Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Thanks, deze info werkt wel in m'n voordeel ja :)
vlaaing peerd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 10:59:
[...]

Maarre, ben je wel zeker dat het aan de tweeter ligt en niet de bovenkant van de bi-amp? De woofer en tweeter hebben elk hun eigen versterker. Als die eraan is kun je ook nogal meh shizl uit de toeter krijgen.
Nee ben er niet zeker van, maar mocht het niet de tweeter zijn maar de amp zelf kan ik de tweeter zonder problemen terugsturen.

update : tweeter vervangen, problemen zijn opgelost B)

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 13-04-2016 17:55 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madferit28
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 07:12
Ennn weer wat nieuws geprobeerd, reverse bass. Het is slechts een intro, maar hoe klinkt het?

https://soundcloud.com/je...ogress-reverse-bass-intro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44
Tsja wat wil je voor feedback Jelle?

Mijn feedback op basis van enkel een intro zou zijn: Naar mijn oren heeft je kick te weinig body en teveel click. Klinkt te hoog. Een sidechain compressie voor de bass zou niet misplaatst zijn.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
yGiDoRp schreef op woensdag 13 april 2016 @ 21:03:
Een sidechain compressie voor de bass zou niet misplaatst zijn.
Is hier niet nodig toch? Die bass zuigt al behoorlijk. Een sidechainer zal weinig uithalen.

Maar Jelle, feedback geven op een intro is net zoiets als een cijfer geven aan een restaurant maar alleen het broodplankje met kruidenboter krijgen. (8>

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
kaos- schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:05:
[...]

Is hier niet nodig toch? Die bass zuigt al behoorlijk. Een sidechainer zal weinig uithalen.

Maar Jelle, feedback geven op een intro is net zoiets als een cijfer geven aan een restaurant maar alleen het broodplankje met kruidenboter krijgen. (8>
Ik weet het niet exact, maar wat ik hoor is een bass die monotoon HuHuHuHu doet en ik vind het een beetje irritant klinken. Maargoed, dat vind ik.

En verder heb je gelijk wat betreft het broodplankje ;)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madferit28
Ja oké, ik snap wat jullie bedoelen :P

Als het wat verder is uitgewerkt zal ik 't posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Ben een beetje aan het herorganiseren. Moet nog wat langere kabels kopen en veel aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/s8q1jtcdz/IMG_6220.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:57
yGiDoRp schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:37:
Ben een beetje aan het herorganiseren. Moet nog wat langere kabels kopen en veel aansluiten.
...en de kast met sterke drank inruimen :P

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
mekkieboek schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:25:
[...]

...en de kast met sterke drank inruimen :P
Een beetje inspiratie bij de hand is nooit weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Heren, ik heb momenteel mijn Novation 49 SL MKII op marktplaats staan voor 250 euro.
Is in onberispelijke staat. Incl originele verpakking. (+ indien wenselijk gratis keyboard stand twv 80 euro)

Mocht toevallig iemand uit dit tweakers topic interesse hebben... dan mag hij voor 200 weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
droevig nieuws, onze eeuwige inspiratie voor homeproducing en 1 van de meest muzikaal hoogstaande combinaties die de moderne wereld heeft voortgebracht is sinds vandaag niet meer:

http://www.nu.nl/muziek/4...heid-van-2-unlimited.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

voor wie net als ik last had van een instabiele externe geluidskaart onder OSX is er een patch:

https://support.apple.com/en-us/HT205750

Fixes an issue that caused USB audio devices to disconnect

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
2016 is een erg slecht jaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madferit28
2mb schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:53:
Ben ook nog met een nieuwe track bezig:

[audio]

Letterlijk 'lost' trouwens, want ik heb nog geen idee hoe het verder moet. Wat atmosferische sounds misschien. De strings zijn trouwens van Albion One, geweldige epische strings zitten daarin. Met een paar blokakkoorden heb je zo al de sfeer gemaakt.
Klinkt nu al best episch! Je zou er ook misschien filmmuziek van kunnen maken, de aanzet is perfect. Overigens vind ik de piano vrij schel klinken bij de hoge noten, maar dit kan aan mij liggen.

Bezig geweest met een stukje Tropical House, vind het altijd erg leuk om te experimenteren met dit genre :)

https://soundcloud.com/je...jelle-jansenfree-download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

yGiDoRp schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:40:
[...]

2016 is een erg slecht jaar :'(
het is al begonnen op 28/12/2015 :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 10:52

2mb

Bezig met een nieuwe progressive house track, probeer 'm zo energiek en luid mogelijk te maken:

[Soundcloud: https://soundcloud.com/ottocoster/bulldozer]

Alles zit erin: Pryda snare, drumrolls en multiband limiting tot de max :+

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Nog eens een track kunnen afwerken. In tegenstelling tot mijn vorige track ging deze best wel vlot. Er valt ongetwijfeld nog van alles over te vertellen.

Wel creatief moeten zijn met deze track op het technische gebied, want ik kwam opnieuw tegen de beperkingen van mijn DAW aan...

Anyway: ik hoor heel graag wat jullie er van vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@2mb
Krijg een beetje het idee dat je 'netjes' probeert te mixen en dat lomp probeert op te krikken.
Als ik referentie tracks voor heel hard masteren krijg van klanten dan zit daar heel veel materiaal tussen waar zwaar lomp gemixed wordt maar wel dusdanig intelligent dat het nooit vervormt en dus jarenlange ervaring van ervaren mensen verraad.

@Yalopa
De stijl is old skool maar het klinkt qua mix wel redelijk hedendaags. De kick is ietsje overheersend voor mijn gevoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterBezemer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-08 08:52
Paar maanden terug de 'Iron Pack Bundle' van 'Soundiron' gekocht
http://soundiron.com/products/ironpack

Een klein experimentje met deel 6,7,8 daar van, plus wat van EWQL en Komplete.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yGiDoRp
Ik heb weer eens iets gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

PeterBezemer: mooi hoor, helemaal anders, maar mooi..

yGiDoRp: De break komt mij iets te brusk, maar de buildup na de break vind ik dan weer wel knap gedaan

[ Voor 27% gewijzigd door Yalopa op 29-04-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
2mb schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:53:
Bezig met een nieuwe progressive house track, probeer 'm zo energiek en luid mogelijk te maken:

[audio]

Voor mijn gehoor komt de kick er niet genoeg doorheen. En ja ik weet dat ik de kick in mijn eigen tracks altijd te hard zet O-)
Yalopa schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:59:
[audio]

Nog eens een track kunnen afwerken. In tegenstelling tot mijn vorige track ging deze best wel vlot. Er valt ongetwijfeld nog van alles over te vertellen.

Wel creatief moeten zijn met deze track op het technische gebied, want ik kwam opnieuw tegen de beperkingen van mijn DAW aan...

Mix technisch vind ik de track wat dof klinken. Ik ben technisch niet goed genoeg om je meteen tips te geven om dat op te lossen.

[ Voor 40% gewijzigd door yGiDoRp op 29-04-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers van lage frequenties:
YouTube: Sub Destroyer Tutorial
En deesch voor je drops/risers en andere D&B meuk. :P
YouTube: CableGuys VolumeShaper 4 Envelope Plugin - Show & Tell With Rob Talbott

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaos001
Nieuwe track gemaakt :)

[Soundcloud: https://soundcloud.com/emarroyal/noemar-terug]

[ Voor 6% gewijzigd door kaos001 op 01-05-2016 15:35 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:37
Niet mijn muziek maar solid productie. Wel toevallig, ik ben net bezig met een track die ook zo'n waterige snare heeft :p https://clyp.it/dbkfcpss (zo staatie natuurlijk niet in context maar als voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 10:52

2mb

Yalopa schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:59:
[audio]

Vocal is niet in key met de bas of de pads. Verder is de track nogal simpel. Dat is op zich niet erg bij house, maar dan moet je wel een enorm sterkte melodie hebben. Dat heeft deze track (nog) niet. Ik zou m'n inkorten naar 3 minuten, en er dan een lekkere volle radiomix van maken.
PeterBezemer schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:33:
Paar maanden terug de 'Iron Pack Bundle' van 'Soundiron' gekocht
http://soundiron.com/products/ironpack

Een klein experimentje met deel 6,7,8 daar van, plus wat van EWQL en Komplete.
[video]
Mooi hoor. Ik ben niet zo;n fan van die sopraan maar de rest van de instrumenten klinken super.
Goede intro. Lekker classic. En de kick staat niet te hard ;) Ik mis wel de clap / snare ergens.
Die gasten moeten wel erg blij zijn met jou als producer! Dikke sound hoor. En een stuk meer inhoud dan wat tegenwoordig voor Nederlandse hiphop moet doorgaan.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Klein vraagje:

Ik heb hier een paar simpele chords: http://puu.sh/oCzzC/b9e870dad3.png in de key Gm. De eerste chord heeft G3 als bassnote en dat is de rootnote. Als ik deze onderste lijn (die nu geselecteerd staat in de screenshot) 1 octaaf omhoog gooi, dan is G toch alsnog de rootnote? Of is het dan een A#m chord? Zegmaar zo: http://puu.sh/oCzP1/309737405a.png

Misschien een domme vraag en ik denk dat het gewoon onder first inversion valt maar wil 't ff zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sustain schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:00:
[...]

Niet mijn muziek maar solid productie.
2mb schreef op zondag 01 mei 2016 @ 18:51:
[...]
Die gasten moeten wel erg blij zijn met jou als producer! Dikke sound hoor. En een stuk meer inhoud dan wat tegenwoordig voor Nederlandse hiphop moet doorgaan.
Thanks boys O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Sustain schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:31:
Klein vraagje:

Ik heb hier een paar simpele chords: http://puu.sh/oCzzC/b9e870dad3.png in de key Gm. De eerste chord heeft G3 als bassnote en dat is de rootnote. Als ik deze onderste lijn (die nu geselecteerd staat in de screenshot) 1 octaaf omhoog gooi, dan is G toch alsnog de rootnote? Of is het dan een A#m chord? Zegmaar zo: http://puu.sh/oCzP1/309737405a.png

Misschien een domme vraag en ik denk dat het gewoon onder first inversion valt maar wil 't ff zeker weten :)
Er zijn geen domme vragen, alleen domme vragenstellers :P
Maar dat klopt inderdaad, da's de 1st inversion.
Tenzij een andere lagere noot de root overneemt. Met bijvoorbeeld een lagere D# erbij wordt het riedeltje een D#maj7 akkoord. Of met een lagere A# wordt het een A#6 (zonder de 5). Dit zijn leuke dingen om akkoordenlijnen te maken, akkoord hetzelfde houden, alleen grondtoon wijzigen. Daar zijn hele theorien over, b.v. relative minor of tritone substitution.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
mekkieboek schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:38:
[...]

Er zijn geen domme vragen, alleen domme vragenstellers :P
Maar dat klopt inderdaad, da's de 1st inversion.
Tenzij een andere lagere noot de root overneemt. Met bijvoorbeeld een lagere D# erbij wordt het riedeltje een D#maj7 akkoord. Of met een lagere A# wordt het een A#6 (zonder de 5). Dit zijn leuke dingen om akkoordenlijnen te maken, akkoord hetzelfde houden, alleen grondtoon wijzigen. Daar zijn hele theorien over, b.v. relative minor of tritone substitution.
Thanks! Maar hoe weet je nou dan dat dit een Gm chord is en niet een A#3. Stel iemand zou deze midi erbij pakken, hoe kan hij of zij weten dat de noot inverted is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Afleiden uit de andere instrumenten / uit de melodie? Sommige akkoorden zijn zelfs rootless, dan speelt de bass de root al en die wil je niet altijd dubbelen. Bovendien heb je dan een vinger over voor akkoord variaties, 7s of 9s etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
mekkieboek schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:54:
Afleiden uit de andere instrumenten / uit de melodie? Sommige akkoorden zijn zelfs rootless, dan speelt de bass de root al en die wil je niet altijd dubbelen. Bovendien heb je dan een vinger over voor akkoord variaties, 7s of 9s etc.
Mhmm, maar als ik nu een sub eronder zou willen bijvoorbeeld, dan pak ik toch gewoon de onderste lijn? Dus niet de G noot want die heb ik zojuist allemaal een octaaf omhoog gegooit. Dus gebruik ik dan die of gewoon echt de onderste of maakt dit niks uit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Volgens mij gebruik je als sub doorgaans de root, tenzij dat past in een akkoord progressie maar dan doe je op de juiste tel de sub op de root toon. Juist, om te voorkomen dat het niet duidelijk is wat voor akkoord het is. Er is een nummer van The Orb waarbij dat is, titel weet ik even niet maar door een onduidelijke sub (mijn speakers gaan niet laag genoeg denk ik) en daarbij allerlei andere geluiden/tonen is het een heel vaag nummer geworden en klinkt de zang bijna vals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
mekkieboek schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:26:
Volgens mij gebruik je als sub doorgaans de root, tenzij dat past in een akkoord progressie maar dan doe je op de juiste tel de sub op de root toon. Juist, om te voorkomen dat het niet duidelijk is wat voor akkoord het is. Er is een nummer van The Orb waarbij dat is, titel weet ik even niet maar door een onduidelijke sub (mijn speakers gaan niet laag genoeg denk ik) en daarbij allerlei andere geluiden/tonen is het een heel vaag nummer geworden en klinkt de zang bijna vals.
Bedankt voor de info, zoiets gaat misschien ook gewoon het beste met het oor. Toch vind ik dat m'n WIP niet echt lekker flowt ofzo. Vaak hoor ik bij die Deep House tracks of heel lang een drum pattern, gaat de kick weg en dan komtie weer terug met een bass of ik hoor de heletijd de bass, highpass, highpass uit en dan komt de kick in. Ik wil wat meer verschil erin gooie maar ik heb het gevoel dat het allemaal niet zo bij elkaar past.

https://clyp.it/hkhsosx0 iemand feedback? Het is een WIP, ff snel een iZotope presetje erop gegooit want hij waserg zacht (-6db).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kaos
Lekker trackie.
Sustain schreef op maandag 02 mei 2016 @ 02:07:
..ff snel een iZotope presetje erop gegooit want hij waserg zacht (-6db).
:(
Heb je een kans om je track te analyseren gebruik je een preset.

Zelf ben ik aan het veranderen in mijn studio want er ging weer eens wat kapot en een andere bestelling was 6 weken uitgesteld. (En RME wil maar niet met hun nieuwe apparaat komen terwijl hij al een jaar 'te koop' op een duitse webwinkel staat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 07:28:
@Kaos
Lekker trackie.

[...]

:(
Heb je een kans om je track te analyseren gebruik je een preset.

Zelf ben ik aan het veranderen in mijn studio want er ging weer eens wat kapot en een andere bestelling was 6 weken uitgesteld. (En RME wil maar niet met hun nieuwe apparaat komen terwijl hij al een jaar 'te koop' op een duitse webwinkel staat.)
Zit verder geen EQ op oid, alleen Maximizer om het iets meer als het eindresultaat te laten klinken aangezien hij nog lang niet af is :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
In 2008 heb ik ook nog een album gemaakt samen met 2 vrienden van me (rapper en DJ).
Aangezien in die tijd Soundcloud nog niet bestond en we maar 100 cd's hebben gemaakt, kennen eigenlijk weinig mensen dit album.

Onlangs met z'n 3en besloten om het opnieuw uit te brengen B)
Het is 8 jaar geleden, dus verwacht geen superfresh sounds :P

Artwork:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lxfpkpO.png

Link naar muziek:
http://www.soundcloud.com/illskool-music

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Hai.. Ik ben weer tijdje uit de scene. Maar weer eens beginnen.
Ik heb nieuwe montitoren gekocht, en nu op zoek naar nieuwe audio interface.

Momenteel de Focusrite Scarlet 2i4, maar is niet genoeg. Ik wil op sich ook wat serieuzere gear nu hebben.

Ik wil in principe alles balanced gaan doen (niet alles kan)

Inputs nodig (alles mono)
4 Mic preamps
- 2 mic preamps (48V) (voor zang/stem/gitaar etc)
- 2 mic preamps die geen 48v per se nodig hebben (voor versterkte instrumenten)

Hi-Z instrument input
- 2 (unbalanced) gitaarinputs

line inputs
Minimaal 6

Word clock out

Graag ook nog softsynths gebruiken, dus latency zou wel leuk zijn. Op sich mag Firewire ook nog. Is wat oudere interface, maar de latency is merk ik beter dan met USB 2.0 helaas.

Budget is zo tussen 500 en 1200. Misschien een combinatie tussen main interface en channels strips mogen ook vind ik.

Om wat context te geven over de gear:

- Roland V-piano
- Synths die later worden toegevoegd
- Huidige mediocre dual membraam Superlux CMH-nogiets :)
- Dynaudio BM12 mkiii monitoren
- Behringer Fader control
- Roland A800-pro master keyboard
- Een dikke PC.. misschien gaat er nog een hackintosh van gemaakt worden met thunderbolt. Maar voorlopig nog PC met een nog geen expliciete DAW software. (Nu tijdelijk Cubase, maar ben ik niet heel tevreden over)
- Behringer V-Amp pro (wil die vervangen met goede basis input, en dan op software emulatie overgaan)
- 2 electrische gitaren, high output
- A hurdy gurdy :9
- en wat losse andere instrumenten, waarvan nog een mic moet uitzoeken voor bijvoorbeeld mondharmonica

Toekomst:
- nieuwe soundcard dus
- wat hardware synths
- nieuwe instrument microfoons

Iemand een leuk ideetje?

Ik neig een heel klein beetje naar de Focusrite Saffire Liquid 56, Of ASP880 & iD22 combinatie (heeft alleen niet genoeg normale line ins),... of toch een Focusrite Clarett 8PreX...?? (De steinberg / yamaha interfaces lijken me weer wat minder goed..)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is lastig om een interessante geluidskaart te vinden die alles bied wat je wilt en nog binnen het budget blijft.
USB heeft hoge latency, Thunderbolt is voor Mac(Hackintosh) only (zal nog wel duren eer er Windows drivers komen), Firewire is end of life (ik zou er niet meer in investeren), PCI is ook end of life en PCI-e kaarten zijn er zeer mondjesmaat.

Denk dat een Hackintosh met een Thunderbolt de meest gunstige optie gaat zijn. Weet alleen niet of een Hackintosh qua software support op de lange termijn stabiel gaat zijn.

En als je meerdere hardware synths wilt scoren denk dan ook even of je die via midi/usb aan kan sluiten want als je midi wilt gebruiken moet je of doorlussen wat weer latency geeft of een aparte midi interface scoren.

Zelf ben ik fan van een PCI(-e) kaart met externe AD/DA converters (of digitale mixer). Maar dan zul je 2e hands moeten gaan kijken wil je binnen het budget blijven. Bijv RME Raydat en een of twee Behringer ADA8200 kom je ook een eind mee. (En als je Behringer kut vind heb je bijv nog Ferrofish die weer een tikkie duurder zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49
USB hoge latency? M'n Focusrite 8i6 gaat als een fucking speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zo'n trage gast als jij zegt dat niet zo heel erg veel. :P

Maar latency voor software is veel minder belangrijk dan als je ook externe hardware gaat gebruiken waarbij het de geluidskaart in gaat en ms later er ook weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Mijn USB M-Track Eight heeft een input latency van 5,646 ms. en een output latency van 4,603 ms.

En Cubase compenseert dat ook nog eens automatisch op magische technobabble wijze.

USB is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ook hier een focusrite gebruiker, (scarlet 18/20 + octopre voor nog meer inputs) latency is slechts enkele ms, die gecorrigeerd worden door Ableton. Waarom zou je overigens een hackintoch gaan gebruiken? je hecht blijkbaar veel belang aan goed materiaal en dan kijk je naar een PC die door niemand ondersteund zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Thanks voor alle antwoorden :)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 23:12:
- knip -

Zelf ben ik fan van een PCI(-e) kaart met externe AD/DA converters (of digitale mixer). Maar dan zul je 2e hands moeten gaan kijken wil je binnen het budget blijven. Bijv RME Raydat en een of twee Behringer ADA8200 kom je ook een eind mee. (En als je Behringer kut vind heb je bijv nog Ferrofish die weer een tikkie duurder zijn)
Inderdaad... blijft erg lastig. Ik heb liever dat een sound card een ding goed doet.

Nadeel wat ik vind is dat de kaarten als Raydat de convertors binnen de kast zitten. Nu heb ik wel wat ervaring met clocks en convertors in high end audio, (zelf streamer gebouwd met reclock systeem) en dan merk je de waarde van shielding. En die is niet gering.

Firewire is inderdaad misschien wat software support wat achter kan blijven.. maar denk dat het wel een solide verbinding blijft tov usb 2.0. Mer bandbreedte heb ik ook niet nodig gok ik. Maar end of life is meestal sowieso niet een enorm goede keuze nee, alhoewel de Saffire Liquid interface best een mooi apparaat is.
apNia schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 23:39:
USB hoge latency? M'n Focusrite 8i6 gaat als een fucking speer.
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:27:
Maar latency voor software is veel minder belangrijk dan als je ook externe hardware gaat gebruiken waarbij het de geluidskaart in gaat en ms later er ook weer uit.
Ik vond de scarlett minder fijn dan de saffire. De kwaliteit van audio is beide erg goed, maar latency wise was het echt wel een verschil.
Ik vraag me af of dat komt door de latency van de kaart of de off-loaded dsp wanneer ik virtuele instrumenten gebruik. (bijvoorbeeld inspelen via master keyboard op de maat, en bij afspelen ervan klinkt het totaal buiten de maat, (basic quantisizen doet meer kwaad dan goed op dat moment). Vandaar mijn twijfel over een USB 2.0 interface. Weet niet in hoeverre 3.0 beter is. Maar misschien is het een samenloop van omstandigheden: midi via USB, ander kanaal, USB audiokaart, met minimale latency en DSP latencies.
Als ik jullie moet geloven is er niets mis, dus zal ik daar meer naar moeten kijken.

Ik ga maar een of twee van die dingen gebruiken gok ik (en hoop ik voor mijn eigen portomonnee). Ik heb de Roland JD-Xi op het oog, maar die heeft ook digitale uitgangen en zelfs via USB direct de compjoeter in.
yGiDoRp schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 01:35:
Mijn USB M-Track Eight heeft een input latency van 5,646 ms. en een output latency van 4.603 ms.

En Cubase compenseert dat ook nog eens automatisch op magische technobabble wijze.

USB is prima.
Ik heb dat helaas dus niet meegemaakt :9 of het doet meer slecht dan goed bij mij.
Yalopa schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 06:29:
Ook hier een focusrite gebruiker, (scarlet 18/20 + octopre voor nog meer inputs) latency is slechts enkele ms, die gecorrigeerd worden door Ableton. Waarom zou je overigens een hackintoch gaan gebruiken? je hecht blijkbaar veel belang aan goed materiaal en dan kijk je naar een PC die door niemand ondersteund zal worden?
Klinkt goed.

Hackintosh vooral voor de mogelijkheid tot Logic, welke ik de interface wel fijn vind, en minder visuele/interface ruis van OS. Daarnaast sls ik een apple moet kopen ben ik een meer dan waardige workstation kwijt :)

Ik ben een beetje in de rabbit hole beland geloof ik. Ik Kijk ook nog een beetje naar de Universal Audio. Die zijn ook erg goed, en hebben 2x DSP offloaders ingebouwd. Vraag is of dat nog wel moet. De Xeon E3 1230v2 is meer dan sterk zat.

Ik ga nog eens kijken

[ Voor 12% gewijzigd door gitaarwerk op 04-05-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:27:
Met zo'n trage gast als jij zegt dat niet zo heel erg veel. :P
Riiiiight. Zegt opa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ben eruit. Het word een Universal Audio Apollo duo. Gaat even sparen worden, en later uitbreiden met een Audient mic/line preamp strip (A800 of A880).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij een hele nette keuze.
Zelf heb ik een beetje haat/liefde relatie met uaudio omdat ze support technisch gezien me een paar keer in de steek hebben gelaten. Maar hun plugins zijn heel erg goed en ik gebruik ze vaak. Dat mag ook wel want over het algemeen zijn ze ook niet de goedkoopste. Dus als je al voor uaudio hardware gaat kijk dan ook of je extra korting kan krijgen op plugins of je even wacht totdat ze een actie houden. (Dat doen ze elk jaar wel een paar keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Thanks 😃, ja zoiets had ik ook al gelezen dat ze die bundels doen. Daar ga ik ook even op wachten. Ik vind erg relaxed dat de softube plugins er ook bij zitten. Wil namelijk van de behringer vamp pro af. En line6 vond ik zelf ook niet fantastisch, maar kwaliteit van UA plugins zijn erg goed ja :-)

Ff sparen..de Audient pres komen er wel later bij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Net wat geyoutubet, wat een freaky instrument is dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Voor de mede synth-nerds <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mekkieboek schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:58:
[...]

Net wat geyoutubet, wat een freaky instrument is dat :)
Haha, ja he :) Hij moest ook specifiek gebouwd worden voor me. Heeft ook een half jaar geduurd. Bear McGreary componeert zijn stukken daar vaak ook op. (O.a. Black Sails, Davinci's Demons, Walking dead, Outlander.. en nog ene paar :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Synth goden gesproken. Jammer genoeg is eindbaas Isao Tomita er niet meer om dit soort gave muziekjes te maken.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=l9QNKINVJvw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Even heel iets anders. Ik vindt het wel speciaal dat er meer bierkratjes radio bouwers als producers zijn hier op Tweakers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Why is dat speciaal? 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Je verwacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Je verwacht het eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien omdat producen alleen is weggelegd voor een paar selecte mensen die deze vorm van kunst beheersen?
Of gewoon dat er andere fora zijn waar je beter terecht kunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/instances/500x/37207329.jpg

ik kom overigens vrij weinig op andere producersites/fora. Er zitten hier wat mensen met verstand van zaken en ik kan Apnia met enige regelmaat frustreren, dus vind 't wel prima.

En jullie zijn allemaal heel erg liev! *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:14
vlaaing peerd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:48:
En jullie zijn allemaal heel erg liev! *;
O+

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
vlaaing peerd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:48:
en ik kan Apnia met enige regelmaat frustreren
TERINGLIJER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minder schelden en meer muziek maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
NEE
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:57:
Minder schelden en meer muziek maken?
Hier Dennis kan je dingen leren: https://pae.izotope.com/
Voor andere beginners ook leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Leuk spul, later eens bekijken. Sowieso zijn er tegenwoordig enorm veel youtube videos. Enige nadeel is als je met kutapparatuur werkt dat de mastering verschillen weinig hoorbaar zijn. Haha. Wel interessant. Vroeger moest je naar de SAE ervoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:47
2mb schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 22:53:

[audio]

Wat ik wel mis is de groove..... alles is zo hard dat het bijna losse elementen zijn. Dus missie geslaagd!

Tevens wat je nog zou kunnen doen om het nog wat luider te krijgen is RBASS van waves op de sub te zetten en eventueel de bass synth. Op fullrange speakers hoor je het verschil niet zo, maar vooral op je telefoon en laptop is dit echt goed hoorbaar.
gitaarwerk schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:27:
Leuk spul, later eens bekijken. Sowieso zijn er tegenwoordig enorm veel youtube videos. Enige nadeel is als je met kutapparatuur werkt dat de mastering verschillen weinig hoorbaar zijn. Haha. Wel interessant. Vroeger moest je naar de SAE ervoor :X
Probleem bij softwarematige mastering is dat je meer stuk kan maken dan verbeteren. Vooral met opgepompte KRK speakers (bass op +2) en problemen met de akoestiek van de ruimte. Dit merk ik regelmatig (ook bij mijzelf in het verleden) als ik werk van andere krijg om te controleren.

[ Voor 52% gewijzigd door rhodium op 14-05-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
gitaarwerk schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:27:
Enige nadeel is als je met kutapparatuur werkt dat de mastering verschillen weinig hoorbaar zijn.
Typische eigenschap van mastering met hardware!
rhodium schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:41:
Probleem bij softwarematige mastering is dat je meer stuk kan maken dan verbeteren.
Typische eigenschap van mastering met software!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:47
conclusie? Toch maar laten masterren in een studio :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Als je goed mixt is het masteren zo gefixt :+

Ik heb ook een WIP (remix) die inmiddels bijna af is. Mix is alleen nog wel redelijk muddy, vooral in de eerste break. FB? https://clyp.it/4af1c0bp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit dan wel iets voor de mensen hier om hun mixen te checken. (Dat naast zelf redelijk monitor speakers te hebben die overeen komen met je setup.)

http://shop.audified.com/...ecker?variant=20301040967

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Hehe, wel een cool ding is dat, Wouter. Ik heb zelf nu 8", maar de ruimte is verre van geoptimaliseerd. Moet een huis kopen eromheen ;-)

Ik heb trouwens een UAD-2 Apollo Firewire gekocht toch. Ik weet dat het wat oudere interface is, maar 2e hands scheelde me dat toch wel heel erg veel. Heeft ook 4 DSP's en eigenlijk alle kwaliteit in zich die ik wilde hebben.

Verder gewoon Texas instruments firewire boardje gekocht met PCIe, weet ik ook dat het niet via een gare VIA chip gaat dus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 07-10 15:14

On_E

Housemusic

Work in progress, klein stukje nog maar. :+

https://soundcloud.com/ny...e-hefner-sweat-snippetwip
Sustain schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:12:

Ik heb ook een WIP (remix) die inmiddels bijna af is. Mix is alleen nog wel redelijk muddy, vooral in de eerste break. FB? https://clyp.it/4af1c0bp
Goed geproduceerd wel!

[ Voor 104% gewijzigd door On_E op 17-05-2016 12:20 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
On_E schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:56:
Work in progress, klein stukje nog maar. :+

https://soundcloud.com/ny...e-hefner-sweat-snippetwip

[...]

Goed geproduceerd wel!

Over jouw track kan ik weinig zeggen tbh. De loop staat niet echt in context maar van wat er nu staat zou ik persoonlijk wat minder reverb gebruiken. Of misschien de lowcut iets aandraaien ofzo? Klinkt een beetje muddy. Verder kan ik niet echt meer zeggen. Opzicht niks mis mee maar werk er wat meer aan en post 'm dan nog eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 14:26
Ligt het aan mij of is convolution best ingewikkeld en nergens online goed uitgelegd? Ik probeer te begrijpen hoe gitaarversterkers digitaal kunnen worden gesimuleerd, en heb maar in de bieb The Computer Music Tutorial (Curtis Roads) gereserveerd omdat zelfs het Sound on Sound-artikel erover het niet heel perfect uitlegt.

Heb je een populaire tracks uit het genre waar dit inpast? Ik vind sommige elementen bijvoorbeeld vrij staccato, maar misschien is dat wel heel normaal.

[ Voor 41% gewijzigd door Pruimenvlaai op 19-05-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Precies dit.

We brengen morgen onze eerste clip van het album uit en heb deze laten masteren bij Da Goose.
Hij doet ook spul voor Jeugd van tegenwoordig en andere bekende artiesten.

Heb zelf ook een master gemaakt (met Waves SSL en Ozone) en beide versies klinken nagenoeg hetzelfde.

De mix was dus blijkbaar prima en hoef je in de mastering alleen nog maar te compressen en limiten.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madferit28
Gratis mee te nemen voor de liefhebber:

https://soundcloud.com/je...sen20-versionfree-release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Pruimenvlaai schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:43:
Heb je een populaire tracks uit het genre waar dit inpast? Ik vind sommige elementen bijvoorbeeld vrij staccato, maar misschien is dat wel heel normaal.
Wat bedoel je precies met de term "staccato"? Bedoel je dat er veel stiltes zijn? Want dat is opzicht wel vaak zo bij DeepHouse. DeepHouse is vaak niet zo luid, maar vooral diep. Je voelt meer als dat je hoort zegmaar. En het is vaak best rustig, althans, de stijl die ik vooral luister. Bovendien is er niks wat meer impact heeft als stilte in muziek. Je kan doen wat je wilt, andere geluiden, automations, etc maar als je echt iedereens aandacht wilt moet je stilte momenten in je track gooien :9

