Hai.. Ik ben weer tijdje uit de scene. Maar weer eens beginnen.
Ik heb nieuwe montitoren gekocht, en nu op zoek naar nieuwe audio interface.
Momenteel de Focusrite Scarlet 2i4, maar is niet genoeg. Ik wil op sich ook wat serieuzere gear nu hebben.
Ik wil in principe alles balanced gaan doen (niet alles kan)
Inputs nodig (alles mono)
4 Mic preamps
- 2 mic preamps (48V) (voor zang/stem/gitaar etc)
- 2 mic preamps die geen 48v per se nodig hebben (voor versterkte instrumenten)
Hi-Z instrument input
- 2 (unbalanced) gitaarinputs
line inputs
Minimaal 6
Word clock out
Graag ook nog softsynths gebruiken, dus latency zou wel leuk zijn. Op sich mag Firewire ook nog. Is wat oudere interface, maar de latency is merk ik beter dan met USB 2.0 helaas.
Budget is zo tussen 500 en 1200. Misschien een combinatie tussen main interface en channels strips mogen ook vind ik.
Om wat context te geven over de gear:
- Roland V-piano
- Synths die later worden toegevoegd
- Huidige mediocre dual membraam Superlux CMH-nogiets

- Dynaudio BM12 mkiii monitoren
- Behringer Fader control
- Roland A800-pro master keyboard
- Een dikke PC.. misschien gaat er nog een hackintosh van gemaakt worden met thunderbolt. Maar voorlopig nog PC met een nog geen expliciete DAW software. (Nu tijdelijk Cubase, maar ben ik niet heel tevreden over)
- Behringer V-Amp pro (wil die vervangen met goede basis input, en dan op software emulatie overgaan)
- 2 electrische gitaren, high output
- A hurdy gurdy

- en wat losse andere instrumenten, waarvan nog een mic moet uitzoeken voor bijvoorbeeld mondharmonica
Toekomst:
- nieuwe soundcard dus
- wat hardware synths
- nieuwe instrument microfoons
Iemand een leuk ideetje?
Ik neig een heel klein beetje naar de Focusrite Saffire Liquid 56, Of ASP880 & iD22 combinatie (heeft alleen niet genoeg normale line ins),... of toch een Focusrite Clarett 8PreX...?? (De steinberg / yamaha interfaces lijken me weer wat minder goed..)