Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

De virtual sound stage is inderdaad zoiets wat ik zoek. Ik zat ook te kijken welke orchest bank ik zou moeten nemen. Uiteindelijk is de keus toch voor Vienna Symphonic Library (SE versie 1). Daar hebben ze ook een speciale versie voor als dit ongeveer. En hier is het exact waarvoor ik het wil gaan gebruiken. Alleen als ik dus een extra instrument opneem, is het dus ertussen "plakken". Dus deze versie is misschien wel een veel betere optie. Kijken of ik wat demo's kan draaien :-)

Thanks!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ziet er coole software uit, keihard overkill voor wat ik probeer te producen dat wel :)

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:10

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:31:
Beste mensen,

Ten behoeve van een demo wil mijn band dat ik mijn toetspartijen als wav aanlever: voor elke track een wav-file. Deze worden dan in een ander programma ingeladen en samen met de andere instrumenten (gitaar, drum enzo) gemixed en uiteindelijk gemastered.
Ik werk met cubase (5.5) en gebruik vooral VST/softsynths zoals sylenth en nexus.

Mijn vraag is nu hoe ik mijn tracks het beste kan exporteren naar wav?

Ik exporteer de losse tracks momenteel "as is" en maak geen gebruik van equalizers, compressors, filters enzo. Is dat aan te raden voor een export naar wav of gebeurt dat bij het afmixen? Is er een optimaal decibelniveau voor de export?

Ik dacht, jullie hebben daar vast meer ervaring mee dus graag wat tips om tot het beste resultaat te komen

Alvast bedankt!
Als het bestand later in een ander programma wordt geïmporteerd dan is het toch niet nodig om er zelf alvast bewerkingen op uit te voeren?
Hoe exporteer je nu dan? Ik (gebruik zelf ook cubase 5.x) solo de specifieke track en exporteer hem dan via "audio-mixdown".

Nou ben ik verre van ervaren (struggle nog steeds met de mix van een track die ik hier een tijdje geleden postte), maar exporteren=exporteren. >:)
Voor wat betreft de levels: zolang het niet clipt in cubase zou het goed moeten zijn. Bij de uiteindelijke mix kan daar ook altijd wat aan getweaked worden lijkt me?

In welk programma wordt het eigenlijk allemaal samengevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Yalopa schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:54:
Ziet er coole software uit, keihard overkill voor wat ik probeer te producen dat wel :)
Welke vind je cool? :)
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:31:
Ik dacht, jullie hebben daar vast meer ervaring mee dus graag wat tips om tot het beste resultaat te komen

Alvast bedankt!
As is. Laat de master met EQ / Compressie / Reverbs kloten etc :-) Daar zitten ze op.
Exporteer ze vooral niet te hard, beter wat headroom overlaten voor de pieken... die wil je namelijk niet digitaal laten clippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49
Bax Shop heeft een nieuwe winkel in Amsterdam. Ontzettend mooi allemaal, en een hoop spul om mee te spelen. Lekker lang met de Sub37 gespeeld. Moest gewoon een traantje laten zo moeilijk was het afscheid :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij bax kan je ook op rekening kopen. (En uiteindelijk nog meer betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Die virtual sound stage:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip*
Ten behoeve van een demo
Alvast bedankt!
Het moet vooral niet te zacht zijn en hoeft ook niet boven -6dB uitkomen, dan zit je qua levels wel goed. Je hoeft qua mastering verder niks aan je track te doen. Dat doet de mixer/masteraar wel.

Zorg vooral dat je de sound van je instrument naar tevredenheid is en zodoende kan je dan best er wel's een effectje achteraf bovenop gooien maar druk maken over levels/masteren/compressie hoef je in dit onderdeel van het proces niet.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

2mb schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 17:29:
[...]

Dit is wat je zoekt:

Virtual Sound Stage

[afbeelding]

Of een simpelere variant:

Proximity

[afbeelding]
nog even ingedoken, en vond m uiteindelijk tegenvallen helaas.

ik heb nog deze weten te vinden, in zoektocht naar de juiste VST voor orchestreren: https://www.vsl.co.at/en/...re_Package/Vienna_MIR_PRO

Wel prijzig.. maar zijn de plugins van UAudio ook

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:49

djac1

Computer freak

Wat doen de producers op dit zo mooie forum tegen ''writers block?''

Zelf ga ik dan kijken of ik van andere tracks andere ideeën in mijn hoofd krijg..

Lets talk :D

Verwijderd

djac1 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:37:
Wat doen de producers op dit zo mooie forum tegen ''writers block?''
Dit probleem is al zo oud als de mensheid.

Sommige hebben altijd een notitieblok/app of voicerecorder/app bij zich om ideeen vast te leggen. Als je die dan later uit werkt kan dat ook als je geen inspiratie hebt.
Anderen gaan de natuur in, naar films, optredens etc om de concentratie te verleggen.

Wat ook helpt dat als je wilt gaan beginnen en je merkt dat je geen inspiratie hebt maar toch iets zinnigs wil doen dat je dingen uit gaat zoeken qua je synths en met patches bezig gaat of online gaat kijken naar nieuwe dingen.

• apNia
Struggle er het laatste jaar ook mee. Voor nu laat ik het een beetje varen. Ik heb er ook wel eens een periode tegenin proberen te werken. Dat was duwen tot ik creatieve aambeitjes kreeg. Niet echt leuk, en heel erg frustrerend.

Wat nu wel helpt is meer te gaan sound designen. Dan is m'n doel om een toffe patch te maken in Serum die avond, en niet zozeer om een track te maken, of vette melodielijn. Ik stuit bijna nooit op frustratie, omdat alles leuk is/een welkome toevoeging aan je (sample) library is. Zo ben je creatief bezig zonder dat je echt een hele berg aan werk moet verzetten voor je het eindresultaat hebt.

