Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yalopa schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:21:
OMG moment...

Ik was een track aan het affixen en kreeg er maar geen leven in. na 30 min prutsen wat niets hielp vond in een mono utility op mn master bus. iets wat ik dikwijs doe aan het begin van het mixen om de levels goed te krijgen.

nu maar even uitzoeken hoe ik de overdreven panning er opnieuw uit krijg (of gewoon mn vorige versie oproepen)
Nou, is het gelukt?

Als je panning verder wel correct verdeeld is, maar (alles) te wijd, dan kan een stereo-imager op de masterbus je al snel uit de brand te helpen. In de meeste andere gevallen is het verstandiger om terug naar je sessie te gaan.

Ik kies bij monitoring (speakers/phones) ook graag een te wijd stereobeeld, Hierdoor is de panning heel goed hoorbaar en regelbaar, maar blijft altijd wat beheerster in het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Is gelukt idd. Meestal pan ik beperkt omdat House nu eenmaal gemaakt is voor in clubs. Daar wil je niet al teveel panning hebben. Van mij komt het vooral van reverbs, chorus en delays die lichtjes van links naar rechts gaan om zo wat leven in de track te krijgen. De echte panning (met de pan knopjes) had ik snel gecorrigeerd waardoor de levels ook weer goed kwamen...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
ChojinZ schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 21:58:

En anders zou je ook nog kunnen beginnen met semi-modulair. Maakt de learning curve net ff wat minder stijl en je kan altijd nog terug vallen op presets. :P
Ja goed punt, er zijn best wel veel goede synthvoices te krijgen met patchpoints zodat je leuke dingen kan doen met de routing als je dat wilt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
Nou het moment is daar mijn eerste track is vandaag gereleased! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiHxtVPX0JqnlkTwSGBY-PjRdNs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VUavXgCgxmgSeQkHzfEqwijW.png?f=fotoalbum_large

https://open.spotify.com/...rQutjctGyN6duqB7cukcI4HSc

https://music.apple.com/u...yq2AXeVl2uLmjTGWwewUuBZjM

het moment dat je het dan uit brengt... en hoort maakt gelijk dat je weer heel kritisch naar je mix zit te luisteren maar voor een eerste release ben ik best tevreden :)_

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Congrats!

Heb je dit in eigen beheer gedaan of via een label?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
Yalopa schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:32:
Congrats!

Heb je dit in eigen beheer gedaan of via een label?
Nee hij is gesigned bij een label! :) Erijo heet het label.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 16:18
Ford Prefect schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:12:
[...]

Ja goed punt, er zijn best wel veel goede synthvoices te krijgen met patchpoints zodat je leuke dingen kan doen met de routing als je dat wilt.
Yup!

En ik ben sowieso prettig verbaasd over het aanbod van synths de afgelopen tijd. Hardware synths lijken weer helemaal terug te zijn en het aanbod word alleen maar groter. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

MicroWhale

The problem is choice

Kent iemand deze plugin: Portal van Output? En zo ja: Wat vind je er van? Gebruik je hem vaak?

Het is de eerste waar ik echt enthousiast over word en waarvan ik denk dat die me de toegevoegde waarde kan leveren die ik nodig heb...

En @vlaaing peerd, hoe is het met de doorgeeftrack?

[ Voor 8% gewijzigd door MicroWhale op 01-11-2020 18:51 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-10 22:15

boesOne

meuh

MrWilliams schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:51:
Kent iemand deze plugin: Portal van Output? En zo ja: Wat vind je er van? Gebruik je hem vaak?

Het is de eerste waar ik echt enthousiast over word en waarvan ik denk dat die me de toegevoegde waarde kan leveren die ik nodig heb...
Ik gebruik hem als creative effect voor de meer out-there effectjes. De presets zijn lekker afwisselend. Geinige vst.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:53
Hi Tweakers,

Zouden jullie mij wat feedback kunnnen geven op mijn 144bpm techno track?

https://soundcloud.com/al...ms-feedback/s-mZ2jb97HQB7

Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe de track overkomt op andere geluidssystemen en of ik teveel / te weinig low end heb. Ik zit namelijk in een studentenkamertje met mijn Yamaha HS7's zonder room treatment :P . Mijn insteek is dat het een extreem dansbare track moet zijn met veel energie. Feedback over alles is welkom tho :). Ik heb de mastering voor nu zelf gedaan tot ik hier wellicht iemand voor vind.

[ Voor 8% gewijzigd door BSOD baby op 03-11-2020 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:50
@BSOD baby klinkt koosjer qua mix op mijn systemen. Denk wel dat er wat ruimte voor verbetering zit in het gebruik van je stereobeeld. Iets wat als ik zo snel wat schranz ofzo opzoek niet echt heel overdreven lijkt te worden gedaan. Ook zijn de subs een beetje rommelig, je kan daar wat uit te halen door dat een beetje schoon te houden/maken. Maar tbf, het is prima on par met proffesioneel gereleasede techno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:53
apNia schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:44:
@BSOD baby klinkt koosjer qua mix op mijn systemen. Denk wel dat er wat ruimte voor verbetering zit in het gebruik van je stereobeeld. Iets wat als ik zo snel wat schranz ofzo opzoek niet echt heel overdreven lijkt te worden gedaan. Ook zijn de subs een beetje rommelig, je kan daar wat uit te halen door dat een beetje schoon te houden/maken. Maar tbf, het is prima on par met proffesioneel gereleasede techno.
Thanks voor de constructieve feedback! Qua stereobeeld: je hebt helemaal gelijk. Ik moet bekennen dat ik nog bijna niks aan panning heb gedaan; ik mis de kennis op dat gebied nog een beetje. Meer kennis dan de hats een beetje naar links of rechts pannen heb ik nog niet :+ . Ik denk dat de subs dan rommelig zijn door de combinatie van de kick + rumble en bassline + main synth die ik dan wellicht nog niet top geEQ't heb. Ik ga er naar kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:24

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik vind het wat dof klinken alle instrumenten klinken gelijkmatig (misschien dat dat het bovengenoemde stereobeeld is?). En de bas/het laag kan wat 'dieper' maar dat is mss mijn voorkeur? Ik kan het technisch niet uitleggen want daar heb ik te weinig (lees geen) kaas van gegeten.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:33

2mb

Beetje smal qua stereobeeld inderdaad, en ik mis ook wat hoge sparkle (misschien dat dat bewust gedaan is hoor). Verder prima!

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-10 15:26
Ik zie dat FL Studio een grote aanbieding heeft. Alle plugins die nu in FL-Studio zitten kun je voor minder dan de helft van de prijs krijgen. Van 899,- naar 399,- (ex BTW). Als je al FL-studio hebt (producer of signature editie) of al plugins gekocht hebt, krijg je nog eens korting. Bijvoorbeeld met de producer editie betaal €210 ex BTW / 254 euro en dan heb je alles.

Volgens mij is het qua prijs wel een goede deal, maar hoe bruikbaar / goed zijn die plug ins? Ik ben geen super producer, maar als ik wat VST's wil kopen, is dit dan een slim idee?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yes, nog een paar daagjes. Was door een biztrip niet in staat veel achter de knoppen te zitten, maar gisteravond eindelijk wat kunnen klooien.
BSOD baby schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:22:
Hi Tweakers,

Zouden jullie mij wat feedback kunnnen geven op mijn 144bpm techno track?
Eens met de opmerkingen hierboven. Vraag me wel @apNia af of je wel veel stereo wil bij beuktracks. Ik zou het hooguit een beetje bij de trancegeluidjes doen zodat je wat ruimte in het midden vrijmaakt voor de bas/kick en lost mogelijk je modderprobleem op.

In dat opzicht zou ik ook kijken of er wat aan de onderkant van de trancegeluidjes af kan in de 100~200Hz range, dat lijkt me de modder met de bas en kick te veroorzaken.

Is de modder daarna nog niet opgelost, dan zou je evt kunnen kijken of je de kick en de bas kan sidechainen zodat de bas wat duckt als de kick speelt.

Daarnaast vraag ik me af of je tevreden bent met de zaagbas/lead die bij de break binnenkomt. Ik vind 'm wat statisch klinken. Meer (gedetunede) oscillators, filters en detuners erop maakt hem mogelijk wat levendiger en aggressiever (als je dat wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

BjornE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:21:
Ik zie dat FL Studio een grote aanbieding heeft. Alle plugins die nu in FL-Studio zitten kun je voor minder dan de helft van de prijs krijgen. Van 899,- naar 399,- (ex BTW). Als je al FL-studio hebt (producer of signature editie) of al plugins gekocht hebt, krijg je nog eens korting. Bijvoorbeeld met de producer editie betaal €210 ex BTW / 254 euro en dan heb je alles.

