Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Die Neutron ziet er goed uit. Klinkt een beetje steriel maar die transient shaper en exciter lijkt mij erg handig. Zelf gebruik ik ook wel eens Ozone tijdens het mixen en dan een of twee modules.
Dat je twee EQ's inverse kan matchen is leuk maar als je zoiets op het gehoor doet dan kom je er ook wel.
Als je nou die Neutron combineert met de analoge modelling van UAD dan heb je het best of both worlds.
Edit:
Nieuwe gear van Arturia

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2016 03:01 ]
Andere vraag. Als ik een synthesizer wil bouwen waar ik met formules wil gaan werken, maar niet een hele audio & midi implementatie wil gaan doen. Kan ik dit met Reaktor doen?
Verwijderd
Edit:
Graties 808 kicks.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2016 16:13 ]
YouTube: What the Future Sounded Like (2006)
Viewer discretion is advised, the video contains shots of eplicit nudity. En dat op zondag.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Deze functie is juist ontwikkeld voor mensen die daar moeite mee hebben. Ik vind het een goede feature en je mag soms best een duwtje in de rug krijgen als dingen wat lastiger zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 00:02:
Dat je twee EQ's inverse kan matchen is leuk maar als je zoiets op het gehoor doet dan kom je er ook wel.
Verwijderd
Tuurlijk kan dat en het werkt vast ook prima. Maar dan kan het ook meer op mixen a la Ravensburger lijken.kaos- schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:16:
Deze functie is juist ontwikkeld voor mensen die daar moeite mee hebben. Ik vind het een goede feature en je mag soms best een duwtje in de rug krijgen als dingen wat lastiger zijn.
Als dat de enige feature was die perse graag wilt dan zou het relatief een dure feature zijn. Dan zou je bijv ook naar Blue Cat plugins kunnen kijken.
https://soundcloud.com/je...ys-tba-jelle-jansen-remix
Nieuws:
De Behringer DeepMind 12 komt met augmented reality besturing. Ik vind het supervet om een analoge synth te hebben die je op deze vette manier kan besturen. Ik weet niet of de interface goed zal zijn, maar het idee is supervet.
Nog een andere vraag;
Ik ben bezig met een webshop op te zetten, om mijn presets te verkopen. Nu zou ik wat feedback willen vragen op de website, maar ook de presets. Daarom wil ik een aantal vouchers voor alle producten die t/m xx tijd geldig zijn hier voor tweakers die willen meetesten, Ik weet niet echt of dit mag hier. Maar is voorl om te kijken of ik iets beter kan doen. Daar in ruil dus ook mijn presets nu + voucher na feedback extra. (Nu verwacht ik niet dat het storm gaat lopen of heel snel nieuwe neerzet, maar moet ergens beginnen).
Filmpjes zijn beter omdat je er informatie/tekst en andere marketing kan toevoegen.
Een echte hardcore webshop hoef je niet te bouwen. Paypal transacties alleen werken perfect.
Zo heb ik zelf al enkele banks voor sylenth1, m-audio Venom en Roland jv1080 gekocht op basis van demo's en de betaling etc. volledig via paypal afgehandeld.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
http://www.ntr.nl/Planet-Elektro/219
Wise enough to play the fool
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Hahaha wou ik ook net posten. Stukje gezien, was zeer indrukwekkendteacher schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:01:
Bindende kijktip voor alle oude en jonge producers/dj's
http://www.ntr.nl/Planet-Elektro/219
Ik heb een set Yamaha HS7 studio monitoren met monopads eronder. Nou klinkt dit "oke" op mijn onboard geluidskaart: X99 dus wel een recente. Toch kwamen de ongewenste geluiden van mijn pc ook door de speakers. Focusrite 2i2 gekocht met XLR kabels om het op te lossen. De bij geluiden van mijn pc waren inderdaad weg en het geluid ging er ook iets op vooruit. Maar voor iemand die niet opneemt en alleen muziek ( lossless ) luistert is er totaal niks in te stellen kwa equalizer etc. Dus de focusrite weer retour gedaan.
