Fijn is dat he? En dan aan de interval jengelen2mb schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:02:
Thanks, H-Delay is heel tof idd. Feedback lekker boven de 100%

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Fijn is dat he? En dan aan de interval jengelen2mb schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 21:02:
Thanks, H-Delay is heel tof idd. Feedback lekker boven de 100%
apNia schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 14:51:
[...]
Fijn is dat he? En dan aan de interval jengelen
https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
You don't need eyes to see, you need vision
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
[ Voor 49% gewijzigd door Yalopa op 05-03-2017 10:10 ]
Een D50, Jup-8 of een Juno zijn nog wel voor goed geld op MP te krijgen als je je ogen open houdt. Mits je tenminste genoeg ruimte hebt om ze kwijt te kunnen, maar echte hardware klinkt altijd beter dan de plugins die zo'n ding moeten emuleren.audiojunk schreef op zondag 5 maart 2017 @ 09:57:
Een maandje gratis spelen met Roland Synth's zoals de Jupiter 8, Juno 106, SH101, System 1 en 8, Roland D50...
https://www.rolandcloud.com/
Ik heb vaak genoeg remixes van The Eve Of The War gehoord, maar je hebt gewoon even het hele ALBUM onder handen genomen. I'm impressed.ruftman schreef op zondag 15 januari 2017 @ 16:53:
Mag ik ook een remix posten? (sofware: Audacity):
https://soundcloud.com/p-g-g/war-of-the-worlds-remix
Dat was het dan...
[ Voor 32% gewijzigd door Stoney3K op 10-03-2017 23:37 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Bedankt, leuk om te horen![b][message=50525461,noline]
Ik heb vaak genoeg remixes van The Eve Of The War gehoord, maar je hebt gewoon even het hele ALBUM onder handen genomen. I'm impressed.![]()
(Forever Autumn vind ik daarin wat minder goed uit de verf komen, maar die is gewoon lastig in te passen als je een meer elektronische of house-achtige achtergrond er in wil houden.)
[ Voor 11% gewijzigd door ruftman op 12-03-2017 00:26 ]
Fikste dat voor joeJeanke117 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:14:
Hallo heren (en dames?). Ik ben nieuw in dit topic en zou graag verder willen groeien in het maken van beats. Ik drum al vanaf mijn zevende en nu ik elke keer op school zit krijg ik ideeën voor beats en zit ik ze te neuriën onder de les haha.
Nu zit ik thuis wat te kloten met FL studio maar ik vind het echt lastig hoe dit werkt. ik heb tutorials gekeken maar er komt nog steeds geen wijs uit.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Een tip voor het bewaren van je ideeën onderweg of in de klas. Propeller head Take.Jeanke117 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:14:
Hallo heren (en dames?). Ik ben nieuw in dit topic en zou graag verder willen groeien in het maken van beats. Ik drum al vanaf mijn zevende en nu ik elke keer op school zit krijg ik ideeën voor beats en zit ik ze te neuriën onder de les haha.
Nu zit ik thuis wat te kloten met FL studio maar ik vind het echt lastig hoe dit werkt. ik heb tutorials gekeken maar ik kom er nog steeds geen wijs uit.
Hebben jullie misschien andere voorkeuren voor software? Oh en nu ik toch hier ben. Hoe denken jullie over een piano? Is deze echt noodzakelijk? Of is een muis en toetsenbord ook oké?
Nu ik toch wat langer heb liggen kloten op me pc, heb ik toch wel een bat gekregen. Alleen ik heb de gratis versie van FL studio..... Dus beats opslaan kan, maar niet meer openen. Of ik moet honderden euro's betalen.... Gratis programma's heb ik niet gevonden....mekkieboek schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 08:03:
[...]
Fikste dat voor joe![]()
Muziek kloten met de computer is ook lastig. Ik vind dat het vaak de creativiteit in de weg zit. Overigens 'neurien' klinkt mij eerder als melodie dan als beats. Mss is een keyboardje dan zo gek nog niet. Maar als ik jou was zal ik vol inzetten op het drummen, leer strak mee te spelen met een (klik)track, zoek andere mensen en vorm een bandje (is ook meer gezellie dan klikken in FL op zolder). Als je kijkt naar Tycho of Anderson Paak en meer van dat soort groepen, die combineren electronische beats / muziek met echte drums en dat maakt het (imo) echt compleet.
Vind de modulation opties heel gaaf in Bitwig 2, moet nog eens tijd maken om het te gaan testen2mb schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 20:01:
Nieuwe versie van Bitwig is uit:
[video]
Ik wacht nog rustig even op Live 10
Als je een beetje een (realistische) virtuele piano wilt kom je vaak uit bij Kontakt (onderandere Alicia Keys) wat al gauw wat kost. Als je net begonnen bent zou ik het nog even bij stock plugins houden, FL Keys is opzicht een prima piano om mee te beginnen.Jeanke117 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:19:
[...]
Nu ik toch wat langer heb liggen kloten op me pc, heb ik toch wel een bat gekregen. Alleen ik heb de gratis versie van FL studio..... Dus beats opslaan kan, maar niet meer openen. Of ik moet honderden euro's betalen.... Gratis programma's heb ik niet gevonden....
Wat voor een piano is dan een goede beginner? Ik wil meer in de hip-hop stijl met die piano. Dat klinkt écht hard met een goede beat. Natuurlijk ook wat trap etc.
Graag hoor ik jullie bevindingen.
apNia schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:03:
Iemand hier enig idee welke VST of pack ik zou moeten hebben om iets als dit te maken? https://www.premiumbeat.c...lways-sunny-in-california
Het is niet eens per se de kwaliteit van een geloofwaardig orkest die er toe doet, meer gewoon iets wat leuk genoeg is voor funny games.
Klopt, dat was ook mijn probleem altijd. Geen idee of het al beter geworden is. Je kan in de VST zelf wel een bank aanmaken die je dan weer naast je normale project opslaat. Als je dan weer je project laadt pak je die bank er weer bij en alles klopt weer. Echt handig is het niet, maar zo deed ik het altijdapNia schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:21:
Die gebruikte ik vroeger. Was toen een nachtmerrie, omdat ie je VST settings niet onthield. Inmiddels al opgelost?
Wat een klote advies weer kaoskaos- schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:59:
[...]
Klopt, dat was ook mijn probleem altijd. Geen idee of het al beter geworden is. Je kan in de VST zelf wel een bank aanmaken die je dan weer naast je normale project opslaat. Als je dan weer je project laadt pak je die bank er weer bij en alles klopt weer. Echt handig is het niet, maar zo deed ik het altijd
Zoals Kaos zegt. KutadviesapNia schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:21:
Die gebruikte ik vroeger. Was toen een nachtmerrie, omdat ie je VST settings niet onthield. Inmiddels al opgelost?
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ik heb deze Orchestral Ensemble Essentials Ableton Pack van Project SAM (Nederlandse developers): https://www.ableton.com/e...tral-ensemble-essentials/apNia schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:03:
Iemand hier enig idee welke VST of pack ik zou moeten hebben om iets als dit te maken? https://www.premiumbeat.c...lways-sunny-in-california
Het is niet eens per se de kwaliteit van een geloofwaardig orkest die er toe doet, meer gewoon iets wat leuk genoeg is voor funny games.
Ik weet niet of dit wel gaat helpen, volgens mij werken dan een paar oude handdoeken nog beter.Pruimenvlaai schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:20:
[...]
Oeh dat ziet er mooi uit! Maar dat heb je dus met non-rigid panelen gedaan?
