Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49
vlaaing peerd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:48:
15/8 maat, door de laatste halve tel eruit te laten.
Nu snap ik het nog niet. Misschien moet ik mezelf even bijscholen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jonguhhh, je moet ook je oren niet gebruiken, je moet tellen. :Y) Gewoon de eerste tel vinden en dan 1-en-2-en-3-en-4-en, enz dan kijken op welke tel de 1 weerkomt. Ik kwam op zeven en een half vierde, dus 15/8.

95% van alle muziek is 3/4 of 4/4, normale dance/funk/hiphop beats zijn altijd 4/4.

Handige oefening, youtube's Dave Brubeck - "Take five" en "Blue Rondo ala Turk", kijk's of je daar de maat van kan vinden en kan meetellen.

sinftesizzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 19:44
Ik dacht dat dit de uitspraak was:

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Wel een beetje racistisch, altijd maar weer over synth synt sint en Piet helemaal niet vermelden!

[ Voor 72% gewijzigd door Kain_niaK op 24-03-2016 02:36 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yGiDoRp
Om de release van Hakushu te vieren (hoera!) heb ik voor wie het interessant vind de midi en de stems in een zipje gestopt. Het is hier te downloaden: https://drive.google.com/...4VEQ1YjQ/view?usp=sharing

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Haa muziektweakers! Ben weer erg druk geweest, maar eindelijk ook weer een nieuwe track mogen afmaken. Neuro as always, beetje commercieler dan jullie van mij gewend zijn, en hoor graag weer jullie commentaren ;)

[Soundcloud: http://soundcloud.com/millman-1/millerz-ft-bongo-chilli-everyday-neuro-bootleg]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madferit28
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 07:12
millman schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:51:
Haa muziektweakers! Ben weer erg druk geweest, maar eindelijk ook weer een nieuwe track mogen afmaken. Neuro as always, beetje commercieler dan jullie van mij gewend zijn, en hoor graag weer jullie commentaren ;)

[audio]
Niet bekend met het genre, maar klinkt lekker! Zit een fijne drive in en je sounds klinken prima, goed werk!

Zelf ook bezig geweest:

[SoundCloud]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ik heb vandaag ook een nieuwe track afgerond:

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Madferit28 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:06:
[...]

Niet bekend met het genre, maar klinkt lekker! Zit een fijne drive in en je sounds klinken prima, goed werk!

Zelf ook bezig geweest:

[SoundCloud]
wie is de rapper en zangeres? t zit goed in elkaar man, fijne productie.
kaos- schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:14:

[audio]
Dude, wat een sfeer! Topproductie hoor, profi enzo;) Zelf de vocals gemixt? Hoe opgenomen? Zeg, we moeten eens samen wat klooien man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madferit28
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 07:12
millman schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:06:
[...]

wie is de rapper en zangeres? t zit goed in elkaar man, fijne productie.
[...]

Dude, wat een sfeer! Topproductie hoor, profi enzo;) Zelf de vocals gemixt? Hoe opgenomen? Zeg, we moeten eens samen wat klooien man ;)
Holly Brook & Mike Shinoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
millman schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:06:
[...]
Thanks man :)
Yes, alles zelf gemaakt en opgenomen.

Soundcard : Focusrite Saffire 6 USB
Mic : Behringer B2 Pro
Plugins : Ozone, Waves CLA-2A, Waves SSL en wat side delay/verb plugins.
DAW : Renoise voor de beat, Reaper voor vocals opnemen en afmix / master.

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*mierenneuken modus aan*

@millman
Klinkt goed hoor.
Qua mix vind ik de kick/snare wat dunnig en digitaal overkomen. De mix kan ook wel wat meer stereo FX aan bij breaks dat je meer beweging krijgt wat wel wat bij het nummer past en de bijgeluiden hoor je bijna niet. En als je een up of down riser hebt kan je ook subtiel een riser die juist de andere kant op gaat gebruiken (als dat klinkt).

@Kaos
Ook een geweldig nummer. Mooie mix.
Bij een paar overgangen is het wat stil en daar kan je bijv ook reverse reverb dingen plakken zodat je net iets meer spanning opbouwt naar het volgende couplet.
Op 1:51 heb je stemmen links/rechts maar je kan ook per vocal meer naar het midden gaan zodat de laatste in het midden is.
Bij het 2e baslijntje kan je ook wat subtiel de cutoff verschuiven (met de hand of via een LFO)
Als je een vocal met delay laat outfaden kan je de delay ook verlagen.
Allemaal van die kleine pietepeuterige effectjes die de mix net even meer laat bewegen en als dat mooi met de vocals samenvalt is dat mooi.

