Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 23:16
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik vind de mi band 2 nu nog te duur om te kopen mocht bovenstaande niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
Is er een manier om de gevoeligheid qua stappen een beetje aan te passen? Ik heb sinds kort de 1s maar hij registreert gewoon te veel stappen. Zit er soms een correctiefilter ingebouwd in een niet officiele Mi app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

MikeOO schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 07:27:
Voor de liefhebbers en zolang de coupon nog werkt net de MiBand2 besteld bij Banggood voor 33,22 euro.

Gebruik couponcode: miband27 tijdens bestellen.

http://www.banggood.com/O...SbYgof_153436_1904028_115
Bedankt voor deze update! Ik heb deze ook maar zojuist besteld als vervanger van mijn Mi Band 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die de Mi Band 2 gebruikt en hartslag kan meten tijdens het sporten?

Ik probeer tijdens het wandelen maar hij lijkt niet goed om te kunnen met beweging. Op de fiets lukt het wel, maar bij wandelen lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Iemand die de MiFit app gebruikt en het met Google Fit aan de praat heeft gekregen?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
lekzzz schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:37:
Iemand die de MiFit app gebruikt en het met Google Fit aan de praat heeft gekregen?
Ja,werkt hier gewoon, wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Achiel007 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:56:
[...]

Ja,werkt hier gewoon, wat is het probleem?
Heb de Mi Band2, blijkbaar kan je daarmee niet meer syncen in Mi Fit 2.1.4 :-(

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Nu online
Heb ook de mi band 2 en mi fit 2.1.4 en net nog gesynced met google fit. Heb je mi fit gekoppeld in google fit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
lekzzz schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:58:
[...]

Heb de Mi Band2, blijkbaar kan je daarmee niet meer syncen in Mi Fit 2.1.4 :-(
Versie 2.1.5 is ook al beschikbaar btw

Edit: mogelijk nog niet via de Play Store

[ Voor 11% gewijzigd door ralph075 op 09-07-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
Tools & Mi Band is inmiddels ook compatible met de Mi Band 2 sinds de recente upgrade :)
*** MI BAND 2 IS FULLY SUPPORTED ***
- Mi Band 2: Icon Swap feature (multi icon patterns: helps you to quickly and easily identify the type and source of the vibration by automatically swapping between multiple icons)
- Mi Band 2: Initial Vibration feature (get a vibration before displaying icons)
- Mi Band 2: Smart User Interface, Automatic Icon Selection, Icon Selection Dialog, Smart Alarms & much more!
- Custom Patterns 2.0 (much easier custom pattern creation!)
- Android 7 Support & more!
Ik zit zelf nog met mijn 1S dus ik kan verder niet testen hoe goed het werkt met de 2, maar ik kan die app aanraden aan iedereen die een Mi band gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
flippiej schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:37:
Tools & Mi Band is inmiddels ook compatible met de Mi Band 2 sinds de recente upgrade :)

[...]

Ik zit zelf nog met mijn 1S dus ik kan verder niet testen hoe goed het werkt met de 2, maar ik kan die app aanraden aan iedereen die een Mi band gebruikt.
Top, nu kan ik alles weer gebruiken zoals voorheen. Ik ben blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
MikeOO schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 07:27:
Voor de liefhebbers en zolang de coupon nog werkt net de MiBand2 besteld bij Banggood voor 33,22 euro.

Gebruik couponcode: miband27 tijdens bestellen.

http://www.banggood.com/O...SbYgof_153436_1904028_115
Bedankt voor de tip!

Heeft iemand al ervaring met de levertijd?
Als ik hem nu bestel zou hij met een maand binnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
duncanvdlinden schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 13:15:
[...]

Bedankt voor de tip!

Hou rekening met het feit dat het ook even duurt voor hij wordt verstuurd. Met dit product kan dit ook een aantal dagen zijn. Ik had mijne op 5/7 besteld en is op 9/7 verstuurd. Dan duurt het meestal 2 weken.

Soms gaat het wat sneller maar kan ook zijn dat het langer duurt. Het blijft altijd een gok om dit soort dingen in het buitenland te bestellen. Je hebt 0% garantie op de termijn waarop het binnenkomt.

Het meeste komt altijd redelijk snel binnen maar heb bv 2 simpele dingen besteld (lakstift en aansteker) en die liggen al sinds 24/6 op Schiphol volgens de tracking en komt weinig beweging in en dat kan rustig een maand duren voor het uiteindelijk binnenkomt. Vakantietijd komt er ook aan dus kan het altijd zijn dat er extra vertraging optreed.

Als je nog zeker een maand hebt zou je dat rustig kunnen gokken zolang je bovenstaand maar rekening mee houdt dan valt het altijd mee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 12:29
Bedankt voor de tip!

[/quote]

Hangt ook van stockstatus af. Heb het deze ochtend nog nagevraagd en zou pas binnenkomen op 18/7, terwijl er vorige week stond 11/7. Ik heb hem al 40 dagen geleden op Aliexpress besteld en ook nog steeds niet verzonden. Daarom hoopte ik dat hij vandaag binnen was in Banggood en ik Aliexpress kon cancelen, maar blijkbaar zelfde verhaal bij hen momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
duncanvdlinden schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 13:15:
[...]

Bedankt voor de tip!

Hangt ook van stockstatus af. Heb het deze ochtend nog nagevraagd en zou pas binnenkomen op 18/7, terwijl er vorige week stond 11/7. Ik heb hem al 40 dagen geleden op Aliexpress besteld en ook nog steeds niet verzonden. Daarom hoopte ik dat hij vandaag binnen was in Banggood en ik Aliexpress kon cancelen, maar blijkbaar zelfde verhaal bij hen momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Asomers schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:58:
[...]

