Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• danoontjeh
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19-02 14:39
MrWilliams schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:17:
[...]
Hoe krijg je iets op Spotify trouwens? :*)
(is iets om te weten voor later, als ik groot ben)
Daarvoor zijn eigenlijk twee mogelijkheden:
- Deal met een label voor de distributie, die zorgen dan dat het oa. op Spotify komt
- Een website zoals Tunecore of Soundunion gebruiken, deze uploaden het dan tegen betaling of tegen een percentage van de opbrengsten, ligt er aan welke site je gebruikt.

Spotify is overigens ook met betatesten bezig om artiesten zelf direct te laten uploaden.

• Wilde
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Yalopa schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 06:57:
Is die automation een constante lijn die je met je muis getekend hebt of eerder een hele hoop kleine sprongetjes die je via een controller knop opgenomen hebt?

Heb je ergens een LFO of een envelope die op de filter werkt?

Ik kan het niet reproduceren want geen logicoon geen van de vermelde synths, maar als ik dat zou willen bereiken dan zou ik allicht een envelope op mn filter zetten. eventueel in combinatie met een LFO op mn envelope amount.
Het is opgelost. Maf maar waar: Spire ge-update van 1.1.9 naar de laatste versie en het klinkt weer zuiver. Stond ook wel iets over in de changelog. Phew ;)

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07:13
Weet iemand hoe je in Ableton 10 meerdere mappen kan selecteren voor VST's?

Of komt dat binnenkort in een update?

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

• kaos-
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19-02 16:43
Dennis585 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:58:
Weet iemand hoe je in Ableton 10 meerdere mappen kan selecteren voor VST's?

Of komt dat binnenkort in een update?
Workaround:

YouTube: Ableton Tutorial: Multiple VST / VSTi Folders Recognized

Soundcloud

• Dennis585
@kaos-

Bedankt held, het is gelukt, nu moet ik nog leren 'goeie' muziek te maken. :+

• kaos-
Dennis585 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:39:
@kaos-

Bedankt held, het is gelukt, nu moet ik nog leren 'goeie' muziek te maken. :+
Ook daar kan je genoeg over vinden op youtube :7

Soundcloud

• MrWilliams
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:26

MrWilliams

The problem is choice

boesOne schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:15:
Ben al voor de derde keer opnieuw begonnen met die sampletrack.. Het wordt steeds een cover eigenlijk en dat wil ik niet :P
Binnenkort begin ik voor de tweede keer opnieuw... de eerste twee keren is er inderdaad een remix uit ontstaan... Ik heb ze wel afgemaakt, dan is dat klaar en val ik niet in herhaling. :)

Wel vet moeilijk om er iets 'aparts' van te maken. Ga dit weekend eens serieus hakken en zagen in die samples.... en kloten met vocoders en zo. Kijken of er mooie ideëen ontstaan.

Elke minuut is een kans om je leven te veranderen. Abre los ojos.

• Yalopa
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Van mij zal het sowieso een remix worden.

You don't need eyes to see, you need vision

• dominic
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17-02 18:40

dominic

will code for food

Even een vrolijkere noot :)

Download my music on SoundCloud

• audiojunk
  • Laatst online: 23:15
Ik wil TRK 01 en Traktor bestellen bij Native Instruments maar wat is slimmer, bij .com of .de, dus in $ betalen of in €.
Dollars is natuurlijk goedkoper en ik neem aan dat ik de software gewoon download dus geen douane kosten.
Is het is zo makkelijk of mis ik iets?

Metallicgear Neo micro,Intel i7 7700K,Asrock Z170M Pro4S 3,Crucial DDR4 2x4GB,Crucial SSD MX500 500GB,2x WD EARX 2GB GP,be quiet Efficient F1 350W

• ruudvee
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19-02 09:37
Jouw muziek klinkt als een geschoold muzikant.
Leuk om naar te luisteren, ik doe het je niet na op dat niveau.

• dominic

dominic

will code for food

Hahah alles behalve geschoold hoor, gewoon al best lang bezig, ooit de eerste stapjes gezet in ScreamTracker :)

Dank!
ruudvee schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:35:
[...]

Jouw muziek klinkt als een geschoold muzikant.
Leuk om naar te luisteren, ik doe het je niet na op dat niveau.

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:00
boesOne schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:15:
Ben al voor de derde keer opnieuw begonnen met die sampletrack.. Het wordt steeds een cover eigenlijk en dat wil ik niet :P
Het helpt ook niet dat er al een dikke galm over zit. En dat het oorspronkelijke nummer dusdanig is grijsgedraaid op de radio dat je heel ver weg moet blijven van de bron om te voorkomen dat het cheesy wordt.
Ik denk dat ik het hele acapella gedeelte lekker weglaat. Sterker, ik wil een andere melodie en akkoorden. Dit is een leuke oefening om de nieuwe Bitwig sampler eens te leren kennen :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• kaos-
dominic schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:58:
Hahah alles behalve geschoold hoor, gewoon al best lang bezig, ooit de eerste stapjes gezet in ScreamTracker :)

Dank!

[...]
ScreamTracker O+

Dat waren ook mijn eerste stapjes. Lekker in DOS werken met een Soundblaster AWE 32 *O*

Soundcloud

• MrWilliams

MrWilliams

The problem is choice

kaos- schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:26:
[...]

ScreamTracker O+

Dat waren ook mijn eerste stapjes. Lekker in DOS werken met een Soundblaster AWE 32 *O*
#metoo

Om precies te zijn: :+
  1. (1990) Scream Tracker 2: https://demozoo.org/productions/133068/screenshots/ (met zelf gesoldeerde geluidskaart)
  2. (1994) FastTracker 2: https://demozoo.org/productions/99958/screenshots/ (8 kanalen!! wow! met Aztec Sound Galaxy 16 bit)
  3. (1994) Scream Tracker 3: https://demozoo.org/productions/99951/screenshots/ (terug op ST na een half jaar FT, met Gravis Ultrasound 16 kanalen ftw)
  4. (1995) Impulse Tracker 3: https://demozoo.org/productions/88926/screenshots/ (met Sound Blaster Live!)
  5. (2007) FL Studio 7: https://www.youtube.com/watch?v=YnowZ4_Iiuc(met Sound Blaster Audigy of zoiets)
  6. (2018)FL Studio 20...
Zo, en nu ga ik me ff alenig in een hoekje oud zitten voelen. :7 :w

• kaos-
Ooit wel eens Renoise gecheckt? Dat is FT2, maar dan in windows en VST mogelijkheden.
Is nog steeds mijn favoriete programma om snel even wat in elkaar te zetten.

http://linux-sound.org/images/blog/full-size/1-renoise-full.png

Soundcloud

• boesOne
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19-02 16:28
MrWilliams schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:32:
[...]

Over oud gesproken.. Wie kent Rebirth nog 8)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• MrWilliams

MrWilliams

The problem is choice

kaos- schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:48:
[...]

Ooit wel eens Renoise gecheckt? Dat is FT2, maar dan in windows en VST mogelijkheden.
Is nog steeds mijn favoriete programma om snel even wat in elkaar te zetten.

[Afbeelding]
Nooit gezien nee... wel cool dat je er vst's bij kunt gebruiken! Ik zal het eens bekijken, maar ik vermoed dat mijn tracking-skills serieus zijn verdwenen. (Mede doordat FL studio een serieus goede gebruikersinterface heeft... zij het met dezelfde structuur (instrument/patroon/arrangement))
boesOne schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:48:
[...]
Hier heb ik nog wat samples mee gesequenced ja... hoe je hier een compleet liedje mee maakte wist ik niet, maar een paar leuke technopatroontjes kon ik wel maken!

Wat te denken van Jeskola Buzz: https://en.wikipedia.org/wiki/Jeskola_Buzz
Die heb ik ook nog geprobeerd op zoek naar 'the next tracker' (toen bekend werd dat Impulse Tracker niet meer geupdatet werd en Windows ondersteuning ruk werd in de volgende versie).