*mierenneuken modus uit*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 15:37
Hallo heren van Tweakers,

Even een vraagje niet zozeer over mijn productie maar meer over deze vocals.
Iemand stuurde me een berichtje over Soundcloud of ik samen een track wou maken. Nu had ik een klein "opzetje" gemaakt en had hij wat gezongen. Ik ben alleen echt slecht met vocals, luister niet zo veel naar tracks met vocals dus mijn vraag; is dit een beetje degelijk? https://clyp.it/4pbugrji

Persoonlijk is het niet echt mijn smaak maar ik bedoel meer of zijn zang een beetje redelijk is, niet vals oid. Mijn productie is ook niet zo super hier, maar ben er aan aan het werken :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die vocals mag wel wat autotune want erg nootvast is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

kaos- schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:14:

[audio]
Damm...

* Yalopa heeft nog een lange weg te gaan...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:04:
*mierenneuken modus aan*

@millman
Klinkt goed hoor.
Qua mix vind ik de kick/snare wat dunnig en digitaal overkomen. De mix kan ook wel wat meer stereo FX aan bij breaks dat je meer beweging krijgt wat wel wat bij het nummer past en de bijgeluiden hoor je bijna niet. En als je een up of down riser hebt kan je ook subtiel een riser die juist de andere kant op gaat gebruiken (als dat klinkt).
Thnx voor de tips as usual. Zal eens kijken naar wat meer stereo. Kick snare had ik net wat sub (onder 100hz) weggehaald, mag dus wel wat dikker toch? De risers e.d. zal ik nog wat meer aanpakken, meer details aanbrengen. Wat bedoel je eigenlijk met "je hoort de bijgeluiden niet?" Thnx voor aanvulling
[quote]
Yalopa schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 07:24:
[...]

[...]

Damm...

* Yalopa heeft nog een lange weg te gaan...
Besef je wel dat er aan werk zo'n 70-80 uur zit per track? Wees niet snel tevreden, luister veel op reference speakers en leer je sound kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
millman schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:58:
[...]

Besef je wel dat er aan werk zo'n 70-80 uur zit per track? Wees niet snel tevreden, luister veel op reference speakers en leer je sound kennen.
Precies dit. Ik luister mijn eindmix denk ik wel zo'n 10 dagen achter elkaar op verschillende systemen.
Maar voordat je uberhaupt bij dat stadium bent, zit er idd behoorlijk wat uur in het maken (en opnemen in mijn geval) van een track zoals dit.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@millman
Als je 100Hz van de kick afhaalt hangt ook af van het type filter wat je gebruikt.
Misschien al bekend, maar voor de mensen die mee lezen is dit ook interessant.
En met name de slope (6/12/24/48 db/octaaf) heb je op 100hz al een dipje van 1dB of zo.
Met een digitale (fase lineair) en een 48dB (of meer ) slope kan je meer nauwkeurig de frequenties cutten.
En dan kan 100Hz of 96Hz al verschil maken afhankelijk van de toonhoogte van de kick.
(Zelf houdt ik erg veel van dikke vette kicks en cut nooit meer dan 50Hz)
Of als je het heel subtiel wil houden dat je met een multiband alles onder de 120Hz 1:4 compressed met iets van 3 of 6db gain reduction. En dan de attack op het gehoor afstemmen zodat je bijv 10ms door kan laten dat je toch nog heel even een zware attack krijgt van de kick.

@Yalopa
Als je met elke mix merkt dat je beter wordt is altijd chill. En jezelf blijven pushen om het maximale uit de mix te halen en vooral genieten van het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

millman schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 10:58:
[...]

Geen paniek, ik kan me heel goed voorstellen hoeveel werk er ingaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Vraagje: Ik hoor hier van iemand op Skype dat masteren dmv effecten op de losse mixer channels beter en preciezer is als effecten op de master chain te gooien.

Nu vond ik dit persoonlijk wat vaag klinken aangezien het masteren heet voor een reden. En in princiepe is dit dan gewoon mixen, toen ik dat vroeg zei hij dat masteren ook niet echt nodig was bij singles omdat je de track ook luid kan maken met de mix, dus zonder iets op de master chain te hebben. Hij zei dat masteren wel handig was voor EP's en Albums.

Ik kan me wel iets voorstellen dat het preciezer is als je effecten los op de chains gooit maar deze logica klinkt een beetje flawed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sustain schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:59:
Vraagje: Ik hoor hier van iemand op Skype dat masteren dmv effecten op de losse mixer channels beter en preciezer is als effecten op de master chain te gooien.

Nu vond ik dit persoonlijk wat vaag klinken aangezien het masteren heet voor een reden. En in princiepe is dit dan gewoon mixen, toen ik dat vroeg zei hij dat masteren ook niet echt nodig was bij singles omdat je de track ook luid kan maken met de mix, dus zonder iets op de master chain te hebben. Hij zei dat masteren wel handig was voor EP's en Albums.