Als ik nu kijk wordt er aangeven dat deze op voorraard is misschien vandaag nogmaals de vraag stellen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een nieuwe Mi band ontvangen via garantie.
Deze heeft geen instelbare kleuren meer, maar nu krijg ik op de vreemste tijden
de melding "Get away PC herinnering" op mijn Samsung gsm.
Hoe zet je dat uit en wat is de betekenis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:51:
Hallo, ik heb een nieuwe Mi band ontvangen via garantie.
Deze heeft geen instelbare kleuren meer, maar nu krijg ik op de vreemste tijden
de melding "Get away PC herinnering" op mijn Samsung gsm.
Hoe zet je dat uit en wat is de betekenis
Dan heb je waarschijnlijk een nieuw model gekregen, bv de 1S. Deze heeft maar 1 kleur. Je kan dit o.a zien als er een sensor aan de onderkant zit, de hartslagmeter.

Als die er niet in zit dan heb je vermoedelijk een ouder modem gekregen.

Gebruik je Mi Band Notify & Fitness die heeft deze optie.
Open de App
Klik bovenin op Herinneringen (Menu waar ook Stappen - Slaap - Hartslag etc)
Daar staat een optie Achter PC vandaag, deze uit zetten.

Dit zijn puur meldingen die je kunt instellen om elke xx aantal minuten/uren even achter de PC vandaag te gaan. Het helpt je dus bewust te worden van meer bewegen. Staat standaard uit die als hij aan staat heb je dit zelf een keer aangezet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ergens momenteel nog een leuke aanbieding voor de Mi Band 2? De Mi Band van mijn vriendin is overleden, dus tijd om voor de opvolger rond te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

MikeOO schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:12:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk een nieuw model gekregen, bv de 1S. Deze heeft maar 1 kleur. Je kan dit o.a zien als er een sensor aan de onderkant zit, de hartslagmeter.
--KNIP--
Dat is niet waar. Je hebt gewoon de MiBand 1 in twee versies, een met kleuren leds en een met witte leds. Zie de advertentie op BangGood.

De versie met witte leds is het goedkoopst (logisch), maar het scheelt toch bijna 3 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
MikeOO schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 07:52:
[...]

Als ik nu kijk wordt er aangeven dat deze op voorraard is misschien vandaag nogmaals de vraag stellen. >:)
Zag het ook gisteten, en nagevraagd, maar weer zelfde antwoord. Hun site klopt niet zie die. Heb hem dan maar in amdere store op Aliexpress bestrld, waar hij normaal in 24h moet verzonden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:01
Salmon schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:19:
Dat is niet waar. Je hebt gewoon de MiBand 1 in twee versies, een met kleuren leds en een met witte leds. Zie de advertentie op BangGood.

De versie met witte leds is het goedkoopst (logisch), maar het scheelt toch bijna 3 Euro.
Ja, maar Fammy van de helpdesk beweert dat die op het linker plaatje de multicolor versie is en die op het rechter plaatje de witte led versie. De prijs verschilt wel, maar het product id niet. Dat zou volgens Fammy wel moeten. Bovendien staat er ook ergens op dezelfde pagina dat de bandjes van verschillend materiaal gemaakt zijn, die van de multicolored versie is van rubber en de witte led versie van TPSIV. Maar zowel de dure als goedkopere versie hebben beide bandjes van TPSIV, volgens hun eigen advertentie tenminste.

Ik zou ook wel zo'n multicolor versie willen (heb nu de witte), maar dan wel zeker weten dat je de juiste krijgt. Terugsturen doe je voor zo'n klein bedrag niet snel, lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door grun93 op 13-07-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

grun93 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:38:
[...]

Ja, maar Fammy van de helpdesk beweert dat die op het linker plaatje de multicolor versie is en die op het rechter plaatje de witte led versie. De prijs verschilt wel, maar het product id niet. Dat zou volgens Fammy wel moeten. Bovendien staat er ook ergens op dezelfde pagina dat de bandjes van verschillend materiaal gemaakt zijn, die van de multicolored versie is van rubber en de witte led versie van TPSIV. Maar zowel de dure als goedkopere versie hebben beide bandjes van TPSIV, volgens hun eigen advertentie tenminste.

Ik zou ook wel zo'n multicolor versie willen (heb nu de witte), maar dan wel zeker weten dat je de juiste krijgt. Terugsturen doe je voor zo'n klein bedrag niet snel, lijkt me.
Je krijgt gewoon de color of de witte led editie, easy as that.

Er is geheel niets anders aan de mi band 1 versies, behalve de leds. Zie zelfs een post van Xiaomi op hun eigen forum.
So to make it more affordable, the price of optimized version(with white led light only) is reduced to 69RMB(about 10.8 usd) from 79RMB.
LED light color is the only change on the Optimized Version, please do not worry about the other features, specs of Mi Band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Salmon schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:19:
[...]

Geloof je op je woord maar voor mijn info.
Ik zit de advertentie te bekijken maar zie de optie niet staan voor meerdere ledkleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

MikeOO schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:27:
[...]

Ik zit de advertentie te bekijken maar zie de optie niet staan voor meerdere ledkleuren.
Bij de advertie bovenaan staan twee opties bij color. Als je hieroverheen hovert met je muis dan zie je dat de eerste de color versie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Geloof je op je woord maar voor mijn info. Ik zit de advertentie te bekijken maar zie de optie niet staan voor meerdere ledkleuren.
Ik zag het ook niet. Maar als je de duurste bestelt (die op het linker plaatje), dan staat op de bestelling bij color: colorful led. Bestel je de goedkoopste dan staat op de bestelpagina achter color: white led.

[ Voor 9% gewijzigd door grun93 op 13-07-2016 16:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Inderdaad niet duidelijk, maar staat in de tooltip van de kleurkeuze:
Afbeeldingslocatie: http://pix.toile-libre.org/upload/original/1468420625.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Laatst online: 03-09 15:18
Met welke app hebben jullie de beste ervaringen qua Synchronisatie met Google Fit?
Ik lees namelijk dat Mi Fit app de verzamelde gps gegevens van Google Fit via je telefoon weggegooid.
Ik synchroniseer nu niet meer Mi Fit maar met "Mi Band Notify & Fitness". Deze laat ik ook om de 2 minuten mijn hartslag uitlezen en opslaan (plus synchroniseren met Google Fit).

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:26
Ik gebruik nu nog de Mi Fit app, maar ga naar alternatieven kijken.

De band heb ik nu 6 dagen in gebruik.
Het enige waar ik niet tevereden mee ben is de hartslag meter. Die werkt nooit wanneer ik de band aan mijn linker hand draag, en 20% wanneer ik hem rechts draag :S.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:51

4POX

Everybody is wired

Ansenyi schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:16:
Ik gebruik nu nog de Mi Fit app, maar ga naar alternatieven kijken.

De band heb ik nu 6 dagen in gebruik.
Het enige waar ik niet tevereden mee ben is de hartslag meter. Die werkt nooit wanneer ik de band aan mijn linker hand draag, en 20% wanneer ik hem rechts draag :S.
Vorig week mijn armen geschoren. Vang ik minder beestjes tijdens het fietsen.

De mi-band is nu eng nauwkeurig. Ik zal op de bank met 45 BPM rust hartslag. Vertrouwde het niet. Dus een second opinie gedaan met een borstband. Kreeg dezelfde meting.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:34
Maar ik heb nu een vraag.

Je kan alleen handmatig je hartslag meten? Je kan niet instellen doe dit automatisch iedere kwartier ofzo?
Maar het scherm van de Mi band 2, geeft dan nooit automatisch je hartslag? Dit moet je via de app laten meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:41
Joostje123 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:25:
Maar ik heb nu een vraag.

Je kan alleen handmatig je hartslag meten? Je kan niet instellen doe dit automatisch iedere kwartier ofzo?
Maar het scherm van de Mi band 2, geeft dan nooit automatisch je hartslag? Dit moet je via de app laten meten?
Als je op de "knop" op het scherm drukt kan je ook direct op je mi-band je hartslag meten en laten weergeven.
Als je bv Mi-Band tools hebt, kan je daarin wel iedere minuut oid laten meten, maar in de standaard app niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

De Mi Band 2 is een mooi ding. Echter werkt het knopje bij mij niet altijd goed.

Een keer aanraken om de tijd te zien gaat altijd. Maar dan verder door de opties reageert hij vaak niet. Wat ik merk is dat als ik mijn vinger wat vochtig maak, het meestal wel meteen reageert. Alsof mijn vinger niet goed geleid of zo. Iemand met dezelfde bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
mhulsegge schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:57:
[...]

Als je op de "knop" op het scherm drukt kan je ook direct op je mi-band je hartslag meten en laten weergeven.
Als je bv Mi-Band tools hebt, kan je daarin wel iedere minuut oid laten meten, maar in de standaard app niet.
Aah ok als dat ding weer een relatief lagere prijs heeft koop ik hem direct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Iemand een idee waar je de MIband2 het goedkoopst kan kopen?

Ik ben mijn 1S verloren, had mn bandje nog aan, maar er zat niets meer in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:26
4POX schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:51:
[...]

Vorig week mijn armen geschoren. Vang ik minder beestjes tijdens het fietsen.

De mi-band is nu eng nauwkeurig. Ik zal op de bank met 45 BPM rust hartslag. Vertrouwde het niet. Dus een second opinie gedaan met een borstband. Kreeg dezelfde meting.
Ik heb het gebied waar ik de Mi Band draag ook maar eens onthaard, maar het maakt geen verschil jammergenoeg.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 11:30
Net mijn miband2 ontvangen van Banggood. Aankomende week eens ee de filmpje maken.

Direct ook maar de miband tools app aangeschaft via de playstore.

[ Voor 29% gewijzigd door Dacuuu op 21-07-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 22:03
Dacuuu schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:35:
Net mijn miband2 ontvangen van Banggood. Aankomende week eens ee de filmpje maken.

Direct ook maar de miband tools app aangeschaft via de playstore.
Leuk! Hoe is de eerste indruk? Ik heb hem onlangs ook via banggood besteld. Wanneer heb jij hem besteld? En kwam ie door de brievenbus of moest je hem bij het postkantoor ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 11:30
SimplySimon schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:51:
[...]

Leuk! Hoe is de eerste indruk? Ik heb hem onlangs ook via banggood besteld. Wanneer heb jij hem besteld? En kwam ie door de brievenbus of moest je hem bij het postkantoor ophalen?
2 Juli besteld, paar dagen later verzonden. Mannetje van PostNL aan de deur. 1e indruk is goed! het scherpmje is erg fijn.
De 1e generatie was prima, deze versie is net weer stuk beter. Ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb geluid van mijn telefoon vaak op stil staan en in de Mi Fit app heb ik ingesteld dat de miband moet trillen als ik gebeld wordt. Afgelopen week wordt ik elke dag gebeld door een anoniem nummer (zal wel spam zijn), maar ik voel de band nooit trillen. Bij normale nummers wel als het goed is (maar wie belt er tegenwoordig nog ;p). Is het normaal dat de band niet trilt bij anonieme nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:44:
Is het normaal dat de band niet trilt bij anonieme nummers?
Nee, werkt bij mij wel gewoon. Als je de "Mi Band tool"-app gebruikt kan het wel separaat ingesteld worden. Misschien is dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Hmm heb gewoon de mi fit app alleen, maar merk wel soms dat hij soms ook niet trilt bij normale inkomende gesprekken, of net te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
xileS schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:44:
Ik heb geluid van mijn telefoon vaak op stil staan en in de Mi Fit app heb ik ingesteld dat de miband moet trillen als ik gebeld wordt. Afgelopen week wordt ik elke dag gebeld door een anoniem nummer (zal wel spam zijn), maar ik voel de band nooit trillen. Bij normale nummers wel als het goed is (maar wie belt er tegenwoordig nog ;p). Is het normaal dat de band niet trilt bij anonieme nummers?
Wat goed helpt tegen spammers, moet het natuurlijk niet anoniem zijn is https://sync.me/
Werd regelmatig midden in de nacht door vage buitenlandse nummers gebeld en dat staat je toestel wel op stil wordt je wakker door de trilling van de Mi Band ;)

Deze app kun je instellen om spammers te blokkeren zodat ze telefoon niet meer overgaat. Omdat het wereldwijd gebruikt wordt een vrij goede database gok ik want sinds ik dit draai geen last meer van.
Zullen wel meer van dit soort apps zijn.

Of dat ook het probleem oplost durf ik niet te zeggen maar alle beetjes helpen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MikeOO schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:27:
[...]

Wat goed helpt tegen spammers, moet het natuurlijk niet anoniem zijn is https://sync.me/
Werd regelmatig midden in de nacht door vage buitenlandse nummers gebeld en dat staat je toestel wel op stil wordt je wakker door de trilling van de Mi Band ;)

Deze app kun je instellen om spammers te blokkeren zodat ze telefoon niet meer overgaat. Omdat het wereldwijd gebruikt wordt een vrij goede database gok ik want sinds ik dit draai geen last meer van.
Zullen wel meer van dit soort apps zijn.

Of dat ook het probleem oplost durf ik niet te zeggen maar alle beetjes helpen. >:)
Die app heb ik een keer gebruikt om Facebook foto's bij mijn contact personen te syncen, maar ik merkte al snel dat die al mijn telefoonnummers heeft opgeslagen in hun database... Voer maar eens jouw eigen nummer of die van iemand anders in van je contacten, die laat dan precies de naam zien hoe jij ze hebt opgeslagen.

Toen ik dit wist, heb ik het meteen verwijderd. Voor een paar contacten wel even opt-out gedaan, helaas kan dit geloof ik alleen per tel nr, en niet heel mijn lijst in 1x.

Maar aangezien ik steeds door een anonieme nr wordt gebeld, zou zo'n app ook niet helpen, aangezien niet bekend is door wie ik steeds elke dag wordt gebeld sinds 13 juli. Vorige week alleen zaterdag en zondag niet, maar vandaag wel weer een gemiste anonieme oproep zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Voor de liefhebber die geen 3 weken wil wachten op een Mi Band 2.

Gistern mijn Mi Band 2 mogen ontvangen en vandaag in de verkoop.
En link naar de advertentie zal ik niet plaatsen even zoeken in Vraag en aanbod.

Verkocht

De reden: Bij het bewegen van de Mi Band 2 geeft de display de tijd weer. Handig zeker als je even wilt zien hoe laat het is. Maar tijdens het slapen gebeurt dit ook en ik word vrij snel wakker van dit soort lampjes.

Ik blijf dus mijn Mi Bands 1s gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 25-07-2016 07:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixweerd
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 21:12
MikeOO schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:09:
Voor de liefhebber die geen 3 weken wil wachten op een Mi Band 2.

Gistern mijn Mi Band 2 mogen ontvangen en vandaag in de verkoop.
En link naar de advertentie zal ik niet plaatsen even zoeken in Vraag en aanbod.

De reden: Bij het bewegen van de Mi Band 2 geeft de display de tijd weer. Handig zeker als je even wilt zien hoe laat het is. Maar tijdens het slapen gebeurt dit ook en ik word vrij snel wakker van dit soort lampjes.

Ik blijf dus mijn Mi Bands 1s gebruiken.
Dat kan je uitzetten in de settings van je band in de mi-fit app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Nixweerd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:31:
[...]

Dat kan je uitzetten in de settings van je band in de mi-fit app
Dank voor de melding maar hij is inmiddels al verkocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:03

nlboy

Alles kitz?

Hebben jullie ook dat de bluetooth steeds automatisch aangezet wordt? Op mijn telefoon schakel ik de bluetooth steeds handmatig uit, maar steeds wordt die (volgens mij) door de MiFit-app aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:26
nlboy schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:11:
Hebben jullie ook dat de bluetooth steeds automatisch aangezet wordt? Op mijn telefoon schakel ik de bluetooth steeds handmatig uit, maar steeds wordt die (volgens mij) door de MiFit-app aangezet.
Bij mijn iPhone 6 moet ik de Bluetooth handmatig aanzetten als ik de mi fit app activeer. Bij mijn Samsung galaxy S7 activeert de Bluetooth automatisch zodra ik de mi fit app activeer.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 14:09
pinokkia schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:20:
[...]

Air parcel register duurt tussen de 7 en 20 werkdagen.
Priority direct mail duurt tussen de 7 en 10 werkdagen voor €0,40 meer.
En dan duurt het ook nog een aantal dagen voordat het pakketje het warenhuis verlaat :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

pinokkia schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:21:
[...]

Bij mijn iPhone 6 moet ik de Bluetooth handmatig aanzetten als ik de mi fit app activeer. Bij mijn Samsung galaxy S7 activeert de Bluetooth automatisch zodra ik de mi fit app activeer.
Ah thanks. Dan vermoed ik dat de app op de achtergrond de Bluetooth steeds zelf aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Ik weet niet of het handig is, maar ik zie verhalen van de Mi Band 1 en de Mi Band 2 hier door elkaar lopen. Ik heb een apart topic geopend voor de Mi Band 2. :)

[Xiaomi Mi Band 2] Ervaring en discussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
robcoenen schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:39:
Ik weet niet of het handig is, maar ik zie verhalen van de Mi Band 1 en de Mi Band 2 hier door elkaar lopen. Ik heb een apart topic geopend voor de Mi Band 2. :)

Een extra topic is toch niet persé nodig?
Voor de versies tot nu toe is ook maar 1 topic nodig geweest en de echt grote verandering van het afgelopen model naar de 2 is puur het schermpje. De functies zijn over het algemeen redelijk hetzelfde voor de apparaten en delen dezelfde apps.

Zolang mensen maar duidelijk aangeven welk model ze gebruiken bij het rapporteren van problemen e.d. zou er weinig onduidelijkheid moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
http://brands.aliexpress....2114.11010108.24.1.R87kpd

Morgen voor 28 euro... Maar 3000 die zijn waarschijnlijk in 1 minuut weg?
En wanneer is het 2 augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Joostje123 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:11:
http://brands.aliexpress....2114.11010108.24.1.R87kpd

Morgen voor 28 euro... Maar 3000 die zijn waarschijnlijk in 1 minuut weg?
En wanneer is het 2 augustus?
Nu. De beschikbaarheid wordt gewoon gereset trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Welke app raden jullie van deze twee aan:

- Tools & Mi Band
- Mi Band Notify & Fitness

Ik heb het topic redelijk hierover doorgelezen, maar ik dit geeft niet echt een doorslaggevend antwoord. De Fitness app ziet er op de screenshots beter uit, maar volgens mij kan Tools meer ingesteld worden. Alleen jammer dat je voor de tools moet betalen voordat je het kan uitproberen.

Daarnaast vraagt de Fitness-app meer rechten, dan de Tools (hoe minder rechten, hoe beter vind ik zelf). :)

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Sulaine schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:15:
[...]

Nu. De beschikbaarheid wordt gewoon gereset trouwens.
Mmm lijkt nu wel echt op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Inderdaad, maar met de code reyesdelchollo die RobinFoot net gaf kost hij bij BangGood nu 28,78.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
nlboy schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:01:
De Fitness app ziet er op de screenshots beter uit, maar volgens mij kan Tools meer ingesteld worden.
Daarnaast vraagt de Fitness-app meer rechten, dan de Tools
Die Fitness app heb ik zelf niet, maar het is dacht ik een volwaardige en complete app. Dat verklaart ook waarom hij meer rechten nodig hebt, want Tools is alleen maar wat de naam zegt: een stukje gereedschap waarmee je zeer veel zaken kunt configureren. Het is geen vervanger zoals Fitness dat wel is. Voor Tools heb je ook nog de originele Mi Band app nodig.

In Tools zit wel een hartslagmonitor schermpje geloof ik. Daar heb ik zelf niks aan want ik gebruik Tools met de eerste Mi Band zonder hartslagsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

grun93 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:32:
[...]

Die Fitness app heb ik zelf niet, maar het is dacht ik een volwaardige en complete app. Dat verklaart ook waarom hij meer rechten nodig hebt, want Tools is alleen maar wat de naam zegt: een stukje gereedschap waarmee je zeer veel zaken kunt configureren. Het is geen vervanger zoals Fitness dat wel is. Voor Tools heb je ook nog de originele Mi Band app nodig.

In Tools zit wel een hartslagmonitor schermpje geloof ik. Daar heb ik zelf niks aan want ik gebruik Tools met de eerste Mi Band zonder hartslagsensor.
Thanks, dan is voor mij waarschijnlijk de Fitness app interessanter. De MiBand hoef ik niet persé extra te configureren. Ik zoek meer een vervanger voor de (niet logische) Mi Fit app

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Havocnl
nlboy schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:01:
Welke app raden jullie van deze twee aan:

- Tools & Mi Band

Ik heb het topic redelijk hierover doorgelezen, maar ik dit geeft niet echt een doorslaggevend antwoord. De Fitness app ziet er op de screenshots beter uit, maar volgens mij kan Tools meer ingesteld worden. Alleen jammer dat je voor de tools moet betalen voordat je het kan uitproberen.

Daarnaast vraagt de Fitness-app meer rechten, dan de Tools (hoe minder rechten, hoe beter vind ik zelf). :)

Wie kan mij helpen?
Ik gebruik met veel plezier de fitness app (naast de officiele mi-fit app). De fitness app heeft wel wat update problemen waardoor je vanuit de app je updates moet installeren. Dat werkt overigens prima.

Wel heb ik alle app meldingen etc gelijk uit gezet, ik hoef geen trillende arm van whatsapp etc te krijgen :P

Het fijnste aan de extra functies vind ik dat je ook je hartslag met een interval kan laten meten voor een grafiek. Ik heb hem op om de 2 minuten staan, vreet naar mijn idee weinig accu. Kan nog steeds ruim 2-3 weken met een accu lading doen.

Voor de slaapgegevens heb je heel soms nog nodig dat de officiele app de data laad en je deze importeert. Dit lijkt in de laatste versie 3.7x al stabieler te worden.

Overigens voor de Google Fit synchronisatie, zou ik maar een van de twee apps laten synchen. Ik heb alles in de MiFit app uitgezet en enkel in de Fitness app aangezet op automatisch.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Havocnl schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 01:25:
[...]

Ik gebruik met veel plezier de fitness app (naast de officiele mi-fit app). De fitness app heeft wel wat update problemen waardoor je vanuit de app je updates moet installeren. Dat werkt overigens prima.

Wel heb ik alle app meldingen etc gelijk uit gezet, ik hoef geen trillende arm van whatsapp etc te krijgen :P

Het fijnste aan de extra functies vind ik dat je ook je hartslag met een interval kan laten meten voor een grafiek. Ik heb hem op om de 2 minuten staan, vreet naar mijn idee weinig accu. Kan nog steeds ruim 2-3 weken met een accu lading doen.

Voor de slaapgegevens heb je heel soms nog nodig dat de officiele app de data laad en je deze importeert. Dit lijkt in de laatste versie 3.7x al stabieler te worden.

Overigens voor de Google Fit synchronisatie, zou ik maar een van de twee apps laten synchen. Ik heb alles in de MiFit app uitgezet en enkel in de Fitness app aangezet op automatisch.
Super voor de duidelijke uitleg. d:)b Ik ga vanavond de app even downloaden.

Wel vreemd dat de updates niet via de store kan worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
Hier hebben we V&A voor, niet in een topic :)

[ Voor 78% gewijzigd door janvanduschoten op 05-08-2016 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Havocnl
nlboy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:26:
[...]
Super voor de duidelijke uitleg. d:)b Ik ga vanavond de app even downloaden.

Wel vreemd dat de updates niet via de store kan worden uitgevoerd.
Updates lopen inmiddels weer via play store, was een fout ergens waardoor het niet kon.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:05
band 2 reacties (althans de herkenbare) moved naar

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Iemand enig idee waarom ik geen DND (Do Not Disturb) functie heb in de Mi Fit app? Mijn vriendin heeft die wel bij Play en dan More. Alleen zij heeft een Miband 2 en ik een miband 1, is dat misschien de reden?

Ik had zelf alleen ooit een apk versie van inet geïnstalleerd (volgens mij is die van de mi store). Die is meer up to date zag ik en was op versie 2.1.8. Vriendin zit op de playstore versie en die zit op 2.1.4. Zonet heb ik ook de apk versie vervangen voor de play store versie, maar ik zie eigenlijk helemaal geen verschil (dus nog steeds geen DND). Vroeger waren er meer verschillen tussen deze versies toch ook?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Mijn versie van Mi Fit komt uit de Playstore en is versie 2.1.8, algorithm 1.0.76

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Nu ondertussen versie 2.1.9 play Store versie, maar heb nog geen DND optie gezien. Wellicht is dit alleen voor de Mi band 2? Op Miband 1 dus geen DND mogelijk dan.

• China_buyer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-10-2018
kan iemand helpen met welke apps nu het beste werken?

Voor zover ik weet heb je de volgende:

- Mi Fit app (officieel)
- aangepaste app via Mi forum?

- Tools & Mi band

de aangepaste app lijkt overbodig nu, en is zo te zien ook al heel lang niet meer geupdate?

In de Mi Fit app kan ik geen notificaties voor bijv. Whatsapp aanzetten.

• grun93
China_buyer schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:03:
kan iemand helpen met welke apps nu het beste werken?
- Mi Fit app (officieel)
- aangepaste app via Mi forum?
- Tools & Mi band
In de Mi Fit app kan ik geen notificaties voor bijv. Whatsapp aanzetten.
Je zegt zelf al, de aangepaste is al lange tijd niet geupdate, dus laat ik die buiten beschouwing. Bovendien heb ik daar nooit mee gewerkt.

De Mi Band Tools is geen losstaande app, maar kun je alleen installeren nadat je de Mi Fit app geinstalleerd hebt. Het is een uitbreiding op de Mi Fit app waarmee je dan wel Whatsapp notificaties kunt aanzetten.

De Mi Band Notify & Fitness is wel een losse app die je in plaats van bovenstaande combo kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Laatst online: 30-08 21:08
Hi, De S1 van mijn vrouw heeft ruim een maand stof gevangen en is helemaal leeg. Ik probeer hem te laden, maar de witte LED's blijven uit. Hoe kan de S1 tot leven wekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pandit schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:45:
Hi, De S1 van mijn vrouw heeft ruim een maand stof gevangen en is helemaal leeg. Ik probeer hem te laden, maar de witte LED's blijven uit. Hoe kan de S1 tot leven wekken?
Opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

*schop*

Mijn Mi band 2 en die van mijn vriendin doen sinds de laatste update geen hartslagmetingen meer?
iOS met mi band 2. En mijn batterij is ook heel snel leeg.

Nog iemand deze ervaring?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Even getest, bij mij werkt dat nog gewoon. Doe je die metingen op de band zelf, met de officiele app, of met een andere app?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Marzman schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:58:
Even getest, bij mij werkt dat nog gewoon. Doe je die metingen op de band zelf, met de officiele app, of met een andere app?
Band, officiele iOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ben vandaag een uur te vroeg gewekt, blijkbaar neemt de alarmfunctie van die Xiaomi app niet automatisch de wintertijd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

xileS schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:29:
Ben vandaag een uur te vroeg gewekt, blijkbaar neemt de alarmfunctie van die Xiaomi app niet automatisch de wintertijd over.
Nee, net zoals met alle andere tijdzone wijzigingen, dat wordt pas aangepast na een sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ah, ik had dus de wekker om 3 uur 's nachts moeten zetten om te syncen.

/update
Vandaag een dag later ging alarm zelfs 2 uur eerder af, geen idee waarom. Tijd liep al sync.