Volgens mij is het qua prijs wel een goede deal, maar hoe bruikbaar / goed zijn die plug ins? Ik ben geen super producer, maar als ik wat VST's wil kopen, is dit dan een slim idee?
WTF! Dat was echt een no-brainer. Ik had de signature edition al, dus voor 110 (was normaal iets meer dan 500, die laatste stap is onevenredig duur!) kon ik de all-plugins bundle kopen. Meteen gedaan dus.

Dank voor de tip! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Laatst online: 03-10 15:26
MrWilliams schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:27:
[...]

WTF! Dat was echt een no-brainer. Ik had de signature edition al, dus voor 110 (was normaal iets meer dan 500, die laatste stap is onevenredig duur!) kon ik de all-plugins bundle kopen. Meteen gedaan dus.

Geen dank, wat is voor jou dan echt dat dit een steal maakt? Harmor? Sakura? alles? :D

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
MrWilliams schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:27:
[...]

Vraag van een totale software noob (ben enkel met hardware bezig): Hoe lang gaat zulke software eigenlijk mee? En dan in de zin van: Kan je dit voor altijd gebruiken of ben je ook afhankelijk van de fabrikant? Word zon plugin voor langere tijd ondersteund of bestaat de kans dat bij de volgende versie de plugin niet meer werkt?

En bestaat er ook zoiets als een 2e hands markt voor plugins?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
vlaaing peerd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:25:
[...]

Eens met de opmerkingen hierboven. Vraag me wel @apNia af of je wel veel stereo wil bij beuktracks. Ik zou het hooguit een beetje bij de trancegeluidjes doen zodat je wat ruimte in het midden vrijmaakt voor de bas/kick en lost mogelijk je modderprobleem op.
Het is me opgevallen dat je al redelijk snel dingen het stereoveld in kan duwen. Ik denk dat ik daar voorheen (en een hele hoop andere producers) altijd te conservatief in ben geweest. Rond de 250 kan je al beginnen te duwen. Shit kan juist enorm beuken als je al heel snel de breedte ingaat. Je kick z'n fundamental zit bijvoorbeeld alleen in de 100hz range, maar niks houdt je tegen om daarbij iets met veel stereoinformatie te layeren die al vrij snel daarna de breedte ingaat (dus rond de 250hz ofzo).

Als je naar de top tier bass music tracks luistert dan merk je dat er zo verschrikkelijk veel gaande is in het stereoveld, en dat gaf in mijn geval dat duwtje om het meer naar pro te krijgen. Het is veel makkelijker om alles met stereo in mind op te zetten, en daarna de boel te temmen, dan later met pseudo stereo te moeten kutten.

Bandpass voor de lol maar eens met een stereo analyzer hoeveel er gaande is in de lagere regionen (100-500hz range). Ik had laatst nog een gesprek over gasten die vonden dat de subs zelfs stereo informatie konden bevatten. Weet nog steeds niet hoe ik daarover denk though :)

Als je weet wat je doet is meer stereo gewoon luider in perceptie, en zolang je je mix clean houdt en de subs clean houdt, kan je daar juist harder mee gaan.

Daarbij moet ik wel zeggen dat in hogere frequenties de impact veel duidelijker is. Voor sommige dingen werkt de boel unison'en, maar voor andere elementen wil je creatiever te werk gaan, zoals hihats layeren en L/R pannen, zelfde texture op L en R spoor zetten en ze een ander startpunt geven, zodat ze geen exacte clones zijn of spelen met de wet/dry balans zodat je elementen naar achteren pushed (hoe minder dry, hoe minder aandeel in de voorgrond). Truukjes als haas achtige meuk en M/S EQ'ing zijn last resorts voor mij. Net als dat je een shitty patch niet kan redden met een flanger of een equalizer.

[ Voor 15% gewijzigd door apNia op 04-11-2020 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

BjornE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:44:
[...]

Geen dank, wat is voor jou dan echt dat dit een steal maakt? Harmor? Sakura? alles? :D
Er zijn van mijn versie naar die all-plugins versie ongeveer 6-7 generator plugins (instrumenten) die ik nu kan gebruiken. Dat zijn de wat meer 'geavanceerde' instrumenten waarmee de echt mooie geluiden of sequences kunt maken. Alles dus.
ChojinZ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:06:
[...]
Vraag van een totale software noob (ben enkel met hardware bezig): Hoe lang gaat zulke software eigenlijk mee? En dan in de zin van: Kan je dit voor altijd gebruiken of ben je ook afhankelijk van de fabrikant? Word zon plugin voor langere tijd ondersteund of bestaat de kans dat bij de volgende versie de plugin niet meer werkt?

En bestaat er ook zoiets als een 2e hands markt voor plugins?
Het voordeel van FLStudio is dat je een levenslange licentie krijgt. Die is dus geldig voor alle toekomstige versies van FLStudio. Als er een versie 21, 22, ... ,25 of 40 komt, dan heb je daar een levenslange licentie voor.
Extra (VST) plugins koop je van andere fabrikanten en die mag je ook houden, maar die hebben hun eigen update- en versiebeleid. Het kan dus zijn dat je van zo'n plugin wel versie 8 mag gebruiken, maar voor versie 9 weer de volle mep betaalt.

Persoonlijk probeer ik zoveel mogelijk met free of FLStudio plugins te werken. En dat bevalt goed. Laatst heb ik mijn eerste plugin gekocht die niet van FLStudio is: The Mangle. Die was 20 euro. Te goed om te laten liggen.
Waarom alleen maar FLStudio plugins: Het is een hobby voor erbij. En je verdrinkt in de plugins. Als je er naar gaat kijken is de een nog mooier dan de ander. Ik wil mezelf een beetje beperken zodat ik het meeste uit de plugins kan persen die ik heb ipv voor elk geluid de beste plugin kopen/gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 13:31
Hoewel ik mezelf niet zo gauw een producer zou noemen lees ik inmiddels al een tijdje mee in dit topic. Ik speel hobbymatig al jaren wat gitaar, bas en drums, en schrijf ook al jaren liedjes/gedichten. Een paar jaar geleden heb ik mezelf overtuigd dat ik dat best durf te delen en sindsdien zet ik af en toe iets op youtube. Leuk, leerzaam, en soms tenenkrommend om te zien hoe de kwaliteit daarbij varieert... Maar ik blijf leren en probeer iedere opname net wat beter te doen dan de vorige.

Voor mijn opnames maakte ik tot voor kort altijd gebruik van basgitaar, elektrische gitaar, akoestische gitaar en elektrisch drumstel. Om echter ook partijen op te kunnen nemen van instrumenten die ik zelf niet kan bespelen of niet in bezit heb, heb ik recentelijk ook een midi keyboard (Swissonic EasyKey 49) en Arturia Beatstep aangeschaft.

Dat alles neem ik op via een Presonus audio box (zang, gitaren) en/of usb (drums, midi apparatuur) in combinatie met Studio One Artist.

Op mijn recentste opname heb ik de Easykey gebruikt voor toetsen, en de Beatstep voor de beat. Als drummer voelde het een beetje als 'valsspelen' om niet zelf te drummen maar zo'n Beatstep is zo leuk (en daar draait het uiteindelijk om) om mee te prutsen dat ik het niet kon laten :-).

Voor de geïnteresseerden: YouTube: De beste stuurlui

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-10 17:54
Dit vind ik trouwens ook een verslavende VST.
https://cherryaudio.com/free

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 23:43
oudere track maar ff op public gezet..ga ik niet meer proberen te releasen ofzo
Vond hem toch wel geinig :-)..eind december komt 1 van mn tracks uit op een compiliatie van een frans label waar ik al een paar jaar fan van ben (metrohm) frans-detroit label kijk ik heel errug naar uit! Deel ik tzt dan nog wel

[Soundcloud: Isolation by GVE | Gerwin Van Engelenburg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:37
BjornE schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:21:

Gebruik je zelf wel FL Studio? Met deze actie krijg je alle plugins alleen maar in FST formaat, niet in VST. Dit houd dus in dat ze alleen in FL Studio werken. Normaal als je voor 899 de all plugin bundle koopt krijg je deze wel in VST formaat. Dus als je in een andere DAW werkt heb je niet zo veel aan deze actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:18
OK, and now for something completely different...

Ik produceer wel, maar geen EDM, House, Trance of whatever. Ik heb een studio waar ik normaal gesproken bands/ singer songwriters opneem en in deze coronatijd heb ik voor mezelf een remake gemaakt van mijn favoriete eighties nummer, Doot-Doot van Freur.

Bijna 2 weken geleden afgerond in Cubase Pro 10, met drums & percussie gespeeld/geprogrammeerd in Groove Agent en veel andere VSTi synth sounds vanuit HALion. echte synths die gebruikt zijn: Roland MKS-50 (rack versie van de Alpha Juno 2), Roland SC-880 en strings van de Nord Electro 3. Vocals opgenomen door mijn standaard chain van Neumann TLM-103 en TL Audio C5021 compressor. Gemixed vanuit Cubase door de Tascam DM-3200, voor EQ en effecten, ook outboard en van daaruit opgenomen in Wavelab Pro 10, waar ook de mastering gedaan is.

https://soundcloud.com/soundbytestudio/doot-doot-fragile-ltd

(EDIT: krijg die SoundCloud embed niet voor elkaar..)

