Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:51

pinda powerrr

Slow down...

daxy schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:38:
Let op, er zijn 3 versies in omloop:
  • Miband v1.0: 4 kleuren LED
  • Miband v1.1: 1 kleur LED (Wit)
  • Miband 1S: 1 kleur LED (Wit) met hartslagmeter
Let er dus op dat je de juiste neemt als je wel kleuren LEDjes wilt :)
Voordeel van de v1.0 en v1.1 is de batterij, die gaat 30+ dagen mee, +/- 15 met de 1S.
Hele duidelijke samenvatting! Top d:)b

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luppien
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 18:42

luppien

All u have R Belong To Me

daxy schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:31:
[...]

Die heeft mijn app niet ;)
Aha, Ik als Android gebruiker heb deze knop dus wel. Hopelijk komt dat dan nog met een update beschikbaar. Ik heb sowieso het idee dat de app nog heel wat functionaliteit kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevkev
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-09 14:05
Ibuygou heeft besloten de 1s te versturen zonder bij te hoeven betalen. Ik ben benieuwd.
Celica_T20 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:27:
[...]

Jammer, dan komt hij boven de 22 euro (kans dat je inklaringskosten moet betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMore
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-08 00:09
Software team van Xiaomi/Miband mag wel even aan het werk. Continu hartslag monitoren is niet mogelijk waardoor het meer een gimmick is dan echt functioneel.

Ook is er nog geen Windows 10 Mobile app aanwezig ondanks dat het overzetten hiervan gemakkelijk is. Binnenkort zal ik de 1s/Pulse ontvangen en gebruiken icm met Windows phone 8 en later 10. Mocht er interesse zijn naar mijn ervaring hierbij dan kan ik wel het een en ander uitschrijven.

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:23
Maar gaat de nieuwe niet gemiddeld iets van 15 dagen mee (zeggen ze) tegen de 40 dagen van de oude? Het enige verschil is de hartslag meter, dus als je dat constant zou doen zou die binnen 3 dagen leeg zijn.

Mijn 1S zit nu op 92% na 3 dagen. 4 keer hartslag gemeten (waarvan 2 keer gelukt)

There is no place like 127.0.0.1

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 20:52
daxy schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:38:
Let op, er zijn 3 versies in omloop:
  • Miband v1.0: 4 kleuren LED
  • Miband v1.1: 1 kleur LED (Wit)
  • Miband 1S: 1 kleur LED (Wit) met hartslagmeter
Let er dus op dat je de juiste neemt als je wel kleuren LEDjes wilt :)
Voordeel van de v1.0 en v1.1 is de batterij, die gaat 30+ dagen mee, +/- 15 met de 1S.
Wat een bullshit, mijne gaat nu al 6 dagen mee en zit pas op 87%.. (de nieuwe 1S)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Jeffrey0416 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 03:03:
[...]

Wat een bullshit, mijne gaat nu al 6 dagen mee en zit pas op 87%.. (de nieuwe 1S)
Het is geen BS want een maand geleden stond mijn 1S al na 1 dag op 73% resterend terwijl ik er nog weinig mee gedaan had en na exact 21 dagen was de koek op bij de 1S.

Jouw eerste bijdrage in dit topic is van vandaag maar als je dit topic al eerder had gevolgd dan had je geweten dat mede Tweakers zich baseren op eerdere ervaringen uit dit topic of oudere internet reviews zonder dat ze de 1S hebben dus dat kan je hun niet kwalijk nemen.

Tot nu toe zijn er 2 firmware updates uitgekomen en heb ik na 7 dagen gebruik nog 91% resterend. Dat is een hele verbetering t.o.v. een maand geleden toen de 1S net uit was.

• Jeffrey0416
Chocoball schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:44:
[...]

Het is geen BS want een maand geleden stond mijn 1S al na 1 dag op 73% resterend terwijl ik er nog weinig mee gedaan had en na exact 21 dagen was de koek op bij de 1S.

Jouw eerste bijdrage in dit topic is van vandaag maar als je dit topic al eerder had gevolgd dan had je geweten dat mede Tweakers zich baseren op eerdere ervaringen uit dit topic of oudere internet reviews zonder dat ze de 1S hebben dus dat kan je hun niet kwalijk nemen.

Tot nu toe zijn er 2 firmware updates uitgekomen en heb ik na 7 dagen gebruik nog 91% resterend. Dat is een hele verbetering t.o.v. een maand geleden toen de 1S net uit was.
Dus je spreekt jezelf tegen dus ;) 7 dagen, 91%, makkelijk dus die 30 dagen _/-\o_
Jammer van je negativiteit!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:53
Jeffrey0416 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:13:
[...]

Dus je spreekt jezelf tegen dus ;) 7 dagen, 91%, makkelijk dus die 30 dagen _/-\o_
Xiaomi zelf garandeert 10 dagen voor de 1S. de +/- komt van ervaringen inderdaad. Ik zit na 6 dagen op 64% dus dat klopt wel. En ja, hopelijk wordt de firmware nog geupdated en halen we straks nog meer, plus een paar nieuwe features.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
[...]

Hij spreekt zichzelf niet tegen, hij had vóór de firmware update maar 15 dagen (op moment van posten), maar na de update 15+ dagen...

Maar ik ben benieuwd of er nog meer met de hartslagsensor wordt gedaan (ipv handmatig/periodiek meten), heb nu nog de oude en voldoet nog prima :)

• Chocoball
  • Nu online
[...]

Waar spreek ik mijzelf tegen? Op basis van de oude firmware redt de 1S geen 30 dagen. Dus al iemand op een oudere firmware zit is het accuverbruik slechter. Mei shi la.
daxy schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:15:
[...]
Xiaomi zelf garandeert 10 dagen voor de 1S. de +/- komt van ervaringen inderdaad. Ik zit na 6 dagen op 64% dus dat klopt wel. En ja, hopelijk wordt de firmware nog geupdated en halen we straks nog meer, plus een paar nieuwe features.
Welke versie van Mi Fit app gebruik je, uit de Play Store of vanuit Mi App Store? Uit ervaring weet ik dat de Play Store versie wel eens achterloopt met firmware updates. Zelf zit ik op firmware 4.15.11.20 met die Mi Fit versie van Xiaomi.

• Jeffrey0416
Chocoball schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:56:
[...]

Waar spreek ik mijzelf tegen? Op basis van de oude firmware redt de 1S geen 30 dagen. Dus al iemand op een oudere firmware zit is het accuverbruik slechter. Mei shi la.

[...]

Welke versie van Mi Fit app gebruik je, uit de Play Store of vanuit Mi App Store? Uit ervaring weet ik dat de Play Store versie wel eens achterloopt met firmware updates. Zelf zit ik op firmware 4.15.11.20 met die Mi Fit versie van Xiaomi.
Dat jij firmware erbij haalt is je eigen probleem, niemand heeft het ooit over firmware gehad, ik zeg alleen dat de mijne het zeker 30 dagen volhoudt _/-\o_

Niet schelden of dat soort dingen, ook niet in het Cinees.

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 17-12-2015 12:06 ]

• daxy
Chocoball schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:56:
[...]

[...]

Ik gebruik de Mi Fit app uit de Apple Store :D
Ik zie 2 firmware versies staan. Volgens mij een voor de band zelf en 1 voor de HR (aangezien de 2e er pas bij gekomen is met mijn 1S :) )
Firmware version 4.15.11.20
(HR) Firmware version 1.3.73.16

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Jeffrey0416 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:02:
[...]

Dat jij firmware erbij haalt is je eigen probleem, niemand heeft het ooit over firmware gehad, ik zeg alleen dat de mijne het zeker 30 dagen volhoudt _/-\o_ *knip*
Nee, je zei dat " Voordeel van de v1.0 en v1.1 is de batterij, die gaat 30+ dagen mee, +/- 15 met de 1S. " bullshit was.

Als je dan zo graag wil bijdragen wat jouw batterij ervaring is kan dat ook op een normale manier. Niet door zomaar iets bullshit te noemen.
De batterijduur van de 1 / 1S is heel afhankelijk van firmware, app versie, wel of niet notificatie gebruik etc.

Graag de volgende keer een TR aanmaken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 17-12-2015 12:08 ]

• Chocoball
  • Nu online
daxy schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:17:
[...]

Ik gebruik de Mi Fit app uit de Apple Store :D
Ik zie 2 firmware versies staan. Volgens mij een voor de band zelf en 1 voor de HR (aangezien de 2e er pas bij gekomen is met mijn 1S :) )
Firmware version 4.15.11.20
(HR) Firmware version 1.3.73.16
Je beschikt over de laatste firmware versies maar je accuduur is minder goed dan bij Android. Het is wat Kenzi al zegt dat de accuduur van een aantal factoren afhangt. Ben benieuwd op hoeveel dagen je uitkomt.

• daxy
Chocoball schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:43:
[...]

Je beschikt over de laatste firmware versies maar je accuduur is minder goed dan bij Android. Het is wat Kenzi al zegt dat de accuduur van een aantal factoren afhangt. Ben benieuwd op hoeveel dagen je uitkomt.
Ik ook inderdaad.

Omdat HR nieuw is gebruik je dan wat meer natuurlijk. Ik heb ook de slaap modus aan staan (HR meten tijdens slaap) dus dat scheelt ook. Ik ga even kijken wat ik haal en dan dit evt uitzetten. We shall see!

Ik ben wel benieuwd wanneer de Apple versie ook automatisch meten in Run modus krijgt. Dat is wel een gemis op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort hebben wij hier 2 Mi Bands v1.1:

Eerste in combinatie met een lumia 830; deze werkt alleen met de onofficiële app Bind my Band (de andere app werkt waarschijnlijk alleen met v1.0). Gratis versie van de app kan alleen stappen weergeven voor 1 dag en de wekker functie gebruiken. Dit doet het gewoon probleemloos. Voor €2,50 kan je ook slaap monitoren en meerdere dagen inzien.

Hopen dat het ook onder W10m gaat werken, het liefst met een officiële app.
(Edit: Contact opgenomen met de ontwikkelaar van Bind mi Band, de app schijnt al goed te werken onder W10M)

De tweede is in combinatie met galaxy s6 en heeft standaard wat meer functies, bijv slaap monitoren, meerdere dagen inzien, trillen als je gebeld wordt. De notificaties werken nog niet (iemand een idee?).

Tot zover tevreden over de aankoop

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Je zou verwachten nu Xiaomi met Windows 10 (MiPad 2) en 10 Mobile (Mi4 4G) flirt dat ook de Xiaomi apps hun weg naar Windows zullen vinden.. Ik kan er op dit moment nog niks over vinden maar wie weet.

Inmiddels is mijn review over de MiBand 1S klaar productreview: Xiaomi MiBand 1S Aluminium review door Chocoball.

[ Voor 33% gewijzigd door Chocoball op 20-12-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees ik het goed,

De verschillende banden zijn hetzelfde
Maar de oude heeft
Betere batterijduur
Een lagere prijs
Vier leds
Geen hartslagmeter (die niet automatisch is en net zo goed gemeten kan worden door je vinger tegen de camera van je telefoon te houden met een app)

Zal ik dan als kado maar de oude halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Zolang je de hartslag meter niet gebruikt zou ik denken dat ze precies even lang meegaan ;)
En 4 LEDS als in: 4 verschillende kleuren, de nieuwere hebben alleen wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 01:00:
Lees ik het goed,

De verschillende banden zijn hetzelfde
Maar de oude heeft
Betere batterijduur
Een lagere prijs
Vier leds
Geen hartslagmeter (die niet automatisch is en net zo goed gemeten kan worden door je vinger tegen de camera van je telefoon te houden met een app)

Zal ik dan als kado maar de oude halen?
Van de oude versie zijn ook 2 verschillende. Een zeg maar 1.0 versie met LEDs waarbij je zelf de kleur kan kiezen (blauw, oranje, groen) en een 1.1 met iets nieuwere sensor en alleen witte LEDs.

De batterijduur van de nieuwe is niet dusdanig slechter. De batterijduur die Mi aangeeft en die in de praktijk liggen nogal uit elkaar. Mi is liever safe than sorry zeg maar. ;)

De nieuwe is ook iets anders van formaat maar de accs. zijn wel gewoon uitwisselbaar. Het verschil in formaat is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4 LED's? Die van mij heeft er toch echt maar 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:07:
4 LED's? Die van mij heeft er toch echt maar 3 :)
"4-kleuren"-LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 22:25
1s ontvangen en gepaired. heeft iemand dit probleem al eens gehad en getackeld?

In mijn scherm komt te staan:
updating your hearthrate en een metertje dat loopt tot 100%
vervolgens krijg ik de melding:
could not update firmware.

Ik kan dus ook geen hartslagmetingen doen.
Iemand een suggestie om dit op te lossen. Ik heb al wat gegoogled maar heb niet gelezen dat dit een bekend probleem is.

Ik gebruik firmware 1.8.111. Dat is de meest recente voorzover ik weet.

Groet!

[ Voor 8% gewijzigd door Unito op 23-12-2015 17:20 . Reden: firmware toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Unito schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:16:

Iemand een suggestie om dit op te lossen. Ik heb al wat gegoogled maar heb niet gelezen dat dit een bekend probleem is.

Groet!
Ik heb zowel de oude als de nieuwe. Vandaag de nieuwe getest en merk nog niet veel verandering. De meerwaarde van de hartslagsensor moet ik nog ver voor zoeken. 5x achter elkaar gebruikt met 5 verschillende uitslagen varierend tussen de 69 en 155 bpm 8)7 Mijn HR is ongeveer 45 in rust :P

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Unito schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:16:

Groet!
1. Is de sensor volledig opgeladen?
2. Bestaande Mi Fit al eens gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd?
3. Mi Fit app van app.mi.com al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
Chocoball schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:41:
[...]

1. Is de sensor volledig opgeladen?
2. Bestaande Mi Fit al eens gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd?
3. Mi Fit app van app.mi.com al geprobeerd?
Dank voor het meedenken chocoball!
1 de band is voor 90 procent opgeladen. Of is het zo dat de sensor een aparte batterij heeft?
2 ja geen verbetering
3 ja geen verbetering

Ik denk dat ik de volgende firmware upgrade afwacht. Alles behalve de hartslag meting (die zijn eigen firmware heeft) doet het verder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Unito schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:01:
[...]

Dank voor het meedenken chocoball!
1 de band is voor 90 procent opgeladen. Of is het zo dat de sensor een aparte batterij heeft?
2 ja geen verbetering
3 ja geen verbetering

Ik denk dat ik de volgende firmware upgrade afwacht. Alles behalve de hartslag meting (die zijn eigen firmware heeft) doet het verder wel.
Gebruik je de officiële app? Ik geloof niet in het trucje van in de ijskast leggen wat al eerder genoemd is maar wie weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
Ja de officiële Android app versie 1.8.111. Hij blijft proberen om de heart rate firmware, dus niet de band firmware, te updaten. Een soort van loop. Ik las net dat de band 1 dit vorig jaar ook gehad heeft met de normale firmware.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/44907058/Screenshot_2015-12-26-11-24-52-600x1067-240x427.png

[ Voor 69% gewijzigd door Unito op 26-12-2015 16:34 . Reden: Screenshot toegevoegd ]

• Dannisi
iPhone of Android?
Xiaomi weegschaal wilde met een iPhone ook niet updaten, via Android wel. Heeft er vast niks mee te maken, maar je weet maar nooit.

• -fve-
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-08-2024
De slaapfunctie werkt bij maar zo zo, en dit zowel voor de eerste MiBand als de 1S.
Wanneer ik TV kijk tot 23u50 en de dag daarna ga kijken in de app, zie ik dat ik al aan het slapen was rond 21u (begin van TV kijken). Ik kan toch moeilijk met mijn armen zwieren tijdens het kijken? :-p
Gisteren om 22u30 gaan slapen en de meting loopt pas vanaf 01u04, en zoals gewoonlijk het wakker worden is correct (is voor de meestal juist).

Ik had gehoopt dat de optie 'sleep assistant' betere resultaten ging geven, maar helaas.
De hartslagmeter zelf klopt wel redelijk met mijn goedgekeurde hartslagmeter (Hartmann).

Ik heb de 1S gekocht bij TinyDeal voor 21.33 EUR (23.18 EUR - coupon) rond 11 november.

• Unito
Dannisi schreef op donderdag 24 december 2015 @ 04:43:
iPhone of Android?
Xiaomi weegschaal wilde met een iPhone ook niet updaten, via Android wel. Heeft er vast niks mee te maken, maar je weet maar nooit.
Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 07:20
Wat ik eigenlijk zoek is ongeveer dit:
tijdens sport, (door bijvoorbeeld aan te geven in de app), iedere minuut of 2 minuten hartslagmeting. continu zal teveel van het goede zijn voor de batterij, maar wanneer iedere minuut een meting gedaan word heb ik/je een aardig verloop van je hartslag als je één en dezelfde activiteit doet. Hoop dat zoiets nog ontwikkeld word, desnoods door een 3rd party :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
-fve- schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:18:
De slaapfunctie werkt bij maar zo zo, en dit zowel voor de eerste MiBand als de 1S.
Wanneer ik TV kijk tot 23u50 en de dag daarna ga kijken in de app, zie ik dat ik al aan het slapen was rond 21u (begin van TV kijken). Ik kan toch moeilijk met mijn armen zwieren tijdens het kijken? :-p
Gisteren om 22u30 gaan slapen en de meting loopt pas vanaf 01u04, en zoals gewoonlijk het wakker worden is correct (is voor de meestal juist).

Ik had gehoopt dat de optie 'sleep assistant' betere resultaten ging geven, maar helaas.
De hartslagmeter zelf klopt wel redelijk met mijn goedgekeurde hartslagmeter (Hartmann).

Ik heb de 1S gekocht bij TinyDeal voor 21.33 EUR (23.18 EUR - coupon) rond 11 november.
Ik heb hem ook binnen via TinyDeal en niet gereageerd op mail over verzendkosten en gewoon voor zelfde prijs ontvangen binnen 2 weken.

Valt mij toch ook wel wat tegen, heb het gevoel dat het geheel absoluut niet accuraat is. De stappenteller wijkt toch ruim af van wat m'n iPhone 6 zelf meet op een wandeling van 5 a 6km. Waarbij de iPhone en een Garmin tracker het met elkaar eens waren en de MiBand 30% hoger aan gaf.

Ook de slaaptracker is niet echt lekker, als ik al beneden aan het ontbijt zit en in de app kijk zie ik dat ik dan 2 minuten daarvoor pas wakker ben geworden (terwijl dat al minimaal 20 mins geleden is en ik al gedoucht etc heb).

En tot slot is de HR monitor echt een gimmick die in huidige vorm eigenlijk vrij nutteloos is, ik hoop dat ze in toekomstige updates mogelijk gaan maken om deze in een andere stand te zetten zodat je tijdens bijv hardlopen oid elke 2 minuten kan tracken en daarmee een leuke aanvulling hebt op de stappenteller en info van bijv runkeeper.

Nu is het afgelopen weekend wat 'raar' geweest tov normaal ritme met veel uitslapen etc. Dus ik kijk het nog een paar daagjes aan maar als ik na een volle week gebruik nog steeds deze afwijkingen zie tov iPhone 6 en mijn eigen slaaptijden dan gaat hij mooi op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beschikt de mi band v1.0 of 1.1 over een touch-knopje of zoiets? Waarom ik dat vraag, bij het pairen en ook uitschakelen wekker moet je de miband aanraken. Dus dan zou het niet anders kunnen dan dat er wat is?? Ik zie namelijk een potentie bij het toekennen van functies aan dit "knopje"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:43:
Beschikt de mi band v1.0 of 1.1 over een touch-knopje of zoiets? Waarom ik dat vraag, bij het pairen en ook uitschakelen wekker moet je de miband aanraken. Dus dan zou het niet anders kunnen dan dat er wat is?? Ik zie namelijk een potentie bij het toekennen van functies aan dit "knopje"
Dit gaat d.m.v. aanraken (beweging) ik tik altijd een keer op het zilveren gedeelte en dat werkt goed.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vandaag de Mi band 1s binnen gekregen, was een cadeautje voor de vrouw. Zij helemaal blij, ik een account aanmaken...wil die niet inloggen |:(
Een snelle Google search leert mij dat ik niet de enige ben. Iets met servers daar en een dag wachten.. Frustrerend!

Of heeft er iemand hier een gouden tip? Heb niks gevonden via de search iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 11:37
Na een paar weken geduldig wachten de mi band 1s binnen. Eerste indruk netjes, subtiel als die om je pols zit. Ik had alleen even beter moeten inlezen. Ja hij heeft een heartrate sensor maar die wordt nu alleen nog gebruikt tijdens sleep monitoring, hoop dat dit nog wordt uitgebreid bij toekomstige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:37

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
pinda powerrr schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:39:
Vandaag de Mi band 1s binnen gekregen, was een cadeautje voor de vrouw. Zij helemaal blij, ik een account aanmaken...wil die niet inloggen |:(
Een snelle Google search leert mij dat ik niet de enige ben. Iets met servers daar en een dag wachten.. Frustrerend!

Of heeft er iemand hier een gouden tip? Heb niks gevonden via de search iig.
Soms werkt het om het een paar keer te proberen, anders helaas ff wachten :/

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

janvanduschoten schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:42:
[...]

Soms werkt het om het een paar keer te proberen, anders helaas ff wachten :/
Het werkt, dankzij de hulp van Chocoball!
Chocoball in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a"

Wel vreemd dat Hangouts niet ondersteund wordt in de notificaties, zal alleen daarvoor dus een 3rd party app moeten gebruiken. Wij gebruiken veel Hangouts ipv whatsapp en de functie van notificatie is een handige gimmick die de band erg leuk maakt.

Nu mijzelf bedwingen er ook niet eentje te kopen voor mijzelf 8) Dochter zeurt ook al aan mijn hoofd, want geluid uit en toch weten dat er een whatsapp binnen komt, dat is natuurlijk ideaal (op school).

EDIT: Hangouts werkt wel, was een instelling veranderen. Toch nog een 3rd party app gebruikt, want dan kan er onderscheid gemaakt worden tussen verschillende apps en gebeld worden. Nu een verschillend trilpatroon gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door pinda powerrr op 02-01-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Klein probleempje, lol :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PAQ8osU.png

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Dat moet toch wel een aardige fapsessie zijn geweest :9
Dergelijke afwijking ben ik nog niet tegengekomen in mijn metingen. Iets buiten het normale gedaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Point.Flare schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:05:
[...]

Dat moet toch wel een aardige fapsessie zijn geweest :9
Dergelijke afwijking ben ik nog niet tegengekomen in mijn metingen. Iets buiten het normale gedaan??
He-le-maal niets 8)7 Ik snap 't niet, ik had wat vrije dagen dus het zou ongeveer op hetzelfde niveau moeten zijn als de voorgaande en volgende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij kunnen vertellen of er kwaliteitsverschil zit tussen de mi band 1 ,1a en 1s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:22:
Zou iemand mij kunnen vertellen of er kwaliteitsverschil zit tussen de mi band 1 ,1a en 1s.
Ik merk geen kwaliteitsverschil tussen de 1 en S1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 19:19
Heren, ik ben aan het kijken de Mi Band S1 aan te schaffen. Echter heeft die Hardrate monitor nog meer waarde tegenover de normale mi band 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 10:25
ReTechNL schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:43:
Heren, ik ben aan het kijken de Mi Band S1 aan te schaffen. Echter heeft die Hardrate monitor nog meer waarde tegenover de normale mi band 2?
Ik ben zelf niet bekend met de mi band 2, ik heb de S1 gekocht vooral om zijn hartslag meter.

Helaas is er op dit moment echt geen nuttige taak voor, je kan hem alleen maar on demand opvragen.
Er zit wel een running mode op, maar daar kun je ook weer geen grafiek van zien ect.

ik zit zelf nog met smart te wachten dat de app geupdated wordt, of een thrid party app zodat je echt een activity kan tracken met hartslag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
kunnen in het overzicht (1st post) ook goede alternatieve apps genoemd worden ? Hoeven geen links te zijn maar de namen zouden al genoeg zijn, zeker als er al genoeg tweakers zijn die er goede ervaringen mee hebben !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
fjux schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:03:
[...]

Ik ben zelf niet bekend met de mi band 2, ik heb de S1 gekocht vooral om zijn hartslag meter.

Helaas is er op dit moment echt geen nuttige taak voor, je kan hem alleen maar on demand opvragen.
Er zit wel een running mode op, maar daar kun je ook weer geen grafiek van zien ect.

ik zit zelf nog met smart te wachten dat de app geupdated wordt, of een thrid party app zodat je echt een activity kan tracken met hartslag....
Hartslagmeter wordt nu gebruikt bij slaapanalyse. Maar inderdaad laten we hopen dat er een update komt, zou handig zijn tijdens het sporten. Batterijduur zou dan nog steeds prima moeten zijn kijkend naar huidige prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Crazyanz schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:54:
[...]

Hartslagmeter wordt nu gebruikt bij slaapanalyse. Maar inderdaad laten we hopen dat er een update komt, zou handig zijn tijdens het sporten. Batterijduur zou dan nog steeds prima moeten zijn kijkend naar huidige prestaties.
Ook al moet ik hem na het sporten weer even aan het infuus leggen vind ik het prima! zolang er maar data uitgehaald kan worden. (en hopelijk geïntegreerd kan worden in andere apps/diensten)

Op dit moment ligt hij stof te happen op de plank......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Oh ik heb hem nu een week om, vooral slaapanalyse vind ik wel interessant. Stappenteller is leuk maar meer indicatief want ik weet niet wat ie meer maar het zijn in ieder geval geen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
Ik heb hem vanmorgen besteld bij gearbest voor 25 dollar.
We wachten met smart af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze nu van oktober vorig jaar. Ik heb onmiddellijk de aangepaste app geïnstalleerd, (MiFit_1.3.912_401_en_notify) Deze werkte eigenlijk heel goed, gaf ook meldingen van sms en was volledig naar wens aan te passen. Nadien kwam er een nieuwere versie uit die ik dan heb geïnstalleerd, deze kon dan blijkbaar nietmeer melden als er een sms binnen kwam.
Daarom heb ik terug die 'oude' geïnstalleerd. Koppelen en alles werkt prima, hij houd ook de stappen en de slaap bij, Enkel het trillen/meldingen werkt niet meer. (wel nog bij de vernieuwde want dat heb ik getest)

Weet iemand hoe ik deze opnieuw kan flashen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:38:
Enkel het trillen/meldingen werkt niet meer.

Hier werkt het gewoon met de normale MiFit app uit de playstore. Maar ik neem aan dat je dat al geprobeerd hebt? Tenminste, als je android hebt. Bij iOS weet ik het niet en bij Windows heb je deze optie sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevzi
  • Laatst online: 24-09 15:24
Weet niet hoe betrouwbaar het is. Voor €20 de 1S:

https://nl.pepper.com/aan...coupon-uuonlineshop-17410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:38:
Probeer eens de Mi Fit App uit de Xiaomi App Store app.mi.com te installeren. Die installeert de meest recente firmware (Google Play loopt nog wel eens achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

fjux schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:03:
[...]

Mi Band Notify heeft een bèta feature waarin 'continue' hartslagmonitoring mogelijk is (elke x seconden/minuten) maar batterij gaat daar blijkbaar nogal hard van achteruit (~1%/uur zegt men).
Gevonden in een thread op reddit, zelf geen ervaring mee.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
heeft iemand toevallig een extra lader over (bijv eerst de 1 aangeschaft en daarna de 1S) :?
Mijn lader is verdwenen tijdens de verhuizing :X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Poekie schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:52:
[...]

Mi Band Notify heeft een bèta feature waarin 'continue' hartslagmonitoring mogelijk is (elke x seconden/minuten) maar batterij gaat daar blijkbaar nogal hard van achteruit (~1%/uur zegt men).
Zou top zijn, dat je gewoon kan instellen wanneer hartslag gemeten word en met welke interval. Tijdens sport ff interval aanpassen in de app en gaaaaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:15

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

ybos schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:05:
heeft iemand toevallig een extra lader over (bijv eerst de 1 aangeschaft en daarna de 1S) :?
Gewoon los te koop voor weinig:

http://m.tinydeal.com/en/...-Xiaomi-Bracelet-p-141836

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
ybos schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:05:
Hou er wel rekening mee dat de 1S sensor niet werkt in de oude oplaadkabel (past wel maar er gebeurd niets) en de MiBand sensor wel werkt in de nieuw oplaadkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Poekie schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:52:
[...]

Awesome! thanks hiervoor.

Ga het vanavond met sporten eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocoball schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:45:
[...]

Probeer eens de Mi Fit App uit de Xiaomi App Store app.mi.com te installeren. Die installeert de meest recente firmware (Google Play loopt nog wel eens achter).
Als Ik aan de chinese tekens uit kan was dat geen probleem :-D Kan ik die site ergens in het engels zetten?

Het enige probleem is eigenlijk dat ik ook melding van sms wil krijgen. En ik heb nog maar 1 app gevonden waarmee dat ging, maar die werkt niet meer sinds een firmware update. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:13:
[...]

Als Ik aan de chinese tekens uit kan was dat geen probleem :-D Kan ik die site ergens in het engels zetten?

Het enige probleem is eigenlijk dat ik ook melding van sms wil krijgen. En ik heb nog maar 1 app gevonden waarmee dat ging, maar die werkt niet meer sinds een firmware update. :'(
Je kunt gewoon mi fit intikken maar hier is de directe link. Als het OS op je smartphone engels is wordt de app ook engels. Het is alleen maar om te zien of je na het aanmelden een nieuwe firmware krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocoball schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:17:
[...]

Je kunt gewoon mi fit intikken maar hier is de directe link. Als het OS op je smartphone engels is wordt de app ook engels. Het is alleen maar om te zien of je na het aanmelden een nieuwe firmware krijgt.
Ok, deze heeft wel de functie voor sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:57:
[...]

Ok, deze heeft wel de functie voor sms?
Ja, zie hier de instellingenmenu uit mijn review
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1HPdYDLINDobsny3tsrM6aoy/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chocoball schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 18:25:
[...]

Ja, zie hier de instellingenmenu uit mijn review
[afbeelding]
Heel raar, ik zie die optie niet staan.. Ik heb een oneplus one. Kan het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De mi fit versie uit de xiaomi store heeft veel meer opties, maar kan niet connecten met Google Fit. De versie uit de play store wel, maar dan mis je wel een aantal functies. Wat is het voordeel met de connectie met Google Fit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:40
Heeft de Miband 1S continuous heart rate monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Laatst online: 07:36
jostefa schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:28:
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik had al vaker smart lock met de miband geactiveerd, maar het werkte niet altijd leek het. Er wordt toch vaak om een wachtwoord gevraagd (maar niet altijd). Vandaag weer geprobeerd en dat is nog steeds zo op mijn HTC M7. Meer mensen hier last van? Ik gebruik de Google play versie van de mi fit app momenteel. Even kijken wat de voordelen zijn van de Google fit app, anders ga ik terug naar de mi store versie, die had toch wat meer opties in de app.

[ Voor 3% gewijzigd door xileS op 14-01-2016 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
jostefa schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:28:
Wel in beta, zie post van SuperPoekie van afgelopen maandag: Poekie in "[Xiaomi Mi Band] Ervaring en discussie" (overigens gewoon enkele posts boven de vraag van jostefa te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

xileS schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 00:33:
Ik had al vaker smart lock met de miband geactiveerd, maar het werkte niet altijd leek het. Er wordt toch vaak om een wachtwoord gevraagd (maar niet altijd). Vandaag weer geprobeerd en dat is nog steeds zo op mijn HTC M7. Meer mensen hier last van? Ik gebruik de Google play versie van de mi fit app momenteel.
Na x uur niet je telefoon te hebben unlocked (x = 3 of 4 dacht ik) moet je het wachtwoord/patroontje weer invoeren, ongeacht de aanwezigheid van je smart unlock device.
Even kijken wat de voordelen zijn van de Google fit app, anders ga ik terug naar de mi store versie, die had toch wat meer opties in de app.
Google fit heeft als enige voordeel dat het 'meer' historie bijhoudt dan je mi fit app zelf (details van je dag bijvoorbeeld, terug te zoeken via fit.google.com). En soms wel doorheeft dat je bijv. fietst terwijl de miband dat niet altijd doorheeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

ralph075 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:47:
[...]

[...]

Wel in beta, zie post van SuperPoekie van afgelopen maandag: Poekie in "[Xiaomi Mi Band] Ervaring en discussie" (overigens gewoon enkele posts boven de vraag van jostefa te vinden)
Dat is wel een 3rd party app, niet van Xiaomi zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Poekie schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 16:29:
[...]

Na x uur niet je telefoon te hebben unlocked (x = 3 of 4 dacht ik) moet je het wachtwoord/patroontje weer invoeren, ongeacht de aanwezigheid van je smart unlock device.

[...]

Google fit heeft als enige voordeel dat het 'meer' historie bijhoudt dan je mi fit app zelf (details van je dag bijvoorbeeld, terug te zoeken via fit.google.com). En soms wel doorheeft dat je bijv. fietst terwijl de miband dat niet altijd doorheeft.
Dan vind ik het knap van mijzelf dat ik 3/4 uur niet aan mijn telefoon zit ;p

Ik zie idd dat google fit veel bijhoud zeg, heeft zelfs bijgehouden waar ik allemaal gelopen heb. Beetje eng wel. Ik was de Mi Fit app in principe al gewend en zoveel informatie heb ik niet eens nodig, waarschijnlijk ga ik weer terug naar de xiaomi store versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
heeft iemand ervaring/deze gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:24
Ik begrijp niet waarom je dat hier vraagt, dit is voor de Mi Band..

Is die app met continu monitoring ook voor de iPhone? Kan hem niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Laatst online: 24-09 14:46
Hmm goed werkt de mi app niet. Een uur geleden had ik 900 stappen, nu sync hij weer en heb ik er 0... En sync loopt vaak fout, maar dat is nog niet zo'n groot probleem...

Zittend "loop" ik volgens de band ook veel. Heel precies lijkt het dus niet te werken helaas..

[ Voor 22% gewijzigd door Tonkey op 15-01-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Laatst online: 23-09 22:18
De Xiaomi Mi Band 1S Smart Bracelet tijdelijk voor €18,28 :-)

http://www.tinydeal.com/r-p-157800.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:24
Bij mij loopt de band eigenlijk heel accuraat. Ook met hardlopen, mijn Garmin meet 10,11 km en de Mi Band komt daar erg dicht bij (kan het niet exact tellen omdat de Mi Band ook de gewone stappen voordat ik ga rennen meeneemt).

Vraag: hoe kun je zien hoeveel batterij de band nog heeft? Zit dat ergens in de iPhone app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Op Android: Die 3 stipjes rechtsboven > Settings > Mi Band.
Mijn 1S heeft nog 7% batterij na 42 dagen. Geen telefoon notificaties naar de band, wel gesprekken, en 5 keer de hartslagmeter gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
Dannisi schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:51:
Op Android: Die 3 stipjes rechtsboven > Settings > Mi Band.
Mijn 1S heeft nog 7% batterij na 42 dagen. Geen telefoon notificaties naar de band, wel gesprekken, en 5 keer de hartslagmeter gebruikt.
Dit is hetzelfde op de iOS app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazzycow1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Nu een kleine week trotse bezitter van een Mi band 1S. Ben er wel tevreden over. Vooral de notifications (i.c.m. Mi band tools) en de sleep tracker werken heel goed. Voor de stappen gebruik Google fit, mi band is inderdaad iets de optimistisch en kan niet zien dat je fietst.

Hartslag meter heb ik mn twijfels over hoe goed het werk, misschien dat dat nog verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb na maanden de Mi band weer eens omgedaan. 1st gen dat is.
Nu heb ik inmiddels twee iPhones en vroeg me af of ik naar beiden kon syncen. Of ga ik dan content verspreiden.

Had ook allemaal updates in firmware en de app zelf in iOS maar helaas nog geen Google Fit ondersteuning daar.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Jammer dat je in de mi fit app maar voor 3 apps de notificatie kan instellen. Zojuist deze geïnstalleerd, het werkt wel. Maar accu lijkt er sneller door leeg te gaan. Zou eigenlijk ook willen om bv voor WhatsApp alleen notificatie van normale gesprekken te krijgen, maar niet voor groepsgesprekken, maar dit volgens mij niet mogelijk.

Ik ben ook toe aan een nieuw bandje, maar ik vind dat er niet zoveel keus is aan mooie banden. Als er bv zoiets met de mi band kon. Bv een kastje om de mi band waardoor er strap doorheen kan, dan zou er al veel meer keus zijn. Alleen zou zo'n dunne strap wel al moeilijker te vinden zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door xileS op 26-01-2016 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:06
Ik gebruik nu sinds ik mijn mi-band heb (sinds Mei dus) de Mi Fit notification versie. Tegelijkertijd heeft die app ook nooit weer updates gehad. Op zich werkt het allemaal nog steeds, maar toch...
Voor mij is het van belang om notificaties op mijn mi-band binnen te krijgen.
Welke app(s) kunnen jullie me aanbevelen ?

Ik gebruik Android M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

mhulsegge schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 06:49:
Ik gebruik nu sinds ik mijn mi-band heb (sinds Mei dus) de Mi Fit notification versie. Tegelijkertijd heeft die app ook nooit weer updates gehad. Op zich werkt het allemaal nog steeds, maar toch...
Voor mij is het van belang om notificaties op mijn mi-band binnen te krijgen.
Welke app(s) kunnen jullie me aanbevelen ?

Ik gebruik Android M
De laatste officiele versie van de Mi fit app heeft app notificaties standaard ingebouwd, is te vinden op het Xiaomi forum. Alleen de band trilt, maar geeft niet een specifieke kleur aan voor de 3 geselecteerde apps. Anders kan je de originele app gebruiken met de Mi tools app zoals een aantal posts hierboven wordt beschreven. :) (ik gebruik de originele mi fit app, met 3 app notificaties, goed genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
Als ik de mi band permanent koppelt met bluetooth en de tril functie instelt bij binnenkomende notificaties. Hoeveel impact heeft dat op het accu verbruik van de band?
Ik heb de "xiaomi mi band 1s" en een iPhone 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 15:43
ReTechNL schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:11:
Als ik de mi band permanent koppelt met bluetooth en de tril functie instelt bij binnenkomende notificaties. Hoeveel impact heeft dat op het accu verbruik van de band?
Ik heb de "xiaomi mi band 1s" en een iPhone 5
Ik heb ook de eerste mi band en permanent gekoppeld met m'n android toestel en trilfunctie bij alleen bellen en sms. De batterij gaat nog steeds enkele maanden mee. (helaas die van de telefoon niet :+ )
Kortom ik merk geen verschil, maar als je heel veel notificaties gaat instellen zal het wel wat minder worden.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saskia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 09:34
Hallo mensen, ik heb sinds een week een Mi Band 1S om, leuk speeltje, zeker voor de prijs. Hij draait nu de app uit de Play Store (icm Samsung Galaxy S4 Mini) en die was geloof ik aardig up to date.

Ik wilde vooral graag mijn slaapdata bijhouden en toen bleek iets heel raars. Ik ben benieuwd of iemand anders dit ook heeft (heb eerlijk gezegd alleen de laatste pagina doorgelezen, niet alle 39 daarvoor). Wat is het geval: als ik opsta, bekijk ik de slaapgrafiek. Die ziet er altijd heel fragmentarisch uit, met veel smalle stukjes deep sleep. De eerste paar dagen accepteerde ik dat maar gewoon, maar ik kreeg een raar gevoel toen ik 's middags nog eens keek, de grafiek leek wel anders. Minder balken deep sleep was het eerste dat me opviel. Maar ik kon het niet controleren, want de oude versie had ik niet meer. Toen kwam ik erachter dat het niet mogelijk is om de data over meer dagen te bewaren en dat vond ik eigenlijk zonde. Als lo-tech oplossing toen maar screenshots gaan maken. En ja hoor: de slaapgrafiek is net na het opstaan heel anders dan een paar uur later! Ik heb nu screenshots van twee dagen, en deep sleep is bij de tweede check ook altijd minder, een half uur of zo. Raar of wat?! Wie kent dit verschijnsel en weet wat het betekent?

Bij het opstaan...

en een paar uur later!

[ Voor 7% gewijzigd door Saskia op 27-01-2016 15:34 . Reden: en nu met plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazzycow1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Saskia schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:10:
Hallo mensen, ik heb sinds een week een Mi Band 1S om, leuk speeltje, zeker voor de prijs. Hij draait nu de app uit de Play Store (icm Samsung Galaxy S4 Mini) en die was geloof ik aardig up to date.

Ik wilde vooral graag mijn slaapdata bijhouden en toen bleek iets heel raars. Ik ben benieuwd of iemand anders dit ook heeft (heb eerlijk gezegd alleen de laatste pagina doorgelezen, niet alle 39 daarvoor). Wat is het geval: als ik opsta, bekijk ik de slaapgrafiek. Die ziet er altijd heel fragmentarisch uit, met veel smalle stukjes deep sleep. De eerste paar dagen accepteerde ik dat maar gewoon, maar ik kreeg een raar gevoel toen ik 's middags nog eens keek, de grafiek leek wel anders. Minder balken deep sleep was het eerste dat me opviel. Maar ik kon het niet controleren, want de oude versie had ik niet meer. Toen kwam ik erachter dat het niet mogelijk is om de data over meer dagen te bewaren en dat vond ik eigenlijk zonde. Als lo-tech oplossing toen maar screenshots gaan maken. En ja hoor: de slaapgrafiek is net na het opstaan heel anders dan een paar uur later! Ik heb nu screenshots van twee dagen, en deep sleep is bij de tweede check ook altijd minder, een half uur of zo. Raar of wat?! Wie kent dit verschijnsel en weet wat het betekent?

[afbeelding]

[afbeelding]
Inderdaad, dit viel mij ook al op! Had afgelopen week precies het zelfde, ga nu flink twijfelen of het allemaal wel zo goed werkt als je denkt. Ben zelf nog niet op onderzoek uit gegaan, maar wil wel graag weten wat hiervan de reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saskia
Ha, een lotgenoot! Ik ben dus niet de enige :-) Het zou interessant zijn om de ruwe data eens te dumpen en te kijken hoe die terugkomen in de grafiek(en). Heeft iemand daar alles misschien al voor klaarstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Xiaomi Mi Band data extraction, analytics and Google Fit sync tools kan de data uitlezen en in grafiekjes proppen.
Of mihealth.db uit /data/data/com.xiaomi.hm.health/databases halen (als je root hebt)

[ Voor 16% gewijzigd door Dannisi op 28-01-2016 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saskia
Thx, maar als ik die screenshots bekijk, zijn dit alleen data per dag of nacht, geen grafieken per uur binnen een nacht zoals de slaapgrafieken waar we het over hebben. Of kijk ik niet goed?

Het veranderen van de grafiek lijkt geleidelijk te gebeuren. Vandaag is er al verandering te zien na 11 minuten en ik ga zo nog even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Net hier ff voor je gechecked (om 09:14 en 09:53), maar ik zie hier geen verandering in de grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Saskia schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:04:
Thx, maar als ik die screenshots bekijk, zijn dit alleen data per dag of nacht, geen grafieken per uur binnen een nacht zoals de slaapgrafieken waar we het over hebben. Of kijk ik niet goed?

Het veranderen van de grafiek lijkt geleidelijk te gebeuren. Vandaag is er al verandering te zien na 11 minuten en ik ga zo nog even kijken.
Hij kopieert wel dat sqlite databases, dus je kan het altijd zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 00:38:
Zou eigenlijk ook willen om bv voor WhatsApp alleen notificatie van normale gesprekken te krijgen, maar niet voor groepsgesprekken, maar dit volgens mij niet mogelijk.
Dat kan wel degelijk, maar dat stel je in bij Whatsapp zelf, door groepen te 'muten'.

In het whatsapp "overzicht scherm" de betreffende groep ingedrukt houden tot er een menu verschijnt. In dat menu groepsinformatie selecteren en daarna heb je de optie om de groep te dempen. Dit kan je tot maximaal een jaar vooruit doen, dus bij permanente groepen moet je het jaarlijks herhalen. Als de groep eenmaal gedempt is krijg je er geen meldingen meer van, zowel op telefoon als op miband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saskia
dodge_911 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:55:
Net hier ff voor je gechecked (om 09:14 en 09:53), maar ik zie hier geen verandering in de grafiek.
OK, interessant! Ik heb na dat eerste kwartier geen verandering meer gezien, dus het lijkt erop dat de 'verbouwing' van de grafiek al vrij snel na het opstaan gebeurt. Dodge, was jouw eerste check snel na het opstaan? Binnen vijf minuten? Ik heb die van mij toevallig steeds na drie minuten gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Saskia schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:42:
[...]

OK, interessant! Ik heb na dat eerste kwartier geen verandering meer gezien, dus het lijkt erop dat de 'verbouwing' van de grafiek al vrij snel na het opstaan gebeurt. Dodge, was jouw eerste check snel na het opstaan? Binnen vijf minuten? Ik heb die van mij toevallig steeds na drie minuten gedaan.
Net voor ik uit mijn bed kroop, beetje ochtendritueel hier, ff kijken hoe ik geslapen heb. En als de 'din is blijven slapen, ook hoe de "workout" was 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saskia
dodge_911 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:35:
[...]

Net voor ik uit mijn bed kroop, beetje ochtendritueel hier, ff kijken hoe ik geslapen heb. En als de 'din is blijven slapen, ook hoe de "workout" was 8)
Dan kunnen we constateren dat de grafiek bij jou niet verandert. Raarder en raarder...

Van die workout is zeker een geintje, of joggen jullie door het bed? :+
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste