Sustain schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:22:
[...]
Ik gebruik LoopMIDI in FL Studio om MIDI Out van plugins met bijv built-in arps/sequencers op te nemen. Persoonlijk nooit problemen mee gehad maar weet niet of het ook werkt voor jouw doeleinde maar het is het proberen waard

LoopMIDI is volgens mij de 1-poorts / 1-kabels variant van LoopBe30. Met LoopBE30 heb ik 30 kabels. (Waarvan ik er wegens beperkingen in Notion maar 4 kan gebruiken, maar dat ligt aan Notion.) Het iig van dezelfde maker, Tobias Erichsen.
https://www.tobias-erichsen.de/software.htmlSchrijf je in piano roll, record je MIDI of schrijf je echt in partituur/sheet in Notion? Ik weet dat FL wel sheet music kan importeren en exporteren maar als je direct in partituur wilt schrijven zul je waarschijnlijk een plugin daarvoor moeten downloaden.
Ik schrijf de partituur in Notion. Dat is ook meteen de enige plek waar ik iets met noten doe.
Notion hang ik via LoopBe (dus virtuele MIDI kabel) aan Studio One.
Het is niet ideaal en Notion snapt VST's. Heb ik ook wel overwogen omdat mijn main library / VST (EWQL) redelijk goed word ondersteund door Notion. Ik heb dan meteen toegang tot wat meer expressies, die moet ik er nu met de hand in harken. Maar dan ben ik meteen alle recoring en mixing features van S1 kwijt.
Het blijft een kludge. ReWire support is weg en ReWire was ook al geen oplossing. Presonus heeft alleen zelf nog geen alternatief ontwikkeld dat dit realtime doet. Het enige dat kunt is export van Notion naar S1 en van S1 naar Notion. Da's alleen niet realtime. Terwijl als ik schrijf, ik juist wel realtime werk. Nootje veranderen, wat priegelen, nootje er bij, nootje er af, nootjes verplaatsen naar een ander instrument. Gewoon lekker prutten waarbij realtime dus essentieel is.
Volgensmij heeft Cubase wel een redelijk geadvanceerde score editor maar hier heb ik geen ervaring mee.
Maargoed, als presonus en notation gewoon fijn werken dan zou ik daar niet mee stoppen door een bug/error. Misschien toch even contact opnemen met Presonus customer support? Aan LoopBe zou het eigenlijk bijna niet kunnen liggen volgensmij aangezien zij gewoon MIDI informatie doorsturen van A naar B. Misschien is het toch een feedback issue ofzo?
Hmmm. Dat kan idd ook nog. Maar dat zou ik kunnen uitsluiten door een andere virtuele MIDI kabel er in te harken. Grote kans dat Presonus zegt "doen we niets aan want we ondersteunen LoopBE niet".

Ik draai overigens nog S1 4.5, nog geen upgrade naar 5 gepland. Weet ook niet of ik die stap ga maken omdat het vooralsnog relatief weing toe voegt voor mij.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.