[ Voor 33% gewijzigd door Arjan P op 07-11-2020 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Arjan P schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:47:
OK, and now for something completely different...

Ik produceer wel, maar geen EDM, House, Trance of whatever. Ik heb een studio waar ik normaal gesproken bands/ singer songwriters opneem en in deze coronatijd heb ik voor mezelf een remake gemaakt van mijn favoriete eighties nummer, Doot-Doot van Freur.

Bijna 2 weken geleden afgerond in Cubase Pro 10, met drums & percussie gespeeld/geprogrammeerd in Groove Agent en veel andere VSTi synth sounds vanuit HALion. echte synths die gebruikt zijn: Roland MKS-50 (rack versie van de Alpha Juno 2), Roland SC-880 en strings van de Nord Electro 3. Vocals opgenomen door mijn standaard chain van Neumann TLM-103 en TL Audio C5021 compressor. Gemixed vanuit Cubase door de Tascam DM-3200, voor EQ en effecten, ook outboard en van daaruit opgenomen in Wavelab Pro 10, waar ook de mastering gedaan is.

https://soundcloud.com/soundbytestudio/doot-doot-fragile-ltd

(EDIT: krijg die SoundCloud embed niet voor elkaar..)
Die Soundcloud embed op Tweakers is ook wel een beetje een gedoe. Maar: [audio=640,166,TRACK TITEL]URL[/audio] die kun je gebruiken :P

Nummer klinkt goed trouwens, niet echt een genre waar ik naar luister maar het zit wel goed in elkaar. Mix/mater klinkt wel redelijk "bright" waar opzicht niks mis mee is als dat je doel was. Ik vind persoonlijk wel de hihat een beetje statisch en "in your face". Hij zit er eigenlijk in om het tempo vast te houden maar voor mijn gevoel wordt het hele ritme juist een beetje statisch. Iets meer verandering in velocity zou het al een stuk dynamischer maken denk ik.

Sorry als je mijn feedback niet helemaal kan volgen, ik praat eigenlijk nooit in het Nederlands over muziek productie dus heb moeite met sommige woorden vinden 8)7 Maar verder well done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
@Sustain Thanks voor je feedback. Ik had die audio tag gebruikt maar zal wel verkeerde URL geweest zijn..

Ik snap je opmerking over de hihat maar het is ook echt gemodelleerd naar het origineel en bewust niet als een cover want dan had ik op veel meer gebieden andere keuzes gemaakt. Dus die statische hihat 'moest' er eigenlijk in.. Dat het geheel wat bright overkomt heeft denk ik te maken met het feit dat er in het laag niet zo heel veel gebeurt en juist veel in het mid-hoog, dus in die zin was dat het doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-10 15:05
Tijd voor wat space metal! De muziek heb ik gemaakt voordat ik de videoclips bij elkaar heb gezocht. Maar, ik vind het wel aardig bij elkaar passen.

YouTube: The Point of no Return

En ja, ik ben wel fan van de Space Shuttle. Naar mijn mening tot nu toe nog altijd een van de gaafste ruimtevaartuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor wie relatief goedkoop wat basic plugins van isotope wil scoren...

Bij Plugin Boutique krijg je bij gelijk welke aankoop de keuze uit
Zotope Ozone 9 Elements, Neutron 3 Elements of iZotope Nectar Elements.

Plugins die anders 130 eur/stuk kosten.

Ik heb zelf een sample pack van 6 euro gekocht en Ozone gekregen, daarna heb ik nog een sample pack gekocht (zelfde prijs) en toen kon ik Elements ook nog meepakken. Een derde keer vonden ze wellicht teveel van het goede bij Plugin Boutique :)

Maar goed voor niet veel geld toch 2 plugins gehaald, (let op elements, dus niet de advanced)

Misschien dat er iemand iets aan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ableton 11 komt eraan:

Voor mij vrij weinig spannends. Blij dat er eindelijk een normale reverb gaat zitten in Ableton, daarmee zijn alle kampen qua bare necessity plug-ins out of the box eindelijk goed. Overall lijkt het meer alsof Max for Live effecten het hebben geschopt tot native effecten, met de meer natuurlijk/randomized effecten. Ook qua MIDI aanpassingen lijkt de nadruk meer te liggen op natuurlijk klinken. Word er niet super warm van, maar ik denk dat veel producers blij zullen zijn met de Comping capabilities van Ableton.

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 10-11-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ze zijn wel heel snel van 10 naar 11 gegaan vind ik. De stap tussen 8-9 en 9-10 duurde een stuk langer... Daarentegen, 175 eur om te upgraden van 9 naar 11 (suite) valt nog mee.

[ Voor 25% gewijzigd door Yalopa op 10-11-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
'Heel snel' valt wel mee. Er zit ~drie jaar tussen mimang. Live 10 kwam ook echt toen andere DAWs marktaandeel gingen afsnoepen van Ableton. In het bijzonder Bitwig die de gaten begon te vullen die Ableton had achtergelaten.

Baal er van dat ghost clips (instances van 1 clip) zoals in Cubase (en de meeste DAWs) nog steeds geen ding zijn in Ableton 11. Hoe lastig kan dat technisch gezien nou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ford Prefect
Ableton heeft de afgelopen jaren een heel groot personeelsverloop gehad, waaronder natuurlijk Bitwig wat een aantal key-developers van Ableton zijn. Daarnaast heb ik me laten vertellen dat in Live 10 vooral ook de engine aangepast moest worden omdat dat ding redelijk antiek was en weinig flexibel.

Persoonlijk gebruik Ableton voornamelijk voor de creatieve kant van produceren, een mixdown doen in Live vind ik onbegonnen werk (en ik heb het echt een paar jaar lang geprobeerd). Meestal maak een track in ableton en exporteer de stems dan naar Logic Pro.

Zelf had ik ook wel wat meer workflow verbeteringen zijn zoals inderdaad ghost clips, betere MIDI transformations etc. Ik moet nog eens goed nadenken of ik die 160 euro voor deze update ga neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ford Prefect schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:11:
Persoonlijk gebruik Ableton voornamelijk voor de creatieve kant van produceren, een mixdown doen in Live vind ik onbegonnen werk (en ik heb het echt een paar jaar lang geprobeerd). Meestal maak een track in ableton en exporteer de stems dan naar Logic Pro.
Met mixdown gok ik dat je mastering bedoelt? Wat mis je in Ableton qua mastering wat je wel in Logic kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BksXmDbqefB6HbrJV6iY1xApVuc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ra6o5OGz0xxrAnw8cMS19Bmh.png?f=fotoalbum_large

Heel blij dat deze feature er eindelijk is! (meerdere miditracks tegelijk in de roll)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

2mb schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:28:
[Afbeelding]

Heel blij dat deze feature er eindelijk is! (meerdere miditracks tegelijk in de roll)
Dat heeft FL Studio al jaaaren!! ;) :P

(Waar hebben ze trouwens de F3 en de G3 gelaten in die roll?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
MrWilliams schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:39:
[...]

Dat heeft FL Studio al jaaaren!! ;) :P

(Waar hebben ze trouwens de F3 en de G3 gelaten in die roll?)
Ik gebruik zelf ook FL, dus geen Ableton maar in die screenshot zie je boven de noten "scale" geselecteerd. Het lijkt erop dat de piano roll alleen maar noten laat zien die daadwerkelijk gebruikt worden in de chord progression, en dezelfde noten een octaaf hoger. Ik dacht eigenlijk dat dat juist de Fold optie was maar een Ableton Tweaker hier zal het vast weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
apNia schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:19:
[...]

Met mixdown gok ik dat je mastering bedoelt? Wat mis je in Ableton qua mastering wat je wel in Logic kan?
Mixdown bedoel ik het uitmixen mee, ik heb me al jaren lang aangeleerd om alle tracks, zowel vst als hardware, te bouncen naar losse tracks. Ik kan zo terug naar songs die al jaren oud zijn en waarvan ik misschien niet meer alle plugins voor heb of hardware. Bovendien is het een goede manier om het uitmixen en schrijven van songs te te splitsen.

Maar wat ik daarin mis met Ableton, heb je even? :-)
- Net zoals iedere DAW, gewoon overzicht van alle faders met een timeline view er boven
- Fatsoenlijke routing voor bussen en aux tracks. Grouping werkt leuk maar het mist gewoon de flexibiliteit die andere DAW's hebben.
- Gewoon in 1 oog opslag kunnen zien welke plugins op welke track staan.
- Een fatsoenlijke audio engine, dat is een persoonlijke smaak natuurlijk maar ik vind vaak de audio engine van Ableton net iets te clean. Ik moet wel eerlijk toegeven dat die van versie 9 naar 10 wel enorm beter is gaan klinken.