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:38
boesOne schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:48:
[...]
Zalige tijden. Zowat het begin van softsynths, denk ik. Moest je wel wat snelle PC hebben om het vloeiend te laten draaien.
Mijn eerste elektronische muziek stappen was nog een pak ouder met een MSX met de Philips Music Module en het bijhorende keyboard. Heb toen nog de synthese gereverse engineered en er een editor voor geschreven (in MSX Basic :X ). Ik had toen nog niet eens over FM synthesis gehoord :).
Had als jonge tiener ook geen geld voor een echte synth. Wel wat droolen op product folders van Roland D50 en zo :). Ook al zo vaak spijt gehad dat ik heel mijn MSX boeltje voor een appel en een ei verkocht heb ergens eind de jaren 90.

Twixie wijzigde deze reactie 03-12-2018 11:16 (21%)

• kaos-
MrWilliams schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:06:
[...]

Nooit gezien nee... wel cool dat je er vst's bij kunt gebruiken! Ik zal het eens bekijken, maar ik vermoed dat mijn tracking-skills serieus zijn verdwenen. (Mede doordat FL studio een serieus goede gebruikersinterface heeft... zij het met dezelfde structuur (instrument/patroon/arrangement))
Lekker bij FL blijven. Renoise werkt prima als je een paar kanalen gebruikt, maar ik heb wel eens complete drum and bass nummers er mee gemaakt en dan raak je met 32+ kanalen serieus de weg kwijt. 8)7

De workflow is leuk, het overzicht een drama.

Soundcloud

• boesOne
Twixie schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:10:
[...]

Zalige tijden. Zowat het begin van softsynths, denk ik. Moest je wel wat snelle PC hebben om het vloeiend te laten draaien.
Mijn eerste elektronische muziek stappen was nog een pak ouder met een MSX met de Philips Music Module en het bijhorende keyboard. Heb toen nog de synthese gereverse engineered en er een editor voor geschreven (in MSX Basic :X ). Ik had toen nog niet eens over FM synthesis gehoord :).
Had als jonge tiener ook geen geld voor een echte synth. Wel wat droolen op product folders van Roland D50 en zo :). Ook al zo vaak spijt gehad dat ik heel mijn MSX boeltje voor een appel en een ei verkocht heb ergens eind de jaren 90.
God ja, dat dinig heb ik ook nog gehad. Ik snapte er alleen niks van.

Blijf het trouwens jammer vinden dat in Reason de Rebirth input machine niet meer werkt. Hoewel die 2 303's klote waren om te programmeren gaven ze een uitstekende sound. En die Rebirth pcf filter was ook vet.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• ruftman
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-02 14:22
Ik heb een kleine mashup gemaakt:
YouTube: Sign your Name with More than Words

@Twixie In MSX basic had ik ooit zelf een keyboardprogramma gemaakt. Ik kan me herinneren dat de latency (een begrip waar ik destijds nog nooit van had gehoord) extreem was.

ruftman wijzigde deze reactie 04-12-2018 11:24 (42%)

• dominic

dominic

will code for food

Maar weer eens aan de vocal trance :)

• Dennis585
@dominic

Klinkt lekker zoals 90's pop trance.

Wat heb je allemaal gebruikt voor dat nummer qua daw, synths etc. als ik vragen mag?

• dominic

dominic

will code for food

Dennis585 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:01:
@dominic

Klinkt lekker zoals 90's pop trance.

Wat heb je allemaal gebruikt voor dat nummer qua daw, synths etc. als ik vragen mag?
Reason als DAW, met voor dit nummer -haalt diep adem- Kong, Papen BDRE, Subtractor, Neptune (2x), Dune2 (3x), Serum (2x), Antidote, Softube Saturator (3x), Pumper (3x), Pump (4x), GQ7, 4Dyne MBC (2x), Ozone Maximizer.. En daarnaast talloze effecten, compressors etc van Reason zelf..

M'n PC trekt dit nummer maar nét :D

dominic wijzigde deze reactie 08-12-2018 15:29 (9%)

• dominic

dominic

will code for food

Je moet wat op de regenachtige zaterdagmiddag. Compleet onbekende stijl voor mij maar het ratelt de speakers lekker :)

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

MrWilliams schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:32:
[...]

#metoo

Om precies te zijn: :+
  1. (1990) Scream Tracker 2: https://demozoo.org/productions/133068/screenshots/ (met zelf gesoldeerde geluidskaart)
  2. (1994) FastTracker 2: https://demozoo.org/productions/99958/screenshots/ (8 kanalen!! wow! met Aztec Sound Galaxy 16 bit)
  3. (1994) Scream Tracker 3: https://demozoo.org/productions/99951/screenshots/ (terug op ST na een half jaar FT, met Gravis Ultrasound 16 kanalen ftw)
  4. (1995) Impulse Tracker 3: https://demozoo.org/productions/88926/screenshots/ (met Sound Blaster Live!)
  5. (2007) FL Studio 7: https://www.youtube.com/watch?v=YnowZ4_Iiuc(met Sound Blaster Audigy of zoiets)
  6. (2018)FL Studio 20...
FT2 heb ik ook ooit wel eens mee gespeeld, maar heel ver ben ik er niet mee gekomen. Trackers waren toch niet zo mijn ding. :) Volgens mij heb ik in die tijd kort een even oude versie van Cubase gebruikt, toch meer het "klassieke" werk dus.

Daarna heeft het serieus muziek maken iets van 25 jaar stil gelegen en afgelopen jaar ben ik weer begonnen. Nu lekker aan het rommelen met Acoustica Mixcraft Pro, maar de laatste weken vooral standalone, zonder sequencers. 2 handen, zooi toetsen, klaar. Vrij piano-centric, beetje dingen op papier kliederen, piano combineren met de bread-n-butter geluiden van mijn MODX en mijn oude PSR-600. Op de momenten dat ik d'r zin in heb steek ik de DeepMind, de Monologue en de Neutron aan en fruts met alles tegelijkertijd.

Dat wissel ik dan weer af met beneden plingelen op mijn piano. Qua geluid en *hoe* het speelt, kan niets daar tegenop. Vind die focus ook wel fijn. Met de MODX, de DeepMind, de PSR-600, de Neutron en de Monologue heb ik duizenden klanken, steek ik Mixcraft aan, heb ik nog eens een veelvoud van dat. Heel fijn, maar vaak vind ik het ook heerlijk om gewoon echt met één instrument bezig te zijn. (Ik wil ook serieus mijn speelvaardigheid verbeteren op piano. Dat moet meer en meer mijn basis worden.)

Oh, en er staat een 50-55 jaar oude accordeon beneden die net helemaal is gestemd en die ik ook écht vaker moet bespelen.

Mijn probleem is, naast dat ik niet altijd zin heb om echt te studeren (ik heb sinds een paar maanden pianoles), dat ik niet graag speel als mensen het kunnen horen. :( Moet daar echt een keer overheen, mijn vrouw vind het helemaal niet erg als ik beneden muziek maak maar zelfs dat is een grote drempel. Zonde, want daardoor speel ik minder op mijn piano en accordeon dan ik eigenlijk zou willen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• MrWilliams

MrWilliams

The problem is choice

Zo dat is lekker wakker worden! _/-\o_
Die kun je zo in de hitlijsten zetten! Of op een trance feestje draaien. Top zeg.

Ik zou wel eens willen grasduinen in dat liedje om te zien welke synths ik allemaal nodig heb. Die strings zijn echt super gaaf!

• Kain_niaK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:27

Kain_niaK

Bitcoin is P2P geld.

Topicstarter
dominic schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:22:
[Soundcloud: Crazy by Dominic Bout]

Je moet wat op de regenachtige zaterdagmiddag. Compleet onbekende stijl voor mij maar het ratelt de speakers lekker :)
Nou zeg helemaal afgeluisterd. Lekker hoor. Waar heb je die vocal vandaan?

Ik schrijf voor CoinSpice.io

• boesOne
dominic schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:22:
[Soundcloud: Crazy by Dominic Bout]

Supertoffe sound!!