Wat ik zoek: een geluidskaart bij voorkeur extern ivm storing, met wat uitgebreidere software om mee te spelen/ te regelen. Liefst ook gebalanceerd.
https://www.asus.com/Essence-Hi-Fi-Audio/Essence_One_MKII/
Ik kwam zelf op deze uit maar deze is niet verkrijgbaar. Jullie nog ideeën?
Asus G501
Op eBay staan er wel een paar. Vind het persoonlijk wel heel veel geld voor zoiets.RemcoINC08 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:26:
https://www.asus.com/Essence-Hi-Fi-Audio/Essence_One_MKII/
Ik kwam zelf op deze uit maar deze is niet verkrijgbaar. Jullie nog ideeën?
Is een player met een ingebouwde software EQ niets?
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Ja die ebay prijzen zijn echt dubbel zo veel als hij nieuw heeft gekost. Zou je echt een gebalanceerde uitgang nodig hebben als je geluidskaart extern is? Dan komen er al wat meer opties bij.yGiDoRp schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:28:
[...]
Op eBay staan er wel een paar. Vind het persoonlijk wel heel veel geld voor zoiets.
Is een player met een ingebouwde software EQ niets?
Software EQ zou kunnen maar houd ik als laatste optie.
Asus G501
Volgens de Pricewatch scheelt het niet zoveel.RemcoINC08 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:45:
[...]
Ja die ebay prijzen zijn echt dubbel zo veel als hij nieuw heeft gekost. Zou je echt een gebalanceerde uitgang nodig hebben als je geluidskaart extern is? Dan komen er al wat meer opties bij.
Software EQ zou kunnen maar houd ik als laatste optie.
Gebalanceerd maakt volgens mij niet zo veel uit als je degelijke kabels gebruikt die niet langer dan 3 meter zijn.
Zijn genoeg betaalbare exemplaren te vinden.
150bpm waar flink wat in gebeurd dus. Geluidstechnisch kan ik niet echt mee met de dynamiek die ik in jullie snippets hoor merk ik wel.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2621Ducw8hM]
En dat dit er dan uit komt:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1fcHNymmAdU]
Ik vind het leuk, maar voor mijn gevoel is de kick er nog net niet.Wom schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:11:
Lang geleden dat ik nog iets uit mijn FLStudio heb gepoept. Dit is dus wat voor Freestyle moet doorgaan, hoewel je dit vroeger dus gewoon jump/jumpstyle noemde![]()
150bpm waar flink wat in gebeurd dus. Geluidstechnisch kan ik niet echt mee met de dynamiek die ik in jullie snippets hoor merk ik wel.
[audio]
Klinkt niet verkeerd, maar de track klinkt wat leeg. Wat extra effectjes tussendoor en reverb op je lead zullen het een stuk voller laten klinken. Daarnaast lijkt het erop dat je kick aan het clippen is, al kan dat ook aan mij liggen.Wom schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:11:
Lang geleden dat ik nog iets uit mijn FLStudio heb gepoept. Dit is dus wat voor Freestyle moet doorgaan, hoewel je dit vroeger dus gewoon jump/jumpstyle noemde![]()
[audio]
Deze week een keer aan de slag gegaan met Raw Hardstyle voor de verandering.
[Linkje naar Soundcloud]

[ Voor 67% gewijzigd door apNia op 01-11-2016 11:39 ]
Zou iets meer variatie in mogen Dennis. Het is best een saai nummer zo. Het "klopt" technisch gezien allemaal. Maar het klinkt door het hele nummer heen best hetzelfde.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:40:
[video]
Een nummer ten ere van de Star Wars saga.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Monologue is cool. Maar blijf de minilogue cooler vinden. Enige nadeel is dat het wat karakter mist. Ik ben in de aanval om een DSI Tetra4 te kopen. Een moog vind ik weer too much character hebben imho. Niet mijn ding.
Overigens komt geloof ik vandaag Universal Audio met een grote software update (thunderbolt op windows 10, support voor OSX Sierra, Console 2 voor Apollo Firewire en nieuwe plugin 'API 2500'-compressor gespeculeerd)
^^apNia schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:13:
Leuk filmpje yGiDoRp! Herkenbaar ook die eerste. Leuk om te doen
You don't need eyes to see, you need vision
Verwijderd
Dat kwam vooral door maar 4 verschillende patterns.
Het volgende nummer gaat wat diverser worden.
Lees deze blog ook eens van begin tot einde, http://74in74.tumblr.com het boek waarop deze gebaseerd is, is trouwens een aanrader....
Check misschien ook even https://splice.com/ ik heb geen idee of je er zomaar soundbanks/presets/samples kunt gaan verkopen maar het is wel een populaire go-to website om geluidjes te kopen voor veel producers.gitaarwerk schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:06:
Even een bump in 't topic (zal ook de laatste paar trackjes eens luisteren na mn lunch :-) )
Nieuws:
De Behringer DeepMind 12 komt met augmented reality besturing. Ik vind het supervet om een analoge synth te hebben die je op deze vette manier kan besturen. Ik weet niet of de interface goed zal zijn, maar het idee is supervet.
Nog een andere vraag;
Ik ben bezig met een webshop op te zetten, om mijn presets te verkopen. Nu zou ik wat feedback willen vragen op de website, maar ook de presets. Daarom wil ik een aantal vouchers voor alle producten die t/m xx tijd geldig zijn hier voor tweakers die willen meetesten, Ik weet niet echt of dit mag hier. Maar is voorl om te kijken of ik iets beter kan doen. Daar in ruil dus ook mijn presets nu + voucher na feedback extra. (Nu verwacht ik niet dat het storm gaat lopen of heel snel nieuwe neerzet, maar moet ergens beginnen).
Thanks! heb er naar gekeken, maar is niet mijn manier van verkopen. Ze hebben wel toffe plugins.Sustain schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:27:
[...]
Check misschien ook even https://splice.com/ ik heb geen idee of je er zomaar soundbanks/presets/samples kunt gaan verkopen maar het is wel een populaire go-to website om geluidjes te kopen voor veel producers.
Ik heb nu gewoon een site gebouwd die in ieder geval https heeft, een checkout systeem + downloads. Investering was niet hoog, dus ga het eens proberen. Nu alleen geen tijd om echt aan geluiden bouwen te komen, haha.
Laatste tijd vooral op zoek gegaan naar leuke gear. Nu een DSI Tetra en een Roland JP-8080 (nog in onderhandeling voor een vrij goede prijs). Dan ben ik hopelijk even compleet.
Vergeet niet dat dat mogelijk een drempel kan zijn voor mensen. Gemak is wel heel belangrijk voor een hoop gebruikers, en daar is ook een hoop voor te zeggen. Maar bij Splice kan iemand specifiek een sample kopen, en dat kan er wel voor zorgen dat je weinig verdient.gitaarwerk schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:18:
[...]
Thanks! heb er naar gekeken, maar is niet mijn manier van verkopen. Ze hebben wel toffe plugins.
Ik heb nu gewoon een site gebouwd die in ieder geval https heeft, een checkout systeem + downloads. Investering was niet hoog, dus ga het eens proberen. Nu alleen geen tijd om echt aan geluiden bouwen te komen, haha.
Ik wil bijvoorbeeld voor Blofeld een set maken op basis van eigen samples (zit een sampler in als je de upgrade hebt). Dat kan je daar niet aanbieden. Maar is sowieso wel een idee om dit via een ander kanaal aan te bieden.
Ik heb zelf nog nooit met een plugin gespeeld die een TB-303 nadoet, omdat acid house niet echt mijn ding is. (ook al kun je een TB-303 natuurliik voor veel meer gebruiken dan dat). Maar ik moet zeggen, het klinkt echt lekker. Leuk om mee te spelen. De patches en bass rifs die ze zelf gemaakt hebben zijn de moeite om mee te spelen. Zitten een paar lekker sounds tussen
edit: Eerste werk met Transistor Base
Image-Line heeft de laatste tijd een gigantische hoeveelheid ergernissen uit hun software gehaald. Het is echt de moeite waard om te updaten naar 12.4
- Kan nu mijn op mijn MIDI controller het MIDI kanaal kiezen en dan eindelijk rechtstreeks een multichannel plugin bespelen zonder MIDI Outs. Vroeger kon dat niet omdat FL Studio elk midi signaal naar kanaal 1 converteerde (omni mode).
- Je kunt nu plugins locken aan midi controllers. Kan ik eindelijk fatsoenlijk 2 of 3 controllers gebruiken.
- Externe midi programma's die midi manipuleren hebben nu geen last meer van een midi feedback loop omdat Fl Studio vroeger elk inkomend signaal naar kanaal 1 omzette. EINDELIJK!
- Real time stretching zoals Ableton Life met Warp. Vocals en loops op een andere tempo als jou project spelen nu feiloos op de juiste BPM. En het klinkt gigantisch goed. Voor het maken van remixen is het nu zoveel makkelijker om audio op de juiste timing te krijgen.
etc etc etc. FL Studio is nu echt gewoon de beste DAW sofware voor mensen die een deftige pianoroll nodig hebben. En ze zijn de eerste grote speler die met vectoriale plugins bezig zijn. Voorlopig alleen hun eigen plugins maar de rest zal wel volgen in de komende jaren.
[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 13-11-2016 13:38 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Ik heb hier al een hele poos niks meer van me laten horen (gebruikersnaam was eerst Whyte
En daar komen dan dit soort plaatjes uit... warm, housy, vol, beetje obscuur. Zit veel liefde in in ieder geval. Leuk om dit met jullie te delen na al die jaren discussiëren hier!
Best chill toch?
Die tweede begint goed. Die ga ik even helemaal afluisteren. Ik zat met mijn trackie ook in de relaxte sfeer dus ik blijf er wel efkes in.Florinsz schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:13:
Hee all!
Ik heb hier al een hele poos niks meer van me laten horen (gebruikersnaam was eerst Whyte). Lurk af en toe nog wel wat, maar ben wel trots op deze dus kruip toch even onder m'n steen vandaan. Eindelijk releasebaar niveau bereikt qua productie en een mooie eigen studio in Amsterdam waar ik helemaal happy ben
.
En daar komen dan dit soort plaatjes uit... warm, housy, vol, beetje obscuur. Zit veel liefde in in ieder geval. Leuk om dit met jullie te delen na al die jaren discussiëren hier!
[audio]
[audio]
[audio]
Oh en nog een trackje van mij. Samenwerking met Bach.
Stelt niet zo veel voor. Beetje spelen met chord progressies van bach. Paar geluidjes en klaar. Als balans voor al die projecten die ik maar niet afkrijg
[ Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 13-11-2016 13:54 ]
DIY of met Cthulhu van xfer records? Cthulhu doet ook iets met de koralen van Bach. Either way, it kinda sucksKain_niaK schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:53:
Stelt niet zo veel voor. Beetje spelen met chord progressies van bach. Paar geluidjes en klaar. Als balans voor al die projecten die ik maar niet afkrijg
Die smooth law obiding citizen (Citizen Kain ?) van de post daarvoor vind ik best wat hebben, klinkt eigenlijk best goed voor een wip.
Zal wel weer de ijskast in gaan voor een jaar of drie. Ben tevreden dat ik zo een warme chille sounds heb kunnen maken in twee nachtjes hammeren.
Een poging gedaan tot het maken van een liquid DnB track. Het zal vast een stuk beter kunnen maar ik wilde het toch even delen.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ik ben nog steeds ana het rondsletten met gear. De JP8080 komt deze week binnen, studio heeft tijdelijke cleanup gekregen, en heb weer letterlijk ruimte om stereo te luisteren

(Juno 106 & SH101)
Juno 106 is vet, natuurlijk!
Pics komen deze week ongetwijfeld.....
Hopelijk krijg ik de komende week mijn track Happy? ook nog eens af...
[ Voor 10% gewijzigd door Yalopa op 21-11-2016 15:51 ]
Klinkt spannend. Ben erg benieuwd! Analoog/vintage/modern?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
- Wekelijkse livestream vanuit de studio
- Advisory board waarbij je feedback kan leveren op de nummers
- Ze komen thuis voor je koken
- Je kunt twee dagen meeproducen in hun studio
- Ze komen een privé houseparty bij je thuis geven
Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser
System-1 Plug-Out emuleerd hem goed, maar voor puristen is het niet goed genoeg.