Maar dat werkt voor mij persoonlijk. Voor andere mensen werkt weer andere vormen van kunst opzoeken bijvoorbeeld. Je moet een beetje vinden wat je prikkelt :)

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 25-08-2016 13:54 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

sluit me aan bij apnia,

Inderdaad.. sound designen is sowieso erg leuk, en ik kan ook echt uren bezig zijn met patches bouwen. Ik kan niet altijd muziek maken. Wat ik wel merk als ik iets kan doen, en niet altijd in een genre moet blijven Dus nu ga ik weer eens terug naar orchestreren (en weer wat beter doen). Ik heb laatst ook dingen geleerd met side chaining weer. Erg leuk.

Wat stiekem voor mij het beste werkt op deze manier: sound -> melodie -> compositie

[ Voor 3% gewijzigd door gitaarwerk op 25-08-2016 14:06 ]

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Leuke VIP aanbieding vandaag wel bij 1dayfly (eerst registreren).
SINGTRIX PARTY BUNDLE LIMITED EDITION KARAOKE SYSTEEM

Maak van uzelf een popster!
Van de makers van Guitar Hero
Meer dan 100 geweldige effecten
Van: € 399,95
Voor: € 279,95

(alleen de voice-effects-module is te krijgen vanaf 189$ op amazon.
Is dit nou echt iets wat je in een thuisstudio zou willen gebruiken? of toch maar naar een serieuzer alternatief kijken? Ik doe momenteel nog niks met voice recording, enkel gepikte samples... Demo filmpjes zien er best ok uit.
YouTube: Singtrix Quick-Start Video with annotations

YouTube: Is SingTrix a Singer’s Dream? Red Cups Demo! As seen on TV, Pr...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

4-systeembeheer schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:51:
- knip -
Is dit nou echt iets wat je in een thuisstudio zou willen gebruiken? of toch maar naar een serieuzer alternatief kijken? Ik doe momenteel nog niks met voice recording, enkel gepikte samples... Demo filmpjes zien er best ok uit.
Nee, ik denk niet dat ik dit in mijn home studio wil hebben :)

Om de volgende redenen:

- Dit is karaoke
- Ik weet niet of je hier mee kan opnemen.. het idee is om produceren van eigen nummers (remixes of niet)

Ik zou niet weten wat je bedoelt met alternatief als je het hebt over een (home) studio ?

Verwijderd

Wat als je inspiratie hebt en je net je hele studio hebt afgebroken omdat er nieuw tapijt word gelegd?
Toch maar een workstation aansluiten met een headset en zo iets iets in elkaar flansen? :P

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:49

djac1

Computer freak

Leuke inzichten heren!

Karaoke apparaat: Leuk voor de consument laten we maar zeggen?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:23:
Wat als je inspiratie hebt en je net je hele studio hebt afgebroken omdat er nieuw tapijt word gelegd?
Toch maar een workstation aansluiten met een headset en zo iets iets in elkaar flansen? :P
Bijvoorbeeld :Y)

Ik neurie / fluit wel eens melodien in mn telefoon :-) Ik heb ongeveer vanaf begin van dit topic al 6 a 7 jaar niet meer muziek gemaakt.. moet dus ook weer aardig inkomen :9. Helaas ook mn toontjes uit de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
djac1 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:38:
Leuke inzichten heren!

Karaoke apparaat: Leuk voor de consument laten we maar zeggen?
Eens, maar de effecten klinken wel ok en je moet je moet je vocals toch ergens vandaan halen? Waarom niet meteen aan de voorkant een beetje oppoetsen? Volgens mij kun je met dit dingetje wel wat dames je studiootje inlokken. O-)

Vond het ook wel grappig dat je realtime een gitaarsolo met je stem kon doen. Zijn er andere apparaten die min of meer dit kunnen die je wel zou aanraden? Ik snap dat je ook een eind kan komen met vst. Maar de manier waarop ik momenteel vst's gebruik is vaak over een opgenomen signaal en niet realtime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44
4-systeembeheer schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:29:
Zijn er andere apparaten die min of meer dit kunnen die je wel zou aanraden?
Tascam TA-1VP

TC-Helicon

Boss VE-5

Boss VE-20

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al weer een tijdje geleden dat iemand het hier over house pianos's had.
Maar kwam vandaag deesch tegen:
https://www.producerloops...os-Deep-Future-House.html
*En weer verder gaat met zijn studio inrichten tijdens een hitte golf*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 21:48
Weet niet of meer mensen dit herkennen; gebruik al een paar jaar Fruityloops maar ik loop echt altijd vast na een paar loops. En dat geklooi met de muis vind ik dan vervelend worden, is te indirect naar mijn idee. Nu heb ik wel een midi controller erbij, maar nog steeds niet helemaal wat ik wil.

Ditzelfde speelt met plaatjes draaien bij mij trouwens. Digitaal kon ik me nooit inzetten om echt verder te gaan, maar met vinyl lukt dit veel beter.

Nu zit ik te kijken naar modulaire systemen, en dit lijkt mij veel leuker om te doen. Iemand ervaring met zulke systemen? Zat ook te kijken of er iets van cursussen hiervoor zijn, puur om te kijken of dit mij meer trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modulair is een dure hobby. Als je met een standaard setup zoals een doepfer starter kit is al €2k en er zijn honderden verschillende modules die allemaal in een modular case kunnen worden gebouwd. (Oftewel je kan helemaal uit je bol met tienduizenden euros aan modular spul)
Je hebt ook software modulair zoals NI Reaktor of Softube Modular (er zijn er meer maar dit zijn IMHO de meest interessante)
Cursussen zijn lastig maar er zijn wel regelmatig meetings en daar kan je contacten opdoen en evt vragen dat je ze uitleg kunnen geven. En het kan wel cool zijn om die eens te bezoeken en rond te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Edit:
Bij het verbouwen van de studio gaat er bij mij altijd wel wat kapot. Weet niet waarom maar dat is een stelregel bij mij (of gewoon bad karma). Nu was het weer de voeding van mijn computer die er mee kapte. Gelukkig had ik nog een oude computer met een bruikbare voeding over. Hopelijk blijft het hier bij en gaat er niet meer kapot. *afkloppen doet*

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Edwin__ schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:05:
En dat geklooi met de muis vind ik dan vervelend worden, is te indirect naar mijn idee.

*knip*

Nu zit ik te kijken naar modulaire systemen, en dit lijkt mij veel leuker om te doen.
Wat voor muziek maak je dan?

Misschien kan je eens kijken naar grooveboxen en desktop synths met sequencers voor meer "hands on control".

Meteen naar modular is wel een extreme (steep) stap.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 21:48
yGiDoRp schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 16:37:
[...]

Wat voor muziek maak je dan?

Misschien kan je eens kijken naar grooveboxen en desktop synths met sequencers voor meer "hands on control".

Meteen naar modular is wel een extreme (steep) stap.
Ja, wat ik maak verschilt beetje per keer. Niet echt vast qua genres, beetje alles tussen ambient en breakcore zegmaar :P

Wil eerst een keer wat hands on ervaring opdoen voordat ik overga tot kopen. Beetje setup zit je al snel 2000~3000 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Wat leuk is om wat Wouter al zei met NI Reaktor te proberen. Was mijn eerste ervaring met synths. Iets too much, maar wel heel cool toen ik een eerste geluid eruit haalde, haha. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Potentieel interessant gratis eBook:

The Zero To Hero Guide To Mixing In Ableton Live is a series of ebooks aimed to educate electronic music producers on a variety of different mixing techniques. Each book will focus on one of the key components of the mix process.

http://www.abletonbible.c.../mixinginabletonlivebook1

met promocode DOYOURPREP krijg je 100% korting. Je komt op een aankooppagina maar ik heb geen CC moeten invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:06
Bedankt voor de tip Yalopa, heb hem ook maar ff gratis besteld.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet gratis hoor. Je betaald met een email adres. (Dat waarschijnlijk weer gebruikt/verkocht gaat worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Gewoon een alias maken en later weer wissen.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
wouter je bent altijd zo'n lekkere zeurpiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

apNia schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:25:
wouter je bent altijd zo'n lekkere zeurpiet
Vind ik niet, betreft dit punt hoor :-)

Zijn er overigens nog goede informatiebronnen over hoe synths goed te programmeren?

Overigens; ik ga mn V-Piano verkopen, iemand geinteresseerd? :9

[ Voor 10% gewijzigd door gitaarwerk op 30-08-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Synths programmeren is een vak op zich. En er zijn een redelijk aantal type synths dus wat dat betreft is FM iets heel anders dan 3xOSC analoog wat weer heel anders is dan een rompler.
Op YT zijn wel wat filmpjes te bekijken van vooral softsynths. Boeken zou ik niet zo weten maar volgens mij is dat voor veel boeken achterhaald alhoewel de basiskennis voor een minimoog nog altijd relevant is. Een maat van me geeft daar ook cursus in (google maar bambamstudio).

Ben ook mijn studio aan het opkuisen. Wil de indeling wat makkelijker hebben zodat ik wat makkelijker bij de knoppen kom en minder kabelzooi in het zicht. En van die ^*&($* kabelbrom af waarvan ik ineens last had. Zal wel ergens een aardlus zijn maar die moet ik nog opsporen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 19:01:
Synths programmeren is een vak op zich. En er zijn een redelijk aantal type synths dus wat dat betreft is FM iets heel anders dan 3xOSC analoog wat weer heel anders is dan een rompler.
Op YT zijn wel wat filmpjes te bekijken van vooral softsynths. Boeken zou ik niet zo weten maar volgens mij is dat voor veel boeken achterhaald alhoewel de basiskennis voor een minimoog nog altijd relevant is. Een maat van me geeft daar ook cursus in (google maar bambamstudio).

Ben ook mijn studio aan het opkuisen. Wil de indeling wat makkelijker hebben zodat ik wat makkelijker bij de knoppen kom en minder kabelzooi in het zicht. En van die ^*&($* kabelbrom af waarvan ik ineens last had. Zal wel ergens een aardlus zijn maar die moet ik nog opsporen.
True, nou ja, het denk ik gewoon rustig aan beginnen met een type. Ik zal eens zoeken naar die filmpjes. Had wel wat gevonden van de Waldorf Blofeld, maar die vind ik nu direct nog te complex om te programmeren. 't Is inderdaad een vak apart, maar wel heel vet om te doen. Soms heb ik gewoon een geluid in mijn hoofd wat ik wil, en dan het bouwen ervan is lastig.

bambamstudio, dat is de oude eigenaar van het synthforum toch?

Overigens heb ik de Korg Wavestation vst erbij gekocht. Is nu helft van het geld. Ik ken de originele niet, maar wat een gaaf ding is het! Fantastische geluiden. Heerlijke 80 en erg bruikbaar.

Wipje:

De lead, welke er nog niet in zit, komt ook uit de Korg Wavestation vsti.

