Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49
2mb schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:02:
Thanks, H-Delay is heel tof idd. Feedback lekker boven de 100% :D
Fijn is dat he? En dan aan de interval jengelen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
apNia schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:51:
[...]

Fijn is dat he? En dan aan de interval jengelen <3
<3

Voor meer gekkigheid ook eens Fabfilter Timeless 2 proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
[Soundcloud: https://soundcloud.com/indigo8319/love-me]

Track van een paar maandjes terug van me

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Vandaag EDM track afgemaakt met vocals van Mike Cervello

[Soundcloud: https://soundcloud.com/indigo8319/no-time-to-wait]

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 18:58

2mb

Nieuwe versie van Bitwig is uit:

Ik wacht nog rustig even op Live 10 :)

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor mij hoeft live 10 niet, gaat lekker in 9 met allerhande gratis features die onderweg toegevoegd worden.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Een maandje gratis spelen met Roland Synth's zoals de Jupiter 8, Juno 106, SH101, System 1 en 8, Roland D50...

https://www.rolandcloud.com/

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zie hier vooral de (logische) release van nieuwe plugouts. Geen woord over het feit dat die dingen ook op de System-1 beschikbaar komen :(

19$ / maand is niet goedkoop voor wat plugins...

[ Voor 49% gewijzigd door Yalopa op 05-03-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 13:42

Tiny

Wat eten we?

Ik heb net een nieuwe funk track uitgebracht "Jamstrubation" (Playing with yourself)
Hopelijk vinden jullie het wat.

Spotify Linkje: Jamstrubation

Afbeeldingslocatie: http://www.pencak.net/tiny/jamstrubationsm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

audiojunk schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:57:
Een maandje gratis spelen met Roland Synth's zoals de Jupiter 8, Juno 106, SH101, System 1 en 8, Roland D50...

https://www.rolandcloud.com/
Een D50, Jup-8 of een Juno zijn nog wel voor goed geld op MP te krijgen als je je ogen open houdt. Mits je tenminste genoeg ruimte hebt om ze kwijt te kunnen, maar echte hardware klinkt altijd beter dan de plugins die zo'n ding moeten emuleren.

Ik wacht nog altijd op een softsynth die een fatsoenlijke simulatie kan doen van een Elka Synthex. :)
ruftman schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:53:
Mag ik ook een remix posten? (sofware: Audacity):

https://soundcloud.com/p-g-g/war-of-the-worlds-remix

Dat was het dan...
Ik heb vaak genoeg remixes van The Eve Of The War gehoord, maar je hebt gewoon even het hele ALBUM onder handen genomen. I'm impressed. _/-\o_

(Forever Autumn vind ik daarin wat minder goed uit de verf komen, maar die is gewoon lastig in te passen als je een meer elektronische of house-achtige achtergrond er in wil houden.)

[ Voor 32% gewijzigd door Stoney3K op 10-03-2017 23:37 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 15:03
[b][message=50525461,noline]

Ik heb vaak genoeg remixes van The Eve Of The War gehoord, maar je hebt gewoon even het hele ALBUM onder handen genomen. I'm impressed. _/-\o_

(Forever Autumn vind ik daarin wat minder goed uit de verf komen, maar die is gewoon lastig in te passen als je een meer elektronische of house-achtige achtergrond er in wil houden.)
Bedankt, leuk om te horen!

Hij is inderdaad niet helemaal geslaagd, maar dat ligt denk ik aan mijn gebrek aan vaardigheid.

Ik ben de laatste tijd ook wat met LMMS aan het spelen: YouTube: Dark Sunrise

[ Voor 11% gewijzigd door ruftman op 12-03-2017 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-10 12:42
Hallo heren (en dames?). Ik ben nieuw in dit topic en zou graag verder willen groeien in het maken van beats. Ik drum al vanaf mijn zevende en nu ik elke keer op school zit krijg ik ideeën voor beats en zit ik ze te neuriën onder de les haha.

Nu zit ik thuis wat te kloten met FL studio maar ik vind het echt lastig hoe dit werkt. ik heb tutorials gekeken maar ik kom er nog steeds geen wijs uit.

Hebben jullie misschien andere voorkeuren voor software? Oh en nu ik toch hier ben. Hoe denken jullie over een piano? Is deze echt noodzakelijk? Of is een muis en toetsenbord ook oké?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

FL studio / Ableton / logic... Het zal volgens mij allemaal niet veel uitmaken in het begin.

Als drummer kan je ook kijken naar een drumpad, of zelfs elektrisch drumstel dat MIDI uitstuurt (ik vermoed dat ze bestaan). Niets mis met muis en toetsenbord, dat werkt prima. Een piano / keyboard om beats in een DAW te programmeren zou ikzelf niet doen, als je een goede pianist ben zou je het kunnen proberen..

Zelf gebruik ik een drumcomputer (TR-8). Die beats komen dan in Ableton terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:49
Jeanke117 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:14:
Hallo heren (en dames?). Ik ben nieuw in dit topic en zou graag verder willen groeien in het maken van beats. Ik drum al vanaf mijn zevende en nu ik elke keer op school zit krijg ik ideeën voor beats en zit ik ze te neuriën onder de les haha.

Nu zit ik thuis wat te kloten met FL studio maar ik vind het echt lastig hoe dit werkt. ik heb tutorials gekeken maar er komt nog steeds geen wijs uit.
Fikste dat voor joe :)
Muziek kloten met de computer is ook lastig. Ik vind dat het vaak de creativiteit in de weg zit. Overigens 'neurien' klinkt mij eerder als melodie dan als beats. Mss is een keyboardje dan zo gek nog niet. Maar als ik jou was zal ik vol inzetten op het drummen, leer strak mee te spelen met een (klik)track, zoek andere mensen en vorm een bandje (is ook meer gezellie dan klikken in FL op zolder). Als je kijkt naar Tycho of Anderson Paak en meer van dat soort groepen, die combineren electronische beats / muziek met echte drums en dat maakt het (imo) echt compleet.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 13:42

Tiny

Wat eten we?

Jeanke117 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:14:

Nu zit ik thuis wat te kloten met FL studio maar ik vind het echt lastig hoe dit werkt. ik heb tutorials gekeken maar ik kom er nog steeds geen wijs uit.

Hebben jullie misschien andere voorkeuren voor software? Oh en nu ik toch hier ben. Hoe denken jullie over een piano? Is deze echt noodzakelijk? Of is een muis en toetsenbord ook oké?
Een tip voor het bewaren van je ideeën onderweg of in de klas. Propeller head Take.
Op je mobiel, heb je een idee, dan neurie, zing, rap, klop, ram, beuk of stamp je dit via de microfoon.
Dit kun je in verschillende tracks opnemen, dus laag voor laag kun je je idee uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-10 12:42
mekkieboek schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:03:
[...]

Fikste dat voor joe :)
Muziek kloten met de computer is ook lastig. Ik vind dat het vaak de creativiteit in de weg zit. Overigens 'neurien' klinkt mij eerder als melodie dan als beats. Mss is een keyboardje dan zo gek nog niet. Maar als ik jou was zal ik vol inzetten op het drummen, leer strak mee te spelen met een (klik)track, zoek andere mensen en vorm een bandje (is ook meer gezellie dan klikken in FL op zolder). Als je kijkt naar Tycho of Anderson Paak en meer van dat soort groepen, die combineren electronische beats / muziek met echte drums en dat maakt het (imo) echt compleet.
Nu ik toch wat langer heb liggen kloten op me pc, heb ik toch wel een bat gekregen. Alleen ik heb de gratis versie van FL studio..... Dus beats opslaan kan, maar niet meer openen. Of ik moet honderden euro's betalen.... Gratis programma's heb ik niet gevonden....

Wat voor een piano is dan een goede beginner? Ik wil meer in de hip-hop stijl met die piano. Dat klinkt écht hard met een goede beat. Natuurlijk ook wat trap etc.

Graag hoor ik jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 11:31
2mb schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:01:
Nieuwe versie van Bitwig is uit:

[video]

Ik wacht nog rustig even op Live 10 :)
Vind de modulation opties heel gaaf in Bitwig 2, moet nog eens tijd maken om het te gaan testen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:37
Jeanke117 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:19:
[...]

Nu ik toch wat langer heb liggen kloten op me pc, heb ik toch wel een bat gekregen. Alleen ik heb de gratis versie van FL studio..... Dus beats opslaan kan, maar niet meer openen. Of ik moet honderden euro's betalen.... Gratis programma's heb ik niet gevonden....

Wat voor een piano is dan een goede beginner? Ik wil meer in de hip-hop stijl met die piano. Dat klinkt écht hard met een goede beat. Natuurlijk ook wat trap etc.

Graag hoor ik jullie bevindingen.
Als je een beetje een (realistische) virtuele piano wilt kom je vaak uit bij Kontakt (onderandere Alicia Keys) wat al gauw wat kost. Als je net begonnen bent zou ik het nog even bij stock plugins houden, FL Keys is opzicht een prima piano om mee te beginnen.

En DAW's zijn opzicht ook redelijk prijzig, je hebt wel wat gratis DAW's zoals Presonus en LMMS maar vaak zijn die dan ook iets beperkter. Daarnaast vind ik persoonlijk FL Studio best wel makklijk om te leren, wat verwarrend op het eerste oog maar naar mijn mening wel gebruikersvriendelijk. Druk ook eens F1 in, doet wonderen. Daarnaast doen alle DAW's zo ongeveer hetzelfde en er is geen een DAW die je in een dagje door zult hebben.

Dus ik zou zeggen even goed oefenen, druk af en toe eens op F1, kijk wat videos, Google wat rond en als je ergens echt niet uit komt vraag het hier nog eens. En houd het minimaal (gebruik de stock plugins die je bij FL Studio krijgt), hoe meer externe plugins jij download/koopt hoe meer je zult moeten gaan leren. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Iemand hier enig idee welke VST of pack ik zou moeten hebben om iets als dit te maken? https://www.premiumbeat.c...lways-sunny-in-california

Het is niet eens per se de kwaliteit van een geloofwaardig orkest die er toe doet, meer gewoon iets wat leuk genoeg is voor funny games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
apNia schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:03:
Iemand hier enig idee welke VST of pack ik zou moeten hebben om iets als dit te maken? https://www.premiumbeat.c...lways-sunny-in-california

Het is niet eens per se de kwaliteit van een geloofwaardig orkest die er toe doet, meer gewoon iets wat leuk genoeg is voor funny games.
Afbeeldingslocatie: https://static.kvraudio.com/i/b/orchestral.jpg

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Die gebruikte ik vroeger. Was toen een nachtmerrie, omdat ie je VST settings niet onthield. Inmiddels al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:21:
Die gebruikte ik vroeger. Was toen een nachtmerrie, omdat ie je VST settings niet onthield. Inmiddels al opgelost?
Klopt, dat was ook mijn probleem altijd. Geen idee of het al beter geworden is. Je kan in de VST zelf wel een bank aanmaken die je dan weer naast je normale project opslaat. Als je dan weer je project laadt pak je die bank er weer bij en alles klopt weer. Echt handig is het niet, maar zo deed ik het altijd :)

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
kaos- schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:59:
[...]

Klopt, dat was ook mijn probleem altijd. Geen idee of het al beter geworden is. Je kan in de VST zelf wel een bank aanmaken die je dan weer naast je normale project opslaat. Als je dan weer je project laadt pak je die bank er weer bij en alles klopt weer. Echt handig is het niet, maar zo deed ik het altijd :)
Wat een klote advies weer kaos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:07:
[...]

Wat een klote advies weer kaos
je moeder

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

apNia schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:21:
Zoals Kaos zegt. Kutadvies :* maar is wel waar.

Ik ben overgestapt naar Vienna Symphonic Library. Is ERG fijn. Single strings vind ik minder prettig, maar de rest is erg goed. Heel droog, maar met een goede IR loader of plate kun je een heel eind komen.