[ Voor 42% gewijzigd door xileS op 31-10-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Mijn vrouw heeft ongeveer 1 jaar een 1S naar volle tevredenheid, maar sinds een paar dagen registreert de MI band geen stappen en slaap meer, wel is er een connectie en werkt "find my miband". Ik heb de band vanuit MI-FIT en de telefoon unpaired en in omgekeerde volgorde weer gepaired en de band 100% opgeladen, zonder resultaat.. Een bekend verschijnsel? Hoe krijg ik hem weer tot leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pandit schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:03:
Mijn vrouw heeft ongeveer 1 jaar een 1S naar volle tevredenheid, maar sinds een paar dagen registreert de MI band geen stappen en slaap meer, wel is er een connectie en werkt "find my miband". Ik heb de band vanuit MI-FIT en de telefoon unpaired en in omgekeerde volgorde weer gepaired en de band 100% opgeladen, zonder resultaat.. Een bekend verschijnsel? Hoe krijg ik hem weer tot leven.
lijkt een bekend probleem, Een oplossing staat hier: http://en.miui.com/forum.php?mod=viewthread&tid=121183 Voor ik er mee aan de slag ging begon de band te tellen.. misschien moest ik even wachten na de unpair\pair actie, ik hou deze oplossing achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 10:39
Ik denk dat mijn Miband 1 gesneuveld is. Na opladen kan ik geen verbinding meer maken met de Miband. Heeft altijd prima gewerkt vanaf de aanschaf, bijna twee jaar geleden. Denk maar op 11-11 een Miband 2 scoren. Iets van $21..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:21:
Ah, ik had dus de wekker om 3 uur 's nachts moeten zetten om te syncen.

/update
Vandaag een dag later ging alarm zelfs 2 uur eerder af, geen idee waarom. Tijd liep al sync.
Vandaag, ruim een paar weken later is mijn mi band vanochtend weer hard gaan trillen :s. Ook weer 2 uur voor het daadwerkelijke alarm. Ik heb even gekeken, maar ben ook niet gebeld ofzo. Ik heb het idee trouwens ook dat de Miband niet afgaat op de ingestelde alarm tijden of ik slaap er vaak doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Laatst online: 15-09 11:45
Ik heb Mi Band 1s vandaag binnen gekregen, maar op de een of andere manier kan ik hem niet pairen met mijn telefoon. Wanneer ik de band naast de telefoon houdt dan trilt hij op een gegeven moment en gaan de lampjes een voor een knipperen. Ik dien dan te moeten 'tappen' op het apparaat, echter werkt dit niet (ik kan blijven tappen..) en geeft de telefoon na enkele tientallen seconden de melding 'Couldn't pair'. Iemand hetzelfde probleem ervaren en een oplossing gevonden? Ik hoor het graag!

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Craftop schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:59:
Ik heb Mi Band 1s vandaag binnen gekregen, maar op de een of andere manier kan ik hem niet pairen met mijn telefoon.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar je zou deze methode misschien kunnen proberen. Gezien de feedback lijkt het goed te werken.

[ Voor 9% gewijzigd door grun93 op 22-11-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Laatst online: 15-09 11:45
grun93 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 08:41:
[...]

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar je zou deze methode misschien kunnen proberen. Gezien de feedback lijkt het goed te werken.
Ik heb uiteraard het internet afgespeurd en gezocht naar oplossingen, waaronder deze. Bij de oplossing die jij stuurt kun je de band niet vinden via Bluetooth (dan gaat hij dus ook niet trillen). Bij mij wordt hij wel gevonden maar kan ik niet verifiëren dat hij trilt (door op de band te tikken). Waarschijnlijk toch een probleem met de band zelf, anders weet ik het ook niet.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:04
Mi band 1s van m'n vriendin geeft voor t slapen gaan meer stappen, dan wanneer ze wakker wordt en de historie bekijkt. Zo verdwijnen er soms ineens 400 stappen. De slaap starttijd klopte wel. Dit was 01:33 snachts

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort overgestapt op een iphone, maar kan het kloppen dat bij de mi band (1) geen app notificaties ingesteld kan worden? Ik zie in dit topic dat het blijkbaar bij de mi band 2 wel kan, maar had eigenlijk niet verwacht dat de app een onderscheid maakt tussen 1 en 2 en daarmee meer/minder opties toont..

(Geen jailbreak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 14:00
Ter info : ik kon mijn Mi Band 1S niet meer syncen en dit sinds een paar dagen.
Blijkbaar is er op 26 december een nieuwe versie van de Mi Fit app uitgekomen (2.2.9).
Dus heb ik mijn band ge-unpaired en opnieuw gepaired en dit heeft voor mij het probleem verholpen. Jammer genoeg zijn daarmee de data sinds de laatste sync verloren gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ben pas overgestapt op de Mi Band 2, dus heb mijn Mi Band 1 ge-unpaired en in een doosje gedaan. Pas geleden hoorde ik hem alsnog trillen. Ik denk dat de alarmtijden nog bewaard zijn gebleven. Iemand een idee hoe je die wist? Toch maar weer pairen en alarm verwijderen en unpairen? Of zal het automatisch stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ringlord_oc schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:19:
Ter info : ik kon mijn Mi Band 1S niet meer syncen en dit sinds een paar dagen.
Blijkbaar is er op 26 december een nieuwe versie van de Mi Fit app uitgekomen (2.2.9).
Dus heb ik mijn band ge-unpaired en opnieuw gepaired en dit heeft voor mij het probleem verholpen. Jammer genoeg zijn daarmee de data sinds de laatste sync verloren gegaan...
Vreemd, ik dacht dat die data op een server van Xiaomi stond eigenlijk. Na een fabrieksinstellingenreset had ik alles weer terug in de App (heb een Band 2, maar die gebruikt verder dezelfde App) alleen de band zelf begon toen opnieuw met tellen (maar omdat die per dag telt was dat probleem de dag erna over).
xileS schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 00:15:
Ben pas overgestapt op de Mi Band 2, dus heb mijn Mi Band 1 ge-unpaired en in een doosje gedaan. Pas geleden hoorde ik hem alsnog trillen. Ik denk dat de alarmtijden nog bewaard zijn gebleven. Iemand een idee hoe je die wist? Toch maar weer pairen en alarm verwijderen en unpairen? Of zal het automatisch stoppen?
Je moet hem dan inderdaad weer pairen en het uitzetten, anders gaat het door tot de batterij leeg is.