En de JP-80x0 is een legendary Trance machine.
Zijn de masterclasses van Deadmau5 en Hans Zimmer hier al gedropped?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dtj6dDARgfQ]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=yCX1Ze3OcKo]
Totaal off topic maar nu zie ik ook ineens deze
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=oMY78TcytGc]
Alleen hij klinkt een beetje nep.BtM909 schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:03:
Dit is op meerdere vlakken impressive
http://www.errozero.co.uk/acid-machine/
Vind ik dit veel leuker;
YouTube: Transistor Sounds Labs Stepper Acid Eurorack Sequencer Demo
Stoere actie!2mb schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:15:
Even een berichtje tussendoor: het legendarische tranceproducerduo Gabriel & Dresden heeft een kickstartercampagne opgezet om de productie van hun nieuwe album te funden. Dat is op zich niet zo bijzonder in deze tijd, maar als je ziet wat ze zoal aanbieden aan opties:Geweldig die creativiteit
- Wekelijkse livestream vanuit de studio
- Advisory board waarbij je feedback kan leveren op de nummers
- Ze komen thuis voor je koken
- Je kunt twee dagen meeproducen in hun studio
- Ze komen een privé houseparty bij je thuis geven
Helaas is de $10.000 CD-collectie USA shipping only *klikt winkelwagentje leeg*
<Zinloze tekst hier>
Die van Hans Zimmer ga ik waarschijnlijk wel volgen, en dit jaar weer naar zn concertyGiDoRp schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:04:
Zijn de masterclasses van Deadmau5 en Hans Zimmer hier al gedropped?
een van mijn recente composities:
en nog 1tje dan:
Damn, I stand corrected. Wist niet dat het zo erg als een 303 kon gillen. Is 't het Roland filter ofzo die het z'n kenmerkend geluid geeft?yGiDoRp schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:35:
[...]
TB op 1.
SH op 2.
Maar een SH kan meer dan een TB.
[video]
Hans zimmer maar eens kijken.. sowieso vind ik beide stylen erg goed.
Later ff kijken naar de SH-101. Soms we verwarrend dat de typenummers ook sommige synths totaal anders zijn.
Jupiter is redelijk gelijk gebleven (niet per se qua sound, maar wel qua interface e.d. ) .. alhoewel.. jp80x0 totaal niet hetzelfde zijn. Zelfde met de SH serie. 101/201/gaia zijn allemaal erg anders.
Edit: Nu met link
[ Voor 15% gewijzigd door millman op 24-11-2016 22:43 ]
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Nice! Zou je dit niet kunnen gebruiken voor een (non neuro) dnb track? Als intro zou dit niet misstaanmillman schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:30:
Ha lui! Eindelijk weer eens een paar daagjes muziek kunnen maken en maar weer eens mn gitaar opgepakt. Heerlijk cliche pinkfloyd style trackje gemaakt, wilde ik jullie niet onthouden.. Ik speel minder gitaar dan mijn skills nodig hebben, maar wat een instrument is t toch
[audio]
Punchbox van d16 is wel een mooie deal dacht ik zo.....
Een aantal deccenias geleden kon je dat echt niet zeggen
Waves heeft gratis de TapDelay plugin. Best leuke. (Ik kwam via daarop zoeken ook op de TAL Chorus. Altijd gratis geweest. Is juno chorus clone... erg goed... stiekem fijner dan een Dimension D)Akemi schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:34:
Mensen nog leuke deals gescoord op deze black friday ??
Punchbox van d16 is wel een mooie deal dacht ik zo.....
UAD heeft aantal goeie, maar denk dat de beste deals daar nog moeten komen.
NI heeft 50% off.
Verder staan er hier heul veel: https://www.gearslutz.com...cyber-monday-deals-4.html
Vergeet niet de Kork plugins..welke ik erg goed vind:
https://www.korguser.net/shop/software/index.asp
[ Voor 5% gewijzigd door gitaarwerk op 25-11-2016 16:10 ]
Ha, heb m nu zoveel gehoord dat ik er zeker nu niet een stuk van in een andere track ga verwerken, daarnaast, 111bpm.. gaat m niet wordenkaos- schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:43:
[...]
Nice! Zou je dit niet kunnen gebruiken voor een (non neuro) dnb track? Als intro zou dit niet misstaan
[Soundcloud: http://soundcloud.com/millman-1/millerz-tomacose-trap-code-wip]
en nog een classick dnb track in de makings, alle vocals moeten eruit want die zijn drama

[Soundcloud: http://soundcloud.com/millman-1/mp3-speaker-millerz-the-power-of-frequenties-wip]
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

En mijn eerste mixje.
https://www.mixcloud.com/...he-ddj-rb-techno-135-bpm/
[ Voor 25% gewijzigd door yGiDoRp op 25-11-2016 22:39 ]
Sample sounds or it didn't happenYalopa schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:12:
Wurly EP 200, Duitse versie. Te duur aankocht (voor de staat waarin hij zich bevond), boven mijn geschatte budget laten revisioneren, toch ongelofelijk blij mee.
Ik zit ook wel eens te denken over zoiets, maar dan een Rhodes
Of een of andere vintage upright piano, maar dan moet ik eerst verhuizen naar iets zonder buren.
ik moet zeggen dat ik de samples van NI Kontact nu wel zeer levenloos vind klinken
Zeker de moeite waard om eens te zien.
[ Voor 50% gewijzigd door Kain_niaK op 26-11-2016 19:23 ]
Wurlitzer is erg vet. Rhodes ook. Mijn neefje heeft een oude rhodes laten reviseren. Ook teveel geld in gestopt. Zelfde als zijn de befaamde JBLs.. niet mijn ding, maar hij is er erg blij mee :-)
Het is zeker niet professioneel. Maar vroeger wou ik alles perfect en dan begon ik nooit ergens aan. Nu ga ik gewoon doen. En ik word wel beter onderweg. En gewoon lekker video's uploaden naar youtube en diep de muziek in. En mijn hoofd.
[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 26-11-2016 19:22 ]
Leuk man, ik heb gesubbed. Ik zou wel graag zien dat je camera ergens stabiel opstelt. Krijg een beetje motion sickness.Kain_niaK schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 18:12:
Ik ben een youtube serie aan het maken
Met een camera op mijn hoofd kan ik laten zien waar ik op dat moment naar kijk. Alleen als ik aan het jammen ben dan beweeg ik nog al vaak met mijn hoofd. Ik zal kijken of ik er met software iets aan kan doen.
Tja het hoeft niet veel te kosten. Een ladder of iets dergelijks waar je de camera op zet werkt ook.Kain_niaK schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:06:
Sorry, ik heb gewoon geen betere spullen. Er is weinig werk momenteel in Red Deer omdat olie zo laag staat.
Met een camera op mijn hoofd kan ik laten zien waar ik op dat moment naar kijk. Alleen als ik aan het jammen ben dan beweeg ik nog al vaak met mijn hoofd. Ik zal kijken of ik er met software iets aan kan doen.
[Soundcloud: https://soundcloud.com/ottocoster/synchronized-remix]
House, met TAL U-NO voor de basjes en Massive voor de rest.
Goed beginKain_niaK schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 18:12:
Ik ben een youtube serie aan het maken dat het hele proccess toont. Van het componeren van akkoorden en melodie tot het vinden van de juiste geluiden. Tot het maken van de drums. Beetje sound design in Serum en andere VST plugins. En dan de effecten. En misschien zelfs mixing. Ik heb momenteel geen monitors dus kan moeilijk mixen maar een vriend van me heeft een studio waar ik in de toekomst hopelijk af en toe mijn ding kan doen.
Het is zeker niet professioneel. Maar vroeger wou ik alles perfect en dan begon ik nooit ergens aan. Nu ga ik gewoon doen. En ik word wel beter onderweg. En gewoon lekker video's uploaden naar youtube en diep de muziek in. En mijn hoofd.
[video]
Paar tips:
- Resolutie omhoog, vooral van je screen capture software (je kunt nu echt niets lezen van je scherm)
- Camera op een vaste positie idd, dit is te veel shaky cam
- Meteen beginnen met de content, een minuut lange intro met gepraat doet het niet goed op YouTube. Eerst een stukje spelen, als preview, en daarna kan je wel uitleggen wat je gaat laten zien
- Deel twee heeft hogere resolutie2mb schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:47:
[...]
Goed begin
Paar tips:
- Resolutie omhoog, vooral van je screen capture software (je kunt nu echt niets lezen van je scherm)
- Camera op een vaste positie idd, dit is te veel shaky cam
- Meteen beginnen met de content, een minuut lange intro met gepraat doet het niet goed op YouTube. Eerst een stukje spelen, als preview, en daarna kan je wel uitleggen wat je gaat laten zien
- Camera op mijn hoofd maakt de overgang van de first person camera naar het scherm een stuk beter. Ik kan richting mijn scherm kijken, en dan overschakkelen naar de desktop recording.
- Er zullen stukken tussen zitten waar ik aan het focusses ben en langere tijd niks zeg. De bedoeling is om het hele process the laten zien. Niet om een oud project te openen en uit te leggen hoe het werkt. Zie het als een live stream. Tussen deeltjes in zal ik wat werk doen want anders heb ik straks 20 uur video en dat kijkt geen hond. Deel twee was al veeeeel te lang. Elk deeltje zou iets van 7 of 8 minuten moeten zijn.
Maar het coole is natuurlijk als ik samen met mijn kijkers iets cools ontdek, dat mij zelf ook verrast.
Relax house nummertje, zoals steeds waardeer ik julie feedback
[ Voor 70% gewijzigd door Yalopa op 28-11-2016 06:40 ]
Adobe Premiere kan je helpen met het beeld stabiliseren. Werkt lekker. Zal later eens kijken. Sowieso vet initiatief!yGiDoRp schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 22:47:
[...]
Tja het hoeft niet veel te kosten. Een ladder of iets dergelijks waar je de camera op zet werkt ook.
Compositie
MIDI --> https://drive.google.com/...dssFjmeVr1ZWV2OFllLTBhNkE
Vergeet niet de Creative Commons licentie na te leven, als iemand het gebruikt graag linkback naar mijn soundcloud pagina
Productie (hip hop)
Misschien maak ik het mijzelf ook te ingewikkeld en moet ik gewoon eens mijzelf opnemen als ik piano speel. Best best beter geworden als pianist de laatste 4 jaar.
[ Voor 101% gewijzigd door Kain_niaK op 28-11-2016 22:17 ]
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
geweldig ook hoe de kat halverwege het filmpje in actie komt
https://soundcloud.com/je...nsen-remix-20free-release
Klnkt vet zeg (ook al is het erg cliche)!millman schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:30:
Ha lui! Eindelijk weer eens een paar daagjes muziek kunnen maken en maar weer eens mn gitaar opgepakt. Heerlijk cliche pinkfloyd style trackje gemaakt, wilde ik jullie niet onthouden.. Ik speel minder gitaar dan mijn skills nodig hebben, maar wat een instrument is t toch
[audio]
Ben benieuwd wat het wordt als je er op één of andere manier meer je eigen twist aan geeft.
Cool, ik hou erg van dit soort muziek. Stond het arrangement al vast en is het een uitvoering hiervan, of bedenk je on-the-fly welke loops en stukjes je triggert?Luapper schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:54:
Nieuwe productie. Gemaakt van een 'live' optreden in mijn woonkamer met Ableton Live en de Push door middel van het loopen en stapelen van gitaar en drum/percussie.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
...
@Kain_niaK: gaaf om een kijkje in de keuken te krijgen. Zo zie je dat iedereen zo zijn eigen maniertjes heeft. Keep it up!
[ Voor 24% gewijzigd door Reynouts op 05-12-2016 18:22 ]
ok!
Even serieus: diensten kan je aanbieden in aanbod.
[ Voor 77% gewijzigd door teacher op 05-12-2016 22:17 ]
Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64
Dit topic is gesloten.