Ik kan me wel iets voorstellen dat het preciezer is als je effecten los op de chains gooit maar deze logica klinkt een beetje flawed.
Masteren doe je met 2 mono channels. Geen losse sporen.
Losse sporen aanpassen valt inderdaad onder het mixen.

Masteren niet echt nodig voor singles? Deze meneer snapt er weinig van.
Alsof EP's en albums anders zijn dan singles geluidstechnisch gezien :')

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
hahahahaha ja Sustain, zou me niks aantrekken van wat die gast zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sustain schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:59:
dat masteren ook niet echt nodig was bij singles omdat je de track ook luid kan maken met de mix, dus zonder iets op de master chain te hebben. Hij zei dat masteren wel handig was voor EP's en Albums.
Mja, hij heeft deels gelijk. Hij lijkt te refereren naar direct in de mix ook de master te doen. Dat kan.

Strikt genomen zou je wat je in de mix al kon doen niet via een masterchannel moeten doen. Als je ook een enorme fx chain aan je master hebt hangen moet je je ook afvragen of je niet iets op de channels had moeten doen. Dus dat valt te snappen.

Een onderdeel van masteren is verder dat als je een album maakt, alle tracks gelijkwaardige volumes, sound en EQ hebben. Dat gedeelte van masteren kun je alleen maar achteraf doen.

Dus ik snap ergens waar hij op doelt, maar het lijkt erop dat ie een goed verhaal van iemand anders gewoon compleet verkeerd uitkraamt.

Persoonlijk ben ik voor stereo uitdraaien en de stereo wave te bewerken, vooral omdat je op die manier even afstand neemt van de mixfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Hmja, ik dacht ook een beetje hetzelfde als vlaaing peerd, en ik snap wel dat het ook mogelijk is om je track luid te maken zonder veel op je master chain te hebben maar ik snap de pro's er niet echt van. Zijn argument is in iedergeval dat het een stuk preciezer werkt. Ik weet alleen niet wat er zo precies zou moeten gaan in het mastering traject. Misschien de value's, maar dat heeft er weinig mee te maken.

En @apNia zou ik normaal gesproken ook niet doen maar z'n tracks klinken opzicht niet slecht, vandaar :p

[ Voor 11% gewijzigd door Sustain op 29-03-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Het komt er op neer dat masteren iets anders is dan inserts zetten op je master (8>.
Denk dat hij bepaalde zaken of niet goed verwoord, of door elkaar haalt.

Gewoon naar ons luisteren B).

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sustain
Klinkt als een spraakverwarming. :)

Sluit me aan wat meneer Paard zegt.

Wat wij 'mixen' noemen, noemen anderen ook wel eens 'masteren'. Dwz het maken van een mastermix.
En ja, de ideale mix hoef je niet te masteren. (Aldus Bob Katz)

Als je het mixen en masteren wilt combineren door op de masterbus een zut mastering plugins te gooien en dat dan te masteren is het jezelf heel moeilijk maken door eerst heel lang naar je mix te luisteren en als je (half/helemaal) gaar bent nog eens je track masteren. Door het in twee stappen te doen maak je het jezelf veel makkelijker.

Meer dan een limiter op je masterbus heb je eigenlijk niet nodig om de zeer sporadische piek op te vangen.
Wat daaruit komt als stereomix kun je laten masteren of zelf met een frisse set oren aanpakken.
Dat betekend overigens niet dat de eindmix vast staat want als je fouten tegenkomt zul je alsnog die moeten fixen in de mix. Daar gaat veruit de meeste tijd in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 15:14

On_E

Housemusic

Op weg naar een hele track, hoop ik... ;)

https://soundcloud.com/nyx_1978/george-hefner-puhpiano

edit: Nog niet af maar wel heel wat uurtjes erbij in gestoken.... Nu maar eens naar bed en morgen met frisse oren verder!

[ Voor 44% gewijzigd door On_E op 31-03-2016 01:47 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette track @On_E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Browsing my Triton when suddenly...

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/tk9lt1jzn/IMG_5155.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Als dat geen pijpen wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keiharde sysex? :P

7 bit terror!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
offtopic:
Jezus wat een nachtmerrie peerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
BROFIST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:52

2mb

Nieuwe vette sound design plug-in:

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Liefjes, beetje off topic. Maar als ik een draaitafel wil kopen gewoon voor de lolletje om wat plaatjes te draaien, wat zijn dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 21:22

Empathy

Extreme Audio

Vrienden, ik ben me aan het verdiepen in het produceren van progressive trance (beetje a la Solid Stone), en ik probeer wat subtiele pads te creëren, maar dat lukt niet zo. Op Youtube zijn allen maar tutorials te vinden voor larger-than-life-epic-supermega-sawtooth-trance-pads, wat mij ook nog wel lukt.

Ik zoek eigenlijk meer iets in de trant van wat in deze track wordt gebruikt (in de intro):
https://soundcloud.com/co...dings/solidstone-profound

Wie weet mij een beetje richting te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
2mb schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:07:
Nieuwe vette sound design plug-in:

[video]
:D volgens mij zijn er maar al te veel plugins die net iets te veel op suggestie voortborduren... net zoals deze die laatst gepost werd: YouTube: Using Prime Studio's Free Plug-in 'Charlie' On The Mix Bus In Studio One
Ik hoor dat het anders wordt, maar beter? Laat staan veel beter. Nee. "Extra weight and extra air", lekker arbitrair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Empathy schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:37:
Vrienden, ik ben me aan het verdiepen in het produceren van progressive trance (beetje a la Solid Stone), en ik probeer wat subtiele pads te creëren, maar dat lukt niet zo. Op Youtube zijn allen maar tutorials te vinden voor larger-than-life-epic-supermega-sawtooth-trance-pads, wat mij ook nog wel lukt.

Ik zoek eigenlijk meer iets in de trant van wat in deze track wordt gebruikt (in de intro):
https://soundcloud.com/co...dings/solidstone-profound

Wie weet mij een beetje richting te geven?
Ik ga voor dit soort ambient pads altijd naar Absynth, die heeft zo'n groot aantal presets voor pads dat daar meestal wel wat passends bijzit. Alternatief is zelf maken met een paar squares / triangles, strak filter erop en dan veel reverb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 21:22

Empathy

Extreme Audio

2mb schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:51:
[...]

Ik ga voor dit soort ambient pads altijd naar Absynth, die heeft zo'n groot aantal presets voor pads dat daar meestal wel wat passends bijzit. Alternatief is zelf maken met een paar squares / triangles, strak filter erop en dan veel reverb.
Thanks, klinkt goed. Zal eens een demo van Absynth downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:01

GforceNL

Out of memory....

apNia schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:33:
Liefjes, beetje off topic. Maar als ik een draaitafel wil kopen gewoon voor de lolletje om wat plaatjes te draaien, wat zijn dingen waar ik op moet letten?
Misschien een betere vraag voor in het DJ topic? :+

Als je wilt gewoon wilt luisteren, is het allemaal niet zo spannend. Voor het draaien zelf zou ik kijken naar een Direct drive in plaats van een belt drive.

Eventueel met of zonder USB, afhankelijk van wat je eisen zijn.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ja belt drive was het enige wat ik me kon bedenken. En geen USB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat zijn dingen waar ik op moet letten?
Jou kennende op de metertjes.

Een dubbele voor DJ-en?
- direct drive (geen belt drive)
- een beetje hoge torque
- een pitch control die in elk geval zo laag kan als +/- 8%

Merken als Stanton en Reloop maken goeie TT's zonder je met een halve hypotheek op te zadelen.

Een enkele voor alleen luisteren?
- mijdt die cheapo's of vervang iig meteen de naald en element voor goeie.
- eerlijk gezegd zou ik ook hier een DJ draaitafel nemen, die zijn altijd degelijk gebouwd en omdat je niet mixt kun je voor de goedkopere beltdrives gaan (die volgens puristen ook nog beter zouden zijn).
- behoeft ook geen hoge torque.

Dus de merken die ik hierboven al noemde, goeie non-DJ platenspelermerk zonder hypotheekvoorwaarden is TEAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Platen mixen zal ik niet snel doen. Scratchen is wel iets wat ik al weet-ik-hoe-lang interessant vind, dus dat zou ik eventueel nog kunnen gaan doen. Als ik het goed begrijp is torque de kracht achter de motor, en hoe snel hij dan een plaat op zou kunnen pakken he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exact. Bij mixen is het erg prettig dat de plaat vanaf het loslaten ook direct op volledige snelheid draait ipv dat het even duurt voordat ie op snelheid komt. Eigenlijk hoort een slipmat dit te voorkomen, maar het remt in de praktijk toch altijd wat af.

Voor scratchen wil je een beltdrive overslaan + je moet een volume fader hebben. Dan zou ik voor een direct drive Stanton/Numark/Reloop gaan, hoeft zeker niet de allerduurste te zijn en dan een mixer erbij voordat het de versterker ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Oh godverdomme dat heb ik ook nodig he? Kan het zeker niet direct achterin m'n Focusrite prakken zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:31
De Reloop's vanaf de 7000 serie kun je wel gewoon op je focusrite aansluiten aangezien deze naast de phono out ook een line out hebben.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
apNia schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:31:
Oh godverdomme dat heb ik ook nodig he? Kan het zeker niet direct achterin m'n Focusrite prakken zeker?
Hoe wil je gaan scratchen zonder crossfader dan? -O-

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Is het niet makkelijker en goedkoper om een all in one setje te kopen? Iets goedkoops als https://www.4launch.nl/pr...PX3mrbr9ssCFQoTGwodHIcFBg ofzo? Weet niet of die verder aan de eisen voldoet maar het is het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sustain schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:11:
Is het niet makkelijker en goedkoper om een all in one setje te kopen?
apNia schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:40:
Platen mixen zal ik niet snel doen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
kaos- schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:08:
[...]

Hoe wil je gaan scratchen zonder crossfader dan? -O-
Omdat dat voorlopig geen prio heeft, maar wel slim is om wel een beetje rekening mee te houden. Voor de aankomende mid-life crisis ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ach een 2-kanaals mixer heb je al vanaf een pleuro of 40,- Zijn dan ook nog modellen met een korte fader, wat voor scratchen ook wel prettig is. Je zou nog kunnen kijken of je 2e hands een Vestax QFO op de kop kan tikken, die heeft de fader op de TT zelf zitten.

Google/tube Qbert en QFO voor uitleg en natuurlijk even genieten van de skills van de uber grand pubah of them all.
apNia schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:44:
[...]
Voor de aankomende mid-life crisis ofzo.
Saab Cabrio.

[ Voor 18% gewijzigd door vlaaing peerd op 05-04-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
Oh, dus 1 cd speler en 1 mixer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Sustain schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:24:
Oh, dus 1 cd speler en 1 mixer?
OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sustain
http://www.bax-shop.nl/dj...Mid7ceC98sCFeop0wodLx0JDg + draaitafel?
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/4/9/2/4/9200000008894294_1.jpg
:+

Ik bedoeld of hij vinyl wilde draaien of CD's

[ Voor 53% gewijzigd door Sustain op 05-04-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Sustain schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:55:
Ik bedoeld of hij vinyl wilde draaien of CD's
B)

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Inplaats van off-topic over DJ spullen:

Weer eens creatief geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:43:
Inplaats van off-topic over DJ spullen:

[video]

Weer eens creatief geweest.
Klinkt prima Dennis585

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
Klinkt prima Dennis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt lekker Dennis.
Lijkt een beetje op old skool house.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als je wil scratchen dan zeker op volgende letten

Direct drive, maar dat wist je al
Kwalitatieve arm, je wil niet dat het ding skipt, arm ook in de hoogte verstelbaar is wel zo prettig
Zorg voor een naald die geschikt is voor scratchen, een ongeschikte naald en je platen zijn direct kappot
Zware, stabiele platter, je gaat veel druk op dat ding zetten
Torque, veel, heel veel, die zware platter moet direct weer up to speed zijn als je loslaat
Zware body, trillingen zijn te mijden

Voor de mixer
kijk als je een optische crossfader kan bemachtigen, of zorg dat hij vervangbaar is.

[ Voor 18% gewijzigd door Yalopa op 05-04-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiek dan!
Pioneer komt zijn concurrentie versie van Maschine en gaat even ietsje verder qua hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegox
  • Laatst online: 15:02
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:23:
Pioneer komt zijn concurrentie versie van Maschine en gaat even ietsje verder qua hardware.
Als ik het goed bedrijp is het een hardware sampler/sequencer terwijl Maschine een zuivere controller is voor de bijbehorende software. Toch wel een heel andere insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maschine heeft ook z'n eigen sounds en sampler. Sequencer moet wel uit de computer komen, maar de Pioneer z'n stepsequencer is ook vrij beperkt. Zoals ik het lees 16 steps met 4x4 patterns max.

Niet echt dat je denkt "hier ga ik een hele track mee uit de grond stampen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegox
  • Laatst online: 15:02
vlaaing peerd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:54:
Maschine heeft ook z'n eigen sounds en sampler. Sequencer moet wel uit de computer komen, maar de Pioneer z'n stepsequencer is ook vrij beperkt. Zoals ik het lees 16 steps met 4x4 patterns max.

Bij Maschine zit alles in software, op PC, zowel de soundengine als de sequencer. Hier zit alles in de hardware (heeft zelfs analoge filters blijkbaar). Dit ding is meer vergelijkbaar de Akai MPC series dan met Maschine. For what it's worth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia
vlaaing peerd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:54:

Dennis begs to differ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
DAW upgrade.

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/ogbcrczsb/12983349_10153296501071330_2907187069354824073_o.jpg

Ik moet maar eens weer iets gaan af maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cool!
Ben blijven steken bij een oude Cubase versie want ik zie de waarde niet van het investeren in een .5 versie wat mij niets te bieden heeft. Dan wacht ik liever dat er veranderingen zijn die ik wel het geld waar zijn.

Softtube met een virtuele modular synth (heel goedkoop bij aanschaf en waarschijnlijk dokken voor mee modules)
http://www.gearjunkies.co...ular-synthesizer-plug-in/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Heeft iemand zin om een soort van mastering-oefening te doen? Het idee is dat je de stems exporteert van een track van jezelf en deze hier aanbiedt zodat de rest ermee aan de slag kan om het zo goed mogelijk te laten klinken.

En natuurlijk dat iedereen die een master maakt uitlegt wat hij ermee heeft gedaan (stem mix, EQ, compressie, brickwallen, secret sauce processing etc.).

En natuurlijk zoveel mogelijk met gebruikelijke plug-ins, zodat iedereen hetzelfde kan bereiken (dus geen outboard vintage jaren-60 buizenverwarming).

Leuk idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik denk dat goed masteren heel moeilijk is als de mix niet in orde is. En de meesten die dat snappen kunnen wel weer degelijk masteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lastige is dat als anderen met een ruk mix aankomen zetten ze vervolgens de masteraar verwijten dat het gemasterde nog steeds ruk klinkt.

En mix oefening is leuk. Maar als je een collab doet en dat je bij elkaar langs gaat is ook heel leerzaam.
(Lees: ik ben zelf te lui om een multi sporen project te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
2mb schreef op donderdag 07 april 2016 @ 23:14:
Heeft iemand zin om een soort van mastering-oefening te doen? Het idee is dat je de stems exporteert van een track van jezelf en deze hier aanbiedt zodat de rest ermee aan de slag kan om het zo goed mogelijk te laten klinken.

En natuurlijk dat iedereen die een master maakt uitlegt wat hij ermee heeft gedaan (stem mix, EQ, compressie, brickwallen, secret sauce processing etc.).

En natuurlijk zoveel mogelijk met gebruikelijke plug-ins, zodat iedereen hetzelfde kan bereiken (dus geen outboard vintage jaren-60 buizenverwarming).

Leuk idee?
Leuk idee, maar wat je bedoeld is eigenlijk mixen.
Masteren doe je niet met losse stems maar met 1 stereospoor.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dan stem mastering? :P
Wat dan komt het ook nog wel eens voor dat de producer (lees componist) zelf minder goed kan mixen en de muziek in meerdere sporen mixt die dan weer door iemand anders worden gemixed en gemastered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Een bullshit term :P
Masteren en mixen mag je imo niet in dezelfde zin noemen.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

2mb schreef op donderdag 07 april 2016 @ 23:14:

Leuk idee?
ja leuk idee, maar niet met het deel gebruikelijk plugins (definieer gebruikelijk). Gebruik wat je hebt, ook al is het exotisch, dat maakt het geheel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik gebruik alleen Sausage Fattener en alle metertjes die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ik denk dat een paar stems mixen en het geheel masteren interessanter kan zijn voor de oefening dan een los stereospoor masteren. Alleen al om zaken als 'jezus deze bas staat veel te zacht in verhouding met de kick' te kunnen fixen. Ik zat te denken aan vier/vijf stems ofzo, drums, bas, leads, vocals en fx. Maar als je als eigenwijze producer al het mixen per sé zelf wil doen, fine with me ;)

En ik kan prima leven met het gebruik van exotische plug-ins, doen we dat.

Heeft iemand een leuke track in de aanbieding? Anders zet ik wel wat online, maar ik wilde dit niet doen overkomen als gratis mastering-verzoekje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:58:
Softtube met een virtuele modular synth (heel goedkoop bij aanschaf en waarschijnlijk dokken voor mee modules)
Deze snap ik dan weer niet :? Ik kan erin komen dat je helemaal in het analoge domein wilt blijven ook juist als dat betekent dat je beperkt wordt door een wirwar van snoertjes om je cv bij je modules te krijgen die ook geheel analoog werken met de beperkingen/karakter van analoge circuits.

Maar dat zet je allemaal toch weer overboord als je dit in het digitale domein nadoet? En waarom dan niet alle voordelen van digitaal? Gewoon ook onbeperkt polyfoon en voormijnpart 1024 voices als dat zo uitkomt en als je CPU dat trekt.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik denk omdat beperkingen er net voor zorgen dat je creativiteit meer gestimuleerd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het over de Pioneer met de pattern sequencer, niet de NI Maschine.
Dat is iets wat aantoont dat je een enorm dikke loser bent als je masterstudio erom vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:58:
Cool!
Ben blijven steken bij een oude Cubase versie want ik zie de waarde niet van het investeren in een .5 versie wat mij niets te bieden heeft. Dan wacht ik liever dat er veranderingen zijn die ik wel het geld waar zijn.
Thanks. Ik zat nog op elements 7.5 en begon last te krijgen van de beperkingen zoals het ontbreken van sidechain inputs en ik miste midi inserts e.d.

Er komt ook nog wel een moment dat ik over ga naar Pro (vanwege VariAudio). Maar eerst maar eens wat muziek maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlaaing peerd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:36:
Dat is iets wat aantoont dat je een enorm dikke loser bent als je masterstudio erom vraagt
Deze week bijna de neiging gehad om voor stems te vragen.
(De mix was niet helemaal zoals het zou kunnen zeg maar. :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Oke, ik heb een oude remix van mij online gezet, met zowel de premaster (-6dB) als de stems. Progressive house met vocals, piano, synths, stabs en strings. Voel je vrij om er mee te experimenteren qua mastering. Brickwall hem, clip 'm tot alle metertjes rood zijn of jaag 'm door een jaren-60 tapemachine, ik ben benieuwd. Ik heb er uiteindelijk alleen een beetje EQ, compressie en limiting aan toegevoegd.

Mijn master op SoundCloud:

De stems hebben een 1 tel ruimte vooraf. Daarom even op x.4 plaatsen als je ze perfect op 126 BPM wilt hebben. Ik heb voor de liefhebbers van metertjes een screenshot bijgevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://ottocoster.com/uploads/lostandfound_screenshot.png

Download de premaster en stems (zip)

Ik zou het leuk vinden als je het resultaat weer deelt hier, dan kunnen we er allemaal iets van leren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben even bezig geweest met je trackje meneer 2mb. :P
(Niet superveel tijd aan besteed maar volgens mij genoeg om de mensen hier wat tips te geven.)

Link naar een screenshot van mijn setup (het is fokking groot ja :P )
https://secure.tweakers.n...lay_image&image_id=415839
Voor de karma-armen onder onsch.
http://imgur.com/fS9nFW6

Het resultaat:
https://soundcloud.com/fuse-4/lostandfoundexample/s-wcdSv
De linkjes zouden moeten werken maar kan het niet zomaar controleren.

Op de kick (percussie) een Fatso Sr/Transient voor en een EQ dipje om de kick wat doffer te maken.
Op de bas Lowender voor meer (sub) laag en Camebridge EQ op laag en hoog om het wat meer naar voren te krijgen. (op de master kap ik mbv Camebridge op 36Hz de rommel weg)
Op de lead/strings een Exciter om het wat helderder te maken. Fabfilter EQ met dipje voor de dominante lead wat te temmen (niet helemaal gelukt) en mid EQ om de strings wat breder te maken.
Vocals met Maag EQ het hoog geboost om zo de stem helder te krijgen.
Bus return een Ozone Imager gebruikt om het laag minder breed te maken.
Ook een send FX gebruikt (REmatrix convolutie reverb) om het wat ruimtelijker te maken voor de lead/string, vocals en bus return.
Op de master een Camebridge om alles onder de 36Hz weg te poetsen en een elephant limiter om het nivo op 'normale' sterkte te krijgen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2016 18:47 . Reden: nieuwe plaatje bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:30:
Link naar een screenshot van mijn setup (het is fokking groot ja :P )
https://secure.tweakers.n...lay_image&image_id=415839
Het fotoalbum is enkel toegankelijk voor gebruikers met voldoende karma.
Gebruik gewoon imgur net als elk weldenkend mensch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Leuk gedaan Wouter, klinkt goed! Aardige keuzes gemaakt qua processing, komen redelijk overeen met wat ik zelf heb gedaan. Alleen de extra convolutie reverb is niet mijn smaak, ik ging meer voor de 'droge' sound.

Als ik het nu opnieuw hoor had ik zaken ook op de losse sporen al kunnen fixen, maar ik mix altijd 'in' de mastering chain. Dat wil zeggen dat ik meestal een compressor en limiter al tijdens het producen / mixen erop heb staan. Masteren is voor mij ook niet de laatste stap maar meer onderdeel van het hele productieproces. Meestal gaat als laatste enkel de limiter wat verder.

En ik wil nu ook wel die screenshot zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:34:
Gebruik gewoon imgur net als elk weldenkend mensch.
En bedankt he, MAKKER. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Erg tof 2mb. :)

Dit is wat ik ermee heb gedaan in 15 minuten. Misschien doe ik later nog een revisie.

https://soundcloud.com/vi...nd-ygidorp-master/s-Oav8E

"Reflekt - Need To Feel Loved (Adam K & Soha Vocal Mix)" als referentie.

EQ op alle stems. Drums en bass in een bus met bus compressor. EQ, MB compressor, Bus compressor en Limiter op de masterbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen heeft een eigen geluid dus een mix zal bij iedereen altijd anders klinken.
En problemen in de mix werkt vaak (zo niet altijd) het beste als je die bij de bron aanpakt.
Het mixen in een compressor/limiter ben ik zelf niet zo'n fan van want dan merk je niet zo snel als er kleinere problemen met dynamiek of levels zijn en de balans scheef ligt. Dat kan je later gaan opbreken als je de eindmix gaat masteren. Daar kan je de boel zo plat maken als je wilt (liever niet maar soit).
In de originele mix vond ik de geluiden naast droog ook een beetje flets. Met wat EQ aanpassingen kun je dat redelijk makkelijk aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2mb schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:43:
Oke, ik heb een oude remix van mij online gezet,
Ik zal deze waarschijnlijk verstek moeten laten gaan. Nieuwe PC is zojuist inelkaar gezet maar nieuw OS geeft nogal issues met geluidskaart en wat oudere plugins die niet meer werken.
2mb schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:20:
Als ik het nu opnieuw hoor had ik zaken ook op de losse sporen al kunnen fixen, maar ik mix altijd 'in' de mastering chain. Dat wil zeggen dat ik meestal een compressor en limiter al tijdens het producen / mixen erop heb staan. Masteren is voor mij ook niet de laatste stap maar meer onderdeel van het hele productieproces. Meestal gaat als laatste enkel de limiter wat verder.
Als ik tijdens het mixen al een comp op de master doe dan gaat die comp alles wat ik later nog tweak beinvloeden, zet je dan de compressor uit en dan krijg je soms dat een bepaalde sound belachelijk debiel hard of zacht staat. Nooit last van?

Verder, zoals je zelf al aangeeft, kom ik er vaak na het masteren nog's achter dat ik beter iets in de mix had kunnen doen. Ik heb dan ook voorkeur om mixen en masteren in 2 aparte processen te doen met vooral in gedachten dat de mix eigenlijk al de final versie moet zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door vlaaing peerd op 11-04-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Hierbij een filmpje van de settings van mijn eerdere post.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8U-8mGyoWps&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@yGiDoRp
Waarom gebruik je eigenlijk een MB op de master en niet compressie op de afzonderlijke kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
Om het totaal wat te levelen, zodat ie harder door de limiter bus compressor kon,

Dansende lijntjes zijn leuk O+

Als het mijn eigen track zou zijn en ik alle sporen los zou hebben zou ik het anders oplossen in de mix en waarschijnlijk geen MB gebruiken.

Nu blijkt dat deze MB preset ingesteld stond als Expander (ik wist niet eens dat ie dat ook kon, want ik gebruik hem niet veel) maar dat verklaard e.e.a. voor mezelf.

[ Voor 35% gewijzigd door yGiDoRp op 11-04-2016 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Thanks yGiDoRp, ik <3 dansende metertjes. Je hebt de bass een flinke boost gegeven, niet verkeerd. En die limiter klinkt erg goed! Veel volume en geen hoorbare distortion. Moet eigenlijk eens een goede vergelijking doen tussen de nieuwe Ozone en Pro-L.

@wouter: mag ik van jou ook een wav download? Dan kan ik ze mooi naast elkaar zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb

2mb

Ben ook nog met een nieuwe track bezig:

[Soundcloud: https://soundcloud.com/ottocoster/lost]

Letterlijk 'lost' trouwens, want ik heb nog geen idee hoe het verder moet. Wat atmosferische sounds misschien. De strings zijn trouwens van Albion One, geweldige epische strings zitten daarin. Met een paar blokakkoorden heb je zo al de sfeer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@2mb

In mijn hoofd evolueert het in een harde techno track met acid en trance invloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
De tweeter van mijn rechter KRK RP6 G2 monitor doet raar op sommige freqs, heb vandaag een nieuwe tweeter besteld, maar ik vraag me af hoe ik de monitor open moet maken.

Je hebt aan de voorkant inbus-schroeven en aan de achterkant normale schroeven.
Voordat ik shit ga slopen, heeft iemand een nuttige tip hoe dit te doen?

plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://ravelex.net/forum/index.php?action=dlattach;topic=46992.0;attach=70807;image

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaos- schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:29:
De tweeter van mijn rechter KRK RP6 G2 monitor doet raar op sommige freqs, heb vandaag een nieuwe tweeter besteld, maar ik vraag me af hoe ik de monitor open moet maken.

Je hebt aan de voorkant inbus-schroeven en aan de achterkant normale schroeven.
Voordat ik shit ga slopen, heeft iemand een nuttige tip hoe dit te doen?

plaatje:

[afbeelding]
lijkt me dat je met het losdraaien van die Torqschroeven wel bij de tweeter komt.

Maarre, ben je wel zeker dat het aan de tweeter ligt en niet de bovenkant van de bi-amp? De woofer en tweeter hebben elk hun eigen versterker. Als die eraan is kun je ook nogal meh shizl uit de toeter krijgen.
Pagina: 1 ... 21 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.