Maar alsje een voorbeeld kan geven van een timestamp uit mijn track snap ik misschien wat beter wat je bedoelt. In iedergeval bedankt voor de input!
Edit: Tracks die ik mooi vindt: YouTube: Josh Butler - Got a Feeling (Pleasurekraft vs. Bontan Remix) (Cover Art) YouTube: Leftwing & Kody - Keep On (Original Mix) opzicht behoorlijk anders als mijn track maar toch zijn dit eigenlijk de tracks die me hebben geinspireert juist voor deze track. Bovendien gooi ik nooit de track in m'n DAW als refference. Ik luister goed, noteer de elementen die ik hoor en rename tracks in FL naar deze elementen. Zo gebruik je dezelfde elementen maar krijg je toch niet zo'n kopie van de refference track zegmaar.
Het rijmt dus het klopt :+
Nexus PanFlute? :/

Nee, opzicht wel lekker alleen toch is het niet echt van jou voor mijn gevoel. Misschien omdat je precies dezelfde chord progression hebt gebruikt (al snap ik dit wel aangezien dat echt een sterk punt was van de originele track) of misschien omdat ik de Nexus Fluitjes toch echt te vaak gehoord heb. Er moet voor mijn gevoel nog ff iets bij wat echt van jou is en niet van een preset of de originele track. Verder wel 'n chille track opzicht. Mix ook niks mis mee. Wel een redelijke verandering als ik je oudere tracks beluister.

Ik maak persoonlijk niet echt veel Tropical House maar heb het wel eens gedaan. Hoe ik het beste een unieke sound kreeg in zo'n relatief kleine genre (veel tracks hetzelfde) is door gewoon aparte percussion geluiden te gebruiken. Daar heb jij je ook een beetje ingehouden want die klinken ook een beetje standaard. Daar kun je juist los mee gaan, gewoon de vaagste percussions die je normaal nooit zou gebruiken in je track gooien, wat processen met reverb en delay etc en kijken hoe het klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
kaos- schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 17:45:
[...]

De mix was dus blijkbaar prima en hoef je in de mastering alleen nog maar te compressen en limiten.
Je vergeet Sausage Fattener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pruimenvlaai schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:43:
Ligt het aan mij of is convolution best ingewikkeld en nergens online goed uitgelegd?
Hoe bedoel je?
Convolutie is wiskundig gezien het product van twee spectra verdeeld over een aantal frequentiebanden. (Convolutie is het product van twee matrices)
Bijvoorbeeld zijn de analoge vocoders 7,9,11 banden frequentie analysers die per band twee bronnen (source en carrier) kunnen mixen. En kan je bijv ook banden verschuiven tussen source en carrier.

Bij een gitaarversterker emulatie is de carrier een 'foto' (impulse response wat een freq analyse is over een een tijdseenheid (ms tot seconde)) van een amp die je source vervormt alsof het door de amp gehaald zou worden. En dan is bepalend hoe hoog de resolutie van de 'foto' is zodat het het orgineel zo dicht mogelijk benaderd. Vandaar dat die oude analoge vocoders ook zo rauw klinken omdat het aantal frequentie banden niet zo heel groot was. De hedendaagse digitale varianten hebben 30 of 50 banden dus klinkt dat veel gelikter.
Convolutie was gepatenteerd door een bedrijf (Sintefex als ik het goed heb) en dat patent is volgens mij nu verlopen na meer dan 20 jaar.

@Kaos
Als de mix goed is dan is zelfs compressie/EQ niet meer nodig. En Jeffrey is een goeie gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:17:
[...]

Hoe bedoel je?

Bij een gitaarversterker emulatie is de carrier een 'foto' (impulse response wat een freq analyse is over een een tijdseenheid (ms tot seconde)) van een amp die je source vervormt alsof het door de amp gehaald zou worden. En dan is bepalend hoe hoog de resolutie van de 'foto' is zodat het het orgineel zo dicht mogelijk benaderd. Vandaar dat die oude analoge vocoders ook zo rauw klinken omdat het aantal frequentie banden niet zo heel groot was. De hedendaagse digitale varianten hebben 30 of 50 banden dus klinkt dat veel gelikter.
Maar hoe werkt dat in het tijddomein? Zoals je het nu beschrijft klinkt het als een EQ die op verschillende tijdsstappen een andere instelling heeft. Hoe werkt dat bij een continu signaal als een gitaarinput?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het tijddomein wordt er via buffers gewerkt. Net zoals met geluidskaarten/interfaces het geluid gebufferd (enkele ms) wordt om verder verwerkt te worden door je computer worden door digitale algoritmes het geluid gebufferd en in brokken verwerkt (Fourier transformatie). Als je dan die buffers aan elkaar plakt krijg je weer een aaneensluitend audio bestand/stream. In vele plugins zie je dan ook dat die latency hebben omdat die plugins de buffers moeten berekenen. En dan zijn er ook nog plugins die aan oversampling doen om de resolutie van de audio groter te maken zodat de reken afrondingsfouten afnemen en het natuurlijker klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:09:
verwerkt (Fourier transformatie). Als je dan die buffers
ah mjong zwien, maak het ff ingewikkeld ofzo. -O-

Convolutie bij speakeremulatie is gewoon een clean signaal meten en hetzelfde nameten nadat deze door een speaker is gegaan. De veranderingen kun je dan via digitale effecten ook toepassen op andere signalen.

Overigens word er bij dit soort effecten vaak niet een impuls gebruikt, maar een volledige sinussweep.

Moeilijker dan dit hoef je het niet te maken. }:O

[ Voor 9% gewijzigd door vlaaing peerd op 20-05-2016 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik geloof dat pruimenvlaai juist de nitty gritty wilt weten van IR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 07-10 15:14

On_E

Housemusic

Sustain schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:43:
[...]

Over jouw track kan ik weinig zeggen tbh. De loop staat niet echt in context maar van wat er nu staat zou ik persoonlijk wat minder reverb gebruiken. Of misschien de lowcut iets aandraaien ofzo? Klinkt een beetje muddy. Verder kan ik niet echt meer zeggen. Opzicht niks mis mee maar werk er wat meer aan en post 'm dan nog eens :)
Je hebt helemaal gelijk, was iets te enthousiast met uploaden. Ook stond er nog een reverb open die uit moest. :+

Ik kom er hopelijk nog mee terug!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaos001
Vandaag nieuwe clip uitgekomen! Ik ben die dikke met pet en baard.

[ Voor 3% gewijzigd door kaos001 op 20-05-2016 14:19 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kaos-

Erg vet, ik luister tegenwoordig meer naar EDM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
On_E schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:05:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, was iets te enthousiast met uploaden. Ook stond er nog een reverb open die uit moest. :+

Ik kom er hopelijk nog mee terug!
Verder niks mis mee hoor, alleen te kort om er fb over te geven. Afmaken dus _/-\o_
kaos- schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:19:
Vandaag nieuwe clip uitgekomen! Ik ben die dikke met pet en baard.

[video]
Vette clip! Al heb ik niet veel verstand van video editing e.d. kan ik wel zeggen als kijker dat het een redelijk proffesionele look heeft. Track trouwens ook van goeie kwaliteit al luister ik niet veel meer naar HipHop. Misschien iets om naar Puna op te sturen ofzo? Zie dit nog wel gefeatured worden, kwaliteits waardig niks mis mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kaos
Nette track. Lekker strak geproduceerd man.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yGiDoRp
Ik heb een AN1x opgepikt en meteen maar een trackje gemaakt samen met de rest van de synths.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Metertjes-vraagje: ik ben gewend om met de Voxengo Span spectrum analyzer de luidste mix te krijgen als de peaks mooi uitlijnen, zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/oZOUY/423bc22db2.jpg

In sommige analyzers zit er een falloff in, zoals die van Ableton:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/oZOWJ/a26d931345.png

Nou wil ik dat, voor leesbaarheid, ook in de spectrum analyzer van Ableton doen. Wat is de term voor deze twee vormen van weergave? En waarom is dat verschil er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

kaos- schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:19:

Ik ben die dikke met pet en baard.

[video]
welke van de 4? >:) >:)

Serieus:p vet gedaan hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
@Wouter Veltmaat, Vlaaing Peerd: volgens mij begin ik convolution te snappen, bedankt voor de uitleg! Ik heb het boek inmiddels en zal nog even naar alle artikelen kijken en er een nachtje over slapen en dan moet het wel gelukt zijn.

@apNia: bedoel je dat je de luidste mix hebt als in de VU meter links en rechts even luid zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Hehehehe nee de spectrum view heb ik het over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
Ooh dat, moest het googlen want wist het zelf niet maar je bedoelt de slope (hellingshoek), op het forum van Reaper is een leuke thread erover:
http://forum.cockos.com/showthread.php?t=111819
Hogere frequenties hebben meer energie (immers energie = kracht * afgelegde weg, als je in dezelfde tijd een membraan 2x zo vaak heen en weer moet bewegen kost dat ook 2x zoveel energie), waardoor je met één octaaf erbij 3dB SPL (2x zoveel energie, sqrt(2) amplitude) meer energie hebt. Met een slope van 3dB/octaaf wordt pink noise (evenveel energie per octaaf, wat ook is hoe je slakkenhuis in het oor is ingericht, per octaaf ongeveer evenveel lengte) vlak.
Dat Voxengo Span voor 4.5dB/octaaf heeft gekozen als default (in te stellen met 'edit', rechtsboven naast de grafiek) maakt dus dat een vlakke lijn net een beetje dof zou moeten klinken. Zo te zien heeft Ableton helaas geen instelling voor de slope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Net even de user manual gescand, veelzijdige synth dit. Beetje handig in de bediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
mekkieboek schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 20:36:
[...]

Net even de user manual gescand, veelzijdige synth dit. Beetje handig in de bediening?
De sound is geweldig. Fijn 61 keys plastic, maar wel degelijk, keybed met aftertouch (en de aftertouch sensitivity kan je instellen met een pot als je de synth open schroeft).

Wat betreft het editen vanaf de synth, ja dat is wel wennen om het zo maar te zeggen. Met de PC editor (Officieel van Yamaha die nog steeds werkt op Windows 10) gaat het al een stuk beter.

Maar ik ben geen sound engineer, dat kunnen andere mensen (Zoals JayB) veel beter dan ik, dus ik ben happy om nu zijn soundset te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door yGiDoRp op 21-05-2016 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die soundsets maakt is toch meer een sound designer?
Maar AN1x is een leuke VA die redelijk goed verkocht voor Yamaha omdat die in die tijd toch wel heel goed klonk. Een relatief simpele 2OSC dus ook ideaal om synths programmeren te leren. En je kan redelijk diep gaan omdat je stiekem toch heel veel mogelijkheden hebt.
In mijn EX5 zitten ook 2 ANx stemmen en heb dus wel redelijk door hoe dat werkt. En als ik er een analoge filter achter hangt dan klinkt het nog organischer. Maar de digitale filters van Yamaha zijn ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Ik heb een nieuwe mastering plugin gevonden. Hij heet Sausage Fattener, werkt goed.
https://clyp.it/gnjbvgek

Echte aanrader voor de wat gevorderde hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen Ardour in de TS?

https://ardour.org/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Sustain
Deesch?

Gouwe ouwe
Pagina: 1 ... 22 ... 51 Laatste