Overigens, nieuwe track
Parodie op de franse mode reclame muziek :+
[Soundcloud: https://soundcloud.com/jordy-houtman/madame-fourmilion]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

apNia schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:03:

Ik heb deze Orchestral Ensemble Essentials Ableton Pack van Project SAM (Nederlandse developers): https://www.ableton.com/e...tral-ensemble-essentials/

Goedkoop en je kunt er zoiets wel mee maken:

En als je meer wilt is er Orchestral Essentials voor Kontakt of het grote broertje, Symphobia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 16:16
Pruimenvlaai schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:20:
[...]

Oeh dat ziet er mooi uit! Maar dat heb je dus met non-rigid panelen gedaan?
Edit: rigid is dat je het kan vasthouden alsof je een dienblad vasthoud, gewoon met 1 hand horizontaal (en het dus niet dan dubbelklapt), non-rigid is het isolatiespul dat meer als een plastic placemat is, zie hier mijn zojuist gemaakte foto van de verregende fiberglass troep op mn balkon: [afbeelding]
Edit2: proefpaneel gemaakt! Met het frame dat je op de foto ziet (op de stapel, van overgebleven stukken laminaat), stof van 1€/meter op de lapjesmarkt, en heel veel nietjes. Zakt gigantisch door als het paneel horizontaal wordt gehouden, verticaal is het wel prima dus dit worden 16 verticale panelen.
Ik weet niet of dit wel gaat helpen, volgens mij werken dan een paar oude handdoeken nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 14:26
rhodium schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:01:
[...]

Ik weet niet of dit wel gaat helpen, volgens mij werken dan een paar oude handdoeken nog beter.
Die zakken al helemaal door :) Het probleem is trouwens opgelost, met een frame helemaal rondom en een dun latje middenin het frame om het paneel te ondersteunen zijn ze hartstikke vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 16:16
Het material wat je gebruikt lijkt mij niet geschikt en veel te dun voor geluidsabsorptie. Het doorzakken van een plaat geeft eigenlijk al aan dat de dichtheid niet goed genoeg is. Deels zou het wel werken alleen op een beperkt gedeelte van het spectrum.

Daarbij gebruik het liefst jutten of speakerdoek of dun onbeperkt katoen. Gebruik geen synthetische stoffen en al helemaal geen plastic. Hoe meer geluid de stof doorlaat hoe beter dit is.

Houd ook rekening met de resonantie van je ruimte. Dit is niet te verhelpen met een paar akoestische panelen.

Voorbeeldje van mijn panelen

https://scontent-ams3-1.x...709fcf4a83f5f&oe=5991B2F4

https://scontent-ams3-1.x...3d56a65d90060&oe=598E83CA

De zwarte is hem niet geworden de stof was te dik en te druk.

[ Voor 36% gewijzigd door rhodium op 27-04-2017 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Ik heb een beetje aan zitten klooien. Wel de eerste keer dat geen samples heb gebruikt, maar alles zelf heb gedaan: YouTube: Croocked Theme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik vind dat je het origineel oneer aandoet. De melodie loopt niet lekker, de beats zijn saai..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
ruftman schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:45:
Ik heb een beetje aan zitten klooien. Wel de eerste keer dat geen samples heb gebruikt, maar alles zelf heb gedaan: YouTube: Croocked Theme
Afbeeldingslocatie: http://originalcashforcars.com/blog/wp-content/uploads/2016/09/Cash-for-Wrecked-Car.jpg

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
ruftman schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:45:
Holy shit. Hoor je zelf niet hoe ontzettend vals dit klinkt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs ik maakte betere nummers.

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Ha, ha, lol, allen bedankt voor de opbouwende kritiek......ik heb het niet voor niets Croocked Theme genoemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
ruftman schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:23:
Ha, ha, lol, allen bedankt voor de opbouwende kritiek......ik heb het niet voor niets Croocked Theme genoemd!
Dus je bent expres 'muziek' aan het maken wat intens slecht klinkt? :/

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Ja, zo ziet mijn auto er momenteel ook uit.....total loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
kaos- schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:27:
[...]

Dus je bent expres 'muziek' aan het maken wat intens slecht klinkt? :/
Eeeh, ja?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
apNia schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:27:
Holy shit. Hoor je zelf niet hoe ontzettend vals dit klinkt?
Mwa, ik vind het wel wat hebben. Ik kan er niet precies de vinger op leggen, ritme, klank, de aanstekelijke melodie? Je moet het gewoon nog een paar keer luisteren.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:19
mekkieboek schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:54:
[...]

Mwa, ik vind het wel wat hebben. Ik kan er niet precies de vinger op leggen, ritme, klank, de aanstekelijke melodie? Je moet het gewoon nog een paar keer luisteren.
Uhm, nee. Ik zou zeggen oefen lekker door en lees even over piano akkoorden enzo :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Nog wat met de M-Audio Keyrig 49 gespeeld:

YouTube: Sticky Stuff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Ja gast, je gimmick is nu wel leuk geweest. Hou maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Ruftman, na wat meer tracks te hebben geluisterd ben ik ook van mening dat je misschien iets meer in the theorie zou moeten duiken, echt veel dingen klinken off (je kan natuurlijk noten gebruiken buiten de scale, maar dan moet je dat wel goed doen). Ook voel ik het ritme niet zo, ik weet niet of je swing wil toevoegen of "strumming" maar je doet het misscjien iets wat overdreven. Expirimental mag maar off-noten die niet in een goed ritme spelen is de perfecte combinatie van wat mensen nou slecht vinden klinken.

Bekijk deze video eens en misschien begrijp je dan wat ik bedoel: YouTube: TEDxMIA - Scott Rickard - De mooie wiskunde achter de lelijkste muziek (met die video probeer ik je niet te beledigen, maar hij verteld wat nuttige informatie).

