Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Iemand ervaring met het opnemen pakket in Nijkerk? Is het daar stabiel?

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Nee, nog helemaal niks gehoord.
Ik vermoed dat wij bericht krijgen als de omzetting heeft plaatsgevonden
Wdeb schreef op zondag 01 februari 2015 @ 09:42:
[...]

Hebben jullie al bevestiging gekregen van de upgrade?

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
goldvinger schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:27:
Nee, nog helemaal niks gehoord.
Ik vermoed dat wij bericht krijgen als de omzetting heeft plaatsgevonden

[...]
Ik had de upgrade per mail aangevraagd, een dag later de bevestiging, maar geen datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik heb het telefonisch gedaan.
Ik heb echter geen bevestigingsmail gehad.
Ik zal hun voor de zekerheid een mail sturen.
Hans_18T schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:31:
[...]

Ik had de upgrade per mail aangevraagd, een dag later de bevestiging, maar geen datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ook ik heb het telefonisch aangevraagd, geen bevestiging gekregen. Heb ze gemaild en kunnen wel bevestigen dat het is aangevraagd. Zal wel goed zijn dus :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderdag een mailtje gestuurd, vrijdag bericht gekregen dat het naar verwachting binnen een week zal worden doorgevoerd.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRacer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-08 21:30
Wij hebben hier een probleem met de DNS, hetzelfde probleem zoals hier al vaker genoemd in dit topic. Nu wil ik de instelling onder Network setting > Home Networking > LAN setup veranderen naar "From ISP", zoals al vaker voorgesteld. Nu zie ik echter een lege pagina onder het kopje Home Networking > LAN setup en niet iets wat lijkt op de LAN setup pagina uit de handleiding (zie ook het screenshot hieronder). Hebben jullie dit eerder gezien / een oplossing ervoor?

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/34nqr5w.jpg

Dit scherm is leeg in zowel firmware versie AAKL.4 als AAKL.7 (huidig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
MoonRacer schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:23:
Wij hebben hier een probleem met de DNS, hetzelfde probleem zoals hier al vaker genoemd in dit topic. Nu wil ik de instelling onder Network setting > Home Networking > LAN setup veranderen naar "From ISP", zoals al vaker voorgesteld. Nu zie ik echter een lege pagina onder het kopje Home Networking > LAN setup en niet iets wat lijkt op de LAN setup pagina uit de handleiding (zie ook het screenshot hieronder). Hebben jullie dit eerder gezien / een oplossing ervoor?

[afbeelding]

Probeer eens een andere brouwser, bij mij met IE11 werkt het "gewoon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRacer
Hans_18T schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:49:
[...]

Probeer eens een andere brouwser, bij mij met IE11 werkt het "gewoon".
Ik heb zowel een andere browser (IE11) als een andere PC in het netwerk geprobeerd, beiden geven hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien helpt "Compatibility View Settings" in IE11

Op zijn Engels (Tools > Compatibility View Settings)

Zelf ook IE11 hier, maar daar werkt het gewoon in.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlito
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:07
SamPatterson schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:36:
[...]

Zoals meer mensen hier heb ik een Gigaset N300A gekocht. Had ook elke keer precies hetzelfde als jij. Gek werd ik ervan. Heb 'm nu een paar dagen en afgezien van het feit dat ik nu geen kiestoon of dial-up toon meer heb ben ik erg tevreden en is de telefoon eindelijk stabiel. Toen ik het ontbreken van kiestoon en dial-up toon voorlegde aan een andere gebruiker hier vertelde hij me dat hij dat ook had toen ie nog een goedkope DECT telefoon had. Nadat ie een Gigaset 510 handset had gekocht waren die klachten weg.
Het is even een investering (55 euro voor de N300) maar dan ben je als het goed is van de problemen af.
Dank je wel voor je input!! ik zal binnenkort maar een nieuwe handset kopen en kijken of dan mijn problemen zijn opgelost 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRacer
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:35:
Misschien helpt "Compatibility View Settings" in IE11

Op zijn Engels (Tools > Compatibility View Settings)

Zelf ook IE11 hier, maar daar werkt het gewoon in.
Dat veranderd niks jammer genoeg, ik zie nog steeds een lege pagina.

Edit: Als ik de html code van de pagina bekijk staat er ook daadwerkelijk niks in de broncode..

[ Voor 14% gewijzigd door MoonRacer op 01-02-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39

[afbeelding]

Bij mij idem. Die pagina is en blijft leeg. Zit zelf op AAKL.5 firmware. En ik gebruik Chrome as browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Hier met 6b3 wel netjes dat scherm. En verder stabiel. En geen last van DNS problemen gezien in de afgelopen week.
7 heb ik geprobeerd, maar was kansloos voor telefoon.

[ Voor 21% gewijzigd door Wdeb op 01-02-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 25-09 19:24
zit hier op 6b5 en firefox en alles netjes te zien geen problemen
Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/dns.PNG

[afbeelding]

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Is er met de laatste update van Zyxel iets veranderd met de tweakphone instellingen? Ik had in de voorgaande versies geen tweakphone geconfigureerd maar nu wel. Ik gebruik een Cisco SPA3102, sip apparaat en die kan zich nu niet meer registreren op tweakphone. Ik vermoed dat het met NAT te maken heeft waardoor de registratie op intern IP adres op de een of andere manier niet doorkomt. Het heeft gewerkt tot 25 januari, daarna heb ik een upgrade gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook op 6b5, maar ik ondervind hetzelfde. Ben bank dat een rondje helpdesk zal leiden tot, doe maar een factory reset en kijk dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Vanochtend hebben ze van Reggefiber de aansluitdoos bij mij gemonteerd. Toen ik aangaf dat ik een glasabonnement bij Tweak (via het KPN netwerk) heb besteld, heeft Reggefiber direct een glasmodem voor het KPN netwerk daarop geplaatst. De Zyxel router die ik al eerder van Tweak heb ontvangen, had ik zelf al reeds aangesloten, maar dan niet via de ethernet wan ingang, maar via het ingebouwde adsl modem. Hoefde toen alleen maar de VOIP instellingen goed te zetten, die had ik netjes bewaard. Zojuist heb ik zelf het adsl kabeltje ontkoppeld, en de ethernet WAN, verbonden met het glasmodem wat Reggefiber had geplaatst, en tot mijn grote verbazing en vreugde het lijkt nu al perfect te werken. Zojuist een speedtest geprobeerd, 48MB down en 58MB up (via adsl had ik 15MB down en 1MB up), tevens zie ik dat ik via het Cambrium netwerk ben verbonden. Dus kortom, alles lijkt helemaal in orde, geen Guidion monteur nodig. Vorige week nog een brief gehad van Tweak, dat mijn verbinding pas 23 fabruari aktief zal worden. En nu werkt alles al (internet & bellen). Even voor de volledigheid, televisie heb ik via Ziggo, en dat houd ik zo. Dan hoef ik geen coax kabels en pvr's te vervangen. Dus ik ben blij, toch weer 3 weken eerder dan waar ik op had gerekend. :D Edit: Ik gebruik trouwens de firmware van de Zyxel website, niet die van Tweak. ftp://ftp2.zyxel.com/VMG8...4-B10A_1.00(AAKL.5)C0.zip van 21 November 2014.

[ Voor 6% gewijzigd door cjdijk op 02-02-2015 13:47 . Reden: Gebruikte firmware ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
Ik gebruik nu sinds een aantal weken firmware AAKL.7 in de Zyxel. Ik heb de Zyxel een volledige factory default reset gegeven. (zie: hovemt in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3").

Ik heb totaal geen problemen meer en heb volledige controle over de Zyxel. Ik maak gebruik van alle diensten incl. Sparql (2x stb). Ik gebruik voor telefonie wel een Gigaset N300A en heb nu geen last meer van het pushen van SIP instellingen vanuit Tweak naar de Zyxel. Het TR-069 protocol, welke tweak gebruikt om instellingen te pushen, heb ik nu volledig onder eigen regie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basd123 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:52:
Ik gebruik nu sinds een aantal weken firmware AAKL.7 in de Zyxel. Ik heb de Zyxel een volledige factory default reset gegeven. (zie: hovemt in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3").

Ik heb totaal geen problemen meer en heb volledige controle over de Zyxel. Ik maak gebruik van alle diensten incl. Sparql (2x stb). Ik gebruik voor telefonie wel een Gigaset N300A en heb nu geen last meer van het pushen van SIP instellingen vanuit Tweak naar de Zyxel. Het TR-069 protocol, welke tweak gebruikt om instellingen te pushen, heb ik nu volledig onder eigen regie ;-)
gebruik je ook de wifi van de zyxell? daar wordt juist van gezegd dat dat het zwakke punt is van firmware 7C0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Draai hier ook AAKL.7. Werkt prima, ook hier met 2 Sparql ontvangers. Wifi werkt hier uitstekend trouwens :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dennischo op 02-02-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 07:15
Hier ook al een paar weken versie 7, met wifi. De wifi van de zyxel wordt niet intensief gebruikt, daarvoor hebben we een 5Ghz signaal van de Asus RT-N66U erachter. Maar wanneer ze gebruikt worden, werken ze prima zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basd123
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-07 12:29
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:56:
[...]

gebruik je ook de wifi van de zyxell? daar wordt juist van gezegd dat dat het zwakke punt is van firmware 7C0.
Gebruik veel wifi, geen problemen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ok, dat is best goed nieuws. Van de week maar eens updaten als ik alleen thuis ben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Tweak Glasvezel ook beschikbaar in Den Haag?Ik wil het wel eens vergelijken met mijn Ziggo Ai1+. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Ik zou zeggen, doe de postcodecheck bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 01:28
Nee Tweak glas is niet beschikbaar in Den Haag. Wel Caiway over glas en helemaal top en zeer stabiel. Alleen rondom Den Haag het Westland en wateringen etc. 400/400 Max maar het is te hopen dat ze ook naar 1000/1000 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MetaFrame schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:41:
Ok, dat is best goed nieuws. Van de week maar eens updaten als ik alleen thuis ben dan.
Herkenbaar. Echt grote wijzigingen aan het netwerk doe ik ook als ik alleen thuis ben. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Wdeb schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:44:
Hier met 6b3 wel netjes dat scherm. En verder stabiel. En geen last van DNS problemen gezien in de afgelopen week.
7 heb ik geprobeerd, maar was kansloos voor telefoon.
Hier ook V7 met WIFI, 2x Sparql box en telefonie. Gebruik voor DNS OpenDNS. Wel een factory reset gedaan van de Zyxel. Daarna opnieuw opgebouwd.

Waar had je last van met telefonie, want hier werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
babbi schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:16:
Nee Tweak glas is niet beschikbaar in Den Haag. Wel Caiway over glas en helemaal top en zeer stabiel. Alleen rondom Den Haag het Westland en wateringen etc. 400/400 Max maar het is te hopen dat ze ook naar 1000/1000 gaan.
Tweak glasvezel is vast wel beschikbaar in Benoordenhout waar Reggefiber heeft aangelegd. Maar dan nog geen 1000/1000 want dat hebben ze alleen in Almere en Enschede.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

MegaTronics schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:41:
[...]
Herkenbaar. Echt grote wijzigingen aan het netwerk doe ik ook als ik alleen thuis ben. :p
Echt he, als ik dat hier doe terwijl de kids een vrouwe thuis zijn dan voel je nog een grotere druk dan op je werk :+
Moment dat het internet wegvalt stormen er 3 kinderen naar beneden en word mevrouw boos omdat ze net dat ene level bijna had gehaald op facebook :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:42:
Is Tweak Glasvezel ook beschikbaar in Den Haag?Ik wil het wel eens vergelijken met mijn Ziggo Ai1+. :>
Ziggo tv is vele malen stabieler en makkelijker! Plus geen maandelijkse kosten voor extra tv's tot geloof ik 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Dat is dan wel een voordeel van coax. Wil je digitaal, heb je natuurlijk een decoder nodig en dat zal niet gratis zijn. Moet zeggen, dat is dan wel iets wat ik mis van Lijbrandt. Die sturen/stuurden ook een analoog signaal over glas.

Dat en de mozaiek view die ze hadden/hebben; Niks zappen, gewoon 12 live beelden per pagina met het geluid van de highlighted zender. Top.

Tsja, keuzes he.

[ Voor 7% gewijzigd door Alphalorne op 03-02-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:52
Mozaïek view moet met iptv ook wel nodig hebben. Dan moeten ze alleen gecomprimeerde streams aanbieden of krachtigere STBs gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alphalorne schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:54:
Dat is dan wel een voordeel van coax. Wil je digitaal, heb je natuurlijk een decoder nodig en dat zal niet gratis zijn. Moet zeggen, dat is dan wel iets wat ik mis van Lijbrandt. Die sturen/stuurden ook een analoog signaal over glas.

Dat en de mozaiek view die ze hadden/hebben; Niks zappen, gewoon 12 live beelden per pagina met het geluid van de highlighted zender. Top.

Tsja, keuzes he.
Voordeel van Ziggo is dat er meerdere decoders zijn en voor minder dan 2 jaar huren bij andere heb je er al een! Dus als je langer dan 1,5 jaar blijft is het goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bithopper-1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:48:
[...]

Voordeel van Ziggo is dat er meerdere decoders zijn en voor minder dan 2 jaar huren bij andere heb je er al een! Dus als je langer dan 1,5 jaar blijft is het goedkoper
Sorry, maar nu is het toch appelen met peren vergelijken. Wat zou een 1000/1000Mbit verbinding bij Ziggo kosten, als dat überhaupt al mogelijk is?

Ik vind het een prima aanbod van Tweak. Ook de tarieven in de gemeenten buiten Almere en Enschede zijn redelijk te noemen.

Mijn ervaringen met Ziggo (waar ik lange tijd kabelinternet had) waren niet zo geweldig. Een uploadsnelheid die altijd maar een fractie van de downloadsnelheid was. Veel storingen met het telefonienetwerk. Een duidelijke cap waar men zogenaamd niets van wist etc. Nee, dan heb ik toch liever de vrijheid die Tweak mij geeft.

En ja, ook ik heb problemen met de Zyxel-router. De parental-control zorgt er in alle firmwareversies voor, dat op een gegeven moment niemand meer via Wifi internet heeft.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Laatst online: 16-09 10:23
Tweak heeft mij de zwarte Genexis (Packetforce) gestuurd.

Vandaag kwam de Guidion monteur langs om hem aan te sluiten, blijkt het de verkeerde modem te zijn. Hij past niet op de FTU.

Tweak gebeld en die gaat mij nu de goede opsturen, hopen dat ik niet te lang hoef te wachten.

Monteur was wel zo vriendelijk om uit te leggen hoe ik het modem zelf aan kan sluiten. Als het niet lukt kan ik alsnog Guidion bellen.

Heb het glas toch even aangesloten op de Packetforce, maar deze gaf geen signaal..

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Volgens mij ben ik zojuist overgezet van 250mbit naar 1000mbit _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4113613591.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dan mis je zo te zien nog wel ergens 150 down en 450 up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bithopper-1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:58:
[...]

Sorry, maar nu is het toch appelen met peren vergelijken. Wat zou een 1000/1000Mbit verbinding bij Ziggo kosten, als dat überhaupt al mogelijk is?

Ik vind het een prima aanbod van Tweak. Ook de tarieven in de gemeenten buiten Almere en Enschede zijn redelijk te noemen.