• dominic

dominic

will code for food

Kain_niaK schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:38:
[...]

Nou zeg helemaal afgeluisterd. Lekker hoor. Waar heb je die vocal vandaan?
De vocal komt bij Prune Loops vandaan, compleet andere melodie maar lang leve Neptune 😊

• dominic

dominic

will code for food

MrWilliams schreef op zondag 9 december 2018 @ 08:22:
[...]

Zo dat is lekker wakker worden! _/-\o_
Die kun je zo in de hitlijsten zetten! Of op een trance feestje draaien. Top zeg.

Ik zou wel eens willen grasduinen in dat liedje om te zien welke synths ik allemaal nodig heb. Die strings zijn echt super gaaf!
De strings en lead komen uit Dune2, de bas en plucks uit Serum en de sub uit Subtractor :) De vocal heb ik bij Roundel Sounds vandaan.

dominic wijzigde deze reactie 09-12-2018 10:11 (4%)

• MrWilliams

MrWilliams

The problem is choice

dominic schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:10:
[...]

De strings en lead komen uit Dune2, de bas en plucks uit Serum en de sub uit Subtractor :) De vocal heb ik bij Roundel Sounds vandaan.
Ik had je lijst al doorgelopen ja. Dat worden een paar verlate kerstkado's! Dune3 en Serum zijn wel vsts die ik erg vaak tegenkom en hoor, dus die komen er in 2019 zeker bij.

Nu gebruik ik alleen nog maar de synths van FL Studio (bijv. Harmless) en de Analog Labs die bij mijn keyboard zat. Door al dat geluister begin ik me te ergeren aan de beperkingen en de sound. Dat zul je ook wel horen in de "Sweet Dreams" tracks die ik gemaakt heb. Qua sound design is het heel moeilijk om goed te krijgen als je een synth hebt die niet meewerkt namelijk. Ik heb 3 tracks met die samples gemaakt, maar bij de laatste krijg ik het soundscape niet goed, omdat die synth rare harmonics geeft. (Dat hoor je overigens heel goed op koptelefoon, wat minder/niet op speakers of in de auto) Een goed configureerbare en klinkende synth bespaart imo dus veel van dit soort ellende.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik ga me niet uitspreken over de kwaliteit van de FL synths, die ken ik niet. Ik wil je wel waarschuwen voor het beeld dat met die nieuwe plugins dit alles gaan oplossen. Serum lijkt me een zeer complexe synth, waar je echt tijd in gaat moeten steken. Bovendien is het geen goedkope plugin.

* Yalopa koopt geen plugins meer. De laatste plugins die ik gekocht heb heb ik steevast in mijn enthousiasme eens een preset van genomen en verder niet meer aangeraakt. Ik kom steeds weer op de plugins die ik goed ken en die zichzelf al lang terugbetaald hebben..

• MrWilliams

MrWilliams

The problem is choice

Je hebt deels gelijk @Yalopa ... een (of veel) plugins lost het probleem wellicht niet op.

Het punt is echter dat de plugins die ik nu heb allemaal vrij beperkt zijn in hun kunnen. (veel van de synths zijn trail versies bij FL, ik moet zou 500 euro moeten investeren om ze allemaal vrij te hebben) Daarnaast leveren de plugins die ik wel heb qua sound niet op wat ik graag zou willen horen.

Ik ben dus op zoek naar één (of een paar) plugins waarmee ik 'set for life' ben, net zoals jij. (of in ieder geval 'set for as long as it lasts') Ik wil een plugin waarmee ik goede leads, strings en bass kan maken. (liefst in één plugin met grote diversiteit). Daarnaast wil ik een paar effecten die de sound van de mix/channels beter maken. Effecten zijn gelukkig niet zo duur.

Het is allemaal veel geld, maar ja, ik zal denk ik toch één keer een investering moeten doen wil ik langer dan een paar maanden muziek maken. :-) Als het een beetje meezit komt er ook een mic en zo en dat is ook niet goedkoop. Wel weer leuk om de kinderen er mee te leren werken.

MrWilliams wijzigde deze reactie 11-12-2018 11:51 (23%)

• apNia
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18-02 20:52

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik kan Serum echt aanraden. Je kan het via Splice afbetalen geloof ik. Per maand, en dan heb je 'm uiteindelijk for life. Het is de enige synth die ik nog gebruik, tenzij ik echt een beetje analoog geluid wil hebben. Daarvoor gebruik ik Legend voor Moog emulatie.

Maar er zijn zat alternatieven, varierend in kwaliteit. Serum raad ik alleen aan omdat ik weet dat het nog actief ontwikkeld wordt en de FX section ook erg goed is. Ik vind het een pre als ik m'n patches kan opslaan en daarmee de totale sound heb, dat ik er niet allemaal FX achter moet prikken in m'n DAW. Hoe meer in the box, hoe beter.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Grappig ik heb liever mn FX uit de plugin en gooi de Ableton stock plugins in een chain. Zowel massive als de Korg M1 hebben genoeg FX aan boord, maar ik gebruik ze niet.

De chorus van mn Juno60 plugin is hier de uitzondering, die is zo typerend voor dat instrument dat een andere nemen gewoon een misdaad is...

• Dennis585
Native Instruments

Unwrap your free #kick and #bass instrument TRK-01 PLAY, treat yourself with a 25,00 € voucher, and enter our holiday giveaway 🌟 Find out more here:

https://www.native-instru...ials/happy-holidays-2018/

Twee gratis VST's en een gratis voucher.

De bass en kick VST's zijn aanraders.

• MrWilliams

MrWilliams

The problem is choice

Argh! Het kriebelt. ;(

De drie tracks klaar voor die Sweet dreams One sample extravaganza zijn klaar. De laatste week heb ik ze in de auto gehad en meermalen geluisterd zonder dat ik dingen aan wil passen, dus het is goed zo...

Ze zijn klaar voor de wereld, maar ik zal me nog een maand in moeten houden! ..... hoe dan?!?!! 7(8)7

• ruftman
  • Laatst online: 18-02 14:22
Gewoon ff voor de lol gemaakt. Een akoestische remix van Metallica's Leper Messiah.

YouTube: Leper Messiah Acoustic

• Dennis585

Prettige feestdagen en een super producerend 2019.

• kaos-
Zo even op de valreep nog een lekker klappertje gemaakt Dennis, goed werk! (y)

Soundcloud

• apNia
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18-02 20:52

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Heeeeeeel nice Dennis! Tof gebruik ook van je eigen stem!

• Luapper
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-02 09:46
Heel nice, die lekker acid bass in combinatie met de mooie melodieuze elementen, afgetopt met een lekkere punchy beats. Die gaat met de feestdagen nog een keer aan!

Raak wel een beetje in de war van die stem die dan weer rechts en links zit... HOE ZIT DAT?!

• Dennis585
@Luapper

Dat van die stem doe ik met Sound Forge Pro en dan de stem sample pannen van links naar rechts en de andere stem sample pannen van rechts naar links.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Bitcoin is P2P geld.

Topicstarter
FL Studio update!!!

• djerror
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07-02 19:57
Even een keer gexperimenteerd met een wat hardere ruigere stijl acidcore/tekno 150 bpm kan eigenlijk nog wel een tandje sneller hehe

Kick is plugin punchbox bevalt me goed..rest komt uit hardware bakkies (digitakt,digitone, micromonsta, mb33)

op naar 2019! hopelijk weer wat releases in het verschiet :-)

• Wilde
  • Niet online
Goed nieuws vandaag.. laatste 4 weken bezig geweest met een beetje zweverige uplifting trance track en tevreden met wat eruit gekomen is. Vanmorgen verstuurd naar een label, op goed geluk, en kreeg vanavond een mail terug met het goede nieuws dat ik een contract toegestuurd ga krijgen :)

Geen idee wat er precies van te verwachten valt. Wellicht is t niks waard. In hoeverre zijn er hier ervaren rotten die daar wat over kunnen delen?