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 14-01-2017 10:28 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 18:51
Sinds vandaag werkt mijn app niet meer?
Heeft iemand dit ook? Gisteren is de app geupdate, maar vanmorgen gewoon nog gesynct (aantal keren).
Nu krijg ik gewoon startscherm met de signin knop en als ik daar op klik opent de browser naar een niet werkende site :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 22:38

Mitchell

Ondertitel

Sinds maandag doet de stappenteller van mijn Mi Band 2 echt wonky. Hij telt veel te veel stappen en ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.

Is er een manier om de sensors te resetten / de Mi Band zelf te resetten, want dit verneukt mijn gemiddelde (ook al is het een positieve verandering).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kijk even naar je instellingen, je kan ook instellen hoe je de band draagt. Misschien staat dit verkeerd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Marzman schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:04:
Kijk even naar je instellingen, je kan ook instellen hoe je de band draagt. Misschien staat dit verkeerd.
Ik draag de band al zeker twee maanden, dus dat was me vast eerder opgevallen. Hij loopt opeens raar te doen, maar goed, even de instellingen nagekeken maar deze staan correct. Goede arm en alles.

Ben er nu wel achter hoe ik meer stappen kan krijgen, namelijk door gewoon mijn arm horizontaal te bewegen. Echt heel apart en irritant.

[ Voor 14% gewijzigd door Mitchell op 07-04-2017 09:22 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worstkaas
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 22:12
Mitch377 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:17:
[...]

Ik draag de band al zeker twee maanden, dus dat was me vast eerder opgevallen. Hij loopt opeens raar te doen, maar goed, even de instellingen nagekeken maar deze staan correct. Goede arm en alles.

Ben er nu wel achter hoe ik meer stappen kan krijgen, namelijk door gewoon mijn arm horizontaal te bewegen. Echt heel apart en irritant.
De stappenteller is niet heel accuraat.
Als je je arm stil houdt tijdens lopen worden er geen stappen geteld.
Ik loop nogal veel op mijn werk achter een winkelwagentje. Dan heb je je arm dus stil op het winkelwagentje en worden er uiteraard geen stappen geteld.

Ik heb dat ding nog steeds om mijn pols zodat ik een trusted device heb voor mijn xiaomi telefoon en de telefoon automatisch unlocked. Voor de rest gebruik in de Miband eigenlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Worstkaas schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:37:
[...]

De stappenteller is niet heel accuraat.
Als je je arm stil houdt tijdens lopen worden er geen stappen geteld.
Ik loop nogal veel op mijn werk achter een winkelwagentje. Dan heb je je arm dus stil op het winkelwagentje en worden er uiteraard geen stappen geteld.

Ik heb dat ding nog steeds om mijn pols zodat ik een trusted device heb voor mijn xiaomi telefoon en de telefoon automatisch unlocked. Voor de rest gebruik in de Miband eigenlijk niet meer.
Nouja, stappen gingen bij mij altijd redelijk goed, maar nu flipt hij hem dus helemaal. Op m'n werk zit ik het grootste gedeelte van de dag stil, maar toch krijg ik rond de tijd dat ik na huis ga het bericht dat ik 10.000 stappen heb gemaakt. Vorige week zat ik op een gemiddelde van rond de 6 a 7 duizend, dus de huidige 10.000 stappen kunnen dus never nooit kloppen.

Op maandag heb ik zelfs 44.718 stappen gemaakt volgens mijn Mi Band! Vanaf zondag is hij dus helemaal gaan flippen. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Mitchell op 07-04-2017 16:32 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is iets anders als wat worstkaas bedoelt. Bij mij telt hij inderdaad ook niet als ik mijn arm naar voren houd (zoals bij een winkelwagentje), als ik er aan denk duw ik die zo veel mogelijk met mijn rechterhand.

Geen idee hoe je de band kan resetten. Hij telt zelf, ook zonder de app, volgens mij kun je daar niet zo veel aan doen. Zelfs firmware updates gaan automatisch bij het opstarten van de app als dat nodig is. Het enige wat ik kan bedenken is kijken naar die instellingen die ik eerder noemde en ze ook als ze goed staan eens aan te passen en dan weer terug te zetten.

Misschien is hij kapot?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell

Mitchell

Ondertitel

Marzman schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:36:
Geen idee hoe je de band kan resetten. Hij telt zelf, ook zonder de app, volgens mij kun je daar niet zo veel aan doen. Zelfs firmware updates gaan automatisch bij het opstarten van de app als dat nodig is. Het enige wat ik kan bedenken is kijken naar die instellingen die ik eerder noemde en ze ook als ze goed staan eens aan te passen en dan weer terug te zetten.

Misschien is hij kapot?
Geprobeerd en zonder succes. Ik laat hem nu gewoon even helemaal leeglopen en een weekje liggen, hopen dat dat helpt. Zo niet, dan ga ik maar even klagen bij de webwinkel waar ik hem vandaan heb gehaald. Hij is misschien net twee maanden uit. |:(

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squirell28
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-12-2020
Voor mensen die weleens slapen met de Mi band 5, als je een beetje ligt te rollen bollen of je omdraait of nogal beweeglijk bent in je slaap; kan de mi band daartegen? En is die je niet tot last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Squirell28 schreef op zondag 27 december 2020 @ 03:04:
Voor mensen die weleens slapen met de Mi band 5, als je een beetje ligt te rollen bollen of je omdraait of nogal beweeglijk bent in je slaap; kan de mi band daartegen? En is die je niet tot last?
Hier gaat de band bijna nooit af en nergens last van. Misschien alleen dat je meer stappen maakt met rollebollen😉

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste