Ik zou willen voorstellen dat je eerst even http://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem doorleest. Daar staat namelijk in wat we willen bereiken met het moderatiesysteem en waarom het zo werkt. Het heeft namelijk niets met moderatie door de crew te maken, dat staat er los van.Jurgen.D schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:49:
Het wordt niet correct gebruikt. Maar blijkbaar mag dit niet gezegd worden.
Ik zeg: puntensysteem afschaffen en werken met report knoppen.
Want ik geloof dat een mod neutraler kan oordelen.
Constructiever of dit kan ik niet.
Net gelezen. Mooie bedoelingen. Maar het werkt niet.
Kan er gezorgd worden dat bv de topics voor mij persoonlijk niet dichtklappen?
Dus dat ik altijd alle topics zie? Want dat is wat me het meeste stoort. De score zelf boeit me niet. Wel dat de helft dicht geklapt is.
Kan er gezorgd worden dat bv de topics voor mij persoonlijk niet dichtklappen?
Dus dat ik altijd alle topics zie? Want dat is wat me het meeste stoort. De score zelf boeit me niet. Wel dat de helft dicht geklapt is.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
ow, thnx. Voor mij is het dan opgelost.
De rest kan nu doen wat ze willen met hun karma.
Er zijn altijd mensen die mismodereren of foutieve posts verkeerd boosten. Zoals ik al zei, modereren dient te gebeuren met een objectieve blik, niet met selectieve roze bril. Posts die te lang op een foutieve score staan nadat je de post met een objectieve, neutrale blik hebt bekeken geef je dan aan bij het mismodtopic. Uiteraard baseer je dat op de geldende modFAQ.Jurgen.D schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 15:43:
[...]
Maar helaas wordt het wel zo gebruikt...
Iedere post op de front kan je als voorbeeld gebruiken.
Maar je ziet het het meeste op posts met fanboygedrag zoals OIS/Android, PS4/Xbone/PC,...
Nee, en als je dat zou willen, dan zou de toon al anders moeten zijn. Een goed voorbeeld van een inhoudelijke kritiek is hier - Gebrek in het moderatiesysteemJurgen.D schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 16:01:
[...]
Is er een topic 'afschaffen moderatiesysteem'?
Dat sommige users het systeem niet snappen is niet het probleem van het systeem, maar van de user. In 99% van alle gevallen is de FAQ gewoon helder.Jurgen.D schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:49:
Het wordt niet correct gebruikt. Maar blijkbaar mag dit niet gezegd worden.
Jurgen.D schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:49:
Ik zeg: puntensysteem afschaffen en werken met report knoppen.
Dat vind jij. Er zijn legio mogelijkheden om het aan te kaarten waarbij je eigen toonzetting het verschil maakt.Jurgen.D schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:25:
Net gelezen. Mooie bedoelingen. Maar het werkt niet.
Je hele probleem was dus vooral persoonlijk van aard. Misschien volgende keer zelf eens alles controleren voor je brand roeptJurgen.D schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:25:
ow, thnx. Voor mij is het dan opgelost.
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Bedankt voor de uitgebreide respons.
Zijn problemen niet altijd persoonlijk?
Als ik er geen probleem mee heb kaart ik het toch niet aan?
Mijn probleem was dat de helft van de posts dichtgeklapt was vanwege achteraf gezien onterechte moderatie.
Vaak waren het best terechte reacties.
En dan stoort het me dat anderen beslissen dat ik die niet meteen kan lezen.
En ik zou idd iedere mismoderatie kunnen melden. Maar dan loop ik de kans dat ik iedere keer in dezelfde discussie terecht kom als deze en daar heb ik geen zin in.
Nu is dit omzeild en is het voor mij opgelost.
Het werkt nog steeds niet zoals het zou moeten, maar ikzelf heb er nu geen last meer van dus zou het kinderachtig zijn er te van blijven zeuren toch?
Zelf controleren, ik had helemaal geen idee dat ik zoiets kon instellen. Het was zelfs niet bij me op gekomen dat die mogelijkheid er uberhaupt was.
Maar nogmaals bedankt en slaap lekker.
Als ik er geen probleem mee heb kaart ik het toch niet aan?
Mijn probleem was dat de helft van de posts dichtgeklapt was vanwege achteraf gezien onterechte moderatie.
En dan stoort het me dat anderen beslissen dat ik die niet meteen kan lezen.
En ik zou idd iedere mismoderatie kunnen melden. Maar dan loop ik de kans dat ik iedere keer in dezelfde discussie terecht kom als deze en daar heb ik geen zin in.
Nu is dit omzeild en is het voor mij opgelost.
Het werkt nog steeds niet zoals het zou moeten, maar ikzelf heb er nu geen last meer van dus zou het kinderachtig zijn er te van blijven zeuren toch?
Zelf controleren, ik had helemaal geen idee dat ik zoiets kon instellen. Het was zelfs niet bij me op gekomen dat die mogelijkheid er uberhaupt was.
Maar nogmaals bedankt en slaap lekker.
Hoeft niet. Het modsysteem zelf kan ook lek zijnJurgen.D schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:00:
En dat kan je in het mismodtopic melden als je na een objectieve blik denkt dat de post verkeerd staat. Dat is toch niet zo moeilijk lijkt me? Gelijk roepen dat hele modsysteem knudde is is ook weer het andere uiterste.Jurgen.D schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:00:
Dat hoeft niet, zolang je maar voldoende beargumenteert waarom de post verkeerd gemod isJurgen.D schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:00:
Het werkt niet snel genoeg voor je, misschien. Als je netjes de posts aankaart wordt er 9 van de 10 keer gewoon wat meegedaan (Eigen ervaring)Jurgen.D schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:00:
Daarom heet ook ''zelf controleren''Jurgen.D schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:00:
Abo?
Niet echt. Wat heb je dan meer? Een maandelijks magazine?
Ik zou zeggen, verdiep je in de siteJurgen.D schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:30:
Abo?
Teveel van het negatieve -1 karakter werp naar mijn mening een te naief beeld voor Tweakers. Ik zou voorstellen nuanceer de kleur rood naar geel, pas de klasse -1 aan naar klasse 0 en laat de het waarde offtopic behouden. Die rode kleur in combinatie met -1 (ongeschikt) maak de berichten juist opvallend en trekt juist negatieve aandacht aan. Het zou naar mijn mening veel beter zijn om offtopic (0) gelijk te maken aan (-1) reacties. Wie offtopic reacties leest kan "Onzin" reacties lezen en wanneer je alleen informatie wilt lezen dan filter je hoger dan +1 en juist daar moet ook de focus op liggen.
Of misschien is het een idee om mod-status onzichbaar te maken, zodat andere gebruikers ook niet worden geinvloed door de up- of down- votes van andere gebruikers.
Of misschien is het een idee om mod-status onzichbaar te maken, zodat andere gebruikers ook niet worden geinvloed door de up- of down- votes van andere gebruikers.
Nee, want dan vallen offtopic reacties in de zelfde categorie als troep reacties, en dat is nou ook niet de bedoeling.
De reactiefilter staat standaard al ingesteld dat -1 reacties ingeklapt zijn dus zoveel vallen ze niet op.
De reactiefilter staat standaard al ingesteld dat -1 reacties ingeklapt zijn dus zoveel vallen ze niet op.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Anoniem: 80466
Waarom kunnen mensen die geen moderaties doen eingelijk niet de moderaties bekijken?
Ik vind het erg onhandig dat ik niet kan zien hoe de moderatie tot stand gekomen is.
Zeker als ik een mogelijk mismoderatie zie wil ik wel even eerst controleren voordat ik die aanmeld in het mismoderatie topic.
Het lijkt mij een verbetering als moderaties voor iedereen zichtbaar zijn.
Ik vind het erg onhandig dat ik niet kan zien hoe de moderatie tot stand gekomen is.
Zeker als ik een mogelijk mismoderatie zie wil ik wel even eerst controleren voordat ik die aanmeld in het mismoderatie topic.
Het lijkt mij een verbetering als moderaties voor iedereen zichtbaar zijn.
Een topic van jou daarover staat al op de goede plaats: Modstatus zichtbaar ook voor niet moderators., hier kunnen we daar niet zoveel mee.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Anoniem: 80466
Jeetje, die was ik alweer vergeten.Dirk schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:18:
Een topic van jou daarover staat al op de goede plaats: Modstatus zichtbaar ook voor niet moderators., hier kunnen we daar niet zoveel mee.
Is alleen weinig mee gebeurt...
Ik weet niet goed waar ik dit kwijt moet, maar ik plaats het hier, omdat ik denk dat het hier het beste past.
Inmiddels worden de reacties al een hele tijd gesorteerd op kwaliteit, en ik merk aan alles dat het niet meer lekker loop.
Een paar dingen die me opvallen:
- Ongemodereerde reacties worden minder snel gemodereerd
- Mismods worden niet snel gecorrigeerd, zo kan één 0 van iemand al voldoende zijn om een reactie geplaatst 5 minuten na het posten van het artikel op 0 te laten eindigen
- Mismods op +2 of +3 krijgen alleen maar meer hoge moderaties, vaak door meningmods, en omdat ze bovenaan staan.
Mijn idee om dit op te lossen:
- Alle +2 en +3 reacties bovenaan tonen
- Geen onderscheid maken tussen reacties van +1 of lagere reacties qua hoogte, dus alles van +1 of lager gewoon op chronologische volgorde.
Dan krijg je dus zoiets:
Artikel
+3 reactie
+2 reactie
+2 reactie
0 reactie
+1 reactie
ongemodereerde reactie
-1 reactie
+1 reactie.
Dan rest enkel nog het probleem van +2 en +3 mismods.
Inmiddels worden de reacties al een hele tijd gesorteerd op kwaliteit, en ik merk aan alles dat het niet meer lekker loop.
Een paar dingen die me opvallen:
- Ongemodereerde reacties worden minder snel gemodereerd
- Mismods worden niet snel gecorrigeerd, zo kan één 0 van iemand al voldoende zijn om een reactie geplaatst 5 minuten na het posten van het artikel op 0 te laten eindigen
- Mismods op +2 of +3 krijgen alleen maar meer hoge moderaties, vaak door meningmods, en omdat ze bovenaan staan.
Mijn idee om dit op te lossen:
- Alle +2 en +3 reacties bovenaan tonen
- Geen onderscheid maken tussen reacties van +1 of lagere reacties qua hoogte, dus alles van +1 of lager gewoon op chronologische volgorde.
Dan krijg je dus zoiets:
Artikel
+3 reactie
+2 reactie
+2 reactie
0 reactie
+1 reactie
ongemodereerde reactie
-1 reactie
+1 reactie.
Dan rest enkel nog het probleem van +2 en +3 mismods.
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/
Ik geloof dat er wel eens geopperd is om de score van een reactie pas te tonen als twee moderators een score hebben gegeven. Een reactie zou dan "in afwachting van moderatie" zijn totdat twee mods een score hebben gegeven. Op zo'n manier maak je de kans al kleiner dat één moderator de eindscore bepaalt voor nieuwe reacties, al zullen er voor oudere reacties dan meer ongemodde reacties zijn.
Voor +2- en +3-mismods helpt het wellicht als bij een reactie in de moderatiepopup kan worden weergegeven wat de juiste score is voor de reactie volgens de ModFAQ, te plaatsen door een Pro- of Powermod.
Voor een reactie die een populaire mening verkondigt die op +3 staat zoiets als
Voor +2- en +3-mismods helpt het wellicht als bij een reactie in de moderatiepopup kan worden weergegeven wat de juiste score is voor de reactie volgens de ModFAQ, te plaatsen door een Pro- of Powermod.
Voor een reactie die een populaire mening verkondigt die op +3 staat zoiets als
of voor een reactie die op +2 staat terwijl de informatie die erin staat in het artikel staatEen +1 is de juiste score voor deze reactie omdat geen informatie wordt toegevoegd aan de discussie of het artikel; een hogere score vanwege de mening waar men het mee eens is is onjuist.