• boesOne
^^ wat supercool! congrats :)

Hier ook iets leuks... eindelijk monitors gekocht.

Merk dat op koptelefoon de lage tonen nooit lekker gaan. Te hard meestal vooral. Eens kijken of dit beter gaat.

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20:57
Wilde schreef op maandag 24 december 2018 @ 00:19:
Goed nieuws vandaag.. laatste 4 weken bezig geweest met een beetje zweverige uplifting trance track en tevreden met wat eruit gekomen is. Vanmorgen verstuurd naar een label, op goed geluk, en kreeg vanavond een mail terug met het goede nieuws dat ik een contract toegestuurd ga krijgen :)

Geen idee wat er precies van te verwachten valt. Wellicht is t niks waard. In hoeverre zijn er hier ervaren rotten die daar wat over kunnen delen?
Ik zit helemaal in de trance muziek en heb al wat tracks uitgebracht dus ik durf wel te zeggen dat ik vrij veel van trance muziek, labels etc. weet. Ik zit er al vele jaren helemaal in :). Ben zelf nu met 2 grote projecten bezig waarvan ik hoge verwachtingen heb, al blijft dat link. Dus stel je vragen gerust en ik wil altijd luisteren naar promo's!

Vraag van mijn kant, Zijn er mensen die hier ervaring hebben met het zelf maken van isolatiepanelen en basstraps (op basis van steenwol)? Ik heb hier wat vragen over en kom graag in contact met mensen die dit al kunnen en/of hebben gedaan!

@boesOne ,

Ik heb zelf de KRK 6 (waarom heb je die niet genomen?). Zijn prima starter monitors en je kan er prima een tijd mee vooruit. Bovendien blijven ze altijd interessant om later door te verkopen als je er netjes mee om gaat. Nu ik zelf steeds professioneler wordt merk ik wel dat de KRK's wel moeite hebben met het laag. Om daarin stappen te maken zal ik echt betere (en dus duurdere) monitors moeten gaan kopen binnen niet al te lange termijn. Maarja, eerst ff sparen he O-)

• kaos-
Juancho schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 16:04:
[...]

Vraag van mijn kant, Zijn er mensen die hier ervaring hebben met het zelf maken van isolatiepanelen en basstraps (op basis van steenwol)? Ik heb hier wat vragen over en kom graag in contact met mensen die dit al kunnen en/of hebben gedaan!
:Y

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42224838

Resultaat:

Soundcloud

• Juancho
Je hebt het dus helemaal zelf gemaakt? Ik moet zeggen dat ik echt 2 linkerhanden heb en ook niet het materiaal heb om zelf dingen te maken/zagen/boren etc. etc.

Waar ik op zoek ben, want ik het vooral een probleem met een nasty echo in het laag, zijn soortgelijke panelen maar dan gemaakt als basstraps. Ze moeten dus een driehoek vorm hebben die je tegen 2 wanden zet en dan tot het plafond. Zie hier een voorbeeld van wat ik bedoel:

YouTube: DIY Bass Traps: Home Studio Room Acoustics

Is er wellicht iemand die tegen een vriendelijke prijs dit kan maken? 2 stuks dus? Meer info over afmetingen etc. komt dan wel, hoogte is sowieso van vloer tot plafond ongeveer 2.60m :).Ik heb wel de ruimte denk ik (hoop ik) aan beide kanten van het bureau om een driehoeks basstrap te kunnen plaatsen.

https://tweakers.net/ext/f/4GIwb9Ojxy84dMxCaDqN2lEF/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/VtdKK33WgIT3g01rCDibiqde/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/4T79B7k1QVP2YNbhAf4nzU79/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/bUfIk8c9t4bRWPFLZRApI5eA/thumb.jpg

Juancho wijzigde deze reactie 28-12-2018 17:37 (28%)

• kaos-
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je daarmee je probleem gaat oplossen.
Om geluid goed te absorberen heb je (veel) massa nodig, dus 2 relatief kleine traps maken zal weinig uithalen ben ik bang voor.

Je kan beter kijken naar de achterkant van je kamer, daar verzamelen de basfrequenties zich namelijk.

Soundcloud

• Juancho
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt :). Ik wil geen 2 kleine bass traps, ik wil er meerdere gaan stapelen zodat je vanaf iets boven de grond tot aan het plafond 2 grote/hoge bass traps hebt in beide hoeken. Zie het filmpje dat ik stuurde, daar bouwen ze stapels steenwol op elkaar tot je de hoogte hebt bereikt die je nodig hebt.

Dat moet juist enorm goed gaan helpen tegen de lage frequenties waar ik nu problemen mee heb. Als dat opgelost is ga ik idd verder met de achterwand als dat nog nodig is. Maar juist die 2 hoeken, waar 2 muren samenkomen is normaal gesproken (als de expert gelijk heeft die ik sprak) het probleem in het laag.

Een set als deze: https://www.bigblock.nl/S...-en-30cm-zware-bass-traps

rade hij in eerste instantie af omdat die idd maar beperkte hoek basstraps hebben en ook nog eens van dunner schuim dat veel minder absorbeert dan het steenwol. Opzich geen verkeerde set, maar dan meer om op details de boel af te maken.

Juancho wijzigde deze reactie 28-12-2018 17:51 (20%)

• kaos-
Je kan beter de achterwand eerst aanpakken en dan kijken hoe ver je bent.
Ik zeg "kleine traps" omdat ze wel hoog zijn, maar niet breed/diep.

Je probeert eigenlijk je teruggekaatste lage waveform te dempen, maar je moet er juist voor zorgen dat hij in eerste instantie helemaal niet terugkomt.

Soundcloud

• Juancho
Ik ga het even voorleggen aan die expert. Maar mocht je gelijk hebben, heb je dan interesse om nog eens 2 a 3 (of meer als de zijkanten ook gelijk moeten) te maken?

• kaos-
Ik wil je wel voorzien van info en tips, maar heb helaas niet de tijd en zin om iets dergelijks te maken.
Zelf ben ik ook niet bijzonder handig, maar zelf maken is goedkoop en helemaal niet zo moeilijk als je alles netjes van tevoren uitmeet en berekend :)

Je kan ook buiten het hele basstrap gebeuren denken en planken schuin in je hoek zetten met daarachter knuffels van de kringloop. Klinkt heel ghetto, maar je zal verbaast zijn hoe je met creatieve dingen ver kan komen.

edit: die pro shit wat je kan kopen op internet is echt veel te duur. Ik was voor een paar tientjes klaar (5 broadband absorbers van 120x60cm)

kaos- wijzigde deze reactie 28-12-2018 18:00 (13%)

Soundcloud

• Juancho
Op markplaats staan ook wel van die standaard panelen van steenwol en die men evt. ook wel op maat kan maken. Prijs is niet zo gek duur, bijv. https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618 en dan de grijze panelen.. Wat ik ook kan doen is 2 van die rechte panelen tegen elkaar in de hoek zetten zodat je ook een driehoek krijgt. Moet je alleen wel de loze ruimte daarachter idd vullen met iets.

Maar belangrijkste is dat mijn pijnpunt, die nare lagere brom toon/echo uit mijn kamer gaat. Blijft lastig dit soort dingen, want je ziet nu al weer, verschillende meningen :)

Juancho wijzigde deze reactie 28-12-2018 18:18 (18%)

• kaos-
Dat zijn prima panelen voor zover ik kan zien, maar let wel, die zijn voor je highs en mids.
Lage frequenties vragen om massa. Banken, kleerkasten met inhoud, etc.

Het is ook niet voor niets dat degelijke studio's altijd een bank achter de werkplek hebben, die is er niet alleen om op te zitten :7

In mijn eigen studio heb ik naast mijn panelen ook 2 grote kleerkasten staan.
Zonder die kasten gaat het laag alle kanten op.

Soundcloud

• Juancho
Achter mij staat een grote klerenkast over de hele breedte. Wat ik dus van jou begrijp los ik mijn problemen niet op met 5cm dikke panelen van steenwol? Blijft een gezoek en een gepruts dit altijd. De één zegt gooit wat basstraps in de hoeken van je kamer, de andere adviseert de boel door te trekken en helemaal dicht te maken. De ander zegt dat een standaard setje van 45 van die vierkante panelen verspreid over de ruimte achter je scherm/monitoren voldoende is.