Je hoort wel vaker dat mensen wat off notes plaatsen of noten wat swing geven maar alsje dit doet moet je het wel echt perfect doen anders klinkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Sustain schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:11:
Ruftman,
Je hoort wel vaker dat mensen wat off notes plaatsen of noten wat swing geven maar alsje dit doet moet je het wel echt perfect doen anders klinkt het niet.
Bedankt voor je tips, ik ga zeker de video bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Work in progress....

https://soundcloud.com/yalopa/6332a/s-FU4fF

De chords zijn on the fly ingespeeld en kunnen strakker, maar ik wil ze niet quantizen, want dat klonkt te steriel, quanten en dan swing op steken wou ik nu even niet doen. sowieso wil ik meer naar het recorden uit een instrument ipv nootjes klikken in Ableton. Het is een M1 organ, voor een absolute 90's touch.
Bass is ge-step sequenced op de Volca, net zoals de Bleeps. Het is moeilijk om van de Cut-of knop te blijven :p
Beats komen zoals gewoonlijk uit de TR-8
Strings uit de Juno 106 Plugin
FX komen deze keer uit een novation V-Station

De mix kan wellicht beter, en van mastering heb ik helaas geen kaas gegeten, dus daar gaat een simpele "master" preset van Ableton over..

Benieuwd naar jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
-edit: is al gefixt-

[ Voor 93% gewijzigd door Sustain op 21-05-2017 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

2mb schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:37:
Voor de toetsliefhebbers, nieuws van Spectrasonics voor $399:

[video]
Oud filmpje al, maar damn wat vet....
Die reacties van die muziekanten. Geweldig!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

Toffe Ableton Effect Rack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Dit lijkt me een interessant effect om in een delay feedback te inserten. Dat kan toch ook met Ableton? Dan kun je van die mooie oneindig morphende delay feedback loops maken, zoals bij de Virus TI 'tape' delay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:27

SuBBaSS

-has Ryzen

Ben weer eens op een acapella van een van mijn favo's gedoken en heb er een track omheen gebouwd.

Dit keer wat minder "trancey' dan normaal gesproken, maar heb het originele tempo van 136 bpm aangehouden. Heb ook het originele arrangement aangehouden, wellicht wat "moeilijke" stukjes voor een dance-track maar da's de keuze die ik gemaakt heb en daar blijf ik voorlopig bij (eigenwijs :+).

Heb geprobeerd de percussie qua volume eens een keer niet zo overheersend te maken (hoewel bijv. de snares in deze versie nog een stuk lager kunnen).
Ook heb ik de synths zoveel mogelijk hun eigen plaats gegeven dmv. panning en hopelijk is het nu niet zo "all over the place" als mijn vorige track.

Komt als altijd uit Cubase (5)
Gebruikte plugins: de (voor mij bijna-) standaard
Battery (icm. beat designer)
Spire
Vanguard

En Fx als:
Reverb
CamelPhat & -Space
En "nieuwigheid" voor mij, de A1Triggergate die ik als send op een melodielijn heb gebruikt (en waar ik waarschijnlijk te enthousiast mee geweest ben...).

Kwam op die plugin via deze pagina: http://blog.landr.com/eve...ed-mixing-perfect-vocals/
Staan nog een aantal best interessante gratis plugins tussen (als ik die link via dit topic heb: mea culpa!).

Was eigenlijk op zoek naar een plugin/ tutorial die effecten als wat W&W hier bijv. vanaf het begin van de track met de vocals doen:
YouTube: Krewella - Live For The Night (W&W Remix)

Of "Tiësto" bij deze (weet niet of YT timestamps hier werken, stukje vanaf 2:45)
YouTube: Tiësto - Take Me (Lyric) ft. Kyler England

Enig idee hoe ze dat doen? Bijv. alles los samplen en dan "spelen" of is het een vocoder-achtig iets?

Daarnaast zoals altijd natuurlijk benieuwd naar tips. Afzagen ook prima trouwens (word ik hard van zegt m'n moeke). Snap iig. dat het niet ieder's muziek is. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Vocal mag wat meer volume hebben, hij sneeuw nu een beetje onder. Arrangement is wel prima, goede afwisseling. Ik zou nog wat meer mid/laag toevoegen, met een pad ofzo. Nu is het bas + bliepjes :D

Die vocal synth kun je maken door alle klinkers (of een combinatie met een klinker) uit de vocal te knippen en in je sampler te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

2mb schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:32:
Vocal mag wat meer volume hebben, hij sneeuw nu een beetje onder. Arrangement is wel prima, goede afwisseling. Ik zou nog wat meer mid/laag toevoegen, met een pad ofzo. Nu is het bas + bliepjes :D

Die vocal synth kun je maken door alle klinkers (of een combinatie met een klinker) uit de vocal te knippen en in je sampler te gooien.
Bedankt voor je input en uitleg. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Klinkt best leuk! Mocht je hulp nodig hebben met de mastering, spreek me ff een keer aan ;)

2mb schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:32:

Dito hier, of de lead iets minder luid en een softe pad eronder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sustain
SuBBaSS schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:56:
Enig idee hoe ze dat doen? Bijv. alles los samplen en dan "spelen" of is het een vocoder-achtig iets?
In FL Studio kun je de acapella in SliceX gooie en die knipt het dan in stukjes voor je. Vaak past het beter als je de acapella gebruikt die je ook daadwerkelijk gebruikt in de track, dan hou je toch een beetje die vibe en stem.

Bij die track van W&W spelen ze ook een beetje met de pitch, in FL gebruik je hiervoor slide notes.

Maar andere DAW's hebben vast wel altermatieve en anders kun je ook handmatig sample en de pitch automate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Enige tijd geleden heb ik een bijdrage aan dit topic geleverd die niet zo goed werd ontvangen (hoezo een understatement?).

Dat kon ik goed begrijpen.

