Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44
Een schets noemt hij dat O+ Zou gvd zo op de Drive soundtrack kunnen.
Kain_niaK schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:15:
[...]
Het klinkt verschrikkelijk op speakers.
Idd. De eerste preview die je poste klinkt wel ok. Maar daar miste wat...

In de de tweede preview is het teveel tegelijk imho. Less is more.

En die oude track in dat filmpje, klink als old skool rave 8) Best tof.

[ Voor 11% gewijzigd door yGiDoRp op 14-06-2016 00:40 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik heb niet op speakers geluisterd, ik heb op een sony mdr v700 geluisterd, wat een jaren als DJ standaard te boek stond.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Misschien beetje shameless repost, maar ik weet niet meer exact wat ik eens heb laten horen en niet.

Soundcloud linkje

Het zijn vrij oude composities met niet de beste instrumenten (o.a. the grand v1, edirol orchestra) en is niet gemasterd ook. Sommige zijn ook schetsen.

ReWaltz is de enige die echt "af" is, en heb daar dan ook 4 jaar over gedaan, maar in mijn defense was dat mijn eerste compositie. Komt uit 2002-2006 bedenk ik me net... dus die is wel oud :+

Met alle nieuwe gear die ik heb heb ik nog niets gefabriceert :P... moet maar eens snel doen.
yGiDoRp schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:49:
[...]

In de de tweede preview is het teveel tegelijk imho. Less is more.

En die oude track in dat filmpje, klink als old skool rave 8) Best tof.
Sluit ik me volledig bij aan. Die oude is best cool juist. Niets mis mee.

[ Voor 23% gewijzigd door gitaarwerk op 14-06-2016 16:41 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-systeembeheer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-10-2021
Kain_niaK schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:37:
edit: nee geen pic request voor mijn zusje. Ze stuurt met mails met PGP die ik niet kan lezen. Ze is erg op haar privacy gesteld.
Dat is te zien..
https://www.google.com/se...oe=utf-8&client=firefox-b
:X

Leuk nummertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
lol, ze is op haar privacy gesteld maar ze kent niet al te veel van het internet. (PGP was een grapje)

Iets anders dan. Mijn broer heeft een beroerte gehad.

Zijn eerste CD "Zin voor Zin" komt binnenkort uit. Maar er word ook een ICD in zijn hart geplaatst.
Dat is NIET leuk wanneer je 29 bent en nog graag elke dag voetbal speelt. Klote hartziekte. :(

Nu ja elk nadeel heeft zijn voordeel en zo word je dan wel gebeld voor Giel Beelen.

Oh ja en ik heb ook mijn muzikale steentje bijgedragen op zijn album.

Hier is een stukje muziek uit hetzelfde liedje als in die video.

Album komt binnenkort uit op het Zeven Zegels label. (hij heeft een label :| en ik niet)

Zijn artiesten naam is Sense en zijn soundcloud vind je hier, maar daar heet hij Son of Jacob want zijn naam is Ruben.

Ik zeg, koop dat album of download het (als ze het gratis beschikbaar maken). Maakt sense toch?

Oh ja, na de kosten gaat alle winst naar een VZW in Zuid-Afrika die Towers of Hope heet en dat zijn echte helden op de straten van Bloemfontein. Ruben wil ooit een tijdje vrijwilligerswerk doen voor hun in Zuid-Afrika. Hij is er al één keer geweest.

Zo, heb ik alles wel zo'n beetje gezegd denk ik.

Ik ga elke week een voorproefje van zijn album posten. Er zitten een paar pareltjes tussen. Ook wat mindere nummer maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen van hem! :9

[ Voor 100% gewijzigd door Kain_niaK op 14-06-2016 18:25 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 10:23

2mb

Kain_niaK schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:37:
Mijn nieuwe trance release "Wildfire" komt binnenkort uit.

Hier een kort loopje uit de track.

Zit 61 uur werk in de gehele track (9 minuten lang, maar ik moet em korter maken of hij zal te saai zijn) , maar ik ben er nog niet tevreden over. Het kan nog beter. En ik wil niet de aandacht verliezen dus ik zal moeten schrappen. 6 of 7 minuten zou beter zijn.

[audio]
Eerlijk, dit is nog geen goede trancetrack. Kick mag steviger. Bas meer zagen, dat moet de drive in de track zijn. Hihats zijn veel te simpel. Moduleren met die synth. Dikke reverb erop. Die arp is best aardig maar die piano doet maar random wat. En de mix moet echt steviger, trance mag wel een beetje beuken.

En 9 minuten is waarschijnlijk te lang. Probeer eerst eens de intro - break - drop perfect te krijgen. Ik ben het eens met apNia, dit klinkt nu alsof je er max een half uurtje aan hebt gezeten.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:20

On_E

Housemusic

Nog steeds hiermee bezig, vraag me alleen af of het uiteindelijk ook ergens naartoe gaat. :+

https://soundcloud.com/nyx_1978/sweat

Stuk na eerste break dit, variatie in percussie, verrassingen e.d. moeten er nog in...

edit: Oh, en deze...

https://soundcloud.com/nyx_1978/george-hefner-you-wip

Ik ben wel fan van ''moody'' op het moment ja. :P

edit2: Vandaag verder gegaan met Sweat, toch weer een stuk verder gekomen en ik hoop 'm toch wel af te kunnen maken in de komende weken. Link is geupdate. :)

[ Voor 40% gewijzigd door On_E op 15-06-2016 16:37 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
On_E schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:21:
Nog steeds hiermee bezig, vraag me alleen af of het uiteindelijk ook ergens naartoe gaat. :+

https://soundcloud.com/nyx_1978/sweat-wip

Stuk na eerste break dit, variatie in percussie, verrassingen e.d. moeten er nog in...

edit: Oh, en deze...

https://soundcloud.com/nyx_1978/you

Ik ben wel fan van ''moody'' op het moment ja. :P
Deep House is zo'n genre waar ik niet veel mee heb. Op het strand op een zonnige dag zou ik het wel diggen.

In "Sweat" zit een tikje wat te hard is en dat mij irritant in de oren klinkt.

"You" klinkt prima.

Maar, zoals je zelf al aangeeft, ik mis variatie.

"Puhpiano" vind ik trouwens erg cool.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Variatie erin brengen doe ik meestal als laatste en vind ik eigenlijk ook wel het lastigste. Snel bang dat ik teveel ga doen en 'in de knoop' raak. :+

Maar het moet wel natuurlijk.

Bedankt voor je comments iig! :)

[ Voor 9% gewijzigd door On_E op 14-06-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
2mb schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:05:
[...]

Eerlijk, dit is nog geen goede trancetrack.
Nee klopt, het is een loopje. Ik heb geen 61 uur aan dat loopje gezeten kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Kain_niaK schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:08:
[...]

Nee klopt, het is een loopje. Ik heb geen 61 uur aan dat loopje gezeten kerel.
Dat snap ik wel. Maar als dit loopje representatief is voor de rest van de track, dan moet je echt gewoon nog aan de slag met de track. Of heb je liever dat we hier enkel commentaar als 'Klinkt goed Kain_niaK' geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Ik had niet moeten posten, ga het waarschijnlijk niet eens in mijn track gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik heb ''You'' af, vind ik zelf iig. ;) (en soms moet je ook gewoon tevreden zijn, anders is het elke keer een gebed zonder einde, bij mij dan)

https://soundcloud.com/nyx_1978/george-hefner-you

Wel blij met het resultaat en goedgekeurd door vrienden.
Nu ''Sweat'' afmaken, daar ben ik nog wel wat langer mee bezig denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@On_E
Klinkt prima.
Qua mix zou het van mij wel wat organischer mogen klinken maar dat is persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:10

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik lurk hier al tijden mee maar ben van mezelf niet zo'n poster. Ben al een heel aantal jaren ontzettend low level aan het produceren. Voornamelijk vanwege de lol die ik erin heb de muziek die ik zelf tof vind (proberen te-) maken. Zo ben ik ooit ook als dj actief geweest; omdat er meer kick uit te krijgen is dan alleen het luisteren en/of op z'n best erbij dansen.
Zo heb ik me ook al eens aan wat remixen gewaagd. Mijn laatste project (na een jaar cubase niet opgestart te hebben) is er ook eentje, jaren geleden ontstaan als uitdaging en uitgelopen in een "ode" aan een van mijn guilty pleasures, Avril Lavigne.
Heb hem door slecht backup-beleid opnieuw moeten opbouwen (samples kwijt, midi files nog wel terug te halen) en dit is waar het nu staat: genoeg aan te doen maar wel af in grote lijnen:

Hoor nu zelf pas dat er een spoor is meegekomen dat eigenlijk braaf op mute had moeten blijven staan; die hoge "belletjes".
Ben dan ook best wel een amateur, vooral op gebied van mixing/mastering. Zal ook niet snel ineens tweehandig keyboard kunnen spelen dus van eenvingermelodietjes kom je bij mij ook niet snel af vrees ik. Ook ben ik niet zo ambitieus (of gewoon realistisch) wat deze hobby betreft en snap dat ik me met die samples op glad ijs begeef. Ik wil hier dan ook niets mee verdienen, zoals gezegd het is een soort ode geworden. Wil ik daar wat mee doen dan kan de track nog een stuk gepolijster en op of aanmerkingen worden dan ook zeer gewaardeerd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SuBBaSS
Arrangement is leuk.
De mix kan inderdaad nog wel wat aandacht gebruiken. Ik weet niet op welke systemen je dit beluisterd hebt maar het is aan te raden om het op zoveel mogelijk type speakers te beluisteren zodat je kan horen dat de balans nog niet helemaal klopt en er geen eenheid van de mix vanuit gaat. De percussie en met name de kick is overheersend en dat zou je wat kunnen terughalen en wat meer compressie geven. En dan elk spoor nagaan of de levels aan te passen zijn (statisch of geautomatiseerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Bedankt voor de feedback en tips Wouter. Ik luister het voornamelijk op mijn eigen pc met cranky geluidskaart/ koptelefoon/ iphone+ headset. Allemaal niet ideaal.
Ga je tips zeker ter harte nemen en (minutieus) in de mix duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Wat mij vooral opvalt is dat het stereobeeld van zowat alles veel te wide is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Van zowat alles? Oeps! Daarmee doel je op de panning van bijv. de synths? En de pingpong delay op de vocal? Moet ik (among things) ook eens goed naar kijken.
Ik had deze versie door t-racks24 gehaald met standaard limiter instellingen maar in cubase was er al sprake van enige clipping. Garbage in-garbage out, zal er eens goed voor gaan zitten/ luisteren. Ook jij bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
SuBBaSS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:50:
Van zowat alles? Oeps! Daarmee doel je op de panning van bijv. de synths? En de pingpong delay op de vocal? Moet ik (among things) ook eens goed naar kijken.
Ik had deze versie door t-racks24 gehaald met standaard limiter instellingen maar in cubase was er al sprake van enige clipping. Garbage in-garbage out, zal er eens goed voor gaan zitten/ luisteren. Ook jij bedankt voor de feedback!
Ja, het zijn inderdaad je synths en vocals (delays).

Je hats zijn dan weer mono.

En bass en drums zijn mono (dat is goed).

Maar, er sijpelt wat side dat van je synths komt in de bottom end.

En zoals andere al aangeven mag de algehele balans wat beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

yGiDoRp schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:06:
[...]

Ja, het zijn inderdaad je synths en vocals (delays).

Je hats zijn dan weer mono.

En bass en drums zijn mono (dat is goed).

Maar, er sijpelt wat side dat van je synths komt in de bottom end.

En zoals andere al aangeven mag de algehele balans wat beter ;)
Nice, kan ik zeker wat mee. _/-\o_

Dat mijn hats mono zijn had ik nooit zo bekeken/gehoord maar is te verklaren: ik doe mijn kick, percussie en soms ook fx via de NI Battery plugin en dan op 1 midi kanaal (wel zoveel mogelijk losse parts voor de instrumenten en gebruik de beat designer midi insert van cubase).
Is het beter om alle verschillende parts naar losse (stereo) audio tracks te bouncen of wat zou je me daarin adviseren? Snap dat ik dan veel meer controle heb over de geluiden maar lijkt me vrij bewerkelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yGiDoRp
SuBBaSS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:31:
[...]

Nice, kan ik zeker wat mee. _/-\o_

Dat mijn hats mono zijn had ik nooit zo bekeken/gehoord maar is te verklaren: ik doe mijn kick, percussie en soms ook fx via de NI Battery plugin en dan op 1 midi kanaal (wel zoveel mogelijk losse parts voor de instrumenten en gebruik de beat designer midi insert van cubase).
Is het beter om alle verschillende parts naar losse (stereo) audio tracks te bouncen of wat zou je me daarin adviseren? Snap dat ik dan veel meer controle heb over de geluiden maar lijkt me vrij bewerkelijk?
Er zijn verschillende manieren om een goed resultaat te krijgen. Het kan beter zijn om met losse source tracks te werken, maar dat hoeft niet altijd. Het heeft wel mijn voorkeur.

Nu ken/heb ik Battery niet, maar met Groove Agent kan je verschillende samples op verschillende soft outputs assignen en wellicht kan dat ook met Battery.

Ik doe op dit moment veel met hardware. Ik compose in MIDI en dan ga ik halverwege het proces audio tracks opnemen. Ik heb 8 inputs, dus dat gaat best lekker.

Drums compose ik vaak op een enkele MIDI track en trek ik voor ik ga opnemen uit elkaar.

Midi > Dissolve Part

Dan is het compressen en EQen en eventueel nog wat extra inserts en/of sends op de individuele tracks. Als ik verschillende elementen samen wil processen route ik ze naar een buss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Dit filmpje van supporters op het EK voetbal die sfeer maken heeft mij geinspireerd tot het maken van dit:

'k heb zeg maar een beat onder mijn zenuwen gezet. :P

En het tweede voorproefje van het "Zin voor Zin" album ook online gezet.

Het nummer heet "Mijn liefde is muziek" en is één van mijn favoriete nummers. Komt binnenkort uit op het christelijke Zeven Zegels label.

[ Voor 49% gewijzigd door Kain_niaK op 19-06-2016 05:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de kick liefhebbers.
Kiek es!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Ah! ik wil die heb!

[edit]

Gekocht...

[ Voor 6% gewijzigd door yGiDoRp op 25-06-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

voor de promojagers, NI komplete gaat nog tot 31/7 met korting weg. Het lijkt me alleen zo'n overdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 12:03

GforceNL

Out of memory....

Zitten een paar hele leuke EDM kicks in Punchbox. Als dat je genre is zou ik hem zeker uit proberen.

Ik layer sinds kort mijn (hardstyle) kicks in Kontakt, werkt stukken beter dan Battery welke in voorheen gebruikte. Meer controle over de individuele samples nu.

resultaat van een ochtendje klooien:
Soundcloud Kicks

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:37
Sonic Academy heeft recentelijk ook KICK 2 uitgebracht. Een hele hoop verbeteringen en als je KICK 1 al hebt is KICK 2 de helft van de prijs. Punchbox ziet er opzicht ook wel leuk uit, heb alleen net twee weken terug KICK 2 gekocht aangezien ik 1 al had. Er zit nu ook een realtime waveform display in waar je de waveform in real time ziet aanpassen als je aanpassingen aanbrengt. Visuals maken het proces soms toch wel een stuk makkelijker/fijner imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yGiDoRp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Weer eens meesterlijk creatief geweest met een clipje.

Gebruikte software:

Native Instruments Maschine
Native Instruments Synths
D16 Punchbox
Sony Vegas Pro 13
Windows 10 Home

Bedankt Wouter Veltmaat voor de tip voor Punchbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Yalopa schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:46:
voor de promojagers, NI komplete gaat nog tot 31/7 met korting weg. Het lijkt me alleen zo'n overdaad..
Nadat ik gisteren wat frustratie had over gebrek aan plaats voor nieuwe HW (en bestaande ook eigenlijk) heb ik mezelf een cadeautje gedaan.

Er gaat wat hardware naar 2dehands.be verhuizen denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yGiDoRp
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 07:10:
[video]

Weer eens meesterlijk creatief geweest met een clipje.

Gebruikte software:

Native Instruments Maschine
Native Instruments Synths
D16 Punchbox
Sony Vegas Pro 13
Windows 10 Home

Bedankt Wouter Veltmaat voor de tip voor Punchbox.
Wow Dennis, je wordt echt steeds beter. Petje af!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed Dennis.
Mooi dat Punchbox bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

TR-8 eigenaren krijgen toegang tot de 606 sounds, wie de 7x7 uitbreiding gekocht had krijgt de 606 gratis, voor de anderen is het ganse pakket te koop 7x7 + 606

Aangezien ik de 7x7 al had is het een leuk cadeautje van Roland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-10 14:46

djac1

Computer freak

Dit dump ik even hier :

YouTube: BEHRINGER Synth Vol. 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49
Ik zal vast wel een zuurpruim zijn, maar artists die heet worden van een synth als ze betaald worden om een paar hippe termen er in te gooien, maakt me nog niet heel warm. Wil wel iets meer weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Punchbox is wel heel cool :) Wel heel kick om zo met je geluid van de basis op te bouwen. Wel lekker tijdverdrijf.

Ik probeer even voorlopig einde te gaan maken aan de aankopen voor mn studiootje.. toch maar nog een matched pair rode NT-5 gekocht, Radial engineering J48 active DI en Cubase AI 8.5 gekocht. En nu eens tijd voor alles gereed te maken en basis in te stellen,...

Wil nog paar dingen hebben: shock mounts voor de NT5's, Behringer BCR2000 en een patch bay en een rack houder + wat kleine kabels... moet dan toch wel eens genoeg hebben voorlopig, haha.

Behringer synth van de introductie word ik ook niet heel erg warm voor :-) ben wel benieuwd hoe het is vs prijs :) leuk misschien voor on the go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
BCR2K is worth it. Kan ook sysex en 14 bit aan. Leuk voor het digitale filter van mijn Venom.

Wat is een Rackhouder? Bedoel je gewoon een rack? Ik ben zelf tevreden met mijn K&M 40900. Misschien koop ik er nog wel één, want

ik heb gister een Roland U-220 gekocht.

En een tip voor kleine kabels: Cordial, o.a. te koop bij Thomann.

[ Voor 11% gewijzigd door yGiDoRp op 07-07-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

yGiDoRp schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:19:
BCR2K is worth it. Kan ook sysex en 14 bit aan. Leuk voor het digitale filter van mijn Venom.

Wat is een Rackhouder? Bedoel je gewoon een rack? Ik ben zelf tevreden met mijn K&M 40900. Misschien koop ik er nog wel één, want

ik heb gister een Roland U-220 gekocht.

En een tip voor kleine kabels: Cordial, o.a. te koop bij Thomann.
Jep, toch maar even wachten weer op paar salarissen.. .het gaat wel erg hard zo. Maar idd leuk ding. Ik heb de fader versie al (ergens..). Die K&M is dus inderdaad degeen die ik wil hebben. Misschien nog een met een kastje eromheen.... voor op het bureau. Maar voor later weer denk ik.

Cordial CPM's heb ik alles mee bekabeld. Prima prijs, prima kwaliteit kabel met Neutrik stekkers ja.

Enige wazige waar ik gister achterkwam dat mn v-piano klote klonk door een spdif.. ik kan er nog steeds niet over uit waarom dit zo is. Dus moet die maar analoog bekabelen..baal ik wel van. Klinkt alsof de klokken/freq niet goed locked kunnen worden.

Die U-220 is wel grappig, maar is wel heel erg gedateerd toch? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
gitaarwerk schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:53:
[...]
Die U-220 is wel grappig, maar is wel heel erg gedateerd toch? :o
Uiteraard, maar hij klinkt nog steeds goed. Heb hem voor een zacht prijsje gevonden, en heb zoveel mooie dingen gehoord en en gelezen dat ik hem wilde hebben.

Mijn huidige rompler rack. Triton zit er niet in, die staat recht voor mijn neus..

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/t32zuq7a9/Rack.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

apNia schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:17:
Ik zal vast wel een zuurpruim zijn, maar artists die heet worden van een synth als ze betaald worden om een paar hippe termen er in te gooien, maakt me nog niet heel warm. Wil wel iets meer weten :D
Wat we er ook van vinden we praten er over, dus yep, de marketing zit goed, nu de synth nog.

// mijn budget is quasi op dit jaar :p, en ergens heb ik de keuze gemaakt om geen hardware meer te kopen zolang mijn keyboard skills niet hoger liggen..

(of ik moest een SH101 / Juno106 / korg ms20 tegenkomen voor een zeer leuke prijs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk setje romplers. Ideaal als je old skool house wil maken. :)

edit:
Leuke JP-80x0 plugin emulatie.
http://www.pluginboutique...nts/4-Synth/2114-Sunrizer

edit2:
Nog een interessante plugin. Eventide 910 emulatie
YouTube: H910 Harmonizer Plug-in Preset Demos

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2016 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Housetrackje gemaakt:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik ben voor het eerst wat eigen nummers aan het maken in een wat meer elektronische stijl (ik kom meer uit de bandjes-wereld als muzikant), niet echt vergelijkbaar met de meeste nummers die hier gepost worden, maar toch wil ik het hier toch even neerzetten. Dit omdat het mijn eerste echte projectje is en ik het idee heb dat ik vast zit in het mixproces. Ik denk dat dit een veel voorkomend probleem is voor beginners en heb inmiddels zoveel aan de knopjes gezeten dat ik niet meer weet wat ik hoor en wat er gebeurt.

Ik vind het zelf op mijn zeer simpele monitor opstelling (kamertje zonder akoestische behandeling en crappy goedkope monitortjes) en net nieuwe HD600 hoofdtelefoon goed klinken, ongeveer zoals ik zou willen. Echter in de auto bijvoorbeeld is het toch echt een heel stuk modderiger (denk dat er wat frequentieproblemen zijn in het mid-laag). Maar mijn ervaring schiet nu echt te kort om te weten wat ik kan gaan veranderen.

Het is verder bedoelt voor een leuk demo EPtje, voor de hobby, dus het hoeft niet perfect te zijn (vind een rauw randje ook wel leuk, hoeft niet té steriel). Ik ben met dit idee begonnen, doordat ik Tycho erg vet vind, die sound is fantastisch.

Hier mijn eerste mix poging (hoe embed je soundcloud in dit forum?):

https://soundcloud.com/sh...rd-white-blue-preview-mix

Wie heeft er tips en feedback voor mij?

PS: Dit is de eerste keer dat ik iets deel.. don't be too harsh :/

[ Voor 11% gewijzigd door Reynouts op 17-07-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Reynouts
Voor een eigen nummer is dit toch ok?
Qua mix is het wat dof en mist het wat expressie.
Bijv de drums klinken ivg met je referentie track wat tam en mag wel wat strakker.
En idd als je afluisteren beperkt is dan is dat lastig mixen.
Kwestie van veel oefening en veel vergelijken met andere track zodat je een idee krijgt hoe je het geluid naar jouw sound krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

yGiDoRp schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:08:
[...]

Uiteraard, maar hij klinkt nog steeds goed. Heb hem voor een zacht prijsje gevonden, en heb zoveel mooie dingen gehoord en en gelezen dat ik hem wilde hebben.

Mijn huidige rompler rack. Triton zit er niet in, die staat recht voor mijn neus..

[afbeelding]
Nice.. ben wel benieuwd wat je er mee gaat bakken! :*)

Later vanavond eens luisteren naar de tracks. Ondertussen bijna mn studiootje compleet. Radial DI box gekocht voor mn gitaar, Cubase Artist, en twee Rode NT-5's voor acoustische opnames. Nu mis ik nog 4 instrument kabels gebalanceerd, dus die nog op de kop tikken, en nog een rack voor de 19"... en dan ben ik aardig klaar... Vanavond eens pielen weer. Eigenlijk moet ik nu eens echt muziek gaan maken :F

[ Voor 44% gewijzigd door gitaarwerk op 19-07-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:12:
@Reynouts
Voor een eigen nummer is dit toch ok?
Qua mix is het wat dof en mist het wat expressie.
Bijv de drums klinken ivg met je referentie track wat tam en mag wel wat strakker.
En idd als je afluisteren beperkt is dan is dat lastig mixen.
Kwestie van veel oefening en veel vergelijken met andere track zodat je een idee krijgt hoe je het geluid naar jouw sound krijgt.
Bedankt voor de reactie.

Als ik a/b luister met mijn referentie track dan klinkt het nog mijlen ver van dat geluid, maar ik denk ook niet dat het realistisch is om te denken dat ik zoiets even kan maken. Ik maak me geen illusies.

Wat en hoe zou jij het doffe/expressie die mist in deze mix aanpakken?

Stel, ik zou deze track door een professional zoals jou willen laten masteren, welke tips zou je mij dan nog geven, voordat ik een final mix aflever? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yGiDoRp
gitaarwerk schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:46:
[...]

Nice.. ben wel benieuwd wat je er mee gaat bakken! :*)
Even een kleine creatieve oefening gedaan. Er zitten best leuke drums in die u-220 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Wil er iemand een bax-shop kortingscode?
Heb er hier eentje liggen voor 5%

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
.

[ Voor 99% gewijzigd door apNia op 12-08-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote titel, veel exposure.
Hedde goed goed gedaan.

Edit:

Voor de liefhebbers van percussie die de boel wat willen pimpen een spotgoedkope transient plugin.
http://www.hornetplugins.com/plugins/hornet-spikes/

Voor apNia
https://shop.presonus.com...ogy-Vintage-Reverb-Bundle

Voor de DJ's
http://www.gearjunkies.co...w-tablet-remix-tool-hook/

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 15:16
apNia schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:06:
Zit aardig veel passie en liefde in. Gedaan in Ableton. Praktisch alles heel creatief layeren geweest vanuit een shitton aan foleys in onze library (en geloof ik een incidentele synthtruuk ipv wavs). De reload sound van Deadshot bestaat volgens mij uit iets van 16 tracks, denk wel een van de meest complexe geluiden om goed te krijgen.
Leuk man. Hoe doen jullie dat eigenlijk, bijvoorbeeld zo'n reload, doe je dat een keer perfect en maak je dan een samplefile of moet je dat afh. vd situatie opnieuw tweaken? Is dat met parameters instelbaar gemaakt?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:54
99% off !!
http://www.pluginboutique...l-Instrument/1560-Xpand-2
Van 91€ naar €1,19, heb het gekocht..

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze laten nu eindelijk die Behringer synthesizer zien/horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Weer goed bezig geweest.

Get into the groove people.

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed Dennis.
Qua mix denk ik dat de kick een heel klein beetje te hard staat. Of je kan met sidechaining de rest harder zetten en de kick gebruiken voor een pomp effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Work in progress:

https://soundcloud.com/specimanx/lets-take-the-city

Mix is totaal niet wat het moet zijn nog (veel te overgecomprimeerd, slechte EQ en teveel clipping... dit hoor ik het beste op mn goedkope sennheiser koptelefoon. Sennheiser HD650, Dynaudio BM12mk3 en Kef reference hoor ik het weer niet... blijkt dus best lekkere mastering headphone te zijn :Y) ), moet vooral focussen eerst op de compositie. Normaliter begin ik met melodiën, maar deze keer niet. Nu loop ik beetje vast nog. Afijn, genoeg nog om verder te werken op :Y)
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 07:54:
[video]

Weer goed bezig geweest.

Get into the groove people.

_/-\o_
Lekker bezig! Man, ik moet net als jou gaan maken geloof ik. Zoveel meer rust en kwaliteit :-)

Enn.. id Behringer synth ben ik stiekem best benieuwd naar
yGiDoRp schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:52:
[...]

Even een kleine creatieve oefening gedaan. Er zitten best leuke drums in die u-220 :)

[audio]
Nice!! Klintk erg goed! Ik had laatst ook een oude module van Roland, de JD 990 beluisterd (iets met pre-work voor CNC achtige tracks)... en die klinkt echt verdomd goed ook voor zo een oud beestje. Roland blijft me best verbazen met hun kwaliteit :)

[ Voor 77% gewijzigd door gitaarwerk op 01-08-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Leuke WIP gitaarwerk. Alleen de march samples kraken mij iets te veel. En de lead die er in 0:41 in komt is wel vet, maar misschien iets te te hard of iets dergelijks.

JD 990 ben ik nog naar op zoek, maar is me nog iets te duur. Misschien tegen het einde van het jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

yGiDoRp schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:53:
Leuke WIP gitaarwerk. Alleen de march samples kraken mij iets te veel. En de lead die er in 0:41 in komt is wel vet, maar misschien iets te te hard of iets dergelijks.

JD 990 ben ik nog naar op zoek, maar is me nog iets te duur. Misschien tegen het einde van het jaar :)
Thanks! :-)

Inderdaad, March sample is veelste slecht. Ik kan deze gewoon in Groove Agent knallen en daar bewerken voor betere versie (echt heerlijke tool)

De lead komt nu uit de Blofeld, en heb daar bitcrusher en tube distortion overheen gedaan, en vind 'm inderdaad te vet. Moet een andere lead pakken, maar stiekem eigenlijk opnieuw bedenken.

Ja, gewoon rustig tegen de 800 euro + nog. Vind het wat te gek. Zag ook nog een DX7 staan voor 350 op marktplaats in mooie conditie. Maar editen ervan is een hell (en FM7 van NI is dan toch wat makkelijker, en ook mooi qua sound)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeau, vandaag een nieuwe studio computer in elkaar geklust.
Moest er ook een nieuwe geluidskaart bij kopen omdat PCI sloten niet meer op moederborden zitten dus ben maar voor een RME raydat gegaan. (Prima kaartje btw)
Een oude windows upgrade zat er niet in dus maar een clean install gedaan. Even snel de basis software installatie gedaan en nu weer alles instellen. En later nog de rest van de software installeren wat an sich al een hele klus is met al die aparte registraties enzo. Waarom kan niet alles via een iLok werken zodat je alleen nog maar hoeft te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 20:40
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:04: En later nog de rest van de software installeren wat an sich al een hele klus is met al die aparte registraties enzo. Waarom kan niet alles via een iLok werken zodat je alleen nog maar hoeft te installeren?
Ja, dit onderschrijf ik. Tal van eigen installers, met ditto wachtwoorden/usernames. Tenenkrommend.

Om nog maar de zwijgen over op de achtergrond draaiende software voor updates en dergelijke.
Kill it with fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nog niet zo erg toen dat ik een HD crash had en er ook belangrijke dingen foetsie waren.
Daarom houd ik nu ook de software en muziek strikt van elkaar gescheiden.

Mis alleen nog een wordclock module voor de raydat maar die is al besteld.
Niet perse nodig maar het is handig als je absolute stabiliteit wilt hebben.
*en weer verder gaat met software installeren*

edit:
Moar analog pr0n:

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
De Deepmind hype is groot... Mag ook wel want Behringer heeft al een pre-order voor 30.000 stuks. En dat heeft er voor gezorgd dat ze aan het onderhandelen zijn met leveranciers voor goedkopere componenten wat zich weer zal vertalen naar een lagere advies prijs.

Een concept voor een rack versie is er ook.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.musicradar.com/images/aaaroot/tech/_2016/8aug16/DEEPMIND12D_P0CF7_Left-Ears-650-80.jpg

:9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ulli Behringer gaat gewoon fora op mensen te vragen wat ze willen kopen.
Hij was zelf ooit eens aan een synthesizer begonnen maar nooit afgemaakt dus dit was zijn 2e kans.
Op Facebook zou staan dat hij $899 zou kosten wat voor zo'n ding heel gunstig is.
En er is een hele Behringer synth afdeling opgericht dus er zit nog meer in de pijplijn.
Bij mij ook trouwens, moet nieuwe vloerbedekking in dus dat word nog een leuke klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 17:20:
...dus er zit nog meer in de pijplijn.
Ik zou het wel mooi vinden als Behringer een synth georienteerde effectenbak zouden maken. Met een midi sync voor delay of modulatie effects en mss zelfs een CV ingang. Er is nu wel strymon of eventide en die zijn wel heel goed maar nogal duur.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik wilde een serieuze track maken maar heb toch weer een gek melodietje bedacht (hebben jullie dat niet?):

[Soundcloud: https://soundcloud.com/ottocoster/holla-work-in-progress]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Uli heeft de prijs voor de Deepmind 12 bekend gemaakt. $ 999,99 US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ding gaat zo vaak verkocht worden. Die haalt de 100k units wereldwijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Dat is heul nie duur nie. Ben benieuwd wat voor een bak het wordt. Misschien best een tof ding om te hebben. Vooralsnog staat de Moog Sub37 nog steeds bovenaan m'n verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer Deepmind12 vanuit Utrech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Is het nog wel zo spannend als de effects digitaal zijn? Van wat ik begrijp zijn de DCO's analoog, wat (correct me if I'm wrong) niet zo spannend/karakteristiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 17:00

Ryan1981

Je ne sais pas

He nog niet eerder gezien dit topic. Leuk om te lezen. Wat ik me nu afvraag, als je een muzieknummer maakt, en je zet het op soundcloud en het wordt opeens mega populair, verdien je er dan nog wat aan of wordt je er alleen bekend mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Je wordt er alleen bekend mee. Wat op zich al mooi zat is, want tegenwoordig moeten producers het steeds minder hebben van inkomsten van producties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
apNia schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:04:
Is het nog wel zo spannend als de effects digitaal zijn? Van wat ik begrijp zijn de DCO's analoog, wat (correct me if I'm wrong) niet zo spannend/karakteristiek is.
Ik zou zeggen dat basis golfvormen grotendeels gelijk klinken en dat de meesten dat ook digitaal wel kunnen reproduceren. Alleen zodra je soft/hard sync gaat doen of FM of andere modulaties met een hoge modulatiefrequentie dan hangt het bij digitale osc's vd impelentatie af of je wel of niet (meer) last krijgt van aliassing. Bij analoog zal dat uiteraard niet gebeuren.

Verder denk ik dat de implementatie vd filters een groot effect op het geluid zal hebben, veel groter dan zaagtand 1 vs zaagtand 2 of blokgolf 1 vs blokgolf 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Er is nu ook zo'n discussie op de FB Serum groep. Zo'n gast die dit post: YouTube: Proof Serum Sounds Better Than Massive

Serum klinkt beter dan Massive, en om dat te bewijzen gaan we naar de spectrum analyzer kijken :|
Ik geloof echt wel dat het een ding is, maar ik zou wel eens een voorbeeld willen horen waar het je parten gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat soort discussies wordt vaak (zo niet altijd) door nerds gevoerd die geen talent voor muziek maken hebben en hun tijd willen verdoen met te pochen hoe goede technische kennis ze hebben.
Soms moet het gewoon kut klinken om goed te klinken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Daarom. In een tijdperk waarin analoog juist omarmd wordt vanwege z'n quirks vind ik 't een knappe statement de een beter te noemen dan de ander.

Dit is ook een fijne. Wat haat ik mensen toch soms :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LcHCuoX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

die vraag zou in Neiging tot impulsief antwoorden op topictitels - Deel 5 vast leuke reacties krijgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 20:40
Na jaren Cubase te hebben gebruikt ben ik sinds gisteren begonnen met Ableton Live.
Om meerdere redenen: het live gebruik spreekt me erg aan en is zeer waarschijnlijk een element wat ik in een band wil gaan gebruiken op het prodium. Daarnaast gebruiken de meeste mensen die ik ken die electronische muziek produceren Live ook.
Een vriend van me had zijn Push gedemonstreerd en dat vond ik erg inspirerend werken. Op marktplaats het eerste model gevonden voor weinig (nieuw!) en meteen mee aan het kutten gegaan.
Die session view verwart me af en toe nog een beetje, maar het begint snel te wennen! Overall vind ik het te gek!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Vraag. Ik ben eigenlijk op zoek nog naar een reverb plugin waar je meerdere instrumenten uit je sessie kan positioneren in een kamer (beetje hoe de UAD plugin : 'ocean way studio' werkt, maar dan voor meerdere instrumenten (aangezien dat elkaar beinvloed en meer ruimte creeert en wat echter zal lijken).

Ik weet eigenlijk niet of zoiets bestaat

Verwijderd

Dat kan je zelf ook doen via panning en leveling en evt een delay. Iets wat überhaupt al tijdens het mixen in je achterhoofd kan houden omdat positionering in de mix erg belangrijk is.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:37:
Dat kan je zelf ook doen via panning en leveling en evt een delay. Iets wat überhaupt al tijdens het mixen in je achterhoofd kan houden omdat positionering in de mix erg belangrijk is.
True, maar panning is natuurlijk 1 dimensie. Met source & mic placing doe je al meer, laat staan dan dus ook meerdere instrumenten in een virtuele kamer met 2-3 mics oid.

Ocean Way studios is iets wat erbij in de buurt komt, maar heeft dus maar 1 source, en zou graag meerdere sources willen (source als in; instrument..zeg dus een Piano, gitaar, etc)

Verwijderd

Mic plaatsing is niets meer en minder dan panning, level en delay/phase.
Daarom zijn er ook geen plugins die dat emuleren behalve voor losse instrumenten zelf.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:02:
Daarom zijn er ook geen plugins die dat emuleren behalve voor losse instrumenten zelf.
Als je het zo zegt, dan klinkt dat wel logisch. Nooit over nagedacht. Thanks :Y)

• apNia
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:02:
Dat is niet helemaal waar. Afhankelijk van waar een geluidsbron staat in een kamer verandert ook de perceptie voor de luisteraar. In z'n directe vorm vanaf de bron is er HRTF, wat wellicht niet zo heel spannend is als je geen koptelefoon draagt. Maar de reflections in de ruimte zorgen er wel voor dat geluid, afhankelijk van z'n positie in de kamer anders gereflecteerd wordt.

Verwijderd

HRTF in essentie is ook een kwestie van vertraging dus dat veranderd niet zij bijster veel.
Als je echt wilt gaan mierenneuken dan kan het theoretisch wel verschil maken maar dat zal dan zo subtiel zijn dat het niet echt opvalt.

Vandaar dat ik ook adviseer om zoveel mogelijk van de bestaande basis elementen gebruik te maken om daar het verschil te maken. Want als je op zoek gaat naar niet bestaande plugins die iets speciaals zouden moeten kunnen doen is vaak een teken dat je op een doodlopend pad zit.

• apNia
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:16:
HRTF in essentie is ook een kwestie van vertraging dus dat veranderd niet zij bijster veel.
Als je echt wilt gaan mierenneuken dan kan het theoretisch wel verschil maken maar dat zal dan zo subtiel zijn dat het niet echt opvalt.
HRTF is meer dan veel meer dan simpelweg vertraging. Het heeft ook te maken met hoe je oor het geluid wat het ontvangt filtert, wat toevoegt aan de sensatie van positionering.
niet bestaande plugins die iets speciaals zouden moeten kunnen doen is vaak een teken dat je op een doodlopend pad zit.
https://developer3.oculus...st/concepts/os-vst-usage/

Verwijderd

Als je een Vincent van Gogh met beide oorschelpen doet kan je bijna niet meer bepalen waar het geluid vandaan komt. De essentie blijft zeker wel dat het de informatie waarmee je hersenen het geluid in een bepaalde plek interpreteren gebaseerd is op vertraging. Een oorschelp zelf filtert immers niet maar weerkaatst alleen de geluidsgolven richting het oorkanaal.

Ging om een 3d positionering reverb plugin voor meerdere bronnen. ;)

Je kan je project ook in 5.1 mixen en daar weer een stereo mix van maken. Maar dat is veel werk en gaat je tijd kosten om het te leren om een 5.1 terug naar een goede stereo mix te krijgen want dat is ook nog vrij lastig.

• apNia
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:02:
De essentie blijft zeker wel dat het de informatie waarmee je hersenen het geluid in een bepaalde plek interpreteren gebaseerd is op vertraging.
Je kan je project ook in 5.1 mixen en daar weer een stereo mix van maken. Maar dat is veel werk en gaat je tijd kosten om het te leren om een 5.1 terug naar een goede stereo mix te krijgen want dat is ook nog vrij lastig.
Again, het is echt veel meer dan vertraging. Je hoofd filtert dus het geluid op basis van waar het vandaan komt. Dat is niet een links/rechts ding, maar afhankelijk van een hoop factoren.
Humans have just two ears, but can locate sounds in three dimensions
Dit is niet iets wat je simpelweg met panning en delay kan oplossen als de luisteraar stereo is. Positie in 3D space verandert compleet de response van het geluid, en daar rekent ons hoofd op om te kunnen positioneren.

Je zou echt even het Wiki artikel door moeten lezen, want het is niet gewoon het downmixen van 5.1 (waarin je een hoop verfijning zou mislopen)

Verwijderd

Beste mensen,

Ten behoeve van een demo wil mijn band dat ik mijn toetspartijen als wav aanlever: voor elke track een wav-file. Deze worden dan in een ander programma ingeladen en samen met de andere instrumenten (gitaar, drum enzo) gemixed en uiteindelijk gemastered.
Ik werk met cubase (5.5) en gebruik vooral VST/softsynths zoals sylenth en nexus.

Mijn vraag is nu hoe ik mijn tracks het beste kan exporteren naar wav?

Ik exporteer de losse tracks momenteel "as is" en maak geen gebruik van equalizers, compressors, filters enzo. Is dat aan te raden voor een export naar wav of gebeurt dat bij het afmixen? Is er een optimaal decibelniveau voor de export?

Ik dacht, jullie hebben daar vast meer ervaring mee dus graag wat tips om tot het beste resultaat te komen

Alvast bedankt!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:14:
Again, het is echt veel meer dan vertraging. Je hoofd filtert dus het geluid op basis van waar het vandaan komt. Dat is niet een links/rechts ding, maar afhankelijk van een hoop factoren.
Je oorschelpen zijn een soort trechter die alleen het geluid gericht uit ongv. je blikveld je oorkanaal in leidt. Zodat mogelijk storend omgevingsgeluid je oren niet binnen komt. Moeilijker dan dat is het niet hoor.
Dit is niet iets wat je simpelweg met panning en delay kan oplossen als de luisteraar stereo is. Positie in 3D space verandert compleet de response van het geluid, en daar rekent ons hoofd op om te kunnen positioneren.
In een mix heb je geen omgevingsgeluid wat je moet filteren want je kan zelf de geluiden kiezen die je in de mix wilt stoppen. (Tenzij je een live opname hebt waarvoor je weer speciale mic opstellingen hebt die doen wat jij aangeeft.)
Met panning, level en delay kan je de grootste stappen zetten en als je nog wat kleuring wil hebben gebruik je een EQ.
Je zou echt even het Wiki artikel door moeten lezen, want het is niet gewoon het downmixen van 5.1 (waarin je een hoop verfijning zou mislopen)
Dit gaat een beetje een zweverige kant op. Is er een verschil? Ja. Maar als het verwaarloosbaar subtiel is dan kan je je afvragen of het zin heeft om een bepaalde tijd te steken in iets wat weinig tot niets uitmaakt. Hoe meer tijd je met details bezig houdt hoe groter de kans dat je oren luistermoe worden en je mixfouten gaat maken die wel invloed hebben op je mix.

• apNia
Nou ik geloof dat ik een beetje op het punt ben aangekomen waar je koppig bij je punt blijft en dat het niet veel zin meer heeft je te overtuigen. Ik heb heel veel tijd in dergelijke technieken gestoken, maar je bent niet echt te overtuigen geloof ik. Dus hou het lekker bij panning, levels en delays wouter :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik denk ook niet dat het zo makkelijk is als dat. Maar hey.. Ik ben hier niet echt beleerd met deze methoden. Maar weet je wat, ik ga wel die VST checken, want dat lijkt me wel wat om te gebruiken stiekem. Ik maak sowieso geen 5.1 mixes oid. Gewoon stereo... en een meer visuele versie voor ruimtelijkheid is ook wat. Dit is niet per definitie waar ik naar op zoek was, maar wel een mooie bijdrage.

Waar ik echt op doel, is dat de effecten van instrument 1, instrument 2 ook kan beinvloeden omdat ze in dezelfde ruimte zijn. Dat mis ik dus. En als je meerdere reverbs gebruikt weten deze niets van elkaar af. Maar wellicht val ik hiermee in de herhaling :-)

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:37:
Nou ik geloof dat ik een beetje op het punt ben aangekomen waar je koppig bij je punt blijft en dat het niet veel zin meer heeft je te overtuigen. Ik heb heel veel tijd in dergelijke technieken gestoken, maar je bent niet echt te overtuigen geloof ik. Dus hou het lekker bij panning, levels en delays wouter :)
Dan heb je er nog niet genoeg tijd in gestoken zodat je de inhoud dusdanig beheerst dat je het goed kan uitleggen want meer dan een zweverig verhaal zonder concrete voorbeelden is het niet. Als je iemand wilt overtuigen zul je met steekhoudende argumenten moeten komen.

Hier een voorbeeld van hoe een extreem dure plugin door een gast is nagemaakt met een basis kennis van signaal verwerking en dat gratis aanbied ipv gebakken lucht voor de hoofdprijs te verkopen voor iets wat dus niet te patenteren bleek. En wat zijn de basis bouwstenen van deze plugin? Delays, levels en EQ.
http://dallashodgson.info/articles/OpenAmbienceProject/
gitaarwerk schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:41:
Waar ik echt op doel, is dat de effecten van instrument 1, instrument 2 ook kan beinvloeden omdat ze in dezelfde ruimte zijn. Dat mis ik dus. En als je meerdere reverbs gebruikt weten deze niets van elkaar af. Maar wellicht val ik hiermee in de herhaling :-)
Dan gebruik je toch een send effect waarbij je sporen allemaal dezelfde galm geeft? (Oftwel in dezelfde ruimte zet.) Afhankelijk van hoeveel send je elke spoor geeft kan je aangeven dat deze verder van het middelpunt staat. (Immers meer galm geeft aan dat iets verder weg is)

• apNia
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Dan heb je er nog niet genoeg tijd in gestoken zodat je de inhoud dusdanig beheerst dat je het goed kan uitleggen want meer dan een zweverig verhaal zonder concrete voorbeelden is het niet. Als je iemand wilt overtuigen zul je met steekhoudende argumenten moeten komen.
Dat jij het zweverig vindt heeft denk ik meer te maken met het feit dat je de materie een beetje moeilijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

Dan gebruik je toch een send effect waarbij je sporen allemaal dezelfde galm geeft? (Oftwel in dezelfde ruimte zet.) Afhankelijk van hoeveel send je elke spoor geeft kan je aangeven dat deze verder van het middelpunt staat. (Immers meer galm geeft aan dat iets verder weg is)
Doh, inderdaad... met DAWs nu denk ik er eigenlijk nooit meer aan Sends :-) haha... ouch. Ik instantieerde altijd direct nieuwe FXs. Vroeger ging dat anders met mengtafels en een/twee hardware fx units

Enige is dan dat je nog iedere send apart ergens in een ruimte zou willen neerzetten. Maar dit is al een stap verder. Thanks :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yGiDoRp
Heb weer eens iets gemaakt.

:)

[ Voor 18% gewijzigd door yGiDoRp op 27-08-2016 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt lekker zwoel.
(Bas is wel wat aan de zware kant.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Dank je! Ik wilde op zich wel een zware bas erin, en ik ga vaak iets te ver...

Het is een LANDR master btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

gitaarwerk schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:22:
Vraag. Ik ben eigenlijk op zoek nog naar een reverb plugin waar je meerdere instrumenten uit je sessie kan positioneren in een kamer (beetje hoe de UAD plugin : 'ocean way studio' werkt, maar dan voor meerdere instrumenten (aangezien dat elkaar beinvloed en meer ruimte creeert en wat echter zal lijken).

Ik weet eigenlijk niet of zoiets bestaat
Dit is wat je zoekt:

Virtual Sound Stage

Afbeeldingslocatie: http://www.parallax-audio.com/images/mac_book_ui.png

Of een simpelere variant:

Proximity

Afbeeldingslocatie: http://www.tokyodawn.net/wp-content/uploads/2012/11/proximity_draft_back1.png

Pagina: 1 ... 24 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.