Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whittywindle
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-06-2023
yGiDoRp schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 22:19:
[...]

Ok, ik snap niet zoveel van je posts over je problemen, begin bij het begin.

Wat voor geluidskaart gebruik je?

Gebruik je een Asio driver?

Heb je de outputs in VST connections goed staan?

Dit is als ik alleen mijn laptop gebruik.
Bedankt voor je hulp, maar ik heb het al kunnen oplossen met dank aan SuBBaSS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

yGiDoRp schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:01:
Ben een tijdje weg geweest, maar nu weer terug. Als het met mij beter gaat wordt mijn muziek ook beter merk ik.

[video]
heel goed begin, vanaf 1:30 gebeurt er iets vreemds met de kick, hij vervormt te zwaar naar mijn mening, 10 sec late kickt de trance er helemaal in en dan gaat het nogal buiten wat ik kwa stijl tof vind, maar wel goed gedaan.. om 2:40 gaat de trance lead er weer uit en ben ik weer helemaal mee.

ik ben dus zeer benieuwd wat er zou gebeuren moest deze track een remix krijgen waar de trance er uit gaat, en de track verder evolueert in de donkere sfeer waarin hij gestart is, en uiteindelijk ook eindigt..

nice one..
Madferit28 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:31:
Weer wat lopen experimenteren, iemand op- of aanmerkingen? :)

https://clyp.it/qav52rzt
Lead sound in de intro doet pijn aan de oren op een hoog volume. Eens de kick er is, blijft er iets vervelend hangen, het klink heel onrustig, maar dat is de stijl vermoed ik. Ik vind het nogal stresserend om naar te luisteren, de hoeveelheid compressie die hier lijkt op te zitten helpt mij ook niet.

Het kan tussen andere EDM tracks staan, het zal niet omvallen, dus in die stijl zit je volgens mij wel goed, en wellicht was net dat de bedoeling. Doe zeker verder, er zit wat in.

[ Voor 30% gewijzigd door Yalopa op 09-08-2017 21:46 ]

You don't need eyes to see, you need vision

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49
Iemand enig idee hoe je side informatie er volledig afknipt? Mid/side EQ'ing lijkt dat wat je van 'side' cut de verschuiven naar 'mid'. Ik wil volledig af van percussie wat in een bepaalde frequency band in 'side' zit :)

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-10 18:58

2mb

Ableton Utility width op 0% zetten (mono)?

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44
Mono to Stereo plugin in Mono stand?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
2mb schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:42:
Ableton Utility width op 0% zetten (mono)?
yGiDoRp schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:08:
Mono to Stereo plugin in Mono stand?
Zorgt ervoor dat iets vanuit side naar het midden gemoved wordt :-(
Snap niet waarom het zo moeilijk is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
apNia schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:23:
[...]

[...]

Zorgt ervoor dat iets vanuit side naar het midden gemoved wordt :-(
Snap niet waarom het zo moeilijk is :D
Ok, ik denk dat ik je nu begrijp. Maar dan is Fabfilter ProQ2 met een cut op de sides toch wat je wilt?

[edit]

Nee ik begrijp je nu nog beter denk ik. Tenzij iets hard L of of hard R gepanned is gaat je je niet lukken om van mid informatie af tekomen met een EQ of iets dergelijks, want er is bijna altijd wel mid informatie.

[ Voor 24% gewijzigd door yGiDoRp op 11-08-2017 21:50 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Het is juist dat ik van de side informatie af wil komen, die hard L en R gepanned is, op een specifieke frequencie. Ik was net een voorbeeldje voor je aan het maken om mee te spelen, en toen kwam ik er bij toeval achter dat L/R EQ'ing niet hetzelfde doet als M/S. Als ik iets cut op L/R mode (in L of R) dan wordt dat niet naar het midden verplaatst, in tegenstelling tot M/S mode, waar als je iets cut op S het naar M verplaatst wordt.

Heb een voorbeeldje naar https://we.tl/qGMwcJas1e geupload. Een lead sample die speelt, met sine beeps op exact 523hz. Ik kan een notch maken op die frequency met normale EQ, maar dan lijdt de lead sample er ook onder. Daarom wou ik dat enkel hebben op de sides. Echter, cutten in M/S mode verplaatst dat wat gecut wordt op S naar M. In tegenstelling tot L/R mode waar je hard wegknipt uit L of R.

Dacht dat L/R gewoon een specifiekere M/S was. Never knew that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
Ik heb mijn focusrite scarlett 2i4 aangesloten via 2x tullip aansluitingen (van de in totaal 4) naar een 1,35mm aansluiting op mijn 2.0 speaker set. Nu stuit ik weer op andere problemen.

Ik blijf een zachte piep horen op de achtergrond. Ik heb mijn aansluitingen al gecheckt, maar daar ligt het niet aan. Drivers zijn ook up to date.

Al mijn stopcontacten zijn niet geaard (oud huis). Kan het misschien daar aan liggen? Wat kan ik verder nog proberen?

[ Voor 19% gewijzigd door Whittywindle op 13-08-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:30

On_E

Housemusic

Eindelijk mijn laatste hierboven al geposte track echt af, het duurde een kleine twee weken tot ik iets extra's gevonden had voor het laatste gedeelte. Mooi hoe experimenteren uiteindelijk weer leidt tot resultaat. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayway
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-10-2020
Ik heb na maanden lang niks meer af gemaakt te hebben toch mezelf zo ver gekregen iets af te maken!

Ik weet niet of er hardstyle liefhebbers zijn, maar ik heb een remixje gemaakt van AJR - Weak.

Wat vinden jullie er van?

Alvast bedankt voor het luisteren!

[ Voor 2% gewijzigd door Hayway op 14-08-2017 08:03 . Reden: Was de audio tags vergeten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yGiDoRp schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:01:
Ben een tijdje weg geweest, maar nu weer terug.
Sja, dan kan ik niet achterblijven. Long time no see guys, fijn om weer terug te zijn!

Doet ApNia al aan rewiren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
apNia schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:21:
Het is juist dat ik van de side informatie af wil komen, die hard L en R gepanned is, op een specifieke frequencie. Ik was net een voorbeeldje voor je aan het maken om mee te spelen, en toen kwam ik er bij toeval achter dat L/R EQ'ing niet hetzelfde doet als M/S. Als ik iets cut op L/R mode (in L of R) dan wordt dat niet naar het midden verplaatst, in tegenstelling tot M/S mode, waar als je iets cut op S het naar M verplaatst wordt.

Heb een voorbeeldje naar https://we.tl/qGMwcJas1e geupload. Een lead sample die speelt, met sine beeps op exact 523hz. Ik kan een notch maken op die frequency met normale EQ, maar dan lijdt de lead sample er ook onder. Daarom wou ik dat enkel hebben op de sides. Echter, cutten in M/S mode verplaatst dat wat gecut wordt op S naar M. In tegenstelling tot L/R mode waar je hard wegknipt uit L of R.

Dacht dat L/R gewoon een specifiekere M/S was. Never knew that :)
Met phase inversion en op het einde nog een cut op de sides kom ik op dit uit.

https://clyp.it/brto3lc3

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/nev3e472d/removeside.png

[Edit] Om het volume verlies te compenseren heb ik de stukjes waar de phase inversion plaatsvindt geboost met 3 db.

https://clyp.it/hscctb05

[ Voor 5% gewijzigd door yGiDoRp op 14-08-2017 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
yGiDoRp schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:58:
[...]

Met phase inversion en op het einde nog een cut op de sides kom ik op dit uit.

https://clyp.it/brto3lc3

[afbeelding]

[Edit] Om het volume verlies te compenseren heb ik de stukjes waar de phase inversion plaatsvindt geboost met 3 db.

https://clyp.it/hscctb05
Phase inversion werkte in m'n daadwerkelijke experiment niet. Complex verhaal, maar de "klik" daar was lastiger te isoleren omdat het meer was dan een peak op 1 frequency. En toen ik die eenmaal had geisoleerd bleek hij niet exact op de metronoom te lopen, waardoor ik het geisoleerde geluid niet goed kon laten phase cancelen in een loopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Kan je al een degelijke reese maken? Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DBqIbkf.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:52
Hayway schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:49:
Ik heb na maanden lang niks meer af gemaakt te hebben toch mezelf zo ver gekregen iets af te maken!

Ik weet niet of er hardstyle liefhebbers zijn, maar ik heb een remixje gemaakt van AJR - Weak.

[audio]
Hardstyle fan hier! :)
Lekkere remix hoor, ik vind het altijd prachtig om te horen als mensen van die commerciële troep iets vets kunnen maken!

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Hayway schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 19:49:

[audio]
Ik vind het commerciele origineel een top track en jouw remix ook enorm lekker. Maar ik mis in jouw mix wel wat bass en sub-bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayway
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-10-2020
yGiDoRp schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:03:
[...]

Ik vind het commerciele origineel een top track en jouw remix ook enorm lekker. Maar ik mis in jouw mix wel wat bass en sub-bass.
Dat is gelukkig redelijk opgelost! Er is een promotiekanaal die hem in ieder geval gaat verspreiden voor me, dat is de versie met de bass en sub. Ik werk sinds kort met een koptelefoon en die is gesloten, dus ik overschat de bass soms. Bij de volgende tracks ga ik er even wat meer rekening mee houden!

Thanks voor de comments !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Een nieuwe track:

https://soundcloud.com/yalopa/in-charge

feedback is uiteraard weer welkom..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apNia
Leuk stukje :)

edit:

En deze <3

[ Voor 41% gewijzigd door apNia op 19-08-2017 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Experimentje: ik heb geprobeerd 4 maten future bass te maken:

[Soundcloud: https://soundcloud.com/ottocoster/futuristische-bas]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
4 maten :/ ? Slaat je nick op je harde schijfruimte ofzo?

Mooi! Wat te gelikt naar mijn smaak, maar je hebt zoals altijd de sound goed te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Future Bass is altijd gelikt as fuck @vlaaing peerd
Klinkt leuk @2mb !

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter

Ook al heb ik mijzelf verteld dat ik deze composities exclusief wil houden voor mijn straat publiek, ik vind het moeilijk om niet in teven tegen de verleiding voor aandacht en bevestiging. Het is belangrijk voor ons allemaal dat we gezien worden voor wie we zijn. En ik, ik maak muziek.

Dus wat denken jullie? Ik heb onlangs een sessie opgenomen op een Kawai vleugel, toen ik alleen was in een kerk, voornamelijk voor mijn Europese vrienden en familie, ik mis het om voor hun te spelen sinds ik naar Canada verhuisd ben. De vleugel was langzaam wat vals aan het worden, terwijl ik aan het spelen was (sommige van de hogere noten). Ik heb het opgenomen met mijn Zoom h4n stereo microfoon.

Ongeveer 1/5de is pure improvisatie. (Ik hou erg van wat ik geïmproviseerd hebt vanaf ongeveer 20:50 en vooral de hoge nootjes op 21:33) en er ik ook veel semi-improvisatie waar ik improviseer op akkoorden progressies die ik in "muscle memory" heb. (is er een Nederlands woord voor "muscle memory"?). Alles wat je hoort zijn mijn eigen originele composities die je ook uitgewerkt op mijn soundcloud pagina tegen komt. Toch is het soms niet zo moeilijk om uit te vogelen wat de inspiratie achter sommige stukjes is. Bijvoorbeeld wat ik speel op 24:40 is geïnspireerd door de thema muziek van de Interstellar film. En 54:30 komt van de credit music wanneer je Super Mario Brothers 2 op de SNES uitspeelt. Ik ben een harmoniejunk, verslaafd aan de oneindige zoektocht naar goed klinkende akkoorden progressies. Ik speel voornamelijk in mineur op de zwarte toetsen en vind het erg bevredigend wanneer ik progressies vind die overschakelen naar major en dan terug mineur.

Ik heb nooit een scholing in muziek gehad behalve 3 jaar notenleer toen ik een jaar of 10 was. Ik kan niet van noten spelen. Algoritmische progressies zoals bijvoorbeeld de kwinten cirkel zijn dingen die ik eerst zelf op de piano ontdekt heb als goed klinkend en dan wanneer ik zag dat de progressie gewoon een stappen plan is, dan zocht ik het op het internet op en die manier leer ik af en toe wel iets.

Het zou ook mooi zijn als ik altijd op vleugels kan spelen in plaats van armoedige staande piano's met kapotte snaren en valse toetsen. De reactie op het spelen als straat muzikant is erg goed geweest. Wanneer er rond de straat piano's genoeg mensen zijn kan ik zo'n 200 dollar verdienen voor ongeveer 6 uur spelen. Ik heb wat video opnames van het publiek achter de piano dat ik kan syncen met het geluid van mijn Zoom microfoon. Mischien plaats ik die nog, het is leuk om de interactie met mijn publiek te zien. Wanneer je compleet blut bent is het een erg goeg gevoel om 45 minuutjes te spelen en met de 15 dollar dan wat eten te kopen. Ik wou dat ik dat 10 jaar geleden had ontdekt. Ik ben 32 nu en zoals Stufjan Steven in "Chicago" zingt: "I made a lot of mistakes".

Ik ben gaan componeren en produceren (op de computer met fruityloops) toen ik 15 was (en ik heb mixen en masteren op die reis later ook geleerd) maar ik heb nog steeds grote moeite met plaatsing van elementen en het vermogen om producties af te maken. Nu dat ik eindelijk geld met mijn muziek aan het verdienen bent is er de motivatie om meer te componeren. Ook omdat ik ongeveer een uurtje kan spelen voor ik door mijn eigen materiaal heen ben en ik drijf mezelf knettergek met het de hele tijd opnieuw spelen van mijn eigen stukjes. Nu MOET ik componeren, het is geen kwestie meer van hobby of voor de relaxatie. Ik kan hier mijn brood mee verdienen (in de zomer in ieder geval, niet in de winter hiero). Het zou goed zijn dat de mindset van hobby verdwijnt en die van job er voor in de plaats komt.

In ieder geval, ik hoop dat jullie er van kunnen genieten. Ik ben zeker geïnteresseerd in constructieve feedback. Nu dat ik aan het optreden ben is er veel piano techniek die ik kan leren. Zoals het spelen van verschillende ritmes met elke hand. Ik heb daar nooit veel interesse voor gehad omdat het niet nodig was. Wanneer mijn piano techniek niet toe reikend was om uit te werken wat ik in mijn hoofd hoor dat ging alles naar de pianoroll op de computer. Op de computer kun je meer dan twee handen gebruiken en alles wat goed is blijft goed.

Wanneer je op de piano componeert moet je eerst goed kunnen spelen wat je in je hoofd hebt voordat er input voor je brein is waar je brein dan met de rest kan komen. Op de computer heb je dat probleem niet.

PS: Ja ik weet dat ik teveel sustain pedaal gebruik.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Whittywindle schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:40:
Ik heb mijn focusrite scarlett 2i4 aangesloten via 2x tullip aansluitingen (van de in totaal 4) naar een 1,35mm aansluiting op mijn 2.0 speaker set. Nu stuit ik weer op andere problemen.

Ik blijf een zachte piep horen op de achtergrond. Ik heb mijn aansluitingen al gecheckt, maar daar ligt het niet aan. Drivers zijn ook up to date.

Al mijn stopcontacten zijn niet geaard (oud huis). Kan het misschien daar aan liggen? Wat kan ik verder nog proberen?
Da's balen dat je nog steeds niet van de piep af bent!
Ben zelf totaal niet kritisch wat dat soort dingen betreft (en draai ook op budgetspul, daar kan ik geen hoge eisen aan stellen) maar ook niet bedreven in troubleshooten.
Hoop dat er hier iemand wat inhoudelijks over te zeggen heeft...

Hier een twijfelachtige primeur gehad op een van de sites waar ik mijn muziek post (soundclick.com) dat mijn fan-remix van Paramore verwijderd is vanwege inbreuk op de rechten.
Nog niet eerder meegemaakt.
Was vroeger heel terughoudend met het gebruik van samples maar werd er wat laks mee (en daarnaast: was er onderhand wel achter dat ik nooit muziek zal maken die verkoopbaar is :P).
Het maakt als puntje bij paaltje komt natuurlijk niets uit met welk idee het gemaakt is ("fan remix"/ nooit met doel er geld mee te verdienen).

Maar goed, ondertussen vind Youtube het allemaal prima terwijl dat al mekkert als je toevallig je tv aan had staan tijdens een webcam-sessie met muziek op de achtergrond.
Zal een kwestie van tijd zijn (of ik boei echt helemaal niet; ook prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Ik ben meer aan het werken aan mijn mixing skills.

Dit is mijn laatste project.

Ook heb ik mijn laatste paar tracks aangepast in de mix en heb ik een extended versie van Overtake afgemaakt.

Zie de playlist:

https://soundcloud.com/vincent-nap/sets/v-nap-trance-2017

Plan is nu om een aantal andere oudere projecten van mij aan te pakken. Ook blijf ik aan ideetjes rommelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Mix klinkt goed imo. De keuze aan sounds ben ik niet helemaal weg van. Het lijkt alsof je een beetje een "lush" lead mist, waardoor het geheel wat droog aanvoelt. De lead melody is iets square achtigs (?), maar blijft vrij droog. Wat prima is als er iets moois onder zit, zoals vette supersaw pads. Zo niet, dan zou ik er iets meer verb opgooien. Lekkere lange trance lead verb ;)
Maar ik weet niet of dat het probleem oplost van de tè droge drop. Dat zal je zelf even moeten checken. Persoonlijk denk ik dat mooie open pads eronder het mooist zullen staan. En in de progressie van de track, naarmate je richting de climax van de track zelf gaat, het filter daarvan steeds meer opentrekken.

[ Voor 17% gewijzigd door apNia op 29-08-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
apNia schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:39:
Mix klinkt goed imo. De keuze aan sounds ben ik niet helemaal weg van. Het lijkt alsof je een beetje een "lush" lead mist, waardoor het geheel wat droog aanvoelt. De lead melody is iets square achtigs (?), maar blijft vrij droog. Wat prima is als er iets moois onder zit, zoals vette supersaw pads. Zo niet, dan zou ik er iets meer verb opgooien. Lekkere lange trance lead verb ;)
Maar ik weet niet of dat het probleem oplost van de tè droge drop. Dat zal je zelf even moeten checken. Persoonlijk denk ik dat mooie open pads eronder het mooist zullen staan. En in de progressie van de track, naarmate je richting de climax van de track zelf gaat, het filter daarvan steeds meer opentrekken.
Ik ging in seventh heaven voor een happy 90's sound.

Supersaw pads is een goede tip, ik experimenteer er nu een beetje mee en het vult de gaten wel. Thanks!

[edit]

Jahoor, dit gaat het helemaal worden.

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/s4x1j5ro5/supersaw.png

[nog een edit]

done:

[ Voor 12% gewijzigd door yGiDoRp op 29-08-2017 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Het is echt prachtig man. Regel een goede stage piano en maak een top opname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
yGiDoRp schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 23:35:
[...]

Het is echt prachtig man. Regel een goede stage piano en maak een top opname.
Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 19:05
Vanavond ook weer eens wat opgenomen 2 of 3 takes...techno/techhouse dub ik weet niet waar het onder valt. Ben zelf van de rauwe techno maar als ik zelf aan de slag kom ik altijd melodieuzer uit haha. Dit is een live opname met de Elektron Digitakt.

[Soundcloud: https://soundcloud.com/djerror_nl/strutoaked]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:52
Whittywindle schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 15:40:

Dit probleem blijf je houden zeker als geen geaard stopcontact toch wel een must is. Daarbij zijn tulip aansluitingen erg storing gevoelig. Het zou mij niks verbazen als de stroomvoorziening van je speakerset deze piep veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djerror schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 00:05:
Ben zelf van de rauwe techno maar als ik zelf aan de slag kom ik altijd melodieuzer uit haha.
Nice trackje, je hoort ook wel dat de beat de intentie heeft om wat rauwere kan op te gaan. Het zijn vooral de delays op de lead en de airy bubble stabs die de rauwheid eruit halen. Ook het enorm clean cut hihatje maakt het allemaal braver dan misschien de bedoeling was. Je hoeft nog niet eens de akkoorden te veranderen van die stabs, maar vooral de sound.

Delays, verbs en andere spatiale effecten maken zaken al snel atmosferischer, terwijl rauw makkelijker behaald word met direkt in-your-face geluid zonder reverb.

Dus a little less reverberation and a little more distortion denk ik }:O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
vlaaing peerd schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:35:
[...]

Nice trackje, je hoort ook wel dat de beat de intentie heeft om wat rauwere kan op te gaan. Het zijn vooral de delays op de lead en de airy bubble stabs die de rauwheid eruit halen. Ook het enorm clean cut hihatje maakt het allemaal braver dan misschien de bedoeling was. Je hoeft nog niet eens de akkoorden te veranderen van die stabs, maar vooral de sound.

Delays, verbs en andere spatiale effecten maken zaken al snel atmosferischer, terwijl rauw makkelijker behaald word met direkt in-your-face geluid zonder reverb.

Dus a little less reverberation and a little more distortion denk ik }:O .
Thanks voor de feedback zal ik zeker in acht nemen :-D...gooi er af en toe misschien idd iets veel reverb en delays erover..zit ook een overdrive functie op :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 19:34
Zojuist een Moog Mother-32 aangeschaft zonder al te veel know-how over synths en muziek(productie). Al een paar jaar een kleine obsessie voor het modulaire wereldje via YouTube etc., dus het werd eens tijd om hier via een semi-modular aan te proeven. Ik ben benieuwd. :)

Afbeeldingslocatie: https://dt7v1i9vyp3mf.cloudfront.net/styles/news_large/s3/imagelibrary/M/MoogMother32_03.jpg?69XJpQcM3iSC6GChI0Vyq5wfHl9NyuXR=&itok=ALVK1bHK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Kent iemand een OSX programma om akkoorden mee te trainen met een MIDI keyboard?

Yalopa schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 18:30:
Kent iemand een OSX programma om akkoorden mee te trainen met een MIDI keyboard?
Bedoel je akkoorden trainen qua gehoor (herkennen) of akkoorden trainen als in akkoorden spelen op het keyboard?

Mijn inziens is dat je het snelste leert door te luisteren en te spelen, check iig Chordmate, Pianochords, Chord scales of Capo, misschien zit daar tussen wat je zoekt.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De juiste toetsen leren indrukken waneer ik Cmaj7 moet spelen is al een goed begin. nu verlies ik veel tijd met te controleren als ik juist zit tijdens mn oefeningen. Idealiter toont de applicatie een akkoord moet ik dat spelen en zegt de applicatie als het juist is. Op het gehoor hoeft nu nog niet zo nodig.

Ik was ook al begonnen om dit zelf te programmeren, maar ik ben helaas een k*t programmeur. Bovendien kreeg ik van mn vriendin het wijze advies "ipv tijd te steken om dat te programmeren, steek die tijd in het oefenen op je piano"

ik check je sugesties zeker eens uit, waarvoor dank

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:49
Yalopa schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:18:
Bovendien kreeg ik van mn vriendin het wijze advies "ipv tijd te steken om dat te programmeren, steek die tijd in het oefenen op je piano"
Je vriendin klinkt mij als een wijs persoon :) Het is gewoon tellen. En je intervallen kennen maar daar is plenty youtube spul over.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
Weet iemand waar ik goede kwaliteit VST instrumenten vandaan kan halen? Ik heb Cubase Elements 9, maar vind het aanbod wat summier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Wees eens wat specifieker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Post hier niet vaak meer, maar eens in de zoveel tijd een status-update voor degenen die me nog kennen :). In het kader van de volgende stap maken.... ben ik een eigen vinyl label begonnen. Niet met als hoofddoel om m'n eigen muziek te releasen (dus wat dat betreft niet heel erg howtobecomeaproducer-waardig), maar om de lokale underground scene om me heen samen te binden en te vertegenwoordigen met mooie producten.

2 Jaar lopen plannen en het was nogal wat om alles voor elkaar te krijgen. Het hele proces met drukkers, distributeurs, artwork-makers, drukwerk, mastering, promo's etc is in die zin weer wél heel howtobecomeaproducer-waardig gezien de hoeveelheid die je leert over muziek als potentieel verkoopbaar product.

Eerste release is in ieder geval een feit, de pre-orders zijn open en verassend genoeg verkoopt het ook nog! Feedback van artiesten is heel positief en van de week ook al op BBC Radio 1 gedraaid. Het is dan ook wel een plaatje geworden O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hgSLSI2.jpg

Net de testpressing binnen gekregen, en op plaat klinkt dat dus zo

En mocht iemand geïnteresseerd zijn in de rest van de EP:
[Soundcloud: https://soundcloud.com/depthoverdistancelabel/sets/eversines-portal-ep-dod111]
[Soundcloud: https://soundcloud.com/depthoverdistancelabel/a2-transition-portal]
[Soundcloud: https://soundcloud.com/depthoverdistancelabel/b1-vultures]
[Soundcloud: https://soundcloud.com/depthoverdistancelabel/b2-the-other-side]

Supertrots op 't feit dat dit van de grond is gekomen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Florinsz op 19-09-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Netjes hoor! Gefeliciteerd dat het allemaal z'n vruchten afwerpt. Heette je eerst niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fruity Loops tijd geleden gekocht, beetje links laten liggen maar wil nu graag erin verder.
Programma zelf dingen vinden gaat me prima af, terminologie is bekend bij me.

Nu heb ik toch de grootste moeite met eigenlijk het belangrijkste; muziek maken.
Als ik YouTube video's bekijk zie ik mensen zo hup hup een melodie ergens vandaan toveren met een kick eronder (Hardstyle) en dan lijkt het al ergens op.

Zelf heb ik geen idee waar te beginnen, melodie kan ik in m'n hoofd verzinnen maar geen idee hoe dit in de DAW te krijgen, ook weet ik niet goed wat er allemaal in een song moet komen.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nog veel meer youtube films kijken en proberen tot het lukt is eigenlijk het enige zinvolle advies wat ik zou kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Florinsz schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:23:

Heel veel succes gewenst !

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:19:
Fruity Loops tijd geleden gekocht, beetje links laten liggen maar wil nu graag erin verder.

Nu heb ik toch de grootste moeite met eigenlijk het belangrijkste; muziek maken.
Als ik YouTube video's bekijk zie ik mensen zo hup hup een melodie ergens vandaan toveren met een kick eronder (Hardstyle) en dan lijkt het al ergens op.

Zelf heb ik geen idee waar te beginnen, melodie kan ik in m'n hoofd verzinnen maar geen idee hoe dit in de DAW te krijgen, ook weet ik niet goed wat er allemaal in een song moet komen.

Iemand tips?
Ga een instrument spelen. Het handigst is piano/keyboard maar het coolst is gitaar.
Muziek maken is een kunst, niet zo maar iets wat je in je DAW kwakt, en dat het dan opeens goed klinkt.
Jarenlange training, ervaring en studeren... er is helaas geen andere weg. Maar de beste tip is om er gewoon mee te beginnen, want wat je in het begin maakt klinkt toch nooit echt goed ;)

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 21:08
Dat mag je zeker zijn ! Ziet er goed uit en klinkt ook erg goed !
Ja, even een plaatje uitbrengen is er niet bij zoals veel denken. Daar komt VEEL meer bij kijken als je het goed wilt doen.

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
apNia schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:09:
Netjes hoor! Gefeliciteerd dat het allemaal z'n vruchten afwerpt. Heette je eerst niet anders?
Plaat is dan ook niet door mij geproduceerd. Wil zelf pas rond 4e/5e release mee gaan doen. Eerst het label op eigen poten laten staan :)

Edit: zie dat ik dat nu ook niet heel duidelijk naar voren heb laten komen in post :F

[ Voor 11% gewijzigd door Florinsz op 20-09-2017 12:34 ]

• Whittywindle
Mijn keyboardleraar had een motif rack waar volgens mij echt honderden soorten VST's op stonden. Als ik dit dan vergelijk met Cubase is het aanbod een stuk minder. Dit is logisch natuurlijk.

Ik ben vooral op zoek naar orkest instrumenten

Iemand tips?
Wat voor muziek wil je maken?

[ Voor 50% gewijzigd door Whittywindle op 20-09-2017 15:25 ]

Iemand tips?
Ben het eens met Luapper, een (midi) keyboardje is ook niet al te duur in aanschaf en heb je makkelijk toegang tot het uitvinden hoe melodieen werken, akkoorden die klinken. Doorgaans heb je als je een maandje of 2 aanklooit op een keyboard al vrij snel door hoe je wat lekker klinkende melodieen, baslijnen en wat akkoorden neer kan zetten.

Dat doe je voorlopig eerst op gehoor -klinkt het goed, dan is het goed- en later kun je evt de theorie erachter gaan leren om nog verder erop in te gaan.

Les1: zoek de grondtoon! :9

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-10 14:53

Eerste release is in ieder geval een feit, de pre-orders zijn open en verassend genoeg verkoopt het ook nog! Feedback van artiesten is heel positief en van de week ook al op BBC Radio 1 gedraaid. Het is dan ook wel een plaatje geworden O+
Zojuist een pre order geplaatst! Wat klinkt dit lekker zeg!
Whittywindle schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:21:
[...]

Mijn keyboardleraar had een motif rack waar volgens mij echt honderden soorten VST's op stonden. Als ik dit dan vergelijk met Cubase is het aanbod een stuk minder. Dit is logisch natuurlijk.

Ik ben vooral op zoek naar orkest instrumenten
Ehm, ik vermoed vanuit je vraagstelling dat je verkeerd zit te zoeken. Er zijn nl netzoveel VST's voor Cubase dan als voor Motif.

Ben je er bekend mee dat VST een standaard is en alles wat VST ondersteund dus ook alle VST instrumenten kan draaien? De VST's op die Motif kun je dus ook draaien op Cubase.

Ook wat Orchestral VST's betreft is er (te)veel keuze, met wat uitleg over wat voor muziek je ermee wilt maken kunnen we je wat specifieker adviseren.

Check hier bv, of kijk even bij Native Instruments

[ Voor 0% gewijzigd door vlaaing peerd op 21-09-2017 11:04 . Reden: taalmisdaad ]

• Whittywindle
vlaaing peerd schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:19:
[...]

Ben je er bekend mee dat VST een standaard is, en alles wat VST ondersteund dus ook alle VST instrumenten kan draaien? De VST's op die Motif kun je dus ook draaien op Cubase.

Ook wat Orchestral VST's betreft is er (te)veel keuze, met wat uitleg over wat voor muziek je ermee wilt maken kunnen we je wat specifieker adviseren.

Check hier bv, of kijk even bij Native Instruments
Ja, dat weet ik. Je kan VST's dus ook gewoon van internet halen? Dat wist ik niet. Ik ben er pas net mee bezig.
Kontakt van Native Instruments lijkt me wel wat. Naar zoiets ben ik op zoek. Jammer dat het zo duur is

[ Voor 6% gewijzigd door Whittywindle op 21-09-2017 11:03 ]

• yGiDoRp
Whittywindle schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:01:
[...]

Ja, dat weet ik. Je kan VST's dus ook gewoon van internet halen? Dat wist ik niet. Ik ben er pas net mee bezig.
Kontakt van Native Instruments lijkt me wel wat. Naar zoiets ben ik op zoek. Jammer dat het zo duur is
Dit is allemaal graties:

https://flaguser.com/2017/03/13/free-orchestral-libraries/

Volgens mij kan HALion (Wat dus in Cubase zit) wel omgaan met SFZ formaat.

[edit] Nee, je moet daar de volledige versie van HALion voor hebben of een andere vst die om kan gaan met SFZ.

[ Voor 10% gewijzigd door yGiDoRp op 21-09-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
[...]

Je kan VST's dus ook gewoon van internet halen?
Duidelijk flink onderzoek gedaan.

• Whittywindle
apNia schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:47:
[...]

Duidelijk flink onderzoek gedaan.
Meer dan je denkt. Ik begin hier pas net mee, dus soms zie ik door de bomen het bos niet meer. En dan stel ik soms wel eens een domme vraag ja.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

[...]

Dude ik heb je maandag nog een link gegeven waar je ze van internet kan halen, per honderd, zowel gratis als betalend.. :X

Kontak is geen goed begin, je gaat verzuipen in de mogelijkheden. Als je dan toch NI plugins wil kopen koop dan een Komplete bundel met massive etc erbij. Kan je nog meer verzuipen... (been there done that, Ik verkoop de mijne aan halve prijs...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-w-1993
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 12:42

Iemand tips?
Als je deuntjes wel in je hoofd kan make zou ik zeggen neem ze even op met een geluidsrecorder of wat dan ook. Op deze manier kan je ze makkelijker na gaan maken in je DAW zonder dat je ze vergeet.

Verder is als je zelf Hardstyle kicks gaat maken wel handig dat je een kamer hebt die je goed kent qua akoestiek. Golven van bijv 50hz moet je kunnen horen.
bob-w-1993 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:09:
[...]

Als je deuntjes wel in je hoofd kan make zou ik zeggen neem ze even op met een geluidsrecorder
*knip*
wat er in mijn hoofd zit opnemen, dat wil ik ook!

Edit: gevonden O-)
Verder is als je zelf Hardstyle kicks gaat maken wel handig dat je een kamer hebt die je goed kent qua akoestiek. Golven van bijv 50hz moet je kunnen horen.
Naast dat de ruimte het moet toelaten om 50hz te horen moet je ook speakers hebben die dat goed kunnen weergeven natuurlijk.

• bob-w-1993
Naast dat de ruimte het moet toelaten om 50hz te horen moet je ook speakers hebben die dat goed kunnen weergeven natuurlijk.
Ja dat is zeker waar. Gebruiken jullie ook subwoofers bij het produceren ? Zelf heb ik als monitors Behringer truth 2030's maar hoor tonen rond de 50hz pas als ik zeg 4m bij de speakers vandaan sta

• Akemi
bob-w-1993 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:45:
[...]
Zelf heb ik als monitors Behringer truth 2030's......
Tja, dan is dat niet zo vreemd......

• bob-w-1993
Akemi schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:14:
[...]

Tja, dan is dat niet zo vreemd......
Zijn deze te licht voor zulke frequenties ?

• Akemi
Deze staan niet bekend om hun geweldige bass weergave.

Uiteraard doet opstelling, omvang kamer, akoestische behandeling ook heel veel. Feit dat je 4 meter van je speakers af moet staan geeft al aan dat er met één of meerdere van deze elementen iets mis is.

• bob-w-1993
Bedankt voor je reactie,

ik merk ook idd dat de ruimte ook niet optimaal is. Het is een studenten studio waarbij het woongedeelte 7m bij 3,30 is. ik ervaar grote pieken en nullen als je rondloopt in de ruimte.

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:51
Je kan er toch prima mee weg komen als je er rekening mee houd dat je speakers minder subbass weergeven? En misschien koptelefoon gebruiken zo nu en dan om even te checken hoe het klinkt... Vervolgens even in de auto stappen en daar verder luisteren. Of denk ik nu over the top? :P

Mijn YouTube

• bob-w-1993
kevz schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:20:
Je kan er toch prima mee weg komen als je er rekening mee houd dat je speakers minder subbass weergeven? En misschien koptelefoon gebruiken zo nu en dan om even te checken hoe het klinkt... Vervolgens even in de auto stappen en daar verder luisteren. Of denk ik nu over the top? :P
Ja rekenening mee houden gaat wel. Echter produceer ik hardstyle en bij het maken van kicks is het lastig om de structuur van de kick goed te krijgen als je het laag niet goed hoort.

verder heb ik alleen geen auto :P :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Koop de CD van mijn broer Ruben!
Of niet. Je kunt er ook gratis naar luisteren of een individueel nummer kopen voor een euro.

https://sensehiphopnl.bandcamp.com/

Het is ook op spotify en itunes te vinden.

Mijn favoriete nummer is "Mijn Liefde is Muziek"

Mijn broer heeft veel van mijn materiaal gebruikt en ik ben ook de producer van een boel tracks en heb geholpen met het mixen. Alle teksten zijn door hemzelf geschreven, daar is hij beter in.

Hij is ook gebeld geweest door Giel Belen omdat hij een beroerte had terwijl hij aan het werken was aan "Onder Water" als inzending voor Giel's talentenjacht.

Dat nummer was lang voor die beroerte al geschreven en bevat de volgende tekst:
Voor even lijk ik tevreden maar onderweg naar mijn bestemming kom ik moeilijkheden tegen. Donkere gaten waar ik door heen moet, heb niet meer in de gaten waar ik nu heen moet
En dan krijg je op 28 jaar een beroerte waar je even niet meer kunt praten en je hoofd een gigantische klap krijgt. 8)7

"Onder Water" heb ik geproduceerd en daar ben ik wel trots op.

De winst van de CD (de kosten zijn er al bijna uit) gaat naar een organisatie in Zuid-Afrika die werkt met straat kinderen. Deze organisatie heet Towers of Hope

Mijn broer Ruben (artiesten naam Sense) gaat ook binnenkort naar Zuid-Afrika om daar een tijdje te wonen en vrijwilligers werk voor Towers of Hope te doen in Bloemfontein.

Voor mij persoonlijk was het erg leuk om samen met mijn broer in Bart zijn studio te werken. En ook tof dat hij veel van mijn eigen materiaal heeft gebruikt. Ik heb moeite met het afmaken van mijn eigen projecten en dus ook al voelt het voor mijn broer alsof ik hem heb geholpen met zijn muziek. Voor mij voelt het alsof hij mij heeft geholpen met mijn muziek. En het ook leuk dat andere muzikanten composities van mij op hun instrumenten speelden. Zoals de sax solo aan het einde van "Zin voor Zin"

Ik hoop dat hij na Zuid-Afrika Ruben ook een tijdje hier in Canada komt wonen zodat we weer wat meer tijd kunnen samen door brengen. Of misschien ga ik een tijdje terug in Nederland wonen. Want ik mis mijn broer wel en hem heb nog niet gezien sinds zijn beroerte.

Want er zit zeker nog muziek in ons en die moet eruit!
We komen er wel ooit ergens waar dat dan ook mag zijn.
Stap voor stap, zin voor zin, noot voor noot en af en toe een zakdoekje.

[ Voor 36% gewijzigd door Kain_niaK op 03-10-2017 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-w-1993
Zozo klinkt allemaal erg goed. Prachtig begin ook bij "Onder Water". Teksten klinken goed en inhoudelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
Ik heb Kontakt 5 gekocht, geïnstalleerd en probeer dit nu in Cubase werkend te krijgen. Dit probeer ik zelf uit te zoeken dmv youtube filmpjes.

De eerste stap in elk filmpje is om het scherm vst instruments op te roepen. Op de een of andere manier zien die er bij hun anders uit dan bij mij.

Ik heb dit:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2h8348y.png

Zij hebben dit:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2noifn.png

Weet iemand waar dit aan ligt, en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-w-1993
Whittywindle schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:22:
Ik heb Kontakt 5 gekocht, geïnstalleerd en probeer dit nu in Cubase werkend te krijgen. Dit probeer ik zelf uit te zoeken dmv youtube filmpjes.

De eerste stap in elk filmpje is om het scherm vst instruments op te roepen. Op de een of andere manier zien die er bij hun anders uit dan bij mij.

Ik heb dit:
[afbeelding]

Zij hebben dit:
[afbeelding]

Is jouw scherm niet gewoon hoe het er bij de nieuwere Cubase versies uitziet? Het je Kontakt in de juiste vst map geinstalleerd? Zo niet kan je ook vst mappen toevoegen bij instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
Wellicht Kontakt geïnstalleerd terwijl Cubase nog lopende was. Dan dien je Cubase wel opnieuw op te starten voordat hij zichtbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48
Installeerd Kontakt niet automatich in Native Instruments - VSTplugins 32/64 bit, Cubase kijkt standaard in de Steinberg map voor plugins.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-w-1993
audiojunk schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:05:
Installeerd Kontakt niet automatich in Native Instruments - VSTplugins 32/64 bit, Cubase kijkt standaard in de Steinberg map voor plugins.
Ja daarom. Dus ik denk dat er een map toegevoegd moet worden aan de vst zoekfolders. Of opnieuw installeren van kontakt in de steinberg map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whittywindle
bob-w-1993 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:07:
[...]

Ja daarom. Dus ik denk dat er een map toegevoegd moet worden aan de vst zoekfolders. Of opnieuw installeren van kontakt in de steinberg map
Ik denk dat dat het is. Ik heb een aparte map voor Kontakt aangemaakt. Ik stond er niet bij stil dat dit in in de Steinberg map moest gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whittywindle schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:22:

Zij hebben dit:
[afbeelding]

Wat zij hebben lijkt op een oude versie van Cubase, versie 5 nog ofzo geloof ik. De opties zijn hetzelfde, alleen het menuutje ziet er anders uit. Even uitvogelen waar het zit, maar het is nog steeds een kwestie van een instrument aan het "rack" toevoegen.

Edit: even gechecked. Op het plusje klikken en dan kun je je instrument uitkiezen. Zoals hierboven vermeld, moet je instrument in de Steinberg VST map zitten of je moet de map handmatig allocaten. Dat vind je in menu "plugin manager" optie cog.

[ Voor 19% gewijzigd door vlaaing peerd op 05-10-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
bob-w-1993 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:03:
Zozo klinkt allemaal erg goed. Prachtig begin ook bij "Onder Water". Teksten klinken goed en inhoudelijk. :)
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Nieuw van iZotope: visueel mixen. Ideaal voor @apNia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
2mb schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:51:
Nieuw van iZotope: visueel mixen. Ideaal voor @apNia ;)
Tof principe, slim om zoiets visueel te maken <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:30

On_E

Housemusic

Nieuw dingetje:

[Soundcloud: https://soundcloud.com/nyx_1978/george-hefner-salty-beans-wip]

Nog wat rommelig en work in progress, maar toch. :+

[ Voor 5% gewijzigd door On_E op 15-10-2017 20:55 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Wow kwam dit tegen op soundcloud. Normaal luister ik alleen naar trance (voornamelijk above and beyond) op soundcloud maar dit begon opeens te spelen en is echt heel erg mooi. Ik dacht ik deel het eventjes.

Check ook de andere 4 nummers van de EP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 10:14

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik heb anderhalf jaar geleden om advies gevraagd voor mijn vriendin.

Ik heb een beetje hulp nodig. mijn vriendin wil graag haar eigen muziek (zang en gitaar, mogelijk elektrische drum) maken en kunnen opnemen met de PC. Zij heeft een redelijk basis pc'tje. En zij gebruikt reaper om wat dingen zelf te maken.

Ik wil deze pc op een simpele manier kunnen uitbreiden zodat ze beter uit de voeten kan. Dus gemakkelijk zonder vertraging zang en gitaar opnemen, eventueel tegelijk.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silencio 352€ 56,39€ 56,39
1Noctua NA-SCR10 3-Pin Low Noise Adapter (set van 3)€ 4,86€ 4,86
1Dell Ultrasharp U2311H Zwart€ 0,-€ 0,-
1Logitech Z-2300€ 0,-€ 0,-
1Noctua NH-D9L€ 49,01€ 49,01
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9B Blue€ 65,15€ 65,15
1Samsung SH-224DB Zwart€ 39,95€ 39,95
1Corsair CX500M€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 120GB€ 104,63€ 104,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 319,99

Vorige keer werd er een focusrite aangeraden? Is dat nog steeds the way to go? En zo ja welke? En zo nee, wat dan wel?

Ze heeft een aantal microfoons die ze wil gebruiken, en haar gitaar wil ze aansluiten?

[ Voor 19% gewijzigd door el-jorge op 20-10-2017 17:07 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Goedkoopste combi voor zang en gitaar

https://www.keymusic.com/be/item/focusrite-scarlett2-solo/

Heb je meer ingangen nodig ga je gewoon omhoog in de focuste serie. Focusrite scarlet wordt volgens mij nog steeds erkend als zeer goed voor hobby. Is het beter dan Roland of Presonus? Geen idee, in de budget markt ligt het volgens mij allemaal dicht bij elkaar.

* Yalopa is al enkele jaren zeer tevreden over zn focusrite

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Nog meer goede muziek ontdekt in de diepe nevels van soundcloud

Check deeze 4 nummertjes uit!

De embed hier zou normaal alle 4 nummertje van de Duality EP moeten afspelen. Ambivalent is mijn favoriet, maar dit is zo lekkere chille wegdroom muziek met toch een beat erin.

Ik voel me een wolkje ... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
Spectrasonics hun videos zijn altijd zo inspirerend.

https://www.spectrasonics...ape-creative.php#creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!
el-jorge schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:04:
Ik heb anderhalf jaar geleden om advies gevraagd voor mijn vriendin.
*knip*
Vorige keer werd er een focusrite aangeraden? Is dat nog steeds the way to go? En zo ja welke? En zo nee, wat dan wel?
Bij de meeste bekende merken is het allemaal redelijk hetzelfde. Focusrite lijkt me dan ook prima, maar er waren hier wat op het forum (o.a. -Kaos geloof ik) die er toch wat problemen mee hadden.

Je gaat er in elk geval blijer van worden als het ASIO ondersteunt.
Ze heeft een aantal microfoons die ze wil gebruiken, en haar gitaar wil ze aansluiten?
Hier moet je even wat specifieker zijn.
- gaat ze spoor na spoor opnemen of is het ook de bedoeling dat ze meerdere tracks tegelijkertijd wil opnemen?
- indien het laatste, wat is het maximaal aantal sporen wat ze tegelijkertijd zou opnemen?
- wat voor aansluiting hebben de mics? XLR, jacks of USB?
- wat voor gitaar? Electrisch of akoestisch? Of beide?

Dit bepaald nl hoeveel in/uitgangen je geluidskaart moet hebben en dat zal dan ook meteen vertalen in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Jaaaaa Live 10 komt eraan:

Ik ben vooral blij met de workflowverbeteringen. Midi chase, Z voor Zoom, meerdere midi clips tegelijk editen, eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

Topicstarter
FL Studio heeft ghost notes in zijn piano roll zodat je dus andere MIDI clips kunt zien. Die ghost notes kun je ook rechtstreeks editen en ook heel makkelijk overschakelen tussen verschillende clips. Tof dat Ableton nu ook vergelijkbare functies heeft. Ik hoop dat FL Studio ook uiteindelijk een goede freeze functie heeft. (en dus niet alleen maar een quick-render-to-audio).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Voor de mensen met Focusrite hardware: ze hebben een actie waarbij je een aantal gratis plug-ins krijgt van Applied Acoustic Systems. Deze physically modeled elektrische piano onder andere:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=zthCZdzqn58]

Even inloggen met je account op focusrite.com :)

Edit: Wel gelimiteerde versies. Maar ook nog 1 van de varianten van Addictive Keys

[ Voor 18% gewijzigd door 2mb op 09-11-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 11 maanden rust te hebben genomen van de 'magie' van het producen
ben ik eindelijk terug en dat speciaal voor mijn duizendste YouTube video:

YouTube: Dennis585 - Number 1000

Dit jaar 2017 heb ik veel goede en slechte dingen meegemaakt.

De video heb ik gemaakt met de volgende software:

Windows 10

Muziek:
Maschine 2
Battery 4
Massive
FM8
Absynth 5

Video:
Vegas Pro 15
NewBlue

Feedback Welkom!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

2mb schreef op donderdag 2 november 2017 @ 18:52:
Jaaaaa Live 10 komt eraan:

[video]

Ik ben vooral blij met de workflowverbeteringen. Midi chase, Z voor Zoom, meerdere midi clips tegelijk editen, eindelijk!
Ik ben benieuwd hoe hun verbeteringen voor externe instrumenten gaat zijn. Een volledige integratie van M4L bied meer mogelijkheden voor control surfaces las ik ergens..

* Yalopa gaat sowieso pre-orderen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Het is al weer een tijdje dat ik hier wat gepost heb. Dus bij deze meteen maar een track die ik afgemaakt heb na dik een jaar op de plank gelegen te hebben. :P

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Weer iets gebracht tot op het punt waarvan ik denk, ik stop met deze track en ik begin iets nieuw

[Soundcloud: https://soundcloud.com/yalopa/kaap]

laat maar horen wat jullie er van vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kaos- schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 16:27:
Het is al weer een tijdje dat ik hier wat gepost heb. Dus bij deze meteen maar een track die ik afgemaakt heb na dik een jaar op de plank gelegen te hebben. :P

[audio]
Long time no see Kaos. Goed ook te horen dat je weer met dnb bezig bent, klinkt goed lekker duister sfeertje en goed klinkende afmix. Beats klinken solid.
Yalopa schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 22:44:
Weer iets gebracht tot op het punt waarvan ik denk, ik stop met deze track en ik begin iets nieuw

[audio]

laat maar horen wat jullie er van vinden
Erhm ... Ik denk dat ik het een goed besluit vind dat je er maar mee gestopt bent. Het is wat onsamenhangend geworden allemaal. Misschien ook wel goed, als je deze track over een tijdje weer oppakt dat je er weer fris aan kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tnx voor de feedback, ik hoor het niet, maar dat is wellicht omdat ik er te dicht op zit. Misschien wat zaken waar ik op kan letten in een volgende track?

edit
Ik denk dat ik ondertussen snap wat je bedoeld, het arrangement is niet goed genoeg denk ik zelf..

[ Voor 25% gewijzigd door Yalopa op 24-11-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
Zaterdagavond onderstaande track gemaakt met 2 maatjes met de elektron machines (digitakt, octa, a4, rhytm) + de waldorf blofeld. 8) ..style: dubtechno noem ik het maar

[Soundcloud: https://soundcloud.com/djerror_nl/unkown-yet-placeholder]

[ Voor 7% gewijzigd door djerror op 27-11-2017 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:49
djerror schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:56:
Zaterdagavond onderstaande track gemaakt met 2 maatjes met de elektron machines (digitakt, octa, a4, rhytm) + de waldorf blofeld. 8) ..style: dubtechno noem ik het maar
Tjeempie man, dat klinkt goed :) Eigenlijk best bijzonder hoe je een akkoordenprogressie van één akkoord boeiend kunt houden voor 9:41 minuten. Dat is natuurlijk dub-techno eigen. Jullie variant is meer up-tempo en dat bevalt me ook goed, soms is dub imo een beetje slaapverwekkend.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Pagina: 1 ... 29 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.