Edit: rigid is dat je het kan vasthouden alsof je een dienblad vasthoud, gewoon met 1 hand horizontaal (en het dus niet dan dubbelklapt), non-rigid is het isolatiespul dat meer als een plastic placemat is, zie hier mijn zojuist gemaakte foto van de verregende fiberglass troep op mn balkon: [afbeelding]
Edit2: proefpaneel gemaakt! Met het frame dat je op de foto ziet (op de stapel, van overgebleven stukken laminaat), stof van 1€/meter op de lapjesmarkt, en heel veel nietjes. Zakt gigantisch door als het paneel horizontaal wordt gehouden, verticaal is het wel prima dus dit worden 16 verticale panelen.
Die zakken al helemaal doorrhodium schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:01:
[...]
Ik weet niet of dit wel gaat helpen, volgens mij werken dan een paar oude handdoeken nog beter.
[ Voor 36% gewijzigd door rhodium op 27-04-2017 23:51 ]
ruftman schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:45:
Ik heb een beetje aan zitten klooien. Wel de eerste keer dat geen samples heb gebruikt, maar alles zelf heb gedaan: YouTube: Croocked Theme
Holy shit. Hoor je zelf niet hoe ontzettend vals dit klinkt?ruftman schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:45:
Ik heb een beetje aan zitten klooien. Wel de eerste keer dat geen samples heb gebruikt, maar alles zelf heb gedaan: YouTube: Croocked Theme
Dus je bent expres 'muziek' aan het maken wat intens slecht klinkt?ruftman schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:23:
Ha, ha, lol, allen bedankt voor de opbouwende kritiek......ik heb het niet voor niets Croocked Theme genoemd!
Ja, zo ziet mijn auto er momenteel ook uit.....total loss.
Eeeh, ja?kaos- schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:27:
[...]
Dus je bent expres 'muziek' aan het maken wat intens slecht klinkt?
Mwa, ik vind het wel wat hebben. Ik kan er niet precies de vinger op leggen, ritme, klank, de aanstekelijke melodie? Je moet het gewoon nog een paar keer luisteren.apNia schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:27:
Holy shit. Hoor je zelf niet hoe ontzettend vals dit klinkt?
Uhm, nee. Ik zou zeggen oefen lekker door en lees even over piano akkoorden enzomekkieboek schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:54:
[...]
Mwa, ik vind het wel wat hebben. Ik kan er niet precies de vinger op leggen, ritme, klank, de aanstekelijke melodie? Je moet het gewoon nog een paar keer luisteren.
[ Voor 51% gewijzigd door ruftman op 02-05-2017 14:23 ]
Bedankt voor je tips, ik ga zeker de video bekijken.Sustain schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:11:
Ruftman,
Je hoort wel vaker dat mensen wat off notes plaatsen of noten wat swing geven maar alsje dit doet moet je het wel echt perfect doen anders klinkt het niet.
[ Voor 93% gewijzigd door Sustain op 21-05-2017 01:21 ]
Oud filmpje al, maar damn wat vet....2mb schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:37:
Voor de toetsliefhebbers, nieuws van Spectrasonics voor $399:
[video]
Dit lijkt me een interessant effect om in een delay feedback te inserten. Dat kan toch ook met Ableton? Dan kun je van die mooie oneindig morphende delay feedback loops maken, zoals bij de Virus TI 'tape' delay.
Bedankt voor je input en uitleg.2mb schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:32:
Vocal mag wat meer volume hebben, hij sneeuw nu een beetje onder. Arrangement is wel prima, goede afwisseling. Ik zou nog wat meer mid/laag toevoegen, met een pad ofzo. Nu is het bas + bliepjes
Die vocal synth kun je maken door alle klinkers (of een combinatie met een klinker) uit de vocal te knippen en in je sampler te gooien.
Klinkt best leuk! Mocht je hulp nodig hebben met de mastering, spreek me ff een keer aanYalopa schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:48:
Work in progress....
https://soundcloud.com/yalopa/6332a/s-FU4fF
Benieuwd naar jullie feedback.
Dito hier, of de lead iets minder luid en een softe pad eronder?
2mb schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:32:
Vocal mag wat meer volume hebben, hij sneeuw nu een beetje onder. Arrangement is wel prima, goede afwisseling. Ik zou nog wat meer mid/laag toevoegen, met een pad ofzo. Nu is het bas + bliepjes
In FL Studio kun je de acapella in SliceX gooie en die knipt het dan in stukjes voor je. Vaak past het beter als je de acapella gebruikt die je ook daadwerkelijk gebruikt in de track, dan hou je toch een beetje die vibe en stem.SuBBaSS schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:56:
Enig idee hoe ze dat doen? Bijv. alles los samplen en dan "spelen" of is het een vocoder-achtig iets?
De recordings zijn zeker lekker,.. maar ben bang dat als je hun effectendoos weg haalt er weinig meer overblijft. Op sich mag piano altijd wel een beetje room hebben. De droge piano geluiden vond ik erg tegenvallen.albino71 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 17:24:
[...]
Oud filmpje al, maar damn wat vet....
Die reacties van die muziekanten. Geweldig!
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Ik kan momenteel niet luisteren dus kan je geen feedback geven op de track maar ik wou wel even zeggen dat dat bij ons allemaal gebeurd. Vooral als je een track net begonnen bent of in een korte tijd klaar hebt, dan klinkt het allemaal heel erg goed en hoor je je eigen fouten niet. Soms moet je even terug de realiteit in geschopt worden door je mede muziekmakersruftman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:24:
Enige tijd geleden heb ik een bijdrage aan dit topic geleverd die niet zo goed werd ontvangen (hoezo een understatement?).
Dat kon ik goed begrijpen.
Echter kon ik Crocket's Theme niet loslaten. Daarom heb ik een nieuwe versie gemaakt. Hierbij heb ik geen noot zelf gespeeld, maar me uitsluitend bij het remixen gehouden:
YouTube: Crocket meets Floyd in the Air
Laat maar weten wat jullie ervan vinden. Is het wederom bagger, dan bij deze alvast mijn excuses.
Uiteraard, anders is het ook niet erg zinvol om in dit topic te posten. Wel leuk is dat ik op Youtube positieve reacties heb gekregen.Sustain schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 15:53:
[...]
Ik kan momenteel niet luisteren dus kan je geen feedback geven op de track maar ik wou wel even zeggen dat dat bij ons allemaal gebeurd. Vooral als je een track net begonnen bent of in een korte tijd klaar hebt, dan klinkt het allemaal heel erg goed en hoor je je eigen fouten niet. Soms moet je even terug de realiteit in geschopt worden door je mede muziekmakers
Als ik het zo snel hoor laat je je drumtrack net een tikje te laat beginnen waardoor hij buiten de maat loopt.ruftman schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:24:
Enige tijd geleden heb ik een bijdrage aan dit topic geleverd die niet zo goed werd ontvangen (hoezo een understatement?).
Dat kon ik goed begrijpen.
Echter kon ik Crocket's Theme niet loslaten. Daarom heb ik een nieuwe versie gemaakt. Hierbij heb ik geen noot zelf gespeeld, maar me uitsluitend bij het remixen gehouden:
YouTube: Crocket meets Floyd in the Air
Laat maar weten wat jullie ervan vinden. Is het wederom bagger, dan bij deze alvast mijn excuses.
Oh man, een tracker! Ga ik dankzij jou nog een keer terug in de tijd (heel vroeger veel met fasttracker geprutst).ruftman schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:21:
@SuBBaSS Bedankt voor je feed-back, ik ga er verder mee spelen. Dit heb ik met Schism Tracker en Audacity gedaan.
Dat klopt. De Youtube comments die ik zie zijn bots (tenzij je het over een ander nummer hebt?). Maar kanalen zoals Rewind Remix NCS zijn allemaal bots, bij Youtube is het biet echt zo dat als je iets upload er zomaar mensen komen kijken zonder dat he het adverteerd/deelt. Er is niet echt een "ontdek" functie en zal er ook nooit komen aangezien er duizende video's per dag worden geplaatst.ruftman schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 16:06:
[...]
Uiteraard, anders is het ook niet erg zinvol om in dit topic te posten. Wel leuk is dat ik op Youtube positieve reacties heb gekregen.
ThanksYalopa schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:18:
Eens je de noten / aanslagen in je DAW krijgt heb je een onbeperkt aantal geluiden door het gebruik van plugins, vanaf dan geef je zoveel aan een geluid als je zelf wil, en zelfs met 0 euro kom je dan al zeer ver.
[ Voor 4% gewijzigd door Whittywindle op 20-06-2017 11:34 ]
traktor scratch!
traktor scratch!
Je gaat een beetje overboord met de panning naar mijn mening. Klinktniet zo plesant door mijn koptelefoon. Verder leuke geluidjesErikie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:48:
Hier een concept trackje / productie gemaakt in ableton voor m'n elektron gear (ik maak gebruik van de standaard ableton synths). Het is toch nog best wel lastig om dezelfde geluiden uit m'n gear te halen. wordt vervolgd.
[audio]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Je moet wel je output naar de focusrite sturen. Alleen wisselen van driver is niet genoeg.Whittywindle schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:08:
Ik heb een Focusrite audio interface en een Akai mpk midi keyboard. Sluit het nu voor het eerst aan aan op Cubase, en heb in Device Setup de Focusrite USB Asio Driver geselecteerd.
Vervolgens hoor ik niks als ik een keyboardtoets indruk.
Selecteer ik de Generic Low Latency USB Asio driver (dat is toch de driver van mijn onboard crappy geluidskaart?), dan hoor ik wel geluid.
Hoe kan dit? Voor zover ik het begrijp gebruik ik nu de driver van mijn onboard geluidskaart, en is mijn hele Focusrite Audio interface buiten beschouwing gelaten.
Er missen er toch twee?Erikie schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:18:
ik wou even braggen dat ik na 3 jaar eindelijk compleet ben
[afbeelding]
nu kan ik weer verder met mn leven en produceren
3 inmiddels ^^ . maar wat moet ik met een overdrive & halve octatrack?
traktor scratch!
En nog meer straks :-)..al die mk2 edities..Heb zelf pas mn eerste elektron hardware piece de halve octatrackErikie schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:18:
[...]
3 inmiddels ^^ . maar wat moet ik met een overdrive & halve octatrack?
Lekker!
[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 12-07-2017 11:52 ]
Haha wtf. Is dit een serieuze oplichtings site of proberen een paar kwajongens grappig te zijnapNia schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:29:
Ah, eindelijk een manier om van dat rommelige signaal van je standaard geluidskaart te verbeteren!
https://volumio.org/product/ifi-ipurifier2-usb-reclocker/
kaos- schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:12:
[...]
Haha wtf. Is dit een serieuze oplichtings site of proberen een paar kwajongens grappig te zijn
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
[ Voor 10% gewijzigd door On_E op 28-07-2017 11:00 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
[ Voor 23% gewijzigd door Whittywindle op 06-08-2017 15:25 ]
Vind het zeker lekker! Hoewel ik zelf eigenlijk nooit naar "downtempo" (wat is nou 10/12 bpm?) trance luister....yGiDoRp schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:01:
Ben een tijdje weg geweest, maar nu weer terug. Als het met mij beter gaat wordt mijn muziek ook beter merk ik.
[video]
Ik zou best even mee willen kijken, heb daar zelf ook heel wat uitdagingen mee gehad (en zo ook heel wat over geleerdWhittywindle schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:22:
Ik ben net begonnen met Cubase werkend te krijgen, en heb nogal wat opstartproblemen. Aangezien ik dit topic niet wil vervuilen met allemaal basis vragen vroeg ik me af of iemand misschien tijd en zin heeft om me (via Teamviewer oid) te helpen Cubase werkend te krijgen.
Ik kijk genoeg tutorials op internet, maar op de een of andere manier hoor ik nog steeds geen geluid.
Op de één of andere manier is de interface van mijn versie van Cubase 9 anders dan de Cubase 9 die ze meestal op youtube gebruiken. Waarschijnlijk is het één lullige instelling die veranderd moet worden, maar welke zou ik niet weten.
[ Voor 7% gewijzigd door SuBBaSS op 06-08-2017 15:59 ]
Thanks, nee ik heb hier zeker niet over nagedacht en heb niet veel geprobeerd.SuBBaSS schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:53:
[...]
Vind het zeker lekker! Hoewel ik zelf eigenlijk nooit naar "downtempo" (wat is nou 10/12 bpm?) trance luister....
Zit lekker in elkaar, er komt zelfs nog een lekker arpje langs.![]()
Enige waar ik benieuwd naar ben is of je ook geprobeerd hebt om die snare/hit op elke tweede kick iets minder aanwezig en/of met flinke reverb erover geprobeerd hebt? Valt hij wellicht lekkerder met dat percussie-loopje (waar wel flink wat galm op lijkt te zitten).
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Dit zijn mijn settings:SuBBaSS schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 15:53:
[...]
Vind het zeker lekker! Hoewel ik zelf eigenlijk nooit naar "downtempo" (wat is nou 10/12 bpm?) trance luister....
Zit lekker in elkaar, er komt zelfs nog een lekker arpje langs.![]()
Enige waar ik benieuwd naar ben is of je ook geprobeerd hebt om die snare/hit op elke tweede kick iets minder aanwezig en/of met flinke reverb erover geprobeerd hebt? Valt hij wellicht lekkerder met dat percussie-loopje (waar wel flink wat galm op lijkt te zitten).
[...]
Ik zou best even mee willen kijken, heb daar zelf ook heel wat uitdagingen mee gehad (en zo ook heel wat over geleerd).
Probleem is alleen wel dat ik nog op versie 5 zit. Heb zelf nooit een reden gehad om te upgraden, maar als ik dat filmpje van yGiDoRp zie besef ik me dat ik onderhand al 4 versies achterloop en er wel heel veel veranderd kan zijn.
Waar ik door schade en schande achter kwam was dat je bij cubase al je settings qua geluidskaart goed kunt hebben staan, maar alsnog geen geluid krijgt als je bijv. geen vst aan een kanaal hebt gekoppeld.
Kwam zelf van Reason toen en dan moet je Rewire gebruiken om elk kanaal van Reason in Cubase hoorbaar te krijgen. Kan allemaal best een uitdaging zijn, vooral als je (zoals ik) nogal chaotisch bent met bijv. naamgeving van de kanalen enzo.![]()
In vroegere versies kon dat best gekloot zijn, maar in 5 bijv. is het wel zo dat als je een nieuw vst instrument toevoegt cubase dan meteen vraagt of je er een nieuw midi-kanaal bij wilt maken. Als je dat doet, dan kun je als het goed is wel gelijk los op de toetsen en zou je het moeten horen.
Wellicht kan het ook gewoon zo: wat lukt er bij jou niet? Heb je bijv. al wel de juiste audio-output van je geluidskaart toegewezen?
Dat is stap 1.
In mijn versie van cubase zit dat in de menubalk bovenin onder Devices>Device Setup... Dan krijg ik een popup venster en daar selecteer ik onder "VST Audio System" een output van mijn geluidskaart (dmv. een dropdown menu waar "ASIO" bij staat).
Ook kan een instelling ervoor zorgen dat een appicatie de geluidskaart exclusief mag gebruiken. Daarom even handig om in eerste instantie alleen cubase open te hebben en niet bijv. een browser met een youtube filmpje erbij. Je hebt dan kans dat cubase geen output kan vinden omdat de browser die al "gekaapt" heeft.
Ok, ik snap niet zoveel van je posts over je problemen, begin bij het begin.
Die zou ik hier best in een dj set mee kunnen nemen! (Die tweede van yGiDoRp ook trouwens).Madferit28 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:31:
Weer wat lopen experimenteren, iemand op- of aanmerkingen?
https://clyp.it/qav52rzt
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq