Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
http://www.banggood.com/X...bile-Phone-p-1010812.html
Zat er aan te twijfelen om de 'oude' nog aan te schaffen voor m'n vrouw, maar wordt nog ff wachten..
25 euro
[ Voor 3% gewijzigd door GGS_206 op 08-11-2015 15:52 ]
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Trouwens, hopelijk is er nu ook iets gedaan tegen het feit dat de unit te gemakkelijk (en ongemerkt) uit het bandje schiet, maar vrees er beetje voor...
Ik heb de band nu 4 maanden en nog geen problemen mee gehad. Ook mijn vrouw met 3 maanden op de teller niet.dvraemdo schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:16:
Trouwens, hopelijk is er nu ook iets gedaan tegen het feit dat de unit te gemakkelijk (en ongemerkt) uit het bandje schiet, maar vrees er beetje voor...
Ik denk idd dat er zich bij 'normaal' gebruik niet al te snel een probleem stelt. Bij mij moet de unit op het werk uit het bandje geschoten zijn, vermoedelijk bij het beklimmen van een kooiladder. Waarschijnlijk ergens achter blijven haken, maar op dat moment niet op gelet.TravockMD schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:33:
[...]
Ik heb de band nu 4 maanden en nog geen problemen mee gehad. Ook mijn vrouw met 3 maanden op de teller niet.
Je voelt natuurlijk ook het verschil niet in gewicht aan je pols tss een bandje met of zonder unit. Ik had het pas door op weg naar huis. Heb nog gedacht om dag nadien te gaan zoeken, maar gezien de aard van mijn werkplek (industriële omgeving, niet overal even makkelijk toegankelijk) heb ik de moeite niet meer genomen.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Gelukkig is die niet zo duur! Maar blijft vervelend. Ben je dan ook alle data kwijt of staat die op je account/app?Jazzper schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:24:
ik heb ook al eens een gapend gat in mijn band gehad. Bleek de unit zelf naast de auto te liggen. Bij het eruit halen van bagage hand blijven haken. Liep goed af maar het zit echt in een klein hoekje, dat kwijtraken.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Data staat in de app en cloud (al heb ik dat nooit getest). Als je 'm echt kwijt bent kan je een nieuwe kopen, oude unpairen, nieuwe pairen en de data gaat gewoon door.Alekz87 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:45:
[...]
Gelukkig is die niet zo duur! Maar blijft vervelend. Ben je dan ook alle data kwijt of staat die op je account/app?
There is no place like 127.0.0.1
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
https://translate.google....huan%2Fspec%2F&edit-text=
Jammer dat er geen upgrade in bluetooth versie is van 4.0 naar 4.2, scheelt iets in energie en overdracht snelheid.
Nog steeds beter dan de 5 of 7 dagen van de 10x duurdere Fitbitsabusimbal schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:02:
De nieuwe versie met hartslagmeter gaat ook veel minder lang mee, 10 dagen i.p.v. 30. En is is dikker.
Jammer dat er geen upgrade in bluetooth versie is van 4.0 naar 4.2, scheelt iets in energie en overdracht snelheid.
Wel goed om te weten, ik wist het nog niet.
Ik neem tenminste aan dat Presell Product Lead-time: 2015-11-19 zegt dat het dan wordt verzonden
mensen die hem al getest hebben ( oa. op miui forum ) komen op zo'n 20 dagen.abusimbal schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:02:
De nieuwe versie met hartslagmeter gaat ook veel minder lang mee, 10 dagen i.p.v. 30. En is is dikker.
de 1 doet het ook langer dan de 30 dagen die Xiaomi opgeeft, langste wat ik gehaald heb is iets van 48 dagen en toen zat er nog iets van 12% in.
dikker valt ook wel mee. hij past in alle accs. van de 1.abusimbal schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:02:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NnBEfueDewk]
Die ervaring heb ik ook met de "1".Kenzi schreef op donderdag 12 november 2015 @ 03:48:
[...]
mensen die hem al getest hebben ( oa. op miui forum ) komen op zo'n 20 dagen.
de 1 doet het ook langer dan de 30 dagen die Xiaomi opgeeft, langste wat ik gehaald heb is iets van 48 dagen en toen zat er nog iets van 12% in.
50 dagen is gemakkelijk haalbaar.
Ik gebruik de Mi-Band o.a. ook voor notificaties van bijvoorbeeld wekker, sms en Whatsapp dus de led's gaan hier regelmatig aan en het ding "buzzed" ook best vaak..
Soms zelfs te vaak bij Whatsapp berichten van de kids.. Hoe..."bzzzz" gaat.. "bzzzz.. het "bzzzz... enz. Heb ze er op aangesproken maar natuurlijk doen ze het nu express..
Ik schrik me rot soms van die "bzzzz" als ik helemaal into een film zit of half inslaap val op de banklowo schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:03:
[...]
Die ervaring heb ik ook met de "1".
50 dagen is gemakkelijk haalbaar.
Ik gebruik de Mi-Band o.a. ook voor notificaties van bijvoorbeeld wekker, sms en Whatsapp dus de led's gaan hier regelmatig aan en het ding "buzzed" ook best vaak..
Soms zelfs te vaak bij Whatsapp berichten van de kids.. Hoe..."bzzzz" gaat.. "bzzzz.. het "bzzzz... enz. Heb ze er op aangesproken maar natuurlijk doen ze het nu express..( ff die ouwe ergeren
denken ze dan
)
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Zeggen ze ook nog iets over de accuraatheid van de hartslagmeter?Kenzi schreef op donderdag 12 november 2015 @ 03:48:
[...]
mensen die hem al getest hebben ( oa. op miui forum ) komen op zo'n 20 dagen.
Hier ook, lijkt alsof ik er één met een wonder accu heb want ik haal ruim 70 dagen met de 1 zelfs, bij dagelijks gebruik.
betrouwbaar ?
Wordt verscheept op 8 december.
Geen idee of het betrouwbaar is.
Het is wel een clone van een clone hédodge_911 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 04:33:
Soort van teardown van de MiBand sensor door Dave Jones van EEVBlog : YouTube: EEVblog #813 - Mailbag
Bluetooth paren ging wat lastig omdat mijn oude MiBand schijnbaar de voorkeur had. Nadat ik de 1S eindelijk gekoppeld had, bleef deze steeds terugvallen op het knipperen wat het ook doet bij het paren. Uiteindelijk kunnen koppelen en kreeg meteen een firmware update.
Als eerste hartslagfunctie getest. Lijkt redelijk te kloppen want ik zou als volwassene een hartslag bij rust van tussen de 60 en 70 bpm moeten hebben. De hartslag houdt geen grafiek bij en eerdere metingen die verkeerd gingen kun je niet verwijderen. Er is dus nog ruimte voor verbetering. Ook je je hartslag laten meten tijdens de slaap maar dat moet ik nog testen.
Meet het bandje dan constant je hartslag ? Ik neem aan dat dit gebeurt met een soort led, is dat zichtbaar ?Als eerste hartslagfunctie getest. Lijkt redelijk te kloppen want ik zou als volwassene een hartslag bij rust van tussen de 60 en 70 bpm moeten hebben. De hartslag houdt geen grafiek bij en eerdere metingen die verkeerd gingen kun je niet verwijderen. Er is dus nog ruimte voor verbetering. Ook je je hartslag laten meten tijdens de slaap maar dat moet ik nog testen.
Veel plezier in ieder geval, hopelijk binnenkort een review van jouw
Ben benieuwd naar je review!Chocoball schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:39:
De 1S meet de hartslag met een optische sensor maar niet continue, je moet het zelfs apart starten.
Ik ben ook heel erg benieuwd naar je review!!!Chocoball schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:39:
De 1S meet de hartslag met een optische sensor maar niet continue, je moet het zelfs apart starten.
Als ik het goed begrijp moet je de app dus opstarten als je een HR wilt meten, of doet hij het toch vanzelf? Ik weet niet of je een iPhone hebt, maar slaat hij de HR gegevens ook al op in Apple Health?
Veel vragen dus, ik hoop dat ik de mijne snel krijg!
Ja, meten gaat alleen via de Mi Fit app en er is geen snelkoppeling helaas. Wel kun je de boodschap dat hij in 5 seconden gaat meten niet meer laten tonen.daxy schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:20:
[...]
Ik ben ook heel erg benieuwd naar je review!!!
Als ik het goed begrijp moet je de app dus opstarten als je een HR wilt meten, of doet hij het toch vanzelf? Ik weet niet of je een iPhone hebt, maar slaat hij de HR gegevens ook al op in Apple Health?
Veel vragen dus, ik hoop dat ik de mijne snel krijg!
Ik gebruik eigenlijk alleen Mi Fit op Android maar zal eens kijken of ik nog een uitstapje naar Google Fit en Apple Heatlh kan maken. Veel meer dan de hartslagsensor biedt de 1S eigenlijk niet.
Wel schijnt het de hartslag tijdens de slaap te kunnen meten en die mee te nemen in de slaapmonitor statistieken.
Werkt het registreren van de hartslag nog als de telefoon niet in de buurt is?Chocoball schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:31:
[...]
Ja, meten gaat alleen via de Mi Fit app en er is geen snelkoppeling helaas. Wel kun je de boodschap dat hij in 5 seconden gaat meten niet meer laten tonen.
Ik gebruik eigenlijk alleen Mi Fit op Android maar zal eens kijken of ik nog een uitstapje naar Google Fit en Apple Heatlh kan maken. Veel meer dan de hartslagsensor biedt de 1S eigenlijk niet.
Wel schijnt het de hartslag tijdens de slaap te kunnen meten en die mee te nemen in de slaapmonitor statistieken.
Dit vraag ik me ook af, al vermoed ik van niet want de eerste versie was ook niet koppelbaar met andere apps dan Mi Fit.jopie282 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:27:
Is het mogelijk dat de mi band pulse gekoppeld kan worden met strava?
Mijn Mi Band (eerste versie) is een week geleden trouwens ook overleden, ben nu aan het kijken naar de 1S vs de gewone. Moeilijk om die keuze te maken omdat er nog niet zoveel bekend is over compatibiliteit etc.
Speed limits are like herpes.
Ik heb even gewacht met reageren omdat ik afgelopen nacht de slaap assistent functie heb gebruikt. Daarbij wordt de hartslag gemeten en is de telefoon niet in de buurt.Tonkey schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:03:
[...]
Werkt het registreren van de hartslag nog als de telefoon niet in de buurt is?
Vanmorgen kon ik echter geen registratie terugvinden in de Mi Fit app dus lijkt het niet te werken.
Jammer.. Dat was juist zo fijn bij de stappen teller. Ik wil en gebruiken bij het hardlopen maar ga echt geen telefoon meenemen. Helaas! Bedankt hiervoor iigChocoball schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:18:
[...]
Ik heb even gewacht met reageren omdat ik afgelopen nacht de slaap assistent functie heb gebruikt. Daarbij wordt de hartslag gemeten en is de telefoon niet in de buurt.
Vanmorgen kon ik echter geen registratie terugvinden in de Mi Fit app dus lijkt het niet te werken.
Thanks voor het testen!Chocoball schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:18:
[...]
Ik heb even gewacht met reageren omdat ik afgelopen nacht de slaap assistent functie heb gebruikt. Daarbij wordt de hartslag gemeten en is de telefoon niet in de buurt.
Ik heb zo het idee dat er nog wel een aantal firmware updates komen voor de nieuwe band. Het zal vast wel beter worden, het blijft natuurlijk allemaal heel nieuw. Ik heb er nog vertrouwen in

Ik draai al sinds de 18e met versie 1.7.611 maar tot op heden geen enkele FC gehad.Dannisi schreef op zondag 22 november 2015 @ 07:04:
Tip voor de mensen die de 'Chinese' versie van de app draaien en updaten vanuit de MiFit app zelf. Met versie 1.7.611 krijg ik alleen maar force closes. Terug naar de vorige versie (1.7.521) lost dat op.
Batterijverbruik van de MiBand 1S is erg vreemd maar sinds er vrijdag een nieuwe firmware gekomen is lijkt het beter te gaan. Op de 1e dag was er namelijk 27% batterijverbruik, sindsdien is het batterijverbruik nog 1% per dag.
YouTube: disassembly Xiaomi Mi Band 1S / разборка
Het is leuk om hem een keer van binnen te kunnen zien, en hij is compleet anders (veel beter) dan de nock-off van vorige week
Mi Band registreert niets meer. Iemand een idee?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Heb ik ook een keer gehad, precies hetzelfde. Ik heb hem toen 24uur in de kast gelegd en daarna deed hij het weer. Ik meende mij te herinneren dat hij zich elke dag automatisch reset, vandaar dat ik hem even afgedaan had.THE_BASE schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:09:
Inmiddels al een tijdje de Mi Band en zeer tevreden, zelfs besteld voor familie. Een familielid heeft nu het probleem dat stappen niet meer gemeten lijken te worden: de band is gekoppeld en zichtbaar in de app, als je op 'locate' klikt trilt het ook. Hij is vannacht volledig opgeladen om te kijken of dat het was, maar helaas.
Mi Band registreert niets meer. Iemand een idee?
Oke, gaan we dat even proberen, bedankt!daxy schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:59:
[...]
Heb ik ook een keer gehad, precies hetzelfde. Ik heb hem toen 24uur in de kast gelegd en daarna deed hij het weer. Ik meende mij te herinneren dat hij zich elke dag automatisch reset, vandaar dat ik hem even afgedaan had.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Het enige wat ik gebruik is 5 x per week als wekker. (soms 1x snooze)
Best goed eigenlijk
Hij is ook 2 keer meegewassen en een aantal keer sauna en niks aan de hand
Reken maar op "Nee", als antwoord op jouw vragen. Zelf geen ervaring mee, maar wat ik tot nu toe heb gelezen/gehoord is de hartslagmeting heel basic en niet automated.m3gA schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:30:
Ik heb op het moment een oude Miband die ik eigenlijk niet meer gebruikt. Ik wil mogelijk een Miband 1S kopen en deze gebruiken voor het sporten. Kun je een hartslagmeting aanzetten van te voren en dan bv. met de ledjes een optimale hartslag monitoren zonder smartphone?
10 USD

Verwacht niet veel van de kwaliteit er is ook een andere metalen armband bij Tinydeal.Salmon schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:27:
Via TinyDeal een mooi metalen bandje gevonden voor de MiBand, iemand deze al eerder gezien? En de normale en nieuwere versie waren toch dezelfde grootte?
10 USD
[afbeelding]

De afmetingen zijn niet hetzelfde, de 1S sensor heeft als afmetingen 37 x 13,6 x 9,9 mm en de oude Miband sensor 36 x 14 x 9 mm. Alle afwijkingen zin 1 mm of minder (+1 x -0,4 x +0,9). Ik wil het nog met de oude gele en blauwe siliconen arrmband testen maar ik verwacht weinig problemen omdat de 1S sensor ook in de originele lederen armband past.
THE_BASE schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:24:
Helaas, de bij TinyDeal bestelde Mi Band van een familielid telt geen stappen meer. Iemand ervaring met de garantie (ding is nog geen 2 maanden oud) of is het gewoon een nieuwe bestellen?
dit geprobeerd?daxy schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:59:
[...]
Heb ik ook een keer gehad, precies hetzelfde. Ik heb hem toen 24uur in de kast gelegd en daarna deed hij het weer. Ik meende mij te herinneren dat hij zich elke dag automatisch reset, vandaar dat ik hem even afgedaan had.
Ja, sorry. Opnieuw gekoppeld, app verwijderd, nieuw account. Hij verbindt, maar registreert dus geen stappen. Inmiddels bericht van TinyDeal, moet een filmpje maken van het probleem. Haha, hoe dan?

Wat een moeite idd! Met een 2e telefoon filmen dat je 1e telefoon geen stappen registreerd terwijl je je bandje om hebt en Bluetooth aan hebt staan... Zoiets?THE_BASE schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:26:
[...]
Ja, sorry. Opnieuw gekoppeld, app verwijderd, nieuw account. Hij verbindt, maar registreert dus geen stappen. Inmiddels bericht van TinyDeal, moet een filmpje maken van het probleem. Haha, hoe dan?
Ik ben wel iemand die het allemaal gaat doen, puur om te kijken hoeveel moeite het kost en wat de service is. Uiteraard ben ik makkelijker klaar door een nieuwe te bestellen. Als de retourkosten hoger zijn dan 15 euro zeker. Ben benieuwd!Alekz87 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:43:
[...]
Wat een moeite idd! Met een 2e telefoon filmen dat je 1e telefoon geen stappen registreerd terwijl je je bandje om hebt en Bluetooth aan hebt staan... Zoiets?
Haha nu ben ik ook wel benieuwd. Hou ons op de hoogteTHE_BASE schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:54:
[...]
Ik ben wel iemand die het allemaal gaat doen, puur om te kijken hoeveel moeite het kost en wat de service is. Uiteraard ben ik makkelijker klaar door een nieuwe te bestellen. Als de retourkosten hoger zijn dan 15 euro zeker. Ben benieuwd!
Grooteste probleem is dat de bluetooth verbinding niet goed werkt. Als ik mijn toestel herstart en dan de Mi app start, werkt het, daarna niet meer, dan krijgt de app geen verbinding meer. Heb op een Lumia 640 getest en daar geen problemen. Heb ook al Mi verwijderd van Samsung, maar geen verschil, dat ook aan energieinstelling probleem maar zowel op spaarstand als normaal zelfde probleem.
Zijn er nog mensen (enventueel ook met een Note3) die deze problemen ook hebben/gehad hebben ?
Iemand nog suggesties wat ik zou kunnen doen ?
De stappenteller is ook niet accuraat, telt dubbel stappen zo lijkt het, waarschijnlijk komt dit door de BT problemen.
Voor de rest zeer tevreden van, zeer goed accu en leuke functie, zoals trilalarm bij ontwaken.
Waarschijnlijk omdat er enorme vraag is. Ik heb mijn 1S op 13 nov bij geekbuying gekocht (toen stond de leverdatum op 18 nov, is aantal keer verplaatst daarna) en die is gisteren op de post gegaan. Zij hadden het over dat er steeds (te) kleine batches vanuit Xiaomi kwamen en dat ze dus de vraag niet aankonden.H92! schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:11:
Mi Band 1S ondertussen ook te pre-orderen bij Banggood, alleen is de prijs bijna verdubbeld tov eerst.
Die prijs zal wel zakken na de initiële stormloop.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Een tijdje terug was er ook nog een post waarin stond dat hij de gegevens niet opsloeg wanneer de MiBand 1S niet aan een telefoon gekoppeld was. Is dit nog steeds zo of is dit inmiddels opgelost?
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Hartslag wordt op 3 momenten gemeten:EngelF schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:04:
Hoe zijn de ervaringen met de hartslag meter. Werkt dit een beetje goed?
Een tijdje terug was er ook nog een post waarin stond dat hij de gegevens niet opsloeg wanneer de MiBand 1S niet aan een telefoon gekoppeld was. Is dit nog steeds zo of is dit inmiddels opgelost?
- Zelf hartslag meten
- Hartslag wordt gemeten tijdens slaap voor een nog betere registratie
- Hartslag wordt gemeten in "running mode" maar telefoon en BT verbinding zijn vereist
werkt nogsteeds goed ios laatste versie en mi laatste versie
Als ik bijvoorbeeld een route van een uur of 2 ga mountainbiken, kan ik dan in die tijd hartslag monitoren?
Mobiel is in de buurt(zadeltasje/rugtas) dus dat is geen probleem.
Maar kan ik er dan een grafiek uithalen na afloop, waarop het verloop van de hartslag te zien is?
Nee, alleen in running mode (hardlopen) of zelf handmatig uitvoeren.China_buyer schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:24:
Kan iemand meer vertellen over de hartslagmeting?
Als ik bijvoorbeeld een route van een uur of 2 ga mountainbiken, kan ik dan in die tijd hartslag monitoren?
Nee, er is geen grafisch overzicht voor hartslag zoals bij de stappenteller en slaapmonitor.Mobiel is in de buurt(zadeltasje/rugtas) dus dat is geen probleem.
Maar kan ik er dan een grafiek uithalen na afloop, waarop het verloop van de hartslag te zien is?
Maar de mogelijkheden stonden al 3 posts boven je.
Zou je ook zelf die running mode kunnen aanzetten voor je gaat fietsen? Of start deze mode automatisch?Chocoball schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:01:
[...]
Nee, alleen in running mode (hardlopen) of zelf handmatig uitvoeren.
[...]
Start niet automatisch, running mode schakel jezelf in. Het is alleen de vraag of je juiste gegevens gaat krijgen omdat je gaat fietsen i.p.v. hardlopen.Unito schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:36:
Zou je ook zelf die running mode kunnen aanzetten voor je gaat fietsen? Of start deze mode automatisch?
Dank! Dat kon idd wel eens lastig zijn.Chocoball schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:43:
[...]
Het is alleen de vraag of je juiste gegevens gaat krijgen omdat je gaat fietsen i.p.v. hardlopen.
Mocht er iemand meer ervaring op doen met het meten van hartslag tijdens fietsen dan hoor ik het graag.
Koppeling met strava zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn maar als ik eerdere posts zo lees is die kans (nog) klein.
Wel bijzonder dat je niet je harslagverloop kan terug zien in een grafiek. Die feature lijkt me niet extreem moeilijk om nog in de app in te bouwen?
[ Voor 41% gewijzigd door Unito op 09-12-2015 12:07 ]
Oké dat klinkt handig. Ik vroeg me al een beetje af wat anders de functie was van het meten van de hartslag tijdens het lopen. Om tijdens het lopen nou je telefoon erbij te pakken om te checken wat je hartslag is lijkt me niet zo handigCelica_T20 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:44:
Hij synchroniseerd zijn gegevens toch met google fit? Google fit toont wel een grafiek met hartslag, ook gekoppeld met je stappen/snelheid/hoogte enz.
Gebruik kortingscode: MIBAND1SYOURI
N.B. Ik moest eerst een account maken bij deze webshop, direct doorgaan naar betaling per PayPal gaf bij mij geen korting.
Update 10/12 09:30:
Mail gekregen van deze webshop dat ze de MiBand 1S alleen naar Nederland versturen per geregistreerde post met een toeslag van $7,-. Helaas voor mij betekent dit een cancel.
Via een vermelding op pepper.com, met dank aan de originele poster.
[ Voor 52% gewijzigd door fedorjan op 10-12-2015 09:33 ]
De euro is weer wat duurder geworden ten opzichte van de dollar ($1,10 op moment van schrijven). Aangezien de webshops met de dollar rekenen worden de producten relatief goedkoper voor de Europeaan. Ik verwacht een algemene daling van de prijs van de MiBand 1S bij meerdere webshops.fedorjan schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:47:
MBand 1S bij IBuygou.com voor $23 (€21-€22), incl. verzendkosten 'PostNL' en betaling via PayPal.
N.B. Ik moest eerst een account maken bij deze webshop, direct doorgaan naar betaling per PayPal gaf bij mij geen korting.
Dank Fevzi, ik heb er een besteld. Ben benieuwd :-)!Fevzi schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:19:
[...]
De euro is weer wat duurder geworden ten opzichte van de dollar ($1,10 op moment van schrijven). Aangezien de webshops met de dollar rekenen worden de producten relatief goedkoper voor de Europeaan. Ik verwacht een algemene daling van de prijs van de MiBand 1S bij meerdere webshops.
Welke kleur krijg je nou geleverd, heb deze wel bestelt maar ik kan het nergens terug zienfedorjan schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:47:
MBand 1S bij IBuygou.com voor $23 (€21-€22), incl. verzendkosten 'PostNL' en betaling via ............................................

Zwart net als de 1e generatie maar anders vraag je het de klantenservice van Ibuygou voor de zekerheid.Huib_Bloodstone schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:01:
[...]
Welke kleur krijg je nou geleverd, heb deze wel bestelt maar ik kan het nergens terug zien
Edit: IBG heeft de kleur toegevoegd bij de specificaties: zwart.
[ Voor 10% gewijzigd door Chocoball op 10-12-2015 07:22 ]
fedorjan schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:47:
MBand 1S bij IBuygou.com voor $23 (€21-€22), incl. verzendkosten 'PostNL' en betaling via PayPal.
Mail gekregen van deze webshop dat ze de MiBand 1S alleen naar Nederland versturen per geregistreerde post met een toeslag van $7,-. Helaas voor mij betekent dit een cancel.
Zou dit het eerste gevolg zijn van de fantastische nieuwe 'service' van PostNL?fedorjan schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:47:
Volgens mij toont Google Fit alleen hartslag gegevens als je een Android Wear device hebt.Celica_T20 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:44:
Hij synchroniseerd zijn gegevens toch met google fit? Google fit toont wel een grafiek met hartslag, ook gekoppeld met je stappen/snelheid/hoogte enz.
Daarbij komt dat de Xiaomi App Store versie van Mi Fit geen synchronisatie naar Google Fit kent en de Play Store versie wel maar die heeft nog geen hartslag functie. Tenzij iemand de niet officiele Mi Fit app heeft en kan bevestigen dat zowel Google Fit synchronisatie als hartslag meten er in zit.
In het scherm met het dagoverzicht staat linksboven een rond grafiek-icoontje. Daarmee kan je de historie per dag zien (maar verdere specificatie per dag ontbreekt (zoals die wel in het dagoverzicht te zien is))TVL schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:57:
Heb sinds een paar dagen de MiBand, Leuk ding maar ik wil graag de geschiedenis van bijvoorbeeld de slaap tracker kunnen zien en vergelijken. Slaat MiFit alleen maar één dag op? Of kan ik dit ergens zien?

[ Voor 7% gewijzigd door ralph075 op 10-12-2015 16:44 . Reden: Plaatje ter verduidelijking ]
Precies dezelfde ervaring. Ik heb het (met tegenzin) overgemaakt. Het is best wel een beetje raar dat je eerst kan aanvinken dat je via PostNL wil en dat dan later toch niet blijkt te kunnen..ralph075 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:52:
[...]
Zou dit het eerste gevolg zijn van de fantastische nieuwe 'service' van PostNL?
Zocht naar een zelfde overzichtje. Zie nu inderdaad dat het in een grafiekje staat. Dank voor je berichtje.ralph075 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:34:
[...]
In het scherm met het dagoverzicht staat linksboven een rond grafiek-icoontje. Daarmee kan je de historie per dag zien (maar verdere specificatie per dag ontbreekt (zoals die wel in het dagoverzicht te zien is))
[afbeelding]

Eerste indruk: niet heel veel anders dan de gewone versie.
Het is jammer dat de hartslag meter alleen manueel een meeting kan triggeren. Ook tijdens de slaap worden de resultaten niet bijgehouden (ik heb de extra meting voor betere slaap analyse aangezet).
Daarnaast worden de resultaten niet in Apple Health gezet.
Verder blijft het een leuk design en werkt de slaap/stappenteller zeer goed natuurlijk.
Er mag nog wat gesleuteld worden aan de software (Health integratie, automatische hartslag meting) en dan heeft hij veel meer toegevoegde waarde...
Kan het kwaad om het armband om te houden?
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Het zou wel moeten kunnen want hij is spatwaterdicht. Zwemmen (en zeker in de zee) kan niet.Beefhead schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:34:
Heb nu ook sinds 3 dagen de Miband (zonder hartslag functie). Doe nu voor het douchen het armband af, maar ben bang dat daardoor de sluiting steeds losser gaat zitten.
Ik zelf doe hem iedere dag af want je weet maar nooit
En blijft de sluiting van het bandje gewoon goed zitten?daxy schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:51:
[...]
Het zou wel moeten kunnen want hij is spatwaterdicht. Zwemmen (en zeker in de zee) kan niet.
Ik zelf doe hem iedere dag af want je weet maar nooit
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Ja en nee...Beefhead schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:34:
- Ja: sommige mensen melden een defecte Miband, als deze nat is geweest.
- Nee: Zelf houd ik de band gewoon om als ik ga zwemmen (en ik heb veel gezwommen met de band). De Miband zou waterbestendig moeten zijn en mijn band werkt nog steeds prima, dus voor mij kan het tot nu toe geen kwaad.
En nee, ook voor de sluiting kan het geen kwaad: Als ik ga douchen doe ik de band altijd af, niet vanwege het water, maar omdat ik dat gewoon prettiger vind. De band heb ik inmiddels bijna 8 maanden en het bandje voldoet nog evengoed als op dag 1, sluiting werkt nog prima.
[ Voor 6% gewijzigd door ralph075 op 11-12-2015 11:03 ]
Ik heb nog niet gemerkt dat de sluiting minder wordt, ongeveer 3 maanden het originele bandje in gebruik. Daarnaast heb je voor weinig een ander (stylish leren) bandje of een replica/originele vervanging. Die gebruik ik nu voornamelijk.Beefhead schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:53:
[...]
En blijft de sluiting van het bandje gewoon goed zitten?
Jammer, dan komt hij boven de 22 euro (kans dat je inklaringskosten moet betalen)kevkev schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:40:
Deze reactie kreeg ik ook, terwijl het versturen naar Nederland per geregistreerde post USD8 kost, heb ik nu al USD4 betaald voor shipping. Dan zou ik ook nog een toeslag moeten betalen van USD7? Heb aangegeven dat ik dat niet netjes vind.
[...]
Celica_T20 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:27:
[...]
Jammer, dan komt hij boven de 22 euro (kans dat je inklaringskosten moet betalen)
Hier ook een exemplaar met gescheurd lusje...Dannisi schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 12:29:
Ik doe 'm ook elke dag voor het douchen af, maar ik heb wel al 2 bandjes gehad waarbij het lusje gescheurd is. Sluiting zelf merk ik dat het iets minder strak is, maar hij laat niet zomaar los ofzo.
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::
Als ik heb ontvangen heb zal ik zelf ook even wat posten over mijn ervaringen.
[ Voor 13% gewijzigd door Unito op 14-12-2015 17:28 ]
Bij mij meet hij niet automatisch je hartslag (HR) tijdens sporten. Je kunt dus alleen handmatige puntmetingen doen. Ik heb wel aangegeven dat hij HR mag meten tijdens slaap voor een betere slaap-analyse, maar ook die HR wordt niet opgeslagen. Ik zag hem toevallig vanmorgen wel meten tijdens het wakker worden, dus hij meet welUnito schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:26:
Kan iemand iets met meer uitwijden over de hartslag optie tijdens sport? Evt met een screen? Kan je je hartslag ontwikkeling tijdens het lopen zien of kan je deze na afloop terug kijken? Of is het alleen een gimmick en kan je af en toe eens een puntmeting doen voor de lol?
Als ik heb ontvangen heb zal ik zelf ook even wat posten over mijn ervaringen.
Ik moet zeggen dat ik hem in combinatie met de iPhone gebruik, het kan zijn dat de App (en dus metingen tijden sporten) niet in deze versie zit terwijl dat bij Android wel is. Dit weet ik dus helaas niet.
Die heeft mijn app nietluppien schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 11:24:
Ik heb het nog niet getest maar je kan toch op de Run knop klikken om je hartslag tijdens sporten bij te houden?
Mijn vrouw wil zo'n tracker, want ze ziet vriendinnen met allerhande Fitbits lopen, dus ik wees haar al snel op de Xiaomi. Het gaat voornamelijk om de stappen tellen/activiteit meten.
Ik gaf haar gelijk de voordelen aan, dat ze meldingen kan krijgen van haar telefoon op de Band. Maarrrr, ik zag nu dat de nieuwe Xiaomi Band 1s geen kleuren leds meer heeft, klopt dat? De hartsensor weet ik nog niet hoeveel meerwaarde dat heeft, aangezien voor het hardlopen al een dure Garmin in huis is.
Maar zoals de meeste Tweakers hier, zal ik niet snel een ouder model kopen als er al een nieuw model uit is
Nu zag ik dat de 1s op voorraad is bij Geekbuying voor €27, of weet iemand nog een beter adresje
Ik ben ruim bekend met China shopping, dus de voor en nadelen ken ik. Heb alleen geen weet van de Xiaomi Band 1s.
Waiting on the world to change
- Miband v1.0: 4 kleuren LED
- Miband v1.1: 1 kleur LED (Wit)
- Miband 1S: 1 kleur LED (Wit) met hartslagmeter
Voordeel van de v1.0 en v1.1 is de batterij, die gaat 30+ dagen mee, +/- 15 met de 1S.