Op die manier voorkom je (voor een deel) extra moderaties op de te hoge score en spreek je mods aan die normaliter niet in het mismodtopic komen. Hier ga ik nog eens een mock-up voor maken, hoe ik het voor me zie. Als iemand een mening heeft over dit idee hoor ik het graagEen +1 is de juiste score voor deze reactie: Alle informatie in de reactie staat in het artikel
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik stel voor dat er gewoon niet meer gemod mag worden tenzij je minimaal 1k karma hebt. Users die nuttige bijdragen leveren (want anders geraak je niet aan 1k) die beoordelen elkaar dan. Het gebeurt de laatste tijd iets te vaak dat erg goede reacties -1 gemod krijgen omdat er gemeningstemd wordt.
Toegegeven, ook ik heb een jeukende vinger soms... maar ik kan me inhouden. Dat lijken velen niet te kunnen, waardoor heel erg goede reacties soms veel te snel ondergesneeuwd worden. Elk microsoft of apple bericht is het weer hetzelfde verhaal...
Daarom: 1k karma, of niet modereren. Simple as that!
Toegegeven, ook ik heb een jeukende vinger soms... maar ik kan me inhouden. Dat lijken velen niet te kunnen, waardoor heel erg goede reacties soms veel te snel ondergesneeuwd worden. Elk microsoft of apple bericht is het weer hetzelfde verhaal...
Consultant - Autogek
Is het niet al zo dat beginnende moderators en 1x weging hebben tegen 2x voor de rest? Ik geloof niet dat de meeste mismods van beginnende gebruikers komen, de meeste fanboys zijn al jaren actief.
Hoe of wat eraan gedaan moet worden weet ik niet, maar het stoort me inderdaad ook dat er op informatieve posts vaak uiterst gemoddereerd wordt. Als er een +2 post is, staat er vaak toch nog enkele -1-mods tussen van mensen die het niet kunnen verkroppen dat dingen vaak de waarheid zijn. Meningmodders komen helaas ook teveel voor waardoor veel kwalitatieve content verloren gaat. En inderdaad Microsoft - Apple - Google is hét probleem bij moderaties. 1 slecht woord (gebaseerd op waarheid) en je krijgt direct de uiterste moderaties.matthewk schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:23:
Ik stel voor dat er gewoon niet meer gemod mag worden tenzij je minimaal 1k karma hebt. Users die nuttige bijdragen leveren (want anders geraak je niet aan 1k) die beoordelen elkaar dan. Het gebeurt de laatste tijd iets te vaak dat erg goede reacties -1 gemod krijgen omdat er gemeningstemd wordt.
Ikzelf ben eerlijk in het modden (ookal is het fanboy-taal) en zou graag soms aan mensen die op mij reageren een +1 willen geven, ookal is het dat ze tegen mijn reactie in gaan. Het brengt een kwalitatieve content en discussie samen. Helaas kan ik niet positief modden op reacties die naar mij bedoeld zijn, hoewel dit wel een mooie betekenis kan krijgen als de schrijver van de reactie het eens is met een andere reactie op jou stuk.
Er zou misschien een modrecht of dergelijke kunnen komen waarbij je jezelf moet bewijzen als modder. Het is een open systeem en dat begrijp ik ook, maar helaas gaat veel positieve ervaring verloren door meningmodders en trollers. Ook als je bijvoorbeeld iets schrijft dat gebaseerd is op bronnen & waarheid, krijg je toch -1-mods, dat staat voor flaimbait, troll of belediging, terwijl dat niet het geval is. Naar mijn mening zouden deze mensen niet mogen modden voor een bepaalde tijd, ze voegen toch niets toe...
Mensen die minder dan 1k karma hebben kunnen reacties niet in een keer op -1 zetten omdat ze nog maar een weging van 1x hebben. (Beginnende moderator VS expert)matthewk schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:23:
Daarnaast is 1k karma heel makkelijk te halen
Anoniem: 181786
Graag wil ik deze reactie inbrengen en met name de laatste alinea:
Sorcerer8472 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"
Het moet op de schop en ik ben benieuwd wat de visie van Tweakers hierin is en wat er op stapel staat.
Sorcerer8472 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"
En hier snij je een essentieel punt aan. Misschien kunnen we hier beter een nieuw feedback topic over openen? Duidelijk voor mij is in ieder geval dat het huidige systeem niet meer werkt. Het heeft natuurlijk al nooit gewerkt maar doordat er steeds minder puur tech nieuws verschijnt op de frontpage valt het meer en meer op.Sorcerer8472 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:01:
[...]
Hopelijk gaat het een keer duidelijk worden dat veel onderwerpen die tegenwoordig op Tweakers worden besproken rondom ethiek vrijwel niet of totaal niet los te koppelen zijn van mening, waardoor een moderatie al gauw een "meningmod" wordt, al is het maar door biassen die in je systeem zitten. Als je dat als moderator kan inzien dan zou dat erg waardevol zijn. Persoonlijk modereer ik een reactie *niet* als ik het niet zeker weet. Vroeger was dit minder het geval omdat het meer puur om tech ging.
Het moet op de schop en ik ben benieuwd wat de visie van Tweakers hierin is en wat er op stapel staat.
Waarom is een discussie rond zaken als ethiek niet los te koppelen van een mening (of zo veel mogelijk los te koppelen van een mening)?
Dat het systeem niet werkt (of nooit heeft gewerkt) ben ik niet met je eens. Dat het systeem niet optimaal is weten we. Tussen niet werken en niet optimaal zit een groot verschil.
Dat het systeem niet werkt (of nooit heeft gewerkt) ben ik niet met je eens. Dat het systeem niet optimaal is weten we. Tussen niet werken en niet optimaal zit een groot verschil.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Omdat ethiek een maatschappelijk waardensysteem is dat 100% subjectief is (en tot op zekere hoogte zelfs arbitrair). Je kunt er ipv je eigen mening de mening van een filosoof bij halen en daar je reactie mee onderbouwen, maar dat is uiteindelijk nog steeds een mening.Bor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:47:
Waarom is een discussie rond zaken als ethiek niet los te koppelen van een mening (of zo veel mogelijk los te koppelen van een mening)?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Is het niet mogelijk om ook in die gevallen een reactie op waarde te schatten anders dan "niet mee eens -> -1", "wel mee eens -> +3" wat feitelijke meningmoderaties zijn? Het moderatiesysteem en de richtlijnen laten voldoende ruimte voor interpretatie volgens mij. Dat zou een punt verschil kunnen maken in bepaalde gevallen.Sorcerer8472 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:52:
[...]
Omdat ethiek een maatschappelijk waardensysteem is dat 100% subjectief is (en tot op zekere hoogte zelfs arbitrair). Je kunt er ipv je eigen mening de mening van een filosoof bij halen en daar je reactie mee onderbouwen, maar dat is uiteindelijk nog steeds een mening.
In theorie zou dat kunnen.Bor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:54:
[...]
Is het niet mogelijk om ook in die gevallen een reactie op waarde te schatten anders dan "niet mee eens -> -1", "wel mee eens -> +3" wat feitelijke meningmoderaties zijn? Het moderatiesysteem en de richtlijnen laten voldoende ruimte voor interpretatie volgens mij. Dat zou een punt verschil kunnen maken in bepaalde gevallen.
In de praktijk wordt er al jaren aan een dood paard getrokken. Hoe lang blijft dat nog zijn gang gaan?
Er zijn andere systemen die beter werken en meer recht doen aan wat het feitelijk al jaren is. Een like/dislike systeem.
Het huidige moderatiesysteem is geen like / dislike systeem. Hierin ga ik niet met je mee. Ja er zijn excessen (waar tegen wordt opgetreden door middel van waarschuwingen en / of de deactivatie van moderatierechten zoals meerdere users o.a. hier in FM kunnen beamen) maar over de hele linie heen lijkt het systeem afdoende zijn werk te doen.Anoniem: 181786 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:02:
[...]
In theorie zou dat kunnen.
In de praktijk wordt er al jaren aan een dood paard getrokken. Hoe lang blijft dat nog zijn gang gaan?
Er zijn andere systemen die beter werken en meer recht doen aan wat het feitelijk al jaren is. Een like/dislike systeem.
Wat is het alternatief (wat nog niet genoemd en behandeld is) wat beter werkt?
[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 04-12-2019 10:06 ]
Het modsysteem is juist heerlijk. Ja, er gaat wel eens het één en ander fout, maar ik vind het prachtig dat Tweakers je je mening laat spuien, middels comments, en dat anderen daar een waarde aan kunnen geven.
Dit gaat idealiter puur objectief, maar in sommige topics (daar ben ik het mee eens, niet alles is meer enkelt en alleen technisch) kan mening een rol spelen.
Dat is jammer, maar onvermijdelijk.
De pro-/powermods doen hun best en via mismod-topic wordt veel gedaan.
Ik durf echter wel te stellen dat ik soms mijn twijfels heb bij @wildhagens mismod-meldingen. (Sorry, wildhagen
)
Vooral die op de vroege ochtend in het weekend. (Kater?
)
Van mij mag politieke bias TOTAAL geen rol spelen in welke terminologie gebruikt wordt, of niet.
Zo las ik iets over "white power" vs. "black power" of zo, en dat de ene niet mag, en de andere wel.
Dat is aardig "spijker op de kop geraakt".
Dit gaat idealiter puur objectief, maar in sommige topics (daar ben ik het mee eens, niet alles is meer enkelt en alleen technisch) kan mening een rol spelen.
Dat is jammer, maar onvermijdelijk.
De pro-/powermods doen hun best en via mismod-topic wordt veel gedaan.
Ik durf echter wel te stellen dat ik soms mijn twijfels heb bij @wildhagens mismod-meldingen. (Sorry, wildhagen
Vooral die op de vroege ochtend in het weekend. (Kater?
Van mij mag politieke bias TOTAAL geen rol spelen in welke terminologie gebruikt wordt, of niet.
Zo las ik iets over "white power" vs. "black power" of zo, en dat de ene niet mag, en de andere wel.
Eat the bugs, live in a pod
Als je met dit soort beschuldigingen komt, zou ik daar graag acuut een linkje van willen zien. Ik heb nooit iets over white- of black power gezegd.HMC schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:05:
Ik durf echter wel te stellen dat ik soms mijn twijfels heb bij @wildhagens mismod-meldingen. (Sorry, wildhagen)
Vooral die op de vroege ochtend in het weekend. (Kater?)
Zullen we het anders misschien inhoudelijk houden, en niet met vol gestrekt been op de man gaan spelen? Of is dit een name-and-shame them topic ofzo?
Virussen? Scan ze hier!
Dat was in het mismod-topic. Naar aanleiding van het topic over Marco van Basten.
Ik leg je geen woorden in de mond, dat waren woorden van anderen, in een discussie met (volgens mij) jou.
Edit @wildhagen StGermain in 'nieuws: EA verwijdert Marco van Basten uit FIFA 20 vanwege 'sie...
Deze. Die jij zo graag op -2 wilde. Daar snapte ik persoonlijk niets van.
Dat is een aardig goed relaas, met misschien terminologie die je niet aanstaat.
Ik leg je geen woorden in de mond, dat waren woorden van anderen, in een discussie met (volgens mij) jou.
Edit @wildhagen StGermain in 'nieuws: EA verwijdert Marco van Basten uit FIFA 20 vanwege 'sie...
Deze. Die jij zo graag op -2 wilde. Daar snapte ik persoonlijk niets van.
Dat is een aardig goed relaas, met misschien terminologie die je niet aanstaat.
[ Voor 57% gewijzigd door HMC op 04-12-2019 10:12 ]
Ow, gaan we nou oude koeien uit de sloot halen. Dat akkefietje is allang opgelost, als je tenminste doorgelezen had ipv oude reacties omhoog te slepen in kwesties die al afgehandeld waren inmiddels (nou ja, gisteren al).
Ben er wel een beetje klaar mee met al dat op de man spelen. Constructieve zaken lijkt me wat... constructiever zeg maar.
Ben er wel een beetje klaar mee met al dat op de man spelen. Constructieve zaken lijkt me wat... constructiever zeg maar.
Virussen? Scan ze hier!
Mannen, we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn. Daarover mag, mits niet op de man, worden gediscussierd maar niet in dit topic. Onderwerp hier is het verbeteren van het moderatiesysteem.
Well, laat ik dan zeggen (herhalen) dat naar aanleiding van de aangegeven meldingen (vandaag) ik niets mis vind met het modsysteem, behalve dat bepaalde modders met hogere modstatus teveel gewicht in het systeem kunnen hebben.
Maar ja, dat is ook al uitgesproken in het mismod-topic. Dus laat maar.
Maar ja, dat is ook al uitgesproken in het mismod-topic. Dus laat maar.
Het is mijn constatering. Als je ziet aan welk deeltje "het kleine mismoderatie topic" toe is kan je denk ik moeilijk een andere constatering doen. Ik heb graag dat we de ontkennigs fase overslaan. Wellicht was dat een paar jaar geleden nog houdbaar maar nu al lang niet meer.Bor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:05:
[...]
Het huidige moderatiesysteem is geen like / dislike systeem. Hierin ga ik niet met je mee.
Optreden is aantoonbaar niet objectief (de laatste tijd iig) en is in de topics die gevoelig liggen en minder van technologische aard zijn vaak gewoon meningmodden door mensen met meer rechten. Een reactie kan vastgezet worden maar daar zijn geen regels voor, het is gewoon natte vinger werk van de mod van dienst.Ja er zijn excessen (waar tegen wordt opgetreden door middel van waarschuwingen en / of de deactivatie van moderatierechten zoals meerdere users o.a. hier in FM kunnen beamen) maar over de hele linie heen lijkt het systeem afdoende zijn werk te doen.
Ik ga geen 5 jaar bijdragen in dit topic doorlezen. Hier kan ik dus geen reactie op geven die voldoet aan je voorwaarde.Wat is het alternatief (wat nog niet genoemd en behandeld is) wat beter werkt?
Wat gaat Tweakers concreet doen om dit niet werkende systeem wel te laten werken of aan te passen? Ik begrijp als daar eerst overleg voor moet plaatsvinden en er niet gelijk antwoord op gegeven kan worden. Benoem dat dan en koppel het later terug.
Even als voorbeeld hiervoor het FIFA / Van Basten-nieuwsbericht.Bor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:54:
[...]
Is het niet mogelijk om ook in die gevallen een reactie op waarde te schatten anders dan "niet mee eens -> -1", "wel mee eens -> +3" wat feitelijke meningmoderaties zijn? Het moderatiesysteem en de richtlijnen laten voldoende ruimte voor interpretatie volgens mij. Dat zou een punt verschil kunnen maken in bepaalde gevallen.
Juist het plaatsen van een prikkelende reactie zorgt voor een lage moderatie terwijl die reacties wel heel waardevol kunnen zijn (zie ook reactie van Curry in het mismoderatietopic). En dan is de ruimte voor interpretatie in het moderatiesysteem blijkbaar heel erg ruim waarbij wildhagen liefst een -2 wil geven en Curry het één van de meest inzichtelijke reacties vindt (+2, +3?).
Er zaken bij halen die voor Curry belangrijk zijn, zijn voor wildhagen offtopic. Volgens mij kun je niet anders dan concluderen dat dit gewoon niet te modereren is zonder je mening te laten gelden in die moderatie. En hoe polariserender de post is, hoe verder de moderaties uiteen zullen lopen. En let wel, ik heb het hier over onderwerpen rondom ethiek, niet over een Apple vs Android-nieuwsbericht, waar in principe hetzelfde geldt maar waarbij je waarschijnlijk objectiever kunt modden.
Het mismoderatietopic is een topic waarin o.a. naast excessen ook kleine afwijkingen worden aangedragen. Met regelmaat ook nog voordat het moderatiesysteem een redelijk stabiele score heeft bepaald (bijvoorbeeld recent geplaatste reacties waarop slechts 1 moderatie is gedaan). Zoals aangegeven ga ik niet mee in jouw constatering. Dat heeft niets te maken met een ontkenningsfase. Ik draai al erg lang mee rond het moderatiesysteem en heb het zien worden tot het systeem zoals het nu is; niet perfect maar tot nu toe wel het beste wat we hebben. Doordat ik ook inzicht heb in de afzonderlijke achterliggende moderaties kan ik wellicht wat andere conclusies trekken.Anoniem: 181786 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:15:
[...]
Het is mijn constatering. Als je ziet aan welk deeltje "het kleine mismoderatie topic" toe is kan je denk ik moeilijk een andere constatering doen. Ik heb graag dat we de ontkennigs fase overslaan. Wellicht was dat een paar jaar geleden nog houdbaar maar nu al lang niet meer.
Hoe trek jij deze conclusie? Je hebt daar helemaal geen inzicht in namelijk. Het zou niet goed zijn wanneer het geven van waarschuwingen en het intrekken van moderatierechten niet objectief of zo objectief mogelijk zou zijn.Optreden is aantoonbaar niet objectief (de laatste tijd iig)
Pertinent onjuist. Ook hier heb je geen inzicht. Ter verduidelijking; mensen met meer rechten = crew. Promods hebben enkel een zwaardere weging en zijn handmatig uitgezocht op basis van o.a. moderatiehistorie. Op alle andere gebieden zijn ze een normale usr.en is in de topics die gevoelig liggen en minder van technologische aard zijn vaak gewoon meningmodden door mensen met meer rechten.
Dit klopt ook niet helemaal. Een reactie kan inderdaad worden gefixeerd wanneer een volgens de moderatierichtlijnen verdedigbare score niet meer op een normale manier kan worden behaald. Dit is geen natte vinger werk en doorgaans vind er voor de fixatie overleg plaats tussen de Powermods.Een reactie kan vastgezet worden maar daar zijn geen regels voor, het is gewoon natte vinger werk van de mod van dienst.
Ik lees een boel aannames.
Op dit moment lopen er voor zover ik weet geen verzoeken om het systeem compleet anders in te richten.Wat gaat Tweakers concreet doen om dit niet werkende systeem wel te laten werken of aan te passen? Ik begrijp als daar eerst overleg voor moet plaatsvinden en er niet gelijk antwoord op gegeven kan worden. Benoem dat dan en koppel het later terug.
Die conclusies trek ik door gesprekken van afgelopen 2 weken (schat ik) in het kleine mismoderatie topic. Maar goed, ik weet inmiddels hoe de vlag hangt. Ik ga mijn tijd er niet meer insteken.
Voor mij voelt het als een mix van like/dislike-systeem en een systeem om oprecht informatieve reacties in de spotlight te zetten. Als dat dan de enige reactie met een +3 is (vaak is dat zo), dan valt deze ook goed op. Vaak is het dan een commentaar van een Tweaker die insider-kennis heeft, of die de moeite heeft gedaan om een nieuwsbericht met extra informatie aan te vullen. Super mooi en echt de kracht van Tweakers én het moderatiesysteem.
Bij een nieuwsbericht als dat van Marco van Basten werkt dit systeem echter minder en wordt er zeer actief gemeningmod, wat ook op zich weer niet raar is omdat je de feiten in 2 zinnen kunt noemen en de rest 100% mening is, wat ook niet per se verkeerd hoeft te zijn. Maar dan moeten we het wel zo noemen, en wat dit betreft ben ik het wel echt met @Thorgrem eens. Verder heb ik al onderbouwd waarom ik het niet eens was met moderaties en inhoudelijk is daar nu tot 3x niet op gereageerd dus ik ben er wel klaar mee. Wat ik vooral jammer vind is dat sommige reacties blijkbaar direct nadat ze geplaatst worden x6 worden gedownmod waardoor veel minder users ze zien en de kans om een moderatie recht te zetten ook veel kleiner wordt. Daar zit wellicht nog iets in waarbij de sortering ook de versheid van de moderatie meeneemt. Kans voor lekker hippe ingewikkelde SQL-queries.
NB: mijn vorige reactie is dus net geplaatst nadat er heel veel andere posts zijn gedaan die ik vooraf niet heb gelezen, maar volgens mij is de strekking verder wel duidelijk.
Bij een nieuwsbericht als dat van Marco van Basten werkt dit systeem echter minder en wordt er zeer actief gemeningmod, wat ook op zich weer niet raar is omdat je de feiten in 2 zinnen kunt noemen en de rest 100% mening is, wat ook niet per se verkeerd hoeft te zijn. Maar dan moeten we het wel zo noemen, en wat dit betreft ben ik het wel echt met @Thorgrem eens. Verder heb ik al onderbouwd waarom ik het niet eens was met moderaties en inhoudelijk is daar nu tot 3x niet op gereageerd dus ik ben er wel klaar mee. Wat ik vooral jammer vind is dat sommige reacties blijkbaar direct nadat ze geplaatst worden x6 worden gedownmod waardoor veel minder users ze zien en de kans om een moderatie recht te zetten ook veel kleiner wordt. Daar zit wellicht nog iets in waarbij de sortering ook de versheid van de moderatie meeneemt. Kans voor lekker hippe ingewikkelde SQL-queries.
NB: mijn vorige reactie is dus net geplaatst nadat er heel veel andere posts zijn gedaan die ik vooraf niet heb gelezen, maar volgens mij is de strekking verder wel duidelijk.
Volgens mij is de suggestie al eerder langsgekomen:
Moet je bij bepaalde onderwerpen moderatie gewoon niet uitschakelen/onmogelijk maken?
omdat +/- geven bij dit soort onderwerpen op zichzelf al irrelevant is?!?
Zo vind ik dit bericht:
plan: Testers gezocht voor GilletteLabs Heated Razor: het eerste verwarmde sc...
een aardig voorbeeld.
Want vrijwel alle reageerders die zeggen dat ze de boel wel willen testen krijgen al heel rap een +1 (terwijl dat net zo relevant is als diegenen die zeggen dat ze niet te hoeven testen)
En oh wee, als je een grappige opmerking maakt of maar enigszins vragen stelt, dan is het gelijk 'irrelevant of voegt het niets toe aan de discussie'.
Ja, duh,
als zeggen dat je wel of geen baardgroei hebt, of dat je onder de douche scheert, enz, wel relevant zou zijn...
Kortom; wat is wijsheid?
Moet je bij bepaalde onderwerpen moderatie gewoon niet uitschakelen/onmogelijk maken?
omdat +/- geven bij dit soort onderwerpen op zichzelf al irrelevant is?!?
Zo vind ik dit bericht:
plan: Testers gezocht voor GilletteLabs Heated Razor: het eerste verwarmde sc...
een aardig voorbeeld.
Want vrijwel alle reageerders die zeggen dat ze de boel wel willen testen krijgen al heel rap een +1 (terwijl dat net zo relevant is als diegenen die zeggen dat ze niet te hoeven testen)
En oh wee, als je een grappige opmerking maakt of maar enigszins vragen stelt, dan is het gelijk 'irrelevant of voegt het niets toe aan de discussie'.
Ja, duh,

Kortom; wat is wijsheid?
[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 04-12-2019 14:23 ]
Wijsheid is ook maar een meningehtweak schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:22:
Kortom; wat is wijsheid?
Dat is een .plan waarbij enigszins losser gemodereerd mag worden. Ik zie op dit moment eerder te hoog gescoorde reacties dan te laag. Waarom zou het modereren bij dit soort items irrelevant zijn? Ontopic reacties zijn hier toch prima mogelijk?ehtweak schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:22:
Volgens mij is de suggestie al eerder langsgekomen:
omdat +/- geven bij dit soort onderwerpen op zichzelf al irrelevant is?!?![]()
Zo vind ik dit bericht:
een aardig voorbeeld.
Ik zie ook wel heil in een systeem waarbij je beperkt kunt modereren (beperkt aantal punten uit te delen en af te trekken bijvoorbeeld) waarmee je dan ook niet zomaar alles wat los en vast zit gaat modereren maar het alleen doet voor berichten die écht goed of écht slecht zijn omdat punten een schaars goed zijn. De rest kan standaard +1 zijn dan ofzo.
Is dan wel een stuk minder gebruikersinteractie maar wel ideaal bij berichten zoals bij die Gilette .plan.
Is dan wel een stuk minder gebruikersinteractie maar wel ideaal bij berichten zoals bij die Gilette .plan.
Ontopic reacties zijn idd prima mogelijk.Bor schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:38:
[...]
Waarom zou het modereren bij dit soort items irrelevant zijn? Ontopic reacties zijn hier toch prima mogelijk?
Maar dat was nou juist de clou!
Alleen "ik ben het er mee eens en ik wil een scheersysteem testen" wordt gezien als ontopic.
Maar als iemand reageert, en dat is ook ontopic, met dat hij/zij het niks vindt of dat er onnodige geldklopperij plaats vindt en/of de humor er van in ziet en dat andere 'genotsproducten' ook wel in aanmerking voor een testpanel zouden moeten komen, scoort dat een negatieve beoordeling.
Dat bedoelde ik...
Grapjas.
De bekende dooddoener; we schuiven gewoon alles onder het feit dat het maar een mening is... Zo lust ik er nog eentje...
[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 04-12-2019 22:18 ]
Wijsheid heb ik inmiddels in mijn posts 2 posts hoger gedeponeerd, voor als je daar nog naar zochtehtweak schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:16:
[...]
Grapjas.![]()
De bekende dooddoener; we schuiven gewoon alles onder het feit dat het maar een mening is... Zo lust ik er nog eentje...
Noem eens een aantal systemen waarvan 1 ervan niet Reddit is, want die zie ik altijd wel langskomen.Anoniem: 181786 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:02:
[...]
In theorie zou dat kunnen.
De consensus over onderwerp is dat zowel community als Tweakers al meerdere alternatieven heeft opgezet die vervolgens zijn beoordeeld en afgewezen. Derhalve is er niet een catch-all oplossing voor de problematiek die het huidige systeem met zich mee brengt.
Eigenlijk zou bovenstaande bij eeniedere discussie naar mijn idee als disclaimer geplaatst moeten worden. Anders ben je sowieso al een aantal posts kwijt in een topic om dit duidelijk te krijgen. Zowel community als crew hebben al meerdere systemen beoordeeld, maar voor een uniforme oplossing dient een specifieke oplossing bedacht te worden. En die is er nu domweg nog niet.
Veel van wat nu opgenoemd wordt door o.a @Sorcerer8472 is al eens eerder langs gekomen, ook bij Tweakers. Helaas wordt dit niet expliciet verteld door de crew maar de suggestie van beperkt modereren is vaker langs gekomen.
Overigens is de oorspronkelijke post die dit in gang zette wellicht de moeite waard om te vermelden (Over Whataboutism): Anoniem: 181786 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"
Zie bovenstaand. Je gaat er mijn inziens ten onrechte van uit dat Tweakers over de jaren heen zelf niet heeft nagedacht over deze dingen, terwijl dat wel het geval is. Je kan echter niet van alleen Tweakers verwachten dat zij een oplossing hebben - Als die er was, dan hadden ze die al met veel tam-tam en fanfare gepresenteerd op de FP.Anoniem: 181786 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:15:
Wat gaat Tweakers concreet doen om dit niet werkende systeem wel te laten werken of aan te passen? Ik begrijp als daar eerst overleg voor moet plaatsvinden en er niet gelijk antwoord op gegeven kan worden. Benoem dat dan en koppel het later terug.
En dit is nu zo jammer - Je wilt wel het probleem benoemen wat redelijk algemeen bekend is, maar gaat vervolgens ervanuit dat Tweakers maar met een oplossing moet komen - Zonder daarbij af te vragen of zij dat al niet eens hebben gedaan. Daarbij verwijs je naar andere systemen, maar dit onderbouw je dan vervolgens niet.Anoniem: 181786 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:35:
Die conclusies trek ik door gesprekken van afgelopen 2 weken (schat ik) in het kleine mismoderatie topic. Maar goed, ik weet inmiddels hoe de vlag hangt. Ik ga mijn tijd er niet meer insteken.
Dan vind ik het teleurstellend dat je korte tijd erna de handdoek in de ring gooit - Verwachtte je namelijk dat je met redelijk summiere omschrijving er een resultaat bereikt had kunnen worden? Want dat lijkt niet te worden ondersteund.
Ik had verwacht dat erover nagedacht zou worden, dat er gesprek mogelijk was. Maar de deur wordt dichtgegooid merk ik. Ik ga niet trekken aan een dood paard.
Er zijn maar twee periodes geweest waar het modereren behoorlijk werkte:
- In de beginjaren van T.net (veel kleinschaliger en veel tweakinteresse en kennis).
- 15(?) jaar geleden toen ‘slechts’ enkele honderden users konden modereren. Het idee was om dit aantal grenzeloos uit te breiden op basis van vrijwilligheid maar het management heeft toen besloten om modereren weer toe te laten tot iedere user zonder dat die daar om hoefde te vragen.
De toename van users/reacties/modetaries heeft als gevolg dat de know-how versnippert en afvlakt, dat de doorsnee reactie weinig hoogstaand is en dat de veel modders het maar weinig boeit hoe ze zouden moeten modden (inhoud ipv populariteit).
Wat nu rest is een slecht werkend systeem en te weinig mankracht om de negativiteit te doorbreken.
- In de beginjaren van T.net (veel kleinschaliger en veel tweakinteresse en kennis).
- 15(?) jaar geleden toen ‘slechts’ enkele honderden users konden modereren. Het idee was om dit aantal grenzeloos uit te breiden op basis van vrijwilligheid maar het management heeft toen besloten om modereren weer toe te laten tot iedere user zonder dat die daar om hoefde te vragen.
De toename van users/reacties/modetaries heeft als gevolg dat de know-how versnippert en afvlakt, dat de doorsnee reactie weinig hoogstaand is en dat de veel modders het maar weinig boeit hoe ze zouden moeten modden (inhoud ipv populariteit).
Wat nu rest is een slecht werkend systeem en te weinig mankracht om de negativiteit te doorbreken.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
In dit topic wordt er nu weer (over het algemeen) vrij goed gemodereerd over het algemeen. Echt supermooi om te zien:
nieuws: Nederlandse regering kan providers verplichten netwerkapparatuur te v...
Ik denk ook dat het in een topic zoals dat nu al optimaal is. Maar da's dan ook een heel ander topic dan iets dat over ethiek gaat. Daar is het 90% meningmodden. Want ethiek gaat niet over feiten maar meningen, dus het is ook logisch.
Zou het logisch zijn om verschillende categorieën anders te laten modereren? Hoewel er soms ook super goed gemodereerd wordt als het gaat om maatschappelijke onderwerpen. Dus tja, lastig om een goede oplossing te verzinnen.
nieuws: Nederlandse regering kan providers verplichten netwerkapparatuur te v...
Ik denk ook dat het in een topic zoals dat nu al optimaal is. Maar da's dan ook een heel ander topic dan iets dat over ethiek gaat. Daar is het 90% meningmodden. Want ethiek gaat niet over feiten maar meningen, dus het is ook logisch.
Zou het logisch zijn om verschillende categorieën anders te laten modereren? Hoewel er soms ook super goed gemodereerd wordt als het gaat om maatschappelijke onderwerpen. Dus tja, lastig om een goede oplossing te verzinnen.
Dat gesprek is er nu toch?Anoniem: 181786 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:10:
Ik had verwacht dat erover nagedacht zou worden, dat er gesprek mogelijk was. Maar de deur wordt dichtgegooid merk ik. Ik ga niet trekken aan een dood paard.
Je stelt dat er betere systemen zijn, maar je benoemt het niet. Laat dat dan zien, want zo breng je het gesprek op gang.
Wat ik al eerder zei, zowel community als Tweakers hebben eerder al vele mogelijkheden onderzocht. Het kan zo zijn dat daarom er minder motivatie is om het zoveelste topic erover te hebben. Vandaar mijn disclaimer eerder. Ik denk dat het eerder bekend moet zijn dat dit al heel lang speelt en dat er al vele suggesties zijn gedaan van over en weer. Als dat niet bekend is, blijft men in dezelfde spagaat vallen.
Van mijn kant zou ik je andere systemen graag willen horen, het vermelden kan niet kwaad toch? Want anders wordt de moed m.i wat gauw opgegeven.
Niet meer met mij iig. Succes er mee.
Ik stel idd dat er betere systemen zijn. Ik macht echter enkel voorbeelden aandragen die nog niet gepasseerd zijn. Ik ga geen jaargangen teruglezen dus kan niet voldoen aan het verzoek. Dat heb ik aangegeven.
Nogmaals succes er mee. Dit is mijn laatste reactie in dit topic.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 05-12-2019 13:51 ]
Van wie?Anoniem: 181786 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:50:
[...]
Ik stel idd dat er betere systemen zijn. Ik macht echter enkel voorbeelden aandragen die nog niet gepasseerd zijn.
Moet ik nu concluderen dat het systeem wat je wilde voorstellen Reddit was? Ik doe dat liever niet (Zo een conclusie trekken), want liever hoor ik van je welke systemen jij beter vind. Wellicht is het nog niet langsgekomen, wellicht wel. Maar dat valt niet te controleren als je die systemen niet opnoemt.
Ik bedoel daar niets verkeerds mee, ik vraag alleen in wezen om je opmerking kracht bij te zetten met voorbeelden.
Zonder moderatiesysteem zal men ongefilterd kunnen reageren.Ivysaur schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:56:
Tweakers is te groot geworden voor een moderatie-systeem. Ik zou het liever der uit willen hebben.
Een mogelijk idee:
Heeft Tweakers eens gekeken naar hoe Dark Side of Gaming het doet? Deze laat ieder jaar zijn gebruikers middels een poll bepalen wat het beleid van modereren wordt:
Natuurlijk zal dit voor Tweakers wat anders moeten denk ik zo (Vrolijk racisme/doodsbedreigingen posten onder het mom van ''vrijheid'' is natuurlijk niet geheel zinnig) maar wellicht een idee?Another year, another Comment Policy poll. Like last year, today we’re letting you vote and decide for yourselves our Comment Section Policy. This year, we’ve added an extra category for our unrestrained policy, something that may interest some of you.
Our new Unrestrained Policy will allow moderators to ban spammers. This is something we’ve already been doing for bots and those that are simply coming here to spam. However, this new policy will also apply to our regular readers. If you spam with a lot of irrelevant comments, your comments will be deleted. After that first “warning“, and if you are caught spamming again, you’ll get banned. The Man’s comments in this article are a perfect example of what we consider spamming.
This poll will run until Sunday (October 20th) and will end at 21:00 GMT. Do note that in order to minimize any possible spam or attempt to alter the results, we only accept accounts that have commented on five other stories in DSOGaming. Accounts that have been created today or last week are not acceptable. Accounts that have commented on five stories from today are also not acceptable. Duplicate comments are not acceptable. We’ll be also deleting all irrelevant/off-topic comments from this story (so that it’s easier to determine which option has won). Do note that if you don’t choose a number, your comment will be deleted.
This new Comment Section Policy will take effect on October 20th and will last for one year. In 2020 we’ll have a new poll for a new Comment Policy.
Here are all the current available choices:
• Unrestrained Policy: Our readers can comment about anything they want. They can leave political or racist comments, and they can insult other members (who can defend themselves via the Comment section. Moderators are not required to protect them and they can leave all users to fight each other).
• Unrestrained Policy but with the ability to ban spammers: Our readers can comment about anything they want. They can leave political or racist comments, and they can insult other members (who can defend themselves via the Comment section. Moderators are not required to protect them and they can leave all users to fight each other). Spammers will not be allowed and will be banned.
• Users can talk about anything other than racist stuff. Personal attacks will not be allowed: Our readers can talk about anything as long as it’s not racist or personal attacks. Moderators are free to delete comments THEY feel are racist or personal attacks. In case such a comment passes under the radar, readers can report the comment in order to bring it to our attention. Moderators can also ban users that keep talking about all those topics.
• Users can talk about anything other than racist or political stuff. Personal attacks will not be allowed: Our readers can talk about anything as long as it’s not racist, political or personal attacks. Moderators are free to delete comments THEY feel are under those categories. In case such a comment passes under the radar, readers can report the comment in order to bring it to our attention. Moderators can also ban users that keep talking about all those topics.
• Only PC-gaming related stuff: Our readers can talk only about PC gaming stuff. As such, they can’t share off-topic videos (such as music videos), talk about the weather, earthquakes or other disasters (like tsunamis for example), talk about history, or talk about all the other aforementioned categories. In case such a comment passes under the radar, readers can report the comment in order to bring it to our attention. Moderators can also ban users that keep talking about all those topics.
[ Voor 73% gewijzigd door Redneckerz op 05-12-2019 14:39 . Reden: Toevoegen idee ]
Dit topic is gesloten.