Echter kon ik Crocket's Theme niet loslaten. Daarom heb ik een nieuwe versie gemaakt. Hierbij heb ik geen noot zelf gespeeld, maar me uitsluitend bij het remixen gehouden:

YouTube: Crocket meets Floyd in the Air

Laat maar weten wat jullie ervan vinden. Is het wederom bagger, dan bij deze alvast mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 21:08
Native instruments heeft upgrades en updates nu voor de helft. Ik had al een voucher voor 50 euro korting voor de komplete select. Daarna een upgrade voor volledige komplete. Alles bijelkaar 350 euro kwijt voor komplete. Geen slechte deal dacht ik zo.

@ruftman Sorry maar volgens mij loopt het allemaal niet zo in de maat. Enig maatgevoel is wel nodig bij het maken van muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

albino71 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:24:
[...]

Oud filmpje al, maar damn wat vet....
Die reacties van die muziekanten. Geweldig!
De recordings zijn zeker lekker,.. maar ben bang dat als je hun effectendoos weg haalt er weinig meer overblijft. Op sich mag piano altijd wel een beetje room hebben. De droge piano geluiden vond ik erg tegenvallen.

Ik vind overigens een probleem bij zoveel instrumenten dat er duizend-en-een mogelijkheden zijn...terwijl..wat heb je? een piano. Paar goeie modellen, en houd het daarbij. Vaak heeft een plugin/hardware een karakter. En dan doe je het goed, met karakter, en niet teveel poespas. Maar...dat ben ik :-)

Ondertussen weinig nieuws meer gemaakt; Veel bezig geweest met gear verzamelen... :/ is leuk, nu nog tijd om verder te gaan.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
ruftman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:24:
Enige tijd geleden heb ik een bijdrage aan dit topic geleverd die niet zo goed werd ontvangen (hoezo een understatement?).

Echter kon ik Crocket's Theme niet loslaten. Daarom heb ik een nieuwe versie gemaakt. Hierbij heb ik geen noot zelf gespeeld, maar me uitsluitend bij het remixen gehouden:

Laat maar weten wat jullie ervan vinden. Is het wederom bagger, dan bij deze alvast mijn excuses.
Ik kan momenteel niet luisteren dus kan je geen feedback geven op de track maar ik wou wel even zeggen dat dat bij ons allemaal gebeurd. Vooral als je een track net begonnen bent of in een korte tijd klaar hebt, dan klinkt het allemaal heel erg goed en hoor je je eigen fouten niet. Soms moet je even terug de realiteit in geschopt worden door je mede muziekmakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Sustain schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:53:
[...]

Ik kan momenteel niet luisteren dus kan je geen feedback geven op de track maar ik wou wel even zeggen dat dat bij ons allemaal gebeurd. Vooral als je een track net begonnen bent of in een korte tijd klaar hebt, dan klinkt het allemaal heel erg goed en hoor je je eigen fouten niet. Soms moet je even terug de realiteit in geschopt worden door je mede muziekmakers :)
Uiteraard, anders is het ook niet erg zinvol om in dit topic te posten. Wel leuk is dat ik op Youtube positieve reacties heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

ruftman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:24:

Als ik het zo snel hoor laat je je drumtrack net een tikje te laat beginnen waardoor hij buiten de maat loopt.
Vind het wat lastig te horen maar hij lijkt verder wel in hetzelfde tempo als de bass en de melodie, dus kwestie van verschuiven in je sequencer.
Laat hem anders eens precies aan het begin als je bassline begint beginnen ipv. dat je de bass eerst laat horen. Dan kun je daar eenvoudig mee spelen en ik neem aan dat je het verschil dan zelf ook hoort. Timing is wel belangrijk, nu klinkt het (no offense) als een dj die twee nummers random door elkaar draait.

Vind het verder wel lekkere geluiden, vet retro. Zie allerlei oldskool games aan me voorbij komen. B)
Die pitch bends die je doet klinken best goed maar het klinkt wel alsof je er wat teveel gebruik van maakt en niet altijd op de juiste momenten.

Rond 4:56 laat je er een melodie bijkomen die er niet lekker bij past. Op zich het rifje wel maar het klinkt vals. Zou hem lager proberen qua toonhoogte.

Ik hoop dat je er wat aan hebt/ mee kunt. Zoals je hebt kunnen lezen ben ik zelf maar een ambitieloze amateur en moet (ook) nog heel veel leren als het hierop aankomt.

Waarmee doe je dit trouwens? Fruity Loops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
@SuBBaSS Bedankt voor je feed-back, ik ga er verder mee spelen. Dit heb ik met Schism Tracker en Audacity gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

ruftman schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:21:
@SuBBaSS Bedankt voor je feed-back, ik ga er verder mee spelen. Dit heb ik met Schism Tracker en Audacity gedaan.
Oh man, een tracker! Ga ik dankzij jou nog een keer terug in de tijd (heel vroeger veel met fasttracker geprutst).
Dan wordt dat "verschuiven" van de drums wel een ander verhaal...
Wat misschien een tip is is om eerst op een apart kanaal alleen een kickdrum te zetten, als een house-nummer ("4 to the floor") zeg maar. Dan weet je zeker dat het in de maat loopt en kun je je drumtrack eromheen bouwen.
Als je drumloop een sample is zul je die gelijk met het tempo van het nummer zelf moeten krijgen. Het zal ongetwijfeld beter zijn nu, maar vroeger was dat "timestretchen" in fasttracker niet iets wat eenvoudig te doen was. Zat soms als een halve programmeur al die lines te vullen met code.

Wat dat betreft maak je het jezelf een stuk makkelijker door naar een andere sequencer over te stappen, zoals bijv. Fruity. Vind het heel dapper dat je een tracker gebruikt maar (wil geen discussie erover opstarten) denk dat er tegenwoordig nog maar weinig voordelen aan een tracker tov. modernere alternatieven kleven. Behalve dan dat het machtig cool is als je het kunt, maar als de basis er al niet helemaal inzit is het gewoon lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
ruftman schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:06:
[...]

Uiteraard, anders is het ook niet erg zinvol om in dit topic te posten. Wel leuk is dat ik op Youtube positieve reacties heb gekregen.
Dat klopt. De Youtube comments die ik zie zijn bots (tenzij je het over een ander nummer hebt?). Maar kanalen zoals Rewind Remix NCS zijn allemaal bots, bij Youtube is het biet echt zo dat als je iets upload er zomaar mensen komen kijken zonder dat he het adverteerd/deelt. Er is niet echt een "ontdek" functie en zal er ook nooit komen aangezien er duizende video's per dag worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-06-2023
Ik heb een elektrische piano (yamaha YDP-142) die een USB-to-host poort heeft. Helaas heeft hij maar een paar geluiden, en nu ben ik dus op zoek naar een module oid dat veel meer geluiden heeft. Wat natuurlijk allemaal op de PC moet worden aangesloten.

Een yamaha motif rack vind ik iets teveel geld. Wat is een goed(koper) alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Eens je de noten / aanslagen in je DAW krijgt heb je een onbeperkt aantal geluiden door het gebruik van plugins, vanaf dan geef je zoveel aan een geluid als je zelf wil, en zelfs met 0 euro kom je dan al zeer ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
Yalopa schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:18:
Eens je de noten / aanslagen in je DAW krijgt heb je een onbeperkt aantal geluiden door het gebruik van plugins, vanaf dan geef je zoveel aan een geluid als je zelf wil, en zelfs met 0 euro kom je dan al zeer ver.
Thanks

Op marktplaats zie ik een M-Audio FireWire solo audio interface externe geluidskaart staan. volgens de OP van dit topic is het belangrijk dat er drivers beschikbaar zijn voor je externe geluidskaart, maar op de site van M-Audio zijn die voor mijn OS (Win 7 64-bit) niet te vinden.

Betekent dit automatisch dat hij niet gaat werken op mijn OS, of zal hij het gewoon doen? Geen idee of Win 10 op dat vlak heel veel verschilt van Win 7 namelijk

[ Voor 4% gewijzigd door Whittywindle op 20-06-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Om de noten / aanslagen op je PC te krijgen en die naar een VST door te sturen heb je Midi nodig, geen audio. Aangezien je piano een USB kabel heeft kan je deze naar alle waarschijnlijkheid zo aan je PC koppelen, je hebt dan een driver van je piano nodig.

http://faq.yamaha.com/us/...ent_page_id=1&sort=&type=

De meeste audio interfaces hebben ook wel een midi, behalve de absolute instappers. De M-Audio heeft geen Midi, en is Firewire only. ik ken jou PC niet maar firewire op PC's is eerder uitzonderlijk. Als je een audiointerface zoekt, dan kan je eens naar deze kijken:

http://www.keymusic.com/b...usrite-scarlett2-2i4/?q=&
deze heeft audio, midi, en komt met Ableton, een zeer goede DAW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Of je koopt:
https://www.bax-shop.nl/e...e-usb-c#productinformatie

Krijg je Cubase LE een zeer goede DAW en nog een batterij aan VST instrumenten en effects. USBc 3.1

Scheelt je 5 tientjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 12:59

Erikie

www.erikie.nl

ik wou even braggen dat ik na 3 jaar eindelijk compleet ben :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/19051595_201048657084526_3227696089339527168_n.jpg

nu kan ik weer verder met mn leven en produceren ;)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Mooie collectie Erikie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Ik zie een lichte voorkeur voor een bepaald merk....... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Hier een concept trackje / productie gemaakt in ableton voor m'n elektron gear (ik maak gebruik van de standaard ableton synths). Het is toch nog best wel lastig om dezelfde geluiden uit m'n gear te halen. wordt vervolgd.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/erik-de-boer/muas]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Erikie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:48:
Hier een concept trackje / productie gemaakt in ableton voor m'n elektron gear (ik maak gebruik van de standaard ableton synths). Het is toch nog best wel lastig om dezelfde geluiden uit m'n gear te halen. wordt vervolgd.

[audio]
Je gaat een beetje overboord met de panning naar mijn mening. Klinktniet zo plesant door mijn koptelefoon. Verder leuke geluidjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Agreed, hier op de custom speakers panned het ook nogal intens.Heb er minder last van dan de vorige, maar het is toch duidelijk hoorbaar. Het hoge spectrum mag in mijn opinie ook een kleine boost krijgen. Maar, het is SC, dus het kan zijn dat ik hem in wave anders zie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:46

On_E

Housemusic

Ook weer iets (zo goed als) af kunnen maken afgelopen week.

[Soundcloud: http://soundcloud.com/nyx_1978/signals-wip]

Wil eigenlijk alleen de intro nog wat spannender maken en hier en daar nog wat drums aanpassen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
Ik heb een Focusrite audio interface en een Akai mpk midi keyboard. Sluit het nu voor het eerst aan aan op Cubase, en heb in Device Setup de Focusrite USB Asio Driver geselecteerd.
Vervolgens hoor ik niks als ik een keyboardtoets indruk.

Selecteer ik de Generic Low Latency USB Asio driver (dat is toch de driver van mijn onboard crappy geluidskaart?), dan hoor ik wel geluid.

Hoe kan dit? Voor zover ik het begrijp gebruik ik nu de driver van mijn onboard geluidskaart, en is mijn hele Focusrite Audio interface buiten beschouwing gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Whittywindle schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:08:
Ik heb een Focusrite audio interface en een Akai mpk midi keyboard. Sluit het nu voor het eerst aan aan op Cubase, en heb in Device Setup de Focusrite USB Asio Driver geselecteerd.
Vervolgens hoor ik niks als ik een keyboardtoets indruk.

Selecteer ik de Generic Low Latency USB Asio driver (dat is toch de driver van mijn onboard crappy geluidskaart?), dan hoor ik wel geluid.

Hoe kan dit? Voor zover ik het begrijp gebruik ik nu de driver van mijn onboard geluidskaart, en is mijn hele Focusrite Audio interface buiten beschouwing gelaten.
Je moet wel je output naar de focusrite sturen. Alleen wisselen van driver is niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 11:31
Erikie schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:18:
ik wou even braggen dat ik na 3 jaar eindelijk compleet ben :)

[afbeelding]

nu kan ik weer verder met mn leven en produceren ;)
Er missen er toch twee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

3 inmiddels ^^ . maar wat moet ik met een overdrive & halve octatrack?

traktor scratch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
Erikie schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:18:
[...]

3 inmiddels ^^ . maar wat moet ik met een overdrive & halve octatrack?
En nog meer straks :-)..al die mk2 edities..Heb zelf pas mn eerste elektron hardware piece de halve octatrack :+

[Soundcloud: https://soundcloud.com/djerror_nl/sets/digitak-tracks]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madferit28
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 07:12
Ik ben normaal gesproken bezig met Hardstyle, maar heb de afgelopen twee dagen iets anders geprobeerd. Zouden jullie misschien kunnen vertellen wat jullie van deze track vinden?

https://clyp.it/mos5seoy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Je kick en snare komen er niet echt doorheen. Dat is deels samplekeuze (de kick klinkt als een simpele 808?) en deels mix (de snare komt er ook niet lekker doorheen, ondanks dat hij wel een beetje body heeft in de 200hz range volgens mij). Zou zorgen dat je ruimte sculped voor de kick en de snare, die verdienen minstens zo veel aandacht als je lead.
Lekker!

[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 12-07-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ah, eindelijk een manier om van dat rommelige signaal van je standaard geluidskaart te verbeteren!

https://volumio.org/product/ifi-ipurifier2-usb-reclocker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Een must have idd, ga er een bestellen voor mn outboard midi ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik heb er vijf besteld. Gewoon in serie plaatsen. Zo komt er nooit meer vuile audio data doorheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Ik zou zo eentje wel eens uit elkaar willen halen om te kijken wat ze er nou ingezet hebben. Of zou het gewoon doorgeluste connectors zijn ? Onderaan de pagina nog veel meer moois !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:29:
Ah, eindelijk een manier om van dat rommelige signaal van je standaard geluidskaart te verbeteren!

https://volumio.org/product/ifi-ipurifier2-usb-reclocker/
Haha wtf. Is dit een serieuze oplichtings site of proberen een paar kwajongens grappig te zijn :')

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
kaos- schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:12:
[...]

Haha wtf. Is dit een serieuze oplichtings site of proberen een paar kwajongens grappig te zijn :')
:D kreeg de indruk dat ze wel vrij serieus zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:06
* WernerL is ook weer eens wat gaan experimenteren en heb tot zover dit weten te maken.
Half afgewerkte track maar wilde het toch alvast delen.

Chillstep incoming:

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:46

On_E

Housemusic

Lekker veel tijd over, dus produceren maar. :)

Work in progress.

[ Voor 10% gewijzigd door On_E op 28-07-2017 11:00 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44
Ben een tijdje weg geweest, maar nu weer terug. Als het met mij beter gaat wordt mijn muziek ook beter merk ik.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ox7a7PU7VPE]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
Ik ben net begonnen met Cubase werkend te krijgen, en heb nogal wat opstartproblemen. Aangezien ik dit topic niet wil vervuilen met allemaal basis vragen vroeg ik me af of iemand misschien tijd en zin heeft om me (via Teamviewer oid) te helpen Cubase werkend te krijgen.

Ik kijk genoeg tutorials op internet, maar op de een of andere manier hoor ik nog steeds geen geluid.
Op de één of andere manier is de interface van mijn versie van Cubase 9 anders dan de Cubase 9 die ze meestal op youtube gebruiken. Waarschijnlijk is het één lullige instelling die veranderd moet worden, maar welke zou ik niet weten.

[ Voor 23% gewijzigd door Whittywindle op 06-08-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

yGiDoRp schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:01:
Ben een tijdje weg geweest, maar nu weer terug. Als het met mij beter gaat wordt mijn muziek ook beter merk ik.

[video]
Vind het zeker lekker! Hoewel ik zelf eigenlijk nooit naar "downtempo" (wat is nou 10/12 bpm?) trance luister....
Zit lekker in elkaar, er komt zelfs nog een lekker arpje langs. O+
Enige waar ik benieuwd naar ben is of je ook geprobeerd hebt om die snare/hit op elke tweede kick iets minder aanwezig en/of met flinke reverb erover geprobeerd hebt? Valt hij wellicht lekkerder met dat percussie-loopje (waar wel flink wat galm op lijkt te zitten).
Whittywindle schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:22:
Ik ben net begonnen met Cubase werkend te krijgen, en heb nogal wat opstartproblemen. Aangezien ik dit topic niet wil vervuilen met allemaal basis vragen vroeg ik me af of iemand misschien tijd en zin heeft om me (via Teamviewer oid) te helpen Cubase werkend te krijgen.

Ik kijk genoeg tutorials op internet, maar op de een of andere manier hoor ik nog steeds geen geluid.
Op de één of andere manier is de interface van mijn versie van Cubase 9 anders dan de Cubase 9 die ze meestal op youtube gebruiken. Waarschijnlijk is het één lullige instelling die veranderd moet worden, maar welke zou ik niet weten.
Ik zou best even mee willen kijken, heb daar zelf ook heel wat uitdagingen mee gehad (en zo ook heel wat over geleerd :P).
Probleem is alleen wel dat ik nog op versie 5 zit. Heb zelf nooit een reden gehad om te upgraden, maar als ik dat filmpje van yGiDoRp zie besef ik me dat ik onderhand al 4 versies achterloop en er wel heel veel veranderd kan zijn. :X

Waar ik door schade en schande achter kwam was dat je bij cubase al je settings qua geluidskaart goed kunt hebben staan, maar alsnog geen geluid krijgt als je bijv. geen vst aan een kanaal hebt gekoppeld.
Kwam zelf van Reason toen en dan moet je Rewire gebruiken om elk kanaal van Reason in Cubase hoorbaar te krijgen. Kan allemaal best een uitdaging zijn, vooral als je (zoals ik) nogal chaotisch bent met bijv. naamgeving van de kanalen enzo. :X
In vroegere versies kon dat best gekloot zijn, maar in 5 bijv. is het wel zo dat als je een nieuw vst instrument toevoegt cubase dan meteen vraagt of je er een nieuw midi-kanaal bij wilt maken. Als je dat doet, dan kun je als het goed is wel gelijk los op de toetsen en zou je het moeten horen.