In mijn geval gaat het me vooral nu eerst om het laag, dus alles onder de 500hz. Subbasslines, basslines, daar hoor ik nu vooral een soort echo/nasty dreun die ik niet heb met mijn koptelefoon op. Dus nog andere tips dan om daar wat aan proberen te doen? Of zeg je alsnog plaats eens 2 of 3 van die rechthoekige panelen op de muur achter de monitor speakers en mijn beeldscherm en het zou al beter moeten zijn?

Hebben dit soort dingen op het plafond boven mij nog enig nut? Voor de prijs hoef ik het niet te laten maar geen idee of het effect heeft: https://link.marktplaats.nl/m1358256673

Juancho wijzigde deze reactie 28-12-2018 19:21 (9%)

• kaos-
Heb je niet last van iets wat resoneert? Ik heb bijvoorbeeld een inbouwkast die vreselijk tekeer gaat bij lage tonen. Doe ik daarvan de deur heel iets open is het weg.

Ik zou eerst even goed nagaan wat het probleem is, want ik heb zo'n idee dat je dit niet makkelijk oplost met een paar traps/panelen. Je lost het al helemaal niet op met (dun) 5cm steenwol.

Speel eens voor de grap een sinewave af die van laag naar hoog gaat en neem dit op met een mic.
Analyseer dan in welk frequentiegebied het probleem zit. Het kan best zijn dat je last hebt van staande golven en dat is een hard bitch to kill.

Klinkt misschien gek dit maar probeer even deze opties:

- zet je raam eens open
- zet de deur van je kamer open
- zet de deuren van je kleerkast open
- doe een combinatie van deze

Het kan maar zo zijn dat het geluid hierdoor drastisch veranderd.

kaos- wijzigde deze reactie 28-12-2018 20:18 (18%)

Soundcloud

• Juancho
Thanks ga ik morgen eens proberen!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Bitcoin is P2P geld.

Topicstarter
Aan de hand van een topic of reddit --> https://www.reddit.com/r/...plains_how_he_keeps_ozzy/
I'm not sure if the guy understands that us normies have no fucking clue what he's talking about.

Would've been nice to have someone explain in laymen's terms, the black magic fuckery that goes in to making Ozzy's droning sound palatable.
Wat dingetjes uitgelegd

Als je dit een saaaai filmpje vind (mag hoor) skip naar 15:03 voor wat muziek.
.

• boesOne
[...]
@boesOne ,

Ik heb zelf de KRK 6 (waarom heb je die niet genomen?). Zijn prima starter monitors en je kan er prima een tijd mee vooruit. Bovendien blijven ze altijd interessant om later door te verkopen als je er netjes mee om gaat. Nu ik zelf steeds professioneler wordt merk ik wel dat de KRK's wel moeite hebben met het laag. Om daarin stappen te maken zal ik echt betere (en dus duurdere) monitors moeten gaan kopen binnen niet al te lange termijn. Maarja, eerst ff sparen he O-)
Deze leken me wel voldoende voor t zoldertje waar mijn zooi staat. Op t eerste gehoor is dat ook wel zo.

• Wilde
  • Niet online
[...]

Ik zit helemaal in de trance muziek en heb al wat tracks uitgebracht dus ik durf wel te zeggen dat ik vrij veel van trance muziek, labels etc. weet. Ik zit er al vele jaren helemaal in :). Ben zelf nu met 2 grote projecten bezig waarvan ik hoge verwachtingen heb, al blijft dat link. Dus stel je vragen gerust en ik wil altijd luisteren naar promo's!
Gaaf om te horen! Sta je op Soundcloud? Contract is getekend. Stond niet veel bijzonders in en is enkel voor 1 nummer. Vind ik persoonlijk wel prettig, dan kan ik alle kanten op met een volgend nummer..:)

Ikzelf heb ook de KRK5. Achteraf wel jammer dat ik niet voor bv de Adam T7V’s gegaan ben. De 5’s missen echt wat in het lage, al voldoen ze verder prima

• Juancho
Wilde schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:25:
[...]

Gaaf om te horen! Sta je op Soundcloud? Contract is getekend. Stond niet veel bijzonders in en is enkel voor 1 nummer. Vind ik persoonlijk wel prettig, dan kan ik alle kanten op met een volgend nummer..:)

Ikzelf heb ook de KRK5. Achteraf wel jammer dat ik niet voor bv de Adam T7V’s gegaan ben. De 5’s missen echt wat in het lage, al voldoen ze verder prima
Een contract, zeker als je net begint, stelt nog weinig voor. Staat alleen wat standaard informatie in en je gaat er toch niks aan verdienen normaal gesproken. Wel goed om alles door te lezen en te begrijpen (stel ook altijd vragen als je die hebt aan het label). Ik ben zelf nu op een punt dat ik bij wat grotere labels ben beland en dat is voor mijn gevoel iig wel iets anders/serieuzer.

Mijn meest succesvolle track/remix van dit jaar is overigens deze:

Heeft erg goed gescoord, toffe plays gehad van oa Ferry Tayle, Dan Stone en Sean Tyas (neem aan dat je die kent als trance producer) en staat ook in een aantal best of 2018 lijstjes. Dus ben er wel trots op! Voor komend jaar alweer 3 tracks klaar liggen waar ik hoge verwachtingen van heb.

Hier overigens ook mijn Spotify artist page: https://open.spotify.com/...si=iGwkFsPmSNyJXPMqOgV7pA

Volg het gerust, hier staat altijd mijn muziek wel op!

Juancho wijzigde deze reactie 29-12-2018 15:37 (6%)

• Marc3l
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:53
[...]
Nu ik zelf steeds professioneler wordt merk ik wel dat de KRK's wel moeite hebben met het laag. Om daarin stappen te maken zal ik echt betere (en dus duurdere) monitors moeten gaan kopen binnen niet al te lange termijn. Maarja, eerst ff sparen he O-)
Sub geen optie? Heb de KRK 5 en ook te weinig laag en daardoor de sub van krk gekocht. Wereld van verschil.

• Juancho
Kan maar is een dure investering. Ik ga dan liever sparen voor nieuwe speakers, bijv. de Adam T7V’s of Yamaha hs8

• Marc3l
Dan ga je toch ook weer investeren? :p

• Wilde
  • Niet online
Juancho schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 15:36:
[...]

Een contract, zeker als je net begint, stelt nog weinig voor. Staat alleen wat standaard informatie in en je gaat er toch niks aan verdienen normaal gesproken. Wel goed om alles door te lezen en te begrijpen (stel ook altijd vragen als je die hebt aan het label). Ik ben zelf nu op een punt dat ik bij wat grotere labels ben beland en dat is voor mijn gevoel iig wel iets anders/serieuzer.

Volg het gerust, hier staat altijd mijn muziek wel op!
Thanks man. Die grotere labels waar je het over hebt en de plays van namens als Ferry Tayle is voor mij toch wel het einddoel. Daar probeer ik naar toe te werken.

Ik produceer nu een dik jaartje, dus dit label voor nu is voor mij prima. Ik ga dit het komend jaar/jaren proberen uit te breiden. En ja die namen ken ik uiteraard. Trance liefhebber ben ik al zo'n 15 jaar en ga nog jaarlijks naar de bekendere feestjes (Asot, Lumi, EDC/Dreamstate, etc).

Ik heb je een FB invite gestuurd, misschien handiger om daar wat directer contact te hebben zo af en toe. Zal wellicht nog wel eens een vraagje voor je hebben. Dan kunnen we het hier wat algemener houden ;)

• Juancho
Marc3l schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 18:19:
Dan ga je toch ook weer investeren? :p
Jup maar een subwoofer zet je normaal gesproken niet snel aan als je aan het produceren bent. Dus voor die paar keer dat je het gebruikt... dan koop ik liever top speakers die in de basis gewoon heel erg goed zijn en dus ook het stuk laag veel beter laten horen.