Nogmaals, ik gebruik Ableton heel graag om nummers met te schrijven. Dat is echt heerlijk om te doen, zeker als je ook een Push hebt. De volgende stappen, nee ik kan daar niet aan wennen hoe dat gaat in Ableton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik kan je alvast verklappen dat het engine verhaal een gigantische leugen is @Ford Prefect :D
Die mythe is nergens op gebaseerd, dus dat zit echt tussen je oren vrees ik :)

Verder is het qua gebruikerservaring natuurlijk heel persoonlijk wat je fijn vindt. In het bijzonder is de routing heel erg armoedig in Ableton en niet zo fijn als hoe vreselijk makkelijk dat gaat in bijvoorbeeld Studio One en ik dacht dat Reaper ook echt heel fijn werkte daarmee. Maar je kan al een heel eind komen met sends en grouping. Maar ik geloof dat het met hardware al best snel boutje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik kom van Ableton en zit nu op Logic waardoor ik denk te kunnen antwoorden...

Waar het gebruik van bussen in logic super werkt, maar volgens mij was het ganse bus verhaal in Ableton 9 ook al mogelijk? los van sinds, kon ik in Ableton ook de output routen naar een nieuw kanaal wat functioneel toch gewoon een bus met routing mogelijkheden opleverde?
Een te cleane audio Engine die tweak je gewoon met plugins tot hij niet meer clean is en is wellicht smaak (ik hoor het niet)
Het hebben van de mixer onder de timeline, dat snap ik wel. De mixer is veel belangrijker in arrangement mode dan in clip mode
Het hebben van dat plugin overzicht op de mixer is wel fijn, zeker in het mixen..

[ Voor 3% gewijzigd door Yalopa op 10-11-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Yalopa schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:44:
Een te cleane audio Engine die tweak je gewoon met plugins tot hij niet meer clean is en is wellicht smaak (ik hoor het niet)
It is lie.
Het hebben van de mixer onder de timeline, dat snap ik wel. De mixer is veel belangrijker in arrangement mode dan in clip mode
Oh maar die kan je toch gewoon op je tweede monitor openen? Run Ableton altijd in dual mode.
Het hebben van dat plugin overzicht op de mixer is wel fijn, zeker in het mixen..
Niet echt een ultieme oplossing, maar als je daar behoefte aan hebt kan je dubbelklikken op devices in Ableton, waardoor ze tot een stripje folden. Niet echt handig om mee te werken, en biedt al helemaal geen totaaloverzicht, maar kan misschien een middle ground zijn voor sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik ben het met je eens hoor, komt dat niet uit mn reactie :>

Dit is eerder een smaak iets denk ik, dit is voor mij persoonlijk de balans, gebaseerd op wat ik belangrijk vind..
  • Clip mode in Ableton is tof, Logic heeft heel recent iets dergelijk, maar die van Ableton is VEEEL beter
  • Ableton kan met midi weg, maar logic is beter
  • De sampler van logic is met de laatste update ok, van Ableton is het de core en dat merk je
  • De manier waarop Ableton zn interne plugins toont (4cm op een 30 inch monitor) is ridicuul, sommige uitzonderingen tonen al wat meer, maar GVD laat die dingen floten op het scherm
  • De meegeleverde (gesamplede) instrumenten in logic zijn top notch, die van Ableton zijn iets minder
  • Het drum rack van Ableton is beter opgebouwd
  • de drum machine designer van logic is echt tof
  • (Mijn TR8s is veel leuker)
...

again smaak :)

[ Voor 124% gewijzigd door Yalopa op 10-11-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
apNia schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:50:
[...]

It is lie.

[...]

Oh maar die kan je toch gewoon op je tweede monitor openen? Run Ableton altijd in dual mode.

[...]

Niet echt een ultieme oplossing, maar als je daar behoefte aan hebt kan je dubbelklikken op devices in Ableton, waardoor ze tot een stripje folden. Niet echt handig om mee te werken, en biedt al helemaal geen totaaloverzicht, maar kan misschien een middle ground zijn voor sommigen.
Maar het is toch raar om flexibel met je DAW layout om te moeten gaan ik een 2e monitor moet gebruiken? Dat zou toch veel flexibeler moeten kunnen? Er is een reden waarom andere DAW's de layout gebruiken die ze nu hebben omdat het gewoon goed werkt.

En nogmaals, ik weet wat Ableton kan, ik gebruik het al voor mijn live optredens sinds versie 4 en nu al veel langer om het creatieve gedeelte van mijn producties mee te doen. Ik persoonlijk kan absoluut niet wennen aan hoe je moet mixen in Live. Ik merk dat ik zelf weer meer plezier krijg in de mix als ik dit doe in mijn oude vetrouwde Logic Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Yeah daar heb je gelijk in hoor @Ford Prefect. Snap het inderdaad niet dat Ableton geen development tijd steekt in dat soort dingen. In dat opzicht voelt de Live 11 release ook een beetje dunnetjes in mijn optiek :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-10 10:37

ricardo246

Life's what you make it!

Ik hoop dat ik met mijn eerste probeerseltje ook welkom ben in deze groep. *O*

Setup:
PC zoals in mijn inventaris
APC KEY25 (Akai pro series) (omdat ik nu eenmaal iets van een keyboard nodig heb om te freubelen).
Ableton live 10 Standard (full version) (ik kreeg de light versie bij de Akai, maar 8 bij 8 tracks/sporen is al snel te weinig)

Eerste track die ik live zet, ben een beetje lief voor me, vindt het best wel spannend :(:)
Ik ben zo'n 3 maanden bezig geweest om de DAW te snappen (dank youtube) O-) en ik ben er zeker nog niet!

Disclaimer:
- track is niet afgemixed, overstuurt hier en daar, maar dat komt later.
- idee is dat wat je hieronder hoort de basis is, en daar boven op nog een sample/zang ish iets komt, wat ik nog niet uit gevogeld heb. :D

https://soundcloud.com/d_l_m/dlm-bhcp/s-3bkiK3fr7tU

Ik hoor heel graag jullie feedback voor me...

[ Voor 3% gewijzigd door ricardo246 op 12-11-2020 00:04 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Ford Prefect schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:24:
[...]

Mixdown bedoel ik het uitmixen mee, ik heb me al jaren lang aangeleerd om alle tracks, zowel vst als hardware, te bouncen naar losse tracks. Ik kan zo terug naar songs die al jaren oud zijn en waarvan ik misschien niet meer alle plugins voor heb of hardware. Bovendien is het een goede manier om het uitmixen en schrijven van songs te te splitsen.

Maar wat ik daarin mis met Ableton, heb je even? :-)
- Net zoals iedere DAW, gewoon overzicht van alle faders met een timeline view er boven
- Fatsoenlijke routing voor bussen en aux tracks. Grouping werkt leuk maar het mist gewoon de flexibiliteit die andere DAW's hebben.
- Gewoon in 1 oog opslag kunnen zien welke plugins op welke track staan.
- Een fatsoenlijke audio engine, dat is een persoonlijke smaak natuurlijk maar ik vind vaak de audio engine van Ableton net iets te clean. Ik moet wel eerlijk toegeven dat die van versie 9 naar 10 wel enorm beter is gaan klinken.

Nogmaals, ik gebruik Ableton heel graag om nummers met te schrijven. Dat is echt heerlijk om te doen, zeker als je ook een Push hebt. De volgende stappen, nee ik kan daar niet aan wennen hoe dat gaat in Ableton.
Elke DAW is al een jaar of 20 transparent. That will zeggen als je dezelfde MIDI invoert en gebruik maakt van dezelfde plugin dan moet je alleen maar de verschillende gains met elkaar corrigeren en de wave bestanden die je daarna krijgt zijn in theorie bit voor bit exact hetzelfde. :P

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apNia
In de praktijk ook. Enige tijd geleden heeft iemand wat tests gedraaid met verschillende DAWs. Was kwestie van dezelfde sample via verschillende DAWs uitrenderen, twee naast elkaar leggen waarvan je één van de twee phase invert. Als je dan exact dezelfde sample hebt, zouden ze elkaar compleet moeten uitcancelen, wat ook gebeurde, en daarmee bewijst dat kleuren van audio engines een mythe is.

Meer info over de engine bias myth hier: https://music.tutsplus.co...-audio-engines--cms-23560

En meer info over DAW mythes hier: https://www.image-line.co...manual/html/app_audio.htm

[ Voor 25% gewijzigd door apNia op 12-11-2020 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 19:04

dominic

will code for food

djerror schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:09:
oudere track maar ff op public gezet..ga ik niet meer proberen te releasen ofzo
Vond hem toch wel geinig :-)..eind december komt 1 van mn tracks uit op een compiliatie van een frans label waar ik al een paar jaar fan van ben (metrohm) frans-detroit label kijk ik heel errug naar uit! Deel ik tzt dan nog wel

[Soundcloud: Isolation by GVE | Gerwin Van Engelenburg]
Prima track, lekker relaxed en mooi gelaagd. Kan zo in m'n "Deep Focus" playlist hoor.

Download my music on SoundCloud

• Sustain
apNia schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:57:
In de praktijk ook. Enige tijd geleden heeft iemand wat tests gedraaid met verschillende DAWs. Was kwestie van dezelfde sample via verschillende DAWs uitrenderen, twee naast elkaar leggen waarvan je één van de twee phase invert. Als je dan exact dezelfde sample hebt, zouden ze elkaar compleet moeten uitcancelen, wat ook gebeurde, en daarmee bewijst dat kleuren van audio engines een mythe is.

Meer info over de engine bias myth hier: https://music.tutsplus.co...-audio-engines--cms-23560

En meer info over DAW mythes hier: https://www.image-line.co...manual/html/app_audio.htm
Render/audio processing algoritmes zullen over zo'n beetje alle DAW's hetzelfde zijn. Maar toch als ik hier een handleiding neer zou zetten om een simpel geluid te maken met een synth en wat stock DAW effecten, met exacte values voor alles (ADSR, Dry/Wet, filter cutoff, hz, etc) dan zullen de resultaten onbetwijfeld verschillen tussen mensen met andere DAW's.

Ik denk dat de workflow van een DAW maar ook alle algoritmes van de stock plugins etc best wel een invloed kan hebben over het eindresultaat. Zo hoor ik wel eens dat een track zeer waarschijnlijk in FL Studio is gemaakt door een hihat pattern met een van FL's swing presets, of door een stock grossbeat effect, of zelfs door de stock reverb. Heeft natuurlijk iets minder met "audio quality" te maken maar ik heb het idee dat veel mensen dit door deze reden wel denken.

Edit: daarnaast zouden de default render settings ook nog invloed kunnen hebben. Als je dit zelf niet aanpast kan het nog wel wat verschillen per DAW.

[ Voor 4% gewijzigd door Sustain op 12-11-2020 13:09 ]

• apNia
Sustain schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:07:
[...]

Render/audio processing algoritmes zullen over zo'n beetje alle DAW's hetzelfde zijn. Maar toch als ik hier een handleiding neer zou zetten om een simpel geluid te maken met een synth en wat stock DAW effecten, met exacte values voor alles (ADSR, Dry/Wet, filter cutoff, hz, etc) dan zullen de resultaten onbetwijfeld verschillen tussen mensen met andere DAW's.
Absoluut. Elke VST, heeft z'n eigen manier van het geluid behandelen, en het is daarin extreem onwaarschijnlijk (maar technisch gezien niet onmogelijk) dat het stock effect in DAW 1 hetzelfde klinkt als DAW 2.

Maar als ik Fabfilter Pro-R over een sample gooi in DAW 1, en ik doe in DAW 2 exact dezelfde sample, met exact dezelfde Fabfilter Pro-R VST, met exact dezelfde settings, dan zou het geluid exact hetzelfde moeten zijn.

En dat is het verschil, een VST moet het geluid kleuren, en alles na de master channel moet het geluid absoluut niet kleuren. En daar zit 'm het verschil. Te veel mensen denken dat een DAW daarna nog z'n eigen smaakje toevoegt, wat niet zo is.

En zoals je aangeeft, het kan inderdaad dat je karakteristieken herkent van een DAW, maar dat valt altijd nog te verhalen op de creativiteit van de producer ;)

• Sustain
apNia schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:18:
[...]

Absoluut. Elke VST, heeft z'n eigen manier van het geluid behandelen, en het is daarin extreem onwaarschijnlijk (maar technisch gezien niet onmogelijk) dat het stock effect in DAW 1 hetzelfde klinkt als DAW 2.

Maar als ik Fabfilter Pro-R over een sample gooi in DAW 1, en ik doe in DAW 2 exact dezelfde sample, met exact dezelfde Fabfilter Pro-R VST, met exact dezelfde settings, dan zou het geluid exact hetzelfde moeten zijn.

En dat is het verschil, een VST moet het geluid kleuren, en alles na de master channel moet het geluid absoluut niet kleuren. En daar zit 'm het verschil. Te veel mensen denken dat een DAW daarna nog z'n eigen smaakje toevoegt, wat niet zo is.

En zoals je aangeeft, het kan inderdaad dat je karakteristieken herkent van een DAW, maar dat valt altijd nog te verhalen op de creativiteit van de producer ;)
Ja, in theorie krijg je dan precies dezelfde output die je inderdaad zou moeten kunnen phase cancellen. Maar in de praktijk gebruikt niemand echt alleen maar 3rd party VST's en functies denk ik. En als dat dan invloed heeft op het eindresultaat kan ik me wel voorstellen dat mensen denken dat verschillende DAW's verschillende eindresultaten geven en daardoor misschien een voorkeur hebben voor een andere mixing DAW. Dan nog zou workflow een veel grotere reden zijn voor mij persoonlijk.

Ik produce, mix en master in FL Studio. Hoor mensen ook vaak zeggen dat FL Studio slechte software is om in te mixen en vooral om te masteren. Ik heb er nooit problemen mee gehad persoonlijk :)

• apNia
Sustain schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:37:
[...]
Ik produce, mix en master in FL Studio. Hoor mensen ook vaak zeggen dat FL Studio slechte software is om in te mixen en vooral om te masteren. Ik heb er nooit problemen mee gehad persoonlijk :)
Mensen zijn klote @Sustain.

* apNia trekt furry pak aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Sustain schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:07:
[...]
Maar toch als ik hier een handleiding neer zou zetten om een simpel geluid te maken met een synth en wat stock DAW effecten, met exacte values voor alles (ADSR, Dry/Wet, filter cutoff, hz, etc) dan zullen de resultaten onbetwijfeld verschillen tussen mensen met andere DAW's.
Maar dat is ergens toch ook logisch? Als ik 2 hardware synths neem en ik voer in beide dezelfde parameters in, krijg je ook niet hetzelfde geluid. Ik zou zelfs 2 identieke synths kunnen nemen en dan nog is de kans aanwezig dat ze niet helemaal hetzelfde klinken.

Met DAW's is dat natuurlijk niet anders. Elke plugin heeft zijn eigen geluid en emuleert op zijn eigen wijze de bewerkingen. Anders zou het heel snel allemaal op elkaar gaan lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sustain
ChojinZ schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:47:
[...]

Maar dat is ergens toch ook logisch? Als ik 2 hardware synths neem en ik voer in beide dezelfde parameters in, krijg je ook niet hetzelfde geluid. Ik zou zelfs 2 identieke synths kunnen nemen en dan nog is de kans aanwezig dat ze niet helemaal hetzelfde klinken.

Met DAW's is dat natuurlijk niet anders. Elke plugin heeft zijn eigen geluid en emuleert op zijn eigen wijze de bewerkingen. Anders zou het heel snel allemaal op elkaar gaan lijken.
Het is ook niet onlogisch. Maar ik kan me voorstellen dat mensen daaruit een voorkeur opmaken voor welke DAW zij fijn vinden voor bijv mixen, masteren, sound design of componeren/arrangen. En dat ze als reden de "audio engine" of "audio quality" opgeven lijkt mij dan eerder onwetendheid over de echte oorzaak van het verschil in het eindresultaat.

• Arjan P
ChojinZ schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:47:
[...]

Met hardware synths is dat ook prima te verklaren - maar bij DAWs is het wel degelijk anders. Het ging hier over de audio engines van verschillende DAWs en dan valt al het andere (zoals VSTs, EQ etc) daar buiten. En die audio engines gebruiken vrijwel allemaal 64 bit floating point en leveren dus ook allemaal dezelfde output.

• ChojinZ
Arjan P schreef op donderdag 12 november 2020 @ 15:32:
[...]

Het ging hier over de audio engines van verschillende DAWs en dan valt al het andere (zoals VSTs, EQ etc) daar buiten.
Kijk even waarop ik reageer. Dat gaat nadrukkelijk over synth (vst) gebruik. ;)

• Sustain
Even heel iets anders, heeft iemand enig idee welke synth wordt gebruikt voor deze bell lead? YouTube: They Never Sleep - Bite The Bullet (Submission Mix) 1987 komt in bij 1:13. Het geluid komt me heel erg bekend voor maar kan het niet precies plaatsen. Ik heb het idee dat ze de E-Mu Emax veel hebben gebruikt in die track maar weet het niet zeker.

Probeer het geluid na te maken in Serum maar nog niet echt veel succes tot nu toe..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChojinZ
Sustain schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:34:
Even heel iets anders, heeft iemand enig idee welke synth wordt gebruikt voor deze bell lead? YouTube: They Never Sleep - Bite The Bullet (Submission Mix) 1987 komt in bij 1:13. Het geluid komt me heel erg bekend voor maar kan het niet precies plaatsen. Ik heb het idee dat ze de E-Mu Emax veel hebben gebruikt in die track maar weet het niet zeker.

Probeer het geluid na te maken in Serum maar nog niet echt veel succes tot nu toe..
Ik doe een wilde gok. :P

Jaren 80, FM/glass achtige sound... ik gok op de Yamaha DX7. Vooral gezien de tijdsperiode. Zon beetje elke band had er wel 1. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apNia
Yeah seconded, klinkt heel erg FM, en dan moet het naar alle waarschijnlijkheid haast wel een DX7 zijn geweest. Je kan wat FM'en met Serum, maar weet niet of je genoeg flexibiliteit hebt met één modulator signal. Denk dat je er met Native Instruments FM7 of FM8 (de meest gebruikte FM synth VSTs) of een onboard FM synth als Ableton's Operator er wel uit moet komen.

• Sustain
ChojinZ schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:01:
[...]

Ik doe een wilde gok. :P

Jaren 80, FM/glass achtige sound... ik gok op de Yamaha DX7. Vooral gezien de tijdsperiode. Zon beetje elke band had er wel 1. :+
Het is zeker een FM bell geluid, omdat veel van de samples in de track van de E-mu Emax komen ging ik er een klein beetje vanuit dat dit ook uit een sampler zou komen maar de dx7 zou idd goed kunnen. Ik ga nog maar wat aanklooien in Serum in de hoop dat ik wat dichterbij kom |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sustain
apNia schreef op donderdag 12 november 2020 @ 17:31:
Yeah seconded, klinkt heel erg FM, en dan moet het naar alle waarschijnlijkheid haast wel een DX7 zijn geweest. Je kan wat FM'en met Serum, maar weet niet of je genoeg flexibiliteit hebt met één modulator signal. Denk dat je er met Native Instruments FM7 of FM8 (de meest gebruikte FM synth VSTs) of een onboard FM synth als Ableton's Operator er wel uit moet komen.
Ik was in Serum idd de FM functie aan het gebruiken maar kreeg de exacte kwaliteit/karakter van het geluid niet echt te pakken. Ik zou het evt in Sytrus kunnen proberen om er achter te komen hoe het geluid in elkaar zit maar ik moet het uiteindelijk wel zo close mogelijk maken in Serum. Ik ben 10 geluiden aan het re-creëren voor iemand en dit is de laatste..

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Je zou de Yamaha DX on board sounds kunnen zoeke op het internet en deze in FM8 laden, en dan zoekt welke het is. de DX was geen pretje om te programmeren dus veel bands gebruiken gewoon de presets.

Alternatief kan je proberen verschillende noten te samplen. de noten die je niet hebt kunnen dan door de sampler aangevuld worden.

• TTHEEBO1
  • Laatst online: 08-08 20:26
Lees ik hier nu ineens over Ableton 11. Ik heb net een paar maanden geleden 10 suite aangeschaft, hopelijk bieden ze recente kopers een mooie upgrade prijs aan.

psn: jagermeistertim

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Inloggen op Ableton.com en kijken wat je upgrade prijs is. Had je nu gekocht (na de aankondiging) dan had je een gratis upgrade naar 11.

• Sustain
Yalopa schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:20:
Je zou de Yamaha DX on board sounds kunnen zoeke op het internet en deze in FM8 laden, en dan zoekt welke het is. de DX was geen pretje om te programmeren dus veel bands gebruiken gewoon de presets.

Alternatief kan je proberen verschillende noten te samplen. de noten die je niet hebt kunnen dan door de sampler aangevuld worden.
Het Bell geluid komt eigenlijk alleen maar voor in de drukke momenten in de track waardoor samplen lastig wordt ben ik bang :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Sustain schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:34:

Klinkt een beetje als de Fantasia of Calliope preset?

MrWilliams schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:51:

En @vlaaing peerd, hoe is het met de doorgeeftrack?
Ja moiiii. Had wat beats aangevuld en liep lekker. Dus vanavond wou ik wat keys & chords erover gooien en wtf dude? -O-

Kun je ff in je project kijken wat voor stemming je hebt aangehouden op die piano?

Hij hangt ergens tussen C# en D, maar kan de juiste stemming niet vinden (zit achter een electronisch piano met beperkte stemmogelijkheid). Had 440hz stemming geprobeerd, 444Hz, en ja fukitol, gewoon reine stemming geprobeerd, maar kan niet zuiver komen met de piano die je erin hebt gezet.

Dus hoor het graag hoe die piano is gestemd anders word het nogal een valse bedoening (niet gedacht ooit dat probleem met electronisch produceren tegen te komen overigens....)

• Sustain
Calliope gaat meer richting de fluit. Fantasia heeft idd wel de high end van de bell, ik denk niet dat dat de exacte preset is die is gebruikt maar hij komt wel aardig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Yalopa schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:31:
Inloggen op Ableton.com en kijken wat je upgrade prijs is. Had je nu gekocht (na de aankondiging) dan had je een gratis upgrade naar 11.
Ja, dat weet ik. Daar staat het normale upgrade tarief. Ik heb contact opgenomen en wacht de reactie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

vlaaing peerd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:54:
[...]

Ja moiiii. Had wat beats aangevuld en liep lekker. Dus vanavond wou ik wat keys & chords erover gooien en wtf dude? -O-

Kun je ff in je project kijken wat voor stemming je hebt aangehouden op die piano?

Hij hangt ergens tussen C# en D, maar kan de juiste stemming niet vinden (zit achter een electronisch piano met beperkte stemmogelijkheid). Had 440hz stemming geprobeerd, 444Hz, en ja fukitol, gewoon reine stemming geprobeerd, maar kan niet zuiver komen met de piano die je erin hebt gezet.

Dus hoor het graag hoe die piano is gestemd anders word het nogal een valse bedoening (niet gedacht ooit dat probleem met electronisch produceren tegen te komen overigens....)
Ook nooit geweten! -O- Schijnbaar staat mijn FL Studio standaard op A4 = 440hz. Dat schijnt 'de ISO standaard' te zijn onder de stemmingen.

Die midi afspelen met de A=440hz zou dus dezelfde toonhoogte op moeten leveren... tenzij je in je DAW (als geheel) of met je instrument (als vst) een andere tuning aanhoudt. Kan goed dat die van jou op 432 staat... die schijnt (naar ik lees) ook populair te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
MrWilliams schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:40:
[...]

Ook nooit geweten! -O- Schijnbaar staat mijn FL Studio standaard op A4 = 440hz. Dat schijnt 'de ISO standaard' te zijn onder de stemmingen.

Die midi afspelen met de A=440hz zou dus dezelfde toonhoogte op moeten leveren... tenzij je in je DAW (als geheel) of met je instrument (als vst) een andere tuning aanhoudt. Kan goed dat die van jou op 432 staat... die schijnt (naar ik lees) ook populair te zijn.
Ik denk dat elke DAW standaard wel op 440hz staat. Sommige synths kunnen anders ingesteld staan, bijv bij Serum kun je het instellen bij de "Global" tab (standaard ook 440, maar het kan dat een preset een andere instelling heeft). Maar ik weet niet of je met recordings werkt of synths, als het synths zijn komt het waarschijnlijk eerder door detuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
[...]Die midi afspelen met de A=440hz zou dus dezelfde toonhoogte op moeten leveren... tenzij je in je DAW (als geheel) of met je instrument (als vst) een andere tuning aanhoudt. Kan goed dat die van jou op 432 staat... die schijnt (naar ik lees) ook populair te zijn.
432 Hz is niet echt serieus te nemen, dit was een 'antroposofische' stemming die gepropageerd werd door deze beweging van Rudolf Steiner volgers.

440 Hz is inderdaad de standaard, hoewel symphonie-orkesten meestal hoger zitten, 442-443 Hz. En ik heb in het verleden ook wel hardware synths gezien die als default (helaas bij sommigen na elke powerup) op 442 Hz stonden - dat wringt net iets teveel met 440, hoewel sommigen het verschil niet horen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
Arjan P schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 03:19:
[...]

432 Hz is niet echt serieus te nemen, dit was een 'antroposofische' stemming die gepropageerd werd door deze beweging van Rudolf Steiner volgers.
Adam Neely heeft daar een hele mooie vlog over gemaakt:

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
Laatste tijd ben ik eigenlijk alleen maar bezig met produceren met vsts en in the box..maar hardware biedt wel zoveel meer vrijheid in creatie en performance merk ik. Onderstaand is een live opname met alleen hardware (micromonsta,digitakt.analogfour en td3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
djerror schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:52:
Laatste tijd ben ik eigenlijk alleen maar bezig met produceren met vsts en in the box..maar hardware biedt wel zoveel meer vrijheid in creatie en performance merk ik. Onderstaand is een live opname met alleen hardware (micromonsta,digitakt.analogfour en td3
[Soundcloud: live-hardware-set by GVE | Gerwin Van Engelenburg]
Heel tof! Je hebt me geïnspireerd om mijn digitakt weer eens een slinger te geven. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

nvm en bedankt voor het aanzwengelen van de discussie hieronder. Het was echter iets anders.

|:( bleek dat bij de wave import m'n DAW stond ingesteld om auto te pitchen naar 90BPM :N

Het was gewoon 440Hz dus. Ik zal vanavond ff de boel posten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
TTHEEBO1 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:21:
Lees ik hier nu ineens over Ableton 11. Ik heb net een paar maanden geleden 10 suite aangeschaft, hopelijk bieden ze recente kopers een mooie upgrade prijs aan.
Ik kreeg een mail van ableton dat ik V11 gratis mag downloaden omdat ik v10 suite recent gekocht had (denk een weekje of 4 geleden).

Goeie service!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Gisteravond nog eens de beurs getrokken. Heb Exhale van OUTPUT gekocht.
handig voor vocal'ish lijntjes door je track. Maar de plugin kan nog veel meer volgens mij. Ff uitzoeken nog allemaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Dacide op 16-11-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Dacide schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:51:
[...]

Ik kreeg een mail van ableton dat ik V11 gratis mag downloaden omdat ik v10 suite recent gekocht had (denk een weekje of 4 geleden).

Goeie service!
Ik heb contact gehad met de klantenservice. Officieel val ik met 10 dagen buiten de grace period. De eerste reactie is dan ook dat ze niks kunnen doen. Ik heb nog wel een mail teruggestuurd. Ik hoop dat ze me in ieder geval nog wat extra korting zouden kunnen geven, maar ik verwacht er helaas niet al teveel van. Best wel zuur, gezien het toch wel een fikse investering is.

Ik moet wel zeggen dat ik hierdoor ga twijfelen of ik niet terug switch naar FL studio (daar heb ik de producer editie van met lifetime upgrades). Ik stond ook op het punt om een launchpad pro mk3 aan te schaffen, maar ook daar twijfel ik nu over.

Ach ja, laten we het maar houden op first world problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

vlaaing peerd schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:30:
[...]

nvm en bedankt voor het aanzwengelen van de discussie hieronder. Het was echter iets anders.

|:( bleek dat bij de wave import m'n DAW stond ingesteld om auto te pitchen naar 90BPM :N

Het was gewoon 440Hz dus. Ik zal vanavond ff de boel posten :9
Haha, kan dat ook al :/ ... het kan op zoveel manieren vermangeld worden. Heb zelf ook best wat mogelijkheden bekeken waardoor het eventueel niet zou kunnen kloppen. Daarna toch nog maar een oscillator op 440hz naast de piano gelegd om het te controleren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sustain
Dacide schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:54:
Gisteravond nog eens de beurs getrokken. Heb Exhale van OUTPUT gekocht.
handig voor vocal'ish lijntjes door je track. Maar de plugin kan nog veel meer volgens mij. Ff uitzoeken nog allemaal.

[YouTube: John Nye Performs With EXHALE by Output]
Output heeft hele goeie plugins, vooral kwa library/plugin design staan ze voor mij bovenaan. Ik vind bij Exhale alleen wel jammer dat ze geen functie hebben gemaakt om je eigen samples te gebruiken met hun engine. Hier voor moet je alle zones handmatig gaan mappen etc. Je kunt wel zelf samples in elkaar zetten door hun bestaande "vowels" te kiezen en alle effecten etc in te stellen. Maar persoonlijk scroll ik het meest gewoon door de bestaande presets heen en tweak ze een beetje. Output Analog Strings is trouwens ook een aanrader.
TTHEEBO1 schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:26:
[...]

Ik moet wel zeggen dat ik hierdoor ga twijfelen of ik niet terug switch naar FL studio (daar heb ik de producer editie van met lifetime upgrades). Ik stond ook op het punt om een launchpad pro mk3 aan te schaffen, maar ook daar twijfel ik nu over.

Ach ja, laten we het maar houden op first world problems.
Als je FL Producer edition hebt kan je nu naar de all plugin bundle overstappen voor +-€100,-. Is een black friday actie tot eind november.

Edit: Oja, en ik ben weer met een nieuwe track begonnen. Het is de bedoeling dat er wat meer vocalen op komen in de builduips en de tweede helft van de eerste drop. Vandaar dat sommige stukjes nog wat leeg zijn. Het is anders dan wat ik normala maak dus ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

[Soundcloud: Free]

[ Voor 10% gewijzigd door Sustain op 16-11-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Sustain schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:16:
[...]

[...]

Als je FL Producer edition hebt kan je nu naar de all plugin bundle overstappen voor +-€100,-. Is een black friday actie tot eind

Bij kost die upgrade 210 euro? Ik kan wel maar signature upgraden voor 100, maar dat is volgens mij geen aanbieding.

Ik twijfel een beetje of ik nu extra wil investeren in een DAW (danwel FL studio, danwel Ableton upgrade) of juist iets wil toevoegen aan mijn dawless setting (op dit moment alleen een Digitakt).

Aan de hardware kant twijfel ik erg tussen de nieuwe launchpad pro of een gebruikte Ableton push 2 for mn DAWs of iets als de novation mono station of microfreak voor mn DAWless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

TTHEEBO1 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:32:
[...]

Bij kost die upgrade 210 euro? Ik kan wel maar signature upgraden voor 100, maar dat is volgens mij geen aanbieding.

Ik twijfel een beetje of ik nu extra wil investeren in een DAW (danwel FL studio, danwel Ableton upgrade) of juist iets wil toevoegen aan mijn dawless setting (op dit moment alleen een Digitakt).

Aan de hardware kant twijfel ik erg tussen de nieuwe launchpad pro of een gebruikte Ableton push 2 for mn DAWs of iets als de novation mono station of microfreak voor mn DAWless.
Als je de producer edition hebt is de upgrade iets van 200 euro ja, want ik ben van signature naar all plugins gegaan voor ~110 euro.

Altijd moeilijke keuzes. Misschien kijken waar je het meeste mee doet danwel het meeste uit kan halen qua bang for buck.
Sustain schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:16:
[...]
Edit: Oja, en ik ben weer met een nieuwe track begonnen. Het is de bedoeling dat er wat meer vocalen op komen in de builduips en de tweede helft van de eerste drop. Vandaar dat sommige stukjes nog wat leeg zijn. Het is anders dan wat ik normala maak dus ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Lekkere track! Als ie af is mag hij zo in mijn playlist. d:)b

[ Voor 24% gewijzigd door MicroWhale op 16-11-2020 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
MrWilliams schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:55:
[...]

Als je de producer edition hebt is de upgrade iets van 200 euro ja, want ik ben van signature naar all plugins gegaan voor ~110 euro.

Altijd moeilijke keuzes. Misschien kijken waar je het meeste mee doet danwel het meeste uit kan halen qua bang for buck.

[...]

Ah ja, precies, dat dacht ik al. Net weer 1.5 uur op mijn Digitakt zitten jammen en ik merk toch dat ik daar het lekkerst mee werk. Nu dus aan het dromen over een Digitone erbij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
[...]

Hardware (DAWless) moet je wel liggen.

Mogelijkheden zijn wat meer beperkt, en de opstart kosten zijn een stuk hoger. Muziek klinkt ook over het algemeen minder 'af'. Software bied gewoon meer mogelijkheden voor minder geld.

Maar er gaat niets boven de tactile feeling van knoppen en faders. Hardware werkt stukken sneller en ideeen zijn ook makkelijker uit te voeren. Een jamsessie is dan ook zo gemaakt waar dat op de pc een stuk lastiger is. Ik vind dat ik mijn creativiteit ook makkelijker kwijt kan in een DAWless setup dan achter de pc.

En nogmaals, het is niet voor iedereen weg gelegd. Ik kan me goed voorstellen dat sommige voor de pc kiezen. Het is vooral een kwestie van smaak. Welke workflow je prettig vind. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTHEEBO1
ChojinZ schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:39:
[...]

Hardware (DAWless) moet je wel liggen.

Mogelijkheden zijn wat meer beperkt, en de opstart kosten zijn een stuk hoger. Muziek klinkt ook over het algemeen minder 'af'. Software bied gewoon meer mogelijkheden voor minder geld.

Maar er gaat niets boven de tactile feeling van knoppen en faders. Hardware werkt stukken sneller en ideeen zijn ook makkelijker uit te voeren. Een jamsessie is dan ook zo gemaakt waar dat op de pc een stuk lastiger is. Ik vind dat ik mijn creativiteit ook makkelijker kwijt kan in een DAWless setup dan achter de pc.

En nogmaals, het is niet voor iedereen weg gelegd. Ik kan me goed voorstellen dat sommige voor de pc kiezen. Het is vooral een kwestie van smaak. Welke workflow je prettig vind. :)
Je beschrijft precies hoe ik het ook ervaar. Met software is alles mogelijk en kan je hele mooie verfijnde muziek maken. Met hardware heb ik veel meer plezier.

Wat ik soms nog wel eens doe is een Digitakt Jam in Ableton recorden en dan bewerken en er lagen aan toevoegen.

Ik heb overigens eens op marktplaats gekeken.
Dat had ik beter niet kunnen doen. Nu komt er ergens deze week een Digitone deze kant op 😱🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
TTHEEBO1 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:39:
[...]

Dat had ik beter niet kunnen doen. Nu komt er ergens deze week een Digitone deze kant op 😱🥳
Haha, pas maar op... kan verslavend werken hoor, hardware kopen. ;) Het begint met een digitone maar voordat je het weet zit je dagelijks op de Dave Smith website te kijken.. Ik kan het weten want ik spreek uit ervaring. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
ChojinZ schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:24:
[...]

Haha, pas maar op... kan verslavend werken hoor, hardware kopen. ;) Het begint met een digitone maar voordat je het weet zit je dagelijks op de Dave Smith website te kijken.. Ik kan het weten want ik spreek uit ervaring. :+
De Digitakt heb ik nu 5 maanden, had me een half jaar voorgenomen, dus vind dit nog best netjes. Mijn voornemen is om in het nieuwe jaar een jaar geen electronica te kopen, behalve als er iets stuk gaat of huishoudelijke apparaten. Dus ik ga niet op die website kijken.... echt niet... nee. Shit. Te laat. 😎

Maar ik denk dat ik zeker een jaar bezig ga zijn om de Elektrons volledig te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

TTHEEBO1 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:39:
[...]
Ik heb overigens eens op marktplaats gekeken.
Ik heb verschillende searches openstaan al jaren lang. Ooit hoop ik een goeie Juno 106 (zonder voice problemen dus) en of SH101 te pakken te krijgen :)

Ik heb wel het geluk dat ik simpelweg geen plaats heb om veel te zetten, anders stond hier veel meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Yalopa schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 07:48:
[...]

Ik heb verschillende searches openstaan al jaren lang. Ooit hoop ik een goeie Juno 106 (zonder voice problemen dus) en of SH101 te pakken te krijgen :)

Ik heb wel het geluk dat ik simpelweg geen plaats heb om veel te zetten, anders stond hier veel meer..
Ook hier kunnen beperkingen dus helpen. Overigens heb ik de boutique versies van beide gehad, die zijn ook wel leuk hoor! En een stuk kleiner 😈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De SH01 zal wellicht de berhinger kloon worden, die kost geen drol. De juno, wil ik gewoon hebben (voor een correcte prijs), Ruimte wise zal mijn Nord Lead (de allereerste) er dan moeten aan geloven..

De TB-3 heb ik in boutique, leuk ding idd, hoewel ik liever had gehad dat Roland ook hier gedaan had wat Behringer gedaan heeft, Full analog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Yalopa schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:37:
De SH01 zal wellicht de berhinger kloon worden, die kost geen drol. De juno, wil ik gewoon hebben (voor een correcte prijs), Ruimte wise zal mijn Nord Lead (de allereerste) er dan moeten aan geloven..

De TB-3 heb ik in boutique, leuk ding idd, hoewel ik liever had gehad dat Roland ook hier gedaan had wat Behringer gedaan heeft, Full analog
Klinkt in ieder geval alsof je al een hoop mooie dingen hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djerror
Komt trouwens een nieuwe micromonsta uit..heb zelf de eerste versie komt mooie bak geluid uit voor die prijs.

https://www.audiothingies.com/product/micromonsta2/

Ik heb net de falcon vst aangeschaft daar zit ook een FM module want ik zat ook te denken om weer een digitone te kopen..deze had ik omgeruild voor analog four. Maar vst is dan wel iets voordeliger :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Valt goed mee, naast het genoemde
  • Een Wurlitzer 200 (Bouwjaar 68/69). Ooit in een opwelling gekocht (te?) veel betaald om hem wat op te knappen
  • Een TR8s
  • Een Nord Piano3 (omdat de wurly niet vergevingsgezind is waneer ik oefen voor mn piano les)
  • Een volca Bass die ligt stof te happen in de lade
De volca en de wurly zouden eigenlijk weg mogen zegt het verstand, maar zeker voor die wurly kan ik het niet over mn hart krijgen. Ik heb er nu de centen in gestoken en als ik hem gebruik dan laat hij het geluid van de wurly plugins ver achter zich. De volca brengt geen drol meer op, dus misschien pak ik hem ooit eens vast om eens een ander iets te hebben.

Het meeste koop ik 2de hands, regelmatig gaat er ook iets weg...

De rest doe ik in Logic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
djerror schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:51:
Komt trouwens een nieuwe micromonsta uit..heb zelf de eerste versie komt mooie bak geluid uit voor die prijs.

https://www.audiothingies.com/product/micromonsta2/

Ik heb net de falcon vst aangeschaft daar zit ook een FM module want ik zat ook te denken om weer een digitone te kopen..deze had ik omgeruild voor analog four. Maar vst is dan wel iets voordeliger :-)
Damn you!

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTHEEBO1
Yalopa schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:51:
Valt goed mee, naast het genoemde
  • Een Wurlitzer 200 (Bouwjaar 68/69). Ooit in een opwelling gekocht (te?) veel betaald om hem wat op te knappen
  • Een TR8s
  • Een Nord Piano3 (omdat de wurly niet vergevingsgezind is waneer ik oefen voor mn piano les)
  • Een volca Bass die ligt stof te happen in de lade
De volca en de wurly zouden eigenlijk weg mogen zegt het verstand, maar zeker voor die wurly kan ik het niet over mn hart krijgen. Ik heb er nu de centen in gestoken en als ik hem gebruik dan laat hij het geluid van de wurly plugins ver achter zich. De volca brengt geen drol meer op, dus misschien pak ik hem ooit eens vast om eens een ander iets te hebben.

Het meeste koop ik 2de hands, regelmatig gaat er ook iets weg...

De rest doe ik in Logic..
Bescheiden maar mooie setup dan dus! Gelukkig zijn er veel mensen die hetzelfde doen qua veel wisseling in gear. Zo houden we de tweedehands markt goed draaiende en hebben veel mensen de kans om met verschillend instrumenten te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik heb nog 2 wallmounts voor speakers. Ik vroeg me af of die veel zullen uitmaken voor het geluid? Het zal (daarna) verder acoustisch nog steeds niet best zijn maar ik doe te weinig met produceren om daar verder geld en tijd aan te besteden. Maar aangezien ik die dingen toch heb liggen kan ik ze eventueel wel gebruiken als het wat toevoegt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQzZjMS2v1xXdB5LVsrdlloSH0A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Hicm8SRcbddM1Tgu3XC80bz.jpg?f=fotoalbum_medium

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sustain
[...]

Mijn fout, ik ben van signature naar all plugin gegaan, dat was +-100euro. En als hardware jou goed ligt dan zou ik niet langer meer twijfelen :) Voor mij persoonlijk is software uiteindelijk het belangrijkst aangezien ik daar het meest in doe en zelfs als ik met hardware werk (tot nu toe alleen nog maar de Korg Minilogue xd en de Behringer Odyssey) dan gaat de output daarvan ook naar mijn DAW waar ik er weer verder mee aan de slag ga. Dus voor mij is de software de basis en alles daar omheen extra.
MrWilliams schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:55:
[...]

Thanks! Ik ga hem zsm proberen af te maken, heb alleen nog geen goede vocals of een vocalist gevonden om mij daarbij te helpen... Misschien toch maar wat anders proberen ipv vocals. Er mist iig wel nog iets wat catchy moet zijn en wat melodie moet dragen..
Dwarlorf schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:51:
Ik heb nog 2 wallmounts voor speakers. Ik vroeg me af of die veel zullen uitmaken voor het geluid? Het zal (daarna) verder acoustisch nog steeds niet best zijn maar ik doe te weinig met produceren om daar verder geld en tijd aan te besteden. Maar aangezien ik die dingen toch heb liggen kan ik ze eventueel wel gebruiken als het wat toevoegt. [Afbeelding]
Als die wall mounts er voor kunnen zorgen dat de monitoren op oor-hoogte komen te hangen dan zal dat iig al helpen om het geluid directer naar jou te laten reizen. Verder ligt het er een beetje aan wat voor mounts het zijn maar ongeacht of ze padding hebben zullen ze ook de trillingen minder maken dan wanneer de monitoren direct op de betonplex plaat staan. Ik zeg doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Sustain schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 22:36:

Als die wall mounts er voor kunnen zorgen dat de monitoren op oor-hoogte komen te hangen dan zal dat iig al helpen om het geluid directer naar jou te laten reizen. Verder ligt het er een beetje aan wat voor mounts het zijn maar ongeacht of ze padding hebben zullen ze ook de trillingen minder maken dan wanneer de monitoren direct op de betonplex plaat staan. Ik zeg doen :9
Net wel/net niet op oorhoogte. Er zit geen padding op, zijn verder hele simpele, maar van die trillingen zat ik ook aan te denken. Dan zal ik toch eens overwegen om ze op te hangen. Mooie bijkomstigheid is dat ik het bureau dan ook makkelijker kan schoonmaken.

Pagina: 1 ... 46 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.