Mijn ervaringen met Ziggo (waar ik lange tijd kabelinternet had) waren niet zo geweldig. Een uploadsnelheid die altijd maar een fractie van de downloadsnelheid was. Veel storingen met het telefonienetwerk. Een duidelijke cap waar men zogenaamd niets van wist etc. Nee, dan heb ik toch liever de vrijheid die Tweak mij geeft.

En ja, ook ik heb problemen met de Zyxel-router. De parental-control zorgt er in alle firmwareversies voor, dat op een gegeven moment niemand meer via Wifi internet heeft.

:)
Ik heb het ook niet over het internet alleen over de tv. Dat is echt vele malen beter nooit problemen mee gehad. De up en download deed me besluiten verder te kijken en heeft veel ruzie met iedereen in huis opgeleverd opgeleverd omdat de tv....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:55:
[...]

Ik heb het ook niet over het internet alleen over de tv. Dat is echt vele malen beter nooit problemen mee gehad. De up en download deed me besluiten verder te kijken en heeft veel ruzie met iedereen in huis opgeleverd opgeleverd omdat de tv....
Omdat de tv gewoon werkt zoals het moet?
Ik heb goed beeld zonder stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nou als je ook maar 1% van dit topic gelezen had dan wist je dat VicVLT heel veel problemen met TV heeft gehad, met hem meerderen.

Dus de resultaten die jij behaald zijn geen maatstaaf voor anderen. Ook ik heb bijzonder weinig problemen ervaren, op een aantal dagen na.
MegaTronics schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:48:
Dan mis je zo te zien nog wel ergens 150 down en 450 up.
Tsja, niet gek rond die tijd. Daarnaast haal ik op speedtest.net ook maar weinig de max snelheid.

[ Voor 33% gewijzigd door HaterFrame op 03-02-2015 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Is de uplink naar de IX zo slecht dat je rond bepaalde tijden niet de max. haalt van je aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:23:
[...]

Ziggo tv is vele malen stabieler en makkelijker! Plus geen maandelijkse kosten voor extra tv's tot geloof ik 6.
Aha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Caelorum schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:12:
Is de uplink naar de IX zo slecht dat je rond bepaalde tijden niet de max. haalt van je aansluiting?
Nee, het is per server verschillend die je op speedtest.net kunt kiezen. Maar je weet zelf ook wel dat het op bepaalde momenten van de dag drukker is dan andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Drukker, ja, maar ik ga ervanuit dat de aansluiting op de IX en alle apparatuur daartussen genoeg capaciteit heeft om daar niets van te merken. Dat die speedtest servers het niet aankunnen kan ik wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Caelorum schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:20:
Drukker, ja, maar ik ga ervanuit dat de aansluiting op de IX en alle apparatuur daartussen genoeg capaciteit heeft om daar niets van te merken. Dat die speedtest servers het niet aankunnen kan ik wel begrijpen.
Ongetwijfeld, al heb ik gemerkt dat op piek momenten onderaannemer Ziggo, Vodafone Glas en Tweak toch minder leverden dan het gemiddelde over de dag. Daar kan ik trouwens rustig een aantal maanden aan SamKnows reports voor je overhandigen ;) Daar zie je toch vanaf 19:00 tot 21:00 een dipje bij de 3 providers. Dan hebben we het gemiddeld over 20 tot max 40mbit minder.

[ Voor 4% gewijzigd door HaterFrame op 03-02-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:07
MetaFrame schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:52:
Nou als je ook maar 1% van dit topic gelezen had dan wist je dat VicVLT heel veel problemen met TV heeft gehad, met hem meerderen.

Dus de resultaten die jij behaald zijn geen maatstaaf voor anderen. Ook ik heb bijzonder weinig problemen ervaren, op een aantal dagen na.

[...]

Tsja, niet gek rond die tijd. Daarnaast haal ik op speedtest.net ook maar weinig de max snelheid.
Die kan ik ook omdraaien, volgens mij heeft een minderheid problemen met tv. Dus de resultaten die hij behaald zijn geen maatstaf maar hij moet wel 100 posts neerzetten dat alles.... Is bij Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

True, al was in het begin zo dat een groot deel van de gebruikers problemen heeft gehad met oa haperingen. Anyheu: ben het met je eens dat je dat niet 100x hoeft te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Deze pagina wordt o.a. door Lijbrandt aangeraden voor het uitvoeren van snelheid metingen. Zou betrouwbaarder zijn en dat leek ook in mijn geval te kloppen:

http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

Gebruik 'm periodiek om even te checken (bekabeld uiteraard, wel nog via eigen router op de zyxel), eergisteren nog 96/986. Hier op de zaak trouwens 3/2 ;(

[ Voor 27% gewijzigd door Alphalorne op 04-02-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Vorige week de snelheidsverhoging telefonisch aangevraagd (van 250 naar 1000), maar gisteravond zat ik nog op dezelfde snelheid... Zijn ze mij vergeten of kan dit gewoon even duren? Bij een vriend van mij duurde het 2 dagen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Bericht van HD afgelopen zondag:
"Bedankt voor uw bericht. Alle verbindingen die een aanvraag via de telefoon hebben gedaan krijgen een bevestiging zodra zij zijn overgezet op de 1000mb verbinding.
De overzetting zal 1 tot 2 weken in beslag nemen. "

Dus ik vermoed dat vooral jouw vriend een vlug probeersel is en niet jij. Fijn toch?

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wdeb schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:57:
Bericht van HD afgelopen zondag:
"Bedankt voor uw bericht. Alle verbindingen die een aanvraag via de telefoon hebben gedaan krijgen een bevestiging zodra zij zijn overgezet op de 1000mb verbinding.
De overzetting zal 1 tot 2 weken in beslag nemen. "

Dus ik vermoed dat vooral jouw vriend een vlug probeersel is en niet jij. Fijn toch?

Wdeb
Goh ik kreeg weer een andere bevestiging... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
Alphalorne schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:18:
Deze pagina wordt o.a. door Lijbrandt aangeraden voor het uitvoeren van snelheid metingen. Zou betrouwbaarder zijn en dat leek ook in mijn geval te kloppen:

http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

Gebruik 'm periodiek om even te checken (bekabeld uiteraard, wel nog via eigen router op de zyxel), eergisteren nog 96/986. Hier op de zaak trouwens 3/2 ;(
De reden dat die wordt aangeraden door Lijbrandt is omdat deze speedtest gebruik maakt van de servers van KPN-ITNS. De daadwerkelijke leverancier van de Lijbrandt diensten. Dus je blijft als Lijbrandt klant binnen het netwerk van de operator/provider. En dat geldt voor elke provider waar je analoge TV bij afneemt (Telfort, XMS, Solcon, Fiber etc..). Allemaal diensten van KPN-ITNS.

Bij Tweak gaat dat verhaal dus niet op tenzij Tweak een eigen speedtest server opzet. Tweak maakt geen gebruik van KPN-ITNS als leverancier maar van zichzelf. In Almere en Enschede dus.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Interessant! Maar de snelheden lijken wel te kloppen.
De snelheden hier op de zaak zijn weer een ander verhaal, maar ook die lijken te kloppen.

[ Voor 16% gewijzigd door Alphalorne op 04-02-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik hoorde zojuist op de radio een reclame van UPC waarin ze "3 keer sneller internet" aanbieden (dus niet 'tot drie keer sneller' maar gewoon '3 keer sneller').

3 gigabit here we come! :+

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparql
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-09-2024
Hallo allemaal, ik zit met een probleem. Ik heb een Mikrotik met RouterOS v6.24 en heb blijkbaar niet genoeg kennis (ik ben de hele dag al aan het zoeken op verschillende forums) om hem op de juiste manier te configureren. De situatie is op dit moment als volgt.

1. Internet werkt prima.
2. Op NPO1,2 en 3 en enkele andere zenders heb ik beeld echter op vele andere zenders niet.

DHCP client heeft een intern 10.10.x.x ip op interface bridge-IPTV (default route no) en Internet ip op vlan34 (default route yes).
igmp is ingesteld, interface bridge-IPTV upstream yes en bridge-local upstream no.

Bij de routering is 10.10.32.0/22 reachable via bridge-IPTV en 185.6.48.0/26 is reachable via 10.10.32.1

Voor firewall en NAT instellingen kan ik nog wel wat goede tips/voorbeelden gebruiken.

Ik hoop dat iemand wil helpen..
Bedankt voor het zover lezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
Als ik een speedtest uitvoer met Ookla Speedtest geeft deze aan dat de dichtstbijzijnde server in Hengelo staat (8km) terwijl ik in Almere zit. Heeft dit met de wijziging in Almere/Enschede te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 07:10
Ik ga deze maand verhuizen (blijf in Enschede) en zit te denken om internet van Tweak af te nemen (tv waarschijnlijk via Ziggo, bellen zal ik niet gebruiken). Nu lees ik wisselende reacties in dit topic over het gebruik van een eigen router zonder hierbij de Zyxel te gebruiken. Is het mogelijk om bijv. de TP-Link TL-WR1043ND (met OpenWRT) rechtstreeks op de CPS aan te sluiten en zo internet via kabel/Wifi te krijgen? Het gaat dus alleen om internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ja, dat moet kunnen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:38
@mauricedb, ja. Zie mijn config in deze thread.

[ Voor 8% gewijzigd door CurlyMo op 04-02-2015 21:14 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
mauricedb schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:59:
Is het mogelijk om bijv. de TP-Link TL-WR1043ND (met OpenWRT) rechtstreeks op de CPS aan te sluiten en zo internet via kabel/Wifi te krijgen? Het gaat dus alleen om internet.
Neem je 50 mbit? Mijn TL-WR1043ND was niet veel sneller dan 150 mbit, bij een laag aantal verbindingen.

De WAN-LAN throughput van sommige routers is beperkt. Tweak levert er zelf één die het aankan.
Als je jouw eigen router wilt gebruiken moet je een geschikte router gebruiken, anders krijg je problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Ik wil dan uiteraard gebruik maken van de 1gbit :P

Okee, de TP-Link is te licht daarvoor, ik denk dat ik dan moet kijken naar eentje rond de 100,- (of zelfs duurder)? Heb nu de Asus RT-N66U staan bij mijn ouders, deze kan ik misschien wel meekrijgen. Zou die geschikt zijn? Is OpenWRT trouwens per se benodigd om bepaalde instellingen te kunnen doen, of zou de standaard software (of Merlin) op de Asus ook voldoen?

Zal ondertussen opzoek gaan naar router benchmarks, qua doorvoersnelheden.

Edit: de D-Link DIR-850L ziet er als een leuk routertje uit. Boven de 900Mb/s voor een best vriendelijk prijsje. Alleen nog geen idee of dit gaat werken met Tweak, of zijn er geen gekke configuraties nodig als ik alleen internet wil hebben?

[ Voor 27% gewijzigd door mauricedb op 04-02-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
Ik heb nog een Vigor 1000vn liggen, als iemand interesse heeft? Deze werkt rechtstreeks op het glas dus de genexis heb je niet meer nodig. Mooie gigabit Router die werkt met tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Laatst online: 22:14
Mensen die ervaring hebben met een Edge Router ICM tweak? Heb een edge router aangeschaft om te experimenteren, maar mocht hij goed werken met tweak dan leg ik hem misschien wel bij mijn ouders neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 20:23
Ik heb Checkpoint, Sophos en Fortinet getest dat zijn dan wel router en firewall in 1.
Met als resultaat lekker snel en safe Internet maar de Sparql box geeft geen beeld. (wel EPG)
De Sparql app doet het vreemd genoeg wel bij allemaal netjes over vlan 4

Dus zorg er voor dat je router met de benodigde IGMP/multicast setup voor Sparql IPTV overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wat verder gaan testen met een Android TV stick en de Sparql app.

De Ugoos UM2 werkt goed met de Sparql app!

Omdat de UM2 achter de TV zit, en mijn plasma TV best wel stoort het WIFI signaal hierdoor een wat minder stabiele verbinding heeft met internet.

Denk dat een langere HDMI kabel het WIFI probleem wel kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LionkingNL
  • Laatst online: 23-09 13:14
Haay schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:04:
[...]

Bij mij idem. Die pagina is en blijft leeg. Zit zelf op AAKL.5 firmware. En ik gebruik Chrome as browser.
Ik had het zelfde probleem nadat ik versie AAKL.7 erop gezet had (inclusief een fabrieksreset). Inmiddels opgelost met de handleiding van hovemd:

Het enige probleem wat ik na deze actie nog had was dat mijn VOIP wachtwoord uit de brief van Tweak uit 2014 niet werkte. De oplossing die voor mij wel werkte wat het (encrypted) voip wachtwoord uit een configuratie backup van de Zyxel (uiteraard van een moment in het verleden dat VIOP het nog deed) te knippen en plakken in de configuratie backup van na de procedure en deze vervolgens weer in te lezen. Blijkbaar wordt het encryption algoritme niet aangepast bij firmware-updates.

En sinds 3 dagen inmiddels een stabiele Zyxel >:)

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 25-09 19:24
Ik heb 37 dagen geleden een nieuwe router gekregen zit nog wel de tweak config in maar heb daar geen last van en heb vanaf het begin 1000/1000
Afbeeldingslocatie: http://mr-d.nl/plaatjes/router.PNG
LionkingNL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:11:
[...]

Ik had het zelfde probleem nadat ik versie AAKL.7 erop gezet had (inclusief een fabrieksreset). Inmiddels opgelost met de handleiding van hovemd:

Het enige probleem wat ik na deze actie nog had was dat mijn VOIP wachtwoord uit de brief van Tweak uit 2014 niet werkte. De oplossing die voor mij wel werkte wat het (encrypted) voip wachtwoord uit een configuratie backup van de Zyxel (uiteraard van een moment in het verleden dat VIOP het nog deed) te knippen en plakken in de configuratie backup van na de procedure en deze vervolgens weer in te lezen. Blijkbaar wordt het encryption algoritme niet aangepast bij firmware-updates.

En sinds 3 dagen inmiddels een stabiele Zyxel >:)

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Iemand al eens geprobeerd om de Sparql app op een Xtreamer Sidewinder 3 te installeren? Theoretisch moet je daar Android apps op kunnen installeren (hoewel ik het nooit eerder geprobeerd heb). Lijkt me wel een leuk projectje... misschien toch eens wat mee experimenteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 21:26
incomer schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:57:
Mensen die ervaring hebben met een Edge Router ICM tweak? Heb een edge router aangeschaft om te experimenteren, maar mocht hij goed werken met tweak dan leg ik hem misschien wel bij mijn ouders neer.
Ik heb sinds kort een EdgeRouter Lite in gebruik in combinatie met Tweak. De VOIP VLAN stuur ik door naar de Zyxel, maar dat kan natuurlijk elke SIP client zijn. Internet en TV werken prima en ik ben erg tevreden over de overige mogelijkheden.
Hiervoor een RouterBoard gebruikt en vooral de snelheid van routing en OpenVPN is een hele vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
mauricedb schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:39:
Ik wil dan uiteraard gebruik maken van de 1gbit :P

<...>
Asus RT-N66U ...

<...>
D-Link DIR-850L ...
Als je het alleen gebruikt voor internet dan zijn beide routers die je noemt geschikt. Toevallig heb ik beide hier liggen en kan me ervaringen delen.

De Asus RT series zijn prima geschikt en de N66U zeker. Ik heb dan de AC variant, de RT-AC66U en hij haalt probleemloos 250Mbit/s (waarbij ik nu 250M down en al 1000M up haal), dus Gbit downstream moet ook kunnen. Verschil tussen de N en AC is enkel WiFi. Je moet natuurlijk niet gaan verwachten dat je de Gbit/s haalt over WiFi ;)

ASUS of Merlin firmware maakt niet zo heel veel uit, heb ze beide getest. Vind de Merlin versie wat beter qua mogelijkheden. Plus Dark Knight mode vind ik wel fijn, geen felle lampjes als het werkt, gewoon alle lampjes uit :D

De DIR-850L heb ik ook staan. Hoewel een basic maar prima router, vind ik de prestaties en interface/gebruiksgemak van de ASUS stukken beter.

[ Voor 7% gewijzigd door AirtjE op 05-02-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
CurlyMo schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:14:
@mauricedb, ja. Zie mijn config in deze thread.
Ik zie in de post van jou op 30 december dat je de Zyxel gebruikt. Is hier dan een reden voor? (aangezien je daar zegt dat je geen tv gebruikt van Tweak).

@AirtjE, klinkt goed. Ga ik denk ik voor een Asus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
@mauricedb, OK :P haha.
Wat ik het fijne ervan vindt en ook gebruik zijn de extra opties van de Asus serie. Zo zit er een ingebouwde OpenVPN server op. En kan met de app eenvoudig inloggen en thuis PC aanzetten en inloggen.

[ Voor 57% gewijzigd door AirtjE op 05-02-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iemand al overgezet naar de 1gbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
TV ligt eruit bij mij (Almere). Had eerder op de avond al een spontane reboot van de box tijdens radio luisteren. En daarna liep de box ook nog vast. Dus weer reboot.

Iemand anders ook?
EDIT: En toen was ook Zyxel onbereikbaar. Wel Inet, geen TV, niet in de webinterface. Herstart en doet het nu weer.

[ Voor 38% gewijzigd door Wdeb op 05-02-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:38
@mauricedb, omdat ik anders netwerk poorten te kort kom en me telefoon niet kan gebruiken. Ik zou ook een Gigaset kunnen kopen en een aparte switch, maar dat is een beetje nutteloos als ik ook gewoon de Zyxel als switch + SIP kan inzetten.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Ah okee, vandaar. Bedankt voor de info allen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bithopper-1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-05-2023
Heb nu een week geleden gebeld. De HD-medewerker zei me dat het een à anderhalve week zou duren.

Nee, ik ben nog niet overgezet.
Omdat de genoemde termijn nog niet verstreken is, wacht ik maar ongeduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Gebruik hier de ZyXEL ook weer hoor. Niet perse omdat ik het wou, maar omdat het gemakkelijker was dan allemaal extra apparatuur.

Had eerst zelf VLANs opgesplitst. Maar dat werkt toch niet helemaal vlekkeloos als je ook een triplepay abo hebt. Dan heb ik voor TV weer extra apparatuur nodig. Uiteindelijk ZyXEL terug, maar voor internet in bridge mode gezet (waar achter de Asus RT-AC66U hangt). Had al een Siemens N300A VoIP wat prima werkt. En TV gaat dan over de ZyXEL.

Voor deze opstelling gekozen omdat de ZyXEL qua mogelijkheden en prestaties onvoldoende is tov. de Asus.

-

Upgrade: hier ook nog niet omgezet. Geen haast mee. Tis dat het €5 goedkoper wordt :P

[ Voor 7% gewijzigd door AirtjE op 05-02-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Denk het... Kom niet hoger dan 850mbit tho (Had 250mbit). Kan aan Speedtest liggen? Al 2 dagen ondertussen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dennischo op 06-02-2015 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dennischo schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:37:
[...]

Denk het... Kom niet hoger dan 850mbit tho (Had 250mbit). Kan aan Speedtest liggen? Al 2 dagen ondertussen :)
Moest je nog apparatuur herstarten/van de stroom halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
Nee, vanaf vandaag wacht ik hier al één week op. Er werd geroepen binnen enkele werkdagen..
Afijn, ben allang blij dat alles sinds één week stabiel lijkt te zijn. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4120179829.png

[ Voor 9% gewijzigd door dacreator op 06-02-2015 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
AirtjE schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:24:
Uiteindelijk ZyXEL terug, maar voor internet in bridge mode gezet (waar achter de Asus RT-AC66U hangt). Had al een Siemens N300A VoIP wat prima werkt. En TV gaat dan over de ZyXEL.
Wacht, dus dan heb je op je Asus een WAN IP? Klopt dat? Maar dat wil ik met mijn N66U ook! Kan nu niet inloggen over WAN etc.. Zou je willen aangeven hoe je dat in die Zyxel instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Ik heb wat reacties die nergens op slaan verwijderd. Mocht je een post kwijt zijn, dan klopt dat dus :)
Let er even op dat we liever een topicreport zien dan een - door slechte reacties - uit de hand gelopen discussie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik vraag mij af of mijn netwerkkaart de 1000/1000 snelheden aan kan.
Ik heb een laptop van drie jaar oud. Het is een Hp pavilion g6.

Ik loop mij suf te zoeken in de laptop zelf om er achter te komen wat voor netwerkkaart er in zit.
Ik kan het alleen niet vinden.

Als ik google dan kom ik uit op gelijk soortige laptops en daar staat
" Ethernetsnelheid: Fast Ethernet (100 Mbps) "

Ik zal dus nooit 1000/1000 gaan halen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Met een 100Mbps kaart ga je inderdaad niet de gigabit halen nee.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Even getest met de laptop van mijn dochter. Daar zit wel een gig netwerkaart in.
Daarmee haal ik de volgende snelheden:
665 down en 945up.
Down blijkt dus nog erg achter te lopen.

Ik ben dus blijkbaar wel al overgezet alleen nog niet gemerkt door mijn achterhaalde laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben eergisteren overgezet. Het kan blijkbaar dus een goede week duren.

Ik haalde down rond de 700Mbps en up ietsje meer. Ik verwacht ook niet dat je die lijn makkelijk dichttrekt...
Overigens gaat mijn htpc nu wel over de zeik als ik een torrent binnenhaal á 47MB/s :D
Toch maar eens gaan vogelen met wat instellingen....

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astyle61
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:05
Wdeb schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 22:09:
TV ligt eruit bij mij (Almere). Had eerder op de avond al een spontane reboot van de box tijdens radio luisteren. En daarna liep de box ook nog vast. Dus weer reboot.

Iemand anders ook?
EDIT: En toen was ook Zyxel onbereikbaar. Wel Inet, geen TV, niet in de webinterface. Herstart en doet het nu weer.
Ik denk dat je dit vaker gaat krijgen. Als je de nieuwste firmware hebt gedownload. Ik heb een klacht brief naar Tweak gestuurd over de modem/router. Toen hebben ze in mijn router/modem ingelogd en ze hebben iets aangepast.

Volgende antwoord :

"
Het betreft de DNS instellingen. Dit stond voorheen op Dynamic. Dit heb ik aangepast naar: From ISP.

Dit kunt u terugvinden onder: Netwerk-settings - Home networking - DNS values

Ik verwacht echter dat dit aangepast gaat worden bij een eventuele volgende firmware update.
"

Als dit probleem voordoet, ga ik weg bij Tweak. maar het is al 2 dagen, zonder vastlopers _/-\o_

Hoop dat dit jou ook gaat helpen. Als je niet uit komt stuur ff prive bericht, stuur ik wel een screenshotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparql
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-09-2024
zeg dan niets |:(

[ Voor 96% gewijzigd door DJSmiley op 10-02-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 20:23
Gebruik zelf geen Mikrotik maar de symptomen zijn hetzelfe als de abx42 direct in vlan 4 stopt.
De IGMP settings voor Sparql zijn voor mij ook nog steeds niet helmaal duidelijk, ik zou het daar zoeken.

Met iets meer info over je setup maak je het makkelijker voor anderen om je te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4121621216.png
Woei 1GBit, nieuwsgroepen gaan met 45-48MegaByte p/s :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Dude...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 01:28
Prachtig maar best een hoge ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Zag ik ook, ja, Maar zal niet kloppen vermoed ik.
@ MetaFrame; Probeer voor de gein deze 's? Als het u belieft uiteraard.

[ Voor 9% gewijzigd door Alphalorne op 06-02-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ping die klopt niet idd, maar het valt me op dat ze bij speedtest.net een hele lading servers kwijt zijn. Anyheu, normaal tussen de 5 en 8ms.
Alphalorne schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:16:
Zag ik ook, ja, Maar zal niet kloppen vermoed ik.
@ MetaFrame; Probeer voor de gein deze 's? Als het u belieft uiteraard.
Ping tussen de 10 en 15, download 812, upload 900+

[ Voor 56% gewijzigd door HaterFrame op 06-02-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
astyle61 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:04:
[...]

Ik denk dat je dit vaker gaat krijgen. Als je de nieuwste firmware hebt gedownload. Ik heb een klacht brief naar Tweak gestuurd over de modem/router. Toen hebben ze in mijn router/modem ingelogd en ze hebben iets aangepast.

Volgende antwoord :

"
Het betreft de DNS instellingen. Dit stond voorheen op Dynamic. Dit heb ik aangepast naar: From ISP.

Dit kunt u terugvinden onder: Netwerk-settings - Home networking - DNS values

Ik verwacht echter dat dit aangepast gaat worden bij een eventuele volgende firmware update.
"

Als dit probleem voordoet, ga ik weg bij Tweak. maar het is al 2 dagen, zonder vastlopers _/-\o_

Hoop dat dit jou ook gaat helpen. Als je niet uit komt stuur ff prive bericht, stuur ik wel een screenshotje.
Dank voor de normale reactie.
Dit is ook al eerder gemeld hier in dit topic, maar ik ben blij dat je het even herhaalt. Want ik had het inderdaad nog niet aangepast. Ga ik straks doen.
Ik heb 63b draaien, btw.

Maar over iets anders: Dat de abox vastloopt, lijkt mij niet een DNS-probleem. Hebben meer mensen nog steeds last van spontane herstarts? Ik heb het tijdens het naar de radio luisteren. En dan luister je ineens naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
MetaFrame schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:10:
[afbeelding]
Woei 1GBit, nieuwsgroepen gaan met 45-48MegaByte p/s :D
Ik neem aan dat dit niet de newsserver van tweak is?
Die kan toch maar 100 mb aan?
Pagina: 1 ... 13 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.