Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 14:45
Reynouts schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:19:
[...]

Cool, ik hou erg van dit soort muziek. Stond het arrangement al vast en is het een uitvoering hiervan, of bedenk je on-the-fly welke loops en stukjes je triggert?
Thnx.
Het staat geheel vrij binnen een soort raamwerk. Het eerste schemaatje had ik al bedacht, de soundjes had ik al een soort van geprogrammeerd in de Kemper (mijn gitaarversterker hier). De partijen die ik speelde hadden vooraf al een soort van functie (die bij die bepaalde sound paste), maar de precieze partij was niet vooraf geschreven oid. Op een gegeven moment trigger ik er een 808 kick bij op de tel, die staat al als een sidechain gekoppelt aan alle gitaartracks (die nog leeg waren voordat ik ging spelen), dat had ik dus wel al bedacht van te voren.

Als ik dat ding nog wat beter leer kennen kan je nog meer doen met opbouw, uitzetten, afbouwen, en weer terugkomen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Mooi gedaan! Afgezien van het live spelen/componeren/arrangeren/whatever vind ik de vibe van de muziek ook gewoon erg relaxt. Ik zou het thuis best op zetten. Heb je nummers die af zijn op soundcloud staan oid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:49
* WernerL is de afgelopen weken ook weer eens een beetje gaan experimenteren met LMMS. Is een (naar mijn mening) best coole track uit gekomen. Ben alleen niet zo goed met het bedenken van namen dus hij heet voor nu even "a nameless track" :+

Enige nadeel is dat LMMS geen jack support heeft dus de drumtrack klinkt niet super. Ben ook eens gaan kijken hoe ardour werkt (ben linux gebruiker) en die heeft wel ondersteuning voor JACK wat betekend dat ik Hydrogen kan gebruiken. Daar kun je al betere drumtracks mee bouwen. :Y

[ Voor 9% gewijzigd door WernerL op 11-12-2016 15:30 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:32
WernerL schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:30:
Ben ook eens gaan kijken hoe ardour werkt (ben linux gebruiker)
Er was tot 30 november een 199,- black friday aanbieding voor Bitwig Studio die ik niet kon laten lopen. Dat draait ook op Linux, met of zonder jack (met jack wel beter geloof ik). Nu nog wat vrije tijd vinden om ermee te gaan werken.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

kaos- schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:43:
[...]

Nice! Zou je dit niet kunnen gebruiken voor een (non neuro) dnb track? Als intro zou dit niet misstaan :)
kaos- schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:11:
[...]

RIJ JIJ ALTIJD VOL GAS DAN? :(
Howdy Folks! U vraagt, wij draaien >:) >:) >:) Niet de hele track want ik denk dat dit m wel eens zou kunnen worden. :Y :Y Graag al uw tips!! en op verzoek (PM) de hele track als ik je enigszins ken ;) Wakker worden!!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
millman schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 05:12:
Howdy Folks! U vraagt, wij draaien >:) >:) >:) Niet de hele track want ik denk dat dit m wel eens zou kunnen worden. :Y :Y Graag al uw tips!! en op verzoek (PM) de hele track als ik je enigszins ken ;) Wakker worden!!

[audio]
Nice! :7

2 punten die me opvallen :

- De snare is wat iel, verzuipt een beetje in de mix voor m'n gevoel
- De vocal komt iets tevaak terug in je arrangement en is qua mix vrij hard.
Het lijkt nu alsof het voornamelijk om de vocal draait in plaats van om de track zelf.

Voor de rest lekkere sounds hoor, goed werk!

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

kaos- schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:34:
[...]

Nice! :7

2 punten die me opvallen :

- De snare is wat iel, verzuipt een beetje in de mix voor m'n gevoel
- De vocal komt iets tevaak terug in je arrangement en is qua mix vrij hard.
Het lijkt nu alsof het voornamelijk om de vocal draait in plaats van om de track zelf.

Voor de rest lekkere sounds hoor, goed werk!
Kijk daar kan ik wat mee! Thnx! Zit zelf te denken de vocals te ditchen voor een wat duisterder thema, eens?.. roep eens..

[ Voor 8% gewijzigd door millman op 20-12-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
millman schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:02:
[...]

Kijk daar kan ik wat mee! Thnx! Zit zelf te denken de vocals te ditchen voor een wat duisterder thema, eens?.. roep eens..
Je kan ze eruit trappen aangezien deze vocals vrij cheesy zijn, je kan ze ook een (halve) octaaf naar beneden pitchen en ze in stukken choppen en dat weer erin spelen

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Halve octaaf? Als in 2 tertsen? Denk niet dat mooi gaat klinken.. een quint gaat nog denk ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
millman schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:05:
Halve octaaf? Als in 2 tertsen? Denk niet dat mooi gaat klinken.. een quint gaat nog denk ik..
Ik weet jack shit van zulke termen :')
Meestal rommel ik gewoon wat aan en als het klinkt, klinkt het :D

Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Lekker nummertje Millman,

Kan niet beoordelen op geluidskwaliteit (luister op iele k*tspeakertjes van mn laptop).

Heb weer een ander wipje. Moet nog ietjes meer compressen hier en daar, en nog een minuutje erbij plakken. Moet een herhaalbaar dingetje kunnen worden. 't is op sich niet heel saai voor achtergrond, maar moet ook niet veel spannender worden. Even aan het pielen geweest met de nieuwe gratis vst van NI:Kontakt XMAS edition :D

[Soundcloud: https://soundcloud.com/jordy-houtman/dawn-of-an-eerie-town]

[ Voor 11% gewijzigd door gitaarwerk op 21-12-2016 08:50 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ha, is dat die met die speeldoosjes instrumentPack? Wel spannende soundscape. Alleen die snare overhouden aan t eind zou ik niet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

millman schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:08:
Ha, is dat die met die speeldoosjes instrumentPack? Wel spannende soundscape. Alleen die snare overhouden aan t eind zou ik niet doen..
Haha yup :-) thanks.

Ja, einde is gewoon niet af nog. Blijft WIPje. Later verder weer eens :Y)

Snare vind ik an sich wel leuk effect met de reversed setting van de Ams Rmx16. Kerkklok van pianoteq over een lange dense lexicon delay is ook lekkah :9

[ Voor 18% gewijzigd door gitaarwerk op 21-12-2016 18:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Jajajaja, volgens mij is ie wel zo goed als af, heb de snare een boost gegeven, het intro beter aangepakt, nog wat in het hoog geklooid, shizzle gefiltert.. Nog wat edits aangepakt... ik zeg (*bijna) af.. Heb alleen het idee dat ik wat power verlies soms.. iets met een limiter die net over de zeik gaat lijkt t, of zijn t mijn zeer vermoeide oren?

Anyway, geniet, bij deze de HELE track!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fZnBoAoxLLhW0giaNCl67xD6/medium.jpg

Ik heb deze jongens meegekregen van mijn ouders, met een HK 247 receiver, en een SUB HK 11 subwoofer, daarnaast heb ik nog een Trace Elliot basscombo.

(en een zooi side, rear en front speakers)

Maar ik krijg de bass gewoon niet meer strak sinds ik de BW's heb aangesloten. Zelfs niet met dergelijke voetjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZfUXPB4ljQHfFUBSLn9g9qAz/full.jpg

Ruimte is ca. 35m2, houten vloer met linoleum, houten fundering. Alles dreunt dus door. Bass traps zijn duur, en alles zwevend krijgen (muren en alles) gaat helemaal in de papieren lopen.

Ik dacht aan een faseprobleem, maar dat is het niet. De sweet spot van de bass zit ergens waar ik niet zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49
Mooie dingen, maar zijn dat geen hifi speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 28 december 2016 @ 01:20:
Mooie dingen, maar zijn dat geen hifi speakers?
Ik gebruik ze als nearfields :$ En ja dat zijn ze stiekem wel, maar strak en zuiver doen ze gewoon. Wat je verwacht van een studiomonitor. Maar gezien de rare mix hier moet er toch een oplossing zijn voor die rare bassbubbels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

die HK is blijkbaar geen stereo reciever..
https://www.cnet.com/au/p...an-kardon-avr-247/review/
volgens deze link hoort er een microfoon bij om te kalibreren, dat al getest?

Dit lijken me DM603 speakers... * Yalopa heeft deze speakers ook

Ik ga er van uit dat je de sub en dergelijk al niet meer aangesloten hebt wegens overkill, die spelers hebben dat niet nodig..

probeer dit eens:
Er is normaal gezien schroefdraad onderaan de speaker
Haal 2 serieuze stoeptegels in huis, maak gaten in en vijs deze aan de onderkant van je B&W's

Zet het geheel dan op een tapijt en kijk eens als dit helpt

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op woensdag 28 december 2016 @ 06:21:
die HK is blijkbaar geen stereo reciever..
https://www.cnet.com/au/p...an-kardon-avr-247/review/
volgens deze link hoort er een microfoon bij om te kalibreren, dat al getest?
Dat werkt ook voor geen meter helaas (alles gaat sowieso door een mengpaneel heen..)
Dit lijken me DM603 speakers... * Yalopa heeft deze speakers ook
Series 2
Ik ga er van uit dat je de sub en dergelijk al niet meer aangesloten hebt wegens overkill, die spelers hebben dat niet nodig..

probeer dit eens:
Er is normaal gezien schroefdraad onderaan de speaker
Haal 2 serieuze stoeptegels in huis, maak gaten in en vijs deze aan de onderkant van je B&W's

Zet het geheel dan op een tapijt en kijk eens als dit helpt
Die sub wil ik er juist tussen hebben maar ook uit blijft het denderen geblazen.

Schroefdraad zit niet onder mijn speakers trouwens :?

Stoeptegels zijn wel een optie, maar dan ga ik voor een rubberen tegel voor de ondergrond ipv tapijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb de series 3 daar zit schroefdraad in om ze op spikes te zetten. In deze speakers boren is wel zonde IMO.

Lukt het kalibreren waneer je zonder mengpaneel werkt?
mischief een andere (stereo) amp proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yalopa schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:18:
Ik heb de series 3 daar zit schroefdraad in om ze op spikes te zetten. In deze speakers boren is wel zonde IMO.

Lukt het kalibreren waneer je zonder mengpaneel werkt?
Puur alleen voor al afgemixte (of verkrachte) muziek is het prima, maar ideaal voor zelf afmixen is het totaal niet, het is niet te controleren. Prima set verder daar niet van, ik word helemaal blij van het enorme geluidsbeeld verder maar misschien moet ik gewoon een keer een echt setje (active) nearfields halen, iets van Avantone mixcubes ofzo.

En nee ik ga niet boren in deze speakers :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Happy New Year Producers.

Mijn eerste en laatste muziekvideo van 2017.

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madferit28
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 07:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 12:48
Ik heb een MPC Renaissance die ik weg wil doen maar op marktplaats staat er geen te koop.
Iemand enig idee wat ik ervoor kan vragen?
Hij is nog in top conditie (rookvrije ruimte en altijd afgedekt) en in originele doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:26
Op ebay staan ze er vanaf 450$ dus je zou 450-500€ kunnen proberen.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15965493_1358457014225913_437818669805173324_n.jpg?oh=30b50cd50993ee82bbed38196e2508d9&oe=5920F116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Bitwig 2 announced. Met een lekker license based pricing model.

[ Voor 37% gewijzigd door apNia op 12-01-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Gelukkig geldt dat alleen voor (future) upgrades. Je bitwig blijft na die 12 maanden gewoon werken op de dan gereleasde versie. Pfoe, ik schrok even, wil je dat niet meer doen? :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ja leuk, loop je alle updates mis. Dat soort dingen kan ik niet verteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Maar da's toch bij heel veel (muziek en andere) software zo :? B.v. Cubase krijg je 1 keer een versie update en alleen als je 'm net een paar maanden terug hebt gekocht en daarna moet je toch eerst bijbetalen voor een nieuwe versie. En vroeger of later gaan ze toch stoppen met bugfix releases voor een oude versie. Meestal vroeger.

offtopic:
Al is dat tegenwoordig geen probleem meer, software ontwikkeling is immers volwassen geworden en je ziet eigenlijk nog maar zelden dat er producten worden opgeleverd met bugs of met features die eigenlijk nog niet af zijn.

/me logt uit en rent hard weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Free upgrades voor Ableton, van 9.0 (2013) naar 9.7 (huidige versie) zijn best een pak nieuwe features bijgekomen.
Hoe lang loopt de huidige Logic versie al? Kost 200 euro
Ableton standaard kost 349 euro

Bitwig voor 320 euro en dan jaarlijks 159 euro? Vertel eens waarom zou ik overstappen?

[ Voor 8% gewijzigd door Yalopa op 13-01-2017 05:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Yalopa schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 05:09:
Bitwig voor 320 euro en dan jaarlijks 159 euro? Vertel eens waarom zou ik overstappen?
Jaarlijkse bijdrage ga ik zeker niet aan meedoen. Ik ga ervan uit dat ik (net als nu van 1.3 naar 2.0) weer eens een update wil. En nu is het eenmalig 159,- voor 12 maanden vervolgupdates. Bij Bitwig 3.0 zie ik dan wel wat de randvoorwaarden dan zijn geworden. Sterker nog, mss laat ik 2.0 ook wel zitten, hoewel er toch wel wat leuke dingen zijn bijgekomen.

Waarom overstappen van daw? Voor mij was er een goede reden voor Bitwig, het draait ook onder Linux. Voor de rest is met mijn soort gebruik (geen heavy user, alleen voor de hobby) zo'n beetje elke daw wel bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Je hebt de kans dat ze bij Bitwig, net als bij de Unity game engine waar ze dit ook hebben gedaan, de nummering compleet laten vallen. Er is dan geen 'Bitwig 3.0' meer, maar gewoon Bitwig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Jaren geleden, 13 om precies te zijn, had ik een Windows XP pc met Cool Edit Pro erop. Nu heet die software Adobe Audition. Kwa audiokaart zat er een Terratec EWX 24/96 in. Een heerlijk beestje. Jammer genoeg was de ondersteuning van drivers (te) snel ten einde. Met Vista, 7, 8 en 10 geraakte deze kaart onherroepelijk in onbruik. Nochtans heb ik er met een vriend steengoede audio-opnames mee kunnen maken. Afgelopen werden ze opgediept, geremastered en prijken ze nu op een gereleased album.
De audio-engineer vroeg me met welke micro ik de opname had gemaakt. Gewoon met een kabel de pc in.
Ingespeeld op een Takamine. Hij kon het moeilijk geloven.

https://play.spotify.com/...otify.com&utm_medium=open

http://www.janswerts.be/schaduwland > Rustig martha

Nu vele jaren later heb ik mij een Tascam US144 aangeschaft. Zo'n extern USB-ding.
http://tascam.com/product/us-144mkii/
Het resultaat is teleurstellend. Ik heb te kampen met latency, waardoor ik onmogelijk kan multitracken, monitoren en recorden tegelijk. Pc is nochtans sterk genoeg. Al wat zitten proberen: buffer, ASIO-drivers. Maar het resultaat is nog niet wat het moet zijn. Heimwee naar die goeie ouwe tijd. Na 13 jaar verwacht je toch beter...
Iemand een goeie site of tips om de instellingen goed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Standaard drivers leveren soms dit soort problemen.
Werd bij de audio interface geen driver meegeleverd? Zo ja, is die echt in gebruik?
Alternatief: ASIO4all drivers
Ik heb een usb interface van focusrite en die heeft gewoon een nette lage latency. Dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Die Terratec EWX 24/96 heb ik ook nog gehad, leuk kaartje en zeer lage latency.
Nu een Scarlett 2i2 maar daarvan is de latency een stuk hoger met de standaard drivers , met ASIO4ALL is het een stuk beter maar dan kan ik bv niet tegelijk Ableton en Youtube luisteren.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Heeft er iemand een tip hoe ik uit een bass de punch aan het begin weg krijg? De bass klinkt nu als een P en ik wil dat hij als een W klinkt

Ik gebruik een Nord Lead en heb de attack & decay van amp en filter al alle mogelijke hoeken van de kamer laten zien, maar ik vind het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Attack ophogen lijkt me de enige makkelijke optie, gezien dat het meest prominente punt is waarop een kick aanwezig is.
Maar als het uit een Nord Lead komt dan kan je de patch zelf aanpassen toch? Vast een envelope die naar een osc pitch of master pitch geroute is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De attack omhoog heb ik dus al geprobeerd, maar dat helpt niet, noch op de filter, noch op de amp die elk hun eigen enveloppe hebben. Er is nog een routerbare envelope, die staat af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 15:03
Ik heb met mijn PC's ook wel eens wat( amateuristische) muziek gemaakt, ik weet niet of ik daarmee in dit topic mag posten?

Dit is zoals mijn huidige setup er uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2089npl.jpg

Uiteraard een beeldscherm, met een oude Sony versterker, 2 Elac speakers en een ION midi keyboardje. Als geluidskaart gebruik ik een Soundblaster X-FI Audio.

Een van de eerste acceptabele resultaten heb ik jaren geleden gemaakt op mijn 386 met 8 bits geluidskaartje (software: Scream Tracker)

YouTube: War

Het meest recent is de volgende (software: Hydrogen)

YouTube: You Need a Haircut Alternative Version

Mag ik ook een remix posten? (sofware: Audacity):

https://soundcloud.com/p-g-g/war-of-the-worlds-remix

Dat was het dan...

[ Voor 3% gewijzigd door ruftman op 15-01-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Yalopa schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:30:
De attack omhoog heb ik dus al geprobeerd, maar dat helpt niet, noch op de filter, noch op de amp die elk hun eigen enveloppe hebben. Er is nog een routerbare envelope, die staat af.
Hehehe het MOET ergens vandaan komen. Wellicht kan je een LFO als envelope instellen op de Lead?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Yalopa schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:30:
Met beide attacks wat hoger zou het toch gewerkt moeten hebben :?
Heb je vast al gechecked maar ik vraag het toch: is er een 2e voice actief die zit te storen? Mss zelfs van buiten de Nord?
Heb je anders een voorbeeldje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Er zijn 2 OSC's deze gaan samen door de filter & amp, dus daar zou het niet mogen aan liggen. Ik heb de Nord gesolo'ed dus van er buiten zou het ook niet mogen kunnen komen.

bedankt voor het meedenken, ik heb ondertussen nog wat ideetjes: zal deze avond eens naar de resonantie en FM kijken en een geluid fragmentje posten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Ja een fragmentje posten zou een hoop helpen. Mogelijk dat ik het dan herken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 04:33
Vandaag begonnen met de bouw van mijn tijdelijke studio tot mijn eigen garage omgebouwd is tot studio. Het koste nogal veel tijd om alles uit te zoeken welke materialen ik moet gaan gebruiken. Eerst de garage helemaal in orde maken en daarna de bouw van een losstaande ruimte in de garage om het lekken van geluid naar de buren te voorkomen. Uitgerekend moet ik 110dB aan herrie kunnen maken straks, niet dat dit gaat gebeuren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

een linkje naar een fragmentje

(one drive)
https://1drv.ms/u/s!AtZ7C4wKiDZEgsFyg0Cwmbo3hCuITg

de thumb van de bass gaat in conflict met de kick, dus die wil ik er af krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
Gebruik je de Legato of Mono mode? Ik heb zelf de Lead4 en als ik de (monofone) Legato of Mono mode aan heb staan dan wordt met het aan elkaar plakken vd opeenvolgende noten de attack fase eraf gejast. D.w.z. behalve de allereerste note, die heeft wel een attack fase. Bij Legato is dat het sterkst (is ook logisch, Legato betekent aan elkaar geplakte noten zonder retrigger vd envelope). Bij mode Mono mode hoor ik wel een soort van attackje maar nog steeds korter dan ik 'm heb ingesteld. In polyfoon mode werkt de attack fase wel.

[ Voor 3% gewijzigd door mekkieboek op 16-01-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik gebruik mono mode
in poly word het een absolute brij omdat de release vrij hoog staat.

Ik geloof dat ik het gevonden heb, bleek dat de hoeveelheid filter enveloppe een invloed had op de hoeveelheid thumb, maar dat de filter attack verhogen niets hielp.
De amp attack en decay staan halverwege, maar de filter attack en decay staan nu op 0. Ik kom nu direct op de sustain van mn filter enveloppen en de thumb is weg.

Ergens ook logisch want een filterpiek is ook een piek, die piek is nu weg doordat de filter vlak is...

Bedankt voor het meedenken hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Yalopa op 16-01-2017 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Eindelijk mijn setup na de verhuizing. Geen ideale situatie betreft studiotje. Mist van de foto nog een Roland V-Piano, mn microfoons + standaard, gitaren en hurdy gurdy, yamaha an1x, kawai k1 ii.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zR0BaSOPLZeHmeXNR7E5bLnZ/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
audiojunk schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:36:
Die Terratec EWX 24/96 heb ik ook nog gehad, leuk kaartje en zeer lage latency.
Nu een Scarlett 2i2 maar daarvan is de latency een stuk hoger met de standaard drivers , met ASIO4ALL is het een stuk beter maar dan kan ik bv niet tegelijk Ableton en Youtube luisteren.
Heb ondertussen een kleine mixer aangeschaft (JBSystems Mix 2). Die aan mijn output van mijn USB 2.0 Tascam 144US gehangen. Op Adobe Audition kan ik wel beluisteren tijdens de opname (monitoring). Maar ik kan niet afspelen wat ik heb opgenomen. Krijg geen geluid door. Heb in ASIO4ALL de IN en de OUT op die USB soundkaart staan. Of zorgt dit juist voor problemen met die driver?
Hulp. Weet niet meer wat doen. Kan gerust wat screens van instellingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44
Happy new year iedereen. Ik ben terug.

[YouTube: https://youtu.be/AB865S3dPdk]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:20

On_E

Housemusic

Vandaag weer wat bedacht tijdens het 'jammen' ,ff een stukje delen. :)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/nyx_1978/signals-wip]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yGiDoRp
En hij is af...

[Soundcloud: https://soundcloud.com/vincent-nap/echo-drive]

Kan ik een mening krijgen of de sub bass te veel of te weinig is? Tnx!

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayway
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-10-2020
yGiDoRp schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:06:
En hij is af...

[audio]

Kan ik een mening krijgen of de sub bass te veel of te weinig is? Tnx!
Vind hem lekker hoor! Ik luister nu op Apple oordopjes dus volledig eerlijk is het niet denk ik, maar ik denk dat de bassline iets te zacht staat, die zou harder kunnen, maar dan alleen als de sub van de kick iets zachter gaat denk ik.

Ikzelf ben ook bezig met een conceptje, opbouw gaat nog veranderen, maar de drop is al redelijk in de gewenste richting. Mocht iemand interesse hebben check hem hier:

https://clyp.it/wgpzemvg

Groetjes!

[ Voor 3% gewijzigd door Hayway op 02-02-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Hayway schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:28:
[...]

Ikzelf ben ook bezig met een conceptje, opbouw gaat nog veranderen, maar de drop is al redelijk in de gewenste richting. Mocht iemand interesse hebben check hem hier:

Ik hoor een paar vette synths, ben benieuwd hoe het klinkt als je de track gemixt hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:58

2mb

yGiDoRp schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:34:
Happy new year iedereen. Ik ben terug.

[video]
De bas heeft wat te veel hoog. Pad akkoorden zijn dik in orde, wel veel sidechain in de break! En de timing van het ducken is ook niet helemaal goed volgens mij. Drums zijn te statisch, mag meer variatie in en minder 1/16 hi-hats.
On_E schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:13:
Vandaag weer wat bedacht tijdens het 'jammen' ,ff een stukje delen. :)

[audio]
Lekkere groove. De geluiden zijn niet echt in harmonie met elkaar heb ik idee, maar dat is misschien de bedoeling.
Hayway schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:28:

Groetjes!
Iets minder reverb mag op de bas/synth in het begin. Wel dikke sound. Vocal is erg droog, daar mag wel meer reverb op (en meer volume). En de piano zachter. Synth en snareroll zitten erg breed in het stereobeeld. En in het algemeen: meer compressie om het wat te 'lijmen'.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Mocht iemand interesse hebben in een pak rockwool 221 (8platen 5cm dikte, omgeving Hoorn) voor DIY akoestische panelen of Broadband Absorbers. Dan kan ik wel eventueel helpen ermee, even een DM sturen.

Heb er nu zelf een paar platen van gemaakt voor mijn tijdelijke studio en wat een verbetering nu! Kan ik eindelijk weer beetje werken aan de muziek tot mijn nieuwe studio klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:56

SuBBaSS

-has Ryzen

Heb tijdelijk even wat meer tijd tot m'n beschikking én een nieuwe geluidskaart dus ben weer eens in een project van me gedoken. Zit weer in de (voor mij gebruikelijke) hoek: trance-ish met intentie uplifting te zijn.
Melodie had ik ooit al eens ingespeeld nav. een tip uit dit topic dmv. Cthulhu. Is natuurlijk een uitkomst voor een beperkte toetsenist als ik ben. :P
Ik heb hem nu nog redelijk onbewerkt qua mixing/mastering en zou op dat gebied jullie tips weer zeer waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 14:22
Hoe post je die soundcloud linkjes ?

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

ProCeela schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 07:30:
Hoe post je die soundcloud linkjes ?
[ audio ] soundcloud share link [ /audio ]
Spaties weglaten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

ProCeela schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:47:
Thanks !
Dit zijn een paar van mijn laatste gemaakte tracks :

[audio]
[audio]
[audio]
[audio]

:)
Gelijk een kwartet!
Kan je niet van productie-tips voorzien helaas daar ik daar zelf mee zwoeg.
Wel enige opmerkingen:
Relaxte tracks, waar produceer je mee?

Valt me op dat in je eerste track de geluiden niet helemaal lekker samengaan?
Vind je space invaders track goed om aan te horen. Van dat soort electronica hou ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
SuBBaSS schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:50:
[...]

Gelijk een kwartet!
Kan je niet van productie-tips voorzien helaas daar ik daar zelf mee zwoeg.
Wel enige opmerkingen:
Relaxte tracks, waar produceer je mee?

Valt me op dat in je eerste track de geluiden niet helemaal lekker samengaan?
Vind je space invaders track goed om aan te horen. Van dat soort electronica hou ik wel.

Ik gebruik Studio One van Presonus om mee te produceren.
In de eerste tracks geluiden niet helemaal lekker.. En waar doel je op dan ? Het is een reggae track dus dat loopt altijd een beetje off-beat zeg maar , weet niet of je dat bedoelt ?

En ik probeer niet style gebonden te produceren , dus net hoe mn mood is dat komt eruit dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

ProCeela schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:28:
[...]

Ik gebruik Studio One van Presonus om mee te produceren.
In de eerste tracks geluiden niet helemaal lekker.. En waar doel je op dan ? Het is een reggae track dus dat loopt altijd een beetje off-beat zeg maar , weet niet of je dat bedoelt ?

En ik probeer niet style gebonden te produceren , dus net hoe mn mood is dat komt eruit dan 8)
Ik bedoel dat de toonhoogten van die 2 stab-geluiden in het begin niet lekker lopen. Kan de bedoeling zijn (zit niet zo in de reggae) maar het kwam op me over als "vals".

Zou ik mezelf ook eens toe moeten zetten, zo'n instelling als jij hebt. Over het algemeen is het altijd hetzelfde genre waar ik in blijf hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
SuBBaSS schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:37:
[...]

Ik bedoel dat de toonhoogten van die 2 stab-geluiden in het begin niet lekker lopen. Kan de bedoeling zijn (zit niet zo in de reggae) maar het kwam op me over als "vals".

Zou ik mezelf ook eens toe moeten zetten, zo'n instelling als jij hebt. Over het algemeen is het altijd hetzelfde genre waar ik in blijf hangen.
Nee is echt zo bedoeld :)

Ja sinds ik me niet meer puur op 1 genre focus , zijn mijn skills zeker verbeterd en daardoor leg ik mezelf ook minder beperking op dan dat ik me helemaal dood staar op 1 soort style/genre.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

ProCeela schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:45:
[...]

Nee is echt zo bedoeld :)

Ja sinds ik me niet meer puur op 1 genre focus , zijn mijn skills zeker verbeterd en daardoor leg ik mezelf ook minder beperking op dan dat ik me helemaal dood staar op 1 soort style/genre.

d:)b
Excuses dan! :$

Lijkt me wel een goede instelling. Zelf luister ik wel naar verschillende genres maar als ik zelf wat maak komt het altijd weer op hetzelfde neer. Vroeger wel eens wat geprobeerd met maatjes van me die into hiphop waren. Beats maken ging nog wel, maar bij mij komt er dan altijd weer een trancey melodie ofzo bij kijken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
SuBBaSS schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:16:
[...]

Beats maken ging nog wel, maar bij mij komt er dan altijd weer een trancey melodie ofzo bij kijken. :/
Goede samples zoeken, opknippen en opnieuw inspelen. Letterlijk de basis van hiphop. :7
Je moet gewoon geen VST openen en door een arp library gaan, dat is vragen om problemen. B)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

kaos- schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:40:
[...]

Goede samples zoeken, opknippen en opnieuw inspelen. Letterlijk de basis van hiphop. :7
Je moet gewoon geen VST openen en door een arp library gaan, dat is vragen om problemen. B)
Zo ging 't precies! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Die fout wordt heel veel gemaakt.
Een dikke trance preset combineren met hiphop is als frikandellen met slagroom.

[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 10-02-2017 14:18 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

kaos- schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:17:
[...]

Die fout wordt heel veel gemaakt.
:9

Is bij mij vooral een probleem vanwege mijn 1-dimensionaliteit qua produceren op mijn pc.
Heb al een tijdje de Launchpad app op de ipad icm. de mogelijkheid om zelf samples te importeren. Er zijn een heel aantal gratis soundbanks in verschillende genres. Voor mij wel goed om zulke "uitstapjes" te maken denk ik.

Heeft daar iemand ervaring mee, met die app? Er zit ook een MIDI sync output optie in, maar da's een in-app purchase. Voor ik daar geld tegenaan gooi ben ik benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft en of dat goed werkt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Zo'n promo channel op YouTube heeft mijn laatste remixje opgepakt, best leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
kaos- schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:17:
offtopic:
Wat is er mis met frikandellen met slagroom ?
In de blender met zure haring :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kan ik hier nog iemand blij maken met een maya 44 usb geluidskaartje?

V&A aangeboden: Audiotrak / esi maya 44 usb geluidskaart

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Het leek zo'n goed idee om mijn geluidspanelen te bekleden met zwarte stof en een wit kruisje als motief voor het speelse effect. Alleen het is gewoon naar om naar te kijken.... toch maar een ander stofje bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16708473_1327292487310254_6567714100122689836_n.jpg?oh=6e71150937848e05b9de4f9a5e7ae91d&oe=593C9740

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
2mb schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:14:

[video]
Niet m'n genre maar klinkt echt heel goed en compleet. Complimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayway
Heeft iemand nog de optimale SoundCloud instellingen? Als ik sommige tracks luister op bijvoorbeeld alleen mijn telefoonspeaker, dan klinkt het alsof al het hoog zwaar gecompressed / gedistord wordt. Clyp.it daar werkt het overigens wel goed.

Anyways, mijn laatste track, SoundCloud en Clyp:
[Soundcloud: https://soundcloud.com/thatdutchdude/champions-astronaut-feat-harry-brooks-jnr-hayway-remix]
[Audio: https://clyp.it/3fkabdk4]

[ Voor 6% gewijzigd door Hayway op 13-02-2017 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Hayway schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:11:
Heeft iemand nog de optimale SoundCloud instellingen? Als ik sommige tracks luister op bijvoorbeeld alleen mijn telefoonspeaker, dan klinkt het alsof al het hoog zwaar gecompressed / gedistord wordt. Clyp.it daar werkt het overigens wel goed.
Voor wat ik weet gaan alle iPhone's raar doen als je ze op hun maximale volume zet.
Zet je je volume 2 streepjes zachter heb je dit probleem niet.

Geen idee met Android trouwens.

Enneh, er zijn geen 'optimale Soundcloud instellingen'. B)

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Hayway schreef op zondag 12 februari 2017 @ 22:11:

Anyways, mijn laatste track, SoundCloud en Clyp:
https://soundcloud.com/th...y-brooks-jnr-hayway-remix
https://clyp.it/3fkabdk4
Heb ze even vergeleken, maar het grootste verschil zit 'm erin dat de Soundcloud versie zachter staat. Ik heb je Soundcloud versie 2.7dB luider gezet, en toen klonken ze nagenoeg hetzelfde. Ik vond de Clyp.it variant wel een tikkeltje mooier klinken (als je let op die horn-lead na de drop), maar kan niet echt pinpointen waardoor dit komt. Er worden compressie algoritmes op losgelaten, dus lossless kan je 't niet krijgen. Soundcloud maakt er 128kbps MP3 van, maar wat Clyp.it doet heb ik niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayway
kaos- schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:24:
[...]

Voor wat ik weet gaan alle iPhone's raar doen als je ze op hun maximale volume zet.
Zet je je volume 2 streepjes zachter heb je dit probleem niet.

Geen idee met Android trouwens.

Enneh, er zijn geen 'optimale Soundcloud instellingen'. B)
Njah het maakt ook niet zoveel uit. Als je met oordoppen luisterd is het "ok" op soundcloud.

Thanks!
apNia schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:58:
[...]

Heb ze even vergeleken, maar het grootste verschil zit 'm erin dat de Soundcloud versie zachter staat. Ik heb je Soundcloud versie 2.7dB luider gezet, en toen klonken ze nagenoeg hetzelfde. Ik vond de Clyp.it variant wel een tikkeltje mooier klinken (als je let op die horn-lead na de drop), maar kan niet echt pinpointen waardoor dit komt. Er worden compressie algoritmes op losgelaten, dus lossless kan je 't niet krijgen. Soundcloud maakt er 128kbps MP3 van, maar wat Clyp.it doet heb ik niet kunnen vinden.
Blijkbaar maakt Soundcloud er was zachters van, geen probleem verder. Clyp vind ik wel betere kwaliteit hebben mogelijk omdat zij 320kbps doen.

Alleen dat stuk op de telefoon is echt een Soundcloud euvel, dat was in het verleden niet en is iets wat sinds de laatste tijd is, ik denk dat het met de App heeft te maken. Geen probleem verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayway
2mb schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:14:

[video]
Kwaliteitspul zeg! Man, very nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Hayway schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:04:

Njah het maakt ook niet zoveel uit. Als je met oordoppen luisterd is het "ok" op soundcloud.

Thanks!
Ah kijk, dat is dus precies wat ik bedoelde. Die speakers kunnen natuurlijk niet zo hard, dus op het moment dat je ze op vol volume gooit komt die (software) compressor in actie die het geluid voor je gevoel harder maakt, maar dus ook je hele sound om zeep helpt. Met oordoppen is hier geen sprake van.

Leuk voor hangjongeren die hun knakenmuziek zo hard mogelijk willen hebben, maar eigenlijk is het een functie van jan lul.

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 13-02-2017 14:00 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayway
Njah, het is ook op 2/8e van de volume, er is iets mis met de SC app. Jammer als je iets wil laten horen wat in calamiteiten tijdelijk over de telefoon speaker moet, maar gelukkig met doppen is het ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
SuBBaSS schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 01:10:
Heb tijdelijk even wat meer tijd tot m'n beschikking én een nieuwe geluidskaart dus ben weer eens in een project van me gedoken. Zit weer in de (voor mij gebruikelijke) hoek: trance-ish met intentie uplifting te zijn.
Melodie had ik ooit al eens ingespeeld nav. een tip uit dit topic dmv. Cthulhu. Is natuurlijk een uitkomst voor een beperkte toetsenist als ik ben. :P
Ik heb hem nu nog redelijk onbewerkt qua mixing/mastering en zou op dat gebied jullie tips weer zeer waarderen.
[audio]
Ik vind het begin dik :> Nice.

De blije belletjes, synths en crashes zijn te luid vergeleken met de rest. Iets te blij naar mijn smaak, maar goed, dat is persoonlijk.

Break beats in trance ben ik geen fan van (ook persoonlijk).

Op 3.11 zou het main belletje er uit mogen en wat anders ervoor in de plaats. Dan kan die op 3:44 weer terug komen.

Geef je bass en kick wat meer ruimte in het spectrum door de overige synths te high passen.

Overal vind ik het een leuke track.
ProCeela schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:47:
Thanks !
Dit zijn een paar van mijn laatste gemaakte tracks :

[audio]
[audio]
[audio]
[audio]

Cool, maar ik vind de drums net wat te luid in alle tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

yGiDoRp schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:21:
[...]

Ik vind het begin dik :> Nice.

De blije belletjes, synths en crashes zijn te luid vergeleken met de rest. Iets te blij naar mijn smaak, maar goed, dat is persoonlijk.

Break beats in trance ben ik geen fan van (ook persoonlijk).

Op 3.11 zou het main belletje er uit mogen en wat anders ervoor in de plaats. Dan kan die op 3:44 weer terug komen.

Geef je bass en kick wat meer ruimte in het spectrum door de overige synths te high passen.

Overal vind ik het een leuke track.
Thanks man! Waardeer je input zeer.
Tips ga ik zeker wat mee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 14:26
Heeft hier iemand zelf acoustic panels gemaakt? Ik ben ermee bezig, maar de fiberglass panelen had ik al liggen en die zijn best floppy (niet het 'rigid fiberglass' wat wordt aangeraden).

Dit levert een probleem op, namelijk dat ze gigantisch gaan doorzakken als ik ze in een houten frame monteer. Ik denk er aan om kippengaas te kopen en dit op het panel te monteren, maar dan zie je het gaas door de stof heen en dat zal er niet mooi uitzien... Heeft iemand tips?

• Rebel8319
yGiDoRp schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:21:
[...]

[...]

Cool, maar ik vind de drums net wat te luid in alle tracks.
Thanks , daar kan ik wel wat mee idd

• kaos001
Pruimenvlaai schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:33:
Heeft hier iemand zelf acoustic panels gemaakt? Ik ben ermee bezig, maar de fiberglass panelen had ik al liggen en die zijn best floppy (niet het 'rigid fiberglass' wat wordt aangeraden).

Dit levert een probleem op, namelijk dat ze gigantisch gaan doorzakken als ik ze in een houten frame monteer. Ik denk er aan om kippengaas te kopen en dit op het panel te monteren, maar dan zie je het gaas door de stof heen en dat zal er niet mooi uitzien... Heeft iemand tips?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36050998

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42224838

Soundcloud

• Pruimenvlaai
Oeh dat ziet er mooi uit! Maar dat heb je dus met non-rigid panelen gedaan?
Edit: rigid is dat je het kan vasthouden alsof je een dienblad vasthoud, gewoon met 1 hand horizontaal (en het dus niet dan dubbelklapt), non-rigid is het isolatiespul dat meer als een plastic placemat is, zie hier mijn zojuist gemaakte foto van de verregende fiberglass troep op mn balkon: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N8ia8lll.jpg
Edit2: proefpaneel gemaakt! Met het frame dat je op de foto ziet (op de stapel, van overgebleven stukken laminaat), stof van 1€/meter op de lapjesmarkt, en heel veel nietjes. Zakt gigantisch door als het paneel horizontaal wordt gehouden, verticaal is het wel prima dus dit worden 16 verticale panelen.

[ Voor 52% gewijzigd door Pruimenvlaai op 18-02-2017 00:24 ]

• kaos001
Pruimenvlaai schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:20:
[...]

Oeh dat ziet er mooi uit! Maar dat heb je dus met non-rigid panelen gedaan?
Wat bedoel je precies met non-rigid?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

rigid moet je denken aan schuimpanelen (pur/pir/xps). Die doen niet wat jij zoekt.
Je bent er ondertussen ook al achter dat gewoon steenwol te slap is om los te monteren.

Wat je nodig hebt is een soort van bak waar je jouw steenwol induwt. Die kan je weer bekleden met een doorlatend stofje.

Handige linkjes:
http://www.akoestiekwinkel.nl/studio-hifi
http://www.akoestiekwinke...het-zelf-absorptiepaneel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
teacher schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:20:
rigid moet je denken aan schuimpanelen (pur/pir/xps). Die doen niet wat jij zoekt.
Je bent er ondertussen ook al achter dat gewoon steenwol te slap is om los te monteren.

Wat je nodig hebt is een soort van bak waar je jouw steenwol induwt. Die kan je weer bekleden met een doorlatend stofje.

Handige linkjes:
http://www.akoestiekwinkel.nl/studio-hifi
http://www.akoestiekwinke...het-zelf-absorptiepaneel/
Weet je dat heel zeker? Ik haal mijn akoestiekinfo van Ethan Winer en die schrijft:
Rigid fiberglass is available in a number of densities, as are rigid rock wool and rigid mineral wool which are very similar. I'm most familiar with Owens-Corning rigid fiberglass, and that brand is commonly available in three densities. Their most popular product is 703, which has a density of 3 pounds per cubic foot (pcf) or 45 kilograms per cubic meter. The density of 701 (1.5 pcf) is half that of 703, and 705 (6 pcf) is twice as dense as 703. Both 703 and 705 are also available in an FRK version, which has a metalized paper bonded to one side of the fiberglass. FRK stands for Foil Reinforced Kraft paper.
Link: http://ethanwiner.com/density.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

Ik zie dit zomaar een heel populair effect worden in de toekomst voor intro's en build-downs/build-ups :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Pruimenvlaai schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:25:
[...]

Weet je dat heel zeker? Ik haal mijn akoestiekinfo van Ethan Winer en die schrijft:

[...]

Link: http://ethanwiner.com/density.html
Ah zo... ik snap nu wat je met "rigid" bedoelt. Ik was in de veronderstelling dat je daarmee "harde" panelen bedoelde.

Dus even opnieuw: ja, dit kan je gebruiken, maar je moet er dus wel een behuizing omheen bouwen. De platen zijn alsnog "slapjes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Rearrangement van een oude van me. Wil misschien nog hoofdmelodie door fluit laten doen uiteindelijk (net als oude).. klinkt soms wat rommelig nog:

[Soundcloud: https://soundcloud.com/jordy-houtman/pirate-tavern-2017]

[ Voor 9% gewijzigd door gitaarwerk op 22-02-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik ben op zoek naar een tape delay plug-in. Met veel old skool analoge warmte enzo. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Waves H-Delay, die kan lekker driften en heeft lowpass/hipassen. Mijn goto als ik iets meer karakter wil.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

apNia schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:15:
Waves H-Delay, die kan lekker driften en heeft lowpass/hipassen. Mijn goto als ik iets meer karakter wil.
Same :-)

• audiojunk
Is de D16 Repeater niks?

http://d16.pl/repeater

Zelf wel tevreden met N.I Replika.

[ Voor 18% gewijzigd door audiojunk op 23-02-2017 12:46 ]

• 2mb

2mb

Thanks, H-Delay is heel tof idd. Feedback lekker boven de 100% :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Gisteren heb ik mijn eerste vocal remix poging gedropt in een competitie:

https://wavo.me/jonsine/r...SreRBAA2u3rC3jax_27B8&v=1

Pagina: 1 ... 27 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.