[ Voor 11% gewijzigd door gitaarwerk op 02-09-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Izotope Trash 2 aka m'n goto distortion plugin voor $29: https://www.izotope.com/e...ate-and-design/trash.html

Whoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 10:23

2mb

Nieuwe track gemaakt, vocal trance. Bij deze track heb ik een andere aanpak qua mixen geprobeerd, dat is goed bevallen :)

Normaal gebruik ik allemaal losse tracks die ik wat eq en dan op de master een compressor en limiter. Deze keer heb ik alle stems gegroepeerd / gebust (kick, drums, bass, leads, vocals en fx) en op iedere groep een beetje processing: EQ, saturation en (sidechain) compressie in lichte vorm. Ik merk dat het zo makkelijker is om de boel een beetje 'dicht te lijmen'. Normaal had ik daar echt compressie op de master voor nodig maar nu vind ik het zelfs beter klinken zonder processing op de master. (Uiteindelijk deze wel gelimit om volume op te krikken.)

De kick en de drums cutten zo ook beter door de mix. In de drop van 3:33 bijvoorbeeld speelt alles tegelijk, in een eerdere versie van deze track verzopen de drums compleet. Blijft lastig om zowel een kick als lead als dikke zaagbas goed uit te laten komen :+

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed.

Het is idd een verschil als je 'in de (master) compressor mixt' of het via bussen doet. Eerste manier noem ik altijd mixen voor luie mensen. Tweede manier geeft idd veel meer controle maar is wel wat lastiger om die controle goed te verdelen zodat je mooi gebalanceerde mixen krijgt. Zoals in jouw mix in het eerste stuk de kick net iets te hard staat voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

De kick kon inderdaad wel wat zachter, thanks. Hij distorte ook een beetje in de limiter. 4dB eraf gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Oudje, wel grappig, dacht leuk om te delen hier:

YouTube: SECRETS OF ANALOG AND DIGITAL SYNTHESIS | Steve DiFuria | VHS instru...
Klinkt goed. Enige at ik hoor is dat de intro erg scherp is vs de bas later. Met deze scherpte verwacht ik dat ik 'm voller ga voelen in een lager frequentie. Heb hier geen tools om te zeggen welke freq-range ik 'm wel verwacht. Kan ik nog niet uit mn hoofd vertellen...of minder strak Maar verder nice :Y)

Lekkere mix al. Mis wat warmte hier en daar, maar is ook persoonlijke smaak. (Ik kan dit overigens zelf niet mixen zo nog hoor, dus nog steeds petje af)

[ Voor 52% gewijzigd door gitaarwerk op 06-09-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
The amount of samples is too damn much.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

apNia schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:10:
[...]

The amount of samples is too damn much.
't is 1985... de tijd van pakjes, gemak, suiker bij wortelen. Deal with it! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gast van die video. Dat haar, die snor. :D *stoppen met scheren doet*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter

Eerste hip hop album van mijn 2 jaar jongere broer Ruben (Sense) komt binnenkort uit!
Lange reis! Ik heb ongeveer 1/3 van de nummers gecomponeerd en ben de producer van drie nummers. Ben trots op mijn broer. Een heel album maken is best veel werk en je hebt zeker wel wat wilskracht nodig om het helemaal klaar te krijgen. :)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag was de Nob Control eindelijk door een bezorger afgegeven. Heeft wel even geduurd eer het kickstarter project zover was maar we gaan er eens flink mee draaien. :)

http://www.nobcontrol.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:59:
Vandaag was de Nob Control eindelijk door een bezorger afgegeven. Heeft wel even geduurd eer het kickstarter project zover was maar we gaan er eens flink mee draaien. :)

http://www.nobcontrol.com/
Interessant ding.. laat even weten hoe het in de praktijk werkt. Is het echt dat je "als vanzelf" de knop kan gebruiken voor elke "parameter" die je wil? Je hoeft dus geen midi channels te assignen etc..?
Hoe gaat het toekennen van de knop aan de switch die je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is eigenlijk een muis interface met speciale firmware. Dus het werkt zelfs op Linux.
Met rechts kan je muizen en links draaien (of andersom als je linkshandig bent uiteraard).
Hij werkt wel maar echt testen heb ik het nog niet. Was nog van plan om er een review over te schrijven maar dat kan nog wel even duren.

Wordt een beetje simpel van uaudio. Wilde de Uad kaart in een ander PCI slot steken maar dan crashed windows. Had ik met een ander mobo ook al last van en ik ben bang dat het toch echt aan Uaudio ligt. Maar die gasten zijn nogal 'typisch' met hun support. (Je hebt er iig niets aan)

Edit:

Roland heeft ook weer iets nieuws (wat weer gelekt is voor de officiele presentatie)
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-a7NiQhQaofs/V8syrYvhY-I/AAAAAAAKi0g/5qQzb0QOdLk4cp5JEPLnJs-gS7PyGJqTQCLcB/s1600/System8_2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2016 07:06 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2016 @ 20:51:
Wordt een beetje simpel van uaudio. Wilde de Uad kaart in een ander PCI slot steken maar dan crashed windows. Had ik met een ander mobo ook al last van en ik ben bang dat het toch echt aan Uaudio ligt. Maar die gasten zijn nogal 'typisch' met hun support. (Je hebt er iig niets aan)

Edit:

Roland heeft ook weer iets nieuws (wat weer gelekt is voor de officiele presentatie)
[afbeelding]
Ze waren erg lekker snel met overhevelen van de oude eigenaar naar mij met de Apollo Quad, dat vond ik wel fijn. Maar die dachten dat ik wel weer wat extra plugins kon kopen ;-) (heb er nu 2 gekocht al, API Vision & Ampex mastering tape). Verder zijn ze inderdaad niet zo heel serieus. Heb ze een security issue op de website gewezen, en er word niet in gereageerd. Ik ga ze nog een keer wat sturen, en als ze daar niet op reageren, gooi ik het op uadforum ;-)

Betreft de PCI sloten.. het zou niet uit moeten maken. Weet niet of het aan UAudio ligt...Probeer even eerst alles te deinstalleren. Misschien werken de drivers niet goed mee.