Wellicht kan het ook gewoon zo: wat lukt er bij jou niet? Heb je bijv. al wel de juiste audio-output van je geluidskaart toegewezen?
Dat is stap 1.
In mijn versie van cubase zit dat in de menubalk bovenin onder Devices>Device Setup... Dan krijg ik een popup venster en daar selecteer ik onder "VST Audio System" een output van mijn geluidskaart (dmv. een dropdown menu waar "ASIO" bij staat).

Ook kan een instelling ervoor zorgen dat een appicatie de geluidskaart exclusief mag gebruiken. Daarom even handig om in eerste instantie alleen cubase open te hebben en niet bijv. een browser met een youtube filmpje erbij. Je hebt dan kans dat cubase geen output kan vinden omdat de browser die al "gekaapt" heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door SuBBaSS op 06-08-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
SuBBaSS schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:53:
[...]

Vind het zeker lekker! Hoewel ik zelf eigenlijk nooit naar "downtempo" (wat is nou 10/12 bpm?) trance luister....
Enige waar ik benieuwd naar ben is of je ook geprobeerd hebt om die snare/hit op elke tweede kick iets minder aanwezig en/of met flinke reverb erover geprobeerd hebt? Valt hij wellicht lekkerder met dat percussie-loopje (waar wel flink wat galm op lijkt te zitten).
Thanks, nee ik heb hier zeker niet over nagedacht en heb niet veel geprobeerd.

Ik wil nu iedere week een trackje eruit gooien en ben max een werkdag per track bezig. Wel in het achterhoofd dat ik het later nog zou kunnen verbouwen.

Dit was afgelopen week:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9TpCFKufogo]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
SuBBaSS schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:53:
[...]

[...]

Ik zou best even mee willen kijken, heb daar zelf ook heel wat uitdagingen mee gehad (en zo ook heel wat over geleerd :P).
Probleem is alleen wel dat ik nog op versie 5 zit. Heb zelf nooit een reden gehad om te upgraden, maar als ik dat filmpje van yGiDoRp zie besef ik me dat ik onderhand al 4 versies achterloop en er wel heel veel veranderd kan zijn. :X

Waar ik door schade en schande achter kwam was dat je bij cubase al je settings qua geluidskaart goed kunt hebben staan, maar alsnog geen geluid krijgt als je bijv. geen vst aan een kanaal hebt gekoppeld.
Kwam zelf van Reason toen en dan moet je Rewire gebruiken om elk kanaal van Reason in Cubase hoorbaar te krijgen. Kan allemaal best een uitdaging zijn, vooral als je (zoals ik) nogal chaotisch bent met bijv. naamgeving van de kanalen enzo. :X
In vroegere versies kon dat best gekloot zijn, maar in 5 bijv. is het wel zo dat als je een nieuw vst instrument toevoegt cubase dan meteen vraagt of je er een nieuw midi-kanaal bij wilt maken. Als je dat doet, dan kun je als het goed is wel gelijk los op de toetsen en zou je het moeten horen.

Wellicht kan het ook gewoon zo: wat lukt er bij jou niet? Heb je bijv. al wel de juiste audio-output van je geluidskaart toegewezen?
Dat is stap 1.
In mijn versie van cubase zit dat in de menubalk bovenin onder Devices>Device Setup... Dan krijg ik een popup venster en daar selecteer ik onder "VST Audio System" een output van mijn geluidskaart (dmv. een dropdown menu waar "ASIO" bij staat).

Ook kan een instelling ervoor zorgen dat een appicatie de geluidskaart exclusief mag gebruiken. Daarom even handig om in eerste instantie alleen cubase open te hebben en niet bijv. een browser met een youtube filmpje erbij. Je hebt dan kans dat cubase geen output kan vinden omdat de browser die al "gekaapt" heeft.
Dit zijn mijn settings:

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/m1sqUvp

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/14462ac.png

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/t86tfb.png

Wat ik niet begrijp is dat de output van de audio, instrument, en midi tracks verschillend zijn, Of ik snap het wel, maar ik weet niet waarom dit zo is.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/f1xrpk.png

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/15ejrl5.png

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2ib136a.png

Het enige waarbij ik geluid hoor is bij de midi track. Op de een of andere manier lukt het me niet om het instrument te veranderen, terwijl dit bij de audio en instrument tracks wel lukt, maar daar hoor ik dus niks.

Dit is natuurlijk allemaal erg basic voor jullie, maar ik begin er pas net mee, en dat dit niet eens lukt is erg frustrerend.

EDIT: waarom verwijdert tinypic een paar plaatjes, is deze post te groot oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Ok, ik snap niet zoveel van je posts over je problemen, begin bij het begin.

Wat voor geluidskaart gebruik je?

Gebruik je een Asio driver?

Heb je de outputs in VST connections goed staan?

Dit is als ik alleen mijn laptop gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/iot0Ev/1.png

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jga2SF/2.png

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hZOp7F/3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madferit28
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 07:12
Weer wat lopen experimenteren, iemand op- of aanmerkingen? :)

https://clyp.it/qav52rzt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Madferit28 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:31:
Weer wat lopen experimenteren, iemand op- of aanmerkingen? :)

https://clyp.it/qav52rzt
Die zou ik hier best in een dj set mee kunnen nemen! (Die tweede van yGiDoRp ook trouwens).
Geluiden klinken lekker samen, mooie basis voor een edm track. Spreekt mij wel aan! 8)
Ik zou er nog een (dikke) synth bij doen die het midden mooi opvult en dan die bijv. door een gater halen of zo inspelen dat je varieert met het ritme van de melodie.

In een van mijn vorige posts linkte ik naar een vst effect A1 trigger gate. Daarmee kun je melodien "choppen" en daarmee is echt een hoop variatie mogelijk.
Pagina: 1 ... 28 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.