• Juancho
Wat betreft de vst discussie op de vorige pagina. Zelf maak ik bijna al mijn trance muziek met:

1. Sylenth 1 (gekocht met 30% korting). Je kan evt ook een tientje per maand betalen tot je alles afbetaald hebt. Echt een vst die nooit teleurstelt en eigenlijk altijd weer terug komt. Je hebt ook geweldige Banks hiervoor dus je kan er op gebied van basses, plucks, leads, pads en fx alles mee. Voor dat geld wat mij betreft echt een must have.

2. Spire, ook onlangs gekocht met een mooie aanbieding. Mijn favo synth voor leads, plucks en wat atmos. De soundbank zijn geweldig en het zelf tweaken is ook super tof. Hele vette vst wat mij betreft.

3. Omnispere, voor atmos, strings, voices en soms gewoon wat vreemde sounds die wat aparts toevoegen.

4. Kontakt libraries voor piano's, gitaar, atmos en zoveel toffe specifieke sounds.

5. Plugins die ik nog niet gekocht heb en ook nog niet heel vaak gebruik zijn serum, massive, ana.

Wat betreft effecten vooral de bundels van fabfilter, waves, slate digital etc. En ook gebruik ik best veel in house plugins van FL Studio. Zeker de effecten zijn heel volwassen en uitgebreid. Qua vsts voor je grotere sounds kan je ook zeker toffe dingen maken maar het is gewoon niet zo sterk als een spire of sylenth.

• MrWilliams

MrWilliams

The problem is choice

Over die panelen: Kijk ook eens naar:
  1. de positie van de speakers (gedraaid of recht)
  2. de afstand tot de muur (kan zijn dat ze beter klinken als ze verder van/dichter bij de muur af staan vanwege de frequentie van het geluid tot de muur)
  3. de afstand van je oren tot de speakers (ik vind het fijner om verder van de boxen af te zitten, omdat dan het geluid beter tot zijn recht komt. Daarnaast is de centrering en richting van de geluidsgolven ook belangrijk om een goed beeld te krijgen, zie 1)
Een goede positionering kan zo maar je probleem oplossen.

Al zie ik wel dat je (Juancho) een wat smallere kamer hebt, dus absorbering is dan meestal wel fijn.

• Juancho
MrWilliams schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:06:
Over die panelen: Kijk ook eens naar:
[list=1]
• de positie van de speakers (gedraaid of recht)
Wat bedoe je hiermee? Ik vind niet dat je je speakers recht moet plaatsen omdat je dan simpelweg niet in de sweetspot zit. Ik heb onlangs wel extra isolatie gekocht die de speakers wat schuiner naar beneden laten wijzen. Dat heeft wel iets geholpen maar omdat ik een groot bureau heb (2m lang, 1m diep) zit daar waarschijnlijk ook wat problemen op.
• de afstand tot de muur (kan zijn dat ze beter klinken als ze verder van/dichter bij de muur af staan vanwege de frequentie van het geluid tot de muur)
Klopt en heb ik ook geprobeerd maar dat verschil merk ik amper. Bovendien voelt het dan gewoon niet prettig omdat mijn speakers een heel stuk voor mijn beeldscherm staan. Op de één of andere manier irriteert mij dat vreselijk.Bovendien zijn mijn standards blijkbaar niet helemaal goed want mijn speakers wiebelen behoorlijk als ik aan het typen ben of op het bureau leun. Dus dan heb ik dat probleem weer en zal ik misschien weer duurdere speaker standaards moeten aanschaffen die heel stabiel zijn.Ik heb de speakers nu letterlijk iets tegen de muur aan staan met 1 hoekje zodat ze stil blijven....
• de afstand van je oren tot de speakers (ik vind het fijner om verder van de boxen af te zitten, omdat dan het geluid beter tot zijn recht komt. Daarnaast is de centrering en richting van de geluidsgolven ook belangrijk om een goed beeld te krijgen, zie 1)
[/list]
Ik heb mijn zit positie vrij goed uitgemeten zodat je echt in een driekhoek zit. Dus afstand tussen beide speakers is even groot als de afstand van beide speakers naar mij toe.

Al zie ik wel dat je (Juancho) een wat smallere kamer hebt, dus absorbering is dan meestal wel fijn.
Mijn studiokamer is:

2.5 breed
5.1 lang

Ik heb even wat rond gevraagd en ook op marktplaats met wat mensen gesproken die steenwollen panelen aanbieden of maken. Eigenlijk adviseren ze allemaal om:

1. geen schuim panelen te gebruiken
2. 5cm steenwol is eigenlijk te dun om het probleem in het laag op te vangen. Dan moet je toch wel 10cm dik hebben
3. eerste stap is om dus zo'n 10cm paneel achter mijn monitoren en beeldscherm te plaatsen. Dat kan al veel helpen. En vervolgens rustig door bouwen. Dus een paneel aan de rechterkant van mij aan de muur, een paneel boven mij aan het plafond, eens proberen een paneel in de hoeken te plaatsen (blijft lastig gezien de beperkte ruimte) en om het helemaal af te maken eens te kijken naar akoestische schermen die op mijn vensterbank kunnen staan en zo het probleem met het raam op lossen.

Maargoed, een 10cm dikke steenwollen paneel is al vrij prijzig (itt 5cm panelen...)dus ik moet hierover wel echt goed gaan nadenken en niet zomaar blind wat gaan kopen. Zie hier trouwens nog een overzicht van wat de dikte van een paneel doet qua absorptie waarde. Let vooral op het verschil in laag met 5cm of 10cm. Dat is gewoon bijna 3x! Donkerblauw is 5 cm, Geel is 10 cm.

Ik heb overigens contact gehad met iemand die panelen van 10cm steenwol maakt en niet heel gek ver uit de buurt woont. Dus ik heb gevraagd of hij eens met een setje panelen mijn studio kamer wil testen en dat we dan stap voor stap dingen gaan plaatsen tot het probleem zo goed mogelijk verholpen is.

Juancho wijzigde deze reactie 30-12-2018 14:54 (13%)

• Marc3l
Juancho schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:15:
[...]

Jup maar een subwoofer zet je normaal gesproken niet snel aan als je aan het produceren bent. Dus voor die paar keer dat je het gebruikt... dan koop ik liever top speakers die in de basis gewoon heel erg goed zijn en dus ook het stuk laag veel beter laten horen.
Waarom zou je die niet aanzetten, het zijn toch studio Subwoofers.

• dominic

dominic

will code for food

Stukje progressive trance. Ideaal voor onder je vlog ;)

• MrWilliams

MrWilliams

The problem is choice

Juancho schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:31:
[...]

Wat bedoe je hiermee? Ik vind niet dat je je speakers recht moet plaatsen omdat je dan simpelweg niet in de sweetspot zit. Ik heb onlangs wel extra isolatie gekocht die de speakers wat schuiner naar beneden laten wijzen. Dat heeft wel iets geholpen maar omdat ik een groot bureau heb (2m lang, 1m diep) zit daar waarschijnlijk ook wat problemen op.

[...]

Klopt en heb ik ook geprobeerd maar dat verschil merk ik amper. Bovendien voelt het dan gewoon niet prettig omdat mijn speakers een heel stuk voor mijn beeldscherm staan. Op de één of andere manier irriteert mij dat vreselijk.Bovendien zijn mijn standards blijkbaar niet helemaal goed want mijn speakers wiebelen behoorlijk als ik aan het typen ben of op het bureau leun. Dus dan heb ik dat probleem weer en zal ik misschien weer duurdere speaker standaards moeten aanschaffen die heel stabiel zijn.Ik heb de speakers nu letterlijk iets tegen de muur aan staan met 1 hoekje zodat ze stil blijven....

[...]

Ik heb mijn zit positie vrij goed uitgemeten zodat je echt in een driekhoek zit. Dus afstand tussen beide speakers is even groot als de afstand van beide speakers naar mij toe.