Vette synth...ziet er mooi uit. Ik heb nog steeds geen hands-on gehad met de 1;

Verwijderd

gitaarwerk schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:56:
Betreft de PCI sloten.. het zou niet uit moeten maken. Weet niet of het aan UAudio ligt...Probeer even eerst alles te deinstalleren. Misschien werken de drivers niet goed mee.
De GPU en RME raydat werkt wel in de sloten waar de UAD niet werkt. Dan ligt het duidelijk aan de UAD. Dat geldt voor dit MSI X99 mobo en de Asus P5 mobo waarbij onder windows 7 en 10 exact hetzelfde gezeik was.
Vette synth...ziet er mooi uit. Ik heb nog steeds geen hands-on gehad met de 1;
System-1 kaal klinkt telleurstellend. Met de plugouts erbij is het een leuke synth en heb je nog wel wat variatie.
Mag hopen dat de System-8 een flinke update heeft qua sound engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 18:29:
[...]

De GPU en RME raydat werkt wel in de sloten waar de UAD niet werkt. Dan ligt het duidelijk aan de UAD. Dat geldt voor dit MSI X99 mobo en de Asus P5 mobo waarbij onder windows 7 en 10 exact hetzelfde gezeik was.

[...]

System-1 kaal klinkt telleurstellend. Met de plugouts erbij is het een leuke synth en heb je nog wel wat variatie.
Mag hopen dat de System-8 een flinke update heeft qua sound engine.
Hmm.. ik had een focusrite op mijn zelfde systeem wat gewoon niet lekker werkte. Hickups, slecht icm GPU.
Asus P8 heb ik, en gaf ook gezeik ermee dus. Gelukkig met firewire en apollo niet meer.

Hoop dat je het kan fixen. Mocht je 'm kwijt willen, let me know :-)

Betreft Roland... ik weet niet, ze verliezen een beetje hun charme laatste jaren. Ik vind de Gaia ook niet zo heel erg spannend... De oscs klinken niet zo heel vet ook.

Gisteravond overigens weer met de Blofeld aan de gang geweest om sounds te maken. Tis wel een indrukwekkend ding qua modifiers en de modifier matrix. Maar om een vette sound te maken of een mooie pad, is wel erg pittig nog. Metallic geluiden doet dit ding nog steeds erg goed, maar vind de interface gewoon nog erg kut, en FM / Wavetables moet ik nog beter leren begrijpen. Ik ga proberen ook meerdere geluiden te gaan bouwen. Zal ik terzijnertijd wel delen voor geinteresseerden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Roland stapt nu ook in de DJ wereld met de DJ-808 contoller.

http://djworx.com/first-l...dj-808-serato-controller/

Ook een een draaitafel, de TT-99 (Sl1200 kloon?)

http://tfr.roland.com/eu/products/product-20

En nog een DJ mixer DJ -99.

http://tfr.roland.com/eu/products/product-19

TB-03

http://tfr.roland.com/eu/products/product-22

TR-09

http://tfr.roland.com/eu/products/product-23

VP-03

http://tfr.roland.com/eu/products/product-24

[ Voor 63% gewijzigd door audiojunk op 09-09-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
En een video van de Roland System-8

Ziet er wel echt uit als een hele toffe bak. Jammer dat ze zo lelijk zijn imo.

[ Voor 30% gewijzigd door apNia op 09-09-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik vind het jusit wel een vet design :-) Ik zou nog steeds liever een V-Synth G willen eigenlijk,.. past bij de V-piano

[ Voor 10% gewijzigd door gitaarwerk op 09-09-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik vind het design heel 90's/00's met die lichtgevende felle kleuren. Doet me een beetje denken aan m'n Stanton SC3D's die ik 10 jaar geleden heb gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://www.digitaldjtips.com/wp-content/uploads/2010/11/Stanton-SC-System-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:08
He fellow tweakers :)
Ik meld me hier voor het eerst in dit topic..

Ik bezit al enige tijd een scarlet 2i2 waarmee ik slechts een paar keer wat heb opgenomen, gebruik makend van Ableton. Ben van plan de komende tijd daar iets meer tijd in te stoppen, dus zal hier ook wel met enige regelmaat voorbij komen :) Ik denk dat ik veel van jullie kan leren.
Zal vd week ook ff een fotootje maken van mijn opzet hier thuis.

Edit: Wat ik dus in huis heb nu:
Focusrite Scarlet 2i2
Audio-Technica 2020 Microfoon, voor zang- maar ook gitaaropnames
2x Celestion Ditton 11 luidsprekers
Teac AX-800 DC Versterker

+Instrumenten (Bas-,elektrisch-, acoustisch gitaar; Yamaha psr- 290 keyboard)

[ Voor 24% gewijzigd door Ayazis op 09-09-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom!

DJ-808 contoller?
Lijkt nu nog vet maar hoe is het over 10 jaar als er geen software ondersteuning is voor je controllert?
Doe mij maar losse onderdelen die onafhankelijk zijn van speciale software.

Al die nieuwe Rolands hebben een typische look waar ik niet warm van word. Maar als het goed klinkt dan went ook dat wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
TB-03 en de TR 09 hebben bijna de originele look.

"In the palm of your hand" klinkt wel klein, hopelijk ook een klein prijsje :*)

[ Voor 48% gewijzigd door audiojunk op 09-09-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een boterham met MASCHINE JAM?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik snap roland niet meer. Er is de boutique lijn, er is de aira lijn. Zit daar visie achter?

Verwijderd

En de Roland modular lijn.
Denk dat ze wat meer terug willen gaan naar hun succesjaren en gewoon veel types bouwen en kijken wat het beste verkoopt en daar op voortborduren? Volgens mij iig beter dan nog steeds voortborduren op stoffige romplers die niet meer op kunnen tegen de plugins met Tb aan samples.

Nog een video van unfiltered plugins met wat producertips die interessant kan zijn.

En voor mensen die meer met akkoorden willen gaan doen is dit misschien ook wel tof.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2016 12:57 ]

• yGiDoRp
Mjah een TR-09 is een uitgeklede TR-8 in een vintage look. Een look die ik persoonlijk mooier vind dan de Aira lijn. Maar toch kan ik niet echt warm worden van deze TR-09. Klinkt goed, maar geen indivuele outputs?

TB-03 is een Aira TB-3 in een vintage jasje? Ik denk dat ik eerder een Bass Bot TT-303 zal kopen.

System 8 zie ik als een veel te dure vst host. De Juno 106 (uit de de Boutigue JU-06) die er al in zit klinkt wel goed, maar wat ik tot nu toe van de JP-08 (die er dus ook bij zit) heb gehoord vond ik niet zo overtuigend. En waarom maar 49 keys?

Ben het ermee eens dat een V-Synth een betere optie is. Of zelfs een JP-8080...

Roland is (not) selling out. Korg doet het iets beter denk ik, want die komen teminste nog met 'nieuwe' producten.

Kent iemand trouwens de Zoom ARQ AR-96? Over vernieuwend gesproken, DAMN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:03:
En voor mensen die meer met akkoorden willen gaan doen is dit misschien ook wel tof.
[video]
Vet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Best wel cool dit.

Sense ft Watoto Choir – Wie Ben Jij op spotify.

Ergens in 2009 of zo heb ik een track gemaakt voor een muziek CD van onze kerk in Meeuwen (Belgisch limburg)

Ik heb de track "Zorgeloos" genoemd en hij staat al jaren op mijn soundcloud.

Later is mijn broer Ruben (Sense) aan zijn eerste hiphop album begonnen (dat binnenkort uitkomt op itunes en spotify) en ongeveer 1/3 van zijn producties zijn gebaseerd op mijn composities en producties. Ik heb hem ook 2 weken lang geholpen in de studio met het afmixen.

Ondertussen gaat het de goede kant uit met mijn wilfire trance track.

Eerste keer dus dat iets wat ik gemaakt heb (samen met Ruben natuurlijk, hij is de man van de tekst) dat nu gekocht gaat kunnen worden en beluisterbaar is voor een groter publiek!

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 11-09-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Kain_niaK schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:40:
Eerste keer dus dat iets wat ik gemaakt heb (samen met Ruben natuurlijk, hij is de man van de tekst) dat nu gekocht gaat kunnen worden en beluisterbaar is voor een groter publiek!
Dus binnenkort hier op het podium?
YouTube: Promo EO-Jongerendag 2016

Vind religieus georiënteerde muziek altijd een beetje zijig al is het een goeie doelgroep om snel naam en moneys in te maken als je iets vernieuwends doet. O-)

Ieder z'n ding hoor, maar ben toch meer van dit werk:
YouTube: DROKZ TUNNEL OF TERROR TMF HAKKEEHHH
Word oud... ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

On_E

Housemusic

Gisteren een poosje zitten kloten in Reason en zowaar klonk het weer ergens naar na een tijdje.

Als het straks wat koeler is ga ik dit maar weer eens proberen uit te werken tot volwaardige track.
Iemand hier trouwens goeie links voor websites met podcasts/interviews e.d. die je als vocals kunt gebruiken?

Had een paar jaar geleden een hele mooie met allerlei podcasts over psychedelica die perfect waren, maar die kan ik dus niet meer vinden....

edit: https://psychedelicsalon.com/ :)

[ Voor 38% gewijzigd door On_E op 14-09-2016 22:14 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
4-systeembeheer schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:34:
[...]

Dus binnenkort hier op het podium?
YouTube: Promo EO-Jongerendag 2016

Vind religieus georiënteerde muziek altijd een beetje zijig al is het een goeie doelgroep om snel naam en moneys in te maken als je iets vernieuwends doet. O-)
Na, de eo jongeren dag is echt niet mijn ding. (en ik woon in Canada) En de meeste christelijke muziek is erge lage qualiteit stuff. (behalve de ouwe hyms en vooral de ouwe negro spriritualitymuziek is goede stuff)
Geef mij maar een artiest die een christen is ipv van een christelijke artiest.

Case example: Sufjan Stevens.

Ik schrijf niet veel lyrics. (behalve misschien Niemand wou oorlog)

Maar als ik ze wel zou schrijven zou het meer over mijn leven zijn dan van die christelijke aanbiddings nummer. Die vind ik vaak erg oppervlakkig en niet gebaseerd op de realiteit van het leven als navolger van Jezus.

Voor de rest is mijn broer zijn "Zin voor zin" album een mix tussen muziek die expliciet over God gaat en verhalen waarin je God kunt zien zonder Hem expliciet te vernoemen. Dat is ook meer in lijn van de Bijbel. Er zijn zat verhalen in de Bijble waar het woord God een lange tijd niet voorkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door Kain_niaK op 12-09-2016 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Voor de toetsliefhebbers, nieuws van Spectrasonics voor $399:

Verwijderd

Vet! Was toch iets van 57Gb? Dat is dan ook de kracht van multisampling plugins die hun samples kunnen streamen vanaf een HD/SDD.

• apNia
Jezus, zo ontzettend onder de indruk van die plugin. Wat klinkt dat vreselijk mooi. Ik wou dat ik keys kon spelen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
He muziekfanaten,

Ik ben sinds kort aan het vogelen met mijn Yamaya psr-290 Keyboard en een Midi-USB kabeltje, in Ableton Live.

Waar ik nu tegenaan loop is dat de Midi-sound (via vst-plugin) een korte latency heeft. NIET met het opnemen, want opnames zijn tijd-technisch spot-on. Echter is de weergave van het live-geluid minmaal vertraagd. Ik heb met google al lopen zoeken, heb inmiddels ASIO4all drivers geinstalleerd en met driver compensation en buffer sizes lopen pieren, maar die minimale latency gaat er niet uit.

Houdt je dat altijd omdat de sound gewoon via je pc weer terugkomt naar je monitor? of is het mogelijk om dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ayazis schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:27:
He muziekfanaten,

Ik ben sinds kort aan het vogelen met mijn Yamaya psr-290 Keyboard en een Midi-USB kabeltje, in Ableton Live.

Waar ik nu tegenaan loop is dat de Midi-sound (via vst-plugin) een korte latency heeft. NIET met het opnemen, want opnames zijn tijd-technisch spot-on. Echter is de weergave van het live-geluid minmaal vertraagd. Ik heb met google al lopen zoeken, heb inmiddels ASIO4all drivers geinstalleerd en met driver compensation en buffer sizes lopen pieren, maar die minimale latency gaat er niet uit.

Houdt je dat altijd omdat de sound gewoon via je pc weer terugkomt naar je monitor? of is het mogelijk om dat op te lossen?
Latency zal je altijd houden, maar je kan er wel voor zorgen dat deze zo minimaal is dat je het niet meer hoort/merkt. Het beste wat je kunt doen is een degelijke audio interface halen. Focusrite heeft hele goede soundcards met lage latency en degelijke pre-amps voor als je vocals/gitaren wil opnemen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Maar met ASIO4All zou je in principe wel een verwaarloosbare latency moeten kunnen krijgen. Je weet zeker dat je ASIO4All gebruikt in Live in de settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
kaos- schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:54:
[...]
Focusrite heeft hele goede soundcards met lage latency en degelijke pre-amps voor als je vocals/gitaren wil opnemen.
Ik heb zelf een Focusrite 2i2 waar ik inderdaad vocals en gitaar mee opneem. Werkt als een trein. :)
apNia schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:10:
Maar met ASIO4All zou je in principe wel een verwaarloosbare latency moeten kunnen krijgen. Je weet zeker dat je ASIO4All gebruikt in Live in de settings?
Ja, dat weet ik zeker.

Beiden bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ayazis schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:53:
[...]

Ik heb zelf een Focusrite 2i2 waar ik inderdaad vocals en gitaar mee opneem. Werkt als een trein. :)

[...]
Ja, dat weet ik zeker.

Beiden bedankt voor jullie reactie.
Als je een Focusrite hebt moet je juist géén ASIO4ALL gebruiken, maar de normale ASIO drivers.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
kaos- schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:08:
[...]

Als je een Focusrite hebt moet je juist géén ASIO4ALL gebruiken, maar de normale ASIO drivers.
Hm okej. Ik gebruik de focusrite nu dus niet als opnameapparaat, dat doe ik via MIDI>USB.. gaat dat dan nog steeds op? Ik zal het een proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ayazis schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:21:
[...]

Hm okej. Ik gebruik de focusrite nu dus niet als opnameapparaat, dat doe ik via MIDI>USB.. gaat dat dan nog steeds op? Ik zal het een proberen.
Ja, want je MIDI device stuurt alleen een VST aan die weer zijn output via je DAW naar je soundcard stuurt.
Als je je Focusrite dan op 256 samples zet in je ASIO settings heb je een verwaarloosbare latency. Je kan je latency zelfs nog lager zetten, maar heb je wel een snelle CPU nodig die dit trekt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
kaos- schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:25:
[...]
Ja, want je MIDI device stuurt alleen een VST aan die weer zijn output via je DAW naar je soundcard stuurt.
Als je je Focusrite dan op 256 samples zet in je ASIO settings heb je een verwaarloosbare latency. Je kan je latency zelfs nog lager zetten, maar heb je wel een snelle CPU nodig die dit trekt.
Hm ja, ofcourse. Makes sense :)

Ik heb nu in Ableton:
Driver Type: Asio
Audio Device: Focusrite
Buffer size 512 samples
Input latency: 26.3ms
output latency 36.0
driver error compensation -64
overall 0.31

Die Bufer size Samples zouden dan naar 256 moeten? Hoe kan ik die aanpassen? Wat in Ableton is het gewoon text, kan geen waarde invoeren daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Je gaat naar audio en dan hardware setup, dan kom je in de Focusrite Control Panel en kan je de buffersize aanpassen.
Ik heb ook de 2i2 en heb hem op 128 staan en heb dan een latency van 19.8.
Input latency: 9.89ms
output latency 9.89ms

Met Asio4all haal ik een veel lagere latency dan met de Focusrite driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Je moet gewoon met je buffersize zo laag mogelijk duiken. Hoe lager, hoe minder latency, maar hoe groter de kans op kraken. Als je audio begint te kraken/hakkelen gooi je de buffersize omhoog.

EINDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

Leuk voor op een regenachtige zondag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Hiep hoi een nieuwe Elektron, een audiosloper met interactieve demo op de site: https://www.elektron.se/products/analog-heat/

Verwijderd

Elektron is goed bezig! En eindelijk een filter waar je ook stereo ins/outs op hebt want die zijn er niet zo veel.

Deze jongen ook een beetje want de studio is weer helemaal in werkende orde incluis mijn mastering rack. Heb nu ook een apart FX rack waar mijn effecten in zitten en op staan zodat ik er makkelijk bij kan.
Moet nog een keer een foto maken voor het overzicht. (Wel kut dat een FX unit kapot is, niet dat ik het gebruik maar hopelijk is het een kwestie van een zekering vervangen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
Geinspireerd door de nobcontrol laatst hier aangehaald (http://www.nobcontrol.com/) zat ik eens te kijken naar een zgn laser keyboard die tegenwoordig al voor 3 dollartientjes te krijgen zijn. (https://www.alibaba.com/p...keyboard_60139594274.html)

Wat zou het mooi zijn om zoiets volledig programmeerbaar te krijgen. Dat je bijv. in een configuratietool je plugin kan namaken en deze op je bureau kan projecteren.
Handig ook als je bijv. even wat sliders nodig hebt. Waarom is zoiets er nog niet ....grrrr..

edit: natuurlijk kan je ook een tablet gebruiken, maar dat is minder stoer en soms wil je knoppen net iets groter hebben of misschien zelfs heel anders 8)7 .

[ Voor 12% gewijzigd door 4-systeembeheer op 23-09-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
2mb schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 11:37:
Voor de toetsliefhebbers, nieuws van Spectrasonics voor $399:

[video]
Alle spectrasonics plugins hebben uitstekende perfromance en goede disk streaming.

Zelfs op mijn laptop vanaf een trage harde schijf kan ik al hun instrumenten vlot spelen. Zelfs wanneer FL Studio 6 GB geheugen gebruikt. (ik heb maar 4 GB op mijn laptop dus dit bekend dat FL Studio 2 GB van mijn pagefile gebruikt, die op een SSD staat.)

Ik heb geen geld voor keyscape (had ook geen geld voor Omnisphere 2) maar als ik geld had zou ik het onmiddelijk kopen. Een discount voor de mensen die alle andere plugins hebben is er helaas niet meer bij.

Ik vraag me ook af of hun Yahama piano beter klinkt dan de Art Vista piano die ik momenteel gebruikt. Maar al die oude instrumenten die niet meer bestaan .... wow .... als je een uniek geluid wilt moet je die zeker gaan gebruiken. En dan die rhodes! OMG. Ik hou erg van mijn MrRay73 Mark II, het is mijn to-go rhodes plugin. Maar deze is klein bier tegen over de rhodes in Keyscape. Wow! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
kaos- schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:54:
[...]

Latency zal je altijd houden, maar je kan er wel voor zorgen dat deze zo minimaal is dat je het niet meer hoort/merkt. Het beste wat je kunt doen is een degelijke audio interface halen. Focusrite heeft hele goede soundcards met lage latency en degelijke pre-amps voor als je vocals/gitaren wil opnemen.
Als je op een echte accoustische piano speelt dan is de latency tussen het induwen van een noot en de hammer die de string raakt ongeveer 80 ms. De tijd van string naar je oor is ongeveer 3 ms.

Met ASIO4ALL kan ik mijn latency normaal onder de 20 ms houden. En met mijn externe usb geluids kaart onder de 10 ms. Maar dat is alleen nodig als ik iets live inspeel of wanneer ik externe audio aan het opnemen ben. Mijn laptop is niet zo krachtig dus op ingewikkelde projecten moet ik soms tot en met een latency van 200 ms gaan zodat alles afspeelt zonder stutter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even een foto gemaakt van het overzicht van mijn setup.
Anders is dat nu linksonder een rack staat met effecten erin en ik heb voor al het tabletop spul planken met een randje gemaakt zodat het makkelijker te gebruiken is.
Embedden lukt niet dus maar een linkje.

• apNia
Dat ziet er uit als een toffe collectie wouter, denk dat ik me daar wel even zou kunnen vermaken :)

• kaos001
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:38:
Anders is dat nu linksonder een rack staat met effecten erin en ik heb voor al het tabletop spul planken met een randje gemaakt zodat het makkelijker te gebruiken is.
Nice!
Maareuh, dit staat beneden in de woonkamer of wat? :7

Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk weer creatief geweest in mijn micro studio:

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:38:
Wat is die pixel art op het plafond? Akoestisch paneel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Kaos
Als je toch de hele tijd in de studio zit waarom niet he?

@Dennis
Klinkt heel goed dit.

@2mb
Dat zijn DIY QRD diffusors. Als je die wil kopen betaal je je scheel dus zelf gemaakt. Ze zijn niet perfect maar doen wel genoeg in de ruimte om met name de freqs van de stemmen wat te beteugelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• audiojunk
Voor diegene die nog mooie vocals zoeken bij http://www.producerspace.com/ kun je gratis wat packs downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:52
audiojunk schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:22:
Voor diegene die nog mooie vocals zoeken bij http://www.producerspace.com/ kun je gratis wat packs downloaden.
Thanks! :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb nieuw speelgoed:

Afbeeldingslocatie: http://www.utopiamastering.com/albums/Gear/speakerrr.jpg

Gekoppeld aan 2x 800w hypex monoblokken, en een lynx hilo converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Iemand die zin heeft om dit op te knippen?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CbvyapKwYc0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
Zal eens voor je kijken...
edit: is klaar, moet 'ff uploaden..

[ Voor 41% gewijzigd door OB1 op 05-10-2016 11:04 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaos001
Heb vorige week een opdracht binnengekregen om muziek te maken voor een bedrijf wat night vision apparatuur maakt. Dit bedrijf werkt ook onder andere voor het leger van Amerika.
Stiekem best een beetje trots :7.

Het staat nog niet officieel online, maar heb al wel een private link om te sharen:

http://vimeo.com/185347904/8ef9bf2fde

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UtopiaM
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Dat zijn de leuke opdrachtjes idd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
even geknipt voor de zekerheid ivm copyright..

[ Voor 146% gewijzigd door OB1 op 05-10-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

Dit is echt heel tof. Alhoewel ik die track assistent echt de nieuwe Sausage Fattener zie worden :D
Pagina: 1 ... 25 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.