het dus soms ook gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

TTHEEBO1 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:59:

Wow, wat een enorm snelle workflow. Ik ga hier vanavond mee aan de slag. Ik begreep dat je ook templates kan maken in ableton voor song structure. Dat ga ik ook maar eens uitvogelen.
Zoals gezegd is hij zeer minimalistisch en pragmatisch... imo niet aan te raden om t exact zo te doen, met name de chord progressie is te simplistisch. Maar als raamwerk goed over te nemen.
Thanks! YSAP en Huang kende ik indedaad al, heel tof. Zelf kijk ik ook veel naar bobeats, cuckoo en andere die veel met elektron gear werken.
Die ga ik dan eens bekijken! Thanks!
Gedeelde smart is halve smart! Thanks :-)
Ik geloof je hoor, maar als jij een mashup wil maken van al je onafgemaakte tracks, lijkt me een mooie creatieve uitdaging ;)
Mashup? Nee.
Gewoon alles achter elkaar plakken? Yup.
Om je een idee te geven hier een selectie van een selectie van 8-bar mislukkingen experimenten van dit jaar.. De laatste 3 zijn wat langer. Waarschuwing: Niet afgemixt, geleveld, etc... dus voorzichtig met het volume. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
ChojinZ schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:09:
[...]
Waar het lastig word is het combineren van zaken. Wat als ik 2 envelopes heb (amp en cutoff) en deze los laat op 3 oscillator waarvan osc. 3 tevens ook de LFO bepaald die toegewezen word op osc. 1. En wat als die 3 oscillators ook nog eens elk een andere waveform hebben? Dan word de uitkomst al een stuk lastiger om te voorspellen.
En dan valt dit bij Substractive Synthesis nog mee. Als je je aan FM Synthesis waagt (oscillators die andere oscillators moduleren) dan worden die combinaties nog een stuk ingewikkelder. Of je hebt in iedergeval een stuk meer combinaties, maar daarom gebruik ik FM ook vooral om mee te experimenteren en Substractive om daadwerkelijk geluiden die in mijn hoofd zitten in mijn DAW te krijgen.
Yalopa schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:04:
Vandaar het advies hier door iemand anders al gegeven begin eenvoudig.

Pak een
Monosynth met niet veel toeters en bellen. Ik zou haast zeggen een sh101 of jun 106 emulator
Ik raad Xfer Serum aan voor beginnende (en geadvanceerde) sound designers. Het is een Wavetable Synth maar als je eenmaal een (of meer) wavetable(s) hebt werkt het in principe gewoon als een Substractive Synth maar je hebt ook wat basis FM en RM functies. Maar het visuele aspect van Serum helpt echt enorm om door te krijgen wat bepaalde functies nou eigenlijk doen. Daarnaast is het ook gewoon een top softsynth die heel compact in elkaar is gezet. Ik kan geen betere allround softsynth opnoemen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
MrWilliams schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:26:
[...]

Zoals gezegd is hij zeer minimalistisch en pragmatisch... imo niet aan te raden om t exact zo te doen, met name de chord progressie is te simplistisch. Maar als raamwerk goed over te nemen.

[...]

Die ga ik dan eens bekijken! Thanks!

[...]

Mashup? Nee.
Gewoon alles achter elkaar plakken? Yup.
Om je een idee te geven hier een selectie van een selectie van 8-bar mislukkingen experimenten van dit jaar.. De laatste 3 zijn wat langer. Waarschuwing: Niet afgemixt, geleveld, etc... dus voorzichtig met het volume. 8)
Ik ga later ff kijken! Ben benieuwd 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Sustain schreef op maandag 30 november 2020 @ 03:55:
[...]

En dan valt dit bij Substractive Synthesis nog mee. Als je je aan FM Synthesis waagt (oscillators die andere oscillators moduleren) dan worden die combinaties nog een stuk ingewikkelder. Of je hebt in iedergeval een stuk meer combinaties, maar daarom gebruik ik FM ook vooral om mee te experimenteren en Substractive om daadwerkelijk geluiden die in mijn hoofd zitten in mijn DAW te krijgen.
[...]

Ik raad Xfer Serum aan voor beginnende (en geadvanceerde) sound designers. Het is een Wavetable Synth maar als je eenmaal een (of meer) wavetable(s) hebt werkt het in principe gewoon als een Substractive Synth maar je hebt ook wat basis FM en RM functies. Maar het visuele aspect van Serum helpt echt enorm om door te krijgen wat bepaalde functies nou eigenlijk doen. Daarnaast is het ook gewoon een top softsynth die heel compact in elkaar is gezet. Ik kan geen betere allround softsynth opnoemen persoonlijk.
Ik heb zelf een Digitone (FM), daar experimenteer ik mee en het lukt me af en toe om er iets uit te krijgen dat ik in mijn hoofd heb. Ik zit zelf aan het rent to own model voor Serum te denken, vooral omdat daar zoveel tutorials voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Sustain schreef op maandag 30 november 2020 @ 03:55:
[...]

[...]
Volgens mij moet je je ziel aan de duivel verkopen om FM onder de knie te krijgen. Wie een echt goede tutorial kent mag mij die zeker doorsturen. (niet voor mijn ziel) })

[ Voor 6% gewijzigd door Yalopa op 30-11-2020 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Yalopa schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:05:
[...]

Volgens mij moet je je ziel aan de duivel verkopen om FM onder de knie te krijgen. Wie een echt goede tutorial kent mag mij die zeker doorsturen. (niet voor mijn ziel) })
Ik hier zelf kostelijk om gelachen, maar verrassend genoeg vond ik het ook een zeer leerzame tutorial: YouTube: Why Ableton's Operator is Better than Serum (for FM) | Sound Design ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]

Dit is wel een aardige start:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sustain
[...]

Opzicht is het concept en de werking van FM (of RM) redelijk goed te begrijpen alleen als je een beetje een complexe FM patch probeert te recreëren dan wordt dat snel heel moeilijk omdat er zo ontzettend veel mogelijkheden zijn en elke kleine tweak het geluid compleet kan veranderen.

Als je geluiden na wilt maken is Additve Synthesis ook nog wel interessant. Als je Fabfilter Pro-Q 3 hebt kun je die op je target en op je additive synth gooien en dan zet je die op je additive synth op sidechain modus. Dan kan je sine waves blijven toevoegen totdat de harmonics (bijna) precies overeenkomen. Dit kan trouwens ook met Serum's wavetable editor als je een sinewave pakt en harmonics blijft toevoegen. Het kost een hoop tijd maar je hebt wel gegarandeerd resultaat. Dit doe ik als ik echt geen idee heb hoe een patch gemaakt is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apNia
Mensen proberen hier synths te snappen en jullie gaan tot in detail bespreken hoe kut het kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Sustain schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:42:
[...]
Als je geluiden na wilt maken is Additve Synthesis ook nog wel interessant. Als je Fabfilter Pro-Q 3 hebt kun je die op je target en op je additive synth gooien en dan zet je die op je additive synth op sidechain modus. Dan kan je sine waves blijven toevoegen totdat de harmonics (bijna) precies overeenkomen. Dit kan trouwens ook met Serum's wavetable editor als je een sinewave pakt en harmonics blijft toevoegen. Het kost een hoop tijd maar je hebt wel gegarandeerd resultaat. Dit doe ik als ik echt geen idee heb hoe een patch gemaakt is..
Dit moet je echt even verder uitleggen want dit klinkt heel interessant. Voornamelijk de sustain neem ik aan? Of kan je ook de attack van een patch zo modelleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Het is alweer zover, het syntherklaas seizoen is begonnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dwarlorf op 01-12-2020 13:12 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sustain
2mb schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:38:
[...]

Dit moet je echt even verder uitleggen want dit klinkt heel interessant. Voornamelijk de sustain neem ik aan? Of kan je ook de attack van een patch zo modelleren?
In principe refference je met 1 noot van de het geluid dat je probeert na te maken en dan pak je een stuk wat zoveel mogelijk sustained/zo weinig mogelijk modulatie heeft. In principe maak je zo het pure geluid na, maar als er filter envelops/LFO's op het origineel zitten dan moet je dit ook emuleren met een filter env/lfo. Met de hamronics maak je dus alleen het basis geluid na, daarna ga je kijken naar de ADSR, filter shape, reverb, delay, etc. Hier een klein voorbeeld:

https://puu.sh/GSR70/5c77c0db19.mp4

Zit geen geluid bij omdat ik het met een screenshot app heb opgenomen maar je begrijpt het idee denk ik. Dit is in principe Additive Synthesis. En als dan uiteindelijk de harmonics een beetje overeenkomen maar je ziet bijvoorbeeld dat in het origineel alles wat meer opgevuld lijkt dan kun je dit met voicing en detuning overeen laten komen (zie voorbeeld: https://puu.sh/GSRbt/7dc00eb9cf.mp4).

Oh en voor de duidelijkheid, het rode signaal in de "namaak EQ" is dus het sidechain signaal, die probeer je na te maken. Hoe minder harmonics hoe makkelijker/sneller dus, fluit, gitaar, simpele basses etc zijn goed te doen. Een elektrische gitaar met heel veel distortion gaat dus een stuk langer duren om 1 op 1 na te maken omdat je alle harmonics handmatig invoert.

Je kan evt modulaties ook emuleren door een wavetable overeen te laten komen met het begin stukje van de sample en dan nog eentje met het einde van het sample en dan de twee wavetables morphen. Oh, en vergeet ook niet de "zoom" knop bij Serum's wavetable editor, anders ga je maar tot 3.2khz.

Edit: In de video unroute ik trouwens het originele sample van de master. Deze hoor ik dus niet maar zie ik wel in de EQ, dan hoor je iig wat je aan het doen bent. Soms ff naar de master route om te vergelijken natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Sustain op 30-11-2020 23:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

apNia schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:50:
Mensen proberen hier synths te snappen en jullie gaan tot in detail bespreken hoe kut het kan worden.
Het onderscheid de mannen van de jongens :D

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AS90
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 01:44
Hee allemaal, na een aantal jaar proberen heb ik nu eindelijk mijn eerste track gereleased. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

https://soundcloud.com/stanantonie/serenity
https://open.spotify.com/track/3RsqhVP9DD2mKLSlzZWqKN

Ik volg dit forum overigens al enkele maanden, ik post alleen vrijwel nooit iets op het internet. Iets wat ik ik nu wel moet doen als ik mijn bereik wil vergroten. Niet meer eindeloos lurken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@AS90 nice :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

AS90 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:58:
Hee allemaal, na een aantal jaar proberen heb ik nu eindelijk mijn eerste track gereleased. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

https://soundcloud.com/stanantonie/serenity
https://open.spotify.com/track/3RsqhVP9DD2mKLSlzZWqKN

Ik volg dit forum overigens al enkele maanden, ik post alleen vrijwel nooit iets op het internet. Iets wat ik ik nu wel moet doen als ik mijn bereik wil vergroten. Niet meer eindeloos lurken dus.
Als je nog meer hebt liggen, mag je dat ook wel online zetten hoor! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AS90
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 01:44
Thnx! De volgende single ben ik nu aan het laten masteren. Mijn ultieme doel is om op een Spotify editorial playlist te komen. Ik denk dat dit voor mij de meest toegankelijke manier is om een groter publiek te bereiken.

Het aankomende nummer heb ik speciaal geschreven voor de Peaceful Piano playlist. Kleine kans dat het lukt natuurlijk, maar goed niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

in elk geval, heel veel succes, de muziek is er...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik ben net de mix fase ingedoken voor een track en vroeg me het volgende af:

Voor elk kanaal denk ik deze volgorde te gebruiken: Gain, EQ, Compressor (enkel als het nodig is),
Vanaf hier zou ik gain stagen op -12 en dan de inserts plaatsen. Is dit een beetje logisch?

Alle tracks zijn gebounced naar wav en in nieuwe tracks gezet in Logic, dus het is zuiver om te mixen...

[ Voor 6% gewijzigd door Yalopa op 03-12-2020 20:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ChojinZ
Dwarlorf schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:50:
Het is alweer zover, het syntherklaas seizoen is begonnen.
Het hele jaar ben ik een brave jongen geweest en dus heeft Syntherklaas wat in mijn schoen gestopt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBw8BBn1JqAuQYCWIEVax8ukUcw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QZp0ty0KXxAnh5OVS95evZe7.jpg?f=user_large

8)

Uiteraard erg blij mee! Wilde ik al heel lang hebben maar de prijs liet het niet toe. :D

Nu nog een plekkie zoeken tussen de rest van de gear. Begint wat krap te worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Nrrrrrghhh jelllyyyyyyyyyyy @ChojinZ <3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 11:27

Ik heb weer iets gemaakt. Deze keer met alleen de Voltage Modular VST in Fruity Loops oOo *O* oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Dag allen,

Ik heb weer een livejam track gemaakt met mijn Digitakt en Digitone. Ik heb wel het idee dat er in ieder geval een klein beetje vooruitgang inzit. Zou graag wat feedback willen!

Een van de dingen die ik nog kan doen via een trucje is de digitone laten sidechainen op de kick. Daar ga ik sowieso nog even mee aan de slag.

ps. titel heb ik deels geleend uit dit forum, credits voor degene die met syntherklaas kwam :-)

[ Voor 99% gewijzigd door TTHEEBO1 op 05-12-2020 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
mekonghigh schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:46:
[Soundcloud: Sit Back by mekonghigh]

Ik heb weer iets gemaakt. Deze keer met alleen de Voltage Modular VST in Fruity Loops oOo *O* oOo
Niet helemaal mijn genre, waar wel lekker trippy. Vooral met die glitchy sounds erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

TTHEEBO1 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:17:

ps. titel heb ik deels geleend uit dit forum, credits voor degene die met syntherklaas kwam :-)
I'm honored. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yalopa schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:29:
Ik ben net de mix fase ingedoken voor een track en vroeg me het volgende af:

Voor elk kanaal denk ik deze volgorde te gebruiken: Gain, EQ, Compressor (enkel als het nodig is),
Vanaf hier zou ik gain stagen op -12 en dan de inserts plaatsen. Is dit een beetje logisch?

Alle tracks zijn gebounced naar wav en in nieuwe tracks gezet in Logic, dus het is zuiver om te mixen...
Hoe je je gains instelt is meer afhankelijk van hoe luid alle tracks bijelkaar zijn. Op zich is -12dB wel veilig om daarboven plugins te kwakken.

Let eerst op je meest luide track (vaak zijn dit kicks of snaredrums), zet die vooral in een acceptabel level en wat dB's erboven voor een beetje speelruimte in de headroom. Vooral in het begin moet je wat ruimte overhouden. Als je kanaalmeter tot -8~-10dB uitslaat is meer dan genoeg.

Als de luidste track is ingesteld zet je de rest eromheen qua volume. Die zijn allemaal zachter dus zullen ze veilig in de levels zitten.

Met een DAW hoef je echt niet meer 'hot' te mixen, tegenwoordg is alles wel 24 of 32 bit en dat biedt genoeg headroom om zelfs de meest zachte mixes goed omhoog te halen.

Verder is mijn stelregel dat ik in het begin de volumeverhoudingen al goed heb afgesteld. Als ik dan nog inserts plaats, moet de output van die plugin hoorbaar hetzelfde niveau hebben en niet harder of zachter.

Compressors kunnen nog wel 's voor problemen zorgen als je die te extreem afstelt, als je dan de output level omhoog haalt heb je het risico dat je pieken gaan clippen.

}:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citizen.Erased
TTHEEBO1 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:17:
Dag allen,

Ik heb weer een livejam track gemaakt met mijn Digitakt en Digitone. Ik heb wel het idee dat er in ieder geval een klein beetje vooruitgang inzit. Zou graag wat feedback willen!

Een van de dingen die ik nog kan doen via een trucje is de digitone laten sidechainen op de kick. Daar ga ik sowieso nog even mee aan de slag.

[Embed: title]
Nice :)

Ik krijg morgen de Model: Samples binnen. Beetje het instapmodel maar ben eens benieuwd wat ik daar uit ga krijgen.

Alleen nog even kijken hoe ik die aan ga sluiten op mijn Focusrite; nog niet helemaal duidelijk waar die kabels precies naartoe moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Citizen.Erased schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:11:
[...]

Ik krijg morgen de Model: Samples binnen. Beetje het instapmodel maar ben eens benieuwd wat ik daar uit ga krijgen.

Alleen nog even kijken hoe ik die aan ga sluiten op mijn Focusrite; nog niet helemaal duidelijk waar die kabels precies naartoe moeten.
Daar ga je ongetwijfeld veel plezier aan hebben. Elektron spul is echt fantastisch 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Citizen.Erased schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:11:
[...]

Nice! Model: Cycles staat ook nog hoog op mijn lijstje. d:)b

Ben trouwens wel benieuwd hoe de rubber casing zich houd. De eerste batch kende wat productie problemen waardoor sommige mensen na 2 maanden de behuizing al moesten vervangen. Elektron had dat overigens wel mooi opgelost: Zonder veel problemen stuurde ze gewoon een nieuwe casing. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Ik kom er net achter dat ik - hoewel ik mijn maschine license keurig heb overgedragen bij de verkoop - ik kennelijk nog steeds licenses heb voor Massive, Reaktor, Komplete, Monark en nog meet andere NI goodies.

Christmas came early.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citizen.Erased
ChojinZ schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:06:
[...]

Nice! Model: Cycles staat ook nog hoog op mijn lijstje. d:)b

Ben trouwens wel benieuwd hoe de rubber casing zich houd. De eerste batch kende wat productie problemen waardoor sommige mensen na 2 maanden de behuizing al moesten vervangen. Elektron had dat overigens wel mooi opgelost: Zonder veel problemen stuurde ze gewoon een nieuwe casing. :*)
Heb de Model: Samples vandaag uitgepakt en het voelt allemaal best degelijk aan. Alleen qua aansluiten lijkt mijn Focusrite 4i4 er wat moeite mee te hebben op de line 3/4 input. Input aan de voorkant werkt wel zonder problemen met maar 1 kabel aangesloten.

Dus morgen maar eens even verder kijken en even wat tutorials bekijken om van start te gaan tijdens mijn kerstvakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Citizen.Erased schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:34:
[...]

Heb de Model: Samples vandaag uitgepakt en het voelt allemaal best degelijk aan. Alleen qua aansluiten lijkt mijn Focusrite 4i4 er wat moeite mee te hebben op de line 3/4 input. Input aan de voorkant werkt wel zonder problemen met maar 1 kabel aangesloten.

Dus morgen maar eens even verder kijken en even wat tutorials bekijken om van start te gaan tijdens mijn kerstvakantie.
Ben benieuwd wat je ermee gaat maken!

Pagina: 1 ... 47 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.