[...]

Mijn studiokamer is:

2.5 breed
5.1 lang

Ik heb even wat rond gevraagd en ook op marktplaats met wat mensen gesproken die steenwollen panelen aanbieden of maken. Eigenlijk adviseren ze allemaal om:

1. geen schuim panelen te gebruiken
2. 5cm steenwol is eigenlijk te dun om het probleem in het laag op te vangen. Dan moet je toch wel 10cm dik hebben
3. eerste stap is om dus zo'n 10cm paneel achter mijn monitoren en beeldscherm te plaatsen. Dat kan al veel helpen. En vervolgens rustig door bouwen. Dus een paneel aan de rechterkant van mij aan de muur, een paneel boven mij aan het plafond, eens proberen een paneel in de hoeken te plaatsen (blijft lastig gezien de beperkte ruimte) en om het helemaal af te maken eens te kijken naar akoestische schermen die op mijn vensterbank kunnen staan en zo het probleem met het raam op lossen.

Maargoed, een 10cm dikke steenwollen paneel is al vrij prijzig (itt 5cm panelen...)dus ik moet hierover wel echt goed gaan nadenken en niet zomaar blind wat gaan kopen. Zie hier trouwens nog een overzicht van wat de dikte van een paneel doet qua absorptie waarde. Let vooral op het verschil in laag met 5cm of 10cm. Dat is gewoon bijna 3x! Donkerblauw is 5 cm, Geel is 10 cm.

[Afbeelding]

Ik heb overigens contact gehad met iemand die panelen van 10cm steenwol maakt en niet heel gek ver uit de buurt woont. Dus ik heb gevraagd of hij eens met een setje panelen mijn studio kamer wil testen en dat we dan stap voor stap dingen gaan plaatsen tot het probleem zo goed mogelijk verholpen is.
Je hebt al goed nagedacht en geexpirimenteerd over hoe e.e.a. gepositioneerd is lees ik... Ik bedoelde inderdaad dat de speakers op de juiste manier gericht zijn. Daar is misschien nog één ding te halen:
Je zou de driehoek wellicht wat groter kunnen maken door de speakers wat verder van je station af te zetten. Zo heeft de muziek meer ruimte. Je speakers kunnen het geluid (vind ik, maar dat is misschien persoonlijk want nooit theoretisch onderzocht of nagelezen) dan beter tot zijn recht laten komen.

Natuurkundig gezien: Een golf van 20hz heeft een lengte van 17,20 meter. Een van 100hz is 3,44m. Een kleine kamer, kleine speaker of een korte afstand doen die golven niet veel goed en zorgt voor heel specifieke 'storingen'.
Hoe je die storingen precies moet/kan oplossen is een kwestie van proberen. Ik zou telkens kleine aanpassingen doen totdat je tevreden bent met het geluid. Als je een grote portemonee hebt, kun je het ook op laten meten en voor 'de perfecte oplossing' gaan... maar ja, dan krijg je bij maanlicht door elfen gewoven panelen. En elfen hebben een flink uurtarief. :P

*edit* ik vond deze nog https://ehomerecordingstudio.com/studio-monitor-positioning/ ... wordt iets gezegd over het onevenredig plaatsen van de speakers ten opzichte van de muur om staande golven in het laag te voorkomen (dus: ene speaker verder van de muur dan de andere, ofwel: bureau schuin in de kamer). En ook over het plaatsen van de monitors aan de langste muur.

MrWilliams wijzigde deze reactie 30-12-2018 15:30 (3%)

• Juancho
haha klopt! Ik ga daarom proberen om bij die man die panelen maakt/heeft een mooie afspraak te maken. Dat hij bijv. eenmalig hier even komt zodat we samen de boel kunnen testen/bespreken met wat panelen die hij al heeft. En dan hoor je ook gelijk of 1 en ander effect heeft en kan ik stap voor stap panelen op maat laten maken voor mijn kamer. Uiteindelijk is theorie leuk maar het gaat om de praktijk. En hoe mooi zou het dan zijn als je gewoon eens wat met panelen kan schuiven in de kamer tot je echt verbeterpunten hoort.

Ik hoop dus dat hij hiermee akkoord gaat, maar dat is even afwachten. Verder hoop ik nog ergens 2de hands Isoacoustics speaker stands te scoren, die zijn echt een stuk beter en stabieler dan die ik nu heb. En dat houdt weer in dat ik indien gewenst mijn speakers verder van de muur kan plaatsen.

• rhodium
  • Laatst online: 18-02 22:48

rhodium

Planet Coaster verslaafde.

Netjes en mooie panels! En merk je al het verschil als je op verschillende plekken in je kamer staat?

Soundcloud | Planet Coaster Blueprints

• Juancho
Iemand ervaring met IsoAcoustics monitor stands? Ik heb nu wat goedkopere maar die wiebelen enorm als ik ze vanaf de muur haal (nu steunt de speaker tegen de muur waardoor het stabiel staat). Omdat ik juist de speakers wat van de muur af wil gaat dit zo niet werken. Ik begreep dat de IsoAcoustics stands erg goed en vooral ook heel stabiel zijn?

Bijv. deze: https://www.bax-shop.nl/s...dio-speakerstandaard-paar

Vind het eerlijk gezegd wel veel geld voor een paar stands dus ik hoop ze nog ergens 2de/3de hands te kunnen vinden.....

• kaos-
rhodium schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:02:
[...]

Netjes en mooie panels! En merk je al het verschil als je op verschillende plekken in je kamer staat?
Het is meer de algehele demping/absorptie die een stuk beter is.
Sta ik achterin mijn kamer heb ik natuurlijk meer basvorming, maar dat komt omdat de bas geluiden zich dan verder ontwikkeld hebben. In de sweetspot heb ik nu gewoon goed geluid waar ik redelijk op kan vertrouwen.

Daarbij gebruik ik 1 van de panelen om een microfoon voor te zetten. Als je praat in 1 van de panelen is het geluid direct dood, dus perfect voor opnames :7

Soundcloud

• Juancho
Ik ga beginnen met 1 paneel (150x60x10cm) van steenwol die in 2en gezaagd wordt en die ik dan achter mijn beide monitorspeakers aan de wand plaats/zet. Dan is het bekijken hoe dat klinkt. Is het niet genoeg bouw ik verder met dezelfde panelen maar dan in elke hoek een paneel die rechtop staat en een soort van driehoek vormt tussen zijmuur/achtermuur en functioneren als een basstrapp. Is dat nog niet voldoende ga ik verder met een paneel aan de rechter muur en zo door en door en door...

Voordeel is dat je de controle zelf behoudt omdat je beetje voor beetje gaat ervaren hoe het geluid (lees het probleem) verandert en het ook betaalbaar blijft (1 paneel van 150x60x10cm kost €60).

Daarnaast wil ik nog graag IsoAcoustics monitor stands hebben maar die zijn nieuw niet te betalen dus ik hoop nog eens die te vinden op Markplaats voor een schappelijke prijs.Helaas worden die 2de hands maar amper verkocht.

Juancho wijzigde deze reactie 03-01-2019 16:14 (14%)

• Juancho
Trouwens, voor de beginnende producers onder ons die nog goede monitors zoeken, ik heb de mijne vanavond op Marktplaats gezet: https://link.marktplaats.nl/m1360263405

Behalve de speakers zitten er nog wat leuke/handige dingen bij wat het maakt tot een leuke starterskit om zo maar te noemen :)

• Marc3l
Juancho schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:31:
haha klopt! Ik ga daarom proberen om bij die man die panelen maakt/heeft een mooie afspraak te maken. Dat hij bijv. eenmalig hier even komt zodat we samen de boel kunnen testen/bespreken met wat panelen die hij al heeft. En dan hoor je ook gelijk of 1 en ander effect heeft en kan ik stap voor stap panelen op maat laten maken voor mijn kamer. Uiteindelijk is theorie leuk maar het gaat om de praktijk. En hoe mooi zou het dan zijn als je gewoon eens wat met panelen kan schuiven in de kamer tot je echt verbeterpunten hoort.

Ik hoop dus dat hij hiermee akkoord gaat, maar dat is even afwachten. Verder hoop ik nog ergens 2de hands Isoacoustics speaker stands te scoren, die zijn echt een stuk beter en stabieler dan die ik nu heb. En dat houdt weer in dat ik indien gewenst mijn speakers verder van de muur kan plaatsen.
Heb zelf geen verstand van panelen enz.
Mijn broertje heeft wel zijn studio volhangen met die dingen, ook laten doen.
Zo ver ik weet moet je dat toch laten meten ipv op gehoor doen? Diegene die het bij mijn broertje heeft gedaan heeft allemaal test met microfoons gedaan om ook dingen te meten ipv op gehoor.

• Juancho
Marc3l schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:28:
[...]

Heb zelf geen verstand van panelen enz.
Mijn broertje heeft wel zijn studio volhangen met die dingen, ook laten doen.
Zo ver ik weet moet je dat toch laten meten ipv op gehoor doen? Diegene die het bij mijn broertje heeft gedaan heeft allemaal test met microfoons gedaan om ook dingen te meten ipv op gehoor.
heb je toevallig de naam van die persoon of zijn website of dergelijke? of is het geen specialist maar gewoon iemand die het er bij doet?

• Marc3l
Juancho schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:29:
[...]

heb je toevallig de naam van die persoon of zijn website of dergelijke? of is het geen specialist maar gewoon iemand die het er bij doet?
Was inderdaad gewoon iemand die het erbij doet, zal het eens aan mijn broertje vragen wie het heeft gedaan.

• rhodium
  • Laatst online: 18-02 22:48

rhodium

Planet Coaster verslaafde.

Ik heb het zelf gedaan en het zelf getest, maar ik vond het allemaal te plat qua geluid. Heb hier en daar wat panelen weggehaald zodat ik wat meer laag had in deze kamer. Ik bleef de bass maar boosten in mijn mix en dat werkt ook niet.

Maar panelen plaatsen is niet alles, het grootste probleem is de vibratie van je kamer. Die kan je niet weghalen door een paar panelen. Daarmee moet je gewoon leren leven of een hoop geld uitgeven :).

Die van mij zij gemaakt met wat hout van de bouwmarkt, katoenen doeken van internet en steenwol(type 221) 2x 5cm dikte. Aan de muur via 2 haakjes en de onderkant wat rubberen voetjes om het recht te hangen. Ze hangen 1,5cm van de muur af nu. Ik heb er 7 geplaatst ivm een raam. 2 boven, 2 voor, 2 schuin en 1 zij.

12,50(hout,doek,steenwol,excl overige kosten) per paneel was ik ongeveer kwijt. En ik ben geen klusjes man, maar het was vrij eenvoudig te doen.

http://share.t60.nl/public/28ac158b-3208-4f22-99b1-795be4127bbd.jpg

http://share.t60.nl/public/x3/156189412.jpg

rhodium wijzigde deze reactie 04-01-2019 19:38 (26%)

Soundcloud | Planet Coaster Blueprints

• Juancho
Helemaal goed ga je het idd niet krijgen tenzij je echt een kamer van top tot teen gaat verbouwen en isoleren tot een professionele studio. Maarja, dat kost klauwen met geld... :)

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Nu een vst aanbieding op pepper...

Succes! ;)

V&A - ZGAN Logitech G910 Orion Spectrum RGB (Qwerty US)

• Marc3l
Juancho schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:29:
[...]

Dit is zijn website, http://www.produccionesbailable.com/index.html

• Tiny
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19-02 10:44

Tiny

Wat eten we?

Nieuwe liedje met trippy video gemaakt (Winamp visualisatie)

• boesOne
MrWilliams schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:50:
Een voorstel voor degenen die een wat interactievere manier kennis en ervaring willen delen:

Wie lijkt het leuk om naar dit idee, elke week/maand een sample te pakken en daar ieder voor zich een track van te maken?
Na die week/maand deelt ieder zijn/haar track en vertelt hoe die is opgebouwd en waar je tegenaan liep. Ook kunnen we dan feedback geven op elkaars tracks.

Zo krijg je mijns inziens door het gemeenschappelijke doel dat je goed kunt leren van ieders proces, manier van luisteren en creativiteit. Ook is het leuk om te horen hoe iedereen vanuit hetzelfde vertrekpunt een compleet andere track maakt.

Als vertrekpunt kunnen we als eerste sample (ook gejat van bovenstaand) deze a capella versie Sweet Dreams gebruiken.
Hoe staat t hiermee mensen?
Ik heb inmiddels iets wat ik wel aanhoorbaar vind.. :o

• MrWilliams

MrWilliams

The problem is choice

boesOne schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Hoe staat t hiermee mensen?
Ik heb inmiddels iets wat ik wel aanhoorbaar vind.. :o
oOo

Haha, ik kijk al een paar weken uit naar morgen... heb 3 tracks klaarliggen (de mate van aanhoorbaarheid laat ik aan jullie over :P ) en een verhaaltje over het maken. Daarnaast ben ik erg benieuwd wat jullie er van gemaakt hebben!

• boesOne
Is morgen de deadline ja? Dan zal ik eens renderen :P

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Nu online
Zo. In januari mijn frustraties van december aan de kant gezet omdat ik niet verder kwam met mijn vorige track. Bij deze 'verbeterde' versie:

https://soundcloud.com/dwarlorf/endeavor

Of het nog als een beat te bestempelen is om over te kunnen rappen weet ik niet maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik ben gestopt op een punt waarvan ik het welletjes vond met die track en ik er geen tijd meer in wou stoppen. Hij is niet op het niveau waarvan ik hem publiek om mn soundcloud wil, maar voor de sportiviteit ga ik hem hier private linken voor een maandje.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

MrWilliams schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:50:
Een voorstel voor degenen die een wat interactievere manier kennis en ervaring willen delen:

Wie lijkt het leuk om naar dit idee, elke week/maand een sample te pakken en daar ieder voor zich een track van te maken?
Na die week/maand deelt ieder zijn/haar track en vertelt hoe die is opgebouwd en waar je tegenaan liep. Ook kunnen we dan feedback geven op elkaars tracks.

Zo krijg je mijns inziens door het gemeenschappelijke doel dat je goed kunt leren van ieders proces, manier van luisteren en creativiteit. Ook is het leuk om te horen hoe iedereen vanuit hetzelfde vertrekpunt een compleet andere track maakt.

Als vertrekpunt kunnen we als eerste sample (ook gejat van bovenstaand) deze a capella versie Sweet Dreams gebruiken.
Hmm. Helemaal gemist. Weet niet of ik echt iets met samples zou kunnen, maar misschien is een variatie hierop wel een leuke uitdaging. (Aan de andere kant, wie weet dat ik ook wel de geest krijg als ik eens met een sample ga spelen. Geen idee. De enige sample waarmee ik tot nu toe heb gespeeld is die van mijn eigen vaatwasser.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• boesOne
MrWilliams schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:23:
[...]

oOo

Haha, ik kijk al een paar weken uit naar morgen... heb 3 tracks klaarliggen (de mate van aanhoorbaarheid laat ik aan jullie over :P ) en een verhaaltje over het maken. Daarnaast ben ik erg benieuwd wat jullie er van gemaakt hebben!
Jij mag t spits afbijten :)

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Nu online
Ja. Kom op met die nummers! O-)

• boesOne
Dwarlorf schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:18:
Zo. In januari mijn frustraties van december aan de kant gezet omdat ik niet verder kwam met mijn vorige track. Bij deze 'verbeterde' versie:

https://soundcloud.com/dwarlorf/endeavor

Of het nog als een beat te bestempelen is om over te kunnen rappen weet ik niet maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Old skool hip hop vibe. Tegen de jaren 80 electro aan, lekker kaal. Goeie sounds; vooral de bas en die synth samen vind ik leuk. Van mij mogen de synths wel harder, meer naar